abonnement Unibet Coolblue
  Moderator vrijdag 17 januari 2003 @ 18:54:10 #1
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_7957152
Welkom bij de FAQ van Film, TV en Radio

Wat kan ik allemaal kwijt in dit geweldige forum? :?
Eigenlijk alles wat je maar wilt zolang het maar enigszins met film, tv of radio te maken heeft (duh!). Wil je je mening geven over die geweldige film die je net gezien hebt? Staat de programmering van RTL4 je niet aan? Wil je meer Henk Westbroek op de radio? Discussieer erover in dit forum.

Je zegt dat eigenlijk alles kan, maar er zullen vast wel uitzonderingen zijn, toch? :?
Ja, inderdaad.

Hou me niet langer in spanning...wat hebben jullie liever niet? :?
Vragen naar of aanbieden van zaken met copyrights zoals links naar divx-films, series, ondertitels of mp3's van filmmuziek. Vraag verder gewoon niet naar opnames van tv-programma's, daarvoor kun je bij de omroep terecht die het programma uitzond. Spoilers plaatsen is een doodszonde in FTR.

Voor de rest kan ik in het wildeweg gaan posten? :?
Dat is nou ook weer niet de bedoeling. Over veel films of tv-programma's loopt al een discussie. Als je een nieuw topic wil openen, kijk dan eerst even met de search van FOK! of er niet toevallig al een topic over is. Dubbele topics gaan over het algemeen op slot. Ook is het prettig als je iets nuttigs toevoegt aan een topic: smileyposts en terugvindposts worden verwijderd.

Handig centraal topic:
TV / Ik zoek de titel van een serie/film/programma deel 51

Welk gedrag wordt niet op prijs gesteld in dit forum? :?
Ga niet naar elkaar lopen flamen, probeer het allemaal ontopic te houden en spam zijn we ook niet blij mee. Flame-posts worden ge-edit, spamtopics worden gesloten. Verder dienen de topics te gaan over het onderwerp uit de titel en niet over downloaden; posts die ingaan op downloaden worden verwijderd.

Spoilers...hoe ga je daarmee om in dit forum? :?
Fok! heeft spoiler-tags die je kunt gebruiken om spoilers te posten zonder dat ze meteen zichtbaar zijn voor de lezers van het topic waarin je ze plaatst.
Typ voordat je een spoiler plaatst spoiler tussen vierkante haken en typ /spoiler tussen vierkante haken erna. Er ontstaat dan een geel vlak. Als je dit vlak met je muis selecteert, zie je de tekst die eronder staat.
Op deze manier kan iedereen zelf kiezen of ze een bepaalde spoiler wel of niet willen zien.
Voorbeeld:
1[spoiler] De Titanic zinkt. [/spoiler]

En dat ziet er dan zo uit:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat wordt bij tv series gezien als een spoiler?
Bij tv series houden we de regel aan dat tot een aflevering oficieel uitgezonden is, alle informatie over die aflevering een spoiler is. Informatie uit previews, ook al zitten die aan het eind van een aflevering, uitgelekte afleveringen, beschrijvingen of nieuws over komende afleveringen horen dus netjes in een spoiler geplaatst te worden.

Voor buitenlandse series houden we de uitzenddata van het desbetreffende land aan. Volg je een serie op een Nederlands kanaal, zoek dan naar een [NL] topic, of maak er zelf eentje aan.

Sommige online streamingdiensten, zoals Netflix, brengen hun series per seizoen in één keer uit. Aangezien iedereen deze op zijn eigen tempo kijkt kan informatie over de afleveringen het beste in een spoiler-tag met aflevering nummer geplaatst worden.

Dit kan als volgt
1[spoiler=Aflevering 3]Wat er nu toch is gebeurd :o[/spoiler]

Dit wordt dan
SPOILER: Aflevering 3
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op deze manier kan iedereen zelf kiezen het risico op spoilers te lopen bij het openen van een topic. Plaats daarom ook geen spoilers in de topic titels. Die worden namelijk door iedere bezoeker gelezen.

Hoe zit het met tournaments?
Er zijn al heel wat tournaments gehouden in dit forum, er is een handig overzichtje van gemaakt wat je hier kan vinden.
Kijk eerst even of er niet al een tournament over een onderwerp is geweest.

Stel nou dat ik het niet eens ben met een beslissing die jullie nemen, kan ik jullie dan bereiken? :?
Dat kan altijd...en wel via mail:
Karina@fok.nl
Cynix@fok.nl
Mike@fok.nl

Of nog makkelijker: via de DM-knop.

Niet dat het vaak nodig zal zijn natuurlijk. ;)

Er is ook een centraal topic waarin je eventuele opmerkingen kwijt kunt: TV / [Centraal] Feedback/opmerkingen/tips over FTR
Uiteraard kun je ons ook lastig vallen over titels die gewijzigd moeten worden. Fanmail is ook altijd welkom.

Heb je nog een tip voor me waar ik terecht kan om snel aan info te komen over welke film dan ook? :?
Uiteraard. Kijk eens bij www.imdb.com. Hier vind je bijna alle details over zowat elke film die er bestaat. Welke acteurs en actrices doen er mee in een bepaalde film? Welke personages spelen ze? Wie schreef de filmmuziek? Welke memorabele quotes zaten er in een bepaalde film? Welke film won de Oscar voor beste camerawerk in 1983?
Dat vind je daar allemaal terug binnen een paar seconden.
Mocht je dus zo'n vraag hebben, kijk dan eerst even daar voordat je er een topic voor opent. Het is sneller en scheelt je vaak wat ergernis van je mede-users.

Vergeet vooral ook niet om eens naar #FTR te komen op IRC! 8-)
Het filmkanaal van Fok!

Tot zover deze FAQ.
Veel plezier op het Film, TV en Radio-forum!

Karina, Cynix en Mike

[ Bericht 3% gewijzigd door Mike op 10-08-2017 09:27:30 ]
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')