elke maand weer dat gezeik over het onderwerp? en dat het rukonderwerpen ©k-man zijn? en dan nog weer het gezeik over de definitie van het onderwerp? (OK dat hadden we nog steeds eigenlijk, kijk alleen al naar de ZW wedstrijdquote:Op maandag 3 december 2007 12:38 schreef fr.oosje het volgende:
Ik vond de oude mannier in ieder geval leuker.
Ik ga mee met Puckzzz. Was best een relaxte manier van werken en omdat je de onderwerpen wist, kon je er al goed op in haken. Net zoals met het onderwerp van deze maand. Gewoon in de vakantie al op jacht gaanquote:Op maandag 3 december 2007 12:40 schreef Puckzzz het volgende:
die link naar deel 2 had niet echt gehoeven he?
OT, het is mij wel bevallen hoe het dit jaar is gegaan. Je weet welke onderwerpen er komen, je zou ervoor kunnen kiezen vooruit te werken maar ik vind het zelf leuker diezelfde maand te schieten voor het onderwerp.
Je kan op deze manier alleen iets langer brainstormen en evt. dingen regelen.
wat mij betreft volgend jaar weer
psies...en dat heeft niets met 'afraffelen' te maken imo.quote:Op maandag 3 december 2007 12:54 schreef Re het volgende:
je zag iig wat de populaire fotorondes waren en ik vind het prima zo... (modjes: tel even het aantal inzendingen vorig jaar en dit jaar).
Misschien wel iets meer gedachtes vanuit de modjes over welke onderwerpen op welke tijd, maar je moet gewoon rekening houden dat hier mensen foto's maken als hobbie en niets mis met een foto in januari maken voor de wedstrijd van juli als je specifiek schiet voor die wedstrijd...
genoeg andere fora waar je je plezier op kunt botvieren...quote:
joh ,,, echt?quote:Op maandag 3 december 2007 14:55 schreef Re het volgende:
[..]
genoeg andere fora waar je je plezier op kunt botvieren...
En juist die leercurver is wat mij betreft weg , ik zie in de wedstrijd topics nu juist niemand meer echt leren ,en dat was wel zo toen men een paar weken de tijd had om een foto te maken. Je liet hem zien , mensen gaven tips en daar kon je weer mee aan de slagquote:Op maandag 3 december 2007 21:51 schreef Xilantof het volgende:
Wij als "organisatie" hebben geprobeerd in de onderwerpen van dit jaar volgende variatie te brengen. Zowel in onderwerpen als "achterliggende techniek". En geprobeerd voor iedereen wat wils te leveren (sommige maanden wat meer fotoshop bijv.). Ook de leercurve wilde we er zo in brengen, net als bij HDR. Om mensen die er niet bekend mee zijn leergierig te maken en hopen dat de gene die het kunnen bereid zijn de andere e.e.a. te leren.
Als de diversiteit van onderwerpen niet goed overkwam bij jullie, dan is dat een reden om er dit jaar nog meer aandacht aan te besteden.
leercurve ...hdr...quote:Op maandag 3 december 2007 21:51 schreef Xilantof het volgende:
Wij als "organisatie" hebben geprobeerd in de onderwerpen van dit jaar volgende variatie te brengen. Zowel in onderwerpen als "achterliggende techniek". En geprobeerd voor iedereen wat wils te leveren (sommige maanden wat meer fotoshop bijv.). Ook de leercurve wilde we er zo in brengen, net als bij HDR. Om mensen die er niet bekend mee zijn leergierig te maken en hopen dat de gene die het kunnen bereid zijn de andere e.e.a. te leren.
Als de diversiteit van onderwerpen niet goed overkwam bij jullie, dan is dat een reden om er dit jaar nog meer aandacht aan te besteden.
quote:Op maandag 3 december 2007 22:53 schreef prupke het volgende:
[..]
leercurve ...hdr...
dan heb ik liever dat je als je al leercurves gaat gebruiken dat je dan begint bv met compositie of perspectief... dat is veel "belangrijker" voor een beginnend fotograaf dan HDR toepassen.
althans dat vind ik
moet er in bovenstaande zin nog een extra je tussen??quote:Op maandag 3 december 2007 22:56 schreef Ymke het volgende:
[..]
tsssssk er zijn genoeg andere forums waar je beginnende fotografie gevoelens kan botvieren
quote:Op maandag 3 december 2007 23:04 schreef prupke het volgende:
[..]
moet er in bovenstaande zin nog een extra je tussen??
of ben ik wederom slecht in begrijpend lezen?
dan is het goedquote:Op maandag 3 december 2007 23:12 schreef Ymke het volgende:
[..]
Je hebt volledig gelijk , ik ben niet zo snugger mbt begrijpend typen
Goed verwoord.quote:Op maandag 3 december 2007 22:40 schreef Ymke het volgende:
[..]
En juist die leercurver is wat mij betreft weg , ik zie in de wedstrijd topics nu juist niemand meer echt leren ,en dat was wel zo toen men een paar weken de tijd had om een foto te maken. Je liet hem zien , mensen gaven tips en daar kon je weer mee aan de slag
Nu is het meer van je plemt wat fotos uit je archief neer en hopelijk zegt men ohh of ahh maar meestal zegt men niet veel.
Kan je net zo goed wat centrale topics maken en daar aan het eind van het jaar wat winnaars trekken
De hele drive van een wedstrijd moet m.i juist zijn , laten zien wat je nu kan , op dit moment met deze omstandigheden (weer enzo)
Nu heb ik meer het idee van een hardloopwedstrijd waar je een record die je 8 maanden geleden hebt gelopen inleverd,.
hoeveel inzendingen waren er vorig jaar en hoeveel nu?... dat lijkt me de enige indicatie of iets werkt of niet...quote:Op maandag 3 december 2007 21:23 schreef Xilantof het volgende:
De ervaringen van mijn kant zijn ook positief. Mijn streven is om dit gewoon volgend jaar door te zetten.
da's nou al de tweede keer dat je het zegt...nou? wat is het antwoord?quote:Op dinsdag 4 december 2007 00:53 schreef Re het volgende:
[..]
hoeveel inzendingen waren er vorig jaar en hoeveel nu?... dat lijkt me de enige indicatie of iets werkt of niet...
Dat is zeker niet alleszeggend. In geval van stijging is niet direct te concluderen dat dit aan de opzet ligt, misschien zijn er wel gewoon meer fokkers gaan fotograferen. Niet ondenkbaar in het huidige digicam tijdperk. Anderzijds wil een daling niet zondermeer zeggen dat mensen wegblijven vanwege de nieuwe opzet. Misschien hebben ze gewoon andere dingen aan hun hoofd etc.quote:Op dinsdag 4 december 2007 00:53 schreef Re het volgende:
[..]
hoeveel inzendingen waren er vorig jaar en hoeveel nu?... dat lijkt me de enige indicatie of iets werkt of niet...
dan kun je weer kijken naar het totaal aantal posts in FOT natuuurlijk...quote:Op dinsdag 4 december 2007 08:18 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Dat is zeker niet alleszeggend. In geval van stijging is niet direct te concluderen dat dit aan de opzet ligt, misschien zijn er wel gewoon meer fokkers gaan fotograferen. Niet ondenkbaar in het huidige digicam tijdperk. Anderzijds wil een daling niet zondermeer zeggen dat mensen wegblijven vanwege de nieuwe opzet. Misschien hebben ze gewoon andere dingen aan hun hoofd etc.
Dat doet men toch al niet, oude foto's of niet.quote:Op maandag 3 december 2007 22:40 schreef Ymke het volgende:
Nu is het meer van je plemt wat fotos uit je archief neer en hopelijk zegt men ohh of ahh maar meestal zegt men niet veel.
Ik zie je punt, maar ik vraag me af of dat aan de opzet ligt. In de oude opzet konden archiefjes ook, en werd er ook vaak op bepaalde foto's niet gereageerd. In deze opzet kun je er nog steeds voor kiezen om een paar weken de tijd te hebben en via gevraagde tips tot een mooi eindresultaat te komen.quote:Op maandag 3 december 2007 22:40 schreef Ymke het volgende:
[..]
En juist die leercurver is wat mij betreft weg , ik zie in de wedstrijd topics nu juist niemand meer echt leren ,en dat was wel zo toen men een paar weken de tijd had om een foto te maken. Je liet hem zien , mensen gaven tips en daar kon je weer mee aan de slag
Kan je net zo goed wat centrale topics maken en daar aan het eind van het jaar wat winnaars trekken
De hele drive van een wedstrijd moet m.i juist zijn , laten zien wat je nu kan , op dit moment met deze omstandigheden (weer enzo)
Nu heb ik meer het idee van een hardloopwedstrijd waar je een record die je 8 maanden geleden hebt gelopen inleverd,.
ik heb een EXIF editorquote:Op dinsdag 4 december 2007 09:44 schreef Puckzzz het volgende:
misschien is het wel een idee om een soort van restrictie aan archiefwerk te verbinden. zeg...niet ouder dan drie maanden ofzo.
hoe controleer je dat dan? door te kijken in de EXIF, wanneer die niet bestaat pech...foto weg. moeten mensen maar gewoon 'save as' doen en niet 'save for web'
Ow, ik heb heel wat geleerd. En toegepast in de wedstrijden.quote:Op maandag 3 december 2007 22:40 schreef Ymke het volgende:
http://fok.leesvoer.com/quote:Op dinsdag 4 december 2007 00:53 schreef Re het volgende:
[..]
niet mijn ervaring. Ik heb drie hele creatieve foto's ingeleverd tussen de wat gewonere waarmee ik toch wel langer dan 1 maand mee bezig geweest ben, of foto's die ik niet gemaakt zou hebben als ik maar 4 weken de tijd had gehad.quote:Op maandag 3 december 2007 10:19 schreef Ynske het volgende:
Ik ben het er ook wel mee eens dat de onderwerpen niet meer allemaal aan het begin van het jaar bekend gemaakt moeten worden. Juist t korte tijdsbestek laat je meer creatief bezig zijn
Niets. Ik bedoel, niks, nee echt, het maakt niet uit.quote:Op dinsdag 4 december 2007 09:49 schreef Re het volgende:
wat boeit het eigenlijk dat het archief materiaal is wat wordt ingestuurd?, ik bedoel wat boeit het daadwerkelijk? nee, echt, wat boeit het?
Er zijn blijkbaar mensen die het niet kunnen uitstaan, controle willen over wat een ander doet en de waarden en normen die ze zelf bezitten willen opleggen aan anderen. Er zijn er zelfs die zodanig extreem zijn dat als ze al archief vermoeden dat ze een foto afkeuren.quote:Op dinsdag 4 december 2007 09:49 schreef Re het volgende:
wat boeit het eigenlijk dat het archief materiaal is wat wordt ingestuurd?, ik bedoel wat boeit het daadwerkelijk? nee, echt, wat boeit het?
Hmm, enig idee hoe ik een EXIF toe kan voegen aan m'n analoge foto's?quote:Op dinsdag 4 december 2007 09:44 schreef Puckzzz het volgende:
misschien is het wel een idee om een soort van restrictie aan archiefwerk te verbinden. zeg...niet ouder dan drie maanden ofzo.
hoe controleer je dat dan? door te kijken in de EXIF, wanneer die niet bestaat pech...foto weg. moeten mensen maar gewoon 'save as' doen en niet 'save for web'
ja jij moet echt de ouderwetse krantmethode gebruiken.quote:Op dinsdag 4 december 2007 10:06 schreef k_man het volgende:
[..]
Hmm, enig idee hoe ik een EXIF toe kan voegen aan m'n analoge foto's?
Met een EXIF-editorquote:Op dinsdag 4 december 2007 10:06 schreef k_man het volgende:
[..]
De winnaar krijgt al een mooie prijsquote:Op dinsdag 4 december 2007 10:05 schreef k_man het volgende:
Ik vind het goed zoals het nu gaat.
Maar als alternatief kan ik me ook wel iets voorstellen bij wat Ynske zei. Je zou aan het begin van het jaar bijv. 20 onderwerpen kunnen vaststellen. De winnaar van de maand kiest dan uit dat rijtje wat het onderwerp van de volgende maand wordt.
Doet je scanner bij het digitaliseren.quote:Op dinsdag 4 december 2007 10:06 schreef k_man het volgende:
[..]
Oh, nou dan scan ik die archieffoto's toch even opnieuw?quote:Op dinsdag 4 december 2007 10:18 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Doet je scanner bij het digitaliseren.
ow dit is nog nixquote:
Dat zegt dan wat meer over jou dan over degene met een weerwil tegen archiefjes.quote:Op dinsdag 4 december 2007 10:57 schreef MissyMirjaM het volgende:
en dat er dan mensen zijn die er niet op reageren 'omdat het archief is' vind ik al helemaal verbazend, ik krijg daar echt zo'n 'neus in de lucht, ik ben beter dan jij *negeert*' gevoel bij.
ghezellig heur!
volgens mij nietquote:Op dinsdag 4 december 2007 11:32 schreef Ymke het volgende:
En volgens mij ben ik de enige met een weerzin tegen archiefjes
is persoonlijk, dus voel je niet aangevallen, maar dat gevoel krijg ik erbij.quote:Op dinsdag 4 december 2007 11:35 schreef Ymke het volgende:
Maar leg eens uit waarom jij dat gevoel dan hebt? Ik snap dat niet
tuurlijk. Doe ik ook wel eens. Met andere instellingen, en dan nieuw shopwerk. Komt neer op een oude RAW pakken en bewerken met mijn huidige kennis. Neem bijvoorbeeld white balance; daar deed ik voorheen niks mee, nu zit ik dat op elke foto handmatig aan te passen. En dat maakt een heel verschil!quote:Op dinsdag 4 december 2007 10:43 schreef k_man het volgende:
[..]
Oh, nou dan scan ik die archieffoto's toch even opnieuw?
Het gaat toch helemaal niet over dat je te min bent als je archiefwerk instuurt? Dat is het punt helemaal niet . Het gaat mij om het punt dat een wedstrijd iets is om te laten zien wat je nu kan / doet / maakt voor het onderwerp . Als je mooi archief werk hebt kan je dat ten alle tijden laten zien in elk bestaan topic.quote:Op dinsdag 4 december 2007 11:38 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
is persoonlijk, dus voel je niet aangevallen, maar dat gevoel krijg ik erbij.
het creëert voor mij persoonlijk een vrij onprettige sfeer, alsof je te min bent als je archiefwerk gebruikt. zeker als mensen bewust niet op foto's gaan reageren omdat ze weten/vermoeden dat het archiefwerk is. ik (persoonlijk!)vind dat zelfs een beetje kinderachtig.
dat gevoel roept het bij mij dus op
iedere foto is een foto, en als je mooiste nou toevallig archiefwerk is, lekker boeien.
maargoed, ieder z'n ding, mij maakt het geen hol uit, de ander vindt het blijkbaar vreselijk.
je kan ook gewooon meedenken over ideeen ipv zo kinderachtig te reagerenquote:
Lees toch eens goed!!!!!!!!!!! ipv bijvoorbaat alles maar gelijk af te schieten. Jezus wat kan ik hier giftig over worden. Lekker inhoudelijk commentaar ook. Als je nou echt niets zinnigs bij te dragen hebt, hou dan gewoon je mondquote:
Rustig froos , adem in en uit en denk aan je bloeddrukquote:Op dinsdag 4 december 2007 11:48 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
Lees toch eens goed!!!!!!!!!!! ipv bijvoorbaat alles maar gelijk af te schieten. Jezus wat kan ik hier giftig over worden. Lekker inhoudelijk commentaar ook. Als je nou echt niets zinnigs bij te dragen hebt, hou dan gewoon je mond
Gevorderen staat niets voor niets tussen aanhalingstekens!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tevens zei ik ook dat ieder voor zich mag uit maken of hij aan deze wedstrijd wil meedoen.
Op dit moment zijn er denk ik best wel veel fotografen hier die zich niet echt meer thuis voelen in de huidige opzet van de wedstrijd.
Dat zou kunnen, ja. Maar dan krijgen we weer dezelfde kansloze discussie als de eerste keer dat dit idee werd opgeworpen.quote:Op dinsdag 4 december 2007 11:46 schreef Ymke het volgende:
[..]
je kan ook gewooon meedenken over ideeen ipv zo kinderachtig te reageren
Het fot forum is nu al jaren in ontwikkeling en er zijn nu genoeg fotters die al wat verder (lees gevorderder) zijn dan de beginners . Is toch niet zo'n raar idee om daar eens over na te denken?quote:Op dinsdag 4 december 2007 11:53 schreef k_man het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, ja. Maar dan krijgen we weer dezelfde kansloze discussie als de eerste keer dat dit idee werd opgeworpen.
Denk dat je daar wel gelijk in hebtquote:Op dinsdag 4 december 2007 12:04 schreef Vliegvrager het volgende:
Uitsluiten van archiefwerk moet geen doel op zich worden. Als mensen het leuk vinden om een 'oude' foto in te zenden en zo mee te doen aan de wedstrijd, moet dat gewoon kunnen imo. Andere mensen vinden dat niet leuk en doen het niet. Dat is niet zo moeilijk. Bovendien, zoals Shark laat zien, is het nogal een glijdende schaal, en je kunt ook zonder enige creativiteit een niet-archiefje maken. Daarnaast kun je rekenen op een hoop gezeik over de handhaving.
De truc is om onderwerpen te vinden die een niet al te hoge drempel opwerpen voor nieuwkomers, maar wel uitdagend en inspirerend zijn voor mensen die dat zoeken. Mijn enige inspiratie bij zwart-wit was het maken van een kleurenfoto, die wel zwart-wit uitstraalde, maar dat mocht dan weer niet. Dat thema was wmb wel het dieptepunt qua creativiteit: vrij thema mits omgezet naar zwart-wit, met expliciete uitsluiting van alternatieve interpretaties. Ik denk dat je het meer in thema's moet zoeken dan in soorten fotografie. Volgens mij pakten 'water' (feb) en de TRU/BNW/Halloween wedstrijd heel leuk uit, en ook bij groenten en fruit (juni) zaten nog wel wat creatieve uitspattingen, zonder dat je het ontoegankelijk maakt. Volgens mij ligt de oplossing in die richting. Door wie en wanneer die onderwerpen dan bepaald worden, maakt eigenlijk niet meer zo gek veel uit.
Leukquote:Op dinsdag 4 december 2007 12:14 schreef Sugar het volgende:
Ik stel "geur" voor als thema.
Top! Doe er nog eens elf?quote:Op dinsdag 4 december 2007 12:14 schreef Sugar het volgende:
Ik stel "geur" voor als thema.
ik heb nog een lief klein nichtje die ik wel als elfje wil fotograferenquote:Op dinsdag 4 december 2007 12:20 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Top! Doe er nog eens elf?
'Elf' is trouwens ook wel een leuke denk ik
Dat mag als ze elf is okequote:Op dinsdag 4 december 2007 12:22 schreef Ymke het volgende:
[..]
ik heb nog een lief klein nichtje die ik wel als elfje wil fotograferen
Nee niet rustig. Ik ben het echt zo zat dit soort infantiele personen met het verstand van een 3 maanden oude slak.quote:Op dinsdag 4 december 2007 11:50 schreef Ymke het volgende:
[..]
Rustig froos , adem in en uit en denk aan je bloeddruk
Nee, maar de mods kunnen geen orde houden..quote:Op dinsdag 4 december 2007 12:54 schreef Puckzzz het volgende:
is dit ineens het nieuwe thema topic geworden?
Zeg zuurpruim, kijk eens naar de TT?quote:Op dinsdag 4 december 2007 12:54 schreef Puckzzz het volgende:
Eeens. Ik vond het jammer dat creativiteit afgeschoten werd. Misschien moeten de modjes eens zeggen wat de huidige richting van FOT is. k_man? Beginners? gevorderden? pro's? foto-goden?quote:Op dinsdag 4 december 2007 12:04 schreef Vliegvrager het volgende:
Dat thema was wmb wel het dieptepunt qua creativiteit: vrij thema mits omgezet naar zwart-wit, met expliciete uitsluiting van alternatieve interpretaties.
Waarom niet?quote:Op dinsdag 4 december 2007 12:54 schreef Puckzzz het volgende:
quote:Op dinsdag 4 december 2007 12:29 schreef fr.oosje het volgende:
Nee niet rustig. Ik ben het echt zo zat dit soort infantiele personen met het verstand van een 3 maanden oude slak.
nou loudmouth...laat mij eens zien waar staat dat hier de nieuwe onderwerpen aangedragen kunnen worden?quote:Op dinsdag 4 december 2007 13:08 schreef Sugar het volgende:
[..]
Zeg zuurpruim, kijk eens naar de TT?
Wat is er aan de hand, zeg?
dan doe ik lekker aan de beginners wedstrijden mee...win ik ook nog es watquote:Op dinsdag 4 december 2007 14:22 schreef Re het volgende:
dit is nog niets joh...
de gevordenden froosje en ymke familie wil een aparte meer uitdagende wedstrijd om zich te kunnen onderscheiden van het kiekjesvolk... niets mis mee
dat idee had ik vorig jaar ook en is toen compleet afgeschoten...
Ik heb helemaal niet gezegd dat ik dat wil , froos kwam met dat idee , waarom word ik daarbij betrokken???quote:Op dinsdag 4 december 2007 14:22 schreef Re het volgende:
dit is nog niets joh...
de gevordenden froosje en ymke familie wil een aparte meer uitdagende wedstrijd om zich te kunnen onderscheiden van het kiekjesvolk... niets mis mee
dat idee had ik vorig jaar ook en is toen compleet afgeschoten...
omdat je hem te zwaard en tand verdedigd dus dan moet je wel voorstander zijn van dat idee...quote:Op dinsdag 4 december 2007 14:29 schreef Ymke het volgende:
[..]
Ik heb helemaal niet gezegd dat ik dat wil , froos kwam met dat idee , waarom word ik daarbij betrokken???
dan word je alsnog 3de hoorquote:Op dinsdag 4 december 2007 14:29 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
dan doe ik lekker aan de beginners wedstrijden mee...win ik ook nog es wat
Ik heb gezegd dat als men een idee opperd dat men daar best over mag nadenken meer niet .quote:Op dinsdag 4 december 2007 14:30 schreef Re het volgende:
[..]
omdat je hem te zwaard en tand verdedigd dus dan moet je wel voorstander zijn van dat idee...
(en check PI)
Niks mis mee , kom maar op met je ideeen.quote:Op dinsdag 4 december 2007 14:34 schreef Sugar het volgende:
Puckzzz, er staat ook nog brainstorm voor. Daar doelde ik óók op.
En wat is er mis mee als er ook wat thema's geopperd worden als het gaat over het verbeteren door middel van specifiekere thema's?
dat wrodt toch weer een ja nee discussie enzo, been there done that, got the t-shirt... hopeloos hier...quote:Op dinsdag 4 december 2007 14:33 schreef Ymke het volgende:
[..]
Ik heb gezegd dat als men een idee opperd dat men daar best over mag nadenken meer niet .
Waarom zit je dan hier in dit topic , dit gaat toch over verbeterpunten vd wedstrijd? Ga dan in de sc beppenquote:Op dinsdag 4 december 2007 14:35 schreef Re het volgende:
[..]
dat wrodt toch weer een ja nee discussie enzo, been there done that, got the t-shirt... hopeloos hier...
ik heb een paar vragen geponeerd die me wel nuttig leken om het succes danwel falen van de nieuwe opzet te bewijzen, daarna lijkt het me nuttig pas over "verbeteringen" te praten...quote:Op dinsdag 4 december 2007 14:37 schreef Ymke het volgende:
[..]
Waarom zit je dan hier in dit topic , dit gaat toch over verbeterpunten vd wedstrijd? Ga dan in de sc beppen
nee want dan gaan de mensen die geen PS kunnen weer miepenquote:Op dinsdag 4 december 2007 14:51 schreef freud het volgende:
Misschien een leuke PS opdracht ertussen een keer als bonus of zo? Dus 1 basisfoto, en de wedstrijd is om de bewerking ervan?
BONUSCH! Nu gaan er ook mensen miepen die geen camera hebbenquote:Op dinsdag 4 december 2007 14:58 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
nee want dan gaan de mensen die geen PS kunnen weer miepen
ff checken of er gelezen werdquote:
Dat archiefmateriaal wordt ingestuurd daar heb ik geen enkele moeite mee, wel dat het discussietopic vol wordt gemept met 3482 archieffoto's van iemand. En dat gebeurt.quote:Op dinsdag 4 december 2007 09:49 schreef Re het volgende:
die lijkt me leukquote:Op dinsdag 4 december 2007 15:09 schreef Sugar het volgende:
Wat mij leuke thema's lijken:... ... gezichtsbedrog
dat hoeft dan ook niet want de foto wordt aangeleverd toch?quote:Op dinsdag 4 december 2007 15:04 schreef freud het volgende:
[..]
BONUSCH! Nu gaan er ook mensen miepen die geen camera hebben.
@Sugar: so right you are
Dat is een beetje eigen aan wedstrijden hè? Dat er spelregels zijn.quote:Op dinsdag 4 december 2007 15:57 schreef fr.oosje het volgende:
Regeltjes regeltjes regeltjes ik word zo moe van al die regeltjes
de een is een avondmod altijd geweestquote:Op dinsdag 4 december 2007 16:45 schreef Re het volgende:
waar zijn de MODjes?
Daar is een forum voorquote:Op dinsdag 4 december 2007 15:48 schreef fr.oosje het volgende:
Ik snap niet waarom er altijd zoveel geluld moet worden.
Je moet toestemming hebben van de crew, maar ik zie niet in waarom er een probleem zou moeten zijn, zolang de regels duidelijk zijn--je kan natuurlijk altijd per PM de mods/forum admins of admins polsen?quote:We kunnen het toch gewoon eens een keer proberen. Dan zien we direct of het werkt, twee wedstrijden?
Misschien open ik dan zelf wel een wedstrijdtopic per maand voor de fotografen die wat verder zijn/willen.
Zorg ik ook nog voor een leuke prijs.
Maar dat zal wel weer niet mogen denk ik? Er zal wel een TM (c) oid op de Fot wedstrijd zitten.
Ik zie wel hoe het afloopt. heb mijn zegje gedaan
K&W en druk...quote:Op dinsdag 4 december 2007 16:48 schreef Ynske het volgende:
[..]
de een is een avondmod altijd geweest
en de ander die die overdag zou modden, tja euhm? tjah? heeft t misschien te druk met K&W? of andere dingen?
vorig jaar (en ik kan er een paar foto's naast zitten ) 482 inzendingenquote:Op dinsdag 4 december 2007 00:53 schreef Re het volgende:
[..]
eclusief januari en december dan.quote:Op dinsdag 4 december 2007 22:45 schreef prupke het volgende:
[..]
vorig jaar (en ik kan er een paar foto's naast zitten ) 482 inzendingen
en dit jaar tot nu toe 428
niet helemaal eerlijk ivm dat er in januari dit jaar geen wedstrijd is geweest.
en natuurlijk heeft het er ook mee te maken welk onderwerpen er waren om me te doen
dan zijn het ongeveer in 2006 405 inzendingen..quote:Op dinsdag 4 december 2007 23:03 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
eclusief januari en december dan.
Fot wil groeien?? Wie is Fot en waarom zou Fot willen groeien? Ik sanp dat niet wat wil je met die groei bereiken?quote:Op dinsdag 4 december 2007 19:57 schreef Xilantof het volgende:
FOT wil groeien. En heel simpel: om dit te bereiken moet we publiek van o.a. de andere sub- fora/sites hier heen lokken.
Kort en krachtig gezegd is dat dus ook ons doel: een fotowedstrijd welke zo laagdrempelig is (dus qua onderwerpen en "mogelijkheden" qua bijv. PS) maar ook uitdagend genoeg is voor de gevorderde FOTter.
en welke criteria aan creativiteit wilde je daar aan vastzetten, je eigen perceptie?quote:Op woensdag 5 december 2007 09:45 schreef fr.oosje het volgende:
Nogmaals gevorderd moet je meer zien als gevorderd in creativiteit. Techniek en apparatuur zijn daar geheel onbelangrijk in.
Dat is ook de reden dat ik heb gezged dat alleen mensen die een foto insturen mogen stemmen.quote:Op woensdag 5 december 2007 09:56 schreef Brighteyes het volgende:
Maar ja... wie zal er dan zitting nemen in die jury, wie bepaalt dat, en hou je dan nog wel gevorderden over als deelnemers.
Dat is idd een idee.quote:Op woensdag 5 december 2007 09:58 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
Dat is ook de reden dat ik heb gezged dat alleen mensen die een foto insturen mogen stemmen.
Precies je eiegen perceptie, maar door de onderwerpen wat minder algemeen en misschien wat moeilijker te maken en geen regels aan PS e.d. te stellen, is mijn overtuiging dat het allemaal wat creatiever gaat worden.quote:Op woensdag 5 december 2007 09:47 schreef Re het volgende:
[..]
en welke criteria aan creativiteit wilde je daar aan vastzetten, je eigen perceptie?
Dat is er maar niet uit te slaan bij sommigen hier...quote:Op woensdag 5 december 2007 09:56 schreef Brighteyes het volgende:
Of zoek een forum op dat echt puur op fotografie gericht is als je graag een iets professioneler tintje aan wedstrijden wil hebben. FOK! is en blijft voor een heel breed publiek, en zelfs al zou je een wedstrijd organiseren voor gevorderden dan nog kan je geen mensen uitsluiten van deelnamen danwel stemmen.
Mischien handig als je toch alles even zou lezen.quote:Op woensdag 5 december 2007 10:00 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dat is idd een idee.
(Zoals gezegd, ik heb niet alles tot op de letter gelezen.)
Maar wil je dan ook echt criteria hangen aan het 'jij mag wel meedoen en jij niet?'.
Ik vraag me eerlijk gezegd af wat het FOK! management daarvan zou vinden...
Hoe bedoel je? Dat ik het uit mezelf moet slaan? Of dat het er bij anderen uit geslagen moet worden?quote:Op woensdag 5 december 2007 10:02 schreef Re het volgende:
[..]
Dat is er maar niet uit te slaan bij sommigen hier...
Re wat ben je toch een zeurpiet, wel eens van lightroom gehoord? En zo kan ik nog wel 10 andere programma's noemen.quote:Op woensdag 5 december 2007 10:04 schreef Re het volgende:
mensen die zeggen nooit PS te gebruiken.... hoe krijg jij je foto op 610 px? hoe haal jij je foto uit je camera?
Die heb je nu ook, aangezien de modjes bepalen of een foto bij het onderwerp past. Daar heb ik me ook altijd erg aan gestoord.quote:
hoezo, je hebt toch nog nooit gewonnenquote:Op woensdag 5 december 2007 10:25 schreef Tha_Erik het volgende:
Dat laatste vind ik niet zo tof. Het zou me bijna motiveren om een foto te maken die niet in de top 3 zou komen
.
ja en ik vind dat onzin...quote:Op woensdag 5 december 2007 10:09 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
Re wat ben je toch een zeurpiet, wel eens van lightroom gehoord? En zo kan ik nog wel 10 andere programma's noemen.
Maar goed laat ik het dan op jou nivo nog een keer duidelijker uitleggen.
Ik gebruik nooit programma's om dingen daadwerkelijk tie te voegen aan mijn foto's etc. (wat anderen van mij best moegen trouwens, het is gewoon niet mijn ding)
Snap je het nu wel?
bij anderenquote:Op woensdag 5 december 2007 10:09 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Dat ik het uit mezelf moet slaan? Of dat het er bij anderen uit geslagen moet worden?
* Brighteyes gaat eens kijken of ze zin heeft het hele topic door te lezen...![]()
Tot die tijd maar gewoon weer als lurkertje af en toe meelezen...
quote:Op woensdag 5 december 2007 10:28 schreef Ynske het volgende:
[..]
hoezo, je hebt toch nog nooit gewonnen
Je hebt helemaal gelijkquote:Op woensdag 5 december 2007 10:29 schreef Re het volgende:
[..]
ja en ik vind dat onzin...
en of dat een minder nivo is dan de jouwe dat is ook subjectief...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |