abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55875343
Welkom
Bij het topic in de aanloop naar de Amerikaanse presidentsverkiezingen van 2008. De voorverkiezingen (Primaries en Caucuses) zullen begin januari van start gaan.

De belangrijkste kandidaten

Officiële campagnesites
(D) Bill Richardson - http://www.richardsonforpresident.com/
(D) Barack Obama - http://www.barackobama.com/
(D) Dennis Kucinich - http://www.dennis4president.com/
(D) Mike Gravel - http://www.gravel2008.us/
(D) John Edwards - http://johnedwards.com/
(D) Chris Dodd - http://www.chrisdodd.com/
(D) Hillary Clinton - http://www.hillaryclinton.com/
(D) Joe Biden - http://www.joebiden.com/

(R) Fred Thompson - http://www.fred08.com/
(R) Tom Tancredo - http://teamtancredo.org/
(R) Mitt Romney - http://www.mittromney.com/
(R) Ron Paul - http://www.ronpaul2008.com/
(R) John McCain - http://www.johnmccain.com/
(R) Duncan Hunter - http://www.gohunter08.com/
(R) Mike Huckabee - http://www.mikehuckabee.com/
(R) Rudy Giuliani - http://www.joinrudy2008.com/

Komende grote Democratische debatten

Komende grote Republikeinse debatten

Tijdschema Democratische voorverkiezingen

Tijdschema Republikeinse voorverkiezingen

Vorige topicdelen
Aanloop naar presidentsverkiezingen VS 2008 [Deel 5]
Aanloop naar presidentsverkiezingen VS 2008 [Deel 4]
Aanloop naar presidentsverkiezingen VS 2008 [Deel 3]
Presidentsverkiezingen US 2008 #2: Hillary, Obama, Giuliani
Presidentsverkiezingen USA: Obama, Clinton & Rice?

Uitslag eerste voorverkiezingen in Iowa (3 jan):

[ Bericht 92% gewijzigd door Rock_de_Braziliaan op 08-01-2008 16:20:03 ]
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_55875802
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 15:07 schreef Klopkoek het volgende:
Wat ik me nu pas afvraag: Hoe kan het dat de nieuwkomer Obama evenveel geld heeft opgehaald dan Clinton? Waarom willen bedrijven met zo'n nieuwkomer (dat is toch een risico) in zee gaan? En zit er ook verschil in de herkomst van zijn fondsen tov Clinton (en de Republikeinen).
Bedrijven mogen geen directe steun geven aan een kandidaat, dus dat maakt niet zo heel veel uit.
pi_55875881
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 14:46 schreef Monidique het volgende:

[..]

Het leek erg... gemaakt. Nu moet ze opeens emotioneel worden? Of het nou echt is of niet, ik vind het niet handig.
The again, de gevestigde media hebben altijd al wat tegen Clinton gehad. Hoewel zoveel politici en presidenten en presidentskandidaten huilen en gehuild hebben, is het bij Clinton nieuws. Huilt ze niet, dan is ze een kille, koele, gevoelloze bitch; huilt ze wel, dan is het gemaakt of te emotioneel. Hillary Clinton zal, wat ze ook doet, het nooit goed kunnen doen bij de gevestigde media.
pi_55876202
Ben benieuwd of Obama weet te winnen.
pi_55876923
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 16:13 schreef Monidique het volgende:

[..]

The again, de gevestigde media hebben altijd al wat tegen Clinton gehad.
Onzin. De media zijn altijd een grote fan van Hillary Clinton geweest. Een week of twee geleden werd ze pas voor het eerst door de New York Times door de mangel gehaald.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_55876932
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 16:53 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Onzin. De media zijn altijd een grote fan van Hillary Clinton geweest. Een week of twee geleden werd ze pas voor het eerst door de New York Times door de mangel gehaald.

Neuh.
pi_55876952
Zijn er al uitslagen? Beetje vroeg, maar toch...
pi_55877172
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 16:53 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Ben geen regelmatig van de New York Times maar ik kan me nog een artikel herinneren waarin haar verleden bij Wall-Mart werd achterhaald. Daar stond ze niet best op.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 8 januari 2008 @ 17:14:37 #9
198365 Morendo
The Real Deal
pi_55877437
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 16:54 schreef =HellFire= het volgende:
Ja, van twee kleine dorpen.
quote:
Nonetheless, the early excitement for poll watchers predicting the outcome of Tuesday’s primary was marked by pandemonium in the northern hamlet of Dixville Notch along New Hampshire’s Canadian border, where the number of media and spectators outnumbered residents by multiples.

The town has 17 voters — two Democrats, three Republicans and 12 independents. Turnout was 100 percent. Four votes were cast by absentee ballot despite the fact that each voter was given his or her own booth at the town’s single polling station.

The results were:

McCain with 4 votes, Mitt Romney with 2 votes, Rudy Giuliani with 1 vote. Those were the only Republican votes cast.

On the Democratic side, Obama won a landslide 7 votes compared with 2 for John Edwards, one for Bill Richardson and none for Hillary Clinton.

Shortly after Dixville Notch, another tiny village, Hart’s Location, offered its results. Obama received nine votes, Clinton received three and Edwards received one. On the Republican side, McCain received six, Huckabee received five, Ron Paul received four and Romney one.

The small towns may not be great predictors of the winner of New Hampshire’s primary, but it is great political theater. The folks who live in Dixville Notch are overwhelmingly independent, slightly cantankerous and somewhat offbeat from the rest of the state. They take their roles as the first balloters very seriously.
http://youdecide08.foxnew(...)n-dixville-notch-nh/

Ziet er goed uit wat mij betreft.
Die Lebenslust bringt dich um.
pi_55877933
Mooi dat een dorpje met 17 stemmen in al het nieuws van de wereld komt, terwijl we straks weer de Amerikaanse verkiezingen moe zijn, en hele staten aan ons voorbij laten gaan. Ik hoop trouwens dat Obama wint, om drie redenen. Hij is ten eerste een democraat met, ten tweede is hij een inspirerende vernieuwende persoonlijkheid en ten derde vind ik het idee dat we na de Bush-dynastie nu ook een Clinton-dynastie krijgen onaantrekkelijk, hoewel ik Bill Clinton een goede president vond.
Ik ben heel benieuwd.
pi_55878762
ik hoop dat het Romney tegen Obama wordt, Romney staat toch al bekend als 'dirty-campainer' dat wordt dus lachen.
  dinsdag 8 januari 2008 @ 18:15:05 #12
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_55878846

"Hill-Billy"

Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 8 januari 2008 @ 18:16:30 #13
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_55878881
quote:
Stembussen gaan om 02:00 Nederlandse tijd dicht. (20:00 EST, 17:00 PST)

De eerste uitslagen zullen dus zo rond 03:00 verwacht worden. Of zo rond 18:00 voor mij, PST, dus ik kijk wel tijdens het avondeten.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 8 januari 2008 @ 18:19:02 #14
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_55878927
Plaatje in de OP klopt niet helemaal. De Michigan primaries zijn verschoven waardoor Obama en Edwards niet eens op de lijst voor de democraten staan.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  dinsdag 8 januari 2008 @ 18:20:24 #15
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_55878954
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 18:19 schreef popolon het volgende:
Plaatje in de OP klopt niet helemaal. De Michigan primaries zijn verschoven waardoor Obama en Edwards niet eens op de lijst voor de democraten staan.
Dat, en een aantal kandidaten zijn al uit de race gestapt.
-
pi_55880121
Als ik overigens voor een Republikein moet kiezen, dan John McCain, denk ik nu. Natuurlijk, ik, slechts een in bepaalde zaken geïnteresseerde leek die niets met Amerika heeft, maar toch. Want: Rudy Giuliani? Die vent is nog gekker en enger en gevaarlijker dan Cheney en Bush en waarlijk fascistisch. Dus hij niet. Ron Paul? Volgende. Thompson? Volgende. Huckabee is een christenfundamentalist. Het zou goed zijn voor de Democraten, als hij genomineerd wordt, maar dat is het dan ook. Dan blijft Romney nog over. Die is nep misschien, goed, maar, denk ik, wel een redelijke manager, iemand die kan besturen en leiden. En gezien zijn verleden misschien wel bereid een minder extremistische koers te varen dan wat hij voorstelt in de voorverkiezingen. Tweede keus dus. McCain is net als vrijwel alle anderen een supporter van Bush' oorlog, ook al probeert hij het altijd te nuanceren, maar hij heeft wel enkele voordelen: 1.) Hij is, in tegenstelling tot zeker Romney, tegen martelen, 2.) ik denk dat hij een redelijke samenwerkende buitenlandse politiek zou kunnen voeren en 3.) doordat hij een krijgsgevangenen is geweest, nog steeds probeert president te worden en toch al zou oud is, kun je hem niet verwijten een zwak of slecht karakter te hebben.

Dat dus, aldus Monidique's lekenvisie. Uiteraard moet en zal ook gewoon een Democraat president worden, maar van alle Republikeinen heb ik het liefst John McCain.
pi_55880267
Ik dacht juist dat McCain nog de enige kandidaat is die openlijk Bush z'n Irak-koers blijft steunen. Daarbij vind ik hem net als Paul eigenlijk veel te oud...
pi_55880281
Ik zit wat speeches van Obama te bekijken en wow, speechen kan hij wel Goede vent wel, kan me voorstellen waarom hij vooral bij jongeren zo geliefd is. Als je daarbij ook nog alleen naar zijn stem luistert snap ik de vergelijkingen met Martin Luther King ook nog wel

Ik ga dit topic zeker wat beter volgen
pi_55880293
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 19:14 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik dacht juist dat McCain nog de enige kandidaat is die openlijk Bush z'n Irak-koers blijft steunen.
Dat doen ze allemaal, behalve Ron Paul.
pi_55880958
Overigens, mocht Huckabee nou in New Hampshire derde worden, dan is dat voor hem een goed teken.

Toch?

Eerste in christelijk Iowa, derde in het wat minder christelijke (evangelic, ook goed) New Hampshire, waar hij eigenlijk geen kans heeft en dan nog een hele zooi staten over een maand. Niet slecht.
pi_55881001
Morgenvroeg weten we het dus?
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
pi_55881053
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 19:44 schreef Strolie75 het volgende:
Morgenvroeg weten we het dus?
Tenzij je tot iets van twee uur vannacht wilt wachten.
pi_55881139
Ik ga het vanavond eens proberen vol te houden...
pi_55881145
Neh, opblijven doe ik wel bij de ALLERlaatste kandidaatverkiezingen én natuurlijk de presidentsverkiezingen in november. Zó boeiend zijn deze voorrondes nou ook weer niet.
pi_55881196
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 19:48 schreef =HellFire= het volgende:
Neh, opblijven doe ik wel bij de ALLERlaatste kandidaatverkiezingen én natuurlijk de presidentsverkiezingen in november. Zó boeiend zijn deze voorrondes nou ook weer niet.
Tsja, dan blijf je op en hoor je om vier uur: dit zijn voorlopige uitslagen, alles kan nog veranderen en pas over een aantal uur weten we het zeker.
  dinsdag 8 januari 2008 @ 20:00:45 #27
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_55881482
Bill Clinton ook weer even aan het blaten (geinig commentaar ook):
http://politicalticker.bl(...)ma/?iref=werecommend

Krijg bij Obama steeds meer het Fortuyn gevoel: gevestigde orde doet er een beetje lacherig over, maar bij de grote massa wordt ie steeds populairder...
Haters everywhere but I don't really care.
pi_55881969
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 20:00 schreef matthijst het volgende:Krijg bij Obama steeds meer het Fortuyn gevoel: gevestigde orde doet er een beetje lacherig over, maar bij de grote massa wordt ie steeds populairder...
alleen werd Fortuyn populair omdat ie bepaalde onderwerpen aansneed die tot dan toe in de politiek genegeerd werden. Ik heb nog geen standpunten van Obama gehoord die nou radicaal anders zijn dan veel andere democraten. Hij hamert wel steeds op 'change' en 'a new movement' maar erg concreet wordt het niet. Daarnaast zie ik niemand echt lacherig doen over hem. De Clinton campagne doet juist wanhopig hard zijn best om hem aan te vallen in de hoop dat zijn populariteit eronder zal lijden.
pi_55882414
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 20:19 schreef noruas het volgende:

[..]

alleen werd Fortuyn populair omdat ie bepaalde onderwerpen aansneed die tot dan toe in de politiek genegeerd werden. Ik heb nog geen standpunten van Obama gehoord die nou radicaal anders zijn dan veel andere democraten. Hij hamert wel steeds op 'change' en 'a new movement' maar erg concreet wordt het niet.
Obama's voorstellen zijn idd niet radicaal anders of spectaculair vernieuwend. Een Europees - lees meer overheid - sausje, meer is het niet.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  dinsdag 8 januari 2008 @ 21:07:24 #30
28167 matthijst
pi_55883205
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 20:19 schreef noruas het volgende:
alleen werd Fortuyn populair omdat ie bepaalde onderwerpen aansneed die tot dan toe in de politiek genegeerd werden. Ik heb nog geen standpunten van Obama gehoord die nou radicaal anders zijn dan veel andere democraten. Hij hamert wel steeds op 'change' en 'a new movement' maar erg concreet wordt het niet. Daarnaast zie ik niemand echt lacherig doen over hem. De Clinton campagne doet juist wanhopig hard zijn best om hem aan te vallen in de hoop dat zijn populariteit eronder zal lijden.
Obama hoort net als Fortuyn niet bij de "gevestigde orde", tenminste, IMHO komt ie oprecht over en niet als iemand uit een ons-kent-ons clubje? De mannen die al jaren in het pluche zitten.
Als je verandering wilt kun je stemmen op de same-old-same-old, of een gok nemen en op het "jonge" charismatische menneke stemmen die verandering belooft.

En "lacherig" is misschien niet juist gekozen. Clinton komt steeds met praatjes alsof Obama niet genoeg ervaring zou hebben. "Je neemt een risico". "Al Quaida gaat over ons heen lopen"...
Van dat suffe "advies", alsof Amerikanen zelf niet kunnen kiezen op wie ze moeten stemmen...
En alsof een president er in zijn eentje zit. Dat Hillary de grote terroristenblocker is
pi_55883465
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 21:07 schreef matthijst het volgende:

[..]

Obama hoort net als Fortuyn niet bij de "gevestigde orde", tenminste, IMHO komt ie oprecht over en niet als iemand uit een ons-kent-ons clubje? De mannen die al jaren in het pluche zitten.
Als je verandering wilt kun je stemmen op de same-old-same-old, of een gok nemen en op het "jonge" charismatische menneke stemmen die verandering belooft.
maar wat is dan die grote verandering? Je kunt wel spreken over veranderen maar als je standpunten vervolgens niet erg verschillen van andere kandidaten zie ik niet in wat die verandering dan moet inhouden. Obama heeft een frisse uitstraling en hij kan erg goed speechen, maar qua plannen is ie nou niet echt revolutionair.
  dinsdag 8 januari 2008 @ 21:20:07 #32
198365 Morendo
The Real Deal
pi_55883513
Obama is retorisch gezien een natuurtalent. Maar hij heeft het nooit over concrete beleidsplannen. En dat gebrek aan inhoud kan hem wel eens opbreken.

Aan de andere kant, als dit je belangrijkste rivaal is dan red je het wel:
quote:
"Well you know, I actually have emotions — I know there are some people who doubt that, but you know, I really am so touched by what I hear from people," said the New York senator. "It's usually about their problems.

“It's usually a mother who throws arm around me and says thank you for the Children's Health Care insurance program, or a man who drove here all the way here from New York to say I'd saved jobs in New York. That's really moving to me. That's how I judge the job I'm doing."

"So when this woman, this really kind woman, said to me, 'Well, how are you doing?' it was so touching to me," she said. "I'm so other-oriented. You know I'm not good about talking about myself. I don't get up and think about how I'm going to present myself. I think about, 'What am I going to do today to actually make a difference in someone's life?'"
http://politicalticker.bl(...)ually-have-emotions/
pi_55883537
quote:
2 uur vannacht
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 8 januari 2008 @ 22:10:03 #34
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_55884747
ik lees het morgen wel
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_55884899
Wat goed:
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 18:25 schreef popolon het volgende:
Obama

Heb wat van hem gezien toen ik daar was: Krachtig, uitstraling en heeft wat te melden waar je het misschien ook nog van zou aannemen

Zou een goede zijn.
Iets minder juist:
quote:
Op vrijdag 5 november 2004 18:28 schreef maartena het volgende:

[..]

Precies. Het is een opvallend heerschap maar te jong en te weinig politieke ervaring om in 2008 of 2012 een gooi te doen naar het presidentschap. Ik zie hem eerder zo rond 2016 of later een poging wagen. Niet over 4 jaar en ook nog niet over 8 jaar.

[ Bericht 0% gewijzigd door Monidique op 08-01-2008 22:20:59 ]
pi_55885096
Ach toch maar even een tvp . Kijken wie er morgen afgeschreven mogen worden .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 8 januari 2008 @ 22:20:30 #37
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_55885121
Wanneer komen de eerste uitslagen van NH binnen?
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  dinsdag 8 januari 2008 @ 22:23:40 #38
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_55885217
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 22:14 schreef Monidique het volgende:
Wat goed:
[..]

Iets minder juist:
[..]
Zo! Dat vis je even netjes naar boven.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_55885287
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 22:23 schreef popolon het volgende:

[..]

Zo! Dat vis je even netjes naar boven.
Nee, dat topic was net omhoog getrapt.
  dinsdag 8 januari 2008 @ 22:27:30 #40
28167 matthijst
pi_55885326
Over Iowa & New Hampshire: "in competitive races over the past three and a half decades, every candidate who won both ... went on to win this party's nomination."
pi_55885342
Maar goed, nu is Obama hot en morgen ongetwijfeld nog meer en dan is het zeer waarschijnlijk dat februari een winnaar oplevert, misschien Obama, en dan tot oktober is alle aandacht weer verdwenen.
pi_55885343
Aan de andere kant blijf je met die 'ervaring' wel vastzitten in het oude vertrouwde, maar niet altijd op het juiste pad (niet in criminele zin overigens).

Wellicht kan een onervaren Obama er ook voor zorgen dat men nieuwe soorten procedures ontwikkelt, nieuwe manier van het benaderen van allerlei verschillende problemen.

Als het ware wat je ook wel eens zit in een bedrijf, als iets met dezelfde mensen te lang hetzelfde gaat ontstaat er een 'tunnelvisie' en is het aannemen van zojuist afgestudeerden of stagiaires zelfs verfrissend ondanks hun weinige ervaring omdat zij soms problemen kunnen constateren en oplossen die het bedrijf zelf niet meer eens zag.
pi_55885485
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 22:27 schreef xFriendx het volgende:
Aan de andere kant blijf je met die 'ervaring' wel vastzitten in het oude vertrouwde, maar niet altijd op het juiste pad (niet in criminele zin overigens).
Tsja. Ervaring. Hillary Clinton heeft ervaring zegt ze. Mooi. Maar ondanks die ervaring stemde ze wel voor de aanval op Irak. Misschien politiek juist om te doen, maar dat zegt al snel dat die ervaring niet altijd veel zegt. Maar goed, inderdaad, ze heeft ervaring. Ze heeft ervaring met bijna twintig jaar persoonlijke aanvallen vanuit conservatieve hoek, maar is dat die ervaring die nu in het Witte Huis moet komen?
  † In Memoriam † dinsdag 8 januari 2008 @ 22:36:53 #44
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_55885643
.

[ Bericht 99% gewijzigd door Boze_Appel op 08-01-2008 22:38:07 ]
Carpe Libertatem
pi_55885692
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 22:36 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

http://www.usaelectionpolls.com/2004/iowa.html

Onzin en ik ben maar alleen naar de vorige gegaan.
"who won both": &&.
  † In Memoriam † dinsdag 8 januari 2008 @ 22:41:27 #46
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_55885808
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 22:38 schreef Monidique het volgende:
"who won both": &&.
Ik had het al weggehaald want het waren polls en niet de officiele resultaten.
Carpe Libertatem
pi_55885896
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 22:41 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ik had het al weggehaald want het waren polls en niet de officiele resultaten.
Het punt is dat je naar beide staten moet kijken, want niet alle uiteindelijke kandidaten wonnen Iowa, maar zij die Iowa én New Hampshire wonnen, die werden wel kandidaat.
  † In Memoriam † dinsdag 8 januari 2008 @ 22:56:32 #48
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_55886295
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 22:44 schreef Monidique het volgende:
Het punt is dat je naar beide staten moet kijken, want niet alle uiteindelijke kandidaten wonnen Iowa, maar zij die Iowa én New Hampshire wonnen, die werden wel kandidaat.
Ja, dus is het genoeg om te kijken of er eentje in een van beide niet heeft gewonnen.
Carpe Libertatem
pi_55886344
Over paar minuten begin P&W op ned1, met Charles Groenhuijsen .
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 8 januari 2008 @ 23:01:56 #50
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_55886488
nu nog bbc news stukje erover
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_55886550
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 22:32 schreef Monidique het volgende:

[..]

Tsja. Ervaring. Hillary Clinton heeft ervaring zegt ze. Mooi. Maar ondanks die ervaring stemde ze wel voor de aanval op Irak. Misschien politiek juist om te doen, maar dat zegt al snel dat die ervaring niet altijd veel zegt. Maar goed, inderdaad, ze heeft ervaring. Ze heeft ervaring met bijna twintig jaar persoonlijke aanvallen vanuit conservatieve hoek, maar is dat die ervaring die nu in het Witte Huis moet komen?
Vandaar dat ik dus ook aanhaal dat de wijze van handelen van 'ervaren' mensen niet meteen garant staat voor de 'juiste wijze' van handelen
  dinsdag 8 januari 2008 @ 23:15:27 #53
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_55886937
Ik kom uit bij de stemwijzer voor de USA op Ron Paul van de Republikeine, nooit van gehoord
  dinsdag 8 januari 2008 @ 23:19:02 #54
198365 Morendo
The Real Deal
pi_55887056
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 23:15 schreef jorienvdherik het volgende:
Ik kom uit bij de stemwijzer voor de USA op Ron Paul van de Republikeine, nooit van gehoord
Snuffel eens rond op het politieke forum. Je wordt er namelijk mee dood gegooid.
pi_55887066
quote:
Als die man boven je dat maar niet leest

dinsdag 8 januari 2008 @ 23:21:47 #56
139407 jorienvdherik
pi_55887123
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 23:19 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Als die man boven je dat maar niet leest

Lol dat zie ik nu pas, maar wel raar dat ik volgens die site het verst ben van iemand anders van de republikeinen, klopt toch niet dan
pi_55887159
quote:
Ron Paul For President 2008 - Deel 2

.
  dinsdag 8 januari 2008 @ 23:24:53 #58
198365 Morendo
The Real Deal
pi_55887212
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 23:21 schreef jorienvdherik het volgende:

[..]

Lol dat zie ik nu pas, maar wel raar dat ik volgens die site het verst ben van iemand anders van de republikeinen, klopt toch niet dan
Wie was die andere dan?
  dinsdag 8 januari 2008 @ 23:26:19 #59
104871 remlof
Europees federalist
pi_55887248
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 22:58 schreef PietjePuk007 het volgende:
Over paar minuten begin P&W op ned1, met Charles Groenhuijsen .
Die kijk ik straks wel in de herhaling, eerst Met Het Oog Op Morgen luisteren waar Boris Dietrich de Democraten volgt
  dinsdag 8 januari 2008 @ 23:29:31 #60
139407 jorienvdherik
pi_55887344
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 23:24 schreef Morendo het volgende:

[..]

Wie was die andere dan?
Fred Thompson
pi_55887393
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 23:29 schreef jorienvdherik het volgende:

[..]

Fred Thompson
Ik had hetzelfde, komt omdat Thompson heel conservatief is en Ron Paul redelijk progressief (zeker voor een republikein). In de VS zit er soms meer verschillen tussen bepaalde personen binnen partijen, dan tussen de partijen onderling
  dinsdag 8 januari 2008 @ 23:51:00 #62
139407 jorienvdherik
pi_55887934
35x change zeggen in 1 speech,
obama
pi_55887986
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 23:51 schreef jorienvdherik het volgende:
35x change zeggen in 1 speech,
obama
Kijk er eerst eens een voordat je gaat oordelen , zeer begenadigd spreker.
  dinsdag 8 januari 2008 @ 23:54:20 #64
139407 jorienvdherik
pi_55888003
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 23:53 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

Kijk er eerst eens een voordat je gaat oordelen , zeer begenadigd spreker.
Kwam net in Paauw en Witterman
pi_55888050
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 23:54 schreef jorienvdherik het volgende:

[..]

Kwam net in Paauw en Witterman
Ik kijk ook, ik zeg niet dat 't niet waar is.

Kijk eerst
  woensdag 9 januari 2008 @ 00:07:03 #66
28167 matthijst
pi_55888272
According to preliminary results of a survey of voters as they left their polling places, more independents cast ballots in the Democratic race than in the Republican contest. They accounted for four of every 10 Democratic votes and about a third of Republican ballots. The survey was conducted for The Associated Press and the television networks.
pi_55888319
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 00:07 schreef matthijst het volgende:
According to preliminary results of a survey of voters as they left their polling places, more independents cast ballots in the Democratic race than in the Republican contest. They accounted for four of every 10 Democratic votes and about a third of Republican ballots. The survey was conducted for The Associated Press and the television networks.
NH heeft nogal wat van die independents. Een veeg teken voor de uiteindelijke verkiezingen. Zelfs met Obama of Clinton aan het wiel zie ik op dit moment de Democraten dik winnen.
  woensdag 9 januari 2008 @ 00:09:54 #68
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_55888320
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 22:20 schreef -skippybal- het volgende:
Wanneer komen de eerste uitslagen van NH binnen?

Wat lezen toch weinig mensen het topic.....
-
pi_55888370
Wordt NH het Waterloo van Hillary.

tvp.
  woensdag 9 januari 2008 @ 00:21:53 #70
198365 Morendo
The Real Deal
pi_55888552
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 00:12 schreef MrX1982 het volgende:
Wordt NH het Waterloo van Hillary.

tvp.
Dat lijkt me niet. Niemand verwacht dat ze daar nog wint. Maar als ze voor 'super-tuesday' nog geen staat gewonnen heeft dan ziet het er vrij dramatisch uit voor haar.
  woensdag 9 januari 2008 @ 00:30:16 #71
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_55888714
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 00:09 schreef maartena het volgende:

[..]

Wat lezen toch weinig mensen het topic.....
Ik hoop wel net voor de Daily Show en de Colbert Report.
pi_55888750
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 00:09 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

NH heeft nogal wat van die independents. Een veeg teken voor de uiteindelijke verkiezingen. Zelfs met Obama of Clinton aan het wiel zie ik op dit moment de Democraten dik winnen.
Ben je nog steeds voor Romney?
lollig
pi_55888781
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 00:21 schreef Morendo het volgende:

[..]

Dat lijkt me niet. Niemand verwacht dat ze daar nog wint. Maar als ze voor 'super-tuesday' nog geen staat gewonnen heeft dan ziet het er vrij dramatisch uit voor haar.
Welke datum is Florida aan de beurt?
pi_55888809
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 00:34 schreef Radegast het volgende:

[..]

Welke datum is Florida aan de beurt?
Florida is belangrijk bij de uiteindelijke verkiezingen, niet zozeer bij de primaries...
pi_55888977
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 00:36 schreef Evil_Jur het volgende:

[..]

Florida is belangrijk bij de uiteindelijke verkiezingen, niet zozeer bij de primaries...
Ik snap daar geen moer van, telt een stem van een boerenpummel uit Iowa/New Hampshire dan zwaarder dan van iemand uit bijvoorbeeld Florida?
  woensdag 9 januari 2008 @ 00:51:06 #76
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_55888992
quote:
Op dinsdag 8 januari 2008 23:56 schreef PietjePuk007 het volgende:
Kijk eerst
Het blijft de beste speech van de Iowa Caucus, gevolgt door die van Edwards, en dan die van Huckabee.
-
pi_55889029
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 00:50 schreef Radegast het volgende:

[..]

Ik snap daar geen moer van, telt een stem van een boerenpummel uit Iowa/New Hampshire dan zwaarder dan van iemand uit bijvoorbeeld Florida?
Iowa en New Hampshire zijn belangrijk omdat ze de eerste zijn. Hoe het verder precies in elkaar steekt vind ik ook maar vaag...
  woensdag 9 januari 2008 @ 00:55:25 #78
198365 Morendo
The Real Deal
pi_55889036
Sowieso zijn de gedelegeerden uit Florida 'geschorst' omdat de verkiezing te ver naar voren is geschoven. De verkiezing telt eigenlijk niet mee dus.
  woensdag 9 januari 2008 @ 00:59:32 #79
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_55889075
Record opkomst in ieder geval. Meer dan 60% van de Independents gaat naar de Dems.
  woensdag 9 januari 2008 @ 01:01:39 #80
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_55889101
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 00:50 schreef Radegast het volgende:
Nee, het heeft er meer mee te maken dat er in bepaalde staten veel meer verdeeldheid heerst. Je zag dit in Iowa goed, alhoewel Obama duidelijk won was het verschil niet enorm: 37% tegen 30 en 29%. Je zou dus kunnen zeggen dat de drie top dogs vrij gelijk lopen, en de polls in New Hampshire met haar flinke hoeveelheid independent stemmers wees dat ook uit.

Zeker in het begin zijn de staten enorm belangrijk, win je de eerste 2 bijvoorbeeld, dan kun je dat moment gebruiken om stemmers mee te slepen en volgende ook te gaan winnen. De primary van Florida zit erg dicht bij Super Tuesday, en wordt denk ik overschaduwt.

Het Amerikaanse systeem is inderdaad heel erg ingewikkeld. Maar ik vind het best Democratisch dat de STEMMERS kunnen beslissen wie de kandidaat wordt, in plaats van "Ik ben Balkenende en ik ben kandidaat, en daar moet je het mee doen voor de CDA".
-
  woensdag 9 januari 2008 @ 01:03:46 #81
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_55889117
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 00:55 schreef Morendo het volgende:
Sowieso zijn de gedelegeerden uit Florida 'geschorst' omdat de verkiezing te ver naar voren is geschoven. De verkiezing telt eigenlijk niet mee dus.
Alleen bij de Democraten, vanwege een te vroege primary in 2004 geloof ik. Maar omdat de Democraten dus compleet NIET campaignen in Florida, en zich op ander staten focussen zo 6 dagen VOOR Super Tuesday, is het een onbelangrijke race geworden.
-
  woensdag 9 januari 2008 @ 01:05:38 #82
198365 Morendo
The Real Deal
pi_55889135
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 01:03 schreef maartena het volgende:

[..]

Alleen bij de Democraten, vanwege een te vroege primary in 2004 geloof ik. Maar omdat de Democraten dus compleet NIET campaignen in Florida, en zich op ander staten focussen zo 6 dagen VOOR Super Tuesday, is het een onbelangrijke race geworden.
Bij de Republikeinen mogen de helft van de gedelegeerden uit Florida maar stemmen, volgens mij.
  woensdag 9 januari 2008 @ 01:08:00 #83
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_55889146
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 00:54 schreef Evil_Jur het volgende:
Iowa en New Hampshire zijn belangrijk omdat ze de eerste zijn. Hoe het verder precies in elkaar steekt vind ik ook maar vaag...
Je kunt hele bibliotheken lezen en nog maar de helft snappen. Het mooie is ook dat elke staat een eigen verkiezingswetgeving heeft..... waar men bijvoorbeeld in Iowa een caucus houdt, (wat overigens deels afkomt van een oud-Indiaans woord), gaat men in New Hampshire echt stemmen, en is het in Maine bijvoorbeeld mogelijk dat de polls om 0:00 al open gaan, en er dus ook mensen staan te wachten om als eerste na Middernacht te gaan stemmen.

Ik vind het prachtig en mooi om de democratie in werking te zien. Natuurlijk zitten er genoeg negatieve kanten aan het Amerikaanse systeem, maar er zit een hoop historie in verwerkt, en het is in principe ook de oudste nog steeds werkende Democratie waar het volk direct stemt op zowel kandidaten als voorstellen.

Ik ga ook zeker stemmen op Super Tuesday.
-
pi_55889160
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 00:32 schreef ub40_bboy het volgende:

[..]

Ben je nog steeds voor Romney?
Als Thompson niet zo'n zoutzak was, dan zou ik op Thompson stemmen. Maar het wordt dus Romney.
  woensdag 9 januari 2008 @ 01:10:23 #85
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_55889165
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 01:08 schreef maartena het volgende:

Ik vind het prachtig en mooi om de democratie in werking te zien. Natuurlijk zitten er genoeg negatieve kanten aan het Amerikaanse systeem, maar er zit een hoop historie in verwerkt, en het is in principe ook de oudste nog steeds werkende Democratie waar het volk direct stemt op zowel kandidaten als voorstellen.
Afgezien van de vele vervelende spots op tv is het wel gaaf om te volgen, zeker op tv. En als je het niet wilt volgen zijn er nog genoeg andere zenders.

Ik vermaak me prima.
pi_55889175
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 01:03 schreef maartena het volgende:

[..]

Bij de Republikeinen telde ook maar de helft van de Wyoming stemmen, omdat ze daar te vroeg hadden gestemd.
pi_55889184
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 01:10 schreef popolon het volgende:
Ik vermaak me prima.
Ik zit tegen een conferentie aan te hikken (begint volgende week vrijdag) en draai overuren.
  woensdag 9 januari 2008 @ 01:15:12 #88
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_55889208
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 01:12 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Ik zit tegen een conferentie aan te hikken (begint volgende week vrijdag) en draai overuren.
Is er iets op de Universiteit neem ik aan? Vind het wel jammer dat je voor Romney gaat Lyre, dat vind ik nou juist de engste van allen. Het gehamer met christelijke normen en waarden komt nu m'n neus al uit.
  woensdag 9 januari 2008 @ 01:22:11 #89
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_55889261
Dat hele systeem zou op de schop moeten, traditie en conservativisme staan helaas in de weg. Nu moet ik, arme Nederlander, naar een apenshow kijken om de toekomstige president in actie te zien. Gelukkig wint de coole Democraat, wiens standpunten dicht bij de mijne staan, en zal hij wél tot intelligente wereldpolitiek in staat zijn.
Zyggie.
pi_55889346
ik verwacht dat het verlies van Clinton mee gaat vallen zodadelijk.
  woensdag 9 januari 2008 @ 01:42:08 #91
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_55889390
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 01:22 schreef Zyggie het volgende:
Dat hele systeem zou op de schop moeten, traditie en conservativisme staan helaas in de weg.
Valt mee, er zijn wat punten die aangepakt moeten worden, maar het hele systeem hoeft niet op de schop. Het mooie van het Amerikaanse systeem is dus dat alle personen die verkozen zijn, daar gekomen zijn omdat een meerderheid van het volk ook wil dat die persoon daar zet. Elke van de 100 Senatoren, elke van de 435 Representatives, alle Burgemeesters, alle van de 53 State Senators in California, om maar even mijn staat op te noemen, maar dat is in alle andere staten ook zo natuurlijk, en een gigantische waslijst van andere politici variërend van rechter tot hoofd van het regionale schoolbestuur.

Eigenlijk zou je kunnen zeggen dat alleen de Vice President, en de leden van het Supreme Court niet direct verkozen zijn. De Vice President wordt persoonlijk gekozen door de winnende kandidaat van de Primaries, en de leden van het Supreme Court worden gekozen door de President, en zijn de enige "aangewezen" posities in de Amerikaanse politiek. Het is wel zo dat een Supreme Court rechter moet worden goedgekeurd door het Congress (Senate en House) dus helemaal "pick-n-choose" is het ook weer niet.

Wat vooral op de schop moet is het Electoral College, een President dient gekozen te worden met de Popular Vote, niet door het Electoral College. Het is niet zo dat traditie of conservatisme in de weg staat tot verandering, maar simpelweg omdat de Republikeinen een klein voordeel hebben bij het Kiesmannensysteem doordat de dunbevolkte staten voornamelijk ook Republikeins stemmen.
-
  woensdag 9 januari 2008 @ 01:45:37 #92
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_55889427
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 01:10 schreef popolon het volgende:
Afgezien van de vele vervelende spots op tv is het wel gaaf om te volgen, zeker op tv. En als je het niet wilt volgen zijn er nog genoeg andere zenders.

Ik vermaak me prima.
Ik ook

Ze zijn hier al begonnen met de "Proposition" ads.... Vote YES on 94, etc, dat soort geneuzel. Nog een maand te gaan.
-
pi_55889503
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 01:15 schreef popolon het volgende:
Vind het wel jammer dat je voor Romney gaat Lyre, dat vind ik nou juist de engste van allen. Het gehamer met christelijke normen en waarden komt nu m'n neus al uit.
Ik kan wel leven met de Chrrristelijke normen en waarden van Romney. Waar jij eerder erg veel moeite had met hem (iets in de trant van "kinderen verdienen twee ouders") ben ik juist erg voor het hameren op bepaalde goede traditie's. Dit land gaat niet naar de klote vanwege een dirty bom van Al Quada, maar omdat het van binnenuit verrot. Een-ouder gezinnen, kinderen die hun school niet afmaken, drugs, tienermoeders, etc.

Qua ideeen zit ik waarschijnlijk beter op de lijn van Guiliani en McCain, maar die hebben echt hele slappe knieen als het om immigratie gaat. Dat vraagstuk raakt mezelf nogal hard, omdat ik wel door alle hoepels ben gesprongen (H1B, Greencard), en er in de afgelopen zes jaar per jaar $50.000 op ben ingeschoten omdat ik vanwege mijn H1B visum niet in een industrieel lab heb kunnen werken (wat ~$40.000 per jaar betekent, ipv minstens $90.000 per jaar). Als ik bij binnenkomst $5000 had kunnen betalen voor een greencard (wat McCain bijvoorbeeld nu voorstelt), dan had me dat dus tot nu 6 x $50.000 = $300.000 gescheeld (- belastingen).

Reken maar dat ik dan een lekkere vriendin had gehad.
  woensdag 9 januari 2008 @ 02:03:32 #94
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_55889531
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 01:42 schreef maartena het volgende:

[..]

Valt mee, er zijn wat punten die aangepakt moeten worden, maar het hele systeem hoeft niet op de schop. Het mooie van het Amerikaanse systeem is dus dat alle personen die verkozen zijn, daar gekomen zijn omdat een meerderheid van het volk ook wil dat die persoon daar zet. Elke van de 100 Senatoren, elke van de 435 Representatives, alle Burgemeesters, alle van de 53 State Senators in California, om maar even mijn staat op te noemen, maar dat is in alle andere staten ook zo natuurlijk, en een gigantische waslijst van andere politici variërend van rechter tot hoofd van het regionale schoolbestuur.

Eigenlijk zou je kunnen zeggen dat alleen de Vice President, en de leden van het Supreme Court niet direct verkozen zijn. De Vice President wordt persoonlijk gekozen door de winnende kandidaat van de Primaries, en de leden van het Supreme Court worden gekozen door de President, en zijn de enige "aangewezen" posities in de Amerikaanse politiek. Het is wel zo dat een Supreme Court rechter moet worden goedgekeurd door het Congress (Senate en House) dus helemaal "pick-n-choose" is het ook weer niet.

Wat vooral op de schop moet is het Electoral College, een President dient gekozen te worden met de Popular Vote, niet door het Electoral College. Het is niet zo dat traditie of conservatisme in de weg staat tot verandering, maar simpelweg omdat de Republikeinen een klein voordeel hebben bij het Kiesmannensysteem doordat de dunbevolkte staten voornamelijk ook Republikeins stemmen.
Als je het zo stelt, neig ik mijn uitspraak iets te minderen. Veranderen naar popular vote lijkt me trouwens, vooral gevoelsmatig, wel ingrijpend.
Zyggie.
  woensdag 9 januari 2008 @ 02:12:25 #95
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_55889574
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 01:58 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Ik kan wel leven met de Chrrristelijke normen en waarden van Romney. Waar jij eerder erg veel moeite had met hem (iets in de trant van "kinderen verdienen twee ouders") ben ik juist erg voor het hameren op bepaalde goede traditie's. Dit land gaat niet naar de klote vanwege een dirty bom van Al Quada, maar omdat het van binnenuit verrot. Een-ouder gezinnen, kinderen die hun school niet afmaken, drugs, tienermoeders, etc.

Qua ideeen zit ik waarschijnlijk beter op de lijn van Guiliani en McCain, maar die hebben echt hele slappe knieen als het om immigratie gaat. Dat vraagstuk raakt mezelf nogal hard, omdat ik wel door alle hoepels ben gesprongen (H1B, Greencard), en er in de afgelopen zes jaar per jaar $50.000 op ben ingeschoten omdat ik vanwege mijn H1B visum niet in een industrieel lab heb kunnen werken (wat ~$40.000 per jaar betekent, ipv minstens $90.000 per jaar). Als ik bij binnenkomst $5000 had kunnen betalen voor een greencard (wat McCain bijvoorbeeld nu voorstelt), dan had me dat dus tot nu 6 x $50.000 = $300.000 gescheeld (- belastingen).

Reken maar dat ik dan een lekkere vriendin had gehad.
Ik heb niet het idee dat Romney daar iets aan kan doen, vooral de maatschappelijke dingen. It's a gut feeling dus ik kan het nog niet verklaren. Had je inderdaad eerder McCain gedacht, ondanks de voornamelijk persoonlijke redenen die je aangeeft.

Clinton op lichte voorsprong na 12% van de stemmen binnen. McCain gaat ruim aan de leiding bij de GOP.
  woensdag 9 januari 2008 @ 02:19:45 #96
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_55889603
De overwinning wordt nu al aan McCain toegeschreven. Clinton dus toch wat verassend aan de leiding.
pi_55889627
Hmm, Paul staat op 8%. Ik dacht dat New Hampshire een bovengemiddeld aantal libertariërs had (tenminste, dat hoorde ik een beetje eh, 't staatsmotto enzo)...
  woensdag 9 januari 2008 @ 02:34:06 #98
198365 Morendo
The Real Deal
pi_55889652
Clinton doet het zo te zien beter dan verwacht. Volg het hier live:

http://edition.cnn.com/ELECTION/2008/primaries/results/state/#NH
pi_55889692
40 Clinton
34 Obama

. Wat raar opeens. Of komen de Obamastemmers nog, omdat de grote steden niet zijn meegeteld.
pi_55889695
De tranen hebben geholpen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')