quote:Op vrijdag 23 november 2007 16:19 schreef CybPraetorian het volgende:
This week on Top Gear:
See, next year sees the 40th anniversary of the formation of British Leyland, a milestone that Jeremy, James and Richard thought should be celebrated appropriately. Reasonably, the producers disagreed, saying that everything BL ever produced was a bunch of rusty, patchy rubbish.
To prove them wrong, our intrepid presenters headed out with £1,200 of their own cash to buy a car to prove that some good did come out of British Leyland.
Unfortunately, they returned with a Rover SD1, a Triumph Dolomite Sprint and an Austin Princess. And a lingering smell of rust and oil.
This week's Big Feature sees them thrash the Seventies not-quite-icons to well beyond an inch of their lives... and get very, very wet in the process.
But it's not just old bangers on the show this week. Jeremy arm-wrestled James Bond himself to get the keys to the new Aston Martin DBS, a car that might just be better than the Vanquish and the DB9. Together. Find out how the gorgeous, carbon fibre-clad supercar takes to our test track in the hands of Double-O-Stig.
And this week's star in a Reasonably Priced Car is comedy legend Jennifer Saunders, who proved absolutely fabulous behind the wheel of our Chevy Lacetti.
So make sure you don't miss the show this Sunday at 8pm on BBC Two - and keep checking back to TopGear.com for outtakes and more behind-the-scenes action throughout the week.
Ja, dat dacht ik ook bij het lezen van bovenstaand stukje.quote:Op vrijdag 23 november 2007 18:54 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Wel jammer dat ze er nu al inzetten waar ze mee aan gaan komen draven eigenlijk ...
quote:Op vrijdag 23 november 2007 19:17 schreef Dingest het volgende:
Jennifer Saunders kennen we overigens van Shrek 2 faamZij doet daar de stem van Fairy Godmother.
Desalniettemin, ik denk dat ze voor het grootste gedeelte van het Nederlandse publiek daar het bekendst van is. Ik wijs alleen maar even uit dat ze iets gedaan heeft wat we daadwerkelijk kennen, aangezien we 9 van de 10 gasten bij Top Gear zelf niet kennen.quote:Op vrijdag 23 november 2007 19:52 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Ze heeft een stuk meer en leukere dingen gedaan dan dat hoor.
Maargoed, de DBS
Hier wordt alleen maar over de BBC uitzending gesproken eigenlijk jaquote:Op vrijdag 23 november 2007 20:04 schreef NED het volgende:
Dat met die DBS....... ik neem aan dat dat over de nieuwe uitzending van a.s. zondag gaat en niet over die van vanavond wel?
Dat ja, al lijkt me "And on that bombshell ..... Its time to say TVP" beterquote:Op vrijdag 23 november 2007 21:54 schreef dapluiz het volgende:
And on that bombshell ..... Its time to put in a TVP
Klinkt wel wat beter jaquote:Op vrijdag 23 november 2007 22:00 schreef Battlefan het volgende:
[..]
Dat ja, al lijkt me "And on that bombshell ..... Its time to say TVP" beter
Ja , alsof ze het gaan missen ...quote:Op zondag 25 november 2007 15:38 schreef Firenzo het volgende:
wel anders dan anders dat ze deze keer hun prive vermogen inzetten om zo'n barrel te kopen...
Jij! Hier!quote:Op zondag 25 november 2007 19:31 schreef Toempf het volgende:
Nou maar hopen dat ik het niet voor de 5e keer op een rij vergeet te kijken :/
De handrem van richard werkt ook niet echt bestquote:
quote:Op zondag 25 november 2007 21:50 schreef pascalheister het volgende:
de deur vliegt er uit bij james jeremy
Da's ook voor het eerst denk ik.quote:Op zondag 25 november 2007 22:19 schreef ThunderChild het volgende:
En Captain Slow die eens een challenge wint . . .![]()
Hij heeft de biatlon en het 'dansen op het meerijs' gewonnen in de Winter Olympicsquote:
Hij heeft zijn overwinning toen aan Jeremy gegeven om dat hij moest erkennen dat die auto beter was.quote:Op zondag 25 november 2007 23:27 schreef Dingest het volgende:
[..]
Hij heeft de biatlon en het 'dansen op het meerijs' gewonnen in de Winter OlympicsHeel enthousiast zelfs.
"Yes, I've won a Top Gear event! Yes! Yeeeeeeeessss!"
Dat staat me wel bij dat dat eens is voorgekomen, maar dat was een andere challenge. De biatlon won James in de Audi Q7, die ze idd wel slecht vonden al deed dat geen afbreuk aan de uitkomst, en Jeremy moest toen gele sneeuw etenquote:Op maandag 26 november 2007 01:15 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Hij heeft zijn overwinning toen aan Jeremy gegeven om dat hij moest erkennen dat die auto beter was.
Wel op voorwaarde dat Jeremy op TV moest zeggen dat ie een "Clot" was.
Eerlijk gezegd vind ik het verfrissend dat er op TV nog 1 leuk programma is waar je naar kan kijken zonder dat er een vagina naar je hoofd geslingerd wordt.quote:Op maandag 26 november 2007 01:15 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Er zou alleen nog meer sex in moeten en je hebt het ultieme mannenprogramma
En ze hebben nog eens geen zitplaatsenquote:Op maandag 26 november 2007 12:19 schreef rubbereend het volgende:
volgens mij wordt het steeds drukker daar in de studiowat een bom volk staat daar zeg
't hoeft natuurlijk niet meteen compleet naakt te zijn, maar een paar pitspoezen in de studio zou toch niet verkeerd zijnquote:Op maandag 26 november 2007 12:14 schreef tupolev141 het volgende:
[..]
Eerlijk gezegd vind ik het verfrissend dat er op TV nog 1 leuk programma is waar je naar kan kijken zonder dat er een vagina naar je hoofd geslingerd wordt.
Gaat niet werkenquote:Op maandag 26 november 2007 16:33 schreef SiGNe het volgende:
't hoeft natuurlijk niet meteen compleet naakt te zijn, maar een paar pitspoezen in de studio zou toch niet verkeerd zijn
Of evt. een 4e vrouwelijke verslaggever (bijv. die Duitse die Jeremy eruit reed op de Nurburgring)
Aflevering 7/10quote:Op maandag 26 november 2007 18:54 schreef sir_DERFEL het volgende:
ik heb em gemist![]()
ff een torrent zoeken..
//edit
welke aflevering was dit? 6 / 7? van episode 10?
Zit ook weer wat in..quote:Op maandag 26 november 2007 16:57 schreef ThunderChild het volgende:
[..]
Gaat niet werken
Die drie hebben een hele goeie wisselwerking met elkaar. Een vierde persoon zou dat niet eens meer verstoren, maar compleet vernietigen . . .
Wat een vrouw ?quote:Op maandag 26 november 2007 16:33 schreef SiGNe het volgende:
[..]
't hoeft natuurlijk niet meteen compleet naakt te zijn, maar een paar pitspoezen in de studio zou toch niet verkeerd zijn
Of evt. een 4e vrouwelijke verslaggever (bijv. die Duitse die Jeremy eruit reed op de Nurburgring)
Ze hebben nog niet eens zelf een fatsoenlijke zetel in de studio. Laat staan dat ze ...quote:Op maandag 26 november 2007 16:10 schreef Rosbief het volgende:
[..]
En ze hebben nog eens geen zitplaatsen
Of je kijkt woensdag de herhaling . . .quote:Op maandag 26 november 2007 18:54 schreef sir_DERFEL het volgende:
ik heb em gemist![]()
ff een torrent zoeken..![]()
dan moet ik werkenquote:Op maandag 26 november 2007 19:56 schreef ThunderChild het volgende:
[..]
Of je kijkt woensdag de herhaling . . .![]()
thanks!quote:
Sabine Schmitzquote:Op maandag 26 november 2007 16:33 schreef SiGNe het volgende:
[..]
't hoeft natuurlijk niet meteen compleet naakt te zijn, maar een paar pitspoezen in de studio zou toch niet verkeerd zijn
Of evt. een 4e vrouwelijke verslaggever (bijv. die Duitse die Jeremy eruit reed op de Nurburgring)
Dat was de coupe's van 1500 pond die geen Porsches waren test. Volgens mij heeft Richard nooit een hele wedstrijd gewonnen, klopt dat?quote:Op maandag 26 november 2007 01:15 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Hij heeft zijn overwinning toen aan Jeremy gegeven om dat hij moest erkennen dat die auto beter was.
Wel op voorwaarde dat Jeremy op TV moest zeggen dat ie een "Clot" was.
Op de Top Gear site staat:quote:Op woensdag 28 november 2007 22:07 schreef Sjengdanny het volgende:
Iemand al een review wat er deze week in de uitzending voorbij komt?
Oké, thnx.quote:Op woensdag 28 november 2007 22:18 schreef sander89 het volgende:
[..]
Op de Top Gear site staat:
Hold onto your cork-brimmed hats this Sunday as Vauxhall throws another V8-powered shrimp on our motoring barbie. This is just a mere taster of the cultural stereotyping you can expect when Clarkson checks out the replacement for the much-loved Aussie Monaro - the VXR8.
Renault temporarily loses its senses and hands Richard the keys to a full-blown Formula One car, and a Grand Prix star of a very different kind pays a visit to our studio.
Also in the show, Jeremy and James go in search of the car that set the mould for what we all drive around in today.
Sunday 2 December, 8pm BBC Two
Repeated Wednesday 5 December, 7pm on BBC Two
quote:Op vrijdag 30 november 2007 12:33 schreef jacco het volgende:
Lewis Hamilton neemt het zondag op tegen The Stig in de Suzuki Liana
[ afbeelding ]
Heeft The Stig eik wel een getimede lap neergezet in die Liana?quote:McLaren-piloot Lewis Hamilton zal komende zondag te zien zijn op het Britse TV-programma Top Gear.
Het notabele autoprogramma, winnaar van een BAFTA en Emmy Award, is met miljoenen kijkers wereldwijd quasi zeker de meest populaire TV-uitzending over auto's.
Hamilton zal het in de show tegen de klok opnemen in een Suzuki Liana om te proberen de snelste ronde op het circuit te verbreken. Eerder ondernamen Nigel Mansell, Damon Hill, Mark Webber en Jenson Button al een poging om de snelste tijd te rijden op het Top Gear-circuit.
De uitzending is komende zondag te zien op BBC 2 om 21:00.
Uiteraard, hij heeft het in het begin van de 8ste serie nog eens gedaan omdat hij (White Stig) het nog niet gedaan had. De gasten reden toen al in de nieuwe Lacetti. Hij was ook de snelste in de Liana, met 1:44.4quote:Op vrijdag 30 november 2007 12:38 schreef NED het volgende:
[..]
[..]
Heeft The Stig eik wel een getimede lap neergezet in die Liana?
Hij neemt het tegen de klok op zoals ik het lees en niet direct tegen the stig zelfquote:Op vrijdag 30 november 2007 12:49 schreef j0rrit het volgende:
Ben zeer benieuwd naar wie de beste tijd neer gaat zetten!The Stig kan het parcours inmiddels dromen, dus dat wordt wel een leuke competitie.
Ik meende dat hij de White Van Man Challenge gewonnen had, ondanks dat hij toen omgeslagen was.quote:Op dinsdag 27 november 2007 18:14 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Dat was de coupe's van 1500 pond die geen Porsches waren test. Volgens mij heeft Richard nooit een hele wedstrijd gewonnen, klopt dat?
Wel lullig als er tijdens de opnames ergens in de buurt brand zou zijn geweest en ze tankwagens nodig hadden gehad.quote:Op donderdag 29 november 2007 12:56 schreef PieterBas het volgende:
Gisteravond weer de aflevering bekeken..
Hoeveel boze brieven zullen ze dit keer krijgen voor het verspillen van water
Dan staat toch gewoon het lokale korps paraat ? En die hebben toch meerdere tankwagens ? (wat denk je dat ze doen als op meerdere plaatsen brand uitbreekt ergens ...)quote:Op vrijdag 30 november 2007 20:25 schreef Loohcs het volgende:
[..]
Wel lullig als er tijdens de opnames ergens in de buurt brand zou zijn geweest en ze tankwagens nodig hadden gehad.
..quote:Op vrijdag 30 november 2007 15:17 schreef dapluiz het volgende:
Maar daardoor wel indirect tegen The Stig
Ben benieuwd hoe de Stig reageert als Hamilton sneller is
Hij reageerde al zo aardig toen hij die krant las in de metro met hamilton op de sportpagina
Bij mij betekentquote:Op vrijdag 30 november 2007 20:53 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Dan staat toch gewoon het lokale korps paraat ? En die hebben toch meerdere tankwagens ? (wat denk je dat ze doen als op meerdere plaatsen brand uitbreekt ergens ...)
Dit was trouwens allicht gewoon het korps van die luchthaven waar hun track ligt ...
Hm maar es nakijken op YouTube danquote:Op vrijdag 30 november 2007 20:19 schreef Dingest het volgende:
[..]
Ik meende dat hij de White Van Man Challenge gewonnen had, ondanks dat hij toen omgeslagen was.
Ik heb ze allemaal ergens op een hd staanquote:Op zaterdag 1 december 2007 01:11 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Hm maar es nakijken op YouTube dan
Dat is meestal bij Jamesquote:Op zaterdag 1 december 2007 22:31 schreef GeFrenzy2 het volgende:
Vorige week was briljant...bij die challenge steeds die deuren in andermans auto slaan tijdens het uitstappen, ik bestierf het
quote:Well, Lewis Hamilton came down to our windswept airfield, put all thoughts of his 850bhp F1 car to one side, and climbed into the next best thing, our mighty Suzuki Liana.
As regular viewers will know, we retired the Liana from Reasonably Priced Car duties a few series back, but we keep it on standby for the odd occasion when an F1 driver pops in.
He scowled when he saw the wet track, because any chances of beating the Stig's time of 1.44.4, done on a dry track, were out of the window. Also there was oil dotted around, pissed out by the Vauxhall VXR8 that we'd lapped earlier in the day.
Now regarding this oil business, conspiracy theorists, pull a chair up, because Lewis's job was to set the fastest wet time on the Top Gear F1 board, and the only other wet time belongs to Mark Webber, who's Australian.
Well you don't need to be that brainy girl on Scooby Doo to work out that the night before Lewis's lap, Mark, having seen the weather conditions for Dunsfold, has driven down to Vauxhall's press garage in Luton, scaled the walls, broken in and loosened something or other on the VXR8, and it being an Australian car, he knows which bit to loosen and where the oil is and everything.
Anyway, Lewis took his tuition from the Stig very seriously, then we set the stop watch and sent him off. The lap time you'll find out if you watch Sunday's show, but I will say I've been in the edit for two days since we recorded the show, and I still keep replaying his second to last corner, because I've never seen a piece of driving quite like it. The world is governed by the rules of physics, but he just seems to have his own set.
After the show I drove home from the recording, still thinking about Lewis. This isn't unusual in itself, because I'm normally turning over a guest's appearance on the show, deciding about which bits of the interview to drop, which to leave in etc. But on that drive I was just thinking about Lewis himself.
Like most people I've seen what he can do on the track, but it's only when you meet him that you get a sense of the force that seems to drive him. It's not that he's intense - in fact it's a while since I've met a 22-year-old so polite, or an F1 driver so aware of what's going on around him - it's just that he literally seems to have some Jedi force pulsing through him.
He will obviously go on to make hundreds of millions in his career, but he's one of the few I'd believe when he says the money doesn't matter. Like Schumacher and Senna, he's connected by an invisible thread to a race car, and racing it is his reason for being here.
Whilst he was signing some books before the interview, I reminded him he'd once said that if he died on the track, then so be it, and he just nodded and carried on signing as if I'd asked him if he was having cold turkey on Boxing Day.
The other thing you notice is he's so self-sufficient for a 22-year-old. Most F1 drivers need more maintenance and nannying than the car, but he doesn't seem to need anybody. In the interview, in Clarkson's backyard, he sat opposite one of the most confident broadcasters in the world and scored some cracking blows when the banter kicked off.
Jeremy asked him about girls and living the James Hunt life, and Lewis didn't want to go there, but I've never seen a question so beautifully deflected and kicked off into the weeds; John Humphrys would struggle.
During the break after Lewis's interview, a couple of us from the Top Gear office were having a fag round the back of the hangar, and he joined us for a chat. He asked if he could come back and set a dry time, and we thought he was just being polite, but you could tell he meant it because he was saying how if the appointed day was wet, the deal was he could cancel, but if it was dry, he'd be there.
The three of us were standing looking at him thinking: "Won't you have more pressing issues on your mind next July, like Silverstone or Monza?"
But as far as he's concerned, there's unfinished business at Top Gear. Bollocks, we'll have to cancel the Chuckle Brothers.
Ik denk dat dat wel mee zal vallen, waarschijnlijk zou hij de snelste ronde hebben gereden als het droog was.quote:Op zondag 2 december 2007 18:38 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Dus ze hebben Lewis op een natte omloop laten rijden waardoor al het plezier eraf is ...
Goh, "waarschijnlijk", waarom nemen we eigenlijk zomaar aan dat Lewis zomaar sneller zou zijn in de Liana dan wereldkampioenen F1 als Hill en Mansell ?quote:Op zondag 2 december 2007 21:30 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Ik denk dat dat wel mee zal vallen, waarschijnlijk zou hij de snelste ronde hebben gereden als het droog was.
Daarbij zien we 'm nu gewoon nog een keertje terug
"- Oh, you're gay !"quote:
Omdat Hill en Mansell niet bij hun debuut in de F1 bijna wereldkampioen zijn geworden (of überhaupt op de pole zijn gestart/ als eerste zijn geëindigd in hun eerste seizoen)quote:Op zondag 2 december 2007 21:32 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Goh, "waarschijnlijk", waarom nemen we eigenlijk zomaar aan dat Lewis zomaar sneller zou zijn in de Liana dan wereldkampioenen F1 als Hill en Mansell ?
Tjah, als Hamilton zijn F1 loopbaan bij Brabham was begonnen zoals Hill was ie ook geen topper geweest in z'n eerste seizoen. En iemand als Mansell werd bv wel de eerste debutant die meteen de kampioen in de Amerikaanse CART series werd. En de enige die beide titels tegelijk had. En degene die nog altijd het meeste aantal poles in één seizoen op z'n naam staan heeft. En % het meeste aantal overwinningen in één f1 seizoen behaalde.quote:Op zondag 2 december 2007 21:38 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Omdat Hill en Mansell niet bij hun debuut in de F1 bijna wereldkampioen zijn geworden (of überhaupt op de pole zijn gestart/ als eerste zijn geëindigd in hun eerste seizoen)
Dat zal de stig leuk vindenquote:
I'm bored nowquote:
quote:
22h Nederlandse tijdquote:Op zondag 2 december 2007 22:02 schreef Piles het volgende:
Volgende week om 21.00 uur Engelse tijd = 20.00 uur Nederlandse tijd
En ik heb er nu al zin in
Dit vond ik ook de meest matige aflevering van het seizoen, maar het was nog steeds vermakelijk.quote:Op zondag 2 december 2007 22:33 schreef j0rrit het volgende:
Vond dit eigenlijk de minste uitzending van het seizoen. Allerlei snelle tests zonder diepgang. Alleen de lap van Hamilton was leuk om te zien. Echt onwijs dat hij op een natte baan inclusief olie een dergelijke tijd weet neer te zetten. Hoop dat hij nog een keer terug mag komen wanneer het droog is.
Lewis is gewoon The Stig, althans het zou mij niet verbazen . . .quote:Op zondag 2 december 2007 22:47 schreef dapluiz het volgende:
Vond het wel grappig hoe ontspannen die lewis op een natte baan bijna de snelste tijd neerzetAlleen jammer dat we geen "reactie" van de stig te zien kregen
![]()
Dat lijkt mij gewoon organisatorisch en logistiek gezien al gewoon onmogelijk.quote:Op zondag 2 december 2007 23:26 schreef ThunderChild het volgende:
[..]
Lewis is gewoon The Stig, althans het zou mij niet verbazen . . .
Ja, vond ik ook jammer. Jeremy leek te vinden alsof het nogal hard ging. Maar dat kan natuurlijk ook komen doordat hij achter het stuur zat en niets mocht doen, lijkt me toch best engquote:Op maandag 3 december 2007 02:09 schreef PeuRac het volgende:
Wat was de tijd van die BMW nuik wil wel eens weten hoe hard die kan. Ik heb overigens in een artikel gelezen dat deze BMW's (ze hebben er meer, deze worden gebruikt tijdens de rijtrainingen van BMW) ingesteld kunnen worden op 70/80/90% van de snelste ronde gereden door een testcoureur. (3 verschillende settings dus).
Dus dan vraag ik me af wat die auto dan reed op de automatische piloot.
Achter het stuur zitten niks mogen doen lijkt mij heel eng. Ik heb eens in een engelse (RHD dus) sport auto op de Nederlandse snelweg gezeten, dat is al redelijk engquote:Op maandag 3 december 2007 14:31 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
Ja, vond ik ook jammer. Jeremy leek te vinden alsof het nogal hard ging. Maar dat kan natuurlijk ook komen doordat hij achter het stuur zat en niets mocht doen, lijkt me toch best eng
Ik vertrouw die tijd niet helemaal. 3sec sneller dan webber in het nat? sneller dan de anderen in het droog? No way dat er zoveel rek in die auto en de baan zit.quote:
is ook vooral een kwestie van hoe snel je de auto door hebt en hoe snel je er wat uit kan halen. Ook reed hij op een aantal punten andere lijnen dan bijvoorbeeld Webberquote:Op dinsdag 4 december 2007 11:25 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
Ik vertrouw die tijd niet helemaal. 3sec sneller dan webber in het nat? sneller dan de anderen in het droog? No way dat er zoveel rek in die auto en de baan zit.
Ik denk dat jij F1 coureurs een beetje onderschat... Die gasten rijden in auto's waarmee wij geeneens een bocht om komen, die hebben echt zo door hoe zo'n standaard auto rijd.quote:Op dinsdag 4 december 2007 13:36 schreef rubbereend het volgende:
[..]
is ook vooral een kwestie van hoe snel je de auto door hebt en hoe snel je er wat uit kan halen. Ook reed hij op een aantal punten andere lijnen dan bijvoorbeeld Webber
dan is er nog wel een verschil tussen de courreurs, bewijs is het beroemde verhaal van Schumacher en Frentzenquote:Op dinsdag 4 december 2007 17:13 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
Ik denk dat jij F1 coureurs een beetje onderschat... Die gasten rijden in auto's waarmee wij geeneens een bocht om komen, die hebben echt zo door hoe zo'n standaard auto rijd.
Goede vraag, misschien moeten we een keer een handtekeningenaktie houden en opsturen naar Top Gear.quote:Op dinsdag 4 december 2007 19:58 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Hoe snel zou Schumacher eigenlijk zijn in de Liana, dat zou pas eens een richtpunt zijn.
Heb je ooit geraced of iig "sportief" gereden? Misschien eens doen, merk je dat elke auto anders reageert..quote:Op dinsdag 4 december 2007 17:13 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
Ik denk dat jij F1 coureurs een beetje onderschat... Die gasten rijden in auto's waarmee wij geeneens een bocht om komen, die hebben echt zo door hoe zo'n standaard auto rijd.
De een ligt die auto ook allicht beter dan de andere. Als ze geen Liana maar een willekeurige Opel hadden ofzo dan was er misschien wel een andere coureur die sneller zou zijn omdat die auto hem beter ligt ...quote:Op dinsdag 4 december 2007 21:34 schreef Neluhz het volgende:
[..]
Heb je ooit geraced of iig "sportief" gereden? Misschien eens doen, merk je dat elke auto anders reageert..
En juist dat is het probleem bij die liana, totaal anders dan een f1 coureur gewend is, daar moet je je snel op aan kunnen passen en de een is daar beter in dan de ander..
Schumacher is iemand die een auto welke auto dan ook tot op de uiterste limiet kan rijden gedurende 99% van de tijd dat hij rijd.quote:Op dinsdag 4 december 2007 19:58 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Hoe snel zou Schumacher eigenlijk zijn in de Liana, dat zou pas eens een richtpunt zijn.
Rallyrijders rijden eigenlijk feitelijk zowat blind afgaand op de instructies van hun navigator.quote:Op woensdag 5 december 2007 00:03 schreef tupolev141 het volgende:
Rally is denk ik toch nog wat anders. De navigator speelt daar een onderschatte rol. Niet dat ik twijfel aan schumi's communicatiekwaliteiten want die waren ook super tijdens het rijden maar niemand die hem zei hoe hij precies moest sturen.
en F1 coureur moet ook de reactievermogen van een straaljagerpiloot hebbenquote:Op woensdag 5 december 2007 02:01 schreef VjenneKloetn het volgende:
Tering, zie hem dan in dat 2de filmpje onmeunig hard rijden vanaf 17 seconden
Vliegt gewoon bochten door enzo. Dan snap je pas echt dat Hamster roept dat die het in z'n hoofd niet bij kan houden toen die 2 rondjes mocht doen en de F1 car.
Dat lijkt me erg stug.quote:Op dinsdag 4 december 2007 19:29 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Schumacher is dan ook wel een klasse apart. Die hebben ze eens bewust op pad gestuurd met een formule 1-wagen met in één van de banden een kwart-tiende (dus 0,025) minder bar (druk) dan de de rest van z'n banden. Hij kwam binnen één of twee ronden terug met het verzoek even de luchtdruk in die ene band na te kijken, want die klopte niet. Dan heb je het pas over minimale verschillen.
het lijkt me inderdaad erg onwaarschijnlijk, echter is al jaren lang bekend dat hij een F1 auto tot in de kleinste puntjes perfect kan afstellen. Tot op soms een schroefje iets meer aandraaien bij wijs van spreken. Banden en bandenspanning is zeker in de F1 zeer belangrijk. Dus het kan mogelijk zijn dat hij dit verschil wel merkt.quote:Op woensdag 5 december 2007 12:15 schreef NED het volgende:
[..]
Dat lijkt me erg stug.
Heb je hier een betrouwbare bron voor?
Een tiende bar zou ik eventueel nog in kunnen komen, maar 0,025 bar verschil?
Ik geloof niet dat hij dat merkt.
Dat is hetzelfde als dat je 1:20.975 rijd of 1:20.805 ofzo.
Dat verschil merk je als coureur ook niet.
Nogmaals, heb je daar een bron van, want mij lijkt het ERG onwaarschijnlijk dat hij zo een klein verschil merkt
ik ook niet laat dat duidelijk zijn.quote:Op woensdag 5 december 2007 12:43 schreef NED het volgende:
Ik zeg ook niet dat het onmogelijk is, het lijkt me alleen onwaaarschijnlijk dat hij zo een klein verschil merkt.
Wat zou zo een verschilletje nou helemaal uitmaken in rondetijden?
Een paar honderdsten op zn meest denk ik. Dat merk je als coureur echt niet denk ik
Vandaar dat ik om een bron vroeg
en cc naar m.schumacher@ferrari.itquote:Op woensdag 5 december 2007 13:04 schreef NED het volgende:
Ik stuur hem wel ff een mailtje.
schumacher@ferrari.it zal het nog wel doen denk ik
Misschien komen ze wel bij McClaren aanquote:Op woensdag 5 december 2007 13:56 schreef NED het volgende:
En nog voor de zekerheid een cc'tje naar der.schumi@ferrari.it en der.michael@ferrari.it
Nou als dát mailtje niet aankomt dan weet ik het ook niet meer
Ik kan het me eigenlijk wel voorstellen dat je zo'n klein verschil kan merken, zeker als je al jaren ervaring hebt.quote:Op woensdag 5 december 2007 12:15 schreef NED het volgende:
[..]
Dat lijkt me erg stug.
Heb je hier een betrouwbare bron voor?
Een tiende bar zou ik eventueel nog in kunnen komen, maar 0,025 bar verschil?
Ik geloof niet dat hij dat merkt.
Dat is hetzelfde als dat je 1:20.975 rijd of 1:20.805 ofzo.
Dat verschil merk je als coureur ook niet.
Nogmaals, heb je daar een bron van, want mij lijkt het ERG onwaarschijnlijk dat hij zo een klein verschil merkt
0,025 en 0,25 is nog al even een verschil hequote:maar 0,25 bar verschil zou Schumacher best kunnen merken denk ik.
Als het goed is wel jaquote:Op vrijdag 7 december 2007 18:40 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Was het niet in die 24 waarin Hammond weer gecrashed was ?
Dat laatste mag niet van Bugatti, niet de fout van TG dusquote:Op dinsdag 4 december 2007 17:06 schreef Rosbief het volgende:
Dat is zo laf om die tijd van de BMW niet op te geven![]()
Bijna net zo laf als de Veyron niet op de test track laten rijden
Laffe honden...![]()
is dat niet die aflevering waarin hij die Enzo constant vergelijkt met het boek dat die man net had geschreven?quote:Op vrijdag 7 december 2007 22:08 schreef SiGNe het volgende:
Ze hadden wel gevraagd of mensen wilden reageren als ze een Veyron hadden staan en die wel eventjes uit wilden lenen.
Dat hebben ze destijds ook met de Enzo gedaan, Ferrari wilde die ook niet laten testen.
Roger Daltrey van The Who (de wie?) heeft toen zijn Enzo uitgeleend.
Alleen wordt Maserati toch ook gewoon door dezelfde fabrikant (Ferrari) gemaakt ?quote:Op zaterdag 8 december 2007 03:33 schreef SiGNe het volgende:
De Enzo werd gezien als de ultieme racewagen, vervolgens komt Maserati met een goedkopere wagen die sneller blijkt te zijn, dat vind een fabrikant natuurlijk ook niet leuk.
Volgens Wiki.quote:De Maserati MC12 is de come-back van Maserati in de racerij. Op basis van de Enzo Ferrari van zusterbedrijf Ferrari werd een nieuwe racewagen ontwikkeld speciaal voor het FIA GT kampioenschap. Om toegelaten te worden tot dit kampioenschap moesten er minstens 25 exemplaren van de straatversie van de MC12 gebouwd worden.
Dat bedoel ik dus. Ze zullen er bij Ferrari niet van geschrokken zijn dat zo'n Maserati opeens sneller is dan hun Enzo. Ze hebben hem namelijk zelf ontwikkeld ..quote:Op zaterdag 8 december 2007 14:29 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Volgens Wiki.
Maserati is net zoals Ferrari van Fiat.
prachtig was dat ja, al in de afkondiging van dat filmpje zat de toezegging van de bouwer. Hij zou worden teruggezonden en ze zouden hem in de fabriek van een prima spoiler voorzienquote:Op zaterdag 8 december 2007 03:33 schreef SiGNe het volgende:
Koenigseggsegeiggikoeniggsseggggsenessgg (even terug gekeken voor de juiste spelling)heeft het wat dat betreft perfect opgelost met de CCX, volgens de Stig mistte de wagen downforce en daarom hebben ze er later een spoiler opgezet.
welk verkoopverhaal? Alle Enzo's waren toen al lang en breed verkocht. Bovendien weten serieuze klanten wel dat het niet echt veelzeggend is als een auto die zwaarder en minder vermogen heeft, 1 tiende sneller is op een bepaald moment op een bepaald circuit.quote:Op zaterdag 8 december 2007 14:56 schreef SiGNe het volgende:
Ze zullen er niet van geschrokken zijn, maar voor het verkoopverhaaltje is het toch minder leuk.
Nick Mason van Pink Floydquote:Op vrijdag 7 december 2007 22:08 schreef SiGNe het volgende:
Roger Daltrey van The Who (de wie?) heeft toen zijn Enzo uitgeleend.
Klopt ja, ik had ondertussen ook al gezien dat het fout was maar was te lui om het te verbeteren..quote:
Helaas is dat niet (meer) het geval. Het is nu gewoon de 'carbon fiber wing' voor zover ik kan zienquote:Op zaterdag 8 december 2007 20:15 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Maar die bouwen auto's met liefde en willen zo'n tip ook aannemen. Die spoiler staat ook in de optielijst als 'Top Gear-spoiler'. Briljant toch
Daltrey hebben ze toen later nog wel te gast gehad. Leuke manquote:Op zondag 9 december 2007 03:09 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Klopt ja, ik had ondertussen ook al gezien dat het fout was maar was te lui om het te verbeteren..
In eerste instantie dacht ik ook al aan Pink Floyd maar had het gezicht van Daltrey voor me in gedachten..
Naja, stomme fout van me..
Op de website van Koenigsegg wordt het gewoon een Carbon Rear Wing genoemdquote:Op zondag 9 december 2007 03:15 schreef SiGNe het volgende:
Volgens mij was het voornamelijk Clarkson die het de Top Gear spoiler noemde, of Koenigsegg 'm zelf zo noemde zou ik niet weten, zelfs de reclamefolder voor zo'n auto is te duur voor me..
Hij staat er 3 onderquote:Op zondag 9 december 2007 09:47 schreef j0rrit het volgende:
Wat mij trouwens net opviel toen ik de powerlap tijden doornam, is dat de Ferrari F360 CS een tijd van 1.22.3 heeft neergezet, maar dat ze nog nooit rond zijn geweest met een F430. Best jammer, want ze zijn altijd zeer enthousiast over de wegligging van de laatstgenoemde auto. Maar hoe houdt hij zich ten opzichte van zijn voorganger...
Is dat niet de CCXR op bioethanol. Al vraag ik me af of de CCXR het Zweedse keurmerk miljöbil krijgtquote:Op zondag 9 december 2007 12:21 schreef pascalheister het volgende:
Koenigsegg heeft een nieuw model zag ik +/- 2,5 miljoen euro en 1000+ pk
ben benieuwd wanneer deze te zien is
Doet mij denken aan die "American Green Car of the year" die ze toondenquote:Op zondag 9 december 2007 12:40 schreef PieterBas het volgende:
[..]
Is dat niet de CCXR op bioethanol. Al vraag ik me af of de CCXR het Zweedse keurmerk miljöbil krijgtDe meeste auto's op bioethanol krijgen dat keurmerk
Serieus? Want hier staat hij er niet bij.quote:Op zondag 9 december 2007 11:21 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Hij staat er 3 onder
12 Ferrari 360 CS 1.22.3
15 Ferrari F430 1.22.9
De 430 Scuderia staat er echter nog niet bij, misschien dat je die bedoelde?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 9% gewijzigd door j0rrit op 09-12-2007 13:09:48 ]
quote:Op zondag 9 december 2007 12:57 schreef j0rrit het volgende:
[..]
Serieus? Want hier staat hij er niet bij.
Maar wel op Wiki en op de TG website zag ik inmiddels. Lijkt me een eerlijke vergelijking die 360 CS en 430 Scuderia. Dan weet je tenminste echt hoe veel het nieuwe model vooruit gegaan is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Waarom denk je dat dan? Ze hebben ook al de Ascari vanavond?quote:Ladies and gentlemen, start your engines - this is going to be a big one.
Remember the biofuel crop we planted last series? Well, it's harvest time down on Top Gear farm and we'll be making the most our environmentally friendly jungle juice as we enter the Britcar 24-hour endurance race at Silverstone.
James travels to Budapest for an audience with this season's must-have motoring accessory: the Fiat 500. Meanwhile, Jeremy will be driving a big, shouty 600-horsepower road-racer from relative supercar newcomer Ascari.
And our star in a reasonably priced car is establishment-baiting actor Keith Allen. Best warm up our Swear-o-matic bleep machine then.
Sunday 9 December, 9pm BBC Two![]()
Uit onze Vara tv-gids:quote:Op zondag 9 december 2007 13:24 schreef PrinceSL het volgende:
[..]
[..]
Waarom denk je dat dan? Ze hebben ook al de Ascari vanavond?
kinderbedtijd ?quote:Op zondag 9 december 2007 21:22 schreef PeuRac het volgende:
ooh fuck, t is een uur later vandaag he?
Dan morgen maar kijken
Nu zou je toch zeggen dat men voor zo'n race hem heeft moeten inschrijven onder z'n echte naam ?quote:
inderdaad; The Stigquote:Op zondag 9 december 2007 22:11 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Nu zou je toch zeggen dat men voor zo'n race hem heeft moeten inschrijven onder z'n echte naam ?
quote:Op zondag 9 december 2007 22:36 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
"And at the speed of 85 it will easily overtake the Ascare when it's doing 70"
Inderdaadquote:
Die studio-opnames worden gewoon de week van tevoren opgenomen, als ik me niet vergis.quote:Op zondag 9 december 2007 22:37 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Die kano en baby Jezus ... Duidelijk een héél recent opgenomen aflevering dit![]()
en na 5 uur sleutelen ook weer rustig verder rijdenquote:Op zondag 9 december 2007 23:11 schreef Agiath het volgende:
[..]
Inderdaad
Wel super vet zo'n 24th uur race...
En Richard die ff een auto van een half miljoen raakt
quote:Op zondag 9 december 2007 22:36 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
"And at the speed of 85 it will easily overtake the Ascare when it's doing 70"
Het had blijkbaar iets met gezichtsbedrog door de lichten te maken als je Jeremy achteraf erover tegen Richard bezig hoorde ...quote:Op zondag 9 december 2007 23:25 schreef FJD het volgende:
[..]![]()
Dat ongeluk 's nachts snapte ik niet zo helemaal, het leek wel of die andere auto gewoon binnen kwam schuiven
Ik kan me er wel iets bij voorstellen, de spiegel trilt, het is donker en je ziet alleen lampen bewegen in de spiegel, diepte zie je amper.quote:Op zondag 9 december 2007 23:31 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Het had blijkbaar iets met gezichtsbedrog door de lichten te maken als je Jeremy achteraf erover tegen Richard bezig hoorde ...
quote:
The Koenigsegg CCX posted a new lap record on the UK Motor Program Top Gear on Sunday the 28th of May. The CCX, driven by the infamous Stig, achieved a lap time of 1.17.6, slashing the previous lap record of 1.18.4.
Overigens "vaderlandse trots" , in feite is het gewoon een Engels/Spaanse autobouwer die gewoon ooit gekocht is door een Nederlandse zakenman die nu eigenaar is toch ?quote:Op maandag 10 december 2007 00:16 schreef Argento het volgende:
Die Ascari is fenomenaal. Vergeet Spyker als vaderlandse trots als het gaat om supersportwagens, Ascari is de auto die je moet hebben. De 'luxe' versie kon me maar matig interesseren, maar dit apparaat is spot on.
Wat het ondertussen dan meer NL maakt dan Spykerquote:Op maandag 10 december 2007 00:23 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Overigens "vaderlandse trots" , in feite is het gewoon een Engels/Spaanse autobouwer die gewoon ooit gekocht is door een Nederlandse zakenman die nu eigenaar is toch ?
Waarom ? Het merk Spyker is toch nog niet verkocht ? (wel de F1 stal natuurlijk, maar die staat daar feitelijk los van) Enfin, ze zijn wel bijna failliet , geloof ik.quote:Op maandag 10 december 2007 00:47 schreef PeuRac het volgende:
[..]
Wat het ondertussen dan meer NL maakt dan Spyker
T duurt niet lang meer voordat een paar buitenlandse investeerders (ik gok sjeiks) de boel opkopen omdat het failliet is, geen enkele verstandige investeerder brand hier zijn vingers aan.quote:Op maandag 10 december 2007 00:50 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Waarom ? Het merk Spyker is toch nog niet verkocht ? (wel de F1 stal natuurlijk, maar die staat daar feitelijk los van) Enfin, ze zijn wel bijna failliet , geloof ik.
Dat wel, maar goed, de huidige modellen zijn wel nog in Nederland gebouwd en ontwikkeld dus. Dat kun je van Ascari niet bepaald zeggen.quote:Op maandag 10 december 2007 00:57 schreef PeuRac het volgende:
[..]
T duurt niet lang meer voordat een paar buitenlandse investeerders (ik gok sjeiks) de boel opkopen omdat het failliet is, geen enkele verstandige investeerder brand hier zijn vingers aan.
Is dit het laatste seizoen dan?quote:Op maandag 10 december 2007 01:16 schreef FJD het volgende:
Ik hoop wel dat ze in de allerlaatste aflevering van Top Gear de identiteit van The Stig bekend maken en hem een uur lang over zijn ervaringen e.d. laten praten. Een soort Zomergasten dusen dan gewoon twee uur lang Top Gear
Dan rest de vraag; zou je willen dat het snel ophoudt of niet?
Ben Collins was at the Britcar 24 hours too, wearing a white "I'm a driver" wristband (but not driving for any other team), and he kept going in and out of the Top Gear garage. He was also wearing an AlpineStars T-shirt. Also, when Clarkson, Hammond or May were driving, he appeared in the media centre. Then again, there were four Stigs signed on, just to keep it a bit unclear!quote:Op maandag 10 december 2007 01:11 schreef tupolev141 het volgende:
Mooie afleveringHet moet toch heel wat voeten in de aarde gehad hebben om de identiteit van The Stig geheim te houden daar. Je gaat me niet vertellen dat hij 24h zijn helm heeft opgehouden tijdens zijn rust en zo.
Ik denk niet eens dat ze het weten. Je zou toch zeggen dat met zoveel afleveringen dat er dan wel eens een keer een celeb z'n mond voorbij zou praten.quote:Op maandag 10 december 2007 01:35 schreef Hertog_Martin het volgende:
Ik hoef niet te weten wie het is, het leuke is juist dat je dat niet weet.
En al die celebs enzo weten wie het is maar houden braaf hun mond blijkbaar.
Zo verhoogd rij je 30sec ofzo, als je een (parkeer) garage in/uit moet of een drempel op/af.quote:Op maandag 10 december 2007 01:11 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Overigens, toonde men daar op het einde bij die tijd van de Ascari niet dat hij "road car" is omdat hij kan verhogen zodat hij over een drempel kan rijden ? Ik vraag mij af op welke afstelling hij eigenlijk de ronde gereden heeft ? Verhoogd of niet ...
Is geweldig jaquote:Op maandag 10 december 2007 01:54 schreef FJD het volgende:
[..]
Wel geniaal hoe ze hem bv. in deze aflevering neerzetten trouwensZe spelen nu veel meer met hem, beetje schouderklopjes willen geven enzo
Ik lig continue dubbel
Zo'n dramatische 'Don't ever...' er achter aan was helemaal briljant geweestquote:Op maandag 10 december 2007 02:21 schreef tupolev141 het volgende:
[..]
Is geweldig jaEn als Jeremy hem een schouderklopje will geven dat Richard roept :"Don't touch him!"
Hoezo, de tekst klopt nogquote:Op maandag 10 december 2007 00:05 schreef Sputnik het volgende:
Koenigsegg moeten hun website aanpassen na deze aflevering:
[..]
Ja.quote:
Gratis? ja nadat je een klein fortuin aan lidmaatschap heb betaaldquote:Op maandag 10 december 2007 09:39 schreef Chillmeister het volgende:
trouwens het leuke van de Ascari is dat je graits gebruik kan maken vam het prive Ascari circuit in Spanje. Kijk maar op Jeremy's nieuwste dvd waar eigenlijk bijna de gehele dvd is gefilmd. En ook nog een gesprek met de oprichter van Ascari.
Daar krijg je dan wel weer een leuk welkomstkado bij. Dit jaar is het een of andere auto, dacht ik.quote:Op maandag 10 december 2007 12:20 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
Gratis? ja nadat je een klein fortuin aan lidmaatschap heb betaald
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |