op wegen met maar 2 vakken is dat idd vaak soms noodzakelijk om een beetje op te kunnen schietenquote:Op zaterdag 1 december 2007 18:26 schreef HenryHill het volgende:
[..]
En als je daarna meteen weer naar de rechterbaan gaat kun je die auto op de linkerbaan vervolgens ook heel soepeltjes rechts inhalen
Dat mag nietquote:Op zaterdag 1 december 2007 18:03 schreef Repeat het volgende:
efficiënt invoegen doet men trouwens zo (ik ben de rode auto):
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan hebben wij het over verschillende situaties. De brug bij Rhenen bijvoorbeeld is standaard een bottleneck in de spits. Er zijn twee dijken die naar die brug leiden, waarbij de tweede dijk middels een invoegstrook vlak voor de brug uitkomt op de eerste dijk. Beiden staan 's ochtends hardstikke vast.quote:Op zaterdag 1 december 2007 17:56 schreef SjonLok het volgende:
[..]
De aanvoerweg is vaak genoeg helemaal vrij, bijvoorbeeld bij een kruispunt dat gecontroleerd wordt door stoplichten, en dat naar een snelweg leidt. Dus kan je aanrijden met een hogere snelheid dan de file rijdt.
Als je echter al nagenoeg stil gaat staan aan het begin van de oprit, dan blokkeer je het verkeer achter je.
bwah, hoogstens een beetje irritant doen.quote:Op zaterdag 1 december 2007 18:50 schreef HenryHill het volgende:
En in die situatie vind ik het onbeschoft om te proberen zoveel mogelijk auto's nog te kunnen passeren alvorens je invoegt.
Ik rij meestal gewoon rechtdoor over de vluchtstrook.quote:Op zaterdag 1 december 2007 18:03 schreef Repeat het volgende:
efficiënt invoegen doet men trouwens zo (ik ben de rode auto):
[ afbeelding ]
Doe ik ook wel eens, waarom zou dat trouwens niet mogen? Je kunt ook 1 seconde parkeren, een kauwgom pakken en weer verder rijden. Volgens mij doe je dan niets illegaalsquote:Op zaterdag 1 december 2007 19:29 schreef Athmozz het volgende:
in een echt stilstaande file neem ik vaak zelfs de tankstations / wegrestaurants als snel ommetje (op die rechte stukken die de afrit & de daaropvolgende oprit verbinden kan je vaak richting de 150 trekken zonder onveilig te zijn) om een paar 100 meter file te vermijden, combineer dat met zaken zoals de afrit nemen & op het einde weer invoegen, ook op lange opritten afrijden & dan weer invoegen... en je kan probleemloos een kwartier winnen op een rit van 2 uur (al getest met mijn zus, zij rijdt vrij reglementair & ik steek overal waar het enigszins mogelijk is voorbij). Risico om daarop gepakt te worden is vrij klein (valt namelijk serieus goed op als er ineens iemand achter je hetzelfde doet), en als ze je 1malig de afrit zien nemen om dan weer in te voegen verklaar je gewoon dat je je gemist hebt, als je dat een beetje geloofwaardig brengt geloven ze dat wel.
Alleen maar voorkruipenquote:Op zondag 2 december 2007 17:08 schreef knep het volgende:
[..]
Doe ik ook wel eens, waarom zou dat trouwens niet mogen? Je kunt ook 1 seconde parkeren, een kauwgom pakken en weer verder rijden. Volgens mij doe je dan niets illegaals.
De rest van het verkeer mag het ook doen hoorquote:Op zondag 2 december 2007 17:15 schreef HenryHill het volgende:
De rest van het verkeer staat daar ook niet voor z'n lol hoor.
quote:Op zondag 2 december 2007 17:15 schreef HenryHill het volgende:
[..]
Alleen maar voorkruipen
Moet je bij de snackbar eens proberen, dan wordt je meteen op je nummer gezet. Maar veilig in je autootje...
De rest van het verkeer staat daar ook niet voor z'n lol hoor.
quote:Op zondag 2 december 2007 17:33 schreef Athmozz het volgende:
De rest van het verkeer mag het ook doen hoor
Vind ik niet, niemand heeft er verder last vanquote:Op zondag 2 december 2007 17:22 schreef Repeat het volgende:
Illegaal is het niet. Onwijs aso is het wel
Niet? Voor iedereen die dit doet moet ik langer wachten hoor. En daarbij gun ik het je ook niet als de rest gewoon staat te wachten. Zulke mensen laat ik er dus ook nooit tussen.quote:Op zondag 2 december 2007 17:42 schreef knep het volgende:
[..]
Vind ik niet, niemand heeft er verder last van [afbeelding].
Gewoon geen ruimte maken. Heb je geen bumper voor nodig. Ja, bumperkleven bij de auto voor je, dan zie je die mensen links al helemaal zenuwachtig worden dat ze straks niet de goeie kant opkunnen en gaan ze stilstaan midden op de strook met hun knipperlichtje aanquote:Op zondag 2 december 2007 17:47 schreef TeChNo2 het volgende:
En je voelt je zeker wel een hele vent als je iemand hebt belet er tussen te komen? [afbeelding]
stioer hoor, en heb je wel een flinke bumper ? [afbeelding]
geen probleem hoor, dan bij de persoon achter je. Er zijn er inderdaad een paar die je er niet tussen laten, maar dat zijn er maar héél weinig. Je blijft dus gemiddeld gezien sowieso winst maken, en als jij me er niet voor laat doet de persoon achter jou dat wel, dan heb je ondertussen toch een pak uitgespaard.quote:Op zondag 2 december 2007 17:44 schreef Repeat het volgende:
Mooi dat je er bij mij niet tussenkomt [ afbeelding ]
Vanwege al die mongolen die continu naar links en rechts schuiven moet ik weer langer wachten.Vandaar dat ik dat weer probeer te compenseren.quote:Op zondag 2 december 2007 17:44 schreef Repeat het volgende:
[..]
Niet? Voor iedereen die dit doet moet ik langer wachten hoor. En daarbij gun ik het je ook niet als de rest gewoon staat te wachten. Zulke mensen laat ik er dus ook nooit tussen.
Als je Leiden uitrijdt op de N206 richting de A4 heb je ook zo'n stuk. 2 banen en alleen de rechterbaan gaat door naar de A4. Iedereen blijft keihard doorgassen op de linkerbaan om em dan op het allerlaatste moment naar rechts te duwen, terwijl de mensen daar al heel lang staan te wachten. Mooi dat je er bij mij niet tussenkomt [ afbeelding ]
Bij mij kom je er niet tussen, dat kan ik je op een briefje geven.quote:Op zondag 2 december 2007 17:53 schreef Athmozz het volgende:
[..]
geen probleem hoor, dan bij de persoon achter je. Er zijn er inderdaad een paar die je er niet tussen laten, maar dat zijn er maar héél weinig. Je blijft dus gemiddeld gezien sowieso winst maken, en als jij me er niet voor laat doet de persoon achter jou dat wel, dan heb je ondertussen toch een pak uitgespaard.
Het stukje dat ik op moet rijden duurt 20 minuten als ik mooi braaf in de file sta; als ik de op & afritten verkeerdelijk gebruik ben ik in 2 minuten op mijn bestemming (en na 2 minuten is die 5 meter die ik inneem alweer beschikbaar, dus de rest van het verkeer zal niet langer onder de baan zijn daardoor). Dus no way dat ik braafjes in de file ga gaan staan hoor.
Verder ben ik er wel vrij goed in om mijn plaats op te eisen, gewoon zachtjes naar die persoon toe rijden tot een centimetertje of 5 van zijn auto, jouw neus zo'n 5cm achter de bumper van zijn voorligger. Zélfs buschauffeurs van het OV geven op als je er zo dicht tegen gaat rijden.
kan zijn, lig ik niet wakker van (sterker nog, ik vind het normaal want ik zou een ander er ook niet tussen laten). De persoon achter jou laat me er dan wel tussenquote:Op zondag 2 december 2007 18:07 schreef HenryHill het volgende:
[..]
Bij mij kom je er niet tussen, dat kan ik je op een briefje geven.
Irritant voorkruipersgedrag, bah.
Dat laatste gebeurt dus op mijn route ook steeds minder. Want iedereen rijdt bumper aan bumper om paupers als jou niet de kans te geven ertussen te komen. Gevolg: constant optrekken en remmen, waardoor de doorstroming nog verder verslechtert.quote:Op zondag 2 december 2007 18:08 schreef Athmozz het volgende:
[..]
kan zijn, lig ik niet wakker van (sterker nog, ik vind het normaal want ik zou een ander er ook niet tussen laten). De persoon achter jou laat me er dan wel tussen
Misschien omdat je anderen in gevaar brengt?quote:Op zaterdag 1 december 2007 11:49 schreef Athmozz het volgende:
[..]
trouwens zal dat ook wel eens verkeerd uitpakken hoor...
Als ik binnen een paar jaar met een lease rijd & toch op een negatieve BM zit, waarom zou ik dan niet eens zo'n sukkel die me afsnijdt gewoon een tik verkopen (mits de snelheid maar rond de 70/80 ligt)? Auto is niet van je, verzekering stijgt toch niet & je bent normaal gezien zelfs niet eens in fout (ander voert namelijk een maneuvre uit).
als die bewust gaat snijden is dat toch zijn eigen keuze geweest, en ik laat de andere vrij in zijn keuze om zichzelf door een domme actie in gevaar te brengen.quote:Op zondag 2 december 2007 18:21 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Misschien omdat je anderen in gevaar brengt?
Ja, maar als je veilig kunt uitwijken, dan wijk je toch uit? (Als het niet kan, natuurlijk niet).quote:Op zondag 2 december 2007 18:25 schreef Athmozz het volgende:
[..]
als die bewust gaat snijden is dat toch zijn eigen keuze geweest, en ik laat de andere vrij in zijn keuze om zichzelf door een domme actie in gevaar te brengen.
LOLquote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |