Bedrijven mogen geen directe steun geven aan een kandidaat, dus dat maakt niet zo heel veel uit.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 15:07 schreef Klopkoek het volgende:
Wat ik me nu pas afvraag: Hoe kan het dat de nieuwkomer Obama evenveel geld heeft opgehaald dan Clinton? Waarom willen bedrijven met zo'n nieuwkomer (dat is toch een risico) in zee gaan? En zit er ook verschil in de herkomst van zijn fondsen tov Clinton (en de Republikeinen).
The again, de gevestigde media hebben altijd al wat tegen Clinton gehad. Hoewel zoveel politici en presidenten en presidentskandidaten huilen en gehuild hebben, is het bij Clinton nieuws. Huilt ze niet, dan is ze een kille, koele, gevoelloze bitch; huilt ze wel, dan is het gemaakt of te emotioneel. Hillary Clinton zal, wat ze ook doet, het nooit goed kunnen doen bij de gevestigde media.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 14:46 schreef Monidique het volgende:
[..]
Het leek erg... gemaakt. Nu moet ze opeens emotioneel worden? Of het nou echt is of niet, ik vind het niet handig.
Onzin. De media zijn altijd een grote fan van Hillary Clinton geweest. Een week of twee geleden werd ze pas voor het eerst door de New York Times door de mangel gehaald.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 16:13 schreef Monidique het volgende:
[..]
The again, de gevestigde media hebben altijd al wat tegen Clinton gehad.
quote:Op dinsdag 8 januari 2008 16:53 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Onzin. De media zijn altijd een grote fan van Hillary Clinton geweest. Een week of twee geleden werd ze pas voor het eerst door de New York Times door de mangel gehaald.
Ben geen regelmatig van de New York Times maar ik kan me nog een artikel herinneren waarin haar verleden bij Wall-Mart werd achterhaald. Daar stond ze niet best op.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 16:53 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Onzin. De media zijn altijd een grote fan van Hillary Clinton geweest. Een week of twee geleden werd ze pas voor het eerst door de New York Times door de mangel gehaald.
Ja, van twee kleine dorpen.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 16:54 schreef =HellFire= het volgende:
Zijn er al uitslagen? Beetje vroeg, maar toch...
http://youdecide08.foxnew(...)n-dixville-notch-nh/quote:Nonetheless, the early excitement for poll watchers predicting the outcome of Tuesday’s primary was marked by pandemonium in the northern hamlet of Dixville Notch along New Hampshire’s Canadian border, where the number of media and spectators outnumbered residents by multiples.
The town has 17 voters — two Democrats, three Republicans and 12 independents. Turnout was 100 percent. Four votes were cast by absentee ballot despite the fact that each voter was given his or her own booth at the town’s single polling station.
The results were:
McCain with 4 votes, Mitt Romney with 2 votes, Rudy Giuliani with 1 vote. Those were the only Republican votes cast.
On the Democratic side, Obama won a landslide 7 votes compared with 2 for John Edwards, one for Bill Richardson and none for Hillary Clinton.
Shortly after Dixville Notch, another tiny village, Hart’s Location, offered its results. Obama received nine votes, Clinton received three and Edwards received one. On the Republican side, McCain received six, Huckabee received five, Ron Paul received four and Romney one.
The small towns may not be great predictors of the winner of New Hampshire’s primary, but it is great political theater. The folks who live in Dixville Notch are overwhelmingly independent, slightly cantankerous and somewhat offbeat from the rest of the state. They take their roles as the first balloters very seriously.
Stembussen gaan om 02:00 Nederlandse tijd dicht. (20:00 EST, 17:00 PST)quote:Op dinsdag 8 januari 2008 16:54 schreef =HellFire= het volgende:
Dat, en een aantal kandidaten zijn al uit de race gestapt.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 18:19 schreef popolon het volgende:
Plaatje in de OP klopt niet helemaal. De Michigan primaries zijn verschoven waardoor Obama en Edwards niet eens op de lijst voor de democraten staan.
Dat doen ze allemaal, behalve Ron Paul.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 19:14 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik dacht juist dat McCain nog de enige kandidaat is die openlijk Bush z'n Irak-koers blijft steunen.
Tenzij je tot iets van twee uur vannacht wilt wachten.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 19:44 schreef Strolie75 het volgende:
Morgenvroeg weten we het dus?
Tsja, dan blijf je op en hoor je om vier uur: dit zijn voorlopige uitslagen, alles kan nog veranderen en pas over een aantal uur weten we het zeker.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 19:48 schreef =HellFire= het volgende:
Neh, opblijven doe ik wel bij de ALLERlaatste kandidaatverkiezingen én natuurlijk de presidentsverkiezingen in november. Zó boeiend zijn deze voorrondes nou ook weer niet.
alleen werd Fortuyn populair omdat ie bepaalde onderwerpen aansneed die tot dan toe in de politiek genegeerd werden. Ik heb nog geen standpunten van Obama gehoord die nou radicaal anders zijn dan veel andere democraten. Hij hamert wel steeds op 'change' en 'a new movement' maar erg concreet wordt het niet. Daarnaast zie ik niemand echt lacherig doen over hem. De Clinton campagne doet juist wanhopig hard zijn best om hem aan te vallen in de hoop dat zijn populariteit eronder zal lijden.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 20:00 schreef matthijst het volgende:Krijg bij Obama steeds meer het Fortuyn gevoel: gevestigde orde doet er een beetje lacherig over, maar bij de grote massa wordt ie steeds populairder...
Obama's voorstellen zijn idd niet radicaal anders of spectaculair vernieuwend. Een Europees - lees meer overheid - sausje, meer is het niet.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 20:19 schreef noruas het volgende:
[..]
alleen werd Fortuyn populair omdat ie bepaalde onderwerpen aansneed die tot dan toe in de politiek genegeerd werden. Ik heb nog geen standpunten van Obama gehoord die nou radicaal anders zijn dan veel andere democraten. Hij hamert wel steeds op 'change' en 'a new movement' maar erg concreet wordt het niet.
Obama hoort net als Fortuyn niet bij de "gevestigde orde", tenminste, IMHO komt ie oprecht over en niet als iemand uit een ons-kent-ons clubje? De mannen die al jaren in het pluche zitten.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 20:19 schreef noruas het volgende:
alleen werd Fortuyn populair omdat ie bepaalde onderwerpen aansneed die tot dan toe in de politiek genegeerd werden. Ik heb nog geen standpunten van Obama gehoord die nou radicaal anders zijn dan veel andere democraten. Hij hamert wel steeds op 'change' en 'a new movement' maar erg concreet wordt het niet. Daarnaast zie ik niemand echt lacherig doen over hem. De Clinton campagne doet juist wanhopig hard zijn best om hem aan te vallen in de hoop dat zijn populariteit eronder zal lijden.
maar wat is dan die grote verandering? Je kunt wel spreken over veranderen maar als je standpunten vervolgens niet erg verschillen van andere kandidaten zie ik niet in wat die verandering dan moet inhouden. Obama heeft een frisse uitstraling en hij kan erg goed speechen, maar qua plannen is ie nou niet echt revolutionair.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 21:07 schreef matthijst het volgende:
[..]
Obama hoort net als Fortuyn niet bij de "gevestigde orde", tenminste, IMHO komt ie oprecht over en niet als iemand uit een ons-kent-ons clubje? De mannen die al jaren in het pluche zitten.
Als je verandering wilt kun je stemmen op de same-old-same-old, of een gok nemen en op het "jonge" charismatische menneke stemmen die verandering belooft.
http://politicalticker.bl(...)ually-have-emotions/quote:"Well you know, I actually have emotions — I know there are some people who doubt that, but you know, I really am so touched by what I hear from people," said the New York senator. "It's usually about their problems.
“It's usually a mother who throws arm around me and says thank you for the Children's Health Care insurance program, or a man who drove here all the way here from New York to say I'd saved jobs in New York. That's really moving to me. That's how I judge the job I'm doing."
"So when this woman, this really kind woman, said to me, 'Well, how are you doing?' it was so touching to me," she said. "I'm so other-oriented. You know I'm not good about talking about myself. I don't get up and think about how I'm going to present myself. I think about, 'What am I going to do today to actually make a difference in someone's life?'"
2 uur vannachtquote:Op dinsdag 8 januari 2008 16:54 schreef =HellFire= het volgende:
Iets minder juist:quote:Op vrijdag 5 november 2004 18:25 schreef popolon het volgende:
Obama
Heb wat van hem gezien toen ik daar was: Krachtig, uitstraling en heeft wat te melden waar je het misschien ook nog van zou aannemen
Zou een goede zijn.
quote:Op vrijdag 5 november 2004 18:28 schreef maartena het volgende:
[..]
Precies. Het is een opvallend heerschap maar te jong en te weinig politieke ervaring om in 2008 of 2012 een gooi te doen naar het presidentschap. Ik zie hem eerder zo rond 2016 of later een poging wagen. Niet over 4 jaar en ook nog niet over 8 jaar.
Zo! Dat vis je even netjes naar boven.quote:
Nee, dat topic was net omhoog getrapt.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 22:23 schreef popolon het volgende:
[..]
Zo! Dat vis je even netjes naar boven.
Tsja. Ervaring. Hillary Clinton heeft ervaring zegt ze. Mooi. Maar ondanks die ervaring stemde ze wel voor de aanval op Irak. Misschien politiekquote:Op dinsdag 8 januari 2008 22:27 schreef xFriendx het volgende:
Aan de andere kant blijf je met die 'ervaring' wel vastzitten in het oude vertrouwde, maar niet altijd op het juiste pad (niet in criminele zin overigens).
"who won both": &&.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 22:36 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
http://www.usaelectionpolls.com/2004/iowa.html
Onzin en ik ben maar alleen naar de vorige gegaan.
Ik had het al weggehaald want het waren polls en niet de officiele resultaten.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 22:38 schreef Monidique het volgende:
"who won both": &&.
Het punt is dat je naar beide staten moet kijken, want niet alle uiteindelijke kandidaten wonnen Iowa, maar zij die Iowa én New Hampshire wonnen, die werden wel kandidaat.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 22:41 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ik had het al weggehaald want het waren polls en niet de officiele resultaten.
Ja, dus is het genoeg om te kijken of er eentje in een van beide niet heeft gewonnen.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 22:44 schreef Monidique het volgende:
Het punt is dat je naar beide staten moet kijken, want niet alle uiteindelijke kandidaten wonnen Iowa, maar zij die Iowa én New Hampshire wonnen, die werden wel kandidaat.
Vandaar dat ik dus ook aanhaal dat de wijze van handelen van 'ervaren' mensen niet meteen garant staat voor de 'juiste wijze' van handelenquote:Op dinsdag 8 januari 2008 22:32 schreef Monidique het volgende:
[..]
Tsja. Ervaring. Hillary Clinton heeft ervaring zegt ze. Mooi. Maar ondanks die ervaring stemde ze wel voor de aanval op Irak. Misschien politiekjuist
om te doen, maar dat zegt al snel dat die ervaring niet altijd veel zegt. Maar goed, inderdaad, ze heeft ervaring. Ze heeft ervaring met bijna twintig jaar persoonlijke aanvallen vanuit conservatieve hoek, maar is dat die ervaring die nu in het Witte Huis moet komen?
Snuffel eens rond op het politieke forum. Je wordt er namelijk mee dood gegooid.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 23:15 schreef jorienvdherik het volgende:
Ik kom uit bij de stemwijzer voor de USA op Ron Paul van de Republikeine, nooit van gehoord
Als die man boven je dat maar niet leestquote:Op dinsdag 8 januari 2008 23:15 schreef jorienvdherik het volgende:
Ik kom uit bij de stemwijzer voor de USA op Ron Paul van de Republikeine, nooit van gehoord
Lol dat zie ik nu pas, maar wel raar dat ik volgens die site het verst ben van iemand anders van de republikeinen, klopt toch niet danquote:Op dinsdag 8 januari 2008 23:19 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Als die man boven je dat maar niet leest
Ron Paul For President 2008 - Deel 2quote:Op dinsdag 8 januari 2008 23:15 schreef jorienvdherik het volgende:
Wie was die andere dan?quote:Op dinsdag 8 januari 2008 23:21 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Lol dat zie ik nu pas, maar wel raar dat ik volgens die site het verst ben van iemand anders van de republikeinen, klopt toch niet dan
Die kijk ik straks wel in de herhaling, eerst Met Het Oog Op Morgen luisteren waar Boris Dietrich de Democraten volgtquote:Op dinsdag 8 januari 2008 22:58 schreef PietjePuk007 het volgende:
Over paar minuten begin P&W op ned1, met Charles Groenhuijsen.
Ik had hetzelfde, komt omdat Thompson heel conservatief is en Ron Paul redelijk progressief (zeker voor een republikein). In de VS zit er soms meer verschillen tussen bepaalde personen binnen partijen, dan tussen de partijen onderlingquote:
Kijk er eerst eens een voordat je gaat oordelenquote:Op dinsdag 8 januari 2008 23:51 schreef jorienvdherik het volgende:
35x change zeggen in 1 speech,
obama
Kwam net in Paauw en Wittermanquote:Op dinsdag 8 januari 2008 23:53 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Kijk er eerst eens een voordat je gaat oordelen, zeer begenadigd spreker.
Ik kijk ook, ik zeg niet dat 't niet waar is.quote:Op dinsdag 8 januari 2008 23:54 schreef jorienvdherik het volgende:
[..]
Kwam net in Paauw en Witterman
NH heeft nogal wat van die independents. Een veeg teken voor de uiteindelijke verkiezingen. Zelfs met Obama of Clinton aan het wiel zie ik op dit moment de Democraten dik winnen.quote:Op woensdag 9 januari 2008 00:07 schreef matthijst het volgende:
According to preliminary results of a survey of voters as they left their polling places, more independents cast ballots in the Democratic race than in the Republican contest. They accounted for four of every 10 Democratic votes and about a third of Republican ballots. The survey was conducted for The Associated Press and the television networks.
quote:Op dinsdag 8 januari 2008 22:20 schreef -skippybal- het volgende:
Wanneer komen de eerste uitslagen van NH binnen?
Dat lijkt me niet. Niemand verwacht dat ze daar nog wint. Maar als ze voor 'super-tuesday' nog geen staat gewonnen heeft dan ziet het er vrij dramatisch uit voor haar.quote:Op woensdag 9 januari 2008 00:12 schreef MrX1982 het volgende:
Wordt NH het Waterloo van Hillary.
tvp.
Ik hoop wel net voor de Daily Show en de Colbert Report.quote:Op woensdag 9 januari 2008 00:09 schreef maartena het volgende:
[..]
![]()
Wat lezen toch weinig mensen het topic.....
Ben je nog steeds voor Romney?quote:Op woensdag 9 januari 2008 00:09 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
NH heeft nogal wat van die independents. Een veeg teken voor de uiteindelijke verkiezingen. Zelfs met Obama of Clinton aan het wiel zie ik op dit moment de Democraten dik winnen.
Welke datum is Florida aan de beurt?quote:Op woensdag 9 januari 2008 00:21 schreef Morendo het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet. Niemand verwacht dat ze daar nog wint. Maar als ze voor 'super-tuesday' nog geen staat gewonnen heeft dan ziet het er vrij dramatisch uit voor haar.
Florida is belangrijk bij de uiteindelijke verkiezingen, niet zozeer bij de primaries...quote:Op woensdag 9 januari 2008 00:34 schreef Radegast het volgende:
[..]
Welke datum is Florida aan de beurt?
Ik snap daar geen moer van, telt een stem van een boerenpummel uit Iowa/New Hampshire dan zwaarder dan van iemand uit bijvoorbeeld Florida?quote:Op woensdag 9 januari 2008 00:36 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Florida is belangrijk bij de uiteindelijke verkiezingen, niet zozeer bij de primaries...
Het blijft de beste speech van de Iowa Caucus, gevolgt door die van Edwards, en dan die van Huckabee.quote:
Iowa en New Hampshire zijn belangrijk omdat ze de eerste zijn. Hoe het verder precies in elkaar steekt vind ik ook maar vaag...quote:Op woensdag 9 januari 2008 00:50 schreef Radegast het volgende:
[..]
Ik snap daar geen moer van, telt een stem van een boerenpummel uit Iowa/New Hampshire dan zwaarder dan van iemand uit bijvoorbeeld Florida?
Nee, het heeft er meer mee te maken dat er in bepaalde staten veel meer verdeeldheid heerst. Je zag dit in Iowa goed, alhoewel Obama duidelijk won was het verschil niet enorm: 37% tegen 30 en 29%. Je zou dus kunnen zeggen dat de drie top dogs vrij gelijk lopen, en de polls in New Hampshire met haar flinke hoeveelheid independent stemmers wees dat ook uit.quote:Op woensdag 9 januari 2008 00:50 schreef Radegast het volgende:
Ik snap daar geen moer van, telt een stem van een boerenpummel uit Iowa/New Hampshire dan zwaarder dan van iemand uit bijvoorbeeld Florida?
Alleen bij de Democraten, vanwege een te vroege primary in 2004 geloof ik. Maar omdat de Democraten dus compleet NIET campaignen in Florida, en zich op ander staten focussen zo 6 dagen VOOR Super Tuesday, is het een onbelangrijke race geworden.quote:Op woensdag 9 januari 2008 00:55 schreef Morendo het volgende:
Sowieso zijn de gedelegeerden uit Florida 'geschorst' omdat de verkiezing te ver naar voren is geschoven. De verkiezing telt eigenlijk niet mee dus.
Bij de Republikeinen mogen de helft van de gedelegeerden uit Florida maar stemmen, volgens mij.quote:Op woensdag 9 januari 2008 01:03 schreef maartena het volgende:
[..]
Alleen bij de Democraten, vanwege een te vroege primary in 2004 geloof ik. Maar omdat de Democraten dus compleet NIET campaignen in Florida, en zich op ander staten focussen zo 6 dagen VOOR Super Tuesday, is het een onbelangrijke race geworden.
Je kunt hele bibliotheken lezen en nog maar de helft snappen. Het mooie is ook dat elke staat een eigen verkiezingswetgeving heeft..... waar men bijvoorbeeld in Iowa een caucus houdt, (wat overigens deels afkomt van een oud-Indiaans woord), gaat men in New Hampshire echt stemmen, en is het in Maine bijvoorbeeld mogelijk dat de polls om 0:00 al open gaan, en er dus ook mensen staan te wachten om als eerste na Middernacht te gaan stemmen.quote:Op woensdag 9 januari 2008 00:54 schreef Evil_Jur het volgende:
Iowa en New Hampshire zijn belangrijk omdat ze de eerste zijn. Hoe het verder precies in elkaar steekt vind ik ook maar vaag...
Als Thompson niet zo'n zoutzak was, dan zou ik op Thompson stemmen. Maar het wordt dus Romney.quote:
Afgezien van de vele vervelende spots op tv is het wel gaaf om te volgen, zeker op tv. En als je het niet wilt volgen zijn er nog genoeg andere zenders.quote:Op woensdag 9 januari 2008 01:08 schreef maartena het volgende:
Ik vind het prachtig en mooi om de democratie in werking te zien. Natuurlijk zitten er genoeg negatieve kanten aan het Amerikaanse systeem, maar er zit een hoop historie in verwerkt, en het is in principe ook de oudste nog steeds werkende Democratie waar het volk direct stemt op zowel kandidaten als voorstellen.
Bij de Republikeinen telde ook maar de helft van de Wyoming stemmen, omdat ze daar te vroeg hadden gestemd.quote:Op woensdag 9 januari 2008 01:03 schreef maartena het volgende:
[..]
Alleen bij de Democraten, vanwege een te vroege primary in 2004 geloof ik. Maar omdat de Democraten dus compleet NIET campaignen in Florida, en zich op ander staten focussen zo 6 dagen VOOR Super Tuesday, is het een onbelangrijke race geworden.
Ik zit tegen een conferentie aan te hikken (begint volgende week vrijdag) en draai overuren.quote:Op woensdag 9 januari 2008 01:10 schreef popolon het volgende:
Ik vermaak me prima.
Is er iets op de Universiteit neem ik aan? Vind het wel jammer dat je voor Romney gaat Lyre, dat vind ik nou juist de engste van allen. Het gehamer met christelijke normen en waarden komt nu m'n neus al uit.quote:Op woensdag 9 januari 2008 01:12 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik zit tegen een conferentie aan te hikken (begint volgende week vrijdag) en draai overuren.
Valt mee, er zijn wat punten die aangepakt moeten worden, maar het hele systeem hoeft niet op de schop. Het mooie van het Amerikaanse systeem is dus dat alle personen die verkozen zijn, daar gekomen zijn omdat een meerderheid van het volk ook wil dat die persoon daar zet. Elke van de 100 Senatoren, elke van de 435 Representatives, alle Burgemeesters, alle van de 53 State Senators in California, om maar even mijn staat op te noemen, maar dat is in alle andere staten ook zo natuurlijk, en een gigantische waslijst van andere politici variërend van rechter tot hoofd van het regionale schoolbestuur.quote:Op woensdag 9 januari 2008 01:22 schreef Zyggie het volgende:
Dat hele systeem zou op de schop moeten, traditie en conservativisme staan helaas in de weg.
Ik ookquote:Op woensdag 9 januari 2008 01:10 schreef popolon het volgende:
Afgezien van de vele vervelende spots op tv is het wel gaaf om te volgen, zeker op tv. En als je het niet wilt volgen zijn er nog genoeg andere zenders.
Ik vermaak me prima.
Ik kan wel leven met de Chrrristelijke normen en waarden van Romney. Waar jij eerder erg veel moeite had met hem (iets in de trant van "kinderen verdienen twee ouders") ben ik juist erg voor het hameren op bepaalde goede traditie's. Dit land gaat niet naar de klote vanwege een dirty bom van Al Quada, maar omdat het van binnenuit verrot. Een-ouder gezinnen, kinderen die hun school niet afmaken, drugs, tienermoeders, etc.quote:Op woensdag 9 januari 2008 01:15 schreef popolon het volgende:
Vind het wel jammer dat je voor Romney gaat Lyre, dat vind ik nou juist de engste van allen. Het gehamer met christelijke normen en waarden komt nu m'n neus al uit.
Als je het zo stelt, neig ik mijn uitspraak iets te minderen. Veranderen naar popular vote lijkt me trouwens, vooral gevoelsmatig, wel ingrijpend.quote:Op woensdag 9 januari 2008 01:42 schreef maartena het volgende:
[..]
Valt mee, er zijn wat punten die aangepakt moeten worden, maar het hele systeem hoeft niet op de schop. Het mooie van het Amerikaanse systeem is dus dat alle personen die verkozen zijn, daar gekomen zijn omdat een meerderheid van het volk ook wil dat die persoon daar zet. Elke van de 100 Senatoren, elke van de 435 Representatives, alle Burgemeesters, alle van de 53 State Senators in California, om maar even mijn staat op te noemen, maar dat is in alle andere staten ook zo natuurlijk, en een gigantische waslijst van andere politici variërend van rechter tot hoofd van het regionale schoolbestuur.
Eigenlijk zou je kunnen zeggen dat alleen de Vice President, en de leden van het Supreme Court niet direct verkozen zijn. De Vice President wordt persoonlijk gekozen door de winnende kandidaat van de Primaries, en de leden van het Supreme Court worden gekozen door de President, en zijn de enige "aangewezen" posities in de Amerikaanse politiek. Het is wel zo dat een Supreme Court rechter moet worden goedgekeurd door het Congress (Senate en House) dus helemaal "pick-n-choose" is het ook weer niet.
Wat vooral op de schop moet is het Electoral College, een President dient gekozen te worden met de Popular Vote, niet door het Electoral College. Het is niet zo dat traditie of conservatisme in de weg staat tot verandering, maar simpelweg omdat de Republikeinen een klein voordeel hebben bij het Kiesmannensysteem doordat de dunbevolkte staten voornamelijk ook Republikeins stemmen.
Ik heb niet het idee dat Romney daar iets aan kan doen, vooral de maatschappelijke dingen. It's a gut feeling dus ik kan het nog niet verklaren. Had je inderdaad eerder McCain gedacht, ondanks de voornamelijk persoonlijke redenen die je aangeeft.quote:Op woensdag 9 januari 2008 01:58 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik kan wel leven met de Chrrristelijke normen en waarden van Romney. Waar jij eerder erg veel moeite had met hem (iets in de trant van "kinderen verdienen twee ouders") ben ik juist erg voor het hameren op bepaalde goede traditie's. Dit land gaat niet naar de klote vanwege een dirty bom van Al Quada, maar omdat het van binnenuit verrot. Een-ouder gezinnen, kinderen die hun school niet afmaken, drugs, tienermoeders, etc.
Qua ideeen zit ik waarschijnlijk beter op de lijn van Guiliani en McCain, maar die hebben echt hele slappe knieen als het om immigratie gaat. Dat vraagstuk raakt mezelf nogal hard, omdat ik wel door alle hoepels ben gesprongen (H1B, Greencard), en er in de afgelopen zes jaar per jaar $50.000 op ben ingeschoten omdat ik vanwege mijn H1B visum niet in een industrieel lab heb kunnen werken (wat ~$40.000 per jaar betekent, ipv minstens $90.000 per jaar). Als ik bij binnenkomst $5000 had kunnen betalen voor een greencard (wat McCain bijvoorbeeld nu voorstelt), dan had me dat dus tot nu 6 x $50.000 = $300.000 gescheeld (- belastingen).
Reken maar dat ik dan een lekkere vriendin had gehad.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |