abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 3 december 2007 @ 12:35:30 #1
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_55010932
Afgelopen jaar is de fotowedstrijd op een andere manier gedaan dan voorgaande jaren.
Voorheen moesten de eigenaren van de foto's met de drie hoogste punten elk twee onderwerpen insturen, waarna er op gestemd kon worden door iedereen. Soms per email, soms blind, maar meestal gewoon in een stem topic.
Dat gaf soms problemen omdat de winnaars niet altijd hun onderwerpen op tijd instuurden, kommer en kwel om het stemmen, fraude, onderwerpen die vanuit het niets de laatste uren het populairst bleken.

Daarom werd begin dit jaar (2007) gekozen voor een andere aanpak. Iedereen mocht onderwerpen insturen, en de moderators bepaalden welke elf onderwerpen dit jaar elke maand aan de wedstrijd meededen (omdat dit eind januari pas bekend werd, verviel januari).

Zie voor oude koeien in de sloot:

[Brainstorm] verbeteren foto maandwedstrijden
[Brainstorm] Verbeteren maand wedstrijden 2

Tijd voor een review. Wat vinden jullie ervan, wat is er goed aan, wat is er fout aan, spui je gal en rel er op los.
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  maandag 3 december 2007 @ 12:38:24 #2
85237 fr.oosje
het is zoals het is
pi_55010983
Ik vond de oude mannier in ieder geval leuker.
  maandag 3 december 2007 @ 12:40:31 #3
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_55011026
die link naar deel 2 had niet echt gehoeven he?

OT, het is mij wel bevallen hoe het dit jaar is gegaan. Je weet welke onderwerpen er komen, je zou ervoor kunnen kiezen vooruit te werken maar ik vind het zelf leuker diezelfde maand te schieten voor het onderwerp.

Je kan op deze manier alleen iets langer brainstormen en evt. dingen regelen.

wat mij betreft volgend jaar weer
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  maandag 3 december 2007 @ 12:42:04 #4
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_55011061
quote:
Op maandag 3 december 2007 12:38 schreef fr.oosje het volgende:
Ik vond de oude mannier in ieder geval leuker.
elke maand weer dat gezeik over het onderwerp? en dat het rukonderwerpen ©k-man zijn? en dan nog weer het gezeik over de definitie van het onderwerp? (OK dat hadden we nog steeds eigenlijk, kijk alleen al naar de ZW wedstrijd )
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 3 december 2007 @ 12:48:02 #5
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_55011178
Ik ben er nog niet over uit of dat gezeik met insturen van onderwerpen wel je van het is. maar misschien is t wel mogelijk dat er begin vna het jaar weer onderwerpen aangedragen kunnen worden en dat uit deze onderwerpen door de mods of de winnaar van die maand een keuze kunnen maken welke zij als onderwerp vinden voor de nieuwe maand
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_55011238
quote:
Op maandag 3 december 2007 12:40 schreef Puckzzz het volgende:
die link naar deel 2 had niet echt gehoeven he?

OT, het is mij wel bevallen hoe het dit jaar is gegaan. Je weet welke onderwerpen er komen, je zou ervoor kunnen kiezen vooruit te werken maar ik vind het zelf leuker diezelfde maand te schieten voor het onderwerp.

Je kan op deze manier alleen iets langer brainstormen en evt. dingen regelen.

wat mij betreft volgend jaar weer
Ik ga mee met Puckzzz. Was best een relaxte manier van werken en omdat je de onderwerpen wist, kon je er al goed op in haken. Net zoals met het onderwerp van deze maand. Gewoon in de vakantie al op jacht gaan Wat mij betreft gewoon volgend jaar weer idd
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  maandag 3 december 2007 @ 12:54:32 #7
262 Re
Kiss & Swallow
pi_55011298
je zag iig wat de populaire fotorondes waren en ik vind het prima zo... (modjes: tel even het aantal inzendingen vorig jaar en dit jaar).

Misschien wel iets meer gedachtes vanuit de modjes over welke onderwerpen op welke tijd, maar je moet gewoon rekening houden dat hier mensen foto's maken als hobbie en niets mis met een foto in januari maken voor de wedstrijd van juli als je specifiek schiet voor die wedstrijd...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  maandag 3 december 2007 @ 13:10:02 #8
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_55011542
quote:
Op maandag 3 december 2007 12:54 schreef Re het volgende:
je zag iig wat de populaire fotorondes waren en ik vind het prima zo... (modjes: tel even het aantal inzendingen vorig jaar en dit jaar).

Misschien wel iets meer gedachtes vanuit de modjes over welke onderwerpen op welke tijd, maar je moet gewoon rekening houden dat hier mensen foto's maken als hobbie en niets mis met een foto in januari maken voor de wedstrijd van juli als je specifiek schiet voor die wedstrijd...
psies...en dat heeft niets met 'afraffelen' te maken imo.
pi_55011612
Ik vind er geen bal aan op deze manier
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie maandag 3 december 2007 @ 13:15:27 #10
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_55011638
quote:
Op maandag 3 december 2007 13:14 schreef Ymke het volgende:
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  maandag 3 december 2007 @ 13:46:42 #11
181764 -Robbedoes-
Nee dit is geen banaan
pi_55012279
Maakt mij eigenlijk niet zo veel uit.
Kom nu ook niet tot vooruit werken.
  FOK!fotograaf maandag 3 december 2007 @ 14:54:13 #12
73911 ultra_ivo
pi_55013532
Ik heb wel vaker met een half oog naar de wedstrijdonderwerpen gekeken. Ik heb niet altijd de tijd om in de maand zelf erop uit te trekken om een foto te maken (werk enzo) maar met een beetje vooruitkijken was er nu wel te schieten voor de wedstrijd. En je kon dit jaar gewoon je onderwerpen uitzoeken. Niet iedereen zal iets voelen voor elk onderwerp, nu kon je dus je alvast gaan concentreren op de wedstrijd van 1 of 2 maanden later.
  maandag 3 december 2007 @ 14:55:40 #13
262 Re
Kiss & Swallow
pi_55013562
quote:
Op maandag 3 december 2007 13:14 schreef Ymke het volgende:
genoeg andere fora waar je je plezier op kunt botvieren...
  maandag 3 december 2007 @ 15:42:40 #14
79550 Ymke
your ghost
pi_55014365
quote:
Op maandag 3 december 2007 14:55 schreef Re het volgende:

[..]

genoeg andere fora waar je je plezier op kunt botvieren...
joh ,,, echt?
  maandag 3 december 2007 @ 16:23:46 #15
262 Re
Kiss & Swallow
pi_55015167
quote:
Op maandag 3 december 2007 15:42 schreef Ymke het volgende:

[..]

joh ,,, echt?
ja echt
pi_55016150
Eigenlijk amper meegedaan, maar het beviel me wel goed Al is de 'spanning' van welk onderwerp krijgen we, er wel een beetje af. Maar ach,..
  FOK!fotograaf maandag 3 december 2007 @ 21:23:07 #17
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_55021113
De ervaringen van mijn kant zijn ook positief. Mijn streven is om dit gewoon volgend jaar door te zetten.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_55021476
Ik vond het wel leuk dat er door de winnaars een onderwerp ingestuurd werd. Gewoon om het feit dat je dan veel meer verschillende onderwerpen tegen komt.
Thank Drunk I'm a Goddess!
  FOK!fotograaf maandag 3 december 2007 @ 21:51:01 #19
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_55021702
Wij als "organisatie" hebben geprobeerd in de onderwerpen van dit jaar volgende variatie te brengen. Zowel in onderwerpen als "achterliggende techniek". En geprobeerd voor iedereen wat wils te leveren (sommige maanden wat meer fotoshop bijv.). Ook de leercurve wilde we er zo in brengen, net als bij HDR. Om mensen die er niet bekend mee zijn leergierig te maken en hopen dat de gene die het kunnen bereid zijn de andere e.e.a. te leren.

Als de diversiteit van onderwerpen niet goed overkwam bij jullie, dan is dat een reden om er dit jaar nog meer aandacht aan te besteden.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  maandag 3 december 2007 @ 21:52:07 #20
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_55021726
Ik vond de oude opzet leuker, die gaf meer betrokkenheid bij mij.
Life is what you make it.
  maandag 3 december 2007 @ 22:40:47 #21
79550 Ymke
your ghost
pi_55022870
quote:
Op maandag 3 december 2007 21:51 schreef Xilantof het volgende:
Wij als "organisatie" hebben geprobeerd in de onderwerpen van dit jaar volgende variatie te brengen. Zowel in onderwerpen als "achterliggende techniek". En geprobeerd voor iedereen wat wils te leveren (sommige maanden wat meer fotoshop bijv.). Ook de leercurve wilde we er zo in brengen, net als bij HDR. Om mensen die er niet bekend mee zijn leergierig te maken en hopen dat de gene die het kunnen bereid zijn de andere e.e.a. te leren.

Als de diversiteit van onderwerpen niet goed overkwam bij jullie, dan is dat een reden om er dit jaar nog meer aandacht aan te besteden.
En juist die leercurver is wat mij betreft weg , ik zie in de wedstrijd topics nu juist niemand meer echt leren ,en dat was wel zo toen men een paar weken de tijd had om een foto te maken. Je liet hem zien , mensen gaven tips en daar kon je weer mee aan de slag

Nu is het meer van je plemt wat fotos uit je archief neer en hopelijk zegt men ohh of ahh maar meestal zegt men niet veel.
Kan je net zo goed wat centrale topics maken en daar aan het eind van het jaar wat winnaars trekken

De hele drive van een wedstrijd moet m.i juist zijn , laten zien wat je nu kan , op dit moment met deze omstandigheden (weer enzo)

Nu heb ik meer het idee van een hardloopwedstrijd waar je een record die je 8 maanden geleden hebt gelopen inleverd,.
pi_55023144
quote:
Op maandag 3 december 2007 21:51 schreef Xilantof het volgende:

leercurve ...hdr...
dan heb ik liever dat je als je al leercurves gaat gebruiken dat je dan begint bv met compositie of perspectief... dat is veel "belangrijker" voor een beginnend fotograaf dan HDR toepassen.

althans dat vind ik
  maandag 3 december 2007 @ 22:56:14 #23
79550 Ymke
your ghost
pi_55023218
quote:
Op maandag 3 december 2007 22:53 schreef prupke het volgende:

[..]

leercurve ...hdr...
dan heb ik liever dat je als je al leercurves gaat gebruiken dat je dan begint bv met compositie of perspectief... dat is veel "belangrijker" voor een beginnend fotograaf dan HDR toepassen.

althans dat vind ik

tsssssk er zijn genoeg andere forums waar je beginnende fotografie gevoelens kan botvieren
pi_55023401
ik vind de nieuwe opzet zoals hij is leuk
een 'mooiste foto van 2007' hoeft in januari i.m.o. niet zo, mij lijkt het leuk om eens 'je mooiste decemberfoto' te doen?
dan heb je toch een gezellig onderwerp, wat je wel iets smaller houdt
en dan in januari de onderwerpen weer bepalen

ik vind niet dat die opzet afraffelen aanmoedigt. ik denk dat het juist voor mooiere foto's zorgt, omdat je meer tijd hebt om erover na te denken, te proberen, enz.
maar dat is mijn mening.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_55023419
quote:
Op maandag 3 december 2007 22:56 schreef Ymke het volgende:

[..]

tsssssk er zijn genoeg andere forums waar je beginnende fotografie gevoelens kan botvieren
moet er in bovenstaande zin nog een extra je tussen??
of ben ik wederom slecht in begrijpend lezen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')