quote:Op dinsdag 15 januari 2008 22:06 schreef BoJo het volgende:
http://www.starbucks.com/
Howard is back. Ben benieuwd wat er allemaal gaat veranderen.
Hij zat nog in de board of directors maar niet meer als CEO meen ik.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 22:14 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Is Schultz ooit weggeweest dan.
quote:Op dinsdag 15 januari 2008 21:03 schreef Leatherface het volgende:
En Starbucks gaat naar het zich laat aanzien uitbreiden in Nederland:\
Koffieoorlog op komst
Concurrentie wapent zich tegen expansie Starbucks
woensdag 9 januari 2008 om 20:04
AMSTERDAM - Nederland staat aan de vooravond van een koffieoorlog. Zowel megaketen Starbucks als de Italiaanse concurrent Lavazza hebben plannen voor flinke uitbreiding in Nederland. Lavazza begint een keten die tientallen winkels groot moet worden, Starbucks laat zich nog niet in de kaart kijken. De traditionele horecaondernemers probeert een graantje mee te pikken door meeneemkoffie te verkopen via loketten.
Door Jan Willem Navis
De gemiddeld drie bakkies troost die Nederlanders per dag drinken, nuttigen ze steeds vaker buiten de deur. Koffiezaken naar voorbeeld van Starbucks zijn in ons land een rage. Vorig jaar steeg de omzet in die branche met maar liefst 20 procent, tot 234 miljoen euro, blijkt uit de Foodservice Monitor die eergisteren werd gepresenteerd. Die stijging zet alleen maar door, denken de onderzoekers.
Spits
Geen idee, maar ze zullen manieren moeten verzinnen om competitief te blijven. Dat is nu wel duidelijk.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 22:58 schreef MikelenniuM het volgende:
En niet geheel onbelangrijk, de 1-na-laatste post in het vorige topic:
[..]
Wat vindt meneer D.E. daarvan?
Hebben ze ook allemaal in Duitsland, hoort bij de Starbucks Experience dus neem aan van wel.quote:Op woensdag 16 januari 2008 08:54 schreef SilentChaos het volgende:
Krijgen ze hier ook allemaal een Wifi verbinding trouwens?
Dat is echt ideaal in Amerika
quote:
De koffie daar nog nooit geprobeerd.quote:Op woensdag 16 januari 2008 23:21 schreef Adelante het volgende:
Australian Homemade heeft trouwens ook prima koffie hier...
Schiphol zit'ie ook voor de douane tegenwoordigquote:Op donderdag 17 januari 2008 08:52 schreef Kuukske het volgende:
Oeh, ik moet nodig weer eens naar een stad met Starbucks. En dan met een Starbucks die niet ergens achter de douane zit..
ECHT?!!quote:Op donderdag 17 januari 2008 09:05 schreef SilentChaos het volgende:
Schiphol zit'ie ook voor de douane tegenwoordig
Niet helemaal mee eens.quote:Op donderdag 17 januari 2008 13:02 schreef Dos37 het volgende:
Starbucks
Overal waar je komt smaakt het toch hetzelfde
Nou ik vond het KLIA hetzelfde als in Sydney. In Nederland heb ik het nog niet gehad.quote:Op donderdag 17 januari 2008 13:41 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Niet helemaal mee eens.
Op Schiphol (en ik Spanje) vond ik het beter dan in de meeste Duitse Starbucks-filialen.
Spannend! Kunstmatig gecreeërde behoeftes invullen!quote:Op zaterdag 19 januari 2008 09:49 schreef Leatherface het volgende:
Volgens de geruchten wordt de eerste buiten Schiphol in juni of juli geopend.
Zou dan in hartje Amsterdam moeten zijn.
Nee doe maar in hartje Ypenburg Den Haagquote:Op zaterdag 19 januari 2008 09:49 schreef Leatherface het volgende:
Volgens de geruchten wordt de eerste buiten Schiphol in juni of juli geopend.
Zou dan in hartje Amsterdam moeten zijn.
Schaam je-je nou niet diep? Ik neem aan dat er wel een mens zit onder de dravende consument.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 10:29 schreef superworm het volgende:Ik ben gisteren vanuit Amersfoort met een vriendin naar Schiphol gegaan, puur voor de Starbucks-koffie. Was top!
Er zit eerder een student met een gapend lege tentamenweek en een OV onder.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 10:31 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Schaam je-je nou niet diep? Ik neem aan dat er wel een mens zit onder de dravende consument.
Mja, die had die vriendin dus, vond het smaken naar een soort orgastische suikerexplosie. Ik had zelf de Americano (wat anders bij de Starbucks), en dat was gewoon een lekkere grote plons tasteful American black.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 10:36 schreef Ra-z het volgende:
Hmmm Caramel Macchiato HmmmmmVoordeel dat ik nog wel eens langs schiphol rij
af en toe een bakkie meenemen
quote:Op zaterdag 19 januari 2008 10:29 schreef superworm het volgende:Ik ben gisteren vanuit Amersfoort met een vriendin naar Schiphol gegaan, puur voor de Starbucks-koffie. Was top!
Ok, weet je dan een andere zaak waar ze grote bekers koffie met dulche de leche en room en nougatine verkopen? Dan ga ik daar graag heenquote:Op zaterdag 19 januari 2008 22:47 schreef HenkBenzinetank het volgende:
[..]speciaal naar Schiphol reizen voor overgewaardeerde kutkoffie en die opdrinken op gedateerde stoelen, stakker
.
Er is zo veel betere koffie te krijgen waar je vaak niet eens voor hoeft te reizen. O wacht, Paris Hilton heeft natuurlijk niet zo'n beker in dr knuistje, dus dan zal het wel niet lekker zijn.
er zijn tegenwoordig genoeg van die koffiezaakjes die dat hebben hoorquote:Op zaterdag 19 januari 2008 23:09 schreef Vandaag... het volgende:
[..]
Ok, weet je dan een andere zaak waar ze grote bekers koffie met dulche de leche en room en nougatine verkopen? Dan ga ik daar graag heen
quote:Op zaterdag 19 januari 2008 23:09 schreef Vandaag... het volgende:
[..]
Ok, weet je dan een andere zaak waar ze grote bekers koffie met dulche de leche en room en nougatine verkopen? Dan ga ik daar graag heen
Verandering van spijs doet drinkenquote:Op zaterdag 19 januari 2008 23:24 schreef HenkBenzinetank het volgende:
[..]smaakjeskoffie. jij neemt zeker ook koffie met een zoetje en melk?
Italiaanse espresso/cappucinoHelaas krijg je dat ook te vaak niet zoals het zou moeten though
O jawel hoor..quote:Op zaterdag 19 januari 2008 23:38 schreef HenkBenzinetank het volgende:dan heb je duidelijk nog geen goede koffie op. Het is gewoon een smerige verkrachting van je koffie die ook nog eens overgewaardeerd is.
Ik vind de gezelligheid van Starbucks de gezelligheid van Subways bijvoorbeeld niet heel erg overstijgen.
Zeker niet. Ik kan een goede espresso erg waarderen, zeker in italie.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 23:24 schreef HenkBenzinetank het volgende:
[..]smaakjeskoffie. jij neemt zeker ook koffie met een zoetje en melk?
Italiaanse espresso/cappucinoHelaas krijg je dat ook te vaak niet zoals het zou moeten though
dat gaat er als strooisel bovenopquote:Op zondag 20 januari 2008 00:07 schreef HenkBenzinetank het volgende:
Nougatine wel
Ik ook, wil het wel eens proeven, maar om daarvoor naar Schiphol te gaan vind ik wat ver gaanquote:
Het is het waard.quote:Op zondag 20 januari 2008 10:59 schreef eer-ik het volgende:
Ik ook, wil het wel eens proeven, maar om daarvoor naar Schiphol te gaan vind ik wat ver gaan
Over smaak valt niet te twisten hequote:
Maak er dan een dagje van! Ga met de trein naar Amsterdam enzo.quote:Op zondag 20 januari 2008 11:31 schreef eer-ik het volgende:
Over smaak valt niet te twisten he
Maar ik weiger 20 euro te betalen om een kop koffie te proeven.
Dat kan ook.quote:Op zondag 20 januari 2008 11:37 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Maak er dan een dagje van! Ga met de trein naar Amsterdam enzo.
Dat was ik namelijk ook van plan.. een dagje Amsterdam... en dan een lekker bakje koffie ter afsluitingquote:
Normaal als ik dagje amsterdam doe, kom ik niet bij schiphol, en ga ik niet met de trein, dus wordt dat weer lastigquote:Op zondag 20 januari 2008 11:45 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Dat was ik namelijk ook van plan.. een dagje Amsterdam... en dan een lekker bakje koffie ter afsluiting
Ieder z'n meug hè. Ik vind het heerlijke koffie, maar ik rijd er geen 100 kilometer voorquote:Op maandag 21 januari 2008 10:08 schreef Oproerkraaier het volgende:
Goede marketing hebben ze bij Starbucks. Matige koffie verkopen, en iedereen rijdt er 100 kilometer voor nog ook.
Ik vind het geniaal.
Och, ik vind het erg smakelijk. En het is een leuk dagje weg. Zo vaak kom ik nou ook weer niet in Amsterdam.quote:Op maandag 21 januari 2008 10:08 schreef Oproerkraaier het volgende:
Goede marketing hebben ze bij Starbucks. Matige koffie verkopen, en iedereen rijdt er 100 kilometer voor nog ook.
Ik vind het geniaal.
Is geen stadquote:Op maandag 21 januari 2008 11:08 schreef SilentChaos het volgende:
Schiphol
Is een andere stad dan Amsterdam
Ik weet het niet, heb het nog nooit gedronken, hoor er erg wisselende verhalen over.quote:Op maandag 21 januari 2008 10:08 schreef Oproerkraaier het volgende:
Ik vind het geniaal.
En daarom gaan wij er binnenkort ff een bakkie doenquote:Op maandag 21 januari 2008 12:06 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Ik weet het niet, heb het nog nooit gedronken, hoor er erg wisselende verhalen over.
Mijn pa vind het niet te zuipen, die heeft veel liever Illy of Lavazza.
Maar goed, ik kan er niet over oordelen zonder het gedronken te hebben toch
Als ik daar in de buurt zit ja, ik ga er niet zomaar heenquote:Op maandag 21 januari 2008 12:13 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
En daarom gaan wij er binnenkort ff een bakkie doen
In menig marketing boek worden ze als voorbeeld genomen, vanmorgen nog gelezen in mijn eigen boekquote:Op maandag 21 januari 2008 10:08 schreef Oproerkraaier het volgende:
Ik vind het geniaal.
Het eerste wat ik tegenkwam in m'n marketingboek, was Senseoquote:Op maandag 21 januari 2008 12:36 schreef Dos37 het volgende:
[..]
In menig marketing boek worden ze als voorbeeld genomen, vanmorgen nog gelezen in mijn eigen boek
wat denk je zelf? NOTTTTTTTTquote:Op zondag 20 januari 2008 15:47 schreef Nibbit-Rings het volgende:
Komt er nou wél of níet 1 in Den Haag?
En vandaar een tvp.quote:Op zondag 20 januari 2008 10:59 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Ik ook, wil het wel eens proeven, maar om daarvoor naar Schiphol te gaan vind ik wat ver gaan
Wat vind je er dan niet lekker aan? Welke heb je geproeft (van de tientallen boonsoorten)quote:Op dinsdag 22 januari 2008 18:18 schreef Oproerkraaier het volgende:
Ik heb het zelf geproeft in Wenen, maar om het nou te vergelijken met Weense koffie, dat vind ik zielig voor Starbucks....
Ik denk niet dat Starbucks een erg groot succes kan worden in Nederland. De koffiemarkt is al redelijk verzadigt en ik denk dat de meeste mensen ook wel vinden dat Starbucks smerige koffie maakt...
er komen wel meer winkels in nederland, maar ik heb gehoord dat er eerst 6(!) op schiphol komen. Over winkels buiten schiphol heb ik nog niks gehoordquote:
Als je Starbucksquote:Op dinsdag 22 januari 2008 19:38 schreef Bellatrix het volgende:
Mensen die Starbuckszeggen hebben het volgens mij nog eens nooit gehad.
Ze zeggen het gewoon omdat het cool is ofzo.
bronquote:American Woman Jailed in Saudi Arabia for Sitting With Man at Starbucks
A 37-year-old American businesswoman and married mother of three is seeking justice after she was thrown in jail by Saudi Arabia's religious police for sitting with a male colleague at a Starbucks coffee shop in Riyadh, according to a report in The Times of London on Thursday.
Yara, who does not want her last name published for fear of retribution, was bruised and crying when she was freed from a day in prison after she was strip-searched, threatened and forced to sign false confessions by the Kingdom's "Mutaween" police, The Times reported.
"Some men came up to us with very long beards and white dresses. They asked 'Why are you here together?'. I explained about the power being out in our office. They got very angry and told me what I was doing was a great sin," recalled Yara, who wears an abaya and headscarf, like most Saudi women.
The men were from Saudi Arabia's Commission for Promotion of Virtue and Prevention of Vice, a police force of several thousand men charged with enforcing dress codes, sex segregation and the observance of prayers.
Yara says she was interrogated, strip-searched and forced to sign and fingerprint a series of confessions pleading guilty to her "crime," the Times reported.
Die was zeker fijn jaquote:Op zondag 27 januari 2008 20:03 schreef doctor.starbucks het volgende:
Ik mis nu al de gingerbread latte![]()
btw, alweer deeltje 3?
Die chocolatechip cookies lagen vorig jaar toen ik op vakantie ging, en er nog geen Starbucks voor de douane was, bij die andere gewoon in brokken om te pakken. Tering wat zijn die dingen lekkerquote:Op maandag 28 januari 2008 09:19 schreef Kuukske het volgende:
Ik had in Parijs een enorme chocolatechipcookie en een heerlijke muffin op. Daar heb ik wel weer zin in.
bronquote:Grootse plannen Starbucks voor Europa
NEW YORK - De Amerikaanse koffieketen Starbucks wil de komende drie jaar 150 nieuwe vestigingen in Groot-Brittannië, Frankrijk en Duitsland openen. De cafés worden geopend op luchthavens en treinstations.
De nieuwe filialen zijn volgens topman Howard Schultz ‘slechts een begin’. Starbucks wil op deze manier bepalen hoe groot de Europese vraag is naar zogeheten snelle koffie. In Nederland heeft Starbucks een vestiging op Schiphol.
Grootste overeenkomst
De exploitatie van de nieuwe winkels komt in handen van SSP, een Brits bedrijf dat onder meer ook achter Burger King en Pizza Hut zit. Het gaat om de grootste licentieovereenkomst van Starbucks buiten de USA.
Winstdaling
De Amerikaanse koffieketen zag de afgelopen maanden het aantal bezoekers in de VS dalen. In het tweede kwartaal van het gebroken boekjaar 2007/2008 kwam de winst 30 procent lager uit.
Eindelijk!!quote:
Espresso is goed bij Starbucks. Lekker klein en sterk bakkie!quote:Op vrijdag 13 juni 2008 22:19 schreef Morrigan het volgende:
Ik schijn ooit wel eens thee bij Starbucks gedronken te hebben, maar ik kan daar niks van herinneren. Verder ben ik wel benieuwd hoe de espresso bij hun smaakt. Ik ben absoluut geen koffiedrinker en koffie met allerlei smaakjes en zo vind ik verschrikkelijk, maar af en toe een simpel kopje espresso gaat er wel in.
Dat is espresso altijdquote:Op zondag 15 juni 2008 20:06 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Espresso is goed bij Starbucks. Lekker klein en sterk bakkie!
Ik denk dat ie daar wel heel snel te vinden is inderdaad.quote:
De eerste hier op Amsterdam Centraal!quote:Op donderdag 14 augustus 2008 16:04 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik denk dat ie daar wel heel snel te vinden is inderdaad.
Nou, geweldig. Nog een grote keten die een smakeloos kunstmatig massaproduct aan den kuddedieren weet te slijten.quote:
Doe eerst maar een fatsonlijk CS in Arnhemquote:Op vrijdag 15 augustus 2008 16:00 schreef Gordon_Shumway het volgende:
Doe er ook maar een op Arnhem CS
Jij hebt zeker nog nooit een Frappucino Banana Java Chip gedronkenquote:Op vrijdag 15 augustus 2008 00:47 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Nou, geweldig. Nog een grote keten die een smakeloos kunstmatig massaproduct aan den kuddedieren weet te slijten.
[insert any product] aangelengd met siroop voor een veelstehoog bedrag... nee, bedankt
Doen we toch ook gewoon een 'tijdelijke' Starbucksquote:Op vrijdag 15 augustus 2008 16:03 schreef Adelante het volgende:
[..]
Doe eerst maar een fatsonlijk CS in Arnhem
Ik denk eerlijk gezegd dat juist degene die nooit een bakkie bij de Starbucks hebben gedaan erover zeiken!quote:Op dinsdag 22 januari 2008 19:38 schreef Bellatrix het volgende:
Mensen die Starbuckszeggen hebben het volgens mij nog eens nooit gehad.
Ze zeggen het gewoon omdat het cool is ofzo.
Die bij de Arc de Triomph is mooi, zit in zo'n klein overdekt winkelstraatje met veels te dure spullenquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 20:36 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Vorige week was ik in Parijs, en daar hadden ze ook behoorlijk wat filialenVond ik niet erg
Hehe hoelaat? Ik was er ookquote:Op woensdag 12 november 2008 20:15 schreef Lauriette91 het volgende:
Waarom is dit topic dood?![]()
Vandaag even op en neer geweest naar Schiphol voor een heerlijke Caramel Machiato!
Bekers zijn nu in kerstuitvoering!![]()
[ afbeelding ]
woonplaats: Capelle aan den IJsselquote:Op woensdag 12 november 2008 20:15 schreef Lauriette91 het volgende:
Vandaag even op en neer geweest naar Schiphol voor een heerlijke Caramel Machiato!
April '09 : Centraal station Amsterdamquote:Op woensdag 12 november 2008 23:44 schreef maartena het volgende:
Zijn er intussen al wat meer open buiten Schiphol? Zouden ze niet op de grote stations opengaan etc?
Nu Rotterdam nogquote:Op donderdag 13 november 2008 02:15 schreef jmac het volgende:
[..]
April '09 : Centraal station Amsterdam
Ehm, 1.5 uur heen, 1.5 uur terug.quote:Op woensdag 12 november 2008 23:46 schreef maartena het volgende:
[..]
Is dat niet een beetje teveel van het goede?
Liever niet.quote:Op donderdag 13 november 2008 02:15 schreef jmac het volgende:
[..]
April '09 : Centraal station Amsterdam
Goedkope rommel die veel te duur verkocht wordt, maar waar alle breezersletjes voor in de rij staan waardoor de echte goede ondernemers over de kop gaan.quote:
en voor chocomel ook nietquote:Op vrijdag 14 november 2008 14:45 schreef Blik het volgende:
Heb op het vliegveld van Heathrow een normale koffie op, maar die was echt totaal niet te zuipen. Voor een fatsoenlijke normale koffie hoef je in ieder geval niet naar de Starbucks
Je gaat op en neer naar schiphol voor de starbucks?quote:Op woensdag 12 november 2008 20:15 schreef Lauriette91 het volgende:
Waarom is dit topic dood?![]()
Bekers zijn nu in kerstuitvoering!![]()
[ afbeelding ]
Feest, net als McDonnalds dus. Hier in rotterdam hebben we een vierkantje van ongeveer 500 bij 500 meter, en daar vind je er in ieder geval 4. En wordt iemand daar gelukkig van? Nee.quote:Op vrijdag 14 november 2008 15:44 schreef Colonia het volgende:
Ik woon in Keulen en hier hebben we 8 (!) vestigingen van Starbucks, waarvan sommige maar op 250 meter afstand van elkaar! Als de rij voor de kassa te lang is kan ik dus zelfs even naar de volgende lopen!!
Plus het feit dat ik ook serieus ziek raak van de haast exponentiële groei van Amerikaanse koffiehuisjes.quote:Op vrijdag 14 november 2008 15:08 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Goedkope rommel die veel te duur verkocht wordt, maar waar alle breezersletjes voor in de rij staan waardoor de echte goede ondernemers over de kop gaan.
Daarom niet
Koop vieze, goedkope karamelsiroop. Zet 1 klein kopje koffie, 1 klein kopje chocomel, en gooi deze drie bij elkaar in een grote mok. Et voila.quote:Op vrijdag 14 november 2008 17:47 schreef Chloe- het volgende:
Caramel macciatto!
Laat die starbucks maar komen !!
Noem je me nou een breezer?quote:Op vrijdag 14 november 2008 15:08 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Goedkope rommel die veel te duur verkocht wordt, maar waar alle breezersletjes voor in de rij staan waardoor de echte goede ondernemers over de kop gaan.
Daarom niet
Ja.quote:Op vrijdag 14 november 2008 15:46 schreef Florian_ het volgende:
[..]
Je gaat op en neer naar schiphol voor de starbucks?
Nee. Neem jij zelf het initiatief een breezerslet te zijn, dát is de vraagquote:
Ach.... hier heb je er minstens 1 per vierkante kilometer.quote:Op donderdag 13 november 2008 14:30 schreef katerwater het volgende:
Toch 1 voordeel aan leven in Engeland
In Amerika neemt het aantal Starbucks-filialen rap af terwijl ze hier als paddenstoelen uit de grond schieten?quote:Op vrijdag 14 november 2008 15:44 schreef Colonia het volgende:
Ik woon in Keulen en hier hebben we 8 (!) vestigingen van Starbucks, waarvan sommige maar op 250 meter afstand van elkaar! Als de rij voor de kassa te lang is kan ik dus zelfs even naar de volgende lopen!!
Starbucks ziet EMEA juist als groeimarkt en zet daarom in die regio in op groeiquote:Op zaterdag 15 november 2008 02:35 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
In Amerika neemt het aantal Starbucks-filialen rap af terwijl ze hier als paddenstoelen uit de grond schieten?
Over geldverkwisting gesproken.![]()
De dag dat ze definitief kapot gaan zal ik uitgebreid feestvieren.quote:Op zaterdag 15 november 2008 17:28 schreef katerwater het volgende:
Starbucks maakt verlies in de US, te wijten aan de economische situatie.
Dan maar naar europa, dachten ze.
Die beslissing was al genomen voordat het economisch zo slecht gingquote:Op zaterdag 15 november 2008 17:28 schreef katerwater het volgende:
Starbucks maakt verlies in de US, te wijten aan de economische situatie.
Dan maar naar europa, dachten ze.
Starbucks verkoop veeeeeeeeeeeel en veeeeeeeeel meer dan alleen simpele koffie natuurlijk hequote:Op zondag 16 november 2008 12:54 schreef JaneM het volgende:
Starbucks, leuk toen ik in Chicago/New york was waar koffie over het algemeen een slappe bak bocht is. Maar hier in Nederland feestvieren omdat Starbucks er komt geeft aan dat je niets anders dan Senseo hebt gedronken in je koffie drinkende leven
Nou ja, Starbucks merkte wel dat de verkoopcijfers in Noord-Amerika al een tijdje daalden.quote:Op maandag 17 november 2008 17:10 schreef Eilanden het volgende:
[..]
Die beslissing was al genomen voordat het economisch zo slecht ging
Gelukkig kunnen we dat in Nederland gewoon thuis.quote:Op maandag 17 november 2008 17:28 schreef SilentChaos het volgende:
[..]
Starbucks verkoop veeeeeeeeeeeel en veeeeeeeeel meer dan alleen simpele koffie natuurlijk he
Bovendien is de hele sfeer erg prettig, maar dat ligt meer aan amerikanen. In NL zal't wel niet zo'n sfeer creeëren als in de VS. Kan me nog herinneren dat ik een vader met z'n zoon Monopoly zag spelen in de Starbucks op een zondagmiddag. Fan-tas-tisch!
Nou, fan-tas-tisch hoorquote:Op maandag 17 november 2008 17:28 schreef SilentChaos het volgende:
[..]
Starbucks verkoop veeeeeeeeeeeel en veeeeeeeeel meer dan alleen simpele koffie natuurlijk he
Bovendien is de hele sfeer erg prettig, maar dat ligt meer aan amerikanen. In NL zal't wel niet zo'n sfeer creeëren als in de VS. Kan me nog herinneren dat ik een vader met z'n zoon Monopoly zag spelen in de Starbucks op een zondagmiddag. Fan-tas-tisch!
echt he..beetje Mart Smeets-achtigquote:Op maandag 23 februari 2009 00:12 schreef HenkBenzinetank het volgende:
[..]
Nou, fan-tas-tisch hoor. Anders overdrijf je ff niet.
Tsja, het is inderdaad maar wat je fijn vindtquote:Op maandag 23 februari 2009 07:31 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Wat mij wel opviel bij Starbucks in Los Angeles is dat ze daar goed klantgericht bezig zijn. Wanneer je koffie nog gezet/gemaakt moet worden dan vragen ze naar je naam en roepen je vervolgens wanneer je koffie klaar is. Vond ik wel leuk. Ook gewoon interesse die ze tonen in de klant. Goed, Amerikanen smullen ervan; daar zijn Nederlanders dan weer te nuchter voor
Ligt niet aan de amerikanen hoor, Australie en NZ was ook relaxquote:Op maandag 17 november 2008 17:28 schreef SilentChaos het volgende:
[..]
Van mij ook wel, daar kom ik nog wel regelmatigquote:Op zondag 22 februari 2009 22:14 schreef Da_p00pb0x het volgende:
D'r mag er van mij best 1 in Enschede komen
Kloptquote:Op maandag 23 februari 2009 10:50 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Ligt niet aan de amerikanen hoor, Australie en NZ was ook relax
Het grappig was.. daar ging ik naar de starbuck om lekker te chillen, koffie, boek erbij.
Hier in Nederland zou ik dat niet zo snel doen.
Ik deed dat nog wel eens toen ik nog via Schiphol reisdequote:Op maandag 23 februari 2009 10:50 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Ligt niet aan de amerikanen hoor, Australie en NZ was ook relax
Het grappig was.. daar ging ik naar de starbuck om lekker te chillen, koffie, boek erbij.
Hier in Nederland zou ik dat niet zo snel doen.
Dude, Aken ligt om de hoek, dan kun je daar toch heen? Doe ik ook hoor.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 13:05 schreef tevebe het volgende:
Dat ze ook maar Starbucks in Maastricht openen. Dan heb ik er ook wat aan.
Berlijn doet dat ook.quote:Op maandag 23 februari 2009 07:31 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Wat mij wel opviel bij Starbucks in Los Angeles is dat ze daar goed klantgericht bezig zijn. Wanneer je koffie nog gezet/gemaakt moet worden dan vragen ze naar je naam en roepen je vervolgens wanneer je koffie klaar is. Vond ik wel leuk. Ook gewoon interesse die ze tonen in de klant. Goed, Amerikanen smullen ervan; daar zijn Nederlanders dan weer te nuchter voor
Dat is bij elke Starbucks hoor. Heeft niks met Amerikaanse gastvriendelijkheid te maken.quote:Op maandag 23 februari 2009 07:31 schreef Sideshowbobbie het volgende:
En waar komt Starbucks vandaan?quote:Op maandag 23 februari 2009 12:34 schreef couleurs het volgende:
[..]
Dat is bij elke Starbucks hoor. Heeft niks met Amerikaanse gastvriendelijkheid te maken.
Toch wel. Men volgt namelijk een Amerikaans business model, en Starbucks personeel wordt ook op Amerikaanse wijze getraind.quote:Op maandag 23 februari 2009 12:34 schreef couleurs het volgende:
Dat is bij elke Starbucks hoor. Heeft niks met Amerikaanse gastvriendelijkheid te maken.
Het is gewoon een Starbucks-formule hoor. Bij de McDonalds wordt heus niet gevraagd wat je hobby's zijn en of je broers of zussen hebt.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 00:17 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
En waar komt Starbucks vandaan?Iets met bedrijfsstrategie ofzo...
Ok, blijkbaar begrijp je dus niet dat dat voorkomt uit Amerikaanse gewoonten, die (ietwat te aardige) klantvriendelijkheid. Een McDonalds vergelijken met een Starbucks is net zoiets al appels met peren vergelijken. Elke McDonalds is bovendien zo ingericht dat ze willen dat je er ook weer zo snel mogelijk vertrekt. Gewoon het hele principe van fast food. Dat gaat bij Starbucks niet op.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 13:25 schreef couleurs het volgende:
[..]
Het is gewoon een Starbucks-formule hoor. Bij de McDonalds wordt heus niet gevraagd wat je hobby's zijn en of je broers of zussen hebt.
Starbucks personeel wordt op de Starbucks-wijze getraind, heeft niet per se met een Amerikaanse wijze te maken, maar men volgt gewoon de bedrijfsfilosofiequote:Op dinsdag 24 februari 2009 07:08 schreef maartena het volgende:
[..]
Toch wel. Men volgt namelijk een Amerikaans business model, en Starbucks personeel wordt ook op Amerikaanse wijze getraind.
Niet bij die op Schiphol.quote:Op maandag 23 februari 2009 12:34 schreef couleurs het volgende:
[..]
Ik heb ooit eens 10 minuten moeten wachten voor een koffie. Toen kreeg ik een 'sorry'- kaart, en mocht ik de volgende keer gratis eender welke koffie kopen.quote:Op maandag 16 maart 2009 23:54 schreef Eilanden het volgende:
[..]
Starbucks personeel wordt op de Starbucks-wijze getraind, heeft niet per se met een Amerikaanse wijze te maken, maar men volgt gewoon de bedrijfsfilosofie
Ja daar is het altijd druk en daar word je niet bepaald met een happy smile ontvangen.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 07:39 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Niet bij die op Schiphol.
Daar stond een aardige rij (achter de douane, die) en het personeel was gewoon typisch Nederlands.
Niks (overdreven) vriendelijks aan.
Dat is idd typisch Schipholquote:Op dinsdag 17 maart 2009 08:10 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Ja daar is het altijd druk en daar word je niet bepaald met een happy smile ontvangen.
.....Een bedrijfsfilosofie die door Amerikanen in Amerika is ontworpen.quote:Op maandag 16 maart 2009 23:54 schreef Eilanden het volgende:
Starbucks personeel wordt op de Starbucks-wijze getraind, heeft niet per se met een Amerikaanse wijze te maken, maar men volgt gewoon de bedrijfsfilosofie
Dat het helemaal niks met koffie te maken heeftquote:Op dinsdag 17 maart 2009 14:31 schreef Rauw. het volgende:
Wat is er zo speciaal aan koffie van Starbucks?
Het is gewoon heerlijk.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 14:31 schreef Rauw. het volgende:
Wat is er zo speciaal aan koffie van Starbucks?
Onzin. Het zit gewoon tussen je oren dat je het "lekkerder" vindt dan andere koffie. Marketing noemt men dat.quote:
Nergens.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 16:57 schreef Apekoek het volgende:
waar zitten de neerlandsche starbuksen? los van schiphol?
Heb je mij horen zeggen dat ik het lekkerder vindt dan koffie?quote:Op dinsdag 17 maart 2009 16:59 schreef Florian_ het volgende:
[..]
Onzin. Het zit gewoon tussen je oren dat je het "lekkerder" vindt dan andere koffie. Marketing noemt men dat.
Nog niet nee.quote:
Nouja, anders zou je vast niet met een argument komen dat het heerlijk is.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 17:32 schreef Lauriette91 het volgende:
[..]
Heb je mij horen zeggen dat ik het lekkerder vindt dan koffie?
Is niet nodig. Want ik vind koffie ook lekker.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 17:45 schreef Rauw. het volgende:
[..]
Nouja, anders zou je vast niet met een argument komen dat het heerlijk is.
Dan moet je het ergens mee vergeleken hebben.
Ergens is er nu een marketingstrateeg die een beetje klaarkomt in zijn khaki broek.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 18:06 schreef Lauriette91 het volgende:
[..]
Is niet nodig. Want ik vind koffie ook lekker.
Maar starbucks is gewoon anders.
Ach, ik heb thuis pakken met Douwe Egberts, alsmede pakken met Starbucks French Roast, en beide koffie's zijn prima te drinken. Qua koffiekwaliteit verschillen ze niet echt enorm veel.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 16:59 schreef Florian_ het volgende:
Onzin. Het zit gewoon tussen je oren dat je het "lekkerder" vindt dan andere koffie. Marketing noemt men dat.
Dat is natuurlijk wel zo. Maar veel mensen beseffen niet dat Starbucks meer een 'beleving' is dan een product dat uitblinkt in kwaliteit. De gemiddelde Frappucino van The Coffee Company in Nederland smaakt net zo goed, het wordt alleen anders gebracht. Waarom kopen mensen Spa Blauw en niet gewoon het C1000 bronwater? Omdat ze denken dat het kwalitatief beter is, terwijl dat uiteraard niet waar is. Op het gebied van marketing doet Starbucks het natuurlijk erg goed, maar mensen die daar klakkeloos in mee gaan zijn hebben gewoon een bord voor hun kop. Het gaat namelijk niet alleen om de "speciale koffie's" die je noemt, maar ook om gewone koffie. Daar betaal je bij de Starbucks namelijk ook de hoofdprijs voor, terwijl de productiekosten 20 cent zijn.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 19:39 schreef maartena het volgende:
Waar Starbucks wel in uitblinkt zijn de speciale koffie's en koffiedranken. Goed het is inderdaad een stuk duurder, maar een Frappucino is in de zomer enorm lekker als je op zondagochtend lekker in de tuin wil zitten.
quote:Op donderdag 19 maart 2009 19:58 schreef moby92 het volgende:
Zouden alle wereldstations (naast A'dam CS, Utrecht CS ook Den Haag CS, Rotterdam CS, Arnhem CS en Breda CS) ook aan de beurt komen?
Drie op Schiphol, ik weet niet of die van Nike nog bestaat (maar dat was geen officiele, ze schonken daar wel Starbucks koffie met alles erop en eraan, maar niet als 'officiele' SBUX vestiging) en de store op het EMEA hoofdkantoor in Amsterdamquote:Op vrijdag 20 maart 2009 16:13 schreef TGT2 het volgende:
SB moet heeeeel hard uitbreiden. Overal zie je op elke hoek zo'n winkel maar in NL... Ik ken alleen schiphol en ik heb gehoord dat Nike er 1 in het pand heeft???
Station Arnhem komt niet af voor 2030, dus daar zal het nog wel even durenquote:Op donderdag 19 maart 2009 19:58 schreef moby92 het volgende:
Zouden alle wereldstations (naast A'dam CS, Utrecht CS ook Den Haag CS, Rotterdam CS, Arnhem CS en Breda CS) ook aan de beurt komen?
voorlopig niet.quote:Op donderdag 19 maart 2009 19:58 schreef moby92 het volgende:
2030?quote:Op vrijdag 20 maart 2009 17:50 schreef Adelante het volgende:
[..]
Station Arnhem komt niet af voor 2030, dus daar zal het nog wel even duren
Het geld is op en ze kunnen geen aannemer vinden die het voor minder wil doen, dus het ligt nu al twee jaar stil met weinig zicht op verbeteringquote:
3 op schiphol? 2 in de vertrekhallen dan zeker?quote:Op vrijdag 20 maart 2009 17:46 schreef Eilanden het volgende:
[..]
Drie op Schiphol, ik weet niet of die van Nike nog bestaat (maar dat was geen officiele, ze schonken daar wel Starbucks koffie met alles erop en eraan, maar niet als 'officiele' SBUX vestiging) en de store op het EMEA hoofdkantoor in Amsterdam
2 In de vertrekhallen en 1 buiten de vertrekhallen.quote:Op zaterdag 21 maart 2009 23:21 schreef TGT2 het volgende:
[..]
3 op schiphol? 2 in de vertrekhallen dan zeker?
Als in: na de douane (vertrek 2, als ik me niet vergis)quote:
Gaat wel traag zo. Ik zie alleen maar nog reclameborden voor de Hema. Iemand een idee waar de Starbucks komt?quote:Op donderdag 19 maart 2009 17:13 schreef Eilanden het volgende:
Amsterdam CS is de eerste (plusminus mei), daarna wss Utrecht
http://www.ad.nl/economie(...)pen_op_stations.htmlquote:Op maandag 20 april 2009 00:54 schreef Toad het volgende:
[..]
Gaat wel traag zo. Ik zie alleen maar nog reclameborden voor de Hema. Iemand een idee waar de Starbucks komt?
Kén niet zonder de Gamma.quote:Op maandag 20 april 2009 02:26 schreef dikkekaas het volgende:
HipSinds ik een tijd in het buitenland zit kan ik niet meer zonder Starbucks
bronquote:Starbucks-fan bezocht al 9000 filialen koffieketen
WISCONSIN — Een man met een missie om alle Starbucks-vestigingen in de wereld te bezoeken heeft een probleem: Starbucks sluit tientallen zaken waar hij nog niet geweest is.
De 37-jarige freelance programmeur noemt zichzelf Winter. Werkend aan een klus in Wisconsin vorige maand kreeg hij te horen dat de Starbucks in Prince George, British Columbia, de volgende dag zou sluiten. Hij gaf $1400 uit om er dezelfde dag nog heen te vliegen voor een kop koffie – zwart met suiker – en een foto. „Als de zaak zou sluiten voordat ik er geweest was voel ik dat als een verlies”, verklaarde Winter.
Hij heeft in de afgelopen twaalf jaar meer dan 9000 Starbucks-zaken in de VS, Japan, Libanon, Turkije en dertien andere landen bezocht, een trektocht waar hij op zijn website Starbuckseverywhere.net verslag van deed. Winter geeft toe dat hij „dwangneurotische trekjes” heeft, en bovendien een „lichte koffieverslaving”, eigenschappen die een stuk dwingender zijn geworden nu hij probeert het hoofdkantoor van Starbucks voor te blijven.
In 2004 had Starbucks wereldwijd nog 8500 vestigingen, maar vorig jaar waren dat er bijna tweemaal zo veel. Inmiddels is het concern begonnen zaken te sluiten, zo’n 900 in het afgelopen jaar. Voor de meest trouwe klant is het probleem dat de koffieketen pas zeer kort van tevoren bekendmaakt welke vestigingen gesloten zullen worden.
„Het is een race tegen de klok”, aldus Winter.
Winter, een vrijgezel zonder kinderen, werd geboren als Rafael Antonio Lozano. Als hij niet op reis is voor zijn werk of om Starbucks-zaken te bezoeken of scrabbletoernooien te spelen, woont hij bij zijn ouders in Houston. Moeder Georgina Lozanobidt dat haar zoon stopt met zijn Starbucksobsessie. „Mijn man en ik vinden het tijdverspilling”, zegt ze. „Maar het is ons tot nu toe niet gelukt hem ervan af te brengen.” Winter ziet dat anders: „Zelfs als je vindt dat wat ik doe zinloos is, heb ik tenminste een doel”, verklaart hij. „Ik voel niet alleen tevredenheid, maar echte opluchting als ik een zaak bezoek voordat die gesloten wordt.”
En waarom zouden we je de eerste keer niet begrepen hebbenquote:Op woensdag 27 mei 2009 13:37 schreef Gstyles het volgende:
Nogmaals:
die koffie smaakt me niet meer zodra ik er voor moet betalen.. wat een afzetters voor een papieren bakkie vol schuim![]()
Die zit er nog. Je moet dan een medewerker van Nike kennen die je een pasje geeft om binnen te mogen komen. Voorheen kregen we met dat pasje ook 50% korting in de Nike Employee Store dus dan konden we gelijk een Cappuccino halenquote:Op vrijdag 20 maart 2009 17:46 schreef Eilanden het volgende:
[..]
Drie op Schiphol, ik weet niet of die van Nike nog bestaat (maar dat was geen officiele, ze schonken daar wel Starbucks koffie met alles erop en eraan, maar niet als 'officiele' SBUX vestiging) en de store op het EMEA hoofdkantoor in Amsterdam
Kennelijk omdat er niet op gereageerd werd...quote:Op woensdag 27 mei 2009 14:06 schreef Eilanden het volgende:
[..]
En waarom zouden we je de eerste keer niet begrepen hebben
quote:Op woensdag 27 mei 2009 15:03 schreef Grumpey het volgende:
Starbucks, ik heb nog nooit zoveel geld betaald voor koffie. Slechte zaak dat ze ook naar nederland komen, met zo'n machtspositie vrees ik het ergste voor gewoon gevarieerde koffiezaken zoals we die nu hebben.
Denk dat het meevalt. Nederland is niet klaar om minimaal 3 euro uit te geven voor een normale koffie. Dat dat prijzen zijn waarmee je op een station of luchthaven mee wegkomt, soit. Maar veel verder zal het niet komen denk ik. Zo bijzonder is de koffie namelijk ook niet. In Utrecht hebben we ook een Mockamore waar de koffie tenminste wel lekker is, en goedkoper dan bij Starbucks. Dat loopt dan ook als een tierelier.quote:Op woensdag 27 mei 2009 15:44 schreef Grumpey het volgende:
Begrijp me niet verkeerd, ik ben niet tegen Starbucks an sich. Het is gewoon een random-koffie zaak die (omdat je weet wat je krijgt) erg fijn is in het buitenland.
Waar ik wel tegen ben is de enorme geldfabriek die erachter zit. Starbucks weet namelijk geen maat te houden, en speelt net als mcdonals, burgerking, kfc, etc in op de behoefte van kwantiteit en naamsbekendheid.
Als het zou blijven bij 1 starbucks op de dam, eentje op het neude, en eentje op de coolsingel zou het geweldige aanwinst zijn. Helaas gaat dat niet zo zijn, het zullen er minimaal 30 in amsterdam worden. En omdat een groot deel van de bevolking dus gaat voor voorspelbaarheid en naamsbekendheid zullen kleinere koffiezaken snel verdwijnen. Eeuwig zonde, want starbucks kan je in de hele wereld wel krijgen, maar een bagels & beans bijvoorbeeld zie je nergens in europa en dat maakt nederland weer wat unieker.
edit: je ziet het nu al op schiphol: we openen er niet 1, maar gelijk 3. De toon is gezet, en over 10 jaar weet je niet beter alsof er alleen maar starbucks waterkoffie in de nederland te krijgen is.
Je opmerking kreeg niet genoeg aandacht, dus dan maar herhalen?quote:Op woensdag 27 mei 2009 15:33 schreef Gstyles het volgende:
Kennelijk omdat er niet op gereageerd werd...
Ik snap ook niet helemaal waarom het in Nederland zo duur is, of moet zijn? Als ik hier in de VS een "grande" bak normale koffie vraag, dan betaal ik $1.95 - en daar kan ik dan zelf zoveel melk en suiker in kieperen als ik wil.quote:Op woensdag 27 mei 2009 16:22 schreef Blik het volgende:
Denk dat het meevalt. Nederland is niet klaar om minimaal 3 euro uit te geven voor een normale koffie.
En daar werk je zelf dagelijks aan mee.quote:Op woensdag 27 mei 2009 16:17 schreef Gstyles het volgende:
de verAmerikanisering van Europa met Nederland incluus is nooit meer te stoppen... helaas!
Waar haal die 'wijsheid' van die 30 vandaan? Dat klopt dus absoluut nietquote:Op woensdag 27 mei 2009 15:44 schreef Grumpey het volgende:
Als het zou blijven bij 1 starbucks op de dam, eentje op het neude, en eentje op de coolsingel zou het geweldige aanwinst zijn. Helaas gaat dat niet zo zijn, het zullen er minimaal 30 in amsterdam worden.
30 zal veel zijn inderdaad..... maar een stuk of 15 zie ik nog wel gebeuren.... zo even wat lokaties waar ik op kan komen.... 1 in het centraal station, 1 op station amstel, 1 in station duivendrecht... 3 of 4 verspreid over de binnenstad, bijv. de Kalverstraat nabij het Spui, eentje op het Damrak nabij de Dam, eentje aan de Nieuwendijk, en misschien eentje aan het Rembrandtplein.quote:Op woensdag 27 mei 2009 20:27 schreef Eilanden het volgende:
Waar haal die 'wijsheid' van die 30 vandaan? Dat klopt dus absoluut niet
Meerdere vestigingen zal zeer zeker mogelijk zijn, maar zelfs de plannen hierboven zullen niet in een paar jaar gerealiseerd zijn.quote:Op woensdag 27 mei 2009 21:02 schreef maartena het volgende:
[..]
30 zal veel zijn inderdaad..... maar een stuk of 15 zie ik nog wel gebeuren.... zo even wat lokaties waar ik op kan komen.... 1 in het centraal station, 1 op station amstel, 1 in station duivendrecht... 3 of 4 verspreid over de binnenstad, bijv. de Kalverstraat nabij het Spui, eentje op het Damrak nabij de Dam, eentje aan de Nieuwendijk, en misschien eentje aan het Rembrandtplein.
Dan kun je er wel eentje in de RAI kwijt, misschien ook wel twee ook.... eentje in de Amsterdam ArenA, en laten we dat voor de grap even als 1 tellen als ze er een aantal verspreid neerzetten om alle 50.000 bezoekers te kunnen bedienen.
Eentje op het Leidsche Plein, eentje op het Museumplein, en dan zit ik al aan 12.
Er zijn dan vast nog wel 3 lokaties in bijv. overdekte winkelcentra etc waar ze terecht kunnen.
Ter vergelijking:
Amsterdam heeft ook 15 McDonalds restaurants.
Berlijn heeft 13 Starbucks.
Welke Grande koop je dan voor $1,95? Daar kan je hooguit een fresh brewed coffee van kopen toch? Ik betaal voor mijn Grande zoals je zei, de wat meer gespecialiseerde(Triple, Whole Milk, Extra Hot Mocha w/ whipped cream) iets van $5 wat ik ook redelijk aan de prijs vind. Daarom drink ik het niet zo vaakquote:Op woensdag 27 mei 2009 16:40 schreef maartena het volgende:
[..]
Ik snap ook niet helemaal waarom het in Nederland zo duur is, of moet zijn? Als ik hier in de VS een "grande" bak normale koffie vraag, dan betaal ik $1.95 - en daar kan ik dan zelf zoveel melk en suiker in kieperen als ik wil.
Alleen voor de wat meer specialistische koffies betaal je meer.
[ afbeelding ]
Pike Place Roast is ook nog eens heel lekkere koffie.
Overigens ga ik hier in de VS steeds vaker naar de Coffee Bean, die hebben een betere frap.
Das niets nieuws... Ik ben al sinds mijn geboorte volgepropt met Amerikaanse rommel.. mja wat doe je er tegen?quote:Op woensdag 27 mei 2009 16:45 schreef maartena het volgende:
[..]
En daar werk je zelf dagelijks aan mee.
Overigens is het ook nog eens zo dat Douwe Egberts eigendom is van het Amerikaanse Sara Lee, en dat deze laatste belasting moet afdragen over de omzet, die deels uit Nederland komt. De volgende keer dat je een slok neemt van je bakkie DE.... neem er dan rust in dat dat pak Douwe Egberts wel eens een kwartje kan opleveren voor de Amerikaanse staatskas. Genoeg voor een kogel of twee waarmee de VS weer wat oorlog kan voeren.
Global Economics. Je kunt er bijna niet onderuit, of jouw naar wat schijnbaar 100% Nederlands lijkend product.... ondersteund ook de regering van de VS, of de economie van China.
Aan de andere kant heb ik net twee pints Ben & Jerry's gekocht. Eigendom van Unilever, dus heb ik weer een klein beetje meebetaald aan die vingerafdruk lezers voor de nieuwe paspoorten.
Ik hoop oprecht dat het een viral is, anders voel ik me oprecht lullig voor die kerel.quote:
37 jaar en hij woont nog thuis. Ik vraag me echt af of zo'n man nou echt gelukkig is met zijn leven. Overigens had hij van al dat geld dat hij heeft uitgegeven aan overpriced 'frapuccino's' al een heel huis kunnen kopen.quote:Op donderdag 28 mei 2009 12:24 schreef Nosh het volgende:
[..]
Ik hoop oprecht dat het een viral is, anders voel ik me oprecht lullig voor die kerel..
Ik heb dus echt geen behoefte aan zo'n enorme beker koffie, zelfs de kleine is voor mij al te groot.quote:Op donderdag 28 mei 2009 13:07 schreef MikelenniuM het volgende:
ff over de prijzen van een normale koffie tegenover een Starbucks beker, wel eens gezien hoe groot dat verschil is wat hoeveelheid betreft?
Het probleem zit hem niet in de kwantiteit, maar zoals wel vaker bij grote ketens meer in de kwaliteit. Het is namelijk zoveel omdat het water-koffie is.quote:Op donderdag 28 mei 2009 13:07 schreef MikelenniuM het volgende:
ff over de prijzen van een normale koffie tegenover een Starbucks beker, wel eens gezien hoe groot dat verschil is wat hoeveelheid betreft?
Dat doen ze expres. Als ze ¤4 zouden vragen voor een klein kutbekertje zouden zelfs de SB fanaten gaan zeuren. Nee, ze pakken gewoon een grotere beker, gieten het wat voller (productiekosten zijn sowieso maar iets van 10/20 cent, dus qua extra kosten maakt het niet veel uit) en vragen de volle mep. Resultaat: Men koopt een sloot koffie voor een belachelijk hoge prijs, maar zijn van mening dat het oké is omdat "je wel veel koffie krijgt voor je geld".quote:Op donderdag 28 mei 2009 13:07 schreef MikelenniuM het volgende:
Ik heb net een paar weken in de states gezeten en daar is het wel zo'n beetje de enige tent waar je nog iets kan halen dat enigzins op koffie lijkt.quote:Op donderdag 28 mei 2009 22:41 schreef mafkees01 het volgende:
[..]
Jij snapt het!
Starbucks is overprised rommel!!
Tim Hortons FTW. Lekkerdere koffie bestaat niet![]()
![]()
![]()
Amerikanen hebben geen idee wat echte kofiie is, slappe bagger is het. Toen ik daar was voor m'n werk, had ik een pak Douwe Egberts meegenomen en voor m'n collega's een potje gezet. Kreeg ik de volgende dag klachten dat ze de halve nacht wakker hadden gelegenquote:Op vrijdag 29 mei 2009 07:34 schreef eer-ik het volgende:
[..]
De rest van de pleur die ze daar schenken is helemaal niet te drinken.
Dr is niets mis met een bakkie Senseo in de vroege morgenquote:Op zaterdag 30 mei 2009 14:32 schreef Pek het volgende:
[..]
Amerikanen hebben geen idee wat echte kofiie is, slappe bagger is het. Toen ik daar was voor m'n werk, had ik een pak Douwe Egberts meegenomen en voor m'n collega's een potje gezet. Kreeg ik de volgende dag klachten dat ze de halve nacht wakker hadden gelegen![]()
Maar ze zijn niet de enige: Engelsen kunnen geen koffie zetten, Fransen kunnen het niet en Nederlanders ook niet, aangezien in ieder huishouden wel een Senseo te vinden is. Enkel de Italianen en de Arabieren verstaan deze kunst.
quote:Op zaterdag 30 mei 2009 19:58 schreef Gstyles het volgende:
[..]
Dr is niets mis met een bakkie Senseo in de vroege morgen
Ja dat zeg ik.... een gewone normale bak koffie. En dan krijg je ook nog een fatsoenlijke hoeveelheid.quote:Op donderdag 28 mei 2009 01:18 schreef Jac0bus het volgende:
Welke Grande koop je dan voor $1,95? Daar kan je hooguit een fresh brewed coffee van kopen toch? Ik betaal voor mijn Grande zoals je zei, de wat meer gespecialiseerde(Triple, Whole Milk, Extra Hot Mocha w/ whipped cream) iets van $5 wat ik ook redelijk aan de prijs vind. Daarom drink ik het niet zo vaak
quote:Op zaterdag 30 mei 2009 19:58 schreef Gstyles het volgende:
Dr is niets mis met een bakkie Senseo in de vroege morgenbeter dan al die Amerikaanse crap bij elkaar!
Senseo is zeker beter dan die amerikaanse crap, maar mag nog steeds geen koffie heten hoor.quote:Op zaterdag 30 mei 2009 19:58 schreef Gstyles het volgende:
[..]
Dr is niets mis met een bakkie Senseo in de vroege morgenbeter dan al die Amerikaanse crap bij elkaar!
Eensquote:Op zaterdag 30 mei 2009 16:43 schreef anne_Chris het volgende:
/gal spuwt
Dan kunnen Engelsen zeker ook geen Starbucks koffie zetten. Vorige zomer in London diverse vestigingen geprobeerd, ik vond het persoonlijk baggerEn júllie hadden me helemaal lekker zitten maken
![]()
Sowieso is er voor de liefhebber van zwarte koffie amper keus, en dan nog die nare slappe kartonnen bekers, brrrrr.
Geef mij maar een Italiaanse koffiebarzélfs in Londen lekkere koffie.
En bij terugkomst op Schiphol er tóch weer in getrapt. Was ook prut.
/gal gespuwd
Als hij dat serieus beweert, dan moet hij echt een operatie aan zijn smaakpapillen ondergaanquote:Op maandag 1 juni 2009 13:55 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Die in het Nike kantoor zit er trouwens nog steeds. Vriend van me werkt daar, maar hij zei ook dat ie nog liever een bakje uit de DE automaat haalde.
En in plaats van naar de kroeg te gaan, kun je ook gewoon een Beertender kopenquote:Op maandag 1 juni 2009 23:48 schreef Geqxon het volgende:
In plaats van naar Starbucks te gaan kun je ook een goed Jura of Siemens apparaat kopen. Binnen een paar maanden heb je het er alweer uit verdiend.
Bij Starbucks zit toch iedereen naar mijn mobieltje danwel laptop te staren, veel sociaal contact zul je er niet leggen. Op z'n hoogst een Twitter bericht van de persoon die naast je zit.quote:Op maandag 1 juni 2009 23:51 schreef Eilanden het volgende:
[..]
En in plaats van naar de kroeg te gaan, kun je ook gewoon een Beertender kopen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |