abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56334126
Cloverfield
Matige film die niets nieuws weet te brengen
5,0

Een heleboel mankementen die de gemiddelde rampen/monsterfilms altijd mankeren komen ook in Cloverfield helaas weer in ruime mate aan bod. Mensen halen bijvoorbeeld weer eens de meest stompzinnige acties uit. Acties waarvan ik denk dan verdien je het niet eens om nog langer in het verhaal voor te komen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het geheel is allemaal ook vrij voorspelbaar en dus ook nergens spannend.
Verder vond ik de uitwerking van het homevideo gedoe nauwelijks iets toevoegen. Het lijkt zelfs wel of ze het personage dat loopt te filmen er gewoon op het laatst hebben ingegooid. En tot overmaat van ramp is het ook nog zo'n irritant personage dat je na de eerste 5 minuten al een gruwelijke dood toewenst. Ze hadden wat mij betreft dat hele personage gewoon achterwege kunnen laten. Scheelt mij irritaties De andere hoofdpersonen zijn gelukkig een heel stuk verdragelijker, maar memorabele perfomances zijn het niet te noemen.
Op de special effects is niet veel aan te merken, het ziet er allemaal zo uit als je mag verwachten van een film met een leuk budget. Al moet ik zeggen dat ik het monster zelf er voor geen meter vond uitzien. Misschien voegt de schokziekte van onze cameraman wat dat betreft dan toch iets toe. Een glimps van het monster ziet er tenminste niet zo belabberd uit Gezien het gemor na afloop van de film was ik ook niet de enige die bepaald niet onder de indruk was.
This is the way the world ends
Not with a bang but a whimper
Mijn reviews
  zondag 27 januari 2008 @ 10:26:34 #77
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_56335347
quote:
Op zondag 27 januari 2008 03:55 schreef SamuelofSEK het volgende:
Cloverfield
Matige film die niets nieuws weet te brengen
5,0

Een heleboel mankementen die de gemiddelde rampen/monsterfilms altijd mankeren komen ook in Cloverfield helaas weer in ruime mate aan bod. Mensen halen bijvoorbeeld weer eens de meest stompzinnige acties uit. Acties waarvan ik denk dan verdien je het niet eens om nog langer in het verhaal voor te komen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het geheel is allemaal ook vrij voorspelbaar en dus ook nergens spannend.
Verder vond ik de uitwerking van het homevideo gedoe nauwelijks iets toevoegen. Het lijkt zelfs wel of ze het personage dat loopt te filmen er gewoon op het laatst hebben ingegooid. En tot overmaat van ramp is het ook nog zo'n irritant personage dat je na de eerste 5 minuten al een gruwelijke dood toewenst. Ze hadden wat mij betreft dat hele personage gewoon achterwege kunnen laten. Scheelt mij irritaties De andere hoofdpersonen zijn gelukkig een heel stuk verdragelijker, maar memorabele perfomances zijn het niet te noemen.
Op de special effects is niet veel aan te merken, het ziet er allemaal zo uit als je mag verwachten van een film met een leuk budget. Al moet ik zeggen dat ik het monster zelf er voor geen meter vond uitzien. Misschien voegt de schokziekte van onze cameraman wat dat betreft dan toch iets toe. Een glimps van het monster ziet er tenminste niet zo belabberd uit Gezien het gemor na afloop van de film was ik ook niet de enige die bepaald niet onder de indruk was.
Sorry maar zo gaat het als je in paniek bent. Je kan niet rationeel denken. Jij zit lekker met een bak koffie dit te overzien.
Maar ik weet wel zeker dat je rare dingen doet als je stad half afgebroken wordt. Niks is meer zeker wat je weet en kent. Ik vond het juist realistisch weer gegeven, die ontreddering.

Een Bruce Willis /Jack Bauer die binnen 2 seconde weet hoe de situatie is dat is zwaar overdreven en onrealistisch.

En ik vond het juist een plus de nieuwe manier van filmen. Heerlijk rauw.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zondag 27 januari 2008 @ 10:29:05 #78
52357 Lambiekje
pi_56335375
quote:
Op zondag 27 januari 2008 01:56 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Het deed me af en toe denken aan 'Misery'. Ik had net zo de pest aan Kathy Bates als aan Ellen Page. Verder heb ik zoals geschreven bepaalde delen echt niet meer kunnen aanzien en dus geskipped. Ik hoorde Jeff op het einde nog wel ontkennen, dus om precies te weten wat hij gedaan heeft (wat bewezen is) zou ik de film nog een keer moeten kijken. Maar niets wat hij gedaan kan hebben rechtvaardigt de acties van Hayley natuurlijk
De 'operatie-scene' was wel (samen met een paar The girl next door scenes) het meest walgelijke wat ik in lange tijd gezien heb.
SPOILER
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_56335395
Descent (2007)

Erg matige film en het standaard verhaal van meisje wordt verkracht en gaat uit op wraak, kon me niet boeiend en voor de rest erg leeg
pi_56335480
Eerste keer dat ik hier kijk

Maarem, Ik heb laatst voor de zoveelste keer Office Space gezien. Over de kantoor perikelen van een paar ÍT'ers, geniaal .

Die kennen jullie vast ook wel?
Lucidity4All
  zondag 27 januari 2008 @ 10:51:26 #81
16701 scanman01
Today's a good day
pi_56335611
quote:
Op zondag 27 januari 2008 10:29 schreef Lambiekje het volgende:

[..]
SPOILER
Dat weet ik, maar dat wist ik op dat moment dat ik keek nog niet.
SPOILER

[ Bericht 14% gewijzigd door scanman01 op 27-01-2008 12:36:24 ]
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_56335894
quote:
Op zondag 27 januari 2008 10:26 schreef Lambiekje het volgende:
Sorry maar zo gaat het als je in paniek bent. Je kan niet rationeel denken.
SPOILER
This is the way the world ends
Not with a bang but a whimper
Mijn reviews
pi_56336155
Cloverfield
Ik kan me goed voorstellen dat dit een film is die je óf haat óf geweldig vindt. Er is nauwelijks een tussenweg. Ik hoor gelukkig tot de laatste groep. Wat een belevenis is deze film. Ik ben ook zooooo blij dat ik hem in de bios ben gaan kijken. Dit is een film zoals je waarschijnlijk nog nooit hebt gezien. Enorm meeslepend. Ik voelde me echt alsof ik bij de hoofdrolspelers was.

Wat iemand eerder postte over dat het onbegrijpelijk was waarom de hoofdrolspelers bepaalde beslissingen namen... Ik heb precies daarover nagepraat en we zijn tot de conclusie gekomen dat je op zo'n moment toch echt precies hetzelfde doet. Heel erg goed gedaan dus.

Deze komt bij mij zeker in het rijtje met beste films ooit, omdat deze film mij een compleet nieuwe filmervaring heeft bozorgd.

Tip voor mensen met wagenziekte: Neem vooraf even zo'n pilletje tegen wagenziekte.
  zondag 27 januari 2008 @ 15:04:13 #84
119507 Demarest
Mission Phailed
pi_56340818
Godzilla (1998): Aaah, jeugdsentiment! Een simpele maar amusante monsterfilm. Een door Franse kernproeven gecreëerde dinosaurus-achtige monster breekt New York af (daarbij onbedoeld geholpen door het Amerikaanse leger ) De special effects zien er na 10 jaar nog steeds goed uit. Beoordeling: 8

They (2002): Vrij onbekende horrorfilm van Wes Craven. De hoofdrolspeler en diverse andere personen zijn het doelwit van monsters die opduiken in het duister. De acteerprestaties zijn wat tegenvallend, maar gelukkig kent de film geen typisch Hollywood-einde. Beoordeling: 7.5

The Village (2004): Mislukte horrorfilm... Nouja, laat 'horror' maar weg. In een afgelegen dorp leven de inwoners in angst door "Those We Don't Speak Of" die zich in het buitengebied ophouden. De TV-zender MAX biedt nog meer vermaak dan deze futloze prent. Beoordeling: 3.5

1408 (2007): Alweer 'n horrorfilm. Een schrijver onderzoekt hotelkamers waar zich paranormale verschijnselen zouden voordoen. Het spanningsniveau is vrijwel de gehele film hoog te noemen, vooral de eerste helft is zeer goed. Ook met de acteerprestaties zit het wel snor. Beoordeling: 8

Cloverfield (2008): Briljante monsterfilm van J.J Abrams. Net zoals in Godzilla terroriseert een reusachtig monster New York, maar door de filmwijze komt deze film realistisch en behoorlijk grimmig over. De acteerprestaties zijn werkelijk van hoog niveau. De beste film in jaren! beoordeling: 9
Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
pi_56341018
Cloverfield was te kort

Maar heel mooi voor zo lang het duurde
Lucidity4All
pi_56343326
Funny Games (Arthouse)

Ik was zelf erg benieuwd naar deze film omdat deze mij aangeraden werd door een vriend van mij. Het begon als zo'n film die je voorbij ziet komen op een zondagmiddag op een random duitse zender die je het liefst zo snel mogelijk wegzapt, maar out of the blue verandert het hele verhaal en krijg je dik een uur aan sadistisch materiaal voorgeschoteld.
De magie van de film is toch wel dat je als kijker na een tijdje het gevoel krijgt van "waarom de fuck kijk ik hiernaar".
Ik wil er eigenlijk niet teveel over verraden want de film is denk ik alleen maar leuk als je onwetend bent over het verloop van het verhaal. Ik denk ook niet dat ik hem snel weer zal kijken.
SPOILER
Cijfer: 8

Ik zag net trouwens dat er een nieuwe versie van is of gaat komen, ik weet er niet veel over maar ik zou gewoon de oude kijken.
pi_56343438
Gisteravond "The Golden Compass" gezien, vond hem 100% meevallen. Geen simpel kinderverhaaltje, maar ook niet overdreven eng of fantasy. Goed verhaal, goed gekozen acteurs. Een 8,5
  zondag 27 januari 2008 @ 17:11:06 #88
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_56343446
Apocalypto (2006, VS, Mel Gibson)
Mel Gibson geeft een realistisch, hard, weerzinwekkend beeld van de Mayaanse samenleving in haar nadagen, dat imo goed ingaat tegen het wat te idyllisch beeld dat er van bestaat. Gibson stipt goed enkele (mogelijke) oorzaken voor het verval van de Mayaanse samenleving aan, droogte, hongersnood, ziektes, corrupte heersende klasse, een grote klasse scheiding, afhankelijkheid van slavernij.
Jammer genoeg verandert de film de laatse drie-kwartier in een standaar actie film van een held tegen de slechterikken, alleen dan met pijltjes i.p.v. kogels en bijenkorfen i.p.v. granaten.
cijfer: 7.5

La Sconosciuta (2006, It, Giuseppe Tornatore)
Dat deze matige film een oscar nominatie heeft, kan ik met mijn pet echt niet bij. Onder bijna elke scené wordt een spannend vioolmuziekje geplaatst. De zogenaamd intelligente flashbacks zijn erg irritant.
cijfer: 6.5

Cum mi-am petrecut sfarsitul lumii (The Way I Spent the End of the World) (2006, Roem, Catalin Mitulescu)
De film volgt een meisje van 16 en haar jonge broertje van 8 in de laatste jaar van Ceausescu's regime.
De film geeft een prachtig beeld van hoe die tijd door normale mensen beleefd werd; de angst, de paronoia, het verraad, de verplichte leidersverheerlijking, de corruptie, de hoop op ontsnapping en de ontlading van vreugde als het allemaal voorbij is. En mengt dit met een goed coming-of-age verhaal.
De charmante Doroteea Petre en schattige Timotei Duma zijn beiden erg sterk en dragen de film met gemak.
cijfer: 8.5
  zondag 27 januari 2008 @ 17:36:29 #89
52357 Lambiekje
pi_56343922
quote:
Op zondag 27 januari 2008 15:04 schreef Demarest het volgende:

They (2002): Vrij onbekende horrorfilm van Wes Craven. De hoofdrolspeler en diverse andere personen zijn het doelwit van monsters die opduiken in het duister. De acteerprestaties zijn wat tegenvallend, maar gelukkig kent de film geen typisch Hollywood-einde. Beoordeling: 7.5
Griebel dat was met Laura Regan. Ik heb me kapot lopen ergeren aan haar stereotype knullige vrouw zijnde die structureel al vallen van clichees trapt op hakken.
pi_56344073
Irréversible (Gaspar Noé, 2002)
Toch wel enigzins tegenvallende film. Ik had al enkele waarschuwingen gehad dat het een heftige film was en daar was niets van gelogen. De verkrachtingsscene komt duidelijk in beeld en de scene met de brandblusser vergeet je ook niet snel weer. De opbouw van de film is wel sterk, maar helaas is het verhaal zelf aan de magere kant. Er zit een behoorlijk saai stuk zonder toegevoegde waarde in de film, het had op zijn minst een stuk korter kunnen zijn. Acteerwerk is wel goed, maar de regiestijl gaf me af en toe braakneigingen. Aparte ervaring om een keer gezien te hebben, maar deze film zal wel uit mijn collectie verdwijnen. 6.0
  zondag 27 januari 2008 @ 17:51:36 #91
52357 Lambiekje
pi_56344178
No Country for Old Men (2007)
Gast vindt een koffer met geld op een verlaten prairie in Texas. Al snel wordt ie achterna gezeten door een maniacale gek.

Het is een degelijk crime-film dat wel, maar om nu te zeggen #29 met 8.7. Nee.
Er zit naar mijn idee geen memorable scene in.

cijfer 7 / imdb 8.7 #29

LoveWrecked (2005)
Griebel wat is dit!

Hopeloos verliefd meisje (Amanda Bynes) is gek van een popster genaamd Jason (Chris Carmack), zijn New Kids on the Block gladjakker. Als ze erachter komt dat hij op een resort op Hawaii komt, gaat ze samen met een klasgenoot/vriend er naar toe. Door minofmeer stom toeval vallen ze over boord tijdens een party op een boot. Nu denkt de gehele wereld dat deze uberstar vermist is samen met haar. Ze belanden op een onbewoond eiland tenminste dat denkt hij. Zij komt er achter dat ze gewoon weer bij het resort zijn. Om hem voor zichzelf te houden doet ze net of ze van niets weet.

Deze film heeft de meest walgelijk fade-in en fade-outs om van scene tot scene te gaan. Nooit zo iets gruwelijks gezien.

cijfer 3 / imdb 4.9

[ Bericht 0% gewijzigd door Lambiekje op 27-01-2008 18:06:02 ]
  zondag 27 januari 2008 @ 17:54:15 #92
52357 Lambiekje
pi_56344226
quote:
Op zondag 27 januari 2008 17:45 schreef Hulkio het volgende:
Irréversible (Gaspar Noé, 2002)
Toch wel enigzins tegenvallende film. Ik had al enkele waarschuwingen gehad dat het een heftige film was en daar was niets van gelogen. De verkrachtingsscene komt duidelijk in beeld en de scene met de brandblusser vergeet je ook niet snel weer. De opbouw van de film is wel sterk, maar helaas is het verhaal zelf aan de magere kant. Er zit een behoorlijk saai stuk zonder toegevoegde waarde in de film, het had op zijn minst een stuk korter kunnen zijn. Acteerwerk is wel goed, maar de regiestijl gaf me af en toe braakneigingen. Aparte ervaring om een keer gezien te hebben, maar deze film zal wel uit mijn collectie verdwijnen. 6.0
imdb trivia:

• The first 30 minutes of the film has a background noise with a frequency of 28Hz (low frequency, almost inaudible), similar to the noise produced by an earthquake. In humans, it causes nausea, sickness and vertigo. It was the main cause of people walking out of the theaters during the first part of the film in places like Cannes and San Sebastian. In fact, it was added with the purpose of getting this reaction.
  • Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
      zondag 27 januari 2008 @ 18:10:58 #93
    52357 Lambiekje
    pi_56344566
    quote:
    Op zondag 27 januari 2008 17:03 schreef Mhjoezick het volgende:
    Funny Games (Arthouse)
    [..]
    Ik zag net trouwens dat er een nieuwe versie van is of gaat komen, ik weet er niet veel over maar ik zou gewoon de oude kijken.
    Uh het is wel een remake van de regisseur zelf. Dus ben eigenlijk wel benieuwd.
    pi_56346423
    quote:
    Op zondag 27 januari 2008 18:10 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Uh het is wel een remake van de regisseur zelf. Dus ben eigenlijk wel benieuwd.
    Oh, nouw ja ik zal eens zien. Zolang ze maar wel bij dezelfde formule blijven en het niet veranderen in een hollywood misbaksel. Dan zou de film zijn magie wel verliezen. Ik snap zowiezo niet waarom hij een remake zou maken aangezien de originele film gewoon perfect was voor zijn bedoelingen.
    pi_56346600
    quote:
    Op zondag 27 januari 2008 19:41 schreef Mhjoezick het volgende:

[..]

Oh, nouw ja ik zal eens zien. Zolang ze maar wel bij dezelfde formule blijven en het niet veranderen in een hollywood misbaksel. Dan zou de film zijn magie wel verliezen. Ik snap zowiezo niet waarom hij een remake zou maken aangezien de originele film gewoon perfect was voor zijn bedoelingen.
    De remake is vrijwel identiek aan het origineel, op enkele - met name presentatietechnische - aanpassingen na.
    pi_56349141
    quote:
    Op zondag 27 januari 2008 17:54 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

imdb trivia:

• The first 30 minutes of the film has a background noise with a frequency of 28Hz (low frequency, almost inaudible), similar to the noise produced by an earthquake. In humans, it causes nausea, sickness and vertigo. It was the main cause of people walking out of the theaters during the first part of the film in places like Cannes and San Sebastian. In fact, it was added with the purpose of getting this reaction.
  • Haha, wist ik niet. Maar ligt niet alleen aan het geluid hoor, ook aan de manier van filmen.
    pi_56350072
    Dit weekend gezien

17. The Kite Runner (Marc Forster, 2007) :: 7.8
    Prima film, boek ken ik niet, maar lijkt me toch geslaagd

18. The Man in the White Suit (Alexander Mackendrick, 1951) :: 8.0
    Overtuigende en sterke film met Alec Guiness, prima acteerwerk en leuke plotwending

19. American Gangster (Ridley Scott, 2007) :: 8.5
    Erg vette film, wederom een topper van Ridley Scott

20. Se, jie (Ang Lee, 2007) :: 8.0
    Goed gedaan, misschien duurt hij iets te lang maar wel boordevol actie, spanning en liefde..

21. Cité des enfants perdus, La (Marc Caro, Jean-Pierre Jeunet, 1995) :: 7.5
    Kan niet tippen aan bv Delicatessen, maar is zeker vermakkelijk om te zien.
      zondag 27 januari 2008 @ 22:30:38 #98
    52357 Lambiekje
    pi_56350761
    quote:
    Op zondag 27 januari 2008 21:38 schreef Hulkio het volgende:

[..]

Haha, wist ik niet. Maar ligt niet alleen aan het geluid hoor, ook aan de manier van filmen.
    dubbel op dus
      zondag 27 januari 2008 @ 22:32:38 #99
    52357 Lambiekje
    pi_56350816
    quote:
    Op zaterdag 26 januari 2008 21:47 schreef ErikT het volgende:

[..]

Er wordt een aantal filmwetten gebroken, zoals je niet vaak ziet. Maar ze komen ermee weg. Zo moet ik het niet eens noemen, er mee weg komen. Het is gewoon goed!
    Wat bedoel je precies. Welke wet zou dan verbroken worden?
    pi_56351013
    Rise of the footsoldier
    Als je van Snatch en Lock Stock houd is dit een perfecte film, hele tijd gruwelijke acties alleen het is op het eind iets te langdradig. 7.5

I prenounce you now Chuck & Larry
    Standaard bullshit disney film alleen was Adam Sandler een paar keer grappig en is Jessica Biel lekker een 4.0
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')