Alexxxxx | woensdag 12 december 2007 @ 22:31 |
Bussentopic #8: blup deed de bus | |
sander89 | woensdag 12 december 2007 @ 22:44 |
Ik hoorde ook dat nieuwe bussen rijden op lijn 40?SPOILER | |
Dr_Flash | woensdag 12 december 2007 @ 22:44 |
Moet ik die Zweedse Volvo's hier nou weer posten? ![]() ![]() | |
Peterselieman | woensdag 12 december 2007 @ 22:58 |
quote:Mja dat is ook goed. Hoe minder Fryskerbarrels ik hier in Fryslân zie rijden hoe beter het is ![]() | |
Peterselieman | woensdag 12 december 2007 @ 22:59 |
quote:Waarom ook niet. | |
Dr_Flash | woensdag 12 december 2007 @ 22:59 |
Ik heb nog niet één Zuidtangentbus in Utrecht rond zien rijden overigens ![]() ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 12 december 2007 @ 23:00 |
quote:Voor deze keer dan. Hebben we meteen wat inhoudelijkheid bij den kop hmm ![]() Kristianstad (Zweden), 2 december 2007: ![]() ![]() Norrköping (Zweden), 3 december 2007: ![]() Norrköping (Zweden), 5 december 2007: ![]() | |
Peterselieman | woensdag 12 december 2007 @ 23:07 |
Zien er mooi uit ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 12 december 2007 @ 23:10 |
Bij die 118 zat wel een gloeiend lekker sappig vrouwspersoon achter het stuur ![]() Maar toen ik ontdekte dat de bus maar nauwelijks duurder was dan de taxi heb ik verder geen bus meer genomen daar hmm ![]() | |
Peterselieman | woensdag 12 december 2007 @ 23:14 |
quote:Die bussen moeten eerst allemaal verbouwd worden. Enkele weken geleden was er al eentje gereed, maar ja misschien vindt xx het nog geen tijd om ze in te zetten of is het toeval dat jij ze nog niet gezien hebt. | |
Dr_Flash | donderdag 13 december 2007 @ 08:48 |
Hoezo moeten ze verbouwd worden dan? Utrechters kunnen toch op dezelfde stoeltjes zitten als Amsterdammers? Of denk ik nu te simpel? | |
Ou-Tannu | donderdag 13 december 2007 @ 12:44 |
quote:vinnik ook! | |
Peterselieman | donderdag 13 december 2007 @ 13:34 |
quote:Ander uiterlijk en een stadsindeling ipv streekindeling, waarbij de stoelen nieuwe bekleding krijgen. | |
Ou-Tannu | donderdag 13 december 2007 @ 17:35 |
Pfft vandaag ook weer eens een andere smaak amba200 gehad ![]() | |
Diemietuhriej | donderdag 13 december 2007 @ 23:37 |
Waarom rijden er op lijn 127 nu al een week ofzo allemaal fucking oude bussen? Is een Hermes lijn in Noord limburg.. Allemaal nu zo'n vierkante waar je eerst een kilometer moet klimmen voordat je erin zit, kan zo geen plaatje vinden.. Route 6962.. Ik heb in een week tijd al 2 keer een kapotte bus gehad ![]() ![]() En ook alleen maar oude chauffers, van een jaar of 70 ofzo? Dit allemaal ipv de Berkhof Ambassaders. Iemand enig idee waarom een busmaatschappij dit zou doen? | |
Willy84 | zaterdag 15 december 2007 @ 13:13 |
tvp | |
Battlefan | zaterdag 15 december 2007 @ 13:28 |
Bus Vind Post ![]() | |
Ofyles2 | zaterdag 15 december 2007 @ 19:52 |
quote:Met de streekindeling was niets mis mee. De capaciteit van de ZT-AG300's is (of was) 45 zit- en 93 staanplaatsen. Gelede Berkhofs kunnen maximaal 130 personen vervoeren en Citaro G's slechts tussen de 120 (de Citaro GÜ) en 132 (ZT-Citaro G's). En de 160 personen die de Van Hool AGG300's kunnen vervoeren, steken schril af tegen de Mercedes-Benz CapaCity. Dat terwijl een CapaCity slechts 19,54 meter lang is en een zelfs AGG300 24,78 meter lang. Misschien is Mercedes-Benz iets efficiënter in het inrichten van wagens. | |
Ofyles2 | zaterdag 15 december 2007 @ 20:19 |
Misschien hoort het hier niet thuis, maar volgende weekeinde is het busvervoer in de regio Waterland gratis, evenals het daaropvolgende weekeinde. Sympathieke acties van Arriva. ![]() | |
Ou-Tannu | zaterdag 15 december 2007 @ 21:49 |
met de feest dagen al het OV Gratis doen :w ![]() | |
ghizzer | maandag 17 december 2007 @ 11:43 |
tvp:P | |
Peterselieman | vrijdag 21 december 2007 @ 22:03 |
Arriva heeft een stuk of 16 Duvedecs van xx overgenomen. Deze gelede bussen hebben gereden rond Uithoorn. Arriva gaat deze bussen blauw stickeren en tijdelijk op de P-citybussen inzetten in Groningen. Dit net krijgt namelijk per 6 januari een uitbreiding en Arriva had er te weinig bussen voor. | |
Dr_Flash | vrijdag 21 december 2007 @ 22:22 |
What de heck is een duvedec? Dat rijmt wel trouwens. Overigens plan ik morgen een rondje waarbij ook Uithoorn aangedaan zal moeten worden ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 21 december 2007 @ 22:24 |
Zoeen bedoel ik:![]() | |
Ou-Tannu | vrijdag 21 december 2007 @ 22:31 |
Die kunnen ze beter hier in zetten ipv die KUT Fryskers.. | |
Peterselieman | vrijdag 21 december 2007 @ 22:32 |
Zag de 9043 vanochtend op lijn 95, jouw lijntje. Gelukkig deze week ook enkele Fryskers op die lijn gezien ![]() | |
Ou-Tannu | zaterdag 22 december 2007 @ 00:47 |
quote:vandaag had ik geen bus :> | |
Willy84 | zaterdag 22 december 2007 @ 19:21 |
Had ik al gemeld dat de nachtbus in Amsterdam 50 cent duurder wordt vanaf 1 jan. 3.50 ip 3 euro ![]() | |
zwahiel | zondag 23 december 2007 @ 14:38 |
WTN deed een XX Amba 200 bus in de stadsdienst van GVU gisteren. Ze probeerden met een Amba de stadslijn 2 te rijden, maar wel achter de gewone lijn 2. Ook de film klopte, op de bus stond keurig 2 - Museumkwartier. Dacht dat de huisstijl op bussen in GVU lijnen gehandhaafd bleef. Niet dat we ineens allemaal gare Amba's in Utrecht rond hebben crossen op GVU lijnen! Ga 's snel weg. | |
Dr_Flash | zondag 23 december 2007 @ 14:41 |
Xx 0wnt GVU min of meer, de laatste tijd. Zoiets is het. Wat dan veel merkwaardiger is, is dat er ook ergens EEN gelede bus van de Luxemburgse Spoorwegen (!!) rondrijdt door Utrecht. Ik zie hem 's avonds weleens rijden in de Uithof. | |
Gnittoo | zondag 23 december 2007 @ 17:55 |
over citaro's gesproken, in leeuwarden staan sinds deze week 2 gelede citaro's voor de stadsdienst ![]() | |
Peterselieman | zondag 23 december 2007 @ 18:02 |
Schop ze de streekdienst in en dan met name op lijn 22 ![]() | |
Willy84 | zondag 23 december 2007 @ 18:05 |
Die hebben wij ook ![]() ![]() ![]() Helaas is de wasmachine in Noord naar de klote gereden. Chauffeur reed al weg toen die nog bezig was. ![]() Monteurs zijn waarschijnlijk mege kerstinkopen aan het doen ![]() | |
Peterselieman | zondag 23 december 2007 @ 18:07 |
Zelfs het materieel bij Arriva is nog schoner ![]() | |
Willy84 | zondag 23 december 2007 @ 18:15 |
quote:Gaan we nu opscheppen over de wasmachine van Arriva ![]() Je ziet het verkeerd, dat is nou DE nieuwe huisstyl van het GVB ![]() Arriva vervoer in Waterland was vandaag trouwens gratis. Was wel druk. En ook de wagens daar zijn schoner. | |
Peterselieman | zondag 23 december 2007 @ 18:20 |
quote:Nee, want Arriva gebruikt ook erg weinig wasmuntjes, zodat het materieel niet al te vaak gewassen wordt. | |
Battlefan | zondag 23 december 2007 @ 18:35 |
quote: NEEEEEEEEEEEEEEE! Geen Amba's in Utrecht! Dat mag niet! ![]() Misschien was het voor InfoXX? ![]() | |
zwahiel | zondag 23 december 2007 @ 20:32 |
quote:Ik gok dat laatste eigenlijk ja, was straks in de stad zag dezelfde Amba rondrijden maar nu achter lijn 3 aan, toen ik terug kwam bij HC kwam ie weer keurig achter lijntje drie terug gereden. Dus ik vermoed ook zoiets ja. Dan zijn lijn 1, 2 en nu dus 3 al geindexeerd voor InfoXX... Schrok wel even omdat de lijnfilm ook compleet met goeie info was, maar ja achteraf gezien heb je dat ook nodig om InfoXX te programmeren. Trouwens over die opmerking dat XX de eigenaar van GVU is, dat klopt maar GVU blijft wel een zelfstandige dochter net als Hermes binnen Connexxion. Met eigen huisstijl, directie en eigen faciliteiten. Al kan GVU nu wel gebruik maken van TechnoService, TS kan dat ook bij GVU. Maar alles op aanvraag en niets zomaar. Niet dat je XX bussen in plaats van Hermes of GVU bussen ziet, zoals Veolia wel doet (kwam bij Venray een BBA B91 bus tegen ![]() ![]() Trouwens weet iemand wat er gaat gebeuren met de nieuwe 9000 serie voor GVU, de oude Zuid Targent bussen. Ze zijn inmiddels voor de helft ingestroomd alleen, ze hebben een ander lettertype op de film staan. Is dat een test om te kijken welk het mooiste en best leesbare is, of blijft dat zo? | |
Battlefan | maandag 24 december 2007 @ 00:18 |
quote:de 7800 serie bedoel je? ![]() ![]() ![]() Ik dacht overigens dat een bus uit de 7800 serie al bezig was geweest voor InfoXX op alle lijnen en dat alleen 2 nog moest, omdat die niet gaat met een gelede. Maar dat was dus kennlijk voor de lol ofzo ![]() | |
zwahiel | maandag 24 december 2007 @ 12:11 |
ja weet niet zag 'm laatst ook op lijn 1 rijden, was gewoon een amba 200. Net als op lijn 3. Wederom een Amba. Vond 't al vreemd want normaal gesproken kan zelfs een Amba niet op lijn 2 rijden. Ze hebben er niet voor niets midibussen voor aangeschaft. Over die opmerking van de MB Capacity, da's leuk enzo, maar 't ding is nog altijd in de testfase, is gruwelijk lelijk en kost naar alle berichten een bult meer dan een super van Hool NewAGG300. En die NewAGG300 ziet er tonnen beter, imposanter en mooier uit dan een gewone gelede bus op steroids zoals die Capacity. En nog iets, een van Hool is 100% gelijkvloers. Iets wat alle concessiehouders willen, maar niemand meer doet ineens. Overal verschijnen ineens half gelijksvloerse bussen. Amba's, Lions City's, allemaal niet gelijkvloers. Beetje verlakkerij als je 't mij vraagt. Over een paar weken is maar één bedrijf in Nederland wat 100% gelijkvloerse bussen heeft en dat is het GVU. | |
Peterselieman | maandag 24 december 2007 @ 19:38 |
Heb vandaag weer verschillende xx bussen zien rijden in Fryslân en zonder uitzondering zagen ze er erg, erg smerig uit van buiten. | |
kip_zonder-kop | maandag 24 december 2007 @ 20:00 |
Toen ik voor het eerst in die nieuwe MB Citaro van het GVB (kijkt op dit moment naar de TT en realiseert zich dat hij nu een grote overtreding begaat... ![]() ![]() Die bussen maken trouwens tijdens het rijden af en toe een vreemd geluid, net alsof de bus een scheet laat (ik heb het niet over het "tss" geluid dat volgens mij vrijwel elke bus maakt), dat is me nog niet eerder opgevallen bij de Mercedes Citaro bussen van Arriva/Connexxion. | |
Gnittoo | maandag 24 december 2007 @ 21:38 |
quote:de integro die ik vandaag mee had: ![]() ![]() wasstraat in leeuwarden zal wel kapot zijn geweest. | |
StateOfMind | maandag 24 december 2007 @ 21:59 |
Over zwartrijden gesproken! ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 25 december 2007 @ 00:37 |
quote:jezus ![]() dat je daar nog mee alkmaar durfde te verlaten ![]() | |
2cv | dinsdag 25 december 2007 @ 00:47 |
Als ik 's ochtends vroeg naar mijn werk rijd zie ik in de verte de bus rijden. Als ik 's ochtends net op tijd naar mijn werk rijd moet ik de bus die bij de halte staat passeren. Als ik 's ochtends (veel) te laat naar mijn werk rijd zie ik geen bus. | |
zwahiel | woensdag 26 december 2007 @ 14:18 |
overigens wel vette chille zaken die Veolia op haar haltepalen aan het installeren is! Ze zijn er zonnepanelen op aan het bouwen, met beneden een display waarop de vertrektijd van de komende bus op komt te staan en welke lijn eraan komt. Wel creatief opgelost moet ik zeggen, 't geheel ziet er wel ok uit. Zal kijken of ik ff een foto kan schieten ervan. | |
swollywood | woensdag 26 december 2007 @ 14:40 |
Gisteren met lijn 199 van Heerenveen naar Sneek in een ![]() ![]() Wat een hondehok op wielen. Daar stap ik nooit weer in ![]() Daarna met lijn 47 van Sneek naar Woudsend. Die buschauffeur was blijkbaar in kerststemming, want die reed gisteren in smoking (incl. vlinderstrik) en alle passagiers mochten een kerstkrans uit zijn trommeltje pakken ![]() | |
Peterselieman | woensdag 26 december 2007 @ 21:19 |
Vanmiddag in een Frysker barrel gezeten, waarbij de sjoof in Zwaagwesteinde een afslag miste. Hij moest achteruit rijden om alsnog rechtsaf te kunnen slaan ![]() | |
zwahiel | donderdag 27 december 2007 @ 00:29 |
quote:Dan moet je toch dromen, want die bus (op hetzelfde cassis gebaseerd dan die Volvo gelede bussen) is alweer een tijdje uit de running. Was een gele met beige achtige bus. Die overigens als zeer prettig ervaren werd omdat je tegenover elkaar kon zitten in de lange weg, dus niet vis-vis maar gewoon van de ene kant van het raam naar de andere kant. Het waren overigens Zwitserse bussen, twee stuks, waarvan er eentje vrij snel uit de dienst ging en de ander als ondersteuning een klein jaartje of anderhalf in dienst was. Maar inmiddels zijn ze allebei afgevoerd. | |
Ofyles2 | donderdag 27 december 2007 @ 01:49 |
quote:Mijn Zaanse Citaro's, wat doet Connexxion? ![]() | |
Ofyles2 | donderdag 27 december 2007 @ 01:53 |
quote:Volgens mij doen de oudere Citaro's het ook. Bij de gelede versies hoor je dat 'scheetgeluid' het duidelijkst. | |
Ofyles2 | donderdag 27 december 2007 @ 01:57 |
quote:Dat is dan ook tegen de regels, want GVU zet in de regel alleen lagevloersbussen in in de avonduren en op zon- en feestdagen. | |
Dr_Flash | donderdag 27 december 2007 @ 10:22 |
regels regels ![]() ![]() | |
Ofyles2 | donderdag 27 december 2007 @ 13:19 |
GVU heeft volgens mij de regels met de gemeente Utrecht opgesteld. | |
kip_zonder-kop | vrijdag 28 december 2007 @ 16:07 |
Vandaag was ik van plan om met de 34 naar Amsterdam CS te reizen. Totdat er echter een bus van het merk Wright van Arriva verscheen (lijn 173 naar Amsterdam CS), wat volgens mij een vrij zeldzame inzet is. Een aantal zitvlakken van een paar stoelen zaten los, waaronder de mijne, waardoor ik tijdens het remmen bijna op de grond belandde met zitvlak en al. Gelukkig had ik me nog net vast kunnen grijpen. Het ging om dit type bus: ![]() Oja, vandaag trouwens een MB Citaro op lijn 18 en 22 gespot, het zal niet lang meer duren denk ik voordat de Volvo`s en gehuurde bussen hun laatste rondjes hebben gereden. | |
Dj-Flash | vrijdag 28 december 2007 @ 16:14 |
[quote]Op vrijdag 28 december 2007 16:07 schreef kip_zonder-kop het volgende: Vandaag was ik van plan om met de 34 naar Amsterdam CS te reizen. Totdat er echter een bus van het merk Wright van Arriva verscheen (lijn 173 naar Amsterdam CS), wat volgens mij een vrij zeldzame inzet is. Een aantal zitvlakken van een paar stoelen zaten los, waaronder de mijne, waardoor ik tijdens het remmen bijna op de grond belandde met zitvlak en al. Gelukkig had ik me nog net vast kunnen grijpen. Het ging om dit type bus: [ afbeelding ] [ Bericht 19% gewijzigd door Dj-Flash op 28-12-2007 17:29:14 ] | |
Battlefan | vrijdag 28 december 2007 @ 16:26 |
quote:Hier wordt niet over het GVB en Citaro's gepraat ![]() | |
Dj-Flash | vrijdag 28 december 2007 @ 17:30 |
quote:Ik dacht dat de MB Citaro's alleen vanuit noord rijden | |
Ou-Tannu | vrijdag 28 december 2007 @ 18:57 |
Wrights vallen nieuw ook al van ellende uit elkaar.. das niets nieuws :w | |
Gnittoo | vrijdag 28 december 2007 @ 19:27 |
quote:geen uitstapdeur? gisteren gespot in bolsward, een MAN bus voorzien van kerstverlichten en een aanhanger met slee. ![]() ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door Gnittoo op 28-12-2007 19:47:10 ] | |
kip_zonder-kop | vrijdag 28 december 2007 @ 20:18 |
Ja, een uitstapdeur zat er nog wel in hoor. Hoewel de chauffeur een probleem met het openen daarvan had toen iemand met kinderwagen erin wilde. Maar goed, ik hoor dat Wrights toch niet de beste bussen zijn, het zorgt in ieder geval wel voor een beetje afwisseling. | |
Peterselieman | vrijdag 28 december 2007 @ 20:20 |
quote:De 5942 en 5943 rijden tegenwoordig vast in Waterland. Deze bussen heeft Arriva nog vrij kunnen maken om het tekort aan bussen in Waterland nog enigszins te compenseren. | |
Ou-Tannu | vrijdag 28 december 2007 @ 20:46 |
quote:AHA! die heb ik dus eerder hier in Joure gezien bij de benzine pomp ![]() | |
Willy84 | vrijdag 28 december 2007 @ 22:45 |
quote:Sinds wanneer heeft Arriva een materieeltekort? Ik weet wel dat ze laatst 1 bus uit de huurbussen serie, bedoeld voor het GVB hadden gehuurd, ook zie ik meestal in de ochtendspits wat vage wagens voorbij komen. (TCR ook weleens gespot). Hoogstens hebben ze een zelf gecreeerd materieeltekort, door krap te plannen. ![]() | |
Ofyles2 | vrijdag 28 december 2007 @ 23:23 |
quote:Die bus op de foto is toch een Wright Renown, want die heeft een Volvo B10BLE-chassis. De Wright Commander heeft een achterzijde dat enigszins lijkt op die van een VDL Berkhof Diplomat. Inmiddels is de Wright Commander afgelost door de Wright Pulsar, die qua technische verbeteringen in het chassis en de motor te vergelijken valt met de ALE-120 (de nieuwe Berkhof Ambassador 200). | |
Ofyles2 | vrijdag 28 december 2007 @ 23:25 |
quote:Gelukkig zijn de nieuwe bussen voor Hoeksche Waard nog net op tijd ingestroomd, het was anders nog veel leuker geworden. | |
Peterselieman | vrijdag 28 december 2007 @ 23:40 |
quote:Het tekort ontstaat idd door veel te krap in te plannen. TCR is voor Arriva een subcontractor en voert al dan niet met eigen bussen diensten uit in Waterland, maar ook wel in andere concessies. Onder de noemer TCR rijden erg veel verschillende soorten bussen. | |
Ofyles2 | zaterdag 29 december 2007 @ 00:07 |
quote:TCR had die O405GN gehuurd. Die was bij GVB administratief ingeschreven als 1225, maar een gelede Citaro van GVB vloog in lichterlaaie voorbij de Schipholtunnel. | |
Ofyles2 | zaterdag 29 december 2007 @ 00:09 |
quote:TCR is ook actief in Zeeuws-Vlaanderen voor Veolia en zal misschien ook Arriva ondersteunen in Hoeksche Waard. | |
Peterselieman | zaterdag 29 december 2007 @ 00:36 |
quote:Die ondersteuning gaat TCR zeker verlenen, omdat ze 14 amba's aangeschaft hebben alsmede enkele andere bussen. Ze gaan in ieder geval de scholierenlijnen voor Arriva uitvoeren. En over die uitgebrande bus bij de Schipholtunnel: bedoel je niet de TCR91 die op de A4 in de brand heeft gestaan? | |
zwahiel | zaterdag 29 december 2007 @ 01:32 |
quote:Valt nog wel mee, als ik af en toe andere maatschappijen zie rondtuffen, Veolia die met een B89 de weg nog op durft bijvoorbeeld (wel onder BBA vlag maar toch!) Maar 't valt me wel op dat kleine 'vervelende' mankementen niet meer snel opgelost worden. Op veel AG300's hangen bijvoorbeeld stukken voor de verlichting van de film, die kun je makkelijk weghalen, maar dat gebeurd niet. Of defecte film verlichting, en soms loszittende zittingen in de LPG bussen. Ook rommelen sommige LPG bussen wel verdacht aan de achterkant. Dat is eigenlijk pas sinds de verzelfstandiging van GVU dat 't zo is. Overigens rijden de Volvo's ook nog wel eens spitsdiensten hoor. Dat mogen ze zolang de gehele vloot nog niet uitgerust is met laagvloersbussen. Uitzondering voor de Volvo's. | |
Ofyles2 | zaterdag 29 december 2007 @ 02:08 |
quote:Inderdaad. | |
Ofyles2 | zaterdag 29 december 2007 @ 02:10 |
quote:Tegenwoordig schijn ik in mijn hoofd een logboek bij te houden van rariteiten van het rollend materieel bij GVB en Connexxion. De 7819 die voor het eerst vanuit de Sluispolder werd ingezet, heeft nu nog steeds een defect LCD-scherm aan de achterzijde en daar is helemaal niets aan gedaan tot nu toe. | |
Willy84 | zaterdag 29 december 2007 @ 10:16 |
Btje wazig verhaal: In de nieuwe GVB Citaro's hoorde ik in 1 wagen (nr niet opgeschreven) door de omroep installatie dat bekende geluid van ale je met een mobiel bij een spieker van een radio gaat bellen. Dan hoor je zo 'piep, piep, etc' btje wazig | |
zwahiel | zaterdag 29 december 2007 @ 12:51 |
't valt me wel steeds meer op, dat bussen steeds meer opgekalefaterd worden maar daarna steeds meer zichtbare defecten vertonen voor reizigers. LCD's die niet werken, losse stoelen, verlichting die niet werk, niet werkende film. Een film die niet te lezen is, doordat de verlichting erachter niet werkt. Dat soort dingen zijn gewoon storend en vervelend. En ik heb steeds meer 't idee dat er steeds minder naar gekeken wordt. | |
Willy84 | zaterdag 29 december 2007 @ 13:32 |
Bekend verhaal. Defecte displays etc zijn zwaar bekend en irritant. Voor de dagelijkse reiziger nog wel uit te komen. Voor de toerist en de gelegenheids ov gebruiker ronduit afschrikwekkend. Kijk eens naar de metro, op lijn 53, 54 staan standaard niks ingesteld. Op de displays boven het perron dan weer wel. Maar hoe weet een toerist dat een metro waar lijn 53 opstaat en een display boven het perron 54 aangeeft, lijn 54 is. | |
zwahiel | zaterdag 29 december 2007 @ 16:15 |
idd, nou vind ik dat bij metro's nog wel mee vallen, je mag er vanuit gaan dat wat op het display boven je staat ook aankomt zeg maar. Daar gaat men over 't algemeen vanuit. Maar op een bus in het donker is dat stierlijk vervelend, zo'n haltefilm die niet belicht is. Of aan de films aan de zij- of achterkant die niet belicht zijn of soms helemaal niet werken. Dat is gewoon hinderlijk. Ook zie je vaker dat de lampjes aan de zijkant eraf gereden zijn. Die worden wel bij een beurt gemaakt, maar feitelijk mag het niet kunnen. | |
Willy84 | zaterdag 29 december 2007 @ 17:28 |
Bij de metro vind ik het dan helemaal niet meevallen. Wat vaak gebeurt is dat er het GVB logo voorop staat en op de andere kopbak van hetzelfde stel bv lijn 53 en op het andere stel staat dan lijn 54 en achterop bv niet instappen. Dat heb ik vaker dan eens gezien. De displays boven de perron zijn (inprinciepe ![]() Als je ziet hoeveel bussen er rondrijden met defecte lijnen displays ![]() Bv op een halte waar 2 lijnen halteren zie je een bus staan, als het de bus is die je niet moet hebben wandel je rustig verder anders trek je een sprintje, maar je ziet het dus niet ![]() Af en toe vraag ik me echt af hoe de mens ooit een raket naar de maan heeft geschoten ![]() Voorts krijgen alle metro's cq sneltrams die naar Amstelveen rijden: deze dus: http://nl.wikipedia.org/wiki/Metro_Amsterdam#Serie_S1_en_S2 nieuwe deuren van de firma Ventura, na de proef is Alstom/Hubner afgevallen. Verder voor de geinstresseerden van de Citaro's geledes vandaag op de lijnen: 18, 22, 33, 34, 35 edit: de wasmachines in Noord zijn blijkbaar ook gemaakt. Het ziet er weer redelijk toonbaar uit. | |
Ofyles2 | zaterdag 29 december 2007 @ 18:34 |
Mijn broertje zag ook een Citaro op lijn 21, de 337. | |
kip_zonder-kop | zaterdag 29 december 2007 @ 18:57 |
Yep, ik heb vandaag ook een Citaro op lijn 21 gespot. Gaat hard zeg, worden er eigenlijk ook gelede DAF/Jonckheere vervangen? De displays schijnt het GVB inderdaad niet erg snel te maken. Vandaag ook een tram zonder lijnnummer gezien (aan de voorkant) en dat is geen uitzondering. | |
Gnittoo | zaterdag 29 december 2007 @ 19:25 |
quote:van de topictitel blijft maar weinig over ![]() | |
Ofyles2 | zaterdag 29 december 2007 @ 20:25 |
quote:Het zijn Volvo B7LA's, maar die muteren als konijnen. Je weet nooit op welke lijn ze komen. | |
Ofyles2 | zaterdag 29 december 2007 @ 20:30 |
quote:In Groot-Brittanië (uitgezonderd Londen) is het normaal dat alle ongelede bussen geen uitstapdeur hebben en dat gelede bussen slechts twee deuren hebben. Zodoende is het zwartrijdersprobleem minder erg dan in Nederland, maar de bestuurderscabines zijn wel zo geconstrueerd zodat buschauffeurs niet beroofd kunnen worden. | |
Ofyles2 | zaterdag 29 december 2007 @ 20:32 |
quote:Die TT is bewust gekozen, omdat een zekere user iedereen begon lastig te vallen over de Citaro's. | |
Peterselieman | zaterdag 29 december 2007 @ 20:40 |
Arriva blijft tot 1-1-2009 het vervoer op de Friese waddeneilanden verzorgen. In de tussentijd worden opnieuw de wensen van de provincies en gemeenten geïnventariseerd en wordt er een nieuwe aanbestedingsprocedure uitgeschreven. | |
Willy84 | zaterdag 29 december 2007 @ 21:03 |
En waarom blijft Arriva dat doen? Ik geef zelf maar antwoord want het is oud nieuws: niemand zag brood in die consessies en geen enkele firma heeft ingeschreven. Het is natuurlijk niet erg winstgevend consessies met die grote aantallen reizigers en bussen daar, uhm. Ik zeg; maak van heel Friesland 1bus consessie. | |
Alexxxxx | zaterdag 29 december 2007 @ 21:07 |
ik vond het leuk om op Vlieland destijds een bus van Taxi Centrale Renesse te zien ![]() ![]() | |
Willy84 | zaterdag 29 december 2007 @ 21:12 |
Kunnen ze daar beter niet de taxi heel goedkoop maken ofzo. Dat lijkt me dan goedkoper.nl | |
Willy84 | zaterdag 29 december 2007 @ 21:34 |
Wat plaatjes uit London ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Btje wazig, op het ene plaatje gaan er 6 miljoen mensen per dag met de bus op de andere 5.5. ![]() | |
Ofyles2 | zaterdag 29 december 2007 @ 21:42 |
De gelede Citaro's (Chariots of Fire) schijnen de ergste vijanden van de Londenaren te zijn, maar de meeste argumenten die gebruikt worden om de gelede bussen uit Londen te verbannen zijn louter het product van opgekropte emotie en onderbuikgevoelens. Gelede bussen hebben zich kunnen bewijzen op het Europese vasteland, maar de Britten houden star vast aan Routemasters en dubbeldekkers. | |
Willy84 | zaterdag 29 december 2007 @ 21:45 |
Toch leuk, de liefde voor 'hun' bus. Wat ik dan niet snap is dat daar helemaal geen dubbeldekstreinen rijden en bijna geen enkeldeks bussen. Precies omgekeerd aan hier. | |
Ou-Tannu | zaterdag 29 december 2007 @ 22:01 |
quote:1 Frysker heen sturen en belbus van maken ![]() | |
swollywood | zaterdag 29 december 2007 @ 23:48 |
quote:Kunnen ze niet alle fryskers er heen sturen? ![]() | |
Ofyles2 | zondag 30 december 2007 @ 01:48 |
quote:In Groot-Brittanië geldt een kleiner omgrenzingsprofiel dat de inzet van dubbeldekkers onmogelijk maakt. Bij een explosieve reizigerstoename moeten de perrons verlengd worden, elk viaduct verhogen levert alleen maar financiële en infrastructurele ellende op. Als ik echter zou moeten kiezen tussen een gelede bus of een dubbeldekker, dan ga ik voor het eerste. | |
ghizzer | zondag 30 december 2007 @ 16:47 |
nog niet eens zo heel lang geleden, maar dit was echt een mooi straatbeeld in zwolle.. vetter dan de ambassadors...![]() | |
Willy84 | zondag 30 december 2007 @ 18:05 |
Moet eerlijk zeggen dat ik hem niet zo vind ![]() Vanmiddag om een uur of 14.00 was er een bericht dat er een vechtpartij gaande was in een tram waarbij de conducteur betrokken was (!). Om de prijsverhogingen voorlopig te omzeilen heb ik alvast een voorraadje ingeslagen ![]() ![]() verkoper van het GVB was niet eens verbaasd ![]() Vandaag lijn 48 trouwens, net als vorige week, niet geleed. Ben benieuwd of dit permanent is. | |
sander89 | zondag 30 december 2007 @ 18:54 |
quote:Hoeveel gaan ze dan om hoog? | |
Alexxxxx | zondag 30 december 2007 @ 18:57 |
whehe, herkenbaar, eind december lam kopen aan buskaarten ![]() Maar goed ik heb nu eenjaar en een dag een autootje ![]() | |
Willy84 | zondag 30 december 2007 @ 19:08 |
Heej dat is voor t eerst dat ik hoor dat jij een auto hebt! Dat is geen goede actie! Je moet op de Frysker wachten die 1 x per uur gaat! btw strippenkaarten gaan 20 cent ps omhoog, althans de roze. De andere weet ik niet. | |
zwahiel | zondag 30 december 2007 @ 21:13 |
Alexxxxx heeft veelsteveel auto's ![]() Maar te weinig Lada's maar teveel Citroens en Ocults. ![]() | |
Ou-Tannu | zondag 30 december 2007 @ 21:55 |
![]() verder op wat mongolen die niet konden wachten met vuurwerk tot morgen, oftewel dat was een Supervlinder oid onder die Frysker ![]() | |
Peterselieman | zondag 30 december 2007 @ 21:58 |
Hoeveel schade had dat barrel? | |
Alexxxxx | zondag 30 december 2007 @ 22:04 |
quote:Ik ben in onderhandeling over een Niva. Kom 800 tekort ![]() ![]() | |
Ou-Tannu | zondag 30 december 2007 @ 22:10 |
quote:teweinig.. t reed gewoon door ![]() | |
Willy84 | dinsdag 1 januari 2008 @ 13:40 |
Vannacht op weg naar Noord kwam ik ongeveer 10 gesloopte bushokjes tegen ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 2 januari 2008 @ 09:01 |
GVU is lekker bezig vandaag: 1e bus met eoa blonde doos aan het stuur rijdt voor mijn neus weg terwijl ik op tijd bij de halte ben, 2e bus is heul nooit op komen dagen, 3e bus reed te laat, waardoor ik uiteindelijk 12 minuten heb staan wachten op een bus die iedere 5 minuten rijdt ![]() ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 2 januari 2008 @ 13:41 |
quote:die bussen hebben gewoon nog allemaal een kater... ![]() ![]() trekt wel bij in de loop van de week ![]() | |
Willy84 | woensdag 2 januari 2008 @ 13:59 |
hadden jullie al op gvb.nl gekeken? Verdomme iedere bezoeker krijgt zo'n inlogscherm. Net of ik daar werk. | |
Dr_Flash | woensdag 2 januari 2008 @ 14:25 |
quote:Ja, net alsof dit soort gekut niet gewoon standaard is bij dat hoerebedrijf he ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 2 januari 2008 @ 14:30 |
quote: whehe.. ![]() bij XX gaat t als ik de verhalen mag geloven ook niet zo goed met de punctionaliteit ![]() | |
Peterselieman | woensdag 2 januari 2008 @ 19:43 |
De eerste staanplaatsen op de stadsdienst in Lw onder het bewind van xx zijn een feit. Wat wil je ook met een fryskerbarrel ![]() Verder heeft xx nog geen bestemmingsaanduidingen bij de bussen ingeprogrammeerd. Een goed begin dus ![]() Straks wel even een plaatje | |
Peterselieman | woensdag 2 januari 2008 @ 21:49 |
Arriva heeft de zaken in Hoekschewaard goed onder controle naar het schijnt. Alles rijdt en rijdt op tijd. Is wel eens anders geweest. Toch las ik op een ander forum nog een minpuntje:quote: | |
Peterselieman | woensdag 2 januari 2008 @ 21:51 |
Stadsdienst Leeuwarden Nieuw:![]() ![]() Oud: ![]() | |
swollywood | donderdag 3 januari 2008 @ 02:02 |
quote:Ieks, er staat "maxx" op dat Frysker-barrel i.p.v. Frysker ![]() Dat staat hier in Zwolle ook op de stadsbussen, straks gaan ze die krengen hier ook nog inzetten ![]() Na mijn eerste Frysker-ervaring op 1e kerstdag was ik net zo blij dat ik voorlopig niet meer naar FLR hoefde. ![]() | |
Peterselieman | donderdag 3 januari 2008 @ 12:21 |
MAXX is het stadsbusconcept van xx. Dit hoeft dus nog niet te betekenen dat die bus ook echt in Zwolle gaat rijden | |
Ou-Tannu | donderdag 3 januari 2008 @ 13:56 |
quote:maar die bus is toch officieel een frysker? gezine zn nummer ? | |
Gnittoo | donderdag 3 januari 2008 @ 14:03 |
quote:die bus is gewoon een vdl procity. het vervoersconcept voor friesland heet frysker (daarom staat dat ook op de procity's en ambassadors) en voor de stad maxx. | |
Peterselieman | donderdag 3 januari 2008 @ 14:04 |
Het busje is een VDL ProCity en behoorde tot de serie Fryskers. | |
Ou-Tannu | donderdag 3 januari 2008 @ 14:20 |
ach jullie weten wat ik bedoel :w ![]() | |
Ofyles2 | donderdag 3 januari 2008 @ 20:35 |
quote:Het probleem is weer verholpen. | |
Dj-Flash | donderdag 3 januari 2008 @ 21:21 |
quote:De nieuwe Citaro's rijden nu ook vanuit garage zuid en west maar ik weet niet op welke lijnen vanuit zuid en west ze nu rijden weet jij het ? | |
StateOfMind | donderdag 3 januari 2008 @ 23:06 |
![]() | |
Ofyles2 | vrijdag 4 januari 2008 @ 01:10 |
quote:De Citaro's zijn te vinden op de lijnen 18, 19, 21, 22, 33, 34, 35 en 37. Ik ga je de nachtlijnen niet vertellen. En nu aan iets anders denken. | |
zwahiel | vrijdag 4 januari 2008 @ 03:10 |
domme vraag, maar waarom moet zo'n micro busje apart ontwikkeld worden voor Nederland. Bedoel in andere landen rijden die dingen ook rond, half Zuid Amerika loopt op van die kleine busjes. Waarom worden ze niet gewoon geimporteerd of een concept over gekocht ipv een VW om te bouwen naar dit soort grappen...? Is toch veel goeiekoper voor VDL of hoe zit dat eigenlijk? | |
zwahiel | vrijdag 4 januari 2008 @ 13:05 |
btw 't is gewoon eigenlijk te beschamend voor woorden, maar de helft van de bussen uit de 7800 reeks zijn gewoon alweer bezaait met mankementen... Wat is er zo moeilijk aan om gewoon die lijnfilms VERLICHT TE HOUDEN!?!?!?!?! Groot deel van de reeks rijdt rond met aan een kant geen verlichting en de achterlijnfilm onverlicht... ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 4 januari 2008 @ 14:10 |
Bedoel je de 7800 serie van xx of van Arriva? | |
ReisT | vrijdag 4 januari 2008 @ 15:31 |
Of die van GVU? Daarbij viel me net ook op dat ze, zoals gewoonlijk, het dak vergeten zijn: dat is nog steeds Zuidtangent-rood. | |
Peterselieman | vrijdag 4 januari 2008 @ 15:41 |
GVU valt onder xx, dus had ik die daarom niet genoemd ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 4 januari 2008 @ 15:56 |
Ondanks dat het niet mag, kan ik het niet laten, omdat ik dit plaatje tegenkwam op OViB:![]() | |
kip_zonder-kop | vrijdag 4 januari 2008 @ 18:39 |
Hehe, gelukkig zien die dingen er nu weer een stuk schoner uit. Gisteren zat ik trouwens in een MB Citaro met een constant haperende speaker. Ook was achterin de radio van de chauffeur via de speakers te horen, er bleek een jongetje in lijn 15 zijn moeder kwijt te zijn, was een van de berichten die voor alle passagiers hoorbaar was. | |
Dj-Flash | vrijdag 4 januari 2008 @ 20:47 |
quote:scholierenlijn 249 ook hoorde ik | |
Ou-Tannu | vrijdag 4 januari 2008 @ 20:53 |
quote:gezellig toch? ![]() | |
zwahiel | vrijdag 4 januari 2008 @ 22:18 |
quote:Dat komt omdat een of andere klootviool bedacht heeft dat men beter kan stickeren. Zodoende kunnen de bussen nog 's gebruikt worden. Over het algemeen is dat ineens de trend in busland. Toch ga ik zelf nog altijd gewoon voor ouderwets overspuiten, betere resultaten, ziet er beter uit en zo neem je ook het hele ding mee en loop je meteen eventuele plekjes na op (roest)schade. En ik bedoelde de xx serie. Waarom dat xx die serie niet gewoon gewisseld heeft met de al bestaande GVU serie nummering is nog steeds een raadsel. Op deze manier weet je straks niet meer waar welk materieel is, bij welke werkmaatschappij enzo. Als ze gewoon uit 41xx serie nummers aan de 78xx hadden gegeven en vice versa had iedereen zijn eigen nummertjes nog (althans GVU nog ![]() | |
Ou-Tannu | vrijdag 4 januari 2008 @ 22:22 |
of je plakt er gewoon een 1 voor ![]() | |
Alexxxxx | zaterdag 5 januari 2008 @ 00:39 |
Of de beide Flashers even normaal willen doen, dank u. En het is voor de gemoedsrust in het topic inderdaad beter het in ieder geval dit deel niet meer over het GVB, Citaro's, en bepaalde buslijnen te hebben.... | |
Dr_Flash | zaterdag 5 januari 2008 @ 10:14 |
ja sorry, ik had moeten gaan slapen. ![]() | |
Willy84 | zaterdag 5 januari 2008 @ 11:58 |
Shit, heb ik wat gemist ![]() ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 5 januari 2008 @ 16:23 |
Heb wel een screenshotje ![]() | |
Alexxxxx | zaterdag 5 januari 2008 @ 16:31 |
ksssst! ![]() | |
Willy84 | zaterdag 5 januari 2008 @ 20:12 |
Iemand die in dit topic heeft gepost heeft van mij een PM ![]() | |
kip_zonder-kop | zaterdag 5 januari 2008 @ 20:17 |
quote:Jammer, dan heb ik dus niks meer te zoeken hier... Bedankt, Dj-Flash! ![]() | |
Dj-Flash | zaterdag 5 januari 2008 @ 20:24 |
quote:Je mag door posten in dit topic er was iemand die een beetje ruzie zat te zoeken in dit topic en dat was Dr-flash laat je niet wegjaggen door andere en voor de duidelijkheid ik had geen berichten gepost met scheldwoorden. | |
Alexxxxx | zaterdag 5 januari 2008 @ 20:48 |
BUSSEN jongens.. BUSSEN... Geen geneuzel, geen gescheld... Niet uitlokken... En als je weet dat iemadn ruzie loopt te zoeken ga je daar gewoon niet op in. En om het goede voorbeeld te geven: Merk en type: Opel Blitz - Domburg Eigenaar: onbekend Land van herkomst: Nederland Locatie: Assen: TT circuit Datum: 30 september 2007 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Bijzonderheden: foto genomen bij Historie op Assen ( FEHAC event) | |
Dr_Flash | zaterdag 5 januari 2008 @ 22:05 |
quote: quote:Ja, dat het gisteren mis ging was mijn schuld. Dat is verwijderd, dat moest ook. En daarmee had het vanmorgen al afgelopen moeten zijn stelletje ramptoeristen. Bussen posten of bekke dicht. Alexx heeft gelijk. basta. | |
Alexxxxx | zaterdag 5 januari 2008 @ 23:50 |
Meindert Talma - BUSLIJN 1, 17.35 UUR in de stadsbus kwam een dikke jongeman naast me zitten hij zei: ‘goedenavond mag ik jou eens wat vragen vind je het ook niet jammer dat als je ’s avonds thuiskomt er niemand is die voor jou het eten al heeft klaarstaan? ik wil geen eten uit een plastic bakje ik wil een lekker gezond warm prakje gemaakt door zo’n mooie dame in zo’n sexy mantelpakje? met daaronder een zwart slipje als een draad tussen haar kuiten die ze zo nu en dan speciaal voor me uit doet’ | |
zwahiel | zondag 6 januari 2008 @ 04:02 |
euhm Alexxxxx ![]() Drugs are bad, mkay... | |
Willy84 | zondag 6 januari 2008 @ 10:23 |
quote:Bij mij dan niet, het begint focking irritant te worden ![]() | |
Alexxxxx | zondag 6 januari 2008 @ 14:08 |
quote:Busgerelateerde songtexten posten mag ook ![]() | |
zwahiel | dinsdag 8 januari 2008 @ 02:30 |
Veeloliejah vanmorgen weer fijn, keurig 5 minuten te laat op de plek van bestemming (de AANSLUITING op de IC naar Edh vanuit Vl) FIJN! Kon ik weer lekker lang wachten ![]() En dat is echt niet de eerste keer, kan dat niet ergens gereclameerd worden? | |
kip_zonder-kop | dinsdag 8 januari 2008 @ 20:16 |
Vanmiddag een Duvadec (eigenlijk zeg ik veel liever Volvo ![]() Zeldzame spot of vaker voorkomend beeld nu deze bussen van de lijnen 170/171/172 zijn verdwenen? | |
Gnittoo | dinsdag 8 januari 2008 @ 20:21 |
quote:Duvedec ![]() | |
Ofyles2 | woensdag 9 januari 2008 @ 18:02 |
quote:Zeldzaam, want normaal rijden daar Amba's en Citaro G's. Maar vroeger was Noord-Holland het terrein van de Duvedecs, de nieuwe bussen hebben een einde gemaakt aan hun dominantie. De Duvedecs rijden nu alleen in Almere, Zwolle en Eindhoven. Eigenlijk moeten de Duvedecs zo snel mogelijk weg. Het zitcomfort is hartstikke bedroevend en ze rammelen te veel (vooral de aanhanger). Connexxion zou daarvoor effectief met de lagevloersbussen moeten schuiven. | |
Willy84 | donderdag 10 januari 2008 @ 19:16 |
quote:Die had ik dus ook al gespot in Noord. Vond ik wel opvallend omdat ze op die lijnen naar Zaandam eigenlijk altijd lagevloers mat inzetten. Dan komen ze met die oude bus aanzetten. Waar overigens wel sublieme banken inzitten! Opmerkelijk genoeg ben ik op lijn 32 ook weer waterstoffen tegen gekomen, terwijl ik doorgekregen had dat het per 1 jan afgelopen zou zijn. Snap ik ook niet helemaal meer ![]() ook kwam ik dit puike bericht weer tegen, zo zie je dat de kansen jongeren hun kansen weer goed benut hebben. http://www.gvb.nl/reizige(...)chadezonderinfo.aspx schade, zónder info 8 januari 2008 De hoeveelheid schade rond Oud en Nieuw blijkt groter dan wij in eerste instantie dachten. Een aantal haltes is totaal vernield, andere hebben beschadigde of verdwenen informatievitrines. Het gevolg: haltes zonder enige vorm van beschutting. Haltes zonder reisinformatie. Geen lijnenkaart. Geen haltevertrekstaat. Wel een schadepost. En een hoeveelheid werk. Het zal duidelijk zijn: deze schade is niet in één of twee dagen hersteld. Er wordt door JCDecaux en door GVB hard aan gewerkt. In Geuzenveld, in Noord en alle andere plekken waar de abri's het om de een of andere reden moesten ontgelden. Maar het gaat even een tijdje duren. Onze excuses voor het ongemak. ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 11 januari 2008 @ 22:41 |
Had Arriva al 2 CitaroG waarbij de wielophanging onderweg afgebroken was, blijkt het deze week nog bijna een keer gebeurd te zijn. Een van de aangedreven assen dreigde af te breken. De bouten zaten in ieder geval zeer los op het moment dat het opgemerkt werd. Lijkt wel een Arriva Citaro kwaal te worden ![]() | |
Ou-Tannu | vrijdag 11 januari 2008 @ 22:42 |
moeten ze maar eens een kwartje meer in het onderhoud steken!!! | |
Peterselieman | vrijdag 11 januari 2008 @ 22:45 |
Dat zal dan denk ik van de wasmuntjes af gaan ![]() | |
Ou-Tannu | vrijdag 11 januari 2008 @ 22:46 |
liever een VIEZE bus dan een bus die stuk is en dus helemaal niet rijd ![]() | |
Peterselieman | zondag 13 januari 2008 @ 20:38 |
Het is wel te merken dat Arriva in Groningen een nieuwe dienstregeling op 6 januari heeft ingevoerd. op heel veel stadslijnen en ook sommige streeklijnen duikt vreemd materieel op. Op stadslijnen rijden nu regelmatig standaard streekbussen en op sommige streeklijnen duiken nu opeens soms stadsgeledes op. Erg vreemd allemaal | |
RealZeus | zondag 13 januari 2008 @ 21:05 |
quote:Dat komt omdat lijn 11 en 15 gereden worden door Streek. En in elke dienst zit wel zo'n stadsrit. Nu mikte Arriva altijd al wel het één en ander door elkaar want ik ben ook wel eens een stadsbus tegengekomen op lijn 59 van Groningen naar Emmen. ![]() | |
Peterselieman | zondag 13 januari 2008 @ 21:18 |
Dat 11 en 15 streeklijnen geworden zijn klopt wel. Aan de inzet van bussen zou niets veranderen. Echter rijden er zelfs op die stadse streeklijnen die volledig geleed dienen te worden gereden nu ook standaard streekbussen. Verder zijn er al op de citybus tussen Euroborg - Grote Markt en Haren al amba's en standaard stadswagens gezien, terwijl die lijn door streekgeledes uitgevoerd dient te worden. Ook op de andere stadslijnen zijn nu al wrights, amba's en dennisbussen gezien, terwijl er standaard stadsbussen sommige streekdiensten uitvoeren. En over die stadsbus op lijn 59 kan ik het volgende uit mijn geheugen opdiepen: In Groningen werden toendertijd de inmiddels opgelegde gasbussen teruggehaald en opnieuw op de stadsdienst ingezet. Arriva had een tekort aan bussen en creëerde zo 6 bussen teveel op de stadsdienst. Deze 6 wagens, de 521-526 zijn naar Emmen gegaan voor enkele maanden. De bussen hebben daardoor meer stoelen dan een normale stadsbus, omdat voor deze streekdiensten hun interieur aangepast is. Echter zijn deze 6 bussen vrij snel weer naar Groningen gekomen en zal er door Arriva wel anders met het materieel geschoven zijn. | |
ReisT | dinsdag 15 januari 2008 @ 10:31 |
Ondertussen in Utrecht.... ....zijn de Volvo's nog altijd niet uit het straatbeeld verdwenene. Blijkbaar duurt het toch langer dan verwacht tot alle Zuidtangenters hier in dienst komen. De tussenstand: 14 van de 32 'nieuwe' bussen zijn nu in dienst, van e Volvo's zijn er nog 23 over. Ondertussen zijn wel alle 14 A330's die naar Nijmegen gaan, nu vertrokken. | |
Ou-Tannu | dinsdag 15 januari 2008 @ 10:34 |
Arriva weet van gekkigheid ook niet meer wat ze in moeten zetten ![]() Gister al de SC heerenveen bus op lijndienst, vandaag veel charters, en een gelede Citaro gespot | |
Peterselieman | dinsdag 15 januari 2008 @ 13:35 |
quote:Inleveren die Citaro. Groningen stad heeft er een schreeuwend tekort aan | |
Ou-Tannu | dinsdag 15 januari 2008 @ 19:34 |
en ik zag dat XX een Interlinter uit de 2900 serie omgedoopt heeft naar Qliner en voorzien heeft van een laagje blauw? | |
Ou-Tannu | dinsdag 15 januari 2008 @ 19:35 |
quote:moeten ze um maar niet op lijn 10 zetten ![]() | |
kip_zonder-kop | dinsdag 15 januari 2008 @ 21:01 |
quote:Hier in Amsterdam zijn de Volvo`s zo te zien wel al allemaal uit het straatbeeld verdwenen, jammer genoeg. ![]() | |
vw_caddy | woensdag 16 januari 2008 @ 00:11 |
Cxx-bussen in de prov. Groningen, hier ook maar even. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
RealZeus | woensdag 16 januari 2008 @ 03:33 |
quote: ![]() Hmm, toch mijn pa eens vragen sinds wanneer dat is? | |
Peterselieman | woensdag 16 januari 2008 @ 13:36 |
NIet, want lijn 11 rijdt nog steeds alleen maar tussen het CS en Zernike/Zuidhorn | |
#ANONIEM | woensdag 16 januari 2008 @ 21:56 |
Vanmiddag zag ik zo'n oude gele rijden op de Emmasingel in Eindhoven. En dan bedoel ik ECHT oud, ouder dan de B88. Knalgeel, met zo'n in tweeën verdeelde voorruit, afgeronde zijramen, enzovoort. Ik wist niet eens dat die dingen anno 2008 nog de weg op mochten... | |
Frezer | woensdag 16 januari 2008 @ 22:36 |
Met van die ronde achterlichten zoals vroeger toen Hermes nog ZuidOost heette? Een jaar of wat geleden hadden ze eens wat van die oude bussen ter promotie van het één of ander ingezet op lijndiensten. Daar was ook een nog oudere bus uit de 50er jaren bij. | |
Alexxxxx | woensdag 16 januari 2008 @ 23:39 |
DIT zijn pas oude bussen ![]() Dat is het leuke van een forum beheren voor ook veel ouderen komen... Zo nu en dan leert iemand hoe en scanner werkt, en hoe uploaden werkt, en komt iemand ineens op het idee een paar oude fotoalbums online te zetten.... | |
Ou-Tannu | woensdag 16 januari 2008 @ 23:46 |
toen hadden ze ook al barrelbussen als in 8 meter barrels ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 17 januari 2008 @ 08:35 |
quote:Nou, dat denk ik dan toch niet, want ik zag er vanochtend weer eentje rijden. Ze zijn / hij is overigens bordeauxrood met beige, sort of. De CFL-sticker is er inmiddels af, maar je kan nog goed zien waar hij gezeten heeft. Kenteken was BT-HG-50 geloof ik, kon het niet goed zien. BT-HB-50 kan ook. | |
Dr_Flash | donderdag 17 januari 2008 @ 08:37 |
quote:Kijk, dat zijn de platen ![]() Doet me weer aan de heer Monsma denken ![]() | |
zwahiel | donderdag 17 januari 2008 @ 11:48 |
quote:issie gelede? Want anders is 't gewoon een van de oude Hanje schoolbussen die nog rond tuft. Die CFL zou in 2006 toch echt verkocht zijn en op zijn weggegaan zijn. Je kon er lekker vooraan tegenover elkaar zitten met z'n 6-en bij elkaar. Geloof dat daar nog serieus naar gekeken is om in nieuwe modellen bussen te doen. Reizigers waren daarover erg tevreden toen. Maar doe 's een pic als je 'm ziet, heb 'm na afvloeiing niet meer gezien. Werd wel vaker ingezet op late lijnen 12 of binnenstad lijnen als de 6 of 7 (waarbij 7 de standaard rommel-lijn is) | |
Dr_Flash | donderdag 17 januari 2008 @ 11:52 |
Het is een gelede ja. ik zal er eens op letten of ik m voor de lens krijg. | |
zwahiel | donderdag 17 januari 2008 @ 11:59 |
Ja want die wil ik dan wel 's zien, welke lijn doet ie? | |
Dr_Flash | donderdag 17 januari 2008 @ 12:58 |
Weet niet, de 11 of de 12 lijkt me. Ik zie hem weleens op de Uithof, verder niet. | |
Peterselieman | vrijdag 18 januari 2008 @ 22:10 |
Lees net dat er nu ook al 5 Fryskerbarrels in Twente op proef zijn. Laat ze ze daar maar houden ![]() | |
Ou-Tannu | zaterdag 19 januari 2008 @ 02:11 |
quote:Ja! ruimt op! als de barrels die hier blijven nou gewoon kapoet gaan :p laat ze nog maar wat Alliances(?) zo als de 2600 serie bij bestellen! zelfde stoelen dan svp! | |
Dr_Flash | zaterdag 19 januari 2008 @ 09:47 |
quote:Dat gaat vast Tukkerbarrels heten dan ![]() | |
ghizzer | zaterdag 19 januari 2008 @ 15:21 |
de meest bedenkelijke schermtekst op een lijnbus vind ik trouwens nog wel 4 Schalkhaar via Schalkhaar bijdehandheid ten top in het Deventerse. | |
zwahiel | zaterdag 19 januari 2008 @ 15:28 |
quote:Dat zou 'm wel kunnen zijn, want de HB is een Berkhof Volvo, dus niet echt een zwitser. Die Zwitser is wel een B9L geloof ik. Wel vreemd, wat hij is dus in oktober weer op NL gezet, weg issie wel geweest. | |
Ou-Tannu | zaterdag 19 januari 2008 @ 18:51 |
quote:neen.. Twentsbarrel! ![]() en overgeplakt int rood! | |
ReisT | zaterdag 19 januari 2008 @ 19:10 |
quote:Die Zwitserse bussen zagen er zo uit: ![]() Maar lijkt me toch sterk dat die nu ineens weer bij 't GVU zouden rijden, ze zijn inderdaad al in 2006 afgevoerd. De kentekens ervan bestaan ook niet meer. | |
Willy84 | zaterdag 19 januari 2008 @ 20:45 |
quote:In Amsterdam vertrekt er een bus van XX naar ik meen Uithoorn via Kerkhof. Lekker vrolijk ![]() | |
Dj-Flash | zondag 20 januari 2008 @ 11:52 |
http://www.openbaarvervoe(...)cofloors/Gvb_333.jpg | |
Dj-Flash | zondag 20 januari 2008 @ 11:53 |
http://www.openbaarvervoe(...)/Connexxion_3840.jpg | |
Dr_Flash | zondag 20 januari 2008 @ 11:59 |
quote:Die heb ik nog nooit in Utrecht gezien ![]() | |
Erasmo | zondag 20 januari 2008 @ 14:07 |
Een Twents-bus gespot ![]() In Amsterdam ![]() | |
Willy84 | zondag 20 januari 2008 @ 19:55 |
Vraag ik me toch af waar dat in Amsterdam is? Lijkt meer op Amstelveen ofzo. Ken namelijk geen enkel xx busstation in Amsterdam op de Marnixstraat en CS na. | |
Alexxxxx | zondag 20 januari 2008 @ 19:59 |
En op de achtergrond nog een Twenst bus? Volgens mij is die foto in Enschede genomen hoor? En je hebt die foto ook niet zelf gemaakt als ik de url zie? | |
Peterselieman | zondag 20 januari 2008 @ 20:10 |
Het zou best kunnen dat er zo'n bus in Amsterdam heeft gereden, omdat er nu een aantal in Haarlem staan voor inbouw van InfoXX en het plaatje zal wel zijn om even de kleurstelling te duiden ![]() | |
Alexxxxx | zondag 20 januari 2008 @ 20:12 |
quote:Ah, dat zal het zijn ja. | |
Erasmo | zondag 20 januari 2008 @ 22:53 |
quote:Da's typisch, voor zover hebben ze het standaard al ![]() quote:Foto is iddvan wikipedia, voor mensen die Twents niet kennen, als ik hem zo zie is het in Apeldoorn ![]() | |
Peterselieman | zondag 20 januari 2008 @ 22:56 |
quote:Ik vergis me. Het is natuurlijk voor de inbouw van ov-chipkaart apparatuur | |
ReisT | maandag 21 januari 2008 @ 09:45 |
quote:Apeldoorn? Dit lijkt meer op Almelo. Apeldoorn heeft een busstation met gele steentjes. | |
zwahiel | maandag 21 januari 2008 @ 13:55 |
quote:dat is dus een CFL bus ![]() | |
Dr_Flash | maandag 21 januari 2008 @ 16:34 |
quote:CFL is anders de LUXEMBURGSE spoorwegclub. Weinig Zwitsers aan dacht ik ![]() | |
Gutz | maandag 21 januari 2008 @ 16:50 |
quote:Amsterdam my ass, of ze moeten sinds gisteren een ritje Hengelo erin gezet hebben, Zie rechter vertrektijdenbord | |
swollywood | maandag 21 januari 2008 @ 18:11 |
quote:En de foto staat op Wikipedia.org ![]() Bullshit dus dat ie in A'dam gespot zou zijn. | |
Battlefan | maandag 21 januari 2008 @ 21:22 |
Hij kan wel in 020 gespot zijn, maar dat er een foto bij staat ter beeldvorming? | |
Peterselieman | maandag 21 januari 2008 @ 21:39 |
Dat zei ik idd ook al. Zeker vanwege de inbouw van de chipkaart apparatuur kan het dus voorkomen dat de bussen buiten hun werkgebied ingezet worden. xx schuift momenteel namelijk behoorlijk met bussen | |
Ou-Tannu | maandag 21 januari 2008 @ 22:04 |
quote:ja teveel fryskers op mn stamlijntjes! :/ oprotten met die rommel graag :> | |
Gnittoo | donderdag 24 januari 2008 @ 11:31 |
pic van de blauw bestickerde interliner![]() | |
Peterselieman | donderdag 24 januari 2008 @ 13:38 |
Ik vind het een tikje slordig gedaan. Het is te duidelijk dat ie bestickerd is en het lijkt wel op een haastklus, zoveel wit is er nog te zien. | |
Ou-Tannu | donderdag 24 januari 2008 @ 19:24 |
mja :p | |
zwahiel | vrijdag 25 januari 2008 @ 11:13 |
ik begin me lichtelijk aan XX te irriteren de laatste tijd. Sinds GVU overgenomen is, is 't er nou niet bepaald beter op geworden... Veel bussen rijden met defecten rond, waar dat eerst helemaal niet zo was. De 78xx serie is bijna helemaal defect. Heb ze nu bijna allemaal (die in dienst zijn) zien rijden en bij zeggen en schrijven twee bussen was alles ok. Bij de meeste uit de serie zijn de lijnrollen stuk. Of ze doen 't helemaal niet, of ze zijn maar half verlicht. Ontzettend irritant! Gisteren overigens wel de eerste NewAGG300 gezien met OV readers en InfoXX al geïnstalleerd. Het stond nog niet aan, maar het display was al gemonteerd en de GVU wenst u een goede reis boodschap was al verdwenen. Het hele systeem stond uit. Ook de in en uitgangen zijn bij InfoXX bussen gemodificeerd merk ik. Want deuren gaan ineens vanzelf redelijk snel dicht. Alleen door die stomme chipkaart rommel zitten de knoppen om de deur te openen nu wel erg hoor. Da's jammer. Ook opvallend sinds GVU XX geworden is rijden er ineens behoorlijk wat bussen die 'gereserveerd' zijn of 'buiten dienst' gewoon door de stad heen. Waar GVU eerst planningen had waarbij de inzetgraat van de bussen hoog was, rijden ze nu voor jan lul door de stad heen om aan de andere kant een dienst te beginnen. En er wordt ook weer geschoven met de NewAGG's. 212 en 211 hebben zo'n ding ECHT niet nodig. Op de 11 en 12 zie je steeds meer wisselend materieel toeren. Kwam laatst een Volvo B88 tegen, koersrol: 12s GERESERVEERD :/ Ook kwam er een museumlijn 2 busje als lijn 12 de uithof op gereden. Weet niet wat er allemaal gaande is bij GVU maar klantvriendelijker wordt 't er niet op op deze manier. Ze moeten oppassen want straks beginnen anderen ook te bieden op hun concessie. En dan kun je de provincie wel paaien met een 212 en 211 maar echte zoden zet dat niet aan de dijk. | |
Ofyles2 | vrijdag 25 januari 2008 @ 16:16 |
Ik denk dat Connexxion op die manier de Zaanstreek en Arnhem ook kwijt zal spelen. Het materieelinzet lijkt in ieder geval nergens op. | |
Dj-Flash | vrijdag 25 januari 2008 @ 20:45 |
http://www.clubs.nl/ClubsData/378127/incoming/Gvb%20319.jpg | |
Dj-Flash | vrijdag 25 januari 2008 @ 20:46 |
http://www.clubs.nl/ClubsData/378127/incoming/Gvb%20002(6).jpg | |
gek_kuikentje | zaterdag 26 januari 2008 @ 01:18 |
GVU heeft ook bussen waarbij de uitstapdeuren niet meer door passagiers te openen zijn, sommige bussen hebben ook geen kastjes met knop daarvoor meer, anderen hebben ze nog wel maar dan licht die niet op bij een halte. Beetje onhandig vind ik, aangezien de chauffeur niet altijd doorheeft of en bij welke deur er iemand uit wil. | |
zwahiel | zaterdag 26 januari 2008 @ 07:56 |
Alle GVU bussen hebben door passagiers van de binnenkant te openen deuren. Alleen aan de buitenkant kan dat niet. En de voordeur is 't ook niet bij. Voor de rest hebben alle bussen dat. Alleen zijn ze nu aan het rommelen met het automatisch dicht gaan van de deuren. | |
Battlefan | zaterdag 26 januari 2008 @ 12:43 |
quote:Nee, bij ex ZT bussen heeft 1 bus werkende knopjes, de rest geen of niet werkende | |
zwahiel | zaterdag 26 januari 2008 @ 22:03 |
Die hele ZT bussen vallen bijna van ellende uit elkaar... Sorry, maar ik wordt daar helemaal maf van, superveel dingen werken bij die krengen niet. Let maar 's op de lijnfilms die vaker niet te zien zijn dan wel door de defecte verlichting of gewoon blanco rol. | |
ReisT | zondag 27 januari 2008 @ 13:26 |
't Viel me bij de ZT-bus wel meteen op dat dat led-display binnen wel netjes alle haltes aankondigde, da's toch vrij bijzonder voor 'n Utrechtse bus.quote:De meeste bussen hebben ook van die knoppen aan de buitenkant, zelfs sommige Volvo's hebben die! 't Wordt alleen nooit gebruikt, alleen bij de dubbelgeledes zijn die knoppen bruikbaar. | |
Battlefan | zondag 27 januari 2008 @ 13:56 |
quote:Bij alle bussen die InfoXX hebben werkt dat, door de inbouw van het OVC gebeuren worden dat er steeds meer ![]() | |
Bommenlegger | maandag 28 januari 2008 @ 13:38 |
quote:De reden dat alleen bij de dubbelgelede bussen de knoppen aan de buitenkant werken, is dat op de lijnen 11, 12 en 12s een open instapregime heeft. Passagiers mogen ook achter instappen, en zijn ook de enige bussen met stempelautomaten. | |
dennistd | maandag 28 januari 2008 @ 16:03 |
vandaag voor de eerste keer een twents-bus met ov-chipkaart ingebouwd gehad ze zijn lelijk erop gezet (met een paar grote bouten erop gedraaid) ![]() hebben deze bussen ook een ander systeem voor de chauffeur gekregen trouwens? ik meen me te herinneren dat de rand van dat schermpje grijs was met een cijfervakje erop | |
ReisT | maandag 28 januari 2008 @ 17:51 |
quote:Ja, maar dus alleen als er een dubbelgelede bus rijdt, als er kortere bussen rijden ('s avonds, weekend enzo) is er dan weer geen open instap, ook al hebben die bussen wel knoppen aan de buitenkant. | |
gek_kuikentje | maandag 28 januari 2008 @ 19:35 |
quote:Dat zijn inderdaad de bussen waar ik het over had. Ze beginnen het van de oude Volvo's te winnen als het gaat om de meeste bussen met niet-werkende lijnaanduiding. quote:Het werkt niet altijd en het is ook niet altijd even nauwkeurig helaas. | |
Bommenlegger | maandag 28 januari 2008 @ 22:08 |
quote:Tegenwoordig rijden de dubbelgelede bussen de hele avond ook door. Alleen in het weekend niet. En de knoppen aan de buitenkant werken alleen als de chauffeur een tuimelschakelaar omzet. En of je er dan gebruik van kan maken verschilt per chauffeur dan in het weekend. Als het erg druk is zal die eerder dat toestaan dan wanneer het rustig is. En daarbij komt dat in de gelede bussen geen stempelautomaten zitten. | |
gek_kuikentje | maandag 28 januari 2008 @ 22:58 |
Ik vraag me ook af hoe ze dat doen bij een eventuele controle van een geleden bus op lijn 11/12/12s, die worden namelijk zelfs in de spits op een werkdag wel eens ingezet. | |
Bommenlegger | maandag 28 januari 2008 @ 23:11 |
quote:Die dubbelgelede bussen rijden de hele dag van maandag t/m vrijdag van de eerste tot de laatste bus. En wat betreft de controle. Er stappen dan gewoon controleurs in en controleren tijdens het rijden. Ook gebeurt het wel eens dat op het station iedereen die uit wil stappen eerst zijn vervoersbewijs moet laten zien. Dus dat controleren gebeurt op verschillende manieren. | |
zwahiel | dinsdag 29 januari 2008 @ 01:49 |
@ bovenstaand... da's dus niet zo. Er rijden helemaal niet van begin tot eind dienstregeling dubbelgelede bussen. Tussendoor ergens overdag en 's avonds worden er vaak genoeg enkel gelede ingezet ipv de AGG's. Ook komt wel vaker een verdwaalde Volvo B88 als 12 de Uithof opgeboemeld. Controleurs in de bus is echt een zeldzaamheid. Meestal staan ze bij het station, op de Uithof of bij de Bleekstraat. Maar vaak bij 't station. Als ze er al staan. En idd uitstappen is vervoersbewijs laten zien. Overigens ligt het zoals al gezegd aan de chauffeur of je een open instap regime hebt. Hij bepaald dat. Ook bij de B88's is dat zo. | |
gek_kuikentje | dinsdag 29 januari 2008 @ 10:51 |
Wat ik bedoelde, is dat op dubbelgelede bussen een open-instap mogelijk is, omdat reizigers daar zelf kunnen stempelen bij elke deur. Bij gelede bussen kan dat niet, terwijl er toch soms een open-instapregime wordt gehanteerd. Wat wil je, als je om vijf uur 's middags met een Volvo lijn 11 rijdt. Mijn punt is, dat reizigers met strippenkaart in een drukke gelede bus niet kunnen stempelen (tenzij ze voorin instappen) en dus wel moeten zwartrijden. | |
Ofyles2 | dinsdag 29 januari 2008 @ 12:58 |
quote:Vorige week in Amsterdam meegemaakt dat een gelede bus een lange stationnement hield zodat de controleurs rustig de tijd namen om iedereen te controleren. Ik weet niet of dat ook bij GVU gebeurt, maar bij GVB controleren de controleurs eerder als de bus in beweging is. | |
Ofyles2 | dinsdag 29 januari 2008 @ 13:01 |
quote:Dat vond ik ook altijd onhandig. En aangezien bij de ex-ZT-AG300's de camerabewaking pas bij GVU is ingebouwd (m.u.v. de 7872), kunnen kwaadwillende buschauffeurs de derde deur opzettelijk gesloten houden. | |
Bommenlegger | dinsdag 29 januari 2008 @ 23:11 |
quote:Wat betreft die andere boemels die je ziet rijden, dat zijn dan ws de lijnen 211 en 212. En het kan wel eens voorkomen dat er een gewone gelede ingezet word als er te weinig dubbelgelede zijn, ivm reparaties en onderhoud. Ik ben het met je eens dat er te weinig gecontroleerd wordt op deze lijnen, het risico om gepakt te worden is erg klein. Daartegenover staat dat 90% van de reizigers in het bezit zijn van een ov-studentenkaart, week of weekend kaart. | |
Bommenlegger | dinsdag 29 januari 2008 @ 23:15 |
quote:Dat de chauffeurt dan alle deuren opent om toch zoveel mogelijk mensen in te laten stappen zie ik als een goede service verlening. Wat betreft dat je moet zwartrijden dan, is een keus die je dan op dat moment zelf bepaald. Uiteindelijk is het gewoon zo dat je verantwoordelijk bent voor je eigen plaatsbewijs. Dus dat verhaal zal geen stand houden áls je gecontroleerd zou worden. | |
gek_kuikentje | woensdag 30 januari 2008 @ 04:35 |
quote:Maar het is praktisch onmogelijk om met gestempelde strippenkaart te reizen. Beetje lullig dus. | |
Carport | woensdag 30 januari 2008 @ 11:13 |
Nee hoor, gewoon vooraan instappen en de strippenkaart laten stempelen... | |
Peterselieman | donderdag 31 januari 2008 @ 01:28 |
Ter versterking van Qliners in Fryslân kan xx tegenwoordig dit soort busjes ook al inzetten:![]() Foto: Eelke Hendrik Helmholt | |
Socios | vrijdag 1 februari 2008 @ 11:01 |
En een Frysker achter een verkeersbord. ![]() ![]() Huiskamervraag: welke buslijn is dit? | |
Peterselieman | vrijdag 1 februari 2008 @ 12:12 |
Ik denk lijn 92, hoewel de 93 ook een mogelijkheid kan zijn | |
Socios | vrijdag 1 februari 2008 @ 19:13 |
Het was inderdaad lijn 92 (Bolsward - Leeuwarden), vlak voor aankomst ten Zuiden van Leeuwarden. | |
Dj-Flash | zaterdag 2 februari 2008 @ 10:11 |
http://www.openbaarvervoe(...)09-01-2008)._048.jpg | |
Dj-Flash | zaterdag 2 februari 2008 @ 10:14 |
http://www.clubs.nl/ClubsData/378127/incoming/Gvb%20315(1).jpg | |
Dj-Flash | zaterdag 2 februari 2008 @ 10:15 |
http://www.clubs.nl/ClubsData/378127/incoming/Gvb%20003%201.jpg | |
Ou-Tannu | zaterdag 2 februari 2008 @ 17:21 |
quote: ![]() ![]() | |
sander89 | zaterdag 2 februari 2008 @ 17:56 |
Dj-Flash begrijpt nog steeds niet echt? Je had die links in een post kunnen plaatsen maar 2 foto's doen het niet omdat die geblokkeerd worden door die site. | |
Battlefan | zaterdag 2 februari 2008 @ 20:15 |
Hij kan er niet mee omgaan ![]() | |
zwahiel | zondag 3 februari 2008 @ 03:21 |
quote:Nope, de laatste drie a vier weken rijdt er standaard minimaal een gewone enkelgelede bus op lijn 11 of lijn 12 (zelfs 12s). Volvo's verschijnen de laatste tijd ook ineens weer op de Uithof en zelfs een oude LPG bus laat wel 's haar gezicht zien. Die enkel geleden blijft de gehele dag door rijden. Eerst begint ie volgens mij als een 212 of 211 maar daarna blijft ie als gewone 12 of 11 rijden. Afgelopen donderdag op de Uithof: Een gewoon enkelgelede 11 met daarachter een NewAGG lijn 11. De gewone rijdt weg, en de dubbelgelede blijft staan. Wat gepruttel, gebeurde niks, deuren op en weer dicht, lichten uit en aan. Gebeurde niks. Iedereen uit de bus. Samen met een vriend bleven wij achter en namen eens een kijkje bij de chauffeuse. Die probeerde zenuwachtig de bus te resetten, maar dat lukte niet. Het enige wat resette waren de stempelautomaten die als een gek begonnen te spinnen om weer op de juiste tijd en zone te komen. Na een paar minuten fiedelen met knoppen. Spuiden wij het idee om eens de masterswitch over te halen en zo de computer te resetten. Even een paar minuten wachten (want dat kreng wil nog wel 's langer aan blijven door de aanwezige stroom om zo nog relais aanhouden) en weer aanzetten. Mevrouw probeerde nog iets anders, lukte niet en volgde uiteindelijk ons advies op. Gevolg. 2 minuten de complete bus uit. Daarna startte het hele systeem opnieuw en na even wachten op de boodcomputer en de tests *VROEM* deed de bus 't weer ![]() Stonden we met z'n 2en in een verder lege lijn 11 naar 't centraal. Was wel lachen met de chauffeuse daarna nog. Busfans ![]() | |
Dj-Flash | zondag 3 februari 2008 @ 12:24 |
http://www.clubs.nl/Clubs(...)de%20op%20rijden.jpg | |
Dj-Flash | zondag 3 februari 2008 @ 12:28 |
www.openbaarvervoerinboskoop.nl/dezeweek/connexxionbussen/Connexxion7817.jpg | |
Dj-Flash | zondag 3 februari 2008 @ 12:29 |
Connexxion7817.jpg | |
Peterselieman | zondag 3 februari 2008 @ 17:23 |
Arriva is de laatste tijd erg vreemd bezig met de inzet van bussen in Groningen. Gister is er een Q-liner ipv een normale gelede gespot op de stadse streeklijn 11 ![]() | |
Ou-Tannu | zondag 3 februari 2008 @ 17:24 |
quote:Arriva is zowiezo wazig bezig :] | |
Bommenlegger | maandag 4 februari 2008 @ 02:22 |
quote:Dat er wel eens een gewone gelede bus rijdt, heb ik al uitgelegd, maar het is geen regel dat deze bussen standaard op de lijnen 11 en 12 (12s) worden ingezet. De lijnen 211 en 212 zijn spitslijnen. Deze rijden enkel alleen in de ochtend en middag uren. Deze diensten beginnen en eindigen in de garage aan de Europalaan. Ik heb het voor de zekerheid nog eens nagekeken in het dienstenboek, dus je kan uitgaan dat dit klopt. Ik werk namelijk bij deze firma. Wat betreft het 2e, de storing, dat is iets waar in de opleiding van nieuwe bestuurders(sters) geen aandacht aan word geschonken. | |
Dj-Flash | dinsdag 5 februari 2008 @ 18:56 |
http://www.clubs.nl/ClubsData/378127/incoming/Gvb%20002(7).jpg | |
Dj-Flash | dinsdag 5 februari 2008 @ 19:01 |
http://www.openbaarvervoe(...)n/Connexxion8101.jpg | |
Dj-Flash | dinsdag 5 februari 2008 @ 19:02 |
http://www.openbaarvervoe(...)n/Connexxion7817.jpg | |
Dj-Flash | dinsdag 5 februari 2008 @ 19:03 |
http://www.openbaarvervoe(...)adsbussen/GVB562.jpg | |
densmee | dinsdag 5 februari 2008 @ 19:23 |
![]() ![]() | |
sander89 | dinsdag 5 februari 2008 @ 19:59 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
zwahiel | woensdag 6 februari 2008 @ 10:40 |
quote:'t is wel opvallend dat de laatste aantal weken er telkens gewone gelede rijden, je zou er zo vanuit kunnen gaan dat 't een wijziging is in de dienstregeling. Aangezien ze meestal niet alleen maar een ritje doen. Of is dat om de nieuwe bestuurders de route te laten wennen? Overigens, de diensten zijn wel aan het veranderen op de Uithof valt (niet alleen mij) op. Veel meer ruimte tussen de vertrektijden van de bussen, bussen die vlak achter elkaar komen en vervolgens een half uur niet. Meer en meer bussen die buitendienst rijden (typische xx kwaal) en later op de avond lijkt 't wel of de tijden van de halte ineens vervallen zijn. Komen ineens twee 12 aan en rijden ze samen achter elkaar de uithof af. Zonder tussen tijd. | |
Dj-Flash | woensdag 6 februari 2008 @ 19:19 |
http://www.openbaarvervoe(...)s/Connexxion3969.jpg | |
Dj-Flash | woensdag 6 februari 2008 @ 19:20 |
http://www.openbaarvervoe(...)s/Connexxion3991.jpg | |
Dj-Flash | woensdag 6 februari 2008 @ 19:21 |
http://www.openbaarvervoe(...)n/Connexxion9378.jpg | |
Dj-Flash | woensdag 6 februari 2008 @ 19:22 |
http://www.openbaarvervoe(...)n/Connexxion0007.jpg | |
Dj-Flash | woensdag 6 februari 2008 @ 19:23 |
http://www.openbaarvervoe(...)ussen/GVB1200-01.jpg | |
Alexxxxx | woensdag 6 februari 2008 @ 19:31 |
Herinner je je de edit knop nog Dj? En misshcien kun je voor de grap eens nadenken voor je wat post? En eens wat zinnigs zeggen? En lees in de FAQ het stukje over de img tags voor de grap eens ![]() Succes en ik hoef geen PM ![]() | |
Ofyles2 | donderdag 7 februari 2008 @ 00:05 |
quote:Misschien heeft Arriva in Groningen een tekort aan gelede Citaro's. In ieder geval zijn de 7813 en 7817 tijdelijk in Waterland (samen met de 5943) vanwege de software-update van de Albatros aldaar. | |
Peterselieman | donderdag 7 februari 2008 @ 08:17 |
Dat heeft zeker invloed ja. De 5942 zit momenteel ook in Waterland. Ik heb wel gehoord dat de 7813 en 7817 wel bevallen in Waterland, maar dat het probleem is dat ze een te kleine tankinhoud hebben, waardoor ze niet de gehele dag op dienst kunnen zitten daar. | |
Ou-Tannu | donderdag 7 februari 2008 @ 10:33 |
quote:dan wordt t in de pauze ff tanken :p | |
Ofyles2 | donderdag 7 februari 2008 @ 13:29 |
quote:Het is toch wel even wennen, een gelede Citaro met een Voith-versnellingsbak. Maar ze doen qua rijkwaliteit niet onder voor de 7900's. Zelf prefereer ik een ZF 6-bak, met twee overdrive-versnellingen. | |
Ou-Tannu | donderdag 7 februari 2008 @ 14:08 |
en er is een bus gerost door een auto vanmorgen bij joure ![]() | |
Peterselieman | donderdag 7 februari 2008 @ 14:50 |
En? | |
Ou-Tannu | donderdag 7 februari 2008 @ 14:58 |
verder geen info :p | |
Willy84 | vrijdag 8 februari 2008 @ 08:20 |
Amsterdam-Noord: Een aantal infantiele figuren moet een andere hobby gaan zoeken. Het aantal ingeslagen ruiten van bushokjes ligt boven de 30! Er is zelfs een compleet bushokje in de fik gezet. ![]() | |
Ofyles2 | vrijdag 8 februari 2008 @ 18:11 |
En zelfs een abri die idiotproof is helpt niet meer. | |
Ou-Tannu | zaterdag 9 februari 2008 @ 11:59 |
quote:klopt! die hadden ze toch in de fik gestoken? ![]() | |
Socios | zaterdag 9 februari 2008 @ 13:41 |
Over bushokjes gesproken:![]() ![]() Nog een bushalte. ![]() Rode bus van de PTT. | |
Ou-Tannu | zaterdag 9 februari 2008 @ 16:12 |
quote:hehe vind die bushalte die ze hier bij de rotonde gezet hebben maar apart :/ en ergens anders mag je wegwaaien ![]() en hokjes die alleen 1 kant van de straat staat.. ipv aan bijde kanten ![]() | |
Willy84 | zaterdag 9 februari 2008 @ 18:49 |
Ja dan heb je soms bij smalle wegen. In Nood is echt alles naar de tyfus geholpen. Niet normaal meer, gewoon alle ruiten eruit van meerdere hokjes inclusief drgl info, kaarten en dat reclamebord. 2 hokjes op de Kamperfoelieweg zijn compleet in de hens gezet. Triestheid, get a life ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 9 februari 2008 @ 19:32 |
quote: ![]() ![]() | |
Peterselieman | zaterdag 9 februari 2008 @ 21:47 |
xx gaat het weer eens proberen met de parkshuttles. In april moeten ze weer volledig gaan rijden. In 2005 knalden er twee karretjes op elkaar na een menselijke fout. Nu eens kijken of de karretjes het langer uithouden ![]() | |
Ou-Tannu | zaterdag 9 februari 2008 @ 21:49 |
quote:dat was op een enkelbaans brug toch? ![]() wanaar t baanvak vrijgegeven werdt en bijde shuttles gingen rijden.. en zo elkaar weer tegen kwamen :'? | |
Peterselieman | zaterdag 9 februari 2008 @ 21:57 |
Dat was idd een enkelbaans brug. 1 shuttle had groen licht, maar ging door een technische storing niet rijden. Toen heeft na 20 minuten een operator besloten de shuttle die aan de andere kant van de brug stond ook maar groen licht te geven en op dat moment ging die 'defecte' shuttle ook weer rijden met als gevolg dat ze op elkaar knalden ![]() | |
Ou-Tannu | zaterdag 9 februari 2008 @ 21:58 |
quote:bijna goed ![]() de defecte shuttle is gaan rijden.. naar de volgende halte.. de wachtende shuttles aan weerskanten gingen echter toen het vak vrij was tegelijk rijden ![]() en da werk nie!! | |
kip_zonder-kop | zaterdag 9 februari 2008 @ 22:48 |
quote:Haha, gisteren heb ik een van die bushokjes inderdaad gezien vanuit de bus. Ach ja, de jeugd uit Noord was zich kennelijk weer aan het vervelen. ![]() | |
Alexxxxx | zaterdag 9 februari 2008 @ 23:14 |
Merk en type: Renault Master Eigenaar: ConneXXion Land van herkomst: Nederland Locatie: Meppel Datum: 9 februari 2008 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Bijzonderheden: haltedienst ook fotos van meer reguliere bussen gemaakt in Meppel, maar die staan uiteraard gewoon hier | |
Willy84 | zondag 10 februari 2008 @ 11:43 |
Haltedienst ![]() Zag gister een XX taxibusje in Amsterdam rijden. Eronder waren nog duidelijk de sporen te zien van een verwijderde sticker. Iets met aanvullend openbaar vervoer Maastricht stond er. Was een sprinter. | |
Dj-Flash | woensdag 13 februari 2008 @ 09:34 |
http://www.openbaarvervoe(...)n/Connexxion9215.jpg http://www.openbaarvervoe(...)adsbussen/GVB311.jpg http://busphotos.qixs.nl/(...)t%20(13-01-2008).JPG http://busphotos.qixs.nl/(...)g%20(10-11-2007).JPG [ Bericht 65% gewijzigd door ThaFreak op 13-02-2008 11:43:33 (gebruik je edit knop AUB!!!!) ] | |
Dichterbijer | woensdag 13 februari 2008 @ 14:16 |
Ik vind die nieuwe XX Citraro's er een stuk beter uitzien dan de eerste generatie die ik af en toe in Amersfoort voorbij zie komen | |
Ou-Tannu | woensdag 13 februari 2008 @ 15:23 |
quote:ach ![]() XX koopt alles zo`n beetje wat ze kunnen kopen ![]() | |
Peterselieman | woensdag 13 februari 2008 @ 20:24 |
Dat valt nog mee, want in Dordrecht rijden Arriva Mercedessen rond, waarbij zelfs nog duidelijk te zien is dat ze uit Maastricht afkomstig zijn, omdat bij de chauffeur nog een bordje van Stadsbus Maastricht hangt.![]() Foto: Daniël Bleumink | |
Alexxxxx | woensdag 13 februari 2008 @ 20:25 |
ach van de week reed er ook nog een parkstad limburg bus door leeuwarden.. | |
Gnittoo | woensdag 13 februari 2008 @ 20:36 |
quote:en nog vol in de hermes kleuren ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 13 februari 2008 @ 20:54 |
quote:daar zat ik vandaag nog in ja! :> geloof de 8008 ![]() | |
Alexxxxx | woensdag 13 februari 2008 @ 20:59 |
Een prachtige Den Oudsten hogevloersbus iig ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 13 februari 2008 @ 21:24 |
quote:Beter dan die 8 meter rammelbakken he ![]() | |
Peterselieman | woensdag 13 februari 2008 @ 21:36 |
Idd. Uurtje geleden reed er bij mijn flat in Groningen een Dennisbarrel langs op de stadsdienst. Is al de 2e dag op rij. Weg met die wrakken. | |
dennistd | woensdag 13 februari 2008 @ 21:47 |
quote:wat kun in godsnaam stelen uit een bus? de kaartjes nemen de chauffeurs altijd wel mee als ze eruit gaan... | |
zwahiel | woensdag 13 februari 2008 @ 22:36 |
Vraag me wel eens af waar men in godshemelsnaam mee bezig is. Als je dan een bus overhevelt, doe het dan GOED!!!! Is dat zo fokking moeilijk of zo!? De 78xx serie in Utrecht staat bij de passagiers inmiddels bekend als de "rammelbakken" want je weet nooit welke bus je instapt want de lijnfilms zijn bij bijna allemaal toch stuk. Lijn 11 en 12 worden door veel studenten helemaal als vreemd ervaren. Zijn alle 49xx ineens in reparatie of zo? Want naast Volvo's wordt nu zelfs een mini bus van lijn 2 gespot als lijn 11 naar en van de Uithof, om maar niet te spreken over de semi-streekbussen die de Uithof nu tegenwoordig regelmatig aan doen als lijntje 12s of 11. Sorry hoor, maar waar zijn we in godshemelsnaam mee bezig!? A is het zo moeilijk om binnen gekomen gemigreerde bussen te inspecteren ![]() En dan meteen naar de lijnfilms (ZO IRRITANT!) en naar de losse kabels die overal en nergens hangen of zichtbaar onder de lampen vervelend lopen tikken en schaduwen opwerken. B zorg dat de vloot voor 11 en 12 weer op de been komt, we warpen een beetje terug de tijd in naar 2003 toen de 49xx (toen nog 9xx) net binnen kwam. Maar dan nog daarvoor. Toen een veelvoud aan meuk richting de Uithof voer. Sorry hoor, maar spits rijden met een midibus in lijn 11 ![]() Vandaag zag ik ook ineens een 78xx met cXX Academie erop rijden, midden in de spits. Moet dat nou? Met een tekort aan geleden gaan er ineens dit soort grappen plaats vinden. Nou als reiziger is het alles behalve grappig kan ik melden als je weer in een LPG bus zonder gelede gepropt wordt in lijntje 4 waarbij de bus bijna uitpuilt alsof het lijn 12s in de spits is. | |
sander89 | woensdag 13 februari 2008 @ 23:10 |
Ik verbaas me ook laatste tijd met wat voor bussen ze op lijn 11/12 rijden. Zag vandaag ook weer paar oude Volvo's rijden. Blijkbaar lukt niet echt met de planning, ook omdat die oude Volvo's volgens mij al uit het straatbeeld verdwenen moesten zijn. Die nieuwe gelede bussen van GVU zijn wel verbetering vind ik ![]() | |
zwahiel | woensdag 13 februari 2008 @ 23:43 |
Als jij me kunt zeggen waar de bus heen gaat, aangezien driekwart van de lijnfilms stuk zijn. Bij een aantal bussen kijk je aan de zijkant zelfs tegen het cassis van de bus aan omdat het display te kort is. Het zit met een houtje op zijn plek geduwd... Nou echte vooruitgang. De enige vooruitgang is dat InfoXX er al in werkt. Voor de rest niks. Langzame deuren, geen knoppen aan de buitenkant dus, en geen zichtbare lijnfilms (ALS ze al werken zijn ze onverlicht) | |
Battlefan | donderdag 14 februari 2008 @ 00:45 |
En ze rammelen dus als nogal ![]() ![]() | |
Dr_Flash | donderdag 14 februari 2008 @ 09:40 |
Nou nou nou, wat een onbeschrijfelijk kinderleed toch allemaal weer. De 49xx'en worden gewoon met een aantal tegelijk aan de dienst onttrokken wegens de inbouw van OV-Sufkaart apparatuur. En reservebussen is een woord wat niet bestaat bij GVU, maar dat is niet nieuw natuurlijk ![]() ![]() |