abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fotograaf donderdag 28 december 2006 @ 22:24:07 #27
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_44808896
quote:
Op donderdag 28 december 2006 22:20 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

Je hoeft je geen zorgen te maken over dat ik me daar zorgen over maak. Ik maak me daar absoluut geen zorgen over. En dat hoef jij ook niet te doen inderdaad.
Maar jij en ik zijn niet het hele forum. Er zijn hele kuddes die leven van dat soort zekerheden.
Ik weet ook dat jij je er geen zorgen om maakt. En ik weet dat jij weet dat ik weet dat wij ons er geen zrogen om hoeven te maken.

Ook weet ik dat er kuddes zijn die daarvan leven. Voor hun was die post ook meer bedoeld.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  donderdag 28 december 2006 @ 22:29:53 #28
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_44809130
quote:
Op donderdag 28 december 2006 22:24 schreef Xilantof het volgende:
Voor hun was die post ook meer bedoeld.
ooooow zeg dat dan

overigens vind ik dat opsparen van de foto's maar niks.....

maar dat is mijn persoonlijke mening
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 28 december 2006 @ 22:38:30 #29
95752 crew  Chell
Kluns
pi_44809468
Dat van dat algemene adres vind ik inderdaad een goed idee En die foto's opsparen.. tja... ik zie enerzijds het nut er wel van in, maar ik vind het ook wel jammer. Het gaf vaak inderdaad toch wel inspiratie.

Qua onderwerpen vind ik het lastig. Er wordt nou eenmaal vaak toch wel gestemd op de lastigere onderwerpen, ook als er makkelijkere onderwerpen zijn. Moet je mensen dan gaan verplichten om makkelijke onderwerpen in te sturen of de mods de onderwerpen laten bepalen? Lijkt me toch ook niet echt haalbaar...
pi_44809793
quote:
Op donderdag 28 december 2006 22:38 schreef Yoni het volgende:
Dat van dat algemene adres vind ik inderdaad een goed idee En die foto's opsparen.. tja... ik zie enerzijds het nut er wel van in, maar ik vind het ook wel jammer. Het gaf vaak inderdaad toch wel inspiratie.

Qua onderwerpen vind ik het lastig. Er wordt nou eenmaal vaak toch wel gestemd op de lastigere onderwerpen, ook als er makkelijkere onderwerpen zijn. Moet je mensen dan gaan verplichten om makkelijke onderwerpen in te sturen of de mods de onderwerpen laten bepalen? Lijkt me toch ook niet echt haalbaar...
Inspiratie kan je ook opdoen van de fotos die tussentijds geplaatst worden.
Vind ik dan..
Thank Drunk I'm a Goddess!
  Hoofdredactie Fotografie donderdag 28 december 2006 @ 22:48:04 #31
95752 crew  Chell
Kluns
pi_44809875
quote:
Op donderdag 28 december 2006 22:46 schreef prupke het volgende:

[..]

Inspiratie kan je ook opdoen van de fotos die tussentijds geplaatst worden.
Vind ik dan..
maar heel veel mensen posten hun probeersels dus niet.
pi_44810049
quote:
Op donderdag 28 december 2006 22:48 schreef Yoni het volgende:

[..]

maar heel veel mensen posten hun probeersels dus niet.
Ik vind het nog wel mee vallen eigenlijk....
het maakt de wedstrijd net iets spannender
pi_44810069
Met het onderwerp stemmen is het jammer dat mensen die hebben gestemd op het winnende onderwerp, dan geen foto insturen.
Mooie regel zou ik vinden: als je wel op het onderwerp gestemd hebt, maar geen foto instuurd, je dan de maand daarop niet mee mag stemmen,
Goedemorgen :W
pi_44810242
quote:
Op donderdag 28 december 2006 22:52 schreef blomst het volgende:
Met het onderwerp stemmen is het jammer dat mensen die hebben gestemd op het winnende onderwerp, dan geen foto insturen.
Mooie regel zou ik vinden: als je wel op het onderwerp gestemd hebt, maar geen foto instuurd, je dan de maand daarop niet mee mag stemmen,
Probleem is dan : als iemand wel gestemd heeft maar door omstandigheden niet mee kan doen...
pi_44810434
quote:
Op donderdag 28 december 2006 22:56 schreef prupke het volgende:

[..]

Probleem is dan : als iemand wel gestemd heeft maar door omstandigheden niet mee kan doen...
Dan heeft die persoon een keer pech.
  Redactie Frontpage donderdag 28 december 2006 @ 23:04:57 #36
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_44810578
quote:
Dat zou helemaal mooi worden, je mag gedurende de maand toch zeker zxelf wel beapeln of je een foto instuurt of niet. Of je nou geen inspiratie, omstandigheden of zin hebt, dat gaat niemand wat aan.

Laat t leker vrijblijvend ipv de drempel te verhogen.
pi_44810803
quote:
Op donderdag 28 december 2006 23:04 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Dat zou helemaal mooi worden, je mag gedurende de maand toch zeker zxelf wel beapeln of je een foto instuurt of niet. Of je nou geen inspiratie, omstandigheden of zin hebt, dat gaat niemand wat aan.

Blomst heeft wel gelijk hoor
Er zijn ook wel eens mensen bij die stemmen maar die nooit (of bijna nooit) een foto insturen en dat is ook erg jammer.
En ik ben zelf van mening dat als je op een onderwerp stemt dat je daar ook inspiratie bij hebt.
dat tijd hebben of zin ja dat kan altijd wel een keer zo zijn.
  Redactie Frontpage donderdag 28 december 2006 @ 23:13:22 #38
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_44810905
Dan zou je ook moeten verplichten dat alleen mensen die insturen mogen stemmen.
pi_44811040
quote:
Op donderdag 28 december 2006 23:04 schreef SunChaser het volgende:

[..]

Het blijft vrijblijvend, je heb alleen de volgende maand geen invloed op de onderwerpen.
pi_44811057
Ik reageer hier morgen eventjes. Heb ook zo mjin ideeen over hoe het zou moeten zijn en ben het eens met het meerendeel dat het nu niet optimaal gaat. Maar wil dat goed ventileren en niet tikken als ik moe ben
pi_44811185
quote:
Op donderdag 28 december 2006 23:13 schreef SunChaser het volgende:
Dan zou je ook moeten verplichten dat alleen mensen die insturen mogen stemmen.
Moeten helemaal niets...ja doodgaan ooit als je tijd daar is.
Maar je begrijpt toch wel wat er bedoeld word?

Het is gewoon jammer dat als er bv 45 stemmen zijn voor 1 onderwerp dat er dan maar 20 fotos ingestuurd worden.
En stemmen is een ander iets naar mijn mening, omdat er genoeg mensen zijn die een foto wel kunnen beoordelen (kan iedereen , want smaken en stijlen verschillen nu eenmaal ) maar zelf geen foto's maken... om wat voor reden dan ook!
  Redactie Frontpage vrijdag 29 december 2006 @ 02:29:27 #42
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_44816114
Het is een belachelijk idee om users te verplichten in te sturen omdat ze ergens op gestemd hebben. Misschien stemmen ze op een onderwerp omdat t ze leuk lijkt, of de minst slechte en kunnen ze er achteraf niks mee. Of hebben ze geen tijd of wat dan ook. Waarom dan sancties opleggen. Krijg je nog minder stemmers of inzendingen. Laat mensen zelf lekker beslissen.
  vrijdag 29 december 2006 @ 08:15:42 #43
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_44817380
De FOT fotowedstrijden, net een Formule-1 wagen, er valt altijd wel iets aan te sleutelen of te veranderen
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
pi_44817904
quote:
Op donderdag 28 december 2006 21:47 schreef Shark.Bait het volgende:
...
overigens is het geen schande om simpele onderwerpen opnieuw te kiezen; de gevorderden moeten dan maar wat creatiever zijn
...
Ja maar wie gaat dan bepalen wat simpel is? We kiezen nu toch gewoon zelf de onderwerpen, ik kan me niet herinneren dat er een stemronde is geweest waarbij er geen eenvoudig onderwerp beschikbaar was? Als dan de massa toch voor een moeilijker onderwerp kiest, is dat kennelijk wat de meerderheid graag wil.
pi_44817934
quote:
Mwah dat zou voor mij dus betekenen dat ik gewoon niet meer mee doe.
pi_44818432
Even my 2 cents:

Zo nu en dan doe ik ook mee met de fotowedstrijd hier op Fok! De reden om de ene keer wel en de andere keer niet mee te doen verschilt nogal.
De ene keer heb ik totaal geen tijd en soms ook helemaal geen inspiratie.
Het is voor mij niet zo dat de onderwerpen te moeilijk zijn.
Wel moet ik soms voor een onderwerp wat moeite doen om uit te zoeken wat er allemaal binnen het onderwerp valt aangezien sommige onderwerpen op meerdere manieren te interpreteren zijn.

Wat betreft apparatuur, studio en modellen heb ik ook mijn beperkingen, maar met creativiteit compenseer je een hoop.

Ik viond het wel jammer dat alleen de winnaars onderwerpen in mogen sturen voor de volgende wedstrijd.
Ik vind het idee om meerdere mensen naar onderwerpen te vragen dan ook goed!

Misschien is het een idee om hier eens een overzichtje te plaatsen van de onderwerpen van de afgeliopen maanden met misschien daarbij de deelnemers en het aantal stemmen voor het onderwerp.
Zodoende kunnen mensen aangeven waarom ze niet hebben meegedaan met een betreffend onderwerp.

Wat misschien ook nog wel slim is is om voor het "wedstrijd slowchat topic" een goede OP te maken met daarin een duidelijke uitleg van het onderwerp eventueel met enkele voorbeeldfoto's.
Zodoende hoeft men niet alle topics door te lezen om te zien wat eigenlijk de bedoeling is.
pi_44818901
Maar is juist niet het vage en dat een onderwerp soms op meerdere maniere geinterpretteerd kan worden het leuke ervan. Dat je achteraf een foto ziet waar je nooit op zou zijn gekomen, maar die wel met onderwerp te maken heeft.
"This is your life and it's ending one minute at a time." - Tyler Durden
"Sand is overrated. It's just tiny, little rocks." - Joel
  Redactie Frontpage vrijdag 29 december 2006 @ 10:38:44 #48
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_44818965
Nou, dat was met bodyscapes ook zo tot er werd gezegd dat t balleen menselijk lichaam mocht zijn en mensen moeite hadden met idee, materiaal en of uitvoering.

Wat mij betreft mag de geen fotoshopregel wel worden afgeschaft. Laat iedereen doen wat ie wil, een fotshopfoto hoeft niet per se beter te zijn dan een snapshot.
pi_44819174
Ik zou de PS regels houden zoals ze zijn, desnoods een PS wedstrijd ernaast. Beetje levels, contrast etc bijstellen is allemaal geen probleem, maar als je meerdere foto's gaat samenvoegen of rare filters gebruikt, dan ga je echt een grote stap verder.
dus
  vrijdag 29 december 2006 @ 11:05:39 #50
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_44819565
idd, anders is het een bewerkingswedstrijd inplaats van een fotowedstrijd.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  vrijdag 29 december 2006 @ 11:06:08 #51
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_44819585
quote:
Op vrijdag 29 december 2006 09:29 schreef ..zapper het volgende:
Ja maar wie gaat dan bepalen wat simpel is?
Ieder voor zich
quote:
We kiezen nu toch gewoon zelf de onderwerpen, ik kan me niet herinneren dat er een stemronde is geweest waarbij er geen eenvoudig onderwerp beschikbaar was?
[q]Dan misschien een hint naar de winnaars toe? of uit een lijst met wat men over het algemeen simpel vind?
[q] Als dan de massa toch voor een moeilijker onderwerp kiest, is dat kennelijk wat de meerderheid graag wil.
Op fok zijn veel mensen met een camera, maar ze komen niet naar FOT (behalve misschien om te lurcken )
Het is de insteek van FOT om laagdrempelig te zijn naar de gemiddelde fokker met camera. De wedstrijden zijn daarom laagdrempelig, zodat meer mensen (lees: beginnende fotografen) mee gaan doen.

Overigens, photoshoppen mag niet, omdat beginnelingen daar ook niks van zouden kunnen. Maar ik vind ook wel dat mensen die meedoen aan de wedstrijd hun studio setjes niet mogen gebruiken voor de wedstrijd, want de beginnende fotograaf heeft die ook niet.

Ik wil zelfs stellen (ff advocaat van de duivel spelen) dat mensen die een studioset hebben eigenlijk het doel van FOT ontgroeid zijn-

Misschien moeten de oude rotten als ze het beginstadium ontgroeid zijn EN het vervelend vinden om wederkerende onderwerpen vast te leggen oprotten verder gaan?

[ Bericht 1% gewijzigd door Shark.Bait op 29-12-2006 11:16:38 ]
pi_44819641
Oeh, gevaarlijke uitspraak! maar wel een kern van waarheid
dus
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')