Oh, nou dan scan ik die archieffoto's toch even opnieuw?quote:Op dinsdag 4 december 2007 10:18 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Doet je scanner bij het digitaliseren.
ow dit is nog nixquote:
Dat zegt dan wat meer over jou dan over degene met een weerwil tegen archiefjes.quote:Op dinsdag 4 december 2007 10:57 schreef MissyMirjaM het volgende:
en dat er dan mensen zijn die er niet op reageren 'omdat het archief is' vind ik al helemaal verbazend, ik krijg daar echt zo'n 'neus in de lucht, ik ben beter dan jij *negeert*' gevoel bij.
ghezellig heur!
volgens mij nietquote:Op dinsdag 4 december 2007 11:32 schreef Ymke het volgende:
En volgens mij ben ik de enige met een weerzin tegen archiefjes
is persoonlijk, dus voel je niet aangevallen, maar dat gevoel krijg ik erbij.quote:Op dinsdag 4 december 2007 11:35 schreef Ymke het volgende:
Maar leg eens uit waarom jij dat gevoel dan hebt? Ik snap dat niet
tuurlijk. Doe ik ook wel eens. Met andere instellingen, en dan nieuw shopwerk. Komt neer op een oude RAW pakken en bewerken met mijn huidige kennis. Neem bijvoorbeeld white balance; daar deed ik voorheen niks mee, nu zit ik dat op elke foto handmatig aan te passen. En dat maakt een heel verschil!quote:Op dinsdag 4 december 2007 10:43 schreef k_man het volgende:
[..]
Oh, nou dan scan ik die archieffoto's toch even opnieuw?
Het gaat toch helemaal niet over dat je te min bent als je archiefwerk instuurt? Dat is het punt helemaal niet . Het gaat mij om het punt dat een wedstrijd iets is om te laten zien wat je nu kan / doet / maakt voor het onderwerp . Als je mooi archief werk hebt kan je dat ten alle tijden laten zien in elk bestaan topic.quote:Op dinsdag 4 december 2007 11:38 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
is persoonlijk, dus voel je niet aangevallen, maar dat gevoel krijg ik erbij.
het creëert voor mij persoonlijk een vrij onprettige sfeer, alsof je te min bent als je archiefwerk gebruikt. zeker als mensen bewust niet op foto's gaan reageren omdat ze weten/vermoeden dat het archiefwerk is. ik (persoonlijk!)vind dat zelfs een beetje kinderachtig.
dat gevoel roept het bij mij dus op
iedere foto is een foto, en als je mooiste nou toevallig archiefwerk is, lekker boeien.
maargoed, ieder z'n ding, mij maakt het geen hol uit, de ander vindt het blijkbaar vreselijk.
je kan ook gewooon meedenken over ideeen ipv zo kinderachtig te reagerenquote:
Lees toch eens goed!!!!!!!!!!! ipv bijvoorbaat alles maar gelijk af te schieten. Jezus wat kan ik hier giftig over worden. Lekker inhoudelijk commentaar ook. Als je nou echt niets zinnigs bij te dragen hebt, hou dan gewoon je mondquote:
Rustig froos , adem in en uit en denk aan je bloeddrukquote:Op dinsdag 4 december 2007 11:48 schreef fr.oosje het volgende:
[..]
Lees toch eens goed!!!!!!!!!!! ipv bijvoorbaat alles maar gelijk af te schieten. Jezus wat kan ik hier giftig over worden. Lekker inhoudelijk commentaar ook. Als je nou echt niets zinnigs bij te dragen hebt, hou dan gewoon je mond
Gevorderen staat niets voor niets tussen aanhalingstekens!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Tevens zei ik ook dat ieder voor zich mag uit maken of hij aan deze wedstrijd wil meedoen.
Op dit moment zijn er denk ik best wel veel fotografen hier die zich niet echt meer thuis voelen in de huidige opzet van de wedstrijd.
