abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56377158
quote:
Op maandag 28 januari 2008 00:00 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Hitman (2007, VS, Xavier Gens)
De spellen waren best gaaf. Maar deze film is een hoopje troep.
cijfer: 4
Ik geef die film een 6.5
De spellen heb ik nooit gespeeld (al weet ik wel waar ze over gaan), je moet deze film gewoon zien en verstand op 0. (zonder naar de spellen kijken, zoals bij wel meer films die naar spellen verwijzen of naar aanleiding van een spel zijn gemaakt).
  dinsdag 29 januari 2008 @ 08:46:39 #122
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_56378072
quote:
Op maandag 28 januari 2008 23:54 schreef Meki het volgende:
Speed 2

Eeen 8.0 veel beter dan speed 1 meer actie
dat meen je niet. Je maakt een grapje toch ?!

Als er een film is waar je geen positieve mening over mag hebben is het wel deze.
Actie is slecht. actieheld is slecht. graphics is slecht. verhaal is slecht. badguy is een mietje. sandra bulluck is slecht. Alles is slecht. PUNT. vandaar ook dat het net aan een 3 heeft op imdb.

Het is gewoon zonder meer een ernstige beroerde film en had NOOIT gemaakt mogen worden.

Nominaties voor alles wat slecht is : http://imdb.com/title/tt0120179/awards

En Roger Ebert neem ik ook niet meer serieus 3 sterren van de 4. Wat een prutser.

[ Bericht 12% gewijzigd door Lambiekje op 29-01-2008 08:51:52 ]
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_56382907
Als je de moeite had genomen het stukje van Ebert te lezen, Lambiekje...
Graag op anoniem
  dinsdag 29 januari 2008 @ 12:42:39 #124
67089 Gillingham
The horror...
pi_56383082
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 12:33 schreef Mainport het volgende:
Grappig stukje.
Maar dan begrijp ik de 3 sterren nog steeds niet.
What's it going to be then, eh?
  dinsdag 29 januari 2008 @ 13:09:11 #125
52357 Lambiekje
pi_56383820
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 12:33 schreef Mainport het volgende:
ik heb het gelezen ... maar ik snap de 3 sterren niet. De film is gewoon een wanprodukt.
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_56387768
The 4400 seizoen 1
Beetje een rip off van Heroes, hoewel ik niet weet wat er eerder was. Het is allemaal een stuk minder dan Heroes, verhaallijnen worden in rap tempo afgewerkt en echt spannend wordt het niet.
Toch wel leuk vermaak voor tussendoor. 6/10

From russia with love 1963
Deze tweede James Bond heeft een erg dun verhaal, maar ach dat doet er niet toe.
Ik vermaak me opperbest! Altijd mooie beelden vanuit de trein, boot, auto enz.
7/10
  dinsdag 29 januari 2008 @ 15:50:15 #127
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_56387894
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 13:09 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

ik heb het gelezen ... maar ik snap de 3 sterren niet. De film is gewoon een wanprodukt.
Tis een guilty pleasure van de heer Ebert. Eens in de zoveel maanden is het altijd leuk om van een film leren dat je op cruiseschepen een verdwaalde kettingzaag kunt vinden.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_56388438
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar ja, de sterren
War of the Worlds:
*** De sterren hebben ze vooral aan de drama in de film te danken.

[ Bericht 4% gewijzigd door koen_pijl op 29-01-2008 16:36:21 ]
Xbox Live: koenpijl
  dinsdag 29 januari 2008 @ 16:23:40 #129
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_56388624
Mod die de post van koen_pijl kan aanpassen en hem meteen kan bannen?
pi_56388671
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 16:23 schreef JelleS het volgende:
Waarom? Ligt dat dan meteen toe.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 16:27:08 #131
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_56388697
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 16:23 schreef JelleS het volgende:
Ben het wel met hem eens eigenlijk ongeveer. Volgens mij ligt dat einde vooral aan het verhaal van Wells zelf wat nogal zwak is. In de originele WotW-versie uit de jaren '50 is het einde namelijk ook al zo kut.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  dinsdag 29 januari 2008 @ 16:31:29 #132
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_56388809
Dat die het einde kut vind moet hij weten. Maar als iemand zonder na te denken een deel van het einde spoilert, daar kan ik me nogal aan irriteren, ook al is het vreselijk voorspelbaar.
pi_56388833
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 16:27 schreef Falco het volgende:

[..]

Ben het wel met hem eens eigenlijk ongeveer. Volgens mij ligt dat einde vooral aan het verhaal van Wells zelf wat nogal zwak is. In de originele WotW-versie uit de jaren '50 is het einde namelijk ook al zo kut.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zo goed baas? Als je dat nou meteen zegt.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 16:37:15 #134
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_56388959
En alsof het nog niet genoeg was, verklapt die de rest ook
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 16:32 schreef koen_pijl het volgende:

Zo goed baas? Als je dat nou meteen zegt.
Met logisch nadenken kom je al een heel eind.

Om toch maar ontopic te blijven. Gister Hot Fuzz eindelijk gezien. Duurde mij iets te lang, niet alle grappen werken, maar over het algemeen gezien een van de betere comedy's die ik in jaren heb gezien. Want zoveel goeds wordt er niet in het genre gemaakt.
pi_56389012
Als je nou meteen gewoont zegt dat ik alles in spoilers meot zetten.. En niet meteen begint te roepen dat ik geband moet worden....
  dinsdag 29 januari 2008 @ 17:38:30 #136
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_56390489
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 16:39 schreef koen_pijl het volgende:
Als je nou meteen gewoont zegt dat ik alles in spoilers meot zetten.. En niet meteen begint te roepen dat ik geband moet worden....
Als jij nou meteen de FAQ had gelezen dan was er helemaal niets aan de hand geweest. Tip van flip, gratis en voor niets.
[Tournament] Het FOK! jaren '90 filmtoernooi editie III
There is a longstanding rumor that in the early drafts of the script, Dr. No turned out to be a monkey.
  dinsdag 29 januari 2008 @ 21:38:20 #137
52357 Lambiekje
pi_56396167
Descent (2007)
Verkrachting van een negeroide vrouw. Begint wel aardig, maar wat een saaie pointless movie.

cijfer 4 / imdb 5.3
  woensdag 30 januari 2008 @ 10:54:57 #138
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_56404871
The Last Man on Eerth ('64) Mijn voorkeur gaat toch duidelijk uit naar deze film, tegenover I Am Legend. En dat komt vooral door de toon van deze film. De film is zo pessimistisch, en Vincent Price weet dat perfect over te brengen. Alleen al de opening van de film.

Another day to live through. Better get started. December 1965. Is that all it has been since I inherited the world? Only three years. Seems like 100 million

Hoe hij het brengt, dat stemgeluid, prachtig. En dan die shots van de lege straten, erg goed gedaan. Dat zwart-wit geeft het samen met de aparte hoeken vanwaar het is opgenomen zo’n extra kracht mee. Dan nog de lijken die her en der verspreidt zijn. Het einde van de wereld had niet beter in beeld gebracht kunnen worden, in mijn ogen dan. En ondanks de, waarschijnlijk, beperkte middelen worden de vampiers erg effectief in beeld gebracht. De keuze om deze vampiers ‘menselijk’ te laten ogen vond ik erg goed. Iedere keer dat hij de staak door het hart moet jagen kijkt Morgan in de ogen van een mens, ipv. een monster. Ook vond ik het erg goed dat het geen supersterke, atletische beesten zijn. Ik vind het langzame gebons op de deuren dat de hele nacht doorsleept veel dreigender.

Die negatieve lijn wordt eigenlijk in de hele film doorgezet. Morgan is emotioneel volledig afgestompt. De flashbacks naar vroeger zitten vol met ellende, en
SPOILER
zit daar een hele negatieve kant aan. Geen film waar je heel vrolijk van zal worden dus, maar tussen al het kazige sci-fi en horror geweld uit de jaren 50 en begin jaren 60 is het ook wel eens fijn om een film met een wat minder leuke toon te bekijken.
pi_56407993
Cloverfield (Matt Reeves, 2008 )
Van de week eindelijk Cloverfield gezien, een film waar ik erg naar uitkeek mede omdat het een project is van J.J. Abrams (die na Lost bij niet veel fout meer kan doen). Gelukkig werden in dit geval mijn hoge verwachtingen waargemaakt! Wat een intense film, je hebt echt het idee dat je er midden in zit. Ik snap best dat sommige mensen zicht niet opperbest voelen na het zien van de film door het schommelende camerawerk, maar mij stoorde het niet echt. Natuurlijk zitten er wel enkele minpuntjes aan de film, maar in mijn ogen geen grote storende zaken. Dit is echt een film die je in de bios moet zien om het optimaal te beleven. Ik kwam met een dubbele hartslag de zaal uit en het duurde even voordat ik weer tot rust kwam, toch goed dat een film dat weet te bereiken. Dikke aanrader dus en dikke kans dat ik binnenkort nog een keer ga. 8.5

pi_56409665
quote:
Op woensdag 30 januari 2008 10:54 schreef RuneRose het volgende:
The Last Man on Eerth ('64) Mijn voorkeur gaat toch duidelijk uit naar deze film, tegenover I Am Legend. En dat komt vooral door de toon van deze film. De film is zo pessimistisch, en Vincent Price weet dat perfect over te brengen. Alleen al de opening van de film.
Helemaal met je eens. Vind het persoonlijk de beste van de drie "I Am Legend" verfilmingen.
pi_56410367
Stalag 17 1953
In het begin van de film dacht ik, wat is dit? Maar naarmate de film vorderde begon het steeds meer te boeien.
Knappe combinatie van humor, drama en spanning. De humor is soms echt te flauw en het personage Animal wekt soms enige irritatie op maar de rest van de acteurs zijn zeer goed bezig. Zeer goede film met een totaal andere benadering dan andere oorlogfilms, Duitsers met humor komt niet vaak voor. 8/10
pi_56412799
3:10 to Yuma

Moderne western met Cristian Bale en Russell Crowe, waarbij Crowe als badguy wordt gepakt en getransporteerd moet worden naar de trein die hem uiteindelijk naar de gevangenis moet brengen. Buiten de actie, die zij het wat weinig erg goed in beeld is gebracht, had ik meer het idee dat ik naar psychologische thriller zat te kijken Aardige film, maar ik denk dat ik mijn westernhart al ben verloren bij de spaghetti western.

Rendition

Meerdere verhaallijnen worden in deze film belicht met als hoofdonderwerp terrorisme. De film heeft een amerikaans karakter al speelt het overgrote deel zich af in het midden oosten. Ik zal niet teveel ingaan op het plot, maar je wordt redelijk wakker geschut over onderwerpen als informatiewerving, doofpotgedrag en hoe smerig er gewerkt wordt in het belang van "national security". Interessant is ook dat een andere kant wordt belicht bij het volgen van een extremist. De sterke cast maken deze film zoiezo geen slechte keus en er zijn redelijk mooie plaatjes te vinden, maar het verhaal maakt in zijn geheel toch de meeste indruk, of het nou realistisch is of niet.

Where facts are few, experts are many.
  woensdag 30 januari 2008 @ 21:21:12 #143
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_56418648
Gisteren een volle dag IFFR gehad:

Ping-pongkingen (The King of Ping Pong) (2007, Zw, Jens Jonsson)
Coming-of-age verhaaltje over een nerd, die twijfelt of zijn vader wel zijn echte vader is. Het enige wat die een beetje kan is Ping-pongen, vandaar de titel.
Het was een rustig vermakelijk begin van de dag, maar de film mist net dat ene om echt goed te worden.
cifjer: 7

Fantastic ja-sal-so-dong (Fantastic Parasuicides) (2007, ZK, Park Soo-Young, Cho Chang-Ho, Kim Sung-Ho)
Deze film bestaat uit drie korte verhalen over zelfmoord, maar dan op een komische manier.
Het eerste was ver uit het grappigste deel. De film zit vol met bizare, geweldadige grappen. De hele film straalt ongein uit en neemt zichzelf lekker niet te serieus
Het tweede deel was een stuk minder. Het begon aardig met een man, die tegen een kip praat. En ook het einde was komisch. Maar het stuk er tussen was saai te noemen.
Het derde deel was weer wat beter. Een leuk orgineel verhaal met een geinig karakter en een verrassend einde.
cijfer: 7.5

Jie kou (Crossroads) (2007, Ch, Wang Jing
Ik zal met het goede beginnen, debutante Wang Jing heeft een groot talent om heel gedetaileerd beeld te geven en sfeer te creeëren van het echte leven. Ze laat tot in de kleinste details zien hoe het (normale) China van nu er uit ziet. Het straatbeeld klopt gewoon precies.
Maar nu het slechte nieuws. De halve zaal was halverwege de film ongeveer weg gelopen. De film is namelijk gewoon doodsaai te noemen. Er gebeurt niet veel concreet om de aandacht vast te houden. Er is veels te groot aantal karakters, zodat je al na korte tijd al niet meer weet wie nou wie is. Waardoor je geen band met de karakters krijgt. De film duurt dan ook nog eens 2 en een half uur. Dat vergt heel veel van de kijker.
cijfer: 5

Charly (2007, Fr, Isild Le Besco)
Nicolas is een niet al te snuggere slungelige puber, die wegloopt van zijn arme ouders vanwege een plaatje op een ansichtkaart. Onderweg ontmoet hij het hoertje Charly, die hem onderdak biedt in haar caravan. Bieden zijn niet de grootste praters. Charly kan alleen maar in bevelde vorm spreken en Nicolas antwoord op alles: "Weet niet." Natuurlijk onstaat er een band tussen de twee.
De film is geschoten met een hand-held camera. Het had imho een heel groot "net-afgestudeerde van film academie, die interessant en vernieuwend wil doen" gehalte, terwijl het dat niet is.
cijfer: 6

Import/Export (2007, Oost, Ulrich Seidl)
Deze film zit zo vol met ellende, dat je er zwaar depressief van zou kunnen worden. Ware het niet dat de film al deze ellende brengt met zo veel humor en grappen, dat ik iig na afloop met een grote glimlach de zaal verliet.
cijfer: 8

[ Bericht 0% gewijzigd door Lonewolf2003 op 30-01-2008 21:27:32 ]
pi_56419141

Los ervan dat dit een heel leuk meisje is, is het ook een heel aardige film. Over de plot wil ik niet te veel uit de doeken doen. Nu is het script dan ook dik in orde. Dat zit wel snor. Overigens schijnt het een scala aan prijzen gewonnen te hebben. Niet zonder reden denk ik.

Toch zijn er enige aanmerkingen. Och, die zijn er altijd wel!

Bijkans moet ik je vertellen dat het heel moeilijk is een realistisch kinderprostitutiemilieu neer te zetten. Reeds zijn vele filmmakers daar genadeloos de fout in gegaan. Ik vind dat het hier heel keurig gelukt is. Groots ben ik ook over het spel van de acterende jongelui. Het meisje op de foto echter, speelt iets minder overtuigend. Ten aanzien van haar keiharde huilbuien aan de ene kant en haar enthousiasme voor de grijpmachine anderzijds, bijvoorbeeld. Over het algemeen ben ik toch redelijk content. Nou, dat jullie het even weten.
SPOILER
Graag op anoniem
  woensdag 30 januari 2008 @ 21:37:36 #145
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_56419201
En het is?
pi_56419310
Check zn spoiler.

[ Bericht 37% gewijzigd door trebremmit op 30-01-2008 21:58:33 ]
pi_56419311
Nu is het hele effect weg.
Graag op anoniem
  woensdag 30 januari 2008 @ 21:49:30 #148
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_56419573
Ik vind het wel een goed geslaagde gimmick dit keer. Had de spoiler niet gelezen.
pi_56420214
The Man from Earth (2007)
Nou, het gaat eigenlijk om een man die al 14.000 jaar leeft en iedere 10 jaar verhuisd omdat hij niet ouder dan 35 wordt en het anders verdacht is als hij zo jong blijft.Hij heeft op een universiteit gewerkt en er komen meerdere collega's voor een afscheidsfeestje langs.Tijdens het gesprek geeft hij zijn geheim prijs.In de hele film is eigenlijk geen actie en het speelt zich alleen in de woonkamer van zijn huis af.Je volgt eigenlijk alleen de dialoog tussen die man en de andere docenten.Maar het heeft mij super geboeid.Het gaat over filosofie,geschiedenis en geloof.Hij heeft belangrijke mensen uit de geschiedenis ontmoet en vertelt wat hij in 14000 jaar alles meegemaakt heeft.Een echte aanrader vind ik. =>8

He Was a Quiet Man (2007)
Een film met Christian Slater.Waar hij de laatste tijd meer met b-movies te zien was heeft hij hier in een ijzersterk film gespeeld.Hij werkt op kantoor in een groot bedrijf en is een absolute nerd.Hij heeft problemen met zijn baas en die vrouw die hij leuk vindt is voor hem onbereikbaar.Wat niemand weet is, dat hij plant iedereen op het werk die niet aardig tegen hem was te willen vermoorden.Op het moment dat hij het wil doen komt uitgerekend een collega hem voor en schiet meerdere mensen dood.Omdat hij daarop dan de collega neerschiet wordt hij over nacht een held.Maar het verloopt toch anders dan gedacht.
Ik was zeer verrast over deze film.Leuke dialogen,een interessante story en af en toe kamerabeelden ala RFAD en Trainspotting.Dus een beetje freaky. =>8,5
pi_56425085
The Man From London
Visuele zwart-wit pracht in een misdaaddrama dat door zijn tempo absoluut niet voor iedereen geschikt is.
7,5

Als je het niveau van een film kan concluderen aan het aantal mensen dat wegrent uit de zaal, dan zou The Man From London niet hoog scoren. De film weet door het tempo een wig te drijven tussen het publiek. De ene kant vind het geen probleem, de andere kant zit tijdens de erg lange scènes te bedenken hoe hij zo snel mogelijk buiten staat.
Het verhaal an sich is vrij simpel. Maloin werkt vlakbij het dok en zorgt ervoor dat de treinwissels goed staan. Op een nacht is hij getuige van een moord en weet hij in bezit te komen van een koffer vol met geld van het slachtoffer. Morele kwesties en criminele dreigingen zijn het gevolg.
Nee, het is niet het verhaal waar deze film het van moet hebben, maar de manier waarop alles in beeld wordt gebracht. The Man From London is geschoten in prachtig zwart-wit en de camerabewegingen zijn van een fluwelen schoonheid. In de openingsscènes van de film zien we een duister zaakje voor ons ogen afspelen wat het begin is van alle ellende. Met een miniem aantal cuts duurt dit schouwspel wel 15 à 20 minuten. Door de ramen van het verhoogde wisselhuisje zien we alles zich afspelen. Het wordt allemaal erg close gefilmd, waardoor we langzaam maar zeker zien wat er nou aan de hand is.
Als de scène afgelopen is, is het verhaal opgezet, maar weten we verder nog vrij weinig van de (sociale) omgeving waar de film zich in afspeelt. Establishing shots zijn in het begin zo ongeveer niet aanwezig en we weten vrij weinig van Maloin. Langzaam maar zeker komen we meer te weten over Maloin en de criminele zaken waarin hij is beland en gelijktijdig laat de camera ons ook steeds meer zien. Aan het einde van de film weet je bijvoorbeeld pas een uitgebreide voorstelling te maken van het dorpje waar alles zich afspeelt.
De hele film lang lijkt het erop dat de camera de verwezenlijking is van waar de hoofdrolspeler zich op dat moment mee bezig houdt. Elke scene van de film is de hoofdrolspeler aanwezig en zien we met prachtig vloeiende camerabewegingen het verhaal rondom hem heen afspelen.
En dit alles in een erg laag maar sfeervol tempo. Al zijn er wel een paar scènes waar je op het einde ervan denkt: oke, dit is een beetje overdoing it... Als het merendeel van het overgebleven publiek ongemakkelijk begint te rommelen, lijkt me dat een veeg teken.
This is the way the world ends
Not with a bang but a whimper
Mijn reviews
  donderdag 31 januari 2008 @ 09:36:28 #151
52357 Lambiekje
pi_56427353
The California Kid (1974)
In een klein plaatsje is een agent redelijk actief bezig om snelheidovertreders van de weg af te duwen de afgrond in. Totdat er een hodrodder (Martin Sheen) het plaatsje bezoekt. Vette bak overigens die Ford '34
Ook speelt er nog een redelijk jong Nick Nolte een rol.

.
oef ! vergeten een cijfer te geven.

cijfer 7 / 6.4 imdb

[ Bericht 8% gewijzigd door Lambiekje op 31-01-2008 13:53:53 ]
  donderdag 31 januari 2008 @ 11:43:14 #152
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_56429669
geen cijfer, Lambiekje?
  donderdag 31 januari 2008 @ 12:27:26 #153
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_56430541
The Education of Shelby Knox (2005, VS, Marion Lipschutz & Rose Rosenblatt)
Shelby is een meisje uit een klein uiterst conservatief stadje in Texas. Samen met wat vrienden vecht ze ervoor om te zorgen dat ze sexuele voorlichting op school krijgen i.p.v het opgelegde onthouden tot het huwelijk verhaal.. En daarna voor de rechten van een homo-groep op school.
De film laat maar weer eens zien wat voor een zielig erg land de VS eigenlijk is. Maar gelukkig zijn er ook nog kleine lichtpuntjes hoop, zoals Shelby Knox. Die wel voor zich zelf kunnen nadenken. De momenten dat het innerlijk conflict tussen haar eigen nieuw verworven inzichten en haar aangeleerde, door de kerk opgelegde opvattingen naar boven komt, zijn de beste van de film.
cijfer: 7.5
  donderdag 31 januari 2008 @ 12:38:36 #154
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_56430823
quote:
Op dinsdag 29 januari 2008 00:07 schreef Arcee het volgende:

[..]
SPOILER
No Country for Old Men Spoiler
SPOILER
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  donderdag 31 januari 2008 @ 12:49:39 #155
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_56431159
Kan die discussie over No Country for Old Men in het No Country for Old Men topic?
  donderdag 31 januari 2008 @ 13:20:44 #156
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_56432031
Gone Baby Gone
8.0

Gewoon een goede film!
.
  donderdag 31 januari 2008 @ 13:49:56 #157
52357 Lambiekje
pi_56432767
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 11:43 schreef Lonewolf2003 het volgende:
geen cijfer, Lambiekje?
oh jee vergeten.

Gezien trouwens waar het plaatje vandaan komt.
Internet Movie Cars Database.
Sommige mensen hebben echt tijd over ... van elke film zijn alle autos geteld en wat voor rol ze binnen de film hebben

Bijvoorbeeld de serie Knight Rider .
Geweldig om films de bekijken waar je eigen type auto in voorkomt

[ Bericht 51% gewijzigd door Lambiekje op 31-01-2008 13:59:28 ]
  donderdag 31 januari 2008 @ 14:59:26 #158
16701 scanman01
Today's a good day
pi_56434523

Ik hoorde voor het eerst van Menno Meyjes toen hij het screenplay schreef voor 'The color purple'. Daarna heb ik zijn naam niet veel meer gehoord, maar toch heeft hij nog heel wat gedaan. Zo schreef hij ook samen met George Lucas het verhaal voor 'Indiana Jones and the last crusade' en het verhaal voor 'Ricochet'. Menno is nu ook aan het regisseren geslagen en zijn nieuwste werk is 'Martian Child', met John Cusack. Cusack speelt een science fiction schrijver die onlangs zijn vrouw heeft verloren en besluit een kind te adopteren. Het wordt een door alles en iedereen verlaten 6 jarig jochie, dat er van overtuigd is dat hij van mars komt.

De film is vrij traag, maar het verhaal wordt mooi verteld. Ik heb me 105 minuten lang wel vermaakt. Joan Cusack speelt voor de zoveelste keer John's zus. Een andere bijrol is voor Amanda Peet. Na Paul Verhoeven en Jan de Bont hebben we nu Menno Meyjes dus

Cijfer: 7,5

[ Bericht 1% gewijzigd door scanman01 op 31-01-2008 17:37:51 ]
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_56434724
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 14:59 schreef scanman01 het volgende:
Joan Cusack speelt voor de zoveelste keer John's broer.
Aparte film dan
Where facts are few, experts are many.
  donderdag 31 januari 2008 @ 15:26:07 #160
16701 scanman01
Today's a good day
pi_56435200
quote:
Op donderdag 31 januari 2008 15:07 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Aparte film dan
LOL.. bedankt voor de tip
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_56437290
Ik ben het jaar 2008 met een vliegende start begonnen, want in januari heb ik maar liefst 43 (!) films gezien, waarvan 38 voor de eerste keer en 3 in de bioscoop. Ik hoop dit record eerlijk gezegd voorlopig niet te verbreken. Dit levert het volgende maandlijstje op:

Top 10

1. Brokeback Mountain (Ang Lee, 2005)
2. La Battaglia di Algeri (Gillo Pontecorvo, 1966)
3. All About Eve (Joseph L. Mankiewicz, 1950)
4. The New World (Terrence Malick, 2005)
5. Far From Heaven (Todd Haynes, 2002)
6. Il Sorpasso (Dino Risi, 1962)
7. Höstsonaten (Ingmar Bergman, 1978)
8. The Last Temptation of Christ (Martin Scorsese, 1988)
9. Hannah and her Sisters (Woody Allen, 1986)
10. Rabbit-Proof Fence (Phillip Noyce, 2002)

Flop Films

1. Switch (1991)
2. 40 Days and 40 Nights (2002)
3. Bring it on Again (2004)
4. Robin Hood: Men in Tights (1993)
5. Last Days (2005)
6. Death at a Funeral (2007)
7. The Cook, the Thief, his Wife and her Lover (1989)

Andere tegenvallers waren Finding Neverland, The Night of the Hunter en in mindere mate The Kite Runner en Notorious.

[ Bericht 0% gewijzigd door Gillingham op 31-01-2008 17:41:31 ]
What's it going to be then, eh?
pi_56438040
Ook maar eens een keer een top zoveel. Deze maand 8 films en twee series gezien.

1. The Wire Seizoen 2
2. Mulholland Drive
3. Stalag 17
4. Three Burials
5. Munich
6. Burt Munro the world's fastest indian
7. From russia with love
8. Dr No

Flop
1. Flyboys
2. The 4400 seizoen 1
pi_56439883
Januari

1. Gone Baby Gone

2. Across the Universe

3. 3:10 to Yuma

4. Azuloscurocasinegro

5. Reign Over Me

6. The Fountain

7. Congorama

8. Ratatouille
Graag op anoniem
  donderdag 31 januari 2008 @ 19:23:29 #164
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_56440658
Maandoverzicht:

1. Into the Wild (2007)
2. Atonement (2007)
3. Ace in the Hole (1951)
4. Le scaphandre et le papillon (2007)
5. No End in Sight (2007)
6. No Country for Old Men (2007)
7. The Heiress (1949)
8. The Narrow Margin (1952)
9. Charlie Wilson's War (2007)
10. The King of Kong (2007)

Murder-Set-Pieces was veruit de slechtste, ook Straightheads viel nogal tegen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_56444499
The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford

Een prachtige film waarin de laatste jaren van de bandiet Jesse James wordt beschreven. Vooral het acteren is uitstekend , Casey Affleck speelt geweldig de rol van Robert Ford, een gevoelige man die een bepaalde obsessie heeft met Jesse James.
Zeker een aanrader voor mensen die een beetje geduld hebben, vooral omdat het een langzame film is.

rating:8.5
pi_56444813
Mijn overzichtje van Januari:

Januari
1. Tora! Tora! Tora! (Richard Fleischer, Kinji Fukasaku, 1970) :: 8.0
2. Per un pugno di dollari (Sergio Leone, 1964) :: 8.3
3. Confessions of a Dangerous Mind (George Clooney, 2002) :: 7.9
4. Platoon (Oliver Stone, 1986) :: 8.4
5. I Am Legend (Francis Lawrence, 2007) :: 7.3
6. The Girl Next Door (Luke Greenfield, 2004) :: 7.5
7. Charade (Stanley Donen, 1963) :: 8.5
8. Juno (Jason Reitman, 2007) :: 8.5
9. Farväl Falkenberg (Jesper Ganslandt, 2006) :: 7.5
10. No Country for Old Men (Ethan Coen, Joel Coen, 2007) :: 9.0
11. Une femme est une femme (Jean-Luc Godard, 1961) :: 8.5
12. Secretary (Steven Shainberg, 2002) :: 7.4
13. Luci del varietà (Federico Fellini, 1950) :: 7.8
14. Training Day (Antoine Fuqua, 2001) :: 8.0
15. 'G' Men (William Keighley, 1935) :: 7.5
16. Anche libero va bene (Kim Rossi Stuart, 2006) :: 8.1
17. The Kite Runner (Marc Forster, 2007) :: 7.8
18. The Man in the White Suit (Alexander Mackendrick, 1951) :: 8.0
19. American Gangster (Ridley Scott, 2007) :: 8.5
20. Se, jie (Ang Lee, 2007) :: 8.0
21. Cité des enfants perdus, La (Marc Caro, Jean-Pierre Jeunet, 1995) :: 7.5
22. Borat: Cultural Learnings of America for Make Benefit Glorious Nation of Kazakhstan (Larry Charles, 2006) :: 8.0
23. Thirty Day Princess (Marion Gering, 1934) :: 7.0

Statistieken
Totaal 23 films (maandgemiddelde: 23.0):
- Kort (t/m 20 min): 0.
- Middel (21 t/m 75 min): 1.
- Lang (meer dan 75 min): 22.

Totale speelduur: 2490 min (maandgemiddelde: 2490.0).
Aantal films herzien: 0.

Best beoordeeld: No Country for Old Men (9.0, 1ste dit jaar).
Slechtst beoordeeld: Thirty Day Princess (7.0).

Media-verdeling
13.
10.
  donderdag 31 januari 2008 @ 22:28:16 #167
52357 Lambiekje
pi_56445210
Blast from the Past (1999)
Leuk concept. Gezin dat 35 jaar in de schuilkelder leeft. Zoonlief (Brendan Fraser) die dan 35 is die bovengronds gaat om nieuwe supplies te kopen. Tjoh wat leuk. Kennis van 30 jaar terug en alleen voor horen praten. Onder tussen ontmoet hij de aardige meid Eve (Alica Silverstone). Acteerkwaliteiten van de heer Fraser maakt de film slecht. Jezus wat is dat een uberlul.

cijfer 5 / imdb 6.3
  donderdag 31 januari 2008 @ 22:33:06 #168
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_56445337
Maandlijstje: 34 films gezien, allen op mijn TFT-schermpje. Het was een mooie maand met eveneens mooie films.

1. Smultronstället
2. No Country for Old Men
3. Brokeback Mountain
4. The Exorcist
5. Atonement
6. Sunrise: A Song of Two Humans
7. Hard Candy
8. Voskhozhdeniye
9. The Simpsons Movie
10. Ace in the Hole

Slechtst waren het ontzettend amateuristische The Eye Creatures en het vervelende smakeloze Deep Throat. Grote tegenvallers waren die Britse films (The Servant en The Girl in the Cafe) en een heel klein beetje From Russia with Love en Juno. De grote meevallers waren The Magic Sword en Ercole alla conquista di Atlantide.
  donderdag 31 januari 2008 @ 22:44:48 #169
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_56445678
Cum mi-am petrecut sfarsitul lumii
Een film over het Roemenië van 1989, die oke is. Zus en broertje worden gevolgd in hun beslommeringen tijdens de val van het Ceaucescu-regime, dat op hun leven grote invloed uitoefende. Het verhaal van de zus had last van vaagheden. Niet altijd werd duidelijk waarom ze bepaalde acties ondernam, iets meer duidelijkheid was wel gewenst. Echt likeable vond ik haar niet.
De scenes met het kleinere broertje en zijn kameraadjes waren daarentegen beter en spraken me veel meer aan. Alleen speelt dan hier weer wat ongeloofwaardigheid mee. Een comment op Imdb omschrijft hem precies goed: "We have a 7 year-old boy who thinks about death and how to murder the dictator, before going to bed." Tsja, al met al dus oke, maar niet meer dan dat. Cijfer: 7

Trys dienos
Een aantal jongeren slenteren wat rond in een verpauperde havenstad en proberen genegenheid bij elkaar te zoeken. Dat is het. De grauwe cinematografie die soms schitterend is, kan niet voorkomen dat het allemaal uiteindelijk heel karig is. Gelukkig is er de speelduur van maar 75 minuten, dat valt dan wel weer mee. Een aanrader voor snobs met een voorliefde voor trage poëtische cinema, misschien dat zij hier meer uit weten te halen. Cijfer: 6

Ercole alla conquista di Atlantide

Wervelende Herculesfilm, waar kwistig met lires gesmeten is getuige de vele extra's en kleurrijke decors. Het verhaaltje is wat onzinnig, maar het tempo zit er lekker in. Er gebeuren genoeg leuke dingen en de actiescenes mogen er toch zeker zijn. Niet al te best, maar het is goed door te komen en het heeft zo zijn grappige momenten. Cijfer: 5,5

[ Bericht 1% gewijzigd door Falco op 01-02-2008 00:51:29 ]
pi_56448849
Cloverfeild

Een film waar werkelijkheid binnenkort staat te gebeuren

een 10.0
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 1 februari 2008 @ 02:31:48 #171
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_56449869
The Mist,

wat een draak van een film
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  vrijdag 1 februari 2008 @ 08:52:01 #172
52357 Lambiekje
pi_56451127
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 02:31 schreef Dark_Angelus het volgende:
The Mist,

wat een draak van een film
Voor een horror film heeft het anders wel een verdomd hoog cijfer. Volgende krant recensies is het ook goed. Dus ben benieuwd.
  vrijdag 1 februari 2008 @ 09:09:30 #173
148015 cwk
It's a Kafka high
pi_56451360
The Mist.

De trailer geeft ongeveer alles prijs wat die film te bieden heeft. Zo weten we dankzij de trailer dat de neger als eerste doodgaat (no surprise there), wie de gekken zijn in het groepje die worstelen voor hun leven. Dat de mist grote monsters herbergt, dat er een klein irritant jongetje in zit, en dat er überhaupt een shitload aan clichés in zit.

Ik kan niet wachten.
[Tournament] Het FOK! jaren '90 filmtoernooi editie III
There is a longstanding rumor that in the early drafts of the script, Dr. No turned out to be a monkey.
pi_56453909
slechtste film voor mij van de hele maand januari was Pride and Prejudice.. en dan te bedenken dat Keira Knightley er een oscarnominatie voor kreeg! 3 (oorspronkelijke verhaal is mooi, en de rollen van Donald Sutherland, Brenda Blethyn en Judi Dench zijn niet slecht)
doe mij maar de serie (inmiddels gekocht!) die krijgt met Colin Firth een 9

Atonement (met diezelfde Keira) vond ik wel mooi.. 7.8
No country for old men vond ik ook goed.. ik ga hem zeker nog minstens twee keer kijken binnen de komende maand 8

Away from her vond ik een zeer verassende film... 8.5
Dromen zijn voorgevoelens van dingen die je in staat bent daadwerkelijk te verwerkelijken
pi_56456231
I'll sleep when i'm dead 2003 (mike hodges)
Will Graham(Clive Owen) is een ex gangster die op het platteland woont, als zijn broer wordt vermoord besluit hij om wraak te nemen.
Thriller stond er op de dvd, nou niet echt, meer een langdradig drama wat slecht uitgewerkt is met personages en verhaallijnen die niet boeiend zijn en te ongeloofwaardig. De enige pluspunten zijn de mooie beelden van de donkere achterbuurten van London. 5/10
  vrijdag 1 februari 2008 @ 13:29:25 #176
121890 M42
I Love Techno!
pi_56457223
The Brave One
Ondanks dat het plot zoals vermeld op moviemeter mij niet helemaal kon pakken, was het verhaal echt ijzersterk. Jodie Foster speelt als vanouds haar rol fantastisch... ik kon mij echt helemaal inleven in haar doen en laten door de zwarte gebeurtenissen die in haar leven opstapelden. Dit is echt een film die je gezien moet hebben. Ik snap enkel niet waarom deze film maar een gemiddelde 7 heeft gekregen, het verhaal is gewoon erg aangrijpend sterk, goed geacteerd, redelijk goed camera werk; Dat maakt mij deze film een 8+
De wijzen maken spreuken en de dwazen herhalen ze
  vrijdag 1 februari 2008 @ 15:52:25 #177
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_56460501
Laatst gekeken films:

* Cloverfield: fokking kontschop!
* Bourne Identity (remake): leuke film
* Bourne Supremacy: ook best een aardige film
* Miniserie The Odyssee van een paar jaar geleden. Tuurlijk geen superspecial fx maar vind 'm nogsteeds leuk
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  vrijdag 1 februari 2008 @ 19:43:36 #178
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_56465239
quote:
Op vrijdag 1 februari 2008 08:52 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Voor een horror film heeft het anders wel een verdomd hoog cijfer. Volgende krant recensies is het ook goed. Dus ben benieuwd.
Recensies zeggen natuurlijk niet veel (of iig. niet alles). Ik kan er dan ook niet bij dat ie in de Film Valley een 8,3 kreeg

Wat een butt film idd.
  vrijdag 1 februari 2008 @ 20:26:27 #179
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_56466033
Eergisteren de eerste film op m`n nieuwe plasma scherm gekeken:

Batman Returns
Dit is nog steeds m`n favoriete van de 2 Batman films die Burton heeft gemaakt. Heerlijke sfeer maar niet te donker, gemengd met een goed gevoel voor humor. Danny DeVito is super. Jammer dat de dialogen tussen Keaton en Pfeiffer nogal wat cheesy en houterig overkomen.

IMDB Cijfer: 6,8/10
Mijn Cijfer: 7,5/10

Gisteren in de sneak:
Juno
Wat een heerlijke film! Het grootste deel van de film is een ontzettend vermakelijke comedy die gelukkig wordt bevolkt door échte personages waarvan je gedurende film gaat houden. Het gevaar bij een dergelijke film bestaat natuurlijk dat de personages al snel karikaturen worden en het verhaal zelf een klucht. Die gevaren omzeilt Jason Reitman knap, wat voor een groot deel te danken is aan de geweldige cast. Dat Ellen Page voor de hoofdrol is genomineerd voor een Oscar is dan ook niet verwonderlijk: ze maakt van Juno een leuk en levendig personage met herkenbare problemen. Ze draagt de film dan ook zonder problemen. Vooral de chemistry met haar vriendin en haar vader zijn heerlijk.
Kortom: een film waar je alleen maar van kan houden. Geweldig!

IMDB Cijfer: 8,3/10
Mijn Cijfer: 8,3/10

[ Bericht 0% gewijzigd door Timo20 op 01-02-2008 20:39:36 ]
pi_56468500
22. Ratatouille (2007) Ratten in de keuken zijn ranzig, behalve bij Disney. Daar koken ze. Het verhaal is leuk. Het ziet er prachtig uit. Het doet me alleen niets meer. (7.0)

23. The Golden Compass (2007) Na de trailer in de bioscoop gezien te hebben, was ik verliefd op deze film. Steampunk op z'n best, net zo leuk als Jules Verne. Dat bleek echter anders uit te pakken, want de film viel me wat tegen. Het is wel steampunk en het ziet er ook allemaal prachtig uit, máár de film ontbrak aan emotie en overtuiging. De hoofdrolspeelster toont amper gevoelens bij de meest gruwelijke dingen die ze meemaakt, loopt achter iedereen aan die ze tegenkomt, en blijft dat doen tot het einde aan toe. Ik hoop dat het vervolg beter is, want dat wil ik uiteraard wel zien. (7.0)

24. 3:10 To Yuma (2007) Wanneer je het topic mag geloeven, heeft iedereen deze remake van een film uit 1957 al gezien, en is iedereen er ook enthousiast over. Terecht natuurlijk, want de film verveelt geen minuut. Leuk om te zien dat westerns nog niet dood zijn. (8.0)

25. I'm Not There (2007) Biopic met als leidraad Bob Dylan, maar het is meer symbolisch allemaal dan een droog verhaal over dienst leven. Belangrijke facetten uit zijn leven worden utigediept door zes acteurs die elk voor een periode staan. Soms is het wat duidelijker wat er bedoeld wordt dan bij sommige stukken die wel een flinke LSD-trip lijken. Cate Blanchett heeft de eer het meest toegankelijke stuk te vertolken en doet dat ook geweldig. Ook prachtig hoe ze de ritmiek van Dylans spreken na kan doen. Andere grote namen zijn Christian Bale, Richard Gere en Heath Ledger. Heel gewaagd en interessant om te zien, hoewel je wel goed op moet blijven letten om alle fragmenten te kunnen volgen, want de diverse periodes lopen ook nog eens kriskras door elkaar heen. (8.0)

26. The Assassination of Jesse James by the Coward Robert Ford (2007) Enorm lange film over Jesse James en over zijn moordenaar naar de roman van Ron Hansen. Oogverblindend mooi gefilmd. De film duurt enorm lang, en eigenlijk zijn de mooie plaatjes niet genoeg om de film te redden. Nick Cave kan dat op het eind niet meer goed maken. De moraal van het verhaal is eigenlijk, dat je kindertjes die tegen je opkijken maar beter niet in jouw voetsporen kunt laten treden. Wanneer ze teleurgesteld zijn over hoe het echt zit, komen ze terug met een pistool in de handen. Casey Affleck vond ik veel beter in Gone Baby Gone, en ach Brad Pitt doet ook nog mee. (7.0)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')