abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54971024
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 17:32 schreef -Robbedoes- het volgende:
Valt dit eigenlijk ook onder landschap?
[ afbeelding ]
Dit lijkt me een stadsgezicht, wordt in de regel gezien als een eigen genre.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  zaterdag 1 december 2007 @ 21:46:42 #202
181764 -Robbedoes-
Nee dit is geen banaan
pi_54977023
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 17:37 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

Dit lijkt me een stadsgezicht, wordt in de regel gezien als een eigen genre.
Dan is dat duidelijk.
pi_54977833
Umberrella, Puckzzz en Froosje gefeliciteerd met jullie respectievelijke 1e, 2e en 3e plaats!!
Ik ben gewoon ik en dit is mijn ding.
  zondag 2 december 2007 @ 09:09:31 #204
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_54984525
Er komt vast een nieuw wedstrijddiscussietopic, maar ik plemp mijn vraag nog maar even hier neer:
Welke van deze twee valt voor jullie onder "landschap"? Of geen? Of allebei?

Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  zondag 2 december 2007 @ 09:16:09 #205
181764 -Robbedoes-
Nee dit is geen banaan
pi_54984545
Beide.
Maar weet niet waarop ik zou stemmen.
pi_54984760
Ter inspiratie: http://www.jeroenvandaal.nl/ Hele coole nederlandse landschapjes.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  zondag 2 december 2007 @ 10:10:40 #207
79550 Ymke
your ghost
pi_54984778
quote:
Op zondag 2 december 2007 10:05 schreef PdeHoog het volgende:
Ter inspiratie: http://www.jeroenvandaal.nl/ Hele coole nederlandse landschapjes.
Vandaag weer zulk grauw weer hoop dat het snel weer wat opklaart of omstuimig wordt . Dit worden anders geen leuke kiekjes
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
pi_54984885
quote:
Op zondag 2 december 2007 10:10 schreef Ymke het volgende:

[..]

Vandaag weer zulk grauw weer hoop dat het snel weer wat opklaart of omstuimig wordt . Dit worden anders geen leuke kiekjes
Klopt Maar gelukkig heb ik al tijdens mijn vakantie aan deze wedstrijd kunnen werken Ik hoop alleen dat het nog wel ff een beetje fatsoenlijk weer wordt. Dan ga ik nog wel een paar toffe lokaties af hier in de buurt.
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  zondag 2 december 2007 @ 10:32:35 #209
79550 Ymke
your ghost
pi_54984950
Ik wil weer terug naar elke maand een verrassend onderwerp ,niet wat we nu hebben waar je een jaar van te voren kan gaan schieten ,ik wil nieuw werk ik wil de fotters zien zweten op een idee ,hoe krijg je binnen een paar weken een boeiende plaat geschoten . Ik wil bloed zweet en tranen zien. Ik wil zien hoe foto's zich ontwikkelen dat was juist zo leuk aan de wedstrijden , elkaar helpen om nou net dat ene idee steeds beter uit te werken tot een topplaat

Ik verlies steeds meer mijn zin in de wedstrijd

Boehoeeeeeeeeee
pi_54985016
Landschapje van begin herfst

pi_54985096
quote:
Op zondag 2 december 2007 10:32 schreef Ymke het volgende:
Ik wil weer terug naar elke maand een verrassend onderwerp ,niet wat we nu hebben waar je een jaar van te voren kan gaan schieten ,ik wil nieuw werk ik wil de fotters zien zweten op een idee ,hoe krijg je binnen een paar weken een boeiende plaat geschoten . Ik wil bloed zweet en tranen zien. Ik wil zien hoe foto's zich ontwikkelen dat was juist zo leuk aan de wedstrijden , elkaar helpen om nou net dat ene idee steeds beter uit te werken tot een topplaat

Boehoeeeeeeeeee
Goedemorgen :W
pi_54985138
quote:

Boehoeeeeeeeeee
Dat stadium zijn we allang voorbij hoor En als je dan probeert mensen te bewegen tot een wat andere blik, ben je gelijk hautain bezig
pi_54985147
quote:
Op zondag 2 december 2007 10:38 schreef Miss_S het volgende:
Landschapje van begin herfst

[ afbeelding ]
Lekker kleurig, maar let ff op je horizon. Die staat zo goed als in het midden EN ook nog eens een tikkie scheef
pi_54985175
quote:
Op zondag 2 december 2007 10:53 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Lekker kleurig, maar let ff op je horizon. Die staat zo goed als in het midden EN ook nog eens een tikkie scheef
ja dat in het midden zat ik me ookal aan te irriteren
dus binnekort een verbeterde versie
pi_54985187
quote:
Op zondag 2 december 2007 10:55 schreef Miss_S het volgende:

[..]

ja dat in het midden zat ik me ookal aan te irriteren
dus binnekort een verbeterde versie
Probeer dan ook ff wat diepte in de foto te creeeren. Een lijn de foto in zeg maar
  zondag 2 december 2007 @ 11:00:37 #216
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_54985223
GO^%$#@rrrr alweer vergeten te stemmen

maar wel blij dat mijn poesje tweede is geworden!

thnx voor de stemmen iedereen!

oh en LOL @ Ableton zijn commentaar!

gefeliciteerd ook Umberrella en Froosje!
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  zondag 2 december 2007 @ 11:01:24 #217
79550 Ymke
your ghost
pi_54985228
quote:
Op zondag 2 december 2007 10:52 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Dat stadium zijn we allang voorbij hoor En als je dan probeert mensen te bewegen tot een wat andere blik, ben je gelijk hautain bezig
Ik ben dat stadium nog niet voorbij Ik moet zeggen dat ik het meeste over fotos maken heb geleerd aan de hand van de wedstrijden , fotos maken ,laten zien , tips krijgen , je foto overnieuw maken , tips krijgen ....... en uiteindelijk een foto maken die door de beugel kon. Ook het anderen helpen bij de fotos vond ik zo leuk , je zag mensen echt bezig en groeien. Dat is nu zo weg naar mijn idee. En dat vind ik zo jammer .

Neem nu deze maand , landschap , verdomd moeilijk om met dit weer , dit licht ed een boeiende plaat te gaan schieten.
Hoe doe je dat, hoe ga je te werk ? Waar let je op nu de omstandigheden moeilijker zijn dan in bv de herfst met mooie kleuren.... Ik wil graag zien hoe anderen dat doen
  zondag 2 december 2007 @ 11:04:57 #218
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_54985264
ik zou een half bewolkte dag uitkiezen en dan tegen het avond worden er op uit trekken. hopelijk nog wat van dat gouden zonlicht meepikken wat deze tijd van het jaar zo mooi is
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  zondag 2 december 2007 @ 11:06:17 #219
79550 Ymke
your ghost
pi_54985277
quote:
Op zondag 2 december 2007 11:04 schreef Puckzzz het volgende:
ik zou een half bewolkte dag uitkiezen en dan tegen het avond worden er op uit trekken. hopelijk nog wat van dat gouden zonlicht meepikken wat deze tijd van het jaar zo mooi is
Er is helemaal geen zonlicht , mopperdemopper
pi_54985300
quote:
Op zondag 2 december 2007 11:06 schreef Ymke het volgende:

[..]

Er is helemaal geen zonlicht , mopperdemopper
hier af en toe zon, maar de lucht is niet blauw, het zal straks wel weer dichttrekken.
  zondag 2 december 2007 @ 11:08:19 #221
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_54985306
Vandaag niet nee

vandaar dat ik vandaag lekker de studio induik voor een zelfportret wedstrijd
* Puckzzz gaat even aan 2 uur hair & make-up beginnen dus
pi_54985513
quote:
Op zondag 2 december 2007 11:01 schreef Ymke het volgende:
Ik ben dat stadium nog niet voorbij Ik moet zeggen dat ik het meeste over fotos maken heb geleerd aan de hand van de wedstrijden , fotos maken ,laten zien , tips krijgen , je foto overnieuw maken , tips krijgen ....... en uiteindelijk een foto maken die door de beugel kon. Ook het anderen helpen bij de fotos vond ik zo leuk , je zag mensen echt bezig en groeien. Dat is nu zo weg naar mijn idee. En dat vind ik zo jammer .
Dat was idd het leuke aan de vroegere wedstrijden
quote:
Neem nu deze maand , landschap , verdomd moeilijk om met dit weer , dit licht ed een boeiende plaat te gaan schieten.
Da's het enige wat ik niet snap aan de keuze voor dit onderwerp in deze maand
quote:
Hoe doe je dat, hoe ga je te werk ? Waar let je op nu de omstandigheden moeilijker zijn dan in bv de herfst met mooie kleuren.... Ik wil graag zien hoe anderen dat doen
Skip de kleuren en ga op zoek naar de lekker dreigende wolkenluchten Een voordeel: mocht het nou opeens mooi weer worden, dan kun je nog voor de zonsopkomst gaan. Of voor de mistige bossen oid.
pi_54985515
pi_54985531
En vergeet niet dat zwartwit-landschapjes ook bestaan
  zondag 2 december 2007 @ 11:46:25 #225
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_54985819
Ik denk dat ik volgende week zaterdag toch maar zo'n cokin systeem + in ieder geval het ND8 filter ga bestellen

http://www.cokin.com/filtres2.html?=#121

hopelijk heb ik dan geen HDR meer nodig.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  zondag 2 december 2007 @ 11:58:56 #226
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_54986027
quote:
Op zondag 2 december 2007 11:26 schreef PdeHoog het volgende:
En vergeet niet dat zwartwit-landschapjes ook bestaan

pi_54986113
quote:
Op zondag 2 december 2007 11:58 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Zo lekker he
pi_54986125
quote:
Op zondag 2 december 2007 11:46 schreef SpecialK het volgende:
Ik denk dat ik volgende week zaterdag toch maar zo'n cokin systeem + in ieder geval het ND8 filter ga bestellen

http://www.cokin.com/filtres2.html?=#121

hopelijk heb ik dan geen HDR meer nodig.
Da's idd een heel handig setje Heb ik in Normandie ook veelvuldig gebruikt.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 2 december 2007 @ 12:25:43 #229
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_54986536
T enige dat ik hier zie zijn druppels in een rechte lijn naar beneden
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  zondag 2 december 2007 @ 12:55:09 #230
262 Re
Kiss & Swallow
pi_54987443
quote:
Op zondag 2 december 2007 10:52 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

hoi
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zondag 2 december 2007 @ 12:57:35 #231
262 Re
Kiss & Swallow
pi_54987572
quote:

Boehoeeeeeeeeee
hou de 11 opdrachten dan geheim
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zondag 2 december 2007 @ 12:57:48 #232
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_54987582
quote:
Op zondag 2 december 2007 12:04 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Da's idd een heel handig setje Heb ik in Normandie ook veelvuldig gebruikt.
Hebbie linkje met foto's daarvan?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_54987958
quote:
Op zondag 2 december 2007 12:57 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Hebbie linkje met foto's daarvan?
[showcase] Normandie 2007
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 2 december 2007 @ 13:20:29 #234
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_54988176
@p, moest je dan na compo maken, scherpstellen ook weer die filter rechtzetten? Vind t zo lastig dat dat systeem mee ronddraait als je scherpstelt
Today is life -

Dale Carnegie
  zondag 2 december 2007 @ 13:31:21 #235
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_54988396
quote:
Op zaterdag 1 december 2007 17:32 schreef -Robbedoes- het volgende:
Valt dit eigenlijk ook onder landschap?
[ afbeelding ]
Zien alle landschappen er uit als een Bob Ross schilderij?
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
pi_54988427
quote:
Op zondag 2 december 2007 13:20 schreef Ynske het volgende:
@p, moest je dan na compo maken, scherpstellen ook weer die filter rechtzetten? Vind t zo lastig dat dat systeem mee ronddraait als je scherpstelt
Gewoon niet meer scherpstellen

Rivierschapje (November 2006, dus het kan wel):

nog een rivierschapje

en een echt landschapje, geschoten als oefening voor deze wedstrijd.

excuses voor de watermark, moest m even uit mijn Shutterstock-pf plukken, want het origineel staat op mn archief-schijf en daar kan ik even niet bij
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 2 december 2007 @ 13:35:19 #237
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_54988493
quote:
Op zondag 2 december 2007 13:32 schreef Vliegvrager het volgende:

[..]

Gewoon niet meer scherpstellen

Rivierschapje (November 2006, dus het kan wel):
[ afbeelding ]

nog een rivierschapje
[ afbeelding ]

en een echt landschapje, geschoten als oefening voor deze wedstrijd.

[ afbeelding ]
excuses voor de watermark, moest m even uit mijn Shutterstock-pf plukken, want het origineel staat op mn archief-schijf en daar kan ik even niet bij
das natuurlijk ook een idee. Creatief onscherp geblurred

ennee Vv bij die laatste staat je horizon niet recht
Today is life -

Dale Carnegie
pi_54988833
quote:
Op zondag 2 december 2007 13:20 schreef Ynske het volgende:
Als de voorkant van de lens meedraait met het focussen dan zal je idd het filter opnieuw goed moeten zetten. Plus dat je het beste ook manueel je instellingen kan goedzetten omdat anders de lichtmeter weer gaat corrigeren voor het feit dat er een flink stuk donkerder is.
pi_54989419
Ik heb deze nog van een paar maanden terug. Gemaakt met deze wedstrijd in het achterhoofd...

When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
PdeHoog says: je bent tof O+
  zondag 2 december 2007 @ 14:14:41 #240
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_54989516
winnaars nog gefeliciteerd
* Chanty gaat eens op zoek naar een mooi landschap in Nederland
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  zondag 2 december 2007 @ 14:15:55 #241
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_54989548
quote:
Op zondag 2 december 2007 13:11 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

[showcase] Normandie 2007
Welke ND graduation filters gebruik je in de eerste 3 shots?

Ik gok (respectievelijk):
121S
121 (ND8) met die harde rand aan de bovenkant
121L (ND2) of 121M (ND4)

zondag 2 december 2007 @ 14:36:20 #242
109106 umberrella
verraden door mijn illusies
pi_54989953
Puckzzz & froosje ook feli

Landschappen... eens zien of ik daar wat mee kan.. dat is eigenlijk een van mn minst favoriete onderwerpen...
I’ve had enough
Gonna stand up straight
And rebuild my life
Well you gotta have faith
pi_54990175
quote:

Boehoeeeeeeeeee
Ik ben het wel met je eens. Je leert er het meest van als anderen je materiaal van commentaar voorzien. Andere inzichten kunnen tot verbeteringen leiden. Soms was het voor mij echter aanleiding om niet mee te doen ivm met tijdsgebrek. Het kan dus ook leiden tot minder inzendingen.
Op andere sites zie ik wel eens als regel dat de foto nieuw moet zijn, met exif aanwezig als je 'm instuurt.
pi_54990229
'k zou het bijna vergeten...
umberrella
puckzzz
froosje

gefeliciteerd!!!!
  zondag 2 december 2007 @ 16:04:49 #245
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_54992201
quote:
Op zondag 2 december 2007 11:00 schreef Puckzzz het volgende:
maar wel blij dat mijn poesje tweede is geworden!
zo fout dit
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  zondag 2 december 2007 @ 16:11:17 #246
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_54992388
Too many men / There's too many people / Making too many problems / And not much love to go round / Can't you see This is a land of confusion - Genesis
  zondag 2 december 2007 @ 16:12:19 #247
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_54992417
quote:
Op zondag 2 december 2007 16:04 schreef Shark.Bait het volgende:

[..]

zo fout dit
ik zat erop te wachten

maarja als ik zeg dat mijn zoon zijn poesje tweede is geworden klinkt het nog raarder
  zondag 2 december 2007 @ 16:27:20 #248
30789 RonaldV
Phabulous Phantoms
pi_54992907
quote:
Op zondag 2 december 2007 16:12 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

ik zat erop te wachten

maarja als ik zeg dat mijn zoon zijn poesje tweede is geworden klinkt het nog raarder
Och, er is vast iemand die jouw poes wel op de eerste plaats heeft.
- "Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed" Bruce Springsteen - War
- Door controle aan de landsgrenzen op te heffen kan men nu grenzenloos gaan controleren...
- Privacy Matters
  zondag 2 december 2007 @ 17:47:30 #249
22914 Shark.Bait
Deze zin geen werkwoord.
pi_54994718
quote:
Op zondag 2 december 2007 16:12 schreef Puckzzz het volgende:

[..]

ik zat erop te wachten

neuh, we weten dat ie een scharrel heeft
  FOK!fotograaf zondag 2 december 2007 @ 19:22:20 #250
73911 ultra_ivo
pi_54996804
Ik heb nog twee cultuurlandschapjes liggen

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')