quote:Op zaterdag 1 december 2007 11:09 schreef ColtZ40 het volgende:
Flikker eens op man gek!
Invoegers moeten zich aanpassen niet de snelweg bereiders.
Kan wel, doe ik niet.quote:Op zaterdag 1 december 2007 11:13 schreef Marurk het volgende:
[..]
Je kunt toch wel even opschuiven als er geen ander verkeer naast je zit?
Die rijden toch wel met 60-70 de snelweg op, dus tenzij die ver voor je zit heb je daar geen last van....quote:Op zaterdag 1 december 2007 10:59 schreef Lod het volgende:
Omdat onnodig links rijden verboden is.
En verder vind ik invoegers die er gelijk vanuit gaan dat de ander wel aan de kant gaat een stuk gevaarlijker. Die mensen die zonder te kijken gelijk de snelweg opknallen.
Iemand die fatsoenlijk heeft leren rijden zit al op 100 à 120 km/uur alvorens in te voegen (als je van tevoren kunt zien dat het verkeer op de snelweg niet langzaam rijdt)...quote:Op zaterdag 1 december 2007 11:22 schreef ThaKiller het volgende:
[..]
Die rijden toch wel met 60-70 de snelweg op, dus tenzij die ver voor je zit heb je daar geen last van....
quote:Op zaterdag 1 december 2007 11:31 schreef Kogando het volgende:
Goeie, sommige mensen kunnen rijden en anticiperen automatisch omdat het de doorgang versoepelt en natuurlijk ook een stuk veiliger is. Andere ontwikkelen zich niet en blijven steken op het niveau dat ze hadden tijdens de laatste les voor het examen. Zulke mensen hebben geen goed inzicht in het verkeer en frustreren de rest dus.
dan moet je auto nog mee willen. Met mijn vorige voegde ik altijd rond de 70à80/u in, gewoon omdat die niet sneller kon raken op de meeste invoegstroken (en dan ging ik al tot het einde van dat auto'tje). De auto die ik nu heb rijd ik sowieso maar 90 voor het invoegen aangezien dat bijna de standaardsnelheid is op het rechtervak, en van 90 naar 120 duurt toch maar een paar secondjes, iig snel genoeg om het eventjes te doen als je ziet dat het verkeer iets sneller opschiet.quote:Op zaterdag 1 december 2007 11:25 schreef Marurk het volgende:
[..]
Iemand die fatsoenlijk heeft leren rijden zit al op 100 à 120 km/uur alvorens in te voegen (als je van tevoren kunt zien dat het verkeer op de snelweg niet langzaam rijdt)...
Mongolen zoals jij snij ik dan altijd even gruwelijk af op het moment dat ik de snelweg op kom rijden.quote:
dit is pas kinderachtig; als mensen bewust dergelijke toeren uithalen zouden ze per direct het rijbewijs moeten intrekken, en niet eens meer teruggeven.quote:Op zaterdag 1 december 2007 11:36 schreef okkie-man het volgende:
[..]
Mongolen zoals jij snij ik dan altijd even gruwelijk af op het moment dat ik de snelweg op kom rijden.
In dit geval is het dan ook niet onnodigquote:Op zaterdag 1 december 2007 10:59 schreef Lod het volgende:
Omdat onnodig links rijden verboden is.
Een mongool die het iemand met opzet lastig maakt om de snelweg op te kunnen rijden moeten ze van de weg afhalen.quote:Op zaterdag 1 december 2007 11:38 schreef Athmozz het volgende:
[..]
dit is pas kinderachtig; als mensen bewust dergelijke toeren uithalen zouden ze per direct het rijbewijs moeten intrekken, en niet eens meer teruggeven.
als hij gewoon dezelfde snelheid aanhoudt maakt hij je het niet lastig om de snelweg op te rijden hoor, dan kan je in alle rust beslissen of je ervoor / erachter invoegt, alsof je niet tussen 2 auto's in past... ik zie maar weinig auto's op het rechtervak rijden die te weinig afstand laten zodat je er ff tussen kan.quote:Op zaterdag 1 december 2007 11:40 schreef okkie-man het volgende:
[..]
Een mongool die het iemand met opzet lastig maakt om de snelweg op te kunnen rijden moeten ze van de weg afhalen.
onnodig links rijden doe ik sowieso bijna altijd, wat kan mij die stomme boete schelen, die delen ze toch bijna nooit uit.quote:Op zaterdag 1 december 2007 11:43 schreef Bob-B het volgende:
Kan wel, mag niet, dan rij je onnodig links en op boetes zit ik niet te wachten. Invoegen is een bijzondere verrichting, dus moet aan iedereen voorgang geven. Dus gas bij of minderen.
Nee, die mensen maken het zichzelf lastig. Mits we ervan uit gaan, dat het niet druk is op de weg. Dan vind ik dat je meer dan geneog tijd en ruimte hebt om je snelheid aan te passen.quote:Op zaterdag 1 december 2007 11:40 schreef okkie-man het volgende:
[..]
Een mongool die het iemand met opzet lastig maakt om de snelweg op te kunnen rijden moeten ze van de weg afhalen.
trouwens zal dat ook wel eens verkeerd uitpakken hoor...quote:Op zaterdag 1 december 2007 11:36 schreef okkie-man het volgende:
[..]
Mongolen zoals jij snij ik dan altijd even gruwelijk af op het moment dat ik de snelweg op kom rijden.
Volgens mij mag het wel. Anyway is het veel beter voor de doorstroming. Doorgaans rijdt een invoegende persoon wat langzamer dan het verkeer op de snelweg zelf; jij schuift tijdig naar links, meneer die wil invoegen kan dan ook naar links en vervolgens passeer je hem dus min of meer links (en eigenlijk is het niet dus niet veel anders dan inhalen).quote:Op zaterdag 1 december 2007 11:43 schreef Bob-B het volgende:
Kan wel, mag niet, dan rij je onnodig links en op boetes zit ik niet te wachten. Invoegen is een bijzondere verrichting, dus moet aan iedereen voorgang geven. Dus gas bij of minderen.
quote:Op zaterdag 1 december 2007 11:49 schreef gebrokenglas het volgende:
Naar links gaan is niet verplicht en veroorzaakt juist de files!!!!!!!!!!!!!!!!!
Invoegend verkeer moet gewoon op tijd de juiste (zelfde) snelheid hebben.
Je moest eens weten wat rode achterlichten doen met een verkeersstroom.quote:Op zaterdag 1 december 2007 11:55 schreef Marurk het volgende:
En over die filevorming... Zolang er geen verkeer naast of vlak op de linkerbaan achter je zit, veroorzaak je toch geen hinder?
Het is wel onnodig in dit geval. De rechter rijstrook is beschikbaar en het invoegend verkeer moet zich aanpassen aan het verkeer op de snelweg, dus daar hoef je als snelweger niet op te letten.quote:Op zaterdag 1 december 2007 11:39 schreef B03S het volgende:
[..]
In dit geval is het dan ook niet onnodig
Dude, als er toch geen verkeer naast/achter je zit?quote:Op zaterdag 1 december 2007 11:57 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Je moest eens weten wat rode achterlichten doen met een verkeersstroom.
als ik met 140 afkom los ik sowieso gas als ik zie dat er iemand voor me even opzij schuift hoor, en als dat niet al te ver is ga ik al vertragen door desnoods een klein beetje af te remmen (wat vaak versterkt wordt naar achter toe) omdat ik graag mijn 100m vrije afstand heb voor mijn neus. Als jij daar op 50m voor mij komt, dan ga ik sowieso vertragen om die 100m weer op te bouwen.quote:Op zaterdag 1 december 2007 12:06 schreef Marurk het volgende:
[..]
Dude, als er toch geen verkeer naast/achter je zit?
Dan heeft de invoegende bestuurder genoeg ruimte om zelf zijn snelheid aan te passen.quote:Op zaterdag 1 december 2007 12:06 schreef Marurk het volgende:
[..]
Dude, als er toch geen verkeer naast/achter je zit?
Ja, maar dan wordt je inderdaad gehinderd, en dat is inderdaad niet de bedoeling.quote:Op zaterdag 1 december 2007 12:18 schreef Athmozz het volgende:
[..]
als ik met 140 afkom los ik sowieso gas als ik zie dat er iemand voor me even opzij schuift hoor, en als dat niet al te ver is ga ik al vertragen door desnoods een klein beetje af te remmen (wat vaak versterkt wordt naar achter toe) omdat ik graag mijn 100m vrije afstand heb voor mijn neus. Als jij daar op 50m voor mij komt, dan ga ik sowieso vertragen om die 100m weer op te bouwen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik mocht wel naar links met rijlessenquote:Op zaterdag 1 december 2007 12:27 schreef BazzieK het volgende:
Ies onnodig linksrijden en verboten. Bovendien leer je tijdens je rijlessen dat de mensen op de invoegstrook zich moeten aanpassen op het verkeer aan de snelweg en niet andersom.
Als er echt niemand is zou ik het ook doen hoor, dan stoor je idd niemand. Het probleem is wel de definitie van "niet storen", een vriendin van me interpreteert dat als zijnde "als de achterligger vol in de remmen gaat en nog 1 cm overhoudt van de achterkant van mijn bumper, dan stoor ik hem niet".quote:Op zaterdag 1 december 2007 12:26 schreef Marurk het volgende:
[..]
Ja, maar dan wordt je inderdaad gehinderd, en dat is inderdaad niet de bedoeling.Daarom zeg ik ook: als je niemand hindert, waarom zou je dan niet naar links kunnen opschuiven? Gisteren was er geen drol op de weg, zelf nog op geen km achter de blikken doos, dus ik zie niet in waarom je dan niet sociaal zou kunnen schuiven.
Sta jij ook 5 minuten te wachten als de tram voor je aan een hoofdhalte staat en er links een volle witte lijn is? Lijkt me niet, dan rijd je er ook over (heb ik zelfs op mijn rijexamen gedaan, een tram ingehaald over verdrijvingsvlakken waar je met je auto zelfs niet op mag staan, en ik heb er van die examinator zelfs geen opmerking op gekregen). Het is niet omdat het verkeersreglement iets zegt dat je dat daarom precies moet opvolgen hoor, als je met een overtreding tòch veiliger rijdt (en dat kan zeer zeker), dan doe je er beter aan om eventjes dat reglement te overtreden, waarvoor zijn regels er anders...quote:Op zaterdag 1 december 2007 12:27 schreef BazzieK het volgende:
Ies onnodig linksrijden en verboten. Bovendien leer je tijdens je rijlessen dat de mensen op de invoegstrook zich moeten aanpassen op het verkeer aan de snelweg en niet andersom.
In ons boerenland hebben ze geen tramsquote:Op zaterdag 1 december 2007 12:30 schreef Athmozz het volgende:
[..]
Sta jij ook 5 minuten te wachten als de tram voor je aan een hoofdhalte staat en er links een volle witte lijn is? Lijkt me niet, dan rijd je er ook over (heb ik zelfs op mijn rijexamen gedaan, een tram ingehaald over verdrijvingsvlakken waar je met je auto zelfs niet op mag staan, en ik heb er van die examinator zelfs geen opmerking op gekregen). Het is niet omdat het verkeersreglement iets zegt dat je dat daarom precies moet opvolgen hoor, als je met een overtreding tòch veiliger rijdt (en dat kan zeer zeker), dan doe je er beter aan om eventjes dat reglement te overtreden, waarvoor zijn regels er anders...
zeker niet met alle auto's hoor, mijn vorige haalde maar 80 op de invoegstrook...quote:Op zaterdag 1 december 2007 12:36 schreef BazzieK het volgende:
Bovendien heb ik een schurfthekel aan mensen die niet hun best doen om gewoon 120 of harder te rijden op de invoegstrook wat makkelijk haalbaar is.
en omdat de politie het zegt is het juistquote:Op zaterdag 1 december 2007 12:44 schreef paultjuhhh het volgende:
Je mag niet naar links ! dat zegt de politie zelf ( was nog bij blik op de weg afgelopen week )
Omdat er daardoor files komen
Belachelijk!quote:Op zaterdag 1 december 2007 12:44 schreef paultjuhhh het volgende:
Je mag niet naar links ! dat zegt de politie zelf ( was nog bij blik op de weg afgelopen week )
Omdat er daardoor files komen
Dan trap je niet hard genoeg door of neem je de bochten te zacht.quote:Op zaterdag 1 december 2007 12:43 schreef Athmozz het volgende:
[..]
zeker niet met alle auto's hoor, mijn vorige haalde maar 80 op de invoegstrook...
quote:Op zaterdag 1 december 2007 12:49 schreef paultjuhhh het volgende:
Nou
De politie zei het
Dus ik blijft lekker rechts vanaf nu
ik niet hard genoeg trappen of de bochten te zacht nemen? Je zou eens met me moeten meerijdenquote:Op zaterdag 1 december 2007 12:51 schreef BazzieK het volgende:
[..]
Dan trap je niet hard genoeg door of neem je de bochten te zacht.
Het was een verkeersdeskundige van de verkeerspolitie die het vertelde.quote:Op zaterdag 1 december 2007 12:46 schreef Athmozz het volgende:
[..]
en omdat de politie het zegt is het juist. De meeste agenten zijn ook maar ongeschoolden die 6 maandjes een bijscholingscursusje gevolgd hebben, en daarna wat napraten wat ze zelf gezegd is, nadenken is er in de meeste gevallen niet bij.
file's worden zeer vaak veroorzaakt (of in ieder geval in zéér grote mate versterkt) door ongelukken, en ongelukken bekom je bijna enkel door veel van vak te switchen op de snelweg, anders kom je ze niet tegen (je moet eigenlijk best een kalf zijn om zomaar op je voor ligger te rijden in de file).
Als je niet naar links mag ga je nog een vak minder gebruiken & dan zijn de file's nog langer.
Ik vind van niet. Waarom zou ik als ik vb van Gent naar Luik moet me niet op het linkervak mogen zetten en daar blijven als ik geen achterliggend verkeer hinder (wat ik met mijn snelheid normaal niet doe, en voor die enkelingen schuif ik wel eens op)? Als je frequent op het middenvak gaat rijden omdat daar ruimte is, dan zal je gedurende 1 van de talloze afritten op die 200km durende rit wel op dat middenvak zitten, waardoor je dus met meer auto's zit op de plek waar het invoegen gevoeld wordt, dus je maakt het invoegen zelf drukker & hectischer.quote:
Idd, die auto was gewoon een gevaar op de baan (ben er dan ook bij gebrek aan deftige wegligging mee ergens tegen gereden; bij 130/u mocht je bij volledige windstilte je stuur tot een graad of 45 draaien om slechts een halve meter op te schuiven bij het passeren van een vrachtwagenquote:Op zaterdag 1 december 2007 13:02 schreef Marurk het volgende:
Traag optrekkende/rijdende auto's moeten ze verbieden!
Da's prima, maar dan zorg ik wel dat ik voor je invoeg.quote:Op zaterdag 1 december 2007 12:55 schreef the_contract_killer het volgende:
ik ga helemaal niet naar links,ik blijf gewoon dezelfde snelheid rijden,invoegend verkeer heeft geen voorang.
mensen die invoegen zijn prima in staat om hun snelheid aan te passen op het overig verkeer,dit word je ook geleerd als je gaat lessen.
Wil je dan ook zeggen dat wanneer iemand uit zijn oprit komt dat iedereen maar moet stoppen en hem de weg op laten rijden. Als we zo gaan beginnen staat heel Nederland vast.quote:Op zaterdag 1 december 2007 13:34 schreef HenryHill het volgende:
[..]
Da's prima, maar dan zorg ik wel dat ik voor je invoeg.
Mensen die alleen maar schermen met "daar heb ik recht op", zonder een beetje mee te willen denken met de rest van Nederland.
Graag!quote:Op zaterdag 1 december 2007 13:34 schreef HenryHill het volgende:
Da's prima, maar dan zorg ik wel dat ik voor je invoeg.
Nee, wanneer iedereen eens een beetje na zou denken dan gaat de doorstroming het snelste.quote:Op zaterdag 1 december 2007 14:24 schreef ColtZ40 het volgende:
Indien iedereen zicht aan de regels houd gaat de doorstroming het snelste.
Mee eens.quote:Op zaterdag 1 december 2007 14:28 schreef SjonLok het volgende:
Ik zou willen dat mensen eens wat meer vantevoren inschatten hoe hard het verkeer rijdt op snelweg en hoeveel ruimte ze hebben. En bijvoorbeeld ook of er een vrachtwagen aankomt.
En laat ze dan genoeg snelheid maken zodat ze netjes kunnen invoegen in die situatie. En of dat dan achter of voor me is maakt niet uit, als ze maar niet voor me gaan invoegen met 90km/u terwijl iedereen 110 rijd.
quote:Op zaterdag 1 december 2007 15:28 schreef HenryHill het volgende:
[..]
Nee, wanneer iedereen eens een beetje na zou denken dan gaat de doorstroming het snelste.
Dus wanneer er iemand in wil voegen en er is op de linker baan geen kip te bekennen, niet toch stug rechts blijven rijden "omdat je niet per se aan de kant hoeft"
En andersom, niet de linkerbaan opduiken als je zelf 100 rijd zodat je misschien wel plaats maakt voor invoegers, maar de 15 auto's achter je op de linkerbaan vol in de ankers moeten.
Kijk, en daarom schuif ik dus naar links (zonder anderen te hinderen) als het (enigszins) mogelijk is.quote:Op zaterdag 1 december 2007 15:29 schreef OldJeller het volgende:
Als je er echt tussen MOET en niks anders kan druk je hem er gewoon tussen. Krijg je wel getoeter e.d., maar daar lig ik niet zo wakker van.
befehl ist befehl smerige nsb erquote:Op zaterdag 1 december 2007 12:49 schreef paultjuhhh het volgende:
Nou
De politie zei het
Dus ik blijft lekker rechts vanaf nu
Geen enkel verkeer in de buurt en dan toch nog naar links willen, alsof die invoeger niet gewoon achter je kan invoegen... die "vriend" van jou deed dus precies wat ie moest doen...netjes doorrijden !quote:Op zaterdag 1 december 2007 12:26 schreef Marurk het volgende:
[..]
Gisteren was er geen drol op de weg, zelf nog op geen km achter de blikken doos, dus ik zie niet in waarom je dan niet sociaal zou kunnen schuiven.
als ze links zitten & snelheid maken heb ik er geen probleem mee, maar hoeveel keer dat je tegenkomt dat je opgehouden wordt omdat er een of andere stakker met een porsche voor je zit die de benzine blijkbaar te duur vindtquote:Op zaterdag 1 december 2007 15:33 schreef TeChNo2 het volgende:
En als ik links rijd krijg ik al die panda's en polo's en cuore's voor mijn neus...flikker toch op, ga voor een auto sparen!
quote:Op zaterdag 1 december 2007 15:38 schreef TeChNo2 het volgende:
[..]
Geen enkel verkeer in de buurt en dan toch nog naar links willen, alsof die invoeger niet gewoon achter je kan invoegen... die "vriend" van jou deed dus precies wat ie moest doen...netjes doorrijden !
['t zal je passagier maar zijn]
De persoon die aan het invoegen is is bezig met een bijzondere verrichting. Dus hij moet zorgen dat hij de zelfde snelheid heeft als het verkeer op de rechterbaan.quote:Op zaterdag 1 december 2007 15:28 schreef HenryHill het volgende:
[..]
Nee, wanneer iedereen eens een beetje na zou denken dan gaat de doorstroming het snelste.
Dus wanneer er iemand in wil voegen en er is op de linker baan geen kip te bekennen, niet toch stug rechts blijven rijden "omdat je niet per se aan de kant hoeft"
Nee, want dan kom je er dus niet tussen als invoeger.quote:Op zaterdag 1 december 2007 16:00 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
De persoon die aan het invoegen is is bezig met een bijzondere verrichting. Dus hij moet zorgen dat hij de zelfde snelheid heeft als het verkeer op de rechterbaan.
Hoe moeilijk kan het nou zijn om net zo hard of iets harder rijden dan de auto's op de rechterbaan......quote:Op zaterdag 1 december 2007 16:02 schreef Marurk het volgende:
[..]
Nee, want dan kom je er dus niet tussen als invoeger.Je moet dus gas loslaten/remmen of extra gas geven. Dat is wat ik al de hele tijd zeg.
Dus (m.a.w.): niet uitwijken terwijl het wel zou kunnen bevordert niet echt de doorstroming mijns inziens.
![]()
![]()
![]()
(Je hebt wel gelijk dat de invoeger een bijzondere verrichting aan het uitoefenen is en hij dus voorrang moet verlenen.)
Haha zie mijn FoBo...maak je geen zorgenquote:Op zaterdag 1 december 2007 15:44 schreef Athmozz het volgende:
[..]
als ze links zitten & snelheid maken heb ik er geen probleem mee, maar hoeveel keer dat je tegenkomt dat je opgehouden wordt omdat er een of andere stakker met een porsche voor je zit die de benzine blijkbaar te duur vindt. Als je een porsche koopt, gebruik die motor dan ook die erin ligt, het is niet de bedoeling dat die motor altijd onder de 3000 toeren blijft ofzo.
Of matrix borden met de tekst "File vrij" en iedereen remmen om te kijken wat er op het bord staat.quote:Op zaterdag 1 december 2007 16:13 schreef OldJeller het volgende:
Dat is net zoals als wanneer je ergens rijdt waar je 120 km/h mag, dus iedereen rijdt 'normaal', dan zie je een matrixbord waarop staat b.v. 90 km/h en dan trappen mensen opeens loeihard op de rem! WTF?!
Wat een onzin, invoegen is geen bijzondere verrichting. De reden dat invoegers voorrang moeten verlenen is dat de snelweg per definitie een voorrangsweg is, en de invoegstrook per definitie niet. In het buitenland is dit nog wel eens expliciet aangegeven met haaientanden en voorrangsborden.quote:Op zaterdag 1 december 2007 11:43 schreef Bob-B het volgende:
Invoegen is een bijzondere verrichting, dus moet aan iedereen voorgang geven.
Dat komt alleen omdat mensen niet anders meer verwachten dat men ruimte maakt. Ik ga ook niet altijd naar links, zeker niet als de linkerbaan al vol met linksklevers zit; en hoe vaak ik geen middelvinger heb mogen aanschouwen.... dom volk....quote:Op zaterdag 1 december 2007 11:55 schreef Marurk het volgende:
[..]
Ik vind het juist kut om rechts te blijven rijden als iemand die min of meer met dezelfde snelheid naast je rijdt, wil invoegen. Ruimtekussen wordt verkleind omdat meneer/mevrouw pal naast je rijdt en graag wil invoegen --> grotere kans op ongelukken. Die gast had niet voor niks gisteren bijna 2x een bluts in de rechterkant van z'n blikken doos.
Eh, ik hoop dat je het nu hebt over een filesituatie...quote:Op zaterdag 1 december 2007 16:10 schreef knep het volgende:
Iets wat veel erger is:
Mensen die meteen aan het begin van de invoegstrook op de rem gaan staan om daar in te voegen met 5 km/uur.
En dat terwijl voor hun nog 200m ongebruikt asfalt ligt.
Heerlijk al die gezichten als je met 120 strak rechts blijft rijden.quote:Op zaterdag 1 december 2007 16:53 schreef gebrokenglas het volgende:
Dat komt alleen omdat mensen niet anders meer verwachten dat men ruimte maakt. Ik ga ook niet altijd naar links, zeker niet als de linkerbaan al vol met linksklevers zit; en hoe vaak ik geen middelvinger heb mogen aanschouwen.... dom volk....
Zelfs als het verkeer niet in de al te direct omgeving zit heb je altijd wel een aantal mensen die spastisch reageren op wat oplichtende achterlichten.quote:Op zaterdag 1 december 2007 12:06 schreef Marurk het volgende:
Dude, als er toch geen verkeer naast/achter je zit?
Je MOET juist de invoegstrook helemaal gebruiken.quote:Op zaterdag 1 december 2007 16:55 schreef HenryHill het volgende:
[..]
Eh, ik hoop dat je het nu hebt over een filesituatie...
En in geval van file: mensen die de invoegstrook helemaal gebruiken... om zoveel mogelijk bijna stilstaande auto's voorbij te kunnen gaan![]()
En dan helemaal aan het eindje van de invoegstrook 'm proberen ertussen te drukken.
Nou, die komen er bij mij dus echt niet tussen, al moet ik m'n bumper er voor kapotrijden.
Precies, dan hoef je ook niet zo aso hard op te trekken als je naar de snelweg rijdt op de toerit.quote:Op zaterdag 1 december 2007 16:58 schreef ColtZ40 het volgende:
Je MOET juist de invoegstrook helemaal gebruiken.
Nee dipshit.quote:Op zaterdag 1 december 2007 16:58 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Je MOET juist de invoegstrook helemaal gebruiken.
Dat jij er dat niemand tussen laat wil zeggen dat jij de aso bent.
Ik heb het inderdaad over zeer drukke situaties, het gedrag dat jij beschrijft is er vaak de oorzaak van dat ook omliggende wegen helemaal dichtslibben.quote:Op zaterdag 1 december 2007 16:55 schreef HenryHill het volgende:
[..]
Eh, ik hoop dat je het nu hebt over een filesituatie...
En in geval van file: mensen die de invoegstrook helemaal gebruiken... om zoveel mogelijk bijna stilstaande auto's voorbij te kunnen gaan![]()
En dan helemaal aan het eindje van de invoegstrook 'm proberen ertussen te drukken.
Nou, die komen er bij mij dus echt niet tussen, al moet ik m'n bumper er voor kapotrijden.
Nogmaals: om te ritsen ja. Niet om met 50 km/u langs nagenoeg stilstaande auto's te scheuren om m'n vervolgens helemaal aan het einde te proberen 'm ertussen te poffen. En zeker niet als het gros van de mensen wel fatsoenlijk ritst.quote:Op zaterdag 1 december 2007 17:05 schreef knep het volgende:
[..]
Ik heb het inderdaad over zeer drukke situaties, het gedrag dat jij beschrijft is er vaak de oorzaak van dat ook omliggende wegen helemaal dichtslibben.
Het is niet voor niets dat Rijkswaterstaat met van die karretjes bij drukke knooppunten gaat staan om mensen erop te wijzen toch maar vooral de hele invoegstrook te gebruiken.
Eenschquote:Op zaterdag 1 december 2007 17:02 schreef HenryHill het volgende:
De hele invoegstrook gebruiken om te ritsen (als in: zelfde snelheid aanhouden als de baan waarop je wilt invoegen, zodat zij ruimte kunnen maken om je ertussen te laten) :![]()
De invoegstrook gebruiken om zoveel mogelijk auto's voorbij te komen alvorens je invoegt:
Wat wil jij doen dan? Aan het begin van de invoegstrook op je rem gaan staan totdat je 10km/u rijdt, vervolgens 200m naast de file te gaan rijden om aan het einde in te voegen?quote:Op zaterdag 1 december 2007 17:02 schreef HenryHill het volgende:
De invoegstrook gebruiken om zoveel mogelijk auto's voorbij te komen alvorens je invoegt:
Even voor de duidelijkheid: dit is in een filesituatie he, waar iedereen max. 10 km/u rijdt.
Basically, ja. Dat is ritsen. Niet dat je op de rem hoeft te gaan staan, want dan rij je al 10km/u.quote:Op zaterdag 1 december 2007 17:26 schreef SjonLok het volgende:
[..]
Wat wil jij doen dan? Aan het begin van de invoegstrook op je rem gaan staan totdat je 10km/u rijdt, vervolgens 200m naast de file te gaan rijden om aan het einde in te voegen?
Die file staat er al. De aanvoerweg staat (bijna logischerwijs, zou ik zeggen) net zo vast als de weg waarop ingevoegd moet worden.quote:Zo werkt het natuurlijk niet, tenzij je ook een file wilt veroorzaken op de aanvoerende weg.
wat is er aso aan hard optrekken? Je verplicht niemand om even hard mee door te trekken hoor.quote:Op zaterdag 1 december 2007 17:01 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Precies, dan hoef je ook niet zo aso hard op te trekken als je naar de snelweg rijdt op de toerit.
De aanvoerweg is vaak genoeg helemaal vrij, bijvoorbeeld bij een kruispunt dat gecontroleerd wordt door stoplichten, en dat naar een snelweg leidt. Dus kan je aanrijden met een hogere snelheid dan de file rijdt.quote:Op zaterdag 1 december 2007 17:42 schreef HenryHill het volgende:
Basically, ja. Dat is ritsen. Niet dat je op de rem hoeft te gaan staan, want dan rij je al 10km/u.
Die file staat er al. De aanvoerweg staat (bijna logischerwijs, zou ik zeggen) net zo vast als de weg waarop ingevoegd moet worden.
Zelfs ik heb nog geleerd dat je bij het invoegen niet in één keer helemaal van rechts naar de uiterst linkerbaan mag gaan!quote:Op zaterdag 1 december 2007 18:03 schreef Repeat het volgende:
efficiënt invoegen doet men trouwens zo (ik ben de rode auto):
[ afbeelding ]
En net zeg je nog dat je bij het invoegen net de 90 haaltquote:Op zaterdag 1 december 2007 18:07 schreef Athmozz het volgende:
en direct doortrekken naar het linkervak, zo doe ik het ook [afbeelding]
met de oude auto, maar die ligt al op de schroothoop. De nieuwe heeft daar véél minder problemen mee hoor, kan zeer zeker vlot mee met de rest. Tegen dat ik aan het linker vak zit kan ik met de nieuwe al probleemloos 130/140 rijden (en die wordt normaal in oktober opgevolgd door iets wat nog ietsjes vlotter uit de voeten moet kunnen, 0-100 in minder dan 10 seconden is echt wel een "vereiste")quote:Op zaterdag 1 december 2007 18:09 schreef Repeat het volgende:
[..]
En net zeg je nog dat je bij het invoegen net de 90 haalt
waarom? is het te moeilijk om twee keer te kijken?quote:Op zaterdag 1 december 2007 18:08 schreef Marurk het volgende:
[..]
Zelfs ik heb nog geleerd dat je bij het invoegen niet in één keer helemaal van rechts naar de uiterst linkerbaan mag gaan!![]()
[Edit] Maar ik doe het wel zodra ik kan natuurlijk...[/Edit]
quote:Op zaterdag 1 december 2007 18:03 schreef Repeat het volgende:
efficiënt invoegen doet men trouwens zo (ik ben de rode auto):
[ afbeelding ]
op wegen met maar 2 vakken is dat idd vaak soms noodzakelijk om een beetje op te kunnen schietenquote:Op zaterdag 1 december 2007 18:26 schreef HenryHill het volgende:
[..]
En als je daarna meteen weer naar de rechterbaan gaat kun je die auto op de linkerbaan vervolgens ook heel soepeltjes rechts inhalen
Dat mag nietquote:Op zaterdag 1 december 2007 18:03 schreef Repeat het volgende:
efficiënt invoegen doet men trouwens zo (ik ben de rode auto):
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan hebben wij het over verschillende situaties. De brug bij Rhenen bijvoorbeeld is standaard een bottleneck in de spits. Er zijn twee dijken die naar die brug leiden, waarbij de tweede dijk middels een invoegstrook vlak voor de brug uitkomt op de eerste dijk. Beiden staan 's ochtends hardstikke vast.quote:Op zaterdag 1 december 2007 17:56 schreef SjonLok het volgende:
[..]
De aanvoerweg is vaak genoeg helemaal vrij, bijvoorbeeld bij een kruispunt dat gecontroleerd wordt door stoplichten, en dat naar een snelweg leidt. Dus kan je aanrijden met een hogere snelheid dan de file rijdt.
Als je echter al nagenoeg stil gaat staan aan het begin van de oprit, dan blokkeer je het verkeer achter je.
bwah, hoogstens een beetje irritant doen.quote:Op zaterdag 1 december 2007 18:50 schreef HenryHill het volgende:
En in die situatie vind ik het onbeschoft om te proberen zoveel mogelijk auto's nog te kunnen passeren alvorens je invoegt.
Ik rij meestal gewoon rechtdoor over de vluchtstrook.quote:Op zaterdag 1 december 2007 18:03 schreef Repeat het volgende:
efficiënt invoegen doet men trouwens zo (ik ben de rode auto):
[ afbeelding ]
Doe ik ook wel eens, waarom zou dat trouwens niet mogen? Je kunt ook 1 seconde parkeren, een kauwgom pakken en weer verder rijden. Volgens mij doe je dan niets illegaalsquote:Op zaterdag 1 december 2007 19:29 schreef Athmozz het volgende:
in een echt stilstaande file neem ik vaak zelfs de tankstations / wegrestaurants als snel ommetje (op die rechte stukken die de afrit & de daaropvolgende oprit verbinden kan je vaak richting de 150 trekken zonder onveilig te zijn) om een paar 100 meter file te vermijden, combineer dat met zaken zoals de afrit nemen & op het einde weer invoegen, ook op lange opritten afrijden & dan weer invoegen... en je kan probleemloos een kwartier winnen op een rit van 2 uur (al getest met mijn zus, zij rijdt vrij reglementair & ik steek overal waar het enigszins mogelijk is voorbij). Risico om daarop gepakt te worden is vrij klein (valt namelijk serieus goed op als er ineens iemand achter je hetzelfde doet), en als ze je 1malig de afrit zien nemen om dan weer in te voegen verklaar je gewoon dat je je gemist hebt, als je dat een beetje geloofwaardig brengt geloven ze dat wel.
Alleen maar voorkruipenquote:Op zondag 2 december 2007 17:08 schreef knep het volgende:
[..]
Doe ik ook wel eens, waarom zou dat trouwens niet mogen? Je kunt ook 1 seconde parkeren, een kauwgom pakken en weer verder rijden. Volgens mij doe je dan niets illegaals.
De rest van het verkeer mag het ook doen hoorquote:Op zondag 2 december 2007 17:15 schreef HenryHill het volgende:
De rest van het verkeer staat daar ook niet voor z'n lol hoor.
quote:Op zondag 2 december 2007 17:15 schreef HenryHill het volgende:
[..]
Alleen maar voorkruipen
Moet je bij de snackbar eens proberen, dan wordt je meteen op je nummer gezet. Maar veilig in je autootje...
De rest van het verkeer staat daar ook niet voor z'n lol hoor.
quote:Op zondag 2 december 2007 17:33 schreef Athmozz het volgende:
De rest van het verkeer mag het ook doen hoor
Vind ik niet, niemand heeft er verder last vanquote:Op zondag 2 december 2007 17:22 schreef Repeat het volgende:
Illegaal is het niet. Onwijs aso is het wel
Niet? Voor iedereen die dit doet moet ik langer wachten hoor. En daarbij gun ik het je ook niet als de rest gewoon staat te wachten. Zulke mensen laat ik er dus ook nooit tussen.quote:Op zondag 2 december 2007 17:42 schreef knep het volgende:
[..]
Vind ik niet, niemand heeft er verder last van [afbeelding].
Gewoon geen ruimte maken. Heb je geen bumper voor nodig. Ja, bumperkleven bij de auto voor je, dan zie je die mensen links al helemaal zenuwachtig worden dat ze straks niet de goeie kant opkunnen en gaan ze stilstaan midden op de strook met hun knipperlichtje aanquote:Op zondag 2 december 2007 17:47 schreef TeChNo2 het volgende:
En je voelt je zeker wel een hele vent als je iemand hebt belet er tussen te komen? [afbeelding]
stioer hoor, en heb je wel een flinke bumper ? [afbeelding]
geen probleem hoor, dan bij de persoon achter je. Er zijn er inderdaad een paar die je er niet tussen laten, maar dat zijn er maar héél weinig. Je blijft dus gemiddeld gezien sowieso winst maken, en als jij me er niet voor laat doet de persoon achter jou dat wel, dan heb je ondertussen toch een pak uitgespaard.quote:Op zondag 2 december 2007 17:44 schreef Repeat het volgende:
Mooi dat je er bij mij niet tussenkomt [ afbeelding ]
Vanwege al die mongolen die continu naar links en rechts schuiven moet ik weer langer wachten.Vandaar dat ik dat weer probeer te compenseren.quote:Op zondag 2 december 2007 17:44 schreef Repeat het volgende:
[..]
Niet? Voor iedereen die dit doet moet ik langer wachten hoor. En daarbij gun ik het je ook niet als de rest gewoon staat te wachten. Zulke mensen laat ik er dus ook nooit tussen.
Als je Leiden uitrijdt op de N206 richting de A4 heb je ook zo'n stuk. 2 banen en alleen de rechterbaan gaat door naar de A4. Iedereen blijft keihard doorgassen op de linkerbaan om em dan op het allerlaatste moment naar rechts te duwen, terwijl de mensen daar al heel lang staan te wachten. Mooi dat je er bij mij niet tussenkomt [ afbeelding ]
Bij mij kom je er niet tussen, dat kan ik je op een briefje geven.quote:Op zondag 2 december 2007 17:53 schreef Athmozz het volgende:
[..]
geen probleem hoor, dan bij de persoon achter je. Er zijn er inderdaad een paar die je er niet tussen laten, maar dat zijn er maar héél weinig. Je blijft dus gemiddeld gezien sowieso winst maken, en als jij me er niet voor laat doet de persoon achter jou dat wel, dan heb je ondertussen toch een pak uitgespaard.
Het stukje dat ik op moet rijden duurt 20 minuten als ik mooi braaf in de file sta; als ik de op & afritten verkeerdelijk gebruik ben ik in 2 minuten op mijn bestemming (en na 2 minuten is die 5 meter die ik inneem alweer beschikbaar, dus de rest van het verkeer zal niet langer onder de baan zijn daardoor). Dus no way dat ik braafjes in de file ga gaan staan hoor.
Verder ben ik er wel vrij goed in om mijn plaats op te eisen, gewoon zachtjes naar die persoon toe rijden tot een centimetertje of 5 van zijn auto, jouw neus zo'n 5cm achter de bumper van zijn voorligger. Zélfs buschauffeurs van het OV geven op als je er zo dicht tegen gaat rijden.
kan zijn, lig ik niet wakker van (sterker nog, ik vind het normaal want ik zou een ander er ook niet tussen laten). De persoon achter jou laat me er dan wel tussenquote:Op zondag 2 december 2007 18:07 schreef HenryHill het volgende:
[..]
Bij mij kom je er niet tussen, dat kan ik je op een briefje geven.
Irritant voorkruipersgedrag, bah.
Dat laatste gebeurt dus op mijn route ook steeds minder. Want iedereen rijdt bumper aan bumper om paupers als jou niet de kans te geven ertussen te komen. Gevolg: constant optrekken en remmen, waardoor de doorstroming nog verder verslechtert.quote:Op zondag 2 december 2007 18:08 schreef Athmozz het volgende:
[..]
kan zijn, lig ik niet wakker van (sterker nog, ik vind het normaal want ik zou een ander er ook niet tussen laten). De persoon achter jou laat me er dan wel tussen
Misschien omdat je anderen in gevaar brengt?quote:Op zaterdag 1 december 2007 11:49 schreef Athmozz het volgende:
[..]
trouwens zal dat ook wel eens verkeerd uitpakken hoor...
Als ik binnen een paar jaar met een lease rijd & toch op een negatieve BM zit, waarom zou ik dan niet eens zo'n sukkel die me afsnijdt gewoon een tik verkopen (mits de snelheid maar rond de 70/80 ligt)? Auto is niet van je, verzekering stijgt toch niet & je bent normaal gezien zelfs niet eens in fout (ander voert namelijk een maneuvre uit).
als die bewust gaat snijden is dat toch zijn eigen keuze geweest, en ik laat de andere vrij in zijn keuze om zichzelf door een domme actie in gevaar te brengen.quote:Op zondag 2 december 2007 18:21 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Misschien omdat je anderen in gevaar brengt?
Ja, maar als je veilig kunt uitwijken, dan wijk je toch uit? (Als het niet kan, natuurlijk niet).quote:Op zondag 2 december 2007 18:25 schreef Athmozz het volgende:
[..]
als die bewust gaat snijden is dat toch zijn eigen keuze geweest, en ik laat de andere vrij in zijn keuze om zichzelf door een domme actie in gevaar te brengen.
LOLquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |