Dat is bijvoorbeeld om 6 uur 's ochtends de les afgelopen en dan nog NA het 8 uur journaal 's avonds weer les?!quote:vijftien tussenuren waarin geen les wordt gegeven!
Doe ik ook ... ik doe dus ook nauwelijks huiswerk thuis .. maar dat huiswerk is zo af dus de helft van je tussenuren doe je nog niks.quote:Op vrijdag 23 november 2007 22:33 schreef __Saviour__ het volgende:
In die tussenuren kun je mooi huiswerk maken
in de week bedoelt tie vastquote:Op vrijdag 23 november 2007 22:35 schreef veldmuis het volgende:
[..]
Dat is bijvoorbeeld om 6 uur 's ochtends de les afgelopen en dan nog NA het 8 uur journaal 's avonds weer les?!
Godnondeju!
Die rekenfout maakte ik ook tot ik me bedacht dat er maar 5 school/werkdagen in de week zitten en er dat er ook nog eens 21-30 dagen vakantie gevierd moet wordenquote:Op vrijdag 23 november 2007 22:37 schreef Swetsenegger het volgende:
Godskolore, gemiddeld 4 uurtjes les per dag is nog 'teveel'
Misschien moeten ze gewoon wat vakanties afschaffen. Tijd zat.
Daarom zeg ik "schaf wat vakanties af".quote:Op vrijdag 23 november 2007 22:38 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Die rekenfout maakte ik ook tot ik me bedacht dat er maar 5 school/werkdagen in de week zitten en er dat er ook nog eens 21-30 dagen vakantie gevierd moet worden
Ik ga niet eens is meer reageren hierop, je luistert gewoon totaal niet naar de tegenargumenten.quote:Op vrijdag 23 november 2007 22:38 schreef Bob-B het volgende:
Ik stel voor dat ze alle scholieren die "staken" technisch gezien kunnen ze dat niet, want ze werken er niet, dus valt er ook niks te staken, maar goed. Waar was ik, oh ja, al die scholieren die staken op het vliegtuig zetten naar zimbabwe o.i.d. en ze daar naar school laten gaan, a 1 uur in de twee weken en zijn ze 18 mogen ze terug komen om hier een baan te nemen. Misschien snappen ze dan hoe belangrijk onderwijs is, domme mongolen.
Ja, gedeeltelijk. Maar in welke klas dan ook, als er 1 begint, gaan er 4 door.quote:Dus wat je zegt is dat de ouders van je medeleerlingen allemaal gefaald hebben in het bijbrengen van de normale normen en waarden en omgangsvormen?
En dát reken je de school aan? Het is toch niet meer dan normaal dat je in de klas je bek dichthoud?
Trap dan die ordeverstorende leerlingen de klas uit, net zolang totdat het rustig is.
Een extra lesje Nederlands zou voor jou geen kwaad kunnen geloof ikquote:Op vrijdag 23 november 2007 22:40 schreef scholierenstaking het volgende:
We zitten gewoon vast op school en te niksen omdat we die 1040 uur moeten maken. Huiswerk al lang af, beetje zitten niksen in de kantine. wa kun je dan nog doen? beetje eten halen ofzo. ik verveel me de tering. kan ik net zo goed thuis zitten.
Bij ons op school hebben ze weer iets verzonnen: vijf-tijd. 5 uur in de week er weer extra bij. en in die 5 uren een beetje nuttelozen EXTRA opdrachten maken waar je toch niks aan hebt.
En dan? in die extra uren kun je lekker niksen :Squote:Godskolore, gemiddeld 4 uurtjes les per dag is nog 'teveel'
Misschien moeten ze gewoon wat vakanties afschaffen. Tijd zat.
En meer heeft er volgens de berichten amper plaatsgevonden.quote:Op vrijdag 23 november 2007 20:43 schreef MouzurX het volgende:
Laten we dat filmpje ff analyseren
http://www.hvzeelandvideo(...)urgalgemeen_hoog.wmv
0:00 -0:10
agenten slaan een beetje naar leerlingen, zie kaart.
0:10- 0:20
"Zijn naar een kruispunt gegaan en hebben vernielingen aangericht"
1. Bewijs van vernielingen graag? ook al is het maar een buurtbewoner die klaagt.
2. Naar een kruispunt gegaan? das vreemd want je ziet ze voor de Nehalennia staan in een straat
die wel grenst aan een kruispunt (waar de leerlingen van de Elzenlaan langs zijn gelopen) maar op de video zie je er geen leerlingen staan.
0:21-0:23
Auto rijdt door groep heen richting de politie. Komt dus van het kruispunt af.
0:29-0:32
"Uiteindelijk bleek dat de jeugd behoorlijk baldadig was.... "
Agenten duwen leerlingen weg die daar staan.
0:32- 0:44
Agenten slaan/duwen de meute naar het kruispunt toe waar de leerlingen zich verspreiden, maar wel op het kruispunt blijven staan.
<- School met 1400 leerlingen en we hebben niet eens een kantinequote:Op vrijdag 23 november 2007 22:40 schreef scholierenstaking het volgende:
We zitten gewoon vast op school en te niksen omdat we die 1040 uur moeten maken. Huiswerk al lang af, beetje zitten niksen in de kantine. wa kun je dan nog doen? beetje eten halen ofzo. ik verveel me de tering. kan ik net zo goed thuis zitten.
Bij ons op school hebben ze weer iets verzonnen: vijf-tijd. 5 uur in de week er weer extra bij. en in die 5 uren een beetje nuttelozen EXTRA opdrachten maken waar je toch niks aan hebt.
Opdrachten geven hoeft niet langer dan 10 minuten te duren. Dus als een leraar 1 uurtje opoffert kan hij al 5 extra uren vullen door het uitdelen en uitleggen van een opdracht.quote:Op vrijdag 23 november 2007 22:43 schreef scholierenstaking het volgende:
[..]
En dan? in die extra uren kun je lekker niksen :S
Ja met opdrachten waar je niks mee leert. Dan kun je beter iets "zinnigs?" bedenkenquote:Opdrachten geven hoeft niet langer dan 10 minuten te duren. Dus als een leraar 1 uurtje opoffert kan hij al 5 extra uren vullen door het uitdelen en uitleggen van een opdracht.
??? bij wiskunde is de lerares toch al gauw 4/5 van de les bezig met uitleggen hoor.quote:Op vrijdag 23 november 2007 22:44 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Opdrachten geven hoeft niet langer dan 10 minuten te duren. Dus als een leraar 1 uurtje opoffert kan hij al 5 extra uren vullen door het uitdelen en uitleggen van een opdracht.
Durf je vakkenpakket uit te breiden en je horizon te verbreden, koop een laptop en ga je richten op een carriere in de game industrie, maar ga niet onze tijd verneuken met je zielige staking. Uiteindelijk ben jij degene die zwaar onderricht is en daardoor onze positie op de wereldmarkt naar de tering helpt. Mijn economische welvaart incluus. Droeftoeter.quote:Op vrijdag 23 november 2007 22:40 schreef scholierenstaking het volgende:
Waarschijnlijk worden de uren gevult met bull-shit uren.quote:Op vrijdag 23 november 2007 22:46 schreef GasTurbine het volgende:
Ok dan gaan we hier verder.
Ook goed. Ik blijf erbij, dat 1040 uur te-veel is. Hoe je het ook wendt of keert.
Nederlands dus!quote:Op vrijdag 23 november 2007 22:47 schreef scholierenstaking het volgende:
[..]
Ja met opdrachten waar je niks mee leert. Dan kun je beter iets "zinnigs?" bedenken
Ik blijf erbij dat het daar niet om gaat in dit topicquote:Op vrijdag 23 november 2007 22:46 schreef GasTurbine het volgende:
Ok dan gaan we hier verder.
Ook goed. Ik blijf erbij, dat 1040 uur te-veel is. Hoe je het ook wendt of keert.
In mijn omgeving ken ik ook zo'n verhaal en behalve déze zekerheid hebben wze op die school ook vaak na aankomst 's morgens de gehele ochtend geen lessen omdat de leerkracht ziek is, zich heeft verslapen of geen zin heeft en het bijbaantje van een paar uurtjes per week is vergeten.quote:Op vrijdag 23 november 2007 22:29 schreef scholierenstaking het volgende:
In deze roosters hebben de leerlingen soms wel vijftien tussenuren waarin geen les wordt gegeven!
Dat soort kreten hoor ik dus ook vaak van de pubers.quote:ik verveel me de tering. kan ik net zo goed thuis zitten.
Waarom zou je er niets mee leren? In plaats van elke veranderingen bij voorbaat als onzin af te doen en te gaan staken, kan je beter proactief meedenken over de verbetering van onderwijs. Vermindering van uren zal misschien op korte termijn de kwaliteit per uur verbeteren, maar overall gaan er natuurlijk toch gaten vallen om de eenvoudige reden dat er geen volledig lesprogramma in die uren gepropt kan worden.quote:Op vrijdag 23 november 2007 22:47 schreef scholierenstaking het volgende:
[..]
Ja met opdrachten waar je niks mee leert. Dan kun je beter iets "zinnigs?" bedenken
Jezus is de TopicReport ook nog eens kapot?quote:Op vrijdag 23 november 2007 22:50 schreef Piles het volgende:
Optreden politie vandaag bij leerlingen die protesteren was het eerst
Ja, en daar zijn we ook zo dom van geworden......quote:Op vrijdag 23 november 2007 22:47 schreef MouzurX het volgende:
[..]
??? bij wiskunde is de lerares toch al gauw 4/5 van de les bezig met uitleggen hoor.
Dat jullie vroeger nou nauwelijks opdrachten kregen.
Ik dacht: dat wil jij vast graag doenquote:Op vrijdag 23 november 2007 22:52 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Jezus is de TopicReport ook nog eens kapot?
365 dagen in een jaar, 52 weken in een jaar. Na aftrek van weekenden blijven nog 365 - 2 * 52 = 261 dagen over.quote:Op vrijdag 23 november 2007 22:38 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Die rekenfout maakte ik ook tot ik me bedacht dat er maar 5 school/werkdagen in de week zitten en er dat er ook nog eens 21-30 dagen vakantie gevierd moet worden
Je komt nu echt over als zo'n bejaarde die van toesters noch bellen weet m.b.t. de huidige praktijk, de kreet *wat doe ik nog op school, verveel mij dood* hoor je vaak.quote:Op vrijdag 23 november 2007 22:51 schreef Swetsenegger het volgende:
Waarom zou je er niets mee leren? In plaats van elke veranderingen bij voorbaat als onzin af te doen en te gaan staken, kan je beter proactief meedenken over de verbetering van onderwijs.
Als je net meelas met al mijn berichten kan je dit opmaken daaruit.quote:Op vrijdag 23 november 2007 22:49 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik blijf erbij dat het daar niet om gaat in dit topic
Het gaat over het politie-optreden.
Begrijp me goed: ik ben niet tegen de staking, kan het wel begrijpen. Maaaarr:
- Weet wel waar het over gaat, en ga in discussie (geen meelopers dus)
- Niet rellen voor een dagje vrij
- Vernielingen zijn natuurlijk helemaal te gek voor woorden
- Als je politie zegt dat je op moet rotten doe je dat
- Als je niet oprot, ga dan niet huilen dat je een wapenstok in je nek krijgt
De CSW elzenlaan staat al 10 jaar in de top 10 beste scholen van Nederland en tot die nieuwe regeling kwamen wij tot 940 uur.... nu worden er allemaal onzin dingen verzonnen om aan die 1040 uur te komen anders wordt er gekort op de subsidie <--- 10 jaar in de top 10 en je wordt gekort in je subsidiequote:Op vrijdag 23 november 2007 22:51 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Waarom zou je er niets mee leren? In plaats van elke veranderingen bij voorbaat als onzin af te doen en te gaan staken, kan je beter proactief meedenken over de verbetering van onderwijs. Vermindering van uren zal misschien op korte termijn de kwaliteit per uur verbeteren, maar overall gaan er natuurlijk toch gaten vallen om de eenvoudige reden dat er geen volledig lesprogramma in die uren gepropt kan worden.
Ik zou dus al meer sympathie hebben als de inzet van de stakingen niet het VERMINDEREN van uren betrof, maar het UITBREIDEN van leraar capaciteit.
Want zeg nou zelf... denk je niet dat 95% van de leerlingen meedoet om halve vrije middagen veilig te stellen?
7 uur, dus stel je voor dat je met tussenuren van acht tot vijf op school zit, heb je al je huiswerk af, alle lessen gehad en heel de avond vrij. Dromen alle studenten daar niet van en iedereen met een baan?quote:Op vrijdag 23 november 2007 22:53 schreef HenryHill het volgende:
[..]
365 dagen in een jaar, 52 weken in een jaar. Na aftrek van weekenden blijven nog 365 - 2 * 52 = 261 dagen over.
Dan, de vakanties: 6 weken zomervakantie, 2 weken kerstvakantie plus (denk ik) 1 week herfstvakantie en 1 week krokusvakantie, maakt 10 weken vakantie. Dus minus 10 * 5 dagen, dan hou je nog 211 dagen over. Dan heb je nog dagen als koninginnedag, hemelvaartsdag, etc., dus concreet kom je op iets van 200 - 210 dagen les. Hou je rekening met proefwerkweken e.d. (vooropgesteld dat die niet onder 'lesgeven' vallen, alhoewel deze natuurlijk wel gesurveilleerd en nagekeken moeten worden), dan moet er denk ik tussen de 180 en 200 dagen lesgegeven worden.
Dit betekent dat er per dag tussen de 5,2 en 5,78 (klok)uren lesgegeven moet worden. Als je bedenkt dat lesuren (in "mijn tijd" althans) geen klokuren waren, en een les 50 min duurde, dan kom je op een getal ergens tussen de 6,24 en 6,94 lesuren per dag.
Da's niet heel weinig. Zeker als je bedenkt dat met 1040 uur men hooguit de kwantiteit van de lesuren omhoog gooit, maar de hoeveelheid aan kennisoverdracht waarschijnlijk niet.
Als dat preciezer is, en de relschoppers alleen raken, waarom niet?quote:Op vrijdag 23 november 2007 22:53 schreef Bob-B het volgende:
Jammer dat de ze geen stunguns en rubberkogels hebben
Ik zeg toch nergens dat ik dat niet geloof?quote:Op vrijdag 23 november 2007 22:54 schreef Loedertje het volgende:
Je komt nu echt over als zo'n bejaarde die van toesters noch bellen weet m.b.t. de huidige praktijk, de kreet *wat doe ik nog op school, verveel mij dood* hoor je vaak.
10 politie agenten in amsterdam tegen honderden scholieren...de ME en een waterkanon was inderdaad passender dan de wapenstokquote:Op vrijdag 23 november 2007 22:56 schreef SCH het volgende:
Idioot dat ze de wapenstok gebruikt hebben tegen een paar scholieren.
Wie zo stom is om er tussenin te gaan staan verdient klappen. If you can't stand the heat...quote:Op vrijdag 23 november 2007 22:54 schreef GasTurbine het volgende:
[..]
Als je net meelas met al mijn berichten kan je dit opmaken daaruit.
- De politie grijpt veel te hard in. Om je heen zwiepen in een menigte zorgt altijd voor onschuldigen die geslagen worden.
- Rellen en vernielingen waren maar van een klein deel. Wat de meerderheid dus ook niet steunt. Wij protesteren namelijk gewoon.
- Als de politie zegt dat je moet oprotten, rot je op.
Als je in een grote menigte staat waar iedereen die achter staat naar voren wil komen omdat ze benieuwd zijn, en degenen die voorin lopen naar achter willen, krijg je niet je beoogde resultaat. Da krijg je gewoon chaos.
Bizar vreemd zelfs.quote:Op vrijdag 23 november 2007 22:56 schreef SCH het volgende:
Ja, de school waarop ik werk precies zo. Altijd uitstekende examenresultaten, school staat goed bekend, alles functioneert prima.quote:Op vrijdag 23 november 2007 22:54 schreef MouzurX het volgende:
De CSW elzenlaan staat al 10 jaar in de top 10 beste scholen van Nederland en tot die nieuwe regeling kwamen wij tot 940 uur.... nu worden er allemaal onzin dingen verzonnen om aan die 1040 uur te komen anders wordt er gekort op de subsidie <--- 10 jaar in de top 10 en je wordt gekort in je subsidie![]()
Mensen staan daar in de eerste plek om te protesteren, niet om de klappen van overijverige agenten op te vangen.quote:Op vrijdag 23 november 2007 22:58 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Wie zo stom is om er tussenin te gaan staan verdient klappen. If you can't stand the heat...
Wanneer ze niet luisteren, en dat doen pubers 9 van de 10 keer niet, moeten ze maar voelen.quote:Op vrijdag 23 november 2007 22:59 schreef GasTurbine het volgende:
[..]
Mensen staan daar in de eerste plek om te protesteren, niet om de klappen van overijverige agenten op te vangen.
Tja alleen is het een hellend vlak.quote:Op vrijdag 23 november 2007 22:58 schreef thaleia het volgende:
[..]
Ja, de school waarop ik werk precies zo. Altijd uitstekende examenresultaten, school staat goed bekend, alles functioneert prima.
Die erbij bedachte opvuluren voegen niet alleen niets toe, ze werken naar mijn idee zelfs contraproductief, want de leraren die daar politieagent moeten spelen hebben minder tijd om hun andere lessen fatsoenlijk voor te bereiden, en de leerlingen die daar zinloos moeten zitten raken stukje bij beetje hun motivatie kwijt.
quote:Op vrijdag 23 november 2007 22:55 schreef Bob-B het volgende:
[..]
7 uur, dus stel je voor dat je met tussenuren van acht tot vijf op school zit, heb je al je huiswerk af, alle lessen gehad en heel de avond vrij. Dromen alle studenten daar niet van en iedereen met een baan?
ik denk dat bijna de helft niet eens de exacte aanleiding van de protestactie wist, maar een dagje vrij en de stad slopen is altijd leuk als je jong bentquote:Op vrijdag 23 november 2007 22:59 schreef GasTurbine het volgende:
[..]
Mensen staan daar in de eerste plek om te protesteren, niet om de klappen van overijverige agenten op te vangen.
Terwijl alle honderden kinderen eieren gingen gooien.quote:Op vrijdag 23 november 2007 22:57 schreef Adelante het volgende:
[..]
10 politie agenten in amsterdam tegen honderden scholieren...de ME en een waterkanon was inderdaad passender dan de wapenstok
Wat wil je leren dan?quote:Op vrijdag 23 november 2007 23:01 schreef scholierenstaking het volgende:
Tussenuren! als je een tussenuur hebt en daarna heb je nog les dan heb ik al geen zin meer in die les. Lekker loom worden in een tussenuur en dan lekker ongemotiveerd naar de "echte" les. Leer mij gewoon iets of laat me anders naar huis gaan.
Staak daar dan voor.....quote:Op vrijdag 23 november 2007 23:01 schreef scholierenstaking het volgende:
Leer mij gewoon iets.
Herhaal je nou je post?quote:Op vrijdag 23 november 2007 23:01 schreef ethiraseth het volgende:
Ach wat, als je die beelden uit Middelburg (meen ik) zag kregen ze wel een mep, maar die scholieren merkten er niks van. Dus zó hard werd er nu ook weer niet gemept, anders loop je niet vrolijk door na een klap op je rug. Maarja, in Nederland mag de politie niks doen behalve beleefd vragen of ze weg willen gaan en rustig willen doen, dus oh jee als de politie eens keer iets doet. Dan staat het land weer op zijn achterste benen.![]()
eieren gooien valt nog onder ludiek, auto's en gevels vernielen gaat over die grens.quote:Op vrijdag 23 november 2007 23:02 schreef GasTurbine het volgende:
[..]
Terwijl alle honderden kinderen eieren gingen gooien.
Dat vind ik nou ook van mensen die telkens weer worden geflitst. 3e boete = auto afpakken en verplicht meedoen aan ME-oefeningen.quote:Op vrijdag 23 november 2007 23:00 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Wanneer ze niet luisteren, en dat doen pubers 9 van de 10 keer niet, moeten ze maar voelen.
Dat bedoel ik.quote:Op vrijdag 23 november 2007 23:03 schreef Repeat het volgende:
Ongelofelijk. Zoals ik in een ander topic al zei; ze zijn te laf om in te grijpen bij echt tuig en wanneer het nodig is, maar tegen scholieren durven ze wel.
ok.quote:Op vrijdag 23 november 2007 23:05 schreef Adelante het volgende:
[..]
eieren gooien valt nog onder ludiek, auto's en gevels vernielen gaat over die grens.
Wat een vergelijking...quote:Op vrijdag 23 november 2007 23:06 schreef GasTurbine het volgende:
[..]
Dat vind ik nou ook van mensen die telkens weer worden geflitst. 3e boete = auto afpakken en verplicht meedoen aan ME-oefeningen.
Dromen mag altijd natuurlijk!quote:Op vrijdag 23 november 2007 23:06 schreef GasTurbine het volgende:
[..]
Dat vind ik nou ook van mensen die telkens weer worden geflitst. 3e boete = auto afpakken en verplicht meedoen aan ME-oefeningen.
Ok. Ik zal het onthouden.quote:Op vrijdag 23 november 2007 23:04 schreef Rekkie het volgende:
Ik zie werkelijk het probleem niet.
natuurlijk waren het niet allemaal allochtonen stoute kinderen en zaten er ook gewone protestanten tussen, maar als de politie de raddraaiers wil aanhouden moet je niet in de weg gaan lopen of anderzijds hinderenquote:Op vrijdag 23 november 2007 23:07 schreef GasTurbine het volgende:
[..]
ok.
Honderden kinderen vernielden allemaal gevels, met z'n allen. Iedereen deed natuurlijk mee.
quote:
quote:Op vrijdag 23 november 2007 22:42 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Ik ga niet eens is meer reageren hierop, je luistert gewoon totaal niet naar de tegenargumenten.
Nee maar het rare is dat diegene die niets doen altijd met zijn bek vooraan staat en achteraf het hardste janktquote:Op vrijdag 23 november 2007 23:07 schreef GasTurbine het volgende:
[..]
ok.
Honderden kinderen vernielden allemaal gevels, met z'n allen. Iedereen deed natuurlijk mee.
Zoals het al zo vaak is terug gerekend:quote:
Verklaar je nader? Wat is hier dan anders aan?quote:
Als je erbij staat ben je medeplichtig, dus dan verdien je ze net zo hard.quote:Op vrijdag 23 november 2007 23:07 schreef GasTurbine het volgende:
[..]
ok.
Aanhouden??quote:Op vrijdag 23 november 2007 23:10 schreef Adelante het volgende:
[..]
natuurlijk waren het niet allemaal allochtonen stoute kinderen en zaten er ook gewone protestanten tussen, maar als de politie de raddraaiers wil aanhouden moet je niet in de weg gaan lopen of anderzijds hinderen
Niks...quote:Op vrijdag 23 november 2007 23:11 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Doen... en wat denk je er mee te bereiken door dit te onthouden??
Wat denk je ermee te bereiken om te melden dat je geen problemen ziet?quote:Op vrijdag 23 november 2007 23:11 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Doen... en wat denk je er mee te bereiken door dit te onthouden??
Dus ik moet argumenten hebben op het feit dat hij geen problemen ziet?quote:Op vrijdag 23 november 2007 23:12 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Niks...
Dat roept men altijd wanneer men zeer zwak kwa argumenten staat.
Dat is tenminste nog een inhoudelijke mening over het actuele onderwerp waar dit topic over gaat.quote:Op vrijdag 23 november 2007 23:13 schreef GasTurbine het volgende:
[..]
Wat denk je ermee te bereiken om te melden dat je geen problemen ziet?
Ja... 2+ argumenten hebben ? jij had zeker altijd maar 1 argument toen je moest debatteren op school ?quote:Op vrijdag 23 november 2007 23:11 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
[..]
Maar goed, eerst ging het je nog om de kwaliteit van het onderwijs en nu gaat het je erom dat je vrije tijd hoort te hebben en dat de kwaliteit van het onderwijs je feitelijk geen ruk interesseert.....
Bij de politie weten ze ook wel wie ze makkelijk kunnen pakken en bij wie ze op hun tellen moeten passen...quote:Op vrijdag 23 november 2007 23:03 schreef Repeat het volgende:
Ongelofelijk. Zoals ik in een ander topic al zei; ze zijn te laf om in te grijpen bij echt tuig en wanneer het nodig is, maar tegen scholieren durven ze wel.
Als jij tegen je werkgever protesteert, en iemand gooit een baksteen door een ruit, ben jij medeplichtig?quote:Op vrijdag 23 november 2007 23:11 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Als je erbij staat ben je medeplichtig, dus dan verdien je ze net zo hard.
Wanneer iemand gaat roepen dat onthoudt ik, dan heb je 0,0 meer aan argumenten.quote:Op vrijdag 23 november 2007 23:14 schreef GasTurbine het volgende:
[..]
Dus ik moet argumenten hebben op het feit dat hij geen problemen ziet?
Als je erbij staat, je kijkt toe, je doet er niks tegen, je ziet het gebeuren en je doet vervolgens niks om de daders in de kraag te laten vatten ben je hardstikke medeplichtig. Wat snap je daar niet aan, want je hebt straks 80 uur extra in het jaar om erover na te denken.quote:Op vrijdag 23 november 2007 23:15 schreef GasTurbine het volgende:
[..]
Als jij tegen je werkgever protesteert, en iemand gooit een baksteen door een ruit, ben jij medeplichtig?
Yeah right dus jouw vriend pleurt met zn dronken harses een steen tegen de kop van een agent en dat maakt jouw medeplichtig omdat je er bij staatquote:Op vrijdag 23 november 2007 23:11 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Als je erbij staat ben je medeplichtig, dus dan verdien je ze net zo hard.
Nee totaal niet.... maar een blaat reactie geven en hierin trachten dreigend over te komen, slaat sowieso nergens op.quote:Op vrijdag 23 november 2007 23:14 schreef GasTurbine het volgende:
[..]
Dus ik moet argumenten hebben op het feit dat hij geen problemen ziet?
Lees eerst eens dit topic door:quote:Op vrijdag 23 november 2007 23:14 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Dat is tenminste nog een inhoudelijke mening over het actuele onderwerp waar dit topic over gaat.
Wat jij daarop reageert totaal niet.
Dat is gewoon uitlokken.
Dan had je het kunnen voorkomen,.quote:Op vrijdag 23 november 2007 23:17 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Yeah right dus jouw vriend pleurt met zn dronken harses een steen tegen de kop van een agent en dat maakt jouw medeplichtig omdat je er bij staat![]()
Dat dacht ik nou ook net over zijn reactie.quote:Op vrijdag 23 november 2007 23:17 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Nee totaal niet.... maar een blaat reactie geven en hierin trachten dreigend over te komen, slaat sowieso nergens op.
Nergens zeg ik dat je overige reacties niet inhoudelijk zijn.quote:Op vrijdag 23 november 2007 23:18 schreef GasTurbine het volgende:
[..]
Lees eerst eens dit topic door:
Politie Middelburg slaat protest uit elkaar.
Kom daarna terug met jouw reacties op dat ik niet inhoudelijk reageer.
quote:Op vrijdag 23 november 2007 23:17 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Als je erbij staat, je kijkt toe, je doet er niks tegen, je ziet het gebeuren en je doet vervolgens niks om de daders in de kraag te laten vatten ben je hardstikke medeplichtig. Wat snap je daar niet aan, want je hebt straks 80 uur extra in het jaar om erover na te denken.
Te laat..... had je maar een beter doordachte reactie moeten hebben.quote:Op vrijdag 23 november 2007 23:19 schreef GasTurbine het volgende:
Maar laten we het aardig en leuk hebben, aangezien ik deze discussie zonder geflame en moddergegooi wil hebben.
Voor zover ik weet ben ik nog steeds blank, havo-er en kom ik uit een dorp.quote:Op vrijdag 23 november 2007 23:19 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Ik snap dat je liever met je matties bij het station gaat hangen en werkende mensen lastig vallen en naar meisje gaat roepen van: "hey psssst, meisje, psssssst, psssst, meisje psssst" en als ze je dan negeert dat je der kankerhoer noemt en met je matties der uitlacht. Ja leuke "hobbies" hebben jullie tegenwoordig, maar de samenleving is er in meerdere optieken mee gebaad dat ze je langer op school houden.
Inderdaad.quote:Op vrijdag 23 november 2007 23:20 schreef Niek. het volgende:
Als je geen klappen wilt moet je 1. zorgen dat je daar niet bent, 2. zorgen dat je heel snel daar weg gaat. Als je geen van beiden doet, ja dan verdien je die klappen gewoon.
En dan erbij: als je dan wel meteen als medeplichtig zou kunnen worden aangemerkt, dan hadden we nu geen last meer gehad van voetbalrellen.quote:Op vrijdag 23 november 2007 23:21 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Nee dat kun je niet altijd voorkomen.
Waar maak ik je uit voor allochtoon dan?quote:Op vrijdag 23 november 2007 23:22 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Voor zover ik weet ben ik nog steeds blank, havo-er en kom ik uit een dorp.
Als jij dat dreigend ervaart, mijn oprechte excuses. Maar om te reageren in een topic dat je geen probleem ziet, en daarna te reageren dat ik mag dromen, vind ik zelf ook moddergegooi. Aangezien ik maar een fictionele vergelijking maakte.quote:Op vrijdag 23 november 2007 23:20 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Nergens zeg ik dat je overige reacties niet inhoudelijk zijn.
Ik doel alleen op deze domme reactie.... slaat nergens op en is totaal niet inhoudelijk.
Gewoon omdat je het niet eens bent met mij, wil je je statement bewijzen door achterlijk dreigend te reageren.
In dit geval dus lekker blijven staan terwijl je wordt gesommeerd op te donderen en de kruizing vrij te maken.quote:Op vrijdag 23 november 2007 23:24 schreef HenryHill het volgende:
[..]
En dan erbij: als je dan wel meteen als medeplichtig zou kunnen worden aangemerkt, dan hadden we nu geen last meer gehad van voetbalrellen.
Dus nee. Leuk dat je erbij staat, maar je zult toch echt wat verkeerd moeten doen voordat je een straf tegemoet kan zien.
Ja het is net zo een regel zoals iedere burger dient de wet te kennen, whahahah geen1 burger kent de hele wet.quote:Op vrijdag 23 november 2007 23:24 schreef HenryHill het volgende:
[..]
En dan erbij: als je dan wel meteen als medeplichtig zou kunnen worden aangemerkt, dan hadden we nu geen last meer gehad van voetbalrellen.
Dus nee. Leuk dat je erbij staat, maar je zult toch echt wat verkeerd moeten doen voordat je een straf tegemoet kan zien.
Alsof dat nieuw is, vijf jaar geleden had je ook soms al 12 tussenuren per week.quote:Op vrijdag 23 november 2007 22:29 schreef scholierenstaking het volgende:
In deze roosters hebben de leerlingen soms wel vijftien tussenuren waarin geen les wordt gegeven!
*1 woord dat door allochtonen gebruikt wordtquote:Op vrijdag 23 november 2007 23:19 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Ik snap dat je liever met je matties*1 bij het station gaat hangen *3en werkende mensen lastig vallen en naar meisje gaat roepen van: "hey psssst, meisje, psssssst, psssst, meisje psssst" *2en als ze je dan negeert dat je der kankerhoer*2 noemt en met je matties*1 der uitlacht. Ja leuke "hobbies" hebben jullie tegenwoordig, maar de samenleving is er in meerdere optieken mee gebaad dat ze je langer op school houden.
Kijk nu ga je weer te ver in het overdrijven, waar heb ik jou ooit bedreigd? Als ik zeg dat ik het zal onthouden, betekent het niet dat ik je in elkaar sla/overrijdt/eieren naar je gooi als ik je op straat tegenkom.quote:Op vrijdag 23 november 2007 23:22 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Te laat..... had je maar een beter doordachte reactie moeten hebben.
Maar ik zal niet meer op je reageren..... straks ga je nog dreigen dat je weet waar mijn huis woont.
Ah, HaRDCoRe for LiVe !quote:Op vrijdag 23 november 2007 23:19 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Ik snap dat je liever met je matties bij het station gaat hangen en werkende mensen lastig vallen en naar meisje gaat roepen van: "hey psssst, meisje, psssssst, psssst, meisje psssst" en als ze je dan negeert dat je der kankerhoer noemt en met je matties der uitlacht. Ja leuke "hobbies" hebben jullie tegenwoordig, maar de samenleving is er in meerdere optieken mee gebaad dat ze je langer op school houden.
Dan heb je dus mooi de tijd om huiswerk te maken.quote:Op vrijdag 23 november 2007 22:29 schreef scholierenstaking het volgende:
In deze roosters hebben de leerlingen soms wel vijftien tussenuren waarin geen les wordt gegeven!]
godverdomme, weer zo'n simpele ziel die deze discussie wilt starten. Zal ik het einde maar even aan je verklappen, je verliest. Er zijn genoeg topics hier over, UTFS.quote:Op vrijdag 23 november 2007 23:27 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ja het is net zo een regel zoals iedere burger dient de wet te kennen, whahahah geen1 burger kent de hele wet.
Op een kruising staan en gesommeerd worden om weg te gaan omdat je het verkeer ontregelt is wel even wat anders dan met je handen in je zakken bij een gebouw staan en vervolgens in de kraag gevat worden omdat een ander een baksteen door de ruit tieft.quote:Op vrijdag 23 november 2007 23:26 schreef Rekkie het volgende:
[..]
In dit geval dus lekker blijven staan terwijl je wordt gesommeerd op te donderen en de kruizing vrij te maken.
Wel als je de eerste 2 uur les heb dan 3 tussenuren en dan 4 uur les zodat je het huiswerk van die 4 uur les nog steeds thuis moet maken aangezien je bij sommige vakken niet vooruit kan werken.quote:Op vrijdag 23 november 2007 23:29 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dan heb je dus mooi de tijd om huiswerk te maken.
Dus is er ook geen excuus dat je daar geen tijd voor hebt.
Oja klopt ja mensen met een andere mening zijn altijd domquote:Op vrijdag 23 november 2007 23:29 schreef Bob-B het volgende:
[..]
godverdomme, weer zo'n simpele ziel die deze discussie wilt starten. Zal ik het einde maar even aan je verklappen, je verliest. Er zijn genoeg topics hier over, UTFS.
Beetje jammer dat je een foto nodig hebt om me te bashen, maar goed vrind, ga je gang zou ik zeggen. Nee ik zit al bij de KL, ik heb hiervoor in 6 jaar tijd mijn gymnasium gehaald, met tussenuren en al en heb makkelijk de 1040 uur gehaald in het jaar. Ik weet dan ook beter dan jullie hoe dat is en wat ik er aan heb gehad. Zou je me nu dan kunnen vertellen wat een kaal geschoren hoofd met hardcore heeft te maken?quote:Op vrijdag 23 november 2007 23:29 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Ah, HaRDCoRe for LiVe !
[ afbeelding ]
En jij gaat bij de KL?
Inderdaad, op mijn inhoudelijke reacties in het vorige topicwerd ook niet gereageerd, dus ik kap er ook maar mee.quote:Op vrijdag 23 november 2007 23:32 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Oja klopt ja mensen met een andere mening zijn altijd dom![]()
Maar ik hou er over op ik verlies idd toch.
Gossie, dan heb je dus nog maar voor 1 vak huiswerk...quote:Op vrijdag 23 november 2007 23:31 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Wel als je de eerste 2 uur les heb dan 3 tussenuren en dan 4 uur les zodat je het huiswerk van die 4 uur les nog steeds thuis moet maken aangezien je bij sommige vakken niet vooruit kan werken.
Helemaal niets, vandaar dat ik er hardcore for live bij had gezet, jouw allochtoon getinte posting heeft toch ook niets te maken met het feit dat jij aan iemands nick en usericon denkt dat iemand Marokkaan is?quote:Op vrijdag 23 november 2007 23:32 schreef Bob-B het volgende:
wat een kaal geschoren hoofd met hardcore heeft te maken?
Tuurlijk joh .. jij hebt de 1040 toen gehaalt toen die regel er nog niet wasquote:Op vrijdag 23 november 2007 23:32 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Beetje jammer dat je een foto nodig hebt om me te bashen, maar goed vrind, ga je gang zou ik zeggen. Nee ik zit al bij de KL, ik heb hiervoor in 6 jaar tijd mijn gymnasium gehaald, met tussenuren en al en heb makkelijk de 1040 uur gehaald in het jaar. Ik weet dan ook beter dan jullie hoe dat is en wat ik er aan heb gehad. Zou je me nu dan kunnen vertellen wat een kaal geschoren hoofd met hardcore heeft te maken?
Ja dat soort mensen denken altijd waren ze maar niet zo dom dan hadden ze een andere mening gehad nl dezelfde als mij, die mensen snappen niet dat mensen een andere mening hebben en doen het dan maar af als dom.quote:Op vrijdag 23 november 2007 23:33 schreef GasTurbine het volgende:
[..]
Inderdaad, op mijn inhoudelijke reacties in het vorige topicwerd ook niet gereageerd, dus ik kap er ook maar mee.
Leuk om modder gegooid te hebben.
Weer wat anders dan eieren en bussen.
Nee ik had natuurlijk niet eerst in zijn fobo gekeken voordat ik een post maakte op het randje. Toch grappig dat jij mijn indruk van de jeugd in zijn algemeen betrekt op buitenlanders en dan marokkanen in het bijzonder.quote:Op vrijdag 23 november 2007 23:35 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Helemaal niets, vandaar day ik er hardcore for live bij had gezet, jouw allochtoon getinte posting heeft toch ook niets te maken met het feit dat jij aan iemands nick en usericon denkt dat iemand Marokkaan is?
Die logica snap ik nietquote:Op vrijdag 23 november 2007 23:34 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Gossie, dan heb je dus nog maar voor 1 vak huiswerk...
Denk je dat mijn rooster mooi op elkaar aansloot? Ze deden het meest hun best voor de havo om de lessen aansluitend te laten zijn, want die gingen het meest lopen kutten op school tijdens tussenuren. Nee vent, ik heb menig dag van kwart over acht tot over vieren op school mogen slijten.quote:Op vrijdag 23 november 2007 23:36 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Tuurlijk joh .. jij hebt de 1040 toen gehaalt toen die regel er nog niet was![]()
Ik ook niet dus roep ook niet vanuit het niets iets in de vermeende straattaal van de schrijver.quote:Op vrijdag 23 november 2007 23:37 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Nee ik had natuurlijk niet eerst in zijn fobo gekeken voordat ik een post maakte op het randje.
Jij gaf mij direct die indruk door je schrijfseltje.quote:Toch grappig dat jij mijn indruk van de jeugd in zijn algemeen betrekt op buitenlanders en dan marokkanen in het bijzonder.
en dat is de reden waarom er nog steeds 1040 uur aan school gegeven moet worden.quote:
Heb je de laatste jaren in afghanistan gezeten ofzo? Hoe een vertekent beeld van de jeugd kan je hebben zegquote:Op vrijdag 23 november 2007 23:37 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Nee ik had natuurlijk niet eerst in zijn fobo gekeken voordat ik een post maakte op het randje. Toch grappig dat jij mijn indruk van de jeugd in zijn algemeen betrekt op buitenlanders en dan marokkanen in het bijzonder.
Nu kan je er omheen lullen, maar wat heb je tegen marokkanen en andere buitenlanders?quote:Op vrijdag 23 november 2007 23:38 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Ik ook niet dus roep ook niet vanuit het niets iets in de vermeende straattaal van de schrijver.
[..]
Jij gaf mij direct die indruk door je schrijfseltje.
quote:Op vrijdag 23 november 2007 23:29 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Ah, HaRDCoRe for LiVe !
[ afbeelding ]
En jij gaat naar Afghanistan?
Kon je ook niet meekomen op school maar vonden ze bij jou dat je een echte vent moest worden en hebben ze je het leger ingelult?
En jij denkt dat wij niet tot 10 voor half 5 op school zitten en dan nog lekker een dikke 45 min naar huis moeten fietsen?quote:Op vrijdag 23 november 2007 23:38 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Denk je dat mijn rooster mooi op elkaar aansloot? Ze deden het meest hun best voor de havo om de lessen aansluitend te laten zijn, want die gingen het meest lopen kutten op school tijdens tussenuren. Nee vent, ik heb menig dag van kwart over acht tot over vieren op school mogen slijten.
Dit dus, maarja hun deert die regel niet he, zij hebben al op school gezeten.quote:Op vrijdag 23 november 2007 23:41 schreef HenryHill het volgende:
Verbazingwekkend hoe sommige "volwassenen" menen dat scholieren maar niet zo moeten zeuren dat ze een complete werkdag op school moeten zitten, terwijl zijzelf van ze lang zal ze leven niet dat aantal uren in een schoolgebouw hebben gezeten. En er impliciet vanuitgaan dat langer in een schoolgebouw aanwezig zijn automatisch betekent dat het beter is voor je ontwikkeling.
Ik zal dikgedrukt even aangeven wat ik zou denken.quote:Op vrijdag 23 november 2007 23:36 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ja dat soort mensen denken altijd: "Waren ze maar niet zo dom, dan hadden ze een andere mening gehad, namelijk dezelfde als ik. Deze mensen snappen niet dat andere mensen een andere mening hebben en doen het dan maar af als dom.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik ook, elke dag, en ik had een hoop tussenuren, maar ook de vrijheid om in die tijd iets nuttigs te doen. Da's wat anders dan verplicht in een hok zitten en niet naar de mediatheek mogen omdat daar niet genoeg plek is, of verplicht stil in een hok zitten en niet over het groepswerkstuk of de spreekbeurt mogen overleggen met je groepje.quote:Op vrijdag 23 november 2007 23:38 schreef Bob-B het volgende:
Denk je dat mijn rooster mooi op elkaar aansloot? Ze deden het meest hun best voor de havo om de lessen aansluitend te laten zijn, want die gingen het meest lopen kutten op school tijdens tussenuren. Nee vent, ik heb menig dag van kwart over acht tot over vieren op school mogen slijten.
Dus je bent eigenlijk aan het staken tegen de regering, omdat je ouders het verrotten om in een stad te gaan wonenquote:Op vrijdag 23 november 2007 23:42 schreef MouzurX het volgende:
[..]
En jij denkt dat wij niet tot 10 voor half 5 op school zitten en dan nog lekker een dikke 45 min naar huis moeten fietsen?
Ik zeg toch helemaal niet dat 'álle jongens die bij de landmacht zitten dom zijn..quote:Op vrijdag 23 november 2007 23:41 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Alsof er alleen domme jongens in het leger zitten, dat is pas een domme opmerking.
Ik ken toevallig gasten uit het leger en dom zijn ze zeker niet dus waar heb je het over?
Racist! Je ontwijkt de vraag!quote:Op vrijdag 23 november 2007 23:46 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Ik zeg toch helemaal niet dat 'álle jongens die bij de landmacht zitten dom zijn..
Ah, vandaar dat de jeugd vandaag lawaai makend door de winkelstraat heen draafde, ik had weer ff wat gemist schijnbaar.quote:Op vrijdag 23 november 2007 23:18 schreef GasTurbine het volgende:
[..]
Lees eerst eens dit topic door:
Politie Middelburg slaat protest uit elkaar.
Kom daarna terug met jouw reacties op dat ik niet inhoudelijk reageer.
Rij op een bermbom ofzo.quote:Op vrijdag 23 november 2007 23:45 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Dus je bent eigenlijk aan het staken tegen de regering, omdat je ouders het verrotten om in een stad te gaan wonen? Geniale vorm van afschuiven!
Klopt. Wat ik schreef over mijn school, die steeds in de top 10 stond met uitstekende examenresultaten, dat ging over de pre-1040-tijd. Leerlingen kregen veel minder les dan dat, maar slaagden met vlag en wimpel.quote:Op vrijdag 23 november 2007 23:41 schreef HenryHill het volgende:
Verbazingwekkend hoe sommige "volwassenen" menen dat scholieren maar niet zo moeten zeuren dat ze een complete werkdag op school moeten zitten, terwijl zijzelf van ze lang zal ze leven niet dat aantal uren in een schoolgebouw hebben gezeten. En er impliciet vanuitgaan dat langer in een schoolgebouw aanwezig zijn automatisch betekent dat het beter is voor je ontwikkeling.
Hoe denk je dat je het straks gaat redden wanneer je echt moet gaan werken?quote:Op vrijdag 23 november 2007 23:42 schreef MouzurX het volgende:
[..]
En jij denkt dat wij niet tot 10 voor half 5 op school zitten en dan nog lekker een dikke 45 min naar huis moeten fietsen?
quote:Op vrijdag 23 november 2007 23:44 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Ik zal dikgedrukt even aangeven wat ik zou denken.Dat weet ik zelf ook wel, ben op mn 17e gaan werken en heb dus niet echt een goeie opleiding, daarom doe ik nu een opleiding( en werk er 32 uur bij) om het alsnog te leren.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus jij hoeft me echt niets nieuws te vertellen.
quote:Op vrijdag 23 november 2007 23:19 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Neen, jij gaf een voorbeeldje waarin het byzonder duidelijk was op welke jongeren je doelde.quote:
Dan zou jij juist moeten uitdragen hoe belangrijk is om gewoon fucking hard je best te doen op de middelbare school. Studeren kan altijd nog zonder dat iemand je vreemd aankijkt, maar naar de middelbare school is toch echt wel het leukste als je dat in je puberteit doetquote:Op vrijdag 23 november 2007 23:48 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Dat weet ik zelf ook wel, ben op mn 17e gaan werken en heb dus niet echt een goeie opleiding, daarom doe ik nu een opleiding( en werk er 32 uur bij) om het alsnog te leren.
Dus jij hoeft me echt niets nieuws te vertellen.
Nee dat is waar, maar het leek wel zo door je opmerking.quote:Op vrijdag 23 november 2007 23:46 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Ik zeg toch helemaal niet dat 'álle jongens die bij de landmacht zitten dom zijn..
Dan ben ik volwassen en lukt mij dat.quote:Op vrijdag 23 november 2007 23:48 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Hoe denk je dat je het straks gaat redden wanneer je echt moet gaan werken?
Dat zijn opgekropte gevoelens die eruit komenquote:
Ja daar heb je helemaal gelijk inquote:Op vrijdag 23 november 2007 23:50 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Dan zou jij juist moeten uitdragen hoe belangrijk is om gewoon fucking hard je best te doen op de middelbare school. Studeren kan altijd nog zonder dat iemand je vreemd aankijkt, maar naar de middelbare school is toch echt wel het leukste als je dat in je puberteit doet
Heel stoer. Alleen lijkt men in de politiek al 20 jaar te denken dat onderwijs een sluitpost is in de begroting, en dat het niveau -na zoveel jaar korten op vanalles en nog wat- wel weer omhoog gekrikt kan worden door iets te roepen als "leerlingen moeten vanaf nu 80 uur meer les krijgen per jaar!".quote:Op vrijdag 23 november 2007 23:47 schreef AchJa het volgende:
[..]
Ah, vandaar dat de jeugd vandaag lawaai makend door de winkelstraat heen draafde, ik had weer ff wat gemist schijnbaar.
Scholieren die staken...Heel hard weer het klaslokaal intrappen. Vroegah deden de leraren dat gewoon zelf en kwamen ze er een stuk ellendiger vanaf.
Sorry, maar wanneer je er nu al niet tegen kan om onder druk te presteren hoe wil je dat later dan doen?quote:Op vrijdag 23 november 2007 23:50 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Dan ben ik volwassen en lukt mij dat.
Als het aan jullie lag zou een kleuter al 40 uur in de week op de kleuterschool aan het leren zijn![]()
Beetje jammer dat je m'n foto weghaalt, ik hoopte eigenlijk dat er een modje zou langskomen, want die weet ook dat het volgens de policy niet de bedoeling is. Verder is die opmerking eronder extra bijzetten dan ook niet bijzonder intelligent, vooral niet als de volgende post van mij leest dat ik gewoon mijn gymnasium diploma N&T met ec1 erbij heb gehaald in de zes jaar die ervoor staan, dus om mij nou dom te noemen...nee zo zie ik mezelf nietquote:Op vrijdag 23 november 2007 23:49 schreef Loedertje het volgende:
[..]
[..]
Neen, jij gaf een voorbeeldje waarin het byzonder duidelijk was op welke jongeren je doelde.
/ignore Netsplitterquote:Op vrijdag 23 november 2007 23:52 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Sorry, maar wanneer je er nu al niet tegen kan om onder druk te presteren hoe wil je dat later dan doen?
Makkelijk om me te negeren he wanneer ik een punt heb...quote:
Dus dan wens je me maar dood? Beetje vreemd als je de discussie/verbaal geweld het hoofd niet kan bieden.quote:Op vrijdag 23 november 2007 23:51 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Dat zijn opgekropte gevoelens die eruit komen![]()
Wat let je, je hoeft niet in de kantine te zitten. Pak je fiets en ga naar de kroeg, niemand die je tegen houdt of mist.quote:Op vrijdag 23 november 2007 22:40 schreef scholierenstaking het volgende:
Ik ken ook hele domme bekrompen wereldvreemde wereldverbeteraars met een Universitaire opleiding dus wat je opleiding nu met algemene domheid te maken heeft begrijp ik niet.quote:Op vrijdag 23 november 2007 23:53 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Beetje jammer dat je m'n foto weghaalt, ik hoopte eigenlijk dat er een modje zou langskomen, want die weet ook dat het volgens de policy niet de bedoeling is.
En denk je dat dat lagshuppelende modje zich druk gaat maken om het eit dat jij jezelf wilde etaleren op het internet ?
[quote]Verder is die opmerking eronder extra bijzetten dan ook niet bijzonder intelligent, vooral niet als je in de volgende post van mij leest dat ik gewoon mijn gymnasium diploma N&T met ec1 erbij heb gehaald in de zes jaar die ervoor staan, dus om mij nou dom te noemen...nee zo zie ik mezelf niet
Boehoehoe, je typt toch gewoon dat ik niet kon meekomen op school, of ga je het stukje nou voor de vijfde keer aanpassen zodat andere denken dat je een strakke opmerking maakt?quote:Op vrijdag 23 november 2007 23:56 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Ik ken ook hele domme bekrompen wereldvreemde wereldverbeteraars met een Universitaire opleiding dus wat je opleiding nu met algemene domheid te maken heeft begrijp ik niet.
Dat je later onder de plak zit bij je vrouw en je baas wil niet zeggen dat het een goed idee is om daar nu maar vast mee te beginnen, want "dan kun je er vast aan wennen".quote:Op vrijdag 23 november 2007 23:52 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Sorry, maar wanneer je er nu al niet tegen kan om onder druk te presteren hoe wil je dat later dan doen?
Okquote:Op vrijdag 23 november 2007 23:52 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ja daar heb je helemaal gelijk in![]()
Ik keur deze actie ook helemaal niet goed.
Ik kan soms alleen een beetje boos worden als de politie hier gelijk wel ingrijpt en dat ze dat niet in andere gevallen doen.
Dat neemt niet weg dat wat die scholieren doen nergens op slaat.
Zitten ze dan niet onder hun niveau te werken?quote:Op vrijdag 23 november 2007 22:54 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Je komt nu echt over als zo'n bejaarde die van toesters noch bellen weet m.b.t. de huidige praktijk, de kreet *wat doe ik nog op school, verveel mij dood* hoor je vaak.
Dat gevoel heb ik ook vaak. Je zou voor de grap de lesboeken van vmbo en mbo opleidingen eens moeten doorbladeren, het lijken stripboeken (alhoewel er in de textballonnetjes op 1 pagina meer text staat dan op de bladzijde van een schoolboek.quote:Op vrijdag 23 november 2007 23:59 schreef AchJa het volgende:
[..]
Zitten ze dan niet onder hun niveau te werken?
Hoe kan je nou zwaar onderricht zijn op een school die al 10 jaar in de top 10 staat ....quote:Op vrijdag 23 november 2007 22:48 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Durf je vakkenpakket uit te breiden en je horizon te verbreden, koop een laptop en ga je richten op een carriere in de game industrie, maar ga niet onze tijd verneuken met je zielige staking. Uiteindelijk ben jij degene die zwaar onderricht is en daardoor onze positie op de wereldmarkt naar de tering helpt. Mijn economische welvaart incluus. Droeftoeter.
Volgens mij kan je je posting maar 1 keer aanpassen , zal het eens proberenquote:
Juistem.quote:Op vrijdag 23 november 2007 23:57 schreef Black-Death het volgende:
(...) Het LAKS en de leelringenraden die daarbij zijn aangesloten willen niet die 960 lesuren zodat we meer vrije tijd hebben, we willen die onderwijstijd verlagen om op die manier de kwaliteit van het onderwijs te waarborgen.
Ik zal jullie schetsen hoe het hier op school gaat. Zelf zit ik in 6VWO, heb dertien tussenuren. In die tussenuren is er één geschikte ruimte (soms twee, een klein lokaaltje), waar mensen huiswerk kunnen gaan maken. Het is eerder regel dan uitzondering dat die zaal stampevol zit en met maar één begeleider is dat gewoon geen goede onderwijstijd. Dat er scholen zijn die hun leerlingen pallets laten bouwen of dozen laten vouwen laat ik dan nog even buiten beschouwing.
Het gaat erom dat de kwaliteit van het onderwijs gewaarborgd wordt, want nu gaat het hard achteruit.
Ja klopt, tuurlijk als mensen de boel slopen horen ze te worden aangepakt.quote:Op vrijdag 23 november 2007 23:58 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Okdan zitten we op dezelfde lijn want natuurlijk moet de politie ook zo ingrijpen bij andere incidenten, maar neemt niet weg dat het wel terecht is en dat de scholieren vandaag gewoon pech hadden.
Op de meeste scholen mag je niet van het schoolterrein af.quote:Op vrijdag 23 november 2007 23:55 schreef AchJa het volgende:
[..]
Wat let je, je hoeft niet in de kantine te zitten. Pak je fiets en ga naar de kroeg, niemand die je tegen houdt of mist.
Een heleboel wel ja, en het ergste is: die zitten op het VWO. Hoger kan nietquote:Op vrijdag 23 november 2007 23:59 schreef AchJa het volgende:
Zitten ze dan niet onder hun niveau te werken?
Anders doe je even of je me voor de gek kan houdenquote:Op zaterdag 24 november 2007 00:01 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Volgens mij kan je je posting maar 1 keer aanpassen , zal het eens proberen
Enne, 15 jaar geleden ook al.quote:Op vrijdag 23 november 2007 23:27 schreef Bolkesteijn het volgende:
Alsof dat nieuw is, vijf jaar geleden had je ook soms al 12 tussenuren per week.
Juist aan ons om de jeugd daarvan te doordringen, ik vond school ook verrot, maar ben nu wel blij met dat papiertje, want kan alles waar ik zin in heb doen!quote:Op zaterdag 24 november 2007 00:03 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ja klopt, tuurlijk als mensen de boel slopen horen ze te worden aangepakt.
Maar het is hier ook zo zoals ik in het vorige topic zei dat je hier verschillende groepen hebt, de ene groep krijgt een boete wegens ordeverstoring en de andere groep niet, de politie moet 1 lijn trekken.
(en trouwens mn taalgebruik komt nu ook door de wodka, dan let ik daar niet zo op)
Maar het is echt belangrijk om gewoon door te leren zolang het kan, ik heb nu gelukkig een goeie baan maar dat heeft lang geduurd, zonder diploma bereik je niks, dat zie ik nu in toen waren andere dingen belangrijker.
Dus ik heb gewoon enorm geluk gehad met elk jaar 2/3 tussenuren en nu 5?quote:
JAquote:Op zaterdag 24 november 2007 00:10 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Dus ik heb gewoon enorm geluk gehad met elk jaar 2/3 tussenuren en nu 5?
(havo-5, ik val nog buiten het nieuwe leren dus ik heb al dat gezeur niet van speciale lessen met alle klassen bij elkaar zitten in de aula enz. wel meer lessen in de vorm van, wanneer vroeger iedereen die niet moest debatteren naar huis mocht moeten we er nu bij blijven zitten)
Ja is echt belangrijk, ik heb alleen maar kutbaantjes gehad waar je bijna niets mee verdient en er gewoon weer uit gegooit wordt als je het vuile werk hebt opgeknapt, that sucks.quote:Op zaterdag 24 november 2007 00:08 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Juist aan ons om de jeugd daarvan te doordringen, ik vond school ook verrot, maar ben nu wel blij met dat papiertje, want kan alles waar ik zin in heb doen!
Maar je snapt dat "het is belangrijk dat je je diploma haalt" niet hetzelfde is als "het is belangrijk dat je 80 uur extra per jaar in een klaslokaal spendeert"?quote:Op zaterdag 24 november 2007 00:08 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Juist aan ons om de jeugd daarvan te doordringen, ik vond school ook verrot, maar ben nu wel blij met dat papiertje, want kan alles waar ik zin in heb doen!
En dan kan het zover gaan dat zelfs de beste jongetjes van de klas moeten vrezen voor hun eindexamen. Dat allemaal omdat de meeste toekomstige studenten te stom zijn om het VWO te volgen.quote:Op zaterdag 24 november 2007 00:04 schreef thaleia het volgende:
[..]
Een heleboel wel ja, en het ergste is: die zitten op het VWO. Hoger kan niet![]()
Tja als je de exameneisen steeds verder omlaag schroeft en vervolgens de kids verplicht om veel meer uren op school te zitten dan wij destijds hoefden kun je op je vingers natellen dat het gros zich gigantisch gaat vervelen.
Het is belangrijk om je te beseffen dat er veel geld aan onderwijs wordt uitgegeven en dat als je school geld krijgt om jou op te leiden á 1040 uur per jaar in de onderbouw, 1000 uur in de bovenbouw en zo'n 700 uur in het examenjaar dat ze er dan niet mee weg mogen komen dat ze je maar 800 uur per jaar bezig houden. Dan maken scholen dus misbruik van belastinggeld en dan is het niet meer dan terecht dat de regering hier op toeziet. Dus de scholieren zouden moeten actievoeren tegen hun schooldirectie en niet tegen de regering die het beste met hen voorheeft qua opleiding.quote:Op zaterdag 24 november 2007 00:13 schreef HenryHill het volgende:
[..]
Maar je snapt dat "het is belangrijk dat je je diploma haalt" niet hetzelfde is als "het is belangrijk dat je 80 uur extra per jaar in een klaslokaal spendeert"?
Als je van die lessen echt iets leert is het juist goed, ik hoop daarom ook dat het niet opgevuld gaat worden met lessen waar je niets aan hebt.quote:Op zaterdag 24 november 2007 00:13 schreef HenryHill het volgende:
[..]
Maar je snapt dat "het is belangrijk dat je je diploma haalt" niet hetzelfde is als "het is belangrijk dat je 80 uur extra per jaar in een klaslokaal spendeert"?
Ingeroosterde tussenuren in de week.quote:Op zaterdag 24 november 2007 00:12 schreef Bob-B het volgende:
elk jaar 2/3 tussen uren en nu maar 5 is verrot weinig vent, wat zeik je? dat is 1 tussenuur in de acht weken!
Dus je loopt gewoon te rellen om niks?quote:Op zaterdag 24 november 2007 00:16 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Ingeroosterde tussenuren in de week.
Ik zeur ook niet over mijn eigen situatie, maar over die van alle leerlingen die een jaar/2 jaar jonger zijn.
En? Je gaat me niet vertellen dat jullie niet vindingrijk genoeg zijn om daar een mouw aan te passen of wel dan, komop zeg. En als het jullie idd niet lukt om ongemerkt dat terrein af te komen dan verdienen jullie het gewoon om in de kantine te lamballen.quote:Op zaterdag 24 november 2007 00:03 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Op de meeste scholen mag je niet van het schoolterrein af.
Relnicht dus.quote:Op zaterdag 24 november 2007 00:16 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Ingeroosterde tussenuren in de week.
Ik zeur ook niet over mijn eigen situatie, maar over die van alle leerlingen die een jaar/2 jaar jonger zijn.
Waar zeg ik dat ik meeliep met die ongeorganiseerde "staking" ?quote:Op zaterdag 24 november 2007 00:18 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Dus je loopt gewoon te rellen om niks?![]()
En je krijgt veel meer rommel op de universiteit waardoor de universiteiten zich weer met een na-selectie bezig moeten gaan houden omdat anders de helft van de studenten na 10 jaar nog maar halverwege z'n studie is.quote:Op zaterdag 24 november 2007 00:04 schreef thaleia het volgende:
Een heleboel wel ja, en het ergste is: die zitten op het VWO. Hoger kan niet![]()
Tja als je de exameneisen steeds verder omlaag schroeft en vervolgens de kids verplicht om veel meer uren op school te zitten dan wij destijds hoefden kun je op je vingers natellen dat het gros zich gigantisch gaat vervelen.
Bij ons mag je er gewoon af... onze school is havo/vwo oftewel het meerdendeel van de jongeren kan zich wel gedragen en zorgt niet voor overlast.quote:Op zaterdag 24 november 2007 00:18 schreef AchJa het volgende:
[..]
En? Je gaat me niet vertellen dat jullie niet vindingrijk genoeg zijn om daar een mouw aan te passen of wel dan, komop zeg. En als het jullie idd niet lukt om ongemerkt dat terrein af te komen dan verdienen jullie het gewoon om in de kantine te lamballen.
Nou, maak je borst maar nat, want dat is precies wat er gaat gebeuren. De leerlingen krijgen gewoon meer "zelfstudieuren", waarin ze "begeleid" huiswerk mogen doen. Want leerlingen moeten dan misschien wel meer lesuren krijgen, maar er moeten natuurlijk wel leraren zijn die tijd hebben om ook daadwerkelijk les te geven in die uren. En zolang er daarvoor geen geld wordt uitgetrokken krijg je zo'n halfslachtige oplossing die beide partijen (schoolbudget en politiek) tevreden probeert te houden, maar de doelgroep (=de leerlingen) niet helpt.quote:Op zaterdag 24 november 2007 00:15 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Als je van die lessen echt iets leert is het juist goed, ik hoop daarom ook dat het niet opgevuld gaat worden met lessen waar je niets aan hebt.
Ze komen er nu óók mee weg dus dat lukt hen strax ook wel weer.quote:Op zaterdag 24 november 2007 00:15 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Het is belangrijk om je te beseffen dat er veel geld aan onderwijs wordt uitgegeven en dat als je school geld krijgt om jou op te leiden á 1040 uur per jaar in de onderbouw, 1000 uur in de bovenbouw en zo'n 700 uur in het examenjaar dat ze er dan niet mee weg mogen komen dat ze je maar 800 uur per jaar bezig houden. Dan maken scholen dus misbruik van belastinggeld en dan is het niet meer dan terecht dat de regering hier op toeziet. Dus de scholieren zouden moeten actievoeren tegen hun schooldirectie en niet tegen de regering die het beste met hen voorheeft qua opleiding.
Is de jeugd dan plotseling zo slim geworden? (kan ik me bijna niet voorstellen) Of is het niveau van het onderwijs dan schrikbarend gekelderd?quote:Op zaterdag 24 november 2007 00:04 schreef thaleia het volgende:
[..]
Achja, vorig jaar m'n diploma gehaald. Ik heb nooit, maar dan ook nooit, de behoefte gehad om te klagen over het onderwijssysteem. Ik had tijd zat voor praktische opdrachten, profielwerkstuk en andere taken, dit kon ik allemaal in schooltijd uitvogelen.quote:Op zaterdag 24 november 2007 00:15 schreef Black-Death het volgende:
*zucht* Ik word zo moe van alle reeds afgestudeerden die het allemaal zo goed weten - no offence, maar de meesten daarvan hebben zich totaal niet ingeleefd in de situatie. Ik hoorde iemand zeggen dat leerlingen die staken, vroeger keihard zouden worden aangepakt etc. Leuk, maar dat is vroeger. Dit is nu 2007 en dan gaan de zaken anders, face it.
Komt overigens bij dat de overkoepelende directie van de Maastrichtse scholen onze landelijke (en regionale) acties steunden.
K, zal eens kijken of ik bij iemand zo'n boek kan inzien. Mischien valt er nog wat de lachen dan.quote:Op zaterdag 24 november 2007 00:00 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Dat gevoel heb ik ook vaak. Je zou voor de grap de lesboeken van vmbo en mbo opleidingen eens moeten doorbladeren, het lijken stripboeken (alhoewel er in de textballonnetjes op 1 pagina meer text staat dan op de bladzijde van een schoolboek.
Opkomen voor anderen doen jullie niet aan he? individualisme ten top.quote:
Oh nu reageer je wel op mij??quote:Op zaterdag 24 november 2007 00:26 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Opkomen voor anderen doen jullie niet aan he? individualisme ten top.
Het niveau is gekelderd. Zie cijfercompensatieregelingen, weken vrij voor toetsweken enzo. Je moet gewoon in staat zijn in een keer een toets te leren. Tegenwoordig krijg je daar nog vrij voor ookquote:Op zaterdag 24 november 2007 00:25 schreef AchJa het volgende:
[..]
Is de jeugd dan plotseling zo slim geworden? (kan ik me bijna niet voorstellen) Of is het niveau van het onderwijs dan schrikbarend gekelderd?
Je ging hem toch negeren?quote:Op zaterdag 24 november 2007 00:26 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Opkomen voor anderen doen jullie niet aan he? individualisme ten top.
Je moet de examens van vmbo-b is maken.... kinderen van de basisschool kunnen daar nog een voldoende voor halen .. oke misschien iets overdreven maar met 1 a 2 jaar brugklas is zon examen een eitje.quote:Op zaterdag 24 november 2007 00:26 schreef AchJa het volgende:
[..]
K, zal eens kijken of ik bij iemand zo'n boek kan inzien. Mischien valt er nog wat de lachen dan.
Nou dan, wat valt er te miepen. Ga gewoon dat terrein af en vermaak je in die tussenuren, wat is het probleem.quote:Op zaterdag 24 november 2007 00:25 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Bij ons mag je er gewoon af... onze school is havo/vwo oftewel het meerdendeel van de jongeren kan zich wel gedragen en zorgt niet voor overlast.
Plus het feit dat je altijd cijferverhoging krijgt als je een dans- of muziekopleiding volgt. Vriendjespolitiek.quote:Op zaterdag 24 november 2007 00:28 schreef dubidub het volgende:
[..]
Het niveau is gekelderd. Zie cijfercompensatieregelingen, weken vrij voor toetsweken enzo. Je moet gewoon in staat zijn in een keer een toets te leren. Tegenwoordig krijg je daar nog vrij voor ook
Volgens mij kunnen jullie nog wel een paar jaar naar schoolquote:Op zaterdag 24 november 2007 00:28 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Je ging hem toch negeren?
Eerst doodwensen uitdelen, toen bekennen dat je gewoon maar dom meeloopt te rellen en nu nog geeneens consequent durven te zijn.
Nee, we voeren bewust geen actie tegen de schoolleiding. Ik heb een aantal gesprekken gehad met onze schooldirectie en telkens gaat het maar om 1 ding; de scholen hebben simpelweg niet genoeg geld om die onderwijstijd goed in te vullen. Dan moeten we dus naar Den Haag. Dat is ook de reden dat we toestemming en verlof kregen van de directie.quote:Op zaterdag 24 november 2007 00:15 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Het is belangrijk om je te beseffen dat er veel geld aan onderwijs wordt uitgegeven en dat als je school geld krijgt om jou op te leiden á 1040 uur per jaar in de onderbouw, 1000 uur in de bovenbouw en zo'n 700 uur in het examenjaar dat ze er dan niet mee weg mogen komen dat ze je maar 800 uur per jaar bezig houden. Dan maken scholen dus misbruik van belastinggeld en dan is het niet meer dan terecht dat de regering hier op toeziet. Dus de scholieren zouden moeten actievoeren tegen hun schooldirectie en niet tegen de regering die het beste met hen voorheeft qua opleiding.
Dat is nieuw voor mij, leg uit?quote:Op zaterdag 24 november 2007 00:29 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Plus het feit dat je altijd cijferverhoging krijgt als je een dans- of muziekopleiding volgt. Vriendjespolitiek.![]()
Daar ging mijn OP dan ook overquote:Op zaterdag 24 november 2007 00:29 schreef Wopper1 het volgende:
Wat een helden he, jonge scholieren een beetje rammen
.
Volgende week laten ze zich weer verjagen door een groep allochtonen.
Nog een paar jaar naar school, dat zou zo relaxed zijn, mits met m'n maten. Weet je hoeveel relaxter naar school gaan is dan studeren? Al zou ik 24 uur per werkdag naar school moeten.quote:Op zaterdag 24 november 2007 00:30 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Volgens mij kunnen jullie nog wel een paar jaar naar school
Foute conclusies trekken zijn jullie goed in.
ok heb je gelijk in, had niet gezien dat hij het was.
quote:Op zaterdag 24 november 2007 00:28 schreef dubidub het volgende:
[..]
Het niveau is gekelderd. Zie cijfercompensatieregelingen, weken vrij voor toetsweken enzo. Je moet gewoon in staat zijn in een keer een toets te leren. Tegenwoordig krijg je daar nog vrij voor ook
Dat is mijn hele punt, ik snap dat wat die leerlingen doen niet kan, is ook niet juist maar de politie moet idd ook optreden tegen allochtonen wat dus niet gebeurt.quote:Op zaterdag 24 november 2007 00:29 schreef Wopper1 het volgende:
Wat een helden he, jonge scholieren een beetje rammen
.
Volgende week laten ze zich weer verjagen door een groep allochtonen.
Schijtbakken.
Zoals?quote:Op zaterdag 24 november 2007 00:30 schreef Bolkesteijn het volgende:
Veel slimmer is het om je zelf fatsoenlijk in de kwestie in te lezen en de school/politiek op de huid te gaan zitten met haar eigen regelgeving (onder het motto van wie kaatst... ), laat in alles merken dat je de huidige invulling van die 1040 uur niks vind. Je moet misschien een lange adem hebben maar het is wel effectief, want men heeft last van je en moet je dan eens opletten hoe snel bepaalde zaken geregeld kunnen zijn.
De directeur van 1 van die scholen in Middelburg zei overigens dat hij absoluut niet gecharmeerd was door het optreden van de politie.quote:Op zaterdag 24 november 2007 00:31 schreef Black-Death het volgende:
[..]
Nee, we voeren bewust geen actie tegen de schoolleiding. Ik heb een aantal gesprekken gehad met onze schooldirectie en telkens gaat het maar om 1 ding; de scholen hebben simpelweg niet genoeg geld om die onderwijstijd goed in te vullen. Dan moeten we dus naar Den Haag. Dat is ook de reden dat we toestemming en verlof kregen van de directie.
Is het zo lastig het te begrijpen?
Idd, ik heb me prima vermaakt, laatste jaar. Beetje kaarten/practical jokes uithalen met vrienden, beetje praten met leraren, af en toe een praktische opdracht of tentamen, niks aan de hand.quote:Op zaterdag 24 november 2007 00:31 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Nog een paar jaar naar school, dat zou zo relaxed zijn, mits met m'n maten. Weet je hoeveel relaxter naar school gaan is dan studeren? Al zou ik 24 uur per werkdag naar school moeten.
Ja dat kreeg je met sportuurtje op de basisschool in groep 2, als je over een rek kon klimmen met een pakje en deze in de "schoorsteen" kon gooien en dat soort dingen. Ligt hier nog wel ergens.quote:Op zaterdag 24 november 2007 00:31 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Daar ging mijn OP dan ook over
Weet iemand wat een zwarte pieten diploma is ?
"Zelfstandig leren" noemen ze dat he...quote:Op zaterdag 24 november 2007 00:26 schreef dubidub het volgende:
[..]
Achja, vorig jaar m'n diploma gehaald. Ik heb nooit, maar dan ook nooit, de behoefte gehad om te klagen over het onderwijssysteem. Ik had tijd zat voor praktische opdrachten, profielwerkstuk en andere taken, dit kon ik allemaal in schooltijd uitvogelen.
Klopt. Maar omdat ze tegen het ene niet optreden mogen ze niet optreden tegen het andere? Ik ben met je eens dat ze tegen 'het andere' ook moeten optreden, maar dit gebeurt niet. Dit houdt niet in dat ze zich ook afzijdig meoten houden ten opzichte van overige relschoppers.quote:Op zaterdag 24 november 2007 00:32 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Dat is mijn hele punt, ik snap dat wat die leerlingen doen niet kan, is ook niet juist maar de politie moet idd ook optreden tegen allochtonen wat dus niet gebeurt.
Heel Marokkaans Nederland komt acuut in opstand als er dit soort beelden op TV zouden komen bij rellen in bijvoorbeeld Amsterdam met Marokkaanse jongeren. Dan komen er kamervragen over het buitensproige politieoptreden .quote:Op zaterdag 24 november 2007 00:32 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Dat is mijn hele punt, ik snap dat wat die leerlingen doen niet kan, is ook niet juist maar de politie moet idd ook optreden tegen allochtonen wat dus niet gebeurt.
Daar waar die mogelijkheden zich voordoen natuurlijk. Een concreet voorbeeld, de school verbied jou van het terrein af te gaan ook al zijn er tussenuren. Duik in de statuten en wetgeving en vind uit of de school dat recht wel heeft om leerlingen op het terrein vast te houden als ze geen les hebben. Mijn ervaring is dat scholen heel losjes omgaan met de statuten als het hen uitkomt. Soms moet je gewoon terugpesten.quote:Op zaterdag 24 november 2007 00:32 schreef MouzurX het volgende:
Zoals?
quote:Op zaterdag 24 november 2007 00:33 schreef Bob-B het volgende:
Ja dat kreeg je met sportuurtje op de basisschool in groep 2, als je over een rek kon klimmen met een pakje en deze in de "schoorsteen" kon gooien en dat soort dingen. Ligt hier nog wel ergens.
En? Vroeger kon een beetje slimme leerling van de lagere school ook best een redelijke prestatie neerzetten bij de examens van de LTS (de algemene vakken dan, niet het noeste praktijkwerk)quote:Op zaterdag 24 november 2007 00:28 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Je moet de examens van vmbo-b is maken.... kinderen van de basisschool kunnen daar nog een voldoende voor halen .. oke misschien iets overdreven maar met 1 a 2 jaar brugklas is zon examen een eitje.
Heb nu wat beelden bekeken maar het zag er alles behalve dreigend uit voor de agenten.quote:Op zaterdag 24 november 2007 00:32 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ja en daarom wordt er niet opgetreden tegen die groep, dat kan echt niet.quote:Op zaterdag 24 november 2007 00:35 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Heel Marokkaans Nederland komt acuut in opstand als er dit soort beelden op TV zouden komen bij rellen in bijvoorbeeld Amsterdam met Marokkaanse jongeren. Dan komen er kamervragen over het buitensproige politieoptreden .
Denk overigens niet dat er veel jongeren morgen wakker worden met echte blauwe plekken maar dat terzijde.
Lafheid alom natuurlijk weer van de scholen, als je het er niet mee eens bent dan voer je die regeling toch gewoon niet uit? Wat jij als leerling kunt doen is de school klem te zetten door hen te wijzen dat zij de plicht hebben om 1040 uur les te geven per jaar, en daarbij mag je gerust drammen. Zorg wel dat je goede cijfers haalt, anders willen de docenten nog wel eens irritant worden.quote:Op zaterdag 24 november 2007 00:37 schreef MouzurX het volgende:
Trouwens, de leraren en scholen(volgens mij gewoon alle scholen) zijn dus ook tegen deze 1040 norm.
Natuurlijk, anders hadden jullie gewoon op school gezeten, ik hoop toch wel de je zo slim bent om dat in te zien.quote:Op zaterdag 24 november 2007 00:37 schreef MouzurX het volgende:
Trouwens, de leraren en scholen(volgens mij gewoon alle scholen) zijn dus ook tegen deze 1040 norm.
Dan wordt hun subsidie gekort, iets waar je ( corrigeer mij als ik het fout heb) niet een rechtzaak tegen kan beginnen als school.quote:Op zaterdag 24 november 2007 00:40 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Lafheid alom natuurlijk weer van de scholen, als je het er niet mee eens bent dan voer je die regeling toch gewoon niet uit? Wat jij als leerling kunt doen is de school klem te zetten door hen te wijzen dat zij de plicht hebben om 1040 uur les te geven per jaar, en daarbij mag je gerust drammen. Zorg wel dat je goede cijfers haalt, anders willen de docenten nog wel eens irritant worden.![]()
Ja, ik wou het alleen ff aangeven voor de tegenstanders van de stakingen, aangezien er nogal vaak opmerkingen vallen die nergens op slaan als je dat erbij pakt.quote:Op zaterdag 24 november 2007 00:40 schreef AchJa het volgende:
[..]
Natuurlijk, anders hadden jullie gewoon op school gezeten, ik hoop toch wel de je zo slim bent om dat in te zien.
Of je bent achterlijkquote:Op vrijdag 23 november 2007 23:19 schreef Bob-B het volgende:
[..]
Ik wil de minister wel eens aan 50 % van de scholen een boete uit zien reiken, dat gaat nooit gebeuren want er is juist de politieke wil om scholen meer geld te geven om docenten meer te kunnen betalen.quote:Op zaterdag 24 november 2007 00:41 schreef MouzurX het volgende:
Dan wordt hun subsidie gekort, iets waar je ( corrigeer me als ik het fout heb) niet een rechtzaak tegen kan beginnen als school.
Ja, en wat krijg je dan als antwoord? "Daar hebben we geen geld voor".quote:Op zaterdag 24 november 2007 00:40 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Lafheid alom natuurlijk weer van de scholen, als je het er niet mee eens bent dan voer je die regeling toch gewoon niet uit? Wat jij als leerling kunt doen is de school klem te zetten door hen te wijzen dat zij de plicht hebben om 1040 uur les te geven per jaar, en daarbij mag je gerust drammen. Zorg wel dat je goede cijfers haalt, anders willen de docenten nog wel eens irritant worden.![]()
Wij zaten gewoon in een koffieshop tijdens tussen*uren*. We hadden helaas niet heel veel tussen-uren.quote:Op zaterdag 24 november 2007 00:19 schreef Zakje het volgende:
Niet zo zeuren, tussenuren waren juist altijd fijn!
Tsja ga jij met die scholen praten?quote:Op zaterdag 24 november 2007 00:44 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik wil de minister wel eens aan 50 % van de scholen een boete uit zien reiken, dat gaat nooit gebeuren want er is juist de politieke wil om scholen meer geld te geven om docenten meer te kunnen betalen.
Heb je gelijk in, alleen ik heb ook een paar keer gehoord dat scholen heel wat geld "oppotten" daar zou ik ook meer van willen weten. of ze niet de zaak gewoon aan het beduvelen zijn.quote:Op zaterdag 24 november 2007 00:44 schreef HenryHill het volgende:
[..]
Ja, en wat krijg je dan als antwoord? "Daar hebben we geen geld voor".
't Is allemaal leuk en aardig dat men nu opeens van scholen verwacht dat ze meer les gaan geven, maar zonder dat daar een zak met geld tegenover staat gaat dat echt niet gebeuren. Dan krijg je dit soort halfgare oplossingen waar uiteindelijk de leerlingen de dupe van zijn.
Bingo. Heb al meerdere oudere collega's over de VWO-examens van de afgelopen jaren over hun vak horen zeggen: "zoiets als dit was vijftien jaar terug een havo-examen".quote:Op zaterdag 24 november 2007 00:25 schreef AchJa het volgende:
Of is het niveau van het onderwijs dan schrikbarend gekelderd?
Wat heb jij daar als leerling mee te maken? Helemaal niks lijkt mij. Overigens als LAKS zijn naam echt waard was hadden ze nu al een procedure (bij de rechter) gestart om de scholen te dwingen zich te conformeren aan die 1040. Ik snap echt niet waarom het nu weer met fluwelen handschoentjes aangepakt wordt.quote:Op zaterdag 24 november 2007 00:44 schreef HenryHill het volgende:
Ja, en wat krijg je dan als antwoord? "Daar hebben we geen geld voor".
Precies, en dat zijn de argumenten die bij de rechter nog wel eens hout willen snijden. Het is natuurlijk het toonbeeld van onbehoorlijk bestuur als voor een uitbreiding van het effectief bestaande aantal lesuren er nergens een financieele vergoeding voor plaats vindt.quote:'t Is allemaal leuk en aardig dat men nu opeens van scholen verwacht dat ze meer les gaan geven, maar zonder dat daar een zak met geld tegenover staat gaat dat echt niet gebeuren. Dan krijg je dit soort halfgare oplossingen waar uiteindelijk de leerlingen de dupe van zijn.
Ik ga mij als student wel bezighouden met de verhoging van het collegegeld.quote:Op zaterdag 24 november 2007 00:46 schreef MouzurX het volgende:
Tsja ga jij met die scholen praten? Sowieso volgens leraren halen we de 1040 nog steeds niet en dat zal waarschijnlijk op andere scholen niet anders zijn.
Wij zaten in de kroeg... Ik krijg bijna heimwee naar die tijd.quote:Op zaterdag 24 november 2007 00:44 schreef Loedertje het volgende:
Wij zaten gewoon in een koffieshop tijdens tussen*uren*. We hadden helaas niet heel veel tussen-uren.
Leuk voor alle leraren met studerende kinderen. Die kunnen met de salarisverhoging mooi het verhoogde collegegeld betalen.quote:Op zaterdag 24 november 2007 00:52 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Ik ga mij als student wel bezighouden met de verhoging van het collegegeld.Nee, het LAKS en de scholen moeten misschien maar eens om de tafel gaan zitten om tot een eensgezinde aanpak te komen als er zo'n grote overeenstemming bestaat tussen school en scholier over de aard van het probleem.
Ik ookquote:Op zaterdag 24 november 2007 00:52 schreef AchJa het volgende:
Wij zaten in de kroeg... Ik krijg bijna heimwee naar die tijd.
Een grote fout van de Tweede Fase natuurlijk. Diepgang is ingeruild voor 3 nutteloze uurtje in de week Frans 1 en Duits 1.quote:Op zaterdag 24 november 2007 00:48 schreef thaleia het volgende:
Nou is het wel zo dat leerlingen tegenwoordig meer vakken hebben dan de zeven of acht die wij vroeger hadden, dus ergens ook wel logisch dat de stof per vak minder en makkelijker is.
Opzich ben ik het met je eens maar ik denk dat er weinig leerlingen zijn die zich effectief met verdere intellectuele ontwikkeling bezighouden buiten school. Het zal voornamelijk sportvereniging of een bijbaantje zijn. Mijn ervaring is dat de school prima mogelijkheden biedt om extra diepgang te creeren. Zo was het mij met een aantal vrienden toegestaan in de tussenuren gebruik te maken van de laboratoriumruimte van scheikunde en natuurkunde, en we konden gebruik maken van het gereedschap in het technieklokaal als daar op dat moment geen les gaande was. Ideaal natuurlijk.quote:Maar de VWO-er van vroeger, die vindt het allemaal doodsimpel, en die kan zichzelf buiten de lesuren wel nuttig bezighouden met debatclubjes, schooltoneel, olympiades...... maar in die inhoudsloze "nee je mag het lokaal niet uit om iets nuttigs te gaan doen want we moeten kunnen opgeven dat je in een lokaal hebt gezeten"-opvuluren wordt ie gillend gek van verveling.
Leerlingen hebben er alles mee te maken op het moment dat "conformeren aan 1040" simpelweg betekent dat ze langer op school zitten maar geen les krijgen voor die extra uren. Formeel is de zaak dan opgelost, in de praktijk wordt niemand er beter van.quote:Op zaterdag 24 november 2007 00:50 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Wat heb jij daar als leerling mee te maken? Helemaal niks lijkt mij. Overigens als LAKS zijn naam echt waard was hadden ze nu al een procedure (bij de rechter) gestart om de scholen te dwingen zich te conformeren aan die 1040. Ik snap echt niet waarom het nu weer met fluwelen handschoentjes aangepakt wordt.
En wie gaat die gerechtelijke procedure starten dan? Leerlingen van 16, in het belang van de school en dus indirect in hun eigen belang? Daar hebben leerlingen niets mee te maken. Leerlingen willen gewoon in de tijd dat ze op school zitten ook les krijgen in die uren, of de school er dan vervolgens voor kiest om 960 uur echt les te geven (met nu dus een kans op een boete) of om voor 80 uur extra budget te krijgen via de rechter, dat is hun pakkie an.quote:Precies, en dat zijn de argumenten die bij de rechter nog wel eens hout willen snijden. Het is natuurlijk het toonbeeld van onbehoorlijk bestuur als voor een uitbreiding van het effectief bestaande aantal lesuren er nergens een financieele vergoeding voor plaats vindt.
Het is de zaak van de school het beleid van regering uit te voeren, de leerling is gewoon een klant. En zorg dat je ook behandeld wordt als klant is mijn gedachte dan.quote:Op zaterdag 24 november 2007 00:58 schreef HenryHill het volgende:
Leerlingen hebben er alles mee te maken op het moment dat "conformeren aan 1040" simpelweg betekent dat ze langer op school zitten maar geen les krijgen voor die extra uren. Formeel is de zaak dan opgelost, in de praktijk wordt niemand er beter van.
Maar gezien het gezamenlijke belang is een informele samenwerking helemaal geen gek idee lijkt mij. Stel je je in formele omgang formeel op, zorg dat je al je rechten ook uit kunt oefenen, maar wees niet blind voor de informele kant die je tegelijkertijd kunt bewandelen.quote:En wie gaat die gerechtelijke procedure starten dan? Leerlingen van 16, in het belang van de school en dus indirect in hun eigen belang? Daar hebben leerlingen niets mee te maken. Leerlingen willen gewoon in de tijd dat ze op school zitten ook les krijgen in die uren, of de school er dan vervolgens voor kiest om 960 uur echt les te geven (met nu dus een kans op een boete) of om voor 80 uur extra budget te krijgen via de rechter, dat is hun pakkie an.
Als jij straks afgestudeerd bent als jurist, bijvoorbeeld, accepteer je ook van je baas dat je het toilet op het werk moet boenen omdat er even geen werk is?quote:Op vrijdag 23 november 2007 23:03 schreef Netsplitter het volgende:
Wanneer jullie nu al gaan klagen hoe moet dat straks in het echte leven?
Gaan jullie dan ook mekkeren wanneer het een beetje te zwaar wordt?
Gaan jullie dan maar uitkeringstrekkers worden?
De verneukte generatie?
Zoiets zou idd ideaal zijn. Maar de eis om een uur te mogen meetellen voor de 1040-urennorm is dat de leerling onder toezicht/begeleiding 'werkt'. Geheel zelfstandig de briljantste proefjes doen in een lab telt dus niet mee, half slapend naar je mp3-speler luisteren in een lokaal met een leraar die proefwerken zit na te kijken, of een mediathecaresse die een boek leest, wel.quote:Op zaterdag 24 november 2007 00:58 schreef Bolkesteijn het volgende:
Mijn ervaring is dat de school prima mogelijkheden biedt om extra diepgang te creeren. Zo was het mij met een aantal vrienden toegestaan in de tussenuren gebruik te maken van de laboratoriumruimte van scheikunde en natuurkunde, en we konden gebruik maken van het gereedschap in het technieklokaal als daar op dat moment geen les gaande was. Ideaal natuurlijk.Ik ben op dit moment niet overtuigd dat leerlingen en scholen die mogelijkheden al uitputtend onderzocht hebben.
Maar als klant moet je wel de waarborg hebben dat er ook wat te kiezen valt, niet dat je alleen kan kiezen tussen scholen die allemaal 80 bullshituren per jaar geven. En op het moment dat de scholen dat belang niet voor je behartigen, zul je het zelf moeten doen.quote:Op zaterdag 24 november 2007 01:03 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Het is de zaak van de school het beleid van regering uit te voeren, de leerling is gewoon een klant. En zorg dat je ook behandeld wordt als klant is mijn gedachte dan.
Nogmaals, de scholen hebben hier totaal geen initiatief getoond. Niet verwonderlijk, want zij snijden gewoon in het 'echte' aantal lesuren om rond te kunnen komen. De overheid roept wat, de scholen kunnen zich indekken, en de leerlingen worden de dupe. Waarom zou een school moeite willen doen voor iets waar zij zonder noemenswaardige problemen vanaf komen?quote:Maar gezien het gezamenlijke belang is een informele samenwerking helemaal geen gek idee lijkt mij. Stel je je in formele omgang formeel op, zorg dat je al je rechten ook uit kunt oefenen, maar wees niet blind voor de informele kant die je tegelijkertijd kunt bewandelen.
Wellicht dat het ministerie gedwongen kan worden om bijvoorbeeld tijdelijk op die 960 uur te gaan zitten en pas als er voldoende docenten zijn en geld om die docenten aan te trekken dat weer naar 1040 uur omhoog kan.quote:Op zaterdag 24 november 2007 01:08 schreef Yildiz het volgende:
Alleen, stel dat advocaten -ergens- gelijk halen... wat dan? Komen er dan meer docenten? ...
Hmmm, ja daar heb je misschien wel gelijk in. Media-aandacht zal voor een pro deo advocaat natuurlijk wel meespelen, zo had ik er nog niet naar gekeken.quote:Bolkesteijn, gezien de media-aandacht denk ik dat er inderdaad nu advocaten zijn dit pro deo wel wat willen doen. Zonder de media-aandacht voor deze demonstraties had dat, denk ik, niet gelukt.
Laten we het over doen! Waar spreken we af? Het LAB in Sneek of de Doele in Leeuwarden?quote:Op zaterdag 24 november 2007 00:57 schreef Loedertje het volgende:
Ik ook
Het was zo slecht nog niet die middelbare school periode
De vraag die bij mij dan rijst, zijn de scholen wel zo tegen deze situatie.quote:Op zaterdag 24 november 2007 01:10 schreef HenryHill het volgende:
Nogmaals, de scholen hebben hier totaal geen initiatief getoond. Niet verwonderlijk, want zij snijden gewoon in het 'echte' aantal lesuren om rond te kunnen komen. De overheid roept wat, de scholen kunnen zich indekken, en de leerlingen worden de dupe. Waarom zou een school moeite willen doen voor iets waar zij zonder noemenswaardige problemen vanaf komen?
Zelfs als men het dankzij hard onderhandelen en lobbyen voor elkaar krijgt om geld te krijgen voor die 80 uur per jaar extra, dan geldt het alsnog voor alle scholen, en houden ze er geen winst aan over, want die 80 uur moet dan wel uitgegeven worden aan docenten. Netto-winst voor een school: 0.
Elke nieuwe generatie is een aantal IQ slimmer dan de vorige, misschien moeilijk voor je om aan te nemen, maar deze nieuwe generatie zal ook slimmer zijn dan jouw generatie.quote:Op zaterdag 24 november 2007 00:25 schreef AchJa het volgende:
[..]
Is de jeugd dan plotseling zo slim geworden? (kan ik me bijna niet voorstellen) Of is het niveau van het onderwijs dan schrikbarend gekelderd?
Wanneer wordt jij nou eens een beetje slimmer? Het gaat er niet om dat ze VEEL lesuren hebben, het gaat ze erom dat de scholen deze druk niet aankan en zo de kinderen maar in een lokaal dumpt zonder ze tijdens die dump-uren iets te leren. Ze willen juist les hebben, ipv dat ze in een lokaal moeten zitten met de opdracht: "nog 2 uur hier blijven, ga maar wat met elkaar praten ofzo..."quote:Op zondag 25 november 2007 11:58 schreef Gia het volgende:
Reken es uit hoeveel 1040 lesuren in gewone uren is. En dan delen door zo'n 196 lesdagen, dan kom je algauw op zo'n 4,5 uur per dag in een klaslokaal. Nou schandalig hoor!
Hoeveel lesuren per dag heb jij in tentamenweken?quote:Op zondag 25 november 2007 11:58 schreef Gia het volgende:
Reken es uit hoeveel 1040 lesuren in gewone uren is. En dan delen door zo'n 196 lesdagen, dan kom je algauw op zo'n 4,5 uur per dag in een klaslokaal. Nou schandalig hoor!
Uit dat stukje: "Generatie X (1960-1985) en de nieuwe Generatie Einstein (geboren na 1988)"quote:Op zondag 25 november 2007 12:25 schreef Xith het volgende:
[..]
Elke nieuwe generatie is een aantal IQ slimmer dan de vorige, misschien moeilijk voor je om aan te nemen, maar deze nieuwe generatie zal ook slimmer zijn dan jouw generatie.
En niet voor niets heet de generatie na 1985> de generatie Einstein.
En een periode van rust voor de Tentamens/examens is juist van positieve invloed op je resultaten, ik weet niet of degene die die ridicuul-post maakte een hogere opleiding heeft genoten, maar ook op de uni krijg je een weekje af voor tentamens.
iddquote:Op vrijdag 23 november 2007 22:56 schreef SCH het volgende:
Uhm, je hebt liever werknemers die, wanneer ze periodes hebben waarin ze niets te doen hebben, dit gewoon accepteren ipv voor meer werk vragen?quote:Op zondag 25 november 2007 12:00 schreef draaijer het volgende:
Stuur mij een lijst met studenten die mee doen aan de staking en dan weten die tenminste zeker dat ze geen baan bij mij krijgen... Paupers... Met ca. 10 weken vakantie nog klagen ook. Mijn studie tijd was de meest leuke en ontspannen tijd van mijn leven. Nu ik aan het werk ben is het pas druk en veel uren.
Jankerds zijn het zonder een drive for result.. Prutsers
Nou, ik hoorde op de radio en tv anders reacties dat ZOVEEL uren les ten koste gaat van hun buitenschoolse activiteiten. Die kids hebben het niet over daadwerkelijk les willen hebben, ze willen gewoon niet naar school. Ze willen niet meer dan 960 uur les. DAT vinden ze eigenlijk al veel.quote:Op zondag 25 november 2007 12:30 schreef Xith het volgende:
[..]
Wanneer wordt jij nou eens een beetje slimmer? Het gaat er niet om dat ze VEEL lesuren hebben, het gaat ze erom dat de scholen deze druk niet aankan en zo de kinderen maar in een lokaal dumpt zonder ze tijdens die dump-uren iets te leren. Ze willen juist les hebben, ipv dat ze in een lokaal moeten zitten met de opdracht: "nog 2 uur hier blijven, ga maar wat met elkaar praten ofzo..."
Ik weet het, mijn jongere broertje is echt zo'n typische generatie einstein, MSN lijst van hier naar daar, altijd op de hoogte van alles wat er gebeurt (mede dankzij die msn lijst), politieke dingen op Hyves, etc,etcquote:Op zondag 25 november 2007 12:46 schreef AchJa het volgende:
[..]
Uit dat stukje: "Generatie X (1960-1985) en de nieuwe Generatie Einstein (geboren na 1988)"
Na 1988, hoor jij net niet bij
Op de school van mijn oudste hebben ze de toetsweek voor de onderbouw inderdaad al afgeschaft. Bij de jongste hebben ze gewoon nooit proefwerkweek. Die hebben gewoon de hele week les. En daarnaast één of twee proefwerken per dag. Als je alles op die ene dag moet leren, ben je sowieso gewoon niet goed bezig.quote:Op zondag 25 november 2007 12:33 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Hoeveel lesuren per dag heb jij in tentamenweken?
Een erg intelligente reactie van je inderdaad.
Wapenstok erover en 'het nieuwe leren' promoten.quote:Op zondag 25 november 2007 12:57 schreef Gia het volgende:
[..]
Nou, ik hoorde op de radio en tv anders reacties dat ZOVEEL uren les ten koste gaat van hun buitenschoolse activiteiten. Die kids hebben het niet over daadwerkelijk les willen hebben, ze willen gewoon niet naar school. Ze willen niet meer dan 960 uur les. DAT vinden ze eigenlijk al veel.
Willen ze straks ook niet langer dan 960 x 50 minuten werken, per jaar?
Het is inderdaad jammer dat er te weinig personeel is om die uren in te vullen, maar dat is echt niet waarom die kinderen staken.
Daarbij kunnen ze mooi in een tussenuur het huiswerk maken, hoeven ze dat om half vier niet meer als ze zwaar oververmoeid van zooooooo'n lange schooldag thuiskomen.
Ben blij dat mijn kinderen de keuze hebben gemaakt om hier niet aan mee te doen. Mijn oudste vindt 1040 uur per jaar, gemiddeld 6 lesuren per dag, helemaal niet veel. En dat lerarentekort kunnen ze ook op andere manieren oplossen. Geef ze een project waar ze samen aan moeten werken en laat een leerkracht van een klas ernaast af en toe binnenkijken. Kids die de zaak verzieken, gewoon uit het lokaal sturen. Aanpakken die hap.
Die agenten moeten ze overplaatsen naar Slotervaart, inderdaad. Maar dáár durven ze dat niet.quote:Op zondag 25 november 2007 12:59 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Wapenstok erover en 'het nieuwe leren' promoten.. Nee dat is succesvol gebleken.
Ik zie de leerlingen eerder als Werknemers dan als Klant, dat ze samen met de school voor goede resultaten moeten zorgen. Het woord staken vind ik dan ook het juiste woord voor wat er gebeurde vorige week. Het is namelijk de overheid die (natuurlijk naast de leerlingen zelf) nut heeft aan het overdragen van kennis aan de jeugd, niet voor niets worden ze gesponsord/betaald door de overheid. Een dag zonder kennisoverdracht is een stukje minder Kennis in Nederland over X jaar.quote:Op zaterdag 24 november 2007 01:03 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Het is de zaak van de school het beleid van regering uit te voeren, de leerling is gewoon een klant. En zorg dat je ook behandeld wordt als klant is mijn gedachte dan.
toetsweken zijn er geloof ik alleen nog maar voor de bovenbouw, maar dat weet ik niet zeker.quote:Op zondag 25 november 2007 12:59 schreef Gia het volgende:
[..]
Op de school van mijn oudste hebben ze de toetsweek voor de onderbouw inderdaad al afgeschaft. Bij de jongste hebben ze gewoon nooit proefwerkweek. Die hebben gewoon de hele week les. En daarnaast één of twee proefwerken per dag. Als je alles op die ene dag moet leren, ben je sowieso gewoon niet goed bezig.
Op de school van mijn oudste inderdaad, sinds dit jaar.quote:Op zondag 25 november 2007 13:08 schreef Xith het volgende:
[..]
toetsweken zijn er geloof ik alleen nog maar voor de bovenbouw, maar dat weet ik niet zeker.
Je hebt sowieso meer dan 10 weken vakantie.quote:Op zondag 25 november 2007 15:09 schreef scholierenstaking het volgende:
hmmm.... als ik het zo ff bekijk heb ik:
_- _| les | les________ | les ________ | -
_- _| les | les________ | les ________ | les
les | les | les ________ | les ________ | les
les | les | nutteloos uur_| les________ | les
les | les | les ________ | les ________ | nutteloosuur
les | les | nutteloos uur_| les ________ | les
les | les | les ________ | nutteloos uur_| les
les | les | les ________ | les ________ | les
en dan te bedenken dat ik 6 + 8 + 8 + 8+ 7 = 37 uur per week op school zit
waarvan elke les 50 minuten is, dus: 37x50:60=30.83 uur per week. maar ik heb elke dag nog in totaal 50 minuten pauze dus: 50x5= 250 minuten , (250+37x50):60=35 uur per week zit ik op school.
MAAR: ik heb 4 huiswerkuren(nutteloze uren) dus 37-4=33 --> 33x50:60=27.5 uur heb ik echt les. dus in die 35 uur in de week doe ik 35-27,5= 7,5 uur niks dat is een verhouding van les : niks = 27,5 : 7,5 = 3,67 : 1
ik heb dus elk uur 1:3,67=0,27 uur = 16,5 minuten pauze
aangezien ik 365:7=52,14 - 10 weken vakantie = 42,14 weken in een jaar heb. heb ik dus 42,14 x 27,5 uur = 1158 uur gedraait in een jaar. nou dan heb ik niks met die verhooging te maken
Je hebt ongetwijfeld boeken zat, ga ze maar lezen!quote:Op vrijdag 23 november 2007 22:40 schreef scholierenstaking het volgende:
Misschien eens beginnen met geen kauwgom meer op straat te gooien?quote:Op zaterdag 24 november 2007 01:05 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Maar deze scholieren accepteren niet dat ze het schoolplein schoon moeten krabben van kauwgom om die 1040-norm te halen. Lijkt me op zich niet vreemd dat men daartegen demonstreert hm?
Een vermeerdering ook niet. Tenminste niet zolang er een lerarentekort is waardoor die uren gevuld moeten worden met nutteloze bezigheden.quote:Op maandag 26 november 2007 13:31 schreef Grumpey het volgende:
Dit idee is echt onzinnig. Ik pleit voor 1040 uur. Het onderwijs is al kwalitatief te slecht voor woorden, dus daar gaat een vermindering van uren echt geen verbetering voor zorgen.
Ga eieren gooien.quote:Op maandag 26 november 2007 10:04 schreef RemcoDelft het volgende:
Waarom lopen hier schreeuwende relschopper-achtige scholieren door de straten, gevolgd door politie-motoren? Wat denken ze hier nou mee te bereiken? De jeugd heeft de toekomst?
Dan moeten ze zich op een nuttige manier bezighouden. Ze kunnen huiswerk maken, alvast leren voor een toets, uitreksel maken van dat ene boek dat ze moeten lezen. Hoeven ze dat allemaal thuis niet meer te doen.quote:Op maandag 26 november 2007 14:45 schreef -0- het volgende:
[..]
Een vermeerdering ook niet. Tenminste niet zolang er een lerarentekort is waardoor die uren gevuld moeten worden met nutteloze bezigheden.
Wat een gelul. Het moet de leerling vrij staan om zijn leerstrategie uit te voeren. Thuis kun je een stuk beter werken aan je huiswerk omdat je gewoon een eigen bureau hebt, geen vrienden om je heen en een computer die fatsoenlijk werkt. Bovendien creeer je zelf-discipline door de leerling zijn eigen tijd in te laten delen.quote:Op maandag 26 november 2007 14:56 schreef Gia het volgende:
Dan moeten ze zich op een nuttige manier bezighouden. Ze kunnen huiswerk maken, alvast leren voor een toets, uitreksel maken van dat ene boek dat ze moeten lezen. Hoeven ze dat allemaal thuis niet meer te doen.
Kom eens van die MAVO af. Als je een acht wil halen moet je ook in het huidige onderwijs gewoon leren.quote:Oh, nee, domme ikke, dat doen ze thuis niet eens. Ze doen dat gewoon helemaal niet. Leren hoeft niet. Huiswerk schrijf je over van de stuud van de klas en uitreksels download je van internet.
Ja, klopt, als je een 8 wil halen wel, maar de meesten zijn al blij met een 5,5 want die wordt toch naar boven afgerond. En voor een 5,5 hoef je echt niet te blokken, hoor.quote:Op maandag 26 november 2007 15:00 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Wat een gelul. Het moet de leerling vrij staan om zijn leerstrategie uit te voeren. Thuis kun je een stuk beter werken aan je huiswerk omdat je gewoon een eigen bureau hebt, geen vrienden om je heen en een computer die fatsoenlijk werkt. Bovendien creeer je zelf-discipline door de leerling zijn eigen tijd in te laten delen.
[..]
Kom eens van die MAVO af. Als je een acht wil halen moet je ook in het huidige onderwijs gewoon leren.
Ik denk dat je nu iets te cynisch bent. Als je niks leer haalt je echt geen voldoende. Wat wel zo is dat is dat een actieve houding in de lessen kan zorgen dat een stuk minder hoeft te leren.quote:Op maandag 26 november 2007 15:11 schreef Gia het volgende:
Ja, klopt, als je een 8 wil halen wel, maar de meesten zijn al blij met een 5,5 want die wordt toch naar boven afgerond. En voor een 5,5 hoef je echt niet te blokken, hoor.
Waarom zou niet niets mogen doen? Het opleidingssysteem voorziet er in dat leerlingen kunnen blijven zitten als zij onvoldoende inzet getoond hebben en daardoor onvoldoendes gehaald hebben. Het gaat mij echt te ver dat de overheid nu denkt de leerlingen bij het opbouwen van voldoende kennis voor de toetsen ook gaat zitten dwingen om huiswerk te maken. Dat is een vrije keus van de leerling. De school moet les aanbieden, en zich niet met allerlei randzaken bezig gaan houden.quote:En je hebt gelijk dat kinderen thuis beter kunnen werken, maar ja, dat doen ze niet.
Waarom vind je dat zo vervelend? Ze hebben vooral zichzelf er mee, ik zou me er niet zo druk om maken als buitenstaander. Als ouder wel natuurlijk.quote:Ik ken gezinnen waar elk kind zijn/haar eigen computer, met internet op de kamer heeft (plus een tv met dvd-speler en playstation) en de ouders de kinderen alleen maar tijdens het eten zien. Als ze dan vragen wat ze boven gedaan hebben, is het antwoord: Huiswerk. Komt dan die rapport met zo'n 13 getelde onvoldoendes in 8 vakken, dan weet je dat ze zich niet zoveel met 'huiswerk' bezig houden.
1040 uur is waarschijnlijk een goed te onderbouwen norm, echter deze moet dan wel gevuld worden met les en niet met allerlei randverschijnselen.quote:Op maandag 26 november 2007 15:29 schreef ErikT het volgende:
Ik vind het overigens volledig terecht dat er vraagtekens worden gezet bij de 1040 norm. Eisen dat een school van alles moet maar er geen middelen (leraren, geld) voor beschikbaar stellen is simpelweg niet te verantwoorden. Bovendien is dit een schijnoplossing voor het echte probleem.
O tempora, o mores!quote:Op maandag 26 november 2007 15:11 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja, klopt, als je een 8 wil halen wel, maar de meesten zijn al blij met een 5,5 want die wordt toch naar boven afgerond. En voor een 5,5 hoef je echt niet te blokken, hoor.
Overigens heb ik iets meer dan Mavo, toch wel.
En je hebt gelijk dat kinderen thuis beter kunnen werken, maar ja, dat doen ze niet. Ze gaan zitten computeren, chatten, spelletjes enz.... Er is toch niemand thuis die ook maar iets controleert.
Ik ken gezinnen waar elk kind zijn/haar eigen computer, met internet op de kamer heeft (plus een tv met dvd-speler en playstation) en de ouders de kinderen alleen maar tijdens het eten zien. Als ze dan vragen wat ze boven gedaan hebben, is het antwoord: Huiswerk. Komt dan die rapport met zo'n 13 getelde onvoldoendes in 8 vakken, dan weet je dat ze zich niet zoveel met 'huiswerk' bezig houden.
Ja we zijn het dus eens.quote:Op maandag 26 november 2007 15:35 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
1040 uur is waarschijnlijk een goed te onderbouwen norm, echter deze moet dan wel gevuld worden met les en niet met allerlei randverschijnselen.
Het zijn de scholen die nu fout bezig zijn, zij vullen de uren op met andere dingen dan les omdat zij niet aan die eis van 1040 uur kunnen voldoen, ze hopen hiermee de boetes te omzeilen die aan het niet halen van die 1040 uren norm verbonden zijn. Het ministerie op zijn beurt verzuimt voldoende middelen aan de scholen ter beschikking te stellen, middelen die zij nodig hebben om aan die 1040 te komen. En dat is dus ook waar de schoen wringt.
Tja, en daar staan van die figuren voor de klas die geen kaas hebben gegeten van pedagogiek en daardoor de aandacht van de leerling niet vast kunnen houden.quote:Op maandag 26 november 2007 15:27 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik denk dat je nu iets te cynisch bent. Als je niks leer haalt je echt geen voldoende. Wat wel zo is dat is dat een actieve houding in de lessen kan zorgen dat een stuk minder hoeft te leren.
Ik vind niet dat er iets mis is met huiswerkbegeleiding. Zeker niet als je nagaat dat er thuis niemand zit om je ergens bij te helpen.quote:Waarom zou niet niets mogen doen? Het opleidingssysteem voorziet er in dat leerlingen kunnen blijven zitten als zij onvoldoende inzet getoond hebben en daardoor onvoldoendes gehaald hebben. Het gaat mij echt te ver dat de overheid nu denkt de leerlingen bij het opbouwen van voldoende kennis voor de toetsen ook gaat zitten dwingen om huiswerk te maken. Dat is een vrije keus van de leerling. De school moet les aanbieden, en zich niet met allerlei randzaken bezig gaan houden.
Ben dus een ouder van twee puberzonen. En ik begeleid mijn kinderen waar nodig en soms intensief. Maar als ik de hele dag zou werken, zou ik toch wel blij zijn als deze begeleiding op school zou kunnen gebeuren. In hun uppie doen ze niks of onvoldoende, het hoognodige.quote:Waarom vind je dat zo vervelend? Ze hebben vooral zichzelf er mee, ik zou me er niet zo druk om maken als buitenstaander. Als ouder wel natuurlijk.
Ik ben nog uit de tijd dat er geen huiswerkbegeleiding was. Ik kan ook niet zeggen dat dat nodig was...quote:Op maandag 26 november 2007 15:42 schreef Gia het volgende:
[..]
Tja, en daar staan van die figuren voor de klas die geen kaas hebben gegeten van pedagogiek en daardoor de aandacht van de leerling niet vast kunnen houden.
[..]
Ik vind niet dat er iets mis is met huiswerkbegeleiding. Zeker niet als je nagaat dat er thuis niemand zit om je ergens bij te helpen.
[..]
Ben dus een ouder van twee puberzonen. En ik begeleid mijn kinderen waar nodig en soms intensief. Maar als ik de hele dag zou werken, zou ik toch wel blij zijn als deze begeleiding op school zou kunnen gebeuren. In hun uppie doen ze niks of onvoldoende, het hoognodige.
Ben het persoonlijk wel eens met een betere invulling van de schooluren en betere leerkrachten dan de uitgerangeerde, wegbezuinigde bedrijfsklantjes. Maar goed, dat is vooralsnog niet waar deze tieners voor aan 't staken zijn. Zij hebben hier namelijk over het algemeen geen flauw benul van.
Ze willen liever zo min mogelijk school
Ach, weet je wat? Aangezien ze toch, bijna allemaal, een pc met internet op hun kamer hebben, kan het hele schoolgebeuren wel voortaan digitaal uitgevoerd worden. Geef je ze gewoon helemaal de vrije hand of ze wel of niet iets willen uitvoeren. Eigen verantwoordelijkheid, toch?
Wat ben jij kansloos, om te huilen. Het is een voorrecht om onderwijs te hebben, is het een oplossing dat jullie weer naar fabrieken worden gestuurd? Vet 1900, maarja je kan snel geld voor je scootah bij elkaar sparen.quote:Op maandag 26 november 2007 17:01 schreef Devrim_ het volgende:
Vandaag waren er weer protesten![]()
CSW kwam naar het gebouw van Nehalennia aan de breeweg maar de deuren waren op slot gedaan en niemand mocht het gebouw verlaten tussen 9 en 12 uur
Dus daarom bleven we binnen en gingen we daar staken
Na een half uur hebben we compromis gesloten met de rector dat we vrijdag mogen gaan staken![]()
Vrijdag staken in de stad dus met CSW, Nehalennia en waarschijnlijk ook ROC ()
Relluh
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |