abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 januari 2008 @ 12:27:34 #101
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_56359645
quote:
Op maandag 28 januari 2008 12:25 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat recht verlies je zodra je ervoor kiest afhankelijk te worden van de staat.
Als jij wilt teren op de staat, prima, maar dan gaat de staat ook zeggen wat goed voor je is.
Precies, helemaal mee eens. Jij wilt geld van de staat? Prima, maar dan gaan we je ook vertellen waar je het aan mag uitgeven.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_56359653
quote:
Op maandag 28 januari 2008 12:27 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Precies, helemaal mee eens. Jij wilt geld van de staat? Prima, maar dan gaan we je ook vertellen waar je het aan mag uitgeven.
En dus niet aan kansloze kankerstokjes.
pi_56359662
Simmu je kan wel met trieste individuele gevallen komen waarvan de tranen bijna in mijn ogen schieten maar zo kan iedereen wel triestigheden gaan benoemen om een punt te maken.
Even a broken clock is right twice a day.
  maandag 28 januari 2008 @ 12:29:18 #104
152789 karr-1
pi_56359680
quote:
Op maandag 28 januari 2008 12:26 schreef simmu het volgende:
maar goed: ga elkaar hier maar verder trots vertellen wat voor uitvreters er allemaal wel niet in nederland wonen, terwijl je achter je met stufi en lening betaalde compu zit...
Ik werk (meer dan) 40 uur in de week, dus ik heb het volste recht om te klagen over de uitvreters die o.a van mijn belastingcenten onderhouden worden.

Waarom een nieuwe wasmachine als een tweedehands ook goed is? En kleding bestaat ook zonder merkje in de graag en tegen veel lagere prijzen, geloof me. Je noemt het zelf al luxe dingen, dat zijn dus de eerste dingen waar je op kunt gaan bezuinigen.
  maandag 28 januari 2008 @ 12:29:48 #105
152789 karr-1
pi_56359688
quote:
Op maandag 28 januari 2008 12:28 schreef danos het volgende:
Simmu je kan wel met trieste individuele gevallen komen waarvan de tranen bijna in mijn ogen schieten maar zo kan iedereen wel triestigheden gaan benoemen om een punt te maken.
Alsof 1 zielig voorbeeld gelijk staat aan de hele groep....
pi_56359689
quote:
Op maandag 28 januari 2008 12:21 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Wil je mijn rijtje eens horen?

Hypotheek: ¤1200
voedsel: ¤250
verzekeringen ¤250

Dit inclusief auto en eigen huis, samen met partner die net zoveel inbrengt als ik.
We kunnen ieder nog apart 400 euro sparen, waarbij we alle twee modaal verdienen.
Daarnaast kunnen we van het geld dat we samen inbrengen sparen, wat ons nu (we zijn pas 3 maanden bezig) al meer dan 3k spaargeld oplevert.
Zij is 21, ik ben 24. We hebben een hypotheek voor een gezinshuis. Geen kids.

Dus ga niet zeggen dat het onmogelijk is, ik ben het levende bewijs van wel.
[..]

Onzin. Mijn beste vriend werkt bij de politie, die kreeg al meer dan 1400 euro in opleiding. Die verdient nu na 3 jaar al meer dan ik doe, inclusief alle secundaire arbeidsvoorwaarden. Ga niet blaten over beroepen waar je niks vanaf weet, want je lult vierkant uit je nek.
zoek het zelf maar op.

het is leuk dat jij en je vriendin het goed voor elkaar hebben, maar wat heeft dat te maken met mensen die van veel minder rond moeten komen? als je op die manier dingen vergelijkt is idd niemand echt arm, en mensen die dat wel zijn, zijn gewoon stom en dom. (en als je nu nog niet ziet dat die redenatie logisch niet klopt heb je wellicht toch nog wat meer opleiding nodig)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  maandag 28 januari 2008 @ 12:30:12 #107
152789 karr-1
pi_56359698
quote:
Op maandag 28 januari 2008 12:28 schreef GioStyle het volgende:

[..]

En dus niet aan kansloze kankerstokjes.
Dat al helemaal niet, dat is het eerste wat ik zou verbieden.
  maandag 28 januari 2008 @ 12:30:54 #108
152789 karr-1
pi_56359712
quote:
Op maandag 28 januari 2008 12:29 schreef simmu het volgende:

[..]

zoek het zelf maar op.

het is leuk dat jij en je vriendin het goed voor elkaar hebben, maar wat heeft dat te maken met mensen die van veel minder rond moeten komen? als je op die manier dingen vergelijkt is idd niemand echt arm, en mensen die dat wel zijn, zijn gewoon stom en dom. (en als je nu nog niet ziet dat die redenatie logisch niet klopt heb je wellicht toch nog wat meer opleiding nodig)
Niemand hoeft arm te zijn in dit land, armoede is een keuze, niet meer en niet minder.
pi_56359722
quote:
Op maandag 28 januari 2008 12:27 schreef vergeetmewelletje het volgende:

[..]

Kijk nou eens gewoon naar het rekenvoorbeeld van Simmu.
Zelfs zonder ook maar enige luxe als kleding, vakantie of een auto, valt er niet rond te komen van de bijstand.
Je moet een heel goedkope woning hebben en bezuinigen op essentiele dingen als verzekeringen om rond te kunnen komen, en dan nog is het heel moeilijk.
Als je wasmachine stuk gaat heb je een probleem, want 50 E voor een nieuwe van de kringloop is al niet zomaar op te brengen.
Medische kosten?
Jammer, je hebt een goedkope verzekering dus een flinke eigen bijdrage.
Tandartsbezoek zit er dus niet in.

Zet je oogkleppen eens af en kijk hoe het leven werkelijk is.
Dat is in de situatie waarin je NOG NOOIT gewerkt hebt. Welke idioot heeft er nou nog nooit gewerkt zonder daarvoor express te kiezen? En dan NOG zeiken dat ze geld willen? Ze dragen niks bij aan de maatschappij, ze vreten uit de staatsruif, maar zodra er daar wat van gezegd word is het huilie doen?

Flikker toch op. In dit land zijn ZAT mogelijkheden. AL mijn vrienden en vriendinnen van de lagere school zijn goed terecht gekomen, ongeacht uit welk nest ze kwamen. Mijn ouders zijn arbeiders, ik heb gewoon de HBO kunnen doen en er was bij ons thuis GEEN armoede. Als mijn vader als kostwinnaar dat kan met zijn 12 urige baan per dag, waarom zou een uitvreter die de hele dag geen reet doet hetzelfde moeten verdienen?

Er is GEEN gedwongen armoede in Nederland, er is alleen een keuze.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-01-2008 12:31:48 ]
pi_56359723
quote:
als ik het hier zo eens lees is andersom wel ok: iedereen die aanspraak maakt op de bijstand is een domme uitvretende idioot. dat is dus gewoon niet waar.

wist je overigens dat er een relatief vrij grote groep 65+'ers aanspraak moet maken op de bijstand?
pi_56359751
Voedselbonnen, verplicht verhuizen naar de andere kant van het land (waar misschien helemaal geen familie woont, mensen vereenzamen dan enorm want ze hebben ook geen auto en er werd geopperd te laten verhuizen naar een deel van NL waar minder werk is --> minder kans alsnog werk te krijgen).

Zo wordt de hele sociale mobiliteit onderuit gehaald. Dat is juist een principe waar mensen voordeel van kunnen behalen, zodat ze niet in de negatieve vicieuze cirkel blijven zitten.
Het mooi kotsende meisje.
  maandag 28 januari 2008 @ 12:32:50 #112
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_56359754
quote:
Inderdaad, met hetzelfde gemak kan je zielige hongerige kindjes opvoeren die geen ontbijt krijgen omdat hun vader een playstation heeft gekocht.
pi_56359775
quote:
Op maandag 28 januari 2008 12:30 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Niemand hoeft arm te zijn in dit land, armoede is een keuze, niet meer en niet minder.
dat is dus niet waar. zat oudjes die rond moeten komen van enkel hun AOW'tje (als ze die al voldoende opgebouwd hebben. je zal maar als vrouw je leven lang getrouwd zijn geweest, en je man overlijdt op zn 64ste. dan ben je dus ook moi het haasje)
  maandag 28 januari 2008 @ 12:34:27 #114
152789 karr-1
pi_56359793
quote:
Op maandag 28 januari 2008 12:31 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat is in de situatie waarin je NOG NOOIT gewerkt hebt. Welke idioot heeft er nou nog nooit gewerkt zonder daarvoor express te kiezen? En dan NOG zeiken dat ze geld willen? Ze dragen niks bij aan de maatschappij, ze vreten uit de staatsruif, maar zodra er daar wat van gezegd word is het huilie doen?

Flikker toch op. In dit land zijn ZAT mogelijkheden. AL mijn vrienden en vriendinnen van de lagere school zijn goed terecht gekomen, ongeacht uit welk nest ze kwamen. Mijn ouders zijn arbeiders, ik heb gewoon de HBO kunnen doen en er was bij ons thuis GEEN armoede. Als mijn vader als kostwinnaar dat kan met zijn 12 urige baan per dag, waarom zou een uitvreter die de hele dag geen reet doet hetzelfde moeten verdienen?

Scorpie, je bent een man naar mijn hart, ik kan het niet beter zeggen dan dit.
pi_56359810
quote:
Op maandag 28 januari 2008 12:29 schreef simmu het volgende:

[..]

zoek het zelf maar op.

Kom jij eens met een bron? Ik heb mijn bron al; de salarisstrookjes van mijn beste vriend die ik zelf onder ogen heb gezien.

Ik geef aan dat je in dit land het goed voor elkaar kan hebben door gewoon VERSTANDIGE beslissingen te nemen gelieerd aan je GELD. Sparen is iets wat al meer dan 100 jaar gedaan word, blijkbaar is dat opeens weg, want elk geval dat JIJ aandraagt kan niet rondkomen blablabla terwijl ze al meer dan 20 jaar gewoon gewerkt hebben. Sparen die mensen niet?

En even over logisch redeneren praten; die tantes van je; die met kanker moet eerst genezen verklaard zijn voordat ze weer mag werken; als ze het daar niet mee eens is, dan kan ze protest aantekenen. Heeft ze dat gedaan? Vast niet. Maar wel kankeren op het o zo slechte systeem, want stel je voor.

De ander, die gescheiden is? Waarom gaat ze niet achter het rechtmatige geld aan van haar ex? Weer een keuze die je moet maken. Ze kiest ervoor dat niet te doen, maar ga dan in godsnaam niet kankeren op het o zo slechte systeem, want je bent er zelf verantwoordelijk voor dat het geld niet binnen komt.

Echt, ik zie geen ENKELE, maar dan ook geen ENKELE reden van jou die mensen niet zelf kunnen beinvloeden of waar ze zelf niet aan schuldig zijn.
  maandag 28 januari 2008 @ 12:35:53 #116
152789 karr-1
pi_56359815
quote:
Op maandag 28 januari 2008 12:33 schreef simmu het volgende:

[..]

dat is dus niet waar. zat oudjes die rond moeten komen van enkel hun AOW'tje (als ze die al voldoende opgebouwd hebben. je zal maar als vrouw je leven lang getrouwd zijn geweest, en je man overlijdt op zn 64ste. dan ben je dus ook moi het haasje)
Je kunt honderd voorbeelden verzinnen, overtuigen doe je me nog steeds niet. Als vrouw krijg je het pensioen van je man, dus ik zie het probleem niet. En als je dat niet krijgt dan heb je dat zelf niet goed geregeld, dus daar is weinig aan te doen.

Als ik overlijd, heeft mijn partner recht op mijn pensioen, dat hebben we nu al geregeld.
  maandag 28 januari 2008 @ 12:37:00 #117
152789 karr-1
pi_56359838
quote:
Op maandag 28 januari 2008 12:35 schreef Scorpie het volgende:
Echt, ik zie geen ENKELE, maar dan ook geen ENKELE reden van jou die mensen niet zelf kunnen beinvloeden of waar ze zelf niet aan schuldig zijn.
pi_56359881
quote:
Op maandag 28 januari 2008 12:35 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Je kunt honderd voorbeelden verzinnen, overtuigen doe je me nog steeds niet. Als vrouw krijg je het pensioen van je man, dus ik zie het probleem niet. En als je dat niet krijgt dan heb je dat zelf niet goed geregeld, dus daar is weinig aan te doen.

Als ik overlijd, heeft mijn partner recht op mijn pensioen, dat hebben we nu al geregeld.
Pre-fucking-cies! Dat heb ik ook al laten doen, op mijn 21e!!!
Wat nou boehoe, je hebt het zelf niet goed geregeld, en dan maar verwachten dat de overheid het wel regelt? Whats next, je vergeet te ademen en opeens is dat de schuld van de overheid?

Gelukkig zijn er nog mensen die wel hard durven op te treden tegen dit soort uitvreters en wel zeggen waar het op staat zoals karr-1, al dat softe huilie gedoe van sommigen
pi_56359895
quote:
Op maandag 28 januari 2008 12:31 schreef Scorpie het volgende:

[..]

uhm, nee hoor. dan kan je best al eerder gewerkt hebben.

nog eentje voor de liefhebbers en de echte die-hards: wisten jullie dat er mensen zijn die het armoediger hebben dan iemand die bijstand krijgt, omdat je dan ineens niet meer huurtoeslag, zorgtoeslag enzo krijgt?

en voor die humorvolle eikel die het doodnormaal vind om 12 uur per dag te werken: deed me pa ook, in ploegendienst. tot hij een hardinfarct kreeg. weet je wat pas echt leuk is? mijn pa werkt gewoon, WAO of niet. elke cent die hij verdient gaat van die WAO af. enige reden waarom hij werkt is omdat hij thuiszitten vreselijk vind. maar vanwege zijn gezondheid kan hij oprecht niet 12 (uur) x 5 (dagen) werken, dus iets wextra's verdienen zit er ook niet in. maar heej: dat is zijn KEUZE zeker he.
pi_56359915
quote:
Op maandag 28 januari 2008 12:37 schreef karr-1 het volgende:

[..]

hartinfarct, kanker. mocht geen opleding volgen in eigen jeugd. allemaal eigen keuze. sure.....
pi_56359991
quote:
Op maandag 28 januari 2008 12:40 schreef simmu het volgende:

[..]

hartinfarct, kanker. mocht geen opleding volgen in eigen jeugd. allemaal eigen keuze. sure.....
- hartinfarct en kanker: tegenwoordig geoorloofd te benoemen als te voorkomen ziekten...
- geen opleiding mogen volgen/er niet toe in staat zijn: ook dat zal eigen schuld zijn.
Het mooi kotsende meisje.
  maandag 28 januari 2008 @ 12:45:35 #122
95427 Hephaistos.
ŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻŻ
pi_56360010
Ik denk dat alle 'eigen keuze' mensen in dit topic iets teveel hun huidige situatie en de huidige tijd als uitgangspunt nemen. Opleiding, arbeidsomstandigheden etcetera waren nou niet bepaald vrije keuzes voor iedereen. Er is nog steeds een grote groep analfabeten onder senioren, die daardoor allerlei subsidies mislopen.

Dan kan je zeggen: had je maar moeten leren, moet je maar een cursus doen, moet je er maar achteraan gaan. Maar dat is wel makkelijk gezegd voor een jongere in de kracht van z'n leven die de huidige samenleving gewend is.
pi_56360017
quote:
Op maandag 28 januari 2008 12:40 schreef simmu het volgende:

[..]

uhm, nee hoor. dan kan je best al eerder gewerkt hebben.
Sparen voor later dus. Ben blij dat je eindelijk inziet dat sparen het magische toverwoord is om onverwachte situaties op te vangen
quote:
nog eentje voor de liefhebbers en de echte die-hards: wisten jullie dat er mensen zijn die het armoediger hebben dan iemand die bijstand krijgt, omdat je dan ineens niet meer huurtoeslag, zorgtoeslag enzo krijgt?
Ja, dat is de bijstands-val ja. En weet jij toevallig hoeveel mensen er precies in dat gat zitten?
Weet je ook wat daartegen een effectieve maatregel zou zijn; het ophogen van de minimumlonen!
quote:
en voor die humorvolle eikel die het doodnormaal vind om 12 uur per dag te werken: deed me pa ook, in ploegendienst.
Dus je vader heeft gespaard neem ik aan? Of is al het geld dat hij verdiende opeens weg, poef, zo de lucht in? Of eten jullie thuis geld ipv boterhammen?
quote:
tot hij een hardinfarct kreeg.
Verrek, dan krijg je een AOW en met je spaargeld erbij kom je een heel eind!
quote:
weet je wat pas echt leuk is? mijn pa werkt gewoon, WAO of niet. elke cent die hij verdient gaat van die WAO af. enige reden waarom hij werkt is omdat hij thuiszitten vreselijk vind.
Eigen keuze dus. Laat hem lekker gaan hobby`en, als hij spaargeld had gehad had hij zich nergens zorgen over hoeven te maken.
quote:
maar vanwege zijn gezondheid kan hij oprecht niet 12 (uur) x 5 (dagen) werken, dus iets wextra's verdienen zit er ook niet in. maar heej: dat is zijn KEUZE zeker he.
Waarom zou hij iets extra`s moeten verdienen? Hij heeft toch spaargeld waarmee hij eventuele tekortkomingen kan aanvullen?
pi_56360080
quote:
Op maandag 28 januari 2008 12:44 schreef veiligheidsspeldje het volgende:

[..]

- hartinfarct en kanker: tegenwoordig geoorloofd te benoemen als te voorkomen ziekten...
Nee, denken dat je de rest van je leven in blakende gezondheid door zal brengen, dat is lekker simpel joh Tering, kom je uit een ei ofzo?
quote:
- geen opleiding mogen volgen/er niet toe in staat zijn: ook dat zal eigen schuld zijn.
En dat is de afgelopen 40(!) jaar dus echt een non issue. Tegenwoordig kan elk kind de opleiding volgen die hij wil, als pa+ma maar een beetje zinnig nadenken over de toekomst van dat kind. Gelukkig zagen mijn ouders in dat je met een goede diploma een stuk verder komt dan met luxe artikelen, en daarom hebben ze mij ook de HBO kunnen laten doen. Omdat ze het van te voren al gespaard hadden, want je weet maar nooit.
pi_56360105
quote:
Op maandag 28 januari 2008 12:35 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Kom jij eens met een bron? Ik heb mijn bron al; de salarisstrookjes van mijn beste vriend die ik zelf onder ogen heb gezien.
ik heb die bedragen van me pa, die werkte tot vorig jaar als coordinator bij de dienst handhaving (of hoe het ook heten mag: die lui die geen agent zijn maar wel over straat lopen en alles)
quote:
Ik geef aan dat je in dit land het goed voor elkaar kan hebben door gewoon VERSTANDIGE beslissingen te nemen gelieerd aan je GELD. Sparen is iets wat al meer dan 100 jaar gedaan word, blijkbaar is dat opeens weg, want elk geval dat JIJ aandraagt kan niet rondkomen blablabla terwijl ze al meer dan 20 jaar gewoon gewerkt hebben. Sparen die mensen niet?
om te sparen moet je om te neginnen iets over hebben.
quote:
En even over logisch redeneren praten; die tantes van je; die met kanker moet eerst genezen verklaard zijn voordat ze weer mag werken; als ze het daar niet mee eens is, dan kan ze protest aantekenen. Heeft ze dat gedaan? Vast niet. Maar wel kankeren op het o zo slechte systeem, want stel je voor.
ze tekende protest aan, vond een paar weken later een deeltijdbaan die ze wel aankan, en heeft er zelf voor gekozen om dat maar gewoon te doen, en de hele uitkering op te zeggen. de meeste mensen met een uitkering willen dat helemaal niet weet je.
quote:
De ander, die gescheiden is? Waarom gaat ze niet achter het rechtmatige geld aan van haar ex? Weer een keuze die je moet maken. Ze kiest ervoor dat niet te doen, maar ga dan in godsnaam niet kankeren op het o zo slechte systeem, want je bent er zelf verantwoordelijk voor dat het geld niet binnen komt.
dan moet die ex wel te vinden zijn he.en niet ergens in belgie op een vage camping zitten met zn nieuwe vrouw en kind.
quote:
tsja, ik zie zat redenen om in ieder geval de *schuld* voor de situatie iig niet bij de persoon zelf te leggen. sterker nog: moreel acht ik dat verwerpelijk, en ik ben blij dat iig de regering (zelfs de VVD) er niet zo over denkt.

edit: over salaris van politiepersoneel kan je hier: Sollicitatie bij politie verder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')