abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_56131476
Simulatieclienten vind ik eigenlijk moeilijker dan echte opvoeders (bij mij dan), maar je leert er wel veel van
pi_56131593
godverde.. wil vandáág naar Den Haag om mijn diploma op te halen kan ik vlees dus weer in de vriezer gooien.. en ja, als we naar m'n ouders gaan, dan wordt het ongezond eten want ja, het is nu eenmaal vrijdag

godver.. nou ja.. het moet tóch gebeuren, en heb mijn ouders toch al zeker weer 4 weken niet gezien
Ja doei.
pi_56131698
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 15:32 schreef motorbloempje het volgende:
godverde.. wil vandáág naar Den Haag om mijn diploma op te halen kan ik vlees dus weer in de vriezer gooien.. en ja, als we naar m'n ouders gaan, dan wordt het ongezond eten want ja, het is nu eenmaal vrijdag

godver.. nou ja.. het moet tóch gebeuren, en heb mijn ouders toch al zeker weer 4 weken niet gezien
Wat eten ze dan op vrijdag?
pi_56131753
Heeft iemand van jullie trouwens ook katten die kiwi lusten?
Die van mij wel ben ik achter gekomen, raar beest
pi_56131780
Hoezo verplicht op vrijdag ongezond eten? Ik snap dat echt niet, van die mensen die op maandag altijd dat eten, op dinsdag altijd pasta, op woensdag altijd patat, op donderdag dan eens wat met rijst, op vrijdag iets met noodles en dan in het weekend patat en pannenkoeken ofzo.

Ik zou echt niet elke week hetzelfde willen eten, bijvoorbeeld elke woensdag pasta en elke vrijdag patat, ik zou echt gek worden.

Maar bij veel gezinnen gaat het wel zo, dat ze overal vaste dagen voor hebben
pi_56131812
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 15:37 schreef Sylvana het volgende:
Hoezo verplicht op vrijdag ongezond eten? Ik snap dat echt niet, van die mensen die op maandag altijd dat eten, op dinsdag altijd pasta, op woensdag altijd patat, op donderdag dan eens wat met rijst, op vrijdag iets met noodles en dan in het weekend patat en pannenkoeken ofzo.

Ik zou echt niet elke week hetzelfde willen etne, bijvoorbeeld elke woensdag pasta en elke vrijdag patat, ik zou echt gek worden.

Zeker in het weekend staat het heel vaak vast bij mensen, hier was het eerst altijd 2 dagen chinees in het weekend.
Maar gelukkig is het nu heel afwisselend.
pi_56131840
daarom was ik zo blij dat ik het huis uit was

maandag iets met pasta (dan eet mn pa niet mee, en die lust dat niet), dinsdag aardappelen en groente, woensdag iets met rijst, donderdag aardappelen en groente, vrijdag chinees ofzo (zie hier je antwoord conleche), zaterdag soep en zondag kip met patat
Ja doei.
pi_56132057
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 15:40 schreef motorbloempje het volgende:
daarom was ik zo blij dat ik het huis uit was

maandag iets met pasta (dan eet mn pa niet mee, en die lust dat niet), dinsdag aardappelen en groente, woensdag iets met rijst, donderdag aardappelen en groente, vrijdag chinees ofzo (zie hier je antwoord conleche), zaterdag soep en zondag kip met patat
Tjap tjoi is je vriend
pi_56132071
quote:

Ik zou echt niet elke week hetzelfde willen eten, bijvoorbeeld elke woensdag pasta en elke vrijdag patat, ik zou echt gek worden.

Ik wist niet eens dat mensen zo aten tot ik in CUL iemand zag reageren over zijn wekelijkse maaltijden thuis. Ze aten daar thuis daadwerkelijk 7 gerechten: voor elke dag van de week een vast gerecht Ik was echt héél erg verbaasd.

Wij hadden alleen een standaardgrecht voor de zondag: soep. Vaak met een stukje vlees en patat.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_56132100
hoor net patat en iets erbij (frituur) mooi dat ik een paar patatjes eet en er een groentemix bij haal en/of een salade
Ja doei.
pi_56132437
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 12:49 schreef conleche het volgende:

[..]

Nee, poppedeintje, niet doen hoor, geen zorgen!!

FF serieus: ik vind wel degelijk dat MoBlo wat fel reageert. Ze heeft een punt dat ze niet direct wil horen: "pas maar op, het afvallen gaat binnenkort stoppen hoor" Maar dat was vast niet zo bedoeld en als ze dat dan wat rustiger brengt, dan lopen de dingen niet zo'n vaart. Aan de andere kant: als we dus weten dat ze nogal snel aangebrandt is, kan je daar ook weer rekening mee houden en haar daar dan weer rustig op wijzen, zonder direct te verzanden in schelden. Mèn, dat Fok is nog goed voor je sociale skills
Haha ben 't helemaal met je eens

Ik bedoelde 't ook niet gemeen wat ik ook zei tegen MoBlo.. Maar als ze dan in de aanval gaat denk ik En ik wil helemaal geen ruzie

Heb zelfs geen aanvaringen meer met miss_s
pi_56132487
quote:

Ik snap dat ook niet
pi_56132534
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 15:59 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]

Heb zelfs geen aanvaringen meer met miss_s
Zal ook niet zo snel meer gebeuren
pi_56132594
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 16:02 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Zal ook niet zo snel meer gebeuren
omdat je me negeert of ?
pi_56132619
Jemig, stelletje vrouwen!
pi_56132631
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 16:03 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]

omdat je me negeert of ?
Nee ik negeer je niet, maar ik heb daar geen zin meer in.
pi_56132702
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 16:04 schreef minilotje het volgende:
daarom heb ik ook nagenoeg geen vriendinnen, alleen maar vrienden
Ja doei.
pi_56132712
Wij aten vroeger thuis doordeweeks de Hollandse pot, 1x daarvan vis. Zaterdag was het, nasi, bami, macaroni, boeuf stroganoff, iets buitenlands kortom en zondag was het wat "luxer" dus een biefstukje of een ander iets prijziger vleessoort en een lekker toetje en/of een voorgerechtje. Maar het stond niet vast wát we precies aten.
pi_56132760
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 16:04 schreef minilotje het volgende:
Het was een grapje
pi_56132770
Vrouwen hebben geen humor !
pi_56132813
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 16:08 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
Vrouwen hebben geen humor !
Jij toch wel :p
pi_56132939
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 16:10 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Jij toch wel :p
Ik ben dan ook een man
pi_56132974
Ik heb wel humor

Zelfs toen ze me in wat-draag-ik vandaag uitmaakten voor een jongetje. Dat heb ik op gepaste wijze recht moeten zetten
pi_56132997
Ik ben weer klaar met relaxen, 2 gidsen, viva, flair, yes en 2 voetbal internationals uitgelezen Liep nog een beetje achter Nu tas inpakken en naar Peter toe Fijn weekend allemaal
pi_56133007
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 16:14 schreef Principessa.Farfalla het volgende:

[..]

Ik ben dan ook een man
Oja duidelijk
pi_56133035
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 16:15 schreef conleche het volgende:
Ik heb wel humor

Zelfs toen ze me in wat-draag-ik vandaag uitmaakten voor een jongetje. Dat heb ik op gepaste wijze recht moeten zetten
Dat heb je zeker goed recht gezet
De ogen van de meeste zullen er wel uitgevallen zijn
pi_56133111
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 15:15 schreef Isabeau het volgende:
Moblo, wat ben je goed bezig en je bent zo héérlijk enthousiast Keep up the good work! Ik ben fier op je

Veiligheidsspeldje: fijn dat de simulatiepatiënt meeviel. In het 'echt' is het allemaal veel natuurlijker, dus dan valt het nòg meer mee! En Marmite is niet te eten. Althans, dat vind ik
Punt 1: dat zij de docent ook al (nu moet je eigenlijk anticiperen op wat je denkt dat de patient wil uitbeelden in zijn rol)
punt 2: na zoveel gemengde reacties over de marmite weet ik nog niet of ik het ga kopen. Maar ik hoef ook nog niet naar de supermarkt.
De waldenfarm.com heeft nog niet geemaild. Wel jammer, maar ja aan de reacties te lezen is het ZO'n lekker spul en dat calorieloos, dat moet wel zo een wonderrecept zijn dat ze het niet prijs willen geven

Vanavond eet ik mie met kip en lekker veel groenten. Paprika (zo lekker ) champignons, uitjes komkommer en een woksausje en ik heb weer lekker gegeten... Ik heb al in de eetmeter ingevuld dat het een behoorlijk groene dag gaat worden (en heb toch niets ongezonds in huis dus ik kan hoogstens teveel boterhammen eten).
Het mooi kotsende meisje.
pi_56133120
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 16:17 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Dat heb je zeker goed recht gezet
De ogen van de meeste zullen er wel uitgevallen zijn
Heb wel ff m'n buik een beetje ingehouden, zodat het verschil wat duidelijker was
pi_56133167
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 16:21 schreef veiligheidsspeldje het volgende:

[..]

Punt 1: dat zij de docent ook al (nu moet je eigenlijk anticiperen op wat je denkt dat de patient wil uitbeelden in zijn rol)
punt 2: na zoveel gemengde reacties over de marmite weet ik nog niet of ik het ga kopen. Maar ik hoef ook nog niet naar de supermarkt.
De waldenfarm.com heeft nog niet geemaild. Wel jammer, maar ja aan de reacties te lezen is het ZO'n lekker spul en dat calorieloos, dat moet wel zo een wonderrecept zijn dat ze het niet prijs willen geven

Vanavond eet ik mie met kip en lekker veel groenten. Paprika (zo lekker ) champignons, uitjes komkommer en een woksausje en ik heb weer lekker gegeten... Ik heb al in de eetmeter ingevuld dat het een behoorlijk groene dag gaat worden (en heb toch niets ongezonds in huis dus ik kan hoogstens teveel boterhammen eten).
Volgens mij is marmite heel goedkoop, dus je kan allicht een potje proberen, als je het niet lekker vindt op brood: door sauzen en soepen voegt het wel smaak toe. En volgens mij is marmite niet Engels maar Australisch....
pi_56133649
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 16:21 schreef conleche het volgende:

[..]

Heb wel ff m'n buik een beetje ingehouden, zodat het verschil wat duidelijker was
slim
vond het trouwens wel een leuke combinatie die blouse met trui (of wat was het) erover
pi_56134618
Ik heb nog niet echt door hoeveel ik moet koken voor 1 prsoon Flinke portie broccoli en spruitjes op met aardappelkoekjes (zelf gemaakt met jalapenopeper en ui erdoor) en pangafilet Yum!
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_56134813
Vandaag hier weer een stoommaaltijd, deze keer met kip
pi_56136130
Ik ga nog eens een dagje zonder computer het leven door ... meteen een halfuur kwijt met bijlezen ... veel boeiends had ik niet te melden, maar hier móet ik toch even op reageren:
quote:
Op donderdag 17 januari 2008 22:16 schreef Huppelei het volgende:
Hele discussie in het Post je nieuwe kleding topic over mij..
Wat vinden jullie?

Die flappen horen achter me broek te zitten. En het gaat om die broek ja..
[ afbeelding ]
Ik ben namelijk helemaal gek op felgekleurde broeken, zeker de combi met zo'n soort shirt . Heb zelf rode, knalgele, knalgroene en blauwe exemplaren (net zo blauw als deze) en vind het geweldig. Beetje kleur is niets mis mee (ik zou wel andere schoenen doen ) ... volgens mij hou ik van dat soort broeken

... en eten op bepaalde dagen, bij mij thuis is er ook een zekere gewoonte. Op zondag iets van fruitrijst of iets anders makkelijks, in de middag. Woensdag mag een van de kinderen eten kiezen, dus vaak ongezond (behalve als ik kies) en dan mogen we bij de tv zitten. Op zaterdag vaak ook wat bijzonders/apart gerecht. Broertje dat structuur nodig heeft enzo, hij kan echt van streek raken als we daar te erg van afwijken.

En ik val af als ik een zak M&M's eet, maar eet ik een dag heel weinig omdat ik buikpijn heb, kom ik spontaan weer aan. Nu eerst maar eens het rond 9/10 uur snoepen/eten afleren, dat wordt namelijk iets te vaak chips ofzo ...
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  vrijdag 18 januari 2008 @ 18:50:23 #234
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_56136400
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 12:15 schreef conleche het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld: een hele berg wokgroenten met stukjes kip. Of witlof met ham en kaas en een stukje vlees. Eigenlijk moet je gewoon je groenten iets lekkerder maken, dan mis je sws de koolhydraten minder.
Een makkelijke tip, eet gewoon een hele pak Iglo Viscuisine. Dan heb je maar 500 kcal binnen, en bijna geen koolhydraten. Ik heb net Florentine op, erg lekker met spinazie en tomaat erop. Handig voor als je moe uit je werk komt en makkelijk om een voorraadje van in de vriezer te hebben!
pi_56136736
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 18:50 schreef Aventura het volgende:

[..]

Een makkelijke tip, eet gewoon een hele pak Iglo Viscuisine. Dan heb je maar 500 kcal binnen, en bijna geen koolhydraten. Ik heb net Florentine op, erg lekker met spinazie en tomaat erop. Handig voor als je moe uit je werk komt en makkelijk om een voorraadje van in de vriezer te hebben!
Die van Iglo heb ik nog nooit geprobeerd, maar vroeger hadden ze van de AH excellent ook zoiets, met vis en spinazie en die vond ik idd heerlijk

Heb net gerend: eerst 1,5 km. toen even bij een vriendin langs en toen nog 3,5 km. met een omweg naar huis.
Nou ja, toch 5 km.
pi_56136763
quote:

[..]

500kcal vind ik toch best wel veel voor een maaltijd
  vrijdag 18 januari 2008 @ 19:45:51 #237
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_56137931
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 19:05 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Valt toch wel mee? Volgens mij is zo'n 600-700 kcal standaard.
Maargoed ik kom ermee op een dagtotaal van 1277 kcal.
Verder heb ik nog gegeten: 1 bakje biogarde met cruesli, 3 bruine boterhammen met beleg, 1 mini-eierkoek.
Niet echt veel te noemen! Ik neem nog wat mandarijntjes en dan heb ik het voor mijn doen uitzonderlijk goed gedaan.
pi_56138211
Ik heb net op:

80 gram magere rookworst op een bedje van een half potje rode bieten en aardappelballetjes en gebakken ui met een trio van mosterd, ketchup en light-mayo.

Ik was al helemaal natgeregend bij het hardrennen en kon me er niet toe zetten naar de AH te gaan. Bovenstaande is het resultaat van even struinen in mijn voorraadkast
pi_56139532
Ik heb het moeilijk!
Vandaag yoghurt met Special K op, 2 plakken mueslibrood, 2 rijstwafels en spaghetti met bolognesesaus. En een appel.

En nu...nu wil ik chips. Met dip. Of koek. Of appel crumble, zelfgemaakt. Of chocola. Of drop. Of B&J's Piece of Cake. Of allemaal.
Helllllp.
pi_56139936
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 20:40 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik heb het moeilijk!
Vandaag yoghurt met Special K op, 2 plakken mueslibrood, 2 rijstwafels en spaghetti met bolognesesaus. En een appel.

En nu...nu wil ik chips. Met dip. Of koek. Of appel crumble, zelfgemaakt. Of chocola. Of drop. Of B&J's Piece of Cake. Of allemaal.
Helllllp.
Zet thee en ga met theemok en al in een lekker warm bad liggen. Voor je uit bad gaat, ga dan heeeeel uitgebreid je tanden poetsen.
pi_56140972
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 20:53 schreef conleche het volgende:

[..]

Zet thee en ga met theemok en al in een lekker warm bad liggen. Voor je uit bad gaat, ga dan heeeeel uitgebreid je tanden poetsen.
Dank je
De thee heeft geholpen. Ik heb 1 klein handje Japanse mix op en nu is de bui over.
Helaas heb ik geen bad...dat zou een goede afleiding zijn.
  vrijdag 18 januari 2008 @ 21:39:03 #242
154952 spoor4
Spoort niet
pi_56141118
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 21:33 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Dank je
De thee heeft geholpen. Ik heb 1 klein handje Japanse mix op en nu is de bui over.
Helaas heb ik geen bad...dat zou een goede afleiding zijn.
Niet kopen is sowieso makkelijker dan niet opeten
pi_56141603
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 21:39 schreef spoor4 het volgende:

[..]

Niet kopen is sowieso makkelijker dan niet opeten
Klopt, dit zat bij het kerstpakket nog. Maar ik zeg heel eerlijk: als ik iets in huis had gehad als chips of choc chip cookies, dan had ik de verleiding ws. niet kunnen weerstaan.
pi_56141860
Ik heb ook heel even veel behoefte aan zoet, maar er is "gelukkig" werkelijk niets in huis. Duik zometeen mijn bed maar in, morgen om 5 uur gaat de wekker . Hele dag naar taekwondowedstrijden kijken. Gewoonlijk zou ik mezelf dan helemaal volvreten, zit er nu niet in, er is enkel brood in huis . En een peer meenemen gaat niet, die worden na een halfuurtje al bruin. Voelde me even heel zielig toen ik daar achter kwam . Vooral omdat de winkels al dicht waren, en niet open zijn voor ik vertrek.

Gezond dagje dus morgen .
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_56142102
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 22:04 schreef Chicolate het volgende:
Ik heb ook heel even veel behoefte aan zoet, maar er is "gelukkig" werkelijk niets in huis. Duik zometeen mijn bed maar in, morgen om 5 uur gaat de wekker . Hele dag naar taekwondowedstrijden kijken. Gewoonlijk zou ik mezelf dan helemaal volvreten, zit er nu niet in, er is enkel brood in huis . En een peer meenemen gaat niet, die worden na een halfuurtje al bruin. Voelde me even heel zielig toen ik daar achter kwam . Vooral omdat de winkels al dicht waren, en niet open zijn voor ik vertrek.

Gezond dagje dus morgen .
Een peer en appel blijft hier altijd wel redelijk lang goed hoor.
Neem ze altijd mee naar school in zilverfolie
pi_56142473
quote:

[..]

Oeh, daar ben ik ook gek op, heb er ook altijd wel een paar in de vriezer liggen voor als ik niet wil koken. Ben sowieso gek op vis. Er zijn ook van die wokgerechten uit de vriezer met vis, ook erg lekker alleen iets meer werk (nog steeds bijna niks) Ik zal straks thuis eens kijken hoeveel kcal dat is.
pi_56142693
vanavond trouwens 3 glazen wijn op, 1 glas passoa en 1 glas blue curacao
Maar goed dat dat niet elke week is
Zit vandaag toch nog onder 1800kcal
  vrijdag 18 januari 2008 @ 22:54:02 #248
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56143136
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 15:37 schreef Miss_S het volgende:
Heeft iemand van jullie trouwens ook katten die kiwi lusten?
Die van mij wel ben ik achter gekomen, raar beest
Taco wel, Janneke niet. Taco likt m'n bord altijd schoon als ik kiwi heb gehad.

Ik ben vandaag bij een oude vriendin geweest en het was zó leuk. Toen we, na 2 jaar huisgenotes te zijn geweest, beiden ergens anders gingen wonen, is het contact wat verwaterd en ik ergerde me wat aan haar, maar ze is erg volwassen geworden in de tussentijd (en ik ook). Dus ik zie er wel een hernieuwde vriendschap in . We hebben ook erg lekker en gezond gegeten. Tagliattelle met prei, champignons ( ), magere spekreepjes, beetje crème fraiche en versgeraspte Parmezaanse kaas .

Minder gezond was dat ze speciaal voor mij een appeltaart had gebakken .
"Speciaal voor mijn verjaardag, zeker?" zei ik, maar die was ze vergeten . Stukje gehad, lekker warm .
quote:
[quote]Op vrijdag 18 januari 2008 19:03 schreef conleche het volgende:
Die van Iglo heb ik nog nooit geprobeerd, maar vroeger hadden ze van de AH excellent ook zoiets, met vis en spinazie en die vond ik idd heerlijk
Vis en spinazie is toch een gevaarlijke combi? (ik las tenminste ergens dat zalm en spinazie een giftige combi is).
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 19:05 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Neuh, meestal zit ik er wel onder, maar heb er ook geen problemen mee om erboven te zitten. Zal echter niet zo snel boven de 700 gaan zitten en dan let ik dus verder ook op wat ik de rest van de dag eet. Mijn ontbijt is vrij karig (jaja, ik weet het, ik zou dan meer moeten eten), dus ik kan me met het avondeten wel wat meer veroorloven .
Ik heb ook geen zin om alleen maar slankrecepten van Allerhande uit te proberen. Daarvoor ben ik veel te dol op eten. Ik vind het nu ook leuker om zoveel mogelijk zelf te maken. Ga morgen misschien wel zelf rösti maken .

Over het algemeen vind ik het trouwens zonde om m'n calorieën aan alcohol te vergooien. Daar zit echt té veel in, niet leuk meer.
Ik drink dan ook zelden calorierijke dranken. Gemiddeld een glas jus d'orange per dag en ook drink ik enkele keren per week een beker warme chocomelk (zoals nu ), maar verder bewaar ik m'n kcal liever voor eten .

Zo, ik ben weer bij gelezen .
Niet meer actief op Fok!
pi_56143792
Ja dat zei m'n moeder ook al dat spinazie en vis een gevaarlijke combi was. Gen idee waar dat vandaan komt; ik zal es googelen...
  vrijdag 18 januari 2008 @ 23:32:31 #250
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_56144105
Da's echt zo'n fabeltje. Echt in het rijtje 'van chocola krijg je pukkels', 'koffie werkt vochtafdrijvend'. Hardnekkig blijkbaar.
pi_56144396
De combinatie spinazie en vis staat me sowieso al niet echt aan.
Licht! En zo ware het daar.
  vrijdag 18 januari 2008 @ 23:53:32 #252
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56144648
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 23:44 schreef Medellin het volgende:
De combinatie spinazie en vis staat me sowieso al niet echt aan.
Elke combi met vis erin spreekt me sws niet aan .
Of het moeten al vissticks zijn .
Niet meer actief op Fok!
pi_56144690
Elke combo met spinazie staat me niet aan

Vis is yum !
Licht! En zo ware het daar.
  vrijdag 18 januari 2008 @ 23:56:03 #254
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56144708
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 23:55 schreef Medellin het volgende:
Elke combo met spinazie staat me niet aan

Vis is yum !
Spinazie .

Ik denk niet dat wij een goed koppel zullen vormen .
Niet meer actief op Fok!
pi_56144935
Ik heb een heel lekker recept voor oosterse vissticks: Maak een marinade van zoute en zoete ketjap, knoflook, citroengras (serreh), ui, sambal badjak, gember, ketoembar,rood pepertje, laos, beetje azijn of citroensap en een beetje olie laat daar de visstick in staan en schuif het daarna in de oven: heerlijk!

[ Bericht 7% gewijzigd door conleche op 19-01-2008 00:21:01 ]
pi_56144953
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 23:56 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Spinazie .

Ik denk niet dat wij een goed koppel zullen vormen .
Medellin is sws een man
pi_56145027
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 22:27 schreef omearos het volgende:

[..]

Oeh, daar ben ik ook gek op, heb er ook altijd wel een paar in de vriezer liggen voor als ik niet wil koken. Ben sowieso gek op vis. Er zijn ook van die wokgerechten uit de vriezer met vis, ook erg lekker alleen iets meer werk (nog steeds bijna niks) Ik zal straks thuis eens kijken hoeveel kcal dat is.
ff opgezocht, en het is ongeveer 550kcal per verpakking, maar ik eet meestal de helft.
http://www.queensproducts.com/nl/consumer/products/newproducts
  zaterdag 19 januari 2008 @ 00:10:56 #258
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56145062
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 00:05 schreef conleche het volgende:
Ik heb een heel lekker recept voor oosterse vissticks: Maak een marinade van zoute en zoete ketjap, knoflook, citroengras (serreh), ui, sambal badjak, gember, ketoembar, laos en een beetje olie laat daar de visstick in staan en schuif het daarna in de oven: heerlijk!
Klinkt heel lekker . Alleen die vis niet zo .
Niet meer actief op Fok!
pi_56145113
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 00:10 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Klinkt heel lekker . Alleen die vis niet zo .
Vissticks je zegt net dat je daar wel van houdt toch?
  zaterdag 19 januari 2008 @ 00:17:07 #260
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56145208
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 00:12 schreef conleche het volgende:

[..]

Vissticks je zegt net dat je daar wel van houdt toch?
Idd, ik las verkeerd . Sorry, het is laat ende ik ben moe .
Maar dat zijn dus doodnormale vissticks met een Oosters tintje?

Ik ga nu naar bed trouwens. Trusten en tot morgen! .
Niet meer actief op Fok!
pi_56145236
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 00:17 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Idd, ik las verkeerd . Sorry, het is laat ende ik ben moe .
Maar dat zijn dus doodnormale vissticks met een Oosters tintje?

Ik ga nu naar bed trouwens. Trusten en tot morgen! .
Truste! Ja doodnormale vissticks. Maar daar lijken ze niet meer op als uit de oven komen! Ik ga het deze week weer eens maken, krijg er zelf trek van nu
pi_56148229
Goedemorgen

Ik probeer ook niet mijn kcal uit drank te halen behalve normaal dan 4 glazen wijn in de week (wat nu dus iets meer alcohol is geworden) en ook zo'n 4 glazen coolbest.
Verder eigenlijk alleen water en heel afentoe thee (waar ik nu best zin in heb )
pi_56149203
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 08:37 schreef Miss_S het volgende:
Goedemorgen

Ik probeer ook niet mijn kcal uit drank te halen behalve normaal dan 4 glazen wijn in de week (wat nu dus iets meer alcohol is geworden) en ook zo'n 4 glazen coolbest.
Verder eigenlijk alleen water en heel afentoe thee (waar ik nu best zin in heb )
Same here, vind het ook altijd 'zonde' om kcals te drinken. Enige uitzonderingen zijn bier, wijn en hier ook Coolbest (Mango Dream mmmmmmm).
Heb trouwens ontdekt dat mijn lekkerste biertje (Koninck) maar 31 kcal per 100 ml. bevat. Gewoon pils heeft er zo rond de 45.
pi_56149222
Mango Dream ja
  zaterdag 19 januari 2008 @ 11:09:55 #265
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56149526
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 10:50 schreef Miss_S het volgende:
Mango Dream ja
Vorig jaar dronk ik nogal wat Mango Dream en dat ging ik voelen in m'n portemonnee.
En dat is voor een arme student de beste manier om af te kicken . Nu drink ik het nooit meer. Als ik het niet heb, kan ik het ook niet missen .
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 19 januari 2008 @ 12:02:21 #266
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_56150460
Eindelijk voel ik dat er iets gebeurt. Ben dan ok al een paar dagen rond de 1300 kcal qua eten. Volgens mij is me dat in geen jaren gelukt Ik voel me slank en minder opgeblazen dan normaal. Vanavond ga ik wel uit eten & stappen. Ik ga Koninckjes afwisselen met water. En we gaan naar een restaurant waar je maaltijdsalades kunt bestellen. De schade kan dus beperkt blijven.
pi_56150722
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 12:02 schreef Aventura het volgende:
Eindelijk voel ik dat er iets gebeurt. Ben dan ok al een paar dagen rond de 1300 kcal qua eten. Volgens mij is me dat in geen jaren gelukt Ik voel me slank en minder opgeblazen dan normaal. Vanavond ga ik wel uit eten & stappen. Ik ga Koninckjes afwisselen met water. En we gaan naar een restaurant waar je maaltijdsalades kunt bestellen. De schade kan dus beperkt blijven.
Klinkt goed zeg

Ik dronk sowieso al weinig ( alleen met feestjes of speciale gelegenheden) en ga nu proberen om gewoon ook dan niet meer dan 2 glazen te nemen, want ik drink altijd mixjes, en das wel heel veel kcal.
  zaterdag 19 januari 2008 @ 12:28:24 #268
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_56150843
Ja mixjes zitten vol suiker en (veel) alcohol. Er zitten gemiddeld 150 kcal in. Je kunt het beste droge witte wijn nemen. Zelf nem ik liever bier, want dan weet je wat je krijgt. De kwaliteit van wijn vind ik teveel varieren per bar/kroeg. En ondanks het slechte imago levert bier dus helemaal niet zoveel energie - iig niet meer dan bv. wijn of frisdrank.
pi_56150985
ik lust geen bier of wijn, heb het heel vaak proberen te drinken, maar vind het echt niet lekker
pi_56151375
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 12:02 schreef Aventura het volgende:
1300kcal is dan ook wel redelijk weinig
pi_56151575
heb trouwens een goed streven: rond april rond de 75 kilo proberen te zitten, zodat ik een mooi leren motorpak kan kopen

en daarbij nog een reden om niet meer af te vallen dan 70,0kg : als ik dan nóg meer afval, moet ik weer een nieuw motorpak kopen: een geintje van een euro of 800
Ja doei.
pi_56151622
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 13:08 schreef motorbloempje het volgende:
heb trouwens een goed streven: rond april rond de 75 kilo proberen te zitten, zodat ik een mooi leren motorpak kan kopen

en daarbij nog een reden om niet meer af te vallen dan 70,0kg : als ik dan nóg meer afval, moet ik weer een nieuw motorpak kopen: een geintje van een euro of 800
Dat is idd wel een goed streven dan
pi_56151919
Ik heb het even opgezocht en per 100 ml. zitten er:

Coca Cola: 42 per 100 ml. per glas dus 84
rode wijn: 80 normaal glas is 100 ml: 80 per glas dus
witte wijn: 70 (zoete meer, maar dat drinkt niemand toch?)= 70 per glas
bier gemiddeld: 42 normaal glas is 200 ml= dus 84 cal. per glas
wodka: 243 normaal glas is 40 ml. dus 121 per glas.

Raad is waar ik elke avond een glaasje van drink?? Misschien toch eens mee stoppen. Of nee, das ook zo ongezellig. Gewoon niet meer dan 3x in de week ofzo...

Ik heb net gebrunched met een volkoren pistoletje, de ene helft belegt met millner 30+ extra gerijpt en komkommer en de andere helft met filet americin en komkommer.
pi_56152176
Conleche ik zou er zeker niet mee stoppen maar inderdaad misschien minderen

En waarom maar gebrunched met 1 broodje?

Ik heb net 2 pistoletjes op als lunch
pi_56152371
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 13:43 schreef Miss_S het volgende:
Conleche ik zou er zeker niet mee stoppen maar inderdaad misschien minderen

En waarom maar gebrunched met 1 broodje?

Ik heb net 2 pistoletjes op als lunch
Ik spreid het lekker. Dus als ik over een uurtje of 2 weer trek krijg dan neem ik nog iets en zo verder....

(ik had trouwens vannochtend toen ik wegging nog wel even snel een glas met half verse jus en half vifit-frambozen drank achterovergeslagen, had geen tijd voor een echt ontbijt omdat ik maar moeilijk m'n bed uit kon komen: ik heb geloof ik wel 4x een klap op die sluimerknop gegeven )
  zaterdag 19 januari 2008 @ 13:56:00 #276
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56152401
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 13:54 schreef conleche het volgende:

[..]

Ik spreid het lekker. Dus als ik over een uurtje of 2 weer trek krijg dan neem ik nog iets en zo verder....

(ik had trouwens vannochtend toen ik wegging nog wel even snel een glas met half verse jus en half vifit-frambozen drank achterovergeslagen, had geen tijd voor een echt ontbijt omdat ik maar moeilijk m'n bed uit kon komen: ik heb geloof ik wel 4x een klap op die sluimerknop gegeven )
Mark slaapt op een hoogslaper en z'n wekker staat beneden. Als hij z'n wekker uit wil zetten, moet hij dus bed uit en trapje af.
Dan ben je wel meteen wakker .
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 19 januari 2008 @ 14:05:42 #277
154952 spoor4
Spoort niet
pi_56152614
quote:
Op vrijdag 18 januari 2008 23:32 schreef Aventura het volgende:
Da's echt zo'n fabeltje. Echt in het rijtje 'van chocola krijg je pukkels', 'koffie werkt vochtafdrijvend'. Hardnekkig blijkbaar.
quote:
Nitraat en nitriet

Nitraat is een stof die van nature in drinkwater en groenten voorkomt. Het is nauwelijks schadelijk voor mensen. Door het bewaren, bereiden of het eten van groente wordt nitraat gedeeltelijk omgezet in nitriet. Nitriet is sneller schadelijk. Daarom is het advies volop groente te eten, maar niet vaker dan twee keer per week nitraatrijke groenten. Combineer nitraatrijke groente ook liever niet met vis, schaal- of schelpdieren. Dit voorkomt de vorming van mogelijk kankerverwekkende nitrosamines in het lichaam.

Nitraatrijke groenten zijn andijvie, rode bieten, snijbiet, bleekselderij, Chinese kool, koolrabi, paksoi, postelein, raapstelen, waterkers, alle soorten sla, spinazie, spitskool en venkel.

Het Voedingscentrum adviseert:

* Eet dagelijks twee ons groente waarvan maximaal twee keer per week nitraatrijke groente.
* Geef baby’s jonger dan zes maanden geen nitraatrijke groente. Ze zijn gevoeliger voor de negatieve gevolgen van nitriet.
* Geef geen restjes nitraatrijke groente aan kinderen jonger dan één jaar.
* Bewaar verse nitraatrijke groenten in de koelkast en niet langer dan twee dagen.
* Koel restjes nitraatrijke groenten snel af en bewaar ze hooguit twee dagen in de koelkast.

Daarna kan de bewaarde groente nog één keer worden opgewarmd.
*

Gebruik geen groentenat van nitraatrijke groente voor soep of saus.
* Verwijder de hoofdnerven en buitenste bladeren van sla.
* Eet ’s winters diepvriesspinazie. In de winter bevat verse spinazie meer nitraat.
* Eet vis en schaaldieren alleen met een groente waar weinig nitraat in zit, zoals worteltjes. Door nitraatrijke groente te combineren met vis schaal- of schelpdieren zoals garnalen en mosselen kunnen voor het lichaam schadelijke stoffen ontstaan.

Bron

[ Bericht 0% gewijzigd door spoor4 op 19-01-2008 14:11:10 ]
pi_56152877
spoor4: van álles krijg je tegenwoordig kanker

van witbrood met hagelslag, van bruin brood met kaas, van ademen, van leven krijg je kanker

triest, maar waar de kans dat zoiets gebeurd echter, is wel zo ontzettend klein, dat het het niet waard is om spinazie met kabeljauw te mijden je loopt meer risico als je tijdens het fietsen achter een bus rijdt
Ja doei.
  zaterdag 19 januari 2008 @ 14:23:04 #279
154952 spoor4
Spoort niet
pi_56152940
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 14:19 schreef motorbloempje het volgende:
spoor4: van álles krijg je tegenwoordig kanker

van witbrood met hagelslag, van bruin brood met kaas, van ademen, van leven krijg je kanker

triest, maar waar de kans dat zoiets gebeurd echter, is wel zo ontzettend klein, dat het het niet waard is om spinazie met kabeljauw te mijden je loopt meer risico als je tijdens het fietsen achter een bus rijdt
Ik trek me er ook weinig van aan, maar ik wou even melden dat het geen fabeltje is
  zaterdag 19 januari 2008 @ 14:24:32 #280
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_56152964
Ik had gisteren een feestje bij een vriendin van me en heb er niets gegeten en slechts een tweetal biertjes gehad. Lekker hoor, zo'n pilsje
Bernie en ik zijn tof.
pi_56153008
het is in die zin wél een fabeltje, omdat de kans klein is

er wordt echter gedaan alsof je direct dood neervalt
Ja doei.
pi_56153188
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 13:56 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Mark slaapt op een hoogslaper en z'n wekker staat beneden. Als hij z'n wekker uit wil zetten, moet hij dus bed uit en trapje af.
Dan ben je wel meteen wakker .
Mijn wekker staat ook niet binnen bereik van mijn bed, maar heb eigenlijk niet zo'n moeite met het opstaan zelf alleen moet je niet meteen tegen me beginnen te praten
  zaterdag 19 januari 2008 @ 14:57:31 #283
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56153744
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 14:33 schreef Miss_S het volgende:

[..]

Mijn wekker staat ook niet binnen bereik van mijn bed, maar heb eigenlijk niet zo'n moeite met het opstaan zelf alleen moet je niet meteen tegen me beginnen te praten
Hehe.
Mark maakt me soms wakker en gaat dan heel vrolijk lopen doen, terwijl ik amper m'n ogen open kan houden. Draai me dan ook direct weer om .
Maar moet toegeven dat het vaker andersom is . Ik por hem wakker en kom met hele verhalen .

Volgend weekend naar Ede, naar een oude vriend van me. 3 uur in de trein, pff, maar goed, het is voor het goede doel . En met een boek en mijn mp3-speler vermaak ik me wel .
Niet meer actief op Fok!
pi_56153792
Ik was paar dagen geleden bijna 3 uur bezig om bij mijn vriendje te komen, treinen hadden vertraging 2x een trein voor mijn neus zien wegrijden.
  zaterdag 19 januari 2008 @ 15:01:11 #285
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56153827
Nomineer mij maar voor muts van het jaar 2008 trouwens . Hele kamer doorzocht op zoek naar de adapter van mijn mp3-speler, kijk ik nog even goed naar mp3-speler, zit de stekker vd adapter er gewoon al in . Had de adapter van m'n mp3-speler even aangezien voor die van m'n laptop .
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 19 januari 2008 @ 15:03:26 #286
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56153864
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 14:59 schreef Miss_S het volgende:
Ik was paar dagen geleden bijna 3 uur bezig om bij mijn vriendje te komen, treinen hadden vertraging 2x een trein voor mijn neus zien wegrijden.
Oh, dat is wel kut.
Ik hoop niet dat ik ook nog vertraging zal hebben . Gelukkig nooit veel last van .
Ik ben wel eens in het verkeerde treinstel gestapt. Je hebt vanaf Groningen namelijk een deel dat tot aan Groningen gaat en een deel dat doorgaat naar Amersfoort. Ik had niet door dat iedereen in mijn deel in Zwolle uitstapte. Ik merkte pas dat er iets niet klopte, toen de trein achteruit ging ipv vooruit, zoals zou moeten als ik naar Amersfoort ging .
Niet meer actief op Fok!
pi_56153871
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 15:01 schreef Viking84 het volgende:
Nomineer mij maar voor muts van het jaar 2008 trouwens . Hele kamer doorzocht op zoek naar de adapter van mijn mp3-speler, kijk ik nog even goed naar mp3-speler, zit de stekker vd adapter er gewoon al in . Had de adapter van m'n mp3-speler even aangezien voor die van m'n laptop .
lol, lekker slim

Ik heb geen wekker, maar gewoon mn tel in bed liggen ( heb tweepersoonshoogslaper) waar ik alarm op zet. Maar ik heb geen moeite met mn bed uitkomen
pi_56154307
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 15:03 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Oh, dat is wel kut.
Ik hoop niet dat ik ook nog vertraging zal hebben . Gelukkig nooit veel last van .
Ik ben wel eens in het verkeerde treinstel gestapt. Je hebt vanaf Groningen namelijk een deel dat tot aan Groningen gaat en een deel dat doorgaat naar Amersfoort. Ik had niet door dat iedereen in mijn deel in Zwolle uitstapte. Ik merkte pas dat er iets niet klopte, toen de trein achteruit ging ipv vooruit, zoals zou moeten als ik naar Amersfoort ging .
Daarom haat ik treinen die zich splitsen, grote kans dat ik de verkeerde neem
  zaterdag 19 januari 2008 @ 17:13:58 #289
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56157110
Italiaanse panne(n?)koeken! . Niet echt gezond, maar wél erg lekker.
En ik vind het al heel wat dat ik tenminste zelf kook .
Niet meer actief op Fok!
pi_56157149
Goedzo, voor het zelf koken
Wij eten pizza dus dat is nog ongezonder
pi_56157266
wij eten gado-gado, gisteren die knorr mix privencaalse kipschotel gehad, die bijft erg lekker
pi_56157305
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 17:20 schreef Sylvana het volgende:
wij eten gado-gado, gisteren die knorr mix privencaalse kipschotel gehad, die bijft erg lekker
Gado-gado had je deze week ookal op toch? Of was dat iemand anders?
  zaterdag 19 januari 2008 @ 17:33:37 #293
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56157661
Straks hardlopen!
Voor of na Paul de Leeuw, dat mag Mark beslissen . Ik vond het wel heel fijn om vrij laat te lopen, dus pas om een uur of 21:30. Hoop alleen wel dat het droog is, hoewel regen ons niet zal beletten toch te gaan . Krijg je wel een bikkelgevoel van .
We zouden de les van vorige keer nog eens doen, maar we gaan toch maar verder waar we voor we stopten gebleven waren. Dat is 12 minuten achtereen. Moet lukken . Ik doe mijn hartslagmeter om, ben benieuwd .

Had afgelopen keer trouwens voor het eerst geen last van blaren. Sporttape helpt dus echt .
Niet meer actief op Fok!
pi_56158410
Zo, weer thuis na een dieettechnisch slecht logeerpartijtje bij mn zus
Wel erg gezellig trouwens
  zaterdag 19 januari 2008 @ 18:01:26 #295
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_56158443
Nou, ik rook vanmorgen een aslucht.
En nu ruikt Janneke ook naar as.
Waar komt dat nu weer vandaan? Volgens Mark is onze huisgenoot begonnen met roken, maar as ruikt niet hetzelfde als sigarettenrook, volgens mij. Zal de boel eens in de gaten houden en als ze idd rookt maar vragen of ze buiten wil roken of iig de as wil opruimen, zodat de katjes niet naar as gaan stinken.
Niet meer actief op Fok!
pi_56158499
ik denk dat ik morgen nog even ga hardlopen voordat we naar de nieuwjaarszooiborrel van oom en tante van moeten wel gezellig, daar niet van, maar wil eigenlijk heel graag nog even lopen dus als het wat droger is bind ik de veters van de sportschoenen 'nog even strak vast' zoals Evy zegt, en dan even een lesje lopen.. even bedenken of ik nog een keer les 6 ga doen, en dan maandag les 7, of dat ik morgen meteen 7 ga doen

wij eten vanavond lekker shoarma:

heb zelf magere varkens-lappen in reepjes gesneden vanmiddag en die ingekruid snijd er zo lekker een paprikaatje, wat champignonnetjes en wat broccoli doorheen, in een pitabroodje met een klein beetje knoflooksaus, en huppakee
Ja doei.
pi_56158680
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 18:05 schreef motorbloempje het volgende:
ik denk dat ik morgen nog even ga hardlopen voordat we naar de nieuwjaarszooiborrel van oom en tante van moeten wel gezellig, daar niet van, maar wil eigenlijk heel graag nog even lopen dus als het wat droger is bind ik de veters van de sportschoenen 'nog even strak vast' zoals Evy zegt, en dan even een lesje lopen.. even bedenken of ik nog een keer les 6 ga doen, en dan maandag les 7, of dat ik morgen meteen 7 ga doen

wij eten vanavond lekker shoarma:

heb zelf magere varkens-lappen in reepjes gesneden vanmiddag en die ingekruid snijd er zo lekker een paprikaatje, wat champignonnetjes en wat broccoli doorheen, in een pitabroodje met een klein beetje knoflooksaus, en huppakee
Klinkt lekker! (maak je de knoflooksaus zelf? Ik maak hem altijd met ongeveer 1/3 slankroom, dan wordt ie wat zachter) Misschien wel een idee ook voor mij vanavond, want ik moet nu toch echt naar de AH, anders zit ik weer aan de rookworst met rode biet
pi_56158744
neen, maar maak wel een beetje yo-fresh-tzaziki altijd erbij

die dipsauszakjes van Duyvis zijn dat en die maak je aan met wat eetlepels magere yoghurt erg lekker

en verder staat hier gewoon een tafelsaus van de superkook op tafel maar wil 't wel een keer zelf maken
wil zoveel nog eens zelf maken maar wil ook eigenlijk eerst een ruimere keuken hebben
Ja doei.
pi_56159041
quote:
Op zaterdag 19 januari 2008 18:16 schreef motorbloempje het volgende:
neen, maar maak wel een beetje yo-fresh-tzaziki altijd erbij

die dipsauszakjes van Duyvis zijn dat en die maak je aan met wat eetlepels magere yoghurt erg lekker

en verder staat hier gewoon een tafelsaus van de superkook op tafel maar wil 't wel een keer zelf maken
wil zoveel nog eens zelf maken maar wil ook eigenlijk eerst een ruimere keuken hebben
Knoflooksaus is echt dankbaar werk om zelf te maken Zo klaar en echt een stuk lekkerder dan kant en klaar. En ik ben helemaal niet anti kant en klaar hoor, eet best vaak gemaksvoer, maar lekkere kant en klare knoflooksaus heb ik nog nooit gevonden...
pi_56160284
Net stukjes op van verschillende soorten pizza en chocolade ijs na
Over een uurtje aan de wijn en stokbrood en dan gaan we weer normaal eten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')