abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 22 december 2006 @ 18:48:27 #1
262 Re
Kiss & Swallow
pi_44664279
Nee geen bash topic maar misschien en centraal topic ter verbetering van de maand wedstrijd.

Persoonlijk denk ik dat de wedstrijden te moeilijk zijn voor de FOT doelgroep, natuurlijk moet er wel enige ruimte zijn om beginnende fotografen hun creativiteit te kunnen laten spuien en lekker bezig te kunnen gaan met het onderwerp. Maar de laatste paar maanden is toch gebleken dat veel mensen afhaken, juist die waarvoor FOT bedoeld is.

Verder vind ik het opsparen van de foto's tot 2-3 dagen voor het stemmen ook niet uitnodigen om mee rmensen aan te trekken, laat ze weer gewoon verschijnen op het moment van binnenkomst dan kan men ook tegelijkertijd zien of de foto is aangekomen.

Wat mij een leuk idee lijkt is dat de users allemaal 5 onderwerpen geven en vanuit die lijst 12 onderwerpen worden gekozen die het jaar vullen, dan kan je er ook eventueel een jaar wedstrijd aan vastknopen zodat mensen meer hun best doen (en dat dan uiteindelijk je 6 beste resultaten gelden bijvorbeeld) en meer geprikkeld worden om mee te doen.

Maar goed, een beetje brainstormen is nooit verkeerd, misschien is het allemaal wel goed en willen we niets veranderen.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_44665939
Eigenlijk ben ik erg tevreden met hoe het gaan, soms zijn onderwerpen wel wat moeilijker maar ik ben nu een half jaar bezig en heb zelfs 1x gewonnen.
Ben ook nog maar een beginneling maar het kan dus wel
En als ik naar andere nieuwe kijk die doen het ook enorm goed.

Ik vind de uitdaging juist wel erg leuk als het wat moeilijker is, het stimuleerd me om het uiterste van mezelf te vragen en daar leer ik alleen maar van.

Wat betreft de foto's pas voor het stemmen te laten zien, heb er opzich geen moeite mee maar wat jij al schrijft, het is wel makkelijk om te zien of je foto is aangekomen.

Het idee van al 12 onderwerpen kiezen vind ik zelf niet zo leuk, juist de spanning van wat zal het worden vind ik erg leuk en dan heb je ook daadwerkelijk een maand de tijd om de foto te maken en ben je dus ook echt die maand met dat onderwerp bezig.
Anders zouden mensen bv een als een paar maanden vooruit kunnen "werken".

Of begrijp ik je nu verkeerd?
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_44667143
Ik ben het grotendeels wel eens met Re.

Ik denk persoonlijk, dat we toch moeten kijken of er mogelijkerwijs één makkelijke opdracht per maand zouden moeten doen en één of twee moeilijke opdrachten per 2 maanden zouden moeten doen..
Bodyscapes leek mij een heel leuk onderwerp, maar het viel mij op, dat er toch redelijk veel problemen waren met het uitvoeren van de ideeën. Variërend van géén idee hebben tot/met géén model/fotografisch lichaam tot de beschikking hebben.

Re heeft gelijk, dat de beginnende fotografen nu afhaken omdat de onderwerpen steeds moeilijker wordne omdat veel onderwerpen al geweest zijn.. En om het gezeur daarovr te vermijdne komen nu de pittigere onderwerpen. Ik had deze maand graag meegedaan, maar ik kan niet even een vrouwelijk model uit de hoge hoed toveren die ook nog eens wat minder gekleed zou moeten dan gedurft.

Ik vind het ook een goed discussiepunt
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
pi_44667804
Van mij hoeft er niet veel veranderd aan de wedstrijd, maar over de onderwerpen ben ik het wel een beetje eens. Een onderwerp als "bomen" klinkt heel stom, maar er is voor iedereen wel wat mee te doen bijvoorbeeld. De makkelijkste onderwerpen kunnen de leukste foto's opleveren, en zijn voor iedereen misschien wat makkelijker te realiseren. Dus wat dat betreft denk ik dat er wel wat veranderd kan worden .
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_44668250
Ik ben een beginneling, maar ik vind de thema's niet te moeilijk.
Ik kan overal wel een idee bij verzinnen, alleen is dit thema een beetje moeilijker omdat het beeld wat ik in mijn hoofd heb niet te realiseren is zonder statief of model.
En beide heb ik niet.

Maar dat is niet een kwestie van het thema te moeilijk vinden.
Ik ga ook donders mijn best doen om alsnog een foto te maken die ik wel kan uitvoeren en inleveren voor morgen.
Alleen in je dromen ben je vrij..
Pinterest: pinterest.com/jolandadj/
  vrijdag 22 december 2006 @ 21:53:01 #6
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_44668806
Dat de onderwerpen lastig zijn komt omdat mensen stemmen zonder mee te doen, of zonder vantevoren na te denken of het voor henzelf wel te doen is. Er zijn mensen die gestemd hebben op bodyscapes en nu lopen te piepen dat ze geen model hebben....dat kan je dus vantevoren bedenken.

Toch zou ik het systeem van onderwerpen kiezen niet veranderen. Mensen merken vanzelf dat ze met stemmen op moeten letten of het wel te doen is.

Wel heb ik het idee dat een leeg fotowedstrijdtopic minder oproept tot zelf meedoen als een topic waar de foto's binnendruppelen. Het kan toch een inspiratiebron zijn. En om nou een heel discussie topic door te spitten....
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
pi_44668938
Ja kijk bodyscapes is inderdaad lastig zonder model, maar je kunt natuurlijk ook iets origineels verzinnen waar je zelf model bent, of denk ik nu te eenvoudig over het onderwerp?
De keren dat ik niet mee doe is met name uit tijdgebrek en niet zozeer omdat de wedstrijden me niet aanspreken.
Het valt mij overigens op dat met name de 'ouwe rotten' al een paar keer roepen om het voor newbie's als ik makkelijker te maken, terwijl uit die groep ik zelf die geluiden niet zo 123 oppik?
Verder ben ik het zeker met pea4fun eens dat het binnendruppelen een leuke factor is, die ik nu best wel mis... Zeker als je nieuw bent, dan kun je aan de ingezonden foto's meteen zien of je in de juiste richting denkt, zonder inderdaad het hele discussietopic door te hoeven lezen .
pi_44670629
Ik als nieuweling op FOT vind het helemaal niet erg om moeilijke onderwerpen te krijgen, maar leuke simpele dingen als bomen, die overigens net zo moeilijk kunnen zijn, lijkt me leuk!

En over de foto's achter houden, zo voorkom je wel weer dat ideeen gekopieerd worden, dus als iemand een gaaf idee heeft en een mindere uitvoering door ervaring ofzo, dan compenseert dat. Dus daar ben ik wel een voorstander van. Verder kan je in de discussie topics genoeg lezen en zien, dus dat moet het probleem ook niet zijn.

En over een gebrek aan model: wees creatief met je eigen teennagel ofzo...
dus
  vrijdag 22 december 2006 @ 23:17:01 #9
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_44671128
Ik ben geen voorstander van de regeling waarbij alle foto's pas op het laatst geplaatst worden, daar heb ik me wel al eens eerder over geroerd.
Verder heb ik ook wel het idee dat er soms wel erg gemakkelijk op bepaalde onderwerpen wordt gestemd, zoals al eerder hier genoemd. Dit zonder nu bepaald onderwerp of 'instuurder' (= winnaar eigenlijk) te bedoelen.
Daarnaast heb ik het idee, en dat zeg ik met alle respect voor An, dat de wedstrijdleiding wel eens beter is geweest. Ik begrijp heel goed dat er allerlei zwaarwegende omstandigheden zijn buiten Fok om die het rechtvaardigen dat het zo loopt, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de wedstrijd er wel onder te lijden heeft. Er is al maanden onduidelijkheid over het inzenden/ontvangen van foto's, het adres wordt meermalen gewijzigd, etc. Nogmaals, ik heb alle begrip voor de persoonlijke redenen die daaraan ten grondslag liggen.
Life is what you make it.
  FOK!fotograaf vrijdag 22 december 2006 @ 23:48:00 #10
63 Marc H
- Satan's Livecoach -
pi_44671877
Is het een idee om alleen mensen die aan de vorige wedstrijd hebben deelgenomen mogen stemmen over het onderwerp van de nieuwe wedstrijd?

Ik voorzie alleen problemen dat er kans is dat er te weinig stemmen komen.
You don't have to be the Dalai Lama to tell people that life's about change.
  vrijdag 22 december 2006 @ 23:51:10 #11
97348 Matness
Matt about you
pi_44671957
van mij mogen de fotos weer gepost worden zodra ze binnen zijn
de beslissing om ermee te wachten tot ná de inzendtijd heb ik nooit gesnapt, doe ik nog steeds niet.
je ziet de foto's van anderen, doet inspiratie op, wordt gestimuleerd.
  vrijdag 22 december 2006 @ 23:52:26 #12
97348 Matness
Matt about you
pi_44671986
en de onderwerpen toegangelijk houden, dat is belangrijk
ik ben een beginnend fotograaf, wil best nieuwe dingen leren, maar dat vierluik van vorige maand bijvoorbeeld, kwam me vreselijk mijn neus uit, wat een kutonderwerp vond ik dat.
dat vereist veel te veel nawerk, terwijl i.m.o. de nadruk op het fotograferen moet liggen, maargoed, dat zijn mijn 2 cents

moeilijke dingen kunnen leuk zijn, maar de deelname zal een stuk minder zijnj
pi_44672360
Ik vind het zo wel prima eigenlijk
somige onderwerpen zijn wat moeilijker dan de ander , maar ja dat blijf je altijd wel houden denk ik.
Dat de fotos pas geplaatst worden op de dag van het stemmen vind ik leuker dan dat ik de fotos al meteen kan zien/bewonderen. Er zit ook wel een voordeel aan vind ik. Iemand die wat twijfelt over zijn of haar gemaakte foto kan een foto plaatsen in het desbetreffende topic en daar komen dan reacties op.
Je kan daar 2 dingen mee doen : of je trekt je er geen ruk van aan of je doet iets met het commentaar
Dat wil niet zeggen dat je die foto ook daadwerkelijk gaat gebruiken voor de wedstrijd Misschien levert het commentaar wel een andere mooie foto op die je dan instuurd zonder dat iemand je wedstrijd foto heeft gezien.

Het lijkt me bv dan beter om er iets van te leren om een napraat topic te maken van de wedstrijd maand.
Thank Drunk I'm a Goddess!
  zaterdag 23 december 2006 @ 00:12:43 #14
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_44672479
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 00:06 schreef prupke het volgende:

Het lijkt me bv dan beter om er iets van te leren om een napraat topic te maken van de wedstrijd maand.
Dat is op zich een leuk idee. Oude en nieuwe wedstrijd minder in elkaar over laten lopen
Life is what you make it.
  zaterdag 23 december 2006 @ 00:23:50 #15
24708 kzieniks
ook niet met bril
pi_44672718
Als beginner moet ik zeggen dat ik het allemaal wel prima vind zo...
Het stemmen op de onderwerpen werkt wel aardig. Bodyscapes is wel een moeilijjk onderwerp. Ik heb er wel ideeen bij, maar krijg ze niet op beeld.. Dan ligt het niet aan mijn 'creativiteit' , maar meer aan de kennis van de camera/licht etc.
Dit neemt niet weg dat ik veel heb geprobeerd en daarvan ook weer geleerd. Foto's zijn misschien niet 'instuur-waardig' maar wel weer van geleerd.

Een 'napraat' topic lijkt me ook een goed idee.. Wat heeft je gemotiveerd het op een bepaalde manier te doen, wat zou een volgende keer beter kunnen of hoe je m.b.v. photoshop o.i.d. misschien meer uit je foto had kunnen halen ... zijn , voor mij persoonlijk, wel punten waarover prima gediscuseerd kan worden
-MUNDUS VULT DECIPI ERGO DECIPIATOR-
  zondag 24 december 2006 @ 09:35:15 #16
262 Re
Kiss & Swallow
pi_44700357
héy een discussie,

de laatste 2 maanden zijn er net zoveel inzendingen als die maand ervoor geloof ik...

Dat van die 12 onderwerpen kan je natuurlijk ook blibd doen, stuur 5 onderwerpen naar de WC en die weet wat het wordt, de rest niet

Uiteindelijk gaat het om zoveel mogelijk mensen mee te laten doen, simpelere opdrachten is een mogelijkheid denk ik nog steeds
  Redactie Frontpage donderdag 28 december 2006 @ 17:04:45 #17
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_44798074
Goed topic

Ook de puntentelling mag wel zorgvulkdiger
  FOK!fotograaf donderdag 28 december 2006 @ 18:01:33 #18
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_44799749
quote:
Op donderdag 28 december 2006 17:04 schreef SunChaser het volgende:
Goed topic

Ook de puntentelling mag wel zorgvulkdiger
Hoe bedoel je dit?

Is dit niet gewoon een menselijke fout die af en toe kan voorkomen?
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  Redactie Frontpage donderdag 28 december 2006 @ 18:02:38 #19
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_44799782
Nou, het klopt elke maand niet, bij alle deelnemers dan ook, erg slordig en onnodig.
pi_44800771
quote:
Op donderdag 28 december 2006 18:02 schreef SunChaser het volgende:
Nou, het klopt elke maand niet, bij alle deelnemers dan ook, erg slordig en onnodig.
Heb je een punt mee.. Je doet al drie maanden mee en sinds die tijd zijn er ook problemen ontstaan met de punten tellingen... Ik zie daar een kleine overeenkomst.. gek he???
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
  donderdag 28 december 2006 @ 19:31:28 #21
102190 robbedoeseos300d
Dit is geen kandelaar
pi_44802468
Zou het zelf ook wel leuk vinden als de foto's zodra ze binnen zijn te posten.
Het inspireert ook meer denk ik.
En ja wat is een moeilijk onderwerp..... Dat ligt voor iedereen verschillend.
Maar onderwerpen waar de nadruk meer ligt in het bewerken dan in de foto vind ik wat minder.
Voor de rest eigenlijk niets aan te merken.
2 blondjes maken in een cafe een puzzel. Opeens beginnen ze hard te juichen. Vraagt de barman: wat is er aan de hand dames??
nou...zegt een van die vrouwtjes..
we hebben een puzzel opgelost in 7 uur en op de doos staat 2 tot 4 jaar.
  donderdag 28 december 2006 @ 21:34:20 #22
262 Re
Kiss & Swallow
pi_44806855
quote:
Op donderdag 28 december 2006 18:01 schreef Xilantof het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dit?

reageer eens op de TS ipv gelijk op Sunny te happen of laten we de boel de boel?
pi_44806942
quote:
Op donderdag 28 december 2006 21:34 schreef Re het volgende:

[..]

reageer eens op de TS ipv gelijk op Sunny te happen of laten we de boel de boel?
Ja reageer maar op de ts ipv sunchaser
de puntentelling heeft niets met het eventuele verbeteren van de fotowedstrijd te maken.
Thank Drunk I'm a Goddess!
  donderdag 28 december 2006 @ 21:47:59 #24
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_44807358
Het zou niet zo moelijk moeten zijn om een permanent email adres van fok te koppelen (fotowedstrijd @ fok.nl ofzo) aan de wedstrijd. Forward die dan naar een gmail adres of naar de modjes en de coordinatrice, zodat de modjes foto's kunnen plaatsen als de coordinatrice verhinderd is. (overigens een idee uit oude doos)

overigens is het geen schande om simpele onderwerpen opnieuw te kiezen; de gevorderden moeten dan maar wat creatiever zijn
quote:
Op donderdag 28 december 2006 18:01 schreef Xilantof het volgende:
Hoe bedoel je dit?

ja, daarom moet een moderator of andere vrijwilliger het natellen uit oog van de eerlijke onpartijdigheid
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  FOK!fotograaf donderdag 28 december 2006 @ 22:02:58 #25
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_44808057
quote:
Op donderdag 28 december 2006 21:47 schreef Shark.Bait het volgende:
Het zou niet zo moelijk moeten zijn om een permanent email adres van fok te koppelen (fotowedstrijd @ fok.nl ofzo) aan de wedstrijd. Forward die dan naar een gmail adres of naar de modjes en de coordinatrice, zodat de modjes foto's kunnen plaatsen als de coordinatrice verhinderd is. (overigens een idee uit oude doos)

overigens is het geen schande om simpele onderwerpen opnieuw te kiezen; de gevorderden moeten dan maar wat creatiever zijn
dit vind ik op zich best een handig idee ja.
quote:
[..]

ja, daarom moet een moderator of andere vrijwilliger het natellen uit oog van de eerlijke onpartijdigheid
Om die onpartijdigheid maak ik me absoluut geen zorgen. En daar hoef jij je ook absoluut geen zorgen over te maken.

Dat één van de modjes het even nateld vind ik wel weer prima. Weinig moeite en 't voorkomt misschien lastige situaties.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')