abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 26 januari 2008 @ 17:26:11 #61
9859 crew  Karina
Woman
pi_56321953
No Country for Old Men
Het gegeven beloofde veel: doden, heroine, veeel geld, een gek die zijn geld terug wil. Helaas viel het me ontzettend tegen, wat een ontzettend trage film, had zo maar een half uur/uur korter kunnen duren. Verder kon ik het af en toe niet goed volgen, wat gebeurde er nou met haar/hem? (beetje cryptisch, maar ik wil niets weggeven voor degenen die deze film nog willen kijken).

En Tommy Lee Jones wordt nu echt oud, wat een pens heeft hij gekregen.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  zaterdag 26 januari 2008 @ 20:54:42 #62
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_56326631
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 13:04 schreef Falco het volgende:

Juno
Niet helemaal de topper die ik had verwacht. Dit wordt mede veroorzaakt door de hoogdravende Mainport-achtige dialogen. Ellen Page lijkt weggelopen te zijn uit Hard Candy en nog wijzer geworden. Michael Cera is dezelfde sul uit Superbad. Alles wat hij doet of zegt is grappig. Cijfer: 7.
Precies dat gevoel had ik dus ook
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zaterdag 26 januari 2008 @ 21:47:57 #63
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_56328266
quote:
Op zaterdag 26 januari 2008 17:26 schreef Karina het volgende:
No Country for Old Men
Het gegeven beloofde veel: doden, heroine, veeel geld, een gek die zijn geld terug wil. Helaas viel het me ontzettend tegen, wat een ontzettend trage film, had zo maar een half uur/uur korter kunnen duren. Verder kon ik het af en toe niet goed volgen, wat gebeurde er nou met haar/hem? (beetje cryptisch, maar ik wil niets weggeven voor degenen die deze film nog willen kijken).

En Tommy Lee Jones wordt nu echt oud, wat een pens heeft hij gekregen.
Ik heb hem ook net gezien en ik vond het juist een heel goede film. Misschien moet je hem nog eens kijken? Want het is wel vrij apart.

Thematiek is heel herkenbaar 'Coen'. Geld, zin van het leven, tijd... Maar wederom een ander genre en andere stijl. De droge dialogen zijn er ook, al is het met lage frequentie. Aparte karakters, uiteraard aanwezig.

Er zit weer een aantal geweldige scenes in. Die veel mensen overbodig zullen vinden. Maar dit zijn volgens mij juist de belangrijke scenes. Deze film is absoluut meerdere malen te kijken. Moet zelfs denk ik. (Okee, als je de film nog niet gezien hebt, dan is het echt onbegrijpelijk wat ik schrijf, denk ik )

Er wordt een aantal filmwetten gebroken, zoals je niet vaak ziet. Maar ze komen ermee weg. Zo moet ik het niet eens noemen, er mee weg komen. Het is gewoon goed!

Ik had dit helemaal niet verwacht, maar ik vind het heel origineel en goed uitgevoerd. Zien dus.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  zondag 27 januari 2008 @ 00:13:11 #64
52357 Lambiekje
pi_56331505
No Reservations (2007)
Ach wel een aardig restaurantkeuken-romannetje. Zeta Jones is chef kok. Op een dag komt meneer Aaron Eckhart er ook werken. Mevrouw is daar niet van gedient. En er onstaat een band. Ondertussen moet ze ook nog eens haar nichtje opvoeden aangezien haar zus komt te overlijden.

Draagt die Aaron Eckhart nu echt oranje crocs.?!! Ik snap dat je ver kunt gaan voor een rol maar er zijn grenzen. JEZUS. Dit kan dus echt niet.

cijfer 6 / imdb 6.4
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zondag 27 januari 2008 @ 00:38:22 #65
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_56331952
Terminator 2 blijft briljant. Eigenlijk zie je maar op een paar puntjes dat hij begin jaren 90 gemaakt is. Best knap.

Van Children of men weet ik nog niet zo goed wat ik moet denken. Niets aan te merken op het verhaal, de characters, het filmen... maar toch was ik niet echt overdonderd. Wel lekker rauw
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cheiron op 27-01-2008 00:47:09 ]
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_56331998
1408
Na The Shining, weer een Stephen King verfilming in een hotel. Maar wat viel deze tegen itt eerstgenoemde. Alles gaat te snel, echt eng wordt de kamer nergens, en het
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
zag je in de dvd-hoes al aankomen. Jammer jammer jammer.

cijfer 6-
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 27 januari 2008 @ 00:46:00 #67
862 Arcee
Look closer
pi_56332055
quote:
Op zondag 27 januari 2008 00:38 schreef Cheiron het volgende:
Terminator 2 blijft briljant. Eigenlijk zie je maar op een paar puntjes dat hij in de jaren 80 gemaakt is. Best knap.
Vooral omdat-ie van 1991 is.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zondag 27 januari 2008 @ 00:47:59 #68
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_56332090
quote:
Op zondag 27 januari 2008 00:46 schreef Arcee het volgende:

[..]

Hehehe. Maar hij heeft wel gelijk. T-2 is super.
  zondag 27 januari 2008 @ 00:48:15 #69
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_56332095
quote:
Op zondag 27 januari 2008 00:46 schreef Arcee het volgende:

[..]

Sorry? Ik snap niet waar je het over hebt...

Alle films die ik relateer uit mijn jeugd komen automatisch uit de jaren 80. Gelukkig zat ik er maar een jaartje naast
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 27 januari 2008 @ 00:51:34 #70
862 Arcee
Look closer
pi_56332136
quote:
Op zondag 27 januari 2008 00:48 schreef Cheiron het volgende:
Sorry? Ik snap niet waar je het over hebt...

Alle films die ik relateer uit mijn jeugd komen automatisch uit de jaren 80. Gelukkig zat ik er maar een jaartje naast
2 jaartjes.
quote:
Op zondag 27 januari 2008 00:47 schreef ErikT het volgende:
Hehehe. Maar hij heeft wel gelijk. T-2 is super.
Dat ontken ik ook nergens. T2
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zondag 27 januari 2008 @ 00:54:03 #71
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_56332173
quote:
Op zondag 27 januari 2008 00:51 schreef Arcee het volgende:

[..]

2 jaartjes.
Een jaar + 1 dag in het meest positieve geval

Oh, en vanmiddag, verkouden op de bank nog A league of their own gezien, en niet voor de eerste keer. 2e wereld oorlog, mannen naar het front, vrouwen aan de baseball. Op een of andere manier kan ik deze redelijk simpele en slappe film niet af kijken zonder te grienen als een 10=jarig meisje met een geschaafde knie..
  zondag 27 januari 2008 @ 01:12:27 #72
16701 scanman01
Today's a good day
pi_56332479
Hard Candy

Wat een verschrikkelijke film en wat een verschrikkelijke rol speelt Ellen Page. Ze speelt het wel goed natuurlijk, maar wat een walgelijk persoon. Ik zal vast wel dingen gemist hebben want ik kon bepaalde stukken gewoon niet meer aanzien. Deze film staat op gelijke hoogte met 'The girl next door' (2007). Ik zal het een en ander nog een keer goed moeten bekijken om misschien een wat beter beeld te krijgen, maar ik heb nu alleen maar zitten walgen.

Cijfer: 4
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_56332625
The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford (2007, VS, Andrew Dominik)

Barry Lyndon in het wilde westen: even traag, even knap gefotografeerd en eenzelfde soort voice over. Plus natuurlijk een minder sympathiek hoofdpersonge dat geleidelijk aan (vrij knap) erg menselijk werd en me zelfs wist te raken.

[ Bericht 1% gewijzigd door NoCigar op 27-01-2008 17:45:42 ]
anonieme razernist
  zondag 27 januari 2008 @ 01:40:18 #74
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_56332887
quote:
Op zondag 27 januari 2008 01:12 schreef scanman01 het volgende:
Hard Candy

Wat een verschrikkelijke film en wat een verschrikkelijke rol speelt Ellen Page. Ze speelt het wel goed natuurlijk, maar wat een walgelijk persoon. Ik zal vast wel dingen gemist hebben want ik kon bepaalde stukken gewoon niet meer aanzien. Deze film staat op gelijke hoogte met 'The girl next door' (2007). Ik zal het een en ander nog een keer goed moeten bekijken om misschien een wat beter beeld te krijgen, maar ik heb nu alleen maar zitten walgen.

Cijfer: 4
Tot op zekere hoogte kon ik óók sympathiseren met die pedofiel en vond ik dat hem teveel onrecht werd aangedaan. Aan de andere kant is hij natuurlijk even goed een walgelijk persoon als Ellen Page. Dat maakt het juist zo'n boeiende film: twee walgelijke personen die de controle over elkaar proberen te krijgen, maar waarbij Ellen Page toch behoorlijk de touwtjes in handen lijkt te hebben.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 27 januari 2008 @ 01:56:03 #75
16701 scanman01
Today's a good day
pi_56333135
quote:
Op zondag 27 januari 2008 01:40 schreef Falco het volgende:

[..]

Tot op zekere hoogte kon ik óók sympathiseren met die pedofiel en vond ik dat hem teveel onrecht werd aangedaan. Aan de andere kant is hij natuurlijk even goed een walgelijk persoon als Ellen Page. Dat maakt het juist zo'n boeiende film: twee walgelijke personen die de controle over elkaar proberen te krijgen, maar waarbij Ellen Page toch behoorlijk de touwtjes in handen lijkt te hebben.
Het deed me af en toe denken aan 'Misery'. Ik had net zo de pest aan Kathy Bates als aan Ellen Page. Verder heb ik zoals geschreven bepaalde delen echt niet meer kunnen aanzien en dus geskipped. Ik hoorde Jeff op het einde nog wel ontkennen, dus om precies te weten wat hij gedaan heeft (wat bewezen is) zou ik de film nog een keer moeten kijken. Maar niets wat hij gedaan kan hebben rechtvaardigt de acties van Hayley natuurlijk
De 'operatie-scene' was wel (samen met een paar The girl next door scenes) het meest walgelijke wat ik in lange tijd gezien heb.
pi_56334126
Cloverfield
Matige film die niets nieuws weet te brengen
5,0

Een heleboel mankementen die de gemiddelde rampen/monsterfilms altijd mankeren komen ook in Cloverfield helaas weer in ruime mate aan bod. Mensen halen bijvoorbeeld weer eens de meest stompzinnige acties uit. Acties waarvan ik denk dan verdien je het niet eens om nog langer in het verhaal voor te komen.
SPOILER
Het geheel is allemaal ook vrij voorspelbaar en dus ook nergens spannend.
Verder vond ik de uitwerking van het homevideo gedoe nauwelijks iets toevoegen. Het lijkt zelfs wel of ze het personage dat loopt te filmen er gewoon op het laatst hebben ingegooid. En tot overmaat van ramp is het ook nog zo'n irritant personage dat je na de eerste 5 minuten al een gruwelijke dood toewenst. Ze hadden wat mij betreft dat hele personage gewoon achterwege kunnen laten. Scheelt mij irritaties De andere hoofdpersonen zijn gelukkig een heel stuk verdragelijker, maar memorabele perfomances zijn het niet te noemen.
Op de special effects is niet veel aan te merken, het ziet er allemaal zo uit als je mag verwachten van een film met een leuk budget. Al moet ik zeggen dat ik het monster zelf er voor geen meter vond uitzien. Misschien voegt de schokziekte van onze cameraman wat dat betreft dan toch iets toe. Een glimps van het monster ziet er tenminste niet zo belabberd uit Gezien het gemor na afloop van de film was ik ook niet de enige die bepaald niet onder de indruk was.
This is the way the world ends
Not with a bang but a whimper
Mijn reviews
  zondag 27 januari 2008 @ 10:26:34 #77
52357 Lambiekje
pi_56335347
quote:
Op zondag 27 januari 2008 03:55 schreef SamuelofSEK het volgende:
Cloverfield
Matige film die niets nieuws weet te brengen
5,0

Een heleboel mankementen die de gemiddelde rampen/monsterfilms altijd mankeren komen ook in Cloverfield helaas weer in ruime mate aan bod. Mensen halen bijvoorbeeld weer eens de meest stompzinnige acties uit. Acties waarvan ik denk dan verdien je het niet eens om nog langer in het verhaal voor te komen.
SPOILER
Het geheel is allemaal ook vrij voorspelbaar en dus ook nergens spannend.
Verder vond ik de uitwerking van het homevideo gedoe nauwelijks iets toevoegen. Het lijkt zelfs wel of ze het personage dat loopt te filmen er gewoon op het laatst hebben ingegooid. En tot overmaat van ramp is het ook nog zo'n irritant personage dat je na de eerste 5 minuten al een gruwelijke dood toewenst. Ze hadden wat mij betreft dat hele personage gewoon achterwege kunnen laten. Scheelt mij irritaties De andere hoofdpersonen zijn gelukkig een heel stuk verdragelijker, maar memorabele perfomances zijn het niet te noemen.
Op de special effects is niet veel aan te merken, het ziet er allemaal zo uit als je mag verwachten van een film met een leuk budget. Al moet ik zeggen dat ik het monster zelf er voor geen meter vond uitzien. Misschien voegt de schokziekte van onze cameraman wat dat betreft dan toch iets toe. Een glimps van het monster ziet er tenminste niet zo belabberd uit Gezien het gemor na afloop van de film was ik ook niet de enige die bepaald niet onder de indruk was.
Sorry maar zo gaat het als je in paniek bent. Je kan niet rationeel denken. Jij zit lekker met een bak koffie dit te overzien.
Maar ik weet wel zeker dat je rare dingen doet als je stad half afgebroken wordt. Niks is meer zeker wat je weet en kent. Ik vond het juist realistisch weer gegeven, die ontreddering.

Een Bruce Willis /Jack Bauer die binnen 2 seconde weet hoe de situatie is dat is zwaar overdreven en onrealistisch.

En ik vond het juist een plus de nieuwe manier van filmen. Heerlijk rauw.
  zondag 27 januari 2008 @ 10:29:05 #78
52357 Lambiekje
pi_56335375
quote:
Op zondag 27 januari 2008 01:56 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Het deed me af en toe denken aan 'Misery'. Ik had net zo de pest aan Kathy Bates als aan Ellen Page. Verder heb ik zoals geschreven bepaalde delen echt niet meer kunnen aanzien en dus geskipped. Ik hoorde Jeff op het einde nog wel ontkennen, dus om precies te weten wat hij gedaan heeft (wat bewezen is) zou ik de film nog een keer moeten kijken. Maar niets wat hij gedaan kan hebben rechtvaardigt de acties van Hayley natuurlijk
De 'operatie-scene' was wel (samen met een paar The girl next door scenes) het meest walgelijke wat ik in lange tijd gezien heb.
SPOILER
pi_56335395
Descent (2007)

Erg matige film en het standaard verhaal van meisje wordt verkracht en gaat uit op wraak, kon me niet boeiend en voor de rest erg leeg
pi_56335480
Eerste keer dat ik hier kijk

Maarem, Ik heb laatst voor de zoveelste keer Office Space gezien. Over de kantoor perikelen van een paar ÍT'ers, geniaal .

Die kennen jullie vast ook wel?
Lucidity4All
  zondag 27 januari 2008 @ 10:51:26 #81
16701 scanman01
Today's a good day
pi_56335611
quote:
Op zondag 27 januari 2008 10:29 schreef Lambiekje het volgende:

[..]
SPOILER
Dat weet ik, maar dat wist ik op dat moment dat ik keek nog niet.
SPOILER

[ Bericht 14% gewijzigd door scanman01 op 27-01-2008 12:36:24 ]
pi_56335894
quote:
Op zondag 27 januari 2008 10:26 schreef Lambiekje het volgende:
Sorry maar zo gaat het als je in paniek bent. Je kan niet rationeel denken.
SPOILER
This is the way the world ends
Not with a bang but a whimper
Mijn reviews
pi_56336155
Cloverfield
Ik kan me goed voorstellen dat dit een film is die je óf haat óf geweldig vindt. Er is nauwelijks een tussenweg. Ik hoor gelukkig tot de laatste groep. Wat een belevenis is deze film. Ik ben ook zooooo blij dat ik hem in de bios ben gaan kijken. Dit is een film zoals je waarschijnlijk nog nooit hebt gezien. Enorm meeslepend. Ik voelde me echt alsof ik bij de hoofdrolspelers was.

Wat iemand eerder postte over dat het onbegrijpelijk was waarom de hoofdrolspelers bepaalde beslissingen namen... Ik heb precies daarover nagepraat en we zijn tot de conclusie gekomen dat je op zo'n moment toch echt precies hetzelfde doet. Heel erg goed gedaan dus.

Deze komt bij mij zeker in het rijtje met beste films ooit, omdat deze film mij een compleet nieuwe filmervaring heeft bozorgd.

Tip voor mensen met wagenziekte: Neem vooraf even zo'n pilletje tegen wagenziekte.
  zondag 27 januari 2008 @ 15:04:13 #84
119507 Demarest
Mission Phailed
pi_56340818
Godzilla (1998): Aaah, jeugdsentiment! Een simpele maar amusante monsterfilm. Een door Franse kernproeven gecreëerde dinosaurus-achtige monster breekt New York af (daarbij onbedoeld geholpen door het Amerikaanse leger ) De special effects zien er na 10 jaar nog steeds goed uit. Beoordeling: 8

They (2002): Vrij onbekende horrorfilm van Wes Craven. De hoofdrolspeler en diverse andere personen zijn het doelwit van monsters die opduiken in het duister. De acteerprestaties zijn wat tegenvallend, maar gelukkig kent de film geen typisch Hollywood-einde. Beoordeling: 7.5

The Village (2004): Mislukte horrorfilm... Nouja, laat 'horror' maar weg. In een afgelegen dorp leven de inwoners in angst door "Those We Don't Speak Of" die zich in het buitengebied ophouden. De TV-zender MAX biedt nog meer vermaak dan deze futloze prent. Beoordeling: 3.5

1408 (2007): Alweer 'n horrorfilm. Een schrijver onderzoekt hotelkamers waar zich paranormale verschijnselen zouden voordoen. Het spanningsniveau is vrijwel de gehele film hoog te noemen, vooral de eerste helft is zeer goed. Ook met de acteerprestaties zit het wel snor. Beoordeling: 8

Cloverfield (2008): Briljante monsterfilm van J.J Abrams. Net zoals in Godzilla terroriseert een reusachtig monster New York, maar door de filmwijze komt deze film realistisch en behoorlijk grimmig over. De acteerprestaties zijn werkelijk van hoog niveau. De beste film in jaren! beoordeling: 9
Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
pi_56341018
Cloverfield was te kort

Maar heel mooi voor zo lang het duurde
Lucidity4All
pi_56343326
Funny Games (Arthouse)

Ik was zelf erg benieuwd naar deze film omdat deze mij aangeraden werd door een vriend van mij. Het begon als zo'n film die je voorbij ziet komen op een zondagmiddag op een random duitse zender die je het liefst zo snel mogelijk wegzapt, maar out of the blue verandert het hele verhaal en krijg je dik een uur aan sadistisch materiaal voorgeschoteld.
De magie van de film is toch wel dat je als kijker na een tijdje het gevoel krijgt van "waarom de fuck kijk ik hiernaar".
Ik wil er eigenlijk niet teveel over verraden want de film is denk ik alleen maar leuk als je onwetend bent over het verloop van het verhaal. Ik denk ook niet dat ik hem snel weer zal kijken.
SPOILER
Cijfer: 8

Ik zag net trouwens dat er een nieuwe versie van is of gaat komen, ik weet er niet veel over maar ik zou gewoon de oude kijken.
pi_56343438
Gisteravond "The Golden Compass" gezien, vond hem 100% meevallen. Geen simpel kinderverhaaltje, maar ook niet overdreven eng of fantasy. Goed verhaal, goed gekozen acteurs. Een 8,5
  zondag 27 januari 2008 @ 17:11:06 #88
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_56343446
Apocalypto (2006, VS, Mel Gibson)
Mel Gibson geeft een realistisch, hard, weerzinwekkend beeld van de Mayaanse samenleving in haar nadagen, dat imo goed ingaat tegen het wat te idyllisch beeld dat er van bestaat. Gibson stipt goed enkele (mogelijke) oorzaken voor het verval van de Mayaanse samenleving aan, droogte, hongersnood, ziektes, corrupte heersende klasse, een grote klasse scheiding, afhankelijkheid van slavernij.
Jammer genoeg verandert de film de laatse drie-kwartier in een standaar actie film van een held tegen de slechterikken, alleen dan met pijltjes i.p.v. kogels en bijenkorfen i.p.v. granaten.
cijfer: 7.5

La Sconosciuta (2006, It, Giuseppe Tornatore)
Dat deze matige film een oscar nominatie heeft, kan ik met mijn pet echt niet bij. Onder bijna elke scené wordt een spannend vioolmuziekje geplaatst. De zogenaamd intelligente flashbacks zijn erg irritant.
cijfer: 6.5

Cum mi-am petrecut sfarsitul lumii (The Way I Spent the End of the World) (2006, Roem, Catalin Mitulescu)
De film volgt een meisje van 16 en haar jonge broertje van 8 in de laatste jaar van Ceausescu's regime.
De film geeft een prachtig beeld van hoe die tijd door normale mensen beleefd werd; de angst, de paronoia, het verraad, de verplichte leidersverheerlijking, de corruptie, de hoop op ontsnapping en de ontlading van vreugde als het allemaal voorbij is. En mengt dit met een goed coming-of-age verhaal.
De charmante Doroteea Petre en schattige Timotei Duma zijn beiden erg sterk en dragen de film met gemak.
cijfer: 8.5
  zondag 27 januari 2008 @ 17:36:29 #89
52357 Lambiekje
pi_56343922
quote:
Op zondag 27 januari 2008 15:04 schreef Demarest het volgende:

They (2002): Vrij onbekende horrorfilm van Wes Craven. De hoofdrolspeler en diverse andere personen zijn het doelwit van monsters die opduiken in het duister. De acteerprestaties zijn wat tegenvallend, maar gelukkig kent de film geen typisch Hollywood-einde. Beoordeling: 7.5
Griebel dat was met Laura Regan. Ik heb me kapot lopen ergeren aan haar stereotype knullige vrouw zijnde die structureel al vallen van clichees trapt op hakken.
pi_56344073
Irréversible (Gaspar Noé, 2002)
Toch wel enigzins tegenvallende film. Ik had al enkele waarschuwingen gehad dat het een heftige film was en daar was niets van gelogen. De verkrachtingsscene komt duidelijk in beeld en de scene met de brandblusser vergeet je ook niet snel weer. De opbouw van de film is wel sterk, maar helaas is het verhaal zelf aan de magere kant. Er zit een behoorlijk saai stuk zonder toegevoegde waarde in de film, het had op zijn minst een stuk korter kunnen zijn. Acteerwerk is wel goed, maar de regiestijl gaf me af en toe braakneigingen. Aparte ervaring om een keer gezien te hebben, maar deze film zal wel uit mijn collectie verdwijnen. 6.0
  zondag 27 januari 2008 @ 17:51:36 #91
52357 Lambiekje
pi_56344178
No Country for Old Men (2007)
Gast vindt een koffer met geld op een verlaten prairie in Texas. Al snel wordt ie achterna gezeten door een maniacale gek.

Het is een degelijk crime-film dat wel, maar om nu te zeggen #29 met 8.7. Nee.
Er zit naar mijn idee geen memorable scene in.

cijfer 7 / imdb 8.7 #29

LoveWrecked (2005)
Griebel wat is dit!

Hopeloos verliefd meisje (Amanda Bynes) is gek van een popster genaamd Jason (Chris Carmack), zijn New Kids on the Block gladjakker. Als ze erachter komt dat hij op een resort op Hawaii komt, gaat ze samen met een klasgenoot/vriend er naar toe. Door minofmeer stom toeval vallen ze over boord tijdens een party op een boot. Nu denkt de gehele wereld dat deze uberstar vermist is samen met haar. Ze belanden op een onbewoond eiland tenminste dat denkt hij. Zij komt er achter dat ze gewoon weer bij het resort zijn. Om hem voor zichzelf te houden doet ze net of ze van niets weet.

Deze film heeft de meest walgelijk fade-in en fade-outs om van scene tot scene te gaan. Nooit zo iets gruwelijks gezien.

cijfer 3 / imdb 4.9

[ Bericht 0% gewijzigd door Lambiekje op 27-01-2008 18:06:02 ]
  zondag 27 januari 2008 @ 17:54:15 #92
52357 Lambiekje
pi_56344226
quote:
Op zondag 27 januari 2008 17:45 schreef Hulkio het volgende:
Irréversible (Gaspar Noé, 2002)
Toch wel enigzins tegenvallende film. Ik had al enkele waarschuwingen gehad dat het een heftige film was en daar was niets van gelogen. De verkrachtingsscene komt duidelijk in beeld en de scene met de brandblusser vergeet je ook niet snel weer. De opbouw van de film is wel sterk, maar helaas is het verhaal zelf aan de magere kant. Er zit een behoorlijk saai stuk zonder toegevoegde waarde in de film, het had op zijn minst een stuk korter kunnen zijn. Acteerwerk is wel goed, maar de regiestijl gaf me af en toe braakneigingen. Aparte ervaring om een keer gezien te hebben, maar deze film zal wel uit mijn collectie verdwijnen. 6.0
imdb trivia:

• The first 30 minutes of the film has a background noise with a frequency of 28Hz (low frequency, almost inaudible), similar to the noise produced by an earthquake. In humans, it causes nausea, sickness and vertigo. It was the main cause of people walking out of the theaters during the first part of the film in places like Cannes and San Sebastian. In fact, it was added with the purpose of getting this reaction.
  • Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
      zondag 27 januari 2008 @ 18:10:58 #93
    52357 Lambiekje
    pi_56344566
    quote:
    Op zondag 27 januari 2008 17:03 schreef Mhjoezick het volgende:
    Funny Games (Arthouse)
    [..]
    Ik zag net trouwens dat er een nieuwe versie van is of gaat komen, ik weet er niet veel over maar ik zou gewoon de oude kijken.
    Uh het is wel een remake van de regisseur zelf. Dus ben eigenlijk wel benieuwd.
    pi_56346423
    quote:
    Op zondag 27 januari 2008 18:10 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Uh het is wel een remake van de regisseur zelf. Dus ben eigenlijk wel benieuwd.
    Oh, nouw ja ik zal eens zien. Zolang ze maar wel bij dezelfde formule blijven en het niet veranderen in een hollywood misbaksel. Dan zou de film zijn magie wel verliezen. Ik snap zowiezo niet waarom hij een remake zou maken aangezien de originele film gewoon perfect was voor zijn bedoelingen.
    pi_56346600
    quote:
    Op zondag 27 januari 2008 19:41 schreef Mhjoezick het volgende:

[..]

Oh, nouw ja ik zal eens zien. Zolang ze maar wel bij dezelfde formule blijven en het niet veranderen in een hollywood misbaksel. Dan zou de film zijn magie wel verliezen. Ik snap zowiezo niet waarom hij een remake zou maken aangezien de originele film gewoon perfect was voor zijn bedoelingen.
    De remake is vrijwel identiek aan het origineel, op enkele - met name presentatietechnische - aanpassingen na.
    pi_56349141
    quote:
    Op zondag 27 januari 2008 17:54 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

imdb trivia:

• The first 30 minutes of the film has a background noise with a frequency of 28Hz (low frequency, almost inaudible), similar to the noise produced by an earthquake. In humans, it causes nausea, sickness and vertigo. It was the main cause of people walking out of the theaters during the first part of the film in places like Cannes and San Sebastian. In fact, it was added with the purpose of getting this reaction.
  • Haha, wist ik niet. Maar ligt niet alleen aan het geluid hoor, ook aan de manier van filmen.
    pi_56350072
    Dit weekend gezien

17. The Kite Runner (Marc Forster, 2007) :: 7.8
    Prima film, boek ken ik niet, maar lijkt me toch geslaagd

18. The Man in the White Suit (Alexander Mackendrick, 1951) :: 8.0
    Overtuigende en sterke film met Alec Guiness, prima acteerwerk en leuke plotwending

19. American Gangster (Ridley Scott, 2007) :: 8.5
    Erg vette film, wederom een topper van Ridley Scott

20. Se, jie (Ang Lee, 2007) :: 8.0
    Goed gedaan, misschien duurt hij iets te lang maar wel boordevol actie, spanning en liefde..

21. Cité des enfants perdus, La (Marc Caro, Jean-Pierre Jeunet, 1995) :: 7.5
    Kan niet tippen aan bv Delicatessen, maar is zeker vermakkelijk om te zien.
      zondag 27 januari 2008 @ 22:30:38 #98
    52357 Lambiekje
    pi_56350761
    quote:
    Op zondag 27 januari 2008 21:38 schreef Hulkio het volgende:

[..]

Haha, wist ik niet. Maar ligt niet alleen aan het geluid hoor, ook aan de manier van filmen.
    dubbel op dus
      zondag 27 januari 2008 @ 22:32:38 #99
    52357 Lambiekje
    pi_56350816
    quote:
    Op zaterdag 26 januari 2008 21:47 schreef ErikT het volgende:

[..]

Er wordt een aantal filmwetten gebroken, zoals je niet vaak ziet. Maar ze komen ermee weg. Zo moet ik het niet eens noemen, er mee weg komen. Het is gewoon goed!
    Wat bedoel je precies. Welke wet zou dan verbroken worden?
    pi_56351013
    Rise of the footsoldier
    Als je van Snatch en Lock Stock houd is dit een perfecte film, hele tijd gruwelijke acties alleen het is op het eind iets te langdradig. 7.5

I prenounce you now Chuck & Larry
    Standaard bullshit disney film alleen was Adam Sandler een paar keer grappig en is Jessica Biel lekker een 4.0
      zondag 27 januari 2008 @ 23:01:10 #101
    44470 ErikT
    Lekker PSV!
    pi_56351592
    quote:
    Op zondag 27 januari 2008 22:32 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Wat bedoel je precies. Welke wet zou dan verbroken worden?
    SPOILER
    Spoiler = No Country for Old Men

[ Bericht 6% gewijzigd door ErikT op 28-01-2008 14:30:17 ]
      zondag 27 januari 2008 @ 23:03:38 #102
    44470 ErikT
    Lekker PSV!
    pi_56351660
    quote:
    Op zondag 27 januari 2008 17:51 schreef Lambiekje het volgende:
    Gast vindt een koffer met geld op een verlaten prairie in Texas. Al snel wordt ie achterna gezeten door een maniacale gek.

Het is een degelijk crime-film dat wel, maar om nu te zeggen #29 met 8.7. Nee.

cijfer 7 / imdb 8.7 #29
    En de scene in het benzinestation dan?
      maandag 28 januari 2008 @ 00:00:21 #103
    69957 Lonewolf2003
    Cool. Cool, cool, cool
    pi_56352949
    Hitman (2007, VS, Xavier Gens)
    De spellen waren best gaaf. Maar deze film is een hoopje troep.
    cijfer: 4
      Moderator maandag 28 januari 2008 @ 07:48:57 #104
    9859 crew  Karina
    Woman
    pi_56355195
    Hitman
    Wat Lonewolf2003 zegt: niet veel soeps, maar ik geef het wel iets meer dan een 4, een zesje. Er zaten toch wat aardige aktiescenes in en dat TBag meedoet maakte voor mij ook wel iets goed.

The Kingdom
    Het begint vrij aardig, maar zo gaandeweg wordt het wel een heel erge "Amerikanen zijn de beste" film. Vooral op het eind ligt het er wel heel dik bovenop: de 4 helden blijven leven en de arme moslimagent gaat dood.

I know who killed me
    Ondanks alle slechte kritieken die ik had gelezen, toch maar een poging gewaagd. Ik heb er redelijk mee vermaakt, er zaten een paar spannende scenes in. Het verhaal is wel erg ver gezocht. Maar voor een saaie zondagmiddag redelijk te pruimen.
    niet zo tof doen
      maandag 28 januari 2008 @ 08:56:28 #105
    52357 Lambiekje
    pi_56355717
    quote:
    Op zondag 27 januari 2008 23:03 schreef ErikT het volgende:

[..]

En de scene in het benzinestation dan?
    SPOILER
      maandag 28 januari 2008 @ 09:08:32 #106
    52357 Lambiekje
    pi_56355858
    quote:
    Op zondag 27 januari 2008 23:01 schreef ErikT het volgende:

[..]
    SPOILER
    SPOILER
      maandag 28 januari 2008 @ 14:07:37 #107
    44470 ErikT
    Lekker PSV!
    pi_56361743
    quote:
    Op maandag 28 januari 2008 08:56 schreef Lambiekje het volgende:

[..]
    SPOILER
    Do the math.
      maandag 28 januari 2008 @ 14:08:19 #108
    44470 ErikT
    Lekker PSV!
    pi_56361756
    quote:
    Op maandag 28 januari 2008 09:08 schreef Lambiekje het volgende:

[..]
    SPOILER
    Ja zo kan je het ook zien.

[ Bericht 7% gewijzigd door ErikT op 28-01-2008 14:28:54 ]
    pi_56362103
    Kunnen jullie mischien de spoilers zo "[*spoiler=filmtitel*]" doen, dan open in tenminste niet de verkeerde (No country i.p.v. Clovervield). Want door al dat gequote weet ik niet meer wat waar bij hoort.
    All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
      maandag 28 januari 2008 @ 14:45:03 #110
    16701 scanman01
    Today's a good day
    pi_56362472

Leuke road-trip movie met geinige bijrollen van Gary Oldman, Christopher Lloyd en Michael J Fox. James Marsden speelt de hoofdrol. Een paar scenes werkten niet echt, maar het overgrote deel was goed te doen. 'Interstate 60' is een combinatie van komedie, drama, fantasy, mystery, romance en thriller.

Cijfer: 7.5
      Moderator maandag 28 januari 2008 @ 14:45:23 #111
    9859 crew  Karina
    Woman
    pi_56362482
    quote:
    Op maandag 28 januari 2008 09:08 schreef Lambiekje het volgende:

[..]
    No country for old men spoiler
    SPOILER
    SPOILER
    niet zo tof doen
    pi_56362606
    Thnx Karina.
    All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
      maandag 28 januari 2008 @ 20:11:42 #113
    52543 Timo20
    RODA JC FOREVER!!
    pi_56369469
    quote:
    Op zondag 27 januari 2008 17:51 schreef Lambiekje het volgende:
    !
    bijna de hele film is 1 lange memorabele scene
      maandag 28 januari 2008 @ 20:22:28 #114
    15221 Falco
    Afleidingsmanoeuvre
    pi_56369748
    The Last Samurai
    In het begin vreesde ik een draak van een film te zien, maar het viel uiteindelijk allemaal heel erg mee. Vooral het gedeelte Tom Cruise bij de samurais is natuurlijk prachtig. Tikkeltje onnodig lang, maar toch een mooi episch werk is dit. Cijfer: 7

Sunrise: A Song of Two Humans
    Mooie stomme film met een simpel maar doeltreffend verhaal. Het is puik gefilmd door F.W. Murnau en weet continu te boeien. Soms spannend, soms grappig, soms ontroerend, het heeft wel wat . Cijfer: 8
    <a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
      maandag 28 januari 2008 @ 22:50:37 #115
    52357 Lambiekje
    pi_56373441
    Blind Dating (2006)
    Blinde gozert is op dating tour. Wat georganiseerd wordt door zijn broer. jaja blind-dating en dan ook nog blind zijn. Pff wat een vondst. Ach het is wel een aardige comedy.
    SPOILER
    cijfer 5.5 / imdb 6
      maandag 28 januari 2008 @ 23:29:12 #116
    153201 Tazmaniac
    Mixed Martial Arts
    pi_56374618
    Wedding Daze
    Tja.. leuk voor als je twee uurtjes niks te doen hebt, maar meer is het eigenlijk niet.. Isla Fisher

6.0

Attended: UFC 99 - UFC 167 - UFC 175 - TUF 19 Finale - Invicta 13 - UFC 189 - Fight Night 84 / 87 / 90 - TUF 23 Finale - UFC 200 - UFC 205
    4 time, 4 time, 4 time, 4 time TUP champion!!!
    pi_56375233
    Speed 2

Eeen 8.0 veel beter dan speed 1 meer actie

The Hurricane

Alweer een topacteur ... ditkeer Denzel Washington een 10.0
    een goede film ... zulke films mogen er meer
    Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
      FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 29 januari 2008 @ 00:07:35 #118
    862 Arcee
    Look closer
    pi_56375457
    quote:
    Op zondag 27 januari 2008 23:01 schreef ErikT het volgende:
    Spoiler = No Country for Old Men
    SPOILER
    Klopt, maar dat vond ik nou niet een pluspunt. Ik vond Jones niet al te boeiend, in tegenstelling tot Bardem ( ) en Brolin.
      dinsdag 29 januari 2008 @ 00:25:15 #119
    69957 Lonewolf2003
    Cool. Cool, cool, cool
    pi_56375732
    Dagje 1 van IFFR:

Lynch (2007, VS, blackANDwhite (=David Lynch))
    Ja, leuk voor de Lynch fans, die hem bezig willen zien. Het blijft een bizarre man en er zitten een geinige momenten in. Maar als je echt iets wil leren over de achtergrond David Lynch kan je net beter wikipedia lezen.
    cijfer: 7

Margot at the Wedding (2007, VS, Noah Baumbach)
    Zo'n heel erge Amerikaan probeert wanhopig Europese, intelligente, intelectuele, anti-Hollywood film te maken. Met van die irritante quasi-intelligente dysfunctionele types (Margot is een schrijfster uit New York), quasi-intellectuele conversaties (zoals niemand praat in het echt of ik heb medelijden met je), wat gevloek om ons zogenaamd te shockeren en een totaal overbodige masturbatie scené.
    cijfer: 5.5
      dinsdag 29 januari 2008 @ 01:12:59 #120
    15221 Falco
    Afleidingsmanoeuvre
    pi_56376386
    Die laatste film zou zo van de hand van Mainport kunnen zijn, als ik het zo lees .
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')