Dat zou kunnen, ja. Maar dan krijgen we weer dezelfde kansloze discussie als de eerste keer dat dit idee werd opgeworpen.quote:Op dinsdag 4 december 2007 11:46 schreef Ymke het volgende:
[..]
je kan ook gewooon meedenken over ideeen ipv zo kinderachtig te reageren
Het fot forum is nu al jaren in ontwikkeling en er zijn nu genoeg fotters die al wat verder (lees gevorderder) zijn dan de beginners . Is toch niet zo'n raar idee om daar eens over na te denken?quote:Op dinsdag 4 december 2007 11:53 schreef k_man het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, ja. Maar dan krijgen we weer dezelfde kansloze discussie als de eerste keer dat dit idee werd opgeworpen.
Denk dat je daar wel gelijk in hebtquote:Op dinsdag 4 december 2007 12:04 schreef Vliegvrager het volgende:
Uitsluiten van archiefwerk moet geen doel op zich worden. Als mensen het leuk vinden om een 'oude' foto in te zenden en zo mee te doen aan de wedstrijd, moet dat gewoon kunnen imo. Andere mensen vinden dat niet leuk en doen het niet. Dat is niet zo moeilijk. Bovendien, zoals Shark laat zien, is het nogal een glijdende schaal, en je kunt ook zonder enige creativiteit een niet-archiefje maken. Daarnaast kun je rekenen op een hoop gezeik over de handhaving.
De truc is om onderwerpen te vinden die een niet al te hoge drempel opwerpen voor nieuwkomers, maar wel uitdagend en inspirerend zijn voor mensen die dat zoeken. Mijn enige inspiratie bij zwart-wit was het maken van een kleurenfoto, die wel zwart-wit uitstraalde, maar dat mocht dan weer niet. Dat thema was wmb wel het dieptepunt qua creativiteit: vrij thema mits omgezet naar zwart-wit, met expliciete uitsluiting van alternatieve interpretaties. Ik denk dat je het meer in thema's moet zoeken dan in soorten fotografie. Volgens mij pakten 'water' (feb) en de TRU/BNW/Halloween wedstrijd heel leuk uit, en ook bij groenten en fruit (juni) zaten nog wel wat creatieve uitspattingen, zonder dat je het ontoegankelijk maakt. Volgens mij ligt de oplossing in die richting. Door wie en wanneer die onderwerpen dan bepaald worden, maakt eigenlijk niet meer zo gek veel uit.
Leukquote:Op dinsdag 4 december 2007 12:14 schreef Sugar het volgende:
Ik stel "geur" voor als thema.
Top! Doe er nog eens elf?quote:Op dinsdag 4 december 2007 12:14 schreef Sugar het volgende:
Ik stel "geur" voor als thema.
ik heb nog een lief klein nichtje die ik wel als elfje wil fotograferenquote:Op dinsdag 4 december 2007 12:20 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Top! Doe er nog eens elf?
'Elf' is trouwens ook wel een leuke denk ik
Dat mag als ze elf is okequote:Op dinsdag 4 december 2007 12:22 schreef Ymke het volgende:
[..]
ik heb nog een lief klein nichtje die ik wel als elfje wil fotograferen
Nee niet rustig. Ik ben het echt zo zat dit soort infantiele personen met het verstand van een 3 maanden oude slak.quote:Op dinsdag 4 december 2007 11:50 schreef Ymke het volgende:
[..]
Rustig froos , adem in en uit en denk aan je bloeddruk
Nee, maar de mods kunnen geen orde houden..quote:Op dinsdag 4 december 2007 12:54 schreef Puckzzz het volgende:
is dit ineens het nieuwe thema topic geworden?
Zeg zuurpruim, kijk eens naar de TT?quote:Op dinsdag 4 december 2007 12:54 schreef Puckzzz het volgende:
Eeens. Ik vond het jammer dat creativiteit afgeschoten werd. Misschien moeten de modjes eens zeggen wat de huidige richting van FOT is. k_man? Beginners? gevorderden? pro's? foto-goden?quote:Op dinsdag 4 december 2007 12:04 schreef Vliegvrager het volgende:
Dat thema was wmb wel het dieptepunt qua creativiteit: vrij thema mits omgezet naar zwart-wit, met expliciete uitsluiting van alternatieve interpretaties.
Waarom niet?quote:Op dinsdag 4 december 2007 12:54 schreef Puckzzz het volgende:
quote:Op dinsdag 4 december 2007 12:29 schreef fr.oosje het volgende:
Nee niet rustig. Ik ben het echt zo zat dit soort infantiele personen met het verstand van een 3 maanden oude slak.
nou loudmouth...laat mij eens zien waar staat dat hier de nieuwe onderwerpen aangedragen kunnen worden?quote:Op dinsdag 4 december 2007 13:08 schreef Sugar het volgende:
[..]
Zeg zuurpruim, kijk eens naar de TT?
Wat is er aan de hand, zeg?
dan doe ik lekker aan de beginners wedstrijden mee...win ik ook nog es watquote:Op dinsdag 4 december 2007 14:22 schreef Re het volgende:
dit is nog niets joh...
de gevordenden froosje en ymke familie wil een aparte meer uitdagende wedstrijd om zich te kunnen onderscheiden van het kiekjesvolk... niets mis mee
dat idee had ik vorig jaar ook en is toen compleet afgeschoten...
Ik heb helemaal niet gezegd dat ik dat wil , froos kwam met dat idee , waarom word ik daarbij betrokken???quote:Op dinsdag 4 december 2007 14:22 schreef Re het volgende:
dit is nog niets joh...
de gevordenden froosje en ymke familie wil een aparte meer uitdagende wedstrijd om zich te kunnen onderscheiden van het kiekjesvolk... niets mis mee
dat idee had ik vorig jaar ook en is toen compleet afgeschoten...
omdat je hem te zwaard en tand verdedigd dus dan moet je wel voorstander zijn van dat idee...quote:Op dinsdag 4 december 2007 14:29 schreef Ymke het volgende:
[..]
Ik heb helemaal niet gezegd dat ik dat wil , froos kwam met dat idee , waarom word ik daarbij betrokken???
dan word je alsnog 3de hoorquote:Op dinsdag 4 december 2007 14:29 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
dan doe ik lekker aan de beginners wedstrijden mee...win ik ook nog es wat
Ik heb gezegd dat als men een idee opperd dat men daar best over mag nadenken meer niet .quote:Op dinsdag 4 december 2007 14:30 schreef Re het volgende:
[..]
omdat je hem te zwaard en tand verdedigd dus dan moet je wel voorstander zijn van dat idee...
(en check PI)
Niks mis mee , kom maar op met je ideeen.quote:Op dinsdag 4 december 2007 14:34 schreef Sugar het volgende:
Puckzzz, er staat ook nog brainstorm voor. Daar doelde ik óók op.
En wat is er mis mee als er ook wat thema's geopperd worden als het gaat over het verbeteren door middel van specifiekere thema's?
dat wrodt toch weer een ja nee discussie enzo, been there done that, got the t-shirt... hopeloos hier...quote:Op dinsdag 4 december 2007 14:33 schreef Ymke het volgende:
[..]
Ik heb gezegd dat als men een idee opperd dat men daar best over mag nadenken meer niet .
Waarom zit je dan hier in dit topic , dit gaat toch over verbeterpunten vd wedstrijd? Ga dan in de sc beppenquote:Op dinsdag 4 december 2007 14:35 schreef Re het volgende:
[..]
dat wrodt toch weer een ja nee discussie enzo, been there done that, got the t-shirt... hopeloos hier...
ik heb een paar vragen geponeerd die me wel nuttig leken om het succes danwel falen van de nieuwe opzet te bewijzen, daarna lijkt het me nuttig pas over "verbeteringen" te praten...quote:Op dinsdag 4 december 2007 14:37 schreef Ymke het volgende:
[..]
Waarom zit je dan hier in dit topic , dit gaat toch over verbeterpunten vd wedstrijd? Ga dan in de sc beppen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |