Whehehe.quote:Op zondag 31 december 2006 01:12 schreef freud het volgende:
Kan ik niet gewoon 12 foto's insturen en dat jullie dan het thema erbij vermelden?
En als dat dan gewoon ruk foto's zijn is K-man ook weer tevredenquote:Op zondag 31 december 2006 01:12 schreef freud het volgende:
Kan ik niet gewoon 12 foto's insturen en dat jullie dan het thema erbij vermelden?
Je DSLR doet dat ook hoor, behalve wanneer je met RAW werkt. Toch?quote:Op zondag 31 december 2006 00:53 schreef Schanulleke het volgende:
Aan de tegenstanders van PS heb ik ook de volgende nog ter overweging.
Een DSLR geeft een output die puur datgene is dat door de sensor geregistreerd is (tenzij specifiek anders ingesteld). Een compact camera voert in de camera al een bewerking uit, die vaak als 'color management' wordt aangeduidt. Alles wordt wat levendiger gemaakt. Dat is op zich niks nieuws, dat gebeurt ook met analoge foto's in het gemiddelde afdrukcentrum. Waarom zouden DSLR eigenaren daar bijvoorbeeld geen gebruik van mogen maken?
Nee, tenzij je echte kleurprofielen activeert, maar met het oog op nabewerking is het aantrekkelijker om een onbewerkt plaatje uit je camera te laten rollen. Al dan niet gecrompimeerd.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 17:06 schreef ..zapper het volgende:
[..]
Je DSLR doet dat ook hoor, behalve wanneer je met RAW werkt. Toch?
Dat is nog niet eens zo'n slecht idee, gewoon je eigen foto van de maand inzenden, dan heeft niemand meer het excuus dat ie geen tijd heeftquote:Op woensdag 3 januari 2007 14:08 schreef fr.oosje het volgende:
Wat een ingewikkeld gedoe zeg allemaal. Ik geef je op een briefje dat dit niets zal veranderen aan het aantal inzendingen. Of was dat niet het uitgangspunt?.
Ik denk dat als je meer deelnemers wilt krijgen je de onderwerpen juist heel smal moet gaan houden. Het is vaak niet de apparatuur die mensen tegenhoud om iets in te sturen. Maar hun eigen (gebrek aan) creativiteit.
Of maak een onderwerp juist weer zo breed dat je alles kunt insturen wat je wilt. (vorig jaar bij de foto van het jaar waren er geloof ik wel heel veel inzendingen)
Mischien moet je wel twee wedstrijden starten. Eentje met een onderwerp waar de crea bea's zich op kunnen stuk bijten en gewoon de foto van de maand verkiezing waarbij je dus zelf alles mag insturen wat je wilt mits het die maand gemaakt is (ja ik weet dat dit niet te controleren is maar wat zou dat)
Bij de foto van de maand kan iedereen gewoon mee doen ook als je niet zo crea bea bent maar nou net wel een hele goede landschap fotograaf. Get the point?
Nouja, wel die maand gemaakt natuurlijk... Dus dan moet je minimaal 1 shoot/foto gedaan/gemaakt hebben die maand. Dat moet op zich lukken.quote:Op woensdag 3 januari 2007 14:17 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Dat is nog niet eens zo'n slecht idee, gewoon je eigen foto van de maand inzenden, dan heeft niemand meer het excuus dat ie geen tijd heeft
Yep duidelijk. Maar het aantal ingestuurde foto's is niet eens zo het punt. Ik vind juist nu de wedstrijd gecompliceerd geregeld. Over het algemeen zijn de winnaars de wat oudere rotten op fot (de drie die onderwerpen mogen insturen). Je krijgt dan een cirkel die minder toegankelijk is voor nieuwe mensen.quote:Op woensdag 3 januari 2007 14:08 schreef fr.oosje het volgende:
Wat een ingewikkeld gedoe zeg allemaal. Ik geef je op een briefje dat dit niets zal veranderen aan het aantal inzendingen. Of was dat niet het uitgangspunt?.
Ik denk dat als je meer deelnemers wilt krijgen je de onderwerpen juist heel smal moet gaan houden. Het is vaak niet de apparatuur die mensen tegenhoud om iets in te sturen. Maar hun eigen (gebrek aan) creativiteit.
Of maak een onderwerp juist weer zo breed dat je alles kunt insturen wat je wilt. (vorig jaar bij de foto van het jaar waren er geloof ik wel heel veel inzendingen)
Mischien moet je wel twee wedstrijden starten. Eentje met een onderwerp waar de crea bea's zich op kunnen stuk bijten en gewoon de foto van de maand verkiezing waarbij je dus zelf alles mag insturen wat je wilt mits het die maand gemaakt is (ja ik weet dat dit niet te controleren is maar wat zou dat)
Bij de foto van de maand kan iedereen gewoon mee doen ook als je niet zo crea bea bent maar nou net wel een hele goede landschap fotograaf. Get the point?
Dit klopt dan dus!quote:Op woensdag 3 januari 2007 14:27 schreef Schanulleke het volgende:
Juist doordat de mods en de WC nu de hand houden in de uiteindelijk onderwerpkeuze zullen er misschien beter afgebakende onderwerpen komen. Althans, dat was wel het idee heb ik begrepen.
Blind stemmen als in: mailen.quote:Op woensdag 3 januari 2007 15:03 schreef SunChaser het volgende:
Ik vind trouwens dat er eigenlijk blind gestemd moet gaan worden, of iig na sluiting alle stemmen publiceren. Nu zie je dat soms nog snel wordt gestemd op iemand om de laatste punten toe te kennen.
Is dat nou echt zo, of is dat een beeld dat in de hoofden van (sommige) mensen zit? Volgens mij staan er best vaak newbies in de top 3?quote:Op woensdag 3 januari 2007 14:54 schreef An24 het volgende:
Over het algemeen zijn de winnaars de wat oudere rotten op fot
Ja! Liefst zelfs zonder de foto's te zien. Of dacht je dat ik een foto van Puckzzz niet zou kunnen onderscheiden van een foto van ER? Los nog van het punt dat je dan ook geen tussentijdse resultaten meer aan in het discussieforum kunt posten.quote:Op woensdag 3 januari 2007 15:03 schreef SunChaser het volgende:
Ik vind trouwens dat er eigenlijk blind gestemd moet gaan worden,
Want? Dan heb je weer wat extra's om over te zeiken?quote:of iig na sluiting alle stemmen publiceren.
Waar baseer je dat op? Of vind je het gewoon leuk om in het wilde weg beschuldigingen rond te strooien?quote:Nu zie je dat soms nog snel wordt gestemd op iemand om de laatste punten toe te kennen.
De afgelopen wedstrijden(met uitzonderingen van die Phoenixx gedaan heeft want daar staan de winnaars niet bij--zou de WC of de modjes dat alsnog in orde willen brengen voor de volledigheid? Dank Uquote:Op woensdag 3 januari 2007 15:16 schreef Vliegvrager het volgende:
Is dat nou echt zo, of is dat een beeld dat in de hoofden van (sommige) mensen zit? Volgens mij staan er best vaak newbies in de top 3?
Was in 3 minuten gebeurd, het langst was het wachten op het laden van de topicsquote:
Dus ' nebwbies' pakken ongeveer 1/3 van de prijzen. Is dat weinig? Lijkt mij niet eerlijk gezegd, howel je meer gegevens nodig hebt om te bepalen of het evenredig is. Iig niet zo weinig dat het af zou kunnen schrikken, lijkt me. En dan nog, wat is nou eigenlijk een newbie? Ik noem bijvoorbeeld een Chanty en een Mukie, die al geruime tijd op Fok rondlopen, maar als fotograaf en/of wedstrijddeelnemers nogal aan de verse kant zijn.quote:Op woensdag 3 januari 2007 15:45 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
De afgelopen wedstrijden(met uitzonderingen van die Phoenixx gedaan heeft want daar staan de winnaars niet bij--zou de WC of de modjes dat alsnog in orde willen brengen voor de volledigheid? Dank U
Prupke-CrazyCharlie-Gremon
Snakelady-Puckzzz-Mukie
Chanty-Karen71-Puckzzz
Kzieniks-Vliegvrager-Tha_Erik/Ynske
Lienzz-Schanulleke-PKFotografie
Offy-RogerDry-TheMacro
Elefes-Ilford-Offy
Maxcre8-Gizz-Cramus
Kamermans-Ymke-Puckzzz
Djengizz-oYo-Shark.Bait
Xilantof-DEMUTS-dubbellu
de newbies (toenmalig waren Ilford en kamermans iig newbies) ff vetgedrukt weergegeven.
25 oldbies tegen 9 newbies in 11 wedstrijden.--4 door newbies gewonnen in totaal.
Het gaat om "het gevoel" van users. Ik heb diverse keren mail gehad waarin wordt aangegeven dat er wordt geaarzeld met insturen, vanwege niveau en hechtheid. Ik heb in die situaties de user welkom geheten en soms weten over te halen. Dat is wat er speelt.quote:Op woensdag 3 januari 2007 16:19 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Dus ' nebwbies' pakken ongeveer 1/3 van de prijzen. Is dat weinig? Lijkt mij niet eerlijk gezegd, howel je meer gegevens nodig hebt om te bepalen of het evenredig is. Iig niet zo weinig dat het af zou kunnen schrikken, lijkt me. En dan nog, wat is nou eigenlijk een newbie? Ik noem bijvoorbeeld een Chanty en een Mukie, die al geruime tijd op Fok rondlopen, maar als fotograaf en/of wedstrijddeelnemers nogal aan de verse kant zijn.
quote:Op woensdag 3 januari 2007 16:28 schreef Shark.Bait het volgende:
hechtheid
lees: kliekje
leuk omschreven An
Ik snap het wel, maar het is best vreemd, want ik kan me niet herinneren dat er een newbie ooit is afgezeken door vaste FOTters. Aan verlegenheid kan je niks doen als de persoon in kwestie niet de eerste stap zet, hoe makkelijk je de wedstrijd ook maakt.quote:Op woensdag 3 januari 2007 16:22 schreef An24 het volgende:
[..]
Het gaat om "het gevoel" van users. Ik heb diverse keren mail gehad waarin wordt aangegeven dat er wordt geaarzeld met insturen, vanwege niveau en hechtheid. Ik heb in die situaties de user welkom geheten en soms weten over te halen. Dat is wat er speelt.
Deels eens, behalve me laatste. Hoevaak wordt er niet in de SC over een nieuwe user heen gelezen als deze zich voor stelt. De rest gaat gewoon door met de babbel waar ze gebleven waren. Mensen voelen zic ierdoor niet gewenst!quote:Op woensdag 3 januari 2007 16:36 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Ik snap het wel, maar het is best vreemd, want ik kan me niet herinneren dat er een newbie ooit is afgezeken door vaste FOTters. Aan verlegenheid kan je niks doen als de persoon in kwestie niet de eerste stap zet, hoe makkelijk je de wedstrijd ook maakt.
Nee denk het niet. Het is de plek waar mensen kunnen kennis maken met de rest, om voor zichzelf te bepalen of ze foto's in durven te sturen of te plaatsen. te gek voor woorden, maar zo werkt het. Wat dat betreft hoor ik best veel aan geluiden van eerste hand.quote:
Ik ben de laatste tijd zelf ook weinig in de SC omdat daar toch voornamelijk over de geweldige meets van een paar mensen wordt gebabbeld, hoe het zal zijn, hoe het is, en hoe het was en hoe de volgende weer zal zijn etc. Maakt me niet zoveel uit verder, want als ik zelf naar een meet ben geweest praat ik daar ook vaak lang over na, maar ik denk dat voor newbies die mee willen doen aan de wedstrijd toch het wedstrijddiscussietopic een betere plaats is om zich voor te stellen.quote:Op woensdag 3 januari 2007 16:38 schreef An24 het volgende:
[..]
Deels eens, behalve me laatste. Hoevaak wordt er niet in de SC over een nieuwe user heen gelezen als deze zich voor stelt. De rest gaat gewoon door met de babbel waar ze gebleven waren. Mensen voelen zic ierdoor niet gewenst!
Ah zo, ik snap je...in de topic mood?quote:Op woensdag 3 januari 2007 16:53 schreef Re het volgende:
wat ik meer bedoel is dat je over de SC al een apart topic kunt aanmaken
Klopt, zelf mis ik het "gewone fotogebabbel" ook. Idem wat SB zegt. Het voelt niet meer toegankelijk aan. Maar sc is een voorbeeld, ik bemerk hetzelfde patroon in de wedstrijdtopics. We mogen mensen echt wel meer verwelkomen en niet over users heen lezen, of over hun foto's. dat moet te doen zijn lijkt me!quote:Op woensdag 3 januari 2007 16:49 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Ik ben de laatste tijd zelf ook weinig in de SC omdat daar toch voornamelijk over de geweldige meets van een paar mensen wordt gebabbeld, hoe het zal zijn, hoe het is, en hoe het was en hoe de volgende weer zal zijn etc. Maakt me niet zoveel uit verder, want als ik zelf naar een meet ben geweest praat ik daar ook vaak lang over na, maar ik denk dat voor newbies die mee willen doen aan de wedstrijd toch het wedstrijddiscussietopic een betere plaats is om zich voor te stellen.
De laatste keer dat ik in de SC gepost heb, werd er daadwerkelijk gereageerdquote:Op woensdag 3 januari 2007 16:38 schreef An24 het volgende:
[..]
Deels eens, behalve me laatste. Hoevaak wordt er niet in de SC over een nieuwe user heen gelezen als deze zich voor stelt. De rest gaat gewoon door met de babbel waar ze gebleven waren. Mensen voelen zic ierdoor niet gewenst!
Ik ben een keer 2e gewordenquote:Op woensdag 3 januari 2007 15:45 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
De afgelopen wedstrijden(met uitzonderingen van die Phoenixx gedaan heeft want daar staan de winnaars niet bij--zou de WC of de modjes dat alsnog in orde willen brengen voor de volledigheid? Dank U
Prupke-CrazyCharlie-Gremon
Snakelady-Puckzzz-Mukie
Chanty-Karen71-Puckzzz
Kzieniks-Vliegvrager-Tha_Erik/Ynske
Lienzz-Schanulleke-PKFotografie
Offy-RogerDry-TheMacro
Elefes-Ilford-Offy
Maxcre8-Gizz-Cramus
Kamermans-Ymke-Puckzzz
Djengizz-oYo-Shark.Bait
Xilantof-DEMUTS-dubbellu
de newbies (toenmalig waren Ilford en kamermans iig newbies) ff vetgedrukt weergegeven.
25 oldbies tegen 9 newbies in 11 wedstrijden.--4 door newbies gewonnen in totaal.
Goed voornemen voor het nieuwe jaar...reageren op iedere newbiequote:Op woensdag 3 januari 2007 17:05 schreef An24 het volgende:
[..]
Klopt, zelf mis ik het "gewone fotogebabbel" ook. Idem wat SB zegt. Het voelt niet meer toegankelijk aan. Maar sc is een voorbeeld, ik bemerk hetzelfde patroon in de wedstrijdtopics. We mogen mensen echt wel meer verwelkomen en niet over users heen lezen, of over hun foto's. dat moet te doen zijn lijkt me!
quote:Op woensdag 3 januari 2007 17:14 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Goed voornemen voor het nieuwe jaar...reageren op iedere newbie
Is idd een serieus probleem en geldt niet alleen voor nieuwe users overigens, ook voor oudere users die niet assertief zijn of niet lekker vallen bij het kliekje. Maar zo erg is dat niet, een SC kun je negeren, of je nou oud of nieuw bent.quote:Op woensdag 3 januari 2007 16:38 schreef An24 het volgende:
[..]
WHZquote:Op woensdag 3 januari 2007 20:07 schreef LekkerApart het volgende:
Nou, ik ben newbie..
En ik moet zeggen dat ik het best heel fijn hier vind.. Ligt denk ik ook wel een beetje aan je eigen instelling hoor... Ik heb nooit het gevoel gehad dat ik werd genegeerd, en bij geen reactie gewoon nog eens vragen..
En hoe gesloten werd de Emmen-meet.. Ik kon niet, maar anders had ik gewoon HM ff gevraagd of ik ook welkom was...
quote:Op woensdag 3 januari 2007 17:14 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Goed voornemen voor het nieuwe jaar...reageren op iedere newbie
Hier hebben jullie er alvast eenquote:
quote:Op woensdag 3 januari 2007 21:22 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
[..]
Hier hebben jullie er alvast een![]()
[Testcase] Gremen
Leef je uit
quote:Op woensdag 3 januari 2007 21:22 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
[..]
Hier hebben jullie er alvast een![]()
[Testcase] Gremen
Leef je uit
Wel een goede poging de dame in kwestie aan feedback te helpenquote:Op woensdag 3 januari 2007 21:26 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Niet vetgedrukt in Shark's lijstje en dus geen newbie.
Bovendien zeker niet iemand die zich hier niet welkom voelt en daarom niet meedoet aan wedstrijden.
Jij ziet overal iets negatief in. Schiet je analoog ofzo?quote:Op woensdag 3 januari 2007 15:03 schreef SunChaser het volgende:
Ik vind trouwens dat er eigenlijk blind gestemd moet gaan worden, of iig na sluiting alle stemmen publiceren. Nu zie je dat soms nog snel wordt gestemd op iemand om de laatste punten toe te kennen.
Ik ben een oldbie op FOT, ik ben zelfs naar sommige (privé) meets geweest tijdens mijn ban. Ik heb zelfs sommige meets geinitieerd. En ze zijn altijd heel gezellig, daar niet van. Maar de meet bij HM2 was een privé meet denk ik, want ik zag op fok iig geen uitnodiging, en ik heb er ook geen email ontvangen.quote:Op woensdag 3 januari 2007 20:07 schreef LekkerApart het volgende:
En hoe gesloten werd de Emmen-meet.. Ik kon niet, maar anders had ik gewoon HM ff gevraagd of ik ook welkom was...
quote:Op woensdag 3 januari 2007 21:36 schreef -Marjo- het volgende:
Jij ziet overal iets negatief in. Schiet je analoog ofzo?
De emmen-meet was voor iedereen die wilde komenquote:Op woensdag 3 januari 2007 20:07 schreef LekkerApart het volgende:
Nou, ik ben newbie..
En ik moet zeggen dat ik het best heel fijn hier vind.. Ligt denk ik ook wel een beetje aan je eigen instelling hoor... Ik heb nooit het gevoel gehad dat ik werd genegeerd, en bij geen reactie gewoon nog eens vragen..
quote:Op woensdag 3 januari 2007 21:30 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Wel een goede poging de dame in kwestie aan feedback te helpen![]()
Leuk dat je dat zegt, maar dat is natuurlijk niet zo. Eigenlijk voel je je voortdurend buitengesloten en beschimpt en overweeg je hier nooit meer weder te keren. Begrepen?quote:Op woensdag 3 januari 2007 23:36 schreef Chanty het volgende:
[..]
Ben misschien geen newbie op t forum, maar wel als fotograaf en voel me verder wel prima welkom hier.
quote:Op woensdag 3 januari 2007 23:52 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Leuk dat je dat zegt, maar dat is natuurlijk niet zo. Eigenlijk voel je je voortdurend buitengesloten en beschimpt en overweeg je hier nooit meer weder te keren. Begrepen?
Je kunt t wel bagataliseren, maar Ann krijgt natuurlijk niet voor niks zulke mailtjes.quote:Op woensdag 3 januari 2007 23:52 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Leuk dat je dat zegt, maar dat is natuurlijk niet zo. Eigenlijk voel je je voortdurend buitengesloten en beschimpt en overweeg je hier nooit meer weder te keren. Begrepen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |