quote:Op donderdag 17 januari 2008 17:22 schreef Jeipod het volgende:
Je kan rare benen ook heel goed in de reclame zien van Alice, die internet aanbieder. Dat meisje heeft ook geen normale benen hoorbehoorlijk o-ig.
Om met het positieve te beginnen: je ziet er sws slank uit en skinny's die ruimer om knieen en kuit vallen, zitten meestal veel beter.quote:Op donderdag 17 januari 2008 19:43 schreef egeltje1985 het volgende:
Ow, en voor de duidelijkheid, ik vind dus dat je in die broeken best wel heupen e.d. mag zien. Hijs ook niet superskinny trouwens, vanaf mijn knieën loopt ie enigzins recht naar beneden. Dus niet strak aangesloten bij mn kuiten (net iets losser).
Ik eet toch wel een stuk of 4 paprika's op per week, rauw, maar ook wel vaak door gerechten heenquote:Op donderdag 17 januari 2008 21:50 schreef Isabeau het volgende:
Rauwe paprika is zoooo lekkerNou ja, soms smaakt het alleen naar water, maar als het goede paprika's zijn dan is het echt snoepgoed.
Die hoog in de hemel is. Wel goed meezingen hèquote:Op donderdag 17 januari 2008 22:12 schreef Gewas het volgende:
ik heb hier een brief voor mijn moeder die hoog in de hemel ligt.
Ik zit al de hele avond mee te zingen.
Ik kan niet goed bepalen of het nu een trainingsbroek is of een halve overallquote:Op donderdag 17 januari 2008 22:16 schreef Huppelei het volgende:
Hele discussie in het Post je nieuwe kleding topic over mij..![]()
Wat vinden jullie?
Die flappen horen achter me broek te zitten. En het gaat om die broek ja..
[ afbeelding ]
Good luck!quote:Op donderdag 17 januari 2008 22:19 schreef Asics het volgende:
Ik ga ook slank de lente in.
Wil je weten hoe ik dat doe?
komptie dan he!
- niet snoepen
- heel gezond eten
- 2 tot 3 x per week sporten
- geen buitensporig grote hoeveelheden alcohol consumeren
om het te kunnen volhouden:
- af en toe zondigen, zoals een frietje eten, enkele pilsen meer dan normaal etc etc.
dankje!quote:Op donderdag 17 januari 2008 22:21 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Good luck!
Hoe lang ben je, hoeveel weeg je nu en hoeveel wil je wegen?
En wat voor sport wil je gaan doen?
Het idee heeft wel watquote:Op donderdag 17 januari 2008 22:16 schreef Huppelei het volgende:
Wat vinden jullie?
[ afbeelding ]
Ik vind het tof man, maar die flappen moeten er inderdaad achterquote:Op donderdag 17 januari 2008 22:16 schreef Huppelei het volgende:
Wat vinden jullie?
[ afbeelding ]
Ik heb de discussie gevolgd en je broek vind ik maar zozo, maar je schoenen vind ik dan weer wel heel leuk. Weet niet about de flappen though.quote:Op donderdag 17 januari 2008 22:16 schreef Huppelei het volgende:
Wat vinden jullie?
[ afbeelding ]
Klinkt goedquote:Op donderdag 17 januari 2008 22:25 schreef Asics het volgende:
[..]
dankje!![]()
ik ben
1.83m
75 Kg
32 jr
ik doe hardlopen
liefst nog een kilootje of 3 minder,
maar het belangrijkst is dat mijn buik plat is (vind ik)
edit: dankje Miss_S
Hier ook mee bezig.quote:Op donderdag 17 januari 2008 22:25 schreef Asics het volgende:
[..]
dankje!![]()
ik ben
1.83m
75 Kg
32 jr
ik doe hardlopen
liefst nog een kilootje of 3 minder,
maar het belangrijkst is dat mijn buik plat is (vind ik)
edit: dankje Miss_S
Hoge nikes zijn gewoon gemaakt om voor je broek te doen imo!quote:Op donderdag 17 januari 2008 22:46 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
mijn flappen van mn lage all stars gaan ook altijd voor mn broeken die van mn hoge nikes ook
Dat zijn lagere flappen toch? Ik heb er ook niet echt een oordeel over eigenlijk: het is een detail, wat niets ten voor- of nadele doet voor je figuur.quote:Op donderdag 17 januari 2008 22:46 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
mijn flappen van mn lage all stars gaan ook altijd voor mn broeken die van mn hoge nikes ook
Wat voor oefeningen doe jij dan, ik deed voorheen wat in de sportschool (kwartiertje met een hele groep) gewoon op de grond, doe jij dat ook?quote:Op donderdag 17 januari 2008 22:49 schreef Huppelei het volgende:
[..]
Hier ook mee bezig.
Tip: doe 3 keer per week buikspieroefeningen tot je erbij neer valt. Moet jij eens zien hoe snel je resultaat ziet. Wat ook weer positief effect heeft om door te gaan!
Een goed alternatief voor de skinny:quote:Op donderdag 17 januari 2008 22:52 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
hm.. nu heb ik opeens behoefte om een knalroze skinny te kopen
ik heb een knalroze skinny met zebrastrepenquote:Op donderdag 17 januari 2008 22:52 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
hm.. nu heb ik opeens behoefte om een knalroze skinny te kopen
Veel succesquote:Op donderdag 17 januari 2008 23:35 schreef NoralyZ het volgende:
ohja, ik lees nu een tijdje mee, ik wil ook wat gewicht kwijt.
Niet veel, iets van 3 kilo, gewoon wat vetjes eraf zegmaar
Ik hardloop al maar snoep nog teveel, dat ga ik dus minderen...
Het ging dan ook om het model broek: de smokkel-skinny zeg maar.......quote:Op donderdag 17 januari 2008 23:35 schreef NoralyZ het volgende:
[..]
ik heb een knalroze skinny met zebrastrepen
![]()
ohja, ik lees nu een tijdje mee, ik wil ook wat gewicht kwijt.
Niet veel, iets van 3 kilo, gewoon wat vetjes eraf zegmaar
Ik hardloop al maar snoep nog teveel, dat ga ik dus minderen...
edit: die chick hier boven me heeft echt een beetje te weinig vet. die beentjes man, net satestokjes. brrrrr![]()
Hihi, dan heb ik denk ik ook een smokkel-skinny.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 00:01 schreef conleche het volgende:
[..]
Het ging dan ook om het model broek: de smokkel-skinny zeg maar.......
Ik ga een weekendje weg met mijnquote:Op vrijdag 18 januari 2008 08:47 schreef minilotje het volgende:
Goed gedaan, Lucky_strike!![]()
Wat 'moet' je vanavond eten?
ik loop tussen de 20 en 25 minquote:Op vrijdag 18 januari 2008 08:47 schreef Viking84 het volgende:
Ik denk dat je aan je grens zit, Miss_S en vooral erg veel geduld moet hebben. Of een keer de griep moet krijgen. Hoe lang loop je hard, want ik heb gehoord dat je toch wel minstens 20 minuten achtereen moet hardlopen om enig resultaat te boeken. 10 minuutjes per keer schiet niet op. Hardlopen zet bij mij ook nog niet veel zoden aan de dijk, maar over een paar weken ga ik over op het schema voor 45 minuten en dan moet het wel goed komen
.
Ik heb een vrije dag vandaag. Vanochtend even rustig aan doen en vanmiddag ga ik naar een oude vriendin en voormalige huisgenote (ze zit ook wel eens op FOK!) in Leeuwarden
. Ik heb ontzettende zin in hardlopen, maar ik zal toch tot morgen moeten wachten. Morgenochtend ga ik, denk ik
.
Gadver, moet er niet aan denkenquote:Op vrijdag 18 januari 2008 09:49 schreef Miss_S het volgende:
Net ontbeten met paprika, tomaatjes en komkommer, erg lekker allemaal
Ik geloof dat jij echt mejuffrouw-glas-halfvol bent hè?quote:Op vrijdag 18 januari 2008 10:12 schreef freecell het volgende:
Wel lekker ontbijten met groente![]()
Ik heb ontbeten met knackerbröd en kaasEn zometeen een enorme sinaasappel!
Ik ben bang dat ik moet zeggen dat je er teveel in ziet, want die groente lang gewoon al te lang in de koelkast en moest nu opquote:Op vrijdag 18 januari 2008 10:20 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik geloof dat jij echt mejuffrouw-glas-halfvol bent hè?Jij ziet zelfs iets positiefs in een ontbijt van komkommer en tomaat!! (het is geen verwijt hoor, ik vind het wel prettig)
Miss_S: ik snap je bedoeling wel: je wilt waarschijnlijk je lijf weer even aan het schrikken maken en dat het daardoor afvalt. Omdat je je verbaast dat je niet afvalt, ook al eet je hetzelfde en loop je nu ook hard, maar het is zoals Viking zegt: pas als je 20 min. achtereen loopt begin je vet te verbranden, nu werk je nog voornamelijk aan je conditie.
Of zie ik er teveel in en moest nu eindelijk die groenten op?
Ik denk ook wel dat je iets afvalt hoor, maar het echte vetverbranden komt pas daarna. Je zal het wel merken als je aan het einde van de eerste reeks van Evy bent; je voelt ook echt het verschil! Kan niet zo goed uitleggen, maar als je langer dan 20 minuten loopt komt alles in een soort stroomversnelling zeg maar.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 10:22 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Ik ben bang dat ik moet zeggen dat je er teveel in ziet, want die groente lang gewoon al te lang in de koelkast en moest nu op
En ik vind het onzin dat je niet afvalt van maar 25 min hardlopen, maar dat heb ik altijd onzin gevonden.
En uiteindelijk gaat het ook bij mij niet meer om afvallen (ookal wil ik heel graag onder de 70) maar gewoon lekker sporten (wil nu evy uitlopen) en gezonder eten (stoppen met die late night snacks elke avond)
Eet je precies hetzelfde? Of komt het puur en alleen door het rennen?quote:Op vrijdag 18 januari 2008 10:23 schreef motorbloempje het volgende:
ik doe Evy les 6 vandaag, maar ben tijdens les 1 - 5 ook 3 kilo kwijtgeraakt
O dat geloof ik ook zeker wel hoorquote:Op vrijdag 18 januari 2008 10:25 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik denk ook wel dat je iets afvalt hoor, maar het echte vetverbranden komt pas daarna. Je zal het wel merken als je aan het einde van de eerste reeks van Evy bent; je voelt ook echt het verschil! Kan niet zo goed uitleggen, maar als je langer dan 20 minuten loopt komt alles in een soort stroomversnelling zeg maar.
jahquote:Op vrijdag 18 januari 2008 10:20 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik geloof dat jij echt mejuffrouw-glas-halfvol bent hè?Jij ziet zelfs iets positiefs in een ontbijt van komkommer en tomaat!! (het is geen verwijt hoor, ik vind het wel prettig)
Ik moet juist in de ochtend heel veel eten en de rest van de dag wat minderquote:Op vrijdag 18 januari 2008 10:29 schreef omearos het volgende:
Ik ben 's ochtends echt een lastige eter, gelukkig op een goede manier voor mij: ik krijg namelijk alleen iets van brinta of allbran weg, geen brood oid. Dat is genoeg tot de lunch. Ik ontbijt rond half 8 en lunch rond half 1.
quote:Op vrijdag 18 januari 2008 10:32 schreef Miss_S het volgende:
[..]
O dat geloof ik ook zeker wel hoor
Maar het is niet alsof dit nutteloos is
quote:
Sommige dingen eet je 's ochtends, sommige dingen 's avonds. En groente vind ik echt een avond-gerecht (of desnoods als tussendoortje in de middag). Maar 's ochtends eet je yoghurt, havermout, brood, crackers oid.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 10:14 schreef Miss_S het volgende:
Wat is er mis met ontbijten met groentehet is toch om 10 uur net zo lekker als om 6 uur 's avonds
Maar goed ik heb dan ook geen moeite om met sushi te ontbijten.
Ik bedoel alleen misschien is het gewicht dat je morgen afvalt van een week geleden dat je hebt gerendquote:Op vrijdag 18 januari 2008 11:02 schreef motorbloempje het volgende:
ja, nou, ik weet toch wel wat ik zie Principessa?
Weet je nog dat ik in het begin 2 kg in één week afviel toen ik eenmaal ging lopen naar mijn stage? (40 min. per dag stevig door stappen). Daar schrok mijn lijf van, dus viel ik af. Bovendien had ik toen nog best veel overgewicht en nu niet zoveel meer.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 10:22 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Ik ben bang dat ik moet zeggen dat je er teveel in ziet, want die groente lang gewoon al te lang in de koelkast en moest nu op
En ik vind het onzin dat je niet afvalt van maar 25 min hardlopen, maar dat heb ik altijd onzin gevonden.
En uiteindelijk gaat het ook bij mij niet meer om afvallen (ookal wil ik heel graag onder de 70) maar gewoon lekker sporten (wil nu evy uitlopen) en gezonder eten (stoppen met die late night snacks elke avond)
Maar we wisten toch al langer dat ik raar benquote:Op vrijdag 18 januari 2008 10:59 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Sommige dingen eet je 's ochtends, sommige dingen 's avonds. En groente vind ik echt een avond-gerecht (of desnoods als tussendoortje in de middag). Maar 's ochtends eet je yoghurt, havermout, brood, crackers oid.
Maar zelf weten, hoor, kan er niet mee zitten. Moet er zelf alleen niet aan denken om 's morgens aan de komkommer en paprika te gaan.
Tofquote:Op vrijdag 18 januari 2008 10:25 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik denk ook wel dat je iets afvalt hoor, maar het echte vetverbranden komt pas daarna. Je zal het wel merken als je aan het einde van de eerste reeks van Evy bent; je voelt ook echt het verschil! Kan niet zo goed uitleggen, maar als je langer dan 20 minuten loopt komt alles in een soort stroomversnelling zeg maar.
Ja dat weet ik inderdaad nogquote:Op vrijdag 18 januari 2008 11:03 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Weet je nog dat ik in het begin 2 kg in één week afviel toen ik eenmaal ging lopen naar mijn stage? (40 min. per dag stevig door stappen). Daar schrok mijn lijf van, dus viel ik af. Bovendien had ik toen nog best veel overgewicht en nu niet zoveel meer.
Ik loop toch al een tijdje hard en ik merk nu echt geen verschil qua afvallen of ik nu wel of niet hardloop. Ik merk echter wél verschil in conditie (vooral erg handig als je de trein wilt halen) en dat vind ik minstens zo fijn als een verschil in kilo's. Dat komt vanzelf wel. Nu ben ik blij als ik het hardlopen weet vol te houden
.
Ik betwijfel of dat echt met het hardlopen zelf te maken heeft.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 10:27 schreef motorbloempje het volgende:
ik eet nog netjes m'n porties![]()
![]()
maar ik bleef altijd gelijk door te eten wat ik at, ookal werd het minder, zeg maarheb echt beweging nodig om af te vallen
![]()
en ja. dat doe ik nu
reageer es niet zo fanatiek op wat ik zegquote:Op vrijdag 18 januari 2008 11:10 schreef motorbloempje het volgende:
ik heb toch ook nergens beweerd dat ik verwacht dat ik nu elke week 10 kilo kwijtraak door hardlopen, mèn!
al is het maar 1 ons, ik vind 't allemaal prima.. er zit geen deadline aan hoor
ik had het tegen vikingquote:Op vrijdag 18 januari 2008 11:11 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
reageer es niet zo fanatiek op wat ik zeg
hm.. ja altijd als ik aan sport deed werd ik dunquote:Op vrijdag 18 januari 2008 11:11 schreef motorbloempje het volgende:
ik ken ook dikke mensen mét conditie, overigens
ik was naar standaarden ook dik vroegeren ik had me toch een zwemconditie
![]()
Ik ben blij voor jequote:Op vrijdag 18 januari 2008 11:15 schreef motorbloempje het volgende:
oh, dat kan ik ook wel doen hoor
maar mèn.. laat me toch blij zijn met dat het NU goed gaat.. ik denk niet aan over 2 maanden als het lichaam gewend is, enz enz..
ik denk aan nu, deze week, tot eind januari zo ongeveer, en dan vind ik het een leuk vooruizicht dat ik binnenkort als het meezit eens onder de 80 kom.. so, let me be happy
Jaja, ik gun het je ook wel, rustig maarquote:Op vrijdag 18 januari 2008 11:15 schreef motorbloempje het volgende:
oh, dat kan ik ook wel doen hoor
maar mèn.. laat me toch blij zijn met dat het NU goed gaat.. ik denk niet aan over 2 maanden als het lichaam gewend is, enz enz..
ik denk aan nu, deze week, tot eind januari zo ongeveer, en dan vind ik het een leuk vooruizicht dat ik binnenkort als het meezit eens onder de 80 kom.. so, let me be happy
Nou ja, of je nou pas na twintig minuten in de vetverbrandmodus schiet of niet: ook tien minuten hardlopen kost heel wat meer calorietjes dan diezelfde tien minuten onderuit gezakt op de bank liggen.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 11:17 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Jaja, ik gun het je ook wel, rustig maar.
Mijn punt is dat jij hier nu luidkeels loopt te verkondigen dat je afvalt van hardlopen, terwijl je nog geen 20 minuten achtereen loopt. Dan denk ik: "Wacht eerst even tot je wat langer loopt en kijk of je dan nog afvalt."
Dán kun je de theorie dat je met < 20 minuten niet afvalt ontkrachten.
ja, ik val af van hardlopen, NU, op DIT MOMENT, NU!quote:Op vrijdag 18 januari 2008 11:17 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Jaja, ik gun het je ook wel, rustig maar.
Mijn punt is dat jij hier nu luidkeels loopt te verkondigen dat je afvalt van hardlopen, terwijl je nog geen 20 minuten achtereen loopt. Dan denk ik: "Wacht eerst even tot je wat langer loopt en kijk of je dan nog afvalt."
Dán kun je de theorie dat je met < 20 minuten niet afvalt ontkrachten.
dát dus, maar dat klinkt wat aardigerquote:Op vrijdag 18 januari 2008 11:19 schreef minilotje het volgende:
[..]
Nou ja, of je nou pas na twintig minuten in de vetverbrandmodus schiet of niet: ook tien minuten hardlopen kost heel wat meer calorietjes dan diezelfde tien minuten onderuit gezakt op de bank liggen.
En aangezien afvallen toch vooral draait om meer verbranden dan je opeet is elk stukje beweging mooi meegenomen.
Na een jaar wil je dan ook wel naar de 6 hoorquote:Op vrijdag 18 januari 2008 11:18 schreef motorbloempje het volgende:
als ik onder de 80 zit, dan zul je me niet zo snel meer horen klagen, al gaat het dan met 2 ons per week soms, ja, dat kan dan even balen zijn, maar zolang de weegschaal begint met een 7, vind ik het prima, want mn streef is rond de 70,00
quote:Op vrijdag 18 januari 2008 11:19 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ja, ik val af van hardlopen, NU, op DIT MOMENT, NU!
daarom zeg ik: laat me NU blij zijn, NU
djeez..
maar als het wetenschappelijk niet klopt willen wij jou daar graag op wijzenquote:Op vrijdag 18 januari 2008 11:19 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ja, ik val af van hardlopen, NU, op DIT MOMENT, NU!
daarom zeg ik: laat me NU blij zijn, NU
djeez..
Maar wie wil er nu spierenquote:Op vrijdag 18 januari 2008 11:19 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
meer spierontwikkeling?
Als ik sport heb ik minder lekkere trek.. Daardoor val ik af
Er valt hier anders wetenschappelijk gezien geen speld tussen te krijgen hoor:quote:Op vrijdag 18 januari 2008 11:21 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
maar als het wetenschappelijk niet klopt willen wij jou daar graag op wijzen
nee hoorquote:Op vrijdag 18 januari 2008 11:20 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Na een jaar wil je dan ook wel naar de 6 hoor
Ik was ooit ook erg tevreden met 89 en met 75 maar nu niet meer
fuck de wetenschap, lang leve het goede gevoelquote:Op vrijdag 18 januari 2008 11:21 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
maar als het wetenschappelijk niet klopt willen wij jou daar graag op wijzen
Ik hoef niet echt meer zichtbare spieren dan ik nu hebquote:Op vrijdag 18 januari 2008 11:21 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Maar wie wil er nu spieren(ja is een grapje)
Dat zei ik ook, wacht maar tot je een jaar onder in de 70 weegtquote:Op vrijdag 18 januari 2008 11:23 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
nee hoorwant ik wil geen strakke buik
ik wil 'gewoon' 70 wegen.. niet iedereen wil steeds minder wegen
70 is 12 kilo minder dan dit
en dan vind ik 't wel weer mooi geweest.. vind heel magere mensen over het algemeen ook niet écht mijn smaak, dus blijf ik zelf ook lekker op 'gewoon' hangen
ieuw!!quote:Op vrijdag 18 januari 2008 11:25 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
Ik hoef niet echt meer zichtbare spieren dan ik nu hebGeen zin om Madonna te worden
[ afbeelding ]
Heeft H.Potter nu een bananensticker op z'n brilquote:Op vrijdag 18 januari 2008 11:25 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
Ik hoef niet echt meer zichtbare spieren dan ik nu hebGeen zin om Madonna te worden
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 18 januari 2008 11:24 schreef conleche het volgende:![]()
Haha, wisten we net om te gaan met Miss_S en haar capriolen: valt MoBlo zoveel af dat ze bij ons komt! Welkom, opgewonden standje!
ja, sorry, maar je hoeft iemand die blij is dat het goed gaat niet te informeren dat het straks allemaal weer kut gaat, want wetenschap bla en blaquote:Op vrijdag 18 januari 2008 11:24 schreef conleche het volgende:![]()
Haha, wisten we net om te gaan met Miss_S en haar capriolen: valt MoBlo zoveel af dat ze bij ons komt! Welkom, opgewonden standje!
Het kán toch ook best zo zijn dat iemand zichzelf op 70kg mooier vindt dan daaronder?quote:Op vrijdag 18 januari 2008 11:26 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Dat zei ik ook, wacht maar tot je een jaar onder in de 70 weegt
En 69 is niet perse mager
whatever, jij je zin.. geen zin in een discussie over 'smaak' en 'eigen meningen'quote:Op vrijdag 18 januari 2008 11:26 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Dat zei ik ook, wacht maar tot je een jaar onder in de 70 weegt
En 69 is niet perse mager
Dat kan maar dat kan je niet van te voren zeggenquote:Op vrijdag 18 januari 2008 11:28 schreef minilotje het volgende:
[..]
Het kán toch ook best zo zijn dat iemand zichzelf op 70kg mooier vind dan daaronder?
Ik denk dat iemand dat van zichzelf beter in kan schatten dan een ander.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 11:32 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Dat kan maar dat kan je niet van te voren zeggen
Tuurlijk maar dan nog weet je niet hoe je je dan voelt als je op dat punt zitquote:Op vrijdag 18 januari 2008 11:33 schreef minilotje het volgende:
[..]
Ik denk dat iemand dat van zichzelf beter in kan schatten dan een ander.
"ja, maar dat dacht Miss_S ook van zichzelf, en nu wil ze ook liever <70 wegen"quote:Op vrijdag 18 januari 2008 11:33 schreef minilotje het volgende:
[..]
Ik denk dat iemand dat van zichzelf beter in kan schatten dan een ander.
Soms schommelt je gewicht gewoon Sylvana, niet teveel van aantrekkenquote:Op vrijdag 18 januari 2008 11:36 schreef Sylvana het volgende:
Goeiemorgen
Nou, vanochtend woog ik weer 61.1, niet leuk
En heb gewoon normaal gegeten gisteren, dus beetje jammer dat ik dan opeens weer ruim een halve kilo aangekomen ben.
Ben ook niet wezen zwemmen vanochtend , omdat ik vannacht echt hartstikke kut geslapen heb
Hoop volgende week toch echt wel 3 dagen te kunnen gaan.
Volgens mij gaan jullie nog wel botsenquote:
Ik zou ook rustig kunnen ontbijten met groente hoor. Als ik niet zo heel veel trek heb 's ochtends, wil ik ook wel eens ontbijten met een halve komkommer en een stuk paprika of cherrytomaatjes ofzo. Meestal neem ik ze idd 's middags of 's avonds als tussendoortje, maar 's ochtends vind ik het ook prima te etenquote:Op vrijdag 18 januari 2008 10:59 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Sommige dingen eet je 's ochtends, sommige dingen 's avonds. En groente vind ik echt een avond-gerecht (of desnoods als tussendoortje in de middag). Maar 's ochtends eet je yoghurt, havermout, brood, crackers oid.
Maar zelf weten, hoor, kan er niet mee zitten. Moet er zelf alleen niet aan denken om 's morgens aan de komkommer en paprika te gaan.
Samequote:Op vrijdag 18 januari 2008 11:42 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Volgens mij gaan jullie nog wel botsen.
Ik durf bijna niet tegen MoBlo in te gaan, omdat ze zo fel reageert.
Nou ik heb me vanaf nu gewoon voorgenomen om niet op haar te reageren, lijkt me het bestequote:Op vrijdag 18 januari 2008 11:42 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Volgens mij gaan jullie nog wel botsen.
Ik durf bijna niet tegen MoBlo in te gaan, omdat ze zo fel reageert.
Ja, das waar, maar had in mn hoofd gedacht dat ik vandaag wel 60 zou wegen, en dan is het wel ff balen als het 61 blijkt te zijn.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 11:39 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Soms schommelt je gewicht gewoon Sylvana, niet teveel van aantrekken
Wat ga je vandaag wel doen? misschien kan je anders even gaan wandelen
Jij eet vaak rijst toch?? Ik zou dat iets minderen, want als ik rijst eet val ik ook nooit af en kom zelfs aan. (ik heb zo'n theorie en die is zelfverzonnen, dus volstrekt onwetenschappelijk bewezenquote:Op vrijdag 18 januari 2008 11:36 schreef Sylvana het volgende:
Goeiemorgen
Nou, vanochtend woog ik weer 61.1, niet leuk
En heb gewoon normaal gegeten gisteren, dus beetje jammer dat ik dan opeens weer ruim een halve kilo aangekomen ben.
Ben ook niet wezen zwemmen vanochtend , omdat ik vannacht echt hartstikke kut geslapen heb
Hoop volgende week toch echt wel 3 dagen te kunnen gaan.
quote:Op vrijdag 18 januari 2008 11:45 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Nou ik heb me vanaf nu gewoon voorgenomen om niet op haar te reageren, lijkt me het beste
Ja hoor!quote:Op vrijdag 18 januari 2008 11:45 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Nou ik heb me vanaf nu gewoon voorgenomen om niet op haar te reageren, lijkt me het beste
Ik eet idd vaak rijst ja, maar ik heb juist bij pasta en aardappelen dat ik heel erg aanzet, en bij rijst niet. Als ik pasta of krieltjes heb gegeten, dan merk ik dat echt heel erg aan mn buik, met rijst nietquote:Op vrijdag 18 januari 2008 11:46 schreef conleche het volgende:
[..]
Jij eet vaak rijst toch?? Ik zou dat iets minderen, want als ik rijst eet val ik ook nooit af en kom zelfs aan. (ik heb zo'n theorie en die is zelfverzonnen, dus volstrekt onwetenschappelijk bewezenen dat is dat ieder rijstkorreltje in je maag heel veel vocht opneemt -heb ook altijd veel dorst na een oosterse maaltijd met rijst en niet alleen door de sambal- en omdat het even duurt voordat die rijst je lichaam weer verlaat, lijk je dus korte tijd zwaarder. Eet vanavond eens helemaal geen koolhydraten, alleen vlees en veel groenten: wedden dat het morgen weg is, dat extra gewicht
)
Aangezien ik echt nergens een onevenredig felle reactie van je kan vinden kan vinden klets ik gewoon wél tegen je aan (quote:Op vrijdag 18 januari 2008 11:52 schreef motorbloempje het volgende:
rijst.. dat was toch best wel weer goed? Beter dan pasta, toch?
ik mis een Sonja in mijn leven geloof ikmaar dan wel iemand die minder onzin lult dan Sonja en minder smakeloze shit voorschrijft
als ik moet kiezen tussen rijst en pasta, dieettechnisch, zou ik gevoelsmatig voor rijst kiezen (de kindertjes in de arme landen zien er ook niet echt dik uit), maargoed.. lekker-verantwoord zou ik weer voor pasta kiezen
Ik heb echt wel liever rijstgerechten dan pasta gerechtenquote:Op vrijdag 18 januari 2008 12:08 schreef minilotje het volgende:
[..]
Aangezien ik echt nergens een onevenredig felle reactie van je kan vinden kan vinden klets ik gewoon wél tegen je aan (): zilvervliesrijst is in elk geval een supergoede optie voor het koolhydraten-onderdeel van je avondeten.
Maar het haalt het helaas niet bij de smaak van een bord pasta.Als ik niet uitkijk maak ik vijf avonden per week pasta, en da's géén goed idee.
(Vaak doe ik trouwens gewoon geen van beiden en eet ik een lekker stuk brood bij mijn avondeten.)
Je wordt ook niet dik van een kleine portie rijst (alhoewel het per 100 gr. wel meer cal. bevat dan aardappelen) Ik zeg alleen: ik hou dan meer vocht vast en dan lijk ik even wat zwaarder. Dus ik raad Sylvana aan om een x de proef op de som te nemen en helemaal geen koolhydraten te eten bij het avondeten. Dat is trouwens wel een tip: als je na een uur of 4 's middags geen koolhydraten meer eet, val je véél sneller af. Ikzelf hou me er niet aan hoor, maar mochten er mensen zijn die het willen uitproberen..........quote:Op vrijdag 18 januari 2008 11:52 schreef motorbloempje het volgende:
rijst.. dat was toch best wel weer goed? Beter dan pasta, toch?
ik mis een Sonja in mijn leven geloof ikmaar dan wel iemand die minder onzin lult dan Sonja en minder smakeloze shit voorschrijft
als ik moet kiezen tussen rijst en pasta, dieettechnisch, zou ik gevoelsmatig voor rijst kiezen (de kindertjes in de arme landen zien er ook niet echt dik uit), maargoed.. lekker-verantwoord zou ik weer voor pasta kiezen
Echt?quote:Op vrijdag 18 januari 2008 12:11 schreef conleche het volgende:
Dat is trouwens wel een tip: als je na een uur of 4 's middags geen koolhydraten meer eet, val je véél sneller af. Ikzelf hou me er niet aan hoor, maar mochten er mensen zijn die het willen uitproberen..........
Dat heb ik regelmatig gedaan hoor, dat ik 's avonds alleen soep at ofzo, maar ik merk niet echt verschil dan en ik hou het ook niet lang vol om 's avonds geen koolhydraten meer te etenquote:Op vrijdag 18 januari 2008 12:11 schreef conleche het volgende:
[..]
Je wordt ook niet dik van rijst (alhoewel het per 100 gr. wel meer cal. bevat dan aardappelen) Ik zeg alleen: ik hou dan meer vocht vast en dan lijk ik even wat zwaarder. Dus ik raad Sylvana aan om een x de proef op de som te nemen en helemaal geen koolhydraten te eten bij het avondeten. Dat is trouwens wel een tip: als je na een uur of 4 's middags geen koolhydraten meer eet, val je véél sneller af. Ikzelf hou me er niet aan hoor, maar mochten er mensen zijn die het willen uitproberen..........
Bijvoorbeeld: een hele berg wokgroenten met stukjes kip. Of witlof met ham en kaas en een stukje vlees. Eigenlijk moet je gewoon je groenten iets lekkerder maken, dan mis je sws de koolhydraten minder.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 12:12 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Echt?
Maar wat moet ik dan wel eten?
ik val je toch ook niet aan?quote:Op vrijdag 18 januari 2008 12:11 schreef conleche het volgende:
[..]
Je wordt ook niet dik van een kleine portie rijst (alhoewel het per 100 gr. wel meer cal. bevat dan aardappelen) Ik zeg alleen: ik hou dan meer vocht vast en dan lijk ik even wat zwaarder. Dus ik raad Sylvana aan om een x de proef op de som te nemen en helemaal geen koolhydraten te eten bij het avondeten. Dat is trouwens wel een tip: als je na een uur of 4 's middags geen koolhydraten meer eet, val je véél sneller af. Ikzelf hou me er niet aan hoor, maar mochten er mensen zijn die het willen uitproberen..........
Huh, heb je wel de goede gequote?? Ik reageerde nl. helemaal niet op jequote:Op vrijdag 18 januari 2008 12:15 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ik val je toch ook niet aan?ik stel alleen een vraag
Hangt dat een beetje samen met het ' vlak voor het slapengaan niks meer eten, want dat verbrand je niet meer'-verhaal?quote:Op vrijdag 18 januari 2008 12:11 schreef conleche het volgende:
[..]
Je wordt ook niet dik van een kleine portie rijst (alhoewel het per 100 gr. wel meer cal. bevat dan aardappelen) Ik zeg alleen: ik hou dan meer vocht vast en dan lijk ik even wat zwaarder. Dus ik raad Sylvana aan om een x de proef op de som te nemen en helemaal geen koolhydraten te eten bij het avondeten. Dat is trouwens wel een tip: als je na een uur of 4 's middags geen koolhydraten meer eet, val je véél sneller af. Ikzelf hou me er niet aan hoor, maar mochten er mensen zijn die het willen uitproberen..........
tja, ik zou de koolhydraten echt gaan missen dan hoor, hoort er toch een beetje bij vind ikquote:Op vrijdag 18 januari 2008 12:15 schreef conleche het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld: een hele berg wokgroenten met stukjes kip. Of witlof met ham en kaas en een stukje vlees. Eigenlijk moet je gewoon je groenten iets lekkerder maken, dan mis je sws de koolhydraten minder.
ik ben echt een pasta-holic.. in alle varianten, met sausjes, kip, vis, veul groente, pesto, kaas, álles..quote:Op vrijdag 18 januari 2008 12:08 schreef minilotje het volgende:
[..]
Aangezien ik echt nergens een onevenredig felle reactie van je kan vinden kan vinden klets ik gewoon wél tegen je aan (): zilvervliesrijst is in elk geval een supergoede optie voor het koolhydraten-onderdeel van je avondeten.
Maar het haalt het helaas niet bij de smaak van een bord pasta.Als ik niet uitkijk maak ik vijf avonden per week pasta, en da's géén goed idee.
(Vaak doe ik trouwens gewoon geen van beiden en eet ik een lekker stuk brood bij mijn avondeten.)
Dat is dan ook wel weer een lekker wandelingquote:Op vrijdag 18 januari 2008 11:46 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Ja, das waar, maar had in mn hoofd gedacht dat ik vandaag wel 60 zou wegen, en dan is het wel ff balen als het 61 blijkt te zijn.
Ik ga naar Peter toe, als hij nog op zn werk is, dus dan moet ik vanaf het station naar zijn huis lopen, en dat is zo'n 25 minuten
Waar wedden we omquote:Op vrijdag 18 januari 2008 11:49 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja hoor!
* Viking84 gelooft er geen zak van.
Waar heb je het over?quote:Op vrijdag 18 januari 2008 12:20 schreef Sylvana het volgende:
Ik ben dat gezeik over MoBlo een beetje zat, is het nou zo moeilijk om normaal tegen elkaar te doen
Het heeft meer met het Atkinsverhaal te maken volgens mij. Minder koolhydraten is sowieso afvallen. En ja, ik heb wel degelijk het idee dat omdat je lichaam eerst de snelle koohydraten opsoupeert, je die beter overdag kan eten, omdat je dan actiever bent, dan 's avonds als de meeste mensen wat minder actief zijn. Ik denk ook dat het 's avonds makkelijker toe te passen is.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 12:17 schreef minilotje het volgende:
[..]
Hangt dat een beetje samen met het ' vlak voor het slapengaan niks meer eten, want dat verbrand je niet meer'-verhaal?
Want ik dacht dat de heren wetenschappers het er inmiddels toch wel aardig over eens zijn dat het precieze tijdstip van voedselinname nauwelijks effect heeft op je gewicht? Omdat de balans tussen opname en verbranding daar niet zo door beïnvloed wordt en de processen in je lijf die voor het opslaan van vet zorgen meer dan 24 uur beslaan, en het dus eigenlijk niet uitmaakt of je die gehaktbal om zeven uur 's morgens of om middernacht opeet?
Maar misschien had je tip daar niks mee te maken, dat kan natuurlijk.
Mensen die niet meer op haar gaan reageren, mensen die vinden dat ze te felle reacties post, dat soort dingen.quote:
Maar waarom zijn koolhydraten dan zo lekkerquote:Op vrijdag 18 januari 2008 12:24 schreef conleche het volgende:
[..]
Het heeft meer met het Atkinsverhaal te maken volgens mij. Minder koolhydraten is sowieso afvallen. En ja, ik heb wel degelijk het idee dat omdat je lichaam eerst de snelle koohydraten opsoupeert, je die beter overdag kan eten, omdat je dan actiever bent, dan 's avonds als de meeste mensen wat minder actief zijn. Ik denk ook dat het 's avonds makkelijker toe te passen is.
Bij een druk bestaan neem je overdag toch sneller een boterham, dan dat je een bordje met allerlei vlees en vis of kaas of whatever gaat staan maken.
Nogmaals ik hou me er zelf ook niet aan, maar als ik dat wel zou doen zou ik sneller afvallen (vroeger veel Atkins gedaan en waar ik nu een jaar over heb gedaan zou met Atkins in 2 maanden zijn bereikt, maar ik werd er niet echt gelukkig van)
Ja, echt jammer is dat. Ik probeer ook gewoon door te posten, maar zo wordt het wel lastig gemaakt. Mensen die zich aangevallen voelen, Miss_S die toch nog weer regaeert over dat negeren, niet echt leuk zoquote:Op vrijdag 18 januari 2008 12:25 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
* veiligheidsspeldje staat zeker in de negeermodus
Probeer tenminste ontopic te doen, maar ik zie alleen post van hoe vittig de een wel of niet doet...
Sorryquote:Op vrijdag 18 januari 2008 12:25 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
* veiligheidsspeldje staat zeker in de negeermodus
Probeer tenminste ontopic te doen, maar ik zie alleen post van hoe vittig de een wel of niet doet...
http://nl.wikipedia.org/wiki/Marmite Voor in de soep of op brood ofzo. Mijn opa at het op brood. En dat zegt eigenlijk al meteen genoeg.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 12:31 schreef Sylvana het volgende:
Ik heb nog nooit van marmarite gehoord, wat is dat dan
marmitequote:Op vrijdag 18 januari 2008 12:31 schreef Sylvana het volgende:
quote:Op vrijdag 18 januari 2008 12:31 schreef Sylvana het volgende:
thnxquote:Op vrijdag 18 januari 2008 12:34 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Marmite Voor in de soep of op brood ofzo. Mijn opa at het op brood. En dat zegt eigenlijk al meteen genoeg.
over of van?quote:Op vrijdag 18 januari 2008 12:20 schreef Sylvana het volgende:
Ik ben dat gezeik over MoBlo een beetje zat, is het nou zo moeilijk om normaal tegen elkaar te doen
Overquote:Op vrijdag 18 januari 2008 12:37 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
over of van?zeg maar
zit hier net een dag, ben blij dat het goed gaat met afvallen, en dan heb ik gewoon even geen zin in 'praatjes' over hoe kut het straks allemaal wel niet gaat als mijn lichaam eraan gewend is dat ik hardloop..
is het zo moeilijk om gewoon, alleen maarte doen, en te zeggen: "gaat goed, ga zo door"
daarom vind ikEvy
ook zo tof; ze zei na 4 passen al dat ze trots op me was
zo maar eens weer aan de hardloopkleren zijn aan, haar in een staart, en nu hopen dat ik het drooghoud
![]()
Misschien is het dan het beste om vantevoren even naar de wc te gaan.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 12:37 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
en nu hopen dat ik het drooghoud![]()
Nee, poppedeintje, niet doen hoor, geen zorgen!!quote:Op vrijdag 18 januari 2008 12:42 schreef Miss_S het volgende:
Dan ligt het gelukkig weer aan mijbegon me alweer zorgen te maken
Claimen ze dat er 0 cal. in hun pindakaas zit?quote:Op vrijdag 18 januari 2008 12:48 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
* veiligheidsspeldje heeft waldenfarm.com geemaild of ze enige duidelijkheid wil geven over de ingredienten van bv. de pindakaas, omdat ik niet wist wat me erbij voor te stellen...
Ben benieuwd of ik hier antwoord op ga krijgen
Dat lijkt me idd niet echt verstandig nee. Ik heb zelf een keer een spiertje in mn nek gescheurd ( iets te hard geheadbangedquote:Op vrijdag 18 januari 2008 12:52 schreef NoralyZ het volgende:
Ik heb een spiertje in mn nek verrekt in de douche gisteravond.
Nu kan ik alleen nog maar recht naar voren kijken en elk beweginkje doet ontzettend pijn.
Ik wilde hardlopen, maar ik denk dat ik het maar even uitstel...
Hihi, dat snapte ik. Ik heb gewoon een vreemde humor.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 13:29 schreef motorbloempje het volgende:
en ik heb het droog gehouden, bedankt voor de tip egeltje(had het éigenlijk over de regen, maar lopen met een (half)volle blaas isook niet alles
![]()
)
Rekening houden met iemand die me alleen maar probeert te kwetsen? Liever niet, maar goed ik had al een goede oplossing gevondenquote:Op vrijdag 18 januari 2008 12:49 schreef conleche het volgende:
[..]
Nee, poppedeintje, niet doen hoor, geen zorgen!!
FF serieus: ik vind wel degelijk dat MoBlo wat fel reageert. Ze heeft een punt dat ze niet direct wil horen: "pas maar op, het afvallen gaat binnenkort stoppen hoor" Maar dat was vast niet zo bedoeld en als ze dat dan wat rustiger brengt, dan lopen de dingen niet zo'n vaart. Aan de andere kant: als we dus weten dat ze nogal snel aangebrandt is, kan je daar ook weer rekening mee houden en haar daar dan weer rustig op wijzen, zonder direct te verzanden in schelden. Mèn, dat Fok is nog goed voor je sociale skills
quote:Op vrijdag 18 januari 2008 14:31 schreef minilotje het volgende:
Het wordt bijna komisch!
Ontopic: mijn buurvrouw heeft net in de supermarkt een ellenlang verhaal tegen me opgehangen over Sonja Bakker omdat ze zag dat ik slagroom en chocoladevla in mijn karretje deed!Nu vraag ik je?! Zelfs tijdens het boodschappen doen is er niet meer aan te ontsnappen geloof ik.
Wat eten ze dan op vrijdag?quote:Op vrijdag 18 januari 2008 15:32 schreef motorbloempje het volgende:
godverde..wil
vandáág naar Den Haag om mijn diploma op te halen
kan ik vlees dus weer in de vriezer gooien..
en ja, als we naar m'n ouders gaan, dan wordt het ongezond eten
want ja, het is nu eenmaal vrijdag
![]()
godver.. nou ja.. het moet tóch gebeuren, en heb mijn ouders toch al zeker weer 4 weken niet gezien
Zeker in het weekend staat het heel vaak vast bij mensen, hier was het eerst altijd 2 dagen chinees in het weekend.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 15:37 schreef Sylvana het volgende:
Hoezo verplicht op vrijdag ongezond eten? Ik snap dat echt niet, van die mensen die op maandag altijd dat eten, op dinsdag altijd pasta, op woensdag altijd patat, op donderdag dan eens wat met rijst, op vrijdag iets met noodles en dan in het weekend patat en pannenkoeken ofzo.
Ik zou echt niet elke week hetzelfde willen etne, bijvoorbeeld elke woensdag pasta en elke vrijdag patat, ik zou echt gek worden.
Maar bij veel gezinnen gaat het wel zo, dat ze overal vaste dagen voor hebben
Tjap tjoi is je vriendquote:Op vrijdag 18 januari 2008 15:40 schreef motorbloempje het volgende:
daarom was ik zo blij dat ik het huis uit was
maandag iets met pasta (dan eet mn pa niet mee, en die lust dat niet), dinsdag aardappelen en groente, woensdag iets met rijst, donderdag aardappelen en groente, vrijdag chinees ofzo (zie hier je antwoord conleche), zaterdag soep en zondag kip met patat
Ik wist niet eens dat mensen zo aten tot ik in CUL iemand zag reageren over zijn wekelijkse maaltijden thuis. Ze aten daar thuis daadwerkelijk 7 gerechten: voor elke dag van de week een vast gerechtquote:Op vrijdag 18 januari 2008 15:37 schreef Sylvana het volgende:
Hoezo verplicht op vrijdag ongezond eten? Ik snap dat echt niet, van die mensen die op maandag altijd dat eten, op dinsdag altijd pasta, op woensdag altijd patat, op donderdag dan eens wat met rijst, op vrijdag iets met noodles en dan in het weekend patat en pannenkoeken ofzo.
Ik zou echt niet elke week hetzelfde willen eten, bijvoorbeeld elke woensdag pasta en elke vrijdag patat, ik zou echt gek worden.
Haha ben 't helemaal met je eensquote:Op vrijdag 18 januari 2008 12:49 schreef conleche het volgende:
[..]
Nee, poppedeintje, niet doen hoor, geen zorgen!!
FF serieus: ik vind wel degelijk dat MoBlo wat fel reageert. Ze heeft een punt dat ze niet direct wil horen: "pas maar op, het afvallen gaat binnenkort stoppen hoor" Maar dat was vast niet zo bedoeld en als ze dat dan wat rustiger brengt, dan lopen de dingen niet zo'n vaart. Aan de andere kant: als we dus weten dat ze nogal snel aangebrandt is, kan je daar ook weer rekening mee houden en haar daar dan weer rustig op wijzen, zonder direct te verzanden in schelden. Mèn, dat Fok is nog goed voor je sociale skills
Ik snap dat ook nietquote:Op vrijdag 18 januari 2008 15:37 schreef Sylvana het volgende:
Ik zou echt niet elke week hetzelfde willen eten, bijvoorbeeld elke woensdag pasta en elke vrijdag patat, ik zou echt gek worden.
Zal ook niet zo snel meer gebeurenquote:Op vrijdag 18 januari 2008 15:59 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
Heb zelfs geen aanvaringen meer met miss_s
Nee ik negeer je niet, maar ik heb daar geen zin meer in.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 16:03 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
omdat je me negeert of?
Jij toch wel :pquote:Op vrijdag 18 januari 2008 16:08 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Vrouwen hebben geen humor!
Oja duidelijkquote:Op vrijdag 18 januari 2008 16:14 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
[..]
Ik ben dan ook een man
Dat heb je zeker goed recht gezetquote:Op vrijdag 18 januari 2008 16:15 schreef conleche het volgende:Ik
heb
wel
humor
![]()
Zelfs toen ze me in wat-draag-ik vandaag uitmaakten voor een jongetje. Dat heb ik op gepaste wijze recht moeten zetten
Punt 1: dat zij de docent ook al (nu moet je eigenlijk anticiperen op wat je denkt dat de patient wil uitbeelden in zijn rol)quote:Op vrijdag 18 januari 2008 15:15 schreef Isabeau het volgende:
Moblo, wat ben je goed bezig en je bent zo héérlijk enthousiastKeep up the good work! Ik ben fier op je
Veiligheidsspeldje: fijn dat de simulatiepatiënt meeviel. In het 'echt' is het allemaal veel natuurlijker, dus dan valt het nòg meer mee! En Marmite is niet te eten. Althans, dat vind ik
Heb wel ff m'n buik een beetje ingehouden, zodat het verschil wat duidelijker wasquote:Op vrijdag 18 januari 2008 16:17 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Dat heb je zeker goed recht gezet
De ogen van de meeste zullen er wel uitgevallen zijn
Volgens mij is marmite heel goedkoop, dus je kan allicht een potje proberen, als je het niet lekker vindt op brood: door sauzen en soepen voegt het wel smaak toe. En volgens mij is marmite niet Engels maar Australisch....quote:Op vrijdag 18 januari 2008 16:21 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
[..]
Punt 1: dat zij de docent ook al (nu moet je eigenlijk anticiperen op wat je denkt dat de patient wil uitbeelden in zijn rol)
punt 2: na zoveel gemengde reacties over de marmite weet ik nog niet of ik het ga kopen. Maar ik hoef ook nog niet naar de supermarkt.
De waldenfarm.com heeft nog niet geemaild. Wel jammer, maar ja aan de reacties te lezen is het ZO'n lekker spul en dat calorieloos, dat moet wel zo een wonderrecept zijn dat ze het niet prijs willen geven![]()
Vanavond eet ik mie met kip en lekker veel groenten. Paprika (zo lekker) champignons, uitjes komkommer en een woksausje en ik heb weer lekker gegeten... Ik heb al in de eetmeter ingevuld dat het een behoorlijk groene dag gaat worden (en heb toch niets ongezonds in huis dus ik kan hoogstens teveel boterhammen eten).
quote:Op vrijdag 18 januari 2008 16:21 schreef conleche het volgende:
[..]
Heb wel ff m'n buik een beetje ingehouden, zodat het verschil wat duidelijker was
Ik ben namelijk helemaal gek op felgekleurde broeken, zeker de combi met zo'n soort shirtquote:Op donderdag 17 januari 2008 22:16 schreef Huppelei het volgende:
Wat vinden jullie?
[ afbeelding ]
Een makkelijke tip, eet gewoon een hele pak Iglo Viscuisine. Dan heb je maar 500 kcal binnen, en bijna geen koolhydraten. Ik heb net Florentine op, erg lekker met spinazie en tomaat erop. Handig voor als je moe uit je werk komt en makkelijk om een voorraadje van in de vriezer te hebben!quote:Op vrijdag 18 januari 2008 12:15 schreef conleche het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld: een hele berg wokgroenten met stukjes kip. Of witlof met ham en kaas en een stukje vlees. Eigenlijk moet je gewoon je groenten iets lekkerder maken, dan mis je sws de koolhydraten minder.
Die van Iglo heb ik nog nooit geprobeerd, maar vroeger hadden ze van de AH excellent ook zoiets, met vis en spinazie en die vond ik idd heerlijkquote:Op vrijdag 18 januari 2008 18:50 schreef Aventura het volgende:
[..]
Een makkelijke tip, eet gewoon een hele pak Iglo Viscuisine. Dan heb je maar 500 kcal binnen, en bijna geen koolhydraten. Ik heb net Florentine op, erg lekker met spinazie en tomaat erop. Handig voor als je moe uit je werk komt en makkelijk om een voorraadje van in de vriezer te hebben!
500kcal vind ik toch best wel veel voor een maaltijdquote:Op vrijdag 18 januari 2008 18:50 schreef Aventura het volgende:
[..]
Een makkelijke tip, eet gewoon een hele pak Iglo Viscuisine. Dan heb je maar 500 kcal binnen, en bijna geen koolhydraten. Ik heb net Florentine op, erg lekker met spinazie en tomaat erop. Handig voor als je moe uit je werk komt en makkelijk om een voorraadje van in de vriezer te hebben!
Valt toch wel mee? Volgens mij is zo'n 600-700 kcal standaard.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 19:05 schreef Miss_S het volgende:
[..]
500kcal vind ik toch best wel veel voor een maaltijd
Zet thee en ga met theemok en al in een lekker warm bad liggen. Voor je uit bad gaat, ga dan heeeeel uitgebreid je tanden poetsen.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 20:40 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik heb het moeilijk!
Vandaag yoghurt met Special K op, 2 plakken mueslibrood, 2 rijstwafels en spaghetti met bolognesesaus. En een appel.
En nu...nu wil ik chips. Met dip. Of koek. Of appel crumble, zelfgemaakt. Of chocola. Of drop. Of B&J's Piece of Cake. Of allemaal.
Helllllp.
Dank jequote:Op vrijdag 18 januari 2008 20:53 schreef conleche het volgende:
[..]
Zet thee en ga met theemok en al in een lekker warm bad liggen. Voor je uit bad gaat, ga dan heeeeel uitgebreid je tanden poetsen.
Niet kopen is sowieso makkelijker dan niet opetenquote:Op vrijdag 18 januari 2008 21:33 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Dank je![]()
De thee heeft geholpen. Ik heb 1 klein handje Japanse mix op en nu is de bui over.
Helaas heb ik geen bad...dat zou een goede afleiding zijn.
Klopt, dit zat bij het kerstpakket nog. Maar ik zeg heel eerlijk: als ik iets in huis had gehad als chips of choc chip cookies, dan had ik de verleiding ws. niet kunnen weerstaan.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 21:39 schreef spoor4 het volgende:
[..]
Niet kopen is sowieso makkelijker dan niet opeten
Een peer en appel blijft hier altijd wel redelijk lang goed hoor.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 22:04 schreef Chicolate het volgende:
Ik heb ook heel even veel behoefte aan zoet, maar er is "gelukkig" werkelijk niets in huis. Duik zometeen mijn bed maar in, morgen om 5 uur gaat de wekker. Hele dag naar taekwondowedstrijden kijken. Gewoonlijk zou ik mezelf dan helemaal volvreten, zit er nu niet in, er is enkel brood in huis
. En een peer meenemen gaat niet, die worden na een halfuurtje al bruin. Voelde me even heel zielig toen ik daar achter kwam
. Vooral omdat de winkels al dicht waren, en niet open zijn voor ik vertrek.
Gezond dagje dus morgen.
Oeh, daar ben ik ook gek op, heb er ook altijd wel een paar in de vriezer liggen voor als ik niet wil koken. Ben sowieso gek op vis. Er zijn ook van die wokgerechten uit de vriezer met vis, ook erg lekker alleen iets meer werk (nog steeds bijna niks) Ik zal straks thuis eens kijken hoeveel kcal dat is.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 18:50 schreef Aventura het volgende:
[..]
Taco wel, Janneke niet. Taco likt m'n bord altijd schoon als ik kiwi heb gehad.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 15:37 schreef Miss_S het volgende:
Heeft iemand van jullie trouwens ook katten die kiwi lusten?
Die van mij wel ben ik achter gekomen, raar beest
Vis en spinazie is toch een gevaarlijke combi? (ik las tenminste ergens dat zalm en spinazie een giftige combi is).quote:[quote]Op vrijdag 18 januari 2008 19:03 schreef conleche het volgende:
Die van Iglo heb ik nog nooit geprobeerd, maar vroeger hadden ze van de AH excellent ook zoiets, met vis en spinazie en die vond ik idd heerlijk![]()
Neuh, meestal zit ik er wel onder, maar heb er ook geen problemen mee om erboven te zitten. Zal echter niet zo snel boven de 700 gaan zitten en dan let ik dus verder ook op wat ik de rest van de dag eet. Mijn ontbijt is vrij karig (jaja, ik weet het, ik zou dan meer moeten eten), dus ik kan me met het avondeten wel wat meer veroorlovenquote:Op vrijdag 18 januari 2008 19:05 schreef Miss_S het volgende:
[..]
500kcal vind ik toch best wel veel voor een maaltijd
Elke combi met vis erin spreekt me sws niet aanquote:Op vrijdag 18 januari 2008 23:44 schreef Medellin het volgende:
De combinatie spinazie en vis staat me sowieso al niet echt aan.
Spinaziequote:Op vrijdag 18 januari 2008 23:55 schreef Medellin het volgende:
Elke combo met spinazie staat me niet aan
Vis is yum !
Medellin is sws een manquote:Op vrijdag 18 januari 2008 23:56 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Spinazie.
Ik denk niet dat wij een goed koppel zullen vormen.
ff opgezocht, en het is ongeveer 550kcal per verpakking, maar ik eet meestal de helft.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 22:27 schreef omearos het volgende:
[..]
Oeh, daar ben ik ook gek op, heb er ook altijd wel een paar in de vriezer liggen voor als ik niet wil koken. Ben sowieso gek op vis. Er zijn ook van die wokgerechten uit de vriezer met vis, ook erg lekker alleen iets meer werk (nog steeds bijna niks) Ik zal straks thuis eens kijken hoeveel kcal dat is.
Klinkt heel lekkerquote:Op zaterdag 19 januari 2008 00:05 schreef conleche het volgende:
Ik heb een heel lekker recept voor oosterse vissticks: Maak een marinade van zoute en zoete ketjap, knoflook, citroengras (serreh), ui, sambal badjak, gember, ketoembar, laos en een beetje olie laat daar de visstick in staan en schuif het daarna in de oven: heerlijk!
Vissticks je zegt net dat je daar wel van houdt toch?quote:Op zaterdag 19 januari 2008 00:10 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Klinkt heel lekker. Alleen die vis niet zo
.
Idd, ik las verkeerdquote:Op zaterdag 19 januari 2008 00:12 schreef conleche het volgende:
[..]
Vissticks je zegt net dat je daar wel van houdt toch?
Truste! Ja doodnormale vissticks. Maar daar lijken ze niet meer op als uit de oven komen! Ik ga het deze week weer eens maken, krijg er zelf trek van nuquote:Op zaterdag 19 januari 2008 00:17 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Idd, ik las verkeerd. Sorry, het is laat ende ik ben moe
.
Maar dat zijn dus doodnormale vissticks met een Oosters tintje?
Ik ga nu naar bed trouwens. Trusten en tot morgen!.
Same here, vind het ook altijd 'zonde' om kcals te drinken. Enige uitzonderingen zijn bier, wijn en hier ook Coolbest (Mango Dream mmmmmmm).quote:Op zaterdag 19 januari 2008 08:37 schreef Miss_S het volgende:
Goedemorgen
Ik probeer ook niet mijn kcal uit drank te halen behalve normaal dan 4 glazen wijn in de week (wat nu dus iets meer alcohol is geworden) en ook zo'n 4 glazen coolbest.
Verder eigenlijk alleen water en heel afentoe thee (waar ik nu best zin in heb)
Vorig jaar dronk ik nogal wat Mango Dream en dat ging ik voelen in m'n portemonnee.quote:
Klinkt goed zegquote:Op zaterdag 19 januari 2008 12:02 schreef Aventura het volgende:
Eindelijk voel ik dat er iets gebeurt. Ben dan ok al een paar dagen rond de 1300 kcal qua eten. Volgens mij is me dat in geen jaren geluktIk voel me slank en minder opgeblazen dan normaal. Vanavond ga ik wel uit eten & stappen. Ik ga Koninckjes afwisselen met water. En we gaan naar een restaurant waar je maaltijdsalades kunt bestellen. De schade kan dus beperkt blijven.
1300kcal is dan ook wel redelijk weinigquote:Op zaterdag 19 januari 2008 12:02 schreef Aventura het volgende:
Eindelijk voel ik dat er iets gebeurt. Ben dan ok al een paar dagen rond de 1300 kcal qua eten. Volgens mij is me dat in geen jaren geluktIk voel me slank en minder opgeblazen dan normaal. Vanavond ga ik wel uit eten & stappen. Ik ga Koninckjes afwisselen met water. En we gaan naar een restaurant waar je maaltijdsalades kunt bestellen. De schade kan dus beperkt blijven.
Dat is idd wel een goed streven danquote:Op zaterdag 19 januari 2008 13:08 schreef motorbloempje het volgende:
heb trouwens een goed streven: rond april rond de 75 kilo proberen te zitten, zodat ik een mooi leren motorpak kan kopen![]()
![]()
![]()
en daarbij nog een reden om niet meer af te vallen dan 70,0kg: als ik dan nóg meer afval, moet ik weer een nieuw motorpak kopen: een geintje van een euro of 800
![]()
Ik spreid het lekker. Dus als ik over een uurtje of 2 weer trek krijg dan neem ik nog iets en zo verder....quote:Op zaterdag 19 januari 2008 13:43 schreef Miss_S het volgende:
Conleche ik zou er zeker niet mee stoppen maar inderdaad misschien minderen
En waarom maar gebrunched met 1 broodje?
Ik heb net 2 pistoletjes op als lunch
Mark slaapt op een hoogslaper en z'n wekker staat beneden. Als hij z'n wekker uit wil zetten, moet hij dus bed uit en trapje af.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 13:54 schreef conleche het volgende:
[..]
Ik spreid het lekker. Dus als ik over een uurtje of 2 weer trek krijg dan neem ik nog iets en zo verder....
(ik had trouwens vannochtend toen ik wegging nog wel even snel een glas met half verse jus en half vifit-frambozen drank achterovergeslagen, had geen tijd voor een echt ontbijt omdat ik maar moeilijk m'n bed uit kon komen: ik heb geloof ik wel 4x een klap op die sluimerknop gegeven)
quote:Op vrijdag 18 januari 2008 23:32 schreef Aventura het volgende:
Da's echt zo'n fabeltje. Echt in het rijtje 'van chocola krijg je pukkels', 'koffie werkt vochtafdrijvend'. Hardnekkig blijkbaar.
quote:Nitraat en nitriet
Nitraat is een stof die van nature in drinkwater en groenten voorkomt. Het is nauwelijks schadelijk voor mensen. Door het bewaren, bereiden of het eten van groente wordt nitraat gedeeltelijk omgezet in nitriet. Nitriet is sneller schadelijk. Daarom is het advies volop groente te eten, maar niet vaker dan twee keer per week nitraatrijke groenten. Combineer nitraatrijke groente ook liever niet met vis, schaal- of schelpdieren. Dit voorkomt de vorming van mogelijk kankerverwekkende nitrosamines in het lichaam.
Nitraatrijke groenten zijn andijvie, rode bieten, snijbiet, bleekselderij, Chinese kool, koolrabi, paksoi, postelein, raapstelen, waterkers, alle soorten sla, spinazie, spitskool en venkel.
Het Voedingscentrum adviseert:
* Eet dagelijks twee ons groente waarvan maximaal twee keer per week nitraatrijke groente.
* Geef baby’s jonger dan zes maanden geen nitraatrijke groente. Ze zijn gevoeliger voor de negatieve gevolgen van nitriet.
* Geef geen restjes nitraatrijke groente aan kinderen jonger dan één jaar.
* Bewaar verse nitraatrijke groenten in de koelkast en niet langer dan twee dagen.
* Koel restjes nitraatrijke groenten snel af en bewaar ze hooguit twee dagen in de koelkast.
Daarna kan de bewaarde groente nog één keer worden opgewarmd.
*
Gebruik geen groentenat van nitraatrijke groente voor soep of saus.
* Verwijder de hoofdnerven en buitenste bladeren van sla.
* Eet ’s winters diepvriesspinazie. In de winter bevat verse spinazie meer nitraat.
* Eet vis en schaaldieren alleen met een groente waar weinig nitraat in zit, zoals worteltjes. Door nitraatrijke groente te combineren met vis schaal- of schelpdieren zoals garnalen en mosselen kunnen voor het lichaam schadelijke stoffen ontstaan.
Bron
Ik trek me er ook weinig van aan, maar ik wou even melden dat het geen fabeltje isquote:Op zaterdag 19 januari 2008 14:19 schreef motorbloempje het volgende:
spoor4: van álles krijg je tegenwoordig kanker![]()
van witbrood met hagelslag, van bruin brood met kaas, van ademen, van leven krijg je kanker
triest, maar waarde kans dat zoiets gebeurd echter, is wel zo ontzettend klein, dat het het niet waard is om spinazie met kabeljauw te mijden
je loopt meer risico als je tijdens het fietsen achter een bus rijdt
Mijn wekker staat ook niet binnen bereik van mijn bed, maar heb eigenlijk niet zo'n moeite met het opstaan zelfquote:Op zaterdag 19 januari 2008 13:56 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Mark slaapt op een hoogslaper en z'n wekker staat beneden. Als hij z'n wekker uit wil zetten, moet hij dus bed uit en trapje af.
Dan ben je wel meteen wakker.
Hehe.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 14:33 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Mijn wekker staat ook niet binnen bereik van mijn bed, maar heb eigenlijk niet zo'n moeite met het opstaan zelfalleen moet je niet meteen tegen me beginnen te praten
Oh, dat is wel kut.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 14:59 schreef Miss_S het volgende:
Ik was paar dagen geleden bijna 3 uur bezig om bij mijn vriendje te komen, treinen hadden vertraging2x een trein voor mijn neus zien wegrijden.
lol, lekker slimquote:Op zaterdag 19 januari 2008 15:01 schreef Viking84 het volgende:
Nomineer mij maar voor muts van het jaar 2008 trouwens. Hele kamer doorzocht op zoek naar de adapter van mijn mp3-speler, kijk ik nog even goed naar mp3-speler, zit de stekker vd adapter er gewoon al in
. Had de adapter van m'n mp3-speler even aangezien voor die van m'n laptop
.
Daarom haat ik treinen die zich splitsen, grote kans dat ik de verkeerde neemquote:Op zaterdag 19 januari 2008 15:03 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Oh, dat is wel kut.
Ik hoop niet dat ik ook nog vertraging zal hebben. Gelukkig nooit veel last van
.
Ik ben wel eens in het verkeerde treinstel gestapt. Je hebt vanaf Groningen namelijk een deel dat tot aan Groningen gaat en een deel dat doorgaat naar Amersfoort. Ik had niet door dat iedereen in mijn deel in Zwolle uitstapte. Ik merkte pas dat er iets niet klopte, toen de trein achteruit ging ipv vooruit, zoals zou moeten als ik naar Amersfoort ging.
Gado-gado had je deze week ookal op toch? Of was dat iemand anders?quote:Op zaterdag 19 januari 2008 17:20 schreef Sylvana het volgende:
wij eten gado-gado, gisteren die knorr mix privencaalse kipschotel gehad, die bijft erg lekker
Klinkt lekker! (maak je de knoflooksaus zelf? Ik maak hem altijd met ongeveer 1/3 slankroom, dan wordt ie wat zachter) Misschien wel een idee ook voor mij vanavond, want ik moet nu toch echt naar de AH, anders zit ik weer aan de rookworst met rode bietquote:Op zaterdag 19 januari 2008 18:05 schreef motorbloempje het volgende:
ik denk dat ik morgen nog even ga hardlopen voordat we naar de nieuwjaarszooiborrel van oom en tante vanmoeten
wel gezellig, daar niet van, maar wil eigenlijk heel graag nog even lopen
dus als het wat droger is bind ik de veters van de sportschoenen 'nog even strak vast' zoals Evy zegt, en dan even een lesje lopen.. even bedenken of ik nog een keer les 6 ga doen, en dan maandag les 7, of dat ik morgen meteen 7 ga doen
wij eten vanavond lekker shoarma:
heb zelf magere varkens-lappen in reepjes gesneden vanmiddag en die ingekruidsnijd er zo lekker een paprikaatje, wat champignonnetjes en wat broccoli doorheen, in een pitabroodje met een klein beetje knoflooksaus, en huppakee
![]()
Knoflooksaus is echt dankbaar werk om zelf te makenquote:Op zaterdag 19 januari 2008 18:16 schreef motorbloempje het volgende:
neen, maar maak wel een beetje yo-fresh-tzaziki altijd erbij
die dipsauszakjes van Duyvis zijn daten die maak je aan met wat eetlepels magere yoghurt
![]()
erg lekker
en verder staat hier gewoon een tafelsaus van de superkook op tafelmaar wil 't wel een keer zelf maken
![]()
wil zoveel nog eens zelf makenmaar wil ook eigenlijk eerst een ruimere keuken hebben
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |