abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54965430
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 12:46 schreef Athmozz het volgende:

[..]

en omdat de politie het zegt is het juist . De meeste agenten zijn ook maar ongeschoolden die 6 maandjes een bijscholingscursusje gevolgd hebben, en daarna wat napraten wat ze zelf gezegd is, nadenken is er in de meeste gevallen niet bij.

file's worden zeer vaak veroorzaakt (of in ieder geval in zéér grote mate versterkt) door ongelukken, en ongelukken bekom je bijna enkel door veel van vak te switchen op de snelweg, anders kom je ze niet tegen (je moet eigenlijk best een kalf zijn om zomaar op je voor ligger te rijden in de file).

Als je niet naar links mag ga je nog een vak minder gebruiken & dan zijn de file's nog langer.
Het was een verkeersdeskundige van de verkeerspolitie die het vertelde.
En hij legde erbij uit dat o.a. daardoor files juist altijd bij op- en afritten onstaan.

Een file door ongeval kun je natuurlijk nooit voorkomen, maar de dagelijkse files hier in de randstad liggen echt niet aan ongelukken hoor.

Daarbij, als je nu in deze reactie uitlegt dat ongelukken ontstaan door veel van vak te switchen, dan klopt het dus uitstekend dat problemen, files en ongelukken ontstaan bij opritten waar mensen vaak naar de linkerbaan uitwijken, je spreekt jezelf tegen.

Maar goed, ik ga zelf ook meestal naar links, ik ervaar het ook als een service aan mijn medewegggebruiker. Maar die deskundige van politie heeft vermoedelijk wel gelijk dat het meer problemen veroorzaakt dan voorkomt. Als je gewoon normaal kunt bautorijdnen is invoegen zelfs op een drukke rechterbaan echt geen moeilijke bezigheid, kwestie van goed anticiperen en je snelheid op orde hebben. Voor mij hoeft de rest echt niet naar links uit te wijken, ook al doe ik het zelf regelmatig.
twee violen en een trommel en een fluit
pi_54965493
Traag optrekkende/rijdende auto's moeten ze verbieden!
pi_54965695
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 12:59 schreef Roquefort het volgende:

je spreekt jezelf tegen.
Ik vind van niet. Waarom zou ik als ik vb van Gent naar Luik moet me niet op het linkervak mogen zetten en daar blijven als ik geen achterliggend verkeer hinder (wat ik met mijn snelheid normaal niet doe, en voor die enkelingen schuif ik wel eens op)? Als je frequent op het middenvak gaat rijden omdat daar ruimte is, dan zal je gedurende 1 van de talloze afritten op die 200km durende rit wel op dat middenvak zitten, waardoor je dus met meer auto's zit op de plek waar het invoegen gevoeld wordt, dus je maakt het invoegen zelf drukker & hectischer.

Als je op die plek op het linkervak zit, dan voel je niets van dat invoegen en ben je zelf ook niet aanwezig op die plaats, waardoor iemand die op dat moment rechts rijd eventueel kan uitwijken naar het middenvak, waardoor degene die wil invoegen een mooiere plek krijgt om juist in te voegen. Juist door het links zitten ga je de drukte op die in-voeg-plekken verminderen, waardoor de kans op ongelukken daar verkleind. Hoe je het draait of keert, ondanks dat invoegen niet zo moeilijk is, is het aantal ongelukken bij het invoegen waarschijnlijk recht tot kwadratisch evenredig met de verkeersdrukte daar: als er namelijk niemand op het rechtervak rijdt kan je gewoon geen ongeluk veroorzaken bij het invoegen. Dus hoe meer mensen er links rijden & daar lange tijd blijven (dus geen vak-switchers), hoe meer je de druk wegneemt op de opritten, en daar dus de kans op ongelukken laat dalen.

Uiteraard kan je de dagelijkse file's in de randstad daar niet aan wijten, dat heeft idd andere oorzaken, maar als ik kijk vanuit mijn locatie; hier in België hoor je zéér vaak op de radio dat er ergens een ongeluk gebeurd is, waardoor er file staat. De echt systematische file's zijn hier toch in iets minder mate aanwezig.
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 13:02 schreef Marurk het volgende:
Traag optrekkende/rijdende auto's moeten ze verbieden!
Idd, die auto was gewoon een gevaar op de baan (ben er dan ook bij gebrek aan deftige wegligging mee ergens tegen gereden; bij 130/u mocht je bij volledige windstilte je stuur tot een graad of 45 draaien om slechts een halve meter op te schuiven bij het passeren van een vrachtwagen )
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  zaterdag 1 december 2007 @ 13:34:35 #54
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_54966145
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 12:55 schreef the_contract_killer het volgende:
ik ga helemaal niet naar links,ik blijf gewoon dezelfde snelheid rijden,invoegend verkeer heeft geen voorang.
mensen die invoegen zijn prima in staat om hun snelheid aan te passen op het overig verkeer,dit word je ook geleerd als je gaat lessen.
Da's prima, maar dan zorg ik wel dat ik voor je invoeg.

Mensen die alleen maar schermen met "daar heb ik recht op", zonder een beetje mee te willen denken met de rest van Nederland.
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_54967122
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 13:34 schreef HenryHill het volgende:

[..]

Da's prima, maar dan zorg ik wel dat ik voor je invoeg.

Mensen die alleen maar schermen met "daar heb ik recht op", zonder een beetje mee te willen denken met de rest van Nederland.
Wil je dan ook zeggen dat wanneer iemand uit zijn oprit komt dat iedereen maar moet stoppen en hem de weg op laten rijden. Als we zo gaan beginnen staat heel Nederland vast.
Indien iedereen zicht aan de regels houd gaat de doorstroming het snelste.
  zaterdag 1 december 2007 @ 14:28:33 #56
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_54967212
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 13:34 schreef HenryHill het volgende:

Da's prima, maar dan zorg ik wel dat ik voor je invoeg.
Graag!

Ik zou willen dat mensen eens wat meer vantevoren inschatten hoe hard het verkeer rijdt op snelweg en hoeveel ruimte ze hebben. En bijvoorbeeld ook of er een vrachtwagen aankomt.

En laat ze dan genoeg snelheid maken zodat ze netjes kunnen invoegen in die situatie. En of dat dan achter of voor me is maakt niet uit, als ze maar niet voor me gaan invoegen met 90km/u terwijl iedereen 110 rijd.
  zaterdag 1 december 2007 @ 15:28:33 #57
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_54968354
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 14:24 schreef ColtZ40 het volgende:
Indien iedereen zicht aan de regels houd gaat de doorstroming het snelste.
Nee, wanneer iedereen eens een beetje na zou denken dan gaat de doorstroming het snelste.
Dus wanneer er iemand in wil voegen en er is op de linker baan geen kip te bekennen, niet toch stug rechts blijven rijden "omdat je niet per se aan de kant hoeft"
En andersom, niet de linkerbaan opduiken als je zelf 100 rijd zodat je misschien wel plaats maakt voor invoegers, maar de 15 auto's achter je op de linkerbaan vol in de ankers moeten.
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 14:28 schreef SjonLok het volgende:
Ik zou willen dat mensen eens wat meer vantevoren inschatten hoe hard het verkeer rijdt op snelweg en hoeveel ruimte ze hebben. En bijvoorbeeld ook of er een vrachtwagen aankomt.

En laat ze dan genoeg snelheid maken zodat ze netjes kunnen invoegen in die situatie. En of dat dan achter of voor me is maakt niet uit, als ze maar niet voor me gaan invoegen met 90km/u terwijl iedereen 110 rijd.
Mee eens.
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_54968382
Als je er echt tussen MOET en niks anders kan druk je hem er gewoon tussen. Krijg je wel getoeter e.d., maar daar lig ik niet zo wakker van.
pi_54968412
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 15:28 schreef HenryHill het volgende:

[..]

Nee, wanneer iedereen eens een beetje na zou denken dan gaat de doorstroming het snelste.
Dus wanneer er iemand in wil voegen en er is op de linker baan geen kip te bekennen, niet toch stug rechts blijven rijden "omdat je niet per se aan de kant hoeft"
En andersom, niet de linkerbaan opduiken als je zelf 100 rijd zodat je misschien wel plaats maakt voor invoegers, maar de 15 auto's achter je op de linkerbaan vol in de ankers moeten.
pi_54968428
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 15:29 schreef OldJeller het volgende:
Als je er echt tussen MOET en niks anders kan druk je hem er gewoon tussen. Krijg je wel getoeter e.d., maar daar lig ik niet zo wakker van.
Kijk, en daarom schuif ik dus naar links (zonder anderen te hinderen) als het (enigszins) mogelijk is.
pi_54968447
OMG klagen over het gebrek aan verkeersinzicht van mensen die niet naar links gaan voor invoegers... eigenlijk zouden ze je alleen daarom al je rijbewijs moeten afpakken... het is nog gevaarlijk en filebevorderend ook!

En als ik links rijd krijg ik al die panda's en polo's en cuore's voor mijn neus...flikker toch op, ga voor een auto sparen!

Wat echt irritant is: die mensen die voor je rijden op de invoegstrook met 50 of 60 km/u !
Gelukkig zonder haar
pi_54968494
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 12:49 schreef paultjuhhh het volgende:
Nou
De politie zei het
Dus ik blijft lekker rechts vanaf nu
befehl ist befehl smerige nsb er
underground forever baby
pi_54968500
Over het algemeen ga ik er ook niet vanuit dat iemand je er tussenlaat als ik zelf moet invoegen.
Dus pas ik mijn snelheid aan, voor ik op de invoegstrook zit al inventariseren wie er rijden en hoe hard.. dan ga je harder of zachter, gewoon anticiperen. Als het echt niet kan ja, dan wordt het of vluchtstrook of drukken, want stilstaan doe je niet.. tenzij file.

Zelf ga ik ook naar links als ik zie dat iemand wil invoegen, mits het op de linkerbaan kan. Ik heb er zelf ook een hekel aan als iemand hem plots naar links gooit als je harder aangereden komt op de linkerbaan.
Maar goed, ik geef niet alleen ruimte aan mensen die willen invoegen, omdat dat gewoon net zo makkelijk en netjes is, maar ook omdat je anders van die acties krijgt dat iemand hem plots zelf naar links gooit vanaf de invoegstrook en dan ben jij zuur. Of dat ze niet eens kijken en ze rijden praktisch naast je en dán naar links gaan dat ze je eigenlijk zo'n beetje aanrijden als jij niet snel handelt.
pi_54968533
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 12:26 schreef Marurk het volgende:

[..]
Gisteren was er geen drol op de weg, zelf nog op geen km achter de blikken doos, dus ik zie niet in waarom je dan niet sociaal zou kunnen schuiven.
Geen enkel verkeer in de buurt en dan toch nog naar links willen, alsof die invoeger niet gewoon achter je kan invoegen... die "vriend" van jou deed dus precies wat ie moest doen...netjes doorrijden !


['t zal je passagier maar zijn]
Gelukkig zonder haar
pi_54968683
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 15:33 schreef TeChNo2 het volgende:
En als ik links rijd krijg ik al die panda's en polo's en cuore's voor mijn neus...flikker toch op, ga voor een auto sparen!
als ze links zitten & snelheid maken heb ik er geen probleem mee, maar hoeveel keer dat je tegenkomt dat je opgehouden wordt omdat er een of andere stakker met een porsche voor je zit die de benzine blijkbaar te duur vindt . Als je een porsche koopt, gebruik die motor dan ook die erin ligt, het is niet de bedoeling dat die motor altijd onder de 3000 toeren blijft ofzo.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_54968740
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 15:38 schreef TeChNo2 het volgende:

[..]

Geen enkel verkeer in de buurt en dan toch nog naar links willen, alsof die invoeger niet gewoon achter je kan invoegen... die "vriend" van jou deed dus precies wat ie moest doen...netjes doorrijden !


['t zal je passagier maar zijn]


Ben ik dan de enige die een beetje sociaal zou schuiven? Als er geen verkeer is kun je toch wel ff schuiven? Dat bevordert gewoon de doorstroming. PUNT. Vind je het leuk om die ander te laten wachten ofzo? Zelf zou je het ook relaxed vinden als je meteen zou kunnen invoegen omdat een ander schuift. Je ziet vaak genoeg dat ze op de invoegstrook al even hard rijden als op de doorlopende rijbaan, en dan kan diegene op de invoegstrook gaan inhouden voor jou of extra gas geven.

*kots*
  zaterdag 1 december 2007 @ 15:52:45 #67
11102 knep
Mountainfreak
pi_54968842
Ik doe dit eigenlijk alleen maar wanneer het rustig is en ik met 140 aan kom rijden. Als ik dan zie dat er langzamer verkeer aankomt ga ik naar links zodat diegene de ruimte heeft en ik niet van het gas af hoef te gaan of zelfs moet remmen .
pi_54969000
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 15:28 schreef HenryHill het volgende:

[..]

Nee, wanneer iedereen eens een beetje na zou denken dan gaat de doorstroming het snelste.
Dus wanneer er iemand in wil voegen en er is op de linker baan geen kip te bekennen, niet toch stug rechts blijven rijden "omdat je niet per se aan de kant hoeft"
De persoon die aan het invoegen is is bezig met een bijzondere verrichting. Dus hij moet zorgen dat hij de zelfde snelheid heeft als het verkeer op de rechterbaan.
pi_54969049
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 16:00 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

De persoon die aan het invoegen is is bezig met een bijzondere verrichting. Dus hij moet zorgen dat hij de zelfde snelheid heeft als het verkeer op de rechterbaan.
Nee, want dan kom je er dus niet tussen als invoeger. Je moet dus gas loslaten/remmen of extra gas geven. Dat is wat ik al de hele tijd zeg. Dus (m.a.w.): niet uitwijken terwijl het wel zou kunnen bevordert niet echt de doorstroming mijns inziens.
(Je hebt wel gelijk dat de invoeger een bijzondere verrichting aan het uitoefenen is en hij dus voorrang moet verlenen.)
pi_54969144
Kijk dat heb ik nou met die sjoelstenen...
pi_54969172
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 16:02 schreef Marurk het volgende:

[..]

Nee, want dan kom je er dus niet tussen als invoeger. Je moet dus gas loslaten/remmen of extra gas geven. Dat is wat ik al de hele tijd zeg. Dus (m.a.w.): niet uitwijken terwijl het wel zou kunnen bevordert niet echt de doorstroming mijns inziens.
(Je hebt wel gelijk dat de invoeger een bijzondere verrichting aan het uitoefenen is en hij dus voorrang moet verlenen.)
Hoe moeilijk kan het nou zijn om net zo hard of iets harder rijden dan de auto's op de rechterbaan......
  zaterdag 1 december 2007 @ 16:10:12 #72
11102 knep
Mountainfreak
pi_54969179
Iets wat veel erger is :
Mensen die meteen aan het begin van de invoegstrook op de rem gaan staan om daar in te voegen met 5 km/uur .
En dat terwijl voor hun nog 200m ongebruikt asfalt ligt .
pi_54969242
Dat is net zoals als wanneer je ergens rijdt waar je 120 km/h mag, dus iedereen rijdt 'normaal', dan zie je een matrixbord waarop staat b.v. 90 km/h en dan trappen mensen opeens loeihard op de rem! WTF?!
pi_54969291
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 15:44 schreef Athmozz het volgende:

[..]

als ze links zitten & snelheid maken heb ik er geen probleem mee, maar hoeveel keer dat je tegenkomt dat je opgehouden wordt omdat er een of andere stakker met een porsche voor je zit die de benzine blijkbaar te duur vindt . Als je een porsche koopt, gebruik die motor dan ook die erin ligt, het is niet de bedoeling dat die motor altijd onder de 3000 toeren blijft ofzo.
Haha zie mijn FoBo...maak je geen zorgen


[eigenlijk kan ik bijnna nooit naar links omdat ik daar al rijd...]
Gelukkig zonder haar
pi_54969319
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 16:13 schreef OldJeller het volgende:
Dat is net zoals als wanneer je ergens rijdt waar je 120 km/h mag, dus iedereen rijdt 'normaal', dan zie je een matrixbord waarop staat b.v. 90 km/h en dan trappen mensen opeens loeihard op de rem! WTF?!
Of matrix borden met de tekst "File vrij" en iedereen remmen om te kijken wat er op het bord staat.
pi_54970040
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 11:43 schreef Bob-B het volgende:

Invoegen is een bijzondere verrichting, dus moet aan iedereen voorgang geven.
Wat een onzin, invoegen is geen bijzondere verrichting. De reden dat invoegers voorrang moeten verlenen is dat de snelweg per definitie een voorrangsweg is, en de invoegstrook per definitie niet. In het buitenland is dit nog wel eens expliciet aangegeven met haaientanden en voorrangsborden.

Overigens ben ik het oneens met OP. Als het heel druk is, oké, maar bij normale drukte is het echt niet nodig om naar links te gaan voor een invoeger. Vooral bij wegen met veel opritten zou je een heel onrustig verkeersbeeld krijgen als iedereen steeds even naar de linkerbaan gaat.
  zaterdag 1 december 2007 @ 16:53:56 #77
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_54970073
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 11:55 schreef Marurk het volgende:

[..]



Ik vind het juist kut om rechts te blijven rijden als iemand die min of meer met dezelfde snelheid naast je rijdt, wil invoegen. Ruimtekussen wordt verkleind omdat meneer/mevrouw pal naast je rijdt en graag wil invoegen --> grotere kans op ongelukken. Die gast had niet voor niks gisteren bijna 2x een bluts in de rechterkant van z'n blikken doos.
Dat komt alleen omdat mensen niet anders meer verwachten dat men ruimte maakt. Ik ga ook niet altijd naar links, zeker niet als de linkerbaan al vol met linksklevers zit; en hoe vaak ik geen middelvinger heb mogen aanschouwen.... dom volk....
Lack of common cents
  zaterdag 1 december 2007 @ 16:55:37 #78
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_54970101
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 16:10 schreef knep het volgende:
Iets wat veel erger is :
Mensen die meteen aan het begin van de invoegstrook op de rem gaan staan om daar in te voegen met 5 km/uur .
En dat terwijl voor hun nog 200m ongebruikt asfalt ligt .
Eh, ik hoop dat je het nu hebt over een filesituatie...

En in geval van file: mensen die de invoegstrook helemaal gebruiken... om zoveel mogelijk bijna stilstaande auto's voorbij te kunnen gaan

En dan helemaal aan het eindje van de invoegstrook 'm proberen ertussen te drukken.
Nou, die komen er bij mij dus echt niet tussen, al moet ik m'n bumper er voor kapotrijden.
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_54970168
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 16:53 schreef gebrokenglas het volgende:
Dat komt alleen omdat mensen niet anders meer verwachten dat men ruimte maakt. Ik ga ook niet altijd naar links, zeker niet als de linkerbaan al vol met linksklevers zit; en hoe vaak ik geen middelvinger heb mogen aanschouwen.... dom volk....
Heerlijk al die gezichten als je met 120 strak rechts blijft rijden.
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 12:06 schreef Marurk het volgende:
Dude, als er toch geen verkeer naast/achter je zit?
Zelfs als het verkeer niet in de al te direct omgeving zit heb je altijd wel een aantal mensen die spastisch reageren op wat oplichtende achterlichten.
pi_54970171
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 16:55 schreef HenryHill het volgende:

[..]

Eh, ik hoop dat je het nu hebt over een filesituatie...

En in geval van file: mensen die de invoegstrook helemaal gebruiken... om zoveel mogelijk bijna stilstaande auto's voorbij te kunnen gaan

En dan helemaal aan het eindje van de invoegstrook 'm proberen ertussen te drukken.
Nou, die komen er bij mij dus echt niet tussen, al moet ik m'n bumper er voor kapotrijden.
Je MOET juist de invoegstrook helemaal gebruiken.
Dat jij er dat niemand tussen laat wil zeggen dat jij de aso bent.
pi_54970235
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 16:58 schreef ColtZ40 het volgende:
Je MOET juist de invoegstrook helemaal gebruiken.
Precies, dan hoef je ook niet zo aso hard op te trekken als je naar de snelweg rijdt op de toerit.
  zaterdag 1 december 2007 @ 17:02:45 #82
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_54970260
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 16:58 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Je MOET juist de invoegstrook helemaal gebruiken.
Dat jij er dat niemand tussen laat wil zeggen dat jij de aso bent.
Nee dipshit.

De hele invoegstrook gebruiken om te ritsen (als in: zelfde snelheid aanhouden als de baan waarop je wilt invoegen, zodat zij ruimte kunnen maken om je ertussen te laten) :
De invoegstrook gebruiken om zoveel mogelijk auto's voorbij te komen alvorens je invoegt:

Even voor de duidelijkheid: dit is in een filesituatie he, waar iedereen max. 10 km/u rijdt.
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_54970294
Je trekt al voor je daadwerkelijk op de invoegstrook bent op, dus je hoeft niet heel hard op te trekken.
Daarnaast, als je de hele vluchtstrook nodig hebt om normaal naar 120 km/h op te trekken, kan je beter met je pauperauto thuisblijven.
Je voegt gewoon in als het kan en je niemand hindert, dat kan aan het begin van de invoegstrook zijn, het midden, het einde en alles ertussen... bij elke situatie anders. Anticiperen. Dat is autorijden.
  zaterdag 1 december 2007 @ 17:05:34 #84
11102 knep
Mountainfreak
pi_54970326
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 16:55 schreef HenryHill het volgende:

[..]

Eh, ik hoop dat je het nu hebt over een filesituatie...

En in geval van file: mensen die de invoegstrook helemaal gebruiken... om zoveel mogelijk bijna stilstaande auto's voorbij te kunnen gaan

En dan helemaal aan het eindje van de invoegstrook 'm proberen ertussen te drukken.
Nou, die komen er bij mij dus echt niet tussen, al moet ik m'n bumper er voor kapotrijden.
Ik heb het inderdaad over zeer drukke situaties, het gedrag dat jij beschrijft is er vaak de oorzaak van dat ook omliggende wegen helemaal dichtslibben.

Het is niet voor niets dat Rijkswaterstaat met van die karretjes bij drukke knooppunten gaat staan om mensen erop te wijzen toch maar vooral de hele invoegstrook te gebruiken.
pi_54970344
In principe kun je zelfs een boete krijgen voor het onnodig wisselen van rijbaan
Als er veel verkeer dicht op elkaar wil invoegen ga ik wel naar links, als het een enkele auto is niet. Voor vrachtwagens trouwens ook. Anders gooien ze hem er voor en mag je alsnog opzij
bye
  zaterdag 1 december 2007 @ 17:09:09 #86
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_54970396
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 17:05 schreef knep het volgende:

[..]

Ik heb het inderdaad over zeer drukke situaties, het gedrag dat jij beschrijft is er vaak de oorzaak van dat ook omliggende wegen helemaal dichtslibben.

Het is niet voor niets dat Rijkswaterstaat met van die karretjes bij drukke knooppunten gaat staan om mensen erop te wijzen toch maar vooral de hele invoegstrook te gebruiken.
Nogmaals: om te ritsen ja. Niet om met 50 km/u langs nagenoeg stilstaande auto's te scheuren om m'n vervolgens helemaal aan het einde te proberen 'm ertussen te poffen. En zeker niet als het gros van de mensen wel fatsoenlijk ritst.
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
  zaterdag 1 december 2007 @ 17:10:22 #87
11102 knep
Mountainfreak
pi_54970424
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 17:02 schreef HenryHill het volgende:
De hele invoegstrook gebruiken om te ritsen (als in: zelfde snelheid aanhouden als de baan waarop je wilt invoegen, zodat zij ruimte kunnen maken om je ertussen te laten) :
De invoegstrook gebruiken om zoveel mogelijk auto's voorbij te komen alvorens je invoegt:
Eensch .
  zaterdag 1 december 2007 @ 17:26:28 #88
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_54970781
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 17:02 schreef HenryHill het volgende:

De invoegstrook gebruiken om zoveel mogelijk auto's voorbij te komen alvorens je invoegt:

Even voor de duidelijkheid: dit is in een filesituatie he, waar iedereen max. 10 km/u rijdt.
Wat wil jij doen dan? Aan het begin van de invoegstrook op je rem gaan staan totdat je 10km/u rijdt, vervolgens 200m naast de file te gaan rijden om aan het einde in te voegen?

Zo werkt het natuurlijk niet, tenzij je ook een file wilt veroorzaken op de aanvoerende weg.
  zaterdag 1 december 2007 @ 17:42:39 #89
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_54971110
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 17:26 schreef SjonLok het volgende:

[..]

Wat wil jij doen dan? Aan het begin van de invoegstrook op je rem gaan staan totdat je 10km/u rijdt, vervolgens 200m naast de file te gaan rijden om aan het einde in te voegen?
Basically, ja. Dat is ritsen. Niet dat je op de rem hoeft te gaan staan, want dan rij je al 10km/u.
quote:
Zo werkt het natuurlijk niet, tenzij je ook een file wilt veroorzaken op de aanvoerende weg.
Die file staat er al. De aanvoerweg staat (bijna logischerwijs, zou ik zeggen) net zo vast als de weg waarop ingevoegd moet worden.
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_54971310
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 17:01 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Precies, dan hoef je ook niet zo aso hard op te trekken als je naar de snelweg rijdt op de toerit.
wat is er aso aan hard optrekken? Je verplicht niemand om even hard mee door te trekken hoor.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  zaterdag 1 december 2007 @ 17:56:22 #91
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_54971342
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 17:42 schreef HenryHill het volgende:

Basically, ja. Dat is ritsen. Niet dat je op de rem hoeft te gaan staan, want dan rij je al 10km/u.

Die file staat er al. De aanvoerweg staat (bijna logischerwijs, zou ik zeggen) net zo vast als de weg waarop ingevoegd moet worden.
De aanvoerweg is vaak genoeg helemaal vrij, bijvoorbeeld bij een kruispunt dat gecontroleerd wordt door stoplichten, en dat naar een snelweg leidt. Dus kan je aanrijden met een hogere snelheid dan de file rijdt.

Als je echter al nagenoeg stil gaat staan aan het begin van de oprit, dan blokkeer je het verkeer achter je.
pi_54971386
Ik doe het ook niet, behalve uiteraard als ik een mini autotje met bejaarde erin zie aankomen op de invoegstrook. Dan ga ik naar links omdat ik geen zin heb om te remmen als die wagen veel te langzaam in gaat voegen
pi_54971496
efficiënt invoegen doet men trouwens zo (ik ben de rode auto):

pi_54971558
pi_54971566
en direct doortrekken naar het linkervak, zo doe ik het ook
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_54971578
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 18:03 schreef Repeat het volgende:
efficiënt invoegen doet men trouwens zo (ik ben de rode auto):

[ afbeelding ]
Zelfs ik heb nog geleerd dat je bij het invoegen niet in één keer helemaal van rechts naar de uiterst linkerbaan mag gaan!
[Edit] Maar ik doe het wel zodra ik kan natuurlijk... [/Edit]
pi_54971590
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 18:07 schreef Athmozz het volgende:
en direct doortrekken naar het linkervak, zo doe ik het ook [afbeelding]
En net zeg je nog dat je bij het invoegen net de 90 haalt
pi_54971621
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 18:09 schreef Repeat het volgende:

[..]

En net zeg je nog dat je bij het invoegen net de 90 haalt
met de oude auto, maar die ligt al op de schroothoop. De nieuwe heeft daar véél minder problemen mee hoor, kan zeer zeker vlot mee met de rest. Tegen dat ik aan het linker vak zit kan ik met de nieuwe al probleemloos 130/140 rijden (en die wordt normaal in oktober opgevolgd door iets wat nog ietsjes vlotter uit de voeten moet kunnen, 0-100 in minder dan 10 seconden is echt wel een "vereiste")

[ Bericht 11% gewijzigd door Athmozz op 01-12-2007 18:16:21 ]
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_54971713
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 18:08 schreef Marurk het volgende:

[..]

Zelfs ik heb nog geleerd dat je bij het invoegen niet in één keer helemaal van rechts naar de uiterst linkerbaan mag gaan!
[Edit] Maar ik doe het wel zodra ik kan natuurlijk... [/Edit]
waarom? is het te moeilijk om twee keer te kijken?

ik ga meestal wel naar links als mensen willen invoegen, wel zo beleefd
maar meestal rijd ik dan ook wel rond de 140
  zaterdag 1 december 2007 @ 18:26:02 #100
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_54971910
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 18:03 schreef Repeat het volgende:
efficiënt invoegen doet men trouwens zo (ik ben de rode auto):

[ afbeelding ]


En als je daarna meteen weer naar de rechterbaan gaat kun je die auto op de linkerbaan vervolgens ook heel soepeltjes rechts inhalen
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')