abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 27 januari 2008 @ 10:51:26 #81
16701 scanman01
Today's a good day
pi_56335611
quote:
Op zondag 27 januari 2008 10:29 schreef Lambiekje het volgende:

[..]
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat weet ik, maar dat wist ik op dat moment dat ik keek nog niet.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 14% gewijzigd door scanman01 op 27-01-2008 12:36:24 ]
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_56335894
quote:
Op zondag 27 januari 2008 10:26 schreef Lambiekje het volgende:
Sorry maar zo gaat het als je in paniek bent. Je kan niet rationeel denken.
SPOILER
This is the way the world ends
Not with a bang but a whimper
Mijn reviews
pi_56336155
Cloverfield
Ik kan me goed voorstellen dat dit een film is die je óf haat óf geweldig vindt. Er is nauwelijks een tussenweg. Ik hoor gelukkig tot de laatste groep. Wat een belevenis is deze film. Ik ben ook zooooo blij dat ik hem in de bios ben gaan kijken. Dit is een film zoals je waarschijnlijk nog nooit hebt gezien. Enorm meeslepend. Ik voelde me echt alsof ik bij de hoofdrolspelers was.

Wat iemand eerder postte over dat het onbegrijpelijk was waarom de hoofdrolspelers bepaalde beslissingen namen... Ik heb precies daarover nagepraat en we zijn tot de conclusie gekomen dat je op zo'n moment toch echt precies hetzelfde doet. Heel erg goed gedaan dus.

Deze komt bij mij zeker in het rijtje met beste films ooit, omdat deze film mij een compleet nieuwe filmervaring heeft bozorgd.

Tip voor mensen met wagenziekte: Neem vooraf even zo'n pilletje tegen wagenziekte.
  zondag 27 januari 2008 @ 15:04:13 #84
119507 Demarest
Mission Phailed
pi_56340818
Godzilla (1998): Aaah, jeugdsentiment! Een simpele maar amusante monsterfilm. Een door Franse kernproeven gecreëerde dinosaurus-achtige monster breekt New York af (daarbij onbedoeld geholpen door het Amerikaanse leger ) De special effects zien er na 10 jaar nog steeds goed uit. Beoordeling: 8

They (2002): Vrij onbekende horrorfilm van Wes Craven. De hoofdrolspeler en diverse andere personen zijn het doelwit van monsters die opduiken in het duister. De acteerprestaties zijn wat tegenvallend, maar gelukkig kent de film geen typisch Hollywood-einde. Beoordeling: 7.5

The Village (2004): Mislukte horrorfilm... Nouja, laat 'horror' maar weg. In een afgelegen dorp leven de inwoners in angst door "Those We Don't Speak Of" die zich in het buitengebied ophouden. De TV-zender MAX biedt nog meer vermaak dan deze futloze prent. Beoordeling: 3.5

1408 (2007): Alweer 'n horrorfilm. Een schrijver onderzoekt hotelkamers waar zich paranormale verschijnselen zouden voordoen. Het spanningsniveau is vrijwel de gehele film hoog te noemen, vooral de eerste helft is zeer goed. Ook met de acteerprestaties zit het wel snor. Beoordeling: 8

Cloverfield (2008): Briljante monsterfilm van J.J Abrams. Net zoals in Godzilla terroriseert een reusachtig monster New York, maar door de filmwijze komt deze film realistisch en behoorlijk grimmig over. De acteerprestaties zijn werkelijk van hoog niveau. De beste film in jaren! beoordeling: 9
Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
pi_56341018
Cloverfield was te kort

Maar heel mooi voor zo lang het duurde
Lucidity4All
pi_56343326
Funny Games (Arthouse)

Ik was zelf erg benieuwd naar deze film omdat deze mij aangeraden werd door een vriend van mij. Het begon als zo'n film die je voorbij ziet komen op een zondagmiddag op een random duitse zender die je het liefst zo snel mogelijk wegzapt, maar out of the blue verandert het hele verhaal en krijg je dik een uur aan sadistisch materiaal voorgeschoteld.
De magie van de film is toch wel dat je als kijker na een tijdje het gevoel krijgt van "waarom de fuck kijk ik hiernaar".
Ik wil er eigenlijk niet teveel over verraden want de film is denk ik alleen maar leuk als je onwetend bent over het verloop van het verhaal. Ik denk ook niet dat ik hem snel weer zal kijken.
SPOILER
Cijfer: 8

Ik zag net trouwens dat er een nieuwe versie van is of gaat komen, ik weet er niet veel over maar ik zou gewoon de oude kijken.
pi_56343438
Gisteravond "The Golden Compass" gezien, vond hem 100% meevallen. Geen simpel kinderverhaaltje, maar ook niet overdreven eng of fantasy. Goed verhaal, goed gekozen acteurs. Een 8,5
  zondag 27 januari 2008 @ 17:11:06 #88
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_56343446
Apocalypto (2006, VS, Mel Gibson)
Mel Gibson geeft een realistisch, hard, weerzinwekkend beeld van de Mayaanse samenleving in haar nadagen, dat imo goed ingaat tegen het wat te idyllisch beeld dat er van bestaat. Gibson stipt goed enkele (mogelijke) oorzaken voor het verval van de Mayaanse samenleving aan, droogte, hongersnood, ziektes, corrupte heersende klasse, een grote klasse scheiding, afhankelijkheid van slavernij.
Jammer genoeg verandert de film de laatse drie-kwartier in een standaar actie film van een held tegen de slechterikken, alleen dan met pijltjes i.p.v. kogels en bijenkorfen i.p.v. granaten.
cijfer: 7.5

La Sconosciuta (2006, It, Giuseppe Tornatore)
Dat deze matige film een oscar nominatie heeft, kan ik met mijn pet echt niet bij. Onder bijna elke scené wordt een spannend vioolmuziekje geplaatst. De zogenaamd intelligente flashbacks zijn erg irritant.
cijfer: 6.5

Cum mi-am petrecut sfarsitul lumii (The Way I Spent the End of the World) (2006, Roem, Catalin Mitulescu)
De film volgt een meisje van 16 en haar jonge broertje van 8 in de laatste jaar van Ceausescu's regime.
De film geeft een prachtig beeld van hoe die tijd door normale mensen beleefd werd; de angst, de paronoia, het verraad, de verplichte leidersverheerlijking, de corruptie, de hoop op ontsnapping en de ontlading van vreugde als het allemaal voorbij is. En mengt dit met een goed coming-of-age verhaal.
De charmante Doroteea Petre en schattige Timotei Duma zijn beiden erg sterk en dragen de film met gemak.
cijfer: 8.5
  zondag 27 januari 2008 @ 17:36:29 #89
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_56343922
quote:
Op zondag 27 januari 2008 15:04 schreef Demarest het volgende:

They (2002): Vrij onbekende horrorfilm van Wes Craven. De hoofdrolspeler en diverse andere personen zijn het doelwit van monsters die opduiken in het duister. De acteerprestaties zijn wat tegenvallend, maar gelukkig kent de film geen typisch Hollywood-einde. Beoordeling: 7.5
Griebel dat was met Laura Regan. Ik heb me kapot lopen ergeren aan haar stereotype knullige vrouw zijnde die structureel al vallen van clichees trapt op hakken.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_56344073
Irréversible (Gaspar Noé, 2002)
Toch wel enigzins tegenvallende film. Ik had al enkele waarschuwingen gehad dat het een heftige film was en daar was niets van gelogen. De verkrachtingsscene komt duidelijk in beeld en de scene met de brandblusser vergeet je ook niet snel weer. De opbouw van de film is wel sterk, maar helaas is het verhaal zelf aan de magere kant. Er zit een behoorlijk saai stuk zonder toegevoegde waarde in de film, het had op zijn minst een stuk korter kunnen zijn. Acteerwerk is wel goed, maar de regiestijl gaf me af en toe braakneigingen. Aparte ervaring om een keer gezien te hebben, maar deze film zal wel uit mijn collectie verdwijnen. 6.0
  zondag 27 januari 2008 @ 17:51:36 #91
52357 Lambiekje
pi_56344178
No Country for Old Men (2007)
Gast vindt een koffer met geld op een verlaten prairie in Texas. Al snel wordt ie achterna gezeten door een maniacale gek.

Het is een degelijk crime-film dat wel, maar om nu te zeggen #29 met 8.7. Nee.
Er zit naar mijn idee geen memorable scene in.

cijfer 7 / imdb 8.7 #29

LoveWrecked (2005)
Griebel wat is dit!

Hopeloos verliefd meisje (Amanda Bynes) is gek van een popster genaamd Jason (Chris Carmack), zijn New Kids on the Block gladjakker. Als ze erachter komt dat hij op een resort op Hawaii komt, gaat ze samen met een klasgenoot/vriend er naar toe. Door minofmeer stom toeval vallen ze over boord tijdens een party op een boot. Nu denkt de gehele wereld dat deze uberstar vermist is samen met haar. Ze belanden op een onbewoond eiland tenminste dat denkt hij. Zij komt er achter dat ze gewoon weer bij het resort zijn. Om hem voor zichzelf te houden doet ze net of ze van niets weet.

Deze film heeft de meest walgelijk fade-in en fade-outs om van scene tot scene te gaan. Nooit zo iets gruwelijks gezien.

cijfer 3 / imdb 4.9

[ Bericht 0% gewijzigd door Lambiekje op 27-01-2008 18:06:02 ]
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zondag 27 januari 2008 @ 17:54:15 #92
52357 Lambiekje
pi_56344226
quote:
Op zondag 27 januari 2008 17:45 schreef Hulkio het volgende:
Irréversible (Gaspar Noé, 2002)
Toch wel enigzins tegenvallende film. Ik had al enkele waarschuwingen gehad dat het een heftige film was en daar was niets van gelogen. De verkrachtingsscene komt duidelijk in beeld en de scene met de brandblusser vergeet je ook niet snel weer. De opbouw van de film is wel sterk, maar helaas is het verhaal zelf aan de magere kant. Er zit een behoorlijk saai stuk zonder toegevoegde waarde in de film, het had op zijn minst een stuk korter kunnen zijn. Acteerwerk is wel goed, maar de regiestijl gaf me af en toe braakneigingen. Aparte ervaring om een keer gezien te hebben, maar deze film zal wel uit mijn collectie verdwijnen. 6.0
imdb trivia:

• The first 30 minutes of the film has a background noise with a frequency of 28Hz (low frequency, almost inaudible), similar to the noise produced by an earthquake. In humans, it causes nausea, sickness and vertigo. It was the main cause of people walking out of the theaters during the first part of the film in places like Cannes and San Sebastian. In fact, it was added with the purpose of getting this reaction.
  • Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
      zondag 27 januari 2008 @ 18:10:58 #93
    52357 Lambiekje
    pi_56344566
    quote:
    Op zondag 27 januari 2008 17:03 schreef Mhjoezick het volgende:
    Funny Games (Arthouse)
    [..]
    Ik zag net trouwens dat er een nieuwe versie van is of gaat komen, ik weet er niet veel over maar ik zou gewoon de oude kijken.
    Uh het is wel een remake van de regisseur zelf. Dus ben eigenlijk wel benieuwd.
    pi_56346423
    quote:
    Op zondag 27 januari 2008 18:10 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Uh het is wel een remake van de regisseur zelf. Dus ben eigenlijk wel benieuwd.
    Oh, nouw ja ik zal eens zien. Zolang ze maar wel bij dezelfde formule blijven en het niet veranderen in een hollywood misbaksel. Dan zou de film zijn magie wel verliezen. Ik snap zowiezo niet waarom hij een remake zou maken aangezien de originele film gewoon perfect was voor zijn bedoelingen.
    pi_56346600
    quote:
    Op zondag 27 januari 2008 19:41 schreef Mhjoezick het volgende:

[..]

Oh, nouw ja ik zal eens zien. Zolang ze maar wel bij dezelfde formule blijven en het niet veranderen in een hollywood misbaksel. Dan zou de film zijn magie wel verliezen. Ik snap zowiezo niet waarom hij een remake zou maken aangezien de originele film gewoon perfect was voor zijn bedoelingen.
    De remake is vrijwel identiek aan het origineel, op enkele - met name presentatietechnische - aanpassingen na.
    pi_56349141
    quote:
    Op zondag 27 januari 2008 17:54 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

imdb trivia:

• The first 30 minutes of the film has a background noise with a frequency of 28Hz (low frequency, almost inaudible), similar to the noise produced by an earthquake. In humans, it causes nausea, sickness and vertigo. It was the main cause of people walking out of the theaters during the first part of the film in places like Cannes and San Sebastian. In fact, it was added with the purpose of getting this reaction.
  • Haha, wist ik niet. Maar ligt niet alleen aan het geluid hoor, ook aan de manier van filmen.
    pi_56350072
    Dit weekend gezien

17. The Kite Runner (Marc Forster, 2007) :: 7.8
    Prima film, boek ken ik niet, maar lijkt me toch geslaagd

18. The Man in the White Suit (Alexander Mackendrick, 1951) :: 8.0
    Overtuigende en sterke film met Alec Guiness, prima acteerwerk en leuke plotwending

19. American Gangster (Ridley Scott, 2007) :: 8.5
    Erg vette film, wederom een topper van Ridley Scott

20. Se, jie (Ang Lee, 2007) :: 8.0
    Goed gedaan, misschien duurt hij iets te lang maar wel boordevol actie, spanning en liefde..

21. Cité des enfants perdus, La (Marc Caro, Jean-Pierre Jeunet, 1995) :: 7.5
    Kan niet tippen aan bv Delicatessen, maar is zeker vermakkelijk om te zien.
      zondag 27 januari 2008 @ 22:30:38 #98
    52357 Lambiekje
    pi_56350761
    quote:
    Op zondag 27 januari 2008 21:38 schreef Hulkio het volgende:

[..]

Haha, wist ik niet. Maar ligt niet alleen aan het geluid hoor, ook aan de manier van filmen.
    dubbel op dus
      zondag 27 januari 2008 @ 22:32:38 #99
    52357 Lambiekje
    pi_56350816
    quote:
    Op zaterdag 26 januari 2008 21:47 schreef ErikT het volgende:

[..]

Er wordt een aantal filmwetten gebroken, zoals je niet vaak ziet. Maar ze komen ermee weg. Zo moet ik het niet eens noemen, er mee weg komen. Het is gewoon goed!
    Wat bedoel je precies. Welke wet zou dan verbroken worden?
    pi_56351013
    Rise of the footsoldier
    Als je van Snatch en Lock Stock houd is dit een perfecte film, hele tijd gruwelijke acties alleen het is op het eind iets te langdradig. 7.5

I prenounce you now Chuck & Larry
    Standaard bullshit disney film alleen was Adam Sandler een paar keer grappig en is Jessica Biel lekker een 4.0
      zondag 27 januari 2008 @ 23:01:10 #101
    44470 ErikT
    Lekker PSV!
    pi_56351592
    quote:
    Op zondag 27 januari 2008 22:32 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Wat bedoel je precies. Welke wet zou dan verbroken worden?
    SPOILER
    Spoiler = No Country for Old Men

[ Bericht 6% gewijzigd door ErikT op 28-01-2008 14:30:17 ]
    Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
    3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
      zondag 27 januari 2008 @ 23:03:38 #102
    44470 ErikT
    Lekker PSV!
    pi_56351660
    quote:
    Op zondag 27 januari 2008 17:51 schreef Lambiekje het volgende:
    Gast vindt een koffer met geld op een verlaten prairie in Texas. Al snel wordt ie achterna gezeten door een maniacale gek.

Het is een degelijk crime-film dat wel, maar om nu te zeggen #29 met 8.7. Nee.

cijfer 7 / imdb 8.7 #29
    En de scene in het benzinestation dan?
      maandag 28 januari 2008 @ 00:00:21 #103
    69957 Lonewolf2003
    Cool. Cool, cool, cool
    pi_56352949
    Hitman (2007, VS, Xavier Gens)
    De spellen waren best gaaf. Maar deze film is een hoopje troep.
    cijfer: 4
      Moderator maandag 28 januari 2008 @ 07:48:57 #104
    9859 crew  Karina
    Woman
    pi_56355195
    Hitman
    Wat Lonewolf2003 zegt: niet veel soeps, maar ik geef het wel iets meer dan een 4, een zesje. Er zaten toch wat aardige aktiescenes in en dat TBag meedoet maakte voor mij ook wel iets goed.

The Kingdom
    Het begint vrij aardig, maar zo gaandeweg wordt het wel een heel erge "Amerikanen zijn de beste" film. Vooral op het eind ligt het er wel heel dik bovenop: de 4 helden blijven leven en de arme moslimagent gaat dood.

I know who killed me
    Ondanks alle slechte kritieken die ik had gelezen, toch maar een poging gewaagd. Ik heb er redelijk mee vermaakt, er zaten een paar spannende scenes in. Het verhaal is wel erg ver gezocht. Maar voor een saaie zondagmiddag redelijk te pruimen.
    Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
    niet zo tof doen
      maandag 28 januari 2008 @ 08:56:28 #105
    52357 Lambiekje
    pi_56355717
    quote:
    Op zondag 27 januari 2008 23:03 schreef ErikT het volgende:

[..]

En de scene in het benzinestation dan?
    SPOILER
      maandag 28 januari 2008 @ 09:08:32 #106
    52357 Lambiekje
    pi_56355858
    quote:
    Op zondag 27 januari 2008 23:01 schreef ErikT het volgende:

[..]
    SPOILER
    SPOILER
      maandag 28 januari 2008 @ 14:07:37 #107
    44470 ErikT
    Lekker PSV!
    pi_56361743
    quote:
    Op maandag 28 januari 2008 08:56 schreef Lambiekje het volgende:

[..]
    SPOILER
    Do the math.
      maandag 28 januari 2008 @ 14:08:19 #108
    44470 ErikT
    Lekker PSV!
    pi_56361756
    quote:
    Op maandag 28 januari 2008 09:08 schreef Lambiekje het volgende:

[..]
    SPOILER
    Ja zo kan je het ook zien.

[ Bericht 7% gewijzigd door ErikT op 28-01-2008 14:28:54 ]
    pi_56362103
    Kunnen jullie mischien de spoilers zo "[*spoiler=filmtitel*]" doen, dan open in tenminste niet de verkeerde (No country i.p.v. Clovervield). Want door al dat gequote weet ik niet meer wat waar bij hoort.
    All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
      maandag 28 januari 2008 @ 14:45:03 #110
    16701 scanman01
    Today's a good day
    pi_56362472

Leuke road-trip movie met geinige bijrollen van Gary Oldman, Christopher Lloyd en Michael J Fox. James Marsden speelt de hoofdrol. Een paar scenes werkten niet echt, maar het overgrote deel was goed te doen. 'Interstate 60' is een combinatie van komedie, drama, fantasy, mystery, romance en thriller.

Cijfer: 7.5
      Moderator maandag 28 januari 2008 @ 14:45:23 #111
    9859 crew  Karina
    Woman
    pi_56362482
    quote:
    Op maandag 28 januari 2008 09:08 schreef Lambiekje het volgende:

[..]
    No country for old men spoiler
    SPOILER
    SPOILER
    Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
    niet zo tof doen
    pi_56362606
    Thnx Karina.
    All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
      maandag 28 januari 2008 @ 20:11:42 #113
    52543 Timo20
    RODA JC FOREVER!!
    pi_56369469
    quote:
    Op zondag 27 januari 2008 17:51 schreef Lambiekje het volgende:
    !
    bijna de hele film is 1 lange memorabele scene
      maandag 28 januari 2008 @ 20:22:28 #114
    15221 Falco
    Afleidingsmanoeuvre
    pi_56369748
    The Last Samurai
    In het begin vreesde ik een draak van een film te zien, maar het viel uiteindelijk allemaal heel erg mee. Vooral het gedeelte Tom Cruise bij de samurais is natuurlijk prachtig. Tikkeltje onnodig lang, maar toch een mooi episch werk is dit. Cijfer: 7

Sunrise: A Song of Two Humans
    Mooie stomme film met een simpel maar doeltreffend verhaal. Het is puik gefilmd door F.W. Murnau en weet continu te boeien. Soms spannend, soms grappig, soms ontroerend, het heeft wel wat . Cijfer: 8
    <a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
      maandag 28 januari 2008 @ 22:50:37 #115
    52357 Lambiekje
    pi_56373441
    Blind Dating (2006)
    Blinde gozert is op dating tour. Wat georganiseerd wordt door zijn broer. jaja blind-dating en dan ook nog blind zijn. Pff wat een vondst. Ach het is wel een aardige comedy.
    SPOILER
    cijfer 5.5 / imdb 6
      maandag 28 januari 2008 @ 23:29:12 #116
    153201 Tazmaniac
    Mixed Martial Arts
    pi_56374618
    Wedding Daze
    Tja.. leuk voor als je twee uurtjes niks te doen hebt, maar meer is het eigenlijk niet.. Isla Fisher

6.0

Attended: UFC 99 - UFC 167 - UFC 175 - TUF 19 Finale - Invicta 13 - UFC 189 - Fight Night 84 / 87 / 90 - TUF 23 Finale - UFC 200 - UFC 205
    4 time, 4 time, 4 time, 4 time TUP champion!!!
    pi_56375233
    Speed 2

Eeen 8.0 veel beter dan speed 1 meer actie

The Hurricane

Alweer een topacteur ... ditkeer Denzel Washington een 10.0
    een goede film ... zulke films mogen er meer
    Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
      FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 29 januari 2008 @ 00:07:35 #118
    862 Arcee
    Look closer
    pi_56375457
    quote:
    Op zondag 27 januari 2008 23:01 schreef ErikT het volgende:
    Spoiler = No Country for Old Men
    SPOILER
    Klopt, maar dat vond ik nou niet een pluspunt. Ik vond Jones niet al te boeiend, in tegenstelling tot Bardem ( ) en Brolin.
    Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
      dinsdag 29 januari 2008 @ 00:25:15 #119
    69957 Lonewolf2003
    Cool. Cool, cool, cool
    pi_56375732
    Dagje 1 van IFFR:

Lynch (2007, VS, blackANDwhite (=David Lynch))
    Ja, leuk voor de Lynch fans, die hem bezig willen zien. Het blijft een bizarre man en er zitten een geinige momenten in. Maar als je echt iets wil leren over de achtergrond David Lynch kan je net beter wikipedia lezen.
    cijfer: 7

Margot at the Wedding (2007, VS, Noah Baumbach)
    Zo'n heel erge Amerikaan probeert wanhopig Europese, intelligente, intelectuele, anti-Hollywood film te maken. Met van die irritante quasi-intelligente dysfunctionele types (Margot is een schrijfster uit New York), quasi-intellectuele conversaties (zoals niemand praat in het echt of ik heb medelijden met je), wat gevloek om ons zogenaamd te shockeren en een totaal overbodige masturbatie scené.
    cijfer: 5.5
      dinsdag 29 januari 2008 @ 01:12:59 #120
    15221 Falco
    Afleidingsmanoeuvre
    pi_56376386
    Die laatste film zou zo van de hand van Mainport kunnen zijn, als ik het zo lees .
    <a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
    pi_56377158
    quote:
    Op maandag 28 januari 2008 00:00 schreef Lonewolf2003 het volgende:
    Hitman (2007, VS, Xavier Gens)
    De spellen waren best gaaf. Maar deze film is een hoopje troep.
    cijfer: 4
    Ik geef die film een 6.5
    De spellen heb ik nooit gespeeld (al weet ik wel waar ze over gaan), je moet deze film gewoon zien en verstand op 0. (zonder naar de spellen kijken, zoals bij wel meer films die naar spellen verwijzen of naar aanleiding van een spel zijn gemaakt).
      dinsdag 29 januari 2008 @ 08:46:39 #122
    52357 Lambiekje
    pi_56378072
    quote:
    Op maandag 28 januari 2008 23:54 schreef Meki het volgende:
    Speed 2

Eeen 8.0 veel beter dan speed 1 meer actie
    dat meen je niet. Je maakt een grapje toch ?!

Als er een film is waar je geen positieve mening over mag hebben is het wel deze.
    Actie is slecht. actieheld is slecht. graphics is slecht. verhaal is slecht. badguy is een mietje. sandra bulluck is slecht. Alles is slecht. PUNT. vandaar ook dat het net aan een 3 heeft op imdb.

Het is gewoon zonder meer een ernstige beroerde film en had NOOIT gemaakt mogen worden.

Nominaties voor alles wat slecht is : http://imdb.com/title/tt0120179/awards

En Roger Ebert neem ik ook niet meer serieus 3 sterren van de 4. Wat een prutser.

[ Bericht 12% gewijzigd door Lambiekje op 29-01-2008 08:51:52 ]
    pi_56382907
    Als je de moeite had genomen het stukje van Ebert te lezen, Lambiekje...
    Graag op anoniem
      dinsdag 29 januari 2008 @ 12:42:39 #124
    67089 Gillingham
    The horror...
    pi_56383082
    quote:
    Op dinsdag 29 januari 2008 12:33 schreef Mainport het volgende:
    Grappig stukje.
    Maar dan begrijp ik de 3 sterren nog steeds niet.
    What's it going to be then, eh?
      dinsdag 29 januari 2008 @ 13:09:11 #125
    52357 Lambiekje
    pi_56383820
    quote:
    Op dinsdag 29 januari 2008 12:33 schreef Mainport het volgende:
    ik heb het gelezen ... maar ik snap de 3 sterren niet. De film is gewoon een wanprodukt.
    pi_56387768
    The 4400 seizoen 1
    Beetje een rip off van Heroes, hoewel ik niet weet wat er eerder was. Het is allemaal een stuk minder dan Heroes, verhaallijnen worden in rap tempo afgewerkt en echt spannend wordt het niet.
    Toch wel leuk vermaak voor tussendoor. 6/10

From russia with love 1963
    Deze tweede James Bond heeft een erg dun verhaal, maar ach dat doet er niet toe.
    Ik vermaak me opperbest! Altijd mooie beelden vanuit de trein, boot, auto enz.
    7/10
      dinsdag 29 januari 2008 @ 15:50:15 #127
    15221 Falco
    Afleidingsmanoeuvre
    pi_56387894
    quote:
    Op dinsdag 29 januari 2008 13:09 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

ik heb het gelezen ... maar ik snap de 3 sterren niet. De film is gewoon een wanprodukt.
    Tis een guilty pleasure van de heer Ebert. Eens in de zoveel maanden is het altijd leuk om van een film leren dat je op cruiseschepen een verdwaalde kettingzaag kunt vinden.
    pi_56388438
    SPOILER
    Maar ja, de sterren
    War of the Worlds:
    *** De sterren hebben ze vooral aan de drama in de film te danken.

[ Bericht 4% gewijzigd door koen_pijl op 29-01-2008 16:36:21 ]
    Xbox Live: koenpijl
      dinsdag 29 januari 2008 @ 16:23:40 #129
    117680 JelleS
    film- en muziekreviewer
    pi_56388624
    Mod die de post van koen_pijl kan aanpassen en hem meteen kan bannen?
    pi_56388671
    quote:
    Op dinsdag 29 januari 2008 16:23 schreef JelleS het volgende:
    Waarom? Ligt dat dan meteen toe.
      dinsdag 29 januari 2008 @ 16:27:08 #131
    15221 Falco
    Afleidingsmanoeuvre
    pi_56388697
    quote:
    Op dinsdag 29 januari 2008 16:23 schreef JelleS het volgende:
    Ben het wel met hem eens eigenlijk ongeveer. Volgens mij ligt dat einde vooral aan het verhaal van Wells zelf wat nogal zwak is. In de originele WotW-versie uit de jaren '50 is het einde namelijk ook al zo kut.
      dinsdag 29 januari 2008 @ 16:31:29 #132
    117680 JelleS
    film- en muziekreviewer
    pi_56388809
    Dat die het einde kut vind moet hij weten. Maar als iemand zonder na te denken een deel van het einde spoilert, daar kan ik me nogal aan irriteren, ook al is het vreselijk voorspelbaar.
    pi_56388833
    quote:
    Op dinsdag 29 januari 2008 16:27 schreef Falco het volgende:

[..]

Ben het wel met hem eens eigenlijk ongeveer. Volgens mij ligt dat einde vooral aan het verhaal van Wells zelf wat nogal zwak is. In de originele WotW-versie uit de jaren '50 is het einde namelijk ook al zo kut.
    SPOILER
    Zo goed baas? Als je dat nou meteen zegt.
      dinsdag 29 januari 2008 @ 16:37:15 #134
    117680 JelleS
    film- en muziekreviewer
    pi_56388959
    En alsof het nog niet genoeg was, verklapt die de rest ook
    quote:
    Op dinsdag 29 januari 2008 16:32 schreef koen_pijl het volgende:

Zo goed baas? Als je dat nou meteen zegt.
    Met logisch nadenken kom je al een heel eind.

Om toch maar ontopic te blijven. Gister Hot Fuzz eindelijk gezien. Duurde mij iets te lang, niet alle grappen werken, maar over het algemeen gezien een van de betere comedy's die ik in jaren heb gezien. Want zoveel goeds wordt er niet in het genre gemaakt.
    pi_56389012
    Als je nou meteen gewoont zegt dat ik alles in spoilers meot zetten.. En niet meteen begint te roepen dat ik geband moet worden....
      dinsdag 29 januari 2008 @ 17:38:30 #136
    148015 cwk
    It's a Kafka high
    pi_56390489
    quote:
    Op dinsdag 29 januari 2008 16:39 schreef koen_pijl het volgende:
    Als je nou meteen gewoont zegt dat ik alles in spoilers meot zetten.. En niet meteen begint te roepen dat ik geband moet worden....
    Als jij nou meteen de FAQ had gelezen dan was er helemaal niets aan de hand geweest. Tip van flip, gratis en voor niets.
    [Tournament] Het FOK! jaren '90 filmtoernooi editie III
    There is a longstanding rumor that in the early drafts of the script, Dr. No turned out to be a monkey.
      dinsdag 29 januari 2008 @ 21:38:20 #137
    52357 Lambiekje
    pi_56396167
    Descent (2007)
    Verkrachting van een negeroide vrouw. Begint wel aardig, maar wat een saaie pointless movie.

cijfer 4 / imdb 5.3
      woensdag 30 januari 2008 @ 10:54:57 #138
    92823 RuneRose
    Tony, de zieke pony!
    pi_56404871
    The Last Man on Eerth ('64) Mijn voorkeur gaat toch duidelijk uit naar deze film, tegenover I Am Legend. En dat komt vooral door de toon van deze film. De film is zo pessimistisch, en Vincent Price weet dat perfect over te brengen. Alleen al de opening van de film.

Another day to live through. Better get started. December 1965. Is that all it has been since I inherited the world? Only three years. Seems like 100 million

Hoe hij het brengt, dat stemgeluid, prachtig. En dan die shots van de lege straten, erg goed gedaan. Dat zwart-wit geeft het samen met de aparte hoeken vanwaar het is opgenomen zo’n extra kracht mee. Dan nog de lijken die her en der verspreidt zijn. Het einde van de wereld had niet beter in beeld gebracht kunnen worden, in mijn ogen dan. En ondanks de, waarschijnlijk, beperkte middelen worden de vampiers erg effectief in beeld gebracht. De keuze om deze vampiers ‘menselijk’ te laten ogen vond ik erg goed. Iedere keer dat hij de staak door het hart moet jagen kijkt Morgan in de ogen van een mens, ipv. een monster. Ook vond ik het erg goed dat het geen supersterke, atletische beesten zijn. Ik vind het langzame gebons op de deuren dat de hele nacht doorsleept veel dreigender.

Die negatieve lijn wordt eigenlijk in de hele film doorgezet. Morgan is emotioneel volledig afgestompt. De flashbacks naar vroeger zitten vol met ellende, en
    SPOILER
    zit daar een hele negatieve kant aan. Geen film waar je heel vrolijk van zal worden dus, maar tussen al het kazige sci-fi en horror geweld uit de jaren 50 en begin jaren 60 is het ook wel eens fijn om een film met een wat minder leuke toon te bekijken.
    pi_56407993
    Cloverfield (Matt Reeves, 2008 )
    Van de week eindelijk Cloverfield gezien, een film waar ik erg naar uitkeek mede omdat het een project is van J.J. Abrams (die na Lost bij niet veel fout meer kan doen). Gelukkig werden in dit geval mijn hoge verwachtingen waargemaakt! Wat een intense film, je hebt echt het idee dat je er midden in zit. Ik snap best dat sommige mensen zicht niet opperbest voelen na het zien van de film door het schommelende camerawerk, maar mij stoorde het niet echt. Natuurlijk zitten er wel enkele minpuntjes aan de film, maar in mijn ogen geen grote storende zaken. Dit is echt een film die je in de bios moet zien om het optimaal te beleven. Ik kwam met een dubbele hartslag de zaal uit en het duurde even voordat ik weer tot rust kwam, toch goed dat een film dat weet te bereiken. Dikke aanrader dus en dikke kans dat ik binnenkort nog een keer ga. 8.5

pi_56409665
    quote:
    Op woensdag 30 januari 2008 10:54 schreef RuneRose het volgende:
    The Last Man on Eerth ('64) Mijn voorkeur gaat toch duidelijk uit naar deze film, tegenover I Am Legend. En dat komt vooral door de toon van deze film. De film is zo pessimistisch, en Vincent Price weet dat perfect over te brengen. Alleen al de opening van de film.
    Helemaal met je eens. Vind het persoonlijk de beste van de drie "I Am Legend" verfilmingen.
    pi_56410367
    Stalag 17 1953
    In het begin van de film dacht ik, wat is dit? Maar naarmate de film vorderde begon het steeds meer te boeien.
    Knappe combinatie van humor, drama en spanning. De humor is soms echt te flauw en het personage Animal wekt soms enige irritatie op maar de rest van de acteurs zijn zeer goed bezig. Zeer goede film met een totaal andere benadering dan andere oorlogfilms, Duitsers met humor komt niet vaak voor. 8/10
    pi_56412799
    3:10 to Yuma

Moderne western met Cristian Bale en Russell Crowe, waarbij Crowe als badguy wordt gepakt en getransporteerd moet worden naar de trein die hem uiteindelijk naar de gevangenis moet brengen. Buiten de actie, die zij het wat weinig erg goed in beeld is gebracht, had ik meer het idee dat ik naar psychologische thriller zat te kijken Aardige film, maar ik denk dat ik mijn westernhart al ben verloren bij de spaghetti western.

Rendition

Meerdere verhaallijnen worden in deze film belicht met als hoofdonderwerp terrorisme. De film heeft een amerikaans karakter al speelt het overgrote deel zich af in het midden oosten. Ik zal niet teveel ingaan op het plot, maar je wordt redelijk wakker geschut over onderwerpen als informatiewerving, doofpotgedrag en hoe smerig er gewerkt wordt in het belang van "national security". Interessant is ook dat een andere kant wordt belicht bij het volgen van een extremist. De sterke cast maken deze film zoiezo geen slechte keus en er zijn redelijk mooie plaatjes te vinden, maar het verhaal maakt in zijn geheel toch de meeste indruk, of het nou realistisch is of niet.

Where facts are few, experts are many.
      woensdag 30 januari 2008 @ 21:21:12 #143
    69957 Lonewolf2003
    Cool. Cool, cool, cool
    pi_56418648
    Gisteren een volle dag IFFR gehad:

Ping-pongkingen (The King of Ping Pong) (2007, Zw, Jens Jonsson)
    Coming-of-age verhaaltje over een nerd, die twijfelt of zijn vader wel zijn echte vader is. Het enige wat die een beetje kan is Ping-pongen, vandaar de titel.
    Het was een rustig vermakelijk begin van de dag, maar de film mist net dat ene om echt goed te worden.
    cifjer: 7

Fantastic ja-sal-so-dong (Fantastic Parasuicides) (2007, ZK, Park Soo-Young, Cho Chang-Ho, Kim Sung-Ho)
    Deze film bestaat uit drie korte verhalen over zelfmoord, maar dan op een komische manier.
    Het eerste was ver uit het grappigste deel. De film zit vol met bizare, geweldadige grappen. De hele film straalt ongein uit en neemt zichzelf lekker niet te serieus
    Het tweede deel was een stuk minder. Het begon aardig met een man, die tegen een kip praat. En ook het einde was komisch. Maar het stuk er tussen was saai te noemen.
    Het derde deel was weer wat beter. Een leuk orgineel verhaal met een geinig karakter en een verrassend einde.

Jie kou (Crossroads) (2007, Ch, Wang Jing
    Ik zal met het goede beginnen, debutante Wang Jing heeft een groot talent om heel gedetaileerd beeld te geven en sfeer te creeëren van het echte leven. Ze laat tot in de kleinste details zien hoe het (normale) China van nu er uit ziet. Het straatbeeld klopt gewoon precies.
    Maar nu het slechte nieuws. De halve zaal was halverwege de film ongeveer weg gelopen. De film is namelijk gewoon doodsaai te noemen. Er gebeurt niet veel concreet om de aandacht vast te houden. Er is veels te groot aantal karakters, zodat je al na korte tijd al niet meer weet wie nou wie is. Waardoor je geen band met de karakters krijgt. De film duurt dan ook nog eens 2 en een half uur. Dat vergt heel veel van de kijker.
    cijfer: 5

Charly (2007, Fr, Isild Le Besco)
    Nicolas is een niet al te snuggere slungelige puber, die wegloopt van zijn arme ouders vanwege een plaatje op een ansichtkaart. Onderweg ontmoet hij het hoertje Charly, die hem onderdak biedt in haar caravan. Bieden zijn niet de grootste praters. Charly kan alleen maar in bevelde vorm spreken en Nicolas antwoord op alles: "Weet niet." Natuurlijk onstaat er een band tussen de twee.
    De film is geschoten met een hand-held camera. Het had imho een heel groot "net-afgestudeerde van film academie, die interessant en vernieuwend wil doen" gehalte, terwijl het dat niet is.
    cijfer: 6

Import/Export (2007, Oost, Ulrich Seidl)
    Deze film zit zo vol met ellende, dat je er zwaar depressief van zou kunnen worden. Ware het niet dat de film al deze ellende brengt met zo veel humor en grappen, dat ik iig na afloop met een grote glimlach de zaal verliet.
    cijfer: 8

[ Bericht 0% gewijzigd door Lonewolf2003 op 30-01-2008 21:27:32 ]
    pi_56419141

Los ervan dat dit een heel leuk meisje is, is het ook een heel aardige film. Over de plot wil ik niet te veel uit de doeken doen. Nu is het script dan ook dik in orde. Dat zit wel snor. Overigens schijnt het een scala aan prijzen gewonnen te hebben. Niet zonder reden denk ik.

Toch zijn er enige aanmerkingen. Och, die zijn er altijd wel!

Bijkans moet ik je vertellen dat het heel moeilijk is een realistisch kinderprostitutiemilieu neer te zetten. Reeds zijn vele filmmakers daar genadeloos de fout in gegaan. Ik vind dat het hier heel keurig gelukt is. Groots ben ik ook over het spel van de acterende jongelui. Het meisje op de foto echter, speelt iets minder overtuigend. Ten aanzien van haar keiharde huilbuien aan de ene kant en haar enthousiasme voor de grijpmachine anderzijds, bijvoorbeeld. Over het algemeen ben ik toch redelijk content. Nou, dat jullie het even weten.
    SPOILER
    Graag op anoniem
      woensdag 30 januari 2008 @ 21:37:36 #145
    69957 Lonewolf2003
    Cool. Cool, cool, cool
    pi_56419201
    En het is?
    pi_56419310
    Check zn spoiler.

[ Bericht 37% gewijzigd door trebremmit op 30-01-2008 21:58:33 ]
    pi_56419311
    Nu is het hele effect weg.
    Graag op anoniem
      woensdag 30 januari 2008 @ 21:49:30 #148
    69957 Lonewolf2003
    Cool. Cool, cool, cool
    pi_56419573
    Ik vind het wel een goed geslaagde gimmick dit keer. Had de spoiler niet gelezen.
    pi_56420214
    The Man from Earth (2007)
    Nou, het gaat eigenlijk om een man die al 14.000 jaar leeft en iedere 10 jaar verhuisd omdat hij niet ouder dan 35 wordt en het anders verdacht is als hij zo jong blijft.Hij heeft op een universiteit gewerkt en er komen meerdere collega's voor een afscheidsfeestje langs.Tijdens het gesprek geeft hij zijn geheim prijs.In de hele film is eigenlijk geen actie en het speelt zich alleen in de woonkamer van zijn huis af.Je volgt eigenlijk alleen de dialoog tussen die man en de andere docenten.Maar het heeft mij super geboeid.Het gaat over filosofie,geschiedenis en geloof.Hij heeft belangrijke mensen uit de geschiedenis ontmoet en vertelt wat hij in 14000 jaar alles meegemaakt heeft.Een echte aanrader vind ik. =>8

He Was a Quiet Man (2007)
    Een film met Christian Slater.Waar hij de laatste tijd meer met b-movies te zien was heeft hij hier in een ijzersterk film gespeeld.Hij werkt op kantoor in een groot bedrijf en is een absolute nerd.Hij heeft problemen met zijn baas en die vrouw die hij leuk vindt is voor hem onbereikbaar.Wat niemand weet is, dat hij plant iedereen op het werk die niet aardig tegen hem was te willen vermoorden.Op het moment dat hij het wil doen komt uitgerekend een collega hem voor en schiet meerdere mensen dood.Omdat hij daarop dan de collega neerschiet wordt hij over nacht een held.Maar het verloopt toch anders dan gedacht.
    Ik was zeer verrast over deze film.Leuke dialogen,een interessante story en af en toe kamerabeelden ala RFAD en Trainspotting.Dus een beetje freaky. =>8,5
    pi_56425085
    The Man From London
    Visuele zwart-wit pracht in een misdaaddrama dat door zijn tempo absoluut niet voor iedereen geschikt is.
    7,5

Als je het niveau van een film kan concluderen aan het aantal mensen dat wegrent uit de zaal, dan zou The Man From London niet hoog scoren. De film weet door het tempo een wig te drijven tussen het publiek. De ene kant vind het geen probleem, de andere kant zit tijdens de erg lange scènes te bedenken hoe hij zo snel mogelijk buiten staat.
    Het verhaal an sich is vrij simpel. Maloin werkt vlakbij het dok en zorgt ervoor dat de treinwissels goed staan. Op een nacht is hij getuige van een moord en weet hij in bezit te komen van een koffer vol met geld van het slachtoffer. Morele kwesties en criminele dreigingen zijn het gevolg.
    Nee, het is niet het verhaal waar deze film het van moet hebben, maar de manier waarop alles in beeld wordt gebracht. The Man From London is geschoten in prachtig zwart-wit en de camerabewegingen zijn van een fluwelen schoonheid. In de openingsscènes van de film zien we een duister zaakje voor ons ogen afspelen wat het begin is van alle ellende. Met een miniem aantal cuts duurt dit schouwspel wel 15 à 20 minuten. Door de ramen van het verhoogde wisselhuisje zien we alles zich afspelen. Het wordt allemaal erg close gefilmd, waardoor we langzaam maar zeker zien wat er nou aan de hand is.
    Als de scène afgelopen is, is het verhaal opgezet, maar weten we verder nog vrij weinig van de (sociale) omgeving waar de film zich in afspeelt. Establishing shots zijn in het begin zo ongeveer niet aanwezig en we weten vrij weinig van Maloin. Langzaam maar zeker komen we meer te weten over Maloin en de criminele zaken waarin hij is beland en gelijktijdig laat de camera ons ook steeds meer zien. Aan het einde van de film weet je bijvoorbeeld pas een uitgebreide voorstelling te maken van het dorpje waar alles zich afspeelt.
    De hele film lang lijkt het erop dat de camera de verwezenlijking is van waar de hoofdrolspeler zich op dat moment mee bezig houdt. Elke scene van de film is de hoofdrolspeler aanwezig en zien we met prachtig vloeiende camerabewegingen het verhaal rondom hem heen afspelen.
    En dit alles in een erg laag maar sfeervol tempo. Al zijn er wel een paar scènes waar je op het einde ervan denkt: oke, dit is een beetje overdoing it... Als het merendeel van het overgebleven publiek ongemakkelijk begint te rommelen, lijkt me dat een veeg teken.
    This is the way the world ends
    Not with a bang but a whimper
    Mijn reviews
      donderdag 31 januari 2008 @ 09:36:28 #151
    52357 Lambiekje
    pi_56427353
    The California Kid (1974)
    In een klein plaatsje is een agent redelijk actief bezig om snelheidovertreders van de weg af te duwen de afgrond in. Totdat er een hodrodder (Martin Sheen) het plaatsje bezoekt. Vette bak overigens die Ford '34
    Ook speelt er nog een redelijk jong Nick Nolte een rol.

.
    oef ! vergeten een cijfer te geven.

cijfer 7 / 6.4 imdb

[ Bericht 8% gewijzigd door Lambiekje op 31-01-2008 13:53:53 ]
      donderdag 31 januari 2008 @ 11:43:14 #152
    69957 Lonewolf2003
    Cool. Cool, cool, cool
    pi_56429669
    geen cijfer, Lambiekje?
      donderdag 31 januari 2008 @ 12:27:26 #153
    69957 Lonewolf2003
    Cool. Cool, cool, cool
    pi_56430541
    The Education of Shelby Knox (2005, VS, Marion Lipschutz & Rose Rosenblatt)
    Shelby is een meisje uit een klein uiterst conservatief stadje in Texas. Samen met wat vrienden vecht ze ervoor om te zorgen dat ze sexuele voorlichting op school krijgen i.p.v het opgelegde onthouden tot het huwelijk verhaal.. En daarna voor de rechten van een homo-groep op school.
    De film laat maar weer eens zien wat voor een zielig erg land de VS eigenlijk is. Maar gelukkig zijn er ook nog kleine lichtpuntjes hoop, zoals Shelby Knox. Die wel voor zich zelf kunnen nadenken. De momenten dat het innerlijk conflict tussen haar eigen nieuw verworven inzichten en haar aangeleerde, door de kerk opgelegde opvattingen naar boven komt, zijn de beste van de film.
      donderdag 31 januari 2008 @ 12:38:36 #154
    44470 ErikT
    Lekker PSV!
    pi_56430823
    quote:
    Op dinsdag 29 januari 2008 00:07 schreef Arcee het volgende:

[..]
    SPOILER
    No Country for Old Men Spoiler
    SPOILER
      donderdag 31 januari 2008 @ 12:49:39 #155
    69957 Lonewolf2003
    Cool. Cool, cool, cool
    pi_56431159
    Kan die discussie over No Country for Old Men in het No Country for Old Men topic?
      donderdag 31 januari 2008 @ 13:20:44 #156
    43844 Yankee
    Is tegenwoordig Drent
    pi_56432031
    Gone Baby Gone
    8.0

Gewoon een goede film!
    .
      donderdag 31 januari 2008 @ 13:49:56 #157
    52357 Lambiekje
    pi_56432767
    quote:
    Op donderdag 31 januari 2008 11:43 schreef Lonewolf2003 het volgende:
    geen cijfer, Lambiekje?
    oh jee vergeten.

Gezien trouwens waar het plaatje vandaan komt.
    Internet Movie Cars Database.
    Sommige mensen hebben echt tijd over ... van elke film zijn alle autos geteld en wat voor rol ze binnen de film hebben

Bijvoorbeeld de serie Knight Rider .
    Geweldig om films de bekijken waar je eigen type auto in voorkomt

[ Bericht 51% gewijzigd door Lambiekje op 31-01-2008 13:59:28 ]
      donderdag 31 januari 2008 @ 14:59:26 #158
    16701 scanman01
    Today's a good day
    pi_56434523

Ik hoorde voor het eerst van Menno Meyjes toen hij het screenplay schreef voor 'The color purple'. Daarna heb ik zijn naam niet veel meer gehoord, maar toch heeft hij nog heel wat gedaan. Zo schreef hij ook samen met George Lucas het verhaal voor 'Indiana Jones and the last crusade' en het verhaal voor 'Ricochet'. Menno is nu ook aan het regisseren geslagen en zijn nieuwste werk is 'Martian Child', met John Cusack. Cusack speelt een science fiction schrijver die onlangs zijn vrouw heeft verloren en besluit een kind te adopteren. Het wordt een door alles en iedereen verlaten 6 jarig jochie, dat er van overtuigd is dat hij van mars komt.

De film is vrij traag, maar het verhaal wordt mooi verteld. Ik heb me 105 minuten lang wel vermaakt. Joan Cusack speelt voor de zoveelste keer John's zus. Een andere bijrol is voor Amanda Peet. Na Paul Verhoeven en Jan de Bont hebben we nu Menno Meyjes dus

Cijfer: 7,5

[ Bericht 1% gewijzigd door scanman01 op 31-01-2008 17:37:51 ]
    pi_56434724
    quote:
    Op donderdag 31 januari 2008 14:59 schreef scanman01 het volgende:
    Joan Cusack speelt voor de zoveelste keer John's broer.
    Aparte film dan
    Where facts are few, experts are many.
      donderdag 31 januari 2008 @ 15:26:07 #160
    16701 scanman01
    Today's a good day
    pi_56435200
    quote:
    Op donderdag 31 januari 2008 15:07 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Aparte film dan
    LOL.. bedankt voor de tip