Nee , ik gebruik nu wel medicatiequote:Op vrijdag 29 december 2006 19:49 schreef blomst het volgende:
[..]
Heb je geen nazorg van fok gekregen ?![]()
Het is als yoni zegt, proberen daar op in te spelen als de onderwerpen door de selectie moeten. En zeuren mag altijdquote:Op vrijdag 29 december 2006 20:47 schreef Schanulleke het volgende:
Ik vind je stukje erg goed An!
Ik kan me in het meeste wel vinden. De onderwerpen per 12 kiezen stuit bij mij wel op wat weerstand, al realiseer ik me dat het misschien wel toegankelijker is. Ik ben alleen wel een beetje bang dat sommige onderwerpen buiten hun 'seizoen' komen te vallen. Ik houd iig wel altijd rekening met de tijd van het jaar bij het insturen van onderwerpen. Maar goed, dat ga ik dus wel even aanzien en als het me niet bevalt begin ik wel te zeuren.
Photoshopregels mogen van mij wegvallen, ik vind toch volledig onduidelijk wat nu wel en niet mag.
Verder ben ik wel tevreden en benieuwd. Op welke termijn moeten we 5 onderwerpen aanleveren?
Nu nog even flinke frontpage exposure regelen voor de beste van 2006 en ik ben echt heel erg tevreden. Nu die wedstrijd een maand loopt, betekend dat ook dat er een extra lange stemperiode komt? Ik zou daar wel voor zijn.
onzin SB. Net alsof mensen met een studiosetje die zooi mee naar buiten gaan slepen omdat ze een foto van de maan moeten gaan maken? Jaaa ik sjouw die hele meuk naar buiten op het balkon en richt ze met volle kracht op de maanquote:Op vrijdag 29 december 2006 19:24 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Ik ook, maar dan eis ik ongelimiteerde photoshop mogelijkheden, ik heb geen studioflitsers...
O ja, want alleen in een studio omgeving worden mooie foto's gemaaktquote:Op vrijdag 29 december 2006 18:55 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
ahhh ...we gaan er een snapshotwedstrijd van maken
Nee, want daar gaat het nou net om!! Wat is toegestaan voor een wedstrijd! Is de zelf benoemde elite van de FOT users nog steeds het groepje dat de dienst uit maakt qua onderwerpen en willekeurig maandelijks aanpassen van de regels of krijgt een eenvoudige amateur inmiddels ook een kans, door simpele regels en geen gephotoshop en niet afgebrand worden op een (wat zo'n elitegroepje FOT user ziet als) een 'snapshot'. Bovendien begon ik niet minderwaardig te doen over snapshotwedstrijdenquote:Op zaterdag 30 december 2006 00:28 schreef Yoni het volgende:
Mensen, dit topic is bedoeld voor een brainstorm over de fotowedstrijd en niet voor een discussie over snapshots vs studiofotografie. Iedereen heeft nou eenmaal zo zijn voorkeuren en talenten, respecteer dat
Mocht je per se verder willen discussieren over studiowerk vs. snapshots, open dan gerust een nieuw topic, maar hou het dan ook daar graag inhoudelijk en laat de persoonlijke aanvallen achterwege!
Yepquote:Op zaterdag 30 december 2006 00:59 schreef PdeHoog het volgende:
ElisabethR, relax johIedereen stuurt zometeen vijf onderwerpen in en dan gaan de modjes en wedstrijd-dame daar een leuke mix van maken
En daar zal ongetwijfeld iets tussen zitten voor iedereen
Hallelujaquote:Op zaterdag 30 december 2006 01:01 schreef Yoni het volgende:
[..]
YepEn daar zullen zeker ook onderwerpen bij zitten die uitermate geschikt zijn voor buitenwerk
![]()
opdracht : fotografeer een graanveld in volle bloeiquote:Op zaterdag 30 december 2006 01:01 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
HallelujaEindelijk weer eens een geldige reden om naar de dierentuin te gaan
Damn.....uhmm.....eindelijk weer eens een geldige reden om naar een landbouwgebied te rijdenquote:Op zaterdag 30 december 2006 01:03 schreef prupke het volgende:
[..]
opdracht : fotografeer een graanveld in volle bloei
have fun in de dierentuin...
en hek je hebt er niet eens een studioflitser voor nodigquote:Op zaterdag 30 december 2006 01:04 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Damn.....uhmm.....eindelijk weer eens een geldige reden om naar een landbouwgebied te rijden
Dat is 1!! keer gebeurd, met 'een dag uit je leven in 4 foto's' en niet dat je hele ingewikkelde PS-kunstwerken hoefde te maken, maar alleen een collage van 4 foto's..quote:Op zaterdag 30 december 2006 00:52 schreef ElizabethR het volgende:
[
Serieus hoor, ik zou ontzettend graag nou eens een keer meedoen aan een wedstrijd waarin niet meteen regels worden aangepast met betrekking tot photoshoppen
Zoals??quote:of met van die rukonderwerpen (copyright k-man) waarvoor je gewoon een studio moet hebben zo ongeveer.
Ik denk dat PS alleen in je voordeel kan werken als je een mooie foto hebt gemaakt. Een slechte foto wordt nooit goed met PS, het kan hoosgtens een beetje verbeteren. Ik haal al mn foto;s door PS, een beetje levels en curves.. that's it... maar voor mij is het wel belangrijk, gewoon een soort 'finishing touch'quote:k hou bijvoorbeeld van natuur en landschappen fotograferen, die ik niet bewerk, maar dat schijnt hier minderwaardig te zijn. Je moet fancy, zwaar gephotoshopte foto's maken in een studiosetting, dan pas tel je mee en is alles wat je zegt heilig.
Ja...dat wordt lastigquote:Op zaterdag 30 december 2006 01:07 schreef prupke het volgende:
[..]
en hek je hebt er niet eens een studioflitser voor nodig
nu alleen nog een graanveld zoeken...
Ja, wat hij zegt dusquote:Op zaterdag 30 december 2006 00:59 schreef PdeHoog het volgende:
ElisabethR, relax johIedereen stuurt zometeen vijf onderwerpen in en dan gaan de modjes en wedstrijd-dame daar een leuke mix van maken
En daar zal ongetwijfeld iets tussen zitten voor iedereen
Laat iedereen gewoon lekker zijn ding doen en dan komt het vanzelf wel goedZie voor jezelf de uitdaging en heb daar lol in
mijn buitenfotos hoef ik niet door ps te halen.....quote:Op zaterdag 30 december 2006 01:07 schreef MissBliss het volgende:
[..]
Dat is 1!! keer gebeurd, met 'een dag uit je leven in 4 foto's' en niet dat je hele ingewikkelde PS-kunstwerken hoefde te maken, maar alleen een collage van 4 foto's..
[..]
Zoals??
Ik heb sinds een tijdje beschikking over een studio.. ongeveer dezelfde tijd sinds dat ik fotografeer.. Heb ik nu voordeel?? Mwa, ik vind zelf van niet,, want een studiofoto maken is voor mij even moeilijk als een 'niet-studio-foto'... Ik moet nog steeds letten op het licht, de compositie enz... en de foto is nooit zo spontaan als een snapshot.. Dus tja... om dat nu te verbieden..
[..]
Ik denk dat PS alleen in je voordeel kan werken als je een mooie foto hebt gemaakt. Een slechte foto wordt nooit goed met PS, het kan hoosgtens een beetje verbeteren. Ik haal al mn foto;s door PS, een beetje levels en curves.. that's it... maar voor mij is het wel belangrijk, gewoon een soort 'finishing touch'
bedenk dan ook dat photoshoppen niet voor iedereen op dezelfde manier werktquote:Op zaterdag 30 december 2006 01:13 schreef PdeHoog het volgende:
Bedenk wel dat fotograferen niet voor iedereen op dezelfde manier werktIn sommige gevallen is het photoshoppen gewoon deel van de lol voor mensen
En dan kan je het wel teveel vinden, maar je kan iemand ook niet verbieden lol te hebben met zijn of haar foto's
Nja, ik haal al mn foto's door PS.. gewoon wat standaard procedures.. en dat is het, geen magie komt eraan te pas en in principe haalt het alleen de kleuren wat op, meer niet. Dus iedereen moet dat voor zichzelf weten lijkt mij. Ik kán niet eens veel in PS maar wát ik kan om mn foto mooier te maken, doe ik. Ik zie PS als een onderdeel van het fotograferen, net als vroeger een dokaquote:Op zaterdag 30 december 2006 01:11 schreef prupke het volgende:
[..]
mijn buitenfotos hoef ik niet door ps te halen.....
mijn studio fotos soms... en ik ben ook maar beginner met fotograferen.
alleen soms word ps te vaak gebruikt. je maakt een heel simpele foto en die leuk je godsgruwelijk op in ps (niet iedereen doet dit , maar degenen die weten hoe dat proggie werkt misschien wel)
Dan kom je dus nu op de eeuwige discussie wel of geen gebruik van photoshop bij digitale fotografie en dat valt buiten het kader van het topicquote:Op zaterdag 30 december 2006 01:16 schreef prupke het volgende:
[..]
bedenk dan ook dat photoshoppen niet voor iedereen op dezelfde manier werktIn sommige gevallen is het fotograferen gewoon een deel van de lol voor mensen
En dan kan je het wel te weinig vinden , maar je kan iemand ook niet verbieden lol te hebben met zijn of haar foto's
Nee, dat is ook zo! Maar ik heb er ook lol in om mn foto;s nét iets mooier te maken in PS... Gewoon met basic tools.. Dat hoeft toch niet verboden te worden?quote:Op zaterdag 30 december 2006 01:16 schreef prupke het volgende:
[..]
bedenk dan ook dat photoshoppen niet voor iedereen op dezelfde manier werktIn sommige gevallen is het fotograferen gewoon een deel van de lol voor mensen
En dan kan je het wel te weinig vinden , maar je kan iemand ook niet verbieden lol te hebben met zijn of haar foto's
Ik zie dat niemand het opgemerkt heeft. Maar toen ik dit schreef besefte ik heel goed dat ik daarmee ook mezelf bedoelde.quote:Op vrijdag 29 december 2006 11:06 schreef Shark.Bait het volgende:
Misschien moeten de oude rotten als ze het beginstadium ontgroeid zijn EN het vervelend vinden om wederkerende onderwerpen vast te leggen oprotten verder gaan?![]()
zo kan ie wel weer he tante?quote:Op zaterdag 30 december 2006 00:17 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
O ja, want alleen in een studio omgeving worden mooie foto's gemaakt![]()
En waarom altijd en eeuwig zo denigrerend over snapshots?? De world press foto is godverrrr ALTIJD een snapshot!!
Jij fotografeert vrij eenzijdig, voornamelijk studiowerk, en moet het nogal van je photoshopkwaliteiten hebben. Laat jij maar eens een keer zien dat je mooie snapshots of fraaie natuurfoto's kunt maken. Ik moet het je nog zien doen.
Ik stel snapshot voor als onderwerp.
Jah, die gaan dan hun heil zoeken bij EOSDigitaal (showcase-topics met 1 fotoquote:Op zaterdag 30 december 2006 12:25 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Ik zie dat niemand het opgemerkt heeft. Maar toen ik dit schreef besefte ik heel goed dat ik daarmee ook mezelf bedoelde.
Ik ben FOT ontgroeid. En met mij vele anderen. Denk er maar over na en wees eerlijk tegen jezelf.
Ieder zijn/ haar specialiteiten en kwaliteiten.quote:Op zaterdag 30 december 2006 14:35 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
zo kan ie wel weer he tante?
ik weet ondertussen jouw houding ten opzichte van studiofotografie, flikker maar ff op met je fanatieke gedoe![]()
en ik heb al helemáál geen behoefte om mezelf te moeten gaan 'bewijzen' tegenover jou dat ik ook een goede snapshot kan maken.
deze discussie gaat over het verbeteren van de fotowedstrijd, ik ben alleen van mening dat de PS regels overboord gegooid mogen worden, een overgeshopte foto wordt er vaak niet beter op dus zal ook niet snel winnen.
ohja dat is ook niet eerlijk want ik moet het voornamelijk van mijn photoshop kwaliteiten hebben omdat de foto's rechtsreeks uit de cam om te huilen zijn![]()
quote:Op zaterdag 30 december 2006 15:19 schreef HMaster-II het volgende:
Het gaat dus om de insteek van de wedstrijd en niet over wel of niet een studio of photoshopje inleveren![]()
ik bedoel met het oog op de wedstrijd. De rest..och, altijd wel leuk om beginnelingen een handje te helpen.quote:Op zaterdag 30 december 2006 15:16 schreef HMaster-II het volgende:
<KNIP>
quote:Op zaterdag 30 december 2006 19:00 schreef Yoni het volgende:
Ik vind het eigenlijk juist leuk dat ook de gevorderden nog mee doen aan de wedstrijd en hier posten. Ik vind het erg inspirerend. Soms ook wel heel frustererend, maar het daagt me wel uit om verder te leren en te proberen
Je hebt wel een punt. Vaak denk ik 'oh ja, nog ff snel een foto voor de wedstrijd maken'. Dat is voor mij niet de manier, niet bevredigend ook. Ik zal de komende tijd wel selectiever worden in mijn wedstrijddeelname, alleen als ik denk dat ik er echt iets van kan maken, en dan ga ik er ook eens goed voor zitten.quote:Op zaterdag 30 december 2006 12:25 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Ik zie dat niemand het opgemerkt heeft. Maar toen ik dit schreef besefte ik heel goed dat ik daarmee ook mezelf bedoelde.
Ik ben FOT ontgroeid. En met mij vele anderen. Denk er maar over na en wees eerlijk tegen jezelf.
Maar misschien hebben de mensen zoals ik daar 1 van ben wel baad bij deze mensen.quote:Op zaterdag 30 december 2006 12:25 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Dat zei ik ook al...quote:Op zaterdag 30 december 2006 21:35 schreef Ymke het volgende:
Ik ben Fot bij lange na nog niet ontgroeid en zo geweldig is de rest eigenlijk ook niet
Checkquote:Op zaterdag 30 december 2006 21:35 schreef Ymke het volgende:
Ik ben Fot bij lange na nog niet ontgroeid en zo geweldig is de rest eigenlijk ook niet
Ik ook niet, maar nu wél!quote:Op zaterdag 30 december 2006 22:00 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Checken ben het niet snel met Ymke eens
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |