abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54968447
OMG klagen over het gebrek aan verkeersinzicht van mensen die niet naar links gaan voor invoegers... eigenlijk zouden ze je alleen daarom al je rijbewijs moeten afpakken... het is nog gevaarlijk en filebevorderend ook!

En als ik links rijd krijg ik al die panda's en polo's en cuore's voor mijn neus...flikker toch op, ga voor een auto sparen!

Wat echt irritant is: die mensen die voor je rijden op de invoegstrook met 50 of 60 km/u !
Gelukkig zonder haar
pi_54968494
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 12:49 schreef paultjuhhh het volgende:
Nou
De politie zei het
Dus ik blijft lekker rechts vanaf nu
befehl ist befehl smerige nsb er
underground forever baby
pi_54968500
Over het algemeen ga ik er ook niet vanuit dat iemand je er tussenlaat als ik zelf moet invoegen.
Dus pas ik mijn snelheid aan, voor ik op de invoegstrook zit al inventariseren wie er rijden en hoe hard.. dan ga je harder of zachter, gewoon anticiperen. Als het echt niet kan ja, dan wordt het of vluchtstrook of drukken, want stilstaan doe je niet.. tenzij file.

Zelf ga ik ook naar links als ik zie dat iemand wil invoegen, mits het op de linkerbaan kan. Ik heb er zelf ook een hekel aan als iemand hem plots naar links gooit als je harder aangereden komt op de linkerbaan.
Maar goed, ik geef niet alleen ruimte aan mensen die willen invoegen, omdat dat gewoon net zo makkelijk en netjes is, maar ook omdat je anders van die acties krijgt dat iemand hem plots zelf naar links gooit vanaf de invoegstrook en dan ben jij zuur. Of dat ze niet eens kijken en ze rijden praktisch naast je en dán naar links gaan dat ze je eigenlijk zo'n beetje aanrijden als jij niet snel handelt.
pi_54968533
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 12:26 schreef Marurk het volgende:

[..]
Gisteren was er geen drol op de weg, zelf nog op geen km achter de blikken doos, dus ik zie niet in waarom je dan niet sociaal zou kunnen schuiven.
Geen enkel verkeer in de buurt en dan toch nog naar links willen, alsof die invoeger niet gewoon achter je kan invoegen... die "vriend" van jou deed dus precies wat ie moest doen...netjes doorrijden !


['t zal je passagier maar zijn]
Gelukkig zonder haar
pi_54968683
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 15:33 schreef TeChNo2 het volgende:
En als ik links rijd krijg ik al die panda's en polo's en cuore's voor mijn neus...flikker toch op, ga voor een auto sparen!
als ze links zitten & snelheid maken heb ik er geen probleem mee, maar hoeveel keer dat je tegenkomt dat je opgehouden wordt omdat er een of andere stakker met een porsche voor je zit die de benzine blijkbaar te duur vindt . Als je een porsche koopt, gebruik die motor dan ook die erin ligt, het is niet de bedoeling dat die motor altijd onder de 3000 toeren blijft ofzo.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_54968740
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 15:38 schreef TeChNo2 het volgende:

[..]

Geen enkel verkeer in de buurt en dan toch nog naar links willen, alsof die invoeger niet gewoon achter je kan invoegen... die "vriend" van jou deed dus precies wat ie moest doen...netjes doorrijden !


['t zal je passagier maar zijn]


Ben ik dan de enige die een beetje sociaal zou schuiven? Als er geen verkeer is kun je toch wel ff schuiven? Dat bevordert gewoon de doorstroming. PUNT. Vind je het leuk om die ander te laten wachten ofzo? Zelf zou je het ook relaxed vinden als je meteen zou kunnen invoegen omdat een ander schuift. Je ziet vaak genoeg dat ze op de invoegstrook al even hard rijden als op de doorlopende rijbaan, en dan kan diegene op de invoegstrook gaan inhouden voor jou of extra gas geven.

*kots*
  zaterdag 1 december 2007 @ 15:52:45 #67
11102 knep
Mountainfreak
pi_54968842
Ik doe dit eigenlijk alleen maar wanneer het rustig is en ik met 140 aan kom rijden. Als ik dan zie dat er langzamer verkeer aankomt ga ik naar links zodat diegene de ruimte heeft en ik niet van het gas af hoef te gaan of zelfs moet remmen .
pi_54969000
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 15:28 schreef HenryHill het volgende:

[..]

Nee, wanneer iedereen eens een beetje na zou denken dan gaat de doorstroming het snelste.
Dus wanneer er iemand in wil voegen en er is op de linker baan geen kip te bekennen, niet toch stug rechts blijven rijden "omdat je niet per se aan de kant hoeft"
De persoon die aan het invoegen is is bezig met een bijzondere verrichting. Dus hij moet zorgen dat hij de zelfde snelheid heeft als het verkeer op de rechterbaan.
pi_54969049
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 16:00 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

De persoon die aan het invoegen is is bezig met een bijzondere verrichting. Dus hij moet zorgen dat hij de zelfde snelheid heeft als het verkeer op de rechterbaan.
Nee, want dan kom je er dus niet tussen als invoeger. Je moet dus gas loslaten/remmen of extra gas geven. Dat is wat ik al de hele tijd zeg. Dus (m.a.w.): niet uitwijken terwijl het wel zou kunnen bevordert niet echt de doorstroming mijns inziens.
(Je hebt wel gelijk dat de invoeger een bijzondere verrichting aan het uitoefenen is en hij dus voorrang moet verlenen.)
pi_54969144
Kijk dat heb ik nou met die sjoelstenen...
pi_54969172
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 16:02 schreef Marurk het volgende:

[..]

Nee, want dan kom je er dus niet tussen als invoeger. Je moet dus gas loslaten/remmen of extra gas geven. Dat is wat ik al de hele tijd zeg. Dus (m.a.w.): niet uitwijken terwijl het wel zou kunnen bevordert niet echt de doorstroming mijns inziens.
(Je hebt wel gelijk dat de invoeger een bijzondere verrichting aan het uitoefenen is en hij dus voorrang moet verlenen.)
Hoe moeilijk kan het nou zijn om net zo hard of iets harder rijden dan de auto's op de rechterbaan......
  zaterdag 1 december 2007 @ 16:10:12 #72
11102 knep
Mountainfreak
pi_54969179
Iets wat veel erger is :
Mensen die meteen aan het begin van de invoegstrook op de rem gaan staan om daar in te voegen met 5 km/uur .
En dat terwijl voor hun nog 200m ongebruikt asfalt ligt .
pi_54969242
Dat is net zoals als wanneer je ergens rijdt waar je 120 km/h mag, dus iedereen rijdt 'normaal', dan zie je een matrixbord waarop staat b.v. 90 km/h en dan trappen mensen opeens loeihard op de rem! WTF?!
pi_54969291
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 15:44 schreef Athmozz het volgende:

[..]

als ze links zitten & snelheid maken heb ik er geen probleem mee, maar hoeveel keer dat je tegenkomt dat je opgehouden wordt omdat er een of andere stakker met een porsche voor je zit die de benzine blijkbaar te duur vindt . Als je een porsche koopt, gebruik die motor dan ook die erin ligt, het is niet de bedoeling dat die motor altijd onder de 3000 toeren blijft ofzo.
Haha zie mijn FoBo...maak je geen zorgen


[eigenlijk kan ik bijnna nooit naar links omdat ik daar al rijd...]
Gelukkig zonder haar
pi_54969319
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 16:13 schreef OldJeller het volgende:
Dat is net zoals als wanneer je ergens rijdt waar je 120 km/h mag, dus iedereen rijdt 'normaal', dan zie je een matrixbord waarop staat b.v. 90 km/h en dan trappen mensen opeens loeihard op de rem! WTF?!
Of matrix borden met de tekst "File vrij" en iedereen remmen om te kijken wat er op het bord staat.
pi_54970040
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 11:43 schreef Bob-B het volgende:

Invoegen is een bijzondere verrichting, dus moet aan iedereen voorgang geven.
Wat een onzin, invoegen is geen bijzondere verrichting. De reden dat invoegers voorrang moeten verlenen is dat de snelweg per definitie een voorrangsweg is, en de invoegstrook per definitie niet. In het buitenland is dit nog wel eens expliciet aangegeven met haaientanden en voorrangsborden.

Overigens ben ik het oneens met OP. Als het heel druk is, oké, maar bij normale drukte is het echt niet nodig om naar links te gaan voor een invoeger. Vooral bij wegen met veel opritten zou je een heel onrustig verkeersbeeld krijgen als iedereen steeds even naar de linkerbaan gaat.
  zaterdag 1 december 2007 @ 16:53:56 #77
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_54970073
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 11:55 schreef Marurk het volgende:

[..]



Ik vind het juist kut om rechts te blijven rijden als iemand die min of meer met dezelfde snelheid naast je rijdt, wil invoegen. Ruimtekussen wordt verkleind omdat meneer/mevrouw pal naast je rijdt en graag wil invoegen --> grotere kans op ongelukken. Die gast had niet voor niks gisteren bijna 2x een bluts in de rechterkant van z'n blikken doos.
Dat komt alleen omdat mensen niet anders meer verwachten dat men ruimte maakt. Ik ga ook niet altijd naar links, zeker niet als de linkerbaan al vol met linksklevers zit; en hoe vaak ik geen middelvinger heb mogen aanschouwen.... dom volk....
Lack of common cents
  zaterdag 1 december 2007 @ 16:55:37 #78
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_54970101
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 16:10 schreef knep het volgende:
Iets wat veel erger is :
Mensen die meteen aan het begin van de invoegstrook op de rem gaan staan om daar in te voegen met 5 km/uur .
En dat terwijl voor hun nog 200m ongebruikt asfalt ligt .
Eh, ik hoop dat je het nu hebt over een filesituatie...

En in geval van file: mensen die de invoegstrook helemaal gebruiken... om zoveel mogelijk bijna stilstaande auto's voorbij te kunnen gaan

En dan helemaal aan het eindje van de invoegstrook 'm proberen ertussen te drukken.
Nou, die komen er bij mij dus echt niet tussen, al moet ik m'n bumper er voor kapotrijden.
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_54970168
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 16:53 schreef gebrokenglas het volgende:
Dat komt alleen omdat mensen niet anders meer verwachten dat men ruimte maakt. Ik ga ook niet altijd naar links, zeker niet als de linkerbaan al vol met linksklevers zit; en hoe vaak ik geen middelvinger heb mogen aanschouwen.... dom volk....
Heerlijk al die gezichten als je met 120 strak rechts blijft rijden.
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 12:06 schreef Marurk het volgende:
Dude, als er toch geen verkeer naast/achter je zit?
Zelfs als het verkeer niet in de al te direct omgeving zit heb je altijd wel een aantal mensen die spastisch reageren op wat oplichtende achterlichten.
pi_54970171
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 16:55 schreef HenryHill het volgende:

[..]

Eh, ik hoop dat je het nu hebt over een filesituatie...

En in geval van file: mensen die de invoegstrook helemaal gebruiken... om zoveel mogelijk bijna stilstaande auto's voorbij te kunnen gaan

En dan helemaal aan het eindje van de invoegstrook 'm proberen ertussen te drukken.
Nou, die komen er bij mij dus echt niet tussen, al moet ik m'n bumper er voor kapotrijden.
Je MOET juist de invoegstrook helemaal gebruiken.
Dat jij er dat niemand tussen laat wil zeggen dat jij de aso bent.
pi_54970235
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 16:58 schreef ColtZ40 het volgende:
Je MOET juist de invoegstrook helemaal gebruiken.
Precies, dan hoef je ook niet zo aso hard op te trekken als je naar de snelweg rijdt op de toerit.
  zaterdag 1 december 2007 @ 17:02:45 #82
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_54970260
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 16:58 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Je MOET juist de invoegstrook helemaal gebruiken.
Dat jij er dat niemand tussen laat wil zeggen dat jij de aso bent.
Nee dipshit.

De hele invoegstrook gebruiken om te ritsen (als in: zelfde snelheid aanhouden als de baan waarop je wilt invoegen, zodat zij ruimte kunnen maken om je ertussen te laten) :
De invoegstrook gebruiken om zoveel mogelijk auto's voorbij te komen alvorens je invoegt:

Even voor de duidelijkheid: dit is in een filesituatie he, waar iedereen max. 10 km/u rijdt.
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_54970294
Je trekt al voor je daadwerkelijk op de invoegstrook bent op, dus je hoeft niet heel hard op te trekken.
Daarnaast, als je de hele vluchtstrook nodig hebt om normaal naar 120 km/h op te trekken, kan je beter met je pauperauto thuisblijven.
Je voegt gewoon in als het kan en je niemand hindert, dat kan aan het begin van de invoegstrook zijn, het midden, het einde en alles ertussen... bij elke situatie anders. Anticiperen. Dat is autorijden.
  zaterdag 1 december 2007 @ 17:05:34 #84
11102 knep
Mountainfreak
pi_54970326
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 16:55 schreef HenryHill het volgende:

[..]

Eh, ik hoop dat je het nu hebt over een filesituatie...

En in geval van file: mensen die de invoegstrook helemaal gebruiken... om zoveel mogelijk bijna stilstaande auto's voorbij te kunnen gaan

En dan helemaal aan het eindje van de invoegstrook 'm proberen ertussen te drukken.
Nou, die komen er bij mij dus echt niet tussen, al moet ik m'n bumper er voor kapotrijden.
Ik heb het inderdaad over zeer drukke situaties, het gedrag dat jij beschrijft is er vaak de oorzaak van dat ook omliggende wegen helemaal dichtslibben.

Het is niet voor niets dat Rijkswaterstaat met van die karretjes bij drukke knooppunten gaat staan om mensen erop te wijzen toch maar vooral de hele invoegstrook te gebruiken.
pi_54970344
In principe kun je zelfs een boete krijgen voor het onnodig wisselen van rijbaan
Als er veel verkeer dicht op elkaar wil invoegen ga ik wel naar links, als het een enkele auto is niet. Voor vrachtwagens trouwens ook. Anders gooien ze hem er voor en mag je alsnog opzij
bye
  zaterdag 1 december 2007 @ 17:09:09 #86
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_54970396
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 17:05 schreef knep het volgende:

[..]

Ik heb het inderdaad over zeer drukke situaties, het gedrag dat jij beschrijft is er vaak de oorzaak van dat ook omliggende wegen helemaal dichtslibben.

Het is niet voor niets dat Rijkswaterstaat met van die karretjes bij drukke knooppunten gaat staan om mensen erop te wijzen toch maar vooral de hele invoegstrook te gebruiken.
Nogmaals: om te ritsen ja. Niet om met 50 km/u langs nagenoeg stilstaande auto's te scheuren om m'n vervolgens helemaal aan het einde te proberen 'm ertussen te poffen. En zeker niet als het gros van de mensen wel fatsoenlijk ritst.
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
  zaterdag 1 december 2007 @ 17:10:22 #87
11102 knep
Mountainfreak
pi_54970424
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 17:02 schreef HenryHill het volgende:
De hele invoegstrook gebruiken om te ritsen (als in: zelfde snelheid aanhouden als de baan waarop je wilt invoegen, zodat zij ruimte kunnen maken om je ertussen te laten) :
De invoegstrook gebruiken om zoveel mogelijk auto's voorbij te komen alvorens je invoegt:
Eensch .
  zaterdag 1 december 2007 @ 17:26:28 #88
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_54970781
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 17:02 schreef HenryHill het volgende:

De invoegstrook gebruiken om zoveel mogelijk auto's voorbij te komen alvorens je invoegt:

Even voor de duidelijkheid: dit is in een filesituatie he, waar iedereen max. 10 km/u rijdt.
Wat wil jij doen dan? Aan het begin van de invoegstrook op je rem gaan staan totdat je 10km/u rijdt, vervolgens 200m naast de file te gaan rijden om aan het einde in te voegen?

Zo werkt het natuurlijk niet, tenzij je ook een file wilt veroorzaken op de aanvoerende weg.
  zaterdag 1 december 2007 @ 17:42:39 #89
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_54971110
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 17:26 schreef SjonLok het volgende:

[..]

Wat wil jij doen dan? Aan het begin van de invoegstrook op je rem gaan staan totdat je 10km/u rijdt, vervolgens 200m naast de file te gaan rijden om aan het einde in te voegen?
Basically, ja. Dat is ritsen. Niet dat je op de rem hoeft te gaan staan, want dan rij je al 10km/u.
quote:
Zo werkt het natuurlijk niet, tenzij je ook een file wilt veroorzaken op de aanvoerende weg.
Die file staat er al. De aanvoerweg staat (bijna logischerwijs, zou ik zeggen) net zo vast als de weg waarop ingevoegd moet worden.
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_54971310
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 17:01 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Precies, dan hoef je ook niet zo aso hard op te trekken als je naar de snelweg rijdt op de toerit.
wat is er aso aan hard optrekken? Je verplicht niemand om even hard mee door te trekken hoor.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')