abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54971936
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 18:26 schreef HenryHill het volgende:

[..]

En als je daarna meteen weer naar de rechterbaan gaat kun je die auto op de linkerbaan vervolgens ook heel soepeltjes rechts inhalen
op wegen met maar 2 vakken is dat idd vaak soms noodzakelijk om een beetje op te kunnen schieten

maar aangezien dat niet mag doen we dat nooit
eerst Vlaming, dan pas belg
Op zaterdag 8 september 2007 19:59 schreef Elixabete het volgende:
En belgen zijn altijd nog beter dan Nederlanders
pi_54972119
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 18:03 schreef Repeat het volgende:
efficiënt invoegen doet men trouwens zo (ik ben de rode auto):

[ afbeelding ]
Dat mag niet
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 1 december 2007 @ 18:50:17 #103
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_54972414
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 17:56 schreef SjonLok het volgende:

[..]

De aanvoerweg is vaak genoeg helemaal vrij, bijvoorbeeld bij een kruispunt dat gecontroleerd wordt door stoplichten, en dat naar een snelweg leidt. Dus kan je aanrijden met een hogere snelheid dan de file rijdt.

Als je echter al nagenoeg stil gaat staan aan het begin van de oprit, dan blokkeer je het verkeer achter je.
Dan hebben wij het over verschillende situaties. De brug bij Rhenen bijvoorbeeld is standaard een bottleneck in de spits. Er zijn twee dijken die naar die brug leiden, waarbij de tweede dijk middels een invoegstrook vlak voor de brug uitkomt op de eerste dijk. Beiden staan 's ochtends hardstikke vast.

En in die situatie vind ik het onbeschoft om te proberen zoveel mogelijk auto's nog te kunnen passeren alvorens je invoegt.
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_54973338
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 18:50 schreef HenryHill het volgende:
En in die situatie vind ik het onbeschoft om te proberen zoveel mogelijk auto's nog te kunnen passeren alvorens je invoegt.
bwah, hoogstens een beetje irritant doen.

Als ik van hier naar het bedrijf van een stage ging moest ik telkens een kilometertje over de snelweg rijden, waarvan zo'n meter of 200 geen op- of afrit was. Toen het file was heb ik dat stukje daar altijd op de pechstrook gereden, je zou namelijk nogal dom moeten zijn om 200m in de file te gaan staan om daarna weer de afrit te nemen, als je ook gewoon rechtdoor kan rijden.

Of jij het nu onbeschoft vindt of niet; werkelijk niemand heeft daar last van.

in een echt stilstaande file neem ik vaak zelfs de tankstations / wegrestaurants als snel ommetje (op die rechte stukken die de afrit & de daaropvolgende oprit verbinden kan je vaak richting de 150 trekken zonder onveilig te zijn) om een paar 100 meter file te vermijden, combineer dat met zaken zoals de afrit nemen & op het einde weer invoegen, ook op lange opritten afrijden & dan weer invoegen... en je kan probleemloos een kwartier winnen op een rit van 2 uur (al getest met mijn zus, zij rijdt vrij reglementair & ik steek overal waar het enigszins mogelijk is voorbij). Risico om daarop gepakt te worden is vrij klein (valt namelijk serieus goed op als er ineens iemand achter je hetzelfde doet), en als ze je 1malig de afrit zien nemen om dan weer in te voegen verklaar je gewoon dat je je gemist hebt, als je dat een beetje geloofwaardig brengt geloven ze dat wel.
pi_54973386
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 18:03 schreef Repeat het volgende:
efficiënt invoegen doet men trouwens zo (ik ben de rode auto):

[ afbeelding ]
Ik rij meestal gewoon rechtdoor over de vluchtstrook.
  zondag 2 december 2007 @ 17:08:17 #106
11102 knep
Mountainfreak
pi_54993884
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 19:29 schreef Athmozz het volgende:
in een echt stilstaande file neem ik vaak zelfs de tankstations / wegrestaurants als snel ommetje (op die rechte stukken die de afrit & de daaropvolgende oprit verbinden kan je vaak richting de 150 trekken zonder onveilig te zijn) om een paar 100 meter file te vermijden, combineer dat met zaken zoals de afrit nemen & op het einde weer invoegen, ook op lange opritten afrijden & dan weer invoegen... en je kan probleemloos een kwartier winnen op een rit van 2 uur (al getest met mijn zus, zij rijdt vrij reglementair & ik steek overal waar het enigszins mogelijk is voorbij). Risico om daarop gepakt te worden is vrij klein (valt namelijk serieus goed op als er ineens iemand achter je hetzelfde doet), en als ze je 1malig de afrit zien nemen om dan weer in te voegen verklaar je gewoon dat je je gemist hebt, als je dat een beetje geloofwaardig brengt geloven ze dat wel.
Doe ik ook wel eens, waarom zou dat trouwens niet mogen? Je kunt ook 1 seconde parkeren, een kauwgom pakken en weer verder rijden. Volgens mij doe je dan niets illegaals .
  zondag 2 december 2007 @ 17:15:49 #107
67978 HenryHill
pi_54994067
quote:
Op zondag 2 december 2007 17:08 schreef knep het volgende:

[..]

Doe ik ook wel eens, waarom zou dat trouwens niet mogen? Je kunt ook 1 seconde parkeren, een kauwgom pakken en weer verder rijden. Volgens mij doe je dan niets illegaals .
Alleen maar voorkruipen
Moet je bij de snackbar eens proberen, dan wordt je meteen op je nummer gezet. Maar veilig in je autootje...

De rest van het verkeer staat daar ook niet voor z'n lol hoor.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_54994200
Illegaal is het niet. Onwijs aso is het wel
pi_54994405
quote:
Op zondag 2 december 2007 17:15 schreef HenryHill het volgende:
De rest van het verkeer mag het ook doen hoor

Niet dat ik veel in de file sta, normaal neem ik dan gewoon een andere weg (zelfs al moet ik dubbel zo ver rijden & ben ik even lang onder de baan, ik schuif gewoon niet graag aan. Ik rijd dan liever heel die tijd over kleinere baantjes) of rijd ik op uren dat er geen file staat.
  zondag 2 december 2007 @ 17:41:53 #110
11102 knep
Mountainfreak
pi_54994603
quote:
Op zondag 2 december 2007 17:15 schreef HenryHill het volgende:

[..]

Alleen maar voorkruipen
Moet je bij de snackbar eens proberen, dan wordt je meteen op je nummer gezet. Maar veilig in je autootje...

quote:
Op zondag 2 december 2007 17:33 schreef Athmozz het volgende:
De rest van het verkeer mag het ook doen hoor
  zondag 2 december 2007 @ 17:42:36 #111
11102 knep
Mountainfreak
pi_54994621
quote:
Op zondag 2 december 2007 17:22 schreef Repeat het volgende:
Illegaal is het niet. Onwijs aso is het wel
Vind ik niet, niemand heeft er verder last van .
pi_54994651
quote:
Op zondag 2 december 2007 17:42 schreef knep het volgende:

[..]

Vind ik niet, niemand heeft er verder last van [afbeelding].
Niet? Voor iedereen die dit doet moet ik langer wachten hoor. En daarbij gun ik het je ook niet als de rest gewoon staat te wachten. Zulke mensen laat ik er dus ook nooit tussen.

Als je Leiden uitrijdt op de N206 richting de A4 heb je ook zo'n stuk. 2 banen en alleen de rechterbaan gaat door naar de A4. Iedereen blijft keihard doorgassen op de linkerbaan om em dan op het allerlaatste moment naar rechts te duwen, terwijl de mensen daar al heel lang staan te wachten. Mooi dat je er bij mij niet tussenkomt
pi_54994712
En je voelt je zeker wel een hele vent als je iemand hebt belet er tussen te komen?
stioer hoor, en heb je wel een flinke bumper ?
Gelukkig zonder haar
pi_54994829
quote:
Op zondag 2 december 2007 17:47 schreef TeChNo2 het volgende:
En je voelt je zeker wel een hele vent als je iemand hebt belet er tussen te komen? [afbeelding]
stioer hoor, en heb je wel een flinke bumper ? [afbeelding]
Gewoon geen ruimte maken. Heb je geen bumper voor nodig. Ja, bumperkleven bij de auto voor je, dan zie je die mensen links al helemaal zenuwachtig worden dat ze straks niet de goeie kant opkunnen en gaan ze stilstaan midden op de strook met hun knipperlichtje aan
En dan gaan andere mensen die echt naar links moeten toeteren, en dan rijdt die gast met tegenzin linksaf Prachtig.
pi_54994862
quote:
Op zondag 2 december 2007 17:44 schreef Repeat het volgende:
Mooi dat je er bij mij niet tussenkomt [ afbeelding ]
geen probleem hoor, dan bij de persoon achter je. Er zijn er inderdaad een paar die je er niet tussen laten, maar dat zijn er maar héél weinig. Je blijft dus gemiddeld gezien sowieso winst maken, en als jij me er niet voor laat doet de persoon achter jou dat wel, dan heb je ondertussen toch een pak uitgespaard.

Het stukje dat ik op moet rijden duurt 20 minuten als ik mooi braaf in de file sta; als ik de op & afritten verkeerdelijk gebruik ben ik in 2 minuten op mijn bestemming (en na 2 minuten is die 5 meter die ik inneem alweer beschikbaar, dus de rest van het verkeer zal niet langer onder de baan zijn daardoor). Dus no way dat ik braafjes in de file ga gaan staan hoor.

Verder ben ik er wel vrij goed in om mijn plaats op te eisen, gewoon zachtjes naar die persoon toe rijden tot een centimetertje of 5 van zijn auto, jouw neus zo'n 5cm achter de bumper van zijn voorligger. Zélfs buschauffeurs van het OV geven op als je er zo dicht tegen gaat rijden.
  zondag 2 december 2007 @ 17:54:12 #116
11102 knep
Mountainfreak
pi_54994875
quote:
Op zondag 2 december 2007 17:44 schreef Repeat het volgende:

[..]

Niet? Voor iedereen die dit doet moet ik langer wachten hoor. En daarbij gun ik het je ook niet als de rest gewoon staat te wachten. Zulke mensen laat ik er dus ook nooit tussen.

Als je Leiden uitrijdt op de N206 richting de A4 heb je ook zo'n stuk. 2 banen en alleen de rechterbaan gaat door naar de A4. Iedereen blijft keihard doorgassen op de linkerbaan om em dan op het allerlaatste moment naar rechts te duwen, terwijl de mensen daar al heel lang staan te wachten. Mooi dat je er bij mij niet tussenkomt [ afbeelding ]
Vanwege al die mongolen die continu naar links en rechts schuiven moet ik weer langer wachten.Vandaar dat ik dat weer probeer te compenseren.

Jij laat mensen die vanaf een parkeerplaats en/of tankstation komen er dus niet tussen? De kans bestaat tenslotte dat ze dit stuk 'afgesneden' hebben .
  zondag 2 december 2007 @ 18:07:27 #117
67978 HenryHill
pi_54995147
quote:
Op zondag 2 december 2007 17:53 schreef Athmozz het volgende:

[..]

geen probleem hoor, dan bij de persoon achter je. Er zijn er inderdaad een paar die je er niet tussen laten, maar dat zijn er maar héél weinig. Je blijft dus gemiddeld gezien sowieso winst maken, en als jij me er niet voor laat doet de persoon achter jou dat wel, dan heb je ondertussen toch een pak uitgespaard.

Het stukje dat ik op moet rijden duurt 20 minuten als ik mooi braaf in de file sta; als ik de op & afritten verkeerdelijk gebruik ben ik in 2 minuten op mijn bestemming (en na 2 minuten is die 5 meter die ik inneem alweer beschikbaar, dus de rest van het verkeer zal niet langer onder de baan zijn daardoor). Dus no way dat ik braafjes in de file ga gaan staan hoor.

Verder ben ik er wel vrij goed in om mijn plaats op te eisen, gewoon zachtjes naar die persoon toe rijden tot een centimetertje of 5 van zijn auto, jouw neus zo'n 5cm achter de bumper van zijn voorligger. Zélfs buschauffeurs van het OV geven op als je er zo dicht tegen gaat rijden.
Bij mij kom je er niet tussen, dat kan ik je op een briefje geven.

Irritant voorkruipersgedrag, bah.
pi_54995172
quote:
Op zondag 2 december 2007 18:07 schreef HenryHill het volgende:

[..]

Bij mij kom je er niet tussen, dat kan ik je op een briefje geven.

Irritant voorkruipersgedrag, bah.
kan zijn, lig ik niet wakker van (sterker nog, ik vind het normaal want ik zou een ander er ook niet tussen laten). De persoon achter jou laat me er dan wel tussen
  zondag 2 december 2007 @ 18:14:24 #119
67978 HenryHill
pi_54995297
quote:
Op zondag 2 december 2007 18:08 schreef Athmozz het volgende:

[..]

kan zijn, lig ik niet wakker van (sterker nog, ik vind het normaal want ik zou een ander er ook niet tussen laten). De persoon achter jou laat me er dan wel tussen
Dat laatste gebeurt dus op mijn route ook steeds minder. Want iedereen rijdt bumper aan bumper om paupers als jou niet de kans te geven ertussen te komen. Gevolg: constant optrekken en remmen, waardoor de doorstroming nog verder verslechtert.

Bedankt.
pi_54995383
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 11:49 schreef Athmozz het volgende:

[..]

trouwens zal dat ook wel eens verkeerd uitpakken hoor...

Als ik binnen een paar jaar met een lease rijd & toch op een negatieve BM zit, waarom zou ik dan niet eens zo'n sukkel die me afsnijdt gewoon een tik verkopen (mits de snelheid maar rond de 70/80 ligt)? Auto is niet van je, verzekering stijgt toch niet & je bent normaal gezien zelfs niet eens in fout (ander voert namelijk een maneuvre uit).
Misschien omdat je anderen in gevaar brengt?
't Is wel een beetje onzinnig, om dan maar door te drukken "omdat je gelijk hebt en het je toch niets kost".
pi_54995476
quote:
Op zondag 2 december 2007 18:21 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Misschien omdat je anderen in gevaar brengt?
als die bewust gaat snijden is dat toch zijn eigen keuze geweest, en ik laat de andere vrij in zijn keuze om zichzelf door een domme actie in gevaar te brengen.
pi_54995491
kortom: het schept een band he zo'n file !
samen tegen de voorkruipers..

Te zielig voor woorden (in dit geval beide partijen), echt...

"Oja en ik kom er altijd toch tussen..."
"Ik laat er echt niemand tussen..."

Je kunt ook gewoon hier heen:
Link hier
Gelukkig zonder haar
pi_54995516
quote:
Op zondag 2 december 2007 18:25 schreef Athmozz het volgende:

[..]

als die bewust gaat snijden is dat toch zijn eigen keuze geweest, en ik laat de andere vrij in zijn keuze om zichzelf door een domme actie in gevaar te brengen.
Ja, maar als je veilig kunt uitwijken, dan wijk je toch uit? (Als het niet kan, natuurlijk niet).

Soms kun je de situaties al aan zien komen. Dan kun je wel doordrukken, maar het is wel een stuk veiliger om dan maar wat ruimte te geven.
pi_54995581
quote:
Op zondag 2 december 2007 18:26 schreef TeChNo2 het volgende:
Je kunt ook gewoon hier heen:
Link hier
LOL

ik rijd trouwens vrij weinig in de file (neem 1à2x per jaar), dus ik zie het probleem niet in dat ik wat voorrang pak op mensen die dagelijks in de file gaan staan. Zij zijn een grotere oorzaak van de file dan mij, dus zij moeten meer rekening houden met mij dan ik met hen. (en het is leuk om mensen gefrustreerd te zien kijken als je ze toch voorbij geraakt bent )
  zondag 2 december 2007 @ 18:36:44 #125
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_54995733
Athmozz lekker stoer praten op fok he

mocht je in het verkeer je werkelijk zo gedragen, ga je schamen.
Huilen dan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')