Ik zie de leerlingen eerder als Werknemers dan als Klant, dat ze samen met de school voor goede resultaten moeten zorgen. Het woord staken vind ik dan ook het juiste woord voor wat er gebeurde vorige week. Het is namelijk de overheid die (natuurlijk naast de leerlingen zelf) nut heeft aan het overdragen van kennis aan de jeugd, niet voor niets worden ze gesponsord/betaald door de overheid. Een dag zonder kennisoverdracht is een stukje minder Kennis in Nederland over X jaar.quote:Op zaterdag 24 november 2007 01:03 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Het is de zaak van de school het beleid van regering uit te voeren, de leerling is gewoon een klant. En zorg dat je ook behandeld wordt als klant is mijn gedachte dan.
toetsweken zijn er geloof ik alleen nog maar voor de bovenbouw, maar dat weet ik niet zeker.quote:Op zondag 25 november 2007 12:59 schreef Gia het volgende:
[..]
Op de school van mijn oudste hebben ze de toetsweek voor de onderbouw inderdaad al afgeschaft. Bij de jongste hebben ze gewoon nooit proefwerkweek. Die hebben gewoon de hele week les. En daarnaast één of twee proefwerken per dag. Als je alles op die ene dag moet leren, ben je sowieso gewoon niet goed bezig.
Op de school van mijn oudste inderdaad, sinds dit jaar.quote:Op zondag 25 november 2007 13:08 schreef Xith het volgende:
[..]
toetsweken zijn er geloof ik alleen nog maar voor de bovenbouw, maar dat weet ik niet zeker.
Je hebt sowieso meer dan 10 weken vakantie.quote:Op zondag 25 november 2007 15:09 schreef scholierenstaking het volgende:
hmmm.... als ik het zo ff bekijk heb ik:
_- _| les | les________ | les ________ | -
_- _| les | les________ | les ________ | les
les | les | les ________ | les ________ | les
les | les | nutteloos uur_| les________ | les
les | les | les ________ | les ________ | nutteloosuur
les | les | nutteloos uur_| les ________ | les
les | les | les ________ | nutteloos uur_| les
les | les | les ________ | les ________ | les
en dan te bedenken dat ik 6 + 8 + 8 + 8+ 7 = 37 uur per week op school zit
waarvan elke les 50 minuten is, dus: 37x50:60=30.83 uur per week. maar ik heb elke dag nog in totaal 50 minuten pauze dus: 50x5= 250 minuten , (250+37x50):60=35 uur per week zit ik op school.
MAAR: ik heb 4 huiswerkuren(nutteloze uren) dus 37-4=33 --> 33x50:60=27.5 uur heb ik echt les. dus in die 35 uur in de week doe ik 35-27,5= 7,5 uur niks dat is een verhouding van les : niks = 27,5 : 7,5 = 3,67 : 1
ik heb dus elk uur 1:3,67=0,27 uur = 16,5 minuten pauze
aangezien ik 365:7=52,14 - 10 weken vakantie = 42,14 weken in een jaar heb. heb ik dus 42,14 x 27,5 uur = 1158 uur gedraait in een jaar. nou dan heb ik niks met die verhooging te maken
Je hebt ongetwijfeld boeken zat, ga ze maar lezen!quote:Op vrijdag 23 november 2007 22:40 schreef scholierenstaking het volgende:
We zitten gewoon vast op school en te niksen omdat we die 1040 uur moeten maken. Huiswerk al lang af, beetje zitten niksen in de kantine. wa kun je dan nog doen? beetje eten halen ofzo. ik verveel me de tering. kan ik net zo goed thuis zitten.
Bij ons op school hebben ze weer iets verzonnen: vijf-tijd. 5 uur in de week er weer extra bij. en in die 5 uren een beetje nuttelozen EXTRA opdrachten maken waar je toch niks aan hebt.
Misschien eens beginnen met geen kauwgom meer op straat te gooien?quote:Op zaterdag 24 november 2007 01:05 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Maar deze scholieren accepteren niet dat ze het schoolplein schoon moeten krabben van kauwgom om die 1040-norm te halen. Lijkt me op zich niet vreemd dat men daartegen demonstreert hm?
Een vermeerdering ook niet. Tenminste niet zolang er een lerarentekort is waardoor die uren gevuld moeten worden met nutteloze bezigheden.quote:Op maandag 26 november 2007 13:31 schreef Grumpey het volgende:
Dit idee is echt onzinnig. Ik pleit voor 1040 uur. Het onderwijs is al kwalitatief te slecht voor woorden, dus daar gaat een vermindering van uren echt geen verbetering voor zorgen.
Ga eieren gooien.quote:Op maandag 26 november 2007 10:04 schreef RemcoDelft het volgende:
Waarom lopen hier schreeuwende relschopper-achtige scholieren door de straten, gevolgd door politie-motoren? Wat denken ze hier nou mee te bereiken? De jeugd heeft de toekomst?
Dan moeten ze zich op een nuttige manier bezighouden. Ze kunnen huiswerk maken, alvast leren voor een toets, uitreksel maken van dat ene boek dat ze moeten lezen. Hoeven ze dat allemaal thuis niet meer te doen.quote:Op maandag 26 november 2007 14:45 schreef -0- het volgende:
[..]
Een vermeerdering ook niet. Tenminste niet zolang er een lerarentekort is waardoor die uren gevuld moeten worden met nutteloze bezigheden.
Wat een gelul. Het moet de leerling vrij staan om zijn leerstrategie uit te voeren. Thuis kun je een stuk beter werken aan je huiswerk omdat je gewoon een eigen bureau hebt, geen vrienden om je heen en een computer die fatsoenlijk werkt. Bovendien creeer je zelf-discipline door de leerling zijn eigen tijd in te laten delen.quote:Op maandag 26 november 2007 14:56 schreef Gia het volgende:
Dan moeten ze zich op een nuttige manier bezighouden. Ze kunnen huiswerk maken, alvast leren voor een toets, uitreksel maken van dat ene boek dat ze moeten lezen. Hoeven ze dat allemaal thuis niet meer te doen.
Kom eens van die MAVO af. Als je een acht wil halen moet je ook in het huidige onderwijs gewoon leren.quote:Oh, nee, domme ikke, dat doen ze thuis niet eens. Ze doen dat gewoon helemaal niet. Leren hoeft niet. Huiswerk schrijf je over van de stuud van de klas en uitreksels download je van internet.
Ja, klopt, als je een 8 wil halen wel, maar de meesten zijn al blij met een 5,5 want die wordt toch naar boven afgerond. En voor een 5,5 hoef je echt niet te blokken, hoor.quote:Op maandag 26 november 2007 15:00 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Wat een gelul. Het moet de leerling vrij staan om zijn leerstrategie uit te voeren. Thuis kun je een stuk beter werken aan je huiswerk omdat je gewoon een eigen bureau hebt, geen vrienden om je heen en een computer die fatsoenlijk werkt. Bovendien creeer je zelf-discipline door de leerling zijn eigen tijd in te laten delen.
[..]
Kom eens van die MAVO af. Als je een acht wil halen moet je ook in het huidige onderwijs gewoon leren.
Ik denk dat je nu iets te cynisch bent. Als je niks leer haalt je echt geen voldoende. Wat wel zo is dat is dat een actieve houding in de lessen kan zorgen dat een stuk minder hoeft te leren.quote:Op maandag 26 november 2007 15:11 schreef Gia het volgende:
Ja, klopt, als je een 8 wil halen wel, maar de meesten zijn al blij met een 5,5 want die wordt toch naar boven afgerond. En voor een 5,5 hoef je echt niet te blokken, hoor.
Waarom zou niet niets mogen doen? Het opleidingssysteem voorziet er in dat leerlingen kunnen blijven zitten als zij onvoldoende inzet getoond hebben en daardoor onvoldoendes gehaald hebben. Het gaat mij echt te ver dat de overheid nu denkt de leerlingen bij het opbouwen van voldoende kennis voor de toetsen ook gaat zitten dwingen om huiswerk te maken. Dat is een vrije keus van de leerling. De school moet les aanbieden, en zich niet met allerlei randzaken bezig gaan houden.quote:En je hebt gelijk dat kinderen thuis beter kunnen werken, maar ja, dat doen ze niet.
Waarom vind je dat zo vervelend? Ze hebben vooral zichzelf er mee, ik zou me er niet zo druk om maken als buitenstaander. Als ouder wel natuurlijk.quote:Ik ken gezinnen waar elk kind zijn/haar eigen computer, met internet op de kamer heeft (plus een tv met dvd-speler en playstation) en de ouders de kinderen alleen maar tijdens het eten zien. Als ze dan vragen wat ze boven gedaan hebben, is het antwoord: Huiswerk. Komt dan die rapport met zo'n 13 getelde onvoldoendes in 8 vakken, dan weet je dat ze zich niet zoveel met 'huiswerk' bezig houden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |