Ieder voor zichquote:Op vrijdag 29 december 2006 09:29 schreef ..zapper het volgende:
Ja maar wie gaat dan bepalen wat simpel is?
Op fok zijn veel mensen met een camera, maar ze komen niet naar FOT (behalve misschien om te lurckenquote:We kiezen nu toch gewoon zelf de onderwerpen, ik kan me niet herinneren dat er een stemronde is geweest waarbij er geen eenvoudig onderwerp beschikbaar was?
[q]Dan misschien een hint naar de winnaars toe? of uit een lijst met wat men over het algemeen simpel vind?
[q] Als dan de massa toch voor een moeilijker onderwerp kiest, is dat kennelijk wat de meerderheid graag wil.
De technieken en settings die nu worden gebruikt zijn anders ook voor gevorderden. En dat levert ook niet per se mooiere foto's op.quote:Op vrijdag 29 december 2006 11:05 schreef snakelady het volgende:
idd, anders is het een bewerkingswedstrijd inplaats van een fotowedstrijd.
En dat terwijl ze niet eens zulke goeie foto's maken!quote:Op vrijdag 29 december 2006 11:09 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Maar wat SB zegt, het is duidelijk dat velen enorm bezig zijn met studiosettings en deze wedstrijd eigenlijk zijun ontgroeid.
Niet naar mijn smaak. Maar smaak is natuurlijk subjectief, Ik hou van andere foto's. Veel foto's tijdens de wedstrijd vind ik persoonlijk van t nivo reclamefoldertje. Een ander loopt er weer mee weg.quote:Op vrijdag 29 december 2006 11:14 schreef pirke het volgende:
[..]
En dat terwijl ze niet eens zulke goeie foto's maken!![]()
Totale stiere-uitwerpselenquote:Op vrijdag 29 december 2006 11:09 schreef SunChaser het volgende:
[..]
De technieken en settings die nu worden gebruikt zijn anders ook voor gevorderden. En dat levert ook niet per se mooiere foto's op.
Maar wat SB zegt, het is duidelijk dat velen enorm bezig zijn met studiosettings en deze wedstrijd eigenlijk zijun ontgroeid.
quote:Op vrijdag 29 december 2006 11:23 schreef SunChaser het volgende:
Dat hoeft ook niet
er waren maar liefst 27 stemmen voor playtime en hey er zijn die maand 37 foto's ingestuurd!quote:Op vrijdag 29 december 2006 11:27 schreef SunChaser het volgende:
De laatste 3 maanden was t gewoon zwaar kut met onderwerpen en inzendingen. Van mij mag er wel weer een lekker laagdrempelig onderwerp komen.
Ik snap btw ook weer niet dat er massaal gestemd wordt op Playtime en dat achteraf iedereen klaagt dat ze er niks mee kunnen.
Iemand met een studio set is geen beginneling, (wel mogelijk een beginneling in de studio fotografie) en daar is de wedstrijd niet voor. dat je niet met je dure spullen overweg kan, is niet de issue. Hetzelfde argument zou dan ook gelden voor photoshop.quote:Op vrijdag 29 december 2006 11:22 schreef HMaster-II het volgende:
Totale stiere-uitwerpselen![]()
Iemand met een studioset is bezig met ander soort fotografie. Dat is een keuze. Deze fototgrafen willen zich meer vastleggen op model en portretfotgrafie en kunnen zelfs zwaar falen op Urban, Macro, Product, Stilleven, Sport fotografie.
En wat pirke al meldt, mensen met een studio-set kunnen ook shoots zwaar verkloten.. Dus jouw mening en ook die van Shark, kan ik op dit standpunt niet delen..![]()
Fijn, in januari heb ik eindelijk een fotostudio kan ik hem niet gebruike voor de wedstrijd.quote:Op vrijdag 29 december 2006 11:06 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Ieder voor zich
[..]
Overigens, photoshoppen mag niet, omdat beginnelingen daar ook niks van zouden kunnen. Maar ik vind ook wel dat mensen die meedoen aan de wedstrijd hun studio setjes niet mogen gebruiken voor de wedstrijd, want de beginnende fotograaf heeft die ook niet.
Ik wil zelfs stellen (ff advocaat van de duivel spelen) dat mensen die een studioset hebben eigenlijk het doel van FOT ontgroeid zijn-
Misschien moeten de oude rotten als ze het beginstadium ontgroeid zijn EN het vervelend vinden om wederkerende onderwerpen vast te leggen oprotten verder gaan?![]()
Maar edan zou desbetrefende user niet meer mee mogen doen met wedstrijden???quote:Op vrijdag 29 december 2006 11:47 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Iemand met een studio set is geen beginneling, (wel mogelijk een beginneling in de studio fotografie) en daar is de wedstrijd niet voor. dat je niet met je dure spullen overweg kan, is niet de issue. Hetzelfde argument zou dan ook gelden voor photoshop.
Dat men zich op één discipline vastlegt doet er ook niet toe, men is nog steeds een gevorderd fotograaf met gevorderde middelen. Dat de fotograaf in kwestie een prutser 1e klas is doet niet ter zake.
Non argument dus.
er waren 27 stemmen voor playtime. van die 27 mensen hebben maar negen ook daadwerkelijk iets ingestuurd. Dat is maar 33.3333333333333333333333333333333333333% De andere 28 foto's waren van mensen die andere onderwerpen gekozen hadden of niet meestemden.quote:Op vrijdag 29 december 2006 11:34 schreef prupke het volgende:
er waren maar liefst 27 stemmen voor playtime en hey er zijn die maand 37 foto's ingestuurd!
dus ik begrijp ff niet wat je bedoeld hiermee.
Dat zeg ik niet. Ik kan photoshoppen, ik heb 6 SLRs en 20 lenzen, 100 filters, etc. Maar dat wil niet zeggen dat ik dat allemaal voor de fotowedstrijd gebruik... integendeel, ik heb sommige foto's alleen met mijn powershotje A80quote:Op vrijdag 29 december 2006 11:50 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Maar edan zou desbetrefende user niet meer mee mogen doen met wedstrijden???![]()
Dan vallen er wel veel FOTters af..
PKFotografie
Prupke
Freud
-Marjo-
Puckzzz
HM2
:edit: Snakelady
De users waren meer bezig met hoe ze een college konden nmaken dan echt iets verzinnen wat origineel was. dat is ook wel te zien aan de inzendingen.quote:Op vrijdag 29 december 2006 11:59 schreef -Marjo- het volgende:
Ik zie de moeilijkere onderwerpen juist als een uitdaging. Als er een onderwerp is waar ik in eerste instantie weinig mee kan probeer ik toch iets te bedenken en er mijn eigen invulling aan te geven. Neem nou "Een dag uit je leven in 3 foto's". Ik vond het een prut onderwerp maar uiteindelijk toch iets mee gedaan...
Dus het was een vrij laagdrempelig onderwerpquote:Op vrijdag 29 december 2006 11:58 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
er waren 27 stemmen voor playtime. van die 27 mensen hebben maar negen ook daadwerkelijk iets ingestuurd. Dat is maar 33.3333333333333333333333333333333333333% De andere 28 foto's waren van mensen die andere onderwerpen gekozen hadden.
Ik gebruikte het als voorbeeld, niet de bedoeling om die discussie weer aan te zwengelen. Er was toen een tutorial gemaakt en users genoeg die wel wisten hoe het moest en konden helpen daarmee...quote:Op vrijdag 29 december 2006 12:02 schreef SunChaser het volgende:
[..]
De users waren meer bezig met hoe ze een college konden nmaken dan echt iets verzinnen wat origineel was. dat is ook wel te zien aan de inzendingen.
Je kunt wel steven als Subforum om t leuk voor iedereen te houden, dus zowel voor beginneling als gevorderde. En de laatste groep heeft nu de overhand in de FOTO wedstrijd. Het is makkelijker voor de gevorderde om een stapje terug te doen (zie daar ook je uitdaging in) dan voor de beginneling om een stap vooruit te doen.quote:Op vrijdag 29 december 2006 12:03 schreef prupke het volgende:
Maar ja het is ook geen verplichting om mee te doen toch?
wie zijn er gevorderd dan?quote:Op vrijdag 29 december 2006 12:06 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Je kunt wel steven als Subforum om t leuk voor iedereen te houden, dus zowel voor beginneling als gevorderde. En de laatste groep heeft nu de overhand in de FOTO wedstrijd. Het is makkelijker voor de gevorderde om een stapje terug te doen (zie daar ook je uitdaging in) dan voor de beginneling om een stap vooruit te doen.
maar het is juist die massa die op een moeilijk onderwerp stemt en vervolgens er niets mee doet omdat ze het achteraf toch te moeilijk vinden, een ding is de mens eigen, en dat is overschatting. Verder natuurlijk zijn er ook mensen die gewoon een onderwerp kiezen omdat het per ongeluk bovenaan de active topics staat en je zo dus stemmen krijgt op onderwerpen die niet haalbaar zijn.quote:Op vrijdag 29 december 2006 09:29 schreef ..zapper het volgende:
[..]
Ja maar wie gaat dan bepalen wat simpel is? We kiezen nu toch gewoon zelf de onderwerpen, ik kan me niet herinneren dat er een stemronde is geweest waarbij er geen eenvoudig onderwerp beschikbaar was? Als dan de massa toch voor een moeilijker onderwerp kiest, is dat kennelijk wat de meerderheid graag wil.
quote:Op vrijdag 29 december 2006 11:06 schreef Shark.Bait het volgende:
Overigens, photoshoppen mag niet, omdat beginnelingen daar ook niks van zouden kunnen. Maar ik vind ook wel dat mensen die meedoen aan de wedstrijd hun studio setjes niet mogen gebruiken voor de wedstrijd, want de beginnende fotograaf heeft die ook niet.
Ik wil zelfs stellen (ff advocaat van de duivel spelen) dat mensen die een studioset hebben eigenlijk het doel van FOT ontgroeid zijn-
Ooi heb ik een keer geopperd om een scheiding te brengen tussen de gevorderde en beginnende fotograaf, maar ja, waar leg je de grens, iemand met 25.000 Euro aan equipment kan nog steeds rukfoto's maken bijvoorbeeld en iemand met eencompact 3.2 mp cameraatje briljante platenquote:Op vrijdag 29 december 2006 11:09 schreef SunChaser het volgende:
[..]
De technieken en settings die nu worden gebruikt zijn anders ook voor gevorderden. En dat levert ook niet per se mooiere foto's op.
Eigenlijk moet je dan ook fotografen weren met gevorderde hardwarequote:Op vrijdag 29 december 2006 11:47 schreef Shark.Bait het volgende:
[...] men is nog steeds een gevorderd fotograaf met gevorderde middelen. Dat de fotograaf in kwestie een prutser 1e klas is doet niet ter zake.
Ook een strak planquote:Op vrijdag 29 december 2006 12:09 schreef Re het volgende:
waarom niet gewoon 12 simpele opdrachten, blind voor de users, geen ge-emmer meer met stemmen op oderwerpen enz...
Ik noem geen namen van de mannenbladen, maar die foto's vinden nog wel iedere maand gretig 'aftrek'...quote:Op vrijdag 29 december 2006 12:14 schreef Re het volgende:
[..]
Ooi heb ik een keer geopperd om een scheiding te brengen tussen de gevorderde en beginnende fotograaf, maar ja, waar leg je de grens, iemand met 25.000 Euro aan equipment kan nog steeds rukfoto's maken bijvoorbeeld en iemand met eencompact 3.2 mp cameraatje briljante platen
Dat ge-emmer hebben ze op EOSDigitaal (ja ik lurk daar alleen nog om me te kunnen ergeren aan het postgedrag en vooral aan het MOD-gedrag daarquote:Op vrijdag 29 december 2006 12:17 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ook een strak planblijf je alleen het ge-emmer over het onderwerp houden
Jij hebt het spul alleen gekocht vanwege "de heb"..quote:Op vrijdag 29 december 2006 12:20 schreef pirke het volgende:
Hey, dat ik toevallig een 30D heb met 2 L lenzen, wil niet zeggen dat ik er goed mee overweg kan
Valt ook wel mee hoor, die 30D voelde gewoon fijner dan een 400D en ik wil graag wat kwaliteit waar ik even mee vooruit kan. In de digitale fotografie ben ik net een weekje bezig...quote:Op vrijdag 29 december 2006 12:22 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Jij hebt het spul alleen gekocht vanwege "de heb"..![]()
Beter een echte cam in je klauw dan een vrouwencameraquote:Op vrijdag 29 december 2006 12:25 schreef pirke het volgende:
[..]
Valt ook wel mee hoor, die 30D voelde gewoon fijner dan een 400D en ik wil graag wat kwaliteit waar ik even mee vooruit kan. In de digitale fotografie ben ik net een weekje bezig...
Ey!quote:Op vrijdag 29 december 2006 12:28 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Beter een echte cam in je klauw dan een vrouwencamera![]()
![]()
Op Tweakers laten ze de winnaar een onderwerp kiezen (met uitleg erbij). Zou al een stuk schelenquote:Op vrijdag 29 december 2006 12:22 schreef HMaster-II het volgende:
[..]
Dat ge-emmer hebben ze op EOSDigitaal (ja ik lurk daar alleen nog om me te kunnen ergeren aan het postgedrag en vooral aan het MOD-gedrag daar) ingeperkt. Een der Mods geeft gewoon iedere maand 1 opdracht en daar kan je het mee doen.. Geen gestem en geblaat vooraf..
Eens...quote:Op vrijdag 29 december 2006 12:28 schreef Re het volgende:
Hmja, studiosets indammen lijkt me niet echt een optie, creativiteit valt of staat niet met de aperatuur die je hebt.
Het kan gewoon veel simpeler maar lijkt wel of men het liefst in ingewikkelde constructen wil verzanden, elke keer weer
Dat gevoel heb ik nou ookquote:Op vrijdag 29 december 2006 12:28 schreef Re het volgende:
Het kan gewoon veel simpeler maar lijkt wel of men het liefst in ingewikkelde constructen wil verzanden, elke keer weer
Waarom wist ik gewoon met een kans van 100% dat jij er op zou reageren..quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |