Het was een verkeersdeskundige van de verkeerspolitie die het vertelde.quote:Op zaterdag 1 december 2007 12:46 schreef Athmozz het volgende:
[..]
en omdat de politie het zegt is het juist. De meeste agenten zijn ook maar ongeschoolden die 6 maandjes een bijscholingscursusje gevolgd hebben, en daarna wat napraten wat ze zelf gezegd is, nadenken is er in de meeste gevallen niet bij.
file's worden zeer vaak veroorzaakt (of in ieder geval in zéér grote mate versterkt) door ongelukken, en ongelukken bekom je bijna enkel door veel van vak te switchen op de snelweg, anders kom je ze niet tegen (je moet eigenlijk best een kalf zijn om zomaar op je voor ligger te rijden in de file).
Als je niet naar links mag ga je nog een vak minder gebruiken & dan zijn de file's nog langer.
Ik vind van niet. Waarom zou ik als ik vb van Gent naar Luik moet me niet op het linkervak mogen zetten en daar blijven als ik geen achterliggend verkeer hinder (wat ik met mijn snelheid normaal niet doe, en voor die enkelingen schuif ik wel eens op)? Als je frequent op het middenvak gaat rijden omdat daar ruimte is, dan zal je gedurende 1 van de talloze afritten op die 200km durende rit wel op dat middenvak zitten, waardoor je dus met meer auto's zit op de plek waar het invoegen gevoeld wordt, dus je maakt het invoegen zelf drukker & hectischer.quote:
Idd, die auto was gewoon een gevaar op de baan (ben er dan ook bij gebrek aan deftige wegligging mee ergens tegen gereden; bij 130/u mocht je bij volledige windstilte je stuur tot een graad of 45 draaien om slechts een halve meter op te schuiven bij het passeren van een vrachtwagenquote:Op zaterdag 1 december 2007 13:02 schreef Marurk het volgende:
Traag optrekkende/rijdende auto's moeten ze verbieden!
Da's prima, maar dan zorg ik wel dat ik voor je invoeg.quote:Op zaterdag 1 december 2007 12:55 schreef the_contract_killer het volgende:
ik ga helemaal niet naar links,ik blijf gewoon dezelfde snelheid rijden,invoegend verkeer heeft geen voorang.
mensen die invoegen zijn prima in staat om hun snelheid aan te passen op het overig verkeer,dit word je ook geleerd als je gaat lessen.
Wil je dan ook zeggen dat wanneer iemand uit zijn oprit komt dat iedereen maar moet stoppen en hem de weg op laten rijden. Als we zo gaan beginnen staat heel Nederland vast.quote:Op zaterdag 1 december 2007 13:34 schreef HenryHill het volgende:
[..]
Da's prima, maar dan zorg ik wel dat ik voor je invoeg.
Mensen die alleen maar schermen met "daar heb ik recht op", zonder een beetje mee te willen denken met de rest van Nederland.
Graag!quote:Op zaterdag 1 december 2007 13:34 schreef HenryHill het volgende:
Da's prima, maar dan zorg ik wel dat ik voor je invoeg.
Nee, wanneer iedereen eens een beetje na zou denken dan gaat de doorstroming het snelste.quote:Op zaterdag 1 december 2007 14:24 schreef ColtZ40 het volgende:
Indien iedereen zicht aan de regels houd gaat de doorstroming het snelste.
Mee eens.quote:Op zaterdag 1 december 2007 14:28 schreef SjonLok het volgende:
Ik zou willen dat mensen eens wat meer vantevoren inschatten hoe hard het verkeer rijdt op snelweg en hoeveel ruimte ze hebben. En bijvoorbeeld ook of er een vrachtwagen aankomt.
En laat ze dan genoeg snelheid maken zodat ze netjes kunnen invoegen in die situatie. En of dat dan achter of voor me is maakt niet uit, als ze maar niet voor me gaan invoegen met 90km/u terwijl iedereen 110 rijd.
quote:Op zaterdag 1 december 2007 15:28 schreef HenryHill het volgende:
[..]
Nee, wanneer iedereen eens een beetje na zou denken dan gaat de doorstroming het snelste.
Dus wanneer er iemand in wil voegen en er is op de linker baan geen kip te bekennen, niet toch stug rechts blijven rijden "omdat je niet per se aan de kant hoeft"
En andersom, niet de linkerbaan opduiken als je zelf 100 rijd zodat je misschien wel plaats maakt voor invoegers, maar de 15 auto's achter je op de linkerbaan vol in de ankers moeten.
Kijk, en daarom schuif ik dus naar links (zonder anderen te hinderen) als het (enigszins) mogelijk is.quote:Op zaterdag 1 december 2007 15:29 schreef OldJeller het volgende:
Als je er echt tussen MOET en niks anders kan druk je hem er gewoon tussen. Krijg je wel getoeter e.d., maar daar lig ik niet zo wakker van.
befehl ist befehl smerige nsb erquote:Op zaterdag 1 december 2007 12:49 schreef paultjuhhh het volgende:
Nou
De politie zei het
Dus ik blijft lekker rechts vanaf nu
Geen enkel verkeer in de buurt en dan toch nog naar links willen, alsof die invoeger niet gewoon achter je kan invoegen... die "vriend" van jou deed dus precies wat ie moest doen...netjes doorrijden !quote:Op zaterdag 1 december 2007 12:26 schreef Marurk het volgende:
[..]
Gisteren was er geen drol op de weg, zelf nog op geen km achter de blikken doos, dus ik zie niet in waarom je dan niet sociaal zou kunnen schuiven.
als ze links zitten & snelheid maken heb ik er geen probleem mee, maar hoeveel keer dat je tegenkomt dat je opgehouden wordt omdat er een of andere stakker met een porsche voor je zit die de benzine blijkbaar te duur vindtquote:Op zaterdag 1 december 2007 15:33 schreef TeChNo2 het volgende:
En als ik links rijd krijg ik al die panda's en polo's en cuore's voor mijn neus...flikker toch op, ga voor een auto sparen!
quote:Op zaterdag 1 december 2007 15:38 schreef TeChNo2 het volgende:
[..]
Geen enkel verkeer in de buurt en dan toch nog naar links willen, alsof die invoeger niet gewoon achter je kan invoegen... die "vriend" van jou deed dus precies wat ie moest doen...netjes doorrijden !
['t zal je passagier maar zijn]
De persoon die aan het invoegen is is bezig met een bijzondere verrichting. Dus hij moet zorgen dat hij de zelfde snelheid heeft als het verkeer op de rechterbaan.quote:Op zaterdag 1 december 2007 15:28 schreef HenryHill het volgende:
[..]
Nee, wanneer iedereen eens een beetje na zou denken dan gaat de doorstroming het snelste.
Dus wanneer er iemand in wil voegen en er is op de linker baan geen kip te bekennen, niet toch stug rechts blijven rijden "omdat je niet per se aan de kant hoeft"
Nee, want dan kom je er dus niet tussen als invoeger.quote:Op zaterdag 1 december 2007 16:00 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
De persoon die aan het invoegen is is bezig met een bijzondere verrichting. Dus hij moet zorgen dat hij de zelfde snelheid heeft als het verkeer op de rechterbaan.
Hoe moeilijk kan het nou zijn om net zo hard of iets harder rijden dan de auto's op de rechterbaan......quote:Op zaterdag 1 december 2007 16:02 schreef Marurk het volgende:
[..]
Nee, want dan kom je er dus niet tussen als invoeger.Je moet dus gas loslaten/remmen of extra gas geven. Dat is wat ik al de hele tijd zeg.
Dus (m.a.w.): niet uitwijken terwijl het wel zou kunnen bevordert niet echt de doorstroming mijns inziens.
![]()
![]()
![]()
(Je hebt wel gelijk dat de invoeger een bijzondere verrichting aan het uitoefenen is en hij dus voorrang moet verlenen.)
Haha zie mijn FoBo...maak je geen zorgenquote:Op zaterdag 1 december 2007 15:44 schreef Athmozz het volgende:
[..]
als ze links zitten & snelheid maken heb ik er geen probleem mee, maar hoeveel keer dat je tegenkomt dat je opgehouden wordt omdat er een of andere stakker met een porsche voor je zit die de benzine blijkbaar te duur vindt. Als je een porsche koopt, gebruik die motor dan ook die erin ligt, het is niet de bedoeling dat die motor altijd onder de 3000 toeren blijft ofzo.
Of matrix borden met de tekst "File vrij" en iedereen remmen om te kijken wat er op het bord staat.quote:Op zaterdag 1 december 2007 16:13 schreef OldJeller het volgende:
Dat is net zoals als wanneer je ergens rijdt waar je 120 km/h mag, dus iedereen rijdt 'normaal', dan zie je een matrixbord waarop staat b.v. 90 km/h en dan trappen mensen opeens loeihard op de rem! WTF?!
Wat een onzin, invoegen is geen bijzondere verrichting. De reden dat invoegers voorrang moeten verlenen is dat de snelweg per definitie een voorrangsweg is, en de invoegstrook per definitie niet. In het buitenland is dit nog wel eens expliciet aangegeven met haaientanden en voorrangsborden.quote:Op zaterdag 1 december 2007 11:43 schreef Bob-B het volgende:
Invoegen is een bijzondere verrichting, dus moet aan iedereen voorgang geven.
Dat komt alleen omdat mensen niet anders meer verwachten dat men ruimte maakt. Ik ga ook niet altijd naar links, zeker niet als de linkerbaan al vol met linksklevers zit; en hoe vaak ik geen middelvinger heb mogen aanschouwen.... dom volk....quote:Op zaterdag 1 december 2007 11:55 schreef Marurk het volgende:
[..]
Ik vind het juist kut om rechts te blijven rijden als iemand die min of meer met dezelfde snelheid naast je rijdt, wil invoegen. Ruimtekussen wordt verkleind omdat meneer/mevrouw pal naast je rijdt en graag wil invoegen --> grotere kans op ongelukken. Die gast had niet voor niks gisteren bijna 2x een bluts in de rechterkant van z'n blikken doos.
Eh, ik hoop dat je het nu hebt over een filesituatie...quote:Op zaterdag 1 december 2007 16:10 schreef knep het volgende:
Iets wat veel erger is:
Mensen die meteen aan het begin van de invoegstrook op de rem gaan staan om daar in te voegen met 5 km/uur.
En dat terwijl voor hun nog 200m ongebruikt asfalt ligt.
Heerlijk al die gezichten als je met 120 strak rechts blijft rijden.quote:Op zaterdag 1 december 2007 16:53 schreef gebrokenglas het volgende:
Dat komt alleen omdat mensen niet anders meer verwachten dat men ruimte maakt. Ik ga ook niet altijd naar links, zeker niet als de linkerbaan al vol met linksklevers zit; en hoe vaak ik geen middelvinger heb mogen aanschouwen.... dom volk....
Zelfs als het verkeer niet in de al te direct omgeving zit heb je altijd wel een aantal mensen die spastisch reageren op wat oplichtende achterlichten.quote:Op zaterdag 1 december 2007 12:06 schreef Marurk het volgende:
Dude, als er toch geen verkeer naast/achter je zit?
Je MOET juist de invoegstrook helemaal gebruiken.quote:Op zaterdag 1 december 2007 16:55 schreef HenryHill het volgende:
[..]
Eh, ik hoop dat je het nu hebt over een filesituatie...
En in geval van file: mensen die de invoegstrook helemaal gebruiken... om zoveel mogelijk bijna stilstaande auto's voorbij te kunnen gaan![]()
En dan helemaal aan het eindje van de invoegstrook 'm proberen ertussen te drukken.
Nou, die komen er bij mij dus echt niet tussen, al moet ik m'n bumper er voor kapotrijden.
Precies, dan hoef je ook niet zo aso hard op te trekken als je naar de snelweg rijdt op de toerit.quote:Op zaterdag 1 december 2007 16:58 schreef ColtZ40 het volgende:
Je MOET juist de invoegstrook helemaal gebruiken.
Nee dipshit.quote:Op zaterdag 1 december 2007 16:58 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Je MOET juist de invoegstrook helemaal gebruiken.
Dat jij er dat niemand tussen laat wil zeggen dat jij de aso bent.
Ik heb het inderdaad over zeer drukke situaties, het gedrag dat jij beschrijft is er vaak de oorzaak van dat ook omliggende wegen helemaal dichtslibben.quote:Op zaterdag 1 december 2007 16:55 schreef HenryHill het volgende:
[..]
Eh, ik hoop dat je het nu hebt over een filesituatie...
En in geval van file: mensen die de invoegstrook helemaal gebruiken... om zoveel mogelijk bijna stilstaande auto's voorbij te kunnen gaan![]()
En dan helemaal aan het eindje van de invoegstrook 'm proberen ertussen te drukken.
Nou, die komen er bij mij dus echt niet tussen, al moet ik m'n bumper er voor kapotrijden.
Nogmaals: om te ritsen ja. Niet om met 50 km/u langs nagenoeg stilstaande auto's te scheuren om m'n vervolgens helemaal aan het einde te proberen 'm ertussen te poffen. En zeker niet als het gros van de mensen wel fatsoenlijk ritst.quote:Op zaterdag 1 december 2007 17:05 schreef knep het volgende:
[..]
Ik heb het inderdaad over zeer drukke situaties, het gedrag dat jij beschrijft is er vaak de oorzaak van dat ook omliggende wegen helemaal dichtslibben.
Het is niet voor niets dat Rijkswaterstaat met van die karretjes bij drukke knooppunten gaat staan om mensen erop te wijzen toch maar vooral de hele invoegstrook te gebruiken.
Eenschquote:Op zaterdag 1 december 2007 17:02 schreef HenryHill het volgende:
De hele invoegstrook gebruiken om te ritsen (als in: zelfde snelheid aanhouden als de baan waarop je wilt invoegen, zodat zij ruimte kunnen maken om je ertussen te laten) :![]()
De invoegstrook gebruiken om zoveel mogelijk auto's voorbij te komen alvorens je invoegt:
Wat wil jij doen dan? Aan het begin van de invoegstrook op je rem gaan staan totdat je 10km/u rijdt, vervolgens 200m naast de file te gaan rijden om aan het einde in te voegen?quote:Op zaterdag 1 december 2007 17:02 schreef HenryHill het volgende:
De invoegstrook gebruiken om zoveel mogelijk auto's voorbij te komen alvorens je invoegt:
Even voor de duidelijkheid: dit is in een filesituatie he, waar iedereen max. 10 km/u rijdt.
Basically, ja. Dat is ritsen. Niet dat je op de rem hoeft te gaan staan, want dan rij je al 10km/u.quote:Op zaterdag 1 december 2007 17:26 schreef SjonLok het volgende:
[..]
Wat wil jij doen dan? Aan het begin van de invoegstrook op je rem gaan staan totdat je 10km/u rijdt, vervolgens 200m naast de file te gaan rijden om aan het einde in te voegen?
Die file staat er al. De aanvoerweg staat (bijna logischerwijs, zou ik zeggen) net zo vast als de weg waarop ingevoegd moet worden.quote:Zo werkt het natuurlijk niet, tenzij je ook een file wilt veroorzaken op de aanvoerende weg.
wat is er aso aan hard optrekken? Je verplicht niemand om even hard mee door te trekken hoor.quote:Op zaterdag 1 december 2007 17:01 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Precies, dan hoef je ook niet zo aso hard op te trekken als je naar de snelweg rijdt op de toerit.
De aanvoerweg is vaak genoeg helemaal vrij, bijvoorbeeld bij een kruispunt dat gecontroleerd wordt door stoplichten, en dat naar een snelweg leidt. Dus kan je aanrijden met een hogere snelheid dan de file rijdt.quote:Op zaterdag 1 december 2007 17:42 schreef HenryHill het volgende:
Basically, ja. Dat is ritsen. Niet dat je op de rem hoeft te gaan staan, want dan rij je al 10km/u.
Die file staat er al. De aanvoerweg staat (bijna logischerwijs, zou ik zeggen) net zo vast als de weg waarop ingevoegd moet worden.
Zelfs ik heb nog geleerd dat je bij het invoegen niet in één keer helemaal van rechts naar de uiterst linkerbaan mag gaan!quote:Op zaterdag 1 december 2007 18:03 schreef Repeat het volgende:
efficiënt invoegen doet men trouwens zo (ik ben de rode auto):
[ afbeelding ]
En net zeg je nog dat je bij het invoegen net de 90 haaltquote:Op zaterdag 1 december 2007 18:07 schreef Athmozz het volgende:
en direct doortrekken naar het linkervak, zo doe ik het ook [afbeelding]
met de oude auto, maar die ligt al op de schroothoop. De nieuwe heeft daar véél minder problemen mee hoor, kan zeer zeker vlot mee met de rest. Tegen dat ik aan het linker vak zit kan ik met de nieuwe al probleemloos 130/140 rijden (en die wordt normaal in oktober opgevolgd door iets wat nog ietsjes vlotter uit de voeten moet kunnen, 0-100 in minder dan 10 seconden is echt wel een "vereiste")quote:Op zaterdag 1 december 2007 18:09 schreef Repeat het volgende:
[..]
En net zeg je nog dat je bij het invoegen net de 90 haalt
waarom? is het te moeilijk om twee keer te kijken?quote:Op zaterdag 1 december 2007 18:08 schreef Marurk het volgende:
[..]
Zelfs ik heb nog geleerd dat je bij het invoegen niet in één keer helemaal van rechts naar de uiterst linkerbaan mag gaan!![]()
[Edit] Maar ik doe het wel zodra ik kan natuurlijk...[/Edit]
quote:Op zaterdag 1 december 2007 18:03 schreef Repeat het volgende:
efficiënt invoegen doet men trouwens zo (ik ben de rode auto):
[ afbeelding ]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |