abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 januari 2007 @ 16:18:20 #1
262 Re
Kiss & Swallow
pi_45043435
en hier verder... ff wat quotes regelen
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 12:37 schreef An24 het volgende:
Goed, zoals beloofd, veel leesplezier

Laat ik 1 ding voorop stellen: ik ben het gewoon met Re eens. Behalve over de moeilijkheid van de topics. Mensen kiezen die niet voor niets en er wordt op onderwerpen gestemd.

Wel wil daarbij zeggen dat ik nooit heb begrepen waarom er op onderwerpen gestemd moet worden. Ik ken zeer weinig wedstrijden waarbij de deelnemers zelf hun onderwerpen kiezen. Daarom ben ik er net als Re voor om dit maar eens per jaar te laten gebeuren:

In december stuurt iedere user idd 5 onderwerpen in. De WC kiest daaruit een 12tal onderwerpen die aan een maand gekoppeld worden en de worden geplaatst in een algemeen wedstrijdtopic die het gehele jaar blijft staan. Users kunnen dan zien waar ze aan toe zijn. Dit zal dan ook leiden tot heel andere discussies. (waarbij ik er voor ben dat zodra een wedstrijd afgelopen is, ook een nieuw discussietopic te maken en het oude te sluiten. Dat voorkomt ruis)

Goed, het plaatsen van de foto’s een aantal dagen voor het stemmen: Dit is een flinke discussie geweest met de vorige mods. Persoonlijk gezien kon ik me er niet in vinden. Blijkbaar hebben fotters nu eenmaal inspiratie via anderen nodig, waarom zouden we die niet geven? Zo leer je ook van elkaar, de discussie wordt wederom inhoudelijker. Overigens vind ik bij het eerde plaatsen kopiëren van ideeën onzin. Ook al zou je kopiëren, niet iedereen kent de technieken even goed, waardoor je uiteindelijk toch een totaal andere plaat in de eindafwerking ziet.

Dus: Eerder plaatsen heeft meer voordelen: meer inspiratie, dus laagdrempeliger voor de fotters en voor mij minder werk, omdat ik soms tot in de nacht bezig ben alles te plaatsen.

Verder met ik het met een ieder eens dat ik er niet veel uit heb kunnen halen de laatste maanden. Ten eerste de instabiliteit. In wat wel en niet mag. (de regels) Ik denk dat de sfeer van verandering in FOT daar een bijdrage in heeft. Vertrek en komt van diverse modjes hebben er naar mij gevoel aan bijgedragen dat ik mij niet gesteund voelde. Een beetje zwemmen en ingaan op de wensen van fotters was het enige wat ik kon doen. Ten tweede heb ik de een keer wel internet en de andere keer niet. En nu ik een claim heb lopen bij planet/ kpn is de verwachting dat dit even zo blijft. Daarnaast ben ik simpelweg niet elke dag online, en normaal gesproken overdag zowiezo niet. FOK is afgeschermd op het werk, punt! Over de telling kan ik het niet meer dan eens zijn. Dat gaat kut! Aan de andere kant: fokkers zijn nieuwsgierige en vrij ongeduldige mensen. Willen jullie en goede en nette telling? Dan kunnen jullie ook een dagje extra wachten met de uitslag!

Verder bemerk ik toch dat fotters een beetje kriebelig zijn voor veranderingen. Door al de bovenstaande gebeurtenissen heb ik mij ook niet willen bezighouden met veranderingen: zo stabiel zijn we het afgelopen jaar niet geweest. Ik stel voor dat we daar met zijn allen meer voor open staan en nieuwe dingen proberen. Dat maakt de nieuwsgierigheid voor nieuwe binnenkomers ook groter.

Dus voorstel:

• 1 algemeen wedstrijdtopic, met daarin: 12 onderwerpen die in december door users gekozen zijn. De selectie gebeurd door de modjes en WC, Zodat er een mengeling ontstaat van “moeilijke” en “makkelijke” onderwerpen. Daar staan dus ook alle inleverdata’s in. Met een goede communicatie moet dat goed gaan als iemand van de crew verhindert is.
• De photoshopregels. Moeten blijven bestaan, eens met Shark Bait
• Natelling door 1 van de modjes. Einddata moeten dus bekent zijn, zodat er communicatie met modjes kan plaatsvinden.
• Eens met een permanent emailadres

Nog 1 ding: Laten we de wedstrijden vooral een vrijwillig iets houden. Zowel de crew als de rest van de fotters steken hier hun tijd in omdat ze dat leuk vinden. Laten we dan iedereen ook in hun waarde hierin en ga mensen niet opjagen, verplichten etc. Durf te wedden dat inhoudelijke discussies en de wedstrijd over het algemeen dan weer een stuk leuker worden.
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 15:29 schreef An24 het volgende:
Wat elefes zegt dus.

Begin januari stopt de mooiste foto 2006. Na sluiting en bekendmaking van de winnaars kan ik een topic openen en de mededeling geven om onderwerpen te mailen. Dit geeft mij, yoni en Xila de tijd om een emailadres te regelen, het algemene topic te maken en een aftrap per 1 februari te laten plaats vinden. Eigenlijk mis je dus nauwelijks wat
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 16:49 schreef pea4fun het volgende:

[..]

Ik ben de laatste tijd zelf ook weinig in de SC omdat daar toch voornamelijk over de geweldige meets van een paar mensen wordt gebabbeld, hoe het zal zijn, hoe het is, en hoe het was en hoe de volgende weer zal zijn etc. Maakt me niet zoveel uit verder, want als ik zelf naar een meet ben geweest praat ik daar ook vaak lang over na, maar ik denk dat voor newbies die mee willen doen aan de wedstrijd toch het wedstrijddiscussietopic een betere plaats is om zich voor te stellen.
quote:
Op donderdag 4 januari 2007 09:45 schreef Puckzzz het volgende:
Ik ben er voor dat de WC het onderwerp bepaald, zo vermijd je de discussies van de voorgaande maanden.
"onderwerp is te moeilijk"
"wat is de definitie van het onderwerp"
"rukonderwerp©k-man"
"niet toegankelijk genoeg voor beginners"
"dat kan alleen met de betere apparatuur"

en zo kan ik nog wel ff doorgaan.
De laatste twee onderwerpen waren door mij ingestuurd. Ja er zijn voor die eerste voor 1 keer wat regels aangepast, het gezeik wat daarover kwam was niet van de lucht. Onzin, als je het onderwerp niet had gewild stem er dan niet op! Zo ook met het tweede. Mensen zien een onderwerp denken "Oh dat lijkt me gaaf!" stemmen erop, het onderwerp komt erdoor en dan blijkt dat ze geen inspiratie hebben om er iets leuks mee te doen. Bedenk dat ff voordat je op het onderwerp stemt
En het onderwerp snapshot vs studio komt me al helemaal mijn strot uit. Ieder zijn sterke punten, respecteer de ander erom, brand hem of haar er niet om af. Ik heb nooit laagdunkend gedaan over snapshots, alleen gezegd dat niet elke willekeurige foto die toevallig aan het onderwerp voldoet een goede foto is. Een goede snapshot maken is moeilijk, en daar zie ik er gewoon niet veel van hier.
Die opmerking van mij van een paar pagina's hiervoor, was ook meer sarcastisch bedoeld als antwoord op het sarcasme van Shark intonatie is soms wat lastig bij een geschreven woord.
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 15:54 schreef Xilantof het volgende:
Dienst-mededeling.

Het plan is als volgt:
Er komt geen vervolg van dit topic.
Iedereen heeft z'n zegje, denk ik, kunnen doen.
Zoniet, dan heb je nog een paar posts de tijd.

Omdat we toch van plan waren het e.e.a. te veranderen zullen we de meningen van de mensen meenemen. Uiteraard kunnen we niet iedereen tevreden houden en moet er rekening gehouden worden met duizend-en-één andere zaken. Sorry, maar zo is het nu eenmaal.

Er zijn vele ideeën geopperd in dit topic, waarvoor dank.

