Ik heb echt wel liever rijstgerechten dan pasta gerechtenquote:Op vrijdag 18 januari 2008 12:08 schreef minilotje het volgende:
[..]
Aangezien ik echt nergens een onevenredig felle reactie van je kan vinden kan vinden klets ik gewoon wél tegen je aan (): zilvervliesrijst is in elk geval een supergoede optie voor het koolhydraten-onderdeel van je avondeten.
Maar het haalt het helaas niet bij de smaak van een bord pasta.Als ik niet uitkijk maak ik vijf avonden per week pasta, en da's géén goed idee.
(Vaak doe ik trouwens gewoon geen van beiden en eet ik een lekker stuk brood bij mijn avondeten.)
Je wordt ook niet dik van een kleine portie rijst (alhoewel het per 100 gr. wel meer cal. bevat dan aardappelen) Ik zeg alleen: ik hou dan meer vocht vast en dan lijk ik even wat zwaarder. Dus ik raad Sylvana aan om een x de proef op de som te nemen en helemaal geen koolhydraten te eten bij het avondeten. Dat is trouwens wel een tip: als je na een uur of 4 's middags geen koolhydraten meer eet, val je véél sneller af. Ikzelf hou me er niet aan hoor, maar mochten er mensen zijn die het willen uitproberen..........quote:Op vrijdag 18 januari 2008 11:52 schreef motorbloempje het volgende:
rijst.. dat was toch best wel weer goed? Beter dan pasta, toch?
ik mis een Sonja in mijn leven geloof ikmaar dan wel iemand die minder onzin lult dan Sonja en minder smakeloze shit voorschrijft
als ik moet kiezen tussen rijst en pasta, dieettechnisch, zou ik gevoelsmatig voor rijst kiezen (de kindertjes in de arme landen zien er ook niet echt dik uit), maargoed.. lekker-verantwoord zou ik weer voor pasta kiezen
Echt?quote:Op vrijdag 18 januari 2008 12:11 schreef conleche het volgende:
Dat is trouwens wel een tip: als je na een uur of 4 's middags geen koolhydraten meer eet, val je véél sneller af. Ikzelf hou me er niet aan hoor, maar mochten er mensen zijn die het willen uitproberen..........
Dat heb ik regelmatig gedaan hoor, dat ik 's avonds alleen soep at ofzo, maar ik merk niet echt verschil dan en ik hou het ook niet lang vol om 's avonds geen koolhydraten meer te etenquote:Op vrijdag 18 januari 2008 12:11 schreef conleche het volgende:
[..]
Je wordt ook niet dik van rijst (alhoewel het per 100 gr. wel meer cal. bevat dan aardappelen) Ik zeg alleen: ik hou dan meer vocht vast en dan lijk ik even wat zwaarder. Dus ik raad Sylvana aan om een x de proef op de som te nemen en helemaal geen koolhydraten te eten bij het avondeten. Dat is trouwens wel een tip: als je na een uur of 4 's middags geen koolhydraten meer eet, val je véél sneller af. Ikzelf hou me er niet aan hoor, maar mochten er mensen zijn die het willen uitproberen..........
Bijvoorbeeld: een hele berg wokgroenten met stukjes kip. Of witlof met ham en kaas en een stukje vlees. Eigenlijk moet je gewoon je groenten iets lekkerder maken, dan mis je sws de koolhydraten minder.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 12:12 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Echt?
Maar wat moet ik dan wel eten?
ik val je toch ook niet aan?quote:Op vrijdag 18 januari 2008 12:11 schreef conleche het volgende:
[..]
Je wordt ook niet dik van een kleine portie rijst (alhoewel het per 100 gr. wel meer cal. bevat dan aardappelen) Ik zeg alleen: ik hou dan meer vocht vast en dan lijk ik even wat zwaarder. Dus ik raad Sylvana aan om een x de proef op de som te nemen en helemaal geen koolhydraten te eten bij het avondeten. Dat is trouwens wel een tip: als je na een uur of 4 's middags geen koolhydraten meer eet, val je véél sneller af. Ikzelf hou me er niet aan hoor, maar mochten er mensen zijn die het willen uitproberen..........
Huh, heb je wel de goede gequote?? Ik reageerde nl. helemaal niet op jequote:Op vrijdag 18 januari 2008 12:15 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
ik val je toch ook niet aan?ik stel alleen een vraag
Hangt dat een beetje samen met het ' vlak voor het slapengaan niks meer eten, want dat verbrand je niet meer'-verhaal?quote:Op vrijdag 18 januari 2008 12:11 schreef conleche het volgende:
[..]
Je wordt ook niet dik van een kleine portie rijst (alhoewel het per 100 gr. wel meer cal. bevat dan aardappelen) Ik zeg alleen: ik hou dan meer vocht vast en dan lijk ik even wat zwaarder. Dus ik raad Sylvana aan om een x de proef op de som te nemen en helemaal geen koolhydraten te eten bij het avondeten. Dat is trouwens wel een tip: als je na een uur of 4 's middags geen koolhydraten meer eet, val je véél sneller af. Ikzelf hou me er niet aan hoor, maar mochten er mensen zijn die het willen uitproberen..........
tja, ik zou de koolhydraten echt gaan missen dan hoor, hoort er toch een beetje bij vind ikquote:Op vrijdag 18 januari 2008 12:15 schreef conleche het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld: een hele berg wokgroenten met stukjes kip. Of witlof met ham en kaas en een stukje vlees. Eigenlijk moet je gewoon je groenten iets lekkerder maken, dan mis je sws de koolhydraten minder.
ik ben echt een pasta-holic.. in alle varianten, met sausjes, kip, vis, veul groente, pesto, kaas, álles..quote:Op vrijdag 18 januari 2008 12:08 schreef minilotje het volgende:
[..]
Aangezien ik echt nergens een onevenredig felle reactie van je kan vinden kan vinden klets ik gewoon wél tegen je aan (): zilvervliesrijst is in elk geval een supergoede optie voor het koolhydraten-onderdeel van je avondeten.
Maar het haalt het helaas niet bij de smaak van een bord pasta.Als ik niet uitkijk maak ik vijf avonden per week pasta, en da's géén goed idee.
(Vaak doe ik trouwens gewoon geen van beiden en eet ik een lekker stuk brood bij mijn avondeten.)
Dat is dan ook wel weer een lekker wandelingquote:Op vrijdag 18 januari 2008 11:46 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Ja, das waar, maar had in mn hoofd gedacht dat ik vandaag wel 60 zou wegen, en dan is het wel ff balen als het 61 blijkt te zijn.
Ik ga naar Peter toe, als hij nog op zn werk is, dus dan moet ik vanaf het station naar zijn huis lopen, en dat is zo'n 25 minuten
Waar wedden we omquote:Op vrijdag 18 januari 2008 11:49 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja hoor!
* Viking84 gelooft er geen zak van.
Waar heb je het over?quote:Op vrijdag 18 januari 2008 12:20 schreef Sylvana het volgende:
Ik ben dat gezeik over MoBlo een beetje zat, is het nou zo moeilijk om normaal tegen elkaar te doen
Het heeft meer met het Atkinsverhaal te maken volgens mij. Minder koolhydraten is sowieso afvallen. En ja, ik heb wel degelijk het idee dat omdat je lichaam eerst de snelle koohydraten opsoupeert, je die beter overdag kan eten, omdat je dan actiever bent, dan 's avonds als de meeste mensen wat minder actief zijn. Ik denk ook dat het 's avonds makkelijker toe te passen is.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 12:17 schreef minilotje het volgende:
[..]
Hangt dat een beetje samen met het ' vlak voor het slapengaan niks meer eten, want dat verbrand je niet meer'-verhaal?
Want ik dacht dat de heren wetenschappers het er inmiddels toch wel aardig over eens zijn dat het precieze tijdstip van voedselinname nauwelijks effect heeft op je gewicht? Omdat de balans tussen opname en verbranding daar niet zo door beïnvloed wordt en de processen in je lijf die voor het opslaan van vet zorgen meer dan 24 uur beslaan, en het dus eigenlijk niet uitmaakt of je die gehaktbal om zeven uur 's morgens of om middernacht opeet?
Maar misschien had je tip daar niks mee te maken, dat kan natuurlijk.
Mensen die niet meer op haar gaan reageren, mensen die vinden dat ze te felle reacties post, dat soort dingen.quote:
Maar waarom zijn koolhydraten dan zo lekkerquote:Op vrijdag 18 januari 2008 12:24 schreef conleche het volgende:
[..]
Het heeft meer met het Atkinsverhaal te maken volgens mij. Minder koolhydraten is sowieso afvallen. En ja, ik heb wel degelijk het idee dat omdat je lichaam eerst de snelle koohydraten opsoupeert, je die beter overdag kan eten, omdat je dan actiever bent, dan 's avonds als de meeste mensen wat minder actief zijn. Ik denk ook dat het 's avonds makkelijker toe te passen is.
Bij een druk bestaan neem je overdag toch sneller een boterham, dan dat je een bordje met allerlei vlees en vis of kaas of whatever gaat staan maken.
Nogmaals ik hou me er zelf ook niet aan, maar als ik dat wel zou doen zou ik sneller afvallen (vroeger veel Atkins gedaan en waar ik nu een jaar over heb gedaan zou met Atkins in 2 maanden zijn bereikt, maar ik werd er niet echt gelukkig van)
Ja, echt jammer is dat. Ik probeer ook gewoon door te posten, maar zo wordt het wel lastig gemaakt. Mensen die zich aangevallen voelen, Miss_S die toch nog weer regaeert over dat negeren, niet echt leuk zoquote:Op vrijdag 18 januari 2008 12:25 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
* veiligheidsspeldje staat zeker in de negeermodus
Probeer tenminste ontopic te doen, maar ik zie alleen post van hoe vittig de een wel of niet doet...
Sorryquote:Op vrijdag 18 januari 2008 12:25 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
* veiligheidsspeldje staat zeker in de negeermodus
Probeer tenminste ontopic te doen, maar ik zie alleen post van hoe vittig de een wel of niet doet...
http://nl.wikipedia.org/wiki/Marmite Voor in de soep of op brood ofzo. Mijn opa at het op brood. En dat zegt eigenlijk al meteen genoeg.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 12:31 schreef Sylvana het volgende:
Ik heb nog nooit van marmarite gehoord, wat is dat dan
marmitequote:Op vrijdag 18 januari 2008 12:31 schreef Sylvana het volgende:
quote:Op vrijdag 18 januari 2008 12:31 schreef Sylvana het volgende:
thnxquote:Op vrijdag 18 januari 2008 12:34 schreef egeltje1985 het volgende:
[..]
http://nl.wikipedia.org/wiki/Marmite Voor in de soep of op brood ofzo. Mijn opa at het op brood. En dat zegt eigenlijk al meteen genoeg.
over of van?quote:Op vrijdag 18 januari 2008 12:20 schreef Sylvana het volgende:
Ik ben dat gezeik over MoBlo een beetje zat, is het nou zo moeilijk om normaal tegen elkaar te doen
Overquote:Op vrijdag 18 januari 2008 12:37 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
over of van?zeg maar
zit hier net een dag, ben blij dat het goed gaat met afvallen, en dan heb ik gewoon even geen zin in 'praatjes' over hoe kut het straks allemaal wel niet gaat als mijn lichaam eraan gewend is dat ik hardloop..
is het zo moeilijk om gewoon, alleen maarte doen, en te zeggen: "gaat goed, ga zo door"
daarom vind ikEvy
ook zo tof; ze zei na 4 passen al dat ze trots op me was
zo maar eens weer aan de hardloopkleren zijn aan, haar in een staart, en nu hopen dat ik het drooghoud
![]()
Misschien is het dan het beste om vantevoren even naar de wc te gaan.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 12:37 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
en nu hopen dat ik het drooghoud![]()
Nee, poppedeintje, niet doen hoor, geen zorgen!!quote:Op vrijdag 18 januari 2008 12:42 schreef Miss_S het volgende:
Dan ligt het gelukkig weer aan mijbegon me alweer zorgen te maken
Claimen ze dat er 0 cal. in hun pindakaas zit?quote:Op vrijdag 18 januari 2008 12:48 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
* veiligheidsspeldje heeft waldenfarm.com geemaild of ze enige duidelijkheid wil geven over de ingredienten van bv. de pindakaas, omdat ik niet wist wat me erbij voor te stellen...
Ben benieuwd of ik hier antwoord op ga krijgen
Dat lijkt me idd niet echt verstandig nee. Ik heb zelf een keer een spiertje in mn nek gescheurd ( iets te hard geheadbangedquote:Op vrijdag 18 januari 2008 12:52 schreef NoralyZ het volgende:
Ik heb een spiertje in mn nek verrekt in de douche gisteravond.
Nu kan ik alleen nog maar recht naar voren kijken en elk beweginkje doet ontzettend pijn.
Ik wilde hardlopen, maar ik denk dat ik het maar even uitstel...
Hihi, dat snapte ik. Ik heb gewoon een vreemde humor.quote:Op vrijdag 18 januari 2008 13:29 schreef motorbloempje het volgende:
en ik heb het droog gehouden, bedankt voor de tip egeltje(had het éigenlijk over de regen, maar lopen met een (half)volle blaas isook niet alles
![]()
)
Rekening houden met iemand die me alleen maar probeert te kwetsen? Liever niet, maar goed ik had al een goede oplossing gevondenquote:Op vrijdag 18 januari 2008 12:49 schreef conleche het volgende:
[..]
Nee, poppedeintje, niet doen hoor, geen zorgen!!
FF serieus: ik vind wel degelijk dat MoBlo wat fel reageert. Ze heeft een punt dat ze niet direct wil horen: "pas maar op, het afvallen gaat binnenkort stoppen hoor" Maar dat was vast niet zo bedoeld en als ze dat dan wat rustiger brengt, dan lopen de dingen niet zo'n vaart. Aan de andere kant: als we dus weten dat ze nogal snel aangebrandt is, kan je daar ook weer rekening mee houden en haar daar dan weer rustig op wijzen, zonder direct te verzanden in schelden. Mèn, dat Fok is nog goed voor je sociale skills
quote:Op vrijdag 18 januari 2008 14:31 schreef minilotje het volgende:
Het wordt bijna komisch!
Ontopic: mijn buurvrouw heeft net in de supermarkt een ellenlang verhaal tegen me opgehangen over Sonja Bakker omdat ze zag dat ik slagroom en chocoladevla in mijn karretje deed!Nu vraag ik je?! Zelfs tijdens het boodschappen doen is er niet meer aan te ontsnappen geloof ik.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |