Tja en wie is er dan uiteindelijk de huilie hè ....quote:Op vrijdag 5 november 2010 16:43 schreef Lightning_NL het volgende:
Eindeloze domheid mag benoemd worden, en dat doe ik dan ook gewoon.
Oh no u didn't..quote:Op vrijdag 5 november 2010 20:24 schreef FoolWithMokey het volgende:
Boing 747 is groter dan airbus A380.
Het blusmechanisme is inderdaad slechts geschikt voor de engine fire itself. Die is ook nooit developped om collateral fires te blussen.quote:Op donderdag 4 november 2010 21:28 schreef Lightning_NL het volgende:
[..]
Er is geen enkele blusmechanisme die je gaat helpen als er een gat in je vleugel is geslagen en de kerosine vlam vat.
En een plotselinge heftige stall kan nooit ervoor zorgen dat een motor uit elkaar spat, tenzij er iets helemaal mis is/was met die motor, wat schandalig zou zijn.
Seriously?quote:Op vrijdag 5 november 2010 21:15 schreef IBAZ het volgende:
[..]
Het blusmechanisme is inderdaad slechts geschikt voor de engine fire itself. Die is ook nooit developped om collateral fires te blussen.
Heftige stalls, waarbij zelfs flamefire aan de intake kant van de turbine waargenomen wordt (lab tests) kunnen een zodanige operational damage impact aan de turbine veroorzaken dat de combustion chamber zodanig onder stress komt dat er ook daarbuiten schade aangericht kan worden.
Spelling:quote:
Groot verschil tussen grootste en langste..quote:Op vrijdag 5 november 2010 22:25 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Spelling:![]()
Maar de Boeing 747-8 is wél langer dan de A380. Het is de langste passagiersvliegtuig dat er is.
En dat #1 op cruise vermogen draait.quote:Op vrijdag 5 november 2010 22:17 schreef Straalkachel het volgende:
Geen L/E slats maar wel T/E flaps, emergency landing gear extended en geen thrust reversers, respect voor de flight crew hoor
Idd, even quote:quote:
quote:Op donderdag 4 november 2010 21:09 schreef OEM het volgende:
- #1 engine blijft draaien (geen communicatie meer met motor, die blijft dan op de laatste setting doordraaien). Uitgezet door (veel) water er doorheen te jagen
bronquote:'Qantas belast A380-motoren zwaarder, maar binnen limiet'
SYDNEY - De A380-motoren van Rolls-Royce worden bij Qantas zwaarder belast dan bij Singapore Airlines (SIA) en Lufthansa. Volgens de krant The Australian gaat het om een verschil van tweeduizend kilo stuwkracht. Eerder liet Qantas-topman Alan Joyce al weten dat Qantas 'iets meer' vermogen uit de Trent 900 haalt dan anderen.
Het motormanagementsysteem van de A380 in dienst van Qantas zou ingesteld staan op maximaal 72.000 kilo stuwkracht, terwijl dat bij SIA en Lufthansa 70.000 is. Door het hogere vermogen is er mogelijk sprake van trillingen die een olielek veroorzaken, aldus The Australian. Qantas zegt dat de motoren draaien binnen de vastgestelde en erkende capaciteit van de Trent 900.
Vorige week maakte een A380 van Qantas een voorzorgslanding in Singapore nadat een van de vier motoren was uitgevallen. Het bedrijf ontdekte vervolgens bij een controle van de andere toestellen in nog drie motoren een olielek.
De zes A380’s van Qantas staan nog steeds aan de grond.
bronquote:'Olieproblemen ontdekt bij meer A380's van Qantas'
CANBERRA - Technici van de Australische luchtvaartonderneming Qantas hebben olieproblemen geconstateerd bij drie motoren van A380-passagiersvliegtuigen. Dat heeft Alan Joyce, de bestuursvoorzitter van Qantas, maandag (8 november) gezegd tegen Australische media. De oorzaak van het probleem is nog onbekend.
Donderdag moest een A380 van Qantas een voorzorgslanding maken in Singapore wegens motorproblemen. Het vliegtuig was net vertrokken voor een vlucht richting Sydney toen een van de vier Rolls Royce-motoren explodeerde.
Bewoners van het nabijgelegen Indonesische eiland Batam meldden dat er brokstukken van de Airbus uit de lucht waren gevallen.
De onderzoekers van het Australian Transport Safety Bureau (ATSB) zoeken vooral een metalen onderdeel uit een van de motoren, dat na de landing ontbrak. Het ziet er uit als een onderdeel uit een versnellingsbak van een auto en kan mogelijk de problemen met de A380 verklaren. Een aantal brokstukken is al verzameld door de Indonesische autoriteiten.
De luchtvaartmaatschappij besloot na het incident om haar vloot van zes A380-toestellen aan de grond te houden om de veiligheid van de motoren te controleren.
Volgens Joyce zal het waarschijnlijk enkele dagen duren voordat de problemen zijn opgelost. Hij sprak van "onregelmatigheden". Er werd olie gevonden op plaatsen waar dat niet het geval zou moeten zijn.
http://www.nu.nl/economie/2375826/lufthansa-wisselt-motor-a380.htmlquote:FRANKFURT - De Duitse luchtvaartmaatschappij Lufthansa heeft een van zijn drie A380-toestellen terug naar de hangar gestuurd.
Na het incident met hetzelfde Airbustype van de Australische branchegenoot Qantas onderwierp Lufthansa de eigen A380-vloot aan een inspectie, met als resultaat dat een van de megavliegtuigen een nieuwe motor krijgt.
http://www.bloomberg.com/(...)changes-on-a380.htmlquote:Singapore Airlines Ltd. will take three Airbus SAS A380s out of service for as long as 48 hours to change Rolls-Royce Group Plc engines following a turbine blowout on a Qantas Airways Ltd. flight last week.
One engine will be changed on each of the planes, which will arrive in Singapore today, Chief Executive Officer Chew Choon Seng told reporters in the city-state. The move is a precautionary measure after slight oil staining was found in areas of the Trent 900 engines, he said.
Maar niet met de intensiteit die de maatschappijen ze testen waarschijnlijk.quote:Op donderdag 11 november 2010 01:43 schreef Omniej het volgende:
Toch bizar. Hoe kan het dat deze fouten (wat blijkbaar ontwerpfouten zijn) niet in de testfase al naar boven zijn gekomen eigenlijk?Die dingen zijn toch door en door getest?
http://boeing.mediaroom.com/index.php?s=43&item=1513quote:Op donderdag 11 november 2010 09:48 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Ik las trouwens dat de Boeing 787 nu ook aan de grond staat.
Tja EASA.. nu de rest nog.quote:Op donderdag 11 november 2010 10:42 schreef OEM het volgende:
EASA vindt het mooi geweest. Elke motor moet nu elke 20 vluchten gecontroleerd worden. Als er iets gevonden wordt in die inspectie is het einde oefening voor die motor.
http://ad.easa.europa.eu/ad/2010-0236-E
bronquote:Emirates vanaf augustus met Airbus A380 naar Schiphol
DUBAI - Schiphol krijgt in de zomer haar eerste lijndienstvlucht met een Airbus A380. Emirates zet met ingang van augustus de superjumbo op haar dagelijkse vluchten naar Amsterdam in. Dat maakte het bedrijf woensdag bekend. Nu worden nog afwisselend de Boeing 777-300ER en 777-200LR ingezet. Aan boord van de A380, het vlaggenschap van Emirates, is plaats voor 517 passagiers.
Jammer alleen dat ze naar Dubai vliegen en via Dubai.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |