abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55245086
quote:
Op donderdag 13 december 2007 14:39 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Dan moeten agenten protesteren als ze het daar niet mee eens zijn.

En dit voorbeeld zegt niets over het gedoogbeleid in zn geheel.
Net zo protesteren als dat we gedaan hebben toen ze ons vroegen dit verdrag te accepteren? Dat heeft zin gehad? Men gelooft er niet meer in. En dit is duidelijk een signaal van het bekrompen Europa. Softdrugs verbieden maar de harddrugs alcohol juist sterker laten maken (zie frontpage)
pi_55245572
quote:
Op donderdag 13 december 2007 14:44 schreef Tarabass het volgende:

[..]

Net zo protesteren als dat we gedaan hebben toen ze ons vroegen dit verdrag te accepteren? Dat heeft zin gehad? Men gelooft er niet meer in. En dit is duidelijk een signaal van het bekrompen Europa. Softdrugs verbieden maar de harddrugs alcohol juist sterker laten maken (zie frontpage)
Ik ga niet protesteren voor een verdrag waar ik het eens mee ben. Zelfs als je een fanatieke anti-EU aanhanger bent, zou je dit verdrag moeten accepteren, omdat het de democratische werking van de EU versterkt. De problemen rondom besluitvorming, die de toetredingen van de nieuwe landen nog meer hebben versterkt, moeten worden tegengegaan. Als je liever een inefficiënte EU houdt, wat één van je kritiekpunten is (neem ik aan), dan moet je vooral doen alsof dit verdrag het einde van Nederland inhoudt.

Dit is uiteraard beneden alle waarheid. Bovendien is het refereren naar een vlag en lied - die dus al bestaan - geen enkel probleem. Dit zegt niets over de Nederlandse vlag of de Nederlandse identiteit. We hebben een supra-nationale EU nog harder nodig in de toekomst dan nu. Als we dan om zeer dubieuze redenen - zoals het klagen om een verwijzing naar een vlag - al doen alsof de wereld vergaat, dan vraag ik me af wat is overgebleven van die zogenaamde Nederlandse nuchterheid. Dit associeer ik weer met rationaliteit, maar in dit topic is daar elke vorm van weggevaagd door een niet-onderbouwd emotioneel en nationalistische vorm van populisme.
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
  † In Memoriam † donderdag 13 december 2007 @ 15:09:31 #153
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_55245730
quote:
Op donderdag 13 december 2007 15:03 schreef WeirdMicky het volgende:
Als je liever een inefficiënte EU houdt, wat één van je kritiekpunten is (neem ik aan), dan moet je vooral doen alsof dit verdrag het einde van Nederland inhoudt.
Als iets niet werkt kan je er beter mee ophouden dan een inefficients iets nog meer macht geven. Het is een vastgelegde al bestaande verplaatsing van macht. Brussel bepaalt en zal in de toekomst nog veel meer bepalen.
Carpe Libertatem
  donderdag 13 december 2007 @ 15:14:49 #154
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_55245875
Brussel geen macht geven is juist inefficiënt.
Zyggie.
  † In Memoriam † donderdag 13 december 2007 @ 15:15:48 #155
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_55245900
quote:
Op donderdag 13 december 2007 15:14 schreef Zyggie het volgende:
Brussel geen macht geven is juist inefficiënt.
Dat ligt eraan of je een USSR-model efficient vind of niet.
Carpe Libertatem
pi_55246038
quote:
Op donderdag 13 december 2007 15:09 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Als iets niet werkt kan je er beter mee ophouden dan een inefficients iets nog meer macht geven. Het is een vastgelegde al bestaande verplaatsing van macht. Brussel bepaalt en zal in de toekomst nog veel meer bepalen.
Hoe kom je erbij dat de EU méér macht krijgt via dit verdrag? Brussel bepaalt tegenwoordig al heel veel zaken, zo komt meer dan 50% van de wetgeving uit Europa, als ik mijn hoogleraar mag geloven. Dit verdrag verandert daar weinig aan, behalve dat het de democratische werking van Europa, die afstamt van toen er nog maar een paar landen bij de EEG zaten, versterkt. En een democratische werking is juist gunstig voor een land als Nederland. Zo kan Nederland met dit nieuwe verdrag samenwerken met andere - kleine - landen en daar een leiderspositie in nemen. Nu zijn kleine landen te afhankelijk van de grote, die met hun veto's elk initiatief al bij voorbaat tegen kunnen houden. Bovendien kan je met dit nieuwe verdrag ook uit de EU stappen, iets wat vele tegenstanders ook zouden willen.

Oftewel, als je tegen de EU bent, moet je op een andere manier dat bewerkstelligen. Proberen de EU inefficiënt te houden en de positie van Nederland te verslechten door te zeuren over symboliek, vind ik echt niet getuigen van gezond verstand.
  † In Memoriam † donderdag 13 december 2007 @ 15:32:41 #157
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_55246295
quote:
Op donderdag 13 december 2007 15:21 schreef WeirdMicky het volgende:
Oftewel, als je tegen de EU bent, moet je op een andere manier dat bewerkstelligen. Proberen de EU inefficiënt te houden en de positie van Nederland te verslechten door te zeuren over symboliek, vind ik echt niet getuigen van gezond verstand.
Ik wil juist van de hele EU af.
Carpe Libertatem
pi_55246351
quote:
Op donderdag 13 december 2007 15:32 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ik wil juist van de hele EU af.
Maar wel op een gecoördineerde manier neem ik aan, zonder dat dat de positie van Nederland - op economisch niveau - verneukt.
  donderdag 13 december 2007 @ 15:39:33 #159
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_55246445
quote:
Op donderdag 13 december 2007 15:15 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Dat ligt eraan of je een USSR-model efficient vind of niet.
Het is niet alsof de markteconomie in Brussel wordt gepland. Het gedeelte intellectuele planning is juist gunstig voor Europa als geheel, Nederland als deel.
Zyggie.
  † In Memoriam † donderdag 13 december 2007 @ 15:43:38 #160
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_55246527
quote:
Op donderdag 13 december 2007 15:35 schreef WeirdMicky het volgende:
Maar wel op een gecoördineerde manier neem ik aan, zonder dat dat de positie van Nederland - op economisch niveau - verneukt.
Een zodanig overheersend systeem als de EU geworden is kan je inderdaad niet in 1x afschaffen zonder chaos te creeeren. Overigens denk ik niet dat Nederland er economisch op achteruit zou gaan als ze per direct uit de EU zou stappen. Alles wat van belang is, is via verdragen te regelen of gewoon tussen bedrijven onderling. Buiten dat betalen we veel meer dan we ontvangen, dus dat is al meegenomen, kan de belasting hier ook wat omlaag.
Carpe Libertatem
  † In Memoriam † donderdag 13 december 2007 @ 15:46:18 #161
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_55246620
quote:
Op donderdag 13 december 2007 15:39 schreef Zyggie het volgende:
Het is niet alsof de markteconomie in Brussel wordt gepland. Het gedeelte intellectuele planning is juist gunstig voor Europa als geheel, Nederland als deel.
De EU kost geld, het is een overheid, het levert niets op. Ook heb nog helemaal niets intellectueels uit Brussel horen komen, tenzij je traphoogteregelingen en brandblusserkleuren intellectueel vind.
Carpe Libertatem
  donderdag 13 december 2007 @ 15:48:42 #162
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_55246684
quote:
Op donderdag 13 december 2007 15:43 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Een zodanig overheersend systeem als de EU geworden is kan je inderdaad niet in 1x afschaffen zonder chaos te creeeren. Overigens denk ik niet dat Nederland er economisch op achteruit zou gaan als ze per direct uit de EU zou stappen. Alles wat van belang is, is via verdragen te regelen of gewoon tussen bedrijven onderling. Buiten dat betalen we veel meer dan we ontvangen, dus dat is al meegenomen, kan de belasting hier ook wat omlaag.
Hier verkijk je je ontzettend op. Het bedrijfsleven zit hier ook niet op te wachten en zou het liefst via de huidige EU-regels met elkaar willen handelen.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  † In Memoriam † donderdag 13 december 2007 @ 15:52:20 #163
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_55246773
quote:
Op donderdag 13 december 2007 15:48 schreef Falco het volgende:
Hier verkijk je je ontzettend op. Het bedrijfsleven zit hier ook niet op te wachten en zou het liefst via de huidige EU-regels met elkaar willen handelen.
Ik denk niet dat het bedrijfsleven zit te wachten op het zoveelste voorschrift of de zoveelste dwangsommatie van Kroes, bovendien, waar heb je de EU voor nodig om een belletje naar bv. Frankrijk te plegen om zaken te doen?
Carpe Libertatem
pi_55247104
quote:
Op donderdag 13 december 2007 15:46 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

De EU kost geld, het is een overheid, het levert niets op. Ook heb nog helemaal niets intellectueels uit Brussel horen komen, tenzij je traphoogteregelingen en brandblusserkleuren intellectueel vind.
'Het levert niets op' lijkt me een uitspraak die je alleen kan doen als je paardekleppen ophebt. Ook als je tegen overheden bent, moet je kunnen erkennen dat er zaken wél goed gaan op EU niveau en dat er wel degelijk altijd een belang is. De grootte van het belang, daar kan je over discussiëren. Stellen dat er niets goeds komt, is dan ook simpelweg niet waar.
  donderdag 13 december 2007 @ 16:07:15 #165
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_55247220
quote:
Op donderdag 13 december 2007 15:52 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ik denk niet dat het bedrijfsleven zit te wachten op het zoveelste voorschrift of de zoveelste dwangsommatie van Kroes, bovendien, waar heb je de EU voor nodig om een belletje naar bv. Frankrijk te plegen om zaken te doen?
Eehm, vanwege wetgeving wat betreft producten en handel? Daar heb je de EU voor nodig. Zonder zulke afspraken is het veel lastiger en omslachtiger om zaken te doen met een willekeurig Frans bedrijf.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  donderdag 13 december 2007 @ 16:09:08 #166
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_55247272
Nee, gelijkschakeling van economische en gerechtelijke zaken is a priori fout, omdat het een stukje van het supranationale CCCP-achtige wereldrijk is.
Zyggie.
pi_55247436
quote:
Op donderdag 13 december 2007 10:21 schreef Klopkoek het volgende:
http://www.trouw.nl/hetni(...)enende_dempt_kritiek
[..]

http://www.trouw.nl/hetni(...)enende_dempt_kritiek

Balkenende was dus eigenlijk gewoon wel stiekem voor een vlag en een volkslied en laat dat nu via een achterdeur door.
"De symboliek van een grondwet, was een belangrijke factor bij het Nederlandse nee.”

Yeah right. Als dat waar is, dan zou dus bij een nieuw referendum het volk wel masaal voor stemmen, dus probeer het maar uit JP?
pi_55247475
quote:
Op donderdag 13 december 2007 16:07 schreef Falco het volgende:
Eehm, vanwege wetgeving wat betreft producten en handel? Daar heb je de EU voor nodig. Zonder zulke afspraken is het veel lastiger en omslachtiger om zaken te doen met een willekeurig Frans bedrijf.
Onzin. Mét zulke afspraken wordt het juist veel lastiger en omslachtiger. De Europese Gemeenschap als vrijhandelszone was een goed idee. Een politieke unie is echter een gedrocht dat slechts de belangen van de heren en dames politici dient.
  † In Memoriam † donderdag 13 december 2007 @ 16:20:54 #169
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_55247640
quote:
Op donderdag 13 december 2007 16:03 schreef WeirdMicky het volgende:
'Het levert niets op' lijkt me een uitspraak die je alleen kan doen als je paardekleppen ophebt. Ook als je tegen overheden bent, moet je kunnen erkennen dat er zaken wél goed gaan op EU niveau en dat er wel degelijk altijd een belang is. De grootte van het belang, daar kan je over discussiëren. Stellen dat er niets goeds komt, is dan ook simpelweg niet waar.
Dat er zaken wel goed gaan is geen reden om het op deze manier op te lossen. De grootte van het belang vind ik niet zo relevant, maar voor wie dat belang is wel. De EU is er niet voor het belang van de burger.
Carpe Libertatem
  donderdag 13 december 2007 @ 16:28:04 #170
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_55247886
quote:
Op donderdag 13 december 2007 16:15 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Onzin. Mét zulke afspraken wordt het juist veel lastiger en omslachtiger. De Europese Gemeenschap als vrijhandelszone was een goed idee. Een politieke unie is echter een gedrocht dat slechts de belangen van de heren en dames politici dient.
Geopolitieke ambities zijn natuurlijk onacceptabel. Sturing van egalisatie van de economische regio mag al hélémaal niet.
Zyggie.
pi_55248294
quote:
Op donderdag 13 december 2007 16:03 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Het CPB heeft berekend dat Nederland circa 10% hogere BBP heeft dankzij de EU... Maarrrr tegelijkertijd stellen zij vast dat Nederland gezien zijn open economie verassend weinig geprofiteerd heeft van de EU, het gemiddelde van de EU is namelijk ook 10% terwijl andere open economiën (dan denk ik aan Oostenrijk en Denemarken) véél meer van de EU heeft geprofiteerd dan Nederland.

Ergens is er dus iets niet goed gegaan.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_55248369
quote:
Op donderdag 13 december 2007 13:33 schreef NLweltmeister het volgende:

[..]

Datr geloof ik serieus, dat de leugenaar Balkende nu tijdelijk aan het bewind is, doet daar niks aan af, die komt tijdens de volgende verkiezingen wel aan bod.
Verkiezingen voor de volgende EU Commisie zullen ook met de nieuwe EU Grondwet niet meemaken.
Het rare is natuurlijk dat de EC tegelijkertijd ook boetes uit deelt. Dan zit de rechtspraak en uitvoerders op één stoel.

Er is ook een juridische weg (het EhvJ) maar die is erg langdurig, kostbaar voor de aangeklaagde en kostbaar voor de EU. Het werkt gewoon niet zoals het zou moeten werken.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_55248635
quote:
Brussel mag volgend jaar 120 miljard uitgeven
Gepubliceerd: 13 december 2007 12:32 | Gewijzigd: 13 december 2007 12:37
ANP
Straatsburg, 13 dec. Het Europees Parlement heeft vandaag met grote meerderheid de EU-begroting voor 2008 goedgekeurd. Brussel mag volgend jaar 120 miljard euro uitgeven, ruim 4 procent meer dan dit jaar. Op de begroting staat onder meer 175 miljoen euro voor een verwachte politiemissie in Kosovo. Ook is er veel geld uitgetrokken voor de bouw van Europese gps-satellieten. Het bedrijfsleven weigerde eerder mee te betalen aan het waarschijnlijk onrendabele project.

CDA'ster Esther de Lange en VVD'er Jan Mulder missen in de begroting echter geld voor schoolfruit om het overgewicht van kinderen te bestrijden. Het parlement wilde daarvoor 25 miljoen euro vrijmaken, maar de gezamenlijke EU-landen hebben dat geweigerd.
Heil Europa.

Vooral dat Galileoproject is natuurlijk te gek voor woorden. Gewoon een soort verkapte solidariteitsoverdracht aan Frankrijk is het.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_55248892
quote:
EU clears 2008 budget with more pro-growth funds
Thu Dec 13, 2007 6:55am EST
STRASBOURG, Dec 13 (Reuters) - European Union lawmakers approved the bloc's 2008 budget on Thursday, earmarking more funds than ever for pro-growth measures and securing cash for the flagship Galileo satellite navigation system.

The European Parliament set spending at 120.3 billion euro ($176.7 billion), 5.7 percent more nominally than in 2007.

But relative to the bloc's economic output, the budget shrinks from 0.99 percent this year to 0.96 percent, one of the lowest rates in history, reflecting the EU's 27 government growing austerity towards the bloc, diplomats say.

The executive European Commission said it would be the first time ever that the largest share of the budget will go to measures boosting economic growth and regional aid rather than to the EU's costly farm subsidies.

"With the largest share going to competitiveness, the 2008 budget is a concrete result of the Union's determination to put long-term economic development at the heart of the EU spending," said EU Budget Commissioner Dalia Grybauskaite.

The budget earmarks 940 million euros for planned satellite navigation system Galileo aimed at competing with the U.S. Global Positioning System (GPS). The funds will help plug a 2.4 billion euro hole in funding for the project after private companies proved reluctant to foot the bill.

Germany and some other countries have agreed to boost Galileo financing from EU collective funds after securing a pledge that their firms would benefit from contracts.

About 45 percent of the total budget will be spent on aid for poor regions, education, training, innovation, research and development as well as other measures to boost growth. Agricultural spending, including controversial subsidies for farmers, account for 40 percent.

Many EU members, led by Britain, want to scale down the EU Common Agricultural Policy (CAP), but major beneficiary France opposes the plans. Farm spending will be reviewed in 2008-11, along with Britain's criticised rebate from Brussels coffers.

Spending on foreign aid and external policy initiatives will grow by 10.4 percent to 8.1 billion euros, including 300 million in aid for the Palestinians, 1.4 billion for the Western Balkans countries and 2.3 billion for the world's developing regions. (Reporting by Marcin Grajewski; editing by Philippa Fletcher)
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_55248926
quote:
Definitief van kracht wordt de ondertekening vandaag nog niet. Eerst moet het nog geratificeerd worden door de lidstaten. In Ierland vindt er nog een referendum plaats. Als alles goed verloopt, kan het verdrag officieel ingaan op 1 januari 2009, ruim op tijd voor de Europese verkiezingen in juni van dat jaar.
weer zo'n voorbeeldje van ranzige propaganda tussen de regels door, als 'alles goed verloopt' stemt Ierland juist in meerderheid NO

http://www.nos.nl/nosjour(...)1207_eu_verdrag.html
pi_55248961
quote:
Op donderdag 13 december 2007 16:15 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

zoals altijd vergelijken met je utopische situatie waar er ook géén nationale overheden zijn....

zodra er echter in de Lidstaten 25 overheden bestaan die bijna allemaal overigens gróter zijn dan de EU als overheid (zelfs bv de nederlandse begroting is groter dan de begroting van de EU, en nederland heeft meer ambtenaren in dienst dan de EU), zullen deze wel allerlei 'eigen' regeltjes willen invoeren naar eigen normen, waarbij men dolgraag in koop neemt dat deze eigen regeltjes veelal de eigen bedrijven bevoordelen.

Tel daarbij ook de extra kosten op die het oplevert als al die 25 lidstaten telkens weer zelf het wiel willen uitvinden..
(waarbij ik overigens wel moet toegeven dat geen enkele lidstaat nu daadwerkelijk ambtenaren ontslaat, integendeel laten ze veelal nationale ambtenaren alsnog zich bemoeien met europeese beleid en volop daar 'lobbyen', ook omdat men via de EU uitstekend via een achterdeur beleid kunnen invoeren dat men op nationaal terrrein niet door het eigen parlement krijgt en zo ook altijd bij impopulaire maatregelen zich kan distantieren ervan, de 'brusselse achterdeur' ... dat is echter versterkt door de huidige situatie en het ontbreken van een duidelijke 'scheiding van gezagsbevoegdheid'.
quote:
Op donderdag 13 december 2007 16:44 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Het CPB heeft berekend dat Nederland circa 10% hogere BBP heeft dankzij de EU... Maarrrr tegelijkertijd stellen zij vast dat Nederland gezien zijn open economie verassend weinig geprofiteerd heeft van de EU, het gemiddelde van de EU is namelijk ook 10% terwijl andere open economiën (dan denk ik aan Oostenrijk en Denemarken) véél meer van de EU heeft geprofiteerd dan Nederland.

Dat is dan toch vooral de fout van de nederlandse politiek zélf (immers, men vergelijkt het met hoe andere lidstaten kennelijk wel kunnen profiteren) en weer een bewijs ervoor dat je 'europese belangen' niet in de juiste handen zijn om Den Haag ze te laten behartigen...

of reken je het 'Brussel' ook nog aan dat die niet vooral zorgdraagt dat de nederlanders er het meeste van profiteren? waarom zou brussel speciaal voor de nederlanders moeten 'zorgen'?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_55249049
quote:
Op donderdag 13 december 2007 16:47 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Het rare is natuurlijk dat de EC tegelijkertijd ook boetes uit deelt. Dan zit de rechtspraak en uitvoerders op één stoel.
idd ja, maar ze zullen elkaar wel controleren, dus dat zit wel snor
pi_55250085
Vraag me zelf nu nog steeds af waarom er voor europese verkiezingen geen multi-nationale partijen zijn, dus niet dat je op de PVDA stemt en hun zetels bij de socialisten worden bijgeteld. Het zou voor de duidelijkheid beter zijn als je echt "europese" partijen krijgt. Denk dat dit voor de herkenbaarheid van de Europese politiek veel zou betekenen.
pi_55250351
quote:
Op donderdag 13 december 2007 16:07 schreef Falco het volgende:

[..]

Dat is allang op EU-niveau geregeld hoor. Dat is niets nieuws. De enige barrière is de taal, verder kun je met Europees goedgekeurde producten vrij handelen. Daar is niets omslachtig aan. Bovendien komt het meeste nu uit China, alsof er dan barrières zijn..

Het is imo zo dat er nu juist te weinig verdient wordt aan oost-Europa, en als we daar als EU nu al ons geld in pompen zodat zij ook kunnen gaan handelen dan valt er voor ons veel te verdienen daar. Van een kale kip kan je niet plukken. Zo denkt de regering tenminste.

In ieder geval heb ik nog nooit iemand concreet drie punten horen noemen die verbeteren als het verdrag er is. Dus bij deze daag ik je (en de rest) uit om drie voordelen te noemen die zonder het verdrag absoluut niet mogelijk zijn..
pi_55250772
quote:
Op donderdag 13 december 2007 10:21 schreef NLweltmeister het volgende:

[..]

Weet je waarom niemand durft te demonstreren, omdat iedere demonstrant stelselmatig als luie werkloze hippie wordt bestempeld
True. Waar het in de jaren 60-70 cool was om voor alles of niets te demonstreren is het nu alleen voor kanslozen. Althans zo wordt het gezien.
pi_55250843

viespeuken, smeerlappen
pi_55250881
ja hoor, Frankrijk heeft het weer voor elkaar. Landbouwsubsidies wordt pas ergens van 2088 tot 2011 naar gekeken en dat terwijl veel landen het willen afschaffen. Met de nieuwe stemrecht verdeling zal dit er wel niet meer van komen, want Frankrijg en Polen krijgen meer stemrecht en willen er echt niet van af.
quote:
Many EU members, led by Britain, want to scale down the EU Common Agricultural Policy (CAP), but major beneficiary France opposes the plans. Farm spending will be reviewed in 2008-11, along with Britain's criticised rebate from Brussels coffers.
In a world without fences, who needs Windows and Gates!
pi_55250922
quote:
Op donderdag 13 december 2007 17:53 schreef tha_one het volgende:
Vraag me zelf nu nog steeds af waarom er voor europese verkiezingen geen multi-nationale partijen zijn, dus niet dat je op de PVDA stemt en hun zetels bij de socialisten worden bijgeteld. Het zou voor de duidelijkheid beter zijn als je echt "europese" partijen krijgt. Denk dat dit voor de herkenbaarheid van de Europese politiek veel zou betekenen.
Daar ben ik zelf ook voor
pi_55251197
quote:
Op donderdag 13 december 2007 18:28 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Daar ben ik zelf ook voor
Maar dan moet het kiesstelsel worden veranderd en daar zijn dan bepaalde landen weer tegen. Overigens hebben we ene Van Buitenen in het EP zitten maar die wordt volledig genegeerd door de media (niet door de Engelstalige media trouwens).
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_55252053
quote:
Op donderdag 13 december 2007 16:44 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Dat zou aan van alles kunnen liggen. Ons slechte wegennet, ons zeer lage arbeidsproductiviteit, onze grote hoeveelheden neppe arbeidsongeschikten, en ga zo maar verder. Maar dat de EU dus erg positief werkt, geef je zelf wel aan.
pi_55252218
quote:
Op donderdag 13 december 2007 19:16 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Dat zou aan van alles kunnen liggen. Ons slechte wegennet, ons zeer lage arbeidsproductiviteit, onze grote hoeveelheden neppe arbeidsongeschikten, en ga zo maar verder. Maar dat de EU dus erg positief werkt, geef je zelf wel aan.
Jaja, gooi het maar weer op linkse spilzucht... Zweden, België, Denemarken en Oostenrijk zijn qua voorzieningen ongeveer net zo links en doen het toch echt veel beter.

De EU werkt positief ja, maar de EEG zou al ruim voldoende daarvoor kunnen zijn.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_55252304
quote:
Op donderdag 13 december 2007 19:24 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Jaja, gooi het maar weer op linkse spilzucht... Zweden, België, Denemarken en Oostenrijk zijn qua voorzieningen ongeveer net zo links en doen het toch echt veel beter.

De EU werkt positief ja, maar de EEG zou al ruim voldoende daarvoor kunnen zijn.
Ik zeg niet links, daarin begrijp je het verkeerd. Door een fout in de wetgeving hebben we extreem veel mensen in de bijstand gehad. Dat hier veel mensen gebruik van maakten is niet rechts of links, maar de extreme kosten die hiermee gemoeid gingen zijn niet mis.

En waarom denk je dat de EEG overging naar de EU? Wellicht omdat economische samenwerking automatisch effecten heeft op allerlei terreinen waarin samengewerkt moet worden.
pi_55253753
de actualiteiten-rubrieken besteden totaal geen aandacht aan Zwarte Donderdag de 13e
pi_55255248
quote:
Op donderdag 13 december 2007 19:29 schreef WeirdMicky het volgende:

[..]

Ik zeg niet links, daarin begrijp je het verkeerd. Door een fout in de wetgeving hebben we extreem veel mensen in de bijstand gehad. Dat hier veel mensen gebruik van maakten is niet rechts of links, maar de extreme kosten die hiermee gemoeid gingen zijn niet mis.

En waarom denk je dat de EEG overging naar de EU? Wellicht omdat economische samenwerking automatisch effecten heeft op allerlei terreinen waarin samengewerkt moet worden.
Als dat jouw theorie is dan heb ik liever zelfs helemaal geen economische samenwerking
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_55257190
quote:
Op donderdag 13 december 2007 21:42 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Als dat jouw theorie is dan heb ik liever zelfs helemaal geen economische samenwerking
Dan sluit je je ogen voor problemen die er zonder samenwerking nog steeds zijn. We zijn als Nederland namelijk sterk afhankelijk van de internationale economie.
  donderdag 13 december 2007 @ 23:39:54 #192
111171 Richie_Rich
Rich Industries©
pi_55258439
Hebben de accountants de boeken van de EU al eens afgetekend?
pi_55258998
HAHAHA!!!

Echt een geweldig topic dit! Al die anti-EU huillies die hier weer samen komen om te zeiken, hahaha! Zitten ze dan met zn allen te huilen achter hun computertje! Boehoehoe!

Echt een goeie zaak dat die politici dit er door hebben gedrukt. Ik vertrouw hen nl. meer dan Jan met de pet.

Nu nog zorgen dat je alleen mag stemmen na het doen van een IQ-test en minstens een score hebt van 100+, dan zie ik de toekomst van deze wereld weer positief in!
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  vrijdag 14 december 2007 @ 00:15:56 #194
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_55259144
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 00:03 schreef Probably_on_pcp het volgende:
HAHAHA!!!

Echt een geweldig topic dit! Al die anti-EU huillies die hier weer samen komen om te zeiken, hahaha! Zitten ze dan met zn allen te huilen achter hun computertje! Boehoehoe!

Echt een goeie zaak dat die politici dit er door hebben gedrukt. Ik vertrouw hen nl. meer dan Jan met de pet.

Nu nog zorgen dat je alleen mag stemmen na het doen van een IQ-test en minstens een score hebt van 100+, dan zie ik de toekomst van deze wereld weer positief in!
Je wilt zelf niet stemmen?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  vrijdag 14 december 2007 @ 00:17:38 #195
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_55259175
quote:
HAHAHA!!!

Maar wat vind je er zelf van, behalve dat je eeuwige trouw zweert aan de politici (ook al liegen ze over alles) en je je minachting uit over je medemens die geen politicus is?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_55259201
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 00:17 schreef Perrin het volgende:

[..]

Maar wat vind je er zelf van, behalve dat je eeuwige trouw zweert aan de politici (ook al liegen ze over alles) en je je minachting uit over je medemens die geen politicus is?
Ik vind het een natuurlijke evolutie (van klein naar groot) en ook nodig voor het aanpakken vd problemen die de wereld nu kent en in de toekomst zal kennen.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_55259216
quote:
HAHAHA!!!

ja, laten we mensen vertrouwen die jaar in, jaar uit bewijzen incompetente, wereldvreemde mensen te zijn die we om een of andere bizarre reden de macht hebben gegeven over ons leven te beslissen.
I like work. It fascinates me. I can sit and look at it for hours.
  vrijdag 14 december 2007 @ 00:25:30 #198
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_55259301
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 00:19 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Ik vind het een natuurlijke evolutie (van klein naar groot) en ook nodig voor het aanpakken vd problemen die de wereld nu kent en in de toekomst zal kennen.
Machtsgeile politici behartigen namelijk veel beter mijn belangen dan ikzelf, zeker naarmate ik deel uitmaak van een steeds grotere groep geregeerde mensen?
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  vrijdag 14 december 2007 @ 01:12:45 #199
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_55259970
Zyggie.
  vrijdag 14 december 2007 @ 01:20:41 #200
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_55260054
Gadverdamme.

We leveren vetos in en dragen meer macht over aan een instituut met leiders die niet eens democratisch als leiders zijn gekozen, waar corruptie en bureaucratie hoogtij viert. Problemen die er al bestonden zijn gewoon meegenomen. En met dit verdrag is het ook nog eens moeilijker om dit allemaal te veranderen. Hier zitten we aan vast.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  vrijdag 14 december 2007 @ 01:23:58 #201
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_55260087
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 01:12 schreef Zyggie het volgende:
Allen staan graag.

http://www.youtube.com/watch?v=EZ9lhoo8fZo
Verkeerde YouTubefilmpje !

Dit is de correcte link: http://nl.youtube.com/watch?v=qLcc19mt4eA
  vrijdag 14 december 2007 @ 01:24:33 #202
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_55260091
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 01:23 schreef Falco het volgende:

[..]

Verkeerde YouTubefilmpje !

Dit is de correcte link: http://nl.youtube.com/watch?v=qLcc19mt4eA
Mooiste volkslied ter wereld.
Zyggie.
  vrijdag 14 december 2007 @ 09:16:23 #203
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_55262245
http://www.youtube.com/watch?v=-I8M1T-GgRU&feature=related

Wat een verschrikkelijk minachtende man.

'We have the first non-imperial empire'.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_55272665
Gelukkig ben jij niet minachtend.
  vrijdag 14 december 2007 @ 16:35:32 #205
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_55272720
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 16:33 schreef WeirdMicky het volgende:
Gelukkig ben jij niet minachtend.
Wat is dat weer voor reactie? Degene die het telkens niet na laat om te vermelden dat ik een incompetent persoon ben, ja, dat ben jij.

Lang leve het Rijk van Europa!
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_55273280
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 16:35 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Wat is dat weer voor reactie? Degene die het telkens niet na laat om te vermelden dat ik een incompetent persoon ben, ja, dat ben jij.

Lang leve het Rijk van Europa!
Goed, je hebt het onthouden. Nu er nog wat mee doen.
  vrijdag 14 december 2007 @ 17:01:18 #207
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_55273357
Arrogante kwiebus. Hoe respectloos kun je zijn. Kijk eens verder dan het standaard filosofisch gebrabbel en modieus liberaal doen. Respecteer eens dat er ook andere meningen en gezichtspunten kunnen zijn en doe dat niet af als incompetent indien het niet overeen komt met jouw Wassenaarse bril.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_55273462
http://www.youtube.com/watch?v=jLDA6evh-jU

Barosso wordt ff onder de tafel doorgetrokken
  vrijdag 14 december 2007 @ 17:08:41 #209
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_55273498
Is al gepost Weltmeister, echt, die quote van 'Europa zal geen superstaat zijn maar een empire' is de meeste debiele die ik ooit gehoord heb.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_55273568
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 17:01 schreef Klopkoek het volgende:
Arrogante kwiebus. Hoe respectloos kun je zijn. Kijk eens verder dan het standaard filosofisch gebrabbel en modieus liberaal doen. Respecteer eens dat er ook andere meningen en gezichtspunten kunnen zijn en doe dat niet af als incompetent indien het niet overeen komt met jouw Wassenaarse bril.
Respectloos? Jij zegt hetzelfde over honderden politici en doet zelf net alsof je de waarheid in pacht hebt. Wat weer meer lijkt op het gedrag van een arrogante 'kwiebus'. En dan beginnen over een 'wassenaarse bril'. De pot verwijt de ketel dat die zwart ziet.
pi_55273698
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 17:08 schreef Klopkoek het volgende:
Is al gepost Weltmeister, echt, die quote van 'Europa zal geen superstaat zijn maar een empire' is de meeste debiele die ik ooit gehoord heb.
ik post em 11 keer, net zoveel als de afgekeurde jaarverslagen van de EU
  vrijdag 14 december 2007 @ 17:31:13 #212
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_55273885
De EU kan niet worden gereduceerd tot een enkele zin. Derhalve vind ik het onverstandig dat Barosso daar een poging toe doet, er zullen altijd mensen gaan klagen dat het niet is wat ze willen. 'Empire' ligt te gevoelig in de oortjes voor de eurofoben.
Zyggie.
  vrijdag 14 december 2007 @ 17:32:32 #213
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_55273906
Daarom gaan huilen is ook weer wat overdreven.
Zyggie.
  vrijdag 14 december 2007 @ 22:03:18 #214
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_55279685
Vanavond zit Frans Timmermans bij Pauw en Witteman om dit wanstaltige verdrag uit te leggen.
Deuger, Woke & Gutmensch
  vrijdag 14 december 2007 @ 23:51:25 #216
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_55282407
Wat waren ze weer schandelijk pro Europa .
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_55282594
"Europa, wen d'r nou maar aan."
pi_55282676
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 23:59 schreef Bolkesteijn het volgende:
"Europa, wen d'r nou maar aan."
Hij hield zich nog in. Er zijn tijden geweest dat hij samen met Verhofstadt op de foto stond met het boekje 'De Verenigde Staten van Europa' in zijn hand.

Mij valt het btw altijd op dat de PvdA itt veel andere europese sociaal-democratische partijen nooit pleit voor een 'socialer' Europa. Niet puur dat hardcore liberalisme (of kapitalisme? niet alles is even liberaal!) wat nu de boventoon voert maar ook aandacht voor de sociale kant van de zaak.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_55285581
En het volk slaapt lekker verder, ook al rammen die hufters in Den Haag gewoon precies hetzelfde erdoor als waar de burger een jaartje of wat terug massaal tegen stemde. De huichelaars houden zich een tijdje stil en wanneer iedereen het weer vergeten is, voeren ze het gewoon alsnog in.

En dat noemt zich een democratie. Hilarisch gewoon.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_55285628
quote:
Op zaterdag 15 december 2007 03:22 schreef StefanP het volgende:
En het volk slaapt lekker verder, ook al rammen die hufters in Den Haag gewoon precies hetzelfde erdoor als waar de burger een jaartje of wat terug massaal tegen stemde. De huichelaars houden zich een tijdje stil en wanneer iedereen het weer vergeten is, voeren ze het gewoon alsnog in.

In de VS slapen ze ook nog gewoon door hoor
Verkiezingsfraude en bush gaan nog steeds door een deur door
  † In Memoriam † zaterdag 15 december 2007 @ 07:39:10 #221
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_55285969
quote:

Er is niets hilarisch aan het gezeik wat de EU heeft en verder nog gaat veroorzaken. Dramatisch is het woord wat je zoekt.
Carpe Libertatem
pi_55286598
quote:

Ik heb de krant gebeld, want dit is de eerste keer dat ik het met je eens ben. Het is echt te absurd voor woorden wat er hier gebeurt. En dat onder het motto dat het EP voor meer democratie gaat zorgen

Gisteren Pauw en Witteman gekeken, en daar bleek maar weer wat één van de voordelen was die ik al eerder opperde in dit topic. Wij betalen nu voor de armere landen zodat zij meer welvaart krijgen. Die welvaart zou er voor zorgen dat wij meer producten kunnen exporteren naar diezelfde landen. Het gaat dus wel degelijk over de centjes. Verder konden ze daar ook niet meer voordelen noemen. Wel gaan ze nu veel voorlichting geven over één Europa, met een roadtrip die vooral gaat voorlichten dat we één Europa zijn. Dus niet wat de voordelen zijn, maar puur dat het er dus al is. Folders, posters, reizende politici. We kunnen dus nog gaan betalen voor die veel te late voorlichting ook, terwijl we al tegen gestemd hadden. Want ja, we hebben er weer een overheid bij, zoals daar gezegd werd. En dat terwijl Ierland het nog voor het zeggen heeft.

Bovendien heb ik nog steeds niet iemand drie voordelen horen noemen. Politici niet, hier niet, nooit niet. En dat zal ook niet snel gebeuren omdat ze er niet zijn. Die politici drukken het door omdat ze geilen op macht. En macht in Nederland stelt weinig voor dus gaan ze nu voor de macht in Europa. Het is dus eigenbelang en verder hebben veel politici wel belang bij welvaart in armere landen zodat zij in hun ondernemingsrol weer veel geld kunnen verdienen aan die landen. Denk aan minister Brinkhorst, die op landbouw zat, en vond dat kleine boeren maar moesten ophouden en de handen inéén moesten slaan zodat er alleen nog grotere boeren zouden overblijven. Hij is "toevallig" één van de grootste boeren van Nederland.
  † In Memoriam † zaterdag 15 december 2007 @ 10:26:49 #223
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_55286645
quote:

Mja, ik weet niet of je het doorhebt, maar we zitten allemaal redelijk in hetzelfde schuitje.

In tijden van crisis kan de EU nu onze grondwet aan de kant zetten. In tijden van crisis kan men in de VS de burgerrechten opschorten. Same difference.
  zaterdag 15 december 2007 @ 13:52:09 #224
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_55290253
quote:
Op zaterdag 15 december 2007 10:26 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Mja, ik weet niet of je het doorhebt, maar we zitten allemaal redelijk in hetzelfde schuitje.

In tijden van crisis kan de EU nu onze grondwet aan de kant zetten. In tijden van crisis kan men in de VS de burgerrechten opschorten. Same difference.
In tijden van crisis kan de Eu onze grondwet aan de kant zetten? Waar heb je het over?
Zyggie.
  zaterdag 15 december 2007 @ 14:59:36 #225
134847 fokthesystem
WIJ zijn 'HET'.
pi_55291456
CDA is : 'verbaast' tja zal is niet........
Alsof onze regerings partijen cda cu en PvdA dit niet zagen aankomen, cw dichtgetimmert hebben, overigens is e.e.a. nog niet geheel voorbij, men kan nog veranderen, 1 land moet namelijk nog tekenen voor het bekrachtigd is.
quote:
Toch vlag en volkslied in EU-verdrag
Den Haag/Brussel, 12 dec.
Op initiatief van Duitsland komt er in de bijlagen van het Europees Verdrag, het
zogenoemde Hervormingsverdrag, toch een verwijzing naar de Europese vlag en het
Europees volkslied.

Nederland wist dit voorjaar met succes deze Europese symbolen uit de officiële
tekst van het nieuwe Europees verdrag te krijgen, maar via een achterdeur worden
deze zaken nu alsnog genoemd.

Dit gebeurt via een zogeheten nationale verklaring die geen juridische betekenis
heeft. Deze verklaring van Duitsland wordt gesteund door zestien van de in
totaal 27 EU-lidstaten, waaronder behalve Duitsland ook België, Griekenland,
Italië en Spanje.

„Een zeer vreemde actie”, zei het Tweede Kamerlid Ormel (CDA) vanmorgen tijdens
een commissievergadering in Den Haag. Staatssecretaris Timmermans (Europese
Zaken, PvdA) relativeerde de zaak. Onze nationale verklaring is dat we tegen een
vlag zijn, zei hij. Volgens een Duitse diplomaat in Brussel betreft het een
„symbolische actie over een symbool”.

Het nieuwe Europees Verdrag, bedoeld om het bestuur van de Europese Unie
overzichtelijker, doelmatiger en democratischer te maken, wordt morgen tijdens
een ceremoniële plechtigheid in Lissabon ondertekend door de regeringsleiders
van de EU.

Het zogenoemde Hervormingsverdrag is opgesteld na het stranden van de Europese
Grondwet, die in 2005 in referenda in Frankrijk en Nederland. Hoewel de omvang
drastisch is gewijzigd zijn de inhoudelijke veranderingen ten opzichte van de
Europese Grondwet beperkt. Zo stuitte de term grondwet op verzet, omdat die een
superstaat suggereerde. Om diezelfde reden heeft premier Balkenende zich steeds
sterk gemaakt voor het verwijderen van het volkslied en de vlag uit de tekst van
het verdrag.

De Britten willen net als Nederland niets weten van Europese symbolen. De Britse
premier Gordon Brown laat de gezamenlijke ondertekening van het Europese
Hervormingsverdrag morgen in Lissabon schieten. Pas wanneer zijn collega’s aan
de lunch zitten, maakt Brown zijn opwachting in Lissabon en zal hij het verdrag
ondertekenen.
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')