En dat zag er zo uitquote:* 4 zeeduivelfilets a 150 g,
* 8 plakken Parmaham,
* 4 dl visbouillon,
* 2 el roomboter,
* 2 el fijngehakte bieslook,
* 2 dl Leffe Blond (flesje van 30 cl),
* sausbinder,
* 4 el room,
* peper en zout naar smaak.
- Kruid de stukken zeeduivel met peper en zout.
- Omwikkel ze met Parmaham en zet vast met cocktailprikkers. De oven voorverwarmen op 220°C.
- Smeer een vuurvaste schaal in met de boter en leg de filets hierin.
- Plaats de schaal 15 min. in de oven op een stand van 170°C.
- In een sauspannetje de visbouillon tot de helft inkoken en het bier eraan toevoegen. Breng op smaak met peper en zout en laat 5 min. inkoken. Neem van het vuur en roer er 4 el room door. Eventueel binden met sausbinder en nog even verwarmen.
- De zeeduivel en saus over voorverwarmde borden verdelen en garneren met fijn gehakte bieslook
Serveer er gekookte aardappeltjes bij met in boter gestoofde preiringetjes.
Was ook erg lekker.quote:Op woensdag 28 november 2007 19:16 schreef Tezz het volgende:
Ziet er lekker uit Bluezz (goed gedaan Golfer).
en toe magere yoghurt met verse vruchten...quote:Op woensdag 28 november 2007 18:50 schreef DarkElf het volgende:
Oven staat aan, dus straks de geitenkaas erin verwarmen. Die op de sla en pijnboompitjes eroverheen met wat honing..
Ervoor een kopje kervelsoep en wat brood met tapenade.
we zijn naar La Bota geweest, lekker bruin studdentikoos restaurantjequote:
3 kwartier later?quote:Op woensdag 28 november 2007 23:42 schreef golfer het volgende:
De ragoutbroodjes zijn klaar. Even uit de oven halen.
Ja, het voorverwarmen van de oven duurde al 15 minuten en uiteindelijk moesten de ragoutbroodjes er ook bijna 30 minuten in, voordat ze mijn goedkeuring, qua kleur, hadden.quote:
Lekker.quote:Op woensdag 28 november 2007 23:42 schreef golfer het volgende:
De ragoutbroodjes zijn klaar. Even uit de oven halen.
wat klinkt dat strengquote:Op donderdag 29 november 2007 00:08 schreef golfer het volgende:
[..]
Ja, het voorverwarmen van de oven duurde al 15 minuten en uiteindelijk moesten de ragoutbroodjes er ook bijna 30 minuten in, voordat ze mijn goedkeuring, qua kleur, hadden.
Er kan er maar 1 de baas in de keuken zijn, ja.quote:
quote:Op donderdag 29 november 2007 01:10 schreef golfer het volgende:
[..]
Er kan er maar 1 de baas in de keuken zijn, ja.
Met verse pasta is het gewordenquote:Op donderdag 29 november 2007 17:20 schreef golfer het volgende:
Straks basmati-rijst met een provinciaalse kip-groenteroerbakschotel van onze dorpspoelier.
Euh, het is een van de currypasta's van Patak. Normaal mak ik altijd de milde curry, maar ik daht, ik doe 's gek.... Vindaloo is hot, hot, hot.quote:Op donderdag 29 november 2007 18:46 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Met verse pasta is het geworden
Nu een sapje.
CF, Beef Vindaloo? Ik moet het even opzoeken hoor
Dat is de naam voor een op een speciale manier bakken van een pizza, maar dan weten we nog steeds niet wat voor een pizza het is geworden.quote:Op donderdag 29 november 2007 18:51 schreef Martijn_77 het volgende:
Calzone
Waar en wat kost dat?quote:Op donderdag 29 november 2007 19:20 schreef SHE het volgende:
Maarrrr; ik heb wel mijn wildpakket bij de hoge veluwe besteld. Ha!!
En die ga ik keihard koken!!! kapot maken!!! met veel rode wijn vermoorden!
85-90 euro; op www.dehogeveluwe.nlquote:
Juiste link is http://www.hogeveluwe.nl/quote:Op vrijdag 30 november 2007 12:17 schreef SHE het volgende:
[..]
85-90 euro; op www.dehogeveluwe.nl
Kijk onder wildbraad.
Let wel; ze worden natuurlijk niet op bestelling afgeschoten, dus je kunt het niet op een bepaald tijdstip laten bezorgen.
Fijn toch, kinderen die gewoon dit soort dingen lusten.quote:Op vrijdag 30 november 2007 16:23 schreef Tezz het volgende:
Vanavond op speciaal verzoek van mijn dochter: het zonnebordje (en dat heeft dan meer te maken met de manier van opdienen).
Ik heb mijn dochter al van begin af aan betrokken bij mijn kook-hobby: vanaf de allereerste vaste voeding die ze mocht hebben at ze met de pot mee (weliswaar wat minder gekruid en iets fijn geprakt, maar toch...). En sinds ze kan staan bakken we koekjes en sinds ze naar school gaat mag ze meehelpen met koken. Vooral ook proeven hoort daarbij!quote:Op vrijdag 30 november 2007 17:25 schreef minilotje het volgende:
[..]
Fijn toch, kinderen die gewoon dit soort dingen lusten.![]()
Zo wil ik het later ook wel!
OT: brokjes koffieboon door mijn hele mond. *peuter*
Ik vind het idee van om en om balletjes en tomaatjes echt ontzettend leuk; ik denk dat meneer ColdFeet zo blij is als een kind als ik m dat voorzetquote:Op vrijdag 30 november 2007 17:25 schreef minilotje het volgende:
[..]
Fijn toch, kinderen die gewoon dit soort dingen lusten.![]()
Zo wil ik het later ook wel!
OT: brokjes koffieboon door mijn hele mond. *peuter*
Hahahaha ja het werkte hier ook voor meneer Tezz!!!!!!! Het receptje is ooit op tv geweest bij Aperativo en hoewel ik niet meer precies weet wat ze er daar allemaal bij deden, de presentatie heb ik altijd onthouden!quote:Op vrijdag 30 november 2007 17:34 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik vind het idee van om en om balletjes en tomaatjes echt ontzettend leuk; ik denk dat meneer ColdFeet zo blij is als een kind als ik m dat voorzet
Lotquote:Op vrijdag 30 november 2007 17:22 schreef minilotje het volgende:
[..]
Juiste link is http://www.hogeveluwe.nl/
Wat geweldig, zo'n wildpakket!Heb je zwijn of hert besteld?
Ikzelf ga strakjes eten met mijn ouders in een dorpsrestaurantje. Afgaande op de online kaart wordt het mosterdsoep en misschien maar eens fazant, want dat heb ik nog nooit gegeten. Wat vinden jullie van fazant?
Ik heb geen tijd gehad om te lunchen vandaag en we schuiven daar pas om half negen aan dus heb ik net wat stukjes oude kaas met matzes op, en knabbel ik nu op met chocolade omhulde koffiebonen uit de natuurwinkel.
Same here, hij was weer heerlijkquote:Op vrijdag 30 november 2007 18:21 schreef MissyMirjaM het volgende:
boerenkool met wurst
het was echt verrukkelijkquote:Op vrijdag 30 november 2007 13:33 schreef DarkElf het volgende:
Daar is niks mis mee, mits goed gekeukeniert zeg maar.quote:Op zaterdag 1 december 2007 03:21 schreef Xennia het volgende:
Ik heb gekookte aardappels, erwten en wortels uit blik en een keiharde slavink gegeten op het werk. Zo fantasieloos. Blij dat ik morgen weer thuis eet.
Gefeliciteerd popo !!!wanneer zijn jullie uitgerekend?quote:Op zaterdag 1 december 2007 03:56 schreef popolon het volgende:
We zijn vanavond uit eten geweest. Op z'n Amerikaans uiteraard.
Ik had gegrilde chicken wings en de zwangere huismus had een salade met een steak sirlion. Was best goed.
WTF, zo'n avontuurlijke kok als jij houdt niet van vis?quote:Op zaterdag 1 december 2007 14:55 schreef KrnKje het volgende:
Voor het eerst vis in mijn keuken![]()
Op de markt een zonnevisje gehaald... Of ik een kilo wilde, handig voor in de vriezer... Sorry, ik probeer eerst deze wel...
Met gewokte chitaken, canterellen en kastanje champs zal het vast wel smaken...![]()
Ben erg benieuwd.
Ik denk dat het komt doordat m'n ouders vegatiers zijn, waardoor ik dus opgegroeid ben met voornamelijk vegetarisch eten. Denk dat ik de stap naar vis maar eens langzaam ga maken...quote:Op zaterdag 1 december 2007 15:07 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
WTF, zo'n avontuurlijke kok als jij houdt niet van vis?![]()
Hier een lekker stukkie gevulde speculaas.
oh, ménquote:Op zaterdag 1 december 2007 16:23 schreef Xennia het volgende:
Een warme oliebol!
Oeh zonnevis, ik hou niet zo erg van vis maar dit vind ik een heerlijk visje, boterzacht en heel neutraal van smaak.quote:Op zaterdag 1 december 2007 14:55 schreef KrnKje het volgende:
Voor het eerst vis in mijn keuken![]()
Op de markt een zonnevisje gehaald... Of ik een kilo wilde, handig voor in de vriezer... Sorry, ik probeer eerst deze wel...
Met gewokte chitaken, canterellen en kastanje champs zal het vast wel smaken...![]()
Ben erg benieuwd.
Zonnevis heb ik ook al ooit voorgeschoteld gekregen toen ik mee te eten gevraagd was op de TU/e in de University Club('t echt restaurant daarzo), ik heb alleen de gamba's van t voorgerecht laten liggen, de rest netjes opgegeten... En t smaakte prima...quote:Op zaterdag 1 december 2007 16:44 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Oeh zonnevis, ik hou niet zo erg van vis maar dit vind ik een heerlijk visje, boterzacht en heel neutraal van smaak.
Natuurlijk, tis van de ah en het is echt zalig! (de stracciatella ijsbolletjes heb ik er zelf bijverzonnen en is lekker fris daarbijquote:Op zaterdag 1 december 2007 19:19 schreef ColdFeet het volgende:
DE, klinkt opwindend! Heb je voor mij 't recept van de chocolade-espressorol?
Hier frietjesGeen zin om te koken, althans, ik ben aan het werk en manlief heeft geen zin om zich in te spannen
Teleurstellend... Geen foto's gemaakt... was te druk bezig en ook nog eens boodschappen doen tussendoor...quote:Op zaterdag 1 december 2007 11:31 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
jaaa!
posten, posten!
Ik zoek hét recept voor erwtensoep.
Menu klinkt zeer goed, krijg er honger van!quote:Op zondag 2 december 2007 12:15 schreef Martijn_77 het volgende:
Crystal Clear.
Heb gisteren trouwens erg lekker gegeten bij Restaurant De Molen
Was ook erg lekkerquote:Op zondag 2 december 2007 12:31 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Menu klinkt zeer goed, krijg er honger van!
quote:Op zondag 2 december 2007 17:13 schreef MissyMirjaM het volgende:
limoncello
het is zondag, dan mag het
En bedankt, nu heb ik al helemaal geen zin meer in mijn eigen etenquote:Op zondag 2 december 2007 18:23 schreef ColdFeet het volgende:
Turkse stijl avondeten vandaag (manlief kookten ik help).
Gehakt in een filodeegje, met kruiden en specerijen en eieren, turkse bonensalade met rode ui en ei en heel veel peterselie, aubergine-tomatendip met brood, en sinaasappelpudding toe. Pudding, dip en gehaktrolletjes zijn recepten van de door mij zeer bewonderde Claudia Roden, bonensalade is een aangepast recept uit een Turks kookboek.
Als after-toetje ijskoude gin met granaatappel.
Ik heb er een shirt mee gewonnen De leukste Sint Avatars zijn gekozen!!! .... Nog nooit wat gewonnen en wist niet dat er uberhaupt iets te winnen zou zijn, zo leukquote:
Wees welkom; weet je de snelste route naar Den Haag?quote:Op zondag 2 december 2007 18:48 schreef SHE het volgende:
[..]
En bedankt, nu heb ik al helemaal geen zin meer in mijn eigen eten
Het is mijn geboortestad verdommequote:Op zondag 2 december 2007 19:31 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Wees welkom; weet je de snelste route naar Den Haag?
Volgens mij is er toch veel te veel.
Ik denk dat ik even langskom, is dat goed?quote:Op zondag 2 december 2007 22:31 schreef MissyMirjaM het volgende:
net geitenkaas rondjes in ontbijtspek gewikkeld, honing eroverheen gegooid en de oven in geschoven
's goedquote:Op zondag 2 december 2007 22:42 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Ik denk dat ik even langskom, is dat goed?
Oei, dat klinkt erg lekker! Doe je ze dan ook nog in de oven, en zo ja, hoe zorg je dat de risotto geen pap wordt?quote:Op maandag 3 december 2007 17:45 schreef Tristessa het volgende:
Ik ga straks paprika's gevuld met risotto klaarmaken.
Dat is wel een goede vraag want dat weet ik ook nog niet zo goed eigenlijkquote:Op maandag 3 december 2007 17:49 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Oei, dat klinkt erg lekker! Doe je ze dan ook nog in de oven, en zo ja, hoe zorg je dat de risotto geen pap wordt?
Oeh, die pinda's zijn lekker! Ga ik nog s zelf proberen te maken, geroosterde pinda's met een marinade. Moet kunnen, toch?quote:
Rook jequote:Op maandag 3 december 2007 23:32 schreef MissyMirjaM het volgende:
net een bapao gegeten, maar heb nog trek, dus ga nog ff in de kast snuffelen
en erbij een goldstrike
De ovenschotel staat gaar te worden in de oven, maar de bijgerechten zijn iets veranderd (bij gebrek aan tomaten): gepofte aardappelen en gegrilde groenten.quote:Op dinsdag 4 december 2007 14:59 schreef Tezz het volgende:
Vanavond een ovenschotel van kipfilet met zoete uien en kaas en ik denk iets van een tomatensalade en aardappelpurree erbij. Lekker stevig eten voor dit winters weertje.
@ Coldfeet: hoe maak je uienbhaji's??
Hoeveel kubieke meter is diequote:Op dinsdag 4 december 2007 16:45 schreef Bluezz het volgende:
Oh en ik heb net een zonnepitbrood gebakken! Goed gelukt en ruikt heerlijk
[ afbeelding ]
Dat soort restjes-keukenkastjes-experimenten levert idd meestal geweldige maaltijden op.... Die je dan vervolgens geen tweede keer kunt maken omdat je het niet hebt opgeschrevenquote:Op dinsdag 4 december 2007 19:47 schreef Razztwizzle het volgende:
Vanavond een pruttelpotje van kikkererwten met restjes groenten en flink veel kruiden. Pitabrood erbij, en een griekse salade. Nais.
Wat doe je erin? Heb je een recept?quote:Op woensdag 5 december 2007 16:47 schreef SeaOfLove het volgende:
Stoofpotje met patatjes
Lees anders de stoofpotten-topics door ookquote:Op woensdag 5 december 2007 16:49 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Wat doe je erin? Heb je een recept?
* Mini_rulez is gek op stoofpotjes.
zoek jij soms verkering met Stereotomy, hij is toch de master van de 35% kortings-artikelenquote:Op woensdag 5 december 2007 16:58 schreef MissyMirjaM het volgende:
nu een halve kip/mango salade (35%)
da's toch wel de aller lekkerste hoor
Ooooh wat klinkt dat liefquote:Op woensdag 5 december 2007 17:02 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
zoek jij soms verkering met Stereotomy, hij is toch de master van de 35% kortings-artikelen
Mmmm, gevuld met wat?quote:Op woensdag 5 december 2007 18:28 schreef golfer het volgende:
Hele grote gevulde portobello's uit de oven.
Bleekselderij, gehakt, ui, kaas etc.quote:
He das wel een idee voor morgen!quote:Op woensdag 5 december 2007 20:22 schreef golfer het volgende:
[..]
Bleekselderij, gehakt, ui, kaas etc.
Hey, wat een goed idee om dat met een thee-ei te doen.quote:Op woensdag 5 december 2007 17:01 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
Lees anders de stoofpotten-topics door ook, daardoor ben ik vorig jaar aan de stoofpotjes begonnen
![]()
Voor vanaaf heb ik het simpel gehouden. Mijn grote pan staat ook bij mijn vriend.![]()
Heb een knappe riblap van 3 en halve ons aangebraden, vlees uit de pan, daarin drie grofgesneden uien en een berg grofgehakte knoflook even gebakken, vlees er weer bij met genoeg rode wijn zodat het vlees onder de wijn stond.
Als de boel kookt 2 vleesbouillonblokjes erbij en wat aardappels in blokjes gesneden zodat de boel wat gaat binden.
Ohja ook nog kaneel en een thee-ei vol kruidnagelen en jeneverbessen in de pan gehangen.
Heeft in totaal zo'n 3 uur staan pruttelen, het vlees is boterzacht, valt helemaal uit elkaar en is vol van smaak
Heb ik ook uit het stoofpotten-topicquote:Op woensdag 5 december 2007 20:46 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Hey, wat een goed idee om dat met een thee-ei te doen.Ik doe ze er altijd los in, maar ineens op een kruidnagel bijten is niet echt tof. Thanks!
oehh klinkt lekker, zullen we daar mee beginnen als ik helemaal verkleumd aankom maandagquote:Op donderdag 6 december 2007 00:33 schreef ColdFeet het volgende:
Kamille-citroenthee, dat zag ik gisteren staan bij Simon Levelt. Benieuwd of het lekker is!
Bestellen via albert.nl.quote:Op donderdag 6 december 2007 14:16 schreef ColdFeet het volgende:
Vanavond beef vindaloo, lekker pittig gesudderd rundvlees met kikkererwten en spinazie (kliekje uit de diepvries). Eigenlijk heb ik nu wel trek in een tosti, maar dat betekent dat ik naar buiten moet om kaas te halen.... Dilemma
Ahhh dat vind ik altijd zo relaxed 's middags warm eten. In de zomervakantie veel gedaan ook.quote:Op donderdag 6 december 2007 14:21 schreef uniekhoorn het volgende:
Wij hebben om 12 uur al warm gegeten, manlief heeft middagdienst.
Bami gemaakt en hij was lekker moet ik zeggen.
Of ze m'n plakjes kaas even komen brengen, jaquote:
dat klinkt goed.quote:Op donderdag 6 december 2007 14:48 schreef Moragh_DaughterofSune het volgende:
Nu thee met een stukje gevulde speculaas
Vanavond pitabroodjes met zelfgemaakte tzatziki, geroosterde paprika, merguezworstjes en gegrilde aardappelpartjes met rozemarijn
Oh, en als toetje baklava.
Hartstikke lekker gegeten.quote:Op donderdag 6 december 2007 14:10 schreef Isegrim het volgende:
Ik ga vanaaf bij Taberna Dushi eten: http://www.tabernadushi.nl/
Door jou geinspireerd heb ik een poging ondernomen zelf pinda's te marineren en roosteren. Nog niet helemaal gelukt, ze zijn te plakkerig. Ik moet het procede nog perfectionerenquote:
Je hebt négen chocoladeletters opgegeten?quote:Op vrijdag 7 december 2007 18:12 schreef minilotje het volgende:
Mwuh, ik zou wegens alleen thuis zijn vanavond eigenlijk aan de slag gaan met Beef Vindaloo, maar ik heb écht, écht, écht geen zin om de deur uit te gaan.
Dus in plaats daarvan een eenpersoonsrestje uit de vriezer: ravioli met vleesvulling in een zelfgemaakte saus van pomodori en bieslook. Met een schep jonge kaas in de oven geschoven en hmmmm.![]()
Reeds bereide pasta ruikt eenmaal ontdooit altijd een beetje merkwaardig, maar smaakt wel gewoon goed!
Verder zijn alle chocoladeletters op. Alle.. negen. Dus heb ik bij wijze van zoetigheid-als-toetje mijn vinger een paar keer in de strooppot gestoken.
Ik hou ontzettend van koken en bakken en knuitselen in de keuken, maar ik vrees dat ik er nogal luie, studentige kookgewoontes op na zou houden als ik in mijn eentje woonde.
Morgen weer gewoon lekker kip roosteren voor mijn lief.
In drie-en-halve dag wel hoor.quote:Op vrijdag 7 december 2007 18:15 schreef Isegrim het volgende:
[..]
Je hebt négen chocoladeletters opgegeten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |