abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54811815
De scholieren protesteren tegen het aantal lesuren van 1040 per jaar. Zij willen dat dat aantal omlaag gaat naar 960 per jaar.
Van de overheid moeten scholen minimaal 1040 uur les geven per jaar. Geven ze minder les, dan krijgen ze straf. Scholierenvakbond LAKS vindt deze regel belachelijk. Veel scholen halen het niet omdat ze bijvoorbeeld niet genoeg geschikte leraren kunnen vinden. En om die scholen dan ook nog eens een boete te laten betalen, dat vindt het LAKS onzin. 960 lesuren per jaar vinden zij meer dan genoeg.

De leerlingen voeren nu vooral actie omdat ze vinden dat de 1040-urennorm ten koste gaat van hun opleiding. Ze zijn onder meer bang dat ze meer zelfwerk-uren krijgen en dat docenten geen tijd meer hebben om zich bij te laten scholen.
In deze roosters hebben de leerlingen soms wel vijftien tussenuren waarin geen les wordt gegeven!

[ Bericht 5% gewijzigd door DaMart op 23-11-2007 22:49:14 ]
pi_54811845
De scholen moeten geen boete betalen, want daar kunnen ze een rechtzaak van maken.
De overheid kort hun subsidie.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
  † In Memoriam † vrijdag 23 november 2007 @ 22:31:36 #3
138647 Sebasser
Sugar coated sweetness.
pi_54811870
quote:
Geven ze minder les, dan krijgen ze straf.
100 strafregels?
  Donald Duck held vrijdag 23 november 2007 @ 22:33:55 #4
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_54811947
In die tussenuren kun je mooi huiswerk maken
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_54811986
LAKS, mooie naam voor een scholierenvakbond
pi_54811989
quote:
vijftien tussenuren waarin geen les wordt gegeven!
Dat is bijvoorbeeld om 6 uur 's ochtends de les afgelopen en dan nog NA het 8 uur journaal 's avonds weer les?!
Godnondeju!
pi_54812006
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 22:33 schreef __Saviour__ het volgende:
In die tussenuren kun je mooi huiswerk maken
Doe ik ook ... ik doe dus ook nauwelijks huiswerk thuis .. maar dat huiswerk is zo af dus de helft van je tussenuren doe je nog niks.
  vrijdag 23 november 2007 @ 22:36:26 #8
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_54812015
kuttopic. Kan dit niet in de andere topics?
Ohja..spam.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
pi_54812019
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 22:35 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Dat is bijvoorbeeld om 6 uur 's ochtends de les afgelopen en dan nog NA het 8 uur journaal 's avonds weer les?!
Godnondeju!
in de week bedoelt tie vast
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 23 november 2007 @ 22:37:32 #10
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_54812047
Godskolore, gemiddeld 4 uurtjes les per dag is nog 'teveel'
Misschien moeten ze gewoon wat vakanties afschaffen. Tijd zat.
  vrijdag 23 november 2007 @ 22:38:20 #11
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_54812071
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 22:37 schreef Swetsenegger het volgende:
Die rekenfout maakte ik ook tot ik me bedacht dat er maar 5 school/werkdagen in de week zitten en er dat er ook nog eens 21-30 dagen vakantie gevierd moet worden
  vrijdag 23 november 2007 @ 22:38:41 #12
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_54812086
Ik stel voor dat ze alle scholieren die "staken" technisch gezien kunnen ze dat niet, want ze werken er niet, dus valt er ook niks te staken, maar goed. Waar was ik, oh ja, al die scholieren die staken op het vliegtuig zetten naar zimbabwe o.i.d. en ze daar naar school laten gaan, a 1 uur in de twee weken en zijn ze 18 mogen ze terug komen om hier een baan te nemen. Misschien snappen ze dan hoe belangrijk onderwijs is, domme mongolen.
pi_54812128
We zitten gewoon vast op school en te niksen omdat we die 1040 uur moeten maken. Huiswerk al lang af, beetje zitten niksen in de kantine. wa kun je dan nog doen? beetje eten halen ofzo. ik verveel me de tering. kan ik net zo goed thuis zitten.
Bij ons op school hebben ze weer iets verzonnen: vijf-tijd. 5 uur in de week er weer extra bij. en in die 5 uren een beetje nuttelozen EXTRA opdrachten maken waar je toch niks aan hebt.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 23 november 2007 @ 22:41:51 #14
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_54812173
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 22:38 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Die rekenfout maakte ik ook tot ik me bedacht dat er maar 5 school/werkdagen in de week zitten en er dat er ook nog eens 21-30 dagen vakantie gevierd moet worden
Daarom zeg ik "schaf wat vakanties af".
pi_54812192
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 22:38 schreef Bob-B het volgende:
Ik stel voor dat ze alle scholieren die "staken" technisch gezien kunnen ze dat niet, want ze werken er niet, dus valt er ook niks te staken, maar goed. Waar was ik, oh ja, al die scholieren die staken op het vliegtuig zetten naar zimbabwe o.i.d. en ze daar naar school laten gaan, a 1 uur in de twee weken en zijn ze 18 mogen ze terug komen om hier een baan te nemen. Misschien snappen ze dan hoe belangrijk onderwijs is, domme mongolen.
Ik ga niet eens is meer reageren hierop, je luistert gewoon totaal niet naar de tegenargumenten.
  vrijdag 23 november 2007 @ 22:42:47 #16
158899 GasTurbine
SEE THE PATERN ON MY COCK
pi_54812198
Ik denk dat we hier doorgaan op Middelburg?

Even mijn reactie op Dago:
quote:
Dus wat je zegt is dat de ouders van je medeleerlingen allemaal gefaald hebben in het bijbrengen van de normale normen en waarden en omgangsvormen?

En dát reken je de school aan? Het is toch niet meer dan normaal dat je in de klas je bek dichthoud?

Trap dan die ordeverstorende leerlingen de klas uit, net zolang totdat het rustig is.
Ja, gedeeltelijk. Maar in welke klas dan ook, als er 1 begint, gaan er 4 door.

En inderdaad, het is normaal dat je je bek dichthoudt, maar niet iedereen houd zich daar nou eenmaal aan.

En dat eruittrappen, als ik het zou kunnen... geloof me....
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
pi_54812200
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 22:40 schreef scholierenstaking het volgende:
We zitten gewoon vast op school en te niksen omdat we die 1040 uur moeten maken. Huiswerk al lang af, beetje zitten niksen in de kantine. wa kun je dan nog doen? beetje eten halen ofzo. ik verveel me de tering. kan ik net zo goed thuis zitten.
Bij ons op school hebben ze weer iets verzonnen: vijf-tijd. 5 uur in de week er weer extra bij. en in die 5 uren een beetje nuttelozen EXTRA opdrachten maken waar je toch niks aan hebt.
Een extra lesje Nederlands zou voor jou geen kwaad kunnen geloof ik .
pi_54812207
quote:
En dan? in die extra uren kun je lekker niksen :S
  † In Memoriam † vrijdag 23 november 2007 @ 22:43:18 #19
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_54812208
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 20:43 schreef MouzurX het volgende:
Laten we dat filmpje ff analyseren

http://www.hvzeelandvideo(...)urgalgemeen_hoog.wmv

0:00 -0:10
agenten slaan een beetje naar leerlingen, zie kaart.

0:10- 0:20
"Zijn naar een kruispunt gegaan en hebben vernielingen aangericht"
1. Bewijs van vernielingen graag? ook al is het maar een buurtbewoner die klaagt.
2. Naar een kruispunt gegaan? das vreemd want je ziet ze voor de Nehalennia staan in een straat
die wel grenst aan een kruispunt (waar de leerlingen van de Elzenlaan langs zijn gelopen) maar op de video zie je er geen leerlingen staan.

0:21-0:23
Auto rijdt door groep heen richting de politie. Komt dus van het kruispunt af.

0:29-0:32
"Uiteindelijk bleek dat de jeugd behoorlijk baldadig was.... "
Agenten duwen leerlingen weg die daar staan.
0:32- 0:44
Agenten slaan/duwen de meute naar het kruispunt toe waar de leerlingen zich verspreiden, maar wel op het kruispunt blijven staan.
En meer heeft er volgens de berichten amper plaatsgevonden.

Waarom gebruikt men de wapenstok niet als er in Amsterdam weer rellen uitbreken?
Daar heb je tenminste een reden op zó op te treden..
pi_54812216
Jammer dat al die mensen die het onderwijs blijkbaar zo belangrijk vinden zelf tijdens hun eigen schooltijd blijkbaar niet geleerd hebben niet te blaten over dingen waar ze geen idee van hebben.
pi_54812233
quote:
<- School met 1400 leerlingen en we hebben niet eens een kantine
Of dit moet normaal zijn ofzo .. dat er pas bij 5000+ scholen een kantine komt
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 23 november 2007 @ 22:44:32 #22
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_54812246
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 22:43 schreef scholierenstaking het volgende:

[..]

En dan? in die extra uren kun je lekker niksen :S
Opdrachten geven hoeft niet langer dan 10 minuten te duren. Dus als een leraar 1 uurtje opoffert kan hij al 5 extra uren vullen door het uitdelen en uitleggen van een opdracht.
  vrijdag 23 november 2007 @ 22:46:46 #23
158899 GasTurbine
pi_54812312
Ok dan gaan we hier verder.

Ook goed. Ik blijf erbij, dat 1040 uur te-veel is. Hoe je het ook wendt of keert.
'houd je bek is joh, als je zulke grote kk praatjes heb moet je is naar Tiel komen.'
„Je bent ’n keronje! Je mag zelf ’n zoogdier wezen, jy en je zoon, dat zeg ik je!”
pi_54812317
quote:
Opdrachten geven hoeft niet langer dan 10 minuten te duren. Dus als een leraar 1 uurtje opoffert kan hij al 5 extra uren vullen door het uitdelen en uitleggen van een opdracht.
Ja met opdrachten waar je niks mee leert. Dan kun je beter iets "zinnigs?" bedenken
pi_54812322
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 22:44 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

??? bij wiskunde is de lerares toch al gauw 4/5 van de les bezig met uitleggen hoor.
Dat jullie vroeger nou nauwelijks opdrachten kregen.
  vrijdag 23 november 2007 @ 22:48:15 #27
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_54812350
quote:
Durf je vakkenpakket uit te breiden en je horizon te verbreden, koop een laptop en ga je richten op een carriere in de game industrie, maar ga niet onze tijd verneuken met je zielige staking. Uiteindelijk ben jij degene die zwaar onderricht is en daardoor onze positie op de wereldmarkt naar de tering helpt. Mijn economische welvaart incluus. Droeftoeter.
pi_54812352
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 22:46 schreef GasTurbine het volgende:

Ook goed. Ik blijf erbij, dat 1040 uur te-veel is. Hoe je het ook wendt of keert.
Waarschijnlijk worden de uren gevult met bull-shit uren.
pi_54812364
En terecht!
pi_54812383
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 22:47 schreef scholierenstaking het volgende:

[..]

Ja met opdrachten waar je niks mee leert. Dan kun je beter iets "zinnigs?" bedenken
Nederlands dus!
pi_54812389
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 22:46 schreef GasTurbine het volgende:

Ik blijf erbij dat het daar niet om gaat in dit topic
Het gaat over het politie-optreden.

Begrijp me goed: ik ben niet tegen de staking, kan het wel begrijpen. Maaaarr:
- Weet wel waar het over gaat, en ga in discussie (geen meelopers dus )
- Niet rellen voor een dagje vrij
- Vernielingen zijn natuurlijk helemaal te gek voor woorden
- Als je politie zegt dat je op moet rotten doe je dat
- Als je niet oprot, ga dan niet huilen dat je een wapenstok in je nek krijgt
  † In Memoriam † vrijdag 23 november 2007 @ 22:49:44 #32
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_54812390
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 22:29 schreef scholierenstaking het volgende:

In deze roosters hebben de leerlingen soms wel vijftien tussenuren waarin geen les wordt gegeven!
In mijn omgeving ken ik ook zo'n verhaal en behalve déze zekerheid hebben wze op die school ook vaak na aankomst 's morgens de gehele ochtend geen lessen omdat de leerkracht ziek is, zich heeft verslapen of geen zin heeft en het bijbaantje van een paar uurtjes per week is vergeten.

En dan nog meer van dat soort *les*uren erbij?

Waanzinnig plan, welke nOOb dat heeft verzonnen zou voor straf het rooster van de gemiddelde leerling eens moeten volgen voor een periode van 3 maanden.
quote:
ik verveel me de tering. kan ik net zo goed thuis zitten.
Dat soort kreten hoor ik dus ook vaak van de pubers.
  vrijdag 23 november 2007 @ 22:50:32 #33
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_54812411
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 22:49 schreef veldmuis het volgende:

[..]

Nederlands dus!
Eindelijk iemand die het snapt.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 23 november 2007 @ 22:51:02 #35
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_54812424
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 22:47 schreef scholierenstaking het volgende:

[..]

Waarom zou je er niets mee leren? In plaats van elke veranderingen bij voorbaat als onzin af te doen en te gaan staken, kan je beter proactief meedenken over de verbetering van onderwijs. Vermindering van uren zal misschien op korte termijn de kwaliteit per uur verbeteren, maar overall gaan er natuurlijk toch gaten vallen om de eenvoudige reden dat er geen volledig lesprogramma in die uren gepropt kan worden.

Ik zou dus al meer sympathie hebben als de inzet van de stakingen niet het VERMINDEREN van uren betrof, maar het UITBREIDEN van leraar capaciteit.

Want zeg nou zelf... denk je niet dat 95% van de leerlingen meedoet om halve vrije middagen veilig te stellen?
pi_54812457
quote:
Jezus is de TopicReport ook nog eens kapot?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 23 november 2007 @ 22:52:21 #37
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_54812466
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 22:47 schreef MouzurX het volgende:

[..]

??? bij wiskunde is de lerares toch al gauw 4/5 van de les bezig met uitleggen hoor.
Dat jullie vroeger nou nauwelijks opdrachten kregen.
Ja, en daar zijn we ook zo dom van geworden......
Schei nou toch uit man als je uren nodig hebt om een opdracht uitgelegd te krijgen kunnen ze beter heroverwegen of het gemiddelde niveau in de klas wel aansluit bij het lesmateriaal.
  vrijdag 23 november 2007 @ 22:52:46 #38
693 ChOas
** Warning: Choking hazard **
pi_54812479
Ah, de vrijdagavond troll
"I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do.
When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."

[Stephen Roberts]
pi_54812486
Pffff dit was geen staken maar een kudde losgeslagen pubers die weer eens niet wisten waar ze hun energie op kwijt moesten raken dus maar gingen "staken"
Dan niet janken
En zo krijg je je punt natuurlijk nooit duidelijk in de politiek, niemand gaat je zo serieus nemen
Women might be able to fake orgasms.
But men can fake whole relationships
pi_54812489
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 22:52 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Jezus is de TopicReport ook nog eens kapot?
Ik dacht: dat wil jij vast graag doen
  vrijdag 23 november 2007 @ 22:53:06 #41
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_54812491
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 22:38 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

365 dagen in een jaar, 52 weken in een jaar. Na aftrek van weekenden blijven nog 365 - 2 * 52 = 261 dagen over.
Dan, de vakanties: 6 weken zomervakantie, 2 weken kerstvakantie plus (denk ik) 1 week herfstvakantie en 1 week krokusvakantie, maakt 10 weken vakantie. Dus minus 10 * 5 dagen, dan hou je nog 211 dagen over. Dan heb je nog dagen als koninginnedag, hemelvaartsdag, etc., dus concreet kom je op iets van 200 - 210 dagen les. Hou je rekening met proefwerkweken e.d. (vooropgesteld dat die niet onder 'lesgeven' vallen, alhoewel deze natuurlijk wel gesurveilleerd en nagekeken moeten worden), dan moet er denk ik tussen de 180 en 200 dagen lesgegeven worden.

Dit betekent dat er per dag tussen de 5,2 en 5,78 (klok)uren lesgegeven moet worden. Als je bedenkt dat lesuren (in "mijn tijd" althans ) geen klokuren waren, en een les 50 min duurde, dan kom je op een getal ergens tussen de 6,24 en 6,94 lesuren per dag.

Da's niet heel weinig. Zeker als je bedenkt dat met 1040 uur men hooguit de kwantiteit van de lesuren omhoog gooit, maar de hoeveelheid aan kennisoverdracht waarschijnlijk niet.
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
  vrijdag 23 november 2007 @ 22:53:30 #42
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_54812498
Jammer dat de ze geen stunguns en rubberkogels hebben
  † In Memoriam † vrijdag 23 november 2007 @ 22:54:09 #43
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_54812521
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 22:51 schreef Swetsenegger het volgende:

Waarom zou je er niets mee leren? In plaats van elke veranderingen bij voorbaat als onzin af te doen en te gaan staken, kan je beter proactief meedenken over de verbetering van onderwijs.
Je komt nu echt over als zo'n bejaarde die van toesters noch bellen weet m.b.t. de huidige praktijk, de kreet *wat doe ik nog op school, verveel mij dood* hoor je vaak.

[ Bericht 8% gewijzigd door Loedertje op 23-11-2007 23:15:23 ]
  vrijdag 23 november 2007 @ 22:54:20 #44
158899 GasTurbine
pi_54812524
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 22:49 schreef Piles het volgende:

[..]

Ik blijf erbij dat het daar niet om gaat in dit topic
Het gaat over het politie-optreden.

Begrijp me goed: ik ben niet tegen de staking, kan het wel begrijpen. Maaaarr:
- Weet wel waar het over gaat, en ga in discussie (geen meelopers dus )
- Niet rellen voor een dagje vrij
- Vernielingen zijn natuurlijk helemaal te gek voor woorden
- Als je politie zegt dat je op moet rotten doe je dat
- Als je niet oprot, ga dan niet huilen dat je een wapenstok in je nek krijgt
Als je net meelas met al mijn berichten kan je dit opmaken daaruit.

- De politie grijpt veel te hard in. Om je heen zwiepen in een menigte zorgt altijd voor onschuldigen die geslagen worden.
- Rellen en vernielingen waren maar van een klein deel. Wat de meerderheid dus ook niet steunt. Wij protesteren namelijk gewoon.
- Als de politie zegt dat je moet oprotten, rot je op.
Als je in een grote menigte staat waar iedereen die achter staat naar voren wil komen omdat ze benieuwd zijn, en degenen die voorin lopen naar achter willen, krijg je niet je beoogde resultaat. Da krijg je gewoon chaos.
  vrijdag 23 november 2007 @ 22:54:30 #45
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_54812532
Dat zeg ik..
pi_54812540
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 22:51 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Waarom zou je er niets mee leren? In plaats van elke veranderingen bij voorbaat als onzin af te doen en te gaan staken, kan je beter proactief meedenken over de verbetering van onderwijs. Vermindering van uren zal misschien op korte termijn de kwaliteit per uur verbeteren, maar overall gaan er natuurlijk toch gaten vallen om de eenvoudige reden dat er geen volledig lesprogramma in die uren gepropt kan worden.

Ik zou dus al meer sympathie hebben als de inzet van de stakingen niet het VERMINDEREN van uren betrof, maar het UITBREIDEN van leraar capaciteit.

Want zeg nou zelf... denk je niet dat 95% van de leerlingen meedoet om halve vrije middagen veilig te stellen?
De CSW elzenlaan staat al 10 jaar in de top 10 beste scholen van Nederland en tot die nieuwe regeling kwamen wij tot 940 uur.... nu worden er allemaal onzin dingen verzonnen om aan die 1040 uur te komen anders wordt er gekort op de subsidie <--- 10 jaar in de top 10 en je wordt gekort in je subsidie
  vrijdag 23 november 2007 @ 22:55:56 #47
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_54812576
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 22:53 schreef HenryHill het volgende:

[..]

365 dagen in een jaar, 52 weken in een jaar. Na aftrek van weekenden blijven nog 365 - 2 * 52 = 261 dagen over.
Dan, de vakanties: 6 weken zomervakantie, 2 weken kerstvakantie plus (denk ik) 1 week herfstvakantie en 1 week krokusvakantie, maakt 10 weken vakantie. Dus minus 10 * 5 dagen, dan hou je nog 211 dagen over. Dan heb je nog dagen als koninginnedag, hemelvaartsdag, etc., dus concreet kom je op iets van 200 - 210 dagen les. Hou je rekening met proefwerkweken e.d. (vooropgesteld dat die niet onder 'lesgeven' vallen, alhoewel deze natuurlijk wel gesurveilleerd en nagekeken moeten worden), dan moet er denk ik tussen de 180 en 200 dagen lesgegeven worden.

Dit betekent dat er per dag tussen de 5,2 en 5,78 (klok)uren lesgegeven moet worden. Als je bedenkt dat lesuren (in "mijn tijd" althans ) geen klokuren waren, en een les 50 min duurde, dan kom je op een getal ergens tussen de 6,24 en 6,94 lesuren per dag.

Da's niet heel weinig. Zeker als je bedenkt dat met 1040 uur men hooguit de kwantiteit van de lesuren omhoog gooit, maar de hoeveelheid aan kennisoverdracht waarschijnlijk niet.
7 uur, dus stel je voor dat je met tussenuren van acht tot vijf op school zit, heb je al je huiswerk af, alle lessen gehad en heel de avond vrij. Dromen alle studenten daar niet van en iedereen met een baan?
pi_54812593
Idioot dat ze de wapenstok gebruikt hebben tegen een paar scholieren.
  vrijdag 23 november 2007 @ 22:56:50 #49
158899 GasTurbine
pi_54812600
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 22:53 schreef Bob-B het volgende:
Jammer dat de ze geen stunguns en rubberkogels hebben
Als dat preciezer is, en de relschoppers alleen raken, waarom niet?
Maar de rambotaferelen die je vandaag meemaakte als je op een middelbare school zit gaat gewoon te ver.

(ik denk ik beärgumenteer het maar even, aangezien ik nog niks zinnigs van jou heb gelezen met redelijke onderbouwing in andere topics)
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 23 november 2007 @ 22:57:37 #50
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_54812618
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 22:54 schreef Loedertje het volgende:

Je komt nu echt over als zo'n bejaarde die van toesters noch bellen weet m.b.t. de huidige praktijk, de kreet *wat doe ik nog op school, verveel mij dood* hoor je vaak.
Ik zeg toch nergens dat ik dat niet geloof?
Het lijkt me alleen niet handig om die uren dat je je verveelt dan maar collectief afgeschaft proberen te krijgen. Het lijkt me handiger om die uren juist GEVULD te krijgen en daarvoor te staken.

In 1983 ofzo deed ik ook mee aan een leerlingen staking. Die was gericht op het vergroten van het lerarenbestand. Lijkt me een stuk handiger.
  vrijdag 23 november 2007 @ 22:57:44 #51
3185 Adelante
To let it go now
pi_54812621
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 22:56 schreef SCH het volgende:
10 politie agenten in amsterdam tegen honderden scholieren...de ME en een waterkanon was inderdaad passender dan de wapenstok
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  vrijdag 23 november 2007 @ 22:58:00 #52
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_54812630
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 22:54 schreef GasTurbine het volgende:

[..]

Als je net meelas met al mijn berichten kan je dit opmaken daaruit.

- De politie grijpt veel te hard in. Om je heen zwiepen in een menigte zorgt altijd voor onschuldigen die geslagen worden.
- Rellen en vernielingen waren maar van een klein deel. Wat de meerderheid dus ook niet steunt. Wij protesteren namelijk gewoon.
- Als de politie zegt dat je moet oprotten, rot je op.
Als je in een grote menigte staat waar iedereen die achter staat naar voren wil komen omdat ze benieuwd zijn, en degenen die voorin lopen naar achter willen, krijg je niet je beoogde resultaat. Da krijg je gewoon chaos.
Wie zo stom is om er tussenin te gaan staan verdient klappen. If you can't stand the heat...
  vrijdag 23 november 2007 @ 22:58:07 #53
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_54812634
quote:
Bizar vreemd zelfs.
pi_54812643
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 22:54 schreef MouzurX het volgende:
De CSW elzenlaan staat al 10 jaar in de top 10 beste scholen van Nederland en tot die nieuwe regeling kwamen wij tot 940 uur.... nu worden er allemaal onzin dingen verzonnen om aan die 1040 uur te komen anders wordt er gekort op de subsidie <--- 10 jaar in de top 10 en je wordt gekort in je subsidie
Ja, de school waarop ik werk precies zo. Altijd uitstekende examenresultaten, school staat goed bekend, alles functioneert prima.

Die erbij bedachte opvuluren voegen niet alleen niets toe, ze werken naar mijn idee zelfs contraproductief, want de leraren die daar politieagent moeten spelen hebben minder tijd om hun andere lessen fatsoenlijk voor te bereiden, en de leerlingen die daar zinloos moeten zitten raken stukje bij beetje hun motivatie kwijt.
  vrijdag 23 november 2007 @ 22:59:30 #55
158899 GasTurbine
pi_54812676
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 22:58 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Wie zo stom is om er tussenin te gaan staan verdient klappen. If you can't stand the heat...
Mensen staan daar in de eerste plek om te protesteren, niet om de klappen van overijverige agenten op te vangen.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 23 november 2007 @ 23:00:43 #56
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_54812710
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 22:59 schreef GasTurbine het volgende:

[..]

Mensen staan daar in de eerste plek om te protesteren, niet om de klappen van overijverige agenten op te vangen.
Wanneer ze niet luisteren, en dat doen pubers 9 van de 10 keer niet, moeten ze maar voelen.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 23 november 2007 @ 23:01:01 #57
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_54812716
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 22:58 schreef thaleia het volgende:

[..]

Ja, de school waarop ik werk precies zo. Altijd uitstekende examenresultaten, school staat goed bekend, alles functioneert prima.

Die erbij bedachte opvuluren voegen niet alleen niets toe, ze werken naar mijn idee zelfs contraproductief, want de leraren die daar politieagent moeten spelen hebben minder tijd om hun andere lessen fatsoenlijk voor te bereiden, en de leerlingen die daar zinloos moeten zitten raken stukje bij beetje hun motivatie kwijt.
Tja alleen is het een hellend vlak.
  vrijdag 23 november 2007 @ 23:01:37 #58
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_54812735
Ach wat, als je die beelden uit Middelburg (meen ik) zag kregen ze wel een mep, maar die scholieren merkten er niks van. Dus zó hard werd er nu ook weer niet gemept, anders loop je niet vrolijk door na een klap op je rug. Maarja, in Nederland mag de politie niks doen behalve beleefd vragen of ze weg willen gaan en rustig willen doen, dus oh jee als de politie eens keer iets doet. Dan staat het land weer op zijn achterste benen.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_54812748
Tussenuren! als je een tussenuur hebt en daarna heb je nog les dan heb ik al geen zin meer in die les. Lekker loom worden in een tussenuur en dan lekker ongemotiveerd naar de "echte" les. Leer mij gewoon iets of laat me anders naar huis gaan.
  vrijdag 23 november 2007 @ 23:02:25 #60
67978 HenryHill
pi_54812758
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 22:55 schreef Bob-B het volgende:

[..]

7 uur, dus stel je voor dat je met tussenuren van acht tot vijf op school zit, heb je al je huiswerk af, alle lessen gehad en heel de avond vrij. Dromen alle studenten daar niet van en iedereen met een baan?

Gast, 8 tot 5 is een kantoorbaan!

Met het verschil dat je met een kantoorbaan na 5 uur gewoon klaar bent. Je krijgt voor 40 uur in de week betaald en je hoeft geen bijbaantje te nemen, geen tentamens te leren en geen extra huiswerk te maken omdat het deze week toevallig allemaal wat veel is.

Vergeet niet: als je van 8 tot 5 op school zit, dan zit je elke dag van 8 tot 5 op school. Ongeacht je bijbaantje, ongeacht of je deze week weinig of veel huiswerk hebt. Bij veel huiswerk heb je 's avonds ook nog werk, maar bij weinig werk zit je wel je tijd te verdoen.

En dan te bedenken dat het oorspronkelijke idee achter dit initiatief waarschijnlijk gewoon was om leerlingen meer te leren. Nu, van mensen langer vasthouden in een schoolgebouw worden ze niet automatisch meteen slimmer hoor...
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
  vrijdag 23 november 2007 @ 23:02:35 #61
3185 Adelante
To let it go now
pi_54812764
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 22:59 schreef GasTurbine het volgende:

[..]

ik denk dat bijna de helft niet eens de exacte aanleiding van de protestactie wist, maar een dagje vrij en de stad slopen is altijd leuk als je jong bent
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  vrijdag 23 november 2007 @ 23:02:39 #62
158899 GasTurbine
pi_54812765
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 22:57 schreef Adelante het volgende:

[..]

10 politie agenten in amsterdam tegen honderden scholieren...de ME en een waterkanon was inderdaad passender dan de wapenstok
Terwijl alle honderden kinderen eieren gingen gooien.
pi_54812768
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 23:01 schreef scholierenstaking het volgende:
Tussenuren! als je een tussenuur hebt en daarna heb je nog les dan heb ik al geen zin meer in die les. Lekker loom worden in een tussenuur en dan lekker ongemotiveerd naar de "echte" les. Leer mij gewoon iets of laat me anders naar huis gaan.
Wat wil je leren dan?
pi_54812776
Ongelofelijk. Zoals ik in een ander topic al zei; ze zijn te laf om in te grijpen bij echt tuig en wanneer het nodig is, maar tegen scholieren durven ze wel.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 23 november 2007 @ 23:03:51 #65
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_54812785
Wanneer jullie nu al gaan klagen hoe moet dat straks in het echte leven?
Gaan jullie dan ook mekkeren wanneer het een beetje te zwaar wordt?
Gaan jullie dan maar uitkeringstrekkers worden?
De verneukte generatie?
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_54812791
Ik zie werkelijk het probleem niet.
pi_54812796
Oh dus de TS is van mening dat die hele staking maar 44 seconde duurde? Niet alles is vastgelegd op film makker.. scholieren krijgen terecht pak slaag (misschien niet de juiste personen de juiste klappen) maar als je verteld wordt dat je op moet rotten moet je wegwezen.. wees blij dat er geen pepperspray ofzo aan te pas kwam
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 23 november 2007 @ 23:04:42 #68
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_54812800
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 23:01 schreef scholierenstaking het volgende:
Leer mij gewoon iets.
Staak daar dan voor.....
pi_54812831
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 23:01 schreef ethiraseth het volgende:
Ach wat, als je die beelden uit Middelburg (meen ik) zag kregen ze wel een mep, maar die scholieren merkten er niks van. Dus zó hard werd er nu ook weer niet gemept, anders loop je niet vrolijk door na een klap op je rug. Maarja, in Nederland mag de politie niks doen behalve beleefd vragen of ze weg willen gaan en rustig willen doen, dus oh jee als de politie eens keer iets doet. Dan staat het land weer op zijn achterste benen.
Herhaal je nou je post?
  vrijdag 23 november 2007 @ 23:05:58 #70
3185 Adelante
To let it go now
pi_54812833
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 23:02 schreef GasTurbine het volgende:

[..]

Terwijl alle honderden kinderen eieren gingen gooien.
eieren gooien valt nog onder ludiek, auto's en gevels vernielen gaat over die grens.
  vrijdag 23 november 2007 @ 23:06:22 #71
158899 GasTurbine
pi_54812842
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 23:00 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Wanneer ze niet luisteren, en dat doen pubers 9 van de 10 keer niet, moeten ze maar voelen.
Dat vind ik nou ook van mensen die telkens weer worden geflitst. 3e boete = auto afpakken en verplicht meedoen aan ME-oefeningen.
  vrijdag 23 november 2007 @ 23:07:15 #72
158899 GasTurbine
pi_54812870
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 23:03 schreef Repeat het volgende:
Ongelofelijk. Zoals ik in een ander topic al zei; ze zijn te laf om in te grijpen bij echt tuig en wanneer het nodig is, maar tegen scholieren durven ze wel.
Dat bedoel ik.
  vrijdag 23 november 2007 @ 23:07:59 #73
158899 GasTurbine
pi_54812890
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 23:05 schreef Adelante het volgende:

[..]

eieren gooien valt nog onder ludiek, auto's en gevels vernielen gaat over die grens.
ok.

Honderden kinderen vernielden allemaal gevels, met z'n allen. Iedereen deed natuurlijk mee.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 23 november 2007 @ 23:08:46 #74
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_54812916
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 23:06 schreef GasTurbine het volgende:

[..]

Dat vind ik nou ook van mensen die telkens weer worden geflitst. 3e boete = auto afpakken en verplicht meedoen aan ME-oefeningen.
Wat een vergelijking...
Ze moeten niet huilen.
Ze weten waar ze mee bezig waren, dus wie z'n billen brand......
pi_54812920
-edit- Nutteloos

[ Bericht 36% gewijzigd door paddy op 24-11-2007 02:56:38 ]
pi_54812936
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 23:06 schreef GasTurbine het volgende:

[..]

Dromen mag altijd natuurlijk!
  vrijdag 23 november 2007 @ 23:09:54 #77
158899 GasTurbine
pi_54812945
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 23:04 schreef Rekkie het volgende:
Ik zie werkelijk het probleem niet.
Ok. Ik zal het onthouden.
  vrijdag 23 november 2007 @ 23:10:56 #78
3185 Adelante
To let it go now
pi_54812972
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 23:07 schreef GasTurbine het volgende:

[..]

ok.

Honderden kinderen vernielden allemaal gevels, met z'n allen. Iedereen deed natuurlijk mee.
natuurlijk waren het niet allemaal allochtonen stoute kinderen en zaten er ook gewone protestanten tussen, maar als de politie de raddraaiers wil aanhouden moet je niet in de weg gaan lopen of anderzijds hinderen
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 23 november 2007 @ 23:11:11 #79
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_54812980
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 23:08 schreef MouzurX het volgende:

[..]
-edit-
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 22:42 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Ik ga niet eens is meer reageren hierop, je luistert gewoon totaal niet naar de tegenargumenten.

Maar goed, eerst ging het je nog om de kwaliteit van het onderwijs en nu gaat het je erom dat je vrije tijd hoort te hebben en dat de kwaliteit van het onderwijs je feitelijk geen ruk interesseert.....

[ Bericht 12% gewijzigd door paddy op 24-11-2007 02:57:11 ]
pi_54812987
quote:

[..]

ok.

Nee maar het rare is dat diegene die niets doen altijd met zijn bek vooraan staat en achteraf het hardste jankt
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 23 november 2007 @ 23:11:20 #81
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_54812988
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 23:08 schreef MouzurX het volgende:

[..]

-edit-
Zoals het al zo vaak is terug gerekend:

1040 uur per jaar is peanuts vergeleken bij een normale 40 uur werkweek.
Dus ze moeten niet mauwen.
Ze hebben tijd zat om huiswerk te maken, dan maar wat minder achter de pc of console.

[ Bericht 27% gewijzigd door paddy op 24-11-2007 02:57:41 ]
  vrijdag 23 november 2007 @ 23:11:31 #82
158899 GasTurbine
pi_54812992
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 23:09 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Dromen mag altijd natuurlijk!
Verklaar je nader? Wat is hier dan anders aan?
  vrijdag 23 november 2007 @ 23:11:38 #83
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_54812998
quote:

[..]

ok.

Als je erbij staat ben je medeplichtig, dus dan verdien je ze net zo hard.
pi_54813008
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 23:09 schreef GasTurbine het volgende:

[..]

Ok. Ik zal het onthouden.
Doen... en wat denk je er mee te bereiken door dit te onthouden??
  vrijdag 23 november 2007 @ 23:12:24 #85
158899 GasTurbine
pi_54813023
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 23:10 schreef Adelante het volgende:

[..]

natuurlijk waren het niet allemaal allochtonen stoute kinderen en zaten er ook gewone protestanten tussen, maar als de politie de raddraaiers wil aanhouden moet je niet in de weg gaan lopen of anderzijds hinderen
Aanhouden??

grasmaaiertje spelen bedoel je?
pi_54813031
Wel lachen dat de politie wel hier durft bij in te grijpen. Makkelijk te pakken zeker, die scholiertjes. Sneu dat het blauw op straat dan niet altijd de harde hand toepast.

* mompelt iets over één kam
Hoi.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 23 november 2007 @ 23:12:57 #87
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_54813042
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 23:11 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Niks...
Dat roept men altijd wanneer men zeer zwak kwa argumenten staat.
  vrijdag 23 november 2007 @ 23:13:06 #88
158899 GasTurbine
pi_54813046
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 23:11 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Wat denk je ermee te bereiken om te melden dat je geen problemen ziet?
  vrijdag 23 november 2007 @ 23:14:03 #89
158899 GasTurbine
pi_54813068
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 23:12 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Niks...
Dat roept men altijd wanneer men zeer zwak kwa argumenten staat.
Dus ik moet argumenten hebben op het feit dat hij geen problemen ziet?
pi_54813085
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 23:13 schreef GasTurbine het volgende:

[..]

Wat denk je ermee te bereiken om te melden dat je geen problemen ziet?
Dat is tenminste nog een inhoudelijke mening over het actuele onderwerp waar dit topic over gaat.

Wat jij daarop reageert totaal niet.
Dat is gewoon uitlokken.
pi_54813089
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 23:11 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

[..]

Maar goed, eerst ging het je nog om de kwaliteit van het onderwijs en nu gaat het je erom dat je vrije tijd hoort te hebben en dat de kwaliteit van het onderwijs je feitelijk geen ruk interesseert.....
Ja... 2+ argumenten hebben ? jij had zeker altijd maar 1 argument toen je moest debatteren op school ?
En waar haal je dat laatste stuk vandaan?

Kinderen horen geen 40+ werkweek te krijgen ...
Toen je kind was wilde je ook niet graag naar school, of je moest zon enorme nerd zijn geweest, zeker niet als je er helemaal niks doet en er alleen maar zit om aan de norm te voldoen.
  vrijdag 23 november 2007 @ 23:14:42 #92
67978 HenryHill
pi_54813091
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 23:03 schreef Repeat het volgende:
Bij de politie weten ze ook wel wie ze makkelijk kunnen pakken en bij wie ze op hun tellen moeten passen...

Bij rellende schoolkinderen kunnen ze even lekker autoritair doen, maar als ze op het woonwagenkamp orde moeten handhaven, dan weten ze opeens precies wat ze allemaal niet mogen...
pi_54813102
Dat gezeik heb je hier ook, de ene groep die buiten staat krijgt een boete de andere niet, fucking bull-shit.
  vrijdag 23 november 2007 @ 23:15:21 #94
158899 GasTurbine
pi_54813113
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 23:11 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Als jij tegen je werkgever protesteert, en iemand gooit een baksteen door een ruit, ben jij medeplichtig?
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 23 november 2007 @ 23:15:58 #95
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_54813133
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 23:14 schreef GasTurbine het volgende:

[..]

Wanneer iemand gaat roepen dat onthoudt ik, dan heb je 0,0 meer aan argumenten.
Dus eigenlijk weet je dan niks beters meer in te brengen dus probeer je op die manier dreigend over te komen.
  vrijdag 23 november 2007 @ 23:17:26 #96
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_54813162
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 23:15 schreef GasTurbine het volgende:

[..]

Als jij tegen je werkgever protesteert, en iemand gooit een baksteen door een ruit, ben jij medeplichtig?
Als je erbij staat, je kijkt toe, je doet er niks tegen, je ziet het gebeuren en je doet vervolgens niks om de daders in de kraag te laten vatten ben je hardstikke medeplichtig. Wat snap je daar niet aan, want je hebt straks 80 uur extra in het jaar om erover na te denken.
pi_54813174
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 23:11 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Yeah right dus jouw vriend pleurt met zn dronken harses een steen tegen de kop van een agent en dat maakt jouw medeplichtig omdat je er bij staat
pi_54813176
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 23:14 schreef GasTurbine het volgende:

[..]

Nee totaal niet.... maar een blaat reactie geven en hierin trachten dreigend over te komen, slaat sowieso nergens op.
  vrijdag 23 november 2007 @ 23:18:16 #99
158899 GasTurbine
pi_54813182
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 23:14 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Dat is tenminste nog een inhoudelijke mening over het actuele onderwerp waar dit topic over gaat.

Wat jij daarop reageert totaal niet.
Dat is gewoon uitlokken.
Lees eerst eens dit topic door:

Politie Middelburg slaat protest uit elkaar.

Kom daarna terug met jouw reacties op dat ik niet inhoudelijk reageer.
pi_54813195
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 23:17 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Yeah right dus jouw vriend pleurt met zn dronken harses een steen tegen de kop van een agent en dat maakt jouw medeplichtig omdat je er bij staat
Dan had je het kunnen voorkomen,.
  vrijdag 23 november 2007 @ 23:19:26 #101
158899 GasTurbine
pi_54813225
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 23:17 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Nee totaal niet.... maar een blaat reactie geven en hierin trachten dreigend over te komen, slaat sowieso nergens op.
Dat dacht ik nou ook net over zijn reactie.

Maar laten we het aardig en leuk hebben, aangezien ik deze discussie zonder geflame en moddergegooi wil hebben.
  vrijdag 23 november 2007 @ 23:19:51 #102
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_54813233
-edit - Nutteloos

[ Bericht 97% gewijzigd door paddy op 24-11-2007 02:55:10 ]
pi_54813235
Nou, nou... de Neerlandsche politie heeft zich weer eens van zijn beste kant laten zien

Zouden die bromsnoren met een goed gevoel voor de buis zitten nu?
pi_54813238
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 23:18 schreef GasTurbine het volgende:

[..]

Nergens zeg ik dat je overige reacties niet inhoudelijk zijn.

Ik doel alleen op deze domme reactie.... slaat nergens op en is totaal niet inhoudelijk.
Gewoon omdat je het niet eens bent met mij, wil je je statement bewijzen door achterlijk dreigend te reageren.
pi_54813254
Als je geen klappen wilt moet je 1. zorgen dat je daar niet bent, 2. zorgen dat je heel snel daar weg gaat. Als je geen van beiden doet, ja dan verdien je die klappen gewoon.
pi_54813270
O ja nog iets: voor zover ik weet wordt er dus niet meer subsidie gegeven aan de scholen.
Dus het materiaal voor die extra lessen moeten ze zomaar ergens vandaan halen.

Correct me if i'm wrong
  vrijdag 23 november 2007 @ 23:21:32 #107
158899 GasTurbine
pi_54813282
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 23:17 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Als je erbij staat, je kijkt toe, je doet er niks tegen, je ziet het gebeuren en je doet vervolgens niks om de daders in de kraag te laten vatten ben je hardstikke medeplichtig. Wat snap je daar niet aan, want je hebt straks 80 uur extra in het jaar om erover na te denken.

Ik let niet op, als ik tussen 300 mensen sta, wie er een steen tevoorschijn haalt. Persoonlijk ren ik dan ook weg als ik gerinkel hoor. Aangezien ik dan daarna direct een wapenstok in mijn nek kan verwachten.
  vrijdag 23 november 2007 @ 23:21:56 #108
67978 HenryHill
pi_54813298
-edit- Doe maar niet

[ Bericht 82% gewijzigd door paddy op 24-11-2007 03:00:01 ]
pi_54813299
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 23:18 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Dan had je het kunnen voorkomen,.
Nee dat kun je niet altijd voorkomen.
pi_54813308
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 23:19 schreef GasTurbine het volgende:

Maar laten we het aardig en leuk hebben, aangezien ik deze discussie zonder geflame en moddergegooi wil hebben.
Te laat..... had je maar een beter doordachte reactie moeten hebben.

Maar ik zal niet meer op je reageren..... straks ga je nog dreigen dat je weet waar mijn huis woont.
pi_54813315
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 23:19 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Ik snap dat je liever met je matties bij het station gaat hangen en werkende mensen lastig vallen en naar meisje gaat roepen van: "hey psssst, meisje, psssssst, psssst, meisje psssst" en als ze je dan negeert dat je der kankerhoer noemt en met je matties der uitlacht. Ja leuke "hobbies" hebben jullie tegenwoordig, maar de samenleving is er in meerdere optieken mee gebaad dat ze je langer op school houden.
Voor zover ik weet ben ik nog steeds blank, havo-er en kom ik uit een dorp.
pi_54813323
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 23:20 schreef Niek. het volgende:
Als je geen klappen wilt moet je 1. zorgen dat je daar niet bent, 2. zorgen dat je heel snel daar weg gaat. Als je geen van beiden doet, ja dan verdien je die klappen gewoon.
Inderdaad.
  vrijdag 23 november 2007 @ 23:24:38 #113
67978 HenryHill
pi_54813361
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 23:21 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Nee dat kun je niet altijd voorkomen.
En dan erbij: als je dan wel meteen als medeplichtig zou kunnen worden aangemerkt, dan hadden we nu geen last meer gehad van voetbalrellen.

Dus nee. Leuk dat je erbij staat, maar je zult toch echt wat verkeerd moeten doen voordat je een straf tegemoet kan zien.
  vrijdag 23 november 2007 @ 23:25:09 #114
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_54813370
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 23:22 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Voor zover ik weet ben ik nog steeds blank, havo-er en kom ik uit een dorp.
Waar maak ik je uit voor allochtoon dan?
  vrijdag 23 november 2007 @ 23:26:26 #115
158899 GasTurbine
pi_54813403
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 23:20 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Nergens zeg ik dat je overige reacties niet inhoudelijk zijn.

Ik doel alleen op deze domme reactie.... slaat nergens op en is totaal niet inhoudelijk.
Gewoon omdat je het niet eens bent met mij, wil je je statement bewijzen door achterlijk dreigend te reageren.
Als jij dat dreigend ervaart, mijn oprechte excuses. Maar om te reageren in een topic dat je geen probleem ziet, en daarna te reageren dat ik mag dromen, vind ik zelf ook moddergegooi. Aangezien ik maar een fictionele vergelijking maakte.
pi_54813407
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 23:24 schreef HenryHill het volgende:

[..]

En dan erbij: als je dan wel meteen als medeplichtig zou kunnen worden aangemerkt, dan hadden we nu geen last meer gehad van voetbalrellen.

Dus nee. Leuk dat je erbij staat, maar je zult toch echt wat verkeerd moeten doen voordat je een straf tegemoet kan zien.
In dit geval dus lekker blijven staan terwijl je wordt gesommeerd op te donderen en de kruizing vrij te maken.
pi_54813420
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 23:24 schreef HenryHill het volgende:

[..]

Ja het is net zo een regel zoals iedere burger dient de wet te kennen, whahahah geen1 burger kent de hele wet.
pi_54813437
quote:
Alsof dat nieuw is, vijf jaar geleden had je ook soms al 12 tussenuren per week.
pi_54813455
quote:

[..]

Ik snap dat je liever met je matties*1 bij het station gaat hangen *3en werkende mensen lastig vallen en naar meisje gaat roepen van: "hey psssst, meisje, psssssst, psssst, meisje psssst" *2en als ze je dan negeert dat je der kankerhoer*2 noemt en met je matties*1 der uitlacht. Ja leuke "hobbies" hebben jullie tegenwoordig, maar de samenleving is er in meerdere optieken mee gebaad dat ze je langer op school houden.
*1 woord dat door allochtonen gebruikt wordt
*2 denigrerende opmerkingen die door allochtonen gemaakt worden.
*3 hangen: doen vooral allochtone jongeren
  vrijdag 23 november 2007 @ 23:28:25 #120
158899 GasTurbine
pi_54813458
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 23:22 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Te laat..... had je maar een beter doordachte reactie moeten hebben.

Maar ik zal niet meer op je reageren..... straks ga je nog dreigen dat je weet waar mijn huis woont.
Kijk nu ga je weer te ver in het overdrijven, waar heb ik jou ooit bedreigd? Als ik zeg dat ik het zal onthouden, betekent het niet dat ik je in elkaar sla/overrijdt/eieren naar je gooi als ik je op straat tegenkom.
En ik weet niet waar je woont. En dat za me ook nooit intresseren.
pi_54813467
Mensen die niet eens weten wat medeplichtigheid is

http://www.wetboek-online.nl/wet/Sr/48.html
  † In Memoriam † vrijdag 23 november 2007 @ 23:29:16 #122
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_54813477
quote:

[..]

Ik snap dat je liever met je matties bij het station gaat hangen en werkende mensen lastig vallen en naar meisje gaat roepen van: "hey psssst, meisje, psssssst, psssst, meisje psssst" en als ze je dan negeert dat je der kankerhoer noemt en met je matties der uitlacht. Ja leuke "hobbies" hebben jullie tegenwoordig, maar de samenleving is er in meerdere optieken mee gebaad dat ze je langer op school houden.
Ah, HaRDCoRe for LiVe !

Foto verwijderd, was alleen even ter illustratie voor Bob-B om te visualiseren wat ik bedoel
En jij gaat naar Afghanistan?
Kon je ook niet meekomen op school maar vonden ze bij jou dat je een echte vent moest worden en hebben ze je het leger ingelult?

[ Bericht 8% gewijzigd door Loedertje op 23-11-2007 23:45:07 ]
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 23 november 2007 @ 23:29:27 #123
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_54813485
quote:
In deze roosters hebben de leerlingen soms wel vijftien tussenuren waarin geen les wordt gegeven!]
Dan heb je dus mooi de tijd om huiswerk te maken.
Dus is er ook geen excuus dat je daar geen tijd voor hebt.
  vrijdag 23 november 2007 @ 23:29:32 #124
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_54813486
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 23:27 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Ja het is net zo een regel zoals iedere burger dient de wet te kennen, whahahah geen1 burger kent de hele wet.
godverdomme, weer zo'n simpele ziel die deze discussie wilt starten. Zal ik het einde maar even aan je verklappen, je verliest. Er zijn genoeg topics hier over, UTFS.
  vrijdag 23 november 2007 @ 23:29:56 #125
67978 HenryHill
pi_54813494
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 23:26 schreef Rekkie het volgende:

[..]

In dit geval dus lekker blijven staan terwijl je wordt gesommeerd op te donderen en de kruizing vrij te maken.
Op een kruising staan en gesommeerd worden om weg te gaan omdat je het verkeer ontregelt is wel even wat anders dan met je handen in je zakken bij een gebouw staan en vervolgens in de kraag gevat worden omdat een ander een baksteen door de ruit tieft.
pi_54813520
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 23:29 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Dan heb je dus mooi de tijd om huiswerk te maken.
Dus is er ook geen excuus dat je daar geen tijd voor hebt.
Wel als je de eerste 2 uur les heb dan 3 tussenuren en dan 4 uur les zodat je het huiswerk van die 4 uur les nog steeds thuis moet maken aangezien je bij sommige vakken niet vooruit kan werken.
pi_54813545
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 23:29 schreef Bob-B het volgende:

[..]

godverdomme, weer zo'n simpele ziel die deze discussie wilt starten. Zal ik het einde maar even aan je verklappen, je verliest. Er zijn genoeg topics hier over, UTFS.
Oja klopt ja mensen met een andere mening zijn altijd dom
Maar ik hou er over op ik verlies idd toch.
  vrijdag 23 november 2007 @ 23:32:17 #128
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_54813551
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 23:29 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Ah, HaRDCoRe for LiVe !

[ afbeelding ]

En jij gaat bij de KL?
Beetje jammer dat je een foto nodig hebt om me te bashen, maar goed vrind, ga je gang zou ik zeggen. Nee ik zit al bij de KL, ik heb hiervoor in 6 jaar tijd mijn gymnasium gehaald, met tussenuren en al en heb makkelijk de 1040 uur gehaald in het jaar. Ik weet dan ook beter dan jullie hoe dat is en wat ik er aan heb gehad. Zou je me nu dan kunnen vertellen wat een kaal geschoren hoofd met hardcore heeft te maken?
  vrijdag 23 november 2007 @ 23:33:50 #129
158899 GasTurbine
pi_54813597
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 23:32 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Oja klopt ja mensen met een andere mening zijn altijd dom
Maar ik hou er over op ik verlies idd toch.
Inderdaad, op mijn inhoudelijke reacties in het vorige topicwerd ook niet gereageerd, dus ik kap er ook maar mee.

Leuk om modder gegooid te hebben.

Weer wat anders dan eieren en bussen.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 23 november 2007 @ 23:34:57 #130
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_54813639
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 23:31 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Wel als je de eerste 2 uur les heb dan 3 tussenuren en dan 4 uur les zodat je het huiswerk van die 4 uur les nog steeds thuis moet maken aangezien je bij sommige vakken niet vooruit kan werken.
Gossie, dan heb je dus nog maar voor 1 vak huiswerk...
  † In Memoriam † vrijdag 23 november 2007 @ 23:35:12 #131
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_54813647
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 23:32 schreef Bob-B het volgende:

wat een kaal geschoren hoofd met hardcore heeft te maken?
Helemaal niets, vandaar dat ik er hardcore for live bij had gezet, jouw allochtoon getinte posting heeft toch ook niets te maken met het feit dat jij aan iemands nick en usericon denkt dat iemand Marokkaan is?

Jij gaat af op het *internetuiterlijk/beeld, de eerste indruk en ik kaats het balletje terug, leuk he als iemand dat van je denkt op basis van je uiterlijk.

Het slaat dus nergens op om dat te doen.
pi_54813672
Dit topic wordt toch niets meer. De voor- en tegenstanders hebben hun mening al in het vorige topic gegeven. Wat rest is moddergooien en elkaar voor dom uitmaken. Veel plezier
pi_54813677
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 23:32 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Beetje jammer dat je een foto nodig hebt om me te bashen, maar goed vrind, ga je gang zou ik zeggen. Nee ik zit al bij de KL, ik heb hiervoor in 6 jaar tijd mijn gymnasium gehaald, met tussenuren en al en heb makkelijk de 1040 uur gehaald in het jaar. Ik weet dan ook beter dan jullie hoe dat is en wat ik er aan heb gehad. Zou je me nu dan kunnen vertellen wat een kaal geschoren hoofd met hardcore heeft te maken?
Tuurlijk joh .. jij hebt de 1040 toen gehaalt toen die regel er nog niet was
pi_54813682
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 23:33 schreef GasTurbine het volgende:

[..]

Inderdaad, op mijn inhoudelijke reacties in het vorige topicwerd ook niet gereageerd, dus ik kap er ook maar mee.

Leuk om modder gegooid te hebben.

Weer wat anders dan eieren en bussen.
Ja dat soort mensen denken altijd waren ze maar niet zo dom dan hadden ze een andere mening gehad nl dezelfde als mij, die mensen snappen niet dat mensen een andere mening hebben en doen het dan maar af als dom.
  vrijdag 23 november 2007 @ 23:37:08 #135
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_54813696
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 23:35 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Helemaal niets, vandaar day ik er hardcore for live bij had gezet, jouw allochtoon getinte posting heeft toch ook niets te maken met het feit dat jij aan iemands nick en usericon denkt dat iemand Marokkaan is?
Nee ik had natuurlijk niet eerst in zijn fobo gekeken voordat ik een post maakte op het randje. Toch grappig dat jij mijn indruk van de jeugd in zijn algemeen betrekt op buitenlanders en dan marokkanen in het bijzonder.
pi_54813712
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 23:34 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Gossie, dan heb je dus nog maar voor 1 vak huiswerk...
Die logica snap ik niet
  vrijdag 23 november 2007 @ 23:38:28 #137
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_54813723
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 23:36 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Tuurlijk joh .. jij hebt de 1040 toen gehaalt toen die regel er nog niet was
Denk je dat mijn rooster mooi op elkaar aansloot? Ze deden het meest hun best voor de havo om de lessen aansluitend te laten zijn, want die gingen het meest lopen kutten op school tijdens tussenuren. Nee vent, ik heb menig dag van kwart over acht tot over vieren op school mogen slijten.
  † In Memoriam † vrijdag 23 november 2007 @ 23:38:42 #138
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_54813727
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 23:37 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Nee ik had natuurlijk niet eerst in zijn fobo gekeken voordat ik een post maakte op het randje.
Ik ook niet dus roep ook niet vanuit het niets iets in de vermeende straattaal van de schrijver.
quote:
Toch grappig dat jij mijn indruk van de jeugd in zijn algemeen betrekt op buitenlanders en dan marokkanen in het bijzonder.
Jij gaf mij direct die indruk door je schrijfseltje.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 23 november 2007 @ 23:38:47 #139
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_54813729
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 23:37 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Die logica snap ik niet
en dat is de reden waarom er nog steeds 1040 uur aan school gegeven moet worden.
pi_54813763
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 23:37 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Nee ik had natuurlijk niet eerst in zijn fobo gekeken voordat ik een post maakte op het randje. Toch grappig dat jij mijn indruk van de jeugd in zijn algemeen betrekt op buitenlanders en dan marokkanen in het bijzonder.
Heb je de laatste jaren in afghanistan gezeten ofzo? Hoe een vertekent beeld van de jeugd kan je hebben zeg
  vrijdag 23 november 2007 @ 23:40:14 #141
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_54813765
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 23:38 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Ik ook niet dus roep ook niet vanuit het niets iets in de vermeende straattaal van de schrijver.
[..]

Jij gaf mij direct die indruk door je schrijfseltje.
Nu kan je er omheen lullen, maar wat heb je tegen marokkanen en andere buitenlanders?
  vrijdag 23 november 2007 @ 23:41:17 #142
67978 HenryHill
pi_54813789
Verbazingwekkend hoe sommige "volwassenen" menen dat scholieren maar niet zo moeten zeuren dat ze een complete werkdag op school moeten zitten, terwijl zijzelf van ze lang zal ze leven niet dat aantal uren in een schoolgebouw hebben gezeten. En er impliciet vanuitgaan dat langer in een schoolgebouw aanwezig zijn automatisch betekent dat het beter is voor je ontwikkeling.
pi_54813811
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 23:29 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Ah, HaRDCoRe for LiVe !

[ afbeelding ]

En jij gaat naar Afghanistan?
Kon je ook niet meekomen op school maar vonden ze bij jou dat je een echte vent moest worden en hebben ze je het leger ingelult?

Alsof er alleen domme jongens in het leger zitten, dat is pas een domme opmerking.
Ik ken toevallig gasten uit het leger en dom zijn ze zeker niet dus waar heb je het over?
pi_54813835
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 23:38 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Denk je dat mijn rooster mooi op elkaar aansloot? Ze deden het meest hun best voor de havo om de lessen aansluitend te laten zijn, want die gingen het meest lopen kutten op school tijdens tussenuren. Nee vent, ik heb menig dag van kwart over acht tot over vieren op school mogen slijten.
En jij denkt dat wij niet tot 10 voor half 5 op school zitten en dan nog lekker een dikke 45 min naar huis moeten fietsen?
pi_54813877
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 23:41 schreef HenryHill het volgende:
Verbazingwekkend hoe sommige "volwassenen" menen dat scholieren maar niet zo moeten zeuren dat ze een complete werkdag op school moeten zitten, terwijl zijzelf van ze lang zal ze leven niet dat aantal uren in een schoolgebouw hebben gezeten. En er impliciet vanuitgaan dat langer in een schoolgebouw aanwezig zijn automatisch betekent dat het beter is voor je ontwikkeling.
Dit dus, maarja hun deert die regel niet he, zij hebben al op school gezeten.
  vrijdag 23 november 2007 @ 23:44:13 #146
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_54813884
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 23:36 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Ja dat soort mensen denken altijd: "Waren ze maar niet zo dom, dan hadden ze een andere mening gehad, namelijk dezelfde als ik. Deze mensen snappen niet dat andere mensen een andere mening hebben en doen het dan maar af als dom.
Ik zal dikgedrukt even aangeven wat ik zou denken.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_54813929
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 23:38 schreef Bob-B het volgende:
Ik ook, elke dag, en ik had een hoop tussenuren, maar ook de vrijheid om in die tijd iets nuttigs te doen. Da's wat anders dan verplicht in een hok zitten en niet naar de mediatheek mogen omdat daar niet genoeg plek is, of verplicht stil in een hok zitten en niet over het groepswerkstuk of de spreekbeurt mogen overleggen met je groepje.

Ik kon tijdens mijn tussenuren al mijn schoolwerk doen, ook dat schoolwerk waarvoor ik iets moest uittypen of opzoeken. En als ik hard had gewerkt en dus klaar was, kon ik even lekker wat praten met vrienden, of een wandelingetje maken in het bos. Had je me dan in een hok gestopt waar ik een uur lang niets zinnigs kon doen, dan had ik dat als erg frustrerend ervaren. Ik zat nl al vaak genoeg bij traag verlopende lessen die ik als vrij zinloos ervoer, als dat geintje vervolgens ook nog in tussenuren doorgaat heb je al helemaal het gevoel dat je een hoop kostbare tijd verdoet.
  vrijdag 23 november 2007 @ 23:45:46 #148
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_54813932
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 23:42 schreef MouzurX het volgende:

[..]

En jij denkt dat wij niet tot 10 voor half 5 op school zitten en dan nog lekker een dikke 45 min naar huis moeten fietsen?
Dus je bent eigenlijk aan het staken tegen de regering, omdat je ouders het verrotten om in een stad te gaan wonen ? Geniale vorm van afschuiven!
  † In Memoriam † vrijdag 23 november 2007 @ 23:46:21 #149
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_54813951
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 23:41 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

Alsof er alleen domme jongens in het leger zitten, dat is pas een domme opmerking.
Ik ken toevallig gasten uit het leger en dom zijn ze zeker niet dus waar heb je het over?
Ik zeg toch helemaal niet dat 'álle jongens die bij de landmacht zitten dom zijn..
  vrijdag 23 november 2007 @ 23:46:55 #150
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_54813970
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 23:46 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Ik zeg toch helemaal niet dat 'álle jongens die bij de landmacht zitten dom zijn..
Racist! Je ontwijkt de vraag!
  vrijdag 23 november 2007 @ 23:47:18 #151
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_54813982
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 23:18 schreef GasTurbine het volgende:

[..]

Ah, vandaar dat de jeugd vandaag lawaai makend door de winkelstraat heen draafde, ik had weer ff wat gemist schijnbaar.

Scholieren die staken... Heel hard weer het klaslokaal intrappen. Vroegah deden de leraren dat gewoon zelf en kwamen ze er een stuk ellendiger vanaf.
pi_54813991
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 23:45 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Dus je bent eigenlijk aan het staken tegen de regering, omdat je ouders het verrotten om in een stad te gaan wonen ? Geniale vorm van afschuiven!
Rij op een bermbom ofzo.
pi_54814015
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 23:41 schreef HenryHill het volgende:
Klopt. Wat ik schreef over mijn school, die steeds in de top 10 stond met uitstekende examenresultaten, dat ging over de pre-1040-tijd. Leerlingen kregen veel minder les dan dat, maar slaagden met vlag en wimpel.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 23 november 2007 @ 23:48:33 #154
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_54814020
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 23:42 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Hoe denk je dat je het straks gaat redden wanneer je echt moet gaan werken?
pi_54814021
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 23:44 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Ik zal dikgedrukt even aangeven wat ik zou denken.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat weet ik zelf ook wel, ben op mn 17e gaan werken en heb dus niet echt een goeie opleiding, daarom doe ik nu een opleiding( en werk er 32 uur bij) om het alsnog te leren.
Dus jij hoeft me echt niets nieuws te vertellen.
  vrijdag 23 november 2007 @ 23:48:45 #156
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_54814025
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 23:47 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Rij op een bermbom ofzo.
Waarom nou die doodswens?
  † In Memoriam † vrijdag 23 november 2007 @ 23:49:13 #157
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_54814034
quote:

[..]

quote:
Op vrijdag 23 november 2007 23:46 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Racist! Je ontwijkt de vraag!
Neen, jij gaf een voorbeeldje waarin het byzonder duidelijk was op welke jongeren je doelde.
  vrijdag 23 november 2007 @ 23:50:12 #158
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_54814067
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 23:48 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Dat weet ik zelf ook wel, ben op mn 17e gaan werken en heb dus niet echt een goeie opleiding, daarom doe ik nu een opleiding( en werk er 32 uur bij) om het alsnog te leren.
Dus jij hoeft me echt niets nieuws te vertellen.
Dan zou jij juist moeten uitdragen hoe belangrijk is om gewoon fucking hard je best te doen op de middelbare school. Studeren kan altijd nog zonder dat iemand je vreemd aankijkt, maar naar de middelbare school is toch echt wel het leukste als je dat in je puberteit doet
pi_54814069
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 23:46 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Nee dat is waar, maar het leek wel zo door je opmerking.
pi_54814092
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 23:48 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Hoe denk je dat je het straks gaat redden wanneer je echt moet gaan werken?
Dan ben ik volwassen en lukt mij dat.
Als het aan jullie lag zou een kleuter al 40 uur in de week op de kleuterschool aan het leren zijn
pi_54814125
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 23:48 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Waarom nou die doodswens?
Dat zijn opgekropte gevoelens die eruit komen
pi_54814148
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 23:50 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Dan zou jij juist moeten uitdragen hoe belangrijk is om gewoon fucking hard je best te doen op de middelbare school. Studeren kan altijd nog zonder dat iemand je vreemd aankijkt, maar naar de middelbare school is toch echt wel het leukste als je dat in je puberteit doet
Ja daar heb je helemaal gelijk in
Ik keur deze actie ook helemaal niet goed.
Ik kan soms alleen een beetje boos worden als de politie hier gelijk wel ingrijpt en dat ze dat niet in andere gevallen doen.
Dat neemt niet weg dat wat die scholieren doen nergens op slaat.
  vrijdag 23 november 2007 @ 23:52:51 #163
67978 HenryHill
pi_54814155
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 23:47 schreef AchJa het volgende:

[..]

Ah, vandaar dat de jeugd vandaag lawaai makend door de winkelstraat heen draafde, ik had weer ff wat gemist schijnbaar.

Scholieren die staken... Heel hard weer het klaslokaal intrappen. Vroegah deden de leraren dat gewoon zelf en kwamen ze er een stuk ellendiger vanaf.
Heel stoer. Alleen lijkt men in de politiek al 20 jaar te denken dat onderwijs een sluitpost is in de begroting, en dat het niveau -na zoveel jaar korten op vanalles en nog wat- wel weer omhoog gekrikt kan worden door iets te roepen als "leerlingen moeten vanaf nu 80 uur meer les krijgen per jaar!".

Dan heb je wat mij betreft het recht om te demonstreren. Let wel: nietom de zaak dan maar te slopen, maar wel om je ongenoegen te uiten. Want als je het niet doet zit je de komende 4, 5 jaar met de gebakken peren. En heeft men in Den Haag nog het idee dat ze je hebben geholpen, ook nog.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 23 november 2007 @ 23:52:55 #164
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_54814159
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 23:50 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Dan ben ik volwassen en lukt mij dat.
Als het aan jullie lag zou een kleuter al 40 uur in de week op de kleuterschool aan het leren zijn
Sorry, maar wanneer je er nu al niet tegen kan om onder druk te presteren hoe wil je dat later dan doen?
  vrijdag 23 november 2007 @ 23:53:41 #165
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_54814184
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 23:49 schreef Loedertje het volgende:

[..]

[..]

Neen, jij gaf een voorbeeldje waarin het byzonder duidelijk was op welke jongeren je doelde.
Beetje jammer dat je m'n foto weghaalt, ik hoopte eigenlijk dat er een modje zou langskomen, want die weet ook dat het volgens de policy niet de bedoeling is. Verder is die opmerking eronder extra bijzetten dan ook niet bijzonder intelligent, vooral niet als de volgende post van mij leest dat ik gewoon mijn gymnasium diploma N&T met ec1 erbij heb gehaald in de zes jaar die ervoor staan, dus om mij nou dom te noemen...nee zo zie ik mezelf niet
pi_54814191
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 23:52 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Sorry, maar wanneer je er nu al niet tegen kan om onder druk te presteren hoe wil je dat later dan doen?
/ignore Netsplitter
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 vrijdag 23 november 2007 @ 23:54:49 #167
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_54814215
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 23:53 schreef MouzurX het volgende:

[..]

/ignore Netsplitter
Makkelijk om me te negeren he wanneer ik een punt heb...
  vrijdag 23 november 2007 @ 23:55:28 #168
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_54814238
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 23:51 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Dat zijn opgekropte gevoelens die eruit komen
Dus dan wens je me maar dood? Beetje vreemd als je de discussie/verbaal geweld het hoofd niet kan bieden.
  vrijdag 23 november 2007 @ 23:55:29 #169
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_54814240
quote:
Wat let je, je hoeft niet in de kantine te zitten. Pak je fiets en ga naar de kroeg, niemand die je tegen houdt of mist.
  † In Memoriam † vrijdag 23 november 2007 @ 23:56:06 #170
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_54814262
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 23:53 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Beetje jammer dat je m'n foto weghaalt, ik hoopte eigenlijk dat er een modje zou langskomen, want die weet ook dat het volgens de policy niet de bedoeling is.
En denk je dat dat lagshuppelende modje zich druk gaat maken om het eit dat jij jezelf wilde etaleren op het internet ?

[quote]Verder is die opmerking eronder extra bijzetten dan ook niet bijzonder intelligent, vooral niet als je in de volgende post van mij leest dat ik gewoon mijn gymnasium diploma N&T met ec1 erbij heb gehaald in de zes jaar die ervoor staan, dus om mij nou dom te noemen...nee zo zie ik mezelf niet
Ik ken ook hele domme bekrompen wereldvreemde wereldverbeteraars met een Universitaire opleiding dus wat je opleiding nu met algemene domheid te maken heeft begrijp ik niet.
  vrijdag 23 november 2007 @ 23:57:11 #171
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_54814296
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 23:56 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Ik ken ook hele domme bekrompen wereldvreemde wereldverbeteraars met een Universitaire opleiding dus wat je opleiding nu met algemene domheid te maken heeft begrijp ik niet.
Boehoehoe, je typt toch gewoon dat ik niet kon meekomen op school, of ga je het stukje nou voor de vijfde keer aanpassen zodat andere denken dat je een strakke opmerking maakt?
pi_54814302
Ik zit zelf op school in Maastricht en wij deden 2 weken terug ook mee met de landelijke acties van het LAKS (naar Den Haag geweest etc.)

Maar wat mij als leerlingenraadlid enorm stoort, is dat er veel te veel mensen zijn die denken dat ze het snappen en dan hun mening geven, terwijl ze het niet snappen. Het LAKS en de leelringenraden die daarbij zijn aangesloten willen niet die 960 lesuren zodat we meer vrije tijd hebben, we willen die onderwijstijd verlagen om op die manier de kwaliteit van het onderwijs te waarborgen.

Ik zal jullie schetsen hoe het hier op school gaat. Zelf zit ik in 6VWO, heb dertien tussenuren. In die tussenuren is er één geschikte ruimte (soms twee, een klein lokaaltje), waar mensen huiswerk kunnen gaan maken. Het is eerder regel dan uitzondering dat die zaal stampevol zit en met maar één begeleider is dat gewoon geen goede onderwijstijd. Dat er scholen zijn die hun leerlingen pallets laten bouwen of dozen laten vouwen laat ik dan nog even buiten beschouwing.

Het gaat erom dat de kwaliteit van het onderwijs gewaarborgd wordt, want nu gaat het hard achteruit.

Overigens ook in Maastricht zijn op het St. Maartens College een stuk of vijf leerlingen opgepakt na een wilde staking. Op het Bonnefanten College heeft de leerlingenraad door de intercom van de school dat wij deze actie niet steunden; bij ons gebeurde er verder dan ook niets.

Ik wil die arrestaties niet goedkeuren, maar dat ze staken begrijp ik wel degelijk. Alleen missen veel mensen het hele punt en dat is jammer.
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
  vrijdag 23 november 2007 @ 23:58:10 #173
67978 HenryHill
pi_54814342
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 23:52 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Dat je later onder de plak zit bij je vrouw en je baas wil niet zeggen dat het een goed idee is om daar nu maar vast mee te beginnen, want "dan kun je er vast aan wennen".

Zonder dollen: het gehele opleidingsniveau in Nederland is al een paar jaar aan het dalen en nodigt steeds minder uit om te presteren. Lijkt me niet dat meer uren maken tegen nog minder kwaliteit daar verandering in gaat brengen, eerder het omgekeerde.
  vrijdag 23 november 2007 @ 23:58:43 #174
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_54814359
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 23:52 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Ja daar heb je helemaal gelijk in
Ik keur deze actie ook helemaal niet goed.
Ik kan soms alleen een beetje boos worden als de politie hier gelijk wel ingrijpt en dat ze dat niet in andere gevallen doen.
Dat neemt niet weg dat wat die scholieren doen nergens op slaat.
Ok dan zitten we op dezelfde lijn want natuurlijk moet de politie ook zo ingrijpen bij andere incidenten, maar neemt niet weg dat het wel terecht is en dat de scholieren vandaag gewoon pech hadden.
  vrijdag 23 november 2007 @ 23:59:03 #175
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_54814369
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 22:54 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Zitten ze dan niet onder hun niveau te werken?
  † In Memoriam † zaterdag 24 november 2007 @ 00:00:58 #176
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_54814439
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 23:59 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat gevoel heb ik ook vaak. Je zou voor de grap de lesboeken van vmbo en mbo opleidingen eens moeten doorbladeren, het lijken stripboeken (alhoewel er in de textballonnetjes op 1 pagina meer text staat dan op de bladzijde van een schoolboek.
pi_54814452
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 22:48 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Durf je vakkenpakket uit te breiden en je horizon te verbreden, koop een laptop en ga je richten op een carriere in de game industrie, maar ga niet onze tijd verneuken met je zielige staking. Uiteindelijk ben jij degene die zwaar onderricht is en daardoor onze positie op de wereldmarkt naar de tering helpt. Mijn economische welvaart incluus. Droeftoeter.
Hoe kan je nou zwaar onderricht zijn op een school die al 10 jaar in de top 10 staat ....
dan moet het hele onderwijs dus naar de klote zijn ... en dat los je niet op door scholen zomaar te verplichten 100 uur meer les te geven, zonder extra subsidie.
  † In Memoriam † zaterdag 24 november 2007 @ 00:01:48 #178
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_54814475
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 23:57 schreef Bob-B het volgende:

voor de vijfde keer aanpassen
Volgens mij kan je je posting maar 1 keer aanpassen , zal het eens proberen
  zaterdag 24 november 2007 @ 00:02:53 #179
67978 HenryHill
pi_54814506
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 23:57 schreef Black-Death het volgende:
(...) Het LAKS en de leelringenraden die daarbij zijn aangesloten willen niet die 960 lesuren zodat we meer vrije tijd hebben, we willen die onderwijstijd verlagen om op die manier de kwaliteit van het onderwijs te waarborgen.

Ik zal jullie schetsen hoe het hier op school gaat. Zelf zit ik in 6VWO, heb dertien tussenuren. In die tussenuren is er één geschikte ruimte (soms twee, een klein lokaaltje), waar mensen huiswerk kunnen gaan maken. Het is eerder regel dan uitzondering dat die zaal stampevol zit en met maar één begeleider is dat gewoon geen goede onderwijstijd. Dat er scholen zijn die hun leerlingen pallets laten bouwen of dozen laten vouwen laat ik dan nog even buiten beschouwing.

Het gaat erom dat de kwaliteit van het onderwijs gewaarborgd wordt, want nu gaat het hard achteruit.
Juistem.

Zoals ik ook in dit topic al aangaf: het gehele opleidingsniveau in Nederland is al een paar jaar aan het dalen en nodigt steeds minder uit om te presteren. Lijkt me niet dat meer uren maken tegen nog minder kwaliteit daar verandering in gaat brengen, eerder het omgekeerde.
pi_54814529
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 23:58 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Ok dan zitten we op dezelfde lijn want natuurlijk moet de politie ook zo ingrijpen bij andere incidenten, maar neemt niet weg dat het wel terecht is en dat de scholieren vandaag gewoon pech hadden.
Ja klopt, tuurlijk als mensen de boel slopen horen ze te worden aangepakt.
Maar het is hier ook zo zoals ik in het vorige topic zei dat je hier verschillende groepen hebt, de ene groep krijgt een boete wegens ordeverstoring en de andere groep niet, de politie moet 1 lijn trekken.
(en trouwens mn taalgebruik komt nu ook door de wodka, dan let ik daar niet zo op )
Maar het is echt belangrijk om gewoon door te leren zolang het kan, ik heb nu gelukkig een goeie baan maar dat heeft lang geduurd, zonder diploma bereik je niks, dat zie ik nu in toen waren andere dingen belangrijker.
pi_54814532
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 23:55 schreef AchJa het volgende:

[..]

Wat let je, je hoeft niet in de kantine te zitten. Pak je fiets en ga naar de kroeg, niemand die je tegen houdt of mist.
Op de meeste scholen mag je niet van het schoolterrein af.
pi_54814545
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 23:59 schreef AchJa het volgende:
Een heleboel wel ja, en het ergste is: die zitten op het VWO. Hoger kan niet
Tja als je de exameneisen steeds verder omlaag schroeft en vervolgens de kids verplicht om veel meer uren op school te zitten dan wij destijds hoefden kun je op je vingers natellen dat het gros zich gigantisch gaat vervelen.
  zaterdag 24 november 2007 @ 00:04:17 #183
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_54814547
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 00:01 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Volgens mij kan je je posting maar 1 keer aanpassen , zal het eens proberen
Anders doe je even of je me voor de gek kan houden
  zaterdag 24 november 2007 @ 00:08:39 #185
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_54814681
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 00:03 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Ja klopt, tuurlijk als mensen de boel slopen horen ze te worden aangepakt.
Maar het is hier ook zo zoals ik in het vorige topic zei dat je hier verschillende groepen hebt, de ene groep krijgt een boete wegens ordeverstoring en de andere groep niet, de politie moet 1 lijn trekken.
(en trouwens mn taalgebruik komt nu ook door de wodka, dan let ik daar niet zo op )
Maar het is echt belangrijk om gewoon door te leren zolang het kan, ik heb nu gelukkig een goeie baan maar dat heeft lang geduurd, zonder diploma bereik je niks, dat zie ik nu in toen waren andere dingen belangrijker.
Juist aan ons om de jeugd daarvan te doordringen, ik vond school ook verrot, maar ben nu wel blij met dat papiertje, want kan alles waar ik zin in heb doen!
pi_54814748
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 00:06 schreef AchJa het volgende:

[..]

Enne, 15 jaar geleden ook al.
Dus ik heb gewoon enorm geluk gehad met elk jaar 2/3 tussenuren en nu 5?
(havo-5, ik val nog buiten het nieuwe leren dus ik heb al dat gezeur niet van speciale lessen met alle klassen bij elkaar zitten in de aula enz. wel meer lessen in de vorm van, wanneer vroeger iedereen die niet moest debatteren naar huis mocht moeten we er nu bij blijven zitten)
  zaterdag 24 november 2007 @ 00:12:10 #187
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_54814789
elk jaar 2/3 tussen uren en nu maar 5 is verrot weinig vent, wat zeik je? dat is 1 tussenuur in de acht weken!
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zaterdag 24 november 2007 @ 00:12:41 #188
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_54814804
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 00:10 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Dus ik heb gewoon enorm geluk gehad met elk jaar 2/3 tussenuren en nu 5?
(havo-5, ik val nog buiten het nieuwe leren dus ik heb al dat gezeur niet van speciale lessen met alle klassen bij elkaar zitten in de aula enz. wel meer lessen in de vorm van, wanneer vroeger iedereen die niet moest debatteren naar huis mocht moeten we er nu bij blijven zitten)
JA
pi_54814812
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 00:08 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Juist aan ons om de jeugd daarvan te doordringen, ik vond school ook verrot, maar ben nu wel blij met dat papiertje, want kan alles waar ik zin in heb doen!
Ja is echt belangrijk, ik heb alleen maar kutbaantjes gehad waar je bijna niets mee verdient en er gewoon weer uit gegooit wordt als je het vuile werk hebt opgeknapt, that sucks.
Als ik het nu over kon doen had ik zeker gewoon geleerd en was dan pas gaan werken.
  zaterdag 24 november 2007 @ 00:13:07 #190
67978 HenryHill
pi_54814819
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 00:08 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Maar je snapt dat "het is belangrijk dat je je diploma haalt" niet hetzelfde is als "het is belangrijk dat je 80 uur extra per jaar in een klaslokaal spendeert"?
  zaterdag 24 november 2007 @ 00:14:52 #191
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_54814886
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 00:04 schreef thaleia het volgende:

[..]

Tja als je de exameneisen steeds verder omlaag schroeft en vervolgens de kids verplicht om veel meer uren op school te zitten dan wij destijds hoefden kun je op je vingers natellen dat het gros zich gigantisch gaat vervelen.
En dan kan het zover gaan dat zelfs de beste jongetjes van de klas moeten vrezen voor hun eindexamen. Dat allemaal omdat de meeste toekomstige studenten te stom zijn om het VWO te volgen.
pi_54814894
*zucht* Ik word zo moe van alle reeds afgestudeerden die het allemaal zo goed weten - no offence, maar de meesten daarvan hebben zich totaal niet ingeleefd in de situatie. Ik hoorde iemand zeggen dat leerlingen die staken, vroeger keihard zouden worden aangepakt etc. Leuk, maar dat is vroeger. Dit is nu 2007 en dan gaan de zaken anders, face it.
Komt overigens bij dat de overkoepelende directie van de Maastrichtse scholen onze landelijke (en regionale) acties steunden.
Edgar Davids over Danny Buijs na Ajax-Feyenoord (4-1, 4/2/07): Luister eens, het is niet de eerste keer dat jongetjes zich willen bewijzen en zeker ook niet de laatste keer.
  zaterdag 24 november 2007 @ 00:15:22 #193
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_54814904
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 00:13 schreef HenryHill het volgende:

[..]

Maar je snapt dat "het is belangrijk dat je je diploma haalt" niet hetzelfde is als "het is belangrijk dat je 80 uur extra per jaar in een klaslokaal spendeert"?
Het is belangrijk om je te beseffen dat er veel geld aan onderwijs wordt uitgegeven en dat als je school geld krijgt om jou op te leiden á 1040 uur per jaar in de onderbouw, 1000 uur in de bovenbouw en zo'n 700 uur in het examenjaar dat ze er dan niet mee weg mogen komen dat ze je maar 800 uur per jaar bezig houden. Dan maken scholen dus misbruik van belastinggeld en dan is het niet meer dan terecht dat de regering hier op toeziet. Dus de scholieren zouden moeten actievoeren tegen hun schooldirectie en niet tegen de regering die het beste met hen voorheeft qua opleiding.
pi_54814916
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 00:13 schreef HenryHill het volgende:

[..]

Als je van die lessen echt iets leert is het juist goed, ik hoop daarom ook dat het niet opgevuld gaat worden met lessen waar je niets aan hebt.
pi_54814953
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 00:12 schreef Bob-B het volgende:
elk jaar 2/3 tussen uren en nu maar 5 is verrot weinig vent, wat zeik je? dat is 1 tussenuur in de acht weken!
Ingeroosterde tussenuren in de week.
Ik zeur ook niet over mijn eigen situatie, maar over die van alle leerlingen die een jaar/2 jaar jonger zijn.

Dat jullie het nou totaal niet boeit hoe het er op school aan toe gaat, jullie worden vast goede ouders.. net als die ouders die zaten te klagen over dat de leerlingen te weinig uren op school waren, die beide van 8 tot 5 werken en nooit tijd hebben voor hun kinderen en daarom blij zijn als de kinderen langer op school zitten zodat zij er niet voor hoeven te zorgen.
  zaterdag 24 november 2007 @ 00:18:39 #196
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_54815010
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 00:16 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Ik zeur ook niet over mijn eigen situatie, maar over die van alle leerlingen die een jaar/2 jaar jonger zijn.
Dus je loopt gewoon te rellen om niks?
pi_54815021
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 00:03 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Op de meeste scholen mag je niet van het schoolterrein af.
En? Je gaat me niet vertellen dat jullie niet vindingrijk genoeg zijn om daar een mouw aan te passen of wel dan, komop zeg. En als het jullie idd niet lukt om ongemerkt dat terrein af te komen dan verdienen jullie het gewoon om in de kantine te lamballen.
  zaterdag 24 november 2007 @ 00:19:05 #198
194468 Zakje
La vie y passe
pi_54815026
Niet zo zeuren, tussenuren waren juist altijd fijn! Ik ging altijd met vrienden/vriendinnen naar de locale Delifrance om koffie te drinken,gewoon shoppen of gewoon stoer sigaretjes roken in het zicht anderen , als ik nog op school zat zou ik het niet erg vinden om meer tussenuren te hebben. En wij mochten gewoon wel van het schoolterrein af.
Gardez votre sang froid s'il vous plaît.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zaterdag 24 november 2007 @ 00:19:24 #199
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_54815032
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 00:16 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Relnicht dus.
  zaterdag 24 november 2007 @ 00:21:10 #200
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_54815080
TS:

Echt, wat een gehuil om niets.
pi_54815123
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 00:18 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Dus je loopt gewoon te rellen om niks?
Waar zeg ik dat ik meeliep met die ongeorganiseerde "staking" ?
En waar zit ik te rellen?
pi_54815182
quote:
En je krijgt veel meer rommel op de universiteit waardoor de universiteiten zich weer met een na-selectie bezig moeten gaan houden omdat anders de helft van de studenten na 10 jaar nog maar halverwege z'n studie is.
pi_54815196
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 00:18 schreef AchJa het volgende:

[..]

En? Je gaat me niet vertellen dat jullie niet vindingrijk genoeg zijn om daar een mouw aan te passen of wel dan, komop zeg. En als het jullie idd niet lukt om ongemerkt dat terrein af te komen dan verdienen jullie het gewoon om in de kantine te lamballen.
Bij ons mag je er gewoon af... onze school is havo/vwo oftewel het meerdendeel van de jongeren kan zich wel gedragen en zorgt niet voor overlast.
  zaterdag 24 november 2007 @ 00:25:28 #204
67978 HenryHill
pi_54815204
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 00:15 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Als je van die lessen echt iets leert is het juist goed, ik hoop daarom ook dat het niet opgevuld gaat worden met lessen waar je niets aan hebt.
Nou, maak je borst maar nat, want dat is precies wat er gaat gebeuren. De leerlingen krijgen gewoon meer "zelfstudieuren", waarin ze "begeleid" huiswerk mogen doen. Want leerlingen moeten dan misschien wel meer lesuren krijgen, maar er moeten natuurlijk wel leraren zijn die tijd hebben om ook daadwerkelijk les te geven in die uren. En zolang er daarvoor geen geld wordt uitgetrokken krijg je zo'n halfslachtige oplossing die beide partijen (schoolbudget en politiek) tevreden probeert te houden, maar de doelgroep (=de leerlingen) niet helpt.
  † In Memoriam † zaterdag 24 november 2007 @ 00:25:30 #205
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_54815205
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 00:15 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Het is belangrijk om je te beseffen dat er veel geld aan onderwijs wordt uitgegeven en dat als je school geld krijgt om jou op te leiden á 1040 uur per jaar in de onderbouw, 1000 uur in de bovenbouw en zo'n 700 uur in het examenjaar dat ze er dan niet mee weg mogen komen dat ze je maar 800 uur per jaar bezig houden. Dan maken scholen dus misbruik van belastinggeld en dan is het niet meer dan terecht dat de regering hier op toeziet. Dus de scholieren zouden moeten actievoeren tegen hun schooldirectie en niet tegen de regering die het beste met hen voorheeft qua opleiding.
Ze komen er nu óók mee weg dus dat lukt hen strax ook wel weer.
pi_54815207
quote:

[..]

Is de jeugd dan plotseling zo slim geworden? (kan ik me bijna niet voorstellen) Of is het niveau van het onderwijs dan schrikbarend gekelderd?
  zaterdag 24 november 2007 @ 00:26:20 #207
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_54815234
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 00:15 schreef Black-Death het volgende:
*zucht* Ik word zo moe van alle reeds afgestudeerden die het allemaal zo goed weten - no offence, maar de meesten daarvan hebben zich totaal niet ingeleefd in de situatie. Ik hoorde iemand zeggen dat leerlingen die staken, vroeger keihard zouden worden aangepakt etc. Leuk, maar dat is vroeger. Dit is nu 2007 en dan gaan de zaken anders, face it.
Komt overigens bij dat de overkoepelende directie van de Maastrichtse scholen onze landelijke (en regionale) acties steunden.
Achja, vorig jaar m'n diploma gehaald. Ik heb nooit, maar dan ook nooit, de behoefte gehad om te klagen over het onderwijssysteem. Ik had tijd zat voor praktische opdrachten, profielwerkstuk en andere taken, dit kon ik allemaal in schooltijd uitvogelen.

En scholieren die staken zouden ook keihard moeten worden aangepakt. Waarom niet? Op de manier waarop het nu gebeurd vallen ze mensen die hier buitenstaan lastig, het is puur gefocusd op een lekker dagje uit/rellen tegen de overheid en op deze manier krijg je toch het doel wa tje voor ogen ebt, niet voor elkaar.
pi_54815252
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 00:00 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Dat gevoel heb ik ook vaak. Je zou voor de grap de lesboeken van vmbo en mbo opleidingen eens moeten doorbladeren, het lijken stripboeken (alhoewel er in de textballonnetjes op 1 pagina meer text staat dan op de bladzijde van een schoolboek.
K, zal eens kijken of ik bij iemand zo'n boek kan inzien. Mischien valt er nog wat de lachen dan.
pi_54815253
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 00:19 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Relnicht dus.
Opkomen voor anderen doen jullie niet aan he? individualisme ten top.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 zaterdag 24 november 2007 @ 00:28:06 #210
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_54815279
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 00:26 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Oh nu reageer je wel op mij??
Van je principes afgestapt??
  zaterdag 24 november 2007 @ 00:28:06 #211
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_54815280
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 00:25 schreef AchJa het volgende:

[..]

Is de jeugd dan plotseling zo slim geworden? (kan ik me bijna niet voorstellen) Of is het niveau van het onderwijs dan schrikbarend gekelderd?
Het niveau is gekelderd. Zie cijfercompensatieregelingen, weken vrij voor toetsweken enzo. Je moet gewoon in staat zijn in een keer een toets te leren. Tegenwoordig krijg je daar nog vrij voor ook
  zaterdag 24 november 2007 @ 00:28:21 #212
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_54815285
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 00:26 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Je ging hem toch negeren?
Eerst doodwensen uitdelen, toen bekennen dat je gewoon maar dom meeloopt te rellen en nu nog geeneens consequent durven te zijn.
pi_54815302
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 00:26 schreef AchJa het volgende:

[..]

K, zal eens kijken of ik bij iemand zo'n boek kan inzien. Mischien valt er nog wat de lachen dan.
Je moet de examens van vmbo-b is maken.... kinderen van de basisschool kunnen daar nog een voldoende voor halen .. oke misschien iets overdreven maar met 1 a 2 jaar brugklas is zon examen een eitje.
pi_54815317
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 00:25 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Bij ons mag je er gewoon af... onze school is havo/vwo oftewel het meerdendeel van de jongeren kan zich wel gedragen en zorgt niet voor overlast.
Nou dan, wat valt er te miepen. Ga gewoon dat terrein af en vermaak je in die tussenuren, wat is het probleem.
pi_54815321
Wat een helden he , jonge scholieren een beetje rammen .
Volgende week laten ze zich weer verjagen door een groep allochtonen.

Schijtbakken .
  zaterdag 24 november 2007 @ 00:29:46 #216
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_54815341
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 00:28 schreef dubidub het volgende:

[..]

Het niveau is gekelderd. Zie cijfercompensatieregelingen, weken vrij voor toetsweken enzo. Je moet gewoon in staat zijn in een keer een toets te leren. Tegenwoordig krijg je daar nog vrij voor ook
Plus het feit dat je altijd cijferverhoging krijgt als je een dans- of muziekopleiding volgt. Vriendjespolitiek.
pi_54815365
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 00:28 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Je ging hem toch negeren?
Eerst doodwensen uitdelen, toen bekennen dat je gewoon maar dom meeloopt te rellen en nu nog geeneens consequent durven te zijn.
Volgens mij kunnen jullie nog wel een paar jaar naar school
Foute conclusies trekken zijn jullie goed in.

ok heb je gelijk in, had niet gezien dat hij het was.
pi_54815369
Ik heb de invoering van de Tweede Fase meegemaakt, ik was en ben fanatiek tegenstander van het Tweede Fase systeem maar demonstreren heb ik nooit gedaan. Het heeft gewoon geen enkele zin, ten eerste hebben veel mensen zoiets van scholieren moeten op school zitten, de publieke opinie gaat zich tegen je keren, en ten tweede zijn politici meestal ook niet echt gecharmeerd van dit soort gedrag.

Veel slimmer is het om je zelf fatsoenlijk in de kwestie in te lezen en de school/politiek op de huid te gaan zitten met haar eigen regelgeving (onder het motto van wie kaatst... ), laat in alles merken dat je de huidige invulling van die 1040 uur niks vind. Je moet misschien een lange adem hebben maar het is wel effectief, want men heeft last van je en moet je dan eens opletten hoe snel bepaalde zaken geregeld kunnen zijn.
pi_54815378
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 00:15 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Nee, we voeren bewust geen actie tegen de schoolleiding. Ik heb een aantal gesprekken gehad met onze schooldirectie en telkens gaat het maar om 1 ding; de scholen hebben simpelweg niet genoeg geld om die onderwijstijd goed in te vullen. Dan moeten we dus naar Den Haag. Dat is ook de reden dat we toestemming en verlof kregen van de directie.
Is het zo lastig het te begrijpen?

Overigens wil ik acties van leerlingen waarbij dingen worden vernield etc. absoluut niet goedkeuren, laat dat even duidelijk zijn.
pi_54815396
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 00:29 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Plus het feit dat je altijd cijferverhoging krijgt als je een dans- of muziekopleiding volgt. Vriendjespolitiek.
Dat is nieuw voor mij, leg uit?
  † In Memoriam † zaterdag 24 november 2007 @ 00:31:46 #221
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_54815397
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 00:29 schreef Wopper1 het volgende:
Daar ging mijn OP dan ook over

Weet iemand wat een zwarte pieten diploma is ?
  zaterdag 24 november 2007 @ 00:31:51 #222
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_54815398
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 00:30 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Volgens mij kunnen jullie nog wel een paar jaar naar school
Foute conclusies trekken zijn jullie goed in.

ok heb je gelijk in, had niet gezien dat hij het was.
Nog een paar jaar naar school, dat zou zo relaxed zijn, mits met m'n maten. Weet je hoeveel relaxter naar school gaan is dan studeren? Al zou ik 24 uur per werkdag naar school moeten.
pi_54815418
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 00:28 schreef dubidub het volgende:

[..]

Vrij om een toets te leren??? Nu snap ik waarom het slagingspercentage zo hoog ligt.
pi_54815423
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 00:29 schreef Wopper1 het volgende:

Schijtbakken .
Dat is mijn hele punt, ik snap dat wat die leerlingen doen niet kan, is ook niet juist maar de politie moet idd ook optreden tegen allochtonen wat dus niet gebeurt.
pi_54815430
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 00:30 schreef Bolkesteijn het volgende:
Veel slimmer is het om je zelf fatsoenlijk in de kwestie in te lezen en de school/politiek op de huid te gaan zitten met haar eigen regelgeving (onder het motto van wie kaatst... ), laat in alles merken dat je de huidige invulling van die 1040 uur niks vind. Je moet misschien een lange adem hebben maar het is wel effectief, want men heeft last van je en moet je dan eens opletten hoe snel bepaalde zaken geregeld kunnen zijn.
Zoals?
  † In Memoriam † zaterdag 24 november 2007 @ 00:33:22 #226
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_54815446
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 00:31 schreef Black-Death het volgende:

[..]

Nee, we voeren bewust geen actie tegen de schoolleiding. Ik heb een aantal gesprekken gehad met onze schooldirectie en telkens gaat het maar om 1 ding; de scholen hebben simpelweg niet genoeg geld om die onderwijstijd goed in te vullen. Dan moeten we dus naar Den Haag. Dat is ook de reden dat we toestemming en verlof kregen van de directie.
Is het zo lastig het te begrijpen?
De directeur van 1 van die scholen in Middelburg zei overigens dat hij absoluut niet gecharmeerd was door het optreden van de politie.
  zaterdag 24 november 2007 @ 00:33:24 #227
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_54815447
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 00:31 schreef Bob-B het volgende:

[..]

Nog een paar jaar naar school, dat zou zo relaxed zijn, mits met m'n maten. Weet je hoeveel relaxter naar school gaan is dan studeren? Al zou ik 24 uur per werkdag naar school moeten.
Idd, ik heb me prima vermaakt, laatste jaar. Beetje kaarten/practical jokes uithalen met vrienden, beetje praten met leraren, af en toe een praktische opdracht of tentamen, niks aan de hand.
  zaterdag 24 november 2007 @ 00:33:47 #228
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_54815457
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 00:31 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Daar ging mijn OP dan ook over

Weet iemand wat een zwarte pieten diploma is ?
Ja dat kreeg je met sportuurtje op de basisschool in groep 2, als je over een rek kon klimmen met een pakje en deze in de "schoorsteen" kon gooien en dat soort dingen. Ligt hier nog wel ergens.
  zaterdag 24 november 2007 @ 00:34:01 #229
67978 HenryHill
pi_54815464
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 00:26 schreef dubidub het volgende:

[..]

Achja, vorig jaar m'n diploma gehaald. Ik heb nooit, maar dan ook nooit, de behoefte gehad om te klagen over het onderwijssysteem. Ik had tijd zat voor praktische opdrachten, profielwerkstuk en andere taken, dit kon ik allemaal in schooltijd uitvogelen.
"Zelfstandig leren" noemen ze dat he... Nou, fijn dat jij wel blij bent dat ze je een X-aantal uur zelf je zooi laten uitvlooien zodat ze zelf geen les hoeven te geven. Ik had persoonlijk wel graag gehad dat ze me op een school ook echt wat leren.
  zaterdag 24 november 2007 @ 00:35:07 #230
128976 dubidub
Fritür ist krieg!
pi_54815498
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 00:32 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Dat is mijn hele punt, ik snap dat wat die leerlingen doen niet kan, is ook niet juist maar de politie moet idd ook optreden tegen allochtonen wat dus niet gebeurt.
Klopt. Maar omdat ze tegen het ene niet optreden mogen ze niet optreden tegen het andere? Ik ben met je eens dat ze tegen 'het andere' ook moeten optreden, maar dit gebeurt niet. Dit houdt niet in dat ze zich ook afzijdig meoten houden ten opzichte van overige relschoppers.
  † In Memoriam † zaterdag 24 november 2007 @ 00:35:15 #231
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_54815504
quote:

[..]

Heel Marokkaans Nederland komt acuut in opstand als er dit soort beelden op TV zouden komen bij rellen in bijvoorbeeld Amsterdam met Marokkaanse jongeren. Dan komen er kamervragen over het buitensproige politieoptreden .

Denk overigens niet dat er veel jongeren morgen wakker worden met echte blauwe plekken maar dat terzijde.
pi_54815515
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 00:32 schreef MouzurX het volgende:
Zoals?
Daar waar die mogelijkheden zich voordoen natuurlijk. Een concreet voorbeeld, de school verbied jou van het terrein af te gaan ook al zijn er tussenuren. Duik in de statuten en wetgeving en vind uit of de school dat recht wel heeft om leerlingen op het terrein vast te houden als ze geen les hebben. Mijn ervaring is dat scholen heel losjes omgaan met de statuten als het hen uitkomt. Soms moet je gewoon terugpesten.
  † In Memoriam † zaterdag 24 november 2007 @ 00:36:05 #233
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_54815526
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 00:33 schreef Bob-B het volgende:

Ja dat kreeg je met sportuurtje op de basisschool in groep 2, als je over een rek kon klimmen met een pakje en deze in de "schoorsteen" kon gooien en dat soort dingen. Ligt hier nog wel ergens.

Geweldig, ik kende het niet.
pi_54815539
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 00:28 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Je moet de examens van vmbo-b is maken.... kinderen van de basisschool kunnen daar nog een voldoende voor halen .. oke misschien iets overdreven maar met 1 a 2 jaar brugklas is zon examen een eitje.
En? Vroeger kon een beetje slimme leerling van de lagere school ook best een redelijke prestatie neerzetten bij de examens van de LTS (de algemene vakken dan, niet het noeste praktijkwerk)
pi_54815552
quote:

[..]

Heb nu wat beelden bekeken maar het zag er alles behalve dreigend uit voor de agenten.

Je zag ook een wat ''oudere'' agent behoorlijk losgaan. Die was zeker aan zijn laatste kunstje bezig .
pi_54815553
Trouwens, de leraren en scholen(volgens mij gewoon alle scholen) zijn dus ook tegen deze 1040 norm.
pi_54815613
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 00:35 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Heel Marokkaans Nederland komt acuut in opstand als er dit soort beelden op TV zouden komen bij rellen in bijvoorbeeld Amsterdam met Marokkaanse jongeren. Dan komen er kamervragen over het buitensproige politieoptreden .

Denk overigens niet dat er veel jongeren morgen wakker worden met echte blauwe plekken maar dat terzijde.
Ja en daarom wordt er niet opgetreden tegen die groep, dat kan echt niet.
Ze zijn gewoon bang en dat moet maar is gaan veranderen, daar moet de politie hetzelfde optreden dan waren er misschien niet zoveel auto's in de fik gestoken, die marokkanen lachen Nederland toch keihard uit en ik kan ze geeneens ongelijk geven.
pi_54815624
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 00:37 schreef MouzurX het volgende:
Trouwens, de leraren en scholen(volgens mij gewoon alle scholen) zijn dus ook tegen deze 1040 norm.
Lafheid alom natuurlijk weer van de scholen, als je het er niet mee eens bent dan voer je die regeling toch gewoon niet uit? Wat jij als leerling kunt doen is de school klem te zetten door hen te wijzen dat zij de plicht hebben om 1040 uur les te geven per jaar, en daarbij mag je gerust drammen. Zorg wel dat je goede cijfers haalt, anders willen de docenten nog wel eens irritant worden.
pi_54815650
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 00:37 schreef MouzurX het volgende:
Natuurlijk, anders hadden jullie gewoon op school gezeten, ik hoop toch wel de je zo slim bent om dat in te zien.
pi_54815665
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 00:40 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Lafheid alom natuurlijk weer van de scholen, als je het er niet mee eens bent dan voer je die regeling toch gewoon niet uit? Wat jij als leerling kunt doen is de school klem te zetten door hen te wijzen dat zij de plicht hebben om 1040 uur les te geven per jaar, en daarbij mag je gerust drammen. Zorg wel dat je goede cijfers haalt, anders willen de docenten nog wel eens irritant worden.
Dan wordt hun subsidie gekort, iets waar je ( corrigeer mij als ik het fout heb) niet een rechtzaak tegen kan beginnen als school.
pi_54815725
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 00:40 schreef AchJa het volgende:

[..]

Natuurlijk, anders hadden jullie gewoon op school gezeten, ik hoop toch wel de je zo slim bent om dat in te zien.
Ja, ik wou het alleen ff aangeven voor de tegenstanders van de stakingen, aangezien er nogal vaak opmerkingen vallen die nergens op slaan als je dat erbij pakt.
pi_54815729
quote:

[..]

Of je bent achterlijk
.mwep
pi_54815737
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 00:41 schreef MouzurX het volgende:
Dan wordt hun subsidie gekort, iets waar je ( corrigeer me als ik het fout heb) niet een rechtzaak tegen kan beginnen als school.
Ik wil de minister wel eens aan 50 % van de scholen een boete uit zien reiken, dat gaat nooit gebeuren want er is juist de politieke wil om scholen meer geld te geven om docenten meer te kunnen betalen.
  zaterdag 24 november 2007 @ 00:44:42 #244
67978 HenryHill
pi_54815740
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 00:40 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ja, en wat krijg je dan als antwoord? "Daar hebben we geen geld voor".

't Is allemaal leuk en aardig dat men nu opeens van scholen verwacht dat ze meer les gaan geven, maar zonder dat daar een zak met geld tegenover staat gaat dat echt niet gebeuren. Dan krijg je dit soort halfgare oplossingen waar uiteindelijk de leerlingen de dupe van zijn.
  † In Memoriam † zaterdag 24 november 2007 @ 00:44:49 #245
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_54815741
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 00:19 schreef Zakje het volgende:
Niet zo zeuren, tussenuren waren juist altijd fijn!
Wij zaten gewoon in een koffieshop tijdens tussen*uren*. We hadden helaas niet heel veel tussen-uren.
pi_54815774
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 00:44 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik wil de minister wel eens aan 50 % van de scholen een boete uit zien reiken, dat gaat nooit gebeuren want er is juist de politieke wil om scholen meer geld te geven om docenten meer te kunnen betalen.
Tsja ga jij met die scholen praten?
Sowieso volgens leraren halen we de 1040 nog steeds niet en dat zal waarschijnlijk op andere scholen niet anders zijn.
pi_54815816
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 00:44 schreef HenryHill het volgende:

[..]

't Is allemaal leuk en aardig dat men nu opeens van scholen verwacht dat ze meer les gaan geven, maar zonder dat daar een zak met geld tegenover staat gaat dat echt niet gebeuren. Dan krijg je dit soort halfgare oplossingen waar uiteindelijk de leerlingen de dupe van zijn.
Heb je gelijk in, alleen ik heb ook een paar keer gehoord dat scholen heel wat geld "oppotten" daar zou ik ook meer van willen weten. of ze niet de zaak gewoon aan het beduvelen zijn.
pi_54815835
quote:
Of is het niveau van het onderwijs dan schrikbarend gekelderd?
Bingo. Heb al meerdere oudere collega's over de VWO-examens van de afgelopen jaren over hun vak horen zeggen: "zoiets als dit was vijftien jaar terug een havo-examen".

Nou is het wel zo dat leerlingen tegenwoordig meer vakken hebben dan de zeven of acht die wij vroeger hadden, dus ergens ook wel logisch dat de stof per vak minder en makkelijker is. Maar minder diepgang en een lagere moeilijkheidsgraad betekent dat ook een heleboel vroegere havisten nu op het vwo zitten, en die moeten wel hard werken, en die kunnen die drie, vier verplichte huiswerkuren per dag goed gebruiken.

Maar de VWO-er van vroeger, die vindt het allemaal doodsimpel, en die kan zichzelf buiten de lesuren wel nuttig bezighouden met debatclubjes, schooltoneel, olympiades...... maar in die inhoudsloze "nee je mag het lokaal niet uit om iets nuttigs te gaan doen want we moeten kunnen opgeven dat je in een lokaal hebt gezeten"-opvuluren wordt ie gillend gek van verveling.
  zaterdag 24 november 2007 @ 00:48:29 #249
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_54815840
Wat een gejank om niks weer.
Wacht maar tot je straks moet studeren, en al die fabeltjes over niks uit te hoeven voeren allemaal niet waar blijken te zijn.
Maak je nou maar eerder druk over de stront doe je als scholier straks krijgt met de gratis studieboeken die tot op het bot uitgekleed zijn omdat ze opeens allemaal uit de staatskas gelapt moeten worden.
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_54815888
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 00:44 schreef HenryHill het volgende:
Wat heb jij daar als leerling mee te maken? Helemaal niks lijkt mij. Overigens als LAKS zijn naam echt waard was hadden ze nu al een procedure (bij de rechter) gestart om de scholen te dwingen zich te conformeren aan die 1040. Ik snap echt niet waarom het nu weer met fluwelen handschoentjes aangepakt wordt.
quote:
Precies, en dat zijn de argumenten die bij de rechter nog wel eens hout willen snijden. Het is natuurlijk het toonbeeld van onbehoorlijk bestuur als voor een uitbreiding van het effectief bestaande aantal lesuren er nergens een financieele vergoeding voor plaats vindt.
pi_54815934
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 00:46 schreef MouzurX het volgende:
Tsja ga jij met die scholen praten? Sowieso volgens leraren halen we de 1040 nog steeds niet en dat zal waarschijnlijk op andere scholen niet anders zijn.
Ik ga mij als student wel bezighouden met de verhoging van het collegegeld. Nee, het LAKS en de scholen moeten misschien maar eens om de tafel gaan zitten om tot een eensgezinde aanpak te komen als er zo'n grote overeenstemming bestaat tussen school en scholier over de aard van het probleem.
pi_54815962
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 00:44 schreef Loedertje het volgende:
Wij zaten gewoon in een koffieshop tijdens tussen*uren*. We hadden helaas niet heel veel tussen-uren.
Wij zaten in de kroeg... Ik krijg bijna heimwee naar die tijd.
  zaterdag 24 november 2007 @ 00:53:59 #253
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_54815989
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 00:52 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik ga mij als student wel bezighouden met de verhoging van het collegegeld. Nee, het LAKS en de scholen moeten misschien maar eens om de tafel gaan zitten om tot een eensgezinde aanpak te komen als er zo'n grote overeenstemming bestaat tussen school en scholier over de aard van het probleem.
Leuk voor alle leraren met studerende kinderen. Die kunnen met de salarisverhoging mooi het verhoogde collegegeld betalen.
** Die nacht ist vorbei, ein neuer Tag beginnt. Alles sprung. Stadtkind. Berlin. **
pi_54816026
Het is ook wel lastig om echt les te geven in uitvallende uren natuurlijk, als er een wiskundeleraar ziek is is er natuurlijk niet net toevallig op die vrijkomende uren een wiskundeleraar vrij. Dus wordt een leraar Frans als opvanger neergezet, Dan kun je zeggen dan krijgt de klas maar effe een uurtje meer Frans, maar da's ook lastig afstemmen allemaal natuurlijk, met het programma dat die klas volgt en waar hun eigenlijke leraar Frans met ze gebleven is en wat hij precies in de planning heeft voor de komende tijd etc.

Dus 'echt les' in die uren is lastig, ook als de school geld heeft. Het zal snel verworden tot een "ga maar huiswerk maken"-uurtje. En dat kun je als leerling nu eenmaal zinniger invullen als je de vrijheid hebt om ergens naartoe te gaan waar jij jezelf ook echt zinnig kunt bezighouden. Of waar je even kunt ontspannen, als je je werk al af hebt of van plan bent er later die dag hard tegenaan te gaan.
  † In Memoriam † zaterdag 24 november 2007 @ 00:57:43 #255
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_54816081
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 00:52 schreef AchJa het volgende:

Wij zaten in de kroeg... Ik krijg bijna heimwee naar die tijd.
Ik ook
Het was zo slecht nog niet die middelbare school periode
  zaterdag 24 november 2007 @ 00:58:13 #256
55154 Sjoewe
Time. Space.
pi_54816088
Nu is het ziekteverzuim in het onderwijs ook wel bovengemiddeld. Ik ben benieuwd of die paar tientjes per jaar daar een oplossing voor zijn.
pi_54816091
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 00:48 schreef thaleia het volgende:
Nou is het wel zo dat leerlingen tegenwoordig meer vakken hebben dan de zeven of acht die wij vroeger hadden, dus ergens ook wel logisch dat de stof per vak minder en makkelijker is.
Een grote fout van de Tweede Fase natuurlijk. Diepgang is ingeruild voor 3 nutteloze uurtje in de week Frans 1 en Duits 1.
quote:
Maar de VWO-er van vroeger, die vindt het allemaal doodsimpel, en die kan zichzelf buiten de lesuren wel nuttig bezighouden met debatclubjes, schooltoneel, olympiades...... maar in die inhoudsloze "nee je mag het lokaal niet uit om iets nuttigs te gaan doen want we moeten kunnen opgeven dat je in een lokaal hebt gezeten"-opvuluren wordt ie gillend gek van verveling.
Opzich ben ik het met je eens maar ik denk dat er weinig leerlingen zijn die zich effectief met verdere intellectuele ontwikkeling bezighouden buiten school. Het zal voornamelijk sportvereniging of een bijbaantje zijn. Mijn ervaring is dat de school prima mogelijkheden biedt om extra diepgang te creeren. Zo was het mij met een aantal vrienden toegestaan in de tussenuren gebruik te maken van de laboratoriumruimte van scheikunde en natuurkunde, en we konden gebruik maken van het gereedschap in het technieklokaal als daar op dat moment geen les gaande was. Ideaal natuurlijk. Ik ben op dit moment niet overtuigd dat leerlingen en scholen die mogelijkheden al uitputtend onderzocht hebben.
  zaterdag 24 november 2007 @ 00:58:42 #258
67978 HenryHill
pi_54816100
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 00:50 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Wat heb jij daar als leerling mee te maken? Helemaal niks lijkt mij. Overigens als LAKS zijn naam echt waard was hadden ze nu al een procedure (bij de rechter) gestart om de scholen te dwingen zich te conformeren aan die 1040. Ik snap echt niet waarom het nu weer met fluwelen handschoentjes aangepakt wordt.
Leerlingen hebben er alles mee te maken op het moment dat "conformeren aan 1040" simpelweg betekent dat ze langer op school zitten maar geen les krijgen voor die extra uren. Formeel is de zaak dan opgelost, in de praktijk wordt niemand er beter van.
quote:
Precies, en dat zijn de argumenten die bij de rechter nog wel eens hout willen snijden. Het is natuurlijk het toonbeeld van onbehoorlijk bestuur als voor een uitbreiding van het effectief bestaande aantal lesuren er nergens een financieele vergoeding voor plaats vindt.
En wie gaat die gerechtelijke procedure starten dan? Leerlingen van 16, in het belang van de school en dus indirect in hun eigen belang? Daar hebben leerlingen niets mee te maken. Leerlingen willen gewoon in de tijd dat ze op school zitten ook les krijgen in die uren, of de school er dan vervolgens voor kiest om 960 uur echt les te geven (met nu dus een kans op een boete) of om voor 80 uur extra budget te krijgen via de rechter, dat is hun pakkie an.

De leerlingen behartigen hun eigen belang, de school moet ervoor zorgen dat zij hun klanten (=leerlingen) tevreden zien te houden. Zij zouden een gerechtelijke procedure moeten starten, niet de leerlingen.
pi_54816184
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 00:58 schreef HenryHill het volgende:
Leerlingen hebben er alles mee te maken op het moment dat "conformeren aan 1040" simpelweg betekent dat ze langer op school zitten maar geen les krijgen voor die extra uren. Formeel is de zaak dan opgelost, in de praktijk wordt niemand er beter van.
Het is de zaak van de school het beleid van regering uit te voeren, de leerling is gewoon een klant. En zorg dat je ook behandeld wordt als klant is mijn gedachte dan.
quote:
En wie gaat die gerechtelijke procedure starten dan? Leerlingen van 16, in het belang van de school en dus indirect in hun eigen belang? Daar hebben leerlingen niets mee te maken. Leerlingen willen gewoon in de tijd dat ze op school zitten ook les krijgen in die uren, of de school er dan vervolgens voor kiest om 960 uur echt les te geven (met nu dus een kans op een boete) of om voor 80 uur extra budget te krijgen via de rechter, dat is hun pakkie an.
Maar gezien het gezamenlijke belang is een informele samenwerking helemaal geen gek idee lijkt mij. Stel je je in formele omgang formeel op, zorg dat je al je rechten ook uit kunt oefenen, maar wees niet blind voor de informele kant die je tegelijkertijd kunt bewandelen.
  zaterdag 24 november 2007 @ 01:05:20 #260
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_54816234
quote:
Op vrijdag 23 november 2007 23:03 schreef Netsplitter het volgende:
Wanneer jullie nu al gaan klagen hoe moet dat straks in het echte leven?
Gaan jullie dan ook mekkeren wanneer het een beetje te zwaar wordt?
Gaan jullie dan maar uitkeringstrekkers worden?
De verneukte generatie?
Als jij straks afgestudeerd bent als jurist, bijvoorbeeld, accepteer je ook van je baas dat je het toilet op het werk moet boenen omdat er even geen werk is?

Ok. Die vrijheid heb je.

Maar deze scholieren accepteren niet dat ze het schoolplein schoon moeten krabben van kauwgom om die 1040-norm te halen. Lijkt me op zich niet vreemd dat men daartegen demonstreert hm?

Minder lesuren is jammer, maar het is beter dan doelloos op school zitten, je tijd te verdoen in een veredelde kindercrèche.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
  zaterdag 24 november 2007 @ 01:08:21 #261
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_54816293
Bolkesteijn, gezien de media-aandacht denk ik dat er inderdaad nu advocaten zijn dit pro deo wel wat willen doen. Zonder de media-aandacht voor deze demonstraties had dat, denk ik, niet gelukt.

Alleen, stel dat advocaten -ergens- gelijk halen... wat dan? Komen er dan meer docenten? ...
pi_54816302
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 00:58 schreef Bolkesteijn het volgende:
Mijn ervaring is dat de school prima mogelijkheden biedt om extra diepgang te creeren. Zo was het mij met een aantal vrienden toegestaan in de tussenuren gebruik te maken van de laboratoriumruimte van scheikunde en natuurkunde, en we konden gebruik maken van het gereedschap in het technieklokaal als daar op dat moment geen les gaande was. Ideaal natuurlijk. Ik ben op dit moment niet overtuigd dat leerlingen en scholen die mogelijkheden al uitputtend onderzocht hebben.
Zoiets zou idd ideaal zijn. Maar de eis om een uur te mogen meetellen voor de 1040-urennorm is dat de leerling onder toezicht/begeleiding 'werkt'. Geheel zelfstandig de briljantste proefjes doen in een lab telt dus niet mee, half slapend naar je mp3-speler luisteren in een lokaal met een leraar die proefwerken zit na te kijken, of een mediathecaresse die een boek leest, wel.

Maar goed, met die eis van 'er moet begeleiding aanwezig zijn' valt natuurlijk ook wel te sjoemelen. Het begrip 'les ' en 'onder begeleiding aan het werk zijn' wordt door de scholen ook nogal ruim genomen, dus waarom het begrip 'begeleiding aanwezig' niet? Een TOA die om het half uur even binnenloopt is wellicht al genoeg
  zaterdag 24 november 2007 @ 01:10:39 #263
67978 HenryHill
pi_54816341
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 01:03 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Het is de zaak van de school het beleid van regering uit te voeren, de leerling is gewoon een klant. En zorg dat je ook behandeld wordt als klant is mijn gedachte dan.
Maar als klant moet je wel de waarborg hebben dat er ook wat te kiezen valt, niet dat je alleen kan kiezen tussen scholen die allemaal 80 bullshituren per jaar geven. En op het moment dat de scholen dat belang niet voor je behartigen, zul je het zelf moeten doen.
quote:
Maar gezien het gezamenlijke belang is een informele samenwerking helemaal geen gek idee lijkt mij. Stel je je in formele omgang formeel op, zorg dat je al je rechten ook uit kunt oefenen, maar wees niet blind voor de informele kant die je tegelijkertijd kunt bewandelen.
Nogmaals, de scholen hebben hier totaal geen initiatief getoond. Niet verwonderlijk, want zij snijden gewoon in het 'echte' aantal lesuren om rond te kunnen komen. De overheid roept wat, de scholen kunnen zich indekken, en de leerlingen worden de dupe. Waarom zou een school moeite willen doen voor iets waar zij zonder noemenswaardige problemen vanaf komen?

Zelfs als men het dankzij hard onderhandelen en lobbyen voor elkaar krijgt om geld te krijgen voor die 80 uur per jaar extra, dan geldt het alsnog voor alle scholen, en houden ze er geen winst aan over, want die 80 uur moet dan wel uitgegeven worden aan docenten. Netto-winst voor een school: 0.
pi_54816588
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 01:08 schreef Yildiz het volgende:
Alleen, stel dat advocaten -ergens- gelijk halen... wat dan? Komen er dan meer docenten? ...
Wellicht dat het ministerie gedwongen kan worden om bijvoorbeeld tijdelijk op die 960 uur te gaan zitten en pas als er voldoende docenten zijn en geld om die docenten aan te trekken dat weer naar 1040 uur omhoog kan.
quote:
Bolkesteijn, gezien de media-aandacht denk ik dat er inderdaad nu advocaten zijn dit pro deo wel wat willen doen. Zonder de media-aandacht voor deze demonstraties had dat, denk ik, niet gelukt.
Hmmm, ja daar heb je misschien wel gelijk in. Media-aandacht zal voor een pro deo advocaat natuurlijk wel meespelen, zo had ik er nog niet naar gekeken.
pi_54816609
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 00:57 schreef Loedertje het volgende:
Ik ook
Het was zo slecht nog niet die middelbare school periode
Laten we het over doen! Waar spreken we af? Het LAB in Sneek of de Doele in Leeuwarden?

Tussenuren barren bij uitstek
pi_54816662
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 01:10 schreef HenryHill het volgende:
Nogmaals, de scholen hebben hier totaal geen initiatief getoond. Niet verwonderlijk, want zij snijden gewoon in het 'echte' aantal lesuren om rond te kunnen komen. De overheid roept wat, de scholen kunnen zich indekken, en de leerlingen worden de dupe. Waarom zou een school moeite willen doen voor iets waar zij zonder noemenswaardige problemen vanaf komen?

Zelfs als men het dankzij hard onderhandelen en lobbyen voor elkaar krijgt om geld te krijgen voor die 80 uur per jaar extra, dan geldt het alsnog voor alle scholen, en houden ze er geen winst aan over, want die 80 uur moet dan wel uitgegeven worden aan docenten. Netto-winst voor een school: 0.
De vraag die bij mij dan rijst, zijn de scholen wel zo tegen deze situatie. Zo nee, dan ligt de bal toch echt bij de leerlingen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Bolkesteijn op 24-11-2007 01:33:17 ]
  zondag 25 november 2007 @ 11:56:31 #267
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_54821219
Las ik dus net in de krant dat ik uit het tijdperk kom dat je nog 1096 uur per jaar naar school moest, dus het is al afgezwakt ook.
  zondag 25 november 2007 @ 11:58:05 #268
3542 Gia
User under construction
pi_54821247
Reken es uit hoeveel 1040 lesuren in gewone uren is. En dan delen door zo'n 196 lesdagen, dan kom je algauw op zo'n 4,5 uur per dag in een klaslokaal. Nou schandalig hoor!
pi_54821287
Stuur mij een lijst met studenten die mee doen aan de staking en dan weten die tenminste zeker dat ze geen baan bij mij krijgen... Paupers... Met ca. 10 weken vakantie nog klagen ook. Mijn studie tijd was de meest leuke en ontspannen tijd van mijn leven. Nu ik aan het werk ben is het pas druk en veel uren.

Jankerds zijn het zonder een drive for result.. Prutsers
pi_54821700
quote:

[..]

Elke nieuwe generatie is een aantal IQ slimmer dan de vorige, misschien moeilijk voor je om aan te nemen, maar deze nieuwe generatie zal ook slimmer zijn dan jouw generatie.

En niet voor niets heet de generatie na 1985> de generatie Einstein.

En een periode van rust voor de Tentamens/examens is juist van positieve invloed op je resultaten, ik weet niet of degene die die ridicuul-post maakte een hogere opleiding heeft genoten, maar ook op de uni krijg je een weekje af voor tentamens.
pi_54821807
quote:
Op zondag 25 november 2007 11:58 schreef Gia het volgende:
Reken es uit hoeveel 1040 lesuren in gewone uren is. En dan delen door zo'n 196 lesdagen, dan kom je algauw op zo'n 4,5 uur per dag in een klaslokaal. Nou schandalig hoor!
Wanneer wordt jij nou eens een beetje slimmer? Het gaat er niet om dat ze VEEL lesuren hebben, het gaat ze erom dat de scholen deze druk niet aankan en zo de kinderen maar in een lokaal dumpt zonder ze tijdens die dump-uren iets te leren. Ze willen juist les hebben, ipv dat ze in een lokaal moeten zitten met de opdracht: "nog 2 uur hier blijven, ga maar wat met elkaar praten ofzo..."
  zondag 25 november 2007 @ 12:33:13 #272
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_54821883
quote:
Op zondag 25 november 2007 11:58 schreef Gia het volgende:
Hoeveel lesuren per dag heb jij in tentamenweken?

Een erg intelligente reactie van je inderdaad.
  zondag 25 november 2007 @ 12:46:21 #273
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_54822175
quote:
Op zondag 25 november 2007 12:25 schreef Xith het volgende:

[..]

Elke nieuwe generatie is een aantal IQ slimmer dan de vorige, misschien moeilijk voor je om aan te nemen, maar deze nieuwe generatie zal ook slimmer zijn dan jouw generatie.

En niet voor niets heet de generatie na 1985&gt; de generatie Einstein.

En een periode van rust voor de Tentamens/examens is juist van positieve invloed op je resultaten, ik weet niet of degene die die ridicuul-post maakte een hogere opleiding heeft genoten, maar ook op de uni krijg je een weekje af voor tentamens.
Uit dat stukje: "Generatie X (1960-1985) en de nieuwe Generatie Einstein (geboren na 1988)"

Na 1988, hoor jij net niet bij
pi_54822189
quote:
idd
Op zaterdag 23 juni 2007 18:54 schreef MASD het volgende:
Double-Helix is mijn held vandaag! _O_
pi_54822363
quote:
Op zondag 25 november 2007 12:00 schreef draaijer het volgende:
Stuur mij een lijst met studenten die mee doen aan de staking en dan weten die tenminste zeker dat ze geen baan bij mij krijgen... Paupers... Met ca. 10 weken vakantie nog klagen ook. Mijn studie tijd was de meest leuke en ontspannen tijd van mijn leven. Nu ik aan het werk ben is het pas druk en veel uren.

Jankerds zijn het zonder een drive for result.. Prutsers
Uhm, je hebt liever werknemers die, wanneer ze periodes hebben waarin ze niets te doen hebben, dit gewoon accepteren ipv voor meer werk vragen?
  zondag 25 november 2007 @ 12:57:29 #276
3542 Gia
User under construction
pi_54822389
quote:
Op zondag 25 november 2007 12:30 schreef Xith het volgende:

[..]

Wanneer wordt jij nou eens een beetje slimmer? Het gaat er niet om dat ze VEEL lesuren hebben, het gaat ze erom dat de scholen deze druk niet aankan en zo de kinderen maar in een lokaal dumpt zonder ze tijdens die dump-uren iets te leren. Ze willen juist les hebben, ipv dat ze in een lokaal moeten zitten met de opdracht: "nog 2 uur hier blijven, ga maar wat met elkaar praten ofzo..."
Nou, ik hoorde op de radio en tv anders reacties dat ZOVEEL uren les ten koste gaat van hun buitenschoolse activiteiten. Die kids hebben het niet over daadwerkelijk les willen hebben, ze willen gewoon niet naar school. Ze willen niet meer dan 960 uur les. DAT vinden ze eigenlijk al veel.

Willen ze straks ook niet langer dan 960 x 50 minuten werken, per jaar?

Het is inderdaad jammer dat er te weinig personeel is om die uren in te vullen, maar dat is echt niet waarom die kinderen staken.
Daarbij kunnen ze mooi in een tussenuur het huiswerk maken, hoeven ze dat om half vier niet meer als ze zwaar oververmoeid van zooooooo'n lange schooldag thuiskomen.

Ben blij dat mijn kinderen de keuze hebben gemaakt om hier niet aan mee te doen. Mijn oudste vindt 1040 uur per jaar, gemiddeld 6 lesuren per dag, helemaal niet veel. En dat lerarentekort kunnen ze ook op andere manieren oplossen. Geef ze een project waar ze samen aan moeten werken en laat een leerkracht van een klas ernaast af en toe binnenkijken. Kids die de zaak verzieken, gewoon uit het lokaal sturen. Aanpakken die hap.
pi_54822419
quote:
Op zondag 25 november 2007 12:46 schreef AchJa het volgende:

[..]

Uit dat stukje: "Generatie X (1960-1985) en de nieuwe Generatie Einstein (geboren na 1988)"

Na 1988, hoor jij net niet bij
Ik weet het, mijn jongere broertje is echt zo'n typische generatie einstein, MSN lijst van hier naar daar, altijd op de hoogte van alles wat er gebeurt (mede dankzij die msn lijst), politieke dingen op Hyves, etc,etc
  zondag 25 november 2007 @ 12:59:00 #278
3542 Gia
User under construction
pi_54822434
quote:
Op zondag 25 november 2007 12:33 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Hoeveel lesuren per dag heb jij in tentamenweken?

Een erg intelligente reactie van je inderdaad.
Op de school van mijn oudste hebben ze de toetsweek voor de onderbouw inderdaad al afgeschaft. Bij de jongste hebben ze gewoon nooit proefwerkweek. Die hebben gewoon de hele week les. En daarnaast één of twee proefwerken per dag. Als je alles op die ene dag moet leren, ben je sowieso gewoon niet goed bezig.
  zondag 25 november 2007 @ 12:59:48 #279
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_54822447
quote:
Op zondag 25 november 2007 12:57 schreef Gia het volgende:

[..]

Nou, ik hoorde op de radio en tv anders reacties dat ZOVEEL uren les ten koste gaat van hun buitenschoolse activiteiten. Die kids hebben het niet over daadwerkelijk les willen hebben, ze willen gewoon niet naar school. Ze willen niet meer dan 960 uur les. DAT vinden ze eigenlijk al veel.

Willen ze straks ook niet langer dan 960 x 50 minuten werken, per jaar?

Het is inderdaad jammer dat er te weinig personeel is om die uren in te vullen, maar dat is echt niet waarom die kinderen staken.
Daarbij kunnen ze mooi in een tussenuur het huiswerk maken, hoeven ze dat om half vier niet meer als ze zwaar oververmoeid van zooooooo'n lange schooldag thuiskomen.

Ben blij dat mijn kinderen de keuze hebben gemaakt om hier niet aan mee te doen. Mijn oudste vindt 1040 uur per jaar, gemiddeld 6 lesuren per dag, helemaal niet veel. En dat lerarentekort kunnen ze ook op andere manieren oplossen. Geef ze een project waar ze samen aan moeten werken en laat een leerkracht van een klas ernaast af en toe binnenkijken. Kids die de zaak verzieken, gewoon uit het lokaal sturen. Aanpakken die hap.
Wapenstok erover en 'het nieuwe leren' promoten. . Nee dat is succesvol gebleken.
  zondag 25 november 2007 @ 13:01:42 #280
3542 Gia
User under construction
pi_54822486
quote:
Op zondag 25 november 2007 12:59 schreef Yildiz het volgende:

[..]

Wapenstok erover en 'het nieuwe leren' promoten. . Nee dat is succesvol gebleken.
Die agenten moeten ze overplaatsen naar Slotervaart, inderdaad. Maar dáár durven ze dat niet.
pi_54822556
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 01:03 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Ik zie de leerlingen eerder als Werknemers dan als Klant, dat ze samen met de school voor goede resultaten moeten zorgen. Het woord staken vind ik dan ook het juiste woord voor wat er gebeurde vorige week. Het is namelijk de overheid die (natuurlijk naast de leerlingen zelf) nut heeft aan het overdragen van kennis aan de jeugd, niet voor niets worden ze gesponsord/betaald door de overheid. Een dag zonder kennisoverdracht is een stukje minder Kennis in Nederland over X jaar.

Ze worden ook zo behandeld; Het doel van de overheid is zo veel mogelijk uren voor zo weinig mogelijk geld. Het is dan ook typisch "overheid" dat het niet, zoals dit wel in het bedrijfsleven gebeurd bij bedrijven die een beetje modern zijn, zoekt naar de meest efficiënte manier, maar gewoon de ouderwetse manieren aanhoudt. Kwantiteit voor Kwaliteit is typisch overheid.
pi_54822589
quote:
Op zondag 25 november 2007 12:59 schreef Gia het volgende:

[..]

Op de school van mijn oudste hebben ze de toetsweek voor de onderbouw inderdaad al afgeschaft. Bij de jongste hebben ze gewoon nooit proefwerkweek. Die hebben gewoon de hele week les. En daarnaast één of twee proefwerken per dag. Als je alles op die ene dag moet leren, ben je sowieso gewoon niet goed bezig.
toetsweken zijn er geloof ik alleen nog maar voor de bovenbouw, maar dat weet ik niet zeker.
pi_54824373
Ze kunnen beter actievoeren tegen de kwaliteit van de uren waarin ze wel les hebben. De Tweede Fase is een ramp.
pi_54824984
hmmm.... als ik het zo ff bekijk heb ik:
_- _| les | les________ | les ________ | -
_- _| les | les________ | les ________ | les
les | les | les ________ | les ________ | les
les | les | nutteloos uur_| les________ | les
les | les | les ________ | les ________ | nutteloosuur
les | les | nutteloos uur_| les ________ | les
les | les | les ________ | nutteloos uur_| les

en dan te bedenken dat ik 6 + 8 + 8 + 8+ 7 = 37 uur per week op school zit
waarvan elke les 50 minuten is, dus: 37x50:60=30.83 uur per week. maar ik heb elke dag nog in totaal 50 minuten pauze dus: 50x5= 250 minuten , (250+37x50):60=35 uur per week zit ik op school.
MAAR: ik heb 4 huiswerkuren(nutteloze uren) dus 37-4=33 --> 33x50:60=27.5 uur heb ik echt les. dus in die 35 uur in de week doe ik 35-27,5= 7,5 uur niks dat is een verhouding van les : niks = 27,5 : 7,5 = 3,67 : 1
ik heb dus elk uur 1:3,67=0,27 uur = 16,5 minuten pauze

aangezien ik 365:7=52,14 - 10 weken vakantie = 42,14 weken in een jaar heb. heb ik dus 42,14 x 27,5 uur = 1158 uur gedraait in een jaar. nou dan heb ik niks met die verhooging te maken

[ Bericht 11% gewijzigd door scholierenstaking op 25-11-2007 15:15:36 ]
pi_54825037
morgen staking van alle scholen in leeuwarden.
dit keer volwassen en vmbo'ers worden in hun lokalen gehouden hopelijk.
  zondag 25 november 2007 @ 18:49:27 #286
3542 Gia
User under construction
pi_54830906
quote:
Op zondag 25 november 2007 13:08 schreef Xith het volgende:

[..]

toetsweken zijn er geloof ik alleen nog maar voor de bovenbouw, maar dat weet ik niet zeker.
Op de school van mijn oudste inderdaad, sinds dit jaar.
Bij mijn jongste op school hebben ze helemaal geen toetsweken, die hebben gewoon altijd school.
  zondag 25 november 2007 @ 18:52:47 #287
3542 Gia
User under construction
pi_54830998
quote:
Op zondag 25 november 2007 15:09 schreef scholierenstaking het volgende:
hmmm.... als ik het zo ff bekijk heb ik:
_- _| les | les________ | les ________ | -
_- _| les | les________ | les ________ | les
les | les | nutteloos uur_| les________ | les
les | les | les ________ | les ________ | nutteloosuur
les | les | nutteloos uur_| les ________ | les
les | les | les ________ | nutteloos uur_| les

en dan te bedenken dat ik 6 + 8 + 8 + 8+ 7 = 37 uur per week op school zit
waarvan elke les 50 minuten is, dus: 37x50:60=30.83 uur per week. maar ik heb elke dag nog in totaal 50 minuten pauze dus: 50x5= 250 minuten , (250+37x50):60=35 uur per week zit ik op school.
MAAR: ik heb 4 huiswerkuren(nutteloze uren) dus 37-4=33 --> 33x50:60=27.5 uur heb ik echt les. dus in die 35 uur in de week doe ik 35-27,5= 7,5 uur niks dat is een verhouding van les : niks = 27,5 : 7,5 = 3,67 : 1
ik heb dus elk uur 1:3,67=0,27 uur = 16,5 minuten pauze

aangezien ik 365:7=52,14 - 10 weken vakantie = 42,14 weken in een jaar heb. heb ik dus 42,14 x 27,5 uur = 1158 uur gedraait in een jaar. nou dan heb ik niks met die verhooging te maken
Je hebt sowieso meer dan 10 weken vakantie.
7 weken, minimaal zomervakantie
1 week herfstvakantie
2 weken kerstvakantie
1 week crocusvakantie (hier carnavalsvakantie)
2 weken voorjaarsvakantie.

Komt op een totaal van 13 weken vakantie.
En dan heb ik het inderdaad nog niet over de eventuele toetsweken in de bovenbouw op sommige scholen.
  maandag 26 november 2007 @ 10:04:24 #288
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_54842351
Waarom lopen hier schreeuwende relschopper-achtige scholieren door de straten, gevolgd door politie-motoren? Wat denken ze hier nou mee te bereiken? De jeugd heeft de toekomst?
censuur :O
  maandag 26 november 2007 @ 10:47:12 #289
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_54843121
quote:
Je hebt ongetwijfeld boeken zat, ga ze maar lezen!

Waar gaat de klacht nou over? Volgens mij is het dit:
-scholieren zijn lui en willen minder uren naar school (DOH!)
-scholieren voeren als argument aan dat ze niks te doen hebben op school, eigenlijk willen ze dus meer les? Daar is vast heel lang over nagedacht door clubje LAKS

Zoals alle "stakers": bedenk je eens wie er baad bij heeft als jij ontevreden bent! Dat is NIET je school, dat is LAKS!
  maandag 26 november 2007 @ 10:49:09 #290
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_54843160
quote:
Op zaterdag 24 november 2007 01:05 schreef Yildiz het volgende:

[..]
Maar deze scholieren accepteren niet dat ze het schoolplein schoon moeten krabben van kauwgom om die 1040-norm te halen. Lijkt me op zich niet vreemd dat men daartegen demonstreert hm?
Misschien eens beginnen met geen kauwgom meer op straat te gooien?
  maandag 26 november 2007 @ 13:31:44 #291
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_54846234
Dit idee is echt onzinnig. Ik pleit voor 1040 uur. Het onderwijs is al kwalitatief te slecht voor woorden, dus daar gaat een vermindering van uren echt geen verbetering voor zorgen.
pi_54847512
quote:
Op maandag 26 november 2007 13:31 schreef Grumpey het volgende:
Dit idee is echt onzinnig. Ik pleit voor 1040 uur. Het onderwijs is al kwalitatief te slecht voor woorden, dus daar gaat een vermindering van uren echt geen verbetering voor zorgen.
Een vermeerdering ook niet. Tenminste niet zolang er een lerarentekort is waardoor die uren gevuld moeten worden met nutteloze bezigheden.
pi_54847620
quote:
Op maandag 26 november 2007 10:04 schreef RemcoDelft het volgende:
Waarom lopen hier schreeuwende relschopper-achtige scholieren door de straten, gevolgd door politie-motoren? Wat denken ze hier nou mee te bereiken? De jeugd heeft de toekomst?
Ga eieren gooien.
  maandag 26 november 2007 @ 14:56:27 #294
3542 Gia
User under construction
pi_54847697
quote:
Op maandag 26 november 2007 14:45 schreef -0- het volgende:

[..]

Een vermeerdering ook niet. Tenminste niet zolang er een lerarentekort is waardoor die uren gevuld moeten worden met nutteloze bezigheden.
Dan moeten ze zich op een nuttige manier bezighouden. Ze kunnen huiswerk maken, alvast leren voor een toets, uitreksel maken van dat ene boek dat ze moeten lezen. Hoeven ze dat allemaal thuis niet meer te doen.

Oh, nee, domme ikke, dat doen ze thuis niet eens. Ze doen dat gewoon helemaal niet. Leren hoeft niet. Huiswerk schrijf je over van de stuud van de klas en uitreksels download je van internet.

Tja, je hebt gelijk. Ze hebben niks te doen in zo'n 'leeg' uur.
pi_54847757
quote:
Op maandag 26 november 2007 14:56 schreef Gia het volgende:
Dan moeten ze zich op een nuttige manier bezighouden. Ze kunnen huiswerk maken, alvast leren voor een toets, uitreksel maken van dat ene boek dat ze moeten lezen. Hoeven ze dat allemaal thuis niet meer te doen.
Wat een gelul. Het moet de leerling vrij staan om zijn leerstrategie uit te voeren. Thuis kun je een stuk beter werken aan je huiswerk omdat je gewoon een eigen bureau hebt, geen vrienden om je heen en een computer die fatsoenlijk werkt. Bovendien creeer je zelf-discipline door de leerling zijn eigen tijd in te laten delen.
quote:
Oh, nee, domme ikke, dat doen ze thuis niet eens. Ze doen dat gewoon helemaal niet. Leren hoeft niet. Huiswerk schrijf je over van de stuud van de klas en uitreksels download je van internet.
Kom eens van die MAVO af. Als je een acht wil halen moet je ook in het huidige onderwijs gewoon leren.
  maandag 26 november 2007 @ 15:11:18 #296
3542 Gia
User under construction
pi_54847922
quote:
Op maandag 26 november 2007 15:00 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Wat een gelul. Het moet de leerling vrij staan om zijn leerstrategie uit te voeren. Thuis kun je een stuk beter werken aan je huiswerk omdat je gewoon een eigen bureau hebt, geen vrienden om je heen en een computer die fatsoenlijk werkt. Bovendien creeer je zelf-discipline door de leerling zijn eigen tijd in te laten delen.
[..]

Kom eens van die MAVO af. Als je een acht wil halen moet je ook in het huidige onderwijs gewoon leren.
Ja, klopt, als je een 8 wil halen wel, maar de meesten zijn al blij met een 5,5 want die wordt toch naar boven afgerond. En voor een 5,5 hoef je echt niet te blokken, hoor.

Overigens heb ik iets meer dan Mavo, toch wel.

En je hebt gelijk dat kinderen thuis beter kunnen werken, maar ja, dat doen ze niet. Ze gaan zitten computeren, chatten, spelletjes enz.... Er is toch niemand thuis die ook maar iets controleert.
Ik ken gezinnen waar elk kind zijn/haar eigen computer, met internet op de kamer heeft (plus een tv met dvd-speler en playstation) en de ouders de kinderen alleen maar tijdens het eten zien. Als ze dan vragen wat ze boven gedaan hebben, is het antwoord: Huiswerk. Komt dan die rapport met zo'n 13 getelde onvoldoendes in 8 vakken, dan weet je dat ze zich niet zoveel met 'huiswerk' bezig houden.
pi_54847992
gelukkig liep het vandaag niet uit de hand in Leeuwarden,er waren weer mongolen die met vuurwerk en eieren gooiden
pi_54848020
Voor iedereen die roept dat het nooit meer goed komt met deze jeugd en dat het steeds verder achteruit ga.
Zoek eens wat er in de jaren 60 allemaal wel niet afgereld is.
pi_54848232
quote:
Op maandag 26 november 2007 15:11 schreef Gia het volgende:
Ja, klopt, als je een 8 wil halen wel, maar de meesten zijn al blij met een 5,5 want die wordt toch naar boven afgerond. En voor een 5,5 hoef je echt niet te blokken, hoor.
Ik denk dat je nu iets te cynisch bent. Als je niks leer haalt je echt geen voldoende. Wat wel zo is dat is dat een actieve houding in de lessen kan zorgen dat een stuk minder hoeft te leren.

Wegens tijdgebrek en studieontwijkend gedrag draait het er wel eens op uit dat ik niet geleerd heb voor een tentamen (universiteit). Maar keer op keer blijkt dat je dan door een actieve houding in het werkcollege toch een hoop opgestoken hebt, vul dit aan met wat logisch denken en dan haal ik vaak toch nog wel iets van een 6 of een 7 (soms ook een 3 maar dat is het risico dat je neemt). Je moet dat effect dus niet onderschatten, het niet leren van een toets staat niet gelijk aan het niet beheersen van de stof.
quote:
En je hebt gelijk dat kinderen thuis beter kunnen werken, maar ja, dat doen ze niet.
Waarom zou niet niets mogen doen? Het opleidingssysteem voorziet er in dat leerlingen kunnen blijven zitten als zij onvoldoende inzet getoond hebben en daardoor onvoldoendes gehaald hebben. Het gaat mij echt te ver dat de overheid nu denkt de leerlingen bij het opbouwen van voldoende kennis voor de toetsen ook gaat zitten dwingen om huiswerk te maken. Dat is een vrije keus van de leerling. De school moet les aanbieden, en zich niet met allerlei randzaken bezig gaan houden.
quote:
Ik ken gezinnen waar elk kind zijn/haar eigen computer, met internet op de kamer heeft (plus een tv met dvd-speler en playstation) en de ouders de kinderen alleen maar tijdens het eten zien. Als ze dan vragen wat ze boven gedaan hebben, is het antwoord: Huiswerk. Komt dan die rapport met zo'n 13 getelde onvoldoendes in 8 vakken, dan weet je dat ze zich niet zoveel met 'huiswerk' bezig houden.
Waarom vind je dat zo vervelend? Ze hebben vooral zichzelf er mee, ik zou me er niet zo druk om maken als buitenstaander. Als ouder wel natuurlijk.
  maandag 26 november 2007 @ 15:29:46 #300
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_54848272
De scholieren hebben absoluut een punt. Maar wat ze niet moeten doen is gaan rellen.

Wat ze zouden moeten doen is de leraren en schoolleiding erin betrekken. Die hebben nog het meeste zicht op de situatie.

Ik vind het overigens volledig terecht dat er vraagtekens worden gezet bij de 1040 norm. Eisen dat een school van alles moet maar er geen middelen (leraren, geld) voor beschikbaar stellen is simpelweg niet te verantwoorden. Bovendien is dit een schijnoplossing voor het echte probleem.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
pi_54848389
quote:
Op maandag 26 november 2007 15:29 schreef ErikT het volgende:
Ik vind het overigens volledig terecht dat er vraagtekens worden gezet bij de 1040 norm. Eisen dat een school van alles moet maar er geen middelen (leraren, geld) voor beschikbaar stellen is simpelweg niet te verantwoorden. Bovendien is dit een schijnoplossing voor het echte probleem.
1040 uur is waarschijnlijk een goed te onderbouwen norm, echter deze moet dan wel gevuld worden met les en niet met allerlei randverschijnselen.

Het zijn de scholen die nu fout bezig zijn, zij vullen de uren op met andere dingen dan les omdat zij niet aan die eis van 1040 uur kunnen voldoen, ze hopen hiermee de boetes te omzeilen die aan het niet halen van die 1040 uren norm verbonden zijn. Het ministerie op zijn beurt verzuimt voldoende middelen aan de scholen ter beschikking te stellen, middelen die zij nodig hebben om aan die 1040 te komen. En dat is dus ook waar de schoen wringt.
pi_54848396
quote:
Op maandag 26 november 2007 15:11 schreef Gia het volgende:

[..]

Overigens heb ik iets meer dan Mavo, toch wel.

En je hebt gelijk dat kinderen thuis beter kunnen werken, maar ja, dat doen ze niet. Ze gaan zitten computeren, chatten, spelletjes enz.... Er is toch niemand thuis die ook maar iets controleert.
O tempora, o mores!
  maandag 26 november 2007 @ 15:39:24 #303
44470 ErikT
Lekker PSV!
pi_54848445
quote:
Op maandag 26 november 2007 15:35 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

1040 uur is waarschijnlijk een goed te onderbouwen norm, echter deze moet dan wel gevuld worden met les en niet met allerlei randverschijnselen.

Het zijn de scholen die nu fout bezig zijn, zij vullen de uren op met andere dingen dan les omdat zij niet aan die eis van 1040 uur kunnen voldoen, ze hopen hiermee de boetes te omzeilen die aan het niet halen van die 1040 uren norm verbonden zijn. Het ministerie op zijn beurt verzuimt voldoende middelen aan de scholen ter beschikking te stellen, middelen die zij nodig hebben om aan die 1040 te komen. En dat is dus ook waar de schoen wringt.
Ja we zijn het dus eens.

Die norm is goed te onderbouwen, mits er voldoende middelen beschikbaar zijn. Die zijn er niet, buiten de schuld van de school. Kan je ze ook niet gaan beboeten.
Yeah, well, that's just, like, your opinion, man.
3 weken sterren kijken in augustus: www.iayc.org
  maandag 26 november 2007 @ 15:42:33 #304
3542 Gia
User under construction
pi_54848501
quote:
Op maandag 26 november 2007 15:27 schreef Bolkesteijn het volgende:

Ik denk dat je nu iets te cynisch bent. Als je niks leer haalt je echt geen voldoende. Wat wel zo is dat is dat een actieve houding in de lessen kan zorgen dat een stuk minder hoeft te leren.
Tja, en daar staan van die figuren voor de klas die geen kaas hebben gegeten van pedagogiek en daardoor de aandacht van de leerling niet vast kunnen houden.
quote:
Waarom zou niet niets mogen doen? Het opleidingssysteem voorziet er in dat leerlingen kunnen blijven zitten als zij onvoldoende inzet getoond hebben en daardoor onvoldoendes gehaald hebben. Het gaat mij echt te ver dat de overheid nu denkt de leerlingen bij het opbouwen van voldoende kennis voor de toetsen ook gaat zitten dwingen om huiswerk te maken. Dat is een vrije keus van de leerling. De school moet les aanbieden, en zich niet met allerlei randzaken bezig gaan houden.
Ik vind niet dat er iets mis is met huiswerkbegeleiding. Zeker niet als je nagaat dat er thuis niemand zit om je ergens bij te helpen.
quote:
Waarom vind je dat zo vervelend? Ze hebben vooral zichzelf er mee, ik zou me er niet zo druk om maken als buitenstaander. Als ouder wel natuurlijk.
Ben dus een ouder van twee puberzonen. En ik begeleid mijn kinderen waar nodig en soms intensief. Maar als ik de hele dag zou werken, zou ik toch wel blij zijn als deze begeleiding op school zou kunnen gebeuren. In hun uppie doen ze niks of onvoldoende, het hoognodige.

Ben het persoonlijk wel eens met een betere invulling van de schooluren en betere leerkrachten dan de uitgerangeerde, wegbezuinigde bedrijfsklantjes. Maar goed, dat is vooralsnog niet waar deze tieners voor aan 't staken zijn. Zij hebben hier namelijk over het algemeen geen flauw benul van.

Ze willen liever zo min mogelijk school

Ach, weet je wat? Aangezien ze toch, bijna allemaal, een pc met internet op hun kamer hebben, kan het hele schoolgebeuren wel voortaan digitaal uitgevoerd worden. Geef je ze gewoon helemaal de vrije hand of ze wel of niet iets willen uitvoeren. Eigen verantwoordelijkheid, toch?
pi_54848522
pi_54848692
quote:
Op maandag 26 november 2007 15:42 schreef Gia het volgende:

[..]

Tja, en daar staan van die figuren voor de klas die geen kaas hebben gegeten van pedagogiek en daardoor de aandacht van de leerling niet vast kunnen houden.
[..]

Ik vind niet dat er iets mis is met huiswerkbegeleiding. Zeker niet als je nagaat dat er thuis niemand zit om je ergens bij te helpen.
[..]

Ben dus een ouder van twee puberzonen. En ik begeleid mijn kinderen waar nodig en soms intensief. Maar als ik de hele dag zou werken, zou ik toch wel blij zijn als deze begeleiding op school zou kunnen gebeuren. In hun uppie doen ze niks of onvoldoende, het hoognodige.

Ben het persoonlijk wel eens met een betere invulling van de schooluren en betere leerkrachten dan de uitgerangeerde, wegbezuinigde bedrijfsklantjes. Maar goed, dat is vooralsnog niet waar deze tieners voor aan 't staken zijn. Zij hebben hier namelijk over het algemeen geen flauw benul van.

Ze willen liever zo min mogelijk school

Ach, weet je wat? Aangezien ze toch, bijna allemaal, een pc met internet op hun kamer hebben, kan het hele schoolgebeuren wel voortaan digitaal uitgevoerd worden. Geef je ze gewoon helemaal de vrije hand of ze wel of niet iets willen uitvoeren. Eigen verantwoordelijkheid, toch?
Ik ben nog uit de tijd dat er geen huiswerkbegeleiding was. Ik kan ook niet zeggen dat dat nodig was...
pi_54849914
Vandaag waren er weer protesten
CSW kwam naar het gebouw van Nehalennia aan de breeweg maar de deuren waren op slot gedaan en niemand mocht het gebouw verlaten tussen 9 en 12 uur
Dus daarom bleven we binnen en gingen we daar staken
Na een half uur hebben we compromis gesloten met de rector dat we vrijdag mogen gaan staken
Vrijdag staken in de stad dus met CSW, Nehalennia en waarschijnlijk ook ROC ( )
Relluh
  maandag 26 november 2007 @ 17:27:57 #308
45563 Djaser
Holy monk yorp
pi_54850364
Zijn er nog agenten neergestoken? Dat was via msn dacht ik afgesproken.
pi_54850447
Triest volk die scholieren. Ik kwam met de bus langs een groep stakers, werden er minstens 3 eieren naartoe gegooid. Iedereen is het oorspronkelijke doel uit het oog verloren en gaat alleen maar een beetje rellen en herrie schoppen. Van mij mogen ze hard optreden en wat skills leren van de Russen, die weten wel hoe je een betoging aan moet pakken..
  maandag 26 november 2007 @ 20:00:10 #310
102466 cappp
Ondertitel
pi_54853280
quote:
Op maandag 26 november 2007 17:01 schreef Devrim_ het volgende:
Vandaag waren er weer protesten
CSW kwam naar het gebouw van Nehalennia aan de breeweg maar de deuren waren op slot gedaan en niemand mocht het gebouw verlaten tussen 9 en 12 uur
Dus daarom bleven we binnen en gingen we daar staken
Na een half uur hebben we compromis gesloten met de rector dat we vrijdag mogen gaan staken
Vrijdag staken in de stad dus met CSW, Nehalennia en waarschijnlijk ook ROC ( )
Relluh
Wat ben jij kansloos, om te huilen. Het is een voorrecht om onderwijs te hebben, is het een oplossing dat jullie weer naar fabrieken worden gestuurd? Vet 1900, maarja je kan snel geld voor je scootah bij elkaar sparen.
Er zit een knop op je TV
Die helpt je zo uit de puree
Druk 'em in en ga maar mee, de bloemen buiten zetten.
Jailbait Gallery
pi_54853366
Ik hoop dat ze vrijdag wat harder slaan.
Ik typ straat.
Mijn fashion blog: http://ludosfashionblog.wordpress.com/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')