Waarbij ik van plan was om in een week a 4-5 mijn Macbook uti te faseren.quote:Op zondag 16 december 2007 20:37 schreef Geqxon het volgende:
Ik ga denk ik ook Leopard maar eens opnieuw installeren overigens. Het feit dat Safari hangt als een programma actief met mijn HDD bezig is begint behoorlijk uit mijn strot te komen. Om over de boot-tijd van 9 minuten maar te zwijgen.
Godzijdank komt er binnenkort eindelijk iets anders in huis om alle bestanden te managen, want die Macbook van mij heeft behoorlijk paupere specs hiervoor.
Jep. Apple biedt voor mij geen interresante hardware, waardoor ik weer terug naar Windows XP stap.quote:Op zondag 16 december 2007 20:43 schreef De_Hertog het volgende:
Heen en weer?
quote:Op zondag 16 december 2007 20:44 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Jep. Apple biedt voor mij geen interresante hardware, waardoor ik weer terug naar Windows XP stap.
Dat klopt niet. En dan nogmaals: Apple heeft voor mij geen aantrekkelijke hardware.quote:Op zondag 16 december 2007 20:49 schreef BaggerUser het volgende:
[..]
pssst... windows draait beter op een mac
Tot nooit meer ziensquote:Op zondag 16 december 2007 20:44 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Jep. Apple biedt voor mij geen interresante hardware, waardoor ik weer terug naar Windows XP stap.
Ongetwijfeld, maar dat is een andere topicreeks.quote:Op zondag 16 december 2007 20:56 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik heb nog steeds mijn iPods en Apple Wireless Keyboard.
quote:Op zondag 16 december 2007 21:39 schreef JoMo0 het volgende:
GPS voor Google Maps![]()
[ afbeelding ]
$ 89 . Februari volgend jaar.
Teringquote:Op zondag 16 december 2007 21:39 schreef JoMo0 het volgende:
GPS voor Google Maps![]()
[ afbeelding ]
$ 89 . Februari volgend jaar.
Ja hoor doe ik altijd, gewoon opslaan als en dan .ppt selecteren. Wel ff goed nakijken op een Windows computer niet alles werkt namelijk.quote:Op zondag 16 december 2007 22:17 schreef G.Fawkes het volgende:
heeft iemand enig idee of je met keynote ppt kunt opslaan? Wil een presentatie maken in keynote maar moet het morgen op een pc presenteren...
Inderdaad, kijk maar naar de batterij status op het plaatjequote:Op zondag 16 december 2007 21:47 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
![]()
![]()
Dat gaat alleen wel behoorlijk wat batterij slurpen, vrees ik zo...
edit: laat maar
Wat is een Slarioux pullen?quote:Op zondag 16 december 2007 20:56 schreef Tijn het volgende:
Die gex, die pulled gewoon een Slarioux.
Opslaan als PDF.quote:Op zondag 16 december 2007 22:17 schreef G.Fawkes het volgende:
heeft iemand enig idee of je met keynote ppt kunt opslaan? Wil een presentatie maken in keynote maar moet het morgen op een pc presenteren...
Hmja, maar als je een reis maakt van een paar uur in de auto en je kan hem dan nergens mee opladen. Misschien komt er nog een aansluiting onderaan de GPS module.quote:Op zondag 16 december 2007 22:48 schreef DJJoris het volgende:
Maar het lijkt mij dat je een GPS module ook niet nodig hebt als je thuis je iPhone zit op te laden toch? Alleen onderweg heb je zo een module nodig lijkt mij.
PDF is voor nerdsquote:Op zondag 16 december 2007 22:51 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Opslaan als PDF.
Animaties zijn voor 15 jarige breezer dozen.
Op de iPod Touch kan je ook foto's bekijken toch? Kantelt hij daar wel mee als je een foto bekijkt? Want als dat niet het geval is, dan is de sensor waarschijnlijk kapot.quote:Op zondag 16 december 2007 19:54 schreef ernstigezaak het volgende:
[..]
Het scherm kantel automatisch bij filmpjes ( Youtube bijv. ) Dat dan weer wel.
In het geval van Gex was het toch vast een puberale bevlieging.quote:Op zondag 16 december 2007 22:53 schreef Tijn het volgende:
[..]
Een MacBook ditchen om terug te gaan naar Windows.
Als ik die site goed lees staat er iets over een mini-USB-aansluiting, zeg maar wat camera's ook gebruiken. Vermoedelijk kun je'm dan gewoon via je computer opladen..quote:Op zondag 16 december 2007 22:51 schreef DaFrenk het volgende:
[..]
Hmja, maar als je een reis maakt van een paar uur in de auto en je kan hem dan nergens mee opladen. Misschien komt er nog een aansluiting onderaan de GPS module.
Overigens hoop ik gewoon op een iPhone met een ingebouwde GPS.. ooit..
Hoe stil is een Mac Mini? Stiller dan een Macbook?quote:Op zondag 16 december 2007 21:31 schreef Maidenfan het volgende:
Moest een windowscomputer even stil kunnen zijn als een mac mini zou ik XP ook niet direct afschrijven hoor...
Maar voorlopig zit ik goed bij apple...
Een kennis van mijn ouders had er vandaag 1 bij en die zei dat ie er voor mij ook wel een kon regelen voor 300 euro, weet alleen niet of dat die dan al geschikt is voor mijn simkaart of dat ik hem dan nog voor (waar hij het over had) 50 euro moet laten ombouwen. Als het dat 2e is zou het dus 350 euro zijnquote:Op maandag 17 december 2007 00:09 schreef DJJoris het volgende:
Dat is niet duur voor een iPhone, maar is hij dan niet gebricked o.i.d.?
Hoe stil Intel Mac mini's zijn, weet ik niet. Maar de Mac mini G4 van m'n vader heb ik nog nooit gehoord.quote:Op zondag 16 december 2007 23:42 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Hoe stil is een Mac Mini? Stiller dan een Macbook?
Mijn Macbook's fan zit meestal rond de 4500-5000RPM, en dan hoor je hem nog wel enigszins zoemen.quote:Op maandag 17 december 2007 00:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Hoe stil Intel Mac mini's zijn, weet ik niet. Maar de Mac mini G4 van m'n vader heb ik nog nooit gehoord.
M'n iMac is ook compleet geruisloos trouwens.
Van jou kan ik het wel begrijpen, aangezien jij hem ook gebruikt als DJ-tool en je discotheken alleen binnen komt met een Macbook Pro.quote:Op maandag 17 december 2007 00:40 schreef Sjoewe het volgende:
Terug naar windows? Nou het komende decennium in ieder geval niet meer.
Wat ga je uitvoeren in de states dan?quote:Op maandag 17 december 2007 00:59 schreef DutchErrorist het volgende:
Waar DE alweeeer op Washington vast zit..
Wat voer je allemaal uit op dat ding dan joh?quote:Op maandag 17 december 2007 01:03 schreef Geqxon het volgende:
Maar goed, Power Macs en Mac Pro's vind ik veel te duur. Ik wacht nu al maanden op een computer tussen de Mac Mini en Mac Pro, maar die blijft maar niet komen.
Nou, op het moment:quote:Op maandag 17 december 2007 01:04 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Wat voer je allemaal uit op dat ding dan joh?
Ik heb voor Mac Mini centjes zojuist een best aardig systeem besteld. Wat hier boven beschreven staat vind ik trouwens niet eens zo heel erg gek, meestal doe ik er nog wel een schepje boven op.quote:Op maandag 17 december 2007 01:10 schreef Sjoewe het volgende:
Als je een windows pc wilt die dat allemaal tegelijk doet mag je de beurs ook wel flink opentrekken
vakantiequote:Op maandag 17 december 2007 01:03 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Wat ga je uitvoeren in de states dan?
Vind je? Met name vanwege mijn hoge beeldschermresolutie (1920*1200) kan mijn Macbook het maar amper aan. Ik hou van multitasking.quote:Op maandag 17 december 2007 01:15 schreef Sjoewe het volgende:
Tja. Ik denk dat je aan het overdrijven bent geksie poppedropje
CMD+TAB? Vind ik stukken sneller dan Exposequote:Op maandag 17 december 2007 01:19 schreef Evil_Koekje het volgende:
Hoe kan je nou exposé niet gebruiken.
http://tweakers.net/reviews/727/5quote:Op maandag 17 december 2007 01:20 schreef Sjoewe het volgende:
Ik denk dat een Windows systeem voor dat geld weinig zaligmakend gaat zijn. Niet omdat ik haterig wil doen, als jij bij windows je heil vindt doe dat.
Maar ik bedoel kijk maar naar de specs voor Workstations bij bevoorbeeld de tweakers best buy. Dat is ook geen kattepis.
En wat jij hier beschrijft aan taken is ook meer dan huis tuin en keuken gebruik.
Ik zal morgen de Leopard voorwaarden eens even doorlezen.quote:Op maandag 17 december 2007 01:36 schreef Sjoewe het volgende:
Ehm nee. En Osx86 updaten is ook een crime. Je kan namelijk niet de gewone Apple updates gebruiken. Ik geloof dat het alleen legaal is zolang je een developer bent, maar dat is hear say
Omfg, nu al?!quote:Op maandag 17 december 2007 01:43 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik zal morgen de Leopard voorwaarden eens even doorlezen.Het begint al lekker:
[ link | afbeelding ]
En dat op een legaal systeem. Bastards.
Ik hou van je nietz. Nog meer dan mijn bicurious hamsters Hilda en Gerda.quote:Op maandag 17 december 2007 09:42 schreef nietzman het volgende:
Ah, dit is de "Haroe, de kenus rot op!" editie?
R.I.P. aan de voortbestaanden.quote:Op maandag 17 december 2007 09:55 schreef nietzman het volgende:
En ik haal de vlag weer binnen.
Ik vloog zonet van Wash. DC naar Denver en ze waren vergeten dat er flight-attendants mee moestenquote:Op maandag 17 december 2007 10:03 schreef Sjoewe het volgende:
Je vliegtuig zal maar een BSOD krijgen straks...
Ik heb Coda ook een tijd gebruikt, maar ik vind het maar niks. Iets te veel eye candy voor mijn smaak en weinig features die ik echt nodig had.quote:Op maandag 17 december 2007 09:01 schreef Battlefan het volgende:
Ik spreek even mijn liefde voor Coda uit
Ik houd dan ook van eye candyquote:Op maandag 17 december 2007 10:41 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Ik heb Coda ook een tijd gebruikt, maar ik vind het maar niks. Iets te veel eye candy voor mijn smaak en weinig features die ik echt nodig had.
Liever een scheur in je topcase dan een topcase in je scheur.quote:Op maandag 17 december 2007 11:13 schreef Sjoewe het volgende:
Ach liever candy in je eye dan eye in je candy.
quote:Op maandag 17 december 2007 11:07 schreef De_Hertog het volgende:
Leopard's Screen Sharing kan met twee terminal opdrachten worden omgetoverd in een complete remote desktop app: http://9to5mac.com/apple-(...)nces-hacked-34265477
Eigenlijk is het hetzelfde. Want als je bij een APR verzekering bijvoorbeeld een uitgeputte accu hebt, dan flikker je hem even de trap af, en krijg je een nieuwe.quote:Op maandag 17 december 2007 13:22 schreef Sjoewe het volgende:
Applecare is geen verzekering, het is de uitbreiding van de fabrieksgarrantie tot 3 jaar.
en moet je wel de 110E eigen risico betalen.quote:Op maandag 17 december 2007 13:28 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Eigenlijk is het hetzelfde. Want als je bij een APR verzekering bijvoorbeeld een uitgeputte accu hebt, dan flikker je hem even de trap af, en krijg je een nieuwe.
exposé mijn vriendquote:Op maandag 17 december 2007 13:53 schreef ikweetnix00 het volgende:
[..]
en moet je wel de 110E eigen risico betalen.
btw, ik heb net even voor het eerst op een macbook gewerkt. Viel me toch tegen. Had er meer van verwacht. Denk dat ik (voorlopig) maar van aankoop afzie. Zie niet in wat een mac meer kan toevoegen aan mijn activiteiten op een computer.
Het is en blijft gewoon een computer natuurlijk.quote:Op maandag 17 december 2007 13:53 schreef ikweetnix00 het volgende:
[..]
en moet je wel de 110E eigen risico betalen.
btw, ik heb net even voor het eerst op een macbook gewerkt. Viel me toch tegen. Had er meer van verwacht. Denk dat ik (voorlopig) maar van aankoop afzie. Zie niet in wat een mac meer kan toevoegen aan mijn activiteiten op een computer.
Het lijkt op een anticlimax af te gaanquote:Op maandag 17 december 2007 14:13 schreef Mr.Noodle het volgende:
Is dit het topic waar Geqsie naar het Windows topic gekickt wordt en de nieuwe Subnotebook van Apple aangekondigd wordt?
Herinstallatie?quote:Op maandag 17 december 2007 14:26 schreef Anthraxx het volgende:
Ik zit zwaar te twijfelen om een Macbook aan te schaffen. Mijn iBook heeft deze week al 20 reboots gehad, waarvan de eerste 10 alleen waren al om OSX te laten starten.
quote:Op maandag 17 december 2007 14:27 schreef nietzman het volgende:
Het is veel te koud voor blanken.
Idd! Dat wilde ik eigenlijk ook. Een pc tussen de krachtige Mac en de MacMIni, maar ach voor wat ik er mee wil volstaat de MacMini ook nog wel. Later koop ik wel zo een monster van een Macquote:Op maandag 17 december 2007 14:28 schreef Junkie het volgende:
Ik wil een nieuwe desktop mn XP bak is kut...
Steve, Waar is de +/-750 euro kostende BYODKM Mac desktop?En dan dus niet de Mini
BYODKM=Bring your own display, keyboard, and mouse
Inderdaad.... sinds augustus 2006 is hij niet meer geupdate, enkel de 3.0Ghz optie toegevoegd.quote:Op maandag 17 december 2007 14:41 schreef Sjoewe het volgende:
Ik geloof niet dat die er voorlopig komt eigenlijk.
Ze mogen wel eens opschieten met de nieuwe Mac Pro. Dat ding is echt hopeloos verouderd.
Mkay.quote:Geachte,
Wij stellen het op prijs dat u voor de Apple Online Store hebt gekozen.
Aangezien het door u bestelde Mac OS X versie 10.5 Leopard nog niet is verzonden, sturen we u in plaats hiervan de bijgewerkte versie van Leopard, Mac OS X Leopard versie 10.5.1.
De 10.5.1-update wordt aanbevolen voor alle huidige gebruikers van Mac OS X Leopard en verhelpt diverse algemene problemen. Met deze update wordt uw Mac nog stabieler, compatibeler en veiliger. Voor meer informatie over de Mac OS X 10.5.1-update klikt u hier:http://www.apple.com/support/downloads/macosx1051update.html
Mac OS X versie 10.5 Leopard bevat meer dan 300 nieuwe functies en voorzieningen, zoals een nieuw bureaublad met Stacks, een verbeterde Finder met Cover Flow en Snelle weergave, en Time Machine voor automatische back-ups.
Leopard kan worden geïnstalleerd op elke Mac met een Intel-, PowerPC G5- of PowerPC G4-processor (minimaal 867 MHz), 512 MB RAM en 9 GB vrije schijfruimte.
Als u meer wilt weten over het nieuwe Mac OS X Leopard en de nieuwe functies, technische specificaties en systeemvereisten wilt bekijken, klikt u hier: http://www.apple.com/macosx/
Om gebruik te maken van deze aanbieding, dient u nog openstaande betalingen zo spoedig mogelijk te voldoen. Zodra uw betaling is verwerkt ontvangt u een e-mail met een bevestiging van uw order.
U kunt de status van uw bestelling bekijken op onze website: http://store.apple.com/nl/orderstatus. Uw bestelling wordt binnen de komende 24 uur bijgewerkt.
Wij danken u voor uw bestelling en uw begrip, en stellen het op prijs dat u voor de Apple Online Store hebt gekozen.
Met vriendelijke groet,
De Apple Store
Ik ben er ook niet vies van, maar als het weinig tot niks toevoegt hoeft het van mij niet.quote:
Dat is dan ook waar ik Coda voor gebruik. Ik krijg een telefoontje, er loopt ergens op een website iets niet goed, Coda aan, dubbelklikken op de website, een aanpassing doen, Appeltje + S en hop, gaan met die banaan.quote:Op maandag 17 december 2007 15:13 schreef super-muffin het volgende:
[..]
Alhoewel de ingebouwde FTP functie wel erg handig is.
Nope. Is al gebeurd 1.5 maand terug. Dit is echt een hardware issue (vooral de errors met "Unknown instruction executed" zijn briljant zo nu en dan).quote:
Dan is er nog maar één ding dat je kunt doen....quote:Op maandag 17 december 2007 15:20 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Nope. Is al gebeurd 1.5 maand terug. Dit is echt een hardware issue (vooral de errors met "Unknown instruction executed" zijn briljant zo nu en dan).
quote:Op maandag 17 december 2007 15:58 schreef Geqxon het volgende:
Dan is er nog maar één ding dat je kunt doen....
[ afbeelding ]
TEH CLAW!
En nu snap ik hem pas.quote:Op maandag 17 december 2007 16:12 schreef Maidenfan het volgende:
De essentie van heel die tekst zit 'm in de laatste zin nochtans
Ik had er toevallig gister last van ja. Reboot fixde het..quote:Op maandag 17 december 2007 16:27 schreef X-Naut het volgende:
Het komt steeds vaker voor dat Leopard mijn schijven niet wil unmounten
Tuurlijk, met opnieuw opstarten is het probleem "verholpen", maar toch...
Hebben anderen hier ook last van ?
Ebay. Met de huidige dollarkoers verdien je al snel een paar tientjes door het uit de vs te halen.quote:Op maandag 17 december 2007 15:57 schreef Rock-shocker het volgende:
Het wordt tijd voor een nieuwe batterij voor mijn PowerBook. Nog 37% capacity.
Maar 120 euro is zoveel geld voor een bakje met Lithium en Ion
Je bent wel fan van Ebay hè .. koop je ook eten en kleren op Ebay ?quote:Op maandag 17 december 2007 16:31 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Ebay. Met de huidige dollarkoers verdien je al snel een paar tientjes door het uit de vs te halen.
Waar denk je dat Au3 vandaan komt?quote:Op maandag 17 december 2007 16:39 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Je bent wel fan van Ebay hè .. koop je ook eten en kleren op Ebay ?
quote:Op maandag 17 december 2007 16:41 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Waar denk je dat Au3 vandaan komt?
Ja. Ik heb er net een pizza besteld, nu nog 7 dagen wachten tot de veiling is afgelopenquote:Op maandag 17 december 2007 16:39 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Je bent wel fan van Ebay hè .. koop je ook eten en kleren op Ebay ?
Nog iets van importheffing moeten betalen oid?quote:Op maandag 17 december 2007 16:54 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Ja. Ik heb er net een pizza besteld, nu nog 7 dagen wachten tot de veiling is afgelopen
Giftwrapquote:Op maandag 17 december 2007 16:57 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Nog iets van importheffing moeten betalen oid?
Ik heb er zelfs een leven voor je gevonden, aarskwab.quote:Op maandag 17 december 2007 16:51 schreef Geqxon het volgende:
Ebay, zelfs voor de meest zieke fetishes.
iWork werkt prima.quote:Op maandag 17 december 2007 17:23 schreef G.Fawkes het volgende:
heeft iemand overigens enig idee hoe de beta van office for mac 2008 is? Want de alternatieven voor office zuigen echt aars ...
iWork werkt prima als je een student bent en alles lkkr simpel maakt maar als je bij een bedrijf werkt dat alles met office doet en ook nog templates en dynamische inhoudsopgave, dan werkt het ineens niet meer prima...quote:
Rosetta werkt prima als je meer dan 512 Mb hebt. Dat is mijn ervaring tenminste. Alleen het opstarten van Office duurt wat langer dan op een G4, maar daarna merk je er geen ruk meer van.quote:Op maandag 17 december 2007 17:38 schreef G.Fawkes het volgende:
office 2004 vertraagd mijn systeem onzettend, kan niet eens normaal scrollen door een document...
Aan je tekstgebruik te zien , vraag ik me af wat voor bedrijf . Maar goed voor mij werkt het prima . Office is ook een optie.quote:Op maandag 17 december 2007 17:36 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
iWork werkt prima als je een student bent en alles lkkr simpel maakt maar als je bij een bedrijf werkt dat alles met office doet en ook nog templates en dynamische inhoudsopgave, dan werkt het ineens niet meer prima...
Heb je wel genoeg ram ?quote:Op maandag 17 december 2007 17:38 schreef G.Fawkes het volgende:
office 2004 vertraagd mijn systeem onzettend, kan niet eens normaal scrollen door een document...
rosetta? Ik heb een 1 gb aan geheugen maar ik heb het direct geinstalleerd, dat office for mac? Is dat niet goed dan?quote:Op maandag 17 december 2007 17:39 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Rosetta werkt prima als je meer dan 512 Mb hebt. Dat is mijn ervaring tenminste. Alleen het opstarten van Office duurt wat langer dan op een G4, maar daarna merk je er geen ruk meer van.
Ik heb 1 gb aan ram dus. En eigenlijk boeit het me vrij weinig wat jij vindt van mijn taalgebruik en het bedrijf waar ik voor werk.quote:Op maandag 17 december 2007 17:41 schreef JoMo0 het volgende:
[..]
Aan je tekstgebruik te zien , vraag ik me af wat voor bedrijf . Maar goed voor mij werkt het prima . Office is ook een optie.
[..]
Heb je wel genoeg ram ?
Dat dus .quote:Rosetta is de naam van een emulator die computerfabrikant Apple ontwikkeld heeft voor Macintosh computers met Intel x86 processor(s). Deze software zit ingebouwd in Mac OS X 10.4 (Intel versie) en 10.5 om PowerPC programma code onzichtbaar te vertalen in code die de Intel processor kan gebruiken. Doordat alle code vertaald moet worden is er bij betreffende software sprake van enig snelheidsverlies. De gebruiker merkt echter niets van het vertaalproces; programma's gedragen zich zoals gewoonlijk.
B.S.quote:Op maandag 17 december 2007 17:46 schreef G.Fawkes het volgende:
De gebruiker merkt er niets van? Het is zo traag als dikke stront door een trechter, bij -40 graden, een helling op!
quote:Op maandag 17 december 2007 18:18 schreef kevne het volgende:
Ik zag vandaag in een MediaMarkt foldertje dat ze een macbook hebben voor 899E
Helaas, enkel shipping naar de V.S.quote:Op maandag 17 december 2007 17:05 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Ik heb er zelfs een leven voor je gevonden, aarskwab.
templates en dyn.inhoudsopgave werken in iWok 08 ook prima.quote:Op maandag 17 december 2007 17:36 schreef G.Fawkes het volgende:
[..]
iWork werkt prima als je een student bent en alles lkkr simpel maakt maar als je bij een bedrijf werkt dat alles met office doet en ook nog templates en dynamische inhoudsopgave, dan werkt het ineens niet meer prima...
Santa Rosa: Intel chipset.quote:
automator?quote:Op maandag 17 december 2007 21:21 schreef Geqxon het volgende:
Ik heb hier een mapje, met een heleboel submappen, en in deze submappen zitten diverse zipfiles. Hoe kan ik nu via Finder zoeken op *.zip en deze allemaal naar één map slepen? Is zoiets mogelijk? Want als ik in de map zit, en ik op "zip" zoek, dan vind hij verder niks...
Ik mijn macbook.quote:Op zondag 16 december 2007 20:54 schreef super-muffin het volgende:
Ik ga mijn PowerBook ook vervangen. Door de nieuwe subnotebook die op 15 januari komt.
Wat je er van merkt is dat de Santa Rosa chipset in de Macbook ondermeer de vernieuwde Intel videokaart heeft.quote:Op maandag 17 december 2007 21:22 schreef Anthraxx het volgende:
merk je daar als gebruiker wat van? En het zit toch alleen in de pro's?
quote:Op maandag 17 december 2007 00:45 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Mijn Macbook's fan zit meestal rond de 4500-5000RPM, en dan hoor je hem nog wel enigszins zoemen.
Neah, zit ook in de huidige macbooks, iets sneller, snellere bus, betere onboard graphics en lager energie verbruik...quote:Op maandag 17 december 2007 21:22 schreef Anthraxx het volgende:
merk je daar als gebruiker wat van? En het zit toch alleen in de pro's?
Ja, maar jij bent geen 20 GB aan files aan het uitpakken terwijl je 30 GB aan files inpakt en 40 GB over het netwerk kopieërt en 50 GB naar je firewire disk schrijft en een 1080p full HD film kijkt en aan het branden bent en je mail checkt en 10 websites tegelijk leest, swets.quote:Op maandag 17 december 2007 21:29 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]Die van mij zit rond de 1800RPM. Alleen met flash en dergelijk wil hij wel eens harder gaan draaien.
Dus ik kan prima WoW spelen op een huidige Macbook met dat Santa Rosa gebeuren?quote:Op maandag 17 december 2007 21:30 schreef ChOas het volgende:
[..]
Neah, zit ook in de huidige macbooks, iets sneller, snellere bus, betere onboard graphics en lager energie verbruik...
Gex is van mening dat je elke bit in je computer moet benutten zodat het geen stof kan vangen.quote:Op maandag 17 december 2007 21:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, maar jij bent geen 20 GB aan files aan het uitpakken terwijl je 30 GB aan files inpakt en 40 GB over het netwerk kopieërt en 50 GB naar je firewire disk schrijft en een 1080p full HD film kijkt en aan het branden bent en je mail checkt en 10 websites tegelijk leest, swets.
Ik doe dan ook wat meer met mijn Macbook dan er alleen maar naar staren. Want ja, als ik alles afsluit kom ik zelfs op 1500RPM.quote:Op maandag 17 december 2007 21:29 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]Die van mij zit rond de 1800RPM. Alleen met flash en dergelijk wil hij wel eens harder gaan draaien.
Drie porno films tegelijk, terwijl je aan een website klust, je mail beantwoord en 30 Gb aan porno zipped en unzipped?quote:Op maandag 17 december 2007 21:36 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik doe dan ook wat meer met mijn Macbook dan er alleen maar naar staren. Want ja, als ik alles afsluit kom ik zelfs op 1500RPM.
Ik heb al 2 deuken op de bovenkant, het stuk bij de knop om hem open te maken steekt een stukje naar buiten en er zit een deuk aan de onderkant bij de fans. Misschien moet ik er iets voorzichter mee doenquote:Op maandag 17 december 2007 21:32 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Dus ik kan prima WoW spelen op een huidige Macbook met dat Santa Rosa gebeuren?
Ik twijfel alleen nog tussen een MB en een MBP omdat de MBP wel een stevige behuizing heeft (tenminste, zo lijkt het).
Neuh, maar ik heb wel 5 tabs in safari, 2 tabs in ff, Citrix, mail, transmit, zend studio, cocoa Mysql, Itunes, iCal, Audium, The Gimp en X11 openstaan.quote:Op maandag 17 december 2007 21:31 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ja, maar jij bent geen 20 GB aan files aan het uitpakken terwijl je 30 GB aan files inpakt en 40 GB over het netwerk kopieërt en 50 GB naar je firewire disk schrijft en een 1080p full HD film kijkt en aan het branden bent en je mail checkt en 10 websites tegelijk leest, swets.
God, wat ben je toch ook een bokkelul.quote:Op maandag 17 december 2007 21:36 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik doe dan ook wat meer met mijn Macbook dan er alleen maar naar staren. Want ja, als ik alles afsluit kom ik zelfs op 1500RPM.
Dat is van de november 2007 upgrade.quote:Op maandag 17 december 2007 21:43 schreef Swetsenegger het volgende:
Heeft mijn Macbook nu al santa rosa, of is dat pas iets van dit jaar?
Ach, ik houd wel van dorpsgekkenquote:Op maandag 17 december 2007 21:42 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
God, wat ben je toch ook een bokkelul.
Zorg er nou maar eerst gewoon voor dat je eindelijk je plassertje eens tegen het perzikje van een meisje met hartslag mag wrijven.quote:Op maandag 17 december 2007 22:07 schreef Geqxon het volgende:
Pas maar op, straks kom ik met een "er doet iets het niet aan mijn Macbook" aanval!
Dat is wel heel sociaal hoor Sjoew.quote:Op maandag 17 december 2007 22:09 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Zorg er nou maar eerst gewoon voor dat je eindelijk je plassertje eens tegen het perzikje van een meisje met hartslag mag wrijven.
Boeiuh. Je kan je beter druk maken over die dingen in je hoofd die het niet doen.quote:Op maandag 17 december 2007 22:07 schreef Geqxon het volgende:
Pas maar op, straks kom ik met een "er doet iets het niet aan mijn Macbook" aanval!
Of een goed verlopen financiele transactie.quote:Op maandag 17 december 2007 22:12 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Dat is wel heel sociaal hoor Sjoew.
www.macwhores.com ?quote:Op maandag 17 december 2007 22:14 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Of een goed verlopen financiele transactie.
Ik kliktequote:
Ik heb het ook eerst geprobeerd hoorquote:
Aldus MacRumorsquote:Apple has issued security updates for Mac OS X 10.5.1, 10.4.11 (PPC), and 10.4.1 (Universal) today. The individual packages affected are listed:
Mac OS X 10.5.1: Core Foundation, CUPS, Flash Player Plug-in, Launch Services, perl, python, Quick Look, ruby, Safari, Samba, Shockwave Plug-in, Spin Tracer
Mac OS X 10.4.11: Address Book, CUPS, ColorSync, Core Foundation, Desktop Services, Flash Player Plug-in, gnutar, iChat, IO Storage Family, Launch Services, Mail, perl, python, ruby, Samba, Safari, Shockwave Plug-in, SMB, Spotlight, tcpdump, XQuery
A detailed breakdown of the security fixes are not yet available on Apple's site. The updates are recommended for all users.
De eerste keer booten blijft hij hangen, maar niet schrikken, even een geforceerde shutdown en hij boot weer normaal.quote:Op maandag 17 december 2007 22:43 schreef DaFrenk het volgende:
NetjesMoet overigens ook nog die Quicktime update binnen halen. Maar daar had iemand problemen mee? Systeem zou er trager van opstarten? Of was dat alleen maar de eerste maal?
Welkom in de MacBook PWN familiequote:Op maandag 17 december 2007 22:50 schreef Anthraxx het volgende:
Mijn ouders schieten een Macbook Pro voor. Die koop ik met 20% korting via ADC.
Zonder! Je wilt toch niet naar je eigen bakkes turen de hele tijdquote:Op maandag 17 december 2007 23:02 schreef Anthraxx het volgende:
Moet ik met of zonder glanzend scherm bestellen?
Wat Sjoewe zegt.quote:
Sluit ik me bij aan, nog 12GB te gaanquote:Op maandag 17 december 2007 23:21 schreef Sjoewe het volgende:
Geloof me, alle apps nemen zoveel plek in tegenwoordig. Wat extra cash voor een wat grotere harddisk is de moeite wel. Ik dacht dat ik ook wel rond zou komen met een 120GB, maar als ik nu weer zou kiezen had ik er wel een grotere in gestoken.
Mijn iTunes library staat op mijn iMac. Die neemt al 60 gb in beslagquote:Op maandag 17 december 2007 23:21 schreef Sjoewe het volgende:
Geloof me, alle apps nemen zoveel plek in tegenwoordig. Wat extra cash voor een wat grotere harddisk is de moeite wel. Ik dacht dat ik ook wel rond zou komen met een 120GB, maar als ik nu weer zou kiezen had ik er wel een grotere in gestoken.
Een iMac heeft gewoon DVI-out hoor...quote:Op dinsdag 18 december 2007 01:02 schreef DaMook het volgende:
Ik wil zo graag een iMac, maar ik ben zo bang dat ik mijn dualscreen setup ga missen l( . Ow en het is een stuk duurder dan een pc , ik twijfel nog steeds erg hard.
Ik heb ook geen itunes-lib op mn mbp staan. Maar dat houdt niet over.quote:Op maandag 17 december 2007 23:34 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Mijn iTunes library staat op mijn iMac. Die neemt al 60 gb in beslag.
Mijn iBook heeft een 40 gb schij waarvan 20gb vrij.
ben jaloersquote:
die zit er wel bij hoor.quote:Op dinsdag 18 december 2007 09:21 schreef Anthraxx het volgende:
Nou ja, ik heb het geld er gewoon niet voor. En ik vind het ook achterlijk dat je niet gewoon een DVI <> VGA converter erbij krijgt (die kreeg ik wel bij mijn iBook).
Don't.quote:
VGA? Wie gebruikt dat nog?quote:Op dinsdag 18 december 2007 09:21 schreef Anthraxx het volgende:
Nou ja, ik heb het geld er gewoon niet voor. En ik vind het ook achterlijk dat je niet gewoon een DVI <> VGA converter erbij krijgt (die kreeg ik wel bij mijn iBook).
Waarom heb jij toch op de een of andere manier de drang om alles wat andere personen doen te verafschuwen en af te kraken en alles wat je zelf doet als de standaard zien?quote:
Jaloezie of een gedragsstoornis ("ik kan niet blij zijn voor andere en mij niet inleven in andere mensen die niet meteen het nieuwste van het nieuwste hebben").quote:Op dinsdag 18 december 2007 09:58 schreef Tomasso het volgende:
[..]
Waarom heb jij toch op de een of andere manier de drang om alles wat andere personen doen te verafschuwen en af te kraken en alles wat je zelf doet als de standaard zien?
Wat is je fucking probleem nou? Wat boeit JOU het nou dat ik mijn miezerige inferieure presentaties, die niemand boeit, op een VGA beamer voor plebs toon op een Macbook van 2000 euro? Is dat *jou* probleem? Heb jij daar last van? Zoja, dan hoor ik het graag.quote:Op dinsdag 18 december 2007 10:05 schreef Geqxon het volgende:
Dan heb je een laptop van meerdere ruggen. En dan ga je hem met een plebs beamer zonder DVI verbinden.
Dan heb je een prachtige laptop, met Keynote, en dan ga je hem over VGA naar een beamer sturen? Dat vind ik dan enorm zonde.quote:Op dinsdag 18 december 2007 10:08 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Wat is je fucking probleem nou? Wat boeit JOU het nou dat ik mijn miezerige inferieure presentaties, die niemand boeit, op een VGA beamer voor plebs toon op een Macbook van 2000 euro? Is dat *jou* probleem? Heb jij daar last van? Zoja, dan hoor ik het graag.
De zaadcellen die je vader aan je moeder gaf na een wilde nacht in een motel aan de kant van de weg tussen Schubbekutteveen en Snits en aan een bepaalde levensvorm genaamd Geksie zijn verspild kunnen misschien ook wel als enorm zonde worden bestempeld. Niet dat ik het zeg hoor, maar misschien is het zo. Dat kan ook nee betekenen.quote:Op dinsdag 18 december 2007 10:11 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Dan heb je een prachtige laptop, met Keynote, en dan ga je hem over VGA naar een beamer sturen? Dat vind ik dan enorm zonde.
quote:Op dinsdag 18 december 2007 10:13 schreef Anthraxx het volgende:
ik gebruik geen Keynote.
Truequote:Op dinsdag 18 december 2007 10:16 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ieder zijn ding. PDFs presenteren beter vind ik
.
Ik denk dat ik de DVI poort er maar af ga slopenquote:Op dinsdag 18 december 2007 10:17 schreef Tomasso het volgende:
[..]
True
Maar owee als je het nu niet via VGA gaat doen
Dat zal hem lerenquote:Op dinsdag 18 december 2007 10:18 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ik denk dat ik de DVI poort er maar af ga slopen.
quote:Op dinsdag 18 december 2007 10:25 schreef Guppyfriend het volgende:
Denk aan de kerstgedachte Applevriendjes
Waarom fastforwarden we niet meteen gewoon naar Goede vrijdag en nagelen we die gek aan het kruis?quote:Op dinsdag 18 december 2007 10:25 schreef Guppyfriend het volgende:
Denk aan de kerstgedachte Applevriendjes
Jawel, maar dan is het vooral erg vervelend als er iemand binnenloopt en zegt dat je het ding niet gebruikt "zoals het hoort". Het is gewoon een gebrek aan inlevingsvermogen. Alles wat hij denkt dat goed is moet iedereen hebben en als iemand een andere manier van werken aanhoudt dan is diegene maar een sukkel.quote:Op dinsdag 18 december 2007 10:36 schreef Guppyfriend het volgende:
@Anthraxx, ik zeg toch ook helemaal niet dat je niet blij mag zijn?? Ik ben juist heel blij voor je! Je moet je Mac gewoon gebruiken zoals je dat zelf wilt, jij betaalt er toch voor!
tsja, jammer voor hem dan, maar je hoeft je er niet aan te blijven storen. Negeer het maar.quote:Op dinsdag 18 december 2007 10:38 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Jawel, maar dan is het vooral erg vervelend als er iemand binnenloopt en zegt dat je het ding niet gebruikt "zoals het hoort". Het is gewoon een gebrek aan inlevingsvermogen. Alles wat hij denkt dat goed is moet iedereen hebben en als iemand een andere manier van werken aanhoudt dan is diegene maar een sukkel.
En ik vroeg alleen maar of er een DVI <> VGA converter meegeleverd werdquote:Op dinsdag 18 december 2007 10:39 schreef JoMo0 het volgende:
Echt hè , waarom een pagina volspammen met VGA of DVI . De meeste beamers hebben VGA . En wat dan nog ; je hoeft toch niet aan een plaatje te voldoen dat je DVI moet gebruiken . Overigens ik gebruik ook VGA , dus wat dan ?
Dus Anthraxx veel succes met die mooie MBP .![]()
Ik baal enorm dat mijn iBook kapot is. Echt waarquote:Op dinsdag 18 december 2007 10:40 schreef Guppyfriend het volgende:
is ook kut...
maar je moet dat gewoon relativeren (in mijn geval met de kerstgedachte) en lekker verder gaan met blij zijn met je eigen dingen.
zo ben ik ook blij met mijn macjes, mijn konijntje en mijn 17 jaar oude auto![]()
50 cent.quote:Op dinsdag 18 december 2007 10:38 schreef super-muffin het volgende:
Iemand nog interesse in een iPod Touch?
kan me voorstellen... dat soort dingen komen altijd ongelegen.quote:Op dinsdag 18 december 2007 10:41 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Ik baal enorm dat mijn iBook kapot is. Echt waar. Ik had liever volgend jaar een nieuwe laptop gekocht
.
BNC FTW! Heerlijk al die koppelstukjesquote:Op dinsdag 18 december 2007 10:24 schreef Anthraxx het volgende:
Ik vraag aan Apple of ze een laptop met BNC Connectoren willen leveren
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 18 december 2007 11:42 schreef Anthraxx het volgende:
Besteld. Nu nog de bevestiging afwachten.
Zo te zien is ie al weer weggehaaldquote:Op dinsdag 18 december 2007 11:39 schreef Junkie het volgende:
En de iPhone staat nu op de BelCompany tussen de verwachte toestellen!
iew, snel gaan dan. alsof ze t erom doen.quote:Op dinsdag 18 december 2007 12:27 schreef DaFrenk het volgende:
Verdomme.. nu zie ik mijn backlight allweer knipperen.. zo maar naar de winkel.. vandaag is echt de laatste dag nog
Ik hoef vast niet te vermelden dat de 1GB naar 4GB upgrade bij een Macbook 800 euro kost?quote:Op dinsdag 18 december 2007 12:54 schreef JoMo0 het volgende:
Zo . Het geheugen zakt nog steeds . Nu 35 euro voor een 2 GB reepje ..
Link link link! Als het tenminste MBP proof is.quote:Op dinsdag 18 december 2007 12:54 schreef JoMo0 het volgende:
Zo . Het geheugen zakt nog steeds . Nu 35 euro voor een 2 GB reepje ..
Waarom begin jij nu te doen als zo'n windows-fanboi die apple wil pakken op kulargumenten? Ja dat kost zoveel in de apple-store, nee dat kost een pak minder als je 't zelf doet.quote:Op dinsdag 18 december 2007 13:09 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik hoef vast niet te vermelden dat de 1GB naar 4GB upgrade bij een Macbook 800 euro kost?
Ik vind het enkel grappig. Dat twee latjes van 2 gigabyte bij apple meer dan 800 euro kost. Alsof Jobs ze zelf gezegend heeft.quote:Op dinsdag 18 december 2007 14:08 schreef Maidenfan het volgende:
[..]
Waarom begin jij nu te doen als zo'n windows-fanboi die apple wil pakken op kulargumenten? Ja dat kost zoveel in de apple-store, nee dat kost een pak minder als je 't zelf doet.
Bij Alternate.nl en ja dat past ook in een MBP.quote:Op dinsdag 18 december 2007 13:13 schreef Maravilla het volgende:
[..]
Link link link! Als het tenminste MBP proof is.
Grappig om te zien hoe jij 3 topics geleden Steve nog persoonlijk wilde pijpen, en nu ineens sarcastisch doet. Eindelijk terug op aarde?quote:Op dinsdag 18 december 2007 14:22 schreef Geqxon het volgende:
[..]
Ik vind het enkel grappig. Dat twee latjes van 2 gigabyte bij apple meer dan 800 euro kost. Alsof Jobs ze zelf gezegend heeft.
quote:Op dinsdag 18 december 2007 11:54 schreef Battlefan het volgende:
Zo te zien is ie al weer weggehaald
Bij Alternate verkopen ze enkel Kingston ValueRAM (KVR). Als je getest geheugen wilt hebben moet je van Kingston de KTA-MB667.... reepjes nemen.quote:Op dinsdag 18 december 2007 14:24 schreef JoMo0 het volgende:
Bij Alternate.nl en ja dat past ook in een MBP.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |