Nee, die garantie heb je nooit, maar ze zouden toch niet langer dan donderdag remmen. Als het nu daadwerkelijk nog op gang zou komen, dan doen die 2 dagen het hem ook niet wat betreft de longrijping lijkt me? Maarja, binnen is gewoon beter, alhoewel het huis er nu wel een stuk beter klaar voor is,quote:Op maandag 17 december 2007 16:58 schreef Mibos het volgende:
Pruk wel weer een geruststelling dat je een soort van zekerheid hebt dat het tot donderdag blijft zitten ook al heb je nooit de garantie als die kleine ineens een spurt naar buiten maakt maar ik duim met je mee dat ze netjes blijft waar ze blijven moet.
Ja idd. al heb ik wel het idee dat daar iets in aan het veranderen is. Bij de intake tijdens de zwangerschap van Tomas werd mij duidelijk verteld dat de kraamzorg niet voor huishoudelijke taken was. En nu krijg ik een ARBO checklist waarop ze vragen of de stofzuiger wel veilig is en m'n strijkplank op een bepaalde hoogte gezet kan wordenquote:Op maandag 17 december 2007 17:58 schreef Maneki.Neko het volgende:
Tis zo dat de eerste zorg naar moeder en kind gaat, ze is er niet om je huis op orde te brengen
pruk ze bedoelen of er geen losse stukken ofzo aan zitten of dat de kraamhulp zich niet kan bezeren.quote:Op maandag 17 december 2007 18:23 schreef Pruk het volgende:
Veilige stofzuigers? De mijne kunnen niet vliegen, zijn ze dan wel veilig? (We hebben er twee, boven een en beneden een)
Nouja, die extra hulpstukken hebben we wel los liggen, maar da's ook allesquote:Op maandag 17 december 2007 18:27 schreef Popples het volgende:
[..]
pruk ze bedoelen of er geen losse stukken ofzo aan zitten of dat de kraamhulp zich niet kan bezeren.
ik heb eerst ook gelachen erom hoor.
Mocht je er nou toch gehavend uit komen, bekijken ze na 2 dagen altijd of er niet toevallig meer uren zrg nodig zijnquote:Op maandag 17 december 2007 18:17 schreef Brighteyes het volgende:
Ik moet wel zeggen dat ik er bij dat 'het lijkt mij wel voldoende' wel vanuit ga dat ik redelijk ongehavend uit de strijd kom.
In de meeste andere landen lig je eerst een aantal dagen in het ziekenhuis. Hier in Duitsland is er bijvoorbeeld helemaal geen kraamzorg. Na 4 dagen ziekenhuis moet je het maar redden. En dat in de meeste andere landen de mannen ook langer verlof hebben,.... niet hier in ieder geval. Mijn man heeft gewoon vakantiedagen opgenomen.quote:Op maandag 17 december 2007 17:40 schreef nanalune het volgende:
Ik denk dat het van te voren nooit goed in te schatten is hoeveel je nodig hebt: inderdaad; borstvoedingsproblemen, huilkindje etc etc . Van te voren niet te zeggen lijkt me en 40 is toch wel het minimale vind ik.
Ik vraag me echt af hoe ze het toch redden in het buitenland met mantelzorg.. ik zou hier ook niemand in mijn omgeving weten die me meer dan een dag zou kunnen helpen. Maar ja in de meeste landen hebben de mannen ook langer verlof natuurlijk..
Babyrent verhuurt en verkoopt dit soort wiegjes ook. Bij Babyrent Dordrecht hebben ze ex-rental exemplaren voordelig in de verkoop. Ik heb er zelf geen ervaring mee.quote:Op maandag 17 december 2007 18:50 schreef DeLiedje het volgende:
Mag ik hier nog even iets vragen? Ik heb het ook al in het babietjes topic gevraagd, maar misschien weet iemand hier het ook wel...
Er bestaan toch van de mandjes-wiegjes, die mensen dan in het begin naast het bed van papa en mama hebben? Heeft iemand er ervaring mee, zijn ze duur, en waar zijn ze te koop (bij de prenatal ook toch?).
Ik dacht er hier ooit eens iets over gelezen te hebben, van daar dat ik het hie rook even vraag....
ff snel tussendoor, alles is goed gegaan. Had buikweeen dit keer en vond ik minder prettig dan rugweeen (kan je nog duwen tijdens de wee op je rug). Verders al snel persweeen en ondanks volledige ontsluiting toch een kleine knip gekregen.Nu wat naweeen en lig lekker op bed.quote:Op maandag 17 december 2007 18:48 schreef marit1978 het volgende:
Whaa!
Faja!
Ik moest even kijken of ik het nou wel goed zag!
Gefeliciteerd!
maar..hoe is het met jou?!
alles goed gegaan?
Ehm, maar al dan niet een knip krijgen staat toch los van de ontsluiting?quote:Op maandag 17 december 2007 19:12 schreef Faja-Lobi het volgende:
ondanks volledige ontsluiting toch een kleine knip gekregen.Nu wat naweeen en lig lekker op bed.
quote:Op maandag 17 december 2007 20:24 schreef Ardenlyn het volgende:
Gefeliciteerd Faja!mooi mannetje!
Zie ineens dat er nog maar 3 voor mij zijn in de lijst![]()
Ivm contractquote:Op maandag 17 december 2007 20:49 schreef Silmarwen het volgende:
Llewella, waarom tot april verzwijgen voor je werk als ik zo vrij mag zijn?
Mammietje, waar zit je placenta?quote:Op maandag 17 december 2007 22:48 schreef Mammietje het volgende:
Ik ben morgen 17 weken en voel de baby nog steeds niet...Heb al wel een pens alsof ik al mag bevallen, maar af en toe ff laten weten dat ie er is, ho maar.
Terwijl ik Randy met 16 weken voelde en Tinka met 14 weken. Conclusie: deze baby krijgt meteen voor zijn kont als ie eruit is...
![]()
Kijkkk... dat biedt perspectieven!quote:Op maandag 17 december 2007 23:13 schreef vamperotica het volgende:
Nu weer met het intakegesprek... Had ik 2 mormels onder de 4 rond lopen kreeg ik extra uren, maar t mannetje is afgelopen september 4 geworden, dus dat ging niet op.... Ook was het niet de bedoeling dat de kraamhulp gezien werd als "oppas"... Wel werd er verteld dat er in overleg met de kraamhulp natuurlijk veel mogelijk was...
Lucie met vijftien en een halve week, nr. 2 met eenentwintig weken. Een behoorlijk verschil. Terwijl nr. 2 dus veel meer een woelwater is dan Lucie was.quote:Op maandag 17 december 2007 23:27 schreef Mammietje het volgende:
Macka, grappig dat je dat vraagt. Omdat ik vorige zwangerschap heel heftige bloedingen gehad heb vanwege een te laag liggende placenta heb ik onwijs lopen zeuren of ze al zien kunnen waar die ligt. Helaas kunnen ze niet zien hoe laag die ligt, maar ze vermoeden hem inderdaad aan de voorkant. Zal dus daar wel aan liggen. Wanneer voelde jij het dan?
Hij blijft maar mooi even rommelen tot na de feestdagen hoor! (hoewel dat natuurlijk ook ontzettend vermoeiend en angstig is....)quote:Op dinsdag 18 december 2007 08:32 schreef Tan het volgende:
Heerlijke nacht gehadmet regelmatige voorweeėn om de 8 minuten. Te zwak om iets te betekenen, te pijnlijk om te kunnen slapen.
Dus ik ben echt heerlijk vrolijk vanochtend
![]()
Vanochtend ook wat licht bloedverlies gehad, maar zal wel bij dat slijmverlies van gister horen denk ik. Het rommelt nu vrolijk door, maar goed, dat zegt bij mij heel weinig. Kan evengoed nog een tijd (anderhalve week of zo) duren zo, maar er is wel wat gaande. De baby was er vannacht ook heel onrustig onder.
Qua kraamzorg krijg ik deze keer ws. niks. Althans, ik heb er wel recht op als ik zonder baby uit het ZH kom (ook als hij het redt moet hij voorlopig in het ZH blijven), maar ik wil dan liever couveusenazorg. Dat is ook zoiets, maar dan pas als de baby thuiskomt. Ook al zou dit pas na 4 weken of zo zijn.
Als hij onverhoopt direct na de geboorte overlijdt dan heb ik ook wel recht op kraamzorg, maar ik geloof niet dat ik daar echt behoefte aan heb. Ik geloof niet dat ik dan echt in de stemming ben om zo'n vreemde rond me heen te hebben en echt veel in het huishouden mogen ze ook niet doen, dus dan vraag ik liever voor dat soort werk mijn (schoon-)moeder.
Vermoeiend zeker, maar angstig valt gek genoeg wel mee, ik had van te voren gedacht dat ik echt heel erg bang zou zijn voor de bevalling en wat er na komt, maar als je er zo lang 'rekening' mee houdt, dan is het ook wel een bevrijding als het eenmaal zo ver is. Ik ben op het moment het bangst dat ik straks in een sneeuwstorm ergens in de vangrail tussen mijn woonplaats en Zwolle-ziekenhuis persweeėn weg sta te puffen of zoquote:Op dinsdag 18 december 2007 09:17 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Hij blijft maar mooi even rommelen tot na de feestdagen hoor! (hoewel dat natuurlijk ook ontzettend vermoeiend en angstig is....)
Gisteren was het zelfs 11.15!quote:Op dinsdag 18 december 2007 10:30 schreef miss_sly het volgende:
Half 11 is wel laat voor BE
Zou het?![]()
Halen gaat er nu inderdaad niet meer inzitten, alleen al door het feit datquote:Op maandag 17 december 2007 21:39 schreef bixister het volgende:
maar pruk, ik schrok van jouw bericht.hoe is 't nu? enne.. zullen we 't badje eerdaags zelf maar eens langsbrengen?
Nou ja, ik denk dat je de 22e bevalt, dat is een geweldig mooie datumquote:Op dinsdag 18 december 2007 10:44 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Gisteren was het zelfs 11.15!![]()
Maar goed, ik zal in het vervolg liever zijn voor jullie en even een keertje posten voor ik in bed tv ga liggen kijken.
Hoezo, je hebt een heel mooi natuurlijk tafeltje waar die laptop gewoon op kan staan hoorquote:Op dinsdag 18 december 2007 10:44 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Gisteren was het zelfs 11.15!![]()
Maar goed, ik zal in het vervolg liever zijn voor jullie en even een keertje posten voor ik in bed tv ga liggen kijken.
Helaas, dat wil dus niet.quote:Op dinsdag 18 december 2007 10:54 schreef Pruk het volgende:
[..]
Hoezo, je hebt een heel mooi natuurlijk tafeltje waar die laptop gewoon op kan staan hoor
Het lijkt me idd dat "het niet weten wat je te wachten staat" het engst voelt....quote:Op dinsdag 18 december 2007 09:32 schreef Tan het volgende:
[..]
Vermoeiend zeker, maar angstig valt gek genoeg wel mee, ik had van te voren gedacht dat ik echt heel erg bang zou zijn voor de bevalling en wat er na komt, maar als je er zo lang 'rekening' mee houdt, dan is het ook wel een bevrijding als het eenmaal zo ver is. Ik ben op het moment het bangst dat ik straks in een sneeuwstorm ergens in de vangrail tussen mijn woonplaats en Zwolle-ziekenhuis persweeėn weg sta te puffen of zo
Voor wat komt na de bevalling ben ik natuurlijk wel 'bang', maar het voelt niet als angst, meer als onrust.
En inderdaad... BE is verdacht stil?
Wat leuk!! Wij wegen hetzelfde...quote:Op dinsdag 18 december 2007 11:25 schreef vamperotica het volgende:
Zo... net weer goedgekeurd door de vlos...
Weegschaal gaf 79 kg aan![]()
de 31e mag ik weer.
beebje lag Cbibi en dat voelt niet fijn bij het fietsen!!![]()
![]()
Ja, daarom draag ik ook nooit een staafje.quote:Op dinsdag 18 december 2007 11:37 schreef k_i_m het volgende:
Juist door dat bewegen gaat het irriteren en ontsteken, vastplakken werkt vaak goed. En spoelen met water met zeezout.
quote:Op dinsdag 18 december 2007 11:41 schreef k_i_m het volgende:
Mijne komt ook steeds verder naar buiten.
Niet???!!quote:Op dinsdag 18 december 2007 11:52 schreef wenneke1 het volgende:
Ik heb mijn piercing er met een week of 15 al uitgehaald, net als de vorige keer. Als ik weer een beetj ein vorm ben ( lees het meeste overtollige vel is weer een beetje tot normale proporties geslonken) gaat er gewoon weer een ringetje of staafje in.
Weet niet hoe het bij jullie is, maar de mijne is niet dichtgegroeid.
Maar die had er toch wel uit gemoeten, hoe ga je anders borstvoeding geven?? Lijkt me voor een kleine ook niets om een om een stukje metaal te moeten happenquote:Op dinsdag 18 december 2007 11:55 schreef k_i_m het volgende:
Ik had een tepelpiercing die ik er met een week of 16 uitgehaald heb omdat hij bleef irriteren. Daar krijg ik nu geen ringetje meer doorheen. Denk dat ik het maar niet gok met mijn navel.
Ja dat is zo. Ik vind het alleen wel jammer dat het zo snel dicht is. Dat &$)&@#$&)ding heeft echt gruwelijk veel pijn gedaanquote:Op dinsdag 18 december 2007 11:56 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Maar die had er toch wel uit gemoeten, hoe ga je anders borstvoeding geven?? Lijkt me voor een kleine ook niets om een om een stukje metaal te moeten happen
Ja, maar mn navelpiercing is toch wel een soort van heilig.quote:Op dinsdag 18 december 2007 12:00 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Ja dat is zo. Ik vind het alleen wel jammer dat het zo snel dicht is. Dat &$)&@#$&)ding heeft echt gruwelijk veel pijn gedaan. Maarja, een moeder met een tepelpiercing is ook weer zo, ehm, aso
.
Maar ik ben maar 1.64...quote:Op dinsdag 18 december 2007 11:29 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Wat leuk!! Wij wegen hetzelfde...
En manlief verkondigde gister nog dat de buik nog veel dikker ging worden...![]()
Mn navelpiercing is nu ook best aan t ontsteken. Ik moet even ontsmettingszeep halen en wat sterilon. Ik heb er gister een zwangerschapspiercing in gehangen.. dus ik kijk het heel even aan. Dat ding is wel vreselijk onhandig, want het is heel lang en je blijft dan ook achter vanalles hangen. Dat doet dus flink zeer als de boel al is ontstoken. Dus ik heb m maar even vastgeplakt op mn buik..
Geen sterilon!!!! Mijn zwager is professioneel piercer en die roept dus altijd datdat troep is. Het maakt de wond te goed schoon en verwijdert ook goede bacteriėn die nodig zijn voor de genezing.quote:Op dinsdag 18 december 2007 11:29 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Wat leuk!! Wij wegen hetzelfde...
En manlief verkondigde gister nog dat de buik nog veel dikker ging worden...![]()
Mn navelpiercing is nu ook best aan t ontsteken. Ik moet even ontsmettingszeep halen en wat sterilon. Ik heb er gister een zwangerschapspiercing in gehangen.. dus ik kijk het heel even aan. Dat ding is wel vreselijk onhandig, want het is heel lang en je blijft dan ook achter vanalles hangen. Dat doet dus flink zeer als de boel al is ontstoken. Dus ik heb m maar even vastgeplakt op mn buik..
en bedankt hequote:Op dinsdag 18 december 2007 12:00 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Ja dat is zo. Ik vind het alleen wel jammer dat het zo snel dicht is. Dat &$)&@#$&)ding heeft echt gruwelijk veel pijn gedaan. Maarja, een moeder met een tepelpiercing is ook weer zo, ehm, aso
.
Voor mezelf vind ik dan he?quote:Op dinsdag 18 december 2007 12:19 schreef Fuente het volgende:
[..]
en bedankt he![]()
Ik heb 'm eruit gehaald toen ik begon te lekken in de zwangerschap. Groeit inderdaad snel dicht erna!
Hihi dat vond ik dus ook. Heb op een gegeven moment mijn labret er maar uit gehaald omdat ik voor de klas kwam te staan en ik vond dat zo suf. Docent met dezelfde piercing als haar leerlingen.quote:Op dinsdag 18 december 2007 12:04 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Ja, maar mn navelpiercing is toch wel een soort van heilig.
ik heb mn neuspiercing al verwijderd en mn lippiercing haal ik er denk ik ook maar uit (staat gewoon niet zo volwassen)... Anders voel ik me zo naakt...
Ehm... ja als je daar niet op bedacht was... toch maar even doen.quote:Op dinsdag 18 december 2007 11:29 schreef Ticootje het volgende:
Thanks.quote:Op dinsdag 18 december 2007 12:46 schreef Jelief het volgende:
Ja BE zolang je hem een paar keer per dag goed voelt (zoals altijd zeg maar) is het goed. En het is heel simpel, als jij je zorgen maakt bellen, je voelt uit jezelf heel goed aan of het anders is dan anders.
Ik ben maar 4 cm groter... Ik voel me soms echt een waggel-eend...quote:Op dinsdag 18 december 2007 12:06 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Maar ik ben maar 1.64...
Voel me net dat meisje van sjakie en de sjokoladefabriek... Een bosbes met armen en beetjes!
Je bedoelt daar daar?? Vraag het aan je vk!quote:Op dinsdag 18 december 2007 12:58 schreef k_i_m het volgende:
Ik heb nog een andere piercing. Moet die er eigenlijk ook uit?
.
.
Doe maar wel..... straksquote:Op dinsdag 18 december 2007 12:58 schreef k_i_m het volgende:
Ik heb nog een andere piercing. Moet die er eigenlijk ook uit?
.
.
Ik kan mij idnerdaad ook zo'n verhaal herrinneren, maar of dat nu van MUUS was?? Ik weet het niet.quote:Op dinsdag 18 december 2007 13:02 schreef Vivi het volgende:
Was het niet MUUS die ooit zei dat het tijdens de bevalling voelde alsof haar eh.."daar daar'in tweeen scheurde?
Dat is me altijd bijgebleven.
(Bij mij was dat trouwens niet zo hoor, maar in zou het risico niet nemen... ).
Als jij maar belooft niet zo stiekem te gaan bevallen als Faja.quote:Op dinsdag 18 december 2007 13:08 schreef Brighteyes het volgende:
Oh, nog even een huishoudelijke mededeling vanuit hier, ik krijg straks visite en die blijven ook eten dus het kan zijn dat ik de rest van de dag helemaal niet meer online kom na een uurtje of 2. Geen paniek dus.![]()
quote:Op maandag 22 mei 2006 16:27 schreef MUUS het volgende:
Voor nikky:
Vrouwen scheuren uit naar de anus toe. Dan denk je dus dat het *daar* pijn gaat doen als je ligt te bevallen. Neen, helemaal niet.
Weet je waar het pijn doet? Echt godsgruwelijk veel pijn?
JE CLITORIS!! DIE STAAT IN DE FIK EN HET VOELT ALSOF HET DOORMIDDEN SCHEURT!!
Als de verloskundige zegt: "Durf door de pijn heen te persen" zegt ze dus eigenlijk: "Durf het risico te nemen dat je NOOIT meer plezier van sex zult hebben."
Die clitoris is de reden dat je daarna ook niet meer durft te plassen. Het is gepijnigd, verplet en vermorzeld en de hele sensatie van in de fik staan krijg je ELKE keer weer als je gaat zeiken.
Leuk feitje, staat nooit in de boekjes, maar is 100% waar. Alstublieft.
quote:
bedanktquote:Op dinsdag 18 december 2007 12:00 schreef k_i_m het volgende:
[..]
.
Jij weet tenminste hoe je mensen gerst kunt stellenquote:
quote:Op dinsdag 18 december 2007 13:52 schreef Maneki.Neko het volgende:
[..]
bedankt
Oh spuit 11 zie ik
Ik heb mijn navelpiercing er maar uit gehaald, die na de bevalling we of ik hem er weer doorheen krijg. Vorige keer wel
Ah bedanktquote:
Ja, die heb ik!! Sinds gister zit ie erin... Maar ik vrees dat ik gewoon te lang heb gewacht.. Het is nu toch wel rood, en flink irritant.quote:Op dinsdag 18 december 2007 14:16 schreef RockabeIIa het volgende:
Je kunt zwangerschapspiercings zelfs online bestellen voor een paar euro, Ticootje (alloverpiercings bijv.)
Ik kwam op zo'n punt dat ik nog maar 1 mening daarover had: Boeie!quote:Op dinsdag 18 december 2007 14:17 schreef Ticootje het volgende:
Wat ik me ook een beetje afvraag... Voor de dikke buiken hier.
Hoe hou je de boel tussen je benen een beetje op orde? Mn buik zit nu echt in de weg bij het scheren, en ik zie ook helemaal niets. Het is een beetje op de tast... Maar echt glad krijg ik de boel dus niet...
Ja dat boeie... dat is ook wel zo.. maar stoppels dat irriteert..quote:Op dinsdag 18 december 2007 14:20 schreef dutchie het volgende:
[..]
Ik kwam op zo'n punt dat ik nog maar 1 mening daarover had: Boeie!
Toch nog wel wat geprobeerd bij te houden, op de gok. Een betere tip kan ik je niet geven.
Nee hoor, ik vind het geen taboe...quote:Op dinsdag 18 december 2007 14:22 schreef Lishe het volgende:
Betere tip? Misschien wil vriendlief je helpen? Ik vond het allemaal gedoe en mijn hoofd stond er echt niet naar, maar ik vond het de week na de bevalling zo prettig. 'makkelijk schoon te houden' zegmaar. Of moet dit in het taboe topic?
Ik zei ook altijd laat maar gaan. Maar op een gegeven moment heb ik toch Kevin ertussen gedruktquote:Op dinsdag 18 december 2007 14:22 schreef Lishe het volgende:
Betere tip? Misschien wil vriendlief je helpen? Ik vond het allemaal gedoe en mijn hoofd stond er echt niet naar, maar ik vond het de week na de bevalling zo prettig. 'makkelijk schoon te houden' zegmaar. Of moet dit in het taboe topic?
Ik keek bij onze rustige middelste op aanraden van de midwife hoe laat het was als ik het tiende beweginkje van die dag voelde. Zolang dat niet ineens drie uur later is was het goed. Maar misschien was dat gewoon om mij gerust te stellenquote:Op dinsdag 18 december 2007 12:43 schreef Brighteyes het volgende:
Over beweging vind ik trouwens wel lastig. Het is nooit een hele drukke baby geweest en nu dus nog steeds niet. Dus toen ik dat zei zei ze 'is het wel volgens normaal patroon'. Ehm ja... Volgens mij wel, maar wat is dan normaal.
Ik gooi er gewoon 1 x in de zoveel tijd een klodder ontharingscreme tegen aan...quote:Op dinsdag 18 december 2007 14:17 schreef Ticootje het volgende:
Wat ik me ook een beetje afvraag... Voor de dikke buiken hier.
Hoe hou je de boel tussen je benen een beetje op orde? Mn buik zit nu echt in de weg bij het scheren, en ik zie ook helemaal niets. Het is een beetje op de tast... Maar echt glad krijg ik de boel dus niet...
quote:Op dinsdag 18 december 2007 14:34 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Ik gooi er gewoon 1 x in de zoveel tijd een klodder ontharingscreme tegen aan...
K ben ook stukke minder "royaal" in het aanbrengen als de eerste keerquote:Op dinsdag 18 december 2007 14:37 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Dat heb ik nooit gedurft daaronder..
Ik gebruik de zooi om het rughaar vanquote:Op dinsdag 18 december 2007 14:42 schreef vamperotica het volgende:
[..]
K ben ook stukke minder "royaal" in het aanbrengen als de eerste keer![]()
![]()
:x Oeh ja....quote:Op dinsdag 18 december 2007 14:42 schreef vamperotica het volgende:
[..]
K ben ook stukke minder "royaal" in het aanbrengen als de eerste keer![]()
![]()
Ach steekje meer of minder...quote:Op dinsdag 18 december 2007 15:13 schreef Brighteyes het volgende:
Ik probeer het wel een beetje bij te houden, mede idd met het oog op 'na de bevalling' maar ik ben echt half uitgeput als ik eenmaal klaar ben, ik kom er echt nauwelijks meer bij en ben dan ook nog eens bang dat ik val of uitglij in bad, nee echt een pretje is het niet meer, maar ja... je moet wat toch...
stinkie vragen zou ook nog wel kunnen maar dat lijkt me ook weer zo'n gedoe, ik ben veel te bang dat hij me dan net even open haalt ofzo.
Ik vind het jeuken als het lang wordt...quote:Op dinsdag 18 december 2007 15:31 schreef Pruk het volgende:
Ik heb nog nooit het gevoel gehad dat ik het voor wie dan ook zou moeten weghalen. Het enige wat ik af en toe doe is wat bijknippen als het me echt te lang wordt.
(maar nou moet ik eerlijk zeggen dat mijn buik totaal nog niet in de weg zit bij nagels knippen, benen scheren of wat dan ook).
Ik zit heel vaak op de grond, omdat het tapijt zo lekker warm onder de bips is. Maar omhoogkomen is echt een ramp.quote:Op dinsdag 18 december 2007 15:51 schreef k_i_m het volgende:
Ik heb nog geen enorme buik, maar ik heb het idee dat mijn buikspieren gewoon op "off" staan, want ik kan me alleen nog maar omrollen om omhoog te komen. Erg lastig als je op de grond van de douche zit na het scheren met niks om je aan op te hijsen, zodat je op je zij naar het badmatje moet glibberen voordat je weer grip hebt.
Is ook nergens voor nodig. Ik dacht en deed precies het zelfde.quote:Op dinsdag 18 december 2007 15:31 schreef Pruk het volgende:
Ik heb nog nooit het gevoel gehad dat ik het voor wie dan ook zou moeten weghalen. Het enige wat ik af en toe doe is wat bijknippen als het me echt te lang wordt.
(maar nou moet ik eerlijk zeggen dat mijn buik totaal nog niet in de weg zit bij nagels knippen, benen scheren of wat dan ook).
Een badmatje!!! Dak daar nog niet aan gedacht heb!!quote:Op dinsdag 18 december 2007 15:51 schreef k_i_m het volgende:
Ik heb nog geen enorme buik, maar ik heb het idee dat mijn buikspieren gewoon op "off" staan, want ik kan me alleen nog maar omrollen om omhoog te komen. Erg lastig als je op de grond van de douche zit na het scheren met niks om je aan op te hijsen, zodat je op je zij naar het badmatje moet glibberen voordat je weer grip hebt.
Daar trap ik (bij nr 5) niet meer in...quote:Op dinsdag 18 december 2007 16:53 schreef _lotje_ het volgende:
ben ik weer!
en zonder kleintje in mn armen.... die zit nog veilig in mn buik...
maar dames wat lees ik nou... 78 kilo .. wat is dat nou net!!ik zit daar makkelijk 20 kilo overheen
nu ben ik wel 174 lang ongeveer, en heb n toeter zo groot als .. ehm... k denk wel n flinke watermeloen intussen. maak je daar toch geen zorgen om joh, geniet liever van je lijf
over n half jaar zien we wel weer verder! en daarna gaan we lekker sporten met zn allen
T enige waar ik me "zorgen" over maak ( wat dat betreft dan he....Hebben we het ff niet over het "is het wel gezond enzo....) Is at mn huid na al die zwangerschappen "te ver" uitgerekt is.... De rest komt wel met sporten enzo.... En wat striemen die je ziet vink ook niet zo erg.... Maar als daar een "frotje" huid zou blijven "bungelen"....quote:Op dinsdag 18 december 2007 17:26 schreef _lotje_ het volgende:
ja... 5... das net even anders dan 1 volgens mijdenk ook dat t per persoon weer anders is hoe je lijf herstelt. maar wat ik vooral bedoel is dat sommigen (j-lo las ik net nog, doet t ook al) zich zo'n zorgen gaan maken, ipv lekker genieten van die buik!
die buikspieren k_i_m, die schuiven opzijals je nu op je rug ligt en tilt je hoofd (en n stukje schouder misschien ook) op, dan zie je dat je buik in zo'n puntje omhoog komt... das omdat daar geen spieren meer zitten. je kunt dus niet anders meer dan schuin overeind komen
en das ook meteen t beste voor de kleine
quote:Op dinsdag 18 december 2007 17:34 schreef vamperotica het volgende:
[..]
T enige waar ik me "zorgen" over maak ( wat dat betreft dan he....Hebben we het ff niet over het "is het wel gezond enzo....) Is at mn huid na al die zwangerschappen "te ver" uitgerekt is.... De rest komt wel met sporten enzo.... En wat striemen die je ziet vink ook niet zo erg.... Maar als daar een "frotje" huid zou blijven "bungelen"....
Ja, maar dat gaat me ( vooral financieelquote:Op dinsdag 18 december 2007 17:41 schreef _lotje_ het volgende:
k heb er helaas geen ervaring mee wat de huid na afloop doet.. maar die zorgen kan ik me goed voorstellen ja...
k heb ooit 1 moeder gekend van 4 (waarvan de laatste 2 tegelijk kwamen) en toen ik daar een foto van zag op t strand (4 jaar na de bevalling)... man... alsof t n grietje van 20 was wat nog nooit iets in dr buik gehad had!!
das dan weer zo oneerlijk he...
maar.. (niet slaan ofzo he) ooit n buikwand correctie zou vrees ik dan, als de huid idd niet strakker meer wil worden, de enige oplossing zijn... toch?
Ik ben vier keer teruggeplooid, ga er vanuit dat dit de vijfde keer ook weer gebeurdquote:Op dinsdag 18 december 2007 17:49 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Ja, maar dat gaat me ( vooral financieel) te ver!!
Enzegt dan altijd zo lief opbeurend... Maar schatje, je hebt straks 5 kindjes rondlopen....
Dat hoeft niet iedereen aan mn lijf te zien jah
Allemaal heel erg bedankt voor al die felicitaties! Erg lief.quote:Op dinsdag 18 december 2007 15:26 schreef Spuuglokje het volgende:Faja gefeliciteerd!!!
Mooie namen ook (vooral die tweede !
) Past prachtig bij de naam Morgaine. Geniet lekker van je prachtige ventje.
Nou de verloskundige die had het er maar over dat ik een randje had en ze wou pas vliezen breken als ik echte persdrang had (dat gevoel dat je niet tegen kan houden of weg kan zuchten) want anders kwam dat randje misschien terug en omdat ik de vorige keer een knip had gekregen wou ze nu dat voorkomen door te wachten op volledige ontsluiting en breken van vliezen. En met warme washandjes werd geprobeerd om de boel daar soepeler te maken maar ik heb nog al een flinke knip gekregen de eerste keer en dat litteken weefsel is erg stug (bij perineum; ) en wou niet scheuren (wat ze dus wel hoopte ipv knip). Dus toch een kleine knip maar ik moet heel eerlijk zeggen dat het met plassen geen pijn doet zo klein is de knip en super gehecht.quote:Op maandag 17 december 2007 19:41 schreef Moonah het volgende:
[..]
Ehm, maar al dan niet een knip krijgen staat toch los van de ontsluiting?
Sterkte met je naweeėn.
nee ik vind het best zo. Het deed echt pijn. Nu is het al meteen minder... Misschien als het rode weer weg is, dan probeer ik het nog eens.quote:Op dinsdag 18 december 2007 20:13 schreef k_i_m het volgende:
Probeer anders evengoed nog even te spoelen met zout water, dan is het tien keer zo snel weer normaal.
ja zeg...wel even duidelijk aangeven tot hoe laat je van plan bent uit te gaan slapen he...quote:Op dinsdag 18 december 2007 22:59 schreef Brighteyes het volgende:
Even snel, ga nu afsluiten.
Niks aan de hand, en ik slaap morgen uit, dan weten jullie dat!
Mmmmm... zal 's kijken of t lukt!!quote:Op dinsdag 18 december 2007 18:31 schreef Tan het volgende:
[..]
Ik ben vier keer teruggeplooid, ga er vanuit dat dit de vijfde keer ook weer gebeurd
Heb trouwens nog nooit een buikfoto van jou gezien? Of doe je daar niet aan?
Moet je kindje tien keer per dag bewegen of zo?quote:Op woensdag 19 december 2007 09:47 schreef Pruk het volgende:
We zitten nog steeds binnen
Gisteren inderdaad 10 bewegingen gehaald, maar dat was puur omdat vlak voor het slapen gaan er nog even bewogen werd, anders waren het er maar 9 geweest
Ik heb al wel gemerkt dat nu met harde geluiden er wel extra beweging komt, dus die kleine zal wel gewoon veel aan het slapen zijn.
Dat staat wel in veel boekjes. Je moet dat elke dag bijhouden.quote:Op woensdag 19 december 2007 09:55 schreef Tan het volgende:
[..]
Moet je kindje tien keer per dag bewegen of zo?
Nou, hier zijn gelukkig ook wel stille momenten. Als ik mn hand op mn buik leg voel ik haar wel bewegen, maar dat is dan zachtjes. Als ik lekker bezig ben en ik let er niet op, dan kan er best een uurtje tussen zitten dat ik dr even niet voel.quote:Op woensdag 19 december 2007 10:14 schreef Vivi het volgende:
Ik hoorde destijds van mijn vlos dat je je kind elk uur tenminste 1 keer moet voelen.
Proestquote:Op woensdag 19 december 2007 10:31 schreef --Eveliene-- het volgende:
Goedemorgen dames
BE! Heb je je zoontje al in je armen? Ik had trouwens gedroomd dat hij Gilbert Rene ging heten
Nou heel offtopic...quote:Op woensdag 19 december 2007 11:05 schreef TearSong het volgende:
1x per uur de baby voelen haal ik hier regelmatig niet...het zijn echt vaste momenten op de dag waarop ze vrij druk is en ik haar regelmatig voel. Vanochtend is het toevallig vrij rustig...
Ticootje: inderdaad maar even kijken of je vandaag nog langs kunt bij de dierenarts dan..succes ermee!
En over katten gesproken...BE: hoe is het met jullie 'plaskater'? (goed, gaat een beetje offtopic...)
Mooi! Ik ben daar een jaar of 15 geleden ook geweest, ik vond het prachtigquote:Op woensdag 19 december 2007 01:36 schreef Renda het volgende:
Eveliene, ik woon in het noorden van Wisconsin.
Normaal gesproken zou ik ook niet tellen hoor, maar ik moet het nu echt specifiek bijhouden voor de gynquote:Op woensdag 19 december 2007 10:30 schreef Tan het volgende:
Goh, wist dat echt niet.
Maar ik heb hier ook vaak rustige dagen en de dag erna zit er een kleine herrieschopper in mijn buik. Dus ik let er eigenlijk niet op.
Aaneensluitende bewegingen moest ik als 1 tellenquote:Op woensdag 19 december 2007 11:06 schreef E.T. het volgende:
Hoe tel je die tien bewegingen dan? Soms als ik 's morgens wakker word, wordt er al flink gegymd dus dan zit ik zo aan die tien bewegingen..
Nou heb ik deze keer wel een erg rustig kind in m'n buik zitten (of m'n baarmoeder is gevoelloos geschopt door de voorgangers).. Elk uur een keer kom ik zeker niet aan.
scherpquote:Op woensdag 19 december 2007 13:40 schreef CrazyMoon het volgende:
nanalune, waar ben je!
heb je nog niet hier gezien vandaag!
Nou, doe er wat aan danquote:Op woensdag 19 december 2007 14:16 schreef Brighteyes het volgende:
Zou wel leuk zijn, vandaag weer een vers babietje!![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |