abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54963702
Bah.

Ik zat gisterenavond bij een "vriend" (let op de aanhalingstekens) in de auto, en die kan dus echt niet rijden. Waarom schuift die gast gvd niet op naar links als er een auto aankomt rijden op de invoegstrook die wil invoegen?! Ik ben altijd zo sociaal dat ik naar links ga als dat ook maar enigszins mogelijk is, gewoon als sociaal gebaar om de ander er gemakkelijk tussen te laten. Maar nee, hij moest weer pertinent rechts blijven rijden. En vaak rijden die auto's op de invoegstrook even hard dus die kunnen dan gaan inhouden voor hem... Zelf zou je het ook baggerkut vinden als een of andere maloot maar links naast je blijft rijden en jij wil invoegen! En het kutte was ook nog dat die gasten die wilden invoegen bijna gewoon naar rechts kwamen en hij had dat niet door....

Klacht: Dikke losers (aso's, ego's) die niet sociaal schuiven voor de invoegende medemens, maar pertinent rechts blijven rijden terwijl de hele weg vrij is.

Ik mag lijden dat een of andere vent hem nog 'ns een bluts in z'n pauperblikken doos rijdt of hem op z'n gezicht timmert.
  zaterdag 1 december 2007 @ 10:58:56 #2
179735 UnderTheWingsOfLove
Imperio. Crucio. Avada Kedavra
pi_54963771
topic nummer `1213331224325446546546
Celebrities walk on red carpet because they are famous, I walk on toilet paper because I'm the shit
5 Xbox360 spellen: Halo 3 , Fable 2 ,Saints Row 2 , Pure en Virtua Tennis 3 te koop!
  zaterdag 1 december 2007 @ 10:59:15 #3
13250 Lod
Sapere aude!
pi_54963774
Omdat onnodig links rijden verboden is.
En verder vind ik invoegers die er gelijk vanuit gaan dat de ander wel aan de kant gaat een stuk gevaarlijker. Die mensen die zonder te kijken gelijk de snelweg opknallen.
GNU Terry Pratchett
pi_54963785
Gegronde klacht. Maar mensen die niet kunnen invoegen als er iets meer verkeer op de weg is.. dat zijn ook losers
pi_54963872
Flikker eens op man gek!

Invoegers moeten zich aanpassen niet de snelweg bereiders.
pi_54963921
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 11:09 schreef ColtZ40 het volgende:
Flikker eens op man gek!

Invoegers moeten zich aanpassen niet de snelweg bereiders.


Je kunt toch wel even opschuiven als er geen ander verkeer naast je zit?
  zaterdag 1 december 2007 @ 11:13:50 #7
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_54963923
Wat ColtZ40 zegt. Al is het semi-beleefd om te doen, iedereen heeft het geleerd met rijlessen en invoegen is makkelijker dan de hellingproef. Ik blijf ook lekker doorrijden.
pi_54963973
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 11:13 schreef Marurk het volgende:

[..]



Je kunt toch wel even opschuiven als er geen ander verkeer naast je zit?
Kan wel, doe ik niet.
pi_54964028
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 10:59 schreef Lod het volgende:
Omdat onnodig links rijden verboden is.
En verder vind ik invoegers die er gelijk vanuit gaan dat de ander wel aan de kant gaat een stuk gevaarlijker. Die mensen die zonder te kijken gelijk de snelweg opknallen.
Die rijden toch wel met 60-70 de snelweg op, dus tenzij die ver voor je zit heb je daar geen last van....
Terug van weggeweest!
  zaterdag 1 december 2007 @ 11:24:30 #10
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_54964048
lemming!

en een slechte.
Huilen dan.
pi_54964059
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 11:22 schreef ThaKiller het volgende:

[..]

Die rijden toch wel met 60-70 de snelweg op, dus tenzij die ver voor je zit heb je daar geen last van....
Iemand die fatsoenlijk heeft leren rijden zit al op 100 à 120 km/uur alvorens in te voegen (als je van tevoren kunt zien dat het verkeer op de snelweg niet langzaam rijdt)...
pi_54964061
Zelf ga ik ook, wanneer er weinig tot geen verkeer rondom me heen is, even naar de linker rijstrook om anderen ruimte te geven in te voegen - inderdaad als een sociaal gebaar. Waar ik mij echter grondig aan erger is aan auto's die tijdens het invoegen achter mij rijden, maar wel al invoegen alvorens ik hier de kans voor heb, en ze je vervolgens inhalen. Zulke idioten zouden hun rijbewijs moeten inleveren - permanent bij herhaalde overtreding. Maar nee, Nederland is weer te soft.
pi_54964074
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 11:24 schreef Isdatzo het volgende:
lemming!

en een slechte.
Waarom lemming?
  zaterdag 1 december 2007 @ 11:31:12 #14
14827 Kogando
Modelprutser
pi_54964130
Goeie, sommige mensen kunnen rijden en anticiperen automatisch omdat het de doorgang versoepelt en natuurlijk ook een stuk veiliger is. Andere ontwikkelen zich niet en blijven steken op het niveau dat ze hadden tijdens de laatste les voor het examen. Zulke mensen hebben geen goed inzicht in het verkeer en frustreren de rest dus.
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
pi_54964162
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 11:31 schreef Kogando het volgende:
Goeie, sommige mensen kunnen rijden en anticiperen automatisch omdat het de doorgang versoepelt en natuurlijk ook een stuk veiliger is. Andere ontwikkelen zich niet en blijven steken op het niveau dat ze hadden tijdens de laatste les voor het examen. Zulke mensen hebben geen goed inzicht in het verkeer en frustreren de rest dus.
pi_54964200
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 11:25 schreef Marurk het volgende:

[..]

Iemand die fatsoenlijk heeft leren rijden zit al op 100 à 120 km/uur alvorens in te voegen (als je van tevoren kunt zien dat het verkeer op de snelweg niet langzaam rijdt)...
dan moet je auto nog mee willen. Met mijn vorige voegde ik altijd rond de 70à80/u in, gewoon omdat die niet sneller kon raken op de meeste invoegstroken (en dan ging ik al tot het einde van dat auto'tje). De auto die ik nu heb rijd ik sowieso maar 90 voor het invoegen aangezien dat bijna de standaardsnelheid is op het rechtervak, en van 90 naar 120 duurt toch maar een paar secondjes, iig snel genoeg om het eventjes te doen als je ziet dat het verkeer iets sneller opschiet.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_54964203
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 11:17 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Kan wel, doe ik niet.
Mongolen zoals jij snij ik dan altijd even gruwelijk af op het moment dat ik de snelweg op kom rijden.
Wie een kuil graaft voor een ander is een werknemer.
pi_54964229
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 11:36 schreef okkie-man het volgende:

[..]

Mongolen zoals jij snij ik dan altijd even gruwelijk af op het moment dat ik de snelweg op kom rijden.
dit is pas kinderachtig; als mensen bewust dergelijke toeren uithalen zouden ze per direct het rijbewijs moeten intrekken, en niet eens meer teruggeven.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_54964250
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 10:59 schreef Lod het volgende:
Omdat onnodig links rijden verboden is.
In dit geval is het dan ook niet onnodig
pi_54964265
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 11:38 schreef Athmozz het volgende:

[..]

dit is pas kinderachtig; als mensen bewust dergelijke toeren uithalen zouden ze per direct het rijbewijs moeten intrekken, en niet eens meer teruggeven.
Een mongool die het iemand met opzet lastig maakt om de snelweg op te kunnen rijden moeten ze van de weg afhalen.
Wie een kuil graaft voor een ander is een werknemer.
pi_54964281
opschuiven doe ik ook nooit, als de invoeger iets harder of langzamer gaan rijden kunne ze netjes voor of achter mij erop in plaats van door mij heen, dus ik ga niet naar links tenzij ik met mijn gebruikelijke 140 rij dan ben ik al links.
(__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination
  zaterdag 1 december 2007 @ 11:43:12 #22
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_54964297
Kan wel, mag niet, dan rij je onnodig links en op boetes zit ik niet te wachten. Invoegen is een bijzondere verrichting, dus moet aan iedereen voorgang geven. Dus gas bij of minderen.
pi_54964306
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 11:40 schreef okkie-man het volgende:

[..]

Een mongool die het iemand met opzet lastig maakt om de snelweg op te kunnen rijden moeten ze van de weg afhalen.
als hij gewoon dezelfde snelheid aanhoudt maakt hij je het niet lastig om de snelweg op te rijden hoor, dan kan je in alle rust beslissen of je ervoor / erachter invoegt, alsof je niet tussen 2 auto's in past... ik zie maar weinig auto's op het rechtervak rijden die te weinig afstand laten zodat je er ff tussen kan.

Het is pas irritant als er mensen op het 1ste vak zitten, daar blijven & nog eens denken van "als ik ff gas geef heeft die achter mij meer ruimte" of "als ik ff afrem heeft die voor mij ruimte". Je zal in het eerste geval maar al aan het versnellen zijn om ervoor in te voegen of in het 2de geval om erachter in te voegen...
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_54964330
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 11:43 schreef Bob-B het volgende:
Kan wel, mag niet, dan rij je onnodig links en op boetes zit ik niet te wachten. Invoegen is een bijzondere verrichting, dus moet aan iedereen voorgang geven. Dus gas bij of minderen.
onnodig links rijden doe ik sowieso bijna altijd, wat kan mij die stomme boete schelen, die delen ze toch bijna nooit uit.

Wat denk je nu dat gevaarlijker is; aan 140 heel de tijd teruggaan naar het middenvak, of gewoon op het linkervak blijven plakken en als er dan iemand is die er toch voorbij wil, eventjes opschuiven? Ik ben bijna zeker dat het dat 1ste zal zijn hoor.
Het mag dan wel een verkeersregel zijn dat je zoveel mogelijk rechts moet rijden; als die verkeersregel onveiligere situaties veroorzaakt dat het negeren van die verkeersregel, dan negeer ik die met plezier.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  zaterdag 1 december 2007 @ 11:47:11 #25
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_54964341
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 11:40 schreef okkie-man het volgende:

[..]

Een mongool die het iemand met opzet lastig maakt om de snelweg op te kunnen rijden moeten ze van de weg afhalen.
Nee, die mensen maken het zichzelf lastig. Mits we ervan uit gaan, dat het niet druk is op de weg. Dan vind ik dat je meer dan geneog tijd en ruimte hebt om je snelheid aan te passen.

Keren dat ik wel opzij ga voor invoegend verkeer is: als ik een stuk harder rij dan toegestaan (maar dit geldt meestal alleen in duitsland, ik rij hier niet zo hard) of als het erg druk is en het moeilijker is om fatsoenlijk in te voegen.

Trouwens expres iemand afsnijden is het wel het meest idiote wat je kunt doen. Voor zoiets mogen ze de rijbewijs meteen afnemen.
Horrible Cunt!
pi_54964366
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 11:36 schreef okkie-man het volgende:

[..]

Mongolen zoals jij snij ik dan altijd even gruwelijk af op het moment dat ik de snelweg op kom rijden.
trouwens zal dat ook wel eens verkeerd uitpakken hoor...

Als ik binnen een paar jaar met een lease rijd & toch op een negatieve BM zit, waarom zou ik dan niet eens zo'n sukkel die me afsnijdt gewoon een tik verkopen (mits de snelheid maar rond de 70/80 ligt)? Auto is niet van je, verzekering stijgt toch niet & je bent normaal gezien zelfs niet eens in fout (ander voert namelijk een maneuvre uit).
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_54964373
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 11:43 schreef Bob-B het volgende:
Kan wel, mag niet, dan rij je onnodig links en op boetes zit ik niet te wachten. Invoegen is een bijzondere verrichting, dus moet aan iedereen voorgang geven. Dus gas bij of minderen.
Volgens mij mag het wel. Anyway is het veel beter voor de doorstroming. Doorgaans rijdt een invoegende persoon wat langzamer dan het verkeer op de snelweg zelf; jij schuift tijdig naar links, meneer die wil invoegen kan dan ook naar links en vervolgens passeer je hem dus min of meer links (en eigenlijk is het niet dus niet veel anders dan inhalen).
  zaterdag 1 december 2007 @ 11:49:53 #28
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_54964380
Naar links gaan is niet verplicht en veroorzaakt juist de files!!!!!!!!!!!!!!!!!
Invoegend verkeer moet gewoon op tijd de juiste (zelfde) snelheid hebben.
How can I make this topic about me?
pi_54964432
Ik heb juist altijd een grondige hekel aan die links-schuivers. Ten eerste zorgt het voor veel files, het heen en weer schuiven van auto's verlaagt de capaciteit van de weg behoorlijk (daarom zie je nu ook steeds vaker een doorgetrokken streep op wegvakken waar wordt ingevoegd). Ten tweede schuiven veel mensen vaak naar links terwijl ze gewoon 110 ofzo rijden, zoals het een goed Nederlander betaamt kijk je absoluut niet of er nog wat aan komt maar stuur je hem gelijk naar links, gevolg is dat de bestuurders die lekker 130-140 rijden weer vol in de ankers moeten. Ten derde ben je op de invoegstrook er zelf verantwoordelijk voor om je snelheid en positie zo aan te passen dat je eenvoudig kunt ritsen.
pi_54964449
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 11:49 schreef gebrokenglas het volgende:
Naar links gaan is niet verplicht en veroorzaakt juist de files!!!!!!!!!!!!!!!!!
Invoegend verkeer moet gewoon op tijd de juiste (zelfde) snelheid hebben.


Ik vind het juist kut om rechts te blijven rijden als iemand die min of meer met dezelfde snelheid naast je rijdt, wil invoegen. Ruimtekussen wordt verkleind omdat meneer/mevrouw pal naast je rijdt en graag wil invoegen --> grotere kans op ongelukken. Die gast had niet voor niks gisteren bijna 2x een bluts in de rechterkant van z'n blikken doos.
En over die filevorming ... Zolang er geen verkeer naast of vlak op de linkerbaan achter je zit, veroorzaak je toch geen hinder?
pi_54964483
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 11:55 schreef Marurk het volgende:
En over die filevorming ... Zolang er geen verkeer naast of vlak op de linkerbaan achter je zit, veroorzaak je toch geen hinder?
Je moest eens weten wat rode achterlichten doen met een verkeersstroom.
  zaterdag 1 december 2007 @ 12:04:08 #32
13250 Lod
Sapere aude!
pi_54964565
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 11:39 schreef B03S het volgende:

[..]

In dit geval is het dan ook niet onnodig
Het is wel onnodig in dit geval. De rechter rijstrook is beschikbaar en het invoegend verkeer moet zich aanpassen aan het verkeer op de snelweg, dus daar hoef je als snelweger niet op te letten.
GNU Terry Pratchett
pi_54964592
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 11:57 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Je moest eens weten wat rode achterlichten doen met een verkeersstroom.
Dude, als er toch geen verkeer naast/achter je zit?
pi_54964763
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 12:06 schreef Marurk het volgende:

[..]

Dude, als er toch geen verkeer naast/achter je zit?
als ik met 140 afkom los ik sowieso gas als ik zie dat er iemand voor me even opzij schuift hoor, en als dat niet al te ver is ga ik al vertragen door desnoods een klein beetje af te remmen (wat vaak versterkt wordt naar achter toe) omdat ik graag mijn 100m vrije afstand heb voor mijn neus. Als jij daar op 50m voor mij komt, dan ga ik sowieso vertragen om die 100m weer op te bouwen.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  zaterdag 1 december 2007 @ 12:20:12 #35
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_54964797
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 12:06 schreef Marurk het volgende:

[..]

Dude, als er toch geen verkeer naast/achter je zit?
Dan heeft de invoegende bestuurder genoeg ruimte om zelf zijn snelheid aan te passen.
Horrible Cunt!
pi_54964893
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 12:18 schreef Athmozz het volgende:

[..]

als ik met 140 afkom los ik sowieso gas als ik zie dat er iemand voor me even opzij schuift hoor, en als dat niet al te ver is ga ik al vertragen door desnoods een klein beetje af te remmen (wat vaak versterkt wordt naar achter toe) omdat ik graag mijn 100m vrije afstand heb voor mijn neus. Als jij daar op 50m voor mij komt, dan ga ik sowieso vertragen om die 100m weer op te bouwen.
Ja, maar dan wordt je inderdaad gehinderd, en dat is inderdaad niet de bedoeling. Daarom zeg ik ook: als je niemand hindert, waarom zou je dan niet naar links kunnen opschuiven? Gisteren was er geen drol op de weg, zelf nog op geen km achter de blikken doos, dus ik zie niet in waarom je dan niet sociaal zou kunnen schuiven. Toont niet echt van verkeersinzicht als je het niet zou doen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_54964897
Ies onnodig linksrijden en verboten. Bovendien leer je tijdens je rijlessen dat de mensen op de invoegstrook zich moeten aanpassen op het verkeer aan de snelweg en niet andersom.
pi_54964947
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 12:27 schreef BazzieK het volgende:
Ies onnodig linksrijden en verboten. Bovendien leer je tijdens je rijlessen dat de mensen op de invoegstrook zich moeten aanpassen op het verkeer aan de snelweg en niet andersom.
Ik mocht wel naar links met rijlessen
pi_54964950
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 12:26 schreef Marurk het volgende:

[..]

Ja, maar dan wordt je inderdaad gehinderd, en dat is inderdaad niet de bedoeling. Daarom zeg ik ook: als je niemand hindert, waarom zou je dan niet naar links kunnen opschuiven? Gisteren was er geen drol op de weg, zelf nog op geen km achter de blikken doos, dus ik zie niet in waarom je dan niet sociaal zou kunnen schuiven.
Als er echt niemand is zou ik het ook doen hoor, dan stoor je idd niemand. Het probleem is wel de definitie van "niet storen", een vriendin van me interpreteert dat als zijnde "als de achterligger vol in de remmen gaat en nog 1 cm overhoudt van de achterkant van mijn bumper, dan stoor ik hem niet".

ik ben het wel met je eens hoor, ik wijk ook wel frequent eens uit om iemand makkelijk te laten invoegen (maar aangezien ik niet zo vaak rechts rijd, enkel als er echt geen verkeer is, gebeurt dat niet zo heel vaak).
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 12:27 schreef BazzieK het volgende:
Ies onnodig linksrijden en verboten. Bovendien leer je tijdens je rijlessen dat de mensen op de invoegstrook zich moeten aanpassen op het verkeer aan de snelweg en niet andersom.
Sta jij ook 5 minuten te wachten als de tram voor je aan een hoofdhalte staat en er links een volle witte lijn is? Lijkt me niet, dan rijd je er ook over (heb ik zelfs op mijn rijexamen gedaan, een tram ingehaald over verdrijvingsvlakken waar je met je auto zelfs niet op mag staan, en ik heb er van die examinator zelfs geen opmerking op gekregen). Het is niet omdat het verkeersreglement iets zegt dat je dat daarom precies moet opvolgen hoor, als je met een overtreding tòch veiliger rijdt (en dat kan zeer zeker), dan doe je er beter aan om eventjes dat reglement te overtreden, waarvoor zijn regels er anders...
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_54965026
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 12:30 schreef Athmozz het volgende:
[..]

Sta jij ook 5 minuten te wachten als de tram voor je aan een hoofdhalte staat en er links een volle witte lijn is? Lijkt me niet, dan rijd je er ook over (heb ik zelfs op mijn rijexamen gedaan, een tram ingehaald over verdrijvingsvlakken waar je met je auto zelfs niet op mag staan, en ik heb er van die examinator zelfs geen opmerking op gekregen). Het is niet omdat het verkeersreglement iets zegt dat je dat daarom precies moet opvolgen hoor, als je met een overtreding tòch veiliger rijdt (en dat kan zeer zeker), dan doe je er beter aan om eventjes dat reglement te overtreden, waarvoor zijn regels er anders...
In ons boerenland hebben ze geen trams Bovendien heb ik een schurfthekel aan mensen die niet hun best doen om gewoon 120 of harder te rijden op de invoegstrook wat makkelijk haalbaar is.
pi_54965139
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 12:36 schreef BazzieK het volgende:
Bovendien heb ik een schurfthekel aan mensen die niet hun best doen om gewoon 120 of harder te rijden op de invoegstrook wat makkelijk haalbaar is.
zeker niet met alle auto's hoor, mijn vorige haalde maar 80 op de invoegstrook...
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  Redactie Frontpage / Weblog zaterdag 1 december 2007 @ 12:44:40 #42
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_54965153
Je mag niet naar links ! dat zegt de politie zelf ( was nog bij blik op de weg afgelopen week )
Omdat er daardoor files komen
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_54965188
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 12:44 schreef paultjuhhh het volgende:
Je mag niet naar links ! dat zegt de politie zelf ( was nog bij blik op de weg afgelopen week )
Omdat er daardoor files komen
en omdat de politie het zegt is het juist . De meeste agenten zijn ook maar ongeschoolden die 6 maandjes een bijscholingscursusje gevolgd hebben, en daarna wat napraten wat ze zelf gezegd is, nadenken is er in de meeste gevallen niet bij.

file's worden zeer vaak veroorzaakt (of in ieder geval in zéér grote mate versterkt) door ongelukken, en ongelukken bekom je bijna enkel door veel van vak te switchen op de snelweg, anders kom je ze niet tegen (je moet eigenlijk best een kalf zijn om zomaar op je voor ligger te rijden in de file).

Als je niet naar links mag ga je nog een vak minder gebruiken & dan zijn de file's nog langer.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  Redactie Frontpage / Weblog zaterdag 1 december 2007 @ 12:49:45 #44
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_54965235
Nou
De politie zei het
Dus ik blijft lekker rechts vanaf nu
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_54965259
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 12:44 schreef paultjuhhh het volgende:
Je mag niet naar links ! dat zegt de politie zelf ( was nog bij blik op de weg afgelopen week )
Omdat er daardoor files komen
Belachelijk! Zolang je niemand hindert (lees: zolang niemand op de linkerstrook achter je hoeft te remmen) moet het kunnen naar mijn mening... Door het CBR wordt naar links uitwijken voor invoegend verkeer (indien mogelijk) vaak als "inzicht hebben" beschouwd... Je laat zien dat je rekening houdt met al het verkeer: verkeer voor/achter/links/rechts van je. Sommige paupers rijden gewoon rechts en zien nog geeneens dat er iemand op de invoegstrook naar hem/haar rijdt (ook al is dat dan in de dode hoek ).
Wat doe je dan als een vrachtwagen wil invoegen? Die dwingen vaak gewoon een plek af en hebben bovendien beperkt zicht. Ik ga vast wat pertinent rechts blijven rijden als het niet nodig zou zijn en als een of andere tanker wil invoegen...

*kots*
pi_54965270
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 12:43 schreef Athmozz het volgende:

[..]

zeker niet met alle auto's hoor, mijn vorige haalde maar 80 op de invoegstrook...
Dan trap je niet hard genoeg door of neem je de bochten te zacht.
  zaterdag 1 december 2007 @ 12:53:04 #47
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_54965289
Ik heb vaak 't idee dat mensen op de invoegstrook met 80km/u rijden en al in de 5e versnelling, terwijl ze op de snelweg minimaal 100 rijden. Tja, dan kan je natuurlijk nooit meer normaal snelheid maken om rustig voor iemand in te voegen.
pi_54965340
ik ga helemaal niet naar links,ik blijf gewoon dezelfde snelheid rijden,invoegend verkeer heeft geen voorang.
mensen die invoegen zijn prima in staat om hun snelheid aan te passen op het overig verkeer,dit word je ook geleerd als je gaat lessen.
ik kan je niet horen bert,ik heb een banaan in mijn oor.
pi_54965366
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 12:49 schreef paultjuhhh het volgende:
Nou
De politie zei het
Dus ik blijft lekker rechts vanaf nu
Ik mag lijden dat een of andere debiel die 80 km/h rijdt, vlak voor je invoegt zodat jij vol op de rem kan (en misschien dan nog tegen hem aanknalt). Óf dat er een of andere pauper gewoon invoegt zonder te kijken, en rechts tegen je mooie auto aanschuurt...

Grapje.
pi_54965408
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 12:51 schreef BazzieK het volgende:

[..]

Dan trap je niet hard genoeg door of neem je de bochten te zacht.
ik niet hard genoeg trappen of de bochten te zacht nemen? Je zou eens met me moeten meerijden

Om een indicatie te geven; bandjes gaan nooit langer dan 10.000km mee & het is altijd de zijkant die eerst afgesleten is, en opschakelen doe ik eigenlijk nooit alvorens dat wijzertje al in het rood gestaan heeft (zelfs met mijn automaat niet). Die auto kòn gewoon niet sneller; als er 0-100 in 22 sec op dat boekje staat mag je doen wat je wil, die auto trekt gewoon niet op (en 14 jaar oud zijn zal het dan zeker niet verbeteren)
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_54965430
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 12:46 schreef Athmozz het volgende:

[..]

en omdat de politie het zegt is het juist . De meeste agenten zijn ook maar ongeschoolden die 6 maandjes een bijscholingscursusje gevolgd hebben, en daarna wat napraten wat ze zelf gezegd is, nadenken is er in de meeste gevallen niet bij.

file's worden zeer vaak veroorzaakt (of in ieder geval in zéér grote mate versterkt) door ongelukken, en ongelukken bekom je bijna enkel door veel van vak te switchen op de snelweg, anders kom je ze niet tegen (je moet eigenlijk best een kalf zijn om zomaar op je voor ligger te rijden in de file).

Als je niet naar links mag ga je nog een vak minder gebruiken & dan zijn de file's nog langer.
Het was een verkeersdeskundige van de verkeerspolitie die het vertelde.
En hij legde erbij uit dat o.a. daardoor files juist altijd bij op- en afritten onstaan.

Een file door ongeval kun je natuurlijk nooit voorkomen, maar de dagelijkse files hier in de randstad liggen echt niet aan ongelukken hoor.

Daarbij, als je nu in deze reactie uitlegt dat ongelukken ontstaan door veel van vak te switchen, dan klopt het dus uitstekend dat problemen, files en ongelukken ontstaan bij opritten waar mensen vaak naar de linkerbaan uitwijken, je spreekt jezelf tegen.

Maar goed, ik ga zelf ook meestal naar links, ik ervaar het ook als een service aan mijn medewegggebruiker. Maar die deskundige van politie heeft vermoedelijk wel gelijk dat het meer problemen veroorzaakt dan voorkomt. Als je gewoon normaal kunt bautorijdnen is invoegen zelfs op een drukke rechterbaan echt geen moeilijke bezigheid, kwestie van goed anticiperen en je snelheid op orde hebben. Voor mij hoeft de rest echt niet naar links uit te wijken, ook al doe ik het zelf regelmatig.
twee violen en een trommel en een fluit
pi_54965493
Traag optrekkende/rijdende auto's moeten ze verbieden!
pi_54965695
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 12:59 schreef Roquefort het volgende:

je spreekt jezelf tegen.
Ik vind van niet. Waarom zou ik als ik vb van Gent naar Luik moet me niet op het linkervak mogen zetten en daar blijven als ik geen achterliggend verkeer hinder (wat ik met mijn snelheid normaal niet doe, en voor die enkelingen schuif ik wel eens op)? Als je frequent op het middenvak gaat rijden omdat daar ruimte is, dan zal je gedurende 1 van de talloze afritten op die 200km durende rit wel op dat middenvak zitten, waardoor je dus met meer auto's zit op de plek waar het invoegen gevoeld wordt, dus je maakt het invoegen zelf drukker & hectischer.

Als je op die plek op het linkervak zit, dan voel je niets van dat invoegen en ben je zelf ook niet aanwezig op die plaats, waardoor iemand die op dat moment rechts rijd eventueel kan uitwijken naar het middenvak, waardoor degene die wil invoegen een mooiere plek krijgt om juist in te voegen. Juist door het links zitten ga je de drukte op die in-voeg-plekken verminderen, waardoor de kans op ongelukken daar verkleind. Hoe je het draait of keert, ondanks dat invoegen niet zo moeilijk is, is het aantal ongelukken bij het invoegen waarschijnlijk recht tot kwadratisch evenredig met de verkeersdrukte daar: als er namelijk niemand op het rechtervak rijdt kan je gewoon geen ongeluk veroorzaken bij het invoegen. Dus hoe meer mensen er links rijden & daar lange tijd blijven (dus geen vak-switchers), hoe meer je de druk wegneemt op de opritten, en daar dus de kans op ongelukken laat dalen.

Uiteraard kan je de dagelijkse file's in de randstad daar niet aan wijten, dat heeft idd andere oorzaken, maar als ik kijk vanuit mijn locatie; hier in België hoor je zéér vaak op de radio dat er ergens een ongeluk gebeurd is, waardoor er file staat. De echt systematische file's zijn hier toch in iets minder mate aanwezig.
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 13:02 schreef Marurk het volgende:
Traag optrekkende/rijdende auto's moeten ze verbieden!
Idd, die auto was gewoon een gevaar op de baan (ben er dan ook bij gebrek aan deftige wegligging mee ergens tegen gereden; bij 130/u mocht je bij volledige windstilte je stuur tot een graad of 45 draaien om slechts een halve meter op te schuiven bij het passeren van een vrachtwagen )
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  zaterdag 1 december 2007 @ 13:34:35 #54
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_54966145
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 12:55 schreef the_contract_killer het volgende:
ik ga helemaal niet naar links,ik blijf gewoon dezelfde snelheid rijden,invoegend verkeer heeft geen voorang.
mensen die invoegen zijn prima in staat om hun snelheid aan te passen op het overig verkeer,dit word je ook geleerd als je gaat lessen.
Da's prima, maar dan zorg ik wel dat ik voor je invoeg.

Mensen die alleen maar schermen met "daar heb ik recht op", zonder een beetje mee te willen denken met de rest van Nederland.
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_54967122
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 13:34 schreef HenryHill het volgende:

[..]

Da's prima, maar dan zorg ik wel dat ik voor je invoeg.

Mensen die alleen maar schermen met "daar heb ik recht op", zonder een beetje mee te willen denken met de rest van Nederland.
Wil je dan ook zeggen dat wanneer iemand uit zijn oprit komt dat iedereen maar moet stoppen en hem de weg op laten rijden. Als we zo gaan beginnen staat heel Nederland vast.
Indien iedereen zicht aan de regels houd gaat de doorstroming het snelste.
  zaterdag 1 december 2007 @ 14:28:33 #56
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_54967212
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 13:34 schreef HenryHill het volgende:

Da's prima, maar dan zorg ik wel dat ik voor je invoeg.
Graag!

Ik zou willen dat mensen eens wat meer vantevoren inschatten hoe hard het verkeer rijdt op snelweg en hoeveel ruimte ze hebben. En bijvoorbeeld ook of er een vrachtwagen aankomt.

En laat ze dan genoeg snelheid maken zodat ze netjes kunnen invoegen in die situatie. En of dat dan achter of voor me is maakt niet uit, als ze maar niet voor me gaan invoegen met 90km/u terwijl iedereen 110 rijd.
  zaterdag 1 december 2007 @ 15:28:33 #57
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_54968354
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 14:24 schreef ColtZ40 het volgende:
Indien iedereen zicht aan de regels houd gaat de doorstroming het snelste.
Nee, wanneer iedereen eens een beetje na zou denken dan gaat de doorstroming het snelste.
Dus wanneer er iemand in wil voegen en er is op de linker baan geen kip te bekennen, niet toch stug rechts blijven rijden "omdat je niet per se aan de kant hoeft"
En andersom, niet de linkerbaan opduiken als je zelf 100 rijd zodat je misschien wel plaats maakt voor invoegers, maar de 15 auto's achter je op de linkerbaan vol in de ankers moeten.
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 14:28 schreef SjonLok het volgende:
Ik zou willen dat mensen eens wat meer vantevoren inschatten hoe hard het verkeer rijdt op snelweg en hoeveel ruimte ze hebben. En bijvoorbeeld ook of er een vrachtwagen aankomt.

En laat ze dan genoeg snelheid maken zodat ze netjes kunnen invoegen in die situatie. En of dat dan achter of voor me is maakt niet uit, als ze maar niet voor me gaan invoegen met 90km/u terwijl iedereen 110 rijd.
Mee eens.
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_54968382
Als je er echt tussen MOET en niks anders kan druk je hem er gewoon tussen. Krijg je wel getoeter e.d., maar daar lig ik niet zo wakker van.
pi_54968412
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 15:28 schreef HenryHill het volgende:

[..]

Nee, wanneer iedereen eens een beetje na zou denken dan gaat de doorstroming het snelste.
Dus wanneer er iemand in wil voegen en er is op de linker baan geen kip te bekennen, niet toch stug rechts blijven rijden "omdat je niet per se aan de kant hoeft"
En andersom, niet de linkerbaan opduiken als je zelf 100 rijd zodat je misschien wel plaats maakt voor invoegers, maar de 15 auto's achter je op de linkerbaan vol in de ankers moeten.
pi_54968428
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 15:29 schreef OldJeller het volgende:
Als je er echt tussen MOET en niks anders kan druk je hem er gewoon tussen. Krijg je wel getoeter e.d., maar daar lig ik niet zo wakker van.
Kijk, en daarom schuif ik dus naar links (zonder anderen te hinderen) als het (enigszins) mogelijk is.
pi_54968447
OMG klagen over het gebrek aan verkeersinzicht van mensen die niet naar links gaan voor invoegers... eigenlijk zouden ze je alleen daarom al je rijbewijs moeten afpakken... het is nog gevaarlijk en filebevorderend ook!

En als ik links rijd krijg ik al die panda's en polo's en cuore's voor mijn neus...flikker toch op, ga voor een auto sparen!

Wat echt irritant is: die mensen die voor je rijden op de invoegstrook met 50 of 60 km/u !
Gelukkig zonder haar
pi_54968494
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 12:49 schreef paultjuhhh het volgende:
Nou
De politie zei het
Dus ik blijft lekker rechts vanaf nu
befehl ist befehl smerige nsb er
underground forever baby
pi_54968500
Over het algemeen ga ik er ook niet vanuit dat iemand je er tussenlaat als ik zelf moet invoegen.
Dus pas ik mijn snelheid aan, voor ik op de invoegstrook zit al inventariseren wie er rijden en hoe hard.. dan ga je harder of zachter, gewoon anticiperen. Als het echt niet kan ja, dan wordt het of vluchtstrook of drukken, want stilstaan doe je niet.. tenzij file.

Zelf ga ik ook naar links als ik zie dat iemand wil invoegen, mits het op de linkerbaan kan. Ik heb er zelf ook een hekel aan als iemand hem plots naar links gooit als je harder aangereden komt op de linkerbaan.
Maar goed, ik geef niet alleen ruimte aan mensen die willen invoegen, omdat dat gewoon net zo makkelijk en netjes is, maar ook omdat je anders van die acties krijgt dat iemand hem plots zelf naar links gooit vanaf de invoegstrook en dan ben jij zuur. Of dat ze niet eens kijken en ze rijden praktisch naast je en dán naar links gaan dat ze je eigenlijk zo'n beetje aanrijden als jij niet snel handelt.
pi_54968533
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 12:26 schreef Marurk het volgende:

[..]
Gisteren was er geen drol op de weg, zelf nog op geen km achter de blikken doos, dus ik zie niet in waarom je dan niet sociaal zou kunnen schuiven.
Geen enkel verkeer in de buurt en dan toch nog naar links willen, alsof die invoeger niet gewoon achter je kan invoegen... die "vriend" van jou deed dus precies wat ie moest doen...netjes doorrijden !


['t zal je passagier maar zijn]
Gelukkig zonder haar
pi_54968683
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 15:33 schreef TeChNo2 het volgende:
En als ik links rijd krijg ik al die panda's en polo's en cuore's voor mijn neus...flikker toch op, ga voor een auto sparen!
als ze links zitten & snelheid maken heb ik er geen probleem mee, maar hoeveel keer dat je tegenkomt dat je opgehouden wordt omdat er een of andere stakker met een porsche voor je zit die de benzine blijkbaar te duur vindt . Als je een porsche koopt, gebruik die motor dan ook die erin ligt, het is niet de bedoeling dat die motor altijd onder de 3000 toeren blijft ofzo.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_54968740
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 15:38 schreef TeChNo2 het volgende:

[..]

Geen enkel verkeer in de buurt en dan toch nog naar links willen, alsof die invoeger niet gewoon achter je kan invoegen... die "vriend" van jou deed dus precies wat ie moest doen...netjes doorrijden !


['t zal je passagier maar zijn]


Ben ik dan de enige die een beetje sociaal zou schuiven? Als er geen verkeer is kun je toch wel ff schuiven? Dat bevordert gewoon de doorstroming. PUNT. Vind je het leuk om die ander te laten wachten ofzo? Zelf zou je het ook relaxed vinden als je meteen zou kunnen invoegen omdat een ander schuift. Je ziet vaak genoeg dat ze op de invoegstrook al even hard rijden als op de doorlopende rijbaan, en dan kan diegene op de invoegstrook gaan inhouden voor jou of extra gas geven.

*kots*
  zaterdag 1 december 2007 @ 15:52:45 #67
11102 knep
Mountainfreak
pi_54968842
Ik doe dit eigenlijk alleen maar wanneer het rustig is en ik met 140 aan kom rijden. Als ik dan zie dat er langzamer verkeer aankomt ga ik naar links zodat diegene de ruimte heeft en ik niet van het gas af hoef te gaan of zelfs moet remmen .
pi_54969000
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 15:28 schreef HenryHill het volgende:

[..]

Nee, wanneer iedereen eens een beetje na zou denken dan gaat de doorstroming het snelste.
Dus wanneer er iemand in wil voegen en er is op de linker baan geen kip te bekennen, niet toch stug rechts blijven rijden "omdat je niet per se aan de kant hoeft"
De persoon die aan het invoegen is is bezig met een bijzondere verrichting. Dus hij moet zorgen dat hij de zelfde snelheid heeft als het verkeer op de rechterbaan.
pi_54969049
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 16:00 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

De persoon die aan het invoegen is is bezig met een bijzondere verrichting. Dus hij moet zorgen dat hij de zelfde snelheid heeft als het verkeer op de rechterbaan.
Nee, want dan kom je er dus niet tussen als invoeger. Je moet dus gas loslaten/remmen of extra gas geven. Dat is wat ik al de hele tijd zeg. Dus (m.a.w.): niet uitwijken terwijl het wel zou kunnen bevordert niet echt de doorstroming mijns inziens.
(Je hebt wel gelijk dat de invoeger een bijzondere verrichting aan het uitoefenen is en hij dus voorrang moet verlenen.)
pi_54969144
Kijk dat heb ik nou met die sjoelstenen...
pi_54969172
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 16:02 schreef Marurk het volgende:

[..]

Nee, want dan kom je er dus niet tussen als invoeger. Je moet dus gas loslaten/remmen of extra gas geven. Dat is wat ik al de hele tijd zeg. Dus (m.a.w.): niet uitwijken terwijl het wel zou kunnen bevordert niet echt de doorstroming mijns inziens.
(Je hebt wel gelijk dat de invoeger een bijzondere verrichting aan het uitoefenen is en hij dus voorrang moet verlenen.)
Hoe moeilijk kan het nou zijn om net zo hard of iets harder rijden dan de auto's op de rechterbaan......
  zaterdag 1 december 2007 @ 16:10:12 #72
11102 knep
Mountainfreak
pi_54969179
Iets wat veel erger is :
Mensen die meteen aan het begin van de invoegstrook op de rem gaan staan om daar in te voegen met 5 km/uur .
En dat terwijl voor hun nog 200m ongebruikt asfalt ligt .
pi_54969242
Dat is net zoals als wanneer je ergens rijdt waar je 120 km/h mag, dus iedereen rijdt 'normaal', dan zie je een matrixbord waarop staat b.v. 90 km/h en dan trappen mensen opeens loeihard op de rem! WTF?!
pi_54969291
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 15:44 schreef Athmozz het volgende:

[..]

als ze links zitten & snelheid maken heb ik er geen probleem mee, maar hoeveel keer dat je tegenkomt dat je opgehouden wordt omdat er een of andere stakker met een porsche voor je zit die de benzine blijkbaar te duur vindt . Als je een porsche koopt, gebruik die motor dan ook die erin ligt, het is niet de bedoeling dat die motor altijd onder de 3000 toeren blijft ofzo.
Haha zie mijn FoBo...maak je geen zorgen


[eigenlijk kan ik bijnna nooit naar links omdat ik daar al rijd...]
Gelukkig zonder haar
pi_54969319
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 16:13 schreef OldJeller het volgende:
Dat is net zoals als wanneer je ergens rijdt waar je 120 km/h mag, dus iedereen rijdt 'normaal', dan zie je een matrixbord waarop staat b.v. 90 km/h en dan trappen mensen opeens loeihard op de rem! WTF?!
Of matrix borden met de tekst "File vrij" en iedereen remmen om te kijken wat er op het bord staat.
pi_54970040
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 11:43 schreef Bob-B het volgende:

Invoegen is een bijzondere verrichting, dus moet aan iedereen voorgang geven.
Wat een onzin, invoegen is geen bijzondere verrichting. De reden dat invoegers voorrang moeten verlenen is dat de snelweg per definitie een voorrangsweg is, en de invoegstrook per definitie niet. In het buitenland is dit nog wel eens expliciet aangegeven met haaientanden en voorrangsborden.

Overigens ben ik het oneens met OP. Als het heel druk is, oké, maar bij normale drukte is het echt niet nodig om naar links te gaan voor een invoeger. Vooral bij wegen met veel opritten zou je een heel onrustig verkeersbeeld krijgen als iedereen steeds even naar de linkerbaan gaat.
  zaterdag 1 december 2007 @ 16:53:56 #77
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_54970073
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 11:55 schreef Marurk het volgende:

[..]



Ik vind het juist kut om rechts te blijven rijden als iemand die min of meer met dezelfde snelheid naast je rijdt, wil invoegen. Ruimtekussen wordt verkleind omdat meneer/mevrouw pal naast je rijdt en graag wil invoegen --> grotere kans op ongelukken. Die gast had niet voor niks gisteren bijna 2x een bluts in de rechterkant van z'n blikken doos.
Dat komt alleen omdat mensen niet anders meer verwachten dat men ruimte maakt. Ik ga ook niet altijd naar links, zeker niet als de linkerbaan al vol met linksklevers zit; en hoe vaak ik geen middelvinger heb mogen aanschouwen.... dom volk....
How can I make this topic about me?
  zaterdag 1 december 2007 @ 16:55:37 #78
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_54970101
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 16:10 schreef knep het volgende:
Iets wat veel erger is :
Mensen die meteen aan het begin van de invoegstrook op de rem gaan staan om daar in te voegen met 5 km/uur .
En dat terwijl voor hun nog 200m ongebruikt asfalt ligt .
Eh, ik hoop dat je het nu hebt over een filesituatie...

