Komt me bekend voor. Kim krijst dan en gooit met alles wat ze tegenkomt en ook de speen.quote:Op woensdag 21 november 2007 06:34 schreef Sugar het volgende:
Zijn jullie dreumesen btw ook zo driftig?
Storm is ongelofelijk echt.![]()
Als er iets niet mag, loopt ie boos rondjes om zijn as te brullen. Liefst gooit ie dan ook nog met iets en soms moet dat dan maar zijn geliefde speen zijn.Plukt ie dus in al zijn drift zijn speen uit zijn mondje, om het vervolgens met een ferme worp richting de grond te smashen. Héél grappig.
Oef ja, die kreeg ik van de week ook. We zaten te eten, ik had enigzins haast, want YPPY was er niet en er kwam om half 8 iemand wat ophalen, dus ik wilde graag dat ze om 7 uur in bed zou liggen. Maar mevrouw zat te klieren en te gooien en smijten, dus op een gegeven moment riep ik iets harder dan ik bedoeld had 'ANNA OPHOUDEN NU!' (quote:Op donderdag 22 november 2007 09:10 schreef sjak het volgende:
Wat ze nu wel nieuw heeft is "de pruillip". Die krijg je als je "nee"zegt. Na de pruillip wordt het een trillip en dan gaat ze huilen. Soms lijkt het echt net heel erg zielig![]()
Ja en gelukkig is Mikael ook heel vrolijk overdag. Dat scheeld enorm. Maar ja het is een fasequote:Op donderdag 22 november 2007 09:43 schreef cattie het volgende:
Wat rot MeNicole dat het slapen zo slecht gaat. Maar je werd wel vrolijk wakker gemaakt!![]()
quote:Op donderdag 22 november 2007 09:19 schreef sjak het volgende:
Dus het zat in de lucht? Jet sliep gisteren ook niet goed en heeft vannacht ook doorgeslapen.
Wat kan Storm al veel zeggen zeg. Jetske ook maar ja, die is natuurlijk al veel ouder![]()
merk je het, ik ben vandaag voor de verandering eens thuis aan het werk
Leuk is dat he? Ik verbaas me daar elke keer weer over!quote:Op vrijdag 23 november 2007 10:38 schreef CrazyMoon het volgende:
Ze begrijpt al wel heel veel als ik haar dingen vraag.
Wilde gok: Arwen doet de pietenpruik op en lijkt op Moonah..... maar dat is dan ook het enige dat in me opkomtquote:Op vrijdag 23 november 2007 12:56 schreef Moonah het volgende:
[..]
Leuk is dat he? Ik verbaas me daar elke keer weer over!
Dutch, ik weet nog heel goed dat je Cas zijn eerste woordje kwam melden! "Etuh!"![]()
En wat een heftige periode Rocka.
Wel ontzettend cute zo voor de spiegel.
Evenstar, wat fijn dat Arwen nu zo gegroeid is.
Ik weet niet waar je op doelt met je laatste opmerking, dat ze dingen nadoet?
En dan zet je die van mij daar gewoon schaamteloos tussen?!quote:
we have a winnerquote:Op vrijdag 23 november 2007 13:36 schreef chacama het volgende:
[..]
Wilde gok: Arwen doet de pietenpruik op en lijkt op Moonah..... maar dat is dan ook het enige dat in me opkomt
ze zijn gewoon jaloersquote:Op vrijdag 23 november 2007 13:53 schreef lcicle het volgende:
[..]
En dan zet je die van mij daar gewoon schaamteloos tussen?!![]()
![]()
quote:Op vrijdag 23 november 2007 21:57 schreef RockabeIIa het volgende:
Oh, hier is het andersom. Als ik om een kusje vraag krijg ik er gelijk een van Brent. Zo'n heerlijke vol overgave! Mond open en lekker nat! Papa daarentegen niet. Die heeft een baard en Brent is niet van de baarden.
(Misschien beter scheren chaca?)
![]()
Yes! Ik krijg![]()
quote:
Ja, ik heb er ook zo eentjequote:Op zondag 25 november 2007 12:02 schreef Belana het volgende:
heej, maar ik maak me niet druk hoor over Ezraik vind het juist wel grappig
Liam was 18 maanden toen ie ging lopen, die was ook niet zo vlot. het is meer dat ik soms verbaast ben over die hele vlotters hier, amazing! en het blijft gewoon leuk die enorme verschillen tussen kindjes
Sugar, het is echt niet leuk meer hehoe laat gaat Storm weer naar bed toe dan? en hoeveel tukjes doet ie dan op een dag? Er zal zo langzamerhand toch iets als slaaptraining gedaan moeten worden ofzo. pfff... arme jullie!
cattie, Ezra doet dat ook. ik probeer het te corrigeren door zijn handje te pakken en een aaibeweging te maken en "aaaai" te zeggen en hem dan ook aaien. dat lijkt iets van effect te hebben. bestraffen vind hij alleen maar enorm grappig namelijk.
Mikael wist altijd naar een ander als ik hem straf. Degene die in de buurt is moet het gewoon omgelden. Opa daan, oma daan, Jimny daan, papa daan en als er niemand is dan heeft de tv of de bank het wel gedaanquote:Op zondag 25 november 2007 12:09 schreef cattie het volgende:
[..]
Ja, ik heb er ook zo eentje. Dat aaien is een goede, dat ga ik ook maar eens proberen.
Bij het cb de laatste keer viel het de arts ook al op dat ie een stuk voorliep. En het enige wat je nu nog kunt doen is zorgen dat ie uitgedaagd blijft. Want ik merk ook meteen aan hem dat als is een keer weinig heeft gedaan op een dag dati ie vevelend is. En van de week had ik al gebeld met het cb over zijn slechte slapen. DAt kan dus ook komen doordat ie 's nachts van alles loopt te denken wat ie niet zou moeten doen. Ze kunnen hem op een of andere manier wel testen maar dat doe ik niet. Hij is bijna 16 maand. Ik laat hem lekker gaan en daag hem zoveel mogelijk uit. Kijk als ik merk dat het echt te gek word kan ik altijd nog aan de bel trekken. Maar laat hem nu mooi lekker kind zijn!!quote:Op zondag 25 november 2007 13:41 schreef Belana het volgende:
die Mika is echt te slim
overigens iets serieuser, hij is dus ECHT heel slim he MeNicole! Hij loopt echt vreselijk voor op leeftijdsgenootjes, dat is best iets waar je nu al aandacht aan moet geven denk ik. Of over na moet denken. Ik weet niet precies hoe of wat, maar het is niet zomaar iets denk ik. dit gaat verder dan iets sneller zijn met praten of lopen
Wat mij al meer opgevallen is, is dat kindjes die laat lopen wel direkt goed lopen en kindjes die er vroeg bij zijn daar heel wat langer overdoen.quote:Op zondag 25 november 2007 12:02 schreef Belana het volgende:
heej, maar ik maak me niet druk hoor over Ezraik vind het juist wel grappig
Liam was 18 maanden toen ie ging lopen, die was ook niet zo vlot. het is meer dat ik soms verbaast ben over die hele vlotters hier, amazing! en het blijft gewoon leuk die enorme verschillen tussen kindjes
dat heet toch speenquote:Op dinsdag 27 november 2007 19:13 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
[breekt ff in]Waar zit de volumeknop bij een kind? Want Ken heeft het gillen ontdekt. Bovendien kan hij ook een scene maken!! Theatraal ter aarde storten als iets niet mag: op zijn buik en dan krijsen en huilen. Faaase... hé?[leest nu ff een stukkie geschiedenis]
Niet dus. Kendahl heeft vanaf het begin, rond de anderhalve maand, geen speen meer. Op een dag was het: 'putt!' en daarna nooit meer een speen.quote:
Tja, in vergelijking met die grote hollanders...quote:Op woensdag 28 november 2007 09:02 schreef Mibos het volgende:
BassMiss wat hebben ze kleine kindjes in België. Wij waren zaterdag even bij de Carrefour en ik zag een leuke jas/trui. 12 maanden was veuls te klein, 18 maanden kon net haar hoofd erdoor en nu heeft ze dus 24 maanden en die past. Mouwtjes nog een cm te lang maar daar groeit ze wel in en het lijfje is goed van lengte.
Dat je dat nog weet!quote:Op vrijdag 23 november 2007 12:56 schreef Moonah het volgende:
[..]
Dutch, ik weet nog heel goed dat je Cas zijn eerste woordje kwam melden! "Etuh!"![]()
Nou hondenfluisteraar. Hij kan het met mensen ook hoor. Hij kkon niet het woordje baby zeggen. Nu net wel. In de winkel tegen een vrouw van mijn leeftijd. Ah daar baby. Wijzende naar buik. Ik: Nee joh daar zit geen baby in. Vrouw kijkt me een beetje met rode wangen aan en knikt van welquote:Op vrijdag 30 november 2007 22:31 schreef bixister het volgende:
een hondenfluisteraar heb je, menicole!
Ja maar ja maar....Waarom doet ie dat dan niet bij iedereenquote:Op zaterdag 1 december 2007 13:41 schreef bixister het volgende:
maar ja, vrouwen van jouw leeftijd zijn nou eenmaal in hun vruchtbare jaren! dikke (hehheh) kans dat er een baby in zat.
Gisteren verjaardag gehad en Kim was mee. (savonds) Ze is vrij snel gaan slapen. We hebben een fel(ler) nachtlampje gevonden, misschien is dat de truc. Ze heeft iig doorgeslapen! Wel om 5.00 wakker, maar dat kwam door noodweer. Daarna weer verder geslapen tot 8.45. Hopelijk gaat het slapen nu weer goed!quote:Op vrijdag 30 november 2007 19:51 schreef _Ingrid_ het volgende:
Wat lief al de pratende dreumesjes.
Het lijkt wel asof Kim er elke dag woordjes bij leert.
Helaas is het slapen mega slecht. Zowel overdag als 's nachts. Het lijkt wel alsof ze heel bang is. Pff, vermoeiend en lastig. De 5-10-15 min methode helpt (nog?) niet. Nog tips? Of blijven proberen. Ze kan moelijk de hele avond op schoot slapen en dan bij ons in bed. Ze is niet ziek ofzo.
Verder gaat het gelukkig goed!
Vandaag sinterklaasfeest gehad bij Djeez op het werk. Kim vond het prachtig. Ze riep maar Klaas, Klaaaas!
Ze gaf de sint een handje en zwaaide en kletste met de pieten. En ze ging met leeftijdsgenootjes spelen. Het was gewoon super gezellig!
Nah, van jouw kind had ik wel meer verwacht....quote:
Cute!quote:Op zondag 2 december 2007 18:29 schreef Belana het volgende:
met 2 poppetjes zit ie dan hele gesprekken te voeren en met ze heen en weer te lopen, echt mega lief.
quote:Op zondag 2 december 2007 19:07 schreef Moonah het volgende:
[..]
Nah, van jouw kind had ik wel meer verwacht....
woeiiiiquote:Op maandag 3 december 2007 21:39 schreef snoopy het volgende:
Ik zet hem ook nog maar een keertje hier: Lisje stapt!
Ik ben het helemaal met je eens Vievquote:Op dinsdag 4 december 2007 14:09 schreef Vivi het volgende:
Oohh, Lis op dat filmpje, en ook dat bekkie als jij zegt "Mag jij dat?"
Wat een schatje Snoop!
Wat erg dat me dat is ontgaan...quote:Op dinsdag 4 december 2007 15:30 schreef Sugar het volgende:
Ik wist het wel kozakken, je hebt er volgens mij een paar keer over gepost in het moeders- of depressietopic. Fijn dat het nu allemaal beter voelt.
quote:
Wij hebben de grote groene knuffelkrokodil van IKEA.quote:Op dinsdag 4 december 2007 18:05 schreef MeNicole het volgende:
[..]
IKEA
Mikael heeft hem ook. Die doet aan olifant rijden
quote:Op dinsdag 4 december 2007 21:39 schreef cattie het volgende:
Kozakken, leuk om de karakterverschillen tussen twee broers te lezen!
PM-girl, Ive gaat brommen als een stationeer lopende motor. Hummm hummmm hummm. Dat doet hij ook wel eens als we in de auto zitten. Dan gaat het mijn man altijd op zijn zenuwen werken.Het is iets van hem om in slaap te komen. Het is niet boos of mopperend.
Dat hóóp je!quote:Op donderdag 6 december 2007 07:36 schreef YPPY het volgende:
Dan snapt ze het.
Nee, dat denk ik niet. Hij reageerde ook niet toen de dokter zn beentje bewoog. Maar toch maar foto's laten nemen omdat hij er niet op kon lopen en er bleek dan toch een breuk in te zitten...quote:Op vrijdag 7 december 2007 20:44 schreef Lois het volgende:
Agos! Wat sneu voor Fons! Heeft hij veel pijn BM?
Boven de knie, in het dijbeen als ik het goed begrepen heb. Daar zat iig een blauwe plek. Dinsdag krijgen we pas de dokter te zien...quote:Op vrijdag 7 december 2007 21:13 schreef nebelung het volgende:
Oooh Fonske toch![]()
Hij kijkt nog wel vrolijk op de foto, maar heeft hij pijn denk je? En waarzit het breukje?
Oh, wat sneu!
Goed hoor. Hij kan er al weer iets op steunen. Hij trekt zich recht en gaat dan langs de kasten stappen.quote:
lief dat je er na vraagt,quote:Op zondag 9 december 2007 21:09 schreef _Ingrid_ het volgende:
Hoe is het eigenlijk met Arwen?
quote:Op maandag 10 december 2007 09:19 schreef Spuuglokje het volgende:
Geen sorry zeggen joh, ik vind het juist hartstikke leuk om die trotste verhalen te horen, Evenstar!
Fijn dat het nu weer beter gaat!quote:Op zondag 9 december 2007 15:02 schreef cattie het volgende:
PM, hoe is het met Simon?
Ive heeft bijna 2 uur geslapen gelukkig.
Klopt. Geen idee wat je met paars-roze stip bedoelt, laten die af dan?quote:Op maandag 10 december 2007 20:32 schreef PM-girl het volgende:
Overigens, ik weet niet wie van jullie hier kruidvatluiers gebruiken, maar hebben ze die nu veranderd? Eerst hadden we die maxi+4 met leuke diertjes erop, nu met een paars-roze strip. Nu maakt me dat niet uit, maar Simon lijkt er vlekken van te krijgen.
dat is altijd zo zielig, hè, als ze de kracht nog niet hebben, zich suf krassen met potloodjes, maar er niets noemenswaardigs verschijnt op dat papierquote:Op woensdag 12 december 2007 22:00 schreef Bass-Miss het volgende:
Het was vooral erg leuk om te zien hoe blij hij was dat er iets op zijn papier verscheen.
Daarom dat ik hem stiften gaf. Die nu wel helemaal ingedeukt zijn...quote:Op woensdag 12 december 2007 22:09 schreef milagro het volgende:
[..]
dat is altijd zo zielig, hè, als ze de kracht nog niet hebben, zich suf krassen met potloodjes, maar er niets noemenswaardigs verschijnt op dat papier![]()
dat is passie, BMquote:Op woensdag 12 december 2007 22:11 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Daarom dat ik hem stiften gaf. Die nu wel helemaal ingedeukt zijn...
Al die bolletjes zijn van met de punt keihard op dat blad te rammen.
quote:Op woensdag 12 december 2007 22:15 schreef milagro het volgende:
[..]
dat is passie, BMzoals een echt kunstenaar hoort te hebben... net als een zeker lijden, wat nu nog even jouw lijden is, alweer een pak stiften naar de filistijnen
Danïel zit hééééél soms in de box ( hij is 17 maanden), maar das puur als het MOET of als hij moe is en 'vastloopt'in het stiekum staan op de eettafel. Maar hij vind het juist fijn.. ik denk dat het per kind verschilt, per natuur.Ik heb de box ook zo lang laten staan ivm met het 2e kindje op komst.quote:Op donderdag 13 december 2007 09:35 schreef Mibos het volgende:
Oh nog even een vraagje tot hoe lang hebben jullie de box laten staan. Ze wil er echt niet meer in en als ik haar erin zit als ik aan het koken ben met zicht op de box en zij dus zicht op mij wil ze van het half uur misschien net vijf minuten niet schreeuwen als we geluk hebben. Maar dat is bij ons de enige optie helaas door de open keuken.
Ik zou gewoon even bellen, desnoods een arts bezoeken.quote:Op donderdag 13 december 2007 21:01 schreef ik80 het volgende:
Lotte heeft bultjes op haar buik, binnenste van haar knie en rode wangen.
Afgelopen dinsdag heeft ze de meningokokkenprik gehad, maar volgens cb zou die reactie pas na een week komen. Zou het kunnen dat het toch een reactie erop is?
Anders misschien iets van zesde ziekte oid?
Whhhaaa! Dat je dat nog weet!quote:Op vrijdag 14 december 2007 16:13 schreef Sugar het volgende:
Ja, daar heb je 't al.
Van tietenflashen komt alleen narigheid, ik zeg het je.
mmmm, zelfde leeftijd ongeveer als Daniël maar nietr herkenbaar.quote:Op vrijdag 14 december 2007 19:14 schreef cattie het volgende:
Ik kom even snel binnenvallen.
Na maanden van goed zijn avondeten eten, wil Ive sinds een week niet meer.Overdag gaat het eten prima. 's Avonds is eten nu een drama. Zo snel als hij zijn bord voor zich heeft, met dingen die hij voorheen graag at, gaat hij huilen en krijsen en de "banaan-houding" doen. Het is niet dat hij geen honger heeft (gisteren heb ik dat even geprobeerd door hem een boterham te geven). Af en toe maakt hij ook wel aanstalten om te gaan eten, maar zo snel zijn lepel het eten raakt stopt hij. We mogen hem absoluut niet voeren.
Ik heb geen idee wat er aan de hand is. Ik heb al ander bestel en andere broden geprobeerd, maar niets helpt tot nu toe.
En 's nachts heeft hij honger. Tot gisteren gaven we hem dan wat, maar daar zijn we sinds gisteren mee gestopt, want dat is niet de oplossing. Dus afgelopen nacht was hij ontroostbaar.
Iemand nog tips of bemoedigende opmerkingen?
quote:Op donderdag 13 december 2007 21:07 schreef chacama het volgende:
/een onsje aandacht aub modus aan/
Ik zit er even doorheen. Vanmiddag had ik nog goede moed. Fleur was weer opgeknapt van de waterpokken en Maud had vannacht goed geslapen. Maar toen ik vanmiddag mijn gevoel volgde en met de oppas belde, hoorde ik op de achtergrond Maud huilen en hoesten. De oppas stond net met de telefoon in handen om mij te bellen, want er was 'geen' land meer met Maud te bezeilen. Dus in overleg getempt en ze ging naar 38,4. En maar hoesten en piepen. Dus knoop doorgehakt en naar de HA gebeld we konden een half uurtje later terrecht. Daar aangekomen kregen we de diagnose gesteld: oorontsteking met of een virale bronchitus of kinkhoest. En omdat hij kinkhoest niet uit kon sluiten, is ze meteen op anti-biotica gezet om verdere besmetting te voorkomen. En nu loop ik rondjes van het zorgen maken. Ik ga 100 keer in mijn hoofd alles langs. Wat heb ik gedaan, waarom is ze zo ziek. En waarom heb ik het zo verrekte druk met de zaak dat ik niet eens thuis kan zijn om voor d'r te zorgen. Ik voel me zo rot schuldig. Zo'n slechte moeder.....
![]()
/een onsje aandacht aub modus uit/
het van me af schrijven heeft al iets geholpen. Ik ga in elk geval vannacht naast d'r slapen, want zo helemaal alleen op d'r kamer vind ik niet veilig. Ze hoest zo en ademt zo ontzettend oppervlakkig. Ik moet gewoon weten dat ze ademt, dan maar weer een rotnacht, het kan me niets schelen als mijn guppie maar weer beter wordt.
quote:Op vrijdag 14 december 2007 12:30 schreef chacama het volgende:
-knip-
Verder zijn we de nacht redelijk goed doorgekomen. Maud heeft nog net geen 39 koorts en heeft de hele nacht bij me gelegen. Ik had het voedingskussen onder me gelegd en zo hebben we half zittend geslapen. De combi-sleeper heeft zijn geld nu al opgebracht. Maud in die 'slaapzak' terwijl ik lekker onder mijn eigen dekbedje lag en zo heb ik ze gesusd en overeind gehouden tijdens hoest- en spuugbuien. Het was eigenljk wel heel lekker om d'r net als toen ze heel klein was bij me op mijn buik te hebben liggen. En toen we vanochtend wakker werden keek ze me stralend aan en zei: mama die en wees naar d'r lege fles.... heerlijk, maar wat zal ik blij zijn als ze weer geen rust meer in d'r kontje heeft om meer dan 5 minuten bij me op schoot te zitten.
Inmiddels al weer een paar uur verder. Ze heeft tot kwart voor 6 geslapen. Wilde toen weer geen drinken, maar heeft uiteindelijk nu toch nog 120ml roosvicee uit een rietjesbeker gedronkenquote:Op vrijdag 14 december 2007 16:57 schreef chacama het volgende:Net weer terug van de HA. Mijn zorgen zitten nu tot in mijn hoofd. Om gek van te worden. Ik maak me nu alleen nog maar zorgen. Geen schuldgevoel meer, alleen nog maar zorgen.
Ze heeft sinds vannacht niet meer gedronken. Alles wordr geweigerd en de temp blijft boven de 38,5. De HA heeft andere medicijnen gegeven en een puffer om de ademhaling minder oppervlakig te hebben. Ze was duidelijk zieker dan gisteren, maar nog niet ziek genoeg oftewel net nog te levendig voor een doorverwijzing naar de Kinderarts. Met de wijze woorden: zorg dat ze drinkt en je eigen arts heeft weekenddienst heeft ie ons met een zachte blik en een warme lach weer terug naar huis gestuurd en nog net voor het weggaan, hoorde ik nog: niet twijfelen, als je niet zeker bent bel je met de HAP.
Thuis gekomen eerst weer drinken aangeboden, gewone fv wilde ze niet, bv wilde ze niet, sap gewoon niet, water niet.....niets niet. Uiteindelijk alleen de Amoxicline erin gekregen een puf gegeven en toen in bed gelegd en daar ligt ze nu nog steeds....te slapen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |