Berlijn doet dat ook.quote:Op maandag 23 februari 2009 07:31 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Wat mij wel opviel bij Starbucks in Los Angeles is dat ze daar goed klantgericht bezig zijn. Wanneer je koffie nog gezet/gemaakt moet worden dan vragen ze naar je naam en roepen je vervolgens wanneer je koffie klaar is. Vond ik wel leuk. Ook gewoon interesse die ze tonen in de klant. Goed, Amerikanen smullen ervan; daar zijn Nederlanders dan weer te nuchter voor
Dat is bij elke Starbucks hoor. Heeft niks met Amerikaanse gastvriendelijkheid te maken.quote:Op maandag 23 februari 2009 07:31 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Wat mij wel opviel bij Starbucks in Los Angeles is dat ze daar goed klantgericht bezig zijn. Wanneer je koffie nog gezet/gemaakt moet worden dan vragen ze naar je naam en roepen je vervolgens wanneer je koffie klaar is. Vond ik wel leuk. Ook gewoon interesse die ze tonen in de klant. Goed, Amerikanen smullen ervan; daar zijn Nederlanders dan weer te nuchter voor
En waar komt Starbucks vandaan?quote:Op maandag 23 februari 2009 12:34 schreef couleurs het volgende:
[..]
Dat is bij elke Starbucks hoor. Heeft niks met Amerikaanse gastvriendelijkheid te maken.
Toch wel. Men volgt namelijk een Amerikaans business model, en Starbucks personeel wordt ook op Amerikaanse wijze getraind.quote:Op maandag 23 februari 2009 12:34 schreef couleurs het volgende:
Dat is bij elke Starbucks hoor. Heeft niks met Amerikaanse gastvriendelijkheid te maken.
Het is gewoon een Starbucks-formule hoor. Bij de McDonalds wordt heus niet gevraagd wat je hobby's zijn en of je broers of zussen hebt.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 00:17 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
En waar komt Starbucks vandaan?Iets met bedrijfsstrategie ofzo...
Ok, blijkbaar begrijp je dus niet dat dat voorkomt uit Amerikaanse gewoonten, die (ietwat te aardige) klantvriendelijkheid. Een McDonalds vergelijken met een Starbucks is net zoiets al appels met peren vergelijken. Elke McDonalds is bovendien zo ingericht dat ze willen dat je er ook weer zo snel mogelijk vertrekt. Gewoon het hele principe van fast food. Dat gaat bij Starbucks niet op.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 13:25 schreef couleurs het volgende:
[..]
Het is gewoon een Starbucks-formule hoor. Bij de McDonalds wordt heus niet gevraagd wat je hobby's zijn en of je broers of zussen hebt.
Starbucks personeel wordt op de Starbucks-wijze getraind, heeft niet per se met een Amerikaanse wijze te maken, maar men volgt gewoon de bedrijfsfilosofiequote:Op dinsdag 24 februari 2009 07:08 schreef maartena het volgende:
[..]
Toch wel. Men volgt namelijk een Amerikaans business model, en Starbucks personeel wordt ook op Amerikaanse wijze getraind.
Niet bij die op Schiphol.quote:Op maandag 23 februari 2009 12:34 schreef couleurs het volgende:
[..]
Dat is bij elke Starbucks hoor. Heeft niks met Amerikaanse gastvriendelijkheid te maken.
Ik heb ooit eens 10 minuten moeten wachten voor een koffie. Toen kreeg ik een 'sorry'- kaart, en mocht ik de volgende keer gratis eender welke koffie kopen.quote:Op maandag 16 maart 2009 23:54 schreef Eilanden het volgende:
[..]
Starbucks personeel wordt op de Starbucks-wijze getraind, heeft niet per se met een Amerikaanse wijze te maken, maar men volgt gewoon de bedrijfsfilosofie
Ja daar is het altijd druk en daar word je niet bepaald met een happy smile ontvangen.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 07:39 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Niet bij die op Schiphol.
Daar stond een aardige rij (achter de douane, die) en het personeel was gewoon typisch Nederlands.
Niks (overdreven) vriendelijks aan.
Dat is idd typisch Schipholquote:Op dinsdag 17 maart 2009 08:10 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
Ja daar is het altijd druk en daar word je niet bepaald met een happy smile ontvangen.
.....Een bedrijfsfilosofie die door Amerikanen in Amerika is ontworpen.quote:Op maandag 16 maart 2009 23:54 schreef Eilanden het volgende:
Starbucks personeel wordt op de Starbucks-wijze getraind, heeft niet per se met een Amerikaanse wijze te maken, maar men volgt gewoon de bedrijfsfilosofie
Dat het helemaal niks met koffie te maken heeftquote:Op dinsdag 17 maart 2009 14:31 schreef Rauw. het volgende:
Wat is er zo speciaal aan koffie van Starbucks?
Het is gewoon heerlijk.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 14:31 schreef Rauw. het volgende:
Wat is er zo speciaal aan koffie van Starbucks?
Onzin. Het zit gewoon tussen je oren dat je het "lekkerder" vindt dan andere koffie. Marketing noemt men dat.quote:
Nergens.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 16:57 schreef Apekoek het volgende:
waar zitten de neerlandsche starbuksen? los van schiphol?
Heb je mij horen zeggen dat ik het lekkerder vindt dan koffie?quote:Op dinsdag 17 maart 2009 16:59 schreef Florian_ het volgende:
[..]
Onzin. Het zit gewoon tussen je oren dat je het "lekkerder" vindt dan andere koffie. Marketing noemt men dat.
Nog niet nee.quote:
Nouja, anders zou je vast niet met een argument komen dat het heerlijk is.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 17:32 schreef Lauriette91 het volgende:
[..]
Heb je mij horen zeggen dat ik het lekkerder vindt dan koffie?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |