Dus? Daar werken ze toch ook voor?quote:Op zondag 27 januari 2008 16:27 schreef Miracle_Drug het volgende:
Dat vind ik ook van die straatkrant verkopers, die mensen staan ook steevast met een peuk in hun waffel.
het gaat er ook om welke levenstandaart je mag aanhouden he! Maar soms is het ook gewoon een beetje beter je financiën organiseren en kijken wat ook anders kan..quote:Op zondag 27 januari 2008 16:45 schreef Joachim het volgende:
Dat is met zoveel mensen in Nederland die lopen te zeiken dat ze aan het einde van de maand geen geld meer hebben, maar ondertussen wel alleen maar A merken kopen, een plasma TV aan de muur hebben hangen en twee keer per jaar op vakantie willen.
gelukkig voor jou heb jij geen idee waar je het over hebt,quote:Op zondag 27 januari 2008 17:23 schreef Nobu het volgende:
Terechte klacht, ik erger me ook altijd dood aan dat gezeur. Alsof iemand die een uitkering daarvan geen huurhuis en warm eten kan betalen
Jij behoort zo te zien tot de doelgroep. Op je mooie nieuwe PC met een biertje en een shagje klagen dat je het zo slecht hebt.quote:Op zondag 27 januari 2008 17:30 schreef Het_Biertje het volgende:
[..]
gelukkig voor jou heb jij geen idee waar je het over hebt,
Als hij zou stoppen met roken zou hij wel naar de Efteling kunnenquote:Op zondag 27 januari 2008 17:46 schreef Barcas het volgende:
En daarbij rookt hij dan een sjekkie. Het enige pleziertje dat hem nog rest. Het jaarlijkse uitstapje naar de Efteling en de week Centerparks heeft hij twee jaar geleden al op moeten geven.
Waarom een huis kopen? Huren is veel goedkoper.quote:Op zondag 27 januari 2008 17:46 schreef Barcas het volgende:
Wanneer iemand het om wat voor reden dan ook, financieel even moeilijk heeft, wordt hem hier alle recht op plezier ontzegd.
Misschien werkt die man gewoon voor zijn gezin! Misschien is hij politieagent, badmeester, leraar op de lagere school, wie weet wat voor een doodgewoon beroep hij heeft, maar kan hij niet rondkomen zonder de voedselbank! Let wel dat wanneer je met een netto inkomen van zeg 1600 euro netto een heel gezin moet onderhouden, het tegenwoordig geen vetpot is!
Zelfs een in een achterbuurt gelegen, slecht onderhouden, gebrekkige woning, kost je dan al zo'n 10 bruto jaarsalarissen. Nog afgezien van alle andere lasten. Zo'n vetpot is dat nu niet meer! Maar klaagt deze man? Neen, hij gaat zwijgend naar de voedselbank en aanvaard zijn lot. En daarbij rookt hij dan een sjekkie. Het enige pleziertje dat hem nog rest. Het jaarlijkse uitstapje naar de Efteling en de week Centerparks heeft hij twee jaar geleden al op moeten geven.
HAHAHA en die peuken kosten per jaar niet meer dan de Efteling?! Grapjas!quote:Op zondag 27 januari 2008 17:46 schreef Barcas het volgende:
Neen, hij gaat zwijgend naar de voedselbank en aanvaard zijn lot. En daarbij rookt hij dan een sjekkie. Het enige pleziertje dat hem nog rest. Het jaarlijkse uitstapje naar de Efteling en de week Centerparks heeft hij twee jaar geleden al op moeten geven.
uit betrouwbare bron weet ik dat een hoofdagent nog niet eens die 1600 verdient hoor. de meeste hebben er een baante bij in de beveiliging.quote:Op zondag 27 januari 2008 17:46 schreef Barcas het volgende:
Wanneer iemand het om wat voor reden dan ook, financieel even moeilijk heeft, wordt hem hier alle recht op plezier ontzegd.
Misschien werkt die man gewoon voor zijn gezin! Misschien is hij politieagent, badmeester, leraar op de lagere school, wie weet wat voor een doodgewoon beroep hij heeft, maar kan hij niet rondkomen zonder de voedselbank! Let wel dat wanneer je met een netto inkomen van zeg 1600 euro netto een heel gezin moet onderhouden, het tegenwoordig geen vetpot is!
Zelfs een in een achterbuurt gelegen, slecht onderhouden, gebrekkige woning, kost je dan al zo'n 10 bruto jaarsalarissen. Nog afgezien van alle andere lasten. Zo'n vetpot is dat nu niet meer! Maar klaagt deze man? Neen, hij gaat zwijgend naar de voedselbank en aanvaard zijn lot. En daarbij rookt hij dan een sjekkie. Het enige pleziertje dat hem nog rest. Het jaarlijkse uitstapje naar de Efteling en de week Centerparks heeft hij twee jaar geleden al op moeten geven.
wat jammer dat het in het eggie zo niet is. je zal maar werkeloos worden (wegens bedrijfseconomische redenen), en dat het een half jaar duurt eer je WW toegekend wordt (nee, je krijgt dan dus ook geen uitkering), terwijl de huur doorgaat, schoolgeld betaald dient te worden, etc....quote:Op zondag 27 januari 2008 17:59 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
HAHAHA en die peuken kosten per jaar niet meer dan de Efteling?! Grapjas!
Voedselbanken mogen ze wat mij betreft verbieden, die dingen bestaan alleen omdat sommige mensen er een warm en gelukkig gevoel van krijgen als ze het idee hebben dat ze iemand kunnen helpen... Terwijl er in Nederland echt niemand is die niet RUIM voldoende geld krijgt om heel veel eten te kopen! Okee, studenten misschien, maar die zie je daar niet...
Nou ja, in Friesland en Grunn zijn steuntrekkers natuurlijk al wel oververtegenwoordigdquote:Op zondag 27 januari 2008 18:07 schreef LXIV het volgende:
Wat daadwerkelijk veel geld kost zijn steuntrekkers die -gesubsidieerd uiteraard- op economische knooppunten blijven wonen, zoals in de Randstad etc. Hierdoor heerst daar permanente schaarste, en wordt het economisch potentieel van Nederland niet ten volle benut. Zet ze ergens in Friesland neer, waar ze minder kwaad kunnen. Het rijtjeshuis dat ze in Amsterdam bezetten is in werkelijkheid wel 1200 euro per maand waard! Dat kosten ze dus ook.
Dat noem ik geen werken. En het lijkt me dat wanneer je geen dak boven je hoofd hebt, je je geld wel beter kan besteden.quote:Op zondag 27 januari 2008 16:32 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Dus? Daar werken ze toch ook voor?
Domme kankerkneusquote:Op zondag 27 januari 2008 17:59 schreef RemcoDelft het volgende:Voedselbanken mogen ze wat mij betreft verbieden, die dingen bestaan alleen omdat sommige mensen er een warm en gelukkig gevoel van krijgen als ze het idee hebben dat ze iemand kunnen helpen... Terwijl er in Nederland echt niemand is die niet RUIM voldoende geld krijgt om heel veel eten te kopen! Okee, studenten misschien, maar die zie je daar niet...
deze vrouw was analfabeet voor zover ik weet en was lekker alleen met haar zoon die o.a. adhd heeft (flink doorgepafd tijdens de zwangerschap, dan krijg je dat hea).quote:Op zondag 27 januari 2008 17:46 schreef Barcas het volgende:
Zeg, houd jij je eens even in..quote:Op zondag 27 januari 2008 18:39 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Nou ja, in Friesland en Grunn zijn steuntrekkers natuurlijk al wel oververtegenwoordigd
Fok jou man, alsof iedereen hier in Oost-Groningen pauper is.quote:Op zondag 27 januari 2008 18:51 schreef LXIV het volgende:
Gelukkig wel. Maar als het -economisch- goedkoper is om een steuntrekker in de randgebieden te plaatsen moeten we dat zeker niet nalaten vind ik. En dan de werkelijke kosten meerekenen, niet enkel wat hem als uitkering gegeven wordt.
Bovendien kan het een heel stimulerende uitwerking hebben op het vinden van werk, denk ik, wanneer na vijf jaar uitkering verplaatsing naar Oost-Groningen op het programma staat.
En ze moeten niet zeuren, want mensen die werken kunnen ook overgeplaatst worden.
Niet dan?quote:Op zondag 27 januari 2008 22:10 schreef Poekel het volgende:
[..]
Fok jou man, alsof iedereen hier in Oost-Groningen pauper is.
Loop naar de pomp, sukkel.
Dát zeg ik toch helemaal niet? Ik denk enkel dat het vanuit economisch perspectief het meest rendabel is ze naar die regio te verplaatsen omdat ze daar het minst in de weg lopen en het goedkoopst onderhouden kunnen worden. En tevens scheppen ze aldus een beetje werkgelegenheid voor jullie.quote:Op zondag 27 januari 2008 22:10 schreef Poekel het volgende:
[..]
Fok jou man, alsof iedereen hier in Oost-Groningen pauper is.
Loop naar de pomp, sukkel.
Hm, als je het zo bekijkt.quote:Op zondag 27 januari 2008 22:17 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dát zeg ik toch helemaal niet? Ik denk enkel dat het vanuit economisch perspectief het meest rendabel is ze naar die regio te verplaatsen omdat ze daar het minst in de weg lopen en het goedkoopst onderhouden kunnen worden. En tevens scheppen ze aldus een beetje werkgelegenheid voor jullie.
Je moet het zo zien: een werkeloze in Amsterdam woonachtige houdt nu woonruimte bezet die ook door iemand die op de Zuidas werkt gebruikt zou kunnen worden. Maar die moet nu iedere dag 120 km forenzen om op zijn werk te komen. Mijn oplossing is dan die werkloze richting Oost-Groningen (of zoiets) en die werknemer in Amsterdam. Is beter voor iedereen.
Braaf zoquote:Op zondag 27 januari 2008 22:17 schreef Poekel het volgende:
[..]
Ik geef niet graag toe, maar misschien wel ja.
Even serieus..quote:Op zondag 27 januari 2008 22:20 schreef Poekel het volgende:
[..]
Hm, als je het zo bekijkt.
Anyway, dan zitten wij hier met figuren á la Kees KK en Haagse Sjonnie straks.
Volgende week is het carnaval..quote:Op zondag 27 januari 2008 22:22 schreef LXIV het volgende:
Nu zitten wij Brabanders met Kees KK. Maar goed, bij aanname van één Kees gratis een zwakbegaafde volkszanger cadeau!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |