zo kan ie wel weer he tante?quote:Op zaterdag 30 december 2006 00:17 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
O ja, want alleen in een studio omgeving worden mooie foto's gemaakt![]()
En waarom altijd en eeuwig zo denigrerend over snapshots?? De world press foto is godverrrr ALTIJD een snapshot!!
Jij fotografeert vrij eenzijdig, voornamelijk studiowerk, en moet het nogal van je photoshopkwaliteiten hebben. Laat jij maar eens een keer zien dat je mooie snapshots of fraaie natuurfoto's kunt maken. Ik moet het je nog zien doen.
Ik stel snapshot voor als onderwerp.
Jah, die gaan dan hun heil zoeken bij EOSDigitaal (showcase-topics met 1 fotoquote:Op zaterdag 30 december 2006 12:25 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Ik zie dat niemand het opgemerkt heeft. Maar toen ik dit schreef besefte ik heel goed dat ik daarmee ook mezelf bedoelde.
Ik ben FOT ontgroeid. En met mij vele anderen. Denk er maar over na en wees eerlijk tegen jezelf.
Ieder zijn/ haar specialiteiten en kwaliteiten.quote:Op zaterdag 30 december 2006 14:35 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
zo kan ie wel weer he tante?
ik weet ondertussen jouw houding ten opzichte van studiofotografie, flikker maar ff op met je fanatieke gedoe![]()
en ik heb al helemáál geen behoefte om mezelf te moeten gaan 'bewijzen' tegenover jou dat ik ook een goede snapshot kan maken.
deze discussie gaat over het verbeteren van de fotowedstrijd, ik ben alleen van mening dat de PS regels overboord gegooid mogen worden, een overgeshopte foto wordt er vaak niet beter op dus zal ook niet snel winnen.
ohja dat is ook niet eerlijk want ik moet het voornamelijk van mijn photoshop kwaliteiten hebben omdat de foto's rechtsreeks uit de cam om te huilen zijn![]()
quote:Op zaterdag 30 december 2006 15:19 schreef HMaster-II het volgende:
Het gaat dus om de insteek van de wedstrijd en niet over wel of niet een studio of photoshopje inleveren![]()
ik bedoel met het oog op de wedstrijd. De rest..och, altijd wel leuk om beginnelingen een handje te helpen.quote:Op zaterdag 30 december 2006 15:16 schreef HMaster-II het volgende:
<KNIP>
quote:Op zaterdag 30 december 2006 19:00 schreef Yoni het volgende:
Ik vind het eigenlijk juist leuk dat ook de gevorderden nog mee doen aan de wedstrijd en hier posten. Ik vind het erg inspirerend. Soms ook wel heel frustererend, maar het daagt me wel uit om verder te leren en te proberen
Je hebt wel een punt. Vaak denk ik 'oh ja, nog ff snel een foto voor de wedstrijd maken'. Dat is voor mij niet de manier, niet bevredigend ook. Ik zal de komende tijd wel selectiever worden in mijn wedstrijddeelname, alleen als ik denk dat ik er echt iets van kan maken, en dan ga ik er ook eens goed voor zitten.quote:Op zaterdag 30 december 2006 12:25 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Ik zie dat niemand het opgemerkt heeft. Maar toen ik dit schreef besefte ik heel goed dat ik daarmee ook mezelf bedoelde.
Ik ben FOT ontgroeid. En met mij vele anderen. Denk er maar over na en wees eerlijk tegen jezelf.
Maar misschien hebben de mensen zoals ik daar 1 van ben wel baad bij deze mensen.quote:Op zaterdag 30 december 2006 12:25 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Dat zei ik ook al...quote:Op zaterdag 30 december 2006 21:35 schreef Ymke het volgende:
Ik ben Fot bij lange na nog niet ontgroeid en zo geweldig is de rest eigenlijk ook niet
Checkquote:Op zaterdag 30 december 2006 21:35 schreef Ymke het volgende:
Ik ben Fot bij lange na nog niet ontgroeid en zo geweldig is de rest eigenlijk ook niet
Ik ook niet, maar nu wél!quote:Op zaterdag 30 december 2006 22:00 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Checken ben het niet snel met Ymke eens
Whehehe.quote:Op zondag 31 december 2006 01:12 schreef freud het volgende:
Kan ik niet gewoon 12 foto's insturen en dat jullie dan het thema erbij vermelden?
En als dat dan gewoon ruk foto's zijn is K-man ook weer tevredenquote:Op zondag 31 december 2006 01:12 schreef freud het volgende:
Kan ik niet gewoon 12 foto's insturen en dat jullie dan het thema erbij vermelden?
Je DSLR doet dat ook hoor, behalve wanneer je met RAW werkt. Toch?quote:Op zondag 31 december 2006 00:53 schreef Schanulleke het volgende:
Aan de tegenstanders van PS heb ik ook de volgende nog ter overweging.
Een DSLR geeft een output die puur datgene is dat door de sensor geregistreerd is (tenzij specifiek anders ingesteld). Een compact camera voert in de camera al een bewerking uit, die vaak als 'color management' wordt aangeduidt. Alles wordt wat levendiger gemaakt. Dat is op zich niks nieuws, dat gebeurt ook met analoge foto's in het gemiddelde afdrukcentrum. Waarom zouden DSLR eigenaren daar bijvoorbeeld geen gebruik van mogen maken?
Nee, tenzij je echte kleurprofielen activeert, maar met het oog op nabewerking is het aantrekkelijker om een onbewerkt plaatje uit je camera te laten rollen. Al dan niet gecrompimeerd.quote:Op dinsdag 2 januari 2007 17:06 schreef ..zapper het volgende:
[..]
Je DSLR doet dat ook hoor, behalve wanneer je met RAW werkt. Toch?
Dat is nog niet eens zo'n slecht idee, gewoon je eigen foto van de maand inzenden, dan heeft niemand meer het excuus dat ie geen tijd heeftquote:Op woensdag 3 januari 2007 14:08 schreef fr.oosje het volgende:
Wat een ingewikkeld gedoe zeg allemaal. Ik geef je op een briefje dat dit niets zal veranderen aan het aantal inzendingen. Of was dat niet het uitgangspunt?.
Ik denk dat als je meer deelnemers wilt krijgen je de onderwerpen juist heel smal moet gaan houden. Het is vaak niet de apparatuur die mensen tegenhoud om iets in te sturen. Maar hun eigen (gebrek aan) creativiteit.
Of maak een onderwerp juist weer zo breed dat je alles kunt insturen wat je wilt. (vorig jaar bij de foto van het jaar waren er geloof ik wel heel veel inzendingen)
Mischien moet je wel twee wedstrijden starten. Eentje met een onderwerp waar de crea bea's zich op kunnen stuk bijten en gewoon de foto van de maand verkiezing waarbij je dus zelf alles mag insturen wat je wilt mits het die maand gemaakt is (ja ik weet dat dit niet te controleren is maar wat zou dat)
Bij de foto van de maand kan iedereen gewoon mee doen ook als je niet zo crea bea bent maar nou net wel een hele goede landschap fotograaf. Get the point?
Nouja, wel die maand gemaakt natuurlijk... Dus dan moet je minimaal 1 shoot/foto gedaan/gemaakt hebben die maand. Dat moet op zich lukken.quote:Op woensdag 3 januari 2007 14:17 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Dat is nog niet eens zo'n slecht idee, gewoon je eigen foto van de maand inzenden, dan heeft niemand meer het excuus dat ie geen tijd heeft
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |