abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54964483
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 11:55 schreef Marurk het volgende:
En over die filevorming ... Zolang er geen verkeer naast of vlak op de linkerbaan achter je zit, veroorzaak je toch geen hinder?
Je moest eens weten wat rode achterlichten doen met een verkeersstroom.
  zaterdag 1 december 2007 @ 12:04:08 #32
13250 Lod
Sapere aude!
pi_54964565
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 11:39 schreef B03S het volgende:

[..]

In dit geval is het dan ook niet onnodig
Het is wel onnodig in dit geval. De rechter rijstrook is beschikbaar en het invoegend verkeer moet zich aanpassen aan het verkeer op de snelweg, dus daar hoef je als snelweger niet op te letten.
GNU Terry Pratchett
pi_54964592
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 11:57 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Je moest eens weten wat rode achterlichten doen met een verkeersstroom.
Dude, als er toch geen verkeer naast/achter je zit?
pi_54964763
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 12:06 schreef Marurk het volgende:

[..]

Dude, als er toch geen verkeer naast/achter je zit?
als ik met 140 afkom los ik sowieso gas als ik zie dat er iemand voor me even opzij schuift hoor, en als dat niet al te ver is ga ik al vertragen door desnoods een klein beetje af te remmen (wat vaak versterkt wordt naar achter toe) omdat ik graag mijn 100m vrije afstand heb voor mijn neus. Als jij daar op 50m voor mij komt, dan ga ik sowieso vertragen om die 100m weer op te bouwen.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  zaterdag 1 december 2007 @ 12:20:12 #35
71602 tong_poh
Mylee! Good Fuck!
pi_54964797
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 12:06 schreef Marurk het volgende:

[..]

Dude, als er toch geen verkeer naast/achter je zit?
Dan heeft de invoegende bestuurder genoeg ruimte om zelf zijn snelheid aan te passen.
Horrible Cunt!
pi_54964893
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 12:18 schreef Athmozz het volgende:

[..]

als ik met 140 afkom los ik sowieso gas als ik zie dat er iemand voor me even opzij schuift hoor, en als dat niet al te ver is ga ik al vertragen door desnoods een klein beetje af te remmen (wat vaak versterkt wordt naar achter toe) omdat ik graag mijn 100m vrije afstand heb voor mijn neus. Als jij daar op 50m voor mij komt, dan ga ik sowieso vertragen om die 100m weer op te bouwen.
Ja, maar dan wordt je inderdaad gehinderd, en dat is inderdaad niet de bedoeling. Daarom zeg ik ook: als je niemand hindert, waarom zou je dan niet naar links kunnen opschuiven? Gisteren was er geen drol op de weg, zelf nog op geen km achter de blikken doos, dus ik zie niet in waarom je dan niet sociaal zou kunnen schuiven. Toont niet echt van verkeersinzicht als je het niet zou doen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_54964897
Ies onnodig linksrijden en verboten. Bovendien leer je tijdens je rijlessen dat de mensen op de invoegstrook zich moeten aanpassen op het verkeer aan de snelweg en niet andersom.
pi_54964947
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 12:27 schreef BazzieK het volgende:
Ies onnodig linksrijden en verboten. Bovendien leer je tijdens je rijlessen dat de mensen op de invoegstrook zich moeten aanpassen op het verkeer aan de snelweg en niet andersom.
Ik mocht wel naar links met rijlessen
pi_54964950
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 12:26 schreef Marurk het volgende:

[..]

Ja, maar dan wordt je inderdaad gehinderd, en dat is inderdaad niet de bedoeling. Daarom zeg ik ook: als je niemand hindert, waarom zou je dan niet naar links kunnen opschuiven? Gisteren was er geen drol op de weg, zelf nog op geen km achter de blikken doos, dus ik zie niet in waarom je dan niet sociaal zou kunnen schuiven.
Als er echt niemand is zou ik het ook doen hoor, dan stoor je idd niemand. Het probleem is wel de definitie van "niet storen", een vriendin van me interpreteert dat als zijnde "als de achterligger vol in de remmen gaat en nog 1 cm overhoudt van de achterkant van mijn bumper, dan stoor ik hem niet".

ik ben het wel met je eens hoor, ik wijk ook wel frequent eens uit om iemand makkelijk te laten invoegen (maar aangezien ik niet zo vaak rechts rijd, enkel als er echt geen verkeer is, gebeurt dat niet zo heel vaak).
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 12:27 schreef BazzieK het volgende:
Ies onnodig linksrijden en verboten. Bovendien leer je tijdens je rijlessen dat de mensen op de invoegstrook zich moeten aanpassen op het verkeer aan de snelweg en niet andersom.
Sta jij ook 5 minuten te wachten als de tram voor je aan een hoofdhalte staat en er links een volle witte lijn is? Lijkt me niet, dan rijd je er ook over (heb ik zelfs op mijn rijexamen gedaan, een tram ingehaald over verdrijvingsvlakken waar je met je auto zelfs niet op mag staan, en ik heb er van die examinator zelfs geen opmerking op gekregen). Het is niet omdat het verkeersreglement iets zegt dat je dat daarom precies moet opvolgen hoor, als je met een overtreding tòch veiliger rijdt (en dat kan zeer zeker), dan doe je er beter aan om eventjes dat reglement te overtreden, waarvoor zijn regels er anders...
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_54965026
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 12:30 schreef Athmozz het volgende:
[..]

Sta jij ook 5 minuten te wachten als de tram voor je aan een hoofdhalte staat en er links een volle witte lijn is? Lijkt me niet, dan rijd je er ook over (heb ik zelfs op mijn rijexamen gedaan, een tram ingehaald over verdrijvingsvlakken waar je met je auto zelfs niet op mag staan, en ik heb er van die examinator zelfs geen opmerking op gekregen). Het is niet omdat het verkeersreglement iets zegt dat je dat daarom precies moet opvolgen hoor, als je met een overtreding tòch veiliger rijdt (en dat kan zeer zeker), dan doe je er beter aan om eventjes dat reglement te overtreden, waarvoor zijn regels er anders...
In ons boerenland hebben ze geen trams Bovendien heb ik een schurfthekel aan mensen die niet hun best doen om gewoon 120 of harder te rijden op de invoegstrook wat makkelijk haalbaar is.
pi_54965139
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 12:36 schreef BazzieK het volgende:
Bovendien heb ik een schurfthekel aan mensen die niet hun best doen om gewoon 120 of harder te rijden op de invoegstrook wat makkelijk haalbaar is.
zeker niet met alle auto's hoor, mijn vorige haalde maar 80 op de invoegstrook...
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  Redactie Frontpage / Weblog zaterdag 1 december 2007 @ 12:44:40 #42
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_54965153
Je mag niet naar links ! dat zegt de politie zelf ( was nog bij blik op de weg afgelopen week )
Omdat er daardoor files komen
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_54965188
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 12:44 schreef paultjuhhh het volgende:
Je mag niet naar links ! dat zegt de politie zelf ( was nog bij blik op de weg afgelopen week )
Omdat er daardoor files komen
en omdat de politie het zegt is het juist . De meeste agenten zijn ook maar ongeschoolden die 6 maandjes een bijscholingscursusje gevolgd hebben, en daarna wat napraten wat ze zelf gezegd is, nadenken is er in de meeste gevallen niet bij.

file's worden zeer vaak veroorzaakt (of in ieder geval in zéér grote mate versterkt) door ongelukken, en ongelukken bekom je bijna enkel door veel van vak te switchen op de snelweg, anders kom je ze niet tegen (je moet eigenlijk best een kalf zijn om zomaar op je voor ligger te rijden in de file).

Als je niet naar links mag ga je nog een vak minder gebruiken & dan zijn de file's nog langer.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  Redactie Frontpage / Weblog zaterdag 1 december 2007 @ 12:49:45 #44
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_54965235
Nou
De politie zei het
Dus ik blijft lekker rechts vanaf nu
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_54965259
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 12:44 schreef paultjuhhh het volgende:
Je mag niet naar links ! dat zegt de politie zelf ( was nog bij blik op de weg afgelopen week )
Omdat er daardoor files komen
Belachelijk! Zolang je niemand hindert (lees: zolang niemand op de linkerstrook achter je hoeft te remmen) moet het kunnen naar mijn mening... Door het CBR wordt naar links uitwijken voor invoegend verkeer (indien mogelijk) vaak als "inzicht hebben" beschouwd... Je laat zien dat je rekening houdt met al het verkeer: verkeer voor/achter/links/rechts van je. Sommige paupers rijden gewoon rechts en zien nog geeneens dat er iemand op de invoegstrook naar hem/haar rijdt (ook al is dat dan in de dode hoek ).
Wat doe je dan als een vrachtwagen wil invoegen? Die dwingen vaak gewoon een plek af en hebben bovendien beperkt zicht. Ik ga vast wat pertinent rechts blijven rijden als het niet nodig zou zijn en als een of andere tanker wil invoegen...

*kots*
pi_54965270
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 12:43 schreef Athmozz het volgende:

[..]

zeker niet met alle auto's hoor, mijn vorige haalde maar 80 op de invoegstrook...
Dan trap je niet hard genoeg door of neem je de bochten te zacht.
  zaterdag 1 december 2007 @ 12:53:04 #47
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_54965289
Ik heb vaak 't idee dat mensen op de invoegstrook met 80km/u rijden en al in de 5e versnelling, terwijl ze op de snelweg minimaal 100 rijden. Tja, dan kan je natuurlijk nooit meer normaal snelheid maken om rustig voor iemand in te voegen.
pi_54965340
ik ga helemaal niet naar links,ik blijf gewoon dezelfde snelheid rijden,invoegend verkeer heeft geen voorang.
mensen die invoegen zijn prima in staat om hun snelheid aan te passen op het overig verkeer,dit word je ook geleerd als je gaat lessen.
ik kan je niet horen bert,ik heb een banaan in mijn oor.
pi_54965366
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 12:49 schreef paultjuhhh het volgende:
Nou
De politie zei het
Dus ik blijft lekker rechts vanaf nu
Ik mag lijden dat een of andere debiel die 80 km/h rijdt, vlak voor je invoegt zodat jij vol op de rem kan (en misschien dan nog tegen hem aanknalt). Óf dat er een of andere pauper gewoon invoegt zonder te kijken, en rechts tegen je mooie auto aanschuurt...

Grapje.
pi_54965408
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 12:51 schreef BazzieK het volgende:

[..]

Dan trap je niet hard genoeg door of neem je de bochten te zacht.
ik niet hard genoeg trappen of de bochten te zacht nemen? Je zou eens met me moeten meerijden

Om een indicatie te geven; bandjes gaan nooit langer dan 10.000km mee & het is altijd de zijkant die eerst afgesleten is, en opschakelen doe ik eigenlijk nooit alvorens dat wijzertje al in het rood gestaan heeft (zelfs met mijn automaat niet). Die auto kòn gewoon niet sneller; als er 0-100 in 22 sec op dat boekje staat mag je doen wat je wil, die auto trekt gewoon niet op (en 14 jaar oud zijn zal het dan zeker niet verbeteren)
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_54965430
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 12:46 schreef Athmozz het volgende:

[..]

en omdat de politie het zegt is het juist . De meeste agenten zijn ook maar ongeschoolden die 6 maandjes een bijscholingscursusje gevolgd hebben, en daarna wat napraten wat ze zelf gezegd is, nadenken is er in de meeste gevallen niet bij.

file's worden zeer vaak veroorzaakt (of in ieder geval in zéér grote mate versterkt) door ongelukken, en ongelukken bekom je bijna enkel door veel van vak te switchen op de snelweg, anders kom je ze niet tegen (je moet eigenlijk best een kalf zijn om zomaar op je voor ligger te rijden in de file).

Als je niet naar links mag ga je nog een vak minder gebruiken & dan zijn de file's nog langer.
Het was een verkeersdeskundige van de verkeerspolitie die het vertelde.
En hij legde erbij uit dat o.a. daardoor files juist altijd bij op- en afritten onstaan.

Een file door ongeval kun je natuurlijk nooit voorkomen, maar de dagelijkse files hier in de randstad liggen echt niet aan ongelukken hoor.

Daarbij, als je nu in deze reactie uitlegt dat ongelukken ontstaan door veel van vak te switchen, dan klopt het dus uitstekend dat problemen, files en ongelukken ontstaan bij opritten waar mensen vaak naar de linkerbaan uitwijken, je spreekt jezelf tegen.

Maar goed, ik ga zelf ook meestal naar links, ik ervaar het ook als een service aan mijn medewegggebruiker. Maar die deskundige van politie heeft vermoedelijk wel gelijk dat het meer problemen veroorzaakt dan voorkomt. Als je gewoon normaal kunt bautorijdnen is invoegen zelfs op een drukke rechterbaan echt geen moeilijke bezigheid, kwestie van goed anticiperen en je snelheid op orde hebben. Voor mij hoeft de rest echt niet naar links uit te wijken, ook al doe ik het zelf regelmatig.
twee violen en een trommel en een fluit
pi_54965493
Traag optrekkende/rijdende auto's moeten ze verbieden!
pi_54965695
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 12:59 schreef Roquefort het volgende:

je spreekt jezelf tegen.
Ik vind van niet. Waarom zou ik als ik vb van Gent naar Luik moet me niet op het linkervak mogen zetten en daar blijven als ik geen achterliggend verkeer hinder (wat ik met mijn snelheid normaal niet doe, en voor die enkelingen schuif ik wel eens op)? Als je frequent op het middenvak gaat rijden omdat daar ruimte is, dan zal je gedurende 1 van de talloze afritten op die 200km durende rit wel op dat middenvak zitten, waardoor je dus met meer auto's zit op de plek waar het invoegen gevoeld wordt, dus je maakt het invoegen zelf drukker & hectischer.

Als je op die plek op het linkervak zit, dan voel je niets van dat invoegen en ben je zelf ook niet aanwezig op die plaats, waardoor iemand die op dat moment rechts rijd eventueel kan uitwijken naar het middenvak, waardoor degene die wil invoegen een mooiere plek krijgt om juist in te voegen. Juist door het links zitten ga je de drukte op die in-voeg-plekken verminderen, waardoor de kans op ongelukken daar verkleind. Hoe je het draait of keert, ondanks dat invoegen niet zo moeilijk is, is het aantal ongelukken bij het invoegen waarschijnlijk recht tot kwadratisch evenredig met de verkeersdrukte daar: als er namelijk niemand op het rechtervak rijdt kan je gewoon geen ongeluk veroorzaken bij het invoegen. Dus hoe meer mensen er links rijden & daar lange tijd blijven (dus geen vak-switchers), hoe meer je de druk wegneemt op de opritten, en daar dus de kans op ongelukken laat dalen.

Uiteraard kan je de dagelijkse file's in de randstad daar niet aan wijten, dat heeft idd andere oorzaken, maar als ik kijk vanuit mijn locatie; hier in België hoor je zéér vaak op de radio dat er ergens een ongeluk gebeurd is, waardoor er file staat. De echt systematische file's zijn hier toch in iets minder mate aanwezig.
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 13:02 schreef Marurk het volgende:
Traag optrekkende/rijdende auto's moeten ze verbieden!
Idd, die auto was gewoon een gevaar op de baan (ben er dan ook bij gebrek aan deftige wegligging mee ergens tegen gereden; bij 130/u mocht je bij volledige windstilte je stuur tot een graad of 45 draaien om slechts een halve meter op te schuiven bij het passeren van een vrachtwagen )
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  zaterdag 1 december 2007 @ 13:34:35 #54
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_54966145
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 12:55 schreef the_contract_killer het volgende:
ik ga helemaal niet naar links,ik blijf gewoon dezelfde snelheid rijden,invoegend verkeer heeft geen voorang.
mensen die invoegen zijn prima in staat om hun snelheid aan te passen op het overig verkeer,dit word je ook geleerd als je gaat lessen.
Da's prima, maar dan zorg ik wel dat ik voor je invoeg.

Mensen die alleen maar schermen met "daar heb ik recht op", zonder een beetje mee te willen denken met de rest van Nederland.
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_54967122
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 13:34 schreef HenryHill het volgende:

[..]

Da's prima, maar dan zorg ik wel dat ik voor je invoeg.

Mensen die alleen maar schermen met "daar heb ik recht op", zonder een beetje mee te willen denken met de rest van Nederland.
Wil je dan ook zeggen dat wanneer iemand uit zijn oprit komt dat iedereen maar moet stoppen en hem de weg op laten rijden. Als we zo gaan beginnen staat heel Nederland vast.
Indien iedereen zicht aan de regels houd gaat de doorstroming het snelste.
  zaterdag 1 december 2007 @ 14:28:33 #56
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_54967212
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 13:34 schreef HenryHill het volgende:

Da's prima, maar dan zorg ik wel dat ik voor je invoeg.
Graag!

Ik zou willen dat mensen eens wat meer vantevoren inschatten hoe hard het verkeer rijdt op snelweg en hoeveel ruimte ze hebben. En bijvoorbeeld ook of er een vrachtwagen aankomt.

En laat ze dan genoeg snelheid maken zodat ze netjes kunnen invoegen in die situatie. En of dat dan achter of voor me is maakt niet uit, als ze maar niet voor me gaan invoegen met 90km/u terwijl iedereen 110 rijd.
  zaterdag 1 december 2007 @ 15:28:33 #57
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_54968354
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 14:24 schreef ColtZ40 het volgende:
Indien iedereen zicht aan de regels houd gaat de doorstroming het snelste.
Nee, wanneer iedereen eens een beetje na zou denken dan gaat de doorstroming het snelste.
Dus wanneer er iemand in wil voegen en er is op de linker baan geen kip te bekennen, niet toch stug rechts blijven rijden "omdat je niet per se aan de kant hoeft"
En andersom, niet de linkerbaan opduiken als je zelf 100 rijd zodat je misschien wel plaats maakt voor invoegers, maar de 15 auto's achter je op de linkerbaan vol in de ankers moeten.
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 14:28 schreef SjonLok het volgende:
Ik zou willen dat mensen eens wat meer vantevoren inschatten hoe hard het verkeer rijdt op snelweg en hoeveel ruimte ze hebben. En bijvoorbeeld ook of er een vrachtwagen aankomt.

En laat ze dan genoeg snelheid maken zodat ze netjes kunnen invoegen in die situatie. En of dat dan achter of voor me is maakt niet uit, als ze maar niet voor me gaan invoegen met 90km/u terwijl iedereen 110 rijd.
Mee eens.
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_54968382
Als je er echt tussen MOET en niks anders kan druk je hem er gewoon tussen. Krijg je wel getoeter e.d., maar daar lig ik niet zo wakker van.
pi_54968412
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 15:28 schreef HenryHill het volgende:

[..]

Nee, wanneer iedereen eens een beetje na zou denken dan gaat de doorstroming het snelste.
Dus wanneer er iemand in wil voegen en er is op de linker baan geen kip te bekennen, niet toch stug rechts blijven rijden "omdat je niet per se aan de kant hoeft"
En andersom, niet de linkerbaan opduiken als je zelf 100 rijd zodat je misschien wel plaats maakt voor invoegers, maar de 15 auto's achter je op de linkerbaan vol in de ankers moeten.
pi_54968428
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 15:29 schreef OldJeller het volgende:
Als je er echt tussen MOET en niks anders kan druk je hem er gewoon tussen. Krijg je wel getoeter e.d., maar daar lig ik niet zo wakker van.
Kijk, en daarom schuif ik dus naar links (zonder anderen te hinderen) als het (enigszins) mogelijk is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')