Oke, sorry Anita.quote:Op zondag 27 januari 2008 22:22 schreef MangoThee het volgende:
[..]
Even serieus..
90% Van de Fok-users heet waarschijnlijk Sjonnie, Sjaak of Anita...

Is wel goed Sjonniequote:

Nee, zijn wel mijn zoentjes. Hihihihihihihihiquote:Op zondag 27 januari 2008 22:26 schreef MangoThee het volgende:
[..]
Is wel goed Sjonnie
Wil je wel even ophouden met die zoentjes?
Krijg er de kriebels van..
Of is dat mijn luis?

De mensen waar het hier om gaat roken meestal gewoon de merksigaretten a 4,3 (oid) per pakje.quote:Op zondag 27 januari 2008 16:50 schreef simmu het volgende:
1 slof camel: ¤43,-
1 setje filterhoesjes en grote baal eigen merk sjek bij de jumbo: ¤16,0 oid (iig nog geen ¤20)

Mijn Godquote:Op zondag 27 januari 2008 22:27 schreef Poekel het volgende:
[..]
Nee, zijn wel mijn zoentjes. Hihihihihihihihi

Ik moet niks.quote:Op zondag 27 januari 2008 22:32 schreef MangoThee het volgende:
[..]
Mijn God
Je giegelt?
Je moet wel Sjonnie heetten...

Daar heet ik dan ook Anita voor.quote:Op zondag 27 januari 2008 22:36 schreef Poekel het volgende:
[..]
Ik moet niks.![]()
Oh ja, het werkwoord is "giechelen".![]()
Anyway, OT:
Laat ze shag roken dan, verplicht.

Iig goedkoper.quote:Op zondag 27 januari 2008 22:39 schreef MangoThee het volgende:
[..]
Daar heet ik dan ook Anita voor.
Spelfauten enzo.
Maar ja, shag roken.. Leuk!

Werkloosheid is een keuze. Je bent alleen werkloos omdat je bepaalde dingen niet wilt doen. Zo niet dan heb je binnen een week werk.quote:Op zondag 27 januari 2008 18:08 schreef simmu het volgende:
[..]
wat jammer dat het in het eggie zo niet is. je zal maar werkeloos worden (wegens bedrijfseconomische redenen), en dat het een half jaar duurt eer je WW toegekend wordt (nee, je krijgt dan dus ook geen uitkering), terwijl de huur doorgaat, schoolgeld betaald dient te worden, etc....
ah well: het leven kennende kom jij vanzelf wel een keer in de shit, en dan leer je hoe dingen echt werken. dan zal je blij zijn dat er iig nog wat voorzieningen zijn, en wellicht wat meer begrip hebben voor andere mensen die het door pech slechter getroffen hebben dan jij.

Ik word er altijd zo moe van als mensen feiten verzinnen om een punt te maken...quote:Op zondag 27 januari 2008 22:30 schreef Mr.Zed het volgende:
De mensen waar het hier om gaat roken meestal gewoon de merksigaretten a 4,3 (oid) per pakje.
En dan zo'n 2 a 4 pakjes per dag...

quote:Op zondag 27 januari 2008 17:46 schreef Barcas het volgende:
Wanneer iemand het om wat voor reden dan ook, financieel even moeilijk heeft, wordt hem hier alle recht op plezier ontzegd.
En daarbij rookt hij dan een sjekkie. Het enige pleziertje dat hem nog rest. Het jaarlijkse uitstapje naar de Efteling en de week Centerparks heeft hij twee jaar geleden al op moeten geven.

Oh, ja dump de zooi maar weer bij ons. prima, hoor! Maar zorg dan ook een keertje voor fatsoenlijke voorzieningen, openbaar vervoer i.p.v. pauperts te dumpen, en met ons gas julllie huizen te verwarmen.quote:Op zondag 27 januari 2008 22:17 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dát zeg ik toch helemaal niet? Ik denk enkel dat het vanuit economisch perspectief het meest rendabel is ze naar die regio te verplaatsen omdat ze daar het minst in de weg lopen en het goedkoopst onderhouden kunnen worden. En tevens scheppen ze aldus een beetje werkgelegenheid voor jullie.
Je moet het zo zien: een werkeloze in Amsterdam woonachtige houdt nu woonruimte bezet die ook door iemand die op de Zuidas werkt gebruikt zou kunnen worden. Maar die moet nu iedere dag 120 km forenzen om op zijn werk te komen. Mijn oplossing is dan die werkloze richting Oost-Groningen (of zoiets) en die werknemer in Amsterdam. Is beter voor iedereen.

Ik ben onder de indruk van je uitmuntende argumenten! Leren ze je dat op de voedselbank?quote:

neuh. ik studeer strakjes af en hoop dat een baan te vinden.quote:Op zondag 27 januari 2008 17:47 schreef Nobu het volgende:
[..]
Jij behoort zo te zien tot de doelgroep.
Dit klopt echter dan weer wel.quote:Op je mooie nieuwe PC met een biertje en een shagje klagen dat je het zo slecht hebt.

zeker nog van arbeidsongeschikt gehoord? dan krijg je maar 1100 euro in de maand.quote:Op zondag 27 januari 2008 22:45 schreef Mr.Zed het volgende:
[..]
*lul verhaal*
Werkloosheid is een keuze. Je bent alleen werkloos omdat je bepaalde dingen niet wilt doen. Zo niet dan heb je binnen een week werk.

is geen vetpot, maar als je niet kunt bijdragen aan de maatschappij, hoef je ook geen drie keer per jaar op vakantiequote:Op maandag 28 januari 2008 00:37 schreef Het_Biertje het volgende:
[..]
zeker nog van arbeidsongeschikt gehoord? dan krijg je maar 1100 euro in de maand.

wacht maar tot ik dat tuinhuisje af hebt met die bielzen. Zit ik van het zomer mooi in de orannje bloesemquote:Op maandag 28 januari 2008 00:40 schreef Adelante het volgende:
[..]
is geen vetpot, maar als je niet kunt bijdragen aan de maatschappij, hoef je ook geen drie keer per jaar op vakantie

ik moest lachenquote:Op zondag 27 januari 2008 16:27 schreef Miracle_Drug het volgende:
Dat vind ik ook van die straatkrant verkopers, die mensen staan ook steevast met een peuk in hun waffel.

Die Alex uit aflevering 4 (die knakker met die staart en die rode Ford Capri) kon anders nog wel autorijden en aan zn auto sleutelen. Dan moet je toch ook (licht) werk kunnen doen?quote:Op maandag 28 januari 2008 00:37 schreef Het_Biertje het volgende:
[..]
zeker nog van arbeidsongeschikt gehoord? dan krijg je maar 1100 euro in de maand.

tsja, sangdrax en simmu doen boodschappen bij de jumbo, toen we nog dronken (sinds januari helemaal niets meer ivm koterwens) waren we inclusief eten enzo, 1 setje knutselpeuken voor simmu, een flesje wijn voor simmu en een tray bier (export bier, halve liters) zo'n 80 pleuri kwijt voor een week.quote:Op zondag 27 januari 2008 22:30 schreef Mr.Zed het volgende:
[..]
De mensen waar het hier om gaat roken meestal gewoon de merksigaretten a 4,3 (oid) per pakje.
En dan zo'n 2 a 4 pakjes per dag...
Reken eens uit: dat is zo'n 60 a 120 euro per week
Daar doe ik al mijn boodschappen voor (bij de ALDI en de LIDL) voor mijn gezin met 2 jonge kinderen.

leg maar eens uit aan mijn tante van 55 met reuma die op haar 40ste met 3 kinderen achtergelaten is door haar man dat het haar keuze is. oh: die reuma he: die's verergerd door het lopende band werk wat ze toen een flinke tijd gedaan heeft.quote:Op zondag 27 januari 2008 22:45 schreef Mr.Zed het volgende:
[..]
Werkloosheid is een keuze. Je bent alleen werkloos omdat je bepaalde dingen niet wilt doen. Zo niet dan heb je binnen een week werk.
Ik ben al vaak genoeg van baan gewisseld en ben zelf ooit precies 1 maand werkloos geweest, op papier.
Dat was alleen omdat dat voor de werkgever beter uitkwam ivm een operatie die ik moest ondergaan en een werknemer in de ziektewet alleen maar geld kost en niets oplevert. Had ik hem niet vooraf gewaarschuwd, dan had dat contract eerder ingegaan.
En begin nou niet te mouwen over leeftijd... mijn moeder (een vrouw van in de vijftig) heeft recentelijk ook een nieuwe werkgever gevonden, binnen korte tijd.

ken jij eigenlijk mensen die een voedselbank welens gebruikt hebben dan? dat vraag ik me nu serieus af.quote:Op zondag 27 januari 2008 23:47 schreef karr-1 het volgende:
Voedselbanken zijn dan ook het meest onnodige verzinsel van de laatste jaren. Gewoon opheffen die dingen, dan ben je van een hoop gezeik verlost.

uitkering van de soos voor een alleenstaande is ¤750 hoor........quote:Op maandag 28 januari 2008 00:36 schreef Het_Biertje het volgende:
[..]
neuh. ik studeer strakjes af en hoop dat een baan te vinden.
[..]
Dit klopt echter dan weer wel.
Mijn punt was meer dat je van een uitkering niet rond komt. Dus de verwarming aan en lekker thuis zitten bij de tv chips eten lukt je niet meer met 1100 in de maand, omdat je alleen al 900 euro aan vaste lasten kwijt bent.

lekker ben jij: iemand mag eerst van zn 16de tot zn 47ste werken (voor een groot deel in ploegendienst) en als die dan met een stuk hart (die ploegendiensten ja) in de WAO beland, dan magtie doodgaan want is toch niet nuttig meer voor <de maatschappij>quote:Op maandag 28 januari 2008 00:40 schreef Adelante het volgende:
[..]
is geen vetpot, maar als je niet kunt bijdragen aan de maatschappij, hoef je ook geen drie keer per jaar op vakantie

Daar heb je spaargeld voor. Sim-pel.quote:Op zondag 27 januari 2008 18:08 schreef simmu het volgende:
[..]
wat jammer dat het in het eggie zo niet is. je zal maar werkeloos worden (wegens bedrijfseconomische redenen), en dat het een half jaar duurt eer je WW toegekend wordt (nee, je krijgt dan dus ook geen uitkering), terwijl de huur doorgaat, schoolgeld betaald dient te worden, etc....
ah well: het leven kennende kom jij vanzelf wel een keer in de shit, en dan leer je hoe dingen echt werken. dan zal je blij zijn dat er iig nog wat voorzieningen zijn, en wellicht wat meer begrip hebben voor andere mensen die het door pech slechter getroffen hebben dan jij.

Ja ik ken er genoeg, maak je daar maar geen zorgen om. Ik ben niet iemand die dingen gilt zonder te weten waar het over gaat.quote:Op maandag 28 januari 2008 07:52 schreef simmu het volgende:
[..]
ken jij eigenlijk mensen die een voedselbank welens gebruikt hebben dan? dat vraag ik me nu serieus af.

Ontzettend mee eens, niemand hoeft werkloos te zijn als je dat niet wilt. Er is altijd en overal werk, je moet het alleen wel willen aannemen. Mensen beginnen al meteen te gillen dat bepaald werk beneden de stand is of "daar ben ik niet voor opgeleid" en andere smoezen. Als we daar nu eens mee ophouden scheelt dat al meteen een hoop ellende.quote:Op zondag 27 januari 2008 22:45 schreef Mr.Zed het volgende:
[..]

uitgaande van: (per maand)quote:Op maandag 28 januari 2008 09:06 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Daar heb je spaargeld voor. Sim-pel.

ik herhaal: leg die maar eens uit aan mijn tante. zie de post ergens hierboven. "eigen keus" is weliswaar correct voor een aantal mensen, maar zeker niet alle.quote:Op maandag 28 januari 2008 09:30 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ontzettend mee eens, niemand hoeft werkloos te zijn als je dat niet wilt. Er is altijd en overal werk, je moet het alleen wel willen aannemen. Mensen beginnen al meteen te gillen dat bepaald werk beneden de stand is of "daar ben ik niet voor opgeleid" en andere smoezen. Als we daar nu eens mee ophouden scheelt dat al meteen een hoop ellende.

dan zou je je diep moeten schamen dat je terwille van sommige uitvreters bereid bent om mensen die het echt nodig hebben een voorziening af te pakken.quote:Op maandag 28 januari 2008 09:28 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ja ik ken er genoeg, maak je daar maar geen zorgen om. Ik ben niet iemand die dingen gilt zonder te weten waar het over gaat.

Er zijn geen mensen die het nodig hebben, dat is heel simpel. Met de huidige voorzieningen in dit land zijn we allemaal in staat om een dak boven het hoofd te hebben en een maaltijd op tafel te krijgen. Dat die dan niet van de Appie Heijn afkomstig is lijkt me vanzelfsprekend, maar met aanpassingen kunnen we allemaal eten en drinken.quote:Op maandag 28 januari 2008 10:55 schreef simmu het volgende:
[..]
dan zou je je diep moeten schamen dat je terwille van sommige uitvreters bereid bent om mensen die het echt nodig hebben een voorziening af te pakken.

Verkracht worden of geen werk vinden heeft ook helemaal niets met elkaar te maken he, dat snap je zelf ook wel. Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die echt niet kunnen werken om wat voor reden dan ook, dat geloof ik meteen. Maar die zullen wel mee moeten werken aan alles wat ze zo snel mogelijk weer aan het werk krijgt (indien mogelijk).quote:Op maandag 28 januari 2008 10:54 schreef simmu het volgende:
[..]
ik herhaal: leg die maar eens uit aan mijn tante. zie de post ergens hierboven. "eigen keus" is weliswaar correct voor een aantal mensen, maar zeker niet alle.
als iemand verkracht wordt is dat bij jullie zeker ook eigen keus, had die persoon daar maar niet moeten lopen op dat tijdstip?

Niet iedereen zit in de WAO.... Dat is toch een kleiner gedeelte. Er zijn zat mensen die wel gewoon kunnen werken, maar het simpelweg niet willen. Als je maar wilt is er altijd voldoende te krijgen, alleen ontbreekt die wilskracht bij veel werklozen.quote:Op maandag 28 januari 2008 10:54 schreef simmu het volgende:
[..]
ik herhaal: leg die maar eens uit aan mijn tante. zie de post ergens hierboven. "eigen keus" is weliswaar correct voor een aantal mensen, maar zeker niet alle.

Dat zou wel heel erg paternalistisch zijn. Tegoedbonnetjes voor zuivel, brood, groente, fruit en vlees en vooruit, kaas mag ook. Komen ze in elk geval niets mee tekort.quote:Op maandag 28 januari 2008 11:51 schreef huhggh het volgende:
Ik blijf een voorstander om deze voorziening dan ook gewoon in natura uit te keren.
Kun je als gat-in-de-hand ook geen gekke dingen doen om zo maar niet uit je benarde positie te hoeven komen.
Maar natuurlijk wel genoeg om in leven te blijven.

En aangezien de meeste mensen in die situatie uberhaupt niet met geld om kunnen gaan, zou ik een systeem met bonnetjes nog helemaal niet zo gek vinden. die kun je in ieder geval niet aan drank of gokken uitgeven.quote:Op maandag 28 januari 2008 12:09 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Dat zou wel heel erg paternalistisch zijn. Tegoedbonnetjes voor zuivel, brood, groente, fruit en vlees en vooruit, kaas mag ook. Komen ze in elk geval niets mee tekort.![]()
Wanneer er te veel schuldeisers achter je aan hobbelen gebeurt zoiets al, maar om dat de standaard te maken vind ik echt veel te ver gaan. Mensen moeten zelf weten wat ze met hun geld doen, zolang ze anderen (ook: kinderen ed.) er niet mee schaden.

helaas gebeurt dit in de meeste gevallen wel, werkloze daddy de nieuwe PS3 om overdag toch wat te doen te hebben en de kids een maandje zonder ontbijt naar school. Natuurlijk mogen mensen zelf bepalen wat ze met hun geld doen maar dan moet ze ook de gevolgen dragen en niet iedere keer uit het slop worden geholpen door gemeenten en andere welzijnsinstanties.quote:Op maandag 28 januari 2008 12:09 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Mensen moeten zelf weten wat ze met hun geld doen, zolang ze anderen (ook: kinderen ed.) er niet mee schaden.

Dan moet je maar geen dure SUV kopen, omdat je die eigenlijk niet kan betalen.quote:Op maandag 28 januari 2008 10:52 schreef simmu het volgende:
[..]
uitgaande van: (per maand)
huur: ¤450
voedsel: ¤250
verzekeringen ¤260
totaal: ¤960 per maand, uitgaande van geen recht op zorg- en huurtoeslag (want dat wordt steeds berekend aan de hand van je belastingaanslag het jaar ervoor) en een half jaar "oeps meneer wij bij het UWV hebben nog eventjes tijd nodig om dingen te berekenen en na te gaan, sorry" kom je dan op benodigd spaargeld van: ¤5760 dit alles uitgaande van *alleen* huur, voedsel en verzekeringen. geen kleding, geen auto, geen ov, geen hobby's geen sportclub, geen schoolgeld, geen schoolboeken, geen speelgoed, geen verjaardagen, geen vakanties, helemaal *niets*.
een hoofdagent bij el cops verdient overigens nog geen ¤1400 per maand, hoe moet die dan zoveel geld zien te sparen? het is wel lekker makkelijk beoordelen als jij niet in die siutatie zit he. lekker makkelijk om te roepen "eigen verantwoordelijkheid, had je maar een ander beroep moeten kiezen, een andere man moeten kiezen, andere opleiding, blablabla"

het heeft in die zin een connectie dat je de schuld niet moet leggen waar die niet hoort. ik herhaal: zat uitvreters die aan het werk geschopt dienen te worden, maar ook zat mensen die voorzieningen als de voedselbank en de bijstand gewoon echt en oprecht hard nodig hebben. maak je geen illusies: ook in nederland bestaat echte armoede wel degelijk.quote:Op maandag 28 januari 2008 11:44 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Verkracht worden of geen werk vinden heeft ook helemaal niets met elkaar te maken he, dat snap je zelf ook wel. Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die echt niet kunnen werken om wat voor reden dan ook, dat geloof ik meteen. Maar die zullen wel mee moeten werken aan alles wat ze zo snel mogelijk weer aan het werk krijgt (indien mogelijk).

Wil je mijn rijtje eens horen?quote:Op maandag 28 januari 2008 10:52 schreef simmu het volgende:
[..]
uitgaande van: (per maand)
huur: ¤450
voedsel: ¤250
verzekeringen ¤260
Onzin. Mijn beste vriend werkt bij de politie, die kreeg al meer dan 1400 euro in opleiding. Die verdient nu na 3 jaar al meer dan ik doe, inclusief alle secundaire arbeidsvoorwaarden. Ga niet blaten over beroepen waar je niks vanaf weet, want je lult vierkant uit je nek.quote:een hoofdagent bij el cops verdient overigens nog geen ¤1400 per maand, hoe moet die dan zoveel geld zien te sparen? het is wel lekker makkelijk beoordelen als jij niet in die siutatie zit he. lekker makkelijk om te roepen "eigen verantwoordelijkheid, had je maar een ander beroep moeten kiezen, een andere man moeten kiezen, andere opleiding, blablabla"

Dat recht verlies je zodra je ervoor kiest afhankelijk te worden van de staat.quote:Op maandag 28 januari 2008 12:09 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Dat zou wel heel erg paternalistisch zijn. Tegoedbonnetjes voor zuivel, brood, groente, fruit en vlees en vooruit, kaas mag ook. Komen ze in elk geval niets mee tekort.![]()
Wanneer er te veel schuldeisers achter je aan hobbelen gebeurt zoiets al, maar om dat de standaard te maken vind ik echt veel te ver gaan. Mensen moeten zelf weten wat ze met hun geld doen, zolang ze anderen (ook: kinderen ed.) er niet mee schaden.

als een nieuwe auto, 2 maal per jaar op vakantie en de sportclub het probleem zou zijn, hadden we deze discussie niet. we hebben het echter over luxe dingen als: nieuwe wasmachine als de oude stuk is. schoolgeld (toch meestal wel iig rond de ¤500 per kind), kleding, dergelijke luxe dingen. maar ja: wie heeft die dingen echt nodig, allemaal aanstellerij he.quote:Op maandag 28 januari 2008 12:17 schreef GioStyle het volgende:
[..]
Dan moet je maar geen dure SUV kopen, omdat je die eigenlijk niet kan betalen.
Niet wekelijks naar de sportclub, je kan ook gewoon gaan joggen.
Schoolboeken worden gratis.![]()
Schoolgeld.![]()
Het is een kwestie van gas terugnemen, maar dat is waarschijnlijk niet gebruikelijk hier.![]()
Ja, want stel je voor je kan dit jaar niet tweemaal op vakantie.Wat een ramp!
![]()

Ik denk dat ik meer in de echte wereld kom als jij, dus daar hoeven we het niet eens over te hebben. En nee uiteraard hoeven we niet iedereen preventief af te schieten, er zijn ongetwijfeld mensen die het allemaal nodig hebben. Feit is echter wel dat voorzieningen in dit land teveel en te gemakkelijk verstrekt worden, zonder enige vorm van controle erop.quote:Op maandag 28 januari 2008 12:18 schreef simmu het volgende:
flikker toch op en ga eens kijken in de echte wereld. wat wil je doen? alle mensen die aanspraak maken op dingen als WW en of bijstand preventief afschieten? als je zo begint kan je beter bij het begin beginnen, en bijvoorbeeld in groep 1 alvast een selectie maken: jij ziet een mooie toekomst tegemoet, jij mag leven. jouw moeder zit in de bijstand nu, wordt nooit wat, hup! weg ermee?

Kijk nou eens gewoon naar het rekenvoorbeeld van Simmu.quote:Op maandag 28 januari 2008 12:17 schreef GioStyle het volgende:
Dan moet je maar geen dure SUV kopen, omdat je die eigenlijk niet kan betalen.
Niet wekelijks naar de sportclub, je kan ook gewoon gaan joggen.
Schoolboeken worden gratis.![]()
Schoolgeld.![]()
Het is een kwestie van gas terugnemen, maar dat is waarschijnlijk niet gebruikelijk hier.![]()
Ja, want stel je voor je kan dit jaar niet tweemaal op vakantie.Wat een ramp!
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |