abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 30 december 2006 @ 14:35:15 #183
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_44856449
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 00:17 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

O ja, want alleen in een studio omgeving worden mooie foto's gemaakt

En waarom altijd en eeuwig zo denigrerend over snapshots?? De world press foto is godverrrr ALTIJD een snapshot!!
Jij fotografeert vrij eenzijdig, voornamelijk studiowerk, en moet het nogal van je photoshopkwaliteiten hebben. Laat jij maar eens een keer zien dat je mooie snapshots of fraaie natuurfoto's kunt maken. Ik moet het je nog zien doen.

Ik stel snapshot voor als onderwerp.
zo kan ie wel weer he tante?

ik weet ondertussen jouw houding ten opzichte van studiofotografie, flikker maar ff op met je fanatieke gedoe

en ik heb al helemáál geen behoefte om mezelf te moeten gaan 'bewijzen' tegenover jou dat ik ook een goede snapshot kan maken.

deze discussie gaat over het verbeteren van de fotowedstrijd, ik ben alleen van mening dat de PS regels overboord gegooid mogen worden, een overgeshopte foto wordt er vaak niet beter op dus zal ook niet snel winnen.
ohja dat is ook niet eerlijk want ik moet het voornamelijk van mijn photoshop kwaliteiten hebben omdat de foto's rechtsreeks uit de cam om te huilen zijn
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_44857526
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 12:25 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

Ik zie dat niemand het opgemerkt heeft. Maar toen ik dit schreef besefte ik heel goed dat ik daarmee ook mezelf bedoelde.

Ik ben FOT ontgroeid. En met mij vele anderen. Denk er maar over na en wees eerlijk tegen jezelf.
Jah, die gaan dan hun heil zoeken bij EOSDigitaal (showcase-topics met 1 foto ) of DPZ (waar ze extreem mooie foto's de grond in trappen, omdat ze nieuwe fotografen geen toekomst gunnen of niet in hun besloten-kliek willen. En waar ze baggerfoto's van hun kliekvriendjes de hemel inprijzen. DPZ is de afgelopen 6 maanden nog kwalitatief verder weggezakt dan een gemiddelde rel in FOT op Fok! )

Ik blijf lekker hier zitten en fotografeer wat ik leuk vind en doe zoals ik leuk vind
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
pi_44857625
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 14:35 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

zo kan ie wel weer he tante?

ik weet ondertussen jouw houding ten opzichte van studiofotografie, flikker maar ff op met je fanatieke gedoe

en ik heb al helemáál geen behoefte om mezelf te moeten gaan 'bewijzen' tegenover jou dat ik ook een goede snapshot kan maken.

deze discussie gaat over het verbeteren van de fotowedstrijd, ik ben alleen van mening dat de PS regels overboord gegooid mogen worden, een overgeshopte foto wordt er vaak niet beter op dus zal ook niet snel winnen.
ohja dat is ook niet eerlijk want ik moet het voornamelijk van mijn photoshop kwaliteiten hebben omdat de foto's rechtsreeks uit de cam om te huilen zijn
Ieder zijn/ haar specialiteiten en kwaliteiten.
Laat je niet opstoken en dat moet ElizbethR ook niet doen.. Stel mutsen bij elkaar hier..

Het gaat dus om de insteek van de wedstrijd en niet over wel of niet een studio of photoshopje inleveren
Op zondag 1 maart 2009 16:07 schreef RonaldV het volgende: Jij bent nog niet verzuurd genoeg :{w
Canon 500n | 300D | 30D | 1DmkIII | 24-105mm F/4 L | 70-200mm F/2.8 L | 50mm F/1.8 | 8mm Peleng Fish | 580EX-II | Metz44 | + de rest van de kitlensjes
pi_44857785
Even door het hoge bier en chips gehalte heenlezend...

Een foto-opdracht of thema valt of staat volgens mij nog steeds met de interpetatie van dat onderwerp of thema door de persoon achter de camera..

ik lees ergens dat een snapshot de worldpress photo heeft gewonnen, duidelijk niet in een studio omgeving gemaakt of tot in den treure geps-ed, waarom dan de hele discussie over wel of niet gebruik van studiospullen?
Blijkbaar kunnen foto's gemaakt buiten de studio omgeving wel degelijk "goede" foto's zijn.
Creativiteit valt of staat niet met spullen.....

Ben ook sterk van mening dat de interpretatie van het thema in een fotowedstrijd buiten beschouwing gelaten word en volgens mij is dat een eerste vereiste voor een foto aansluitend op het thema...verder denk ik dat de meer gevorderden zelf heel goed kunnen inschatten of ze Fot op het gebied van de foto maand wedstrijden ontgroeid zijn of niet..de term "elite" gaat me dan wat ver, gelukkig lopen er wel een aantal rond hier die vaak de kar trekken mbt organiseren van meets enzo, "elite" is in mijn ogen daarom een oneerlijke bejegening....

En alle regels en/of veranderingen ten spijt; ik bepaal zelf altijd nog of ik ergens aan meedoe of niet, als ik binnen de gestelde voorwaarden en regelgeving denk een leuk plaatje neer te kunnen zetten, hey, waarom niet? leuk toch?
Denk dat de factor leuk ook troebeler word door al het gezeik rondom de wedstrijden.

Plaatsen van ingestuurde foto's gaandeweg de wedstrijd heeft wel mijn voorkeur, positief daaraan is dat zowel de minder creatieven als de "gevorderde"creatieven andere inzichten (kunnen) krijgen, laagdrempelig, remember?

Ik krijg na het lezen van deze discussie een beetje het gevoel alsof er enorme prijzen te winnen zijn, de realiteit is dat "we" nog steeds op Fot zitten...

CC.
Mistakes are the portals of discovery.
pi_44857848
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 15:19 schreef HMaster-II het volgende:

Het gaat dus om de insteek van de wedstrijd en niet over wel of niet een studio of photoshopje inleveren
Mistakes are the portals of discovery.
pi_44860366
Uiteindelijk gaat het er toch om dat we allemaal plezier hebben?
dus
  zaterdag 30 december 2006 @ 18:17:12 #189
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_44863720
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 15:16 schreef HMaster-II het volgende:
<KNIP>
ik bedoel met het oog op de wedstrijd. De rest..och, altijd wel leuk om beginnelingen een handje te helpen.
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  Hoofdredactie Fotografie zaterdag 30 december 2006 @ 19:00:10 #190
95752 crew  Chell
Kluns
pi_44865103
Ik vind het eigenlijk juist leuk dat ook de gevorderden nog mee doen aan de wedstrijd en hier posten. Ik vind het erg inspirerend. Soms ook wel heel frustererend, maar het daagt me wel uit om verder te leren en te proberen
pi_44868567
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 19:00 schreef Yoni het volgende:
Ik vind het eigenlijk juist leuk dat ook de gevorderden nog mee doen aan de wedstrijd en hier posten. Ik vind het erg inspirerend. Soms ook wel heel frustererend, maar het daagt me wel uit om verder te leren en te proberen
Eens, eens, eens

Ik vind verder niet dat je photoshop af moet schaffen: zoals iemand met een andere lens een ander contrast in zijn foto's kan hebben, kun je dat ook met photoshop nabewerken (bijvoorbeeld). Tegenwoordig hoef ik maar weinig aan mijn foto's te doen: met mijn vorige camera had ik meer bewerking nodig voor hetzelfde resultaat. Dus wat dat betreft zou ik het zeker toestaan om photoshop te gebruiken, zij het wel deels gelimiteerd omdat je geen hele belangrijke elementen van de foto moet gaan veranderen naar mijn mening.
The world has three kinds of people: those who make things happen, those who watch what happens, and those who wonder what happened (George Bernard Shaw).
Sieraden en meer, Gingerfantasies.
pi_44869454
quote:

[..]

Ik zie dat niemand het opgemerkt heeft. Maar toen ik dit schreef besefte ik heel goed dat ik daarmee ook mezelf bedoelde.

Ik ben FOT ontgroeid. En met mij vele anderen. Denk er maar over na en wees eerlijk tegen jezelf.
Je hebt wel een punt. Vaak denk ik 'oh ja, nog ff snel een foto voor de wedstrijd maken'. Dat is voor mij niet de manier, niet bevredigend ook. Ik zal de komende tijd wel selectiever worden in mijn wedstrijddeelname, alleen als ik denk dat ik er echt iets van kan maken, en dan ga ik er ook eens goed voor zitten.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  zaterdag 30 december 2006 @ 21:12:56 #193
102190 robbedoeseos300d
Dit is geen kandelaar
pi_44869789
quote:

[..]

Maar misschien hebben de mensen zoals ik daar 1 van ben wel baad bij deze mensen.
Als niemand meer foto's post waarvan ik zeg wouw dan inspireert dat ook niet.
Net zoals een wedstrijd waar maar 5 mensen aan mee doen. Daar raakt ook de lol vanaf.
Dus gewoon mee blijven doen en daardoor de beginnende fotograaf helpen naar een hoger plan
2 blondjes maken in een cafe een puzzel. Opeens beginnen ze hard te juichen. Vraagt de barman: wat is er aan de hand dames??
nou...zegt een van die vrouwtjes..
we hebben een puzzel opgelost in 7 uur en op de doos staat 2 tot 4 jaar.
  zaterdag 30 december 2006 @ 21:35:25 #194
79550 Ymke
your ghost
pi_44870475
Ik ben Fot bij lange na nog niet ontgroeid en zo geweldig is de rest eigenlijk ook niet
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
pi_44870538
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 21:35 schreef Ymke het volgende:
Ik ben Fot bij lange na nog niet ontgroeid en zo geweldig is de rest eigenlijk ook niet
Dat zei ik ook al...
pi_44871308
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 21:35 schreef Ymke het volgende:
Check en ben het niet snel met Ymke eens
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  zaterdag 30 december 2006 @ 23:55:07 #197
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_44875871
quote:
Op zaterdag 30 december 2006 22:00 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Check en ben het niet snel met Ymke eens
Ik ook niet, maar nu wél!
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  zondag 31 december 2006 @ 00:21:13 #198
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_44876796
Dat een ander forum wel of niet geweldig is doet niet terzake, ik heb het over FOT.
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  zondag 31 december 2006 @ 00:53:01 #199
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_44877950
Ik vind Fot en de wedstrijd nog steeds mijn favoriete plekje op het internet. Dat gaat ook niet snel veranderen. Ik ben het ook met Ymke eens, maar dat gebeurt wel vaker.
Wat PS betreft: het is in mij ogen onlosmakelijk verbonden met moderne fotografie. Ik ben er nog niet bedreven in, maar dat begint heel langzaam aan te veranderen. De westrijd kan me juist prikkelen om nieuwe aspecten van nabewerking te ontdekken.
Aan de tegenstanders van PS heb ik ook de volgende nog ter overweging.
Een DSLR geeft een output die puur datgene is dat door de sensor geregistreerd is (tenzij specifiek anders ingesteld). Een compact camera voert in de camera al een bewerking uit, die vaak als 'color management' wordt aangeduidt. Alles wordt wat levendiger gemaakt. Dat is op zich niks nieuws, dat gebeurt ook met analoge foto's in het gemiddelde afdrukcentrum. Waarom zouden DSLR eigenaren daar bijvoorbeeld geen gebruik van mogen maken?
Life is what you make it.
  FOK!fotograaf zondag 31 december 2006 @ 01:12:36 #200
18921 freud
Who's John Galt?
pi_44878553
Kan ik niet gewoon 12 foto's insturen en dat jullie dan het thema erbij vermelden?
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  zondag 31 december 2006 @ 01:16:49 #201
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_44878677
quote:
Op zondag 31 december 2006 01:12 schreef freud het volgende:
Kan ik niet gewoon 12 foto's insturen en dat jullie dan het thema erbij vermelden?
Whehehe.

Niet vragen, gewoon doen! [14.gif]
  zondag 31 december 2006 @ 09:53:11 #202
102190 robbedoeseos300d
Dit is geen kandelaar
pi_44882777
quote:
Op zondag 31 december 2006 01:12 schreef freud het volgende:
En als dat dan gewoon ruk foto's zijn is K-man ook weer tevreden
2 blondjes maken in een cafe een puzzel. Opeens beginnen ze hard te juichen. Vraagt de barman: wat is er aan de hand dames??
nou...zegt een van die vrouwtjes..
we hebben een puzzel opgelost in 7 uur en op de doos staat 2 tot 4 jaar.
pi_44945524
quote:
Op zondag 31 december 2006 00:53 schreef Schanulleke het volgende:
Aan de tegenstanders van PS heb ik ook de volgende nog ter overweging.
Een DSLR geeft een output die puur datgene is dat door de sensor geregistreerd is (tenzij specifiek anders ingesteld). Een compact camera voert in de camera al een bewerking uit, die vaak als 'color management' wordt aangeduidt. Alles wordt wat levendiger gemaakt. Dat is op zich niks nieuws, dat gebeurt ook met analoge foto's in het gemiddelde afdrukcentrum. Waarom zouden DSLR eigenaren daar bijvoorbeeld geen gebruik van mogen maken?
Je DSLR doet dat ook hoor, behalve wanneer je met RAW werkt. Toch?
  dinsdag 2 januari 2007 @ 17:29:27 #204
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_44946130
quote:
Op dinsdag 2 januari 2007 17:06 schreef ..zapper het volgende:

[..]

Je DSLR doet dat ook hoor, behalve wanneer je met RAW werkt. Toch?
Nee, tenzij je echte kleurprofielen activeert, maar met het oog op nabewerking is het aantrekkelijker om een onbewerkt plaatje uit je camera te laten rollen. Al dan niet gecrompimeerd.
  woensdag 3 januari 2007 @ 14:08:30 #205
85237 fr.oosje
het is zoals het is
pi_44971460
Wat een ingewikkeld gedoe zeg allemaal. Ik geef je op een briefje dat dit niets zal veranderen aan het aantal inzendingen. Of was dat niet het uitgangspunt?.
Ik denk dat als je meer deelnemers wilt krijgen je de onderwerpen juist heel smal moet gaan houden. Het is vaak niet de apparatuur die mensen tegenhoud om iets in te sturen. Maar hun eigen (gebrek aan) creativiteit.
Of maak een onderwerp juist weer zo breed dat je alles kunt insturen wat je wilt. (vorig jaar bij de foto van het jaar waren er geloof ik wel heel veel inzendingen)
Mischien moet je wel twee wedstrijden starten. Eentje met een onderwerp waar de crea bea's zich op kunnen stuk bijten en gewoon de foto van de maand verkiezing waarbij je dus zelf alles mag insturen wat je wilt mits het die maand gemaakt is (ja ik weet dat dit niet te controleren is maar wat zou dat)
Bij de foto van de maand kan iedereen gewoon mee doen ook als je niet zo crea bea bent maar nou net wel een hele goede landschap fotograaf. Get the point?
  woensdag 3 januari 2007 @ 14:17:15 #206
52657 pea4fun
valt geen soep van te maken
pi_44971722
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 14:08 schreef fr.oosje het volgende:
Wat een ingewikkeld gedoe zeg allemaal. Ik geef je op een briefje dat dit niets zal veranderen aan het aantal inzendingen. Of was dat niet het uitgangspunt?.
Ik denk dat als je meer deelnemers wilt krijgen je de onderwerpen juist heel smal moet gaan houden. Het is vaak niet de apparatuur die mensen tegenhoud om iets in te sturen. Maar hun eigen (gebrek aan) creativiteit.
Of maak een onderwerp juist weer zo breed dat je alles kunt insturen wat je wilt. (vorig jaar bij de foto van het jaar waren er geloof ik wel heel veel inzendingen)
Mischien moet je wel twee wedstrijden starten. Eentje met een onderwerp waar de crea bea's zich op kunnen stuk bijten en gewoon de foto van de maand verkiezing waarbij je dus zelf alles mag insturen wat je wilt mits het die maand gemaakt is (ja ik weet dat dit niet te controleren is maar wat zou dat)
Bij de foto van de maand kan iedereen gewoon mee doen ook als je niet zo crea bea bent maar nou net wel een hele goede landschap fotograaf. Get the point?
Dat is nog niet eens zo'n slecht idee, gewoon je eigen foto van de maand inzenden, dan heeft niemand meer het excuus dat ie geen tijd heeft
http://www.peaspictorial.com/ Foto's onthouden wat mensen vergeten.
  FOK!fotograaf woensdag 3 januari 2007 @ 14:23:45 #207
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_44971900
quote:
Op woensdag 3 januari 2007 14:17 schreef pea4fun het volgende:

[..]

Dat is nog niet eens zo'n slecht idee, gewoon je eigen foto van de maand inzenden, dan heeft niemand meer het excuus dat ie geen tijd heeft
Nouja, wel die maand gemaakt natuurlijk... Dus dan moet je minimaal 1 shoot/foto gedaan/gemaakt hebben die maand. Dat moet op zich lukken.

't Idee is opzich handig. Maar ik denk dat misschien "'t beste van de maand" topic dan een "afdankertje" wordt.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  woensdag 3 januari 2007 @ 14:27:14 #208
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_44972016
Juist doordat de mods en de WC nu de hand houden in de uiteindelijk onderwerpkeuze zullen er misschien beter afgebakende onderwerpen komen. Althans, dat was wel het idee heb ik begrepen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')