En in geval van file: mensen die de invoegstrook helemaal gebruiken... om zoveel mogelijk bijna stilstaande auto's voorbij te kunnen gaan

En dan helemaal aan het eindje van de invoegstrook 'm proberen ertussen te drukken.
Nou, die komen er bij mij dus echt niet tussen, al moet ik m'n bumper er voor kapotrijden.
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_54970168
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 16:53 schreef gebrokenglas het volgende:
Dat komt alleen omdat mensen niet anders meer verwachten dat men ruimte maakt. Ik ga ook niet altijd naar links, zeker niet als de linkerbaan al vol met linksklevers zit; en hoe vaak ik geen middelvinger heb mogen aanschouwen.... dom volk....
Heerlijk al die gezichten als je met 120 strak rechts blijft rijden.
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 12:06 schreef Marurk het volgende:
Dude, als er toch geen verkeer naast/achter je zit?
Zelfs als het verkeer niet in de al te direct omgeving zit heb je altijd wel een aantal mensen die spastisch reageren op wat oplichtende achterlichten.
pi_54970171
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 16:55 schreef HenryHill het volgende:

[..]

Eh, ik hoop dat je het nu hebt over een filesituatie...

En in geval van file: mensen die de invoegstrook helemaal gebruiken... om zoveel mogelijk bijna stilstaande auto's voorbij te kunnen gaan

En dan helemaal aan het eindje van de invoegstrook 'm proberen ertussen te drukken.
Nou, die komen er bij mij dus echt niet tussen, al moet ik m'n bumper er voor kapotrijden.
Je MOET juist de invoegstrook helemaal gebruiken.
Dat jij er dat niemand tussen laat wil zeggen dat jij de aso bent.
pi_54970235
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 16:58 schreef ColtZ40 het volgende:
Je MOET juist de invoegstrook helemaal gebruiken.
Precies, dan hoef je ook niet zo aso hard op te trekken als je naar de snelweg rijdt op de toerit.
  zaterdag 1 december 2007 @ 17:02:45 #82
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_54970260
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 16:58 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Je MOET juist de invoegstrook helemaal gebruiken.
Dat jij er dat niemand tussen laat wil zeggen dat jij de aso bent.
Nee dipshit.

De hele invoegstrook gebruiken om te ritsen (als in: zelfde snelheid aanhouden als de baan waarop je wilt invoegen, zodat zij ruimte kunnen maken om je ertussen te laten) :
De invoegstrook gebruiken om zoveel mogelijk auto's voorbij te komen alvorens je invoegt:

Even voor de duidelijkheid: dit is in een filesituatie he, waar iedereen max. 10 km/u rijdt.
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_54970294
Je trekt al voor je daadwerkelijk op de invoegstrook bent op, dus je hoeft niet heel hard op te trekken.
Daarnaast, als je de hele vluchtstrook nodig hebt om normaal naar 120 km/h op te trekken, kan je beter met je pauperauto thuisblijven.
Je voegt gewoon in als het kan en je niemand hindert, dat kan aan het begin van de invoegstrook zijn, het midden, het einde en alles ertussen... bij elke situatie anders. Anticiperen. Dat is autorijden.
  zaterdag 1 december 2007 @ 17:05:34 #84
11102 knep
Mountainfreak
pi_54970326
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 16:55 schreef HenryHill het volgende:

[..]

Eh, ik hoop dat je het nu hebt over een filesituatie...

En in geval van file: mensen die de invoegstrook helemaal gebruiken... om zoveel mogelijk bijna stilstaande auto's voorbij te kunnen gaan

En dan helemaal aan het eindje van de invoegstrook 'm proberen ertussen te drukken.
Nou, die komen er bij mij dus echt niet tussen, al moet ik m'n bumper er voor kapotrijden.
Ik heb het inderdaad over zeer drukke situaties, het gedrag dat jij beschrijft is er vaak de oorzaak van dat ook omliggende wegen helemaal dichtslibben.

Het is niet voor niets dat Rijkswaterstaat met van die karretjes bij drukke knooppunten gaat staan om mensen erop te wijzen toch maar vooral de hele invoegstrook te gebruiken.
pi_54970344
In principe kun je zelfs een boete krijgen voor het onnodig wisselen van rijbaan
Als er veel verkeer dicht op elkaar wil invoegen ga ik wel naar links, als het een enkele auto is niet. Voor vrachtwagens trouwens ook. Anders gooien ze hem er voor en mag je alsnog opzij
bye
  zaterdag 1 december 2007 @ 17:09:09 #86
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_54970396
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 17:05 schreef knep het volgende:

[..]

Ik heb het inderdaad over zeer drukke situaties, het gedrag dat jij beschrijft is er vaak de oorzaak van dat ook omliggende wegen helemaal dichtslibben.

Het is niet voor niets dat Rijkswaterstaat met van die karretjes bij drukke knooppunten gaat staan om mensen erop te wijzen toch maar vooral de hele invoegstrook te gebruiken.
Nogmaals: om te ritsen ja. Niet om met 50 km/u langs nagenoeg stilstaande auto's te scheuren om m'n vervolgens helemaal aan het einde te proberen 'm ertussen te poffen. En zeker niet als het gros van de mensen wel fatsoenlijk ritst.
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
  zaterdag 1 december 2007 @ 17:10:22 #87
11102 knep
Mountainfreak
pi_54970424
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 17:02 schreef HenryHill het volgende:
De hele invoegstrook gebruiken om te ritsen (als in: zelfde snelheid aanhouden als de baan waarop je wilt invoegen, zodat zij ruimte kunnen maken om je ertussen te laten) :
De invoegstrook gebruiken om zoveel mogelijk auto's voorbij te komen alvorens je invoegt:
Eensch .
  zaterdag 1 december 2007 @ 17:26:28 #88
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_54970781
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 17:02 schreef HenryHill het volgende:

De invoegstrook gebruiken om zoveel mogelijk auto's voorbij te komen alvorens je invoegt:

Even voor de duidelijkheid: dit is in een filesituatie he, waar iedereen max. 10 km/u rijdt.
Wat wil jij doen dan? Aan het begin van de invoegstrook op je rem gaan staan totdat je 10km/u rijdt, vervolgens 200m naast de file te gaan rijden om aan het einde in te voegen?

Zo werkt het natuurlijk niet, tenzij je ook een file wilt veroorzaken op de aanvoerende weg.
  zaterdag 1 december 2007 @ 17:42:39 #89
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_54971110
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 17:26 schreef SjonLok het volgende:

[..]

Wat wil jij doen dan? Aan het begin van de invoegstrook op je rem gaan staan totdat je 10km/u rijdt, vervolgens 200m naast de file te gaan rijden om aan het einde in te voegen?
Basically, ja. Dat is ritsen. Niet dat je op de rem hoeft te gaan staan, want dan rij je al 10km/u.
quote:
Zo werkt het natuurlijk niet, tenzij je ook een file wilt veroorzaken op de aanvoerende weg.
Die file staat er al. De aanvoerweg staat (bijna logischerwijs, zou ik zeggen) net zo vast als de weg waarop ingevoegd moet worden.
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_54971310
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 17:01 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Precies, dan hoef je ook niet zo aso hard op te trekken als je naar de snelweg rijdt op de toerit.
wat is er aso aan hard optrekken? Je verplicht niemand om even hard mee door te trekken hoor.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  zaterdag 1 december 2007 @ 17:56:22 #91
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_54971342
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 17:42 schreef HenryHill het volgende:

Basically, ja. Dat is ritsen. Niet dat je op de rem hoeft te gaan staan, want dan rij je al 10km/u.

Die file staat er al. De aanvoerweg staat (bijna logischerwijs, zou ik zeggen) net zo vast als de weg waarop ingevoegd moet worden.
De aanvoerweg is vaak genoeg helemaal vrij, bijvoorbeeld bij een kruispunt dat gecontroleerd wordt door stoplichten, en dat naar een snelweg leidt. Dus kan je aanrijden met een hogere snelheid dan de file rijdt.

Als je echter al nagenoeg stil gaat staan aan het begin van de oprit, dan blokkeer je het verkeer achter je.
pi_54971386
Ik doe het ook niet, behalve uiteraard als ik een mini autotje met bejaarde erin zie aankomen op de invoegstrook. Dan ga ik naar links omdat ik geen zin heb om te remmen als die wagen veel te langzaam in gaat voegen
pi_54971496
efficiënt invoegen doet men trouwens zo (ik ben de rode auto):

pi_54971558
pi_54971566
en direct doortrekken naar het linkervak, zo doe ik het ook
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_54971578
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 18:03 schreef Repeat het volgende:
efficiënt invoegen doet men trouwens zo (ik ben de rode auto):

[ afbeelding ]
Zelfs ik heb nog geleerd dat je bij het invoegen niet in één keer helemaal van rechts naar de uiterst linkerbaan mag gaan!
[Edit] Maar ik doe het wel zodra ik kan natuurlijk... [/Edit]
pi_54971590
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 18:07 schreef Athmozz het volgende:
en direct doortrekken naar het linkervak, zo doe ik het ook [afbeelding]
En net zeg je nog dat je bij het invoegen net de 90 haalt
pi_54971621
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 18:09 schreef Repeat het volgende:

[..]

En net zeg je nog dat je bij het invoegen net de 90 haalt
met de oude auto, maar die ligt al op de schroothoop. De nieuwe heeft daar véél minder problemen mee hoor, kan zeer zeker vlot mee met de rest. Tegen dat ik aan het linker vak zit kan ik met de nieuwe al probleemloos 130/140 rijden (en die wordt normaal in oktober opgevolgd door iets wat nog ietsjes vlotter uit de voeten moet kunnen, 0-100 in minder dan 10 seconden is echt wel een "vereiste")

[ Bericht 11% gewijzigd door Athmozz op 01-12-2007 18:16:21 ]
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_54971713
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 18:08 schreef Marurk het volgende:

[..]

Zelfs ik heb nog geleerd dat je bij het invoegen niet in één keer helemaal van rechts naar de uiterst linkerbaan mag gaan!
[Edit] Maar ik doe het wel zodra ik kan natuurlijk... [/Edit]
waarom? is het te moeilijk om twee keer te kijken?

ik ga meestal wel naar links als mensen willen invoegen, wel zo beleefd
maar meestal rijd ik dan ook wel rond de 140
  zaterdag 1 december 2007 @ 18:26:02 #100
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_54971910
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 18:03 schreef Repeat het volgende:
efficiënt invoegen doet men trouwens zo (ik ben de rode auto):

[ afbeelding ]


En als je daarna meteen weer naar de rechterbaan gaat kun je die auto op de linkerbaan vervolgens ook heel soepeltjes rechts inhalen
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_54971936
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 18:26 schreef HenryHill het volgende:

[..]



En als je daarna meteen weer naar de rechterbaan gaat kun je die auto op de linkerbaan vervolgens ook heel soepeltjes rechts inhalen
op wegen met maar 2 vakken is dat idd vaak soms noodzakelijk om een beetje op te kunnen schieten

maar aangezien dat niet mag doen we dat nooit
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_54972119
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 18:03 schreef Repeat het volgende:
efficiënt invoegen doet men trouwens zo (ik ben de rode auto):

[ afbeelding ]
Dat mag niet
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 1 december 2007 @ 18:50:17 #103
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_54972414
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 17:56 schreef SjonLok het volgende:

[..]

De aanvoerweg is vaak genoeg helemaal vrij, bijvoorbeeld bij een kruispunt dat gecontroleerd wordt door stoplichten, en dat naar een snelweg leidt. Dus kan je aanrijden met een hogere snelheid dan de file rijdt.

Als je echter al nagenoeg stil gaat staan aan het begin van de oprit, dan blokkeer je het verkeer achter je.
Dan hebben wij het over verschillende situaties. De brug bij Rhenen bijvoorbeeld is standaard een bottleneck in de spits. Er zijn twee dijken die naar die brug leiden, waarbij de tweede dijk middels een invoegstrook vlak voor de brug uitkomt op de eerste dijk. Beiden staan 's ochtends hardstikke vast.

En in die situatie vind ik het onbeschoft om te proberen zoveel mogelijk auto's nog te kunnen passeren alvorens je invoegt.
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_54973338
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 18:50 schreef HenryHill het volgende:
En in die situatie vind ik het onbeschoft om te proberen zoveel mogelijk auto's nog te kunnen passeren alvorens je invoegt.
bwah, hoogstens een beetje irritant doen.

Als ik van hier naar het bedrijf van een stage ging moest ik telkens een kilometertje over de snelweg rijden, waarvan zo'n meter of 200 geen op- of afrit was. Toen het file was heb ik dat stukje daar altijd op de pechstrook gereden, je zou namelijk nogal dom moeten zijn om 200m in de file te gaan staan om daarna weer de afrit te nemen, als je ook gewoon rechtdoor kan rijden.

Of jij het nu onbeschoft vindt of niet; werkelijk niemand heeft daar last van.

in een echt stilstaande file neem ik vaak zelfs de tankstations / wegrestaurants als snel ommetje (op die rechte stukken die de afrit & de daaropvolgende oprit verbinden kan je vaak richting de 150 trekken zonder onveilig te zijn) om een paar 100 meter file te vermijden, combineer dat met zaken zoals de afrit nemen & op het einde weer invoegen, ook op lange opritten afrijden & dan weer invoegen... en je kan probleemloos een kwartier winnen op een rit van 2 uur (al getest met mijn zus, zij rijdt vrij reglementair & ik steek overal waar het enigszins mogelijk is voorbij). Risico om daarop gepakt te worden is vrij klein (valt namelijk serieus goed op als er ineens iemand achter je hetzelfde doet), en als ze je 1malig de afrit zien nemen om dan weer in te voegen verklaar je gewoon dat je je gemist hebt, als je dat een beetje geloofwaardig brengt geloven ze dat wel.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_54973386
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 18:03 schreef Repeat het volgende:
efficiënt invoegen doet men trouwens zo (ik ben de rode auto):

[ afbeelding ]
Ik rij meestal gewoon rechtdoor over de vluchtstrook.
  zondag 2 december 2007 @ 17:08:17 #106
11102 knep
Mountainfreak
pi_54993884
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 19:29 schreef Athmozz het volgende:
in een echt stilstaande file neem ik vaak zelfs de tankstations / wegrestaurants als snel ommetje (op die rechte stukken die de afrit & de daaropvolgende oprit verbinden kan je vaak richting de 150 trekken zonder onveilig te zijn) om een paar 100 meter file te vermijden, combineer dat met zaken zoals de afrit nemen & op het einde weer invoegen, ook op lange opritten afrijden & dan weer invoegen... en je kan probleemloos een kwartier winnen op een rit van 2 uur (al getest met mijn zus, zij rijdt vrij reglementair & ik steek overal waar het enigszins mogelijk is voorbij). Risico om daarop gepakt te worden is vrij klein (valt namelijk serieus goed op als er ineens iemand achter je hetzelfde doet), en als ze je 1malig de afrit zien nemen om dan weer in te voegen verklaar je gewoon dat je je gemist hebt, als je dat een beetje geloofwaardig brengt geloven ze dat wel.
Doe ik ook wel eens, waarom zou dat trouwens niet mogen? Je kunt ook 1 seconde parkeren, een kauwgom pakken en weer verder rijden. Volgens mij doe je dan niets illegaals .
  zondag 2 december 2007 @ 17:15:49 #107
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_54994067
quote:
Op zondag 2 december 2007 17:08 schreef knep het volgende:

[..]

Doe ik ook wel eens, waarom zou dat trouwens niet mogen? Je kunt ook 1 seconde parkeren, een kauwgom pakken en weer verder rijden. Volgens mij doe je dan niets illegaals .
Alleen maar voorkruipen
Moet je bij de snackbar eens proberen, dan wordt je meteen op je nummer gezet. Maar veilig in je autootje...

De rest van het verkeer staat daar ook niet voor z'n lol hoor.
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_54994200
Illegaal is het niet. Onwijs aso is het wel
pi_54994405
quote:
Op zondag 2 december 2007 17:15 schreef HenryHill het volgende:
De rest van het verkeer staat daar ook niet voor z'n lol hoor.
De rest van het verkeer mag het ook doen hoor

Niet dat ik veel in de file sta, normaal neem ik dan gewoon een andere weg (zelfs al moet ik dubbel zo ver rijden & ben ik even lang onder de baan, ik schuif gewoon niet graag aan. Ik rijd dan liever heel die tijd over kleinere baantjes) of rijd ik op uren dat er geen file staat.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  zondag 2 december 2007 @ 17:41:53 #110
11102 knep
Mountainfreak
pi_54994603
quote:
Op zondag 2 december 2007 17:15 schreef HenryHill het volgende:

[..]

Alleen maar voorkruipen
Moet je bij de snackbar eens proberen, dan wordt je meteen op je nummer gezet. Maar veilig in je autootje...

De rest van het verkeer staat daar ook niet voor z'n lol hoor.
quote:
Op zondag 2 december 2007 17:33 schreef Athmozz het volgende:
De rest van het verkeer mag het ook doen hoor
  zondag 2 december 2007 @ 17:42:36 #111
11102 knep
Mountainfreak
pi_54994621
quote:
Op zondag 2 december 2007 17:22 schreef Repeat het volgende:
Illegaal is het niet. Onwijs aso is het wel
Vind ik niet, niemand heeft er verder last van .
pi_54994651
quote:
Op zondag 2 december 2007 17:42 schreef knep het volgende:

[..]

Vind ik niet, niemand heeft er verder last van [afbeelding].
Niet? Voor iedereen die dit doet moet ik langer wachten hoor. En daarbij gun ik het je ook niet als de rest gewoon staat te wachten. Zulke mensen laat ik er dus ook nooit tussen.

Als je Leiden uitrijdt op de N206 richting de A4 heb je ook zo'n stuk. 2 banen en alleen de rechterbaan gaat door naar de A4. Iedereen blijft keihard doorgassen op de linkerbaan om em dan op het allerlaatste moment naar rechts te duwen, terwijl de mensen daar al heel lang staan te wachten. Mooi dat je er bij mij niet tussenkomt
pi_54994712
En je voelt je zeker wel een hele vent als je iemand hebt belet er tussen te komen?
stioer hoor, en heb je wel een flinke bumper ?
Gelukkig zonder haar
pi_54994829
quote:
Op zondag 2 december 2007 17:47 schreef TeChNo2 het volgende:
En je voelt je zeker wel een hele vent als je iemand hebt belet er tussen te komen? [afbeelding]
stioer hoor, en heb je wel een flinke bumper ? [afbeelding]
Gewoon geen ruimte maken. Heb je geen bumper voor nodig. Ja, bumperkleven bij de auto voor je, dan zie je die mensen links al helemaal zenuwachtig worden dat ze straks niet de goeie kant opkunnen en gaan ze stilstaan midden op de strook met hun knipperlichtje aan
En dan gaan andere mensen die echt naar links moeten toeteren, en dan rijdt die gast met tegenzin linksaf Prachtig.
pi_54994862
quote:
Op zondag 2 december 2007 17:44 schreef Repeat het volgende:
Mooi dat je er bij mij niet tussenkomt [ afbeelding ]
geen probleem hoor, dan bij de persoon achter je. Er zijn er inderdaad een paar die je er niet tussen laten, maar dat zijn er maar héél weinig. Je blijft dus gemiddeld gezien sowieso winst maken, en als jij me er niet voor laat doet de persoon achter jou dat wel, dan heb je ondertussen toch een pak uitgespaard.

Het stukje dat ik op moet rijden duurt 20 minuten als ik mooi braaf in de file sta; als ik de op & afritten verkeerdelijk gebruik ben ik in 2 minuten op mijn bestemming (en na 2 minuten is die 5 meter die ik inneem alweer beschikbaar, dus de rest van het verkeer zal niet langer onder de baan zijn daardoor). Dus no way dat ik braafjes in de file ga gaan staan hoor.

Verder ben ik er wel vrij goed in om mijn plaats op te eisen, gewoon zachtjes naar die persoon toe rijden tot een centimetertje of 5 van zijn auto, jouw neus zo'n 5cm achter de bumper van zijn voorligger. Zélfs buschauffeurs van het OV geven op als je er zo dicht tegen gaat rijden.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  zondag 2 december 2007 @ 17:54:12 #116
11102 knep
Mountainfreak
pi_54994875
quote:
Op zondag 2 december 2007 17:44 schreef Repeat het volgende:

[..]

Niet? Voor iedereen die dit doet moet ik langer wachten hoor. En daarbij gun ik het je ook niet als de rest gewoon staat te wachten. Zulke mensen laat ik er dus ook nooit tussen.

Als je Leiden uitrijdt op de N206 richting de A4 heb je ook zo'n stuk. 2 banen en alleen de rechterbaan gaat door naar de A4. Iedereen blijft keihard doorgassen op de linkerbaan om em dan op het allerlaatste moment naar rechts te duwen, terwijl de mensen daar al heel lang staan te wachten. Mooi dat je er bij mij niet tussenkomt [ afbeelding ]
Vanwege al die mongolen die continu naar links en rechts schuiven moet ik weer langer wachten.Vandaar dat ik dat weer probeer te compenseren.

Jij laat mensen die vanaf een parkeerplaats en/of tankstation komen er dus niet tussen? De kans bestaat tenslotte dat ze dit stuk 'afgesneden' hebben .
  zondag 2 december 2007 @ 18:07:27 #117
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_54995147
quote:
Op zondag 2 december 2007 17:53 schreef Athmozz het volgende:

[..]

geen probleem hoor, dan bij de persoon achter je. Er zijn er inderdaad een paar die je er niet tussen laten, maar dat zijn er maar héél weinig. Je blijft dus gemiddeld gezien sowieso winst maken, en als jij me er niet voor laat doet de persoon achter jou dat wel, dan heb je ondertussen toch een pak uitgespaard.

Het stukje dat ik op moet rijden duurt 20 minuten als ik mooi braaf in de file sta; als ik de op & afritten verkeerdelijk gebruik ben ik in 2 minuten op mijn bestemming (en na 2 minuten is die 5 meter die ik inneem alweer beschikbaar, dus de rest van het verkeer zal niet langer onder de baan zijn daardoor). Dus no way dat ik braafjes in de file ga gaan staan hoor.

Verder ben ik er wel vrij goed in om mijn plaats op te eisen, gewoon zachtjes naar die persoon toe rijden tot een centimetertje of 5 van zijn auto, jouw neus zo'n 5cm achter de bumper van zijn voorligger. Zélfs buschauffeurs van het OV geven op als je er zo dicht tegen gaat rijden.
Bij mij kom je er niet tussen, dat kan ik je op een briefje geven.

Irritant voorkruipersgedrag, bah.
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_54995172
quote:
Op zondag 2 december 2007 18:07 schreef HenryHill het volgende:

[..]

Bij mij kom je er niet tussen, dat kan ik je op een briefje geven.

Irritant voorkruipersgedrag, bah.
kan zijn, lig ik niet wakker van (sterker nog, ik vind het normaal want ik zou een ander er ook niet tussen laten). De persoon achter jou laat me er dan wel tussen
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  zondag 2 december 2007 @ 18:14:24 #119
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_54995297
quote:
Op zondag 2 december 2007 18:08 schreef Athmozz het volgende:

[..]

kan zijn, lig ik niet wakker van (sterker nog, ik vind het normaal want ik zou een ander er ook niet tussen laten). De persoon achter jou laat me er dan wel tussen
Dat laatste gebeurt dus op mijn route ook steeds minder. Want iedereen rijdt bumper aan bumper om paupers als jou niet de kans te geven ertussen te komen. Gevolg: constant optrekken en remmen, waardoor de doorstroming nog verder verslechtert.

Bedankt.
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_54995383
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 11:49 schreef Athmozz het volgende:

[..]

trouwens zal dat ook wel eens verkeerd uitpakken hoor...

Als ik binnen een paar jaar met een lease rijd & toch op een negatieve BM zit, waarom zou ik dan niet eens zo'n sukkel die me afsnijdt gewoon een tik verkopen (mits de snelheid maar rond de 70/80 ligt)? Auto is niet van je, verzekering stijgt toch niet & je bent normaal gezien zelfs niet eens in fout (ander voert namelijk een maneuvre uit).
Misschien omdat je anderen in gevaar brengt?
't Is wel een beetje onzinnig, om dan maar door te drukken "omdat je gelijk hebt en het je toch niets kost".
pi_54995476
quote:
Op zondag 2 december 2007 18:21 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Misschien omdat je anderen in gevaar brengt?
als die bewust gaat snijden is dat toch zijn eigen keuze geweest, en ik laat de andere vrij in zijn keuze om zichzelf door een domme actie in gevaar te brengen.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_54995491
kortom: het schept een band he zo'n file !
samen tegen de voorkruipers..

Te zielig voor woorden (in dit geval beide partijen), echt...

"Oja en ik kom er altijd toch tussen..."
"Ik laat er echt niemand tussen..."

Je kunt ook gewoon hier heen:
Link hier
Gelukkig zonder haar
pi_54995516
quote:
Op zondag 2 december 2007 18:25 schreef Athmozz het volgende:

[..]

als die bewust gaat snijden is dat toch zijn eigen keuze geweest, en ik laat de andere vrij in zijn keuze om zichzelf door een domme actie in gevaar te brengen.
Ja, maar als je veilig kunt uitwijken, dan wijk je toch uit? (Als het niet kan, natuurlijk niet).

Soms kun je de situaties al aan zien komen. Dan kun je wel doordrukken, maar het is wel een stuk veiliger om dan maar wat ruimte te geven.
pi_54995581
quote:
Op zondag 2 december 2007 18:26 schreef TeChNo2 het volgende:
Je kunt ook gewoon hier heen:
Link hier
LOL

ik rijd trouwens vrij weinig in de file (neem 1à2x per jaar), dus ik zie het probleem niet in dat ik wat voorrang pak op mensen die dagelijks in de file gaan staan. Zij zijn een grotere oorzaak van de file dan mij, dus zij moeten meer rekening houden met mij dan ik met hen. (en het is leuk om mensen gefrustreerd te zien kijken als je ze toch voorbij geraakt bent )
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  zondag 2 december 2007 @ 18:36:44 #125
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_54995733
Athmozz lekker stoer praten op fok he

mocht je in het verkeer je werkelijk zo gedragen, ga je schamen.
Huilen dan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')