abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55388996
Zwangerschap en geboorte deel 345

De aanstaande papa's en mama's :

13 december 2007: nanalune
14 december 2007:_Lotje_ (jongetje)
*** 21 december 2007: Brighteyes en stinkie*** (jongetje)

**2008**

05 januari 2008: Ardenlyn
07 januari 2008: Tan
07 januari 2008: Tearsong
09 januari 2008: wenneke1
17 januari 2008: vamperotica (jongetje)
17 januari 2008: Mirage en Oversight
21 januari 2008: Renda (jongetje)
31 januari 2008: Pruk
06 februari 2008: Ticootje (meisje)
07 februari 2008 hestria en grim reaper (jongetje)
07 februari 2008: Randa_V en Magneet (meisje)
14 februari 2008: Suerte (jongetje)
20 februari 2008: Webkim
25 februari 2008: Maneki.Neko
28 februari 2008: Icicle
05 maart 2008: donnahvh (meisje)
15 maart 2008: vrouwtje-theelepel
17 maart 2008: k_i_m (meisje)
24 maart 2008: Macka66 (vh Hello_Dolly) (meisje)
27 maart 2008 Popples en Prowl
*** 02 april 2008: ET en Swets ***
*** 15 april 2008: Sjak en Schanulleke***
26 april 2008: FoN
27 april 2008: flowerbox
30 april 2008: pinkelmeisje
06 mei 2008: Wennie
22 mei 2008: R81
25 mei 2008: Grijs
27 mei 2008: Mammietje
*** 11 juni 2008: Silmarwen en Knut***
18 juni 2008: Mrien
19 juni 2008: KD-fotografie
26 juni 2008: rusketier (papa)
27 juni 2008: Bla_Bla_Bla
28 juni 2008: Libel
07 juli 2008: Lunastar
07 juli 2008: --Eveliene--
20 juli 2008: Bright (papa)
09 augustus 2008: Kaar

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

Over tikkers en tellers en babybanners
Als jouw naam nog niet blauw is, maar je wil wel met je tellertje in de Openings Post dan moet je hem hier even in het topic neergooien, dan kan een van de modjes het aanpassen.

[ Bericht 1% gewijzigd door BE op 21-12-2007 14:05:14 ]
Liefde is het enige dat zich vermenigvuldigt als je het deelt!
Trotse mama van Michelle en Dennis
pi_55389100
hoop dat het zo goed is, anders verander het maar

mijn berichtje:

net telefonische intake gehad van de thuiszorg, ik krijg gewoon 49 uur kraamzorg!! heb echt zoiets van wow, is gewoon 13 uur meer als bij miesje. Afhankelijk van hoe de bevalling verloopt krijg ik vanwege mijn bekkeninstabiliteit ook nog eens extra uren als het niet gaat, maar verwacht dat het niet echt nodig is!
  woensdag 19 december 2007 @ 15:25:28 #3
593 sjak
Juffie Bloem
pi_55389178
Oh, dat is goed geregeld Hestria! Waarom die extra uren? Omdat het de tweede is?
Lekker douchen!
pi_55389208
Borstvoeding

Standaard 44 uur, borstvoeding is 5 uur extra

(Ik zat gisteren in bad tijdens de telefonische intake en krijg hetzelfde )
pi_55389236
49 uur schijnt vanaf januarie standaard te zijn, bij miesje was ik destijds(oude zorgstelsel) particulier verzekerd en kreeg ik maar 36 uur vergoed.
  woensdag 19 december 2007 @ 15:28:54 #6
593 sjak
Juffie Bloem
pi_55389244
Oh, ik gaf ook borstvoeding maar kreeg toch gewoon 44 uur. Dat werd uiteindelijk 36 uur, maar dat was niet zo'n probleem.
Heb je al gebeld Pruk?
Lekker douchen!
pi_55389273
en idd, omdat ik van plan ben om BV te geven krijg je 5 uur extra, als het zo gaat als bij miesje heb ik die 5 uur extra heel hard nodig
pi_55389319
Nee

Als ik nu bel weet ik zeker dat ik naar het ziekenhuis moet komen en ik wil nu eigenlijk gewoon alleen zijn
pi_55389346
ja, maar ook maar is het maar 11 uur, is wel beter voor die kleine he!
pi_55389442
Ik denk niet dat het heel erg veel verschil maakt hoor. Ik ga er niet vanuit dat als he tnu inderdaad begonnen is dat het kind er vandaag nog uitkomt, daar zullen ze daar ook niet vanuit gaan, dus ze zullen niet remmen (sowieso remmen ze dan maar tot 12 uur vannacht). Nu nog longdingen geven doen ze niet meer.
  woensdag 19 december 2007 @ 15:44:57 #11
74310 nanalune
Melancholische optimist..
pi_55389644
Ben net bij de vk geweest .

Ze heeft mijn baarmoedermond gevoeld en ze wees met haar vingers nog een cm. of drie aan. Dus hij ( zij? haha) is niet verweekt. Dus ik kon nog niet gestripped worden.
Ze schat het kind op nog geen 7 pond ( Danïel was 8 en een half met 5 dagen overtijd) Ik hoef dus niet eerder ingeleid te worden. Het wordt dan de dag ná kerst.
Maandag hartfilmpje laten maken in het zh ( standaard)

[Ik had ook niet het idee dat ik voorwerk had dus het klopt wel dat het nog niet verweekt is..wacht dus vóóral niet op mij Lotje!
  woensdag 19 december 2007 @ 15:57:31 #12
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_55389919
Pruk, spannend hoor. Ik denk ook niet dat ze voor de laatste 12 uur nog echt wat zouden gaan doen, maar weet je zeker dat je niet wil bellen? Kan mij er ook wel wat bij voorstellen hoor.

Van wat ik had begrepen over de telefoon met de kraamzorg, nog geen intake maar gewoon even gebeld, is dat het normaliter 44 uur is over 10 dagen, exclusief de uren van de bevalling. Maar tijdens de intake kon dat veranderen, aldus de kraamzorg. Ik ben benieuwd. Ben aamvullend verzekerd en moet uiteindelijk helemaal niets betalen, ook niet van de eigen bijdrage, dat is wel erg fijn. En deze kraamzorg is WHO gecertificeerd met iets over borstvoeding. Ze zijn in ieder geval erg borstvoeding gericht en allemaal getraind op het helpen geven van borstvoeding.
  woensdag 19 december 2007 @ 16:45:13 #13
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_55391265
@Pruk, duren die pijnlijke krampen langer of korter dan 40 seconden?

Ik heb al dagen- en nachtenlang zeer regelmatige (om de acht tot tien minuten), pijnlijke 'weeën', maar omdat ze nog steeds maar rond de 40 seconden duren weet ik dat het echt valse weeën zijn. Op zich wel nuttig voorwerk hoor en kan echt wéken duren en zegt ook niks over vroegtijdig bevallen. Maar ze nemen ook niet in kracht toe, het blijft al dagenlang hetzelfde.

Bij Junah had ik het echt erg, het begon al met 28 weken maar ze is pas twee dagen voor de uitgerekende datum geboren. Diegenen hier met een goed geheugen weten dat volgens mij nog wel, want ik heb al een paar keer gehoord van 'oh ja, dat herinner ik me nog goed'

Als ze een minuut of langer duren en echt in pijnlijkheid toenemen, naarmate je meer weeën krijgt dan mag je toch wel eens aan de bel gaan trekken.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 19 december 2007 @ 16:46:16 #14
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_55391295
quote:
Op woensdag 19 december 2007 15:32 schreef Pruk het volgende:
Nee

Als ik nu bel weet ik zeker dat ik naar het ziekenhuis moet komen en ik wil nu eigenlijk gewoon alleen zijn
Meis toch... veel weet ik niet te zeggen maareh
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_55391503
pruk..je weet zelf denk ik het beste wanneer het 'serieus' is
Ik heb wel veel harde buiken, ook met regelmaat maar tot nu toe nog wel steeds het idee gehad dat er niets aan het gebeuren was. Ik ben alleen de klok vooruit aan het kijken..als ik die 34 weken grens maar gepasseerd ben!
Saartje
  woensdag 19 december 2007 @ 17:01:09 #16
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55391752
*ook nog maar even zwaait...
Heb net heerlijk liggen slapen op de bank.
pi_55391868
Vandaag de mevrouw van Moeders voor Moeders op visite gehad. Allemaal leuke cadeautje gekregen waaronder het blad " 9 maanden magazine". Daarin staat een bel & win-spelletje waarmee je een Koelstra wandelwagen met reiswieg kan winnen. Ik bellen natuurlijk en wat denk je....IK WIN!!
Er worden 6 wagens weggegeven, 1 per 2 maanden.

Ik ben echt blij.
  woensdag 19 december 2007 @ 17:06:15 #18
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55391922
Jeetje Kaar, dat is leuk! Gefeliciteerd!
  woensdag 19 december 2007 @ 17:11:08 #19
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_55392060
Goh wat leuk zeg... ik dacht altijd dat die bel en win dingen nep waren
pi_55392176
quote:
Op woensdag 19 december 2007 16:45 schreef Tan het volgende:
@Pruk, duren die pijnlijke krampen langer of korter dan 40 seconden?
Ze houden wel behoorlijk lang aan (ik denk tot ongeveer een minuut), maar de regelmaat is ver te zoeken op dit moment Dat maakt het ook allemaal weer zo makkelijk voor jezelf om te begrijpen. Wat dat betreft ben ik het echt wel gewoon goed zat, ik kan er gewoon geen peil op trekken en dat maakt het ook allemaal niet echt veel makkelijker. En langsgaan in het ziekenhuis heb ik al helemaal geen zin in, het liefst kruip ik gewoon lekker in een warm bad.

Mijn lichaam is me gewoon al een week lang voor de gek aan het houden (nouja, vrijdag waren ze wel echt even bang, maar dat is afgezakt), maar dat niet overgeven, de overdaad aan emoties die nu vrijkomen, ik weet het gewoon niet

[ Bericht 49% gewijzigd door Pruk op 19-12-2007 17:23:32 ]
  woensdag 19 december 2007 @ 18:00:44 #21
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_55393520
Ik zou toch het zekere voor het onzekere nemen Pruk, dan kan je jezelf achteraf iig nooit iets verwijten
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  woensdag 19 december 2007 @ 18:20:03 #22
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55393907
Ik snap eigenlijk ook niet zo goed waarom je niet gewoon even belt Pruk.
Better safe than sorry toch? Of ze nou gaan remmen of niet, stel dat het wel zou komen dan kan dat toch niet thuis...
pi_55394500
Even een * voor Tan!

Pruk, spannend....

Sjak, hoe gaat het met jou?

Heeft iemand iets van Icicle gehoord? Ik heb haar laatst nog gePM'd, maar nog geen reactie dat vind ik niets voor haar. Ik zal eens even op haar eigen site reageren, mss leest ze die wel.

BE, ik ben bijna jarig he...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_55395489
quote:
Op woensdag 19 december 2007 18:45 schreef Moonah het volgende:
Even een * voor Tan!

Pruk, spannend....

Sjak, hoe gaat het met jou?

Heeft iemand iets van Icicle gehoord? Ik heb haar laatst nog gePM'd, maar nog geen reactie dat vind ik niets voor haar. Ik zal eens even op haar eigen site reageren, mss leest ze die wel.

BE, ik ben bijna jarig he...
Moonah, je bent gewoon 1 dag ouder dan ik
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_55396828
pruk, spannend... maar ik denk wel dat je even moet bellen hoor...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_55396883
Spannend Pruk. Ik zou ook gewoon bellen hoor.
  woensdag 19 december 2007 @ 20:08:23 #27
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55397152
stinkie heeft vandaag bij de prenatal 2 auto'tjes gekocht.
Ik zei namelijk gisteren dat het arme jochie nog niet eens een auto'tje zou hebben als hij geboren werd.
Hij heeft er 2 uitgekozen waar een geluidje en een tril-dingetje in zit. Een brandweer-auto en een ziekenwagen.
Dus we zetten er net eentje tegen mijn buik met de sirene en dat trillertje aan en toen ging de baby terug schoppen.
Zo lief.
Wrsch omdat het geluidje irritant was maar toch was het wel even heel leuk.
pi_55397216
Spannend Pruk, ik zou toch zelf ook even bellen..
Inderdaad, beter safe then sorry...
pi_55397298
Sterkte Pruk!
Mama van Floris, Leonore en ?
  woensdag 19 december 2007 @ 20:34:48 #30
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_55398124
Be, Dean heeft daar het ziekenwagentje van, hij is er trouwens bang voor
  woensdag 19 december 2007 @ 21:19:56 #31
74310 nanalune
pi_55399353
Pruk, sterkte!

Hier nog nog steeds alles rustig.. ben toch wel een beetje down van het bericht dat er nog helemaal geen voorwerk heeft plaatsgevonden... ik voel nu nog steeds niets en ben best wel een beetje bang dat ik dat allemaal in 1 keer tijdens de bevalling moet doen.
Ik ben het nu dus echt wel een beetje zat!
De dagen lijken zo opelkaar en ik kijk gewoon een beetje op tegen de dag smorgens omdat thuis zitten met Danïel zwaar is en ik het verder ook wel allemaal gezien heb in de stad en bij mijn schoonouders
- klaagmodus uit-
pi_55399387
Kaar, wat leuk!!

Heb je al gebeld Pruk??

voor de LLM
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_55399473
nanalune: dat voorwerk hoeft echt niet altijd wat te zeggen hoor. Bij de zwangerschap van Tomas heb ik niet 1 harde buik gehad, de hele zwangerschap niets...geen voorweeen, geen krampen in de weken voor de bevalling...en toch had ik voor het strippen al 3 cm 'cadeau' gekregen.
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  woensdag 19 december 2007 @ 21:26:42 #34
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_55399582
Ik had de andere variant . Vanaf 30 weken allerlei gerommel, van weeen tot gewone harde buiken. En geen millimeter ontsluiting .
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  woensdag 19 december 2007 @ 21:27:12 #35
74310 nanalune
pi_55399603
quote:
Op woensdag 19 december 2007 21:23 schreef TearSong het volgende:
nanalune: dat voorwerk hoeft echt niet altijd wat te zeggen hoor. Bij de zwangerschap van Tomas heb ik niet 1 harde buik gehad, de hele zwangerschap niets...geen voorweeen, geen krampen in de weken voor de bevalling...en toch had ik voor het strippen al 3 cm 'cadeau' gekregen.
Dat is lief gezegd van je.. ik hoor wel meer verhalen over bevallingen die erg snel gingen met 0 voorwerk.. hopelijk ben ik er ook zo één Maar ik had het fijner gevonden als ze me vanmniddag gewoon had kunnen strippen.. ( maar niet zo klagen nana, alles is verder gezond )
pi_55399795
hmm ja van 3 naar 10 ging het verder inderdaad ook snel dus dat wens ik je van harte toe hoor!
Aan de andere kant vond ik het net zo vervelend als jij het nu vindt dat er 'niks' leek te gebeuren. En dat wachten is gewoon niet leuk dus je mag er best over klagen Ik hoop dat je toch snel je kleintje in je armen mag houden
It's all up to you
pi_55401364
quote:
Op woensdag 19 december 2007 17:11 schreef Tan het volgende:
Goh wat leuk zeg... ik dacht altijd dat die bel en win dingen nep waren
Niet altijd... mijn moeder heeft eens een pc gewonnen .
Kinderwagen winnen is ook gaaf!
Fake it till you make it...
pi_55401626
Ik moet morgen langskomen.
pi_55402694
quote:
Op woensdag 19 december 2007 21:19 schreef nanalune het volgende:

Hier nog nog steeds alles rustig.. ben toch wel een beetje down van het bericht dat er nog helemaal geen voorwerk heeft plaatsgevonden... ik voel nu nog steeds niets en ben best wel een beetje bang dat ik dat allemaal in 1 keer tijdens de bevalling moet doen.
ach dan doe je het toch allemaal dan, heb je ook niet 2 dagen gedoe en gerommel en begin je lekker uitgerust aan de bevalling Kop op meid komt allemaal goed, je gaat straks gewoon als een speer.
Misschien wel net als mij, alleen de nacht ervoor een raar gevoel niet kunnen slapen en dan ineens water weeen, en binnen 2,5 uur 10cm ontsluiting... lekker snel dus Komt goed. Heb begrepen dat dat gerommel nou ook niet alles is van diverse dames hier.

Pruk meid succes morgen hoop echt dat jullie beeb nog ff blijft zitten waar die zit. Dikke (K)
Mama van Isa en Ties
pi_55402726
Spannend Pruk!
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_55403924
hallo allemaal,
zo genoeg gebeurd hier allemaal, ik heb af en toe wel mee zitten lezen maar niet heel erg veel tijd gehad
maar allereerst gefeliciteerd aan alle nieuwe moeders!
en wat een leuke kamertjes hebben jullie allemaal gemaakt
in de kerstvakantie gaan we eindelijk ook ff goed beginnen want t word nu toch wel tijd
hier is alles qua zwangerschap tot week 26 vrij rustig verlopen, maar toen zat er ineens een heleboel bloed bij mn urine en na een middag ziekenhuis ( half uur apparaat , inwendig onderzoek, echo) kwam er gelukkig uiteindelijk toch uit dat er niets aan de hand was
behalve een bacterie in afscheiding en daar heb ik nu anti biotica voor...dus rustig verder zwangeren nu
alhoewel ik nog 11 weken moet ben ik lekker al wel met verlof tenminste ik was eigen baas en sinds vandaag is mn kapsalon officieel niet meer bestaand toch ook wel lekker
maneki liep jij vandaag nou in naaldwijk trouwens? op de markt?
en pruk spannend joh wel een beetje vroeg mja afwachten maar
nou dit was t eigenlijk alweer
ben de helft vergeten maar zwangerschapsdementie heeft aardig toegeslagen weer dus wie weet komt er straks weer meer uit
pi_55404190
Kreeg vanmiddag terwijl ik aan het werk was een sms van Faja Lobie
Dat NAthan en Faja Lobie zijn opgenomen in het ziekenhuis, waarschijnlijk ivm een infectie...

Voor de rest weet ik momenteel ook niks meer, zodra ik meer weet houd ik jullie op de hoogte

groetjes Barbara
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 19 december 2007 @ 23:30:19 #43
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_55404263
Oeh, beterschap voor Faja en Nathan
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_55404428
Ah gos....
pi_55404618
Goed dat je gebeld hebt Pruk. Succes morgen.

Bar, heeft Faja (waarschijnlijk) een infectie of de kleine?
pi_55404924
Ach wat vervelend voor Faja.
Gaat de bevalling zo vlot en goed krijg je dit een paar dagen later
Faja sterkte, hopelijk valt t mee!
  woensdag 19 december 2007 @ 23:50:32 #47
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_55405008
oef Faja

Pruk ik brand een kaarsje voor je morgen.
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_55405026
donna nee ik was niet in naaldwijk Klinkt niet goed zo`n infectie..gelukkig gaat alles nu weer goed!

Faja wat rot zeg! Hoop dat jullie snel weer naar huis mogen!
Saartje
pi_55405195
quote:
Op woensdag 19 december 2007 23:21 schreef donnahvh het volgende:
hallo allemaal,
zo genoeg gebeurd hier allemaal, ik heb af en toe wel mee zitten lezen maar niet heel erg veel tijd gehad
maar allereerst gefeliciteerd aan alle nieuwe moeders!
en wat een leuke kamertjes hebben jullie allemaal gemaakt
in de kerstvakantie gaan we eindelijk ook ff goed beginnen want t word nu toch wel tijd
hier is alles qua zwangerschap tot week 26 vrij rustig verlopen, maar toen zat er ineens een heleboel bloed bij mn urine en na een middag ziekenhuis ( half uur apparaat , inwendig onderzoek, echo) kwam er gelukkig uiteindelijk toch uit dat er niets aan de hand was
behalve een bacterie in afscheiding en daar heb ik nu anti biotica voor...dus rustig verder zwangeren nu
alhoewel ik nog 11 weken moet ben ik lekker al wel met verlof tenminste ik was eigen baas en sinds vandaag is mn kapsalon officieel niet meer bestaand toch ook wel lekker
maneki liep jij vandaag nou in naaldwijk trouwens? op de markt?
en pruk spannend joh wel een beetje vroeg mja afwachten maar
nou dit was t eigenlijk alweer
ben de helft vergeten maar zwangerschapsdementie heeft aardig toegeslagen weer dus wie weet komt er straks weer meer uit
Ik had dat ook een paar weken geleden....
urine ingeleverd bij de huisarts want gevoel van een blaasontsteking...
Zat wat bloed in zei de assistente.... of ik misschien ongesteld moest worden...
pi_55406162
ahh faja , shit zeg maar wel goed dat ze er meteen bovenop zitten
@vamerotica whehe sommige mensen letten echt niet op he
maar was het niets vervelends bij jou?
@maneki gelukkig heb ik haar niet aangesproken ik dacht echt dat je het was
zo lekkere tijd nu trouwens maar ik durf niet te gaan liggen nu ....het zuur
naja toch maar ff proberen weer
doeidoei
pi_55406424
Jeetje Faja.. meid ik schrik er helemaal van.. Ik hoop dat je snel weer ok bent en Nathan ook natuurlijk,
pi_55408007
quote:
Op donderdag 20 december 2007 00:32 schreef donnahvh het volgende:
ahh faja , shit zeg maar wel goed dat ze er meteen bovenop zitten
@vamerotica whehe sommige mensen letten echt niet op he
maar was het niets vervelends bij jou?
@maneki gelukkig heb ik haar niet aangesproken ik dacht echt dat je het was
zo lekkere tijd nu trouwens maar ik durf niet te gaan liggen nu ....het zuur
naja toch maar ff proberen weer
doeidoei
nee, was te verwaarlozen, de hoeveelheid...
Paar dagen later wel eenflinke bloeding, met bezoekje ziekenhuis gehad, maar of dat verband met elkaar had...?
Toen wilde de gyn eveneen uitstrijkje maken en verbaasde zich erover hoe snel ik bloedde, dus ik denk dat daar al die grote en kleinere bloedinkjes tot nu toe aan te wijten zijn! Een monstertje wat zijn moeder tot bloedens toe in elkaar aan het trappen is!
pi_55408012
Goeiemorgen!

Beterschap Faja en Nathan. Gelukkig houden ze jullie goed in de gaten.

Volgende week donderdag worden de babykamer en de bugaboo hier bezorgd.
Hardloper.
IG @webkim
pi_55408044
faja en nathan heel veel beterschap !!!
mama van 3 kids!
pi_55408242
faja en nathan beterschap!

nanalune, ook hier was er (bij miesje) vanaf geloof 36 weken, veel voorweeen en zelfs 3 keer een valse start. al met al was de dag voro ik bevallen ben alles nog pot dicht, zelfs nog niet verweekt. toch was miesje er in 6 uur, dus voorwerk heeft helemaal niks te betekenen.
pi_55408254
Gefeliciteerd nog met de geboorte van Nathan. Leuke naam. En beterschap.

Goed dat je naar het ziekenhuis gaat Pruk. De donderdag heb je alvast gehaald.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  donderdag 20 december 2007 @ 07:57:13 #57
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_55408321
Faja en Nathan, Sterkte!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_55408337
Beterschap Faja en Nathan!!!
quote:
Op woensdag 19 december 2007 17:04 schreef Kaar het volgende:
Vandaag de mevrouw van Moeders voor Moeders op visite gehad. Allemaal leuke cadeautje gekregen waaronder het blad " 9 maanden magazine". Daarin staat een bel & win-spelletje waarmee je een Koelstra wandelwagen met reiswieg kan winnen. Ik bellen natuurlijk en wat denk je....IK WIN!!
Er worden 6 wagens weggegeven, 1 per 2 maanden.

Ik ben echt blij.
Wow, gefeliciteerd ook. (Moet toch even kijken of er nog iets bij zit... vrouwlief is ook pas begonnen met MVM)

We zijn gisteren naar de gyn geweest voor een echo. Kees is nu 2,67cm groot en dat komt overeen met 9 weken en 5 dagen zwanger!!
Kees was lekker wakker en was heerlijk met z'n armpjes en beentjes (nou ja, stompjes dan) aan het slaan en bewoog z'n ruggetje ook zo lekker. Hoofdje is ook al te zien en het bot van de kaak begint zich te vormen, dus we konden zelfs zien aan welke kant het gezicht zit
Kees ligt lekker hoog in de baarmoeder en de placenta zit op een goede plaats.

En we hebben weer een mooie echofoto mee gekregen (waarop door een geoefend oog wel wat te zien is)
We zijn zo blij!!
pi_55408475
Pruk, goed dat je gebeld hebt. Succes in het ziekenhuis.

Faja en Nathan, ik hoop dat het niets ernstigs is en jullie snel weer samen thuis zijn. Beterschap!

Bright, fijn dat de echo goed was en jullie hebben genoten van Kees!
pi_55408498
Faja en Nathan, sterkte. Hopelijk zijn jullie snel weer thuis.

Pruk ook sterkte vandaag.

Bij de eerste bevalling heb ik niet echt iets van voorwerk gehad. Af en toe eens een harde buik, maar dat had voornamelijk te maken met een stevige blaasontsteking. Pas de avond voor ik ben bevallen ( ik ben overigens ingeleid nav te lang gebroken vliezen) heb ik een uurtje of wat krampjes gehad, wat me ik dacht een cm of 2 a 3 heeft opgeleverd. Het kan heel snel gaan als je lichaam er klaar voor is. ( I know, klinkt zweverig en zo, maar het is wel echt zo.)
pi_55408741
Faja en Nathan heel veel sterkte!!

Pruk jij ook!!

Wij zitten momenteel weer met een zieke kat, blaasgruis. Het had weinig gescheeld of ik was nog een kat verloren... Maar gelukkig waren we optijd bij de dierenarts. De kat slaapt voortaan 's nachts bij ons op de kamer, met zijn eigen voer. Gelukkig hadden de andere 2 katten vrij snel door dat ik ditmaal de deur niet kwam opendoen als ze gingen krabben...
pi_55408807
Ach dat is zo zielig, als ze daar last van hebben. Gelukkig is het bij mijn "katertje" ook goed gegaan en heeft hij er gelukkig geen last meer van gehad.
Geef hem maar een extra knuffel.
pi_55408858
quote:
Op donderdag 20 december 2007 08:50 schreef wenneke1 het volgende:
Ach dat is zo zielig, als ze daar last van hebben. Gelukkig is het bij mijn "katertje" ook goed gegaan en heeft hij er gelukkig geen last meer van gehad.
Geef hem maar een extra knuffel.
Ja ik doe al lekker met m knuffelen!! Ik ben er zo van geschrokken. Mijn lieve knuffelkat.. Ik zou echt heel verdrietig zijn als hij het niet zou redden. Maar het lijkt nu goed te gaan!
pi_55409068
quote:
Op donderdag 20 december 2007 07:58 schreef Bright het volgende:
Beterschap Faja en Nathan!!!
[..]

Wow, gefeliciteerd ook. (Moet toch even kijken of er nog iets bij zit... vrouwlief is ook pas begonnen met MVM)

We zijn gisteren naar de gyn geweest voor een echo. Kees is nu 2,67cm groot en dat komt overeen met 9 weken en 5 dagen zwanger!!
Kees was lekker wakker en was heerlijk met z'n armpjes en beentjes (nou ja, stompjes dan) aan het slaan en bewoog z'n ruggetje ook zo lekker. Hoofdje is ook al te zien en het bot van de kaak begint zich te vormen, dus we konden zelfs zien aan welke kant het gezicht zit
Kees ligt lekker hoog in de baarmoeder en de placenta zit op een goede plaats.

En we hebben weer een mooie echofoto mee gekregen (waarop door een geoefend oog wel wat te zien is)
We zijn zo blij!!
Echo's en goed groeiende \keesjes zijn oke!!

Maaruh.... wat zou er te zien zijn dan?

Toch niet of het een vrouwelijk of mannelijk Keesje is?

(Da's volgens mij nog nie "aangelegd" rond de 9 weken...)
  Jubileum moderator donderdag 20 december 2007 @ 09:18:28 #65
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_55409154
Faja en Nathan, heel veel sterkte en beterschap
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
pi_55409214
Beterschap voor Faja en Nathan! Hoop dat jullie snel naar huis mogen!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_55409287
Faja en Nathan in het ziekenhuis, beterschap!
pi_55409295
Faja en Nathan, wat een schrik! Beterschap
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_55409651
Och wat sneu, Nathan en Faja. Hopelijk gaat het snel beter en mogen jullie weer naar huis.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_55409676
Be??

Lotje??

Nanalune ??
pi_55409800
Nathan en Faja veel beterschap toegewenst vanuit het witte ZuidHolland.
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
pi_55409839
Faja en Nathan beterschap en hopelijk gauw weer gezond naar huis
pi_55409849
BE ging uitslapen zei ze gister
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 20 december 2007 @ 10:02:24 #74
74310 nanalune
pi_55409955
nanalune checkt in

Nog steeds niets... Maar we houden goede moed

Faja en Nathan, heel veel beterschap! Hopelijk is het niet ernstig!

Bright: gefeli met je echo!

Kaar, wow !!! ( /amerikaanse tell-sellmodus aan/ ) Het WERRRKT ECHTTT! (/ uit) een nieuwe activiteit is geboren tot de bevalling
pi_55409962
Pruk, succes/sterkte vandaag!
pi_55410035
Ah Faja beterschap!

Donnahvh dan ben je vast wel ff geschrokken ...fijn dat het "niks" bleek te zijn

Bright, fijn om te zien dat alles beweegt en in orde is he

Pruk Succes vandaag
pi_55410143
quote:
Op donderdag 20 december 2007 09:57 schreef Vicky het volgende:
BE ging uitslapen zei ze gister
Of misschien zei ze dat omdat haar weeën al begonnen waren [/stookmodus]
pi_55410144
Ik heb trouwens een tickertje voor in de openingspost:

Uitgerekende datum: 28 juni 2008
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_55410297
quote:
Op donderdag 20 december 2007 10:11 schreef leonieke het volgende:

[..]

Of misschien zei ze dat omdat haar weeën al begonnen waren [/stookmodus]
Die gedachte kwam hier ook opzetten
pi_55410385
Alweer een baby in het ziekenhuis. Faja, heel veel sterkte en succes. Jullie zijn daar op de goede plek. (En wat verdrietig dat je kraamtijd nu helemaal anders loopt. Maar ook dat komt goed. Ik denk aan jullie.)
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_55410511
Faja en Nathan, ik hoop dat het snel allemaal in orde is!

Ik mag me zo gaan melden, dus als er nieuws is en ik kan het zelf niet komen brengen, dan vraag ik een ander
pi_55410643
Pruk succes! Ik hoop voor jullie dat het nog niks is.
pi_55410745
succes pruk. ik hoop dat 't toch nog wat te rekken is. en tan, jij ook sterkte. spannend allemaal...

arme nathan & faja, ik hoop dat het snel beter gaat met ze.
  donderdag 20 december 2007 @ 10:51:14 #84
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55411049
Wat een schrik van Faja en Nathan... Beterschap voor jullie!

Hier niks, gewoon stil.
Ik ben de afgelopen week steeds rond 10 uur mijn bed uit gekomen, op mijn gemakje douchen en aankleden, ontbijt maken etc. etc.
Dus voor die tijd hoeven jullie echt geen zorgen te maken.
Het zou pas verdacht zijn als ik om 7 uur zou posten.
pi_55411156
quote:
Op woensdag 19 december 2007 17:14 schreef Pruk het volgende:

[..]

Ik kan er gewoon geen peil op trekken en dat maakt het ook allemaal niet echt veel makkelijker.
Ik zit hier eens bij te lezen, maarre ....

wen er maar aan dat je ergens geen peil op kan trekken, dat heb je nou eenmaal met kinderen

De drama
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_55411244
quote:
Op donderdag 20 december 2007 10:55 schreef easy-going het volgende:

[..]

wen er maar aan dat je ergens geen peil op kan trekken, dat heb je nou eenmaal met kinderen

De drama
Dat begint vroeg dan

--------------------------------------------------------

Nanalune -> check
Be -> check

Lotje???
pi_55411440
kheb rotje inderdaad nog niet gezien vandaag..maar ze ging laat naar bed dus wellicht slaapt ze uit
Saartje
  donderdag 20 december 2007 @ 11:13:36 #88
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55411609
Rotje?
Al in Oud & Nieuw sferen Maneki?
pi_55411623
quote:
Op donderdag 20 december 2007 11:07 schreef Maneki.Neko het volgende:
kheb rotje inderdaad nog niet gezien vandaag..maar ze ging laat naar bed dus wellicht slaapt ze uit
Maneki!

Bright wat heerlijk dat Kees zo goed groeit!
pi_55411640
quote:
Op donderdag 20 december 2007 10:55 schreef easy-going het volgende:

[..]

De drama
Als je compleet niet weet waar je het over hebt, kan je dan niet beter gewoon je mond dichthouden? Dank je.
pi_55411641
Och Faja en Nathan, ik hoop dat het snel weer beter gaat!
Weten we ook hoe laat pruk naar het ziekenhuis moet?
nog niet dus, wanneer moet je heen pruk?
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_55411664
quote:
Op donderdag 20 december 2007 11:14 schreef --Eveliene-- het volgende:

[..]

Maneki!

Bright wat heerlijk dat Kees zo goed groeit!
Ze weet van wie het komt
Saartje
pi_55411706
quote:
Op donderdag 20 december 2007 11:14 schreef Jelief het volgende:
Och Faja en Nathan, ik hoop dat het snel weer beter gaat!
Weten we ook hoe laat pruk naar het ziekenhuis moet?
nog niet dus, wanneer moet je heen pruk?
Begin van de middag
pi_55411722
Spannend Pruk, hoop dat alles goed is en je urretje nog minimaal 3 weken blijft zitten!
Saartje
pi_55411736
quote:
Op donderdag 20 december 2007 11:14 schreef Pruk het volgende:

[..]

Als je compleet niet weet waar je het over hebt, kan je dan niet beter gewoon je mond dichthouden? Dank je.
Je onderschat me
pi_55411811
Pruk, sterkte vanmiddag! Ik denk aan je
pi_55412216
Ik steek een kaarsje aan!
pi_55412285
quote:
Op donderdag 20 december 2007 11:36 schreef Jelief het volgende:
Ik steek een kaarsje aan!
Ik ook, bijna kerst
  donderdag 20 december 2007 @ 11:39:43 #99
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_55412302
Laat maar.

[ Bericht 96% gewijzigd door Vivi op 20-12-2007 11:48:24 ]
pi_55412693
Beterschap Faja en Nathan!

En Pruk: je leest dit waarsch. niet meer maar succes zo in het ZH.

Ticootje: Ja het kan hard gaan als je kat blaasgruis heeft. Gelukkig waren jullie er op tijd bij!
It's all up to you
  donderdag 20 december 2007 @ 12:01:56 #101
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_55412856
Faja en Nathan, beterschap!

Pruk, succes!

Gister 20w-echo gehad. Alles is goed en we weten wat het wordt
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
  Jubileum moderator donderdag 20 december 2007 @ 12:06:08 #102
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_55412925
Wil je het met ons delen Wennie? Ah toe....
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 20 december 2007 @ 12:06:36 #103
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55412930
quote:
Op donderdag 20 december 2007 12:01 schreef Wennie het volgende:
Faja en Nathan, beterschap!

Pruk, succes!

Gister 20w-echo gehad. Alles is goed en we weten wat het wordt
Nou? En? Doe eens vertellen dan!!!!!
pi_55412947
ik heb het ook al geprobeerd.. maar ze wil het neit zeggen...:(
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 20 december 2007 @ 12:19:54 #105
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_55413129
Goedemiddag dames

Hier vandaag 5 jaar getrouwd en ja mijn zus is vandaag bevallen van haar 3de dochter, lily, 50.5cm en 3,700kg. Ze was 7 dagen overtijd
pi_55413166
quote:
Op donderdag 20 december 2007 09:12 schreef vamperotica het volgende:

[..]

Echo's en goed groeiende \keesjes zijn oke!!

Maaruh.... wat zou er te zien zijn dan?

Toch niet of het een vrouwelijk of mannelijk Keesje is?

(Da's volgens mij nog nie "aangelegd" rond de 9 weken...)
Er is nu een klompje te zien met daarop een bolletje dat aan 1 kant wat lichter is dan de andere kant. Aan het klompje zitten duidelijk 4 uitsteekseltjes en alles hangt aan een soort van draadje (dat in het niets verdwijnt, maar dat komt doordat je eigenlijk maar 2d kunt kijken)

edit: en nee, nog niet te zien wat voor een type het wordt
  donderdag 20 december 2007 @ 12:24:11 #107
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55413232
Gefeliciteerd lunastar!
pi_55413367
quote:
Op donderdag 20 december 2007 12:19 schreef lunastar het volgende:
Goedemiddag dames

Hier vandaag 5 jaar getrouwd en ja mijn zus is vandaag bevallen van haar 3de dochter, lily, 50.5cm en 3,700kg. Ze was 7 dagen overtijd
Wauw, Luna, gefeliciteerd!! Wat bijzonder, 2 leuke dingen op 1 dag
  donderdag 20 december 2007 @ 12:35:28 #109
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_55413486
idd, maar vind het wel straf.. mijn oudere zus bevalt vorig jaar op ons meisje haar verjaardag en nu bevalt mijn andere zus op onze dag
  † In Memoriam † donderdag 20 december 2007 @ 12:41:07 #110
43556 miss_dynastie
pi_55413612
quote:
Op donderdag 20 december 2007 12:35 schreef lunastar het volgende:
idd, maar vind het wel straf.. mijn oudere zus bevalt vorig jaar op ons meisje haar verjaardag en nu bevalt mijn andere zus op onze dag
En zijn er voor jullie nog mogelijkheden om 'wraak' te nemen, of is er niemand jarig/getrouwd/weetikhet in die tijd Van harte gefeliciteerd met je nichtje
pi_55413704
quote:
Op donderdag 20 december 2007 11:39 schreef Vivi het volgende:
Laat maar.
Waarom? Je had een punt
  donderdag 20 december 2007 @ 12:48:05 #112
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_55413782
Nou ja, ze staat op bevallen enzo he

Maar iig, met 34 weken mag je toch ook bevallen, het kindje is al af, het zou alleen nog wat zwaarder kunnen/mogen toch.
  donderdag 20 december 2007 @ 12:49:55 #113
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_55413822
Even een update hier, alles gaat goed, ben niet meer misselijk en voel me zelf niets eens meer echt zwanger, het is dat mijn buik me verraad.
Maar daarom deze tijd maar aangegrepen om al het achterstallig werk en wat klusjes te doen, nu voel ik me lekker.

Ik ben nu overigens 14 weken zwanger!

Luna, gefeliciteerd!!!
pi_55413838
Luna gefeliciteerd
  donderdag 20 december 2007 @ 12:52:50 #115
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_55413894
Gefeliciteerd Luna, hoe krijgen ze het voor mekaar he om op jullie dagen te bevallen haha!
pi_55413975
Ik mis nog steeds 1 van de LLM's...

Ik ben echt toe aan vakantie.. Ik voel me echt zo vreselijk moe!!!

Maandag maar even ijzer laten controleren, want ik denk niet dat het helemaal goed gaat. Toch maar weer aan de ijzertabletten dan..
  donderdag 20 december 2007 @ 12:58:37 #117
100369 lunastar
Geniet van het leven
pi_55414030
ja mijn oudste zus haar dochtertje verjaard op onze uitgerekende datum
pi_55414897
quote:
Op donderdag 20 december 2007 11:07 schreef Maneki.Neko het volgende:

maar nee... nog steeds totaal niks hierzo. behalve n ritme wat totaal nergens meer op lijkt voor 12 uur schijn ik mn nest niet meer uit te kunnen komen

nanalune.. we maken er gewoon een wedstrijdje van
k ben erg benieuwd of t strippen bij mij dan wel wil lukken :|
  donderdag 20 december 2007 @ 13:51:17 #119
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_55415447
Luna, gefeliciteerd!

KD, fijn dat je je zo goed voelt!

En nee, ik ga het niet vertellen Zelfs Robin weet het niet Hij snapt trouwens wel dat er een baby in mijn buik zit (of soms in mijn borsten denk hij ) en dat het hartje van de baby als een treintje klinkt en hij herkent de echo beelden
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
  donderdag 20 december 2007 @ 13:54:47 #120
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_55415553
dank je wel wennie!
pi_55415864
Pruk, sterkte ermee!
Het voelt goed hè?
A je to!
pi_55416288
Zo, hier weer de wekelijkse apk keuring gehad. En we zijn weer goedgekeurd voor een weekje.
Ook nog eens even bij de VK mijn hart kunnen luchten over het manspersoon in mijn huis. Dat heeft toch wel behoorlijk opgelucht.
  donderdag 20 december 2007 @ 14:23:04 #123
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_55416363
Pruk sterkte in het ziekenhuis!
En Faja en Nathan sterkte en beterschap!
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_55416415
Volgens mij is Ardenlyn nog niet wezen melden...

Wenneke, heerlijk he even klagen over manlief...
pi_55416657
Dat lucht zo enorm op. Wat niet wegneemt dat ik nog steeds niet weet wat ik moet, maar ik heb ff lekker kunnen schelden.
  donderdag 20 december 2007 @ 14:42:38 #126
74310 nanalune
pi_55416846
quote:
Op donderdag 20 december 2007 14:34 schreef wenneke1 het volgende:
Dat lucht zo enorm op. Wat niet wegneemt dat ik nog steeds niet weet wat ik moet, maar ik heb ff lekker kunnen schelden.
ik leef met je mee! hopelijk is er snel wat mee zekerheid!

Pruk , veel sterkte in het zh!

Hier geen bijzonderheden , geen voorwerk.. heb net de douche schoongemaakt... nog meer dames met een vuile douche? ik pak ze zo even mee
pi_55416934
quote:
Op donderdag 20 december 2007 14:42 schreef nanalune het volgende:

[..]

ik leef met je mee! hopelijk is er snel wat mee zekerheid!

Pruk , veel sterkte in het zh!

Hier geen bijzonderheden , geen voorwerk.. heb net de douche schoongemaakt... nog meer dames met een vuile douche? ik pak ze zo even mee
Nope, ik heb het laatst nog staan doen.. Alleen mn afvoer zit wel verstopt... Maar ik heb even geen zin om het gootje los te halen en de zooi eruit te plukken...

De was mand zit ook alweer vol, en ik kan de kracht niet vinden om dat 's morgens ook nog te doen.... Dus ik laat de was de was... (ik vind dat al heel wat!!)

Ook ligt heel mn huis onder de dennennaalden... pfff...
pi_55417593
Nog niets gebeurd hier Ticootje
Al mag het van mij wel

Wil hem zien en gewoon beginnen met mamma zijn
Ook raak ik lichamelijk op. Hou onwijs veel vocht vast te houden en de kilo's komen erbij niet normaal en dat is ook erg vermoeiend.
Overdag kan ik erg weinig en doe ik iets dan ben ik meteen bekaf.
Enige moment van relaxen is als een boedha beeld op de douchevloer zitten en dan het water over mij heen laten lopen maarja kan moeilijk een paar uur eronder blijven.

Valt mij alleen wel erg op irl dat als je soms klaagt ook bij sommige vk's dat ze je aankijken alsof je niet gelukkig bent en dat je gewoon blij moet zijn omdat je zwanger bent
Ik ben dus onwijs gelukkig met ons mannetje en kan niet wachten om hem te zien en te kijken naar z'n voetjes die al maanden in mijn rechterzij trappelen en z'n minibipsje die al maanden aan de linkerkant aan het wiebelen is
Mijn man vebaasd zich enorm dat ik nog kan lachen met al die klachten (maar ik huil soms ook hoor )

Faja veel beterschap!!

Pruk onwijs veel succes!

Nanalune als je wil dan uhhh ga je gang hier in de douche

Ticootje hier probeer ik 1 wasje per dag te doen en helaas lukt het niet elke keer. Vooral de handoeken gaan hier snel omdat ik elke dag douche

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-12-2007 15:19:40 ]
pi_55417679
Ik zou juist nog helemaal niet willen bevallen. Al ben ik soms de buik wel flink zat. Maar ik geniet echt nog even van de rust die we nu hebben. Straks even lekker er tussenuit... Ik kan me gewoon zo moeilijk voorstellen dat er over een week of 6 gewoon een baby is...
pi_55417822
Ik heb lang genoeg genoten van de rust en heb er onwijs veel zin in
Van mij mogen mijn vliezen nu breken! Kan echt niet wachten.
Vooral omdat ik hem wil zien maar ook omdat het lichamelijk steeds slechter gaat.

Ik zeg al af en toe PING!! tegen hem maw je bent klaar af en mag eruit hoor
Kamertje is helemaal af en we willen je zien.
pi_55417830
Ik verschrok me net, lijkt wel of ik urine heb laten lopen terwijl ik net naar de wc ben geweest. Mijn broek is een beetje nat geworden. Niet leuk.

Verder heb ik nu dus ook erg veel last van dikke enkels, die met de dag dikker lijken te worden. Op mijn werk waren mijn voeten maar aan het tintelen. Willen bevallen, liever nog niet veels te druk .
pi_55417966
Ik draag nu voor de zekerheid inlegkruisjes omdat soms het hoofdje tegen mijn blaas drukt.
Is inderdaad niet leuk als je een natte broek hebt.

Tintelen gelukkig niet maar mijn voeten doen pijn als je erop drukt. Ik heb vannacht geprobeerd een verhoging onder mijn benen te doen maar kreeg alleen maar meer last van mijn heupen en lies.
pi_55418019
Ik mag me om 5 uur weer melden en dan word ik opgenomen in het ziekenhuis.

Ga nu dus maar spullen inpakken
pi_55418129
Sterkte Pruk!
  donderdag 20 december 2007 @ 15:41:28 #135
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_55418139
Pruk sterkte joh.
Als je niet lacht, ben je dood.
  donderdag 20 december 2007 @ 15:45:36 #136
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_55418247
Pruk toch..

En dat net voor de 'feestdagen'.. sterkte!
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_55418321
Pruk sterkte! Het zal allemaal wel niet voor niets zijn maar leuk is het allemaal niet...
It's all up to you
pi_55418415
Onwijs veel sterkte Pruk!!
pi_55418449
Ach Pruk wat vervelend nou, lijkt mij niet leuk al is het wel goed voor je baby.
pi_55418510
Veel sterkte Pruk! Mag je 'gewoon' in Hengelo of toch Nieuwegein (en dus verder van familie af ws)?
pi_55418572
quote:
Op donderdag 20 december 2007 15:36 schreef Pruk het volgende:
Ik mag me om 5 uur weer melden en dan word ik opgenomen in het ziekenhuis.

Ga nu dus maar spullen inpakken
Veel succes Pruk. Zelfs in België wordt er voor jou geduimd
pi_55418820
Pruk sterkte!
pi_55418863
Pruk, veel sterkte gewenst!!!
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_55418866
Pruk..jammer nou! Wat gaan ze nu doen?
Saartje
  Jubileum moderator donderdag 20 december 2007 @ 16:27:13 #145
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_55419329
Ach Pruk toch, dat is niet fijn. Gaat het niet goed met jou? Of gaat het niet goed met de baby? Wat gaan ze met je doen?
Eva ♥ en Iris ♥
pi_55419371
balen pruk. maar 't beste voor de baby moet je maar denken. sterkte! welk ziekenhuis wordt 't?
  donderdag 20 december 2007 @ 16:29:46 #147
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55419392
Sterkte Pruk!
pi_55419599
Sterkte Pruk.
pi_55420520
quote:
Op donderdag 20 december 2007 15:33 schreef Ardenlyn het volgende:
Ik draag nu voor de zekerheid inlegkruisjes omdat soms het hoofdje tegen mijn blaas drukt.
Is inderdaad niet leuk als je een natte broek hebt.

Tintelen gelukkig niet maar mijn voeten doen pijn als je erop drukt. Ik heb vannacht geprobeerd een verhoging onder mijn benen te doen maar kreeg alleen maar meer last van mijn heupen en lies.
Inlegkruisje heb ik net ook gedaan, nu weet ik weer waarom ik die nooit draag, het raakt daarbeneden altijd verschrikkelijk geirriteerd al draag ik zoiets maar een uurtje.
Tintelen gelukkig allleen op het moment dat ze dikker worden, 's nachts niet gelukkig. Ook geen moeite gedaan gisteren om er iets aan te doen in bed. Op het werk heb ik een kruk geprobeerd, maar het zit niet makkelijk. Nog maar een dag of 5 werken hoop ik.
  donderdag 20 december 2007 @ 17:14:16 #150
74310 nanalune
pi_55420595
Sterkte Pruk! Kop op en blijf positief!
  donderdag 20 december 2007 @ 17:16:44 #151
166294 KD-fotografie
mama van Demi & Nika!!
pi_55420669
strekte pruk!!
pi_55421100
heel veel sterkte en succes pruk!!!
(te laat.. want ze is al int ziekenhuis)

hier zojuist bij de vlos geweest.. en k kon nog niet gestript worden... grmbl. was t net de vlos waar ik op hoopte... (r lopen er 5 rond ofzo en tis altijd maar afwachten) en dan kan t niet.
maandag moet ik dus ook naar t ziekenhuis.. en daar heb ik dus ook totaaaal geen zin in... k heb de kraamkamer hier klaar staan, al n paar weken. bed op klossen, bad opgeblazen, etc enz... en qua ziekenhuis heb ik 0 ervaring... k vind t alleen maar eng
pi_55421161
Lotje, het ziekenhuis kan echt reuzemeevallen en uh... het is nog geen maandag he. Wie weet.
  donderdag 20 december 2007 @ 17:49:29 #154
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_55421435
Pruk, sterkte, hoop dat je er voor de kerstdagen weer uit bent, met baby nog veilig in je buik!
pi_55421747
Aww rotje toch Heb je al wel een rondleiding gehad over de kraam- en verlosafdeling zodat je weet waar je terecht komt?
Saartje
pi_55421794
Lotje naar voor je dat je bang bent. Hopelijk dat het dit weekend uit zichzelf gaat gebeuren en dat je gauw je kleintje in je armen hebt!

Ik ga even lekker weer onder de douche
Hadden we maar een bad!
  donderdag 20 december 2007 @ 18:40:03 #157
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55422407
Ik moet er niet aan denken, in bad, ik zou er nooit meer uit kunnen komen!

Nee, ik ben maar wat blij met mijn bad/doucheplankje.
Achterover geleund tegen de muur zit ik achter de stralen lekker warm, stralen op mijn buik en dan de stop in het bad dus mijn voetjes worden ook nog eens warm. Echt zo lekker.
Ik zou ook echt uren kunnen zitten, maar dat doe ik dus niet. Beetje zonde van het water. Hoewel... je kan heel lang douchen voor 1 keer een badkuip water hoor!
pi_55422918
quote:
Op donderdag 20 december 2007 18:40 schreef Brighteyes het volgende:
Ik moet er niet aan denken, in bad, ik zou er nooit meer uit kunnen komen!

Nee, ik ben maar wat blij met mijn bad/doucheplankje.
Achterover geleund tegen de muur zit ik achter de stralen lekker warm, stralen op mijn buik en dan de stop in het bad dus mijn voetjes worden ook nog eens warm. Echt zo lekker.
Ik zou ook echt uren kunnen zitten, maar dat doe ik dus niet. Beetje zonde van het water. Hoewel... je kan heel lang douchen voor 1 keer een badkuip water hoor!
Tja daar heb ik niet aan gedacht

Zou wel graag een mini opblaasbadje willen zodat ik daar in kan zitten maar helaas kan ik die nergens vinden.
  donderdag 20 december 2007 @ 19:33:04 #159
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55423463
Daar is het idd de tijd van het jaar niet naar.

Over dat in bad gaan. De pufjuf waarschuwde daar ook voor om zeker net met weeen in bad te gaan zonder dat er iemand in de buurt is die je eruit kan helpen. De dikke buik maakt het lastig, die weeen kunnen het onmogelijk maken.

Je hebt me wel lekker zitten maken trouwens, ik denk dat ik ook maar eens lekker even in de warmte ga zitten.
Toch maar niet. Ben er te lui voor.
En mijn handen doen zeer. Dikke vingers door het vocht, tintelende vingers door carpaal tunnel syndroom en dus ook echt zere knokkels bij het buigen en strekken. Die eerste 2 snap ik, die laatste kan ik niet helemaal verklaren.
Anyway... ik ga alvast mijn pyama maar eens aan doen en dan lekker de Pfaffs en Babyboom kijken.

[ Bericht 32% gewijzigd door BE op 20-12-2007 19:39:14 ]
  donderdag 20 december 2007 @ 19:53:11 #160
74310 nanalune
pi_55423871
Oehhh, heerlijk.. ik zit de hele dag al naar mijn douchje uit te kijken.. 's avonds heerlijk met verstand op 0 een half uur tegeltjes staren..
Heb geen bad helaas.. douche is te klein..

Lotje, wat naar voor je, psies hetzelfde verhaal als mij inderdaad. Dus ook maandag naar het ziekenhuis ach we gaan gewoon hard dat we voor die tijd bevallen toch
  donderdag 20 december 2007 @ 19:55:59 #161
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55423952
Ja hoor meiden! Nog 3 dagen en 4 nachten voor het maandag is!
Ik hoop het echt voor jullie!
  donderdag 20 december 2007 @ 20:01:53 #162
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_55424076
BE, zo aan het eind zit dat vocht ook tussen je gewrichten. Dat is ws wat je voelt in je knokkels. Ik had het ook heel erg in mijn voeten, Bix meen ik ook.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  donderdag 20 december 2007 @ 20:02:12 #163
593 sjak
Juffie Bloem
pi_55424083
quote:
Op donderdag 20 december 2007 19:33 schreef Brighteyes het volgende:
En mijn handen doen zeer. Dikke vingers door het vocht, tintelende vingers door carpaal tunnel syndroom en dus ook echt zere knokkels bij het buigen en strekken. Die eerste 2 snap ik, die laatste kan ik niet helemaal verklaren.
Pijnlijke gewrichten kunnen door hormonen komen, net als in de overgang (zei mijn huisarts, ik begon er van te balen toen het een maand of 3 na de bevalling nog niet over was)

Pruk, veel sterkte, ik hoop dat je snel weer naar huis mag. Is er iemand die uitgebreider kan posten, wat ze gaan doen bijvoorbeeld en wat de verwachtingen zijn?
Lekker douchen!
  donderdag 20 december 2007 @ 20:39:03 #164
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55425037
Bedankt Leah en Sjak, dat maakt het wel iets duidelijker.
(Alleen wel jammer dat het nog wel even kan duren na de bevalling. )
pi_55425190
Lotje en nanalune hopelijk komen jullie beebjes voor maandag gewoon uit zichzelf!
pi_55425428
oeh, ik wil jullie helemaal niet jaloers maken hoor.... maar ik kom net uit bad...heerlijk met badolie...
  donderdag 20 december 2007 @ 20:53:38 #167
593 sjak
Juffie Bloem
pi_55425490
En toch doe je het ticootje
Wij hebben helaas geen bad, staat wel op de TODO lijst maar de timing is een groot probleem...
Lekker douchen!
pi_55425498
Lekker Ticootje! (ik wil ook een bad!!!).

Douchen vind ik overigens ook heerlijk hoor...de laatste paar weken soms ook 2x per dag als ik me niet zo lekker voel En dan inderdaad ook soms gewoon zittend op de grond
It's all up to you
pi_55425544
Gelukkig heb ik er nog niet zoveel last van de pijn, maar echt lekker voel ik me er niet bij, al dat vocht vasthouden. Ik vind het best eng maar misschien ook omdat ik toch al bang voor hoge bloedruk ben en dit er mee samen zou kunnen hangen. Maar afgelopen maandag was mijn bloeddruk netjes, dus ik moet me eigenlijk zolang ik me goed voel geen zorgen maken. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan.

Gisteren trouwens, heel fout, een alien-ervaring gehad. Voelde zo eng het voelen aan de voetjes van de kleine, maar dat was meer omdat ik me er zo moeilijk een voorstelling van kan maken wat er precies in me zit. Is het eenmaal geboren kun je je geen voorstelling ervan maken dat dat ooit in je gezeten heeft. Ach.
Ze is wel een stuk rustiger met draaien dan Merlijn. Merlijn was een grandioze draaikont, kan nog steeds moeilijk stilzitten. Ben heel benieuwd naar het karakter van deze. Ze ligt vooral links, haar kontje boven en een voetje rechts.
pi_55425547
Hier ook last van pijnlijke handen. 's Morgens lijken een aantal vingers soort van op slot te zitten.
Erg rottig want bv een dop opendraaien van een fles kan erg lastig zijn.
Knieen doen ook erg pijn en mijn lies die brand gewoon als ik bepaalde bewegingen maak of om moet draaien in bed.
Ik vind het juist dan heerlijk om onder de douche te stappen want de pijn die word minder daardoor.
Zou er haast nog een keer onder stappen

Randa: alien ervaring? Ik vind het heerlijk om die voetjes te voelen ook als ik mijn hand erop leg. Heerlijk die minihakjes die in je handpalm rollen

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 20-12-2007 20:57:52 ]
pi_55425578
quote:
Op donderdag 20 december 2007 20:51 schreef Ticootje het volgende:
oeh, ik wil jullie helemaal niet jaloers maken hoor.... maar ik kom net uit bad...heerlijk met badolie...
Ik heb net ook gebadderd maar mijn voeten deden zeer toen ik eruit kwam, achteraf misschien toch geen goed idee geweest. Maar wel lekker he.
pi_55426472
quote:
Op donderdag 20 december 2007 20:55 schreef Ardenlyn het volgende:
Randa: alien ervaring? Ik vind het heerlijk om die voetjes te voelen ook als ik mijn hand erop leg. Heerlijk die minihakjes die in je handpalm rollen
Is ook erg leuk hoor, maar af en toe krijg ik er zo een gevoel bij. Maar dat ben ik hoor.
  donderdag 20 december 2007 @ 21:26:02 #173
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55426490
Ik heb op dit moment weer enorm last van mijn schaambeen terwijl ik daar de afgelopen dagen nauwelijks last van had.
Nu kan ik, als ik een tijdje gezeten heb alleen maar schuifelen, mijn voeten optillen wil niet.
Ik lijk wel een bejaarde.

Hebben jullie ook Babyboom zitten kijken? Dat babietje van 5 dagen oud!
Ik heb hier nog maar eens naar mijn buik gekeken en hem streng toegesproken.
pi_55426694
quote:
Op donderdag 20 december 2007 21:26 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb op dit moment weer enorm last van mijn schaambeen terwijl ik daar de afgelopen dagen nauwelijks last van had.
Nu kan ik, als ik een tijdje gezeten heb alleen maar schuifelen, mijn voeten optillen wil niet.
Ik lijk wel een bejaarde.

Hebben jullie ook Babyboom zitten kijken? Dat babietje van 5 dagen oud!
Ik heb hier nog maar eens naar mijn buik gekeken en hem streng toegesproken.
Ik moest janken toen Fenny zei dat ze in verwachting waren van een pleegkindje

Maar Frank!! Joehoe kom eens kijken!! Het sneeuwt
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  donderdag 20 december 2007 @ 21:34:38 #175
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55426740
Ja, toen heb ik ook even zitten snuffen hoor.
pi_55427743
Ik ben net lekker met Leonore in bad geweest

Floris en Lex waren 'mannendingen' aan het doen. (Samen spelen met de op afstand bestuurbare auto dus )
pi_55428192
* vamperotica komt ook net uit bad...
Even kijken of ik me alles herinner...
Pruk, sterkte!!
Bright, mooi he, die ontwikkeling van "niets" naar boontje, naar boontje met uitsteeksels enz..
Uhm.......
Ben het nu alweer kwijt...
pi_55429166
Even een kort berichtje voor ik naar de couveuse afdeling moet om te voeden. Nathan werd geboren en begon gelijk te gillen. Iets waar van we allemaal nog al schrokken. Maar de temperatuur was goed, hij dronk goed etc. Later die nacht steeg zijn temp en de volgende ochtend was die weer normaal. Ondanks de voeding etc bleef hij zo vreselijk gillen, echt hysterisch. Temp bleef de 2e nacht en woensdagochtend hoog en Nathan erg paniekerig. Onze kraamverzorgster heeft toen de verloskundige gebeld en die belde met het ziekenhuis. We konden gelijk terecht en daar wilde ze hem opnemen. Ze hebben bloed afgenomen, kweekjes van oorsmeer, bloed van zijn navel, urine ze hebben zelfs geprobeerd beenmerg af te nemen (mislukt) en uit alle onderzoeken is niks gekomen. Kunnen niks vinden wat op infectie wijst. Vandaag nog ter observatie in ziekenhuis en hopelijk morgen naar huis, mits er nog wat gevonden wordt. Als ik thuis ben kom ik er wel op terug. Met mij is alles prima.
  donderdag 20 december 2007 @ 22:58:59 #179
593 sjak
Juffie Bloem
pi_55429355
Fijn dat het met jou goed gaat Faja! Is Nathan nog steeds zo aan het gillen of is dat inmiddels ook over?
Sterkte
Lekker douchen!
pi_55429380
Faja, een hele dikke kus voor jullie. Is er al gekeken naar kiss? (zei de leek die ergens een belletje hoort rinkelen)
pi_55429569
Wat erg Faja, wat schrik je dan Hopelijk zijn jullie er snel achter wat er is!
Zijn er ook scans/echo's gemaakt (botbreuken ofzo door de bevalling worden ook wel eens over het hoofd gezien, sleutelbeen ofzo bijv)?
pi_55429651
Sterkte Faja! Hopelijk kan je gauw nar huis met je kleine.
pi_55430308
Ah Faja, wat verdrietig allemaal zeg ... voor jou!

Pruk, moet je nu tot je bevallen bent blijven in het ziekenhuis? Sterkte moppie!
Het voelt goed hè?
A je to!
  donderdag 20 december 2007 @ 23:30:24 #184
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_55430321
Faja, wat moet dat rot voor jullie zijn dat Nathan zo paniekerig en onrustig is. Hopelijk komen ze er snel achter wat er aan de hand is. Misschien heeft hij wel ergens pijn? Het zoontje van mijn buurvrouw heeft ook zo geschreeuwd na de geboorte. Pas na weken kwamen ze erachter dat hij een liesbreuk had opgelopen tijdens de bevalling.
Maar goed, jullie zijn in goede handen. Ze zullen vast wel alle mogelijkheden onderzoeken of onderzocht hebben. Sterkte!

Pruk, ook sterkte.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_55431074
Oh wat rot Faja! Ik hoop dat ze er snel achter komen wat er scheelt, en het kunnen verhelpen.
Sterkte!
Saartje
pi_55431756
Voorals nog kunnen ze gewoon simpelweg niks vinden. Alle kweekjes, lab onderzoeken etc die zijn gedaan zijn goed. Ze hebben zelfs gekeken naar geelzucht omdat een verpleegster hem geel vond zien (niemand die het zag, hij is getint maar wat wil je met een donkere vader en blanke moeder) maar alles is tot nu toe goed. Gisteren zijn we opgenomen en toen gilde hij wel maar inmiddels niet meer. Hij heeft wel flinke bloeduitstortingen in zijn ogen dus misschien te veel druk op zijn hoofdje met de bevalling (had al heel snel persdrang) of zijn nekje verdraaid met geboren worden. Zoals het er nu uit ziet gaat het gewoon goed. Hij drinkt super veel uit de borst en daarna slaapt ie als een volleerd baby heerlijk zo 3 uur achter elkaar. Gewoon een tevreden kind, zo ziet er nu naar uit. Morgenochtend weet ik meer.
pi_55432713
Oh Faja, wat fijn om even iets te horen van je! Sterkte met alles, x
pi_55433674
Faja, da's schrikken...Hopelijk mag ie snel thuis weer verder gaan met tevreden baby wezen!
pi_55433995
Nou nou, Faja, laten we hopen dat het nu toch veel beter gaat met Nathan en dat jullie straks weer lekker naar huis mogen en lekker kunnen genieten van het nieuwe leven!!
pi_55434198
Faja dat is schrikken. Laten we hopen dat ie snel naar huis mag.
In elk geval een dikke knuffel voor jullie allemaal.
  Moderator vrijdag 21 december 2007 @ 08:16:00 #191
5428 crew  miss_sly
pi_55434229
Jee Faja, wat zullen jullie geschrokken zijn. Ik hoop dat alles snel helemaal goed is
  vrijdag 21 december 2007 @ 08:27:24 #192
593 sjak
Juffie Bloem
pi_55434321
En wij maar zeuren over die bevallingen, voor die kinderen is het ook maar niks.
Nogmaals sterkte Faja!
Lekker douchen!
  vrijdag 21 december 2007 @ 08:42:50 #193
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_55434447
Och toch Faja, ik moet er gewoon van huilen. Wat erg dat er dan niks gevonden word. Gelukkig daarna je aanvulling dat hij nu rustiger is en goed drinkt. Ik hoop dat het dan gewoon door de bevalling kwam!
pi_55434584
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 08:27 schreef sjak het volgende:
En wij maar zeuren over die bevallingen, voor die kinderen is het ook maar niks.
Nogmaals sterkte Faja!
Ja, dat wordt best vaak vergeten.... Hoe traumatisch (en pijnlijk) dat voor zo'n mormeltje is...(kan zijn)
pi_55434586
De arts komt straks kijken hoe het er mee gaat. Hij heeft me vanacht nog onder gespuugd maar dat kwam omdat hij te gulzig aan het drinken was en krampjes had. Nu ligt hij heerlijk te slapen, een heel tevreden kindje. Dus later meer nieuws.

Erg lief jullie berichtjes allemaal
pi_55434662
Keb vanmorgen even zitten huilen....
En om zoiets stoms!!
Gisteren moesten we naar Apeldoorn (vanuit Tilburg) En we mochten de auto van mn schoonmoeder lenen.....
Die hoeft pas na het weekeind weer terug...
Dus vanmorgen geen gestress, geen verkleumde kindjes op school afzetten.. Geen gedoe met spullen die mee moesten, geen huilend monster voorop omdat de wind (of de regen, of de sneeuw) pijn doet...
Geen gehannes met een eigenwijs 4 jarig mormel wat niet meer wil fietsen EN zelluf geen pijn!!! Niets terug uit je bekken schietend bolletje, geen messcherpe steken, geen als ik zo fiets doet het daar geen pijn meer, maar in mn rug en liezen des te meer....Niets!!! Gewoon instappen en wegrijden!!

En strakkies heerlijk in 1 keer boodschappen kunnen doen!

Stomme hormonen!
  vrijdag 21 december 2007 @ 09:33:28 #197
3011 E.T.
pi_55435197
Faja, fijn dat het beter lijkt te gaan. Wel balen dat ze niet hebben kunnen achterhalen wat er is.

Sterkte!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_55435900
De kinderarts is net geweest, we moeten nog een dag blijven. Zijn ademhaling is nog niet goed genoeg. Zodra hij op zij ligt zakt soms zijn ademhaling te laag waardoor er allerlei toeters en bellen afgaan. De kinderarts wil het toch nog een extra dag aan kijken. Morgen gaan ze nog een keer bloed prikken om te zien hoe de waardes zijn en of die goed gebleven zijn.

Balen dus dat we nog een dag langer hier moeten blijven maar wel begrijpelijk.
pi_55435912
Faja, hopelijk mogen jullie gauw lekker naar huis. Wel fijn dat ze hem goed in de gaten houden, sterkte
  vrijdag 21 december 2007 @ 10:06:56 #200
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_55435945
Faja wat een zorgen zo. Ik hoop dat je snel weer met je kleine man naar huis mag
  vrijdag 21 december 2007 @ 10:18:37 #201
3011 E.T.
pi_55436156
Fijn dat ze Nathan zo goed in de gaten houden! Wel jammer dat je daardoor een dag langer moet blijven.

Je hebt internet bij je bed? Dan kan je nog wel fokken om de tijd te doden
pi_55436181
Sterkte Faja ! Wat een zorgen allemaal. Een dikke x van mij en de flensjes !
  vrijdag 21 december 2007 @ 10:22:30 #203
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_55436258
Hoop dat het snel beter gaat met de kleine man zodat jullie lekker naar huis kunnen om met zijn allen te genieten.
Sterkte meis
  vrijdag 21 december 2007 @ 10:25:24 #204
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_55436313
Even een vraagje. Heb nog steeds veel last van voorweeën. Maar op het hoogtepunt van een wee gaat de baby zicht helemaal strekken/draaien/trappelen etc. Is dit normaal/iemand anders die zich dat ook opgevallen is?
Ik herken het namelijk niet van de anderen. Ik dacht misschien omdat er geen vruchtwater meer is of zo, dat het voor hem niet lekker voelt, maar ik dacht altijd dat baby's juist rustig werden als ze zich ongemakkelijk voelden.

Ik vind het zo stom om de VK hierover te bellen, ben er gister nog geweest, maar toen ben ik het vergeten te vragen. Ik weet namelijk van de gyn dat de navelstreng door het gebrek aan vruchtwater dichtgedrukt kán worden tijdens een wee, maar het lijkt mij juist dat de baby dan juist heel stil wordt
  vrijdag 21 december 2007 @ 10:25:47 #205
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_55436319
He toch faja. Maar het is zoveel fijner dat ze hem nu daar goed in de gaten kunnen houden. Dan heb je die onzekerheid niet thuis. Slaap je ook in het ziekenhuis? En krijg je straks nog aanvullende kraamzorg?
  vrijdag 21 december 2007 @ 10:27:01 #206
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_55436348
Gewoon bellen Tan. Da's echt niet stom of dom! En een hele normale, begrijpelijke vraag. (Ik herken het overigens niet.)
pi_55436368
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 10:25 schreef Tan het volgende:
Even een vraagje. Heb nog steeds veel last van voorweeën. Maar op het hoogtepunt van een wee gaat de baby zicht helemaal strekken/draaien/trappelen etc. Is dit normaal/iemand anders die zich dat ook opgevallen is?
Ik herken het namelijk niet van de anderen. Ik dacht misschien omdat er geen vruchtwater meer is of zo, dat het voor hem niet lekker voelt, maar ik dacht altijd dat baby's juist rustig werden als ze zich ongemakkelijk voelden.

Ik vind het zo stom om de VK hierover te bellen, ben er gister nog geweest, maar toen ben ik het vergeten te vragen. Ik weet namelijk van de gyn dat de navelstreng door het gebrek aan vruchtwater dichtgedrukt kán worden tijdens een wee, maar het lijkt mij juist dat de baby dan juist heel stil wordt
Ik herken het ook niet....
Misschien is het net zoiets als die schrikreflex?
Alleen merk je het misschien niet zo als je wel veel vruchtwater hebt?
Gewoon even de verloskundige bellen... Kan heeeel geruststellend werken!
pi_55436453
Faja, sterkte meid. En fijn dat de kinderarts zo goed op je zoontje let, dat is vast een hele geruststelling, ondanks dat je nog niet naar huis kan nu..

Tan , ik herken het ook niet, ik zou gewoon even bellen als ik jou was!
  vrijdag 21 december 2007 @ 10:37:49 #209
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_55436575
Ik herken het zelf dus ook niet van de andere zwangerschappen, maar ik heb soms ook het idee dat ik op alles zit te letten nu. Ik was er ook van overtuigd dat mijn buik heel anders voelde, maar de VK voelt geen verschil met een gezonde zwangerschap. Dus misschien ben ik wellicht een tikje overbezorgd nu
pi_55436697
Bellen! Al is het voor je eigen gemoedsrust.
pi_55436708
Faja, heel veel sterkte voor de kleine man.

Tan, bel nou gewoon even... Je helemaal ongerust maken om misschien niets is ook niet goed!

Hier heb ik net mijn kat weggebracht. Hij is nu opgenomen bij de dierenarts. Het ging vannacht toch weer niet goed... Heerlijk een slapeloze nacht gehad..
  vrijdag 21 december 2007 @ 10:44:16 #212
74310 nanalune
pi_55436730
Och Faja, wat een vervelende kraamtijd zo.. Hopelijk vinden ze waarom hij zo slecht ademt..

Hier gaat alles goed , heb nu wel eindelijk wat 'last 'van mijn buik, in die zin dat er af en toe wat steekjes gaan , maar hállo... dat mag ook wel ondertussen. Niets ritmisch en ik kan nog steeds alles doen .. hopelijk blijft het in ieder geval zo, dan heb ik het idee dat er wát gebeurt.. baby is extreem rustig.. heb hetzelfde gevoel daarbij als met Danïel vlak voor de bevalling, heb het idee dat ze zichzelf aan het bijslapen zijn
  vrijdag 21 december 2007 @ 10:50:47 #213
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_55436882
Je geduld word wel op de proef gesteld he Nanalune!

Tan, bel gewoon even de vlos om het te vragen, dan weet je het maar zeker!
pi_55436956
Bellen Tan, ze snapt het wel.

Als er nieuws is van Pruk horen jullie het wel, ze blijft altijd wel in contact met iemand die online kan komen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_55437051
Ik zal hier maar even mijn relaas posten wat ik ook al op mijn weblog geplaatst heb.
quote:
Gisteren was het weer tijd voor een bezoekje aan het ziekenhuis. Keurig de trappelkaart bijgehouden, dus die meegenomen.
Het begon al goed Mijn bloeddruk was verbazingwekkend laag, zelfs na 2 keer opmeten. Verder dan 90 om 50 kwamen we toch echt niet en ook mijn gewicht is niet toegenomen, ondanks de hoeveelheid extra eten die ik de afgelopen dagen verorberd heb. Maarja, een kniesoor die om dat laatste zeurt

Toen werden we binnengeroepen voor de controle. Bij een (denk ik) heel lief arts-assistentje wat ik nog nooit gezien had. Ik heb toen maar heel keurig (vond ik zelf tenminste) aangegeven dat het niets met haar te maken had, maar dat ik in verband met de gebeurtenissen van de afgelopen week toch echt graag mijn eigen gynacoloog wilde spreken en dat dat ook afgesproken was. Dus toen mochten we weer terug naar de wachtkamer om vervolgens wel bij de juiste persoon aan te komen.

Daar begon het gesprek erg goed "Gefeliciteerd, je bent 34 weken zwanger". Ja, dat weet ik, ik houd dat zelf ook wel een beetje bij, zeker na de afgelopen dagen. We moesten hoe dan ook die 34 weken halen Dat was ook zo'n beetje het enige positieve aan het gesprek. Ik gaf aan dat ik er heel veel moeite mee heb hoe mijn lichaam nu reageert en dat ik daar niet op kan vertrouwen. De stress omdat Purk eerder zou willen komen, de veranderingen in mijn gemoedstoestand en het niet meer overgeven, het is niet echt goed te behappen voor me. Waar ik me ingesteld had op een bevalling ergens bij week 42, moet ik mezelf ineens gaan pinnen op een vroegtijdige bevalling met alle mogelijke gevolgen van dien.
Halverwege mijn verhaal werd er bruut ingegrepen. Ik heb geen weeen gehad, en ik moest me helemaal geen zorgen maken, want Purk kwam er nog lang niet uit. Die weeen die ik voel zijn geen weeen, dat zijn gewoon harde buiken en ik moet me maar eens in gaan lezen in hoe een bevalling op gang komt, want weeen nemen niet af en hebben een sneeuwbal effect. Of ik al wel een boek had gelezen over de zwangerschap. Ja, Zwangerschap voor dummies, het boek over zwangerschap en bevallen van Babyboom (BabyZapboek geloof ik), Duik in je weeen, De bevalling van je eerste kind en zelfs hele stukken uit het boek Bevallen en Opstaan wat mijn moeder heeft gelezen toen ze zwanger was van mij.
Totaal overrompeld werd er vervolgens voorgesteld om mij een nacht op te nemen in het ziekenhuis zodat vervolgens thuismonitoring ingeschakeld kon worden, dan was er wat meer controle en kon ik uit de impasse komen dat Purk snel zou komen (bij thuismonitoring komt er elke dag iemand thuis om je bloeddruk, temperatuur, hartslag en dergelijke op te meten en word je elke dag aan de CTG gelegd om te kijken hoe het met de baby gaat). De knoop werd maar meteen door de gynacoloog doorgehakt, om 5 uur mocht ik me komen melden op de afdeling.
Daarna werd er nog een echo gemaakt. Wederom keurige waardes, redelijk goed op de curve, maar het blijft een erg licht kindje. Het is wel duidelijk een baby van , want het bovenbeentje was wat erg groot (maar volgens ons niet helemaal goed gemeten ). Het zou toch wat zijn: het buikje komt half februari, maar het bovenbeentje al halverwege januari. Bijzonder kindje krijg je dan.
Vervolgens een nieuwe afspraak gemaakt voor een groeiecho voor volgende week vrijdag en toen was het op weg naar huis om spullen te pakken.

Eenmaal thuisgekomen begon het eigenlijk pas tot me door te dringen wat er allemaal besproken was. Hormonen dat dat pas zo laat komt? heeft me onderweg al wel een aantal keer gevraagd of ik het wel eens wat met een ziekenhuisopname, maar ik weet niet eens of ik daar wel op geantwoord heb
Maarja, thuis aangekomen voelde ik me eigenlijk behoorlijk voor gek gezet. Een verloskundige, 2 gynacologen en 2 arts-assistenten in een week tijd die het telkens hebben over "weeenremmers", "rustig aan doen hoor, neem liever nog een stapje terug", "als je week 34 maar haalt", "na donderdag gaan we niet meer remmen", "donderdag zal je nu wel halen" en "de kleine moet echt nog wel even blijven zitten", is er nu ineens niets aan de hand en zit ik alleen mijzelf te verbeelden dat de bevalling op komst is? Ik moet me maar eens gaan inlezen, want ik heb geen weeen (waarom is dat dan wel door al die mensen gezegd en heb ik dan vrijdag die Diclofenac gehad?) en Purk kan dus alsnog wel besluiten met week 42 pas te komen (waarbij wel de opmerking werd gemaakt dat ze voor week 39 niet zullen inleiden, maar daarna eventueel al wel).
Waar ik eerst behoorlijk boos werd toen ik doorhad wat er gebeurd was, was ik niet lang daarna behoorlijk verontwaardigd. Als er dan toch niets aan de hand is, waarom dan een ziekenhuisopname en thuismonitoring? Als ik van het idee afgebracht moet worden dat er wat aan de hand is, dan kan je toch ook gewoon zeggen "nou, we hebben het een weekje aangekeken en het ziet er naar uit dat de boel weer rustig is, dus je hoeft je niet meer druk te maken, als het zo doorgaat kan Purk best pas over 5 weken komen", in plaats van "je maakt jezelf gek en we gaan je opnemen zodat je ziet dat er niets aan de hand is".

Toen mij dus kwam halen heb ik dan ook aangegeven dat ik niet naar het ziekenhuis wilde en dat ik me behoorlijk belachelijk gemaakt voelde. heeft vervolgens met Alnatal gebeld om te vragen wat te doen en om meer uitleg te vragen. Helaas waren de artsen bezig met de overdracht, maar rond 6 uur zouden we teruggebeld worden. Rond half 7 heeft dus nog maar een keer gebeld. Er was geen medische noodzaak om mij op te nemen en in de thuismonitoring op te nemen, het zou inderdaad puur gaan om het voor mij te behappen te maken. Al met al was ik dus heel blij dat ik besloten had niet te gaan. Prima als er niets aan de hand is, dan kan ik weer gewoon doen en laten wat ik al die tijd al deed en liet en kan ik gewoon doen waar ik zin in heb. Ik hoef me niet extra rustig te houden en in alle haast op zoek te gaan naar prematuurkleertjes en samen met in alle haast thuis alles geregeld te krijgen. Ik stel me gewoon in op voorweeen, oefenweeen, harde buiken, spieroefeningen van de baarmoeder en een bevalling die nog wel even op zich laat wachten. Iets waar je je prima op in kan stellen als het meteen duidelijk geweest zou zijn wat het precies is.

En de volgende afspraak waar ik vandaag voor moet bellen? Die laat ik denk ik even lekker bij een andere gynacoloog inplannen
Ik voel me nog steeds heel erg opgelaten over wat er gisteren gebeurd is. Ik ben aan de ene kant dolblij dat het inderdaad slechts oefenweeen of whatever zijn, maar de manier waarop ik behandeld ben doet me gewoon pijn (en ja, dat staat misschien raar, maar zo voelt het wel). We hebben gisterenavond dan ook echt een avondje voor onszelf ervan gemaakt en lekker geen telefoon opgenomen, geen computer aangehad en wat dan ook, maar even tot rust komen. Ik hoop heel erg dat ik niemand voor het hoofd gestoten heb door niet al gisterenavond hier dit verhaal te posten, ik moest het eerst voor mijzelf op "papier" zien te krijgen en dat heeft me toch bijna een uur gekost. Als jullie je erge zorgen gemaakt hebben, terwijl dat dus nu allemaal onzin blijkt te zijn, sorry. Als ik dit eerder geweten had, dan had ik vrijdag al meteen duidelijk gemaakt dat het gelukkig niets bleek te zijn. In ieder geval heeft mijn vertrouwen in mijn arts een aardige deuk opgelopen en dat vind ik best jammer. Iedereen in ieder geval bedankt voor de lieve berichtjes en PMmetjes. Hoe stom het ook klinkt, het werkt wel een beetje verzachtend

En dan iets heel anders: als je een keizersnede krijgt onder volledige narcose, kan je kindje dan zodra je wakker bent eigenlijk aan de borst? Of krijgt het dan ook allerlei stoffen binnen waarvan je niet wilt dat ze het binnenkrijgen?

Faja, heel veel sterkte!
Tan, echt gewoon bellen!
  vrijdag 21 december 2007 @ 11:00:30 #216
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_55437115
Maar ze hebben vandaag geen dienst en ik vind dit niet echt spoed, dus om nu de spoeddienst te bellen daarvoor
De baby is nu gewoon vrolijk aan het trappelen, dus ik maak me niet echt zorgen, maar als ik het straks weer zo heb als afgelopen nacht dan bel ik sowieso wel even denk ik, maar dan denk ik dat ik eerder de gyn bel. VK was wel mijn eerste gedachte, maar ik vraag me af in hoeverre zij weet wat de gevolgen zijn van een bevalling zonder vruchtwater.
pi_55437335
Pruk, door je verhaal ben ik alleen maar verontwaardigd over de manier waarop je behandelt bent niet over jouw reactie daarop. Klinkt als een gezonde zwangere vrouw reactie
Over die borstvoeding ga ik even voor je zoeken...
pi_55437400
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 10:57 schreef Pruk het volgende:
Ik zal hier maar even mijn relaas posten wat ik ook al op mijn weblog geplaatst heb.
[..]

Ik voel me nog steeds heel erg opgelaten over wat er gisteren gebeurd is. Ik ben aan de ene kant dolblij dat het inderdaad slechts oefenweeen of whatever zijn, maar de manier waarop ik behandeld ben doet me gewoon pijn (en ja, dat staat misschien raar, maar zo voelt het wel). We hebben gisterenavond dan ook echt een avondje voor onszelf ervan gemaakt en lekker geen telefoon opgenomen, geen computer aangehad en wat dan ook, maar even tot rust komen. Ik hoop heel erg dat ik niemand voor het hoofd gestoten heb door niet al gisterenavond hier dit verhaal te posten, ik moest het eerst voor mijzelf op "papier" zien te krijgen en dat heeft me toch bijna een uur gekost. Als jullie je erge zorgen gemaakt hebben, terwijl dat dus nu allemaal onzin blijkt te zijn, sorry. Als ik dit eerder geweten had, dan had ik vrijdag al meteen duidelijk gemaakt dat het gelukkig niets bleek te zijn. In ieder geval heeft mijn vertrouwen in mijn arts een aardige deuk opgelopen en dat vind ik best jammer. Iedereen in ieder geval bedankt voor de lieve berichtjes en PMmetjes. Hoe stom het ook klinkt, het werkt wel een beetje verzachtend

En dan iets heel anders: als je een keizersnede krijgt onder volledige narcose, kan je kindje dan zodra je wakker bent eigenlijk aan de borst? Of krijgt het dan ook allerlei stoffen binnen waarvan je niet wilt dat ze het binnenkrijgen?

Faja, heel veel sterkte!
Tan, echt gewoon bellen!
Pruk.... Jee zeg... Ik zou toch wel om tekst en uitleg gaan vragen!!
Ik kan me heel goed voorstellen dat het pijn doet!!
Dit klinkt als 2 gynecologen die elkaar tegenspreken...Beetje raar dat het uit 1 mond komt alleen....

Wel fijn natuurlijk dat een vroeggeboorte van de baan lijkt, maar je hebt je dus schijnbaar ook al die tijd om niets zorgen gemaakt!!
En idd... waarom dan die diclofenac???
pi_55437420
Opborstvoeding.com vind ik dit:
Het is uit een vertaald stuk van Jack Newman,de borstvoedingspecialist in noord amerika.
link
en ik zoek nog ff verder...

Als de moeder een operatie ondergaat, moet ze een dag wachten voordat ze weer zelf kan gaan voeden
Niet waar!
Zodra de moeder bij is en zich ertoe in staat voelt, kan zij onmiddellijk na de operatie borstvoeding geven. Noch de medicijnen die tijdens de narcose zijn gegeven, noch de pijnbestrijding en de antibiotica die daarna zijn gegeven, maken het noodzakelijk voor de moeder om te stoppen met borstvoeding geven, behalve in uitzonderlijke situaties. Verlichte ziekenhuizen zullen ervoor zorgen dat het mogelijk blijft de borstvoeding volledig voort te zetten als de moeder of de baby opgenomen moet worden. Veel regels die de borstvoeding inperken, zijn er meer voor het gemak van het personeel dan voor het welzijn van de moeders en hun baby's.

op borstvoeding.com staat nu een foto van een moeder op de recovery die haar kind aan het voeden is...
Lijkt mij dat het dus gewoon kan!
pi_55437421
Onnodig

[ Bericht 97% gewijzigd door BE op 21-12-2007 12:11:10 ]
pi_55437458
*reactie op edit*

[ Bericht 95% gewijzigd door BE op 21-12-2007 12:15:03 ]
pi_55437615
Doe eens even normaal.
(Ik hoef de PI niet eens te veranderen... dat is dan wel fijn in deze.)

[ Bericht 81% gewijzigd door BE op 21-12-2007 12:15:39 ]
pi_55437637
*reactie op edit*

[ Bericht 71% gewijzigd door BE op 21-12-2007 12:15:58 ]
*OUD heilige*
pi_55437690
*reactie op edit*

[ Bericht 92% gewijzigd door BE op 21-12-2007 12:16:14 ]
  vrijdag 21 december 2007 @ 11:23:27 #225
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_55437712
*reactie op edit*

Pruk, wat een nare ervaring! Kan me zeer goed voorstellen dat je gevoel naar de arts toe daar een flinke deuk van krijgt.
Ga je nog verhaal halen hierover?
Sterkte meis en geniet lekker van de rest van de zwangerschap he!!

[ Bericht 15% gewijzigd door BE op 21-12-2007 12:16:36 ]
pi_55437743
*reactie op edit*

[ Bericht 94% gewijzigd door BE op 21-12-2007 12:16:56 ]
pi_55437824
Pruk: schrijf de vragen die je nu hebt anders ook even op...over waarom je wel een weeenremmer hebt gekregen terwijl ze nu beweren dat je geen weeen hebt enzo. Bij een eventueel volgend gesprek kun je zo wat meer duidelijkheid krijgen over deze 'misverstanden'. Maar ik kan me voorstellen dat je er zo weinig vertrouwen in hebt. Ik heb het gevoel dat sommige mensen in zo'n ZH ook eens moeten leren om naar de patienten zelf te luisteren...iig. sterkte en we zien wel hoe het nu verder gaat lopen toch?

Tan: Ik herken je verhaal idd. ook niet. Ik weet niet, zou denk ik toch even bellen voor je zo het weekend ingaat. Ookal zijn ze alleen bereikbaar voor spoedgevallen. Jij hebt ook geen ervaring met bevallen zonder vruchtwater dus je kunt ook niet alles weten...dit is toch allemaal weer anders...
It's all up to you
  † In Memoriam † vrijdag 21 december 2007 @ 11:29:19 #228
43556 miss_dynastie
pi_55437865
*reactie op edit*

Sterkte pruk, ik kom je van de week nog een keer langs

[ Bericht 64% gewijzigd door BE op 21-12-2007 12:17:32 ]
pi_55437903
Ticootje: weer die blaasgruis? zit zijn plasbuis verstopt ofzo?
It's all up to you
pi_55438021
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 11:30 schreef TearSong het volgende:
Ticootje: weer die blaasgruis? zit zijn plasbuis verstopt ofzo?
, maar nu niet meer... Ik ben net gebeld..

De arme schat, zn blaas is nu goed gespoeld en hij moet een dagje blijven. Het is zielig!!

(Ook voor mij, want mn bed is nu al 3x verschoont en 3x de dekbedden door de was...) (en maar zeuren over de rommel bij een thuisbevalling!!!)
pi_55438027
En als ik toch bezig ben, kunnen jullie de katten op het bankje bespreken ofzo.
en nee ik wil geen mod worden maar wel even melden...
  vrijdag 21 december 2007 @ 11:36:42 #232
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_55438075
*reactie op edit*

(sorry voor je post, ik zou hem evt in het mod topic kunnen verplaatsen als je wilt, maar aangezien ik de aanleiding hier weg heb gehaald, wil ik eigenlijk de rest ook niet laten staan.)

[ Bericht 84% gewijzigd door BE op 21-12-2007 12:22:55 ]
pi_55438323
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 11:35 schreef Jelief het volgende:
En als ik toch bezig ben, kunnen jullie de katten op het bankje bespreken ofzo.
en nee ik wil geen mod worden maar wel even melden...
Wat is er aan de hand met Loedertje??

pi_55438417
*reactie op edit*

[ Bericht 98% gewijzigd door BE op 21-12-2007 12:23:20 ]
  vrijdag 21 december 2007 @ 11:52:32 #235
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_55438480
Oh wat lief... we kregen net van een oom en tante een kersttaart+kaart bezorgd omdat we straks nog moeilijke dagen krijgen en dan nog iets te genieten hebben. "Vertrouw op de Heer" staat er op de kaart, ben zelf helemaal niet gelovig, maar ik vind het zo'n bijzonder gebaar dat mensen zo meeleven. Zit hier gewoon te sniffen haha... leuk hè die zwangerschapshormonen

Wat zijn sommige mensen toch lief... (ja sorry moest ik even kwijt )
  vrijdag 21 december 2007 @ 11:53:40 #236
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_55438506
Ahh wat een lief gebaar van de oom en tante!
  vrijdag 21 december 2007 @ 11:58:27 #237
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_55438644
*reactie op edit*

[ Bericht 98% gewijzigd door BE op 21-12-2007 12:23:45 ]
pi_55438668
*reactie op edit*

En daarmee ben ik er klaar mee, terug naar de pijntjes en urineverlies en mooie nieuwe babietjes.
Is BE nog aan het slapen?

[ Bericht 47% gewijzigd door BE op 21-12-2007 12:24:06 ]
  vrijdag 21 december 2007 @ 12:00:38 #239
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_55438700
Pruk, jeetje zeg! Jij hebt ook wel een heftige zwangerschap zo te lezen! Heel raar dat de gyn zichzelf zo tegenspreekt! Heeft hij ook gezegd waarom hij zo 180 graden gedraaid is van mening?
Maar op zich is het wel goed dat Purk (iedere keer als ik dat varkentje zie op het kdv moet ik aan jou denken ) netjes binnen de lijntjes groeit. Dat was toch ook een zorg?
en je hebt de 34 wk gehaald! Dus eigenlijk mag je los van digt alles heel erg trots zijn op je eigen lichaam!
Dus even een virtuele knuffel

Tan, gewoon bellen!! Voor hetzelfde geld zeggen ze "is heel normaal" en dan ben je in een halve minuut gerustgesteld. Als het wel wat bijzonders is (kan het goede woord niet vinden, sorry), zou je dat wellicht willen weten, nietwaar?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_55438816
Pruk, wat naar zeg! Wat er eerder ook al gezegd is, misschien is het fijn voor jezelf om sowieso een lijst met vragen te maken naar alle 'waaroms'.
Bah wat naar dat er zulke artsen zijn, je hoort je er veilig te voelen, serieus genomen enz. Sterkte meissie
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_55438993
Pruk, ik begrijp uit je verhaal dat je je uit eigen beweging niet hebt laten opnemen en monitoren?
Uit je verhaal maak ik op dat je je enorm zorgen maakt of maakte, ik had me dan absoluut op het aanbod ingegaan van opname/monitoren om iig zeker te kunnen zijn dat alles nog goed zit, lijkt me heel moeilijk om dan te besluiten het niet te doen!
En mensen maken wel vaker verkeerde aannames, ik zou me niet zo in de zeik genomen voelen als ik jou was, de dokter wil dan gewoon het een en ander uitsluiten en hoop voor jou en je kleine natuurlijk ook gewoon het beste. Geen enkel mens, noch dokter zal feilloos zijn in zijn conclusies of diagnoses.

Maar zoals ik begrijp valt het gelukkig mee.

Veel sterkte verder gewenst en hopen dat die kleine gewoon nog lang binnen blijft!
Amber Mae
pi_55439136
Ik hoef gewoon nog maar 1 dag te werken!!!

Ik ga er nog 4 werken, want dan heb ik 2 weken extra!! Oh wat heerlijk! Bijna verlof.
  vrijdag 21 december 2007 @ 12:25:27 #243
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55439147
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 11:59 schreef Jelief het volgende:
*reactie op edit*

En daarmee ben ik er klaar mee, terug naar de pijntjes en urineverlies en mooie nieuwe babietjes.
Is BE nog aan het slapen?

Althans... ik ben er al een uurtje uit, maar toen kwam er nog een telefoontje tussendoor en daarna heb ik met met dit soms zo heel fijn @(#*$&@(#*$&(@# trage p*kkeforum geprobeerd hier de boel een beetje schoon te poetsen.

Oh, en dan vergeet ik nog helemaal Faja een dikke te geven. Wat naar dat Nathan zo gilde. Gelukkig is dat nu weg en hopelijk mogen jullie morgen weer gewoon lekker naar huis en blijft het dan hierbij.

En Pruk, ik zou me daar niet voor schamen hoor. Hoe moet jij nou weten wat je voelt. En zeker nadat men in Hengelo je behandelde alsof het wel degelijk weeen waren.
Ik moet je eerlijk bekennen dat ik gisteren wel dacht 'als het echt gierende spoed was, dan zou jijzelf wrsch toch nog wel anders gereageerd hebben' maar dat is mede omdat 'men' altijd zegt 'je weet het gewoon echt wel als het echt begonnen is'. Maar goed, neemt niet weg dat het wel vaag is dat je dubbele informatie hebt gekregen. Doe rustig aan verder... wie weet blijft je kindje echt nog wel tot de 40+ zitten ofzo.

[ Bericht 19% gewijzigd door BE op 21-12-2007 12:35:39 ]
  vrijdag 21 december 2007 @ 12:30:48 #244
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_55439289
Bedankt voor het poetsen
  vrijdag 21 december 2007 @ 12:36:49 #245
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_55439435
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 12:25 schreef Brighteyes het volgende:
...en daarna heb ik met met dit soms zo heel fijn @(#*$&@(#*$&(@# trage p*kkeforum geprobeerd hier de boel een beetje schoon te poetsen.
  vrijdag 21 december 2007 @ 12:38:14 #246
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_55439482
Nou, BE is wakker en haalt meteen de bezem er doorheen Zelfs nesteldrang op internet

Tan, zeker lief zeg! Maarruh.. als ik jou was zou ik ook gewoon bellen hoor. Beter 1x teveel dan te weinig toch?

Faja, wat lijkt me dat vreselijk zeg Hopelijk kunnen jullie nu snel lekker gaan genieten met het gezin

Pruk, wat een vervelende toestand zeg en dan al die hormonen die door je lichaam gieren om het nog eens een tandje erger te maken. Hopelijk voel je je genoeg gerustgesteld nu (aangezien je toch zelf de keuze hebt gemaakt om niet in het "circus" mee te gaan ) en kan je weer gaan genieten

Ticootje, dat schiet al lekker op! Voor mij gevoel komt het voor mij toch ook al dichtbij. Ik stop vanaf de Pasen met werken (al gaan mijn fysio en collega's er al vanuit dat ik dat misschien niet eens ga redden.. ), dus ik hoef nog maar 3 maandjes in het nieuwe jaar en ik moet op het werk en hier thuis ook nog zoveel doen, dat het wel voorbij zal vliegen

Ik begin de baby nu dagelijks te voelen.. heerlijk
Mijn afvalstrijd!
  vrijdag 21 december 2007 @ 12:39:39 #247
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_55439516
Be, hoe voel je je nu, vandaag de 21ste?
  vrijdag 21 december 2007 @ 12:41:19 #248
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55439562
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 12:38 schreef Wennie het volgende:
Nou, BE is wakker en haalt meteen de bezem er doorheen Zelfs nesteldrang op internet
Werkontwijkend gedrag. Ik moet eigenlijk de keuken doen.
quote:
Ik begin de baby nu dagelijks te voelen.. heerlijk
Leuk is dat he!

Hmmm... kijkt eens op zij...
Ik ga toch de keuken maar doen, ik heb zin in pannekoeken maar ik kan er niet eens bij op deze manier.
  vrijdag 21 december 2007 @ 12:43:15 #249
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55439609
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 12:39 schreef amaranta het volgende:
Be, hoe voel je je nu, vandaag de 21ste?
Ehm... hetzelfde als gisteren?
Nee, da's flauw, natuurlijk schiet het wel door je hoofd, maar aangezien er hier echt geen tekenen zijn denk ik dat deze dag gewoon voorbij gaat zoals de anderen hiervoor.
Maar... goed, ik heb altijd gezegd 'hij komt na de uitgerekende datum' dus dat kan natuurlijk inpricipe 'any time' zijn na vandaag.

Heb vannacht verschrikkelijk slecht geslapen, vandaar dat ik er ook zo laat uit was, ik heb nog heerlijk een paar uurtjes gedaan vanmorgen.
  vrijdag 21 december 2007 @ 12:49:38 #250
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_55439757
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 12:43 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Nee, da's flauw, natuurlijk schiet het wel door je hoofd, maar aangezien er hier echt geen tekenen zijn denk ik dat deze dag gewoon voorbij gaat zoals de anderen hiervoor.
Maar... goed, ik heb altijd gezegd 'hij komt na de uitgerekende datum' dus dat kan natuurlijk inpricipe 'any time' zijn na vandaag.

Heb vannacht verschrikkelijk slecht geslapen, vandaar dat ik er ook zo laat uit was, ik heb nog heerlijk een paar uurtjes gedaan vanmorgen.
Heerlijk nuchter dus.
Nou, zoals ik al eens eerder zei, maandag de 24ste is en mooie dag om jarig te zijn
Ik zet mn geld dus in op maandag de 24ste.
pi_55439827
de tekst onder je tikker
  vrijdag 21 december 2007 @ 12:56:33 #252
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55439926

Wat vaag he, dat die dingen er allemaal vanuit gaan dat die kinderen wel eerder komen.
Vast Amerikaans of zo, dat ze ze er hoe dan ook op dag 39-6 met een ks uithalen ofzo.
  vrijdag 21 december 2007 @ 12:58:49 #253
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_55439973
Be! Je bent gewoon uitgerekend!! Waahhhhhh!!!
pi_55440031
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 12:25 schreef Brighteyes het volgende:wie weet blijft je kindje echt nog wel tot de 40+ zitten ofzo.
Daar doen we het voor, hoe meer die kleine nog groeit, hoe beter het is En als het echt ernstig was geweest, dan hadden ze me inderdaad niet naar huis laten gaan. Ik moet wel eerlijk toegeven dat ik gisteren dus ook als een sombie thuis kwam en ik achteraf ook wel zoiets had, van "goh, misschien had je iets meer uitleg moeten geven "

Llewella, gisteren gaven ze door de telefoon door dat het echt puur was om mij gerust te stellen en dat er geen medische noodzaak of achtergrond was. Ook al ga ik nu niet die monitoring in (wat ook geen pretje is, want tijdens de kerstdagen komen ze niet langs en moet je dus alsnog zelf naar het ziekenhuis), als ik het niet vertrouw moet ik hoe dan ook bellen en kan ik langskomen.

Het ergste van het hele verhaal vind ik eigenlijk nog wel dat ik het gevoel heb behandeld te zijn als een geestelijk gestoord persoon. Als ze (ja, vrouwelijke artsen zijn het ergst ) nou gewoon gemeld had van "het lijkt niet echt door te zetten, dus wellicht heb je gewoon last van voorweeen en blijft de kleine nog wel een tijdje zitten", dan was het ook prima geweest (en dan was ik misschien nog wel meer opgelucht geweest dan nu).
Juist die onzekerheid die ik kreeg van de artsen heeft ervoor gezorgd dat ik me druk ging maken, terwijl ik me prima kan instellen op "2 maanden van te voren voorweeen die niets voorstellen, maar je wel het leven zuurmaken". Maarja, ik ga hoe dan ook nog maar een mailtje wagen aan mijn psycholoog om dit door te bespreken, wellicht dat zij nog tips heeft. Ik heb dit nu voor mezelf vastgelegd en straks na die 42 weken ga ik nog wel een keer actie ondernemen denk ik, maar dat ga ik nu doen, dan snijd ik mezelf alleen maar in de vingers denk ik.

Ach ja, en mocht iemand me een zeur vinden of wat dan ook, geniet ervan
pi_55440092
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 12:43 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Je gaat gewoon het mooiste kerstpakketje ooit krijgen
  vrijdag 21 december 2007 @ 13:22:31 #256
74310 nanalune
pi_55440546
Pruk ik kan me voorstellen dat je juist achteraf gaat nadenken en dat je je laat overdonderen tijdens zo'n gesprek,... helemaal als ze je behandelen als een josti..

Nou BE, het gaat lekker zo met de decemberkindjes;) jij ook al over tijd.. tsss

Hier is zelfs het 'voorwerk 'van vanmorgen verdwenen.. als ik het zo schrijf wordt ik er een beetje verdrietig van..het glipt zo door je handen heen .. ik wil écht mijn kindje vasthouden.. nou ja, het refreintje kennen jullie ondertussen wel..

ben nu skyradio aan het luisteren ... dáár wordt je pas hormonaal van.. allemaal kerstliedjes

'come on its lovely weather for a sleighride with youhouhouhou.... '

kom maar beebje! tis mooi wedder!!!
  vrijdag 21 december 2007 @ 13:25:41 #257
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_55440625
Faja, jeetje sterkte zeg! Ik hoop dat jullie vlug weer thuis kunnen genieten van Nathan!

Pruk, wat een gedoe allemaal!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  vrijdag 21 december 2007 @ 13:26:23 #258
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55440636
Nanalune, ik probeer sky dus ook echt nog wel even te vermijden want dat zou een groot drama worden hoor.
Gisteren op tv ook, ik kan geen babietje zien of ik ga al weer.
pi_55440709
Pruk, lieve schat, een dikke kus voor jou, wat een verwarrende situatie allemaal! Hopelijk ben je weer een beetje kalm en kan Purkje nog weken bij je groeien!

BE! It's your day!
Het voelt goed hè?
A je to!
  Moderator vrijdag 21 december 2007 @ 13:33:33 #260
5428 crew  miss_sly
pi_55440829
Ow BE, 'gisteren' (gevoelsmatig ) vertelde je dat je zwanger bent en nu ben je al uitgerekend wat gaat dat toch ongelofelijk snel! En een deze dagen komt hij, jullie knulletje

Ik vind al bijna 39 jaar 22 december een hele mooie dag
pi_55441321
Pruk wat een gedoe zeg! Lijkt mij onwijs frustrerend. Gelukkig heb je nu duidelijkheid.

Faja hopelijk mag je morgen weer lekker naar huis met je kleine.

Ticootje knuffel aan je kat. Ben zelf gek op katten vandaar

Hier af en toe sinds een paar dagen krampjes in mijn onderbuik. Voelt als menstratiepijn. Niets ernstigs hoor Maar valt mij ineens op.
Vraagje: mijn uitgerekende datum is volgens de vk 5 januari maar volgens de eerste dag van mijn laatste menstruatie 3 januari..
Is het dan toch beter om de datum in de OP te veranderen in 5?
Het zijn maar 2 dagen maar misschien is het handiger?
  vrijdag 21 december 2007 @ 13:52:12 #262
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_55441352
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 12:25 schreef Brighteyes het volgende:
..
maar dat is mede omdat 'men' altijd zegt 'je weet het gewoon echt wel als het echt begonnen is'
..
'Men' zit er echter ook wel eens naast .
Vooral bij m'n tweede ging ik er vanuit dat ik wel zou weten wanneer het begonnen was. Maar bij de tweede waren de ontsluitingsweeën nauwelijks voelbaar i.t.t. de eerste keer. Ga je juist bij een 2e keer er vanuit dat je weet hoe het voelt, gaat het heel anders... Gelukkig had ik wel voor de zekerheid de verloskundige gebeld, die constateerde dat ik toen 7 cm. ontsluiting had, terwijl ik het idee had dat het wellicht wat overdreven was dat ze langs wou komen... Verhaal staat wel ergens bij de bevallingsverhalen.

Pruk, sterkte verder!

Faja, fijn dat het nu beter lijkt te gaan!
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  vrijdag 21 december 2007 @ 13:56:12 #263
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55441435
Daarom heb ik er ook in eerste instantie niks over gezegd. Who am I tenslotte.

Ardenlyn, wat jij wil. Ik denk alleen dat jouw vk haar datum aan zal houden voor enige beslissingen mbt tot strippen inleiden etc. etc. dus zou ik van haar datum uit gaan. Maar voor hier in het lijstje maakt het natuurlijk niks uit. Al wil je 5 februari erin hebben.
pi_55441532
Doe dan toch maar 5 januari
Lijkt mij wat handiger.

Tis koud buiten brrr. Gaan straks even naar een winkel toe en ik zie er nu al tegenop. Kou en vorst kan mooi zijn maar mijn jas wil niet meer dicht door m'n buik en ik zit gewoon liever binnen.
pi_55441567
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 13:59 schreef Ardenlyn het volgende:
Doe dan toch maar 5 januari
Lijkt mij wat handiger.

Tis koud buiten brrr. Gaan straks even naar een winkel toe en ik zie er nu al tegenop. Kou en vorst kan mooi zijn maar mijn jas wil niet meer dicht door m'n buik en ik zit gewoon liever binnen.
Ik draag nu de jas van . Het ziet er echt niet uit, zo groot ding. Maar goed ik ga geen jas kopen die nu past voor die 6 weken die ik nog moet.
  vrijdag 21 december 2007 @ 14:06:12 #266
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55441686
Hij staat op de 5e!

Ik heb een paar weken geleden een XXXL fleece-vest gehaald bij Zeeman. Daar kan iig die buik in als ik eventjes naar buiten moet.
Nu met deze kou stap ik ook niet meer op de fiets hoor, dus het zijn echt kleine stukjes.
  vrijdag 21 december 2007 @ 14:07:49 #267
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_55441721
BE, loop je nu nog steeds op je slippers?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_55441730
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 14:06 schreef Brighteyes het volgende:
Hij staat op de 5e!

Ik heb een paar weken geleden een XXXL fleece-vest gehaald bij Zeeman. Daar kan iig die buik in als ik eventjes naar buiten moet.
Nu met deze kou stap ik ook niet meer op de fiets hoor, dus het zijn echt kleine stukjes.
Ja ik had ook een vest van de C&A, maar het is nu echt te koud voor alleen een vest.

Ik heb nu ook lekker een fleecetrui die lekker groot is, daar past alles nog goed in. Ook de truien van neem ik gewoon in beslag.
pi_55441767
Lukt voor geen meter om die banner te veranderen in 5 januari. heb ook geen idee meer hoe het moet. Ff doorprutsen dan maar.

Mijn man heeft geen grote jas helaas. We hebben gelukkig genoeg dikke truiten die ik nog wel pas maar die doe ik liever niet aan naar buiten.
Ik ga ook geen jas meer kopen voor de laatste weekjes. Net als bv broeken. Ik pas nog maar 1 broek waarmee ik naar buiten kan maar ik ga echt geen nieuwe meer kopen.
  vrijdag 21 december 2007 @ 14:11:29 #270
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55441806
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 14:07 schreef PM-girl het volgende:
BE, loop je nu nog steeds op je slippers?
Nou... afhankelijk van. Ging gisteren even naar mijn zus en had dus de slippers aan, maar toen bedacht ik me dat ik ook nog even de stad in moest en heb toen toch mijn gympjes maar aangedaan. Wat gelukkig ging, vorige week kreeg ik ze niet aan.

Heb inmiddels sinds gisteren hier in huis ook een paar warme sokken aan ipv blote voeten.
En vandaar dat dat vest nog wel afdoende is, ook dat draag ik pas sinds eergisteren of zo, tot die tijd ging ik nog gewoon in mijn t-shirtjes naar buiten. (Maar dan echt van hier naar de auto etc. etc. kleine stukjes, met een jas had ik het zweet op mijn rug staan. )
pi_55441920
Ik ga vandaag nog even de stad in.

Ik heb nodig:
Een panty
Een bh
Een leuke rok (gezien bij de h&m)
Een blouse
iets kerstigs
  vrijdag 21 december 2007 @ 14:20:26 #272
54772 Silmarwen
pi_55442021
Jeetje Pruk wat een spanning. Ik hoop dat je je nu wat meer gerust gesteld voelt. Kan mij wel voorstellen dat je pissig bent. Ik zou mij ook best betutteld voelen. Straight to the point informatie is veel prettiger.

Faja, wat griezelig allemaal! Ik hoop dat het snel beter gaat met Nathan. (Blijf het een prachtige naam vinden. We hebben ooit nagedacht over Nathaniel.)

Vanavond naar het nationale ballet! Ben benieuwd of ik niet 6000 keer naar de wc toe moet tijdens de voorstelling.

Oh Ticootje! Koop een zwangerschapspanty. Ik neem aan dat je al een fikse buik hebt en ik dacht er dus nog wel mee weg te komen om gewoon een grote maat panty te kopen. Niet dus he. Mijn buik paste er amper in, het knelde en deed zeer. Gelukkig bij de Zeeman gekocht dus niet duur. D
pi_55442039
Pruk wat een gedoe allemaal.

BE uitgerekend vandaag, wat gaat het hard zeg.

Faja, wat vervelend allemaal met Nathan. Ik hoop dat hij snel weer naar huis mag en dat het allemaal goed is.

Ticootje, zwangerschapspanty kan je vinden bij de H&M!
  vrijdag 21 december 2007 @ 14:22:35 #274
54772 Silmarwen
pi_55442063
Bij de H&M in Leiden kon ik dus geen positiekleding vinden. grrrr. Grote maten ook niet? Dus ben naar de Prenatal gegaan. Leuk geslaagd hoor!
pi_55442194
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 14:22 schreef Silmarwen het volgende:
Bij de H&M in Leiden kon ik dus geen positiekleding vinden. grrrr. Grote maten ook niet? Dus ben naar de Prenatal gegaan. Leuk geslaagd hoor!
Persoonlijk vind ik de prenatal wat oudbollig. Maar ik heb ook wel wat leuke dingen kunnen vinden hoor.

Bij de miss etam hebben ze ook positie kleding..
pi_55442258
Faja hopenlijk mogen jullie snel naar huis, zo'n kraamtijd is ook niet leuk he. In elk geval fijn dat het beter lijkt te gaan met de kleine

Pruk, rot hoe ze je behandelde hoor ...doe maar lekker rustig aan
pi_55442301
Ticootje, geen idee of het jou smaak is maar de benneton in den haag heeft veeel positiekleding met 50% korting.
pi_55442415
hier hadden ze bij de prenetal verbazingewekkend leuke kleding hangen gister
(geen idee waarom ik het verbazingwekkend vind eigenlijk )
  vrijdag 21 december 2007 @ 14:35:11 #279
54772 Silmarwen
pi_55442430
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 14:27 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Persoonlijk vind ik de prenatal wat oudbollig. Maar ik heb ook wel wat leuke dingen kunnen vinden hoor.

Bij de miss etam hebben ze ook positie kleding..
Ja ik vond de miss etam wat..... Ze hadden allemaal korte broeken of spijkerbroeken, wat ik al vervelend vond. En ik vond alles in van die felle kleuren. Bij de Prenatal was het ook wel zoeken hoor, maar ik heb er twee leuke blousen geonden, een zwarte lange broek, fijne zachte stof en een soort van jurkje die te kort is om zonder broek te dragen. Ik moet nog een buikfoto maken, doe ik ook wel met die kleren aan. Ze zijn wat chique maar wel cute.
pi_55442445
De kleding verschilt ook echt per prenatal, bij de ene winkel hebben ze hele leuke kleding en bij de andere winkel is het 3 keer niks.
pi_55442456
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 14:30 schreef p_iglet het volgende:
Ticootje, geen idee of het jou smaak is maar de benneton in den haag heeft veeel positiekleding met 50% korting.
oeh, ja benneton
shit ik ga vanavond net de stad in met mn moeder.... in zoetermeer

(En voor de laatste 6 weken vind ik het ook weer zowat om nog een keer een hele zwik te halen. Ik hoop gewoon heel snel mn eigen kleding weer aan te kunnen)
pi_55442486
pruk

tan gewoon bellen hoor.

faja sterkte

dames thanks voor de tip voor de panty
popples trekt manlief dadelijk de H&m binnen
mama van 3 kids!
pi_55442524
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 14:35 schreef Silmarwen het volgende:

[..]

Ja ik vond de miss etam wat..... Ze hadden allemaal korte broeken of spijkerbroeken, wat ik al vervelend vond. En ik vond alles in van die felle kleuren. Bij de Prenatal was het ook wel zoeken hoor, maar ik heb er twee leuke blousen geonden, een zwarte lange broek, fijne zachte stof en een soort van jurkje die te kort is om zonder broek te dragen. Ik moet nog een buikfoto maken, doe ik ook wel met die kleren aan. Ze zijn wat chique maar wel cute.
Ja, daar stond ik ook al versteld van bij de miss etam... Allemaal korte broeken!! Het is winter..

Maar ze hebben zulke leuke buikbanden

Mijn zwarte broek komt ook bij de prenatal vandaan.. Die zit heerlijk! In het begin vond ik dat ding niets, toen zat mn spijkerbroek heel lekker. Maar nu de buik echt groeit zit de spijkerbroek was krap en de zwarte broek dus heel goed!

Bij de h&m ben ik weg van de V-hals truitjes. Daar heb ik er 3 van.
pi_55442544
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 14:37 schreef Popples het volgende:
pruk

tan gewoon bellen hoor.

faja sterkte

dames thanks voor de tip voor de panty
popples trekt manlief dadelijk de H&m binnen
prenatal heeft ze ook hoor!
pi_55442598
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 14:39 schreef Ticootje het volgende:

[..]

prenatal heeft ze ook hoor!
die ligt in eindhoven er toch bijna naast we moeten toch kijken naar een dubbele kinderwagen dus daar ontkomt hij toch niet aan
mama van 3 kids!
  vrijdag 21 december 2007 @ 14:56:06 #286
54772 Silmarwen
pi_55442934
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 14:38 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Ja, daar stond ik ook al versteld van bij de miss etam... Allemaal korte broeken!! Het is winter..

Maar ze hebben zulke leuke buikbanden

Mijn zwarte broek komt ook bij de prenatal vandaan.. Die zit heerlijk! In het begin vond ik dat ding niets, toen zat mn spijkerbroek heel lekker. Maar nu de buik echt groeit zit de spijkerbroek was krap en de zwarte broek dus heel goed!

Bij de h&m ben ik weg van de V-hals truitjes. Daar heb ik er 3 van.
Ja, ik als zwangere vrouw heb het wel wat warmer de laatste tijd, maar om nou met -6 in een korte broek rond te lopen vind ik nou ook wel weer een beete OTT.
pi_55443630
hier nog steeds alles rustig..... en n btje hoofdpijn.
wel gister iets hogere bloeddruk dan normaal (65 beneden ... anders kom k niet over de 60 heen.. )
pi_55443910
k kon gister (uiteraard) weer eens niet op fok komen dus heb alle lieve woorden vandaag pas gelezen.. dank jullie wel
en nanalune.. we gaan gewoon elke avond even zachtjes op de buik duwen... zou dat werken? :S
trouwen BE.. dat bad uitkomen.. er zijn dan 3 volwassenen erbij he die helpen echt wel als t niet zou lukken
tot nu toe kan ik nog prima zelf uit de voeten, al zal k dan.. mocht ik idd in bad mogen bevallen.. redelijk dood zijn idd
maneki vroeg of ik n rondleiding over de kraam afdeling gehad had.. k heb heel t ziekenhuis nog nooit van binnen gezien! nu scheelt t wel dat mijn eigenste buuf hoofd kraam afdeling is.. dus wie weet kan zij me nog helpen ..
  vrijdag 21 december 2007 @ 16:43:34 #289
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55444453
Daarom zei ze ook 'niet alleen' lotje.
Natuurlijk kan het wel als er iemand in de buurt is, maar in je eentje, met niemand thuis, met weeen in bad vond ze gewoon niet zo heel slim.
En dan is een bevallingsbad nog weer een ander verhaal dan zo'n kleine badkuip waar je toch al snel wat klem in ligt.
pi_55445009
eh.. nee.. maar als je alleen bent lijkt me idd dat je bij voorbaat al niet in n bad gaat liggen... dan is de douche deste fijner.
n bevallingsbad staat trouwens ook maar op de grond he, maar.. daar zitten wel 2 flinke handvaten in
  vrijdag 21 december 2007 @ 17:13:55 #291
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_55445085
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 16:08 schreef _lotje_ het volgende:
hier nog steeds alles rustig..... en n btje hoofdpijn.
wel gister iets hogere bloeddruk dan normaal (65 beneden ... anders kom k niet over de 60 heen.. )
Lotje, stijgende bloeddruk is goed!!! Ik had in de hele zwangerschap (muv eerste meting van onderdruk van 45) een onderdruk tussen 55 en 60. Laatste meting was 75 en die avond begon de bevalling

(Bloeddruk stijgt volgens mij doordat baby stresshormonen aanmaakt om zich door de bevalling heen te kunnen worstelen. Daarvan komt een deel bij jou, waardoor de bloeddruk wat stijgt)
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  vrijdag 21 december 2007 @ 17:14:30 #292
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55445102
Ja, en je kan je, als je dat zou willen toch op je handen en voeten draaien?
Dat krijg ik iig in een gewoon bad amper voor elkaar.

Ik moet bekennen dat ik het nu soms al wel engig vind om alleen onder de douche te gaan. Wij douchen in bad en daar ben ik dus vorig jaar al een keer heel raar in uitgegleden en omgekieperd en mijn zwaartepunt ligt toch nu wel wat anders.
Ik ben ook heel blij dat we een steun op de muur hebben geplaatst, dat is toch net even wat handiger dan zelf balanceren. Ik kan mijn benen niet zo hoog meer optillen naar voren dus stap ik een soort van zijwaarts in en uit. Het is nogal een onderneming iig.
pi_55445189
Ik ben het zat ik wil niet meer ik weiger en ik hou er mee op!
Geef mij dat kind nou maar gewoon dan mag je die hele zwangerschap aan iemand geven die het wel aankan.
Saartje
pi_55445209
Be, heb je niet zo'n anti slip matje in je bad? Of helpt dat niet zo goed?
Zou mij ook eng lijken hoor!
Sara
Merel
Ukje
pi_55445351
ahhh maneki!!! ga lekker op de bank liggen en laat je n warme choco brengen.. desnoods door de buuf! ik zou m je geven als...

in t bevalbad kun je idd wel redelijk wat kanten opdraaien, al is t koopbad wat wij hier hebben niet zo heel groot. kan er volgens mij net niet samen in tijdens de bevalling bijvoorbeeld. erna moet t wel lukken

Davinia.. ik hoop het echt! k zat meestal ook op 50.. 55.. soms 60, dus 65 is al hoger en vanochtend had ik even wat menstuatiepijn... maarja.. das weer helemaal weg nu. ook had k buikpijn.. en das ook weer weg.. er is iig wel iets gaande volgens mij, maar nog laaaang niet genoeg!
kreeg net nog n kaartje van opa en oma to be, kop op.. enzo ze hebben het er moeilijker mee dan wij zelf hier
pi_55445744
Pruk, ik zou idd even met je psycholoog erover praten, kijken of je het samen met hem/haar even op een rijtje kunt zetten om het een plek te geven.
Want niemand heeft er wat aan als je je er naar over blijft voelen.
Dit zou de mooiste tijd van je leven moeten zijn, en natuurlijk blijven de zorgen, maar als je je dan ook nog zo behandelt voelt dan wordt het er niet echt positiever op.
Belangrijkste zorg is dat jij nu iig een beetje vertrouwen in je lichaam krijgt en dat je je even niet druk hoeft te maken over wat de artsen mogelijk over je denken. Want rust is vooral nu wel belangerijk denk voor je lichaam.
En zorgen dat je die kleine nog zo lang mogelijk binnen kan houden

Zelf heb ik vandaag een heel lief kerst rompertje alvast voor volgend jaar over de post binnengekregen van een medelid van een ander forum (my little pony forum). Ik was echt zo ontroert dat ik bijna een traantje moest laten, zo lief! Maar gelukkig niet helemaal want ik moest kort daarop lessen.
Amber Mae
  vrijdag 21 december 2007 @ 18:43:46 #297
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55446846
Fuente, ik wilde van die ouderwetse plakkers, maar die zijn niet te vinden. Ik had zuignap dingen, maar die gingen net zo goed schuiven, dat was nog veel enger. Dus nu maar gewoon weer niks.

Maneki
  vrijdag 21 december 2007 @ 18:47:12 #298
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_55446912
My little pony forum?

Maneki, doe maar ff lief hoor tegen jezelf, dan straal ik positieve aardstralen jouw kant op *straalt* * en knuf geeft.
pi_55447478
Llewella he was zeker een my little pony romper?
zoek je toevallig nog mlp's? heb er nog zo een 125 liggen

lotje die kleine van jou is gewoon eigenwijs

hier helaas terug zonder panty ze kregen het pas over 2 weken weer binnen bij de prenatal
mama van 3 kids!
  vrijdag 21 december 2007 @ 19:36:21 #300
3011 E.T.
pi_55448016
quote:
Op vrijdag 21 december 2007 18:43 schreef Brighteyes het volgende:
Fuente, ik wilde van die ouderwetse plakkers, maar die zijn niet te vinden. Ik had zuignap dingen, maar die gingen net zo goed schuiven, dat was nog veel enger. Dus nu maar gewoon weer niks.

Maneki
plakkers bij Xenos en bij Gamma volgens mij

Ik heb trouwens van die kousen met een rubber-randje ipv een panty. Ik heb sowieso een t*ringhekel aan panty's, en met zo'n bolle buik wil ik helemaal niet zo'n naad midden over m'n buik
Gisteravond dus gewoon weer hold-ups aan.. Ideaal (al is het alleen maar omdat je geen gerommel hebt als je moet plassen.. en dat moet ik nogal vaak )

Maneki
pi_55448057
Lekker weer onder de douche gestaan net. Straks heerlijk op bed liggen tv kijken.
Zijn vandaag nog even wezen shoppen bij Babyplanet want meneertje moest nog een sjaal en wantjes hebben.
Was niet veel keuze meer maar we hebben wat gevonden...bij elkaar 23 euro!!
Wisten wij veel dat we echte Mexx spullen in onze handen hadden
Hij heeft nu een stoer jasje met muts en nu ook een lekkere sjaal met handschoentjes zo lief

Ik zag ook nog een leuke knuffel Mouse Macho musical. Heb het deuntje van die muis laten horen aan de kleine en blijkbaar vind hij hem leuk want hij stuiterde heerlijk mee in de buik (tja of hij vind het geen hol aan dat kan ook)

Was wel even fijn nog een beetje shoppen maar de auto die moet wel voor de winkel staan want ver lopen lukt echt niet meer.

EDIT: wil een ander een nieuw topic doen want heb geen idee hoe dat moet.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 21-12-2007 19:38:46 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')