abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 27 januari 2008 @ 16:25:14 #1
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_56342511
je hebt zo'n leuk programma op TV: "op zwart zaad" (nu op nederland 2)

Dan worden er gezinnen gevolgd die in de schulden zitten en vaak ook naar de voedselbank hobbelen. Wat me opvalt is dat elk volwassenen die gevolgd wordt steevast kettingroken. Er gaat nauwelijks een shot voor bij zonder shag in de bek

En maar janken dat het allemaal niet te betalen is het leven, maar ondertussen wel Meneer Marlboro sponsoren. Ga maar lekker stoppen met roken stel paupers, hou je per jaar soms 1000en euro's over waarmee je je schulden kan afbetalen.

Mijn klacht: hypocriet gejankzak van tokkies met een nicotineverslaving
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_56342580
Dat vind ik ook van die straatkrant verkopers, die mensen staan ook steevast met een peuk in hun waffel.
  zondag 27 januari 2008 @ 16:32:43 #3
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_56342694
quote:
Op zondag 27 januari 2008 16:27 schreef Miracle_Drug het volgende:
Dat vind ik ook van die straatkrant verkopers, die mensen staan ook steevast met een peuk in hun waffel.
Dus? Daar werken ze toch ook voor?
pi_56342826
Die rapen ze op van de grond... ofzo
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  zondag 27 januari 2008 @ 16:41:38 #5
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_56342895
probleemwijken niet gezien enzo?
  zondag 27 januari 2008 @ 16:45:30 #6
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_56342990
En 2 auto's voor de deur
En maar Coca-Cola zuipen de hele dag
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_56342991
Dat is met zoveel mensen in Nederland die lopen te zeiken dat ze aan het einde van de maand geen geld meer hebben, maar ondertussen wel alleen maar A merken kopen, een plasma TV aan de muur hebben hangen en twee keer per jaar op vakantie willen.
~To alcohol! The cause of, and solution to all of life's problems~
pi_56343039
En hun kinderen de duurste troep geven.

Paupers..
  zondag 27 januari 2008 @ 16:48:06 #9
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_56343044
Echte mannen gaan naar de voedselbank om daar spermazoïden in het voedsel te storten met ziekelijk veel virussen erin, zodat de arme bevolking sterft en slechtsch superieure menschen overblijven!!!1111EINS ZWEI POLIZEI
  zondag 27 januari 2008 @ 16:49:21 #10
190186 hierissieweer
Ik val liever op, dan af!
pi_56343072
quote:
Op zondag 27 januari 2008 16:45 schreef Joachim het volgende:
Dat is met zoveel mensen in Nederland die lopen te zeiken dat ze aan het einde van de maand geen geld meer hebben, maar ondertussen wel alleen maar A merken kopen, een plasma TV aan de muur hebben hangen en twee keer per jaar op vakantie willen.
het gaat er ook om welke levenstandaart je mag aanhouden he! Maar soms is het ook gewoon een beetje beter je financiën organiseren en kijken wat ook anders kan..
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."
Hierissiedan, hierissieweers huisje!
pi_56343105
1 slof camel: ¤43,-
1 setje filterhoesjes en grote baal eigen merk sjek bij de jumbo: ¤16,0 oid (iig nog geen ¤20)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_56343115
Zijn er eigenlijk inkomensgrenzen aan? Mag je met modaal ook naar de voedselbank, of met 3x modaal? Anders moet je niet zeuren, misschien is die peukenmeneer gewoon wel heel rijk en voelt ie zich gewoon niet te goed voor dat voedsel
  zondag 27 januari 2008 @ 17:03:00 #13
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_56343320
Zolang mensen nog een tv hebben en warm kunnen eten mogen ze niet klagen, toch?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 27 januari 2008 @ 17:18:46 #14
204235 Marsj
Fuck you retard!
pi_56343589
*groetjes*

[ Bericht 95% gewijzigd door Bob-B op 27-01-2008 18:12:04 ]
pi_56343620
HOAX!! Marlboro heeft geen shag.
  zondag 27 januari 2008 @ 17:23:33 #16
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_56343680
Terechte klacht, ik erger me ook altijd dood aan dat gezeur. Alsof iemand die een uitkering daarvan geen huurhuis en warm eten kan betalen
  zondag 27 januari 2008 @ 17:30:50 #17
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_56343818
quote:
Op zondag 27 januari 2008 17:23 schreef Nobu het volgende:
Terechte klacht, ik erger me ook altijd dood aan dat gezeur. Alsof iemand die een uitkering daarvan geen huurhuis en warm eten kan betalen
gelukkig voor jou heb jij geen idee waar je het over hebt,
pi_56344020
Het ergste is nog dat wanneer je er iets over zegt zulke mensen zeggen:

"Jah, mag ik ook mn pleziertje"

En wel zeuren dat ze arm zijn, met n peuk in de smoel.
pi_56344098
Wanneer iemand het om wat voor reden dan ook, financieel even moeilijk heeft, wordt hem hier alle recht op plezier ontzegd.
Misschien werkt die man gewoon voor zijn gezin! Misschien is hij politieagent, badmeester, leraar op de lagere school, wie weet wat voor een doodgewoon beroep hij heeft, maar kan hij niet rondkomen zonder de voedselbank! Let wel dat wanneer je met een netto inkomen van zeg 1600 euro netto een heel gezin moet onderhouden, het tegenwoordig geen vetpot is!
Zelfs een in een achterbuurt gelegen, slecht onderhouden, gebrekkige woning, kost je dan al zo'n 10 bruto jaarsalarissen. Nog afgezien van alle andere lasten. Zo'n vetpot is dat nu niet meer! Maar klaagt deze man? Neen, hij gaat zwijgend naar de voedselbank en aanvaard zijn lot. En daarbij rookt hij dan een sjekkie. Het enige pleziertje dat hem nog rest. Het jaarlijkse uitstapje naar de Efteling en de week Centerparks heeft hij twee jaar geleden al op moeten geven.
Geen halve maatregelen.
  zondag 27 januari 2008 @ 17:47:15 #20
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_56344104
quote:
Op zondag 27 januari 2008 17:30 schreef Het_Biertje het volgende:

[..]

gelukkig voor jou heb jij geen idee waar je het over hebt,
Jij behoort zo te zien tot de doelgroep. Op je mooie nieuwe PC met een biertje en een shagje klagen dat je het zo slecht hebt.
  zondag 27 januari 2008 @ 17:49:21 #21
120048 boekenworm
Vastgeroest aan letters
pi_56344137
Aan dat soort dingen kan ik me ook ergeren. Eerst met geld smijten als een klein kind en dan zielig doen! Waarom kunnen zo weinig mensen fatsoenlijk sparen? Dan is een extraatje nog leuk ook.
Denkt teveel, is te gelukkig en leeft teveel
  zondag 27 januari 2008 @ 17:50:06 #22
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_56344151
quote:
Op zondag 27 januari 2008 17:46 schreef Barcas het volgende:
En daarbij rookt hij dan een sjekkie. Het enige pleziertje dat hem nog rest. Het jaarlijkse uitstapje naar de Efteling en de week Centerparks heeft hij twee jaar geleden al op moeten geven.
Als hij zou stoppen met roken zou hij wel naar de Efteling kunnen
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_56344174
quote:
Wanneer iemand het om wat voor reden dan ook, financieel even moeilijk heeft, wordt hem hier alle recht op plezier ontzegd.
Misschien werkt die man gewoon voor zijn gezin! Misschien is hij politieagent, badmeester, leraar op de lagere school, wie weet wat voor een doodgewoon beroep hij heeft, maar kan hij niet rondkomen zonder de voedselbank! Let wel dat wanneer je met een netto inkomen van zeg 1600 euro netto een heel gezin moet onderhouden, het tegenwoordig geen vetpot is!
Zelfs een in een achterbuurt gelegen, slecht onderhouden, gebrekkige woning, kost je dan al zo'n 10 bruto jaarsalarissen. Nog afgezien van alle andere lasten. Zo'n vetpot is dat nu niet meer! Maar klaagt deze man? Neen, hij gaat zwijgend naar de voedselbank en aanvaard zijn lot. En daarbij rookt hij dan een sjekkie. Het enige pleziertje dat hem nog rest. Het jaarlijkse uitstapje naar de Efteling en de week Centerparks heeft hij twee jaar geleden al op moeten geven.
Waarom een huis kopen? Huren is veel goedkoper.
Waarom in de SUV naar de voedselbank? Een toyota Aygo is veel goedkoper.
Waarom Coca-Cola, Super de Boer cola is veel goedkoper.
Waarom een shaggie roken? niet roken is veel goedkoper.
  zondag 27 januari 2008 @ 17:55:14 #24
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_56344252
Waarom leven? Dood zijn is óók veel goedkoper!
The End Times are wild
  zondag 27 januari 2008 @ 17:57:28 #25
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_56344289
Sowieso: steuntrekkers die roken mogen ze per direct korten! Roken ze nog steeds, nog meer korten, net zolang tot ze OF stoppen (en de hardwerkende Nederlander niet meer voor hun verslaving laten opdraaien) OF verhongeren (en dan verdienen ze het, simpele natuurlijke selectie omdat hun prioriteiten duidelijk verkeerd liggen)...
censuur :O
  zondag 27 januari 2008 @ 17:59:27 #26
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_56344326
quote:
Neen, hij gaat zwijgend naar de voedselbank en aanvaard zijn lot. En daarbij rookt hij dan een sjekkie. Het enige pleziertje dat hem nog rest. Het jaarlijkse uitstapje naar de Efteling en de week Centerparks heeft hij twee jaar geleden al op moeten geven.
HAHAHA en die peuken kosten per jaar niet meer dan de Efteling?! Grapjas!

Voedselbanken mogen ze wat mij betreft verbieden, die dingen bestaan alleen omdat sommige mensen er een warm en gelukkig gevoel van krijgen als ze het idee hebben dat ze iemand kunnen helpen... Terwijl er in Nederland echt niemand is die niet RUIM voldoende geld krijgt om heel veel eten te kopen! Okee, studenten misschien, maar die zie je daar niet...
pi_56344380
quote:
uit betrouwbare bron weet ik dat een hoofdagent nog niet eens die 1600 verdient hoor. de meeste hebben er een baante bij in de beveiliging.

en idd: de mensen hier gunnen een ander helemaal niks. kijk, ik ben het ermee eens dat het dom is om een pakkie marlboro te roken terwijl je alleen bijstand hebt. maar zoals ik al poste: vje kan ook voor weinig geld nog roken. sjek of je eigen peuken bouwen
  zondag 27 januari 2008 @ 18:07:36 #28
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_56344491
Steuntrekkers die roken kosten de maatschappij helemaal niet veel geld! Een pakje sigaretten kost netto nog geen kwartje, de rest is allemaal belasting die rechtstreeks terug de staatskas invloeit. Een enorm goedkope manier van vermaak dus eigenlijk!

Wat daadwerkelijk veel geld kost zijn steuntrekkers die -gesubsidieerd uiteraard- op economische knooppunten blijven wonen, zoals in de Randstad etc. Hierdoor heerst daar permanente schaarste, en wordt het economisch potentieel van Nederland niet ten volle benut. Zet ze ergens in Friesland neer, waar ze minder kwaad kunnen. Het rijtjeshuis dat ze in Amsterdam bezetten is in werkelijkheid wel 1200 euro per maand waard! Dat kosten ze dus ook.
Of werkelozen die het voor elkaar krijgen om per automobiel rond te rijden, steeds schaarser wordende fossiele brandstoffen nutteloos te verstoken en hardwerkende Nederlanders in de weg zittende.
Of werkelozen die ondanks hun gerook tóch steeds ouder worden en een onevenredig deel van onze gezondheidszorg opslokken. Zonder hier iets in te brengen. Dat de schaarse uren van een longarts aan zo iemand besteed worden.

Maar dat gezeur over dat pakje sigaretten, dat de belastingbetaler netto bijna niks kost...
The End Times are wild
pi_56344503
quote:
Op zondag 27 januari 2008 17:59 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

HAHAHA en die peuken kosten per jaar niet meer dan de Efteling?! Grapjas!

Voedselbanken mogen ze wat mij betreft verbieden, die dingen bestaan alleen omdat sommige mensen er een warm en gelukkig gevoel van krijgen als ze het idee hebben dat ze iemand kunnen helpen... Terwijl er in Nederland echt niemand is die niet RUIM voldoende geld krijgt om heel veel eten te kopen! Okee, studenten misschien, maar die zie je daar niet...
wat jammer dat het in het eggie zo niet is. je zal maar werkeloos worden (wegens bedrijfseconomische redenen), en dat het een half jaar duurt eer je WW toegekend wordt (nee, je krijgt dan dus ook geen uitkering), terwijl de huur doorgaat, schoolgeld betaald dient te worden, etc....

ah well: het leven kennende kom jij vanzelf wel een keer in de shit, en dan leer je hoe dingen echt werken. dan zal je blij zijn dat er iig nog wat voorzieningen zijn, en wellicht wat meer begrip hebben voor andere mensen die het door pech slechter getroffen hebben dan jij.
pi_56344567
ik geloof dat sommigen hier vinden dat je werkelozen maar beter een postnatale abortus kan geven.........
  zondag 27 januari 2008 @ 18:39:46 #31
109065 sungaMsunitraM
pi_56345124
quote:
Op zondag 27 januari 2008 18:07 schreef LXIV het volgende:
Wat daadwerkelijk veel geld kost zijn steuntrekkers die -gesubsidieerd uiteraard- op economische knooppunten blijven wonen, zoals in de Randstad etc. Hierdoor heerst daar permanente schaarste, en wordt het economisch potentieel van Nederland niet ten volle benut. Zet ze ergens in Friesland neer, waar ze minder kwaad kunnen. Het rijtjeshuis dat ze in Amsterdam bezetten is in werkelijkheid wel 1200 euro per maand waard! Dat kosten ze dus ook.
Nou ja, in Friesland en Grunn zijn steuntrekkers natuurlijk al wel oververtegenwoordigd
pi_56345331
quote:
Op zondag 27 januari 2008 16:32 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Dus? Daar werken ze toch ook voor?
Dat noem ik geen werken. En het lijkt me dat wanneer je geen dak boven je hoofd hebt, je je geld wel beter kan besteden.
  zondag 27 januari 2008 @ 18:51:17 #33
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_56345364
Gelukkig wel. Maar als het -economisch- goedkoper is om een steuntrekker in de randgebieden te plaatsen moeten we dat zeker niet nalaten vind ik. En dan de werkelijke kosten meerekenen, niet enkel wat hem als uitkering gegeven wordt.
Bovendien kan het een heel stimulerende uitwerking hebben op het vinden van werk, denk ik, wanneer na vijf jaar uitkering verplaatsing naar Oost-Groningen op het programma staat.

En ze moeten niet zeuren, want mensen die werken kunnen ook overgeplaatst worden.
The End Times are wild
pi_56345374
quote:
Op zondag 27 januari 2008 17:59 schreef RemcoDelft het volgende:Voedselbanken mogen ze wat mij betreft verbieden, die dingen bestaan alleen omdat sommige mensen er een warm en gelukkig gevoel van krijgen als ze het idee hebben dat ze iemand kunnen helpen... Terwijl er in Nederland echt niemand is die niet RUIM voldoende geld krijgt om heel veel eten te kopen! Okee, studenten misschien, maar die zie je daar niet...
Domme kankerkneus
pi_56345562
gun die mensen ook hun lolletje, ze hebben een leuke jeugd gehad, mensen vermaakt en alles dan mogen ze nu toch gaan roken en alles? ze betalen toch indirect met de accijnzen, daar zijn die voedselbanken ook flink mee gesponsord. hij blij met zijn rookgedrag, hij nog eens blij met de voedselbank

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhh wat zeur ik eigenlijk WEG MET DE VOEDSELBANK, WEG MET DIE KANKERPEUKEN ALS JE GEEN GELD HEBT, had je vroeger maar je best moeten doen!!!!111einzzweipolizei
We are living in a material world, and I am a material girl
  zondag 27 januari 2008 @ 21:56:22 #36
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_56349658
quote:
deze vrouw was analfabeet voor zover ik weet en was lekker alleen met haar zoon die o.a. adhd heeft (flink doorgepafd tijdens de zwangerschap, dan krijg je dat hea).

en een verslaving is geen pleziertje heur
[..]
  zondag 27 januari 2008 @ 21:59:50 #37
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_56349763
Ik kan een SUV ook nog wel betalen, maar ik rijd een Toyota Aygo...

Mijn portemonnee FTW!!!
[..]
  zondag 27 januari 2008 @ 22:06:56 #38
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_56350016
Kijk hier staan de pauperts en je kan de af;veringen ook bekijken: http://www.omroep.nl/nps/html/opzwartzaad.html

me vriendin staat er met shaggie op! (aflevering 2)

Heb aflevering 1 ook gezien. Die hebben schulden, roken zich te pletter (is ook een onderwerp in de aflevering) hebben 3 kids en neuken er maar ff een 4e erbij.
[..]
  zondag 27 januari 2008 @ 22:09:53 #39
204376 MangoThee
The 1 and only
pi_56350113
quote:
Op zondag 27 januari 2008 18:39 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Nou ja, in Friesland en Grunn zijn steuntrekkers natuurlijk al wel oververtegenwoordigd
Zeg, houd jij je eens even in..

Ik zit toevallig heel druk thuis enzo, met mijn uitkering!

Heb ik had voor gewerkt hoor, drie van die kids enzo..

Grappig dit topic
Als er in de hemel geen MangoThee is, hoef ik er niet naar toe.
  zondag 27 januari 2008 @ 22:10:02 #40
179239 Poekel
That orphanage attacked ME!
pi_56350117
quote:
Op zondag 27 januari 2008 18:51 schreef LXIV het volgende:
Gelukkig wel. Maar als het -economisch- goedkoper is om een steuntrekker in de randgebieden te plaatsen moeten we dat zeker niet nalaten vind ik. En dan de werkelijke kosten meerekenen, niet enkel wat hem als uitkering gegeven wordt.
Bovendien kan het een heel stimulerende uitwerking hebben op het vinden van werk, denk ik, wanneer na vijf jaar uitkering verplaatsing naar Oost-Groningen op het programma staat.

En ze moeten niet zeuren, want mensen die werken kunnen ook overgeplaatst worden.
Fok jou man, alsof iedereen hier in Oost-Groningen pauper is.
Loop naar de pomp, sukkel.
"The meaning of life is 'bucket'."
  zondag 27 januari 2008 @ 22:12:47 #41
204376 MangoThee
The 1 and only
pi_56350210
quote:
Op zondag 27 januari 2008 22:10 schreef Poekel het volgende:

[..]

Niet dan?
  zondag 27 januari 2008 @ 22:14:09 #42
179239 Poekel
pi_56350255
quote:
Op zondag 27 januari 2008 22:12 schreef MangoThee het volgende:

[..]

Niet dan?
Ook van jou hoor.
  zondag 27 januari 2008 @ 22:16:28 #43
204376 MangoThee
The 1 and only
pi_56350345
quote:
Op zondag 27 januari 2008 22:14 schreef Poekel het volgende:

[..]

Ook van jou hoor.
Geef toe, grappig was het wel
  zondag 27 januari 2008 @ 22:17:13 #44
179239 Poekel
pi_56350373
quote:
Op zondag 27 januari 2008 22:16 schreef MangoThee het volgende:

[..]

Geef toe, grappig was het wel
Ik geef niet graag toe, maar misschien wel ja.
  zondag 27 januari 2008 @ 22:17:39 #45
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_56350384
quote:
Op zondag 27 januari 2008 22:10 schreef Poekel het volgende:

[..]

Dát zeg ik toch helemaal niet? Ik denk enkel dat het vanuit economisch perspectief het meest rendabel is ze naar die regio te verplaatsen omdat ze daar het minst in de weg lopen en het goedkoopst onderhouden kunnen worden. En tevens scheppen ze aldus een beetje werkgelegenheid voor jullie.

Je moet het zo zien: een werkeloze in Amsterdam woonachtige houdt nu woonruimte bezet die ook door iemand die op de Zuidas werkt gebruikt zou kunnen worden. Maar die moet nu iedere dag 120 km forenzen om op zijn werk te komen. Mijn oplossing is dan die werkloze richting Oost-Groningen (of zoiets) en die werknemer in Amsterdam. Is beter voor iedereen.
The End Times are wild
  zondag 27 januari 2008 @ 22:20:47 #46
179239 Poekel
pi_56350476
quote:
Op zondag 27 januari 2008 22:17 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dát zeg ik toch helemaal niet? Ik denk enkel dat het vanuit economisch perspectief het meest rendabel is ze naar die regio te verplaatsen omdat ze daar het minst in de weg lopen en het goedkoopst onderhouden kunnen worden. En tevens scheppen ze aldus een beetje werkgelegenheid voor jullie.

Je moet het zo zien: een werkeloze in Amsterdam woonachtige houdt nu woonruimte bezet die ook door iemand die op de Zuidas werkt gebruikt zou kunnen worden. Maar die moet nu iedere dag 120 km forenzen om op zijn werk te komen. Mijn oplossing is dan die werkloze richting Oost-Groningen (of zoiets) en die werknemer in Amsterdam. Is beter voor iedereen.
Hm, als je het zo bekijkt.
Anyway, dan zitten wij hier met figuren á la Kees KK en Haagse Sjonnie straks.
  zondag 27 januari 2008 @ 22:21:27 #47
204376 MangoThee
The 1 and only
pi_56350507
quote:
Op zondag 27 januari 2008 22:17 schreef Poekel het volgende:

[..]

Ik geef niet graag toe, maar misschien wel ja.
Braaf zo

*Aai*
  zondag 27 januari 2008 @ 22:22:00 #48
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_56350523
Nu zitten wij Brabanders met Kees KK. Maar goed, bij aanname van één Kees gratis een zwakbegaafde volkszanger cadeau!
The End Times are wild
  zondag 27 januari 2008 @ 22:22:15 #49
204376 MangoThee
The 1 and only
pi_56350530
quote:
Op zondag 27 januari 2008 22:20 schreef Poekel het volgende:

[..]

Hm, als je het zo bekijkt.
Anyway, dan zitten wij hier met figuren á la Kees KK en Haagse Sjonnie straks.
Even serieus..

90% Van de Fok-users heet waarschijnlijk Sjonnie, Sjaak of Anita...
  zondag 27 januari 2008 @ 22:23:03 #50
204376 MangoThee
The 1 and only
pi_56350554
quote:
Op zondag 27 januari 2008 22:22 schreef LXIV het volgende:
Nu zitten wij Brabanders met Kees KK. Maar goed, bij aanname van één Kees gratis een zwakbegaafde volkszanger cadeau!
Volgende week is het carnaval..

Dan loopt heel platzak NL leeg, jullie kant op

Duurde het maar wat langer...
  zondag 27 januari 2008 @ 22:23:33 #51
179239 Poekel
pi_56350570
quote:
Op zondag 27 januari 2008 22:22 schreef MangoThee het volgende:

[..]

Even serieus..

90% Van de Fok-users heet waarschijnlijk Sjonnie, Sjaak of Anita...
Oke, sorry Anita.
  zondag 27 januari 2008 @ 22:26:40 #52
204376 MangoThee
The 1 and only
pi_56350650
quote:
Op zondag 27 januari 2008 22:23 schreef Poekel het volgende:

[..]

Oke, sorry Anita.
Is wel goed Sjonnie

Wil je wel even ophouden met die zoentjes?

Krijg er de kriebels van..

Of is dat mijn luis?
  zondag 27 januari 2008 @ 22:27:11 #53
179239 Poekel
pi_56350676
quote:
Op zondag 27 januari 2008 22:26 schreef MangoThee het volgende:

[..]

Is wel goed Sjonnie

Wil je wel even ophouden met die zoentjes?

Krijg er de kriebels van..

Of is dat mijn luis?
Nee, zijn wel mijn zoentjes. Hihihihihihihihi
  zondag 27 januari 2008 @ 22:30:48 #54
39732 Mr.Zed
Ik besluit niets te beslissen.
pi_56350766
quote:
Op zondag 27 januari 2008 16:50 schreef simmu het volgende:
1 slof camel: ¤43,-
1 setje filterhoesjes en grote baal eigen merk sjek bij de jumbo: ¤16,0 oid (iig nog geen ¤20)
De mensen waar het hier om gaat roken meestal gewoon de merksigaretten a 4,3 (oid) per pakje.
En dan zo'n 2 a 4 pakjes per dag...
Reken eens uit: dat is zo'n 60 a 120 euro per week
Daar doe ik al mijn boodschappen voor (bij de ALDI en de LIDL) voor mijn gezin met 2 jonge kinderen.
Kunst zonder trein.
  zondag 27 januari 2008 @ 22:31:38 #55
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_56350781
Nou, 2 tot 4 pakjes per dag is stevig doorpaffen hoor!
The End Times are wild
  zondag 27 januari 2008 @ 22:32:17 #56
204376 MangoThee
The 1 and only
pi_56350807
quote:
Op zondag 27 januari 2008 22:27 schreef Poekel het volgende:

[..]

Nee, zijn wel mijn zoentjes. Hihihihihihihihi
Mijn God

Je giegelt?

Je moet wel Sjonnie heetten...
  zondag 27 januari 2008 @ 22:36:05 #57
179239 Poekel
pi_56350903
quote:
Op zondag 27 januari 2008 22:32 schreef MangoThee het volgende:

[..]

Mijn God

Je giegelt?

Je moet wel Sjonnie heetten...
Ik moet niks.

Oh ja, het werkwoord is "giechelen".

Anyway, OT:
Laat ze shag roken dan, verplicht.
  zondag 27 januari 2008 @ 22:39:33 #58
204376 MangoThee
The 1 and only
pi_56351004
quote:
Op zondag 27 januari 2008 22:36 schreef Poekel het volgende:

[..]

Ik moet niks.

Oh ja, het werkwoord is "giechelen".

Anyway, OT:
Laat ze shag roken dan, verplicht.
Daar heet ik dan ook Anita voor.
Spelfauten enzo.

Maar ja, shag roken.. Leuk!
  zondag 27 januari 2008 @ 22:40:41 #59
179239 Poekel
pi_56351037
quote:
Op zondag 27 januari 2008 22:39 schreef MangoThee het volgende:

[..]

Daar heet ik dan ook Anita voor.
Spelfauten enzo.

Maar ja, shag roken.. Leuk!
Iig goedkoper.
  zondag 27 januari 2008 @ 22:45:14 #60
39732 Mr.Zed
Ik besluit niets te beslissen.
pi_56351154
quote:
Op zondag 27 januari 2008 18:08 schreef simmu het volgende:

[..]

wat jammer dat het in het eggie zo niet is. je zal maar werkeloos worden (wegens bedrijfseconomische redenen), en dat het een half jaar duurt eer je WW toegekend wordt (nee, je krijgt dan dus ook geen uitkering), terwijl de huur doorgaat, schoolgeld betaald dient te worden, etc....

ah well: het leven kennende kom jij vanzelf wel een keer in de shit, en dan leer je hoe dingen echt werken. dan zal je blij zijn dat er iig nog wat voorzieningen zijn, en wellicht wat meer begrip hebben voor andere mensen die het door pech slechter getroffen hebben dan jij.
Werkloosheid is een keuze. Je bent alleen werkloos omdat je bepaalde dingen niet wilt doen. Zo niet dan heb je binnen een week werk.

Ik ben al vaak genoeg van baan gewisseld en ben zelf ooit precies 1 maand werkloos geweest, op papier.
Dat was alleen omdat dat voor de werkgever beter uitkwam ivm een operatie die ik moest ondergaan en een werknemer in de ziektewet alleen maar geld kost en niets oplevert. Had ik hem niet vooraf gewaarschuwd, dan had dat contract eerder ingegaan.

En begin nou niet te mouwen over leeftijd... mijn moeder (een vrouw van in de vijftig) heeft recentelijk ook een nieuwe werkgever gevonden, binnen korte tijd.
Kunst zonder trein.
pi_56351271
quote:
Op zondag 27 januari 2008 22:30 schreef Mr.Zed het volgende:
De mensen waar het hier om gaat roken meestal gewoon de merksigaretten a 4,3 (oid) per pakje.
Ik word er altijd zo moe van als mensen feiten verzinnen om een punt te maken...
Waar haal je vandaan dat "de mensen waar het om gaat" 2 a 4 pakjes (dure merk-)sigaretten per dag roken?
Heb je een linkje naar de onderzoeken of statistieken?
  zondag 27 januari 2008 @ 23:47:08 #62
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_56352652
Voedselbanken zijn dan ook het meest onnodige verzinsel van de laatste jaren. Gewoon opheffen die dingen, dan ben je van een hoop gezeik verlost.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_56352944
quote:
En daarbij rookt hij dan een sjekkie. Het enige pleziertje dat hem nog rest. Het jaarlijkse uitstapje naar de Efteling en de week Centerparks heeft hij twee jaar geleden al op moeten geven.
pi_56353015
quote:
Op zondag 27 januari 2008 22:17 schreef LXIV het volgende:

[..]

Oh, ja dump de zooi maar weer bij ons. prima, hoor! Maar zorg dan ook een keertje voor fatsoenlijke voorzieningen, openbaar vervoer i.p.v. pauperts te dumpen, en met ons gas julllie huizen te verwarmen.
  maandag 28 januari 2008 @ 00:28:11 #65
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_56353544
quote:
Op zondag 27 januari 2008 18:51 schreef Rens_Wilders het volgende:

[..]

Domme kankerkneus
Ik ben onder de indruk van je uitmuntende argumenten! Leren ze je dat op de voedselbank?
  maandag 28 januari 2008 @ 00:36:23 #66
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_56353675
quote:
Op zondag 27 januari 2008 17:47 schreef Nobu het volgende:

[..]

Jij behoort zo te zien tot de doelgroep.
neuh. ik studeer strakjes af en hoop dat een baan te vinden.
quote:
Op je mooie nieuwe PC met een biertje en een shagje klagen dat je het zo slecht hebt.
Dit klopt echter dan weer wel.

Mijn punt was meer dat je van een uitkering niet rond komt. Dus de verwarming aan en lekker thuis zitten bij de tv chips eten lukt je niet meer met 1100 in de maand, omdat je alleen al 900 euro aan vaste lasten kwijt bent.
  maandag 28 januari 2008 @ 00:37:49 #67
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_56353700
quote:
Op zondag 27 januari 2008 22:45 schreef Mr.Zed het volgende:

[..]

*lul verhaal*

Werkloosheid is een keuze. Je bent alleen werkloos omdat je bepaalde dingen niet wilt doen. Zo niet dan heb je binnen een week werk.
zeker nog van arbeidsongeschikt gehoord? dan krijg je maar 1100 euro in de maand.
  maandag 28 januari 2008 @ 00:40:15 #68
3185 Adelante
To let it go now
pi_56353736
quote:
Op maandag 28 januari 2008 00:37 schreef Het_Biertje het volgende:

[..]

zeker nog van arbeidsongeschikt gehoord? dan krijg je maar 1100 euro in de maand.
is geen vetpot, maar als je niet kunt bijdragen aan de maatschappij, hoef je ook geen drie keer per jaar op vakantie
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  maandag 28 januari 2008 @ 00:44:09 #69
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_56353797
quote:
Op maandag 28 januari 2008 00:40 schreef Adelante het volgende:

[..]

is geen vetpot, maar als je niet kunt bijdragen aan de maatschappij, hoef je ook geen drie keer per jaar op vakantie
wacht maar tot ik dat tuinhuisje af hebt met die bielzen. Zit ik van het zomer mooi in de orannje bloesem
  maandag 28 januari 2008 @ 00:44:31 #70
146874 DANILXL
timeo danaos et dona ferentes
pi_56353806
quote:
Op zondag 27 januari 2008 16:27 schreef Miracle_Drug het volgende:
ik moest lachen
woensdag 24 juni 2008 01:51 schreef clumsy_clown het volgende:
Je topics zijn kut. Die klacht bijvoorbeeld, is pure vervuiling.
  maandag 28 januari 2008 @ 01:15:54 #71
109065 sungaMsunitraM
pi_56354232
quote:
Op maandag 28 januari 2008 00:37 schreef Het_Biertje het volgende:

[..]

Die Alex uit aflevering 4 (die knakker met die staart en die rode Ford Capri) kon anders nog wel autorijden en aan zn auto sleutelen. Dan moet je toch ook (licht) werk kunnen doen?
(Misschien helpt het dan ook als je die staart afknipt voor je gaat solliciteren )
  maandag 28 januari 2008 @ 01:28:02 #72
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_56354333
die jeugd uit aflevering 4
  maandag 28 januari 2008 @ 01:29:12 #73
101282 Het_Biertje
internet bierdrinkheld
pi_56354344
trouwens 1300 in de maand fulltime werk of 1100 in maand uitkering...
mwa... ik wist het wel.
pi_56355178
quote:
Op zondag 27 januari 2008 22:30 schreef Mr.Zed het volgende:

[..]

Reken eens uit: dat is zo'n 60 a 120 euro per week
Daar doe ik al mijn boodschappen voor (bij de ALDI en de LIDL) voor mijn gezin met 2 jonge kinderen.
tsja, sangdrax en simmu doen boodschappen bij de jumbo, toen we nog dronken (sinds januari helemaal niets meer ivm koterwens) waren we inclusief eten enzo, 1 setje knutselpeuken voor simmu, een flesje wijn voor simmu en een tray bier (export bier, halve liters) zo'n 80 pleuri kwijt voor een week.

ik zeg niet dat het een goed idee is om merkpeuken te roken als je dat niet kan betalen, maar om nu iemand te dwingen om echt te stoppen vind ik ook te ver gaan, er zijn wel goedkopere alternatieven hoor.
pi_56355206
quote:

[..]

Ik ben al vaak genoeg van baan gewisseld en ben zelf ooit precies 1 maand werkloos geweest, op papier.
Dat was alleen omdat dat voor de werkgever beter uitkwam ivm een operatie die ik moest ondergaan en een werknemer in de ziektewet alleen maar geld kost en niets oplevert. Had ik hem niet vooraf gewaarschuwd, dan had dat contract eerder ingegaan.

En begin nou niet te mouwen over leeftijd... mijn moeder (een vrouw van in de vijftig) heeft recentelijk ook een nieuwe werkgever gevonden, binnen korte tijd.
leg maar eens uit aan mijn tante van 55 met reuma die op haar 40ste met 3 kinderen achtergelaten is door haar man dat het haar keuze is. oh: die reuma he: die's verergerd door het lopende band werk wat ze toen een flinke tijd gedaan heeft.

sure; sommigen kunnen het best, mijn pa (54) heeft ook net een nieuwe baan. maar zo eenvoudig als je het nu tekent is het niet, iig niet voor iedereen. daarvoor hoef ik alleen maar naar mezelf te kijken: ik ben nu 35, heb HBO bedrijfswiskunde, en wil in deeltijd werken, omdat we kinderen gaan krijgen. dat kan dus niet, werkgevers willen er niet aan. het is voltijd of niks. dus nu solliciteer ik zwaar onder mijn niveau. zonde toch? gelukkig heeft sangdrax een goede baan (die's aio en eind dit jaar klaar) dus als het echt niet anders is wordt ze huisvrouw, maar zonde blijft het.
pi_56355212
quote:
Op zondag 27 januari 2008 23:47 schreef karr-1 het volgende:
Voedselbanken zijn dan ook het meest onnodige verzinsel van de laatste jaren. Gewoon opheffen die dingen, dan ben je van een hoop gezeik verlost.
ken jij eigenlijk mensen die een voedselbank welens gebruikt hebben dan? dat vraag ik me nu serieus af.
pi_56355219
quote:
Op maandag 28 januari 2008 00:36 schreef Het_Biertje het volgende:

[..]

neuh. ik studeer strakjes af en hoop dat een baan te vinden.
[..]

Dit klopt echter dan weer wel.

Mijn punt was meer dat je van een uitkering niet rond komt. Dus de verwarming aan en lekker thuis zitten bij de tv chips eten lukt je niet meer met 1100 in de maand, omdat je alleen al 900 euro aan vaste lasten kwijt bent.
uitkering van de soos voor een alleenstaande is ¤750 hoor........
pi_56355228
quote:
Op maandag 28 januari 2008 00:40 schreef Adelante het volgende:

[..]

lekker ben jij: iemand mag eerst van zn 16de tot zn 47ste werken (voor een groot deel in ploegendienst) en als die dan met een stuk hart (die ploegendiensten ja) in de WAO beland, dan magtie doodgaan want is toch niet nuttig meer voor <de maatschappij>
pi_56355830
quote:
Op zondag 27 januari 2008 18:08 schreef simmu het volgende:

[..]

Daar heb je spaargeld voor. Sim-pel.
  maandag 28 januari 2008 @ 09:28:49 #80
152789 karr-1
pi_56356120
quote:
Op maandag 28 januari 2008 07:52 schreef simmu het volgende:

[..]

ken jij eigenlijk mensen die een voedselbank welens gebruikt hebben dan? dat vraag ik me nu serieus af.
Ja ik ken er genoeg, maak je daar maar geen zorgen om. Ik ben niet iemand die dingen gilt zonder te weten waar het over gaat.
  maandag 28 januari 2008 @ 09:30:39 #81
152789 karr-1
pi_56356154
quote:

[..]

Ontzettend mee eens, niemand hoeft werkloos te zijn als je dat niet wilt. Er is altijd en overal werk, je moet het alleen wel willen aannemen. Mensen beginnen al meteen te gillen dat bepaald werk beneden de stand is of "daar ben ik niet voor opgeleid" en andere smoezen. Als we daar nu eens mee ophouden scheelt dat al meteen een hoop ellende.
pi_56357631
quote:
Op maandag 28 januari 2008 09:06 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Daar heb je spaargeld voor. Sim-pel.
uitgaande van: (per maand)
huur: ¤450
voedsel: ¤250
verzekeringen ¤260

totaal: ¤960 per maand, uitgaande van geen recht op zorg- en huurtoeslag (want dat wordt steeds berekend aan de hand van je belastingaanslag het jaar ervoor) en een half jaar "oeps meneer wij bij het UWV hebben nog eventjes tijd nodig om dingen te berekenen en na te gaan, sorry" kom je dan op benodigd spaargeld van: ¤5760 dit alles uitgaande van *alleen* huur, voedsel en verzekeringen. geen kleding, geen auto, geen ov, geen hobby's geen sportclub, geen schoolgeld, geen schoolboeken, geen speelgoed, geen verjaardagen, geen vakanties, helemaal *niets*.

een hoofdagent bij el cops verdient overigens nog geen ¤1400 per maand, hoe moet die dan zoveel geld zien te sparen? het is wel lekker makkelijk beoordelen als jij niet in die siutatie zit he. lekker makkelijk om te roepen "eigen verantwoordelijkheid, had je maar een ander beroep moeten kiezen, een andere man moeten kiezen, andere opleiding, blablabla"
pi_56357678
quote:
Op maandag 28 januari 2008 09:30 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ontzettend mee eens, niemand hoeft werkloos te zijn als je dat niet wilt. Er is altijd en overal werk, je moet het alleen wel willen aannemen. Mensen beginnen al meteen te gillen dat bepaald werk beneden de stand is of "daar ben ik niet voor opgeleid" en andere smoezen. Als we daar nu eens mee ophouden scheelt dat al meteen een hoop ellende.
ik herhaal: leg die maar eens uit aan mijn tante. zie de post ergens hierboven. "eigen keus" is weliswaar correct voor een aantal mensen, maar zeker niet alle.

als iemand verkracht wordt is dat bij jullie zeker ook eigen keus, had die persoon daar maar niet moeten lopen op dat tijdstip?
pi_56357704
quote:
Op maandag 28 januari 2008 09:28 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Ja ik ken er genoeg, maak je daar maar geen zorgen om. Ik ben niet iemand die dingen gilt zonder te weten waar het over gaat.
dan zou je je diep moeten schamen dat je terwille van sommige uitvreters bereid bent om mensen die het echt nodig hebben een voorziening af te pakken.
  maandag 28 januari 2008 @ 11:43:18 #85
152789 karr-1
pi_56358703
quote:
Op maandag 28 januari 2008 10:55 schreef simmu het volgende:

[..]

dan zou je je diep moeten schamen dat je terwille van sommige uitvreters bereid bent om mensen die het echt nodig hebben een voorziening af te pakken.
Er zijn geen mensen die het nodig hebben, dat is heel simpel. Met de huidige voorzieningen in dit land zijn we allemaal in staat om een dak boven het hoofd te hebben en een maaltijd op tafel te krijgen. Dat die dan niet van de Appie Heijn afkomstig is lijkt me vanzelfsprekend, maar met aanpassingen kunnen we allemaal eten en drinken.
  maandag 28 januari 2008 @ 11:44:37 #86
152789 karr-1
pi_56358720
quote:
Op maandag 28 januari 2008 10:54 schreef simmu het volgende:

[..]

ik herhaal: leg die maar eens uit aan mijn tante. zie de post ergens hierboven. "eigen keus" is weliswaar correct voor een aantal mensen, maar zeker niet alle.

als iemand verkracht wordt is dat bij jullie zeker ook eigen keus, had die persoon daar maar niet moeten lopen op dat tijdstip?
Verkracht worden of geen werk vinden heeft ook helemaal niets met elkaar te maken he, dat snap je zelf ook wel. Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die echt niet kunnen werken om wat voor reden dan ook, dat geloof ik meteen. Maar die zullen wel mee moeten werken aan alles wat ze zo snel mogelijk weer aan het werk krijgt (indien mogelijk).
  maandag 28 januari 2008 @ 11:45:33 #87
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_56358738
quote:
Op maandag 28 januari 2008 10:54 schreef simmu het volgende:

[..]

Niet iedereen zit in de WAO.... Dat is toch een kleiner gedeelte. Er zijn zat mensen die wel gewoon kunnen werken, maar het simpelweg niet willen. Als je maar wilt is er altijd voldoende te krijgen, alleen ontbreekt die wilskracht bij veel werklozen.
Don't let my username fool you...
pi_56358787
deze mensen heten niet voor niets Minima, geen werk en toch maandelijks een flinke zak geld krijgen voor het niks doen. waarom verdienen deze mensen meer dan het minimale terwijl ze ook minimale inspanningen doen per maand. En idd belachelijk dat er voor honderden euro's aan peuken, tv's en televisieaansluitingen wordt betaald.

Ik wil wel eens een lijst van alle werkloze paupers bij mij in de buurt, dan kan ik er tenmindste zo af en toe eens eentje bellen om mijn huis of auto ff schoon te maken, en niks vergoeding die krijgen ze al van de overheid
Even a broken clock is right twice a day.
pi_56358868
Ik blijf een voorstander om deze voorziening dan ook gewoon in natura uit te keren.
Kun je als gat-in-de-hand ook geen gekke dingen doen om zo maar niet uit je benarde positie te hoeven komen.
Maar natuurlijk wel genoeg om in leven te blijven.
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
pi_56358911
als deze mensen nou eens getraind zouden worden om vuilnis te kunnen eten, ken ik nog wel een paar vuilnisbelten waar men de harten op kan halen. Of we sturen ze op expeditie naar Napels
pi_56359205
quote:
Op maandag 28 januari 2008 11:51 schreef huhggh het volgende:
Ik blijf een voorstander om deze voorziening dan ook gewoon in natura uit te keren.
Kun je als gat-in-de-hand ook geen gekke dingen doen om zo maar niet uit je benarde positie te hoeven komen.
Maar natuurlijk wel genoeg om in leven te blijven.
Dat zou wel heel erg paternalistisch zijn. Tegoedbonnetjes voor zuivel, brood, groente, fruit en vlees en vooruit, kaas mag ook. Komen ze in elk geval niets mee tekort.
Wanneer er te veel schuldeisers achter je aan hobbelen gebeurt zoiets al, maar om dat de standaard te maken vind ik echt veel te ver gaan. Mensen moeten zelf weten wat ze met hun geld doen, zolang ze anderen (ook: kinderen ed.) er niet mee schaden.
Het mooi kotsende meisje.
  maandag 28 januari 2008 @ 12:13:06 #92
152789 karr-1
pi_56359296
quote:
Op maandag 28 januari 2008 12:09 schreef veiligheidsspeldje het volgende:

[..]

Dat zou wel heel erg paternalistisch zijn. Tegoedbonnetjes voor zuivel, brood, groente, fruit en vlees en vooruit, kaas mag ook. Komen ze in elk geval niets mee tekort.
Wanneer er te veel schuldeisers achter je aan hobbelen gebeurt zoiets al, maar om dat de standaard te maken vind ik echt veel te ver gaan. Mensen moeten zelf weten wat ze met hun geld doen, zolang ze anderen (ook: kinderen ed.) er niet mee schaden.
En aangezien de meeste mensen in die situatie uberhaupt niet met geld om kunnen gaan, zou ik een systeem met bonnetjes nog helemaal niet zo gek vinden. die kun je in ieder geval niet aan drank of gokken uitgeven.
pi_56359302
quote:

[..]
Mensen moeten zelf weten wat ze met hun geld doen, zolang ze anderen (ook: kinderen ed.) er niet mee schaden.
helaas gebeurt dit in de meeste gevallen wel, werkloze daddy de nieuwe PS3 om overdag toch wat te doen te hebben en de kids een maandje zonder ontbijt naar school. Natuurlijk mogen mensen zelf bepalen wat ze met hun geld doen maar dan moet ze ook de gevolgen dragen en niet iedere keer uit het slop worden geholpen door gemeenten en andere welzijnsinstanties.
pi_56359396
quote:
Op maandag 28 januari 2008 10:52 schreef simmu het volgende:

[..]

verzekeringen ¤260

totaal: ¤960 per maand, uitgaande van geen recht op zorg- en huurtoeslag (want dat wordt steeds berekend aan de hand van je belastingaanslag het jaar ervoor) en een half jaar "oeps meneer wij bij het UWV hebben nog eventjes tijd nodig om dingen te berekenen en na te gaan, sorry" kom je dan op benodigd spaargeld van: ¤5760 dit alles uitgaande van *alleen* huur, voedsel en verzekeringen. geen kleding, geen auto, geen ov, geen hobby's geen sportclub, geen schoolgeld, geen schoolboeken, geen speelgoed, geen verjaardagen, geen vakanties, helemaal *niets*.

een hoofdagent bij el cops verdient overigens nog geen ¤1400 per maand, hoe moet die dan zoveel geld zien te sparen? het is wel lekker makkelijk beoordelen als jij niet in die siutatie zit he. lekker makkelijk om te roepen "eigen verantwoordelijkheid, had je maar een ander beroep moeten kiezen, een andere man moeten kiezen, andere opleiding, blablabla"
Dan moet je maar geen dure SUV kopen, omdat je die eigenlijk niet kan betalen.
Niet wekelijks naar de sportclub, je kan ook gewoon gaan joggen.
Schoolboeken worden gratis.
Schoolgeld.

Het is een kwestie van gas terugnemen, maar dat is waarschijnlijk niet gebruikelijk hier.
Ja, want stel je voor je kan dit jaar niet tweemaal op vakantie. Wat een ramp!
pi_56359426
quote:
Op maandag 28 januari 2008 11:44 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Verkracht worden of geen werk vinden heeft ook helemaal niets met elkaar te maken he, dat snap je zelf ook wel. Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die echt niet kunnen werken om wat voor reden dan ook, dat geloof ik meteen. Maar die zullen wel mee moeten werken aan alles wat ze zo snel mogelijk weer aan het werk krijgt (indien mogelijk).
het heeft in die zin een connectie dat je de schuld niet moet leggen waar die niet hoort. ik herhaal: zat uitvreters die aan het werk geschopt dienen te worden, maar ook zat mensen die voorzieningen als de voedselbank en de bijstand gewoon echt en oprecht hard nodig hebben. maak je geen illusies: ook in nederland bestaat echte armoede wel degelijk.

ander voorbeeld.
de andere tante. die kreeg 2 jaar terug borstkanker, chemo, bestraling en operatie, de hele rattaplan. net na haar scheiding wel te verstaan. een half jaar na de behandeling moet ze voltijd assemblage werk (lopende band) gaan doen. enig idee wat chemo en bestraling met je lijf doet? maar werken zul je, want het is je eigen keuze dat je niet werkt? zo snel mogelijk terug aan het werk (zodat je lijf tenminste nooit meer goed hersteld en als de kanker terug komt je tenminste snel doodgaat, is maar beter, want je verspilt met je kutkanker het belastinggeld van hardwerkende burgers?) ziek worden: eigen keuze?

oh: en voor bijstandmoeders: pech als die kerel zn alimentatie niet betaald, had je maar een ander moeten kiezen? een generatie vrouwen die geen opleding *mochten* doen want vrouwen hoorden te trouwen en kinderen te krijgen? tsja: eigen keuze he.

flikker toch op en ga eens kijken in de echte wereld. wat wil je doen? alle mensen die aanspraak maken op dingen als WW en of bijstand preventief afschieten? als je zo begint kan je beter bij het begin beginnen, en bijvoorbeeld in groep 1 alvast een selectie maken: jij ziet een mooie toekomst tegemoet, jij mag leven. jouw moeder zit in de bijstand nu, wordt nooit wat, hup! weg ermee?
pi_56359494
quote:
Op maandag 28 januari 2008 10:52 schreef simmu het volgende:

[..]

verzekeringen ¤260
Wil je mijn rijtje eens horen?

Hypotheek: ¤1200
verzekeringen ¤250

Dit inclusief auto en eigen huis, samen met partner die net zoveel inbrengt als ik.
We kunnen ieder nog apart 400 euro sparen, waarbij we alle twee modaal verdienen.
Daarnaast kunnen we van het geld dat we samen inbrengen sparen, wat ons nu (we zijn pas 3 maanden bezig) al meer dan 3k spaargeld oplevert.
Zij is 21, ik ben 24. We hebben een hypotheek voor een gezinshuis. Geen kids.

Dus ga niet zeggen dat het onmogelijk is, ik ben het levende bewijs van wel.
quote:
Onzin. Mijn beste vriend werkt bij de politie, die kreeg al meer dan 1400 euro in opleiding. Die verdient nu na 3 jaar al meer dan ik doe, inclusief alle secundaire arbeidsvoorwaarden. Ga niet blaten over beroepen waar je niks vanaf weet, want je lult vierkant uit je nek.
pi_56359582
quote:

[..]

Dat recht verlies je zodra je ervoor kiest afhankelijk te worden van de staat.
Als jij wilt teren op de staat, prima, maar dan gaat de staat ook zeggen wat goed voor je is.
pi_56359609
quote:
Op maandag 28 januari 2008 12:17 schreef GioStyle het volgende:

[..]

Schoolgeld.

Het is een kwestie van gas terugnemen, maar dat is waarschijnlijk niet gebruikelijk hier.
als een nieuwe auto, 2 maal per jaar op vakantie en de sportclub het probleem zou zijn, hadden we deze discussie niet. we hebben het echter over luxe dingen als: nieuwe wasmachine als de oude stuk is. schoolgeld (toch meestal wel iig rond de ¤500 per kind), kleding, dergelijke luxe dingen. maar ja: wie heeft die dingen echt nodig, allemaal aanstellerij he.

maar goed: ga elkaar hier maar verder trots vertellen wat voor uitvreters er allemaal wel niet in nederland wonen, terwijl je achter je met stufi en lening betaalde compu zit...
  maandag 28 januari 2008 @ 12:26:31 #99
152789 karr-1
pi_56359615
quote:
Op maandag 28 januari 2008 12:18 schreef simmu het volgende:
flikker toch op en ga eens kijken in de echte wereld. wat wil je doen? alle mensen die aanspraak maken op dingen als WW en of bijstand preventief afschieten? als je zo begint kan je beter bij het begin beginnen, en bijvoorbeeld in groep 1 alvast een selectie maken: jij ziet een mooie toekomst tegemoet, jij mag leven. jouw moeder zit in de bijstand nu, wordt nooit wat, hup! weg ermee?
Ik denk dat ik meer in de echte wereld kom als jij, dus daar hoeven we het niet eens over te hebben. En nee uiteraard hoeven we niet iedereen preventief af te schieten, er zijn ongetwijfeld mensen die het allemaal nodig hebben. Feit is echter wel dat voorzieningen in dit land teveel en te gemakkelijk verstrekt worden, zonder enige vorm van controle erop.

En ja het argument van eigen keuze staat nog steeds. Als een arts jou gezond verklaart kun je gewoon werken, simpel zat. Dat je kerel zijn alimentatie niet betaald kan een probleem zijn, maar dan heb je middelen om dat geld alsnog te halen. Geen opleiding doen is een kulargument, tegenwoordig zijn er mogelijkheden om alsnog een opleiding te doen.

Je kunt het allemaal mooi vertellen, maar ik heb nog geen enkele reden gezien om mijn verhaal aan te passen.
pi_56359629
quote:
Op maandag 28 januari 2008 12:17 schreef GioStyle het volgende:
Schoolgeld.

Kijk nou eens gewoon naar het rekenvoorbeeld van Simmu.
Zelfs zonder ook maar enige luxe als kleding, vakantie of een auto, valt er niet rond te komen van de bijstand.
Je moet een heel goedkope woning hebben en bezuinigen op essentiele dingen als verzekeringen om rond te kunnen komen, en dan nog is het heel moeilijk.
Als je wasmachine stuk gaat heb je een probleem, want 50 E voor een nieuwe van de kringloop is al niet zomaar op te brengen.
Medische kosten?
Jammer, je hebt een goedkope verzekering dus een flinke eigen bijdrage.
Tandartsbezoek zit er dus niet in.

Zet je oogkleppen eens af en kijk hoe het leven werkelijk is.
  maandag 28 januari 2008 @ 12:27:34 #101
152789 karr-1
pi_56359645
quote:
Op maandag 28 januari 2008 12:25 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat recht verlies je zodra je ervoor kiest afhankelijk te worden van de staat.
Als jij wilt teren op de staat, prima, maar dan gaat de staat ook zeggen wat goed voor je is.
Precies, helemaal mee eens. Jij wilt geld van de staat? Prima, maar dan gaan we je ook vertellen waar je het aan mag uitgeven.
pi_56359653
quote:
Op maandag 28 januari 2008 12:27 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Precies, helemaal mee eens. Jij wilt geld van de staat? Prima, maar dan gaan we je ook vertellen waar je het aan mag uitgeven.
En dus niet aan kansloze kankerstokjes.
pi_56359662
Simmu je kan wel met trieste individuele gevallen komen waarvan de tranen bijna in mijn ogen schieten maar zo kan iedereen wel triestigheden gaan benoemen om een punt te maken.
  maandag 28 januari 2008 @ 12:29:18 #104
152789 karr-1
pi_56359680
quote:
Op maandag 28 januari 2008 12:26 schreef simmu het volgende:
maar goed: ga elkaar hier maar verder trots vertellen wat voor uitvreters er allemaal wel niet in nederland wonen, terwijl je achter je met stufi en lening betaalde compu zit...
Ik werk (meer dan) 40 uur in de week, dus ik heb het volste recht om te klagen over de uitvreters die o.a van mijn belastingcenten onderhouden worden.

Waarom een nieuwe wasmachine als een tweedehands ook goed is? En kleding bestaat ook zonder merkje in de graag en tegen veel lagere prijzen, geloof me. Je noemt het zelf al luxe dingen, dat zijn dus de eerste dingen waar je op kunt gaan bezuinigen.
  maandag 28 januari 2008 @ 12:29:48 #105
152789 karr-1
pi_56359688
quote:
Op maandag 28 januari 2008 12:28 schreef danos het volgende:
Simmu je kan wel met trieste individuele gevallen komen waarvan de tranen bijna in mijn ogen schieten maar zo kan iedereen wel triestigheden gaan benoemen om een punt te maken.
Alsof 1 zielig voorbeeld gelijk staat aan de hele groep....
pi_56359689
quote:
Op maandag 28 januari 2008 12:21 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Wil je mijn rijtje eens horen?

Hypotheek: ¤1200
verzekeringen ¤250

Dit inclusief auto en eigen huis, samen met partner die net zoveel inbrengt als ik.
We kunnen ieder nog apart 400 euro sparen, waarbij we alle twee modaal verdienen.
Daarnaast kunnen we van het geld dat we samen inbrengen sparen, wat ons nu (we zijn pas 3 maanden bezig) al meer dan 3k spaargeld oplevert.
Zij is 21, ik ben 24. We hebben een hypotheek voor een gezinshuis. Geen kids.

Dus ga niet zeggen dat het onmogelijk is, ik ben het levende bewijs van wel.
[..]

Onzin. Mijn beste vriend werkt bij de politie, die kreeg al meer dan 1400 euro in opleiding. Die verdient nu na 3 jaar al meer dan ik doe, inclusief alle secundaire arbeidsvoorwaarden. Ga niet blaten over beroepen waar je niks vanaf weet, want je lult vierkant uit je nek.
zoek het zelf maar op.

het is leuk dat jij en je vriendin het goed voor elkaar hebben, maar wat heeft dat te maken met mensen die van veel minder rond moeten komen? als je op die manier dingen vergelijkt is idd niemand echt arm, en mensen die dat wel zijn, zijn gewoon stom en dom. (en als je nu nog niet ziet dat die redenatie logisch niet klopt heb je wellicht toch nog wat meer opleiding nodig)
  maandag 28 januari 2008 @ 12:30:12 #107
152789 karr-1
pi_56359698
quote:
Op maandag 28 januari 2008 12:28 schreef GioStyle het volgende:

[..]

En dus niet aan kansloze kankerstokjes.
Dat al helemaal niet, dat is het eerste wat ik zou verbieden.
  maandag 28 januari 2008 @ 12:30:54 #108
152789 karr-1
pi_56359712
quote:
Op maandag 28 januari 2008 12:29 schreef simmu het volgende:

[..]

zoek het zelf maar op.

het is leuk dat jij en je vriendin het goed voor elkaar hebben, maar wat heeft dat te maken met mensen die van veel minder rond moeten komen? als je op die manier dingen vergelijkt is idd niemand echt arm, en mensen die dat wel zijn, zijn gewoon stom en dom. (en als je nu nog niet ziet dat die redenatie logisch niet klopt heb je wellicht toch nog wat meer opleiding nodig)
Niemand hoeft arm te zijn in dit land, armoede is een keuze, niet meer en niet minder.
pi_56359722
quote:
Op maandag 28 januari 2008 12:27 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]

Kijk nou eens gewoon naar het rekenvoorbeeld van Simmu.
Zelfs zonder ook maar enige luxe als kleding, vakantie of een auto, valt er niet rond te komen van de bijstand.
Je moet een heel goedkope woning hebben en bezuinigen op essentiele dingen als verzekeringen om rond te kunnen komen, en dan nog is het heel moeilijk.
Als je wasmachine stuk gaat heb je een probleem, want 50 E voor een nieuwe van de kringloop is al niet zomaar op te brengen.
Medische kosten?
Jammer, je hebt een goedkope verzekering dus een flinke eigen bijdrage.
Tandartsbezoek zit er dus niet in.

Zet je oogkleppen eens af en kijk hoe het leven werkelijk is.
Dat is in de situatie waarin je NOG NOOIT gewerkt hebt. Welke idioot heeft er nou nog nooit gewerkt zonder daarvoor express te kiezen? En dan NOG zeiken dat ze geld willen? Ze dragen niks bij aan de maatschappij, ze vreten uit de staatsruif, maar zodra er daar wat van gezegd word is het huilie doen?

Flikker toch op. In dit land zijn ZAT mogelijkheden. AL mijn vrienden en vriendinnen van de lagere school zijn goed terecht gekomen, ongeacht uit welk nest ze kwamen. Mijn ouders zijn arbeiders, ik heb gewoon de HBO kunnen doen en er was bij ons thuis GEEN armoede. Als mijn vader als kostwinnaar dat kan met zijn 12 urige baan per dag, waarom zou een uitvreter die de hele dag geen reet doet hetzelfde moeten verdienen?

Er is GEEN gedwongen armoede in Nederland, er is alleen een keuze.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-01-2008 12:31:48 ]
pi_56359723
quote:
als ik het hier zo eens lees is andersom wel ok: iedereen die aanspraak maakt op de bijstand is een domme uitvretende idioot. dat is dus gewoon niet waar.

wist je overigens dat er een relatief vrij grote groep 65+'ers aanspraak moet maken op de bijstand?
pi_56359751
Voedselbonnen, verplicht verhuizen naar de andere kant van het land (waar misschien helemaal geen familie woont, mensen vereenzamen dan enorm want ze hebben ook geen auto en er werd geopperd te laten verhuizen naar een deel van NL waar minder werk is --> minder kans alsnog werk te krijgen).

Zo wordt de hele sociale mobiliteit onderuit gehaald. Dat is juist een principe waar mensen voordeel van kunnen behalen, zodat ze niet in de negatieve vicieuze cirkel blijven zitten.
  maandag 28 januari 2008 @ 12:32:50 #112
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_56359754
quote:
Inderdaad, met hetzelfde gemak kan je zielige hongerige kindjes opvoeren die geen ontbijt krijgen omdat hun vader een playstation heeft gekocht.
pi_56359775
quote:
Op maandag 28 januari 2008 12:30 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Niemand hoeft arm te zijn in dit land, armoede is een keuze, niet meer en niet minder.
dat is dus niet waar. zat oudjes die rond moeten komen van enkel hun AOW'tje (als ze die al voldoende opgebouwd hebben. je zal maar als vrouw je leven lang getrouwd zijn geweest, en je man overlijdt op zn 64ste. dan ben je dus ook moi het haasje)
  maandag 28 januari 2008 @ 12:34:27 #114
152789 karr-1
pi_56359793
quote:
Op maandag 28 januari 2008 12:31 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat is in de situatie waarin je NOG NOOIT gewerkt hebt. Welke idioot heeft er nou nog nooit gewerkt zonder daarvoor express te kiezen? En dan NOG zeiken dat ze geld willen? Ze dragen niks bij aan de maatschappij, ze vreten uit de staatsruif, maar zodra er daar wat van gezegd word is het huilie doen?

Flikker toch op. In dit land zijn ZAT mogelijkheden. AL mijn vrienden en vriendinnen van de lagere school zijn goed terecht gekomen, ongeacht uit welk nest ze kwamen. Mijn ouders zijn arbeiders, ik heb gewoon de HBO kunnen doen en er was bij ons thuis GEEN armoede. Als mijn vader als kostwinnaar dat kan met zijn 12 urige baan per dag, waarom zou een uitvreter die de hele dag geen reet doet hetzelfde moeten verdienen?

Scorpie, je bent een man naar mijn hart, ik kan het niet beter zeggen dan dit.
pi_56359810
quote:
Op maandag 28 januari 2008 12:29 schreef simmu het volgende:

[..]

zoek het zelf maar op.

Kom jij eens met een bron? Ik heb mijn bron al; de salarisstrookjes van mijn beste vriend die ik zelf onder ogen heb gezien.

Ik geef aan dat je in dit land het goed voor elkaar kan hebben door gewoon VERSTANDIGE beslissingen te nemen gelieerd aan je GELD. Sparen is iets wat al meer dan 100 jaar gedaan word, blijkbaar is dat opeens weg, want elk geval dat JIJ aandraagt kan niet rondkomen blablabla terwijl ze al meer dan 20 jaar gewoon gewerkt hebben. Sparen die mensen niet?

En even over logisch redeneren praten; die tantes van je; die met kanker moet eerst genezen verklaard zijn voordat ze weer mag werken; als ze het daar niet mee eens is, dan kan ze protest aantekenen. Heeft ze dat gedaan? Vast niet. Maar wel kankeren op het o zo slechte systeem, want stel je voor.

De ander, die gescheiden is? Waarom gaat ze niet achter het rechtmatige geld aan van haar ex? Weer een keuze die je moet maken. Ze kiest ervoor dat niet te doen, maar ga dan in godsnaam niet kankeren op het o zo slechte systeem, want je bent er zelf verantwoordelijk voor dat het geld niet binnen komt.

Echt, ik zie geen ENKELE, maar dan ook geen ENKELE reden van jou die mensen niet zelf kunnen beinvloeden of waar ze zelf niet aan schuldig zijn.
  maandag 28 januari 2008 @ 12:35:53 #116
152789 karr-1
pi_56359815
quote:
Op maandag 28 januari 2008 12:33 schreef simmu het volgende:

[..]

dat is dus niet waar. zat oudjes die rond moeten komen van enkel hun AOW'tje (als ze die al voldoende opgebouwd hebben. je zal maar als vrouw je leven lang getrouwd zijn geweest, en je man overlijdt op zn 64ste. dan ben je dus ook moi het haasje)
Je kunt honderd voorbeelden verzinnen, overtuigen doe je me nog steeds niet. Als vrouw krijg je het pensioen van je man, dus ik zie het probleem niet. En als je dat niet krijgt dan heb je dat zelf niet goed geregeld, dus daar is weinig aan te doen.

Als ik overlijd, heeft mijn partner recht op mijn pensioen, dat hebben we nu al geregeld.
  maandag 28 januari 2008 @ 12:37:00 #117
152789 karr-1
pi_56359838
quote:
Op maandag 28 januari 2008 12:35 schreef Scorpie het volgende:
Echt, ik zie geen ENKELE, maar dan ook geen ENKELE reden van jou die mensen niet zelf kunnen beinvloeden of waar ze zelf niet aan schuldig zijn.
pi_56359881
quote:
Op maandag 28 januari 2008 12:35 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Je kunt honderd voorbeelden verzinnen, overtuigen doe je me nog steeds niet. Als vrouw krijg je het pensioen van je man, dus ik zie het probleem niet. En als je dat niet krijgt dan heb je dat zelf niet goed geregeld, dus daar is weinig aan te doen.

Als ik overlijd, heeft mijn partner recht op mijn pensioen, dat hebben we nu al geregeld.
Pre-fucking-cies! Dat heb ik ook al laten doen, op mijn 21e!!!
Wat nou boehoe, je hebt het zelf niet goed geregeld, en dan maar verwachten dat de overheid het wel regelt? Whats next, je vergeet te ademen en opeens is dat de schuld van de overheid?

Gelukkig zijn er nog mensen die wel hard durven op te treden tegen dit soort uitvreters en wel zeggen waar het op staat zoals karr-1, al dat softe huilie gedoe van sommigen
pi_56359895
quote:
Op maandag 28 januari 2008 12:31 schreef Scorpie het volgende:

[..]

uhm, nee hoor. dan kan je best al eerder gewerkt hebben.

nog eentje voor de liefhebbers en de echte die-hards: wisten jullie dat er mensen zijn die het armoediger hebben dan iemand die bijstand krijgt, omdat je dan ineens niet meer huurtoeslag, zorgtoeslag enzo krijgt?

en voor die humorvolle eikel die het doodnormaal vind om 12 uur per dag te werken: deed me pa ook, in ploegendienst. tot hij een hardinfarct kreeg. weet je wat pas echt leuk is? mijn pa werkt gewoon, WAO of niet. elke cent die hij verdient gaat van die WAO af. enige reden waarom hij werkt is omdat hij thuiszitten vreselijk vind. maar vanwege zijn gezondheid kan hij oprecht niet 12 (uur) x 5 (dagen) werken, dus iets wextra's verdienen zit er ook niet in. maar heej: dat is zijn KEUZE zeker he.
pi_56359915
quote:
Op maandag 28 januari 2008 12:37 schreef karr-1 het volgende:

[..]

hartinfarct, kanker. mocht geen opleding volgen in eigen jeugd. allemaal eigen keuze. sure.....
pi_56359991
quote:
Op maandag 28 januari 2008 12:40 schreef simmu het volgende:

[..]

hartinfarct, kanker. mocht geen opleding volgen in eigen jeugd. allemaal eigen keuze. sure.....
- hartinfarct en kanker: tegenwoordig geoorloofd te benoemen als te voorkomen ziekten...
- geen opleiding mogen volgen/er niet toe in staat zijn: ook dat zal eigen schuld zijn.
  maandag 28 januari 2008 @ 12:45:35 #122
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_56360010
Ik denk dat alle 'eigen keuze' mensen in dit topic iets teveel hun huidige situatie en de huidige tijd als uitgangspunt nemen. Opleiding, arbeidsomstandigheden etcetera waren nou niet bepaald vrije keuzes voor iedereen. Er is nog steeds een grote groep analfabeten onder senioren, die daardoor allerlei subsidies mislopen.

Dan kan je zeggen: had je maar moeten leren, moet je maar een cursus doen, moet je er maar achteraan gaan. Maar dat is wel makkelijk gezegd voor een jongere in de kracht van z'n leven die de huidige samenleving gewend is.
pi_56360017
quote:

[..]

uhm, nee hoor. dan kan je best al eerder gewerkt hebben.
Sparen voor later dus. Ben blij dat je eindelijk inziet dat sparen het magische toverwoord is om onverwachte situaties op te vangen
quote:
nog eentje voor de liefhebbers en de echte die-hards: wisten jullie dat er mensen zijn die het armoediger hebben dan iemand die bijstand krijgt, omdat je dan ineens niet meer huurtoeslag, zorgtoeslag enzo krijgt?
Ja, dat is de bijstands-val ja. En weet jij toevallig hoeveel mensen er precies in dat gat zitten?
Weet je ook wat daartegen een effectieve maatregel zou zijn; het ophogen van de minimumlonen!
quote:
en voor die humorvolle eikel die het doodnormaal vind om 12 uur per dag te werken: deed me pa ook, in ploegendienst.
Dus je vader heeft gespaard neem ik aan? Of is al het geld dat hij verdiende opeens weg, poef, zo de lucht in? Of eten jullie thuis geld ipv boterhammen?
quote:
tot hij een hardinfarct kreeg.
Verrek, dan krijg je een AOW en met je spaargeld erbij kom je een heel eind!
quote:
weet je wat pas echt leuk is? mijn pa werkt gewoon, WAO of niet. elke cent die hij verdient gaat van die WAO af. enige reden waarom hij werkt is omdat hij thuiszitten vreselijk vind.
Eigen keuze dus. Laat hem lekker gaan hobby`en, als hij spaargeld had gehad had hij zich nergens zorgen over hoeven te maken.
quote:
maar vanwege zijn gezondheid kan hij oprecht niet 12 (uur) x 5 (dagen) werken, dus iets wextra's verdienen zit er ook niet in. maar heej: dat is zijn KEUZE zeker he.
Waarom zou hij iets extra`s moeten verdienen? Hij heeft toch spaargeld waarmee hij eventuele tekortkomingen kan aanvullen?
pi_56360080
quote:
Op maandag 28 januari 2008 12:44 schreef veiligheidsspeldje het volgende:

[..]

- hartinfarct en kanker: tegenwoordig geoorloofd te benoemen als te voorkomen ziekten...
Nee, denken dat je de rest van je leven in blakende gezondheid door zal brengen, dat is lekker simpel joh Tering, kom je uit een ei ofzo?
quote:
- geen opleiding mogen volgen/er niet toe in staat zijn: ook dat zal eigen schuld zijn.
En dat is de afgelopen 40(!) jaar dus echt een non issue. Tegenwoordig kan elk kind de opleiding volgen die hij wil, als pa+ma maar een beetje zinnig nadenken over de toekomst van dat kind. Gelukkig zagen mijn ouders in dat je met een goede diploma een stuk verder komt dan met luxe artikelen, en daarom hebben ze mij ook de HBO kunnen laten doen. Omdat ze het van te voren al gespaard hadden, want je weet maar nooit.
pi_56360105
quote:
Op maandag 28 januari 2008 12:35 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Kom jij eens met een bron? Ik heb mijn bron al; de salarisstrookjes van mijn beste vriend die ik zelf onder ogen heb gezien.
ik heb die bedragen van me pa, die werkte tot vorig jaar als coordinator bij de dienst handhaving (of hoe het ook heten mag: die lui die geen agent zijn maar wel over straat lopen en alles)
quote:
Ik geef aan dat je in dit land het goed voor elkaar kan hebben door gewoon VERSTANDIGE beslissingen te nemen gelieerd aan je GELD. Sparen is iets wat al meer dan 100 jaar gedaan word, blijkbaar is dat opeens weg, want elk geval dat JIJ aandraagt kan niet rondkomen blablabla terwijl ze al meer dan 20 jaar gewoon gewerkt hebben. Sparen die mensen niet?
om te sparen moet je om te neginnen iets over hebben.
quote:
En even over logisch redeneren praten; die tantes van je; die met kanker moet eerst genezen verklaard zijn voordat ze weer mag werken; als ze het daar niet mee eens is, dan kan ze protest aantekenen. Heeft ze dat gedaan? Vast niet. Maar wel kankeren op het o zo slechte systeem, want stel je voor.
ze tekende protest aan, vond een paar weken later een deeltijdbaan die ze wel aankan, en heeft er zelf voor gekozen om dat maar gewoon te doen, en de hele uitkering op te zeggen. de meeste mensen met een uitkering willen dat helemaal niet weet je.
quote:
De ander, die gescheiden is? Waarom gaat ze niet achter het rechtmatige geld aan van haar ex? Weer een keuze die je moet maken. Ze kiest ervoor dat niet te doen, maar ga dan in godsnaam niet kankeren op het o zo slechte systeem, want je bent er zelf verantwoordelijk voor dat het geld niet binnen komt.
dan moet die ex wel te vinden zijn he.en niet ergens in belgie op een vage camping zitten met zn nieuwe vrouw en kind.
quote:
tsja, ik zie zat redenen om in ieder geval de *schuld* voor de situatie iig niet bij de persoon zelf te leggen. sterker nog: moreel acht ik dat verwerpelijk, en ik ben blij dat iig de regering (zelfs de VVD) er niet zo over denkt.

edit: over salaris van politiepersoneel kan je hier: Sollicitatie bij politie verder.
pi_56360130
quote:

[..]

ja: geen 12 uur per dag in ploegendienst werken zal idd een stuk schelen, qua hartinfarct te voorkomen. dat klopt.
en sure: geen opleiding mogen volgen voor een vrouw in 1964, eigen schuld van het wijf, toch?

zout toch op.
pi_56360162
quote:
Op maandag 28 januari 2008 12:49 schreef simmu het volgende:

[..]

ik heb die bedragen van me pa, die werkte tot vorig jaar als coordinator bij de dienst handhaving (of hoe het ook heten mag: die lui die geen agent zijn maar wel over straat lopen en alles)
Dat zijn dus GEEN agenten.
quote:
om te sparen moet je om te neginnen iets over hebben.
Nee, dan begin je met keuzes maken, en daar hou je iets aan over.
quote:
ze tekende protest aan, vond een paar weken later een deeltijdbaan die ze wel aankan, en heeft er zelf voor gekozen om dat maar gewoon te doen, en de hele uitkering op te zeggen. de meeste mensen met een uitkering willen dat helemaal niet weet je.
Wacht even hoor, net draag je zelf dit geval aan als voorbeeld van de harde maatschappij, en nu zeg je dat ze er zelf voor koos weer te gaan werken? Eigen keuze dus? Hoe ironisch!
quote:
dan moet die ex wel te vinden zijn he.en niet ergens in belgie op een vage camping zitten met zn nieuwe vrouw en kind.
Is uberhaupt wel geprobeerd een rechtszaak aan te spannen, of is bij voorbaat al de "laat maar zitten" mentaliteit aangehangen?
quote:
tsja, ik zie zat redenen om in ieder geval de *schuld* voor de situatie iig niet bij de persoon zelf te leggen. sterker nog: moreel acht ik dat verwerpelijk, en ik ben blij dat iig de regering (zelfs de VVD) er niet zo over denkt.
Ik niet; sterker nog, je geeft net zelf al aan dat je tante uit eigen keuze weer is gaan werken en daardoor de 'dupe' is geworden van het systeem
  maandag 28 januari 2008 @ 12:56:50 #128
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_56360228
quote:
Op maandag 28 januari 2008 12:53 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat zijn dus GEEN agenten.
[..]

Nee, dan begin je met keuzes maken, en daar hou je iets aan over.
[..]

Wacht even hoor, net draag je zelf dit geval aan als voorbeeld van de harde maatschappij, en nu zeg je dat ze er zelf voor koos weer te gaan werken? Eigen keuze dus? Hoe ironisch!
[..]

Is uberhaupt wel geprobeerd een rechtszaak aan te spannen, of is bij voorbaat al de "laat maar zitten" mentaliteit aangehangen?
[..]

Ik niet; sterker nog, je geeft net zelf al aan dat je tante uit eigen keuze weer is gaan werken en daardoor de 'dupe' is geworden van het systeem
Je hebt wel een verdomd groot vertrouwen in de rechtvaardigheid van het systeem he? Laten we wel wezen, bureaucratie viert hoogtij, en om onrechtvaardige beslissingen aan de kaak te stellen heb je heel veel tijd, energie en intellectuele vermogens nodig.
pi_56360234
quote:
Op maandag 28 januari 2008 12:51 schreef simmu het volgende:

[..]

ja: geen 12 uur per dag in ploegendienst werken zal idd een stuk schelen, qua hartinfarct te voorkomen. dat klopt.
en sure: geen opleiding mogen volgen voor een vrouw in 1964, eigen schuld van het wijf, toch?

zout toch op.
Ik was sarcastisch
Hierboven staat een goede post over doortrekken naar iemand eigen situatie.
Maar als anderen graag streven naar een sterke tweedeling in de samenleving (moeten werklozen ook een merkteken hebben, zodat ze op straat uitgelachen mogen worden door werkenden?) is dat hun mening natuurlijk...
pi_56360326
quote:
Op maandag 28 januari 2008 12:56 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Je hebt wel een verdomd groot vertrouwen in de rechtvaardigheid van het systeem he? Laten we wel wezen, bureaucratie viert hoogtij, en om onrechtvaardige beslissingen aan de kaak te stellen heb je heel veel tijd, energie en intellectuele vermogens nodig.
Helemaal niet juist. Ik heb totaal geen vertrouwen in het systeem. Wat ik zie, en wat velen met mij zien; is dat veel mensen hun eigen foute keuzes afwentelen op het niet werkende systeem, en zo hopen hulp te krijgen voor hun o zo penibele situatie waarbij ze niet eens een Plasma-TV, een Senseo en een Beertender hebben Terwijl de rest van werkend Nederland dat wel heeft *huilie* *snotter* *boehoe*

Ikzelf ben totaal a-systematisch. Elke overheids instantie wantrouw ik. Vandaar ook dat ik 100% mijzelf kan onderhouden, zonder bijkomstigheid van de staat. Dat betekent ook dat ik zonder eventuele inkomenstoeslagen, rente-aftrek toeslagen e.d kan.

Ook kan ik samen met vriendin mijzelf onderhouden in tijden van ziekte, als de economie minder gaat of als 1 van de 2 onverwachts zonder baan komt te zitten. Hiervoor hoeven we dan nog niet eens aan te kloppen bij het systeem.

En dat allemaal door het magische woord; spaargeld.
pi_56360360
quote:
Op maandag 28 januari 2008 12:57 schreef veiligheidsspeldje het volgende:

[..]

Ik was sarcastisch
Hierboven staat een goede post over doortrekken naar iemand eigen situatie.
Maar als anderen graag streven naar een sterke tweedeling in de samenleving (moeten werklozen ook een merkteken hebben, zodat ze op straat uitgelachen mogen worden door werkenden?) is dat hun mening natuurlijk...
sorry
ik wordt gewoon een beetje fel door dat hele "eigen verantwoordelijkheid" gezeik. net alsof mensen ervoor kiezen om in armoede te leven. oh nee, sorry: er is hier in nederland geen armoede......

och, met een beetje mazzel crasht de beurs over 20 jaar net zo als dattie nu doet, zodat de mensen die het nu zo goed voor elkaar hebben met hun (beleggings) hypotheek dan ineens met een restschuld van hier tot tokio zitten dan sta ik ook klaar om te gillen dat het hun eigen schuld is en dat ze geen recht hebben op een uitkering als ze dan moeten vberhuizen naar een kutwoninkje 3 hoog achter zonder lift. (nja, waarschijnlijk niet, maar dat idee spreekt me nu wel even aan )
pi_56360414
hier is een uitleg over armoede in nederland met voorbeeld: http://www.vmbo-sectorwerkstuk.nl/vmbo-3/vmbo-36h.html op fok-niveau.
pi_56360429
quote:
Op maandag 28 januari 2008 13:03 schreef simmu het volgende:

[..]

sorry
ik wordt gewoon een beetje fel door dat hele "eigen verantwoordelijkheid" gezeik. net alsof mensen ervoor kiezen om in armoede te leven. oh nee, sorry: er is hier in nederland geen armoede......
Nee, denken dat iedereen in de bijstand zit met een geldige reden, dat is lekker intelligent
quote:
och, met een beetje mazzel crasht de beurs over 20 jaar net zo als dattie nu doet, zodat de mensen die het nu zo goed voor elkaar hebben met hun (beleggings) hypotheek dan ineens met een restschuld van hier tot tokio zitten
Eigen keuze; beetje nadenken; geen beleggingshypotheek genomen. Laat die beurs maar crashen, ik vind het prima.
quote:
dan sta ik ook klaar om te gillen dat het hun eigen schuld is en dat ze geen recht hebben op een uitkering als ze dan moeten vberhuizen naar een kutwoninkje 3 hoog achter zonder lift. (nja, waarschijnlijk niet, maar dat idee spreekt me nu wel even aan )
En dan doe ik lekker met je mee. Ik blijf dan wel lekker zitten op mijn eigen plekkie, want ik heb geen last van beursschommelingen op dit moment Want ik heb er zelf voor gekozen niet afhankelijk te zijn van dat soort zaken.

Ow wat is het leven toch fijn als je gewoon eens nadenkt over de keuzes die je maakt.
  maandag 28 januari 2008 @ 13:06:54 #134
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_56360434
quote:
Op maandag 28 januari 2008 13:01 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Helemaal niet juist. Ik heb totaal geen vertrouwen in het systeem. Wat ik zie, en wat velen met mij zien; is dat veel mensen hun eigen foute keuzes afwentelen op het niet werkende systeem, en zo hopen hulp te krijgen voor hun o zo penibele situatie waarbij ze niet eens een Plasma-TV, een Senseo en een Beertender hebben Terwijl de rest van werkend Nederland dat wel heeft *huilie* *snotter* *boehoe*

Ikzelf ben totaal a-systematisch. Elke overheids instantie wantrouw ik. Vandaar ook dat ik 100% mijzelf kan onderhouden, zonder bijkomstigheid van de staat. Dat betekent ook dat ik zonder eventuele inkomenstoeslagen, rente-aftrek toeslagen e.d kan.

Ook kan ik samen met vriendin mijzelf onderhouden in tijden van ziekte, als de economie minder gaat of als 1 van de 2 onverwachts zonder baan komt te zitten. Hiervoor hoeven we dan nog niet eens aan te kloppen bij het systeem.

En dat allemaal door het magische woord; spaargeld.
Juist, en jij bent wat? Begin 20? Dat bedoel ik nou met het doortrekken van je eigen situatie naar mensen die dat niet hebben. Laat ik er even een voorbeeldje tegenover zetten. Mijn oma heeft een paar jaar basisschool gehad, is op haar 12e van school gehaald om het huishouden te doen, en heeft de rest van haar leven keihard gewerkt. Met dat geld kon ze net rondkomen, maar sparen ging niet. Nu krijgt ze, hypothetisch he, een enorme aanslag, raakt ze haar huursubsidie kwijt, of maakt de overheid een fout.

Jouw redenatie is dan: Tja, had je maar een opleiding moeten volgen, had je maar moeten sparen en moet je maar bezwaar aantekenen. Geredeneerd vanuit een twintiger die perfect gelanceerd is. Ik denk dat het wat te simplistisch is voor een oude vrouw die functioneel analfabeet is.
pi_56360486
quote:
Op maandag 28 januari 2008 13:06 schreef simmu het volgende:
hier is een uitleg over armoede in nederland met voorbeeld: http://www.vmbo-sectorwerkstuk.nl/vmbo-3/vmbo-36h.html op fok-niveau.
quote:
Natuurlijk is armoede in Nederland iets anders dan armoede in de Derde Wereld. In principe heeft iedereen in Nederland genoeg te eten en te drinken: niemand zal doodgaan van de honger. In ons land betekent armoede dat je steeds moet kiezen tussen wat je kunt en wat je moet laten.
Kijk nou, keuzes maken! En dat in jouw eigen bron
pi_56360509
quote:
Op maandag 28 januari 2008 13:01 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Helemaal niet juist. Ik heb totaal geen vertrouwen in het systeem.
dat had die tante van me dus ook niet. die kon keizen uit 3 dingen:
1) protest aantekenen (en ondertussen wel gekort worden)
2) werk wat ze oprecht niet aankan toch gaan doen (zoek het op of vraag het na: effecten van chemo en bestraling zijn niet zomaar weg)
3) wat minder verdienen dan bijstand, maar niet afhankelijk zijn van mensen die haar behandelen als een uitvretende nietsnut.

ze koos dus optie 3. en lekker ben jij hoor: je veroordeelt iemand als die bijstand krijgt, maar ook als die zelf voor een andere oplossing kiest.
pi_56360532
quote:
Op maandag 28 januari 2008 13:06 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Juist, en jij bent wat? Begin 20? Dat bedoel ik nou met het doortrekken van je eigen situatie naar mensen die dat niet hebben. Laat ik er even een voorbeeldje tegenover zetten. Mijn oma heeft een paar jaar basisschool gehad, is op haar 12e van school gehaald om het huishouden te doen, en heeft de rest van haar leven keihard gewerkt. Met dat geld kon ze net rondkomen, maar sparen ging niet. Nu krijgt ze, hypothetisch he, een enorme aanslag, raakt ze haar huursubsidie kwijt, of maakt de overheid een fout.

Jouw redenatie is dan: Tja, had je maar een opleiding moeten volgen, had je maar moeten sparen en moet je maar bezwaar aantekenen. Geredeneerd vanuit een twintiger die perfect gelanceerd is. Ik denk dat het wat te simplistisch is voor een oude vrouw die functioneel analfabeet is.
Inderdaad ja, ik redeneer vanuit mijn eigen optiek. Als mij het als starter lukt succesvol te sparen, waarom zou het iemand die al 20 jaar werkt niet kunnen dan? Geef me daar eens antwoord op? En niet aankomen met het hogere lasten syndroom, want dat is een onzinnig argument aangezien je loon ook stijgt.
Is je oma nooit getrouwd geweest?
pi_56360545
quote:
Op maandag 28 januari 2008 13:09 schreef Scorpie het volgende:

[..]

[..]

Kijk nou, keuzes maken! En dat in jouw eigen bron
tsja: een wasmachine is natuurlijk optioneel. keuzes maken. idd. vlees bij de maaltijd is ook optioneel, en als je alleen maar bruin brood en bongo-pindakaas eet en water uit de kraan drinkt, dan heb je idd te eten en te drinken. stelletje uitvreters: zomaar willen dat je kinderen normaal naar school kunnen! schande!
pi_56360556
quote:
Op maandag 28 januari 2008 13:10 schreef simmu het volgende:

[..]

dat had die tante van me dus ook niet. die kon keizen uit 3 dingen:
1) protest aantekenen (en ondertussen wel gekort worden)
2) werk wat ze oprecht niet aankan toch gaan doen (zoek het op of vraag het na: effecten van chemo en bestraling zijn niet zomaar weg)
3) wat minder verdienen dan bijstand, maar niet afhankelijk zijn van mensen die haar behandelen als een uitvretende nietsnut.

ze koos dus optie 3. en lekker ben jij hoor: je veroordeelt iemand als die bijstand krijgt, maar ook als die zelf voor een andere oplossing kiest.
Ik veroordeel helemaal niemand; ik zeg alleen dat ze niet als voorbeeld kan dienen waarin de overheid tekort schiet doordat ze zelf kiest voor optie 3.
pi_56360584
quote:

[..]

Weet je wat pas echt leuk is? mijn pa werkt gewoon, WAO of niet. elke cent die hij verdient gaat van die WAO af. enige reden waarom hij werkt is omdat hij thuiszitten vreselijk vind. maar vanwege zijn gezondheid kan hij oprecht niet 12 (uur) x 5 (dagen) werken, dus iets wextra's verdienen zit er ook niet in. maar heej: dat is zijn KEUZE zeker he.
Dat komt gewoon door het huidige kabinet wat werkelozen verder wil vertroetelen en er dus geen ruimte is om jezelf te ontplooiien. Misschien moet je je partijkeus eens aanpassen want je klinkt als een behoorlijke linkse drol.
pi_56360599
quote:
Op maandag 28 januari 2008 13:11 schreef simmu het volgende:

[..]

tsja: een wasmachine is natuurlijk optioneel. keuzes maken. idd. vlees bij de maaltijd is ook optioneel, en als je alleen maar bruin brood en bongo-pindakaas eet en water uit de kraan drinkt, dan heb je idd te eten en te drinken. stelletje uitvreters: zomaar willen dat je kinderen normaal naar school kunnen! schande!
Je haalt wederom emotionele chantage uit de kast om te proberen je gelijk te halen. Je faalt jammerlijk.
Het is heel simpel; als je een X bedragt hebt waar je Y dingen mee kan doen, terwijl je Z dingen hebt, dan moet je dus gaan kiezen.

Die vrouw pakte het overigens ook niet slim aan he; een wasmachine kopen bij de Wehkamp a 10% rente Pak dan een doorlopend krediet voor de helft, of leen het desnoods bij een kennis.
pi_56360601
quote:
Op maandag 28 januari 2008 13:10 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Inderdaad ja, ik redeneer vanuit mijn eigen optiek. Als mij het als starter lukt succesvol te sparen, waarom zou het iemand die al 20 jaar werkt niet kunnen dan? Geef me daar eens antwoord op? En niet aankomen met het hogere lasten syndroom, want dat is een onzinnig argument aangezien je loon ook stijgt.
actually: mijn oma zit in precies dezelfde situatie. die werd weduwe toen mijn vader 12 was (had toen 6 kinderen) en werkte als dienstmeisje. sneu dat meneer pastoor opa's pensieongeld in eigen zak stook. maar he: eigen verantwoordelijkheid he!
pi_56360648
quote:
Op maandag 28 januari 2008 13:11 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik veroordeel helemaal niemand; ik zeg alleen dat ze niet als voorbeeld kan dienen waarin de overheid tekort schiet doordat ze zelf kiest voor optie 3.
edoch: als diezelfde (lokale) overheid zich wel correct en fatsoenlijk opgesteld had, was haar situatie iig wat beter geweest. want als ze optie 1 had gekozen was ze namelijk nu dakloos geweest (oh, wacht: da's uiteraard dan *ook* eigen keuze!) omdat ze de huur niet meer kon betalen.

als je gaat jammeren over vrije keus moet er wel wat te kiezen zijn.
  maandag 28 januari 2008 @ 13:16:34 #144
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_56360660
quote:

[..]

... ben jij wel helemaal lekker? Is dit een verkapte "je hebt kanker dus je zult wel gerookt hebben"?

-edit-
Oh, ik zie dat je het sarcasisch bedoelde.. gelukkig.
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_56360674
quote:
Op maandag 28 januari 2008 13:13 schreef simmu het volgende:

[..]

actually: mijn oma zit in precies dezelfde situatie. die werd weduwe toen mijn vader 12 was (had toen 6 kinderen) en werkte als dienstmeisje. sneu dat meneer pastoor opa's pensieongeld in eigen zak stook. maar he: eigen verantwoordelijkheid he!
tsjonge jonge jij hebt wel heel veel dramatische verhalen in je register staan he? Heten jullie toevallig de Familie Ongeluk & Tegenslag?
pi_56360676
quote:
Op maandag 28 januari 2008 13:13 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je haalt wederom emotionele chantage uit de kast om te proberen je gelijk te halen. Je faalt jammerlijk.
Het is heel simpel; als je een X bedragt hebt waar je Y dingen mee kan doen, terwijl je Z dingen hebt, dan moet je dus gaan kiezen.

Die vrouw pakte het overigens ook niet slim aan he; een wasmachine kopen bij de Wehkamp a 10% rente Pak dan een doorlopend krediet voor de helft, of leen het desnoods bij een kennis.
Er zijn best wat mensen die al moeite hebben met het invullen van een belastingformulier.
Die vinden het dan ook moeilijk kleine lettertjes te lezen, alle voorwaarden goed te interpreteren.
Functioneel analfabetisme komt nog best vaak voor. Komt deels door juridische termen, maar dat zorgt wel dat niet iedereen even geinformeerd is als jij.
  maandag 28 januari 2008 @ 13:18:09 #147
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_56360693
quote:
Op maandag 28 januari 2008 13:10 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Haha, ja mooie manier om starter te definieren. Eerst gratis onderwijs genieten, voornamelijk door de overheid en de rest door je ouders, dan een baantje zoeken en dan claimen dat je het op eigen kracht doet. Heb je er al eens bij stilgestaan dat jij als hoger opgeleidde in 2008 nou niet bepaald te vergelijken bent met een analfabeet met kinderen 40 jaar geleden? Of een importbruidje uit Turkije? Of een zieke man van 50 met 4 kinderen? Hoe simplistisch en kortzichtig om je eigen status maar als standaard te verheffen.

Bovendien ga je niet in op mijn stelling, die niet over geld ging, maar over de mogelijkheden om je weg te zoeken in het systeem. Mijn voorbeeld ging namelijk over het wegvallen van huursubsidie door een fout of iets dergelijks. 'Dan teken je toch bezwaar aan' is, wederom, lekker simpel geredeneerd vanuit jouw en mijn eigen situatie.
pi_56360698
quote:
Op maandag 28 januari 2008 13:16 schreef Cheiron het volgende:

[..]

... ben jij wel helemaal lekker? Is dit een verkapte "je hebt kanker dus je zult wel gerookt hebben"?
Ze was sarcastisch Alleen vergat ze de smiley hehe
pi_56360712
quote:
Op maandag 28 januari 2008 13:13 schreef Scorpie het volgende:

[..]

lieverd, mensen met een uitkering *krijgen* geen doorlopend krediet......
ik zeg ook niet dat het een ahndige keuze is, maar hoe moet zo iemand sparen van het inkomen wat ze krijgt?

ps: betere keuze was geweest om te wachten tot bv its weer eens een 'koop nu en betaal in termijnen zonder rente' actier had, en dan asap die credit card die er dan (slinks!) bijkomt te ditchen.

ik blijf erbij: je kan niet alle zwakkeren in de samenleving afschieten of veroordelen wegens "eigen verantwoordelijkheid" en in de stront laten zakken.
pi_56360749
quote:
Op maandag 28 januari 2008 13:16 schreef Cheiron het volgende:

[..]

Ik had geloof ik een hoop PI's / smileys moeten gebruiken om m'n sarcasme te ondersteunen...
Ondanks dat een deel van de morbiditeit te wijten is aan omgeving en gedrag vind ik niet dat je daar consequenties aan moet verbinden.
Maar hier valt men minder over dan over het feit dat sommigen hier mensen naar een ander deel van het land willen deporteren/voedselbonnen willen geven op het feit dat ze minder gelukkig/intelligent/geslaagd zijn. (En ja, er zijn ook uitvreters bij, maar het is al een heel stuk moeilijker uitvreter te zijn dan enige tijd terug).
pi_56360772
quote:
Op maandag 28 januari 2008 13:17 schreef danos het volgende:

[..]

tsjonge jonge jij hebt wel heel veel dramatische verhalen in je register staan he? Heten jullie toevallig de Familie Ongeluk & Tegenslag?
erger nog: die tante wiens man ervandoor ging? die man ging ervandoor met de vrouw van zn broer..........
en ja: tis hier en daar bij sommigen wel aardig kommer & kwel ja. en nee: ik kom niet van 't kamp. ook niet uit de achterbuurt. de meeste redden zich best aardig. tis geen jerry springer volk, dat dan ook weer niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')