quote:Op dinsdag 15 januari 2008 22:06 schreef BoJo het volgende:
http://www.starbucks.com/
Howard is back. Ben benieuwd wat er allemaal gaat veranderen.
Hij zat nog in de board of directors maar niet meer als CEO meen ik.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 22:14 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Is Schultz ooit weggeweest dan.
quote:Op dinsdag 15 januari 2008 21:03 schreef Leatherface het volgende:
En Starbucks gaat naar het zich laat aanzien uitbreiden in Nederland:\
Koffieoorlog op komst
Concurrentie wapent zich tegen expansie Starbucks
woensdag 9 januari 2008 om 20:04
AMSTERDAM - Nederland staat aan de vooravond van een koffieoorlog. Zowel megaketen Starbucks als de Italiaanse concurrent Lavazza hebben plannen voor flinke uitbreiding in Nederland. Lavazza begint een keten die tientallen winkels groot moet worden, Starbucks laat zich nog niet in de kaart kijken. De traditionele horecaondernemers probeert een graantje mee te pikken door meeneemkoffie te verkopen via loketten.
Door Jan Willem Navis
De gemiddeld drie bakkies troost die Nederlanders per dag drinken, nuttigen ze steeds vaker buiten de deur. Koffiezaken naar voorbeeld van Starbucks zijn in ons land een rage. Vorig jaar steeg de omzet in die branche met maar liefst 20 procent, tot 234 miljoen euro, blijkt uit de Foodservice Monitor die eergisteren werd gepresenteerd. Die stijging zet alleen maar door, denken de onderzoekers.
Spits
Geen idee, maar ze zullen manieren moeten verzinnen om competitief te blijven. Dat is nu wel duidelijk.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 22:58 schreef MikelenniuM het volgende:
En niet geheel onbelangrijk, de 1-na-laatste post in het vorige topic:
[..]
Wat vindt meneer D.E. daarvan?
Hebben ze ook allemaal in Duitsland, hoort bij de Starbucks Experience dus neem aan van wel.quote:Op woensdag 16 januari 2008 08:54 schreef SilentChaos het volgende:
Krijgen ze hier ook allemaal een Wifi verbinding trouwens?
Dat is echt ideaal in Amerika
quote:
De koffie daar nog nooit geprobeerd.quote:Op woensdag 16 januari 2008 23:21 schreef Adelante het volgende:
Australian Homemade heeft trouwens ook prima koffie hier...
Schiphol zit'ie ook voor de douane tegenwoordigquote:Op donderdag 17 januari 2008 08:52 schreef Kuukske het volgende:
Oeh, ik moet nodig weer eens naar een stad met Starbucks. En dan met een Starbucks die niet ergens achter de douane zit..
ECHT?!!quote:Op donderdag 17 januari 2008 09:05 schreef SilentChaos het volgende:
Schiphol zit'ie ook voor de douane tegenwoordig
Niet helemaal mee eens.quote:Op donderdag 17 januari 2008 13:02 schreef Dos37 het volgende:
Starbucks
Overal waar je komt smaakt het toch hetzelfde
Nou ik vond het KLIA hetzelfde als in Sydney. In Nederland heb ik het nog niet gehad.quote:Op donderdag 17 januari 2008 13:41 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Niet helemaal mee eens.
Op Schiphol (en ik Spanje) vond ik het beter dan in de meeste Duitse Starbucks-filialen.
Spannend! Kunstmatig gecreeërde behoeftes invullen!quote:Op zaterdag 19 januari 2008 09:49 schreef Leatherface het volgende:
Volgens de geruchten wordt de eerste buiten Schiphol in juni of juli geopend.
Zou dan in hartje Amsterdam moeten zijn.
Nee doe maar in hartje Ypenburg Den Haagquote:Op zaterdag 19 januari 2008 09:49 schreef Leatherface het volgende:
Volgens de geruchten wordt de eerste buiten Schiphol in juni of juli geopend.
Zou dan in hartje Amsterdam moeten zijn.
Schaam je-je nou niet diep? Ik neem aan dat er wel een mens zit onder de dravende consument.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 10:29 schreef superworm het volgende:Ik ben gisteren vanuit Amersfoort met een vriendin naar Schiphol gegaan, puur voor de Starbucks-koffie. Was top!
Er zit eerder een student met een gapend lege tentamenweek en een OV onder.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 10:31 schreef Zyggie het volgende:
[..]
Schaam je-je nou niet diep? Ik neem aan dat er wel een mens zit onder de dravende consument.
Mja, die had die vriendin dus, vond het smaken naar een soort orgastische suikerexplosie. Ik had zelf de Americano (wat anders bij de Starbucks), en dat was gewoon een lekkere grote plons tasteful American black.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 10:36 schreef Ra-z het volgende:
Hmmm Caramel Macchiato HmmmmmVoordeel dat ik nog wel eens langs schiphol rij
af en toe een bakkie meenemen
quote:Op zaterdag 19 januari 2008 10:29 schreef superworm het volgende:Ik ben gisteren vanuit Amersfoort met een vriendin naar Schiphol gegaan, puur voor de Starbucks-koffie. Was top!
Ok, weet je dan een andere zaak waar ze grote bekers koffie met dulche de leche en room en nougatine verkopen? Dan ga ik daar graag heenquote:Op zaterdag 19 januari 2008 22:47 schreef HenkBenzinetank het volgende:
[..]speciaal naar Schiphol reizen voor overgewaardeerde kutkoffie en die opdrinken op gedateerde stoelen, stakker
.
Er is zo veel betere koffie te krijgen waar je vaak niet eens voor hoeft te reizen. O wacht, Paris Hilton heeft natuurlijk niet zo'n beker in dr knuistje, dus dan zal het wel niet lekker zijn.
er zijn tegenwoordig genoeg van die koffiezaakjes die dat hebben hoorquote:Op zaterdag 19 januari 2008 23:09 schreef Vandaag... het volgende:
[..]
Ok, weet je dan een andere zaak waar ze grote bekers koffie met dulche de leche en room en nougatine verkopen? Dan ga ik daar graag heen
quote:Op zaterdag 19 januari 2008 23:09 schreef Vandaag... het volgende:
[..]
Ok, weet je dan een andere zaak waar ze grote bekers koffie met dulche de leche en room en nougatine verkopen? Dan ga ik daar graag heen
Verandering van spijs doet drinkenquote:Op zaterdag 19 januari 2008 23:24 schreef HenkBenzinetank het volgende:
[..]smaakjeskoffie. jij neemt zeker ook koffie met een zoetje en melk?
Italiaanse espresso/cappucinoHelaas krijg je dat ook te vaak niet zoals het zou moeten though
O jawel hoor..quote:Op zaterdag 19 januari 2008 23:38 schreef HenkBenzinetank het volgende:dan heb je duidelijk nog geen goede koffie op. Het is gewoon een smerige verkrachting van je koffie die ook nog eens overgewaardeerd is.
Ik vind de gezelligheid van Starbucks de gezelligheid van Subways bijvoorbeeld niet heel erg overstijgen.
Zeker niet. Ik kan een goede espresso erg waarderen, zeker in italie.quote:Op zaterdag 19 januari 2008 23:24 schreef HenkBenzinetank het volgende:
[..]smaakjeskoffie. jij neemt zeker ook koffie met een zoetje en melk?
Italiaanse espresso/cappucinoHelaas krijg je dat ook te vaak niet zoals het zou moeten though
dat gaat er als strooisel bovenopquote:Op zondag 20 januari 2008 00:07 schreef HenkBenzinetank het volgende:
Nougatine wel
Ik ook, wil het wel eens proeven, maar om daarvoor naar Schiphol te gaan vind ik wat ver gaanquote:
Het is het waard.quote:Op zondag 20 januari 2008 10:59 schreef eer-ik het volgende:
Ik ook, wil het wel eens proeven, maar om daarvoor naar Schiphol te gaan vind ik wat ver gaan
Over smaak valt niet te twisten hequote:
Maak er dan een dagje van! Ga met de trein naar Amsterdam enzo.quote:Op zondag 20 januari 2008 11:31 schreef eer-ik het volgende:
Over smaak valt niet te twisten he
Maar ik weiger 20 euro te betalen om een kop koffie te proeven.
Dat kan ook.quote:Op zondag 20 januari 2008 11:37 schreef Kuukske het volgende:
[..]
Maak er dan een dagje van! Ga met de trein naar Amsterdam enzo.
Dat was ik namelijk ook van plan.. een dagje Amsterdam... en dan een lekker bakje koffie ter afsluitingquote:
Normaal als ik dagje amsterdam doe, kom ik niet bij schiphol, en ga ik niet met de trein, dus wordt dat weer lastigquote:Op zondag 20 januari 2008 11:45 schreef appelsientje het volgende:
[..]
Dat was ik namelijk ook van plan.. een dagje Amsterdam... en dan een lekker bakje koffie ter afsluiting
Ieder z'n meug hè. Ik vind het heerlijke koffie, maar ik rijd er geen 100 kilometer voorquote:Op maandag 21 januari 2008 10:08 schreef Oproerkraaier het volgende:
Goede marketing hebben ze bij Starbucks. Matige koffie verkopen, en iedereen rijdt er 100 kilometer voor nog ook.
Ik vind het geniaal.
Och, ik vind het erg smakelijk. En het is een leuk dagje weg. Zo vaak kom ik nou ook weer niet in Amsterdam.quote:Op maandag 21 januari 2008 10:08 schreef Oproerkraaier het volgende:
Goede marketing hebben ze bij Starbucks. Matige koffie verkopen, en iedereen rijdt er 100 kilometer voor nog ook.
Ik vind het geniaal.
Is geen stadquote:Op maandag 21 januari 2008 11:08 schreef SilentChaos het volgende:
Schiphol
Is een andere stad dan Amsterdam
Ik weet het niet, heb het nog nooit gedronken, hoor er erg wisselende verhalen over.quote:Op maandag 21 januari 2008 10:08 schreef Oproerkraaier het volgende:
Ik vind het geniaal.
En daarom gaan wij er binnenkort ff een bakkie doenquote:Op maandag 21 januari 2008 12:06 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Ik weet het niet, heb het nog nooit gedronken, hoor er erg wisselende verhalen over.
Mijn pa vind het niet te zuipen, die heeft veel liever Illy of Lavazza.
Maar goed, ik kan er niet over oordelen zonder het gedronken te hebben toch
Als ik daar in de buurt zit ja, ik ga er niet zomaar heenquote:Op maandag 21 januari 2008 12:13 schreef vrolijke-frits het volgende:
[..]
En daarom gaan wij er binnenkort ff een bakkie doen
In menig marketing boek worden ze als voorbeeld genomen, vanmorgen nog gelezen in mijn eigen boekquote:Op maandag 21 januari 2008 10:08 schreef Oproerkraaier het volgende:
Ik vind het geniaal.
Het eerste wat ik tegenkwam in m'n marketingboek, was Senseoquote:Op maandag 21 januari 2008 12:36 schreef Dos37 het volgende:
[..]
In menig marketing boek worden ze als voorbeeld genomen, vanmorgen nog gelezen in mijn eigen boek
wat denk je zelf? NOTTTTTTTTquote:Op zondag 20 januari 2008 15:47 schreef Nibbit-Rings het volgende:
Komt er nou wél of níet 1 in Den Haag?
En vandaar een tvp.quote:Op zondag 20 januari 2008 10:59 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Ik ook, wil het wel eens proeven, maar om daarvoor naar Schiphol te gaan vind ik wat ver gaan
Wat vind je er dan niet lekker aan? Welke heb je geproeft (van de tientallen boonsoorten)quote:Op dinsdag 22 januari 2008 18:18 schreef Oproerkraaier het volgende:
Ik heb het zelf geproeft in Wenen, maar om het nou te vergelijken met Weense koffie, dat vind ik zielig voor Starbucks....
Ik denk niet dat Starbucks een erg groot succes kan worden in Nederland. De koffiemarkt is al redelijk verzadigt en ik denk dat de meeste mensen ook wel vinden dat Starbucks smerige koffie maakt...
er komen wel meer winkels in nederland, maar ik heb gehoord dat er eerst 6(!) op schiphol komen. Over winkels buiten schiphol heb ik nog niks gehoordquote:
Als je Starbucksquote:Op dinsdag 22 januari 2008 19:38 schreef Bellatrix het volgende:
Mensen die Starbuckszeggen hebben het volgens mij nog eens nooit gehad.
Ze zeggen het gewoon omdat het cool is ofzo.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |