Is idd een serieus probleem en geldt niet alleen voor nieuwe users overigens, ook voor oudere users die niet assertief zijn of niet lekker vallen bij het kliekje. Maar zo erg is dat niet, een SC kun je negeren, of je nou oud of nieuw bent.quote:Op woensdag 3 januari 2007 16:38 schreef An24 het volgende:
[..]
Deels eens, behalve me laatste. Hoevaak wordt er niet in de SC over een nieuwe user heen gelezen als deze zich voor stelt. De rest gaat gewoon door met de babbel waar ze gebleven waren. Mensen voelen zic ierdoor niet gewenst!
WHZquote:Op woensdag 3 januari 2007 20:07 schreef LekkerApart het volgende:
Nou, ik ben newbie..
En ik moet zeggen dat ik het best heel fijn hier vind.. Ligt denk ik ook wel een beetje aan je eigen instelling hoor... Ik heb nooit het gevoel gehad dat ik werd genegeerd, en bij geen reactie gewoon nog eens vragen..
En hoe gesloten werd de Emmen-meet.. Ik kon niet, maar anders had ik gewoon HM ff gevraagd of ik ook welkom was...
quote:Op woensdag 3 januari 2007 17:14 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Goed voornemen voor het nieuwe jaar...reageren op iedere newbie
Hier hebben jullie er alvast eenquote:
quote:Op woensdag 3 januari 2007 21:22 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
[..]
Hier hebben jullie er alvast een![]()
[Testcase] Gremen
Leef je uit
quote:Op woensdag 3 januari 2007 21:22 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
[..]
Hier hebben jullie er alvast een![]()
[Testcase] Gremen
Leef je uit
Wel een goede poging de dame in kwestie aan feedback te helpenquote:Op woensdag 3 januari 2007 21:26 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Niet vetgedrukt in Shark's lijstje en dus geen newbie.
Bovendien zeker niet iemand die zich hier niet welkom voelt en daarom niet meedoet aan wedstrijden.
Jij ziet overal iets negatief in. Schiet je analoog ofzo?quote:Op woensdag 3 januari 2007 15:03 schreef SunChaser het volgende:
Ik vind trouwens dat er eigenlijk blind gestemd moet gaan worden, of iig na sluiting alle stemmen publiceren. Nu zie je dat soms nog snel wordt gestemd op iemand om de laatste punten toe te kennen.
Ik ben een oldbie op FOT, ik ben zelfs naar sommige (privé) meets geweest tijdens mijn ban. Ik heb zelfs sommige meets geinitieerd. En ze zijn altijd heel gezellig, daar niet van. Maar de meet bij HM2 was een privé meet denk ik, want ik zag op fok iig geen uitnodiging, en ik heb er ook geen email ontvangen.quote:Op woensdag 3 januari 2007 20:07 schreef LekkerApart het volgende:
En hoe gesloten werd de Emmen-meet.. Ik kon niet, maar anders had ik gewoon HM ff gevraagd of ik ook welkom was...
quote:Op woensdag 3 januari 2007 21:36 schreef -Marjo- het volgende:
Jij ziet overal iets negatief in. Schiet je analoog ofzo?
De emmen-meet was voor iedereen die wilde komenquote:Op woensdag 3 januari 2007 20:07 schreef LekkerApart het volgende:
Nou, ik ben newbie..
En ik moet zeggen dat ik het best heel fijn hier vind.. Ligt denk ik ook wel een beetje aan je eigen instelling hoor... Ik heb nooit het gevoel gehad dat ik werd genegeerd, en bij geen reactie gewoon nog eens vragen..
quote:Op woensdag 3 januari 2007 21:30 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Wel een goede poging de dame in kwestie aan feedback te helpen![]()
Leuk dat je dat zegt, maar dat is natuurlijk niet zo. Eigenlijk voel je je voortdurend buitengesloten en beschimpt en overweeg je hier nooit meer weder te keren. Begrepen?quote:Op woensdag 3 januari 2007 23:36 schreef Chanty het volgende:
[..]
Ben misschien geen newbie op t forum, maar wel als fotograaf en voel me verder wel prima welkom hier.
quote:Op woensdag 3 januari 2007 23:52 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Leuk dat je dat zegt, maar dat is natuurlijk niet zo. Eigenlijk voel je je voortdurend buitengesloten en beschimpt en overweeg je hier nooit meer weder te keren. Begrepen?
Je kunt t wel bagataliseren, maar Ann krijgt natuurlijk niet voor niks zulke mailtjes.quote:Op woensdag 3 januari 2007 23:52 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Leuk dat je dat zegt, maar dat is natuurlijk niet zo. Eigenlijk voel je je voortdurend buitengesloten en beschimpt en overweeg je hier nooit meer weder te keren. Begrepen?
Checkquote:Op woensdag 3 januari 2007 21:12 schreef snakelady het volgende:
Ik behoord geloof ik niet in een kliekje en ik ben hier ook geen oldbie, geloof ondertussen ook niet meer echt een newbie.
SC kom ik niet in, spreekt me gewoon niet aan, ligt niet aan de sc hier hoor kom er ook niet in andere subfora.
Maar ik ben het met lekkerapart eens, ik voel me ook niet genegeerd of niet welkom op FOT, op mijn eerste showcase kreeg ik veel goede en bruikbare reacties en op de daaropvolgende ook, dat vind ik persoonlijk vele malen belangrijker dan dat mensen me wel lezen in een sc wat niet eens echt over fotografie gaat.
Denk ook niet dat de wedstrijdregels aanpassen daar effect op zal hebben, ligt vaak toch ook aan hoe mensen zelf zijn wat VV al schrijft.
Misschien is het verstandiger om het de newbes zelf te vragen inplaats van voor ze te spreken.
Open een topic met de vraag hoe ze het ervaren ofzo, dan weet je het zeker.
Maar voor zover ik hier kan lezen en hoe mensen reageren voelen de nebes zich namenlijk niet achtergesteld of buitengesloten.
Dan zit je toch weer dat mensen creatief moeten zijn. Dat zijn toch geen mooie dingen? iedereen ziet toch of een landschap mooi is, om dat dan op de foto te zetten dat ook de foto mooi is is iets heel anders als te gaan verzinnen wat kan ik met water. En uiteraard, na 1 keer heb je landschappen wel gezien, daarom ook steeds een ander mooi onderwerp om iets op de foto te zettenquote:Op donderdag 4 januari 2007 08:46 schreef SunChaser het volgende:
Nou, met landschappen en dieren moet je ook maar feeling hebben, na 1 heb ik dat wel gezien.
Doe dan onderwerpen als: Oud, Water, Glas, Papier.
Dat is breed en daar kan iedereen wat mee.
Om ergens tijd in te stoppen hoef je niet persé een creatieve geest te zijn.quote:Op donderdag 4 januari 2007 08:58 schreef Re het volgende:
Ik denk wel dat als iemand is geinteresseerd in fotografie als beginner hij/zij genoeg tijd in zijn/haar hobbie zal stoppen
Nogmaals, maak dan twee wedstrjden. 1 met thema en 1 zonder. Verder hoeft er voor mij niets te veranderenquote:Op donderdag 4 januari 2007 08:31 schreef pea4fun het volgende:
Weet je wat ook het probleem is bij de wedstrijden? Er wordt steeds maar gehamerd op de creativiteit van de fotografen. Zoals bij deze nu ook weer voor de foelie wedstrijd zonder prijs..januari Je moet toch al verdomd veel fantasie hebben om alleen al iets te verzinnen wat je op de foto kan zetten. Wat is er mis met gewoon mooie dingen op de foto zetten? Dingen die al mooi zijn van zichzelf, zonder er een heel thema aan te hangen. Zoals bomensorry Ymke vogels, landschappen of gewoon mensen. Dan gaat het weer om de foto die je maakt, en niet om hoeveel fantasie je hebt.
Tsja, als je er achter komt dat je absoluut geen creativiteit of inspiratie hebt om te fotograferen zijn er altijd nog de bekende wilgenquote:Op donderdag 4 januari 2007 09:00 schreef pea4fun het volgende:
[..]
Om ergens tijd in te stoppen hoef je niet persé een creatieve geest te zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |