abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55340304
Zwangerschap en geboorte deel 344

De aanstaande papa's en mama's :

13 december 2007: nanalune
14 december 2007:_Lotje_ (jongetje)
*** 21 december 2007: Brighteyes en stinkie*** (jongetje)

**2008**

03 januari 2008: Ardenlyn
07 januari 2008: Tan
07 januari 2008: Tearsong
09 januari 2008: wenneke1
17 januari 2008: vamperotica (jongetje)
17 januari 2008: Mirage en Oversight
21 januari 2008: Renda (jongetje)
31 januari 2008: Pruk
06 februari 2008: Ticootje (meisje)
07 februari 2008 hestria en grim reaper (jongetje)
07 februari 2008: Randa_V en Magneet (meisje)
14 februari 2008: Suerte (jongetje)
20 februari 2008: Webkim
25 februari 2008: Maneki.Neko
28 februari 2008: Icicle
05 maart 2008: donnahvh (meisje)
15 maart 2008: vrouwtje-theelepel
17 maart 2008: k_i_m (meisje)
24 maart 2008: Macka66 (vh Hello_Dolly) (meisje)
27 maart 2008 Popples en Prowl
*** 02 april 2008: ET en Swets ***
*** 15 april 2008: Sjak en Schanulleke***
26 april 2008: FoN
27 april 2008: flowerbox
30 april 2008: pinkelmeisje
06 mei 2008: Wennie
22 mei 2008: R81
25 mei 2008: Grijs
27 mei 2008: Mammietje
*** 11 juni 2008: Silmarwen en Knut***
18 juni 2008: Mrien
19 juni 2008: KD-fotografie
26 juni 2008: rusketier (papa)
27 juni 2008: Bla_Bla_Bla
28 juni 2008: Libel
07 juli 2008: Lunastar
07 juli 2008: --Eveliene--
20 juli 2008: Bright (papa)
09 augustus 2008: Kaar

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

Over tikkers en tellers en babybanners
Als jouw naam nog niet blauw is, maar je wil wel met je tellertje in de Openings Post dan moet je hem hier even in het topic neergooien, dan kan een van de modjes het aanpassen.

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 18-12-2007 10:43:30 ]
  maandag 17 december 2007 @ 17:19:55 #2
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_55340352
Klopt Popples dat je zelf voor oppas moet zorgen.. maar die moet ook maar voor handen zijn

Een papa die werkt, een schoonmoeder die slecht ter been is en zelf destijds een terminaal zieke man had, vriendin die een week eerder moeder was geworden van de tweede.. Dan raak je een beetje door je opties heen . Je kunt onmogelijk verwachten dat mensen hun eigen gezin of schema op stel en sprong helemaal omgooien. De meeste mensen moet ook gewoon werken en/of wonen ver weg en hebben een eigen gezin.
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_55340354
quote:
Op maandag 17 december 2007 16:58 schreef Mibos het volgende:
Pruk wel weer een geruststelling dat je een soort van zekerheid hebt dat het tot donderdag blijft zitten ook al heb je nooit de garantie als die kleine ineens een spurt naar buiten maakt maar ik duim met je mee dat ze netjes blijft waar ze blijven moet.
Nee, die garantie heb je nooit, maar ze zouden toch niet langer dan donderdag remmen. Als het nu daadwerkelijk nog op gang zou komen, dan doen die 2 dagen het hem ook niet wat betreft de longrijping lijkt me? Maarja, binnen is gewoon beter, alhoewel het huis er nu wel een stuk beter klaar voor is, heeft een beetje nesteldrang.

Overigens ben ik benieuwd hoe het met die kraamzorg zit als het er toch eerder uitkomt, maarja, dat zal ik dus wel morgen horen.
pi_55340518
Zit ik net een antwoord te tikken Pruk is het gesloten. Ik ken dat die nesteldrang bij de mannen. Mijn man had ook zo'n actie op zaterdag en maandag op dinsdag is Kaith geboren. Eerst van onder tot boven het hele huis gedaan (ik gestofd en gesopt) en hij stofgezogen en gedweild en die zondag moesten ineens de maxicosi en de kinderwagenbak en alles van zolder af samen met de box en het wipstoeltje dus ja ik ken dat... Een soort van meezwangeren en zorgen dat het er picobello uitziet voor de visite... Al leek het hier de eerste avond na de geboorte in huis wel een soort van ontplofte bom beneden. Zoveel visite, geboortekaartjes afmaken, eten, koffie en beschuit met muizen. Het is leuk hoor een grote familie en gelukkig heb ik het niet gezien omdat ik niet naar beneden kon maar anders had ik me daar wel aan geergerd denk ik. Scheelt dat ze het allemaal weer zelf opgeruimd hebben hahaha...
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
pi_55340581
Volgens mij als het allemaal goed gaat en jij bevalt thuis/ziekenhuis en je bent snel weer thuis krijg je de uren die je toegewezen zijn. Als het dan niet gaat dan krijg je aanvullende uren zoals ik had tot 64 uur en toen ging het hier nog heel slecht en toen gingen we hier over op gezinshulp omdat ik toen al wel weer een beetje op de been was (lees 1 uurtje per dag zat op de eetkamerstoel).
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
  maandag 17 december 2007 @ 17:40:22 #6
74310 nanalune
Melancholische optimist..
pi_55340855
Ja echt? moet je zelf voor oppas zorgen tijdens de kraamperiode??dat heb ik nog niet eerder gehoord.
Voor zover ik weet wordt er toch gewoon voor je andere kindje gezorgd?

maar, hier zouden dus wel meer dan 40 uur willen.. geldt de mogelijkheid voor 20 uur extra dan niet voor alle aanvullend verzekerden? of is het alleen het aanbod van VGZ/IZZ? miscchien het nakijken waard .

Ik denk dat het van te voren nooit goed in te schatten is hoeveel je nodig hebt: inderdaad; borstvoedingsproblemen, huilkindje etc etc . Van te voren niet te zeggen lijkt me en 40 is toch wel het minimale vind ik.
Ik vraag me echt af hoe ze het toch redden in het buitenland met mantelzorg.. ik zou hier ook niemand in mijn omgeving weten die me meer dan een dag zou kunnen helpen. Maar ja in de meeste landen hebben de mannen ook langer verlof natuurlijk..
pi_55341246
Vanaf 1 januari worden de 44 standaard-uren opgeschroefd naar 49 uur. Ik krijg dan nog 10 uur extra wegens bekkeninstabiliteit.
Oppas voor je kind zelf regelen? Hoe bedoelen jullie dat?
Tis zo dat de kraam niet de strijk gaat doen, de kinderen wegbrengen van en naar school en het eten kookt/boodschappen doet, maar als je nog meer kinderen hebt zorgt ze daar wel gewoon voor hoor.
Tis zo dat de eerste zorg naar moeder en kind gaat, ze is er niet om je huis op orde te brengen
Saartje
  maandag 17 december 2007 @ 17:59:35 #8
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55341287
Ik moet heel eerlijk zeggen dat mij die 44 uur ook genoeg lijkt hoor.

Het huishouden kan me eerlijk gezegd gestolen worden, het is dat ik nu weet dat er iemand anders in mijn huis komt dat ik er echt voor zorg dat alles constant opgeruimd en schoon is, maar normaal gesproken doe ik dat ook niet dus het zou me ook echt niet boeien als dat tijdens de kraamtijd ook niet helemaal volgens de regels der huishoudkunde gaat.

Het idee bij ons is dat stinkie halve dagen gaat werken als de kraam er is en dan de week erna gewoon de hele week vrij heeft.
pi_55341371
Ik had gewoon niks aangevraagd. En dat vond ik wel fijn, lekker rustig.
pi_55341400
quote:
Op maandag 17 december 2007 17:58 schreef Maneki.Neko het volgende:
Tis zo dat de eerste zorg naar moeder en kind gaat, ze is er niet om je huis op orde te brengen
Ja idd. al heb ik wel het idee dat daar iets in aan het veranderen is. Bij de intake tijdens de zwangerschap van Tomas werd mij duidelijk verteld dat de kraamzorg niet voor huishoudelijke taken was. En nu krijg ik een ARBO checklist waarop ze vragen of de stofzuiger wel veilig is en m'n strijkplank op een bepaalde hoogte gezet kan worden In de documentatie werd dit keer wel aangegeven dat er huishoudelijk werk verricht werd.
Maar goed, ik voel me er toch altijd een beetje ongemakkelijk bij als iemand anders hier staat te stofzuigen en strijken dus ik heb ook liever dat een kraamverzorger gewoon bezig is met de baby en de voedingen e.d. in de gaten houdt. Beetje stom dat ik me ongemakkelijk voel als een ander staat te strijken..zou er van moeten genieten natuurlijk
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  maandag 17 december 2007 @ 18:17:29 #11
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55341508
Ik moet wel zeggen dat ik er bij dat 'het lijkt mij wel voldoende' wel vanuit ga dat ik redelijk ongehavend uit de strijd kom.
Ik kan me voorstellen dat als er fikse lichamelijke problemen zijn, dat het dan een ander verhaal is.
Oh, en ik ben niet van plan bv te gaan geven dus daar zouden wij ook geen extra tijd voor nodig hebben.
pi_55341619
Veilige stofzuigers? De mijne kunnen niet vliegen, zijn ze dan wel veilig? (We hebben er twee, boven een en beneden een)
pi_55341661
ET ik snap het wel hoor maar vroeg het me af. ik vind het op de een of andere manier toch raar.

maneki hier werd wel gestreken enz. koken zou ze ook doen maar heeft mijn moeder de hele week op haar schouders genomen. dat gebeurt straks weer.

mibos het gaat verder goed hoor.
mama van 3 kids!
pi_55341706
quote:
Op maandag 17 december 2007 18:23 schreef Pruk het volgende:
Veilige stofzuigers? De mijne kunnen niet vliegen, zijn ze dan wel veilig? (We hebben er twee, boven een en beneden een)
pruk ze bedoelen of er geen losse stukken ofzo aan zitten of dat de kraamhulp zich niet kan bezeren.
ik heb eerst ook gelachen erom hoor.
mama van 3 kids!
pi_55341799
Tja, mantelzorg moeten regelen is makkelijker gezegd dan gedaan. Mijn schoonouders werken allebei, schoonzusje ook en het lijkt me niet handig om mijn moeder te vragen hier te komen logeren om hier mantelzorg te doen (woont op 150 km afstand). Een loge in je kraamtijd lijkt me eerder vervelend dan plezierig.
pi_55341807
Toen ik vanmorgen het bericht plaatste dat de nachtelijke weeen waren opgehouden zat ik een beetje te jokken want vanmorgen om half negen begonnen mijn weeen toch door te zetten. Om half 12 was de verloskundige bij ons en tijdens het toucheren bleek ik al 6 cm ontsluiting te hebben. Alles werd klaar gelegd en de kraamzorg gebeld en om 13.53 uur, na een half uur persen was daar onze zoon. Nathan Tristan, een beer van een kereltje van 8 pond maar liefst.

Nog vanmorgen even snel gemaakt tussen de weeen door

Grote zus met der broertje
pi_55341819
quote:
Op maandag 17 december 2007 18:27 schreef Popples het volgende:

[..]

pruk ze bedoelen of er geen losse stukken ofzo aan zitten of dat de kraamhulp zich niet kan bezeren.
ik heb eerst ook gelachen erom hoor.
Nouja, die extra hulpstukken hebben we wel los liggen, maar da's ook alles En de strijkplank kan hier op reuzenhoogte.
pi_55341832
Faja! Gefeliciteerd!
pi_55341852
Zag het op hyves maar stond hier nog niet. Haha maar dan nu vast: Gefeliciteerd
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_55341886
Faja Stiekemerd!
Gefeliciteerd met Nathan!
Saartje
pi_55341921
Faja gefeliciteerd wat een schatje

haha pruk gewoon geen zorgen maken om zulke dingen
mama van 3 kids!
  maandag 17 december 2007 @ 18:38:01 #22
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_55341961
Faja, dat is snel gegaan!!!!!! Geweldig, gefeliciteerd!! Wat leuk dat je ook meteen foto's hebt.
pi_55342002
Nathan! Welkom beertje!
Mama van 2 stengeltjes!
..YANA..
..JAMIE..
pi_55342005
quote:
Op maandag 17 december 2007 18:17 schreef Brighteyes het volgende:
Ik moet wel zeggen dat ik er bij dat 'het lijkt mij wel voldoende' wel vanuit ga dat ik redelijk ongehavend uit de strijd kom.
Mocht je er nou toch gehavend uit komen, bekijken ze na 2 dagen altijd of er niet toevallig meer uren zrg nodig zijn
Saartje
  maandag 17 december 2007 @ 18:41:08 #25
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_55342020
quote:
Op maandag 17 december 2007 17:40 schreef nanalune het volgende:

Ik denk dat het van te voren nooit goed in te schatten is hoeveel je nodig hebt: inderdaad; borstvoedingsproblemen, huilkindje etc etc . Van te voren niet te zeggen lijkt me en 40 is toch wel het minimale vind ik.
Ik vraag me echt af hoe ze het toch redden in het buitenland met mantelzorg.. ik zou hier ook niemand in mijn omgeving weten die me meer dan een dag zou kunnen helpen. Maar ja in de meeste landen hebben de mannen ook langer verlof natuurlijk..
In de meeste andere landen lig je eerst een aantal dagen in het ziekenhuis. Hier in Duitsland is er bijvoorbeeld helemaal geen kraamzorg. Na 4 dagen ziekenhuis moet je het maar redden. En dat in de meeste andere landen de mannen ook langer verlof hebben,.... niet hier in ieder geval. Mijn man heeft gewoon vakantiedagen opgenomen.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')