abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54970040
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 11:43 schreef Bob-B het volgende:

Invoegen is een bijzondere verrichting, dus moet aan iedereen voorgang geven.
Wat een onzin, invoegen is geen bijzondere verrichting. De reden dat invoegers voorrang moeten verlenen is dat de snelweg per definitie een voorrangsweg is, en de invoegstrook per definitie niet. In het buitenland is dit nog wel eens expliciet aangegeven met haaientanden en voorrangsborden.

Overigens ben ik het oneens met OP. Als het heel druk is, oké, maar bij normale drukte is het echt niet nodig om naar links te gaan voor een invoeger. Vooral bij wegen met veel opritten zou je een heel onrustig verkeersbeeld krijgen als iedereen steeds even naar de linkerbaan gaat.
  zaterdag 1 december 2007 @ 16:53:56 #77
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_54970073
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 11:55 schreef Marurk het volgende:

[..]



Ik vind het juist kut om rechts te blijven rijden als iemand die min of meer met dezelfde snelheid naast je rijdt, wil invoegen. Ruimtekussen wordt verkleind omdat meneer/mevrouw pal naast je rijdt en graag wil invoegen --> grotere kans op ongelukken. Die gast had niet voor niks gisteren bijna 2x een bluts in de rechterkant van z'n blikken doos.
Dat komt alleen omdat mensen niet anders meer verwachten dat men ruimte maakt. Ik ga ook niet altijd naar links, zeker niet als de linkerbaan al vol met linksklevers zit; en hoe vaak ik geen middelvinger heb mogen aanschouwen.... dom volk....
Lack of common cents
  zaterdag 1 december 2007 @ 16:55:37 #78
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_54970101
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 16:10 schreef knep het volgende:
Iets wat veel erger is :
Mensen die meteen aan het begin van de invoegstrook op de rem gaan staan om daar in te voegen met 5 km/uur .
En dat terwijl voor hun nog 200m ongebruikt asfalt ligt .
Eh, ik hoop dat je het nu hebt over een filesituatie...

En in geval van file: mensen die de invoegstrook helemaal gebruiken... om zoveel mogelijk bijna stilstaande auto's voorbij te kunnen gaan

En dan helemaal aan het eindje van de invoegstrook 'm proberen ertussen te drukken.
Nou, die komen er bij mij dus echt niet tussen, al moet ik m'n bumper er voor kapotrijden.
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_54970168
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 16:53 schreef gebrokenglas het volgende:
Dat komt alleen omdat mensen niet anders meer verwachten dat men ruimte maakt. Ik ga ook niet altijd naar links, zeker niet als de linkerbaan al vol met linksklevers zit; en hoe vaak ik geen middelvinger heb mogen aanschouwen.... dom volk....
Heerlijk al die gezichten als je met 120 strak rechts blijft rijden.
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 12:06 schreef Marurk het volgende:
Dude, als er toch geen verkeer naast/achter je zit?
Zelfs als het verkeer niet in de al te direct omgeving zit heb je altijd wel een aantal mensen die spastisch reageren op wat oplichtende achterlichten.
pi_54970171
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 16:55 schreef HenryHill het volgende:

[..]

Eh, ik hoop dat je het nu hebt over een filesituatie...

En in geval van file: mensen die de invoegstrook helemaal gebruiken... om zoveel mogelijk bijna stilstaande auto's voorbij te kunnen gaan

En dan helemaal aan het eindje van de invoegstrook 'm proberen ertussen te drukken.
Nou, die komen er bij mij dus echt niet tussen, al moet ik m'n bumper er voor kapotrijden.
Je MOET juist de invoegstrook helemaal gebruiken.
Dat jij er dat niemand tussen laat wil zeggen dat jij de aso bent.
pi_54970235
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 16:58 schreef ColtZ40 het volgende:
Je MOET juist de invoegstrook helemaal gebruiken.
Precies, dan hoef je ook niet zo aso hard op te trekken als je naar de snelweg rijdt op de toerit.
  zaterdag 1 december 2007 @ 17:02:45 #82
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_54970260
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 16:58 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Je MOET juist de invoegstrook helemaal gebruiken.
Dat jij er dat niemand tussen laat wil zeggen dat jij de aso bent.
Nee dipshit.

De hele invoegstrook gebruiken om te ritsen (als in: zelfde snelheid aanhouden als de baan waarop je wilt invoegen, zodat zij ruimte kunnen maken om je ertussen te laten) :
De invoegstrook gebruiken om zoveel mogelijk auto's voorbij te komen alvorens je invoegt:

Even voor de duidelijkheid: dit is in een filesituatie he, waar iedereen max. 10 km/u rijdt.
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_54970294
Je trekt al voor je daadwerkelijk op de invoegstrook bent op, dus je hoeft niet heel hard op te trekken.
Daarnaast, als je de hele vluchtstrook nodig hebt om normaal naar 120 km/h op te trekken, kan je beter met je pauperauto thuisblijven.
Je voegt gewoon in als het kan en je niemand hindert, dat kan aan het begin van de invoegstrook zijn, het midden, het einde en alles ertussen... bij elke situatie anders. Anticiperen. Dat is autorijden.
  zaterdag 1 december 2007 @ 17:05:34 #84
11102 knep
Mountainfreak
pi_54970326
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 16:55 schreef HenryHill het volgende:

[..]

Eh, ik hoop dat je het nu hebt over een filesituatie...

En in geval van file: mensen die de invoegstrook helemaal gebruiken... om zoveel mogelijk bijna stilstaande auto's voorbij te kunnen gaan

En dan helemaal aan het eindje van de invoegstrook 'm proberen ertussen te drukken.
Nou, die komen er bij mij dus echt niet tussen, al moet ik m'n bumper er voor kapotrijden.
Ik heb het inderdaad over zeer drukke situaties, het gedrag dat jij beschrijft is er vaak de oorzaak van dat ook omliggende wegen helemaal dichtslibben.

Het is niet voor niets dat Rijkswaterstaat met van die karretjes bij drukke knooppunten gaat staan om mensen erop te wijzen toch maar vooral de hele invoegstrook te gebruiken.
pi_54970344
In principe kun je zelfs een boete krijgen voor het onnodig wisselen van rijbaan
Als er veel verkeer dicht op elkaar wil invoegen ga ik wel naar links, als het een enkele auto is niet. Voor vrachtwagens trouwens ook. Anders gooien ze hem er voor en mag je alsnog opzij
bye
  zaterdag 1 december 2007 @ 17:09:09 #86
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_54970396
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 17:05 schreef knep het volgende:

[..]

Ik heb het inderdaad over zeer drukke situaties, het gedrag dat jij beschrijft is er vaak de oorzaak van dat ook omliggende wegen helemaal dichtslibben.

Het is niet voor niets dat Rijkswaterstaat met van die karretjes bij drukke knooppunten gaat staan om mensen erop te wijzen toch maar vooral de hele invoegstrook te gebruiken.
Nogmaals: om te ritsen ja. Niet om met 50 km/u langs nagenoeg stilstaande auto's te scheuren om m'n vervolgens helemaal aan het einde te proberen 'm ertussen te poffen. En zeker niet als het gros van de mensen wel fatsoenlijk ritst.
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
  zaterdag 1 december 2007 @ 17:10:22 #87
11102 knep
Mountainfreak
pi_54970424
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 17:02 schreef HenryHill het volgende:
De hele invoegstrook gebruiken om te ritsen (als in: zelfde snelheid aanhouden als de baan waarop je wilt invoegen, zodat zij ruimte kunnen maken om je ertussen te laten) :
De invoegstrook gebruiken om zoveel mogelijk auto's voorbij te komen alvorens je invoegt:
Eensch .
  zaterdag 1 december 2007 @ 17:26:28 #88
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_54970781
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 17:02 schreef HenryHill het volgende:

De invoegstrook gebruiken om zoveel mogelijk auto's voorbij te komen alvorens je invoegt:

Even voor de duidelijkheid: dit is in een filesituatie he, waar iedereen max. 10 km/u rijdt.
Wat wil jij doen dan? Aan het begin van de invoegstrook op je rem gaan staan totdat je 10km/u rijdt, vervolgens 200m naast de file te gaan rijden om aan het einde in te voegen?

Zo werkt het natuurlijk niet, tenzij je ook een file wilt veroorzaken op de aanvoerende weg.
  zaterdag 1 december 2007 @ 17:42:39 #89
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_54971110
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 17:26 schreef SjonLok het volgende:

[..]

Wat wil jij doen dan? Aan het begin van de invoegstrook op je rem gaan staan totdat je 10km/u rijdt, vervolgens 200m naast de file te gaan rijden om aan het einde in te voegen?
Basically, ja. Dat is ritsen. Niet dat je op de rem hoeft te gaan staan, want dan rij je al 10km/u.
quote:
Zo werkt het natuurlijk niet, tenzij je ook een file wilt veroorzaken op de aanvoerende weg.
Die file staat er al. De aanvoerweg staat (bijna logischerwijs, zou ik zeggen) net zo vast als de weg waarop ingevoegd moet worden.
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_54971310
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 17:01 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Precies, dan hoef je ook niet zo aso hard op te trekken als je naar de snelweg rijdt op de toerit.
wat is er aso aan hard optrekken? Je verplicht niemand om even hard mee door te trekken hoor.
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
  zaterdag 1 december 2007 @ 17:56:22 #91
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_54971342
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 17:42 schreef HenryHill het volgende:

Basically, ja. Dat is ritsen. Niet dat je op de rem hoeft te gaan staan, want dan rij je al 10km/u.

Die file staat er al. De aanvoerweg staat (bijna logischerwijs, zou ik zeggen) net zo vast als de weg waarop ingevoegd moet worden.
De aanvoerweg is vaak genoeg helemaal vrij, bijvoorbeeld bij een kruispunt dat gecontroleerd wordt door stoplichten, en dat naar een snelweg leidt. Dus kan je aanrijden met een hogere snelheid dan de file rijdt.

Als je echter al nagenoeg stil gaat staan aan het begin van de oprit, dan blokkeer je het verkeer achter je.
pi_54971386
Ik doe het ook niet, behalve uiteraard als ik een mini autotje met bejaarde erin zie aankomen op de invoegstrook. Dan ga ik naar links omdat ik geen zin heb om te remmen als die wagen veel te langzaam in gaat voegen
pi_54971496
efficiënt invoegen doet men trouwens zo (ik ben de rode auto):

pi_54971558
pi_54971566
en direct doortrekken naar het linkervak, zo doe ik het ook
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_54971578
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 18:03 schreef Repeat het volgende:
efficiënt invoegen doet men trouwens zo (ik ben de rode auto):

[ afbeelding ]
Zelfs ik heb nog geleerd dat je bij het invoegen niet in één keer helemaal van rechts naar de uiterst linkerbaan mag gaan!
[Edit] Maar ik doe het wel zodra ik kan natuurlijk... [/Edit]
pi_54971590
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 18:07 schreef Athmozz het volgende:
en direct doortrekken naar het linkervak, zo doe ik het ook [afbeelding]
En net zeg je nog dat je bij het invoegen net de 90 haalt
pi_54971621
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 18:09 schreef Repeat het volgende:

[..]

En net zeg je nog dat je bij het invoegen net de 90 haalt
met de oude auto, maar die ligt al op de schroothoop. De nieuwe heeft daar véél minder problemen mee hoor, kan zeer zeker vlot mee met de rest. Tegen dat ik aan het linker vak zit kan ik met de nieuwe al probleemloos 130/140 rijden (en die wordt normaal in oktober opgevolgd door iets wat nog ietsjes vlotter uit de voeten moet kunnen, 0-100 in minder dan 10 seconden is echt wel een "vereiste")

[ Bericht 11% gewijzigd door Athmozz op 01-12-2007 18:16:21 ]
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_54971713
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 18:08 schreef Marurk het volgende:

[..]

Zelfs ik heb nog geleerd dat je bij het invoegen niet in één keer helemaal van rechts naar de uiterst linkerbaan mag gaan!
[Edit] Maar ik doe het wel zodra ik kan natuurlijk... [/Edit]
waarom? is het te moeilijk om twee keer te kijken?

ik ga meestal wel naar links als mensen willen invoegen, wel zo beleefd
maar meestal rijd ik dan ook wel rond de 140
  zaterdag 1 december 2007 @ 18:26:02 #100
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_54971910
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 18:03 schreef Repeat het volgende:
efficiënt invoegen doet men trouwens zo (ik ben de rode auto):

[ afbeelding ]


En als je daarna meteen weer naar de rechterbaan gaat kun je die auto op de linkerbaan vervolgens ook heel soepeltjes rechts inhalen
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')