lapo ---> fipoquote:Op donderdag 10 januari 2008 19:57 schreef SeLang het volgende:
Nu zelfs Bernanke zegt de US$ te gaan offeren zullen we idd wel snel door de 1.50 heen gaan.
quote:DE DAG DAT DE DOLLAR VALT
Uitzending 14 januari
Regie: Roel van Broekhoven
Research: William de Bruijn
Produktie: Madeleine Somer/Karin Spiegel
Eindredactie: Doke Romeijn/Frank Wiering/Jos de Putter
De uitzending van 14 januari is gereserveerd voor de veelgevraagde update van de moderne klassieker De Dag Dat de Dollar Valt. Het doemscenario dat de Amerikaanse economie instort lijkt het afgelopen jaar een stuk dichterbij gekomen. Tegenlicht verfilmde een scenario van financieel-economisch auteur Maarten Schinkel (NRC) met als startpunt een abrupte koersval: wat zou dan binnen 24 uur kunnen gebeuren?'
quote:Op donderdag 10 januari 2008 20:29 schreef gronk het volgende:
Nog een update uit 't vorige topic:
http://www.vpro.nl/programma/tegenlicht/artikelen/8185588/
Leuke TV.quote:Op donderdag 10 januari 2008 20:29 schreef gronk het volgende:
[..]
Dat is de stijging/daling van 1.5 cent die we rond 16.00 uur zien?quote:Op donderdag 10 januari 2008 21:10 schreef SeLang het volgende:
Short US$ na Bernanke's speech
quote:Op donderdag 10 januari 2008 20:29 schreef gronk het volgende:
[..]
quote:The pound has fallen to an all-time low against the euro after weak manufacturing data underscored a gloomy outlook for the UK economy.
Sterling is now at its weakest since the single currency was introduced in 1999. It now takes 75.86 pence to buy a euro. One pound was worth 1.3243 euros.
Als de rente gaat stijgen in de US, vanwege de importinflatie, dan zal de dollar weer stijgen, maar dan komen de leners nog meer in de problemen en dus ook de banken weer.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 12:05 schreef NightH4wk het volgende:
De IIF denk dat er nog eens 75 basispunten af gaan en dat het daarna weer in de lift zit. Iig, de meeste problemen zitten allang in de US$ koers verwerkt dus dunno of hij nog veel zal dalen. De euro is ook nog eens overgewaardeerd.
Dat zou je denken. De praktijk is dat de rentes van de mensen met dubieuze leningen nauwelijks gecorreleerd zijn aan de FED-rentes.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 19:51 schreef henkway het volgende:
Als de rente gaat stijgen in de US, vanwege de importinflatie, dan zal de dollar weer stijgen, maar dan komen de leners nog meer in de problemen en dus ook de banken weer.
Niet iedereen die leent is dubieus hoorquote:Op vrijdag 11 januari 2008 20:32 schreef gronk het volgende:
[..]
Dat zou je denken. De praktijk is dat de rentes van de mensen met dubieuze leningen nauwelijks gecorreleerd zijn aan de FED-rentes.
De Amerikaanse economie laat de sterkste groei in jaren zien. Er is minder werkeloosheid, de export is weer aan het bijtrekken. Hoe kom je erbij dat hun economie flink verzwakt is?quote:Op zaterdag 12 januari 2008 09:01 schreef SeLang het volgende:
Ik denk ook dat de US$ daling binnenkort ten einde loopt. De hoofdreden voor de daling is nu dat de US economie flink verzwakt terwijl de EU nu nog heel sterk is. Daarmee is ook het rentreverschil tussen de US en de EU aan het omdraaien.
Er is geen discussie over of de economie vertraagt. De vraag is alleen of de economie echt in recessie gaat of niet en hoe diep/ lang die recessie zal zijn. Steeds meer economen denken echter dat de US economie momenteel al in recessie is, alleen lopen cijfers altijd achter en kunnen we pas over een half jaar weten of de economie nu in recessie is.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 09:31 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
De Amerikaanse economie laat de sterkste groei in jaren zien. Er is minder werkeloosheid, de export is weer aan het bijtrekken. Hoe kom je erbij dat hun economie flink verzwakt is?
Wat vind jij er slecht aan?quote:Op zaterdag 12 januari 2008 13:44 schreef TubewayDigital het volgende:
Wordt er nou nog steeds gelinkt naar die uberslechte VPRO documantaire
Wordt je kennis vergroot? Neequote:Op zaterdag 12 januari 2008 14:07 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wat vind jij er slecht aan?
Er zijn vast mensen die er wel iets van geleerd hebben.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 14:09 schreef TubewayDigital het volgende:
[..]
Wordt je kennis vergroot? Nee
Je blijft wel achter met een berg nieuwe vragen.
De shots van Hong Kong en dealingrooms zijn belangrijker lijkt het
Ze zijn meer bang voor de indirecte schade op de real economy, wat de banken en die subprime leners te verduren krijgen valt wel mee. Gewone leners trekken de interest nog wel aardig. Sorry voor de late reply btw.quote:Op vrijdag 11 januari 2008 19:51 schreef henkway het volgende:
[..]
Als de rente gaat stijgen in de US, vanwege de importinflatie, dan zal de dollar weer stijgen, maar dan komen de leners nog meer in de problemen en dus ook de banken weer.
Ze proberen de yield op de bills naar beneden te stampen idd, en er zit nog altijd 60 basispunten verschil tussen de yield van de 3-month bill en de 2-year bond. Het lijkt wel of ze een snelle fix willen maar dan moeten ze daarna gelijk weer hard omhoog met de Fed Funds rate. Heel vreemd iig.quote:Op zaterdag 12 januari 2008 09:49 schreef SeLang het volgende:
[..]
...
FED is momenteel al in panic mode (blijkt ook uit Bernanke's speech afgelopen week) terwijl de ECB nog steeds cool en beheerst de rente constant houdt. Dit is waarschijnlijk de sterkste drive van de recente US$ zwakte.
Wat!?!quote:Op zaterdag 12 januari 2008 22:59 schreef Hertog_Martin het volgende:
WTF is er met de Pond aan de hand?????
Ja man, nog erger dan de dollarquote:Op zaterdag 12 januari 2008 23:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wat!?!Is die ook al aan het vallen?
Is hier al een topic over?quote:
TT-titel-suggestie maar te lang: 'de dag dat het pond viel: wat je allemaal niet moet doen om de euro in te voeren.'quote:Op zaterdag 12 januari 2008 23:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Is hier al een topic over?
whehe.. eigen schuld, dikke bult!quote:Op zaterdag 12 januari 2008 23:30 schreef gronk het volgende:
[..]
TT-titel-suggestie maar te lang: 'de dag dat het pond viel: wat je allemaal niet moet doen om de euro in te voeren.'
Whoopsquote:Op zondag 13 januari 2008 10:03 schreef jpjedi het volgende:
had onze groep financial controller op bezoek en die vertelde een grappig verhaal. Onze groep is Brits geregistreerd maar de interne valuta is de Euro.
Hij kwam terug van kerst verlof en moest 1,7 mln GBP corrigeren door het koersverloop. [afbeelding]
Maar als de euro meer waard wordt en de interne valuta omgezet wordt naar de rapporteringsvaluta, dan is het toch juist positief dit koersverloop?quote:Op zondag 13 januari 2008 10:03 schreef jpjedi het volgende:
had onze groep financial controller op bezoek en die vertelde een grappig verhaal. Onze groep is Brits geregistreerd maar de interne valuta is de Euro.
Hij kwam terug van kerst verlof en moest 1,7 mln GBP corrigeren door het koersverloop.
Daarom ook een grappig verhaal. Hij was ook aangenaam verrast al had het wel wat implicaties die het plaatje niet zo rooskleurig maakt als dat het ogenschijnlijk is.quote:Op zondag 13 januari 2008 12:56 schreef Vincenski het volgende:
[..]
Maar als de euro meer waard wordt en de interne valuta omgezet wordt naar de rapporteringsvaluta, dan is het toch juist positief dit koersverloop?
De hoogste lijn is nog 0.50, maar die 0.75 ligt er eng dicht bijquote:Op maandag 14 januari 2008 11:52 schreef gronk het volgende:
Voor 30 januari wordt nu al een renteverlaging van 0.75% verwacht [afbeelding]
[afbeelding]
Moeilijk in te schatten. Ik denk dat 't voor een groot deel afhangt van de begeleidende persverklaring ('het valt meer tegen dan we dachten'), en hoeveel ze precies verlagen.quote:Op maandag 14 januari 2008 11:58 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
De hoogste lijn is nog 0.50, maar die 0.75 ligt er eng dicht bij
Dat zal me een klapper worden voor de USD, toch niet alles van zo'n daling zal al ingecalculeerd zijn, toch?
northern rock.quote:Op maandag 14 januari 2008 12:30 schreef Basp1 het volgende:
Waarom zakt het pond eigenlijk zoveel weg, terwijl de rente in england nog hoger staat als in europa, en hierin ook geen stappen zijn gemaakt de laatste tijd.
Ik vraag me af, als Citigroup inderdaad wordt overgenomen door BoA, en BoA heeft zich misrekend in de verliezen van Citigroup, of BoA probleemloos mag omvallen of dat er een reddingsactie begonnen wordt.quote:Op maandag 14 januari 2008 13:13 schreef indahnesia.com het volgende:
Goud op 27-jaar high
terwijl men op CNBC praat over Citigroup. Beleggers verwachten morgen een afschrijving van 12 tot 15 mld USD, de gast verwacht 24 mld USD en zo'n 20.000 banen weg.
Dat wordt weer een flinke deuk wellicht.
zinkend schip verhaal?quote:Op maandag 14 januari 2008 13:01 schreef ragnorok het volgende:
Let op goud en zilver! goud nu al bijna $ 18.00 gestegen binnen 6 uur (893,75 - 911,50). Het zal wat worden wanneer muurstraat opengaat (met weer slechte berichten).
Is die vanavond?quote:Op maandag 14 januari 2008 13:14 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Het zou trouwens wel uitermate ironisch zijn dat de dollar klapt op het moment van die tegenlicht uitzending
jepquote:
Dank, ik zal de wekker zetten.quote:
ik mag weer een paar uurtjes stream bufferen en morgen kijken.quote:Op maandag 14 januari 2008 13:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dank, ik zal de wekker zetten.
Hier nog eenquote:Op maandag 14 januari 2008 14:31 schreef jpjedi het volgende:
[..]
ik mag weer een paar uurtjes stream bufferen en morgen kijken. [afbeelding]
Een deel daarvan en daarnaast een *update*quote:Op maandag 14 januari 2008 14:51 schreef SjonLok het volgende:
[..]
huh, gaan ze nou die oude doc. weer herhalen?
quote:Wat hebben topmodel Gisele Bündchen en blingrapper Jay-Z gemeen met megabeleggers als Jim Rogers en politici in Iran, Koeweit, Irak, Qatar en China? Twijfels over de dollar en een voorkeur voor de euro. Waarom? Voortschrijdend inzicht in het op handen zijnde drama getiteld: 'de Dag dat de Dollar valt'. Die oorspronkelijk in november 2005 uitgezonden 'preconstructie' is zo langzamerhand waarheid aan het worden. Alle reden voor herhaling, in licht aangepaste vorm.
nope een aanvulling/updatequote:Op maandag 14 januari 2008 14:51 schreef SjonLok het volgende:
[..]
huh, gaan ze nou die oude doc. weer herhalen?
bedrijven gaan in deze periode hun jaarcijfers publiceren en anders dan bij de kwartaalcijfers moet hun boekhouding goedgekeurd worden door accountants van buiten het bedrijf, als het goed is gaan ze nu dus echt met de billen bloot en beleggers zien het onheil blijkbaar al naderenquote:Op maandag 14 januari 2008 12:30 schreef Basp1 het volgende:
Waarom zakt het pond eigenlijk zoveel weg, terwijl de rente in england nog hoger staat als in europa, en hierin ook geen stappen zijn gemaakt de laatste tijd.
Ik ga wel effe kijkenquote:Op maandag 14 januari 2008 17:27 schreef NightH4wk het volgende:
Als aanvulling komt er nu hopelijk wat realisme bij.
dus na het debacle van de dollar denkt canada ineens van laten we samen met de VS een munt beginnen succes verzekerdquote:Op maandag 14 januari 2008 20:21 schreef DemonRage het volgende:
TVP
Btw... de complottheorieën (zie o.a. Zeitgeist movie (ff skippen naar deel 3) op google) hebben een goed punt. Ze (de grote bankiers) doen niets om de dollar te redden, maar wachten rustig een depressie af om vervolgens van Canada, VS en Mexico één grote Amerikaanse unie te maken en de Amero er doorheen te stampen. Dit is eigenlijk hetgeen wat in Europa langer duurde en dat gebeurt daar nu ook: daar moet de dollar dus voor vallen.
(het is dus stiekem de bedoeling van de euro om de dollar de nek om te draaien)
Complottheorieën hebben een goed punt? Dat zou dan voor het eerst zijnquote:Op maandag 14 januari 2008 20:21 schreef DemonRage het volgende:
TVP
Btw... de complottheorieën hebben een goed punt.
Dit is de herhaling van de "docu". Ik denk dat aan het einde een aanvulling komt.quote:Op maandag 14 januari 2008 21:16 schreef gronk het volgende:
Grrr: die vpro-lui hebben nog geeneens de moeite genomen om de koersen aan te passen aan de huidige tijd. Indruk wekken met een dollarkoers van 1.33:
Het moest ook allemaal in 24 uur passen.quote:Op maandag 14 januari 2008 21:45 schreef FJD het volgende:
De grootste misser is natuurlijk dat ze in de docu een reactie van de Europese Unie opnemen, de kans dat de Europese Unie binnen een dag met een mening komt is ongeveer net zo groot als de kans dat er palmbomen kunnen groeien op de Noordpool.
Dat laatste lijkt me eerlijk gezegd waarschijnlijker dan het eerste.quote:Op maandag 14 januari 2008 21:45 schreef FJD het volgende:
De grootste misser is natuurlijk dat ze in de docu een reactie van de Europese Unie opnemen, de kans dat de Europese Unie binnen een dag met een mening komt is ongeveer net zo groot als de kans dat er palmbomen kunnen groeien op de Noordpool.
Die was vooraf gedaan.quote:Op maandag 14 januari 2008 21:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
1,67 !
Maar hoe zit het nou met de aanvulling?
Alleen is de koers nu, as we speak, 1.487 dollar voor een euroquote:Op maandag 14 januari 2008 21:51 schreef Pulu het volgende:
wat een kutaflevering...niks nieuws
Die intro? Was dat alles?quote:
In dollars of euro's?quote:Op maandag 14 januari 2008 21:55 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Die intro? Was dat alles?
Ik wil mijn tijd terug!
Euro's a.u.b.quote:
Hij vroeg om geld, niet om een fooiquote:Op maandag 14 januari 2008 21:56 schreef Jarno het volgende:
In dollars of euro's?
nopequote:Op dinsdag 15 januari 2008 01:17 schreef indahnesia.com het volgende:
Dus het is niet de moeite om te streamen?
vond het ook tegenvallen al vond ik het mooi dat vele gebeurtenissen nu toch hebben plaatsgevonden echter met een langzamer tempoquote:Op maandag 14 januari 2008 21:16 schreef gronk het volgende:
Grrr: die vpro-lui hebben nog geeneens de moeite genomen om de koersen aan te passen aan de huidige tijd. Indruk wekken met een dollarkoers van 1.33:
mwah als het er echt op aan komt en ze allemaal in hetzelfde schuitje zitten zie ik dat nog wel gebeurenquote:Op maandag 14 januari 2008 21:45 schreef FJD het volgende:
Zelfs het in het scenario geschetste feit dat de VS alle banden met het buitenland verbreekt. Dan pakt iedere amerikaan die een geweer heeft dat gewer en slaat op tilt. Want dan kan men niet meer in hun hummers en supra's blijven rondrijden voor een hele tijd.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 11:18 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
mwah als het er echt op aan komt en ze allemaal in hetzelfde schuitje zitten zie ik dat nog wel gebeuren
Ja, het moet natuurlijk een keer ophouden. Wellicht volgende week dus al. Da's wel snelquote:Op dinsdag 15 januari 2008 11:19 schreef gronk het volgende:
Dit is ook wel een aardige:
ECB warns crashing dollar may stop Fed cuts
hoogste vandaag is 1,4922 ...wat was ook alweer all-time high? 1,4979 ofzo?quote:Op dinsdag 15 januari 2008 15:26 schreef indahnesia.com het volgende:
weer 1.49 voor een euro.
We zijn al 2 x iets boven 1,50 geweest een paar weken geleden.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 15:42 schreef Grumpey het volgende:
[..]
hoogste vandaag is 1,4922 ...wat was ook alweer all-time high? 1,4979 ofzo?
Ehh, nee hoor!quote:Op dinsdag 15 januari 2008 15:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
We zijn al 2 x iets boven 1,50 geweest een paar weken geleden.
Nou dat dacht ik welquote:
Nog even geduld..quote:
Citigroup suffers $9.8 billion loss - tsja en het injecteren van $12.5 miljard doet de koers van de dollar ook niet echt goedquote:Op dinsdag 15 januari 2008 12:31 schreef indahnesia.com het volgende:
Citibank
1.99 USD per aandeel verlies
9.83 miljard USD verlies
18.1 miljard USD afschrijvingen
Waarom keert men nog dividend uit als er zware verliezen zijn?quote:Op dinsdag 15 januari 2008 12:33 schreef indahnesia.com het volgende:
divident is omlaag met zo'n 1/3 trouwens.
Bij 0% kunnen ze ook niet verderquote:Op dinsdag 15 januari 2008 12:16 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Ja, het moet natuurlijk een keer ophouden. Wellicht volgende week dus al. Da's wel snel
activistische aandeelhouders weghoudenquote:Op dinsdag 15 januari 2008 16:30 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Waarom keert men nog dividend uit als er zware verliezen zijn?
quote:Op dinsdag 15 januari 2008 23:08 schreef gronk het volgende:
Ik zou er goud, munitie en blikken bonen van kopen. En daarna zou ik op 't dak gaan zitten.
waar woon je, en wanneer is er niemand thuis?quote:Op dinsdag 15 januari 2008 23:07 schreef 4xfok het volgende:
Heb nu 750 euro contant aan loon thuis liggen.
Ik krijg nu een beetje de twijfels of ik dit wel naar de bank moet brengen omdat ik gister op tv de dollar documentaire heb gezien
Of moet ik niet bang zijn en gewoon de rente pakken
ik weet nog een waardevaste investering voor je.quote:Op dinsdag 15 januari 2008 23:07 schreef 4xfok het volgende:
Heb nu 750 euro contant aan loon thuis liggen.
Ik krijg nu een beetje de twijfels of ik dit wel naar de bank moet brengen omdat ik gister op tv de dollar documentaire heb gezien
Of moet ik niet bang zijn en gewoon de rente pakken
scherpquote:Op dinsdag 15 januari 2008 16:56 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Bij 0% kunnen ze ook niet verder [afbeelding]
Die bestaan al een tijdje...quote:Op woensdag 16 januari 2008 02:56 schreef indahnesia.com het volgende:
Dit is dan ook weer een leuke; Neppe 100 dollar biljetten - supernotes omdat ze zo goed lijken.
http://www.tradingmarkets.com/.site/news/Stock%20News/974599/
http://www.sacbee.com/111/story/623109.html
Ach, ik heb er meerdere in mijn handen gehad, ze worden inderdaad steeds beter. Ik heb eigenlijk ook nooit begrepen waarom ze de 20 & 50 dollar wel hebben vervangen, maar de 100 dollar niet. Veel winkels nemen ze ook niet meer aan, zelfs in de US niet, en ook hier in Europa niet meer in bepaalde winkels.quote:Op woensdag 16 januari 2008 03:07 schreef indahnesia.com het volgende:
Klopt, al sinds 1989, maar het zou me niet verbazen als er nu veel meer zijn, want als ze zo goed zijn, kunnen ze toch alleen in de VS gemaakt zijn, bij de drukkerij die normaal ook de greenback drukt?
quote:Op dinsdag 15 januari 2008 23:08 schreef gronk het volgende:
Ik zou er goud, munitie en blikken bonen van kopen. En daarna zou ik op 't dak gaan zitten.
Vergeet dit niet:quote:Op dinsdag 15 januari 2008 23:08 schreef gronk het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |