Dit lijkt me een stadsgezicht, wordt in de regel gezien als een eigen genre.quote:Op zaterdag 1 december 2007 17:32 schreef -Robbedoes- het volgende:
Valt dit eigenlijk ook onder landschap?
[ afbeelding ]
Dan is dat duidelijk.quote:Op zaterdag 1 december 2007 17:37 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Dit lijkt me een stadsgezicht, wordt in de regel gezien als een eigen genre.
Vandaag weer zulk grauw weerquote:Op zondag 2 december 2007 10:05 schreef PdeHoog het volgende:
Ter inspiratie: http://www.jeroenvandaal.nl/ Hele coole nederlandse landschapjes.
Kloptquote:Op zondag 2 december 2007 10:10 schreef Ymke het volgende:
[..]
Vandaag weer zulk grauw weerhoop dat het snel weer wat opklaart of omstuimig wordt . Dit worden anders geen leuke kiekjes
quote:Op zondag 2 december 2007 10:32 schreef Ymke het volgende:
Ik wil weer terug naar elke maand een verrassend onderwerp ,niet wat we nu hebben waar je een jaar van te voren kan gaan schieten ,ik wil nieuw werk ik wil de fotters zien zweten op een idee ,hoe krijg je binnen een paar weken een boeiende plaat geschoten . Ik wil bloed zweet en tranen zien. Ik wil zien hoe foto's zich ontwikkelen dat was juist zo leuk aan de wedstrijden , elkaar helpen om nou net dat ene idee steeds beter uit te werken tot een topplaat
Ik verlies steeds meer mijn zin in de wedstrijd
Boehoeeeeeeeeee
Dat stadium zijn we allang voorbij hoorquote:Op zondag 2 december 2007 10:32 schreef Ymke het volgende:
Ik wil weer terug naar elke maand een verrassend onderwerp ,niet wat we nu hebben waar je een jaar van te voren kan gaan schieten ,ik wil nieuw werk ik wil de fotters zien zweten op een idee ,hoe krijg je binnen een paar weken een boeiende plaat geschoten . Ik wil bloed zweet en tranen zien. Ik wil zien hoe foto's zich ontwikkelen dat was juist zo leuk aan de wedstrijden , elkaar helpen om nou net dat ene idee steeds beter uit te werken tot een topplaat
Boehoeeeeeeeeee
Lekker kleurig, maar let ff op je horizon. Die staat zo goed als in het midden EN ook nog eens een tikkie scheefquote:Op zondag 2 december 2007 10:38 schreef Miss_S het volgende:
Landschapje van begin herfst
[ afbeelding ]
ja dat in het midden zat ik me ookal aan te irriterenquote:Op zondag 2 december 2007 10:53 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Lekker kleurig, maar let ff op je horizon. Die staat zo goed als in het midden EN ook nog eens een tikkie scheef
Probeer dan ook ff wat diepte in de foto te creeeren. Een lijn de foto in zeg maarquote:Op zondag 2 december 2007 10:55 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ja dat in het midden zat ik me ookal aan te irriteren
dus binnekort een verbeterde versie
Ik ben dat stadium nog niet voorbijquote:Op zondag 2 december 2007 10:52 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Dat stadium zijn we allang voorbij hoorEn als je dan probeert mensen te bewegen tot een wat andere blik, ben je gelijk hautain bezig
Er is helemaal geen zonlicht , mopperdemopperquote:Op zondag 2 december 2007 11:04 schreef Puckzzz het volgende:
ik zou een half bewolkte dag uitkiezen en dan tegen het avond worden er op uit trekken. hopelijk nog wat van dat gouden zonlicht meepikken wat deze tijd van het jaar zo mooi is
hier af en toe zon, maar de lucht is niet blauw, het zal straks wel weer dichttrekken.quote:Op zondag 2 december 2007 11:06 schreef Ymke het volgende:
[..]
Er is helemaal geen zonlicht , mopperdemopper
Dat was idd het leuke aan de vroegere wedstrijdenquote:Op zondag 2 december 2007 11:01 schreef Ymke het volgende:
Ik ben dat stadium nog niet voorbijIk moet zeggen dat ik het meeste over fotos maken heb geleerd aan de hand van de wedstrijden , fotos maken ,laten zien , tips krijgen , je foto overnieuw maken , tips krijgen ....... en uiteindelijk een foto maken die door de beugel kon. Ook het anderen helpen bij de fotos vond ik zo leuk , je zag mensen echt bezig en groeien. Dat is nu zo weg naar mijn idee. En dat vind ik zo jammer .
Da's het enige wat ik niet snap aan de keuze voor dit onderwerp in deze maandquote:Neem nu deze maand , landschap , verdomd moeilijk om met dit weer , dit licht ed een boeiende plaat te gaan schieten.
Skip de kleuren en ga op zoek naar de lekker dreigende wolkenluchtenquote:Hoe doe je dat, hoe ga je te werk ? Waar let je op nu de omstandigheden moeilijker zijn dan in bv de herfst met mooie kleuren.... Ik wil graag zien hoe anderen dat doen
quote:Op zondag 2 december 2007 11:26 schreef PdeHoog het volgende:
En vergeet niet dat zwartwit-landschapjes ook bestaan
Zo lekker hequote:
Da's idd een heel handig setjequote:Op zondag 2 december 2007 11:46 schreef SpecialK het volgende:
Ik denk dat ik volgende week zaterdag toch maar zo'n cokin systeem + in ieder geval het ND8 filter ga bestellen
http://www.cokin.com/filtres2.html?=#121
hopelijk heb ik dan geen HDR meer nodig.
hoiquote:Op zondag 2 december 2007 10:52 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Dat stadium zijn we allang voorbij hoorEn als je dan probeert mensen te bewegen tot een wat andere blik, ben je gelijk hautain bezig
hou de 11 opdrachten dan geheimquote:Op zondag 2 december 2007 10:32 schreef Ymke het volgende:
Boehoeeeeeeeeee
Hebbie linkje met foto's daarvan?quote:Op zondag 2 december 2007 12:04 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Da's idd een heel handig setjeHeb ik in Normandie ook veelvuldig gebruikt.
Zien alle landschappen er uit als een Bob Ross schilderij?quote:Op zaterdag 1 december 2007 17:32 schreef -Robbedoes- het volgende:
Valt dit eigenlijk ook onder landschap?
[ afbeelding ]
Gewoon niet meer scherpstellenquote:Op zondag 2 december 2007 13:20 schreef Ynske het volgende:
@p, moest je dan na compo maken, scherpstellen ook weer die filter rechtzetten? Vind t zo lastig dat dat systeem mee ronddraait als je scherpstelt
quote:Op zondag 2 december 2007 13:32 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Gewoon niet meer scherpstellen
Rivierschapje (November 2006, dus het kan wel):
[ afbeelding ]
nog een rivierschapje
[ afbeelding ]
en een echt landschapje, geschoten als oefening voor deze wedstrijd.
[ afbeelding ]
excuses voor de watermark, moest m even uit mijn Shutterstock-pf plukken, want het origineel staat op mn archief-schijf en daar kan ik even niet bij
Als de voorkant van de lens meedraait met het focussen dan zal je idd het filter opnieuw goed moeten zetten. Plus dat je het beste ook manueel je instellingen kan goedzetten omdat anders de lichtmeter weer gaat corrigeren voor het feit dat er een flink stuk donkerder is.quote:Op zondag 2 december 2007 13:20 schreef Ynske het volgende:
@p, moest je dan na compo maken, scherpstellen ook weer die filter rechtzetten? Vind t zo lastig dat dat systeem mee ronddraait als je scherpstelt
Welke ND graduation filters gebruik je in de eerste 3 shots?quote:
Ik ben het wel met je eens. Je leert er het meest van als anderen je materiaal van commentaar voorzien. Andere inzichten kunnen tot verbeteringen leiden. Soms was het voor mij echter aanleiding om niet mee te doen ivm met tijdsgebrek. Het kan dus ook leiden tot minder inzendingen.quote:Op zondag 2 december 2007 10:32 schreef Ymke het volgende:
Boehoeeeeeeeeee
zo fout ditquote:Op zondag 2 december 2007 11:00 schreef Puckzzz het volgende:
maar wel blij dat mijn poesje tweede is geworden!
quote:
Och, er is vast iemand die jouw poes wel op de eerste plaats heeft.quote:Op zondag 2 december 2007 16:12 schreef Puckzzz het volgende:
[..]ik zat erop te wachten
maarja als ik zeg dat mijn zoon zijn poesje tweede is geworden klinkt het nog raarder
neuh, we weten dat ie een scharrel heeftquote:Op zondag 2 december 2007 16:12 schreef Puckzzz het volgende:
[..]ik zat erop te wachten
maarja als ik zeg dat mijn zoon zijn poesje tweede is geworden klinkt het nog raarder
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |