Ik vind die eerste tof, umberrella.quote:Op donderdag 22 november 2007 18:46 schreef umberrella het volgende:
Tja... eigenlijk min of meer op het laatste moment bedenk ik me dat ik ook wel mee kan doen deze week...
omdat ik eigenlijk niet veel anders doe dan concertfoto's (ik kom gewoon niet aan iets anders toe) en hooguit eens wat urban exploring.
Maar ik weet eigenlijk niet waa rik uit moet kiezen...
1
2
Volgens mij mogen layer masks niet. Wel mooie foto zegquote:Op vrijdag 23 november 2007 16:46 schreef P_B het volgende:
Ik denk dat ik maar eens volkomen uit het niets mee ga doen aan de wedstrijd.
Hoewel, voor de zekerheid 1 klein vraagje. Zijn Layer Masks toegestaan, dat vind ik namelijk niet terug in het centrale topic?
Maar goed, het is dus een zwaan die koppie onder gaat.
[afbeelding]
Hangt er helemaal vanaf wat je ermee doet. De meeste mensen schrikken hier al heel erg bij het woordje layer, laat staan als je ook nog eens de Mask functie van die layer gebruiktquote:Op vrijdag 23 november 2007 16:46 schreef P_B het volgende:
Ik denk dat ik maar eens volkomen uit het niets mee ga doen aan de wedstrijd.
Hoewel, voor de zekerheid 1 klein vraagje. Zijn Layer Masks toegestaan, dat vind ik namelijk niet terug in het centrale topic?
Tja, het enige is dat ik voor het lichaam en de rimpels in het water 2 aparte curves-layers, met mask, heb gebruikt aangezien ik een verschillende mate van contrast wilde. De witte kleur van de rimpels moest wat meer omhoog getrokken worden richting die van de zwaan zelf. Ook wilde ik controle houden over het contrast op het lichaam van de zwaan zodat er nog iets van schaduw, textuur en waterdruppels overbleef Dat is eigenlijk alles.quote:Op vrijdag 23 november 2007 21:38 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Hangt er helemaal vanaf wat je ermee doet. De meeste mensen schrikken hier al heel erg bij het woordje layer, laat staan als je ook nog eens de Mask functie van die layer gebruiktMaar dodgen en burnen mag weer wel, dus als je een layer mask gebruikt om meer controle te hebben over het dodgen en burnen, dan zie ik niet in waarom dat niet zou mogen. De regels zijn niet helemaal duidelijk om eerlijk te zijn, laat staan consistent. De bedoeling achter de regels is een stuk helderder: het moet een fotowedstrijd zijn en niet een PS-wedstrijd. Ms kun je zelf aanvoelen of jouw bewerking daar in past. Stuur voor de zekerheid even een PM naar Xila met een uitleg wat je precies gedaan hebt.
Oh ja, ik heb ook een foto gemaakt:
[ afbeelding ]
wel een layer gebruikt, geen mask
foto is wel monochroom (paarsig?) , maar niet zwart/witquote:Op vrijdag 23 november 2007 21:38 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Hangt er helemaal vanaf wat je ermee doet. De meeste mensen schrikken hier al heel erg bij het woordje layer, laat staan als je ook nog eens de Mask functie van die layer gebruiktMaar dodgen en burnen mag weer wel, dus als je een layer mask gebruikt om meer controle te hebben over het dodgen en burnen, dan zie ik niet in waarom dat niet zou mogen. De regels zijn niet helemaal duidelijk om eerlijk te zijn, laat staan consistent. De bedoeling achter de regels is een stuk helderder: het moet een fotowedstrijd zijn en niet een PS-wedstrijd. Ms kun je zelf aanvoelen of jouw bewerking daar in past. Stuur voor de zekerheid even een PM naar Xila met een uitleg wat je precies gedaan hebt.
Oh ja, ik heb ook een foto gemaakt:
[ afbeelding ]
wel een layer gebruikt, geen mask
hij is er... hou 't centrale topic in de gaten...quote:Op vrijdag 23 november 2007 18:11 schreef -Robbedoes- het volgende:
FF een vraag aan Xil of Yoni.
Is mijn foto al aangekomen???
Zie hem er n.l. nog niet bij staan in het overzicht.
Ik vind nr 1 op zich mooier, maar jammer van die halve elleboog.quote:Op zondag 25 november 2007 10:02 schreef PankPinther het volgende:
deze?
[ afbeelding ]
of deze?