Het mag logisch zijn dat we proberen met iets te komen dat voor iedereen leuk en uitdagend is.
geen vervolg

verder dus

[ Bericht 97% gewijzigd door Re op 05-01-2007 16:25:14 ]
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  vrijdag 5 januari 2007 @ 16:24:52 #2
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_45043684
tsssss...Xila had nog zo gezegd, dit topic krijgt geen vervolg...

http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
  vrijdag 5 januari 2007 @ 16:26:08 #3
262 Re
Kiss & Swallow
pi_45043726
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 16:24 schreef pea4fun het volgende:
tsssss...Xila had nog zo gezegd, dit topic krijgt geen vervolg...

geen vervolg?... dat zag ik ook, er valt nog genoeg te bediscussieren dacht ik zo... of is het de modjes nu al in hun bolletje geschoten?
  vrijdag 5 januari 2007 @ 16:27:03 #4
79550 Ymke
your ghost
pi_45043751
Ik vind het allemaal wel best
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
  FOK!fotograaf vrijdag 5 januari 2007 @ 16:28:14 #5
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_45043801
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 16:26 schreef Re het volgende:

[..]

geen vervolg?... dat zag ik ook, er valt nog genoeg te bediscussieren dacht ik zo... of is het de modjes nu al in hun bolletje geschoten?
Wat wil je meer discussieren dan?
Iedereen heeft z'n zegje gedaan?
Denk je dat er ooit een oplossing komt waar íedereen het mee eens is?
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  vrijdag 5 januari 2007 @ 16:32:32 #6
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_45043975
Zit ik een heel betoog te houden over wel enof geen photoshop in de wedstrijden en een voorstel over hoe je 2 wedstrijden in kan delen en wat quote ie? een uitspraak over de slowchat
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
pi_45043989
Ik ben wel benieuwd wat de uitkomsten zijn van deze discussie.
Hoe de volgende wedstrijd er uit komt te zien
Goedemorgen :W
  vrijdag 5 januari 2007 @ 16:34:24 #8
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_45044040
ik zou niet meer posten, dat weet ik. Maar dit is iig vele malen interessanter dan de slowchat

zoals de U.S.S. Enterprise sneller is dan de gemiddelde fietser....
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  vrijdag 5 januari 2007 @ 16:35:55 #9
262 Re
Kiss & Swallow
pi_45044087
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 16:32 schreef pea4fun het volgende:
Zit ik een heel betoog te houden over wel enof geen photoshop in de wedstrijden en een voorstel over hoe je 2 wedstrijden in kan delen en wat quote ie? een uitspraak over de slowchat
ik was nog bezig en zag ineens de post van xila, en toen ging ik maar ff een sigaretje roken
  vrijdag 5 januari 2007 @ 16:36:51 #10
262 Re
Kiss & Swallow
pi_45044135
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 16:28 schreef Xilantof het volgende:

[..]

Wat wil je meer discussieren dan?
Iedereen heeft z'n zegje gedaan?
Denk je dat er ooit een oplossing komt waar íedereen het mee eens is?
nee maar door pontificaal te melden dat er niet gediscussieerd meer mag worden ontneem je je users toch het fundamentele aspect van een forum...
  FOK!fotograaf vrijdag 5 januari 2007 @ 16:37:56 #11
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_45044180
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 16:36 schreef Re het volgende:

[..]

nee maar door pontificaal te melden dat er niet gediscussieerd meer mag worden ontneem je toch het fundamentele aspect van een forum...
Tuurlijk mag er gediscussieerd worden. Simpel zat.
Maar zelfs jij moet snappen dat er knopen gehakt moeten worden.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  vrijdag 5 januari 2007 @ 16:39:26 #12
262 Re
Kiss & Swallow
pi_45044244
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 16:37 schreef Xilantof het volgende:

[..]

Tuurlijk mag er gediscussieerd worden. Simpel zat.
Maar zelfs jij moet snappen dat er knopen gehakt moeten worden.
ja maar je foto topic 2006 wordt ook danig bevuild door off topic, kan je het hier gewoon lekker centraliseren , ik was nog helemaal niet klaar met de discussie, maar goed blijkbaar heb ik mijn zegje al gezegd...
  vrijdag 5 januari 2007 @ 16:42:42 #13
262 Re
Kiss & Swallow
pi_45044364
flikker er maar weer een slot op dan
  FOK!fotograaf vrijdag 5 januari 2007 @ 16:42:53 #14
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_45044374
quote:
Op vrijdag 5 januari 2007 16:39 schreef Re het volgende:

[..]

ja maar je foto topic 2006 wordt ook danig bevuild door off topic, kan je het hier gewoon lekker centraliseren , ik was nog helemaal niet klaar met de discussie, maar goed blijkbaar heb ik mijn zegje al gezegd...
Best.
Ik gooi hem nu in elk geval tijdelijk dicht.
In overleg gaat ie misschien nog open.

(lees deze post even goed aub).
Xilantof Flickrt
foto-nerd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')