[ afbeelding ]
die kan niet afquote:Op zondag 25 november 2007 11:25 schreef Sugar het volgende:
Ik vind 2 juist het mooist, Chanty! Maar dan wel zonder dat armbandje.
denk dat dat niet mag, is toch een vrij groot deel wat je dan wegsoeptquote:
Jawelquote:Op zondag 25 november 2007 12:43 schreef Mukie het volgende:
Hmmm Mijn foto zit er nog niet bij
Is hij wel aangekomen in de mail?
quote:Op vrijdag 23 november 2007 23:31 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
foto is wel monochroom (paarsig?) , maar niet zwart/wit
Mooie foto, dat wel.
jewel...quote:Op zondag 25 november 2007 13:20 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Jawel
Zoals vaker gezegd: na 1 dag hoef je echt nog niet in paniek te raken
Een brandweerliedquote:Op maandag 26 november 2007 08:38 schreef -Robbedoes- het volgende:
WTF een agent die gitaar speelt?? Of is het een brandweerman
quote:
Als ik het verhaal goed heb begrepen zijn het kapiteins-uniformen oidquote:Op maandag 26 november 2007 08:38 schreef -Robbedoes- het volgende:
WTF een agent die gitaar speelt?? Of is het een brandweerman
Denk het nietquote:Op maandag 26 november 2007 09:43 schreef BlaatQ het volgende:
[..]
Er staat "of" :p
Dus waarschijnlijk twijfelt Puckzz nog
Sommige mensen hebben gewoon zo hun privilegesquote:Op maandag 26 november 2007 08:47 schreef blomst het volgende:
Puckzzz doet met twee inzendingen mee\???
Pilotenuniformenquote:Op maandag 26 november 2007 08:45 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Als ik het verhaal goed heb begrepen zijn het kapiteins-uniformen oid
Ik geloof je gelijkquote:
Wat zouden we zonder mensen in het blauw moetenquote:Op maandag 26 november 2007 16:56 schreef Xilantof het volgende:
Ah, foutje inderdaad wat betreft de foto van Puckzzz. Ik heb haar eerste inzending uit 't topic verwijderd. Even wat onoplettendheid van mij. Zo staat 't weer goed
"t zijn beide wel mooie foto's, maar zo sneu voor de andere inzendingen als Puckzzz twee keer in de top aanwezig isquote:Op maandag 26 november 2007 10:16 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Sommige mensen hebben gewoon zo hun privileges
ga voor 1, twee heeft aardig wat ruis en men stemt toch niet op kinderenquote:Op maandag 26 november 2007 19:50 schreef SpecialK het volgende:
Hey allemaal. Zit op het laatste nippertje nog te twijfelen tussen deze:
[ afbeelding ]
(heb ik nu ingestuurd)
en
[ afbeelding ]
Heeeeelp
Ze is in staat om er een gedeelde derde plaats mee te halenquote:Op maandag 26 november 2007 18:16 schreef blomst het volgende:
[..]
"t zijn beide wel mooie foto's, maar zo sneu voor de andere inzendingen als Puckzzz twee keer in de top aanwezig is
wie is mikemac??quote:Op maandag 26 november 2007 10:09 schreef k_man het volgende:
Tjee, kan iemand me vertellen wat er te zien is op die foto van MIKEMAC? Al mijn aandacht wordt namelijk in beslag genomen door die koeienletters.
Hier nog 1, en ik had nog wel zo'n mooiequote:Op maandag 26 november 2007 22:26 schreef ultra_ivo het volgende:
Shit, is het al 22 uur. Heb ik het inzenden gemist
Domboquote:Op maandag 26 november 2007 22:40 schreef An24 het volgende:
[..]
Hier nog 1, en ik had nog wel zo'n mooie
hoezo? leg eens uit?quote:Op dinsdag 27 november 2007 11:42 schreef Shark.Bait het volgende:
hee, was het tot gisteren insturen?
Oh well, niemand voldoet aan de wedstrijd eisen , dus ga ik toch niet stemmen
quote:Op dinsdag 27 november 2007 15:45 schreef Miss_S het volgende:
ik kende die foto trouwens niet waar de mijne op lijkt
Het onder werp is "zwart-wit fotografie"; en niet "zwart-wit foto's"quote:
hier nog 1quote:Op dinsdag 27 november 2007 11:50 schreef Gaoxing het volgende:
*proest* Ynske je moet beter weten![]()
Ik ging zojuist eens op m'n gemakje uitzoeken wat ik in zou gaan sturen..... dacht dat vandaag de deadline was. Helaas.....
jamaar dat out of de boxthinking is juist tegengehouden door de mods. het moest en zou geen zwartwitfoto's zijnquote:Op dinsdag 27 november 2007 15:52 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Het onder werp is "zwart-wit fotografie"; en niet "zwart-wit foto's"
Ik bedacht gisteren ineens om een kleuren foto in te sturen van een camera met roodfilter met 2 zwart witrolletjes ernaast. Beetje in-the-box thinking ipv erbuiten
Ongeacht hoe je het draait of keert, de benoeming had gewoon "zwart/wit foto's" moeten zijn
Afijn, maakt niet uit, ik doe toch niet mee, voel me ook niet echt geroepen om puntjes uit te delen. Nou ja, die eerste van Puckzzz zou meer punten krijgen dan dat katje. Kan ik me vanavond toeleggen op zonnebloemolie en vorken.
Waarvoor is dat onderzoek dan?quote:Op dinsdag 27 november 2007 06:08 schreef Xilantof het volgende:
Wat betreft Mikemac loopt op dit moment een "onderzoek". Stem gewoon op hem als je wilt. En mocht deze gediskwalificeerd worden mag men hun stemmen aanpassen.
Die username bestaat niet. Dus heb een mail gestuurd en e.e.a. is nu opgehelderd.quote:
Dat mag?quote:Op dinsdag 27 november 2007 18:46 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Die username bestaat niet. Dus heb een mail gestuurd en e.e.a. is nu opgehelderd.
Hij doet mee onder een andere naam
Zelfde hier!! Ik ging voor meer dan 0 punten..quote:Op dinsdag 27 november 2007 19:35 schreef k_man het volgende:
Kewl, ik heb punten.
Da's toch wel altijd m'n doel - als ik niet eindig met 0 punten ben ik tevreden. Nog niet blij, wel tevreden.
De nickname die deze persoon opgaf (mikemac) bestaat niet. Dus ik heb gemaild met uitleg, en daaruit kwam dat 't een andere username moest zijn. niets geen kloon-gevaar in elk geval, mocht ik daar nog naast zitten valt ie uiteraard gewoon weg.quote:Op dinsdag 27 november 2007 19:37 schreef k_man het volgende:
[..]
Dat mag?
Volgens mij was meedoen onder klonen toch niet toegestaan? Of is dat alleen als je ook onder je 'echte' naam meedoet?
uiteraard. dit wordt zo aangepast in het wedstrijd topic.quote:Op dinsdag 27 november 2007 19:48 schreef k_man het volgende:
Dan mogen we dus vast wel weten welke usernaam het had moeten zijn...
Precies. Jammer dan dat je je niet in het thema kan vinden. Kinderachtig dat je niet punt als je zelf toch niet kunt winnen. Maar da's mijn interpretatie dan weer.quote:Op dinsdag 27 november 2007 17:42 schreef jeans98 het volgende:
O da's jammer dat jullie te laat waren.![]()
En ook wat jammer dat jullie geen punten geven.
Pardon? Zal ik m'n punten maar intrekken dan?quote:Op woensdag 28 november 2007 08:50 schreef _Kaatje_ het volgende:
Precies. Jammer dan dat je je niet in het thema kan vinden. Kinderachtig dat je niet punt als je zelf toch niet kunt winnen. Maar da's mijn interpretatie dan weer.
Als je te kort komt geef je me maar een gil, dan stem ik alsnog, krijg je ze van mij 14.gifquote:Op dinsdag 27 november 2007 19:35 schreef k_man het volgende:
Kewl, ik heb punten.
Da's toch wel altijd m'n doel - als ik niet eindig met 0 punten ben ik tevreden. Nog niet blij, wel tevreden.
Ik heb er al 3... mijn hoogste score ooit!quote:Op woensdag 28 november 2007 11:35 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Als je te kort komt geef je me maar een gil, dan stem ik alsnog, krijg je ze van mij 14.gif
* k_man giltquote:Op woensdag 28 november 2007 11:35 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Als je te kort komt geef je me maar een gil, dan stem ik alsnog, krijg je ze van mij 14.gif
tuurlijk al mijn excollegamedemodstakingsmaatjesexpermbannies krijgen deze maand watquote:Op woensdag 28 november 2007 12:47 schreef RonaldV het volgende:
[..]
Ik heb er al 3... mijn hoogste score ooit!geef je mij ook nog wat?
veel te vroegquote:
quote:Op maandag 26 november 2007 22:55 schreef Xilantof het volgende:
Het stemmen kan tot 30 oktober 22:00 uur! Succes!
Sorry, maar er zijn mensen die werken. En ik wil de tijd nemen voor het punten geven.quote:Op woensdag 28 november 2007 08:50 schreef _Kaatje_ het volgende:
[..]
Precies. Jammer dan dat je je niet in het thema kan vinden. Kinderachtig dat je niet punt als je zelf toch niet kunt winnen. Maar da's mijn interpretatie dan weer.
Ze had het toch helemaal niet tegen jou?quote:Op woensdag 28 november 2007 17:50 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Sorry, maar er zijn mensen die werken. En ik wil de tijd nemen voor het punten geven.
Het leek mij erop dat ze het had tegen al diegenen die te laat waren met inleveren én nog geen punten gegeven hebben.quote:Op woensdag 28 november 2007 17:52 schreef k_man het volgende:
[..]
Ze had het toch helemaal niet tegen jou?
quote:Op woensdag 28 november 2007 21:57 schreef jeans98 het volgende:
[..]
Ik heb de slappe lach, shark, schitterend gedaan!
moet kunnen toch??quote:Op woensdag 28 november 2007 22:03 schreef Ymke het volgende:
En we hebben ook weer iemand die zich speciaal geregistreerd heeft om te stemmen Das toch best lief die moeite
Het is bijna elke maand raakquote:Op woensdag 28 november 2007 22:16 schreef RonaldV het volgende:
Ik kan er niet mee zitten. Iets dergelijks hebben we anderhalf jaar geleden ook eens gehad. Uiteindelijk maakt het geen nauwelijks verschil.
Ik heb dan ook anderhalf jaar niet bij de wedstrijd gekekenquote:
Moge het vrij duidelijk zijn dat het niet een kloon van mij isquote:Op woensdag 28 november 2007 22:03 schreef Ymke het volgende:
En we hebben ook weer iemand die zich speciaal geregistreerd heeft om te stemmen Das toch best lief die moeite
vriendjes vragen is zo brugklasleeftijd....quote:Op woensdag 28 november 2007 22:33 schreef Shark.Bait het volgende:
dan vragen jullie je vrienden om op je te stemmen, dat is ons allen ook niet onbekend. Daarom krijgt k_man van mij punten, omdat hij zo gefocussed is op het vervolmaken van de perfecte afbeelding in monochroom geluk dat hij geen tijd heeft voor aardse sociale interactie.
quote:Op woensdag 28 november 2007 13:45 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
tuurlijk al mijn excollegamedemodstakingsmaatjesexpermbannies krijgen deze maand wat
nu spekkoekquote:
Maak je maar niet druk, het gaat over één hele user, storm in een glas water wmb. Zal nog wel vaker gebeuren bij de FOT-wedstrijden.quote:Op woensdag 28 november 2007 23:06 schreef Babsie22 het volgende:
Ik denk aan de naam te zien dat die nieuwe stemmer inderdaad een vriendin van mij is die ik over de wedstrijd verteld heb.(zij is ook fotografie liefhebster) Maar heb haar niks over stemmen verteld! Vind het veel leuker om punten te krijgen op basis van mijn foto dan via vriendjespolitiek! (en winnen ga ik toch niet denk ik, maar ben zeker blij met alle punten die ik krijg!!)
Dr moeten koppen rollen, en rap een bietje.quote:Op donderdag 29 november 2007 13:11 schreef k_man het volgende:
Ik vind dat we het moeten opblazen tot een flinke rel.
Misschien moet ik toch mijn punten anders gaan verdelen, met name de eerste en 2e plaats... Daarnaast vind ik niet dat je suggestieve opmerkingen over de sexuele performance van de moderators mag makenquote:Op donderdag 29 november 2007 13:25 schreef k_man het volgende:
Ik wil nu alvast melden dat ik het oneens ben met de beslissing die de modjes hierover gaan nemen. Welke beslissing dat ook mag zijn.
Mijn hemel, wat een incompetent zootje.
Hoe lang ben je nu precies mod af SB?quote:Op donderdag 29 november 2007 14:46 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Misschien moet ik toch mijn punten anders gaan verdelen, met name de eerste en 2e plaats... Daarnaast vind ik niet dat je suggestieve opmerkingen over de sexuele performance van de moderators
Je mist in je laatste verbale onanering nog wat werkwoordenquote:Op donderdag 29 november 2007 14:46 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Misschien moet ik toch mijn punten anders gaan verdelen, met name de eerste en 2e plaats... Daarnaast vind ik niet dat je suggestieve opmerkingen over de sexuele performance van de moderators
windows popups zuigen kont.quote:Op donderdag 29 november 2007 15:09 schreef freud het volgende:
[..]
Je mist in je laatste verbale onanering nog wat werkwoorden.
Ach, ach, je weet het verschil niet tussen impotent en incompetent? Dat worden nog leuke gesprekken bij de dokter.quote:Op donderdag 29 november 2007 14:46 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Misschien moet ik toch mijn punten anders gaan verdelen, met name de eerste en 2e plaats... Daarnaast vind ik niet dat je suggestieve opmerkingen over de sexuele performance van de moderators mag maken
je hebt niet ingestuurdquote:Op donderdag 29 november 2007 17:01 schreef Re het volgende:
ik ga ook even wat kloontjes maken om op mij te stemmen
Schande! Ik vind dat iedereen met meer punten dan ik per direct gediskwalificidi ehhh, gedis qua, gedikwafili, nou ja, uit de wedstrijd genomen moet worden.quote:Op donderdag 29 november 2007 18:12 schreef MissBliss het volgende:
Fraude!
quote:Op donderdag 29 november 2007 21:09 schreef Xilantof het volgende:
Ik ga gewoon alle deelnemers laten bannen!
Maar niet mijquote:Op donderdag 29 november 2007 21:09 schreef Xilantof het volgende:
Das mooi, dan hebben Re en ik alsnog gewonnenquote:Op donderdag 29 november 2007 21:09 schreef Xilantof het volgende:
In dat geval:quote:Op donderdag 29 november 2007 22:28 schreef An24 het volgende:
[..]
Das mooi, dan hebben Re en ik alsnog gewonnen![]()
machtsmisbruikquote:Op donderdag 29 november 2007 21:09 schreef Xilantof het volgende:
geen handdoekje?quote:Op vrijdag 30 november 2007 09:15 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
In dat geval:
... Ik heb een laken nodig
die is te klein voor het geluk dat jullie foto's mij geven.quote:
quote:Op vrijdag 30 november 2007 11:41 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
die is te klein voor het geluk dat jullie foto's mij geven.
ik heb een onwijze mental imagequote:
en en en?quote:Op vrijdag 30 november 2007 18:10 schreef Xilantof het volgende:
Stemmen kan tot vanavond 22.00 uur.
Even een "reminder"
Damn. Vergeten.quote:Op vrijdag 30 november 2007 18:10 schreef Xilantof het volgende:
Even een "reminder"
Dat krijg je als je te druk bent met rellenquote:
Pas insturen wanneer de sterren goed staanquote:Op zaterdag 1 december 2007 01:02 schreef SpecialK het volgende:
Jeetje. Gewoon ook echt 0 punten. Iemand tips voor een betere inzending voor volgende maand?
Misschien een landschapje in zwart/wit doen dan?quote:Op zaterdag 1 december 2007 08:59 schreef Ymke het volgende:
Op naar de volgende wedstrijd :landschap en dat in deze grauwe tijd , wordt moeilijk om daar wat moois van te maken
maar dat is wel alleen voor de photoshop wonders onders onsquote:Op zaterdag 1 december 2007 10:36 schreef Xilantof het volgende:
Deze maand mag ook de HDR-techniek worden toegepast. Denk dat dat dan nog best leuk kan uitpakken met dreigende luchten enzo
Dat wordt dus een PS wedstrijd ipv een fotowedstrijdquote:Op zaterdag 1 december 2007 10:36 schreef Xilantof het volgende:
Deze maand mag ook de HDR-techniek worden toegepast. Denk dat dat dan nog best leuk kan uitpakken met dreigende luchten enzo
Er is altijd wel iemand bereid e.e.a. uit te leggen. En er lopen topics over hier in FOT waarin het uitgelegd wordt.quote:Op zaterdag 1 december 2007 10:38 schreef Miss_S het volgende:
[..]
maar dat is wel alleen voor de photoshop wonders onders ons
tuurlijk en het is ook leuk omdat te lerenquote:Op zaterdag 1 december 2007 10:50 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Er is altijd wel iemand bereid e.e.a. uit te leggen. En er lopen topics over hier in FOT waarin het uitgelegd wordt.
We hebben dit juist gedaan zodat men ook wat nieuwe dingen kan proberen waarbij de "doorgewinterde" wat kan leren aan de "beginnners".
't Is inderdaad niet verplicht te gebruiken. En het zal mij niet verbazen als een "gewone" foto gaat winnen.quote:Op zaterdag 1 december 2007 10:54 schreef Miss_S het volgende:
[..]
tuurlijk en het is ook leuk omdat te leren
maar iemand die het nu ff moet leren kan het natuurlijk nooit zo goed als iemand die er al jaren mee bezig is
daarom lijkt het me ook niet slim om dat meteen aan een wedstrijd te hangen
maar goed ik stuur waarschijnlijk een gewone foto in
Daar ben ik ook wel mee eens.quote:Op zaterdag 1 december 2007 10:58 schreef Xilantof het volgende:
[..]
't Is inderdaad niet verplicht te gebruiken. En het zal mij niet verbazen als een "gewone" foto gaat winnen.
Je moet het ook gewoon deels zien als stimulans om wat te leren. nieuwe technieken. etc.
Moet eerst nog een progje in PS zien te krijgen waarmee ik mijn RAW foto's kan openen.quote:Op zaterdag 1 december 2007 11:03 schreef Xilantof het volgende:
Hét topic over HDR. Met tutorials en probeersels van FOTters. Interessant leesvoer
[HDR] Meer High Dynamic Range Fotografie
Dat is koffiedik kijken. wat de één een orgasmisch wonder der fotografie vind is prullebak werk voor de ander. Neem nu deze wedstijd, ik heb geen twee keer naar de nummer 1 gekeken en toch heeft ie gewonnen.quote:Op zaterdag 1 december 2007 01:02 schreef SpecialK het volgende:
Jeetje. Gewoon ook echt 0 punten. Iemand tips voor een betere inzending voor volgende maand?
nee hoor, een photomatix wedstrijdquote:Op zaterdag 1 december 2007 10:49 schreef -Robbedoes- het volgende:
[..]
Dat wordt dus een PS wedstrijd ipv een fotowedstrijd
zo kan ik het me niet herinneren of ligt dat aan mij?quote:Op zaterdag 1 december 2007 11:44 schreef MissyMirjaM het volgende:
als het goed is, mogen we met zijn allen weer gaan stemmen op onderwerpen, en aan de hand daarvan wordt een onderwerp kalender voor volgend jaar vastgesteld, zo is het afgelopen jaar gegaan in ieder geval.
gaat dit weer gebeuren, en wanneer?
correct ...quote:Op zaterdag 1 december 2007 12:59 schreef Miss_S het volgende:
[..]
zo kan ik het me niet herinneren of ligt dat aan mij?
we mochten toch verschillende onderwerpen insturen maar daar werd door de mods een keuze uitgemaakt
en niet de 11 onderwerpen met de meeste stemmen
HDR wordt zwaar overschat imo, het is het tone-mappen wat de foto maakt. HDR geeft je wel meer ruimte om te tone-mappen (tone te mappen?)quote:Op zaterdag 1 december 2007 11:02 schreef -Robbedoes- het volgende:
[..]
Daar ben ik ook wel mee eens.
Een HDR moet wel bijzonder goed zijn om wat extra's aan de foto toe te voegen
En gemaakt zeker met de Mol view Plugin van PSquote:Op zaterdag 1 december 2007 15:24 schreef Sugar het volgende:
Niks HDR-techniek.
Gewoon Hollands Drassig Recht:
[ afbeelding ]
Is ook niet echt een compositie die schreeuwt om HDR hequote:Op zaterdag 1 december 2007 15:24 schreef Sugar het volgende:
Niks HDR-techniek.
Gewoon Hollands Drassig Recht:
[ afbeelding ]
Dit lijkt me een stadsgezicht, wordt in de regel gezien als een eigen genre.quote:Op zaterdag 1 december 2007 17:32 schreef -Robbedoes- het volgende:
Valt dit eigenlijk ook onder landschap?
[ afbeelding ]
Dan is dat duidelijk.quote:Op zaterdag 1 december 2007 17:37 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Dit lijkt me een stadsgezicht, wordt in de regel gezien als een eigen genre.
Vandaag weer zulk grauw weerquote:Op zondag 2 december 2007 10:05 schreef PdeHoog het volgende:
Ter inspiratie: http://www.jeroenvandaal.nl/ Hele coole nederlandse landschapjes.
Kloptquote:Op zondag 2 december 2007 10:10 schreef Ymke het volgende:
[..]
Vandaag weer zulk grauw weerhoop dat het snel weer wat opklaart of omstuimig wordt . Dit worden anders geen leuke kiekjes
quote:Op zondag 2 december 2007 10:32 schreef Ymke het volgende:
Ik wil weer terug naar elke maand een verrassend onderwerp ,niet wat we nu hebben waar je een jaar van te voren kan gaan schieten ,ik wil nieuw werk ik wil de fotters zien zweten op een idee ,hoe krijg je binnen een paar weken een boeiende plaat geschoten . Ik wil bloed zweet en tranen zien. Ik wil zien hoe foto's zich ontwikkelen dat was juist zo leuk aan de wedstrijden , elkaar helpen om nou net dat ene idee steeds beter uit te werken tot een topplaat
Ik verlies steeds meer mijn zin in de wedstrijd
Boehoeeeeeeeeee
Dat stadium zijn we allang voorbij hoorquote:Op zondag 2 december 2007 10:32 schreef Ymke het volgende:
Ik wil weer terug naar elke maand een verrassend onderwerp ,niet wat we nu hebben waar je een jaar van te voren kan gaan schieten ,ik wil nieuw werk ik wil de fotters zien zweten op een idee ,hoe krijg je binnen een paar weken een boeiende plaat geschoten . Ik wil bloed zweet en tranen zien. Ik wil zien hoe foto's zich ontwikkelen dat was juist zo leuk aan de wedstrijden , elkaar helpen om nou net dat ene idee steeds beter uit te werken tot een topplaat
Boehoeeeeeeeeee
Lekker kleurig, maar let ff op je horizon. Die staat zo goed als in het midden EN ook nog eens een tikkie scheefquote:Op zondag 2 december 2007 10:38 schreef Miss_S het volgende:
Landschapje van begin herfst
[ afbeelding ]
ja dat in het midden zat ik me ookal aan te irriterenquote:Op zondag 2 december 2007 10:53 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Lekker kleurig, maar let ff op je horizon. Die staat zo goed als in het midden EN ook nog eens een tikkie scheef
Probeer dan ook ff wat diepte in de foto te creeeren. Een lijn de foto in zeg maarquote:Op zondag 2 december 2007 10:55 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ja dat in het midden zat ik me ookal aan te irriteren
dus binnekort een verbeterde versie
Ik ben dat stadium nog niet voorbijquote:Op zondag 2 december 2007 10:52 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Dat stadium zijn we allang voorbij hoorEn als je dan probeert mensen te bewegen tot een wat andere blik, ben je gelijk hautain bezig
Er is helemaal geen zonlicht , mopperdemopperquote:Op zondag 2 december 2007 11:04 schreef Puckzzz het volgende:
ik zou een half bewolkte dag uitkiezen en dan tegen het avond worden er op uit trekken. hopelijk nog wat van dat gouden zonlicht meepikken wat deze tijd van het jaar zo mooi is
hier af en toe zon, maar de lucht is niet blauw, het zal straks wel weer dichttrekken.quote:Op zondag 2 december 2007 11:06 schreef Ymke het volgende:
[..]
Er is helemaal geen zonlicht , mopperdemopper
Dat was idd het leuke aan de vroegere wedstrijdenquote:Op zondag 2 december 2007 11:01 schreef Ymke het volgende:
Ik ben dat stadium nog niet voorbijIk moet zeggen dat ik het meeste over fotos maken heb geleerd aan de hand van de wedstrijden , fotos maken ,laten zien , tips krijgen , je foto overnieuw maken , tips krijgen ....... en uiteindelijk een foto maken die door de beugel kon. Ook het anderen helpen bij de fotos vond ik zo leuk , je zag mensen echt bezig en groeien. Dat is nu zo weg naar mijn idee. En dat vind ik zo jammer .
Da's het enige wat ik niet snap aan de keuze voor dit onderwerp in deze maandquote:Neem nu deze maand , landschap , verdomd moeilijk om met dit weer , dit licht ed een boeiende plaat te gaan schieten.
Skip de kleuren en ga op zoek naar de lekker dreigende wolkenluchtenquote:Hoe doe je dat, hoe ga je te werk ? Waar let je op nu de omstandigheden moeilijker zijn dan in bv de herfst met mooie kleuren.... Ik wil graag zien hoe anderen dat doen
quote:Op zondag 2 december 2007 11:26 schreef PdeHoog het volgende:
En vergeet niet dat zwartwit-landschapjes ook bestaan
Zo lekker hequote:
Da's idd een heel handig setjequote:Op zondag 2 december 2007 11:46 schreef SpecialK het volgende:
Ik denk dat ik volgende week zaterdag toch maar zo'n cokin systeem + in ieder geval het ND8 filter ga bestellen
http://www.cokin.com/filtres2.html?=#121
hopelijk heb ik dan geen HDR meer nodig.
hoiquote:Op zondag 2 december 2007 10:52 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Dat stadium zijn we allang voorbij hoorEn als je dan probeert mensen te bewegen tot een wat andere blik, ben je gelijk hautain bezig
hou de 11 opdrachten dan geheimquote:Op zondag 2 december 2007 10:32 schreef Ymke het volgende:
Boehoeeeeeeeeee
Hebbie linkje met foto's daarvan?quote:Op zondag 2 december 2007 12:04 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Da's idd een heel handig setjeHeb ik in Normandie ook veelvuldig gebruikt.
Zien alle landschappen er uit als een Bob Ross schilderij?quote:Op zaterdag 1 december 2007 17:32 schreef -Robbedoes- het volgende:
Valt dit eigenlijk ook onder landschap?
[ afbeelding ]
Gewoon niet meer scherpstellenquote:Op zondag 2 december 2007 13:20 schreef Ynske het volgende:
@p, moest je dan na compo maken, scherpstellen ook weer die filter rechtzetten? Vind t zo lastig dat dat systeem mee ronddraait als je scherpstelt
quote:Op zondag 2 december 2007 13:32 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Gewoon niet meer scherpstellen
Rivierschapje (November 2006, dus het kan wel):
[ afbeelding ]
nog een rivierschapje
[ afbeelding ]
en een echt landschapje, geschoten als oefening voor deze wedstrijd.
[ afbeelding ]
excuses voor de watermark, moest m even uit mijn Shutterstock-pf plukken, want het origineel staat op mn archief-schijf en daar kan ik even niet bij
Als de voorkant van de lens meedraait met het focussen dan zal je idd het filter opnieuw goed moeten zetten. Plus dat je het beste ook manueel je instellingen kan goedzetten omdat anders de lichtmeter weer gaat corrigeren voor het feit dat er een flink stuk donkerder is.quote:Op zondag 2 december 2007 13:20 schreef Ynske het volgende:
@p, moest je dan na compo maken, scherpstellen ook weer die filter rechtzetten? Vind t zo lastig dat dat systeem mee ronddraait als je scherpstelt
Welke ND graduation filters gebruik je in de eerste 3 shots?quote:
Ik ben het wel met je eens. Je leert er het meest van als anderen je materiaal van commentaar voorzien. Andere inzichten kunnen tot verbeteringen leiden. Soms was het voor mij echter aanleiding om niet mee te doen ivm met tijdsgebrek. Het kan dus ook leiden tot minder inzendingen.quote:Op zondag 2 december 2007 10:32 schreef Ymke het volgende:
Boehoeeeeeeeeee
zo fout ditquote:Op zondag 2 december 2007 11:00 schreef Puckzzz het volgende:
maar wel blij dat mijn poesje tweede is geworden!
quote:
Och, er is vast iemand die jouw poes wel op de eerste plaats heeft.quote:Op zondag 2 december 2007 16:12 schreef Puckzzz het volgende:
[..]ik zat erop te wachten
maarja als ik zeg dat mijn zoon zijn poesje tweede is geworden klinkt het nog raarder
neuh, we weten dat ie een scharrel heeftquote:Op zondag 2 december 2007 16:12 schreef Puckzzz het volgende:
[..]ik zat erop te wachten
maarja als ik zeg dat mijn zoon zijn poesje tweede is geworden klinkt het nog raarder
quote:Op vrijdag 30 november 2007 18:10 schreef Xilantof het volgende:
Even een "reminder"
Aan de andere kant heb je nu wel meer tijd om bij bepaalde onderwerpen wat langer stil te staan ipv dat je effectief maar 3 weken de tijd hebt tussen alle andere werkzaamheden hoor.quote:Op maandag 3 december 2007 10:19 schreef Ynske het volgende:
Ik ben het er ook wel mee eens dat de onderwerpen niet meer allemaal aan het begin van het jaar bekend gemaakt moeten worden. Juist t korte tijdsbestek laat je meer creatief bezig zijn
jah wat er dus toe lijd dat mensen aan t begin van t jaar de boel afraffelenquote:Op maandag 3 december 2007 10:50 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Aan de andere kant heb je nu wel meer tijd om bij bepaalde onderwerpen wat langer stil te staan ipv dat je effectief maar 3 weken de tijd hebt tussen alle andere werkzaamheden hoor.
Dat is een tendens die je al langer ziet bij de wedstrijd hoorquote:Op maandag 3 december 2007 10:53 schreef Ynske het volgende:
[..]
of de foto's gemaakt heb, maar er niet meer gereageerd word als voorheen in t discussie topic dat ik al geen zin meer heb.
quote:maar goed t zal mijn negatieve insteek wel weer zijn
dat doe ik toch al niet, zelfs niet bij gewone foto's die getoond wordenquote:Op maandag 3 december 2007 11:11 schreef k_man het volgende:
Als je het 'afraffelt' zul je vast niet hoog scoren.
[Brainstorm] verbeteren foto maandwedstrijdenquote:Op maandag 3 december 2007 11:24 schreef Shark.Bait het volgende:
Zeg kunnen jullie niet een apart topic over de wedstrijd zoals ie moet zijn openen, ook in verband met het te kiezen onderwerpen van volgend jaar? dan kan dit topic dienen om over de wedstrijd van deze maand te gaan.
Die is "tijdelijk" dichtgegooidquote:Op maandag 3 december 2007 11:46 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
[Brainstorm] verbeteren foto maandwedstrijden
ik kan alleen het vervolgtopic niet vinden
quote:Op maandag 3 december 2007 12:40 schreef PankPinther het volgende:
gulden middenweg?
alleen de onderwerpen van de aankomende 3 maanden bekend maken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |