abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55129312
Met Merlijn is gelukkig alles goed, heeft gewoon een virusje te pakken en zijn keeltje zag wat rood. Gelukkig maar. Met een dag of twee moet de koorts helemaal weg zijn. Fijn om te weten.
pi_55140325
Beterschap Fons en Merlijn!
  zondag 9 december 2007 @ 10:50:36 #228
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_55141025
Hehe, gister toch nog wat warm eten erin gekregen.
Had macaroni gemaakt. Mijn gedachte was om haar eerst wat met saus proberen te geven, en haar daarna nog wat kale pasta te laten eten.
Van de macaroni met saus hebben we er met wat dwang 6 hapjes in gekregen. De kale pasta daarna vond ze wel lekker, die stopte ze steeds per stuk erin !

Jippie. benw eer blij. Wil neit zeggen dat we er zijn, maar ben wel blij dat ze weer wat warm eten heeft gegeten.

En ze heeft vanmorgen zelf een paar (lees 2) stukjes brood op met een vorkje!
  zondag 9 december 2007 @ 10:51:50 #229
141023 ik80
pi_55141039
Arme Fons, ik hoop dat je er niet al te veel last van hebt...
breukejs hoe klein dan ook zijn niet leuk.
  zondag 9 december 2007 @ 13:58:13 #230
108648 cattie
lieve moeder
pi_55144277
Beterschap en een voor brekebeen Fons!
Merlijn, ook beterschap.

Ik80, fijn dat het eten wat beter gaat.

Ive is niet helemaal lekker. Hij hoest wat en slaapt heel slecht, waardoor hij erg moe en vervelend is overdag. Gelukkig ligt hij nu lekker te slapen, hopelijk helpt dat.
  zondag 9 december 2007 @ 14:53:06 #231
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_55145826
Het wordt weer een beetje een ziekenboegje hier
Beterschap, voor Merlijn en Ive.

Hoe is het nu met Fons?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  zondag 9 december 2007 @ 15:02:58 #232
108648 cattie
lieve moeder
pi_55146103
PM, hoe is het met Simon?
Ive heeft bijna 2 uur geslapen gelukkig.
pi_55146302
Merlijn heeft gelukkig geen koorts meer, slaapt wel nog veel maar heeft wel weer een aardige eetlust. Alleen merk ik wel dat meneer verwend is geweest de laatste dagen, want hij maakt nu vreselijk misbruik van de situatie door zielig te doen wanneer het hem beter uitkomt. Slim kind.

Beterschap voor Ive, het is toch wat al die ziekige kindjes.
pi_55147405
quote:
Op zondag 9 december 2007 14:53 schreef PM-girl het volgende:

Hoe is het nu met Fons?
Goed hoor. Hij kan er al weer iets op steunen. Hij trekt zich recht en gaat dan langs de kasten stappen.
Alleen mocht hij er eigenlijk niet op lopen, maar om hem nu telkens weer neer te leggen is ook geen doen. Hopelijk voelt hij zelf goed aan wat kan en wat niet...
pi_55154015
Hoe is het eigenlijk met Arwen?
  zondag 9 december 2007 @ 21:16:02 #236
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_55154171
Ik zag de foto's in het fototopic. Arme Fons! Sterkte ermee, bass-Miss!
  zondag 9 december 2007 @ 21:45:30 #237
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_55154968
quote:
Op zondag 9 december 2007 21:09 schreef _Ingrid_ het volgende:
Hoe is het eigenlijk met Arwen?
lief dat je er na vraagt,

Arwen gaat goed, ze kan tot 10 tellen , ze kwebbelt voluit, 50% russisch en 50% dat ze echt zinnetjes maakt als mama waar bejje nou, is ook en stek ( ster) etc..
Ze kan heel goed met 2 beentjes in de lucht springen ( dus echt los van de grond) is dolverliefd op dora, meesje en kiki (knuffels) kan onwijs ontdeugend zijn maar ook graag helpen. kan met andere kindjes heel dominant zijn ( isse mij en wegduwen) maar ook weer de andere rol, dus volgen en ja en amen knikken al een oud wijf
kan blokjes in elkaar zetten, tekenen, kleuren steeds beter onderscheiden o.a. bij stoplicht door(rood) en groen roepen. klimmen en klouteren, maar durft zich ook zo ineens ten gronde te storten. gewoon heel stoer en slim en goed in de ontwikkeling dus.

Qua eten/allergie,
Dat wat ze kan eten eet ze goed, kauwen is soms nog wel moeilijk, deels omdat ze ook nog steeds de zuigreflex heeft die babytjes hebben. logopedie zal neit lang meer nodig zijn
Qua aantal dingen blijft het miniem, maar als we kijken tegenover vorig jaar is het enorm veel winst en daar doe je het toch voor. Ze heeft vind ik best een zwaar/pittig jaar gehad met voor haar helaas ook veel pijn, maar ze heeft ook zo ontzettend hard geoefend en geprobeert toch ondanks de schrik die ze heeft. ze is een echt supermeisje
Sinds we weer zo heel strengt met gluten oppletten is ze ook weer gaan groeien lengte en gewicht dus dat is ook mooi.. het nieuwe jaar weer nieuwe onderzoekjes waarschijnlijk, maar we hebben wel vertrouwen in haar dat is iets wat we wel hebben geleer dte vertrouwen op haar eigen gevoel/intuitie.

nog 3 weekjes.. dan is ze gewoon een peuter

sorry beetje lang van stof vandaag
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 10 december 2007 @ 09:19:27 #238
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_55162716
Geen sorry zeggen joh, ik vind het juist hartstikke leuk om die trotste verhalen te horen, Evenstar!
  maandag 10 december 2007 @ 10:50:06 #239
141023 ik80
pi_55164325
Wow Arwen, dat zijn geen peuterdingen die jij al kan! Dat zijn al kleuterdingen. Jij bent een knap meisje!
  maandag 10 december 2007 @ 12:30:31 #240
108648 cattie
lieve moeder
pi_55166150
Wat fijn dat het overwegend goed met Arwen gaat!

Ive heeft vannacht (na 2 nachten lang elk uur wakker te zijn geworden) eindelijk weer goed doorgeslapen en hij is direct een stuk vrolijk, gelukkig.
pi_55167352
quote:
Op maandag 10 december 2007 09:19 schreef Spuuglokje het volgende:
Geen sorry zeggen joh, ik vind het juist hartstikke leuk om die trotste verhalen te horen, Evenstar!
Echt leuk te lezen dat het goed gaat. Je klinkt supertrots Evenstar!
pi_55167809
Ik zie net de foto van Fons met zijn beentje! Wat zielig zeg.
Beterschap!
  maandag 10 december 2007 @ 20:32:30 #243
94046 PM-girl
pi_55176584
quote:
Op zondag 9 december 2007 15:02 schreef cattie het volgende:
PM, hoe is het met Simon?
Ive heeft bijna 2 uur geslapen gelukkig.
Fijn dat het nu weer beter gaat!

Hier gaat het prima hoor, het mannetje is zo leuk! Straks een leuke test gedaan, ik las ergens over de rouge-test. Om te testen of een kindje al een zelfbeeld heeft (gemiddeld start die ontwikkeling tussen de 12-15 maanden) zet je met rouge (of zwarte oogschaduw ) een stip op de neus van je kindje. Dan voor de spiegel om te zien of hij reageert op de stip door hem weg te vegen van zijn neus. Doet hij dat, dan is dat het begin van de zelfkennis.

Overigens, ik weet niet wie van jullie hier kruidvatluiers gebruiken, maar hebben ze die nu veranderd? Eerst hadden we die maxi+4 met leuke diertjes erop, nu met een paars-roze strip. Nu maakt me dat niet uit, maar Simon lijkt er vlekken van te krijgen.
*
pi_55179650
quote:
Op maandag 10 december 2007 20:32 schreef PM-girl het volgende:
Overigens, ik weet niet wie van jullie hier kruidvatluiers gebruiken, maar hebben ze die nu veranderd? Eerst hadden we die maxi+4 met leuke diertjes erop, nu met een paars-roze strip. Nu maakt me dat niet uit, maar Simon lijkt er vlekken van te krijgen.
Klopt. Geen idee wat je met paars-roze stip bedoelt, laten die af dan? Maar in ieder geval is de maxi-4 wel veranderd (Tinka heeft nog de midi-3 en die is -tot nu toe- nog dezelfde) en ik vind dat het niet in zijn voordeel is. De sluitstrip is ff anders, de opdruk zo goed als verdwenen en het ergste: Randy's pyama en beddengoed heeft al een paar keer extra de wasmachine moeten zien omdat het de 'grote boodschap' niet waarborgde! En ik was altijd zooooo tevreden over de luiers...
  dinsdag 11 december 2007 @ 07:54:34 #245
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_55184630
Fijn dat Ive een betere nacht had gisteren, cattie!

Storm en Maria hebben zowel vandaag als gisteren weer tot 6.20 geslapen!!!! Zomaar ineens, toevallig wel na een nachtje logeren. Maar andere keren had logeren helemaal geen impact, dus of het daar nu aan ligt. We zijn wel blij, we werden twee dagen wakker van de wekker. (6.15 u. gaat die).
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_55184649
Wat ontzettend lekker, Sugar!
pi_55185273
hoera sugar!!! houden zo!

ik vind de kruidvat luiers juist veel beter geworden, ze zijn nu echt veel fijner dan die van etos/trekpleister waar we mee afwisselen. is weliswaar geen dreumesmaatje meer (anna heeft maat 5) maar ik heb niks gemerkt van afgeven. maar hier dan ook geen roze strip.
pi_55185334
Storm & Maria
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
  dinsdag 11 december 2007 @ 10:29:19 #249
24188 Belana
kloon van belana
pi_55186480
sugar wat fijn
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 11 december 2007 @ 12:21:02 #250
141023 ik80
pi_55188809
Zo weer terug van het CB. Fijn hoor prikken! ze ligt al heerlijk te slapen.
In gewicht niet zo heel veel aangekomen, 9100 weegt ze nu. Lenge is nu 76.5. Toch denk ik dat dat niet klopt, want maat 82 past ze toch echt niet meer. Maar goed.

Verder gaven zij het advies om haar gewoon met ons mee te laten eten, niet te veel te dwingen aversie is niet leuk dan gaat ze helemaal niks meer eten. Erna een lekker toetje en dan naar bed.
Dus niks meer erna geven. Ben benieuwd, vanavond leker macaroni maken.
(normaal geven kinderen van ongeveer 2 jaar deze problemen, Lott is een beetje vroeg)

Voorderest doet ze het gewoon heel goed, stapt goed slaapt goed speelt goed, niks aan de hand!
Nu pas weer in mei terug (en voorlopig geen prikken yes!)
  dinsdag 11 december 2007 @ 12:26:17 #251
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_55188934
Sugar heerlijk

cattie misschien een sprongetje geweest?

ik80 fijn dat ze is goedgekeurd :-)
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 11 december 2007 @ 12:52:37 #252
94046 PM-girl
pi_55189533
Jippie Sugar, wat fijn !!

Ik80, zo doen wij het ook, hij zit aan tafel bij ons met zijn eten, soms eet hij super, andere keren smijt hij alles op de grond. Prima, dan eet hij maar minder. Tot nu toe werkt die tactiek prima! (en eet hij niks, zetten we hem op de grond en ruimen we nog niet op, dan eet meneer graag alle resten van de grond en stoel op )

Mammietje, op zich doen ze het nog goed genoeg, maar inderdaad de opdruk is weg. Dat maakt me niet veel uit hoor, evenals de plakstrips die anders zijn. Maar die vlekken leken van de luiers te komen, maar nu zijn ze weer aan het wegtrekken.
Ik heb dus niet het verkeerde pak gekocht!
*
  dinsdag 11 december 2007 @ 13:43:58 #253
108648 cattie
lieve moeder
pi_55190778
Sugar, wat fijn!

PM-girl, fijn om te horen dat het goed met Simon gaat.

Ik80, hopelijk krijgt Lotte snel de smaak te pakken.

Ive heeft afgelopen nacht weer goed geslapen. Hij is wat ziekjes, ik denk dat het daardoor kwam.
  dinsdag 11 december 2007 @ 13:49:52 #254
74310 nanalune
Melancholische optimist..
pi_55190919
haaai!

Tot nu toe heb ik mijn dreumes nog niet meegenomen naar dit topic, maar nu ik met verlof ben en de laatste loodjes draag voor de 2e merk ik toch dat ik weer in staat ben wat vaker te kijken op Fok! Dus ik schuif gezellig aan. Ik zag dat ik in het lijstje sta nog .. Daniël is nu ruim 17 maanden!
Ga me gelijk even inlezen!
  dinsdag 11 december 2007 @ 20:19:55 #255
144006 chacama
Ondernemend!
pi_55200460
nanalune, vroeg me al af waar je gebleven was...

Evenstar, wat heerlijk om te lezen hoe goed Arwen het doet en dat er ook qua allergie vooruitgang is. Alle kleine stapjes zijn weer stapjes.

Storm en Maria lekker zo doorgaan met slapen.

Lotte, lekkere meid geniet maar goed van al dat eten.

PM, Fijn dat Simon zo lekker gaat.

Ive, weer opgeknapt goed zo...

Fons heel veel beterschap met je beentje. Lijkt me behoorlijk pijnlijk. De volgende keer papa en mama maar niet teveel helpen met opruimen....of de knuffels doen..

Hier een klein boefje. Ze weet al dondersgoed hoe alles gaat en wat wel en niet mag... heerlijk om te zien en mee te maken. Het is een schatje. Ze probeert al klanken tot woorden te maken, maar Pooh is toch nog steeds Paaaaa en Tijger is Tei... Verder is het veel diiiieeee, daaaaaaaaa, huuuuuuuu en haaaaaaaaa.... Gewoon een schatje...een boefje, maar een schatje.
pi_55223080
Fonske heeft zijn eerste tekening gemaakt.
Dit is de versie op papier, en dan heeft hij nog eens iets soortgelijks op zijn been en aan de andere kant nog eentje op zijn broekspijp gemaakt...
pi_55223693
Prachtig!

Zet Fons een baret op, een kwast in zijn knuist, regel wat canvas en voila, de nieuwe Rubens

ik zie hem zo staan, met baret , en kwast tussen de tanden geklemd
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  woensdag 12 december 2007 @ 21:52:49 #258
74310 nanalune
pi_55229328
Ja kleuren is ook bij Daniël hip, maar krijtjes werken ook goed op de houten vloer Dus nu mag het enkel onder streng toezicht..Maar errug lief hoor Fons! en je beentje is ook gewoon prima tekenmateriaal hoor
pi_55229392
hartstikke mooi Fons!
  woensdag 12 december 2007 @ 21:57:01 #260
11682 Moonah
Jolie femme
pi_55229473
Oooh, geweldig zo´n tekening!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_55229618
Het was vooral erg leuk om te zien hoe blij hij was dat er iets op zijn papier verscheen.
pi_55229899
quote:
Op woensdag 12 december 2007 22:00 schreef Bass-Miss het volgende:
Het was vooral erg leuk om te zien hoe blij hij was dat er iets op zijn papier verscheen.
dat is altijd zo zielig, hè, als ze de kracht nog niet hebben, zich suf krassen met potloodjes, maar er niets noemenswaardigs verschijnt op dat papier

ik kriebelde en kraste vroeger de onderkanten van alle tafels vol
pi_55229957
quote:
Op woensdag 12 december 2007 22:09 schreef milagro het volgende:

[..]

dat is altijd zo zielig, hè, als ze de kracht nog niet hebben, zich suf krassen met potloodjes, maar er niets noemenswaardigs verschijnt op dat papier
Daarom dat ik hem stiften gaf. Die nu wel helemaal ingedeukt zijn...
Al die bolletjes zijn van met de punt keihard op dat blad te rammen.
pi_55230108
quote:
Op woensdag 12 december 2007 22:11 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Daarom dat ik hem stiften gaf. Die nu wel helemaal ingedeukt zijn...
Al die bolletjes zijn van met de punt keihard op dat blad te rammen.
dat is passie, BM zoals een echt kunstenaar hoort te hebben... net als een zeker lijden, wat nu nog even jouw lijden is, alweer een pak stiften naar de filistijnen
  woensdag 12 december 2007 @ 22:45:42 #265
74310 nanalune
pi_55231056
quote:
Op woensdag 12 december 2007 22:15 schreef milagro het volgende:

[..]

dat is passie, BM zoals een echt kunstenaar hoort te hebben... net als een zeker lijden, wat nu nog even jouw lijden is, alweer een pak stiften naar de filistijnen
wát een prachtige, treffende omschrijving! Het is gewoon kunstzinnigheid, overgave.., een gevoel van éénwording!
pi_55231161
Hehe, zo zag het er niet uit. Geloof me.
pi_55237495
Och Fons wat sneu voor je been maar BM hij lijkt er niet onder te lijden...

Hier ons dreumesje weer terug na twee daagjes logeren en dan lijkt ze ineens zo groot niet normaal. Ze poogt nu zelf met een lepeltje te eten. Oke lukt niet altijd maar dat vind ik niet zo'n probleem. Ze mopperde toen we haar op kwamen halen en ging toen knuffelen net alsof ze wilde duidelijk maken van hallo ik heb heus wel door dat opa en oma niet mijn papa en mama zijn hoor!!! Alsof we niet elke dag drie keer belde... En toen was er weer laminaat ipv vloerbedekking dus waren meteen al de nodige glij/val/schreeuwpartiijen en toen ging ze bij de voordeur zitten . Ze dacht dat het bij opa en oma gezelliger was ofzo...

Even later was het weer over en nu is ze weer helemaal Kaith Kaith. Onze Kaith...
Iedere dag is het begin van een nieuwe morgen...
pi_55237538
Oh nog even een vraagje tot hoe lang hebben jullie de box laten staan. Ze wil er echt niet meer in en als ik haar erin zit als ik aan het koken ben met zicht op de box en zij dus zicht op mij wil ze van het half uur misschien net vijf minuten niet schreeuwen als we geluk hebben. Maar dat is bij ons de enige optie helaas door de open keuken.
  donderdag 13 december 2007 @ 09:53:43 #269
74310 nanalune
pi_55237913
quote:
Op donderdag 13 december 2007 09:35 schreef Mibos het volgende:
Oh nog even een vraagje tot hoe lang hebben jullie de box laten staan. Ze wil er echt niet meer in en als ik haar erin zit als ik aan het koken ben met zicht op de box en zij dus zicht op mij wil ze van het half uur misschien net vijf minuten niet schreeuwen als we geluk hebben. Maar dat is bij ons de enige optie helaas door de open keuken.
Danïel zit hééééél soms in de box ( hij is 17 maanden), maar das puur als het MOET of als hij moe is en 'vastloopt'in het stiekum staan op de eettafel. Maar hij vind het juist fijn.. ik denk dat het per kind verschilt, per natuur.Ik heb de box ook zo lang laten staan ivm met het 2e kindje op komst.
Ik zou de box weghalen als ze hem 'ontgroeit 'is..
pi_55238439
Ja nu is het eigenlijk inderdaad als er gekookt wordt of even snel naar de voordeur en heel raar als er veel visite is dan zit ze wel graag in de box. Ze houdt niet van zoveel drukte om zich heen en dan is dat echt haar eigen wereldje. Dus echt wegdoen wil ik ook nog niet maar ik was wel nieuwsgierig over hoe andere mama's het deden.
pi_55241305
Maud zit nog vrij veel in de box, Lekker veilig. Maar ik kan me van Fleur herrineren en die had er ook snel geen zin meer in. Tijdens het eten klaarmaken zat ze in haar kinderstoel in de keuken en gaf ik ze altijd wat om te doen, al was het maar rauwe sperciebonen doormidden breken of zoiets.
  donderdag 13 december 2007 @ 17:14:17 #272
103793 kozakken
Living the life
pi_55249175
Hier staat de box ook nog heerlijk. En hij wil er best een tijdje in spelen hoor.
Met Jonne hebben we de box bijna direct na zijn eerste verjaardag uit de kamer gehaald.
Maar het is en wel heel fijn voor Romme dat hij soms eens ongestoord kan spelen en hetzelfde geldt natuurlijk ook voor Jonne

Romme probeert te kletsen Maar zijn tong zit in de weg Dus elke keer steekt er weer zo'n stukkie tong naar buiten.
Hij hij probeert te lopen Al heel goed aan 1 hand, maar ook al wel kleine stukjes alleen. Hij moet gewoon nog echt gaan durven. Zoo schattig, zo'n klein luierkontje
  donderdag 13 december 2007 @ 21:01:44 #273
141023 ik80
pi_55254505
Lotte heeft bultjes op haar buik, binnenste van haar knie en rode wangen.
Afgelopen dinsdag heeft ze de meningokokkenprik gehad, maar volgens cb zou die reactie pas na een week komen. Zou het kunnen dat het toch een reactie erop is?
Anders misschien iets van zesde ziekte oid?
  vrijdag 14 december 2007 @ 08:34:03 #274
74310 nanalune
pi_55261647
quote:
Op donderdag 13 december 2007 21:01 schreef ik80 het volgende:
Lotte heeft bultjes op haar buik, binnenste van haar knie en rode wangen.
Afgelopen dinsdag heeft ze de meningokokkenprik gehad, maar volgens cb zou die reactie pas na een week komen. Zou het kunnen dat het toch een reactie erop is?
Anders misschien iets van zesde ziekte oid?
Ik zou gewoon even bellen, desnoods een arts bezoeken.
Ik ben altijd wat voorzichtig met dit soort dingen.

Meestal slaapt danïel uit maar vanmorgen heeel vroeg hoorde ik al een stemmetje 'mama.. papa!!!!!!'roepen .. zo lief.. Tot voor kort communiceerde hij vooral met kreetjes en aanwijzen.. ( lui eerste kindje) daarom vind ik het zo lief dat hij ons nu roept.
pi_55261717
Ik80 ik zou toch even bellen voor de zekerheid en voor je eigen gemoedsrust denk ik dan altijd maar.

Lief hoor die Daniël die gewoon even laten papa/mama ik ben wakker hihihi...
pi_55262992
Wat lief van Daniël!
Romme en Ronja gaan gelijk op, zo te lezen
  vrijdag 14 december 2007 @ 14:12:57 #277
94046 PM-girl
pi_55269607
Wat lief Kozakken, hoe je Romme's vorderingen beschrijft!
*
  vrijdag 14 december 2007 @ 15:52:27 #278
11682 Moonah
Jolie femme
pi_55271676
Romme! Goed zo vent!
En wat lijkt me dat heerlijk wakker worden, Nanalune, als je kind je roept.

Thies is de laatste tijd echt helemaal dól op zijn piemel.
Omdat hij nogal rode-billen-gevoelig is laat ik hem regelmatig een poosje in zijn blote kontje rondkruipen. Hij speelt er dan fanatiek mee en trekt er toch hard aan. Als hij dan zijn luier weer aan krijgt protesteert hij luid!
Ook fijn bij een poepbroek. Luier uit en hup, meteen een graaihandje onder de zooi.
pi_55271726
Hihihi lekker he Moonah. Hier stop ik gewoon elke keer meteen wat in elk handje waar ze mee kan meppen tegen elkaar en dan heeft ze er geen erg in (afkloppen doet)...
  vrijdag 14 december 2007 @ 16:08:19 #280
11682 Moonah
Jolie femme
pi_55272078
Tja, dat doe ik ook, maar zodra die luier uitgaat is zijn piemel interessanter dan wat dan ook.
  vrijdag 14 december 2007 @ 16:10:42 #281
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_55272148
Ja, dat kon natuurlijk niet missen met zo'n oversexte moeder.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  vrijdag 14 december 2007 @ 16:12:06 #282
11682 Moonah
Jolie femme
pi_55272189

Soms heeft hij een stijve.
  vrijdag 14 december 2007 @ 16:13:34 #283
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_55272234
Ja, daar heb je 't al.
Van tietenflashen komt alleen narigheid, ik zeg het je.
  vrijdag 14 december 2007 @ 16:20:08 #284
141023 ik80
pi_55272376
Zoooo daar komen nog eens de verhalen boven tafel!

Vlekjes zijn niet meer gezien door choonouders, het blijkt dus wel mee te vallen, gelukkig maar.

Cb adviseerde trouwens wel om de speen af te gaan schaffen. Hoe zijn jullie daarmee? Nu al, of toch nog even wachten? Ik zal de vraag ook eens in het speen topic stellen.
  vrijdag 14 december 2007 @ 16:33:47 #285
11682 Moonah
Jolie femme
pi_55272683
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 16:13 schreef Sugar het volgende:
Ja, daar heb je 't al.
Van tietenflashen komt alleen narigheid, ik zeg het je.
Whhhaaa! Dat je dat nog weet!

Maar ik flash ze niet naar Thies hoor.

Ik80, fijn dat het blijkbaar meevalt bij Lotte.
*weer poetsen gaat.
Edit: Sorry ik80, ik haal je te vaak door elkaar met iksje.
  vrijdag 14 december 2007 @ 16:54:07 #286
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_55273175
Moonah, Tijn doet dat ook hoor.. nooit geweten dat er zo veel rek in zo'n ding zit Dat móet zeer doen, maar hij stopt niet.

Bij Saskia heb ik de box ook vlak na d'r eerste verjaardag weggehaald, maar Tijn voelt zich er nog zo prima in dat ie gewoon nog lekker blijft staan
's morgens ongestoord ff stofzuigen en wakker worden (andere volgorde ) en 's avonds tijdens eten koken.. Ideaal

Ik ben er nog niet helemaal uit hoe ik dat straks ga doen met nr. 3: box delen? box op baby-stand en Tijn niet meer in de box.. Kan natuurlijk ook de baby hoog leggen en Tijn onderin stoppen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 14 december 2007 @ 16:55:16 #287
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_55273202
O, ik ben hier nog wat illegaal maar qua ontwikkeling sluit het hier meer aan bij Tijn dan eerste hapjes
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 14 december 2007 @ 19:14:56 #288
108648 cattie
lieve moeder
pi_55275667
Ik kom even snel binnenvallen.
Na maanden van goed zijn avondeten eten, wil Ive sinds een week niet meer. Overdag gaat het eten prima. 's Avonds is eten nu een drama. Zo snel als hij zijn bord voor zich heeft, met dingen die hij voorheen graag at, gaat hij huilen en krijsen en de "banaan-houding" doen. Het is niet dat hij geen honger heeft (gisteren heb ik dat even geprobeerd door hem een boterham te geven). Af en toe maakt hij ook wel aanstalten om te gaan eten, maar zo snel zijn lepel het eten raakt stopt hij. We mogen hem absoluut niet voeren. Ik heb geen idee wat er aan de hand is. Ik heb al ander bestel en andere broden geprobeerd, maar niets helpt tot nu toe.
En 's nachts heeft hij honger. Tot gisteren gaven we hem dan wat, maar daar zijn we sinds gisteren mee gestopt, want dat is niet de oplossing. Dus afgelopen nacht was hij ontroostbaar.
Iemand nog tips of bemoedigende opmerkingen?
  vrijdag 14 december 2007 @ 19:50:59 #289
74310 nanalune
pi_55276648
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 19:14 schreef cattie het volgende:
Ik kom even snel binnenvallen.
Na maanden van goed zijn avondeten eten, wil Ive sinds een week niet meer. Overdag gaat het eten prima. 's Avonds is eten nu een drama. Zo snel als hij zijn bord voor zich heeft, met dingen die hij voorheen graag at, gaat hij huilen en krijsen en de "banaan-houding" doen. Het is niet dat hij geen honger heeft (gisteren heb ik dat even geprobeerd door hem een boterham te geven). Af en toe maakt hij ook wel aanstalten om te gaan eten, maar zo snel zijn lepel het eten raakt stopt hij. We mogen hem absoluut niet voeren. Ik heb geen idee wat er aan de hand is. Ik heb al ander bestel en andere broden geprobeerd, maar niets helpt tot nu toe.
En 's nachts heeft hij honger. Tot gisteren gaven we hem dan wat, maar daar zijn we sinds gisteren mee gestopt, want dat is niet de oplossing. Dus afgelopen nacht was hij ontroostbaar.
Iemand nog tips of bemoedigende opmerkingen?
mmmm, zelfde leeftijd ongeveer als Daniël maar nietr herkenbaar.
Ik weet wel dat danïel het liefst iets 'om handen 'wil hebben. Het gaat bij ons zo:
eerste happen gaan snel , daarna gaat het minder dus dan geef ik hem wat 'onverwerkt voedsel'zeg maar een hele aardappel of een stukje zacht vlees. Dan lepel ik het prakje ondertussen naar binnen terwijl hij gewoon eet. Dan op het laatst geef ik hem zelf de lepel want dan gaat ie toch smeren en dan doet hij het laatste beetje zelf. Als ik dat vanaf het begin doe wordt het een zooitje dus zo 'oefenen'we.
Misschien zit er wat bruikbaars tussen en hopenlijk heb ik nu niet de 'pedagoog-pliesie'op mijn dak want het is niet echt gedisciplineerd, i know
Bijvoeren heb ik begrepen, is niet handig.. want dan verval je in gewoontes die je niet wil ( heb ik horen zeggen )
  vrijdag 14 december 2007 @ 20:04:41 #290
144006 chacama
Ondernemend!
pi_55276961
/Cross-post/
quote:
Op donderdag 13 december 2007 21:07 schreef chacama het volgende:
/een onsje aandacht aub modus aan/

Ik zit er even doorheen. Vanmiddag had ik nog goede moed. Fleur was weer opgeknapt van de waterpokken en Maud had vannacht goed geslapen. Maar toen ik vanmiddag mijn gevoel volgde en met de oppas belde, hoorde ik op de achtergrond Maud huilen en hoesten. De oppas stond net met de telefoon in handen om mij te bellen, want er was 'geen' land meer met Maud te bezeilen. Dus in overleg getempt en ze ging naar 38,4. En maar hoesten en piepen. Dus knoop doorgehakt en naar de HA gebeld we konden een half uurtje later terrecht. Daar aangekomen kregen we de diagnose gesteld: oorontsteking met of een virale bronchitus of kinkhoest. En omdat hij kinkhoest niet uit kon sluiten, is ze meteen op anti-biotica gezet om verdere besmetting te voorkomen. En nu loop ik rondjes van het zorgen maken. Ik ga 100 keer in mijn hoofd alles langs. Wat heb ik gedaan, waarom is ze zo ziek. En waarom heb ik het zo verrekte druk met de zaak dat ik niet eens thuis kan zijn om voor d'r te zorgen. Ik voel me zo rot schuldig. Zo'n slechte moeder.....

/een onsje aandacht aub modus uit/

het van me af schrijven heeft al iets geholpen. Ik ga in elk geval vannacht naast d'r slapen, want zo helemaal alleen op d'r kamer vind ik niet veilig. Ze hoest zo en ademt zo ontzettend oppervlakkig. Ik moet gewoon weten dat ze ademt, dan maar weer een rotnacht, het kan me niets schelen als mijn guppie maar weer beter wordt.
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 12:30 schreef chacama het volgende:
-knip-
Verder zijn we de nacht redelijk goed doorgekomen. Maud heeft nog net geen 39 koorts en heeft de hele nacht bij me gelegen. Ik had het voedingskussen onder me gelegd en zo hebben we half zittend geslapen. De combi-sleeper heeft zijn geld nu al opgebracht. Maud in die 'slaapzak' terwijl ik lekker onder mijn eigen dekbedje lag en zo heb ik ze gesusd en overeind gehouden tijdens hoest- en spuugbuien. Het was eigenljk wel heel lekker om d'r net als toen ze heel klein was bij me op mijn buik te hebben liggen. En toen we vanochtend wakker werden keek ze me stralend aan en zei: mama die en wees naar d'r lege fles.... heerlijk, maar wat zal ik blij zijn als ze weer geen rust meer in d'r kontje heeft om meer dan 5 minuten bij me op schoot te zitten.
quote:
Op vrijdag 14 december 2007 16:57 schreef chacama het volgende:
Net weer terug van de HA. Mijn zorgen zitten nu tot in mijn hoofd. Om gek van te worden. Ik maak me nu alleen nog maar zorgen. Geen schuldgevoel meer, alleen nog maar zorgen.

Ze heeft sinds vannacht niet meer gedronken. Alles wordr geweigerd en de temp blijft boven de 38,5. De HA heeft andere medicijnen gegeven en een puffer om de ademhaling minder oppervlakig te hebben. Ze was duidelijk zieker dan gisteren, maar nog niet ziek genoeg oftewel net nog te levendig voor een doorverwijzing naar de Kinderarts. Met de wijze woorden: zorg dat ze drinkt en je eigen arts heeft weekenddienst heeft ie ons met een zachte blik en een warme lach weer terug naar huis gestuurd en nog net voor het weggaan, hoorde ik nog: niet twijfelen, als je niet zeker bent bel je met de HAP.

Thuis gekomen eerst weer drinken aangeboden, gewone fv wilde ze niet, bv wilde ze niet, sap gewoon niet, water niet.....niets niet. Uiteindelijk alleen de Amoxicline erin gekregen een puf gegeven en toen in bed gelegd en daar ligt ze nu nog steeds....te slapen.
Inmiddels al weer een paar uur verder. Ze heeft tot kwart voor 6 geslapen. Wilde toen weer geen drinken, maar heeft uiteindelijk nu toch nog 120ml roosvicee uit een rietjesbeker gedronken . Fles weigert ze nog steeds en meer dan de 120ml wil ze ook niet. Ze is op zich redelijk alert nog. Pakt nog speelgoed en lacht nog naar ons. Ze valt wel constant om, maar ze is niet 'afwezig'. Daar hou ik me voorlopig nog aan vast. Ze ligt nu op bed, is wel pieperig, maar lijkt in slaapt te willen vallen. Ik ga straks weer naast d'r liggen en dan kijken we hoe we de nacht doorkomen. Ik ga in elk geval elke keer als ze wakker is drinken aanbieden en verder hopen dat de koorts wil zakken. Laten we maar hopen dat we de nacht goed doorkomen en ze dan het ergste heeft gehad. Beter worden, daar teken ik voor.
  vrijdag 14 december 2007 @ 20:05:35 #291
103793 kozakken
Living the life
pi_55276974
Och Chaca toch

Cattie, Hier heet dat ''zelf eten"
Honger of niet, zelf eten wil onze Romme.
Dus krijgt hij een vork met eten aangeboden, maakt kozakkenman alvast de tweede vork en hebben we ook nog een reserve derde 'iets' achter de hand. We moeten toch wat! -insert handeninhethaarsmiley-
Heel herkenbaar dus.
Zelf eten, zelf willen doen en anders heel dramatisch achter de adem huilen en zich achterover gooien in de kinderstoel.

Maar on a brighter note: Romme loopt!! Echt.. los!!
(Wel wanneer 't m blieft. Maar toch!)
Echt.. dat koppie is gewoon priceless (En die van ons trouwens ook )

[ Bericht 7% gewijzigd door kozakken op 14-12-2007 20:19:19 ]
  vrijdag 14 december 2007 @ 20:18:41 #292
108648 cattie
lieve moeder
pi_55277312
Chacama, wat fijn dat het beter gaat!

Een lopende Romme, super!!

Ive eet al langere tijd zelf. In het begin mocht mijn man hem tussen het "zelluf doen" door nog voeden, maar nu zeker niet meer. Idd, groot drama als we hem toch wat proberen te geven. We houden gewoon vol. En geven niet iet anders, anders went hij idd daar weer aan...
  vrijdag 14 december 2007 @ 20:20:24 #293
103793 kozakken
Living the life
pi_55277363
Goed idee Cattie! Gewoon niet opgeven hoor! Het enige wat we wel eens doen is iets meer yoghurt geven wanneer het echt weer eens heel erg weinig is geweest. Maar ja..

(Ik heb nu ook een filmpje toegevoegd )
  vrijdag 14 december 2007 @ 20:29:42 #294
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_55277578
Sterkte, Chacama, veel sterkte!

En Cattie, moeilijk dat soort eetperikelen. Laten jullie Ive zelf eten, met een vorkje of lepel? Dat scheelt hier veel. En afleiden tijdens het eten, doen jullie dat? Dus iets te spelen en daar zelf ook actief in meegaan, bedoel ik.
Verder denk ik dat je best na het eten een papfles zou kunnen geven, zodat hij dat in elk geval voor de nacht nog binnen heeft. Er zijn veel kindjes die nog lang pap eten of een fles melk krijgen als toetje, dus daar zou ik niet te zwaar over denken. Maar om te voorkomen dat je dat 's nachts moet doen, zou ik het dan echt vlak voor het slapen geven.
Belangrijkste tip is denk ik: zelf laten proberen en afleiden.
Sterkte ermee!!!
  vrijdag 14 december 2007 @ 20:33:32 #295
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_55277684
Oh, oeps, scherm stond erg lang open. Sorry!
  vrijdag 14 december 2007 @ 20:40:19 #296
24188 Belana
kloon van belana
pi_55277843
hier ook een "bananenkindje" cattie
zelf willen doen maar dat niet kunnen. wij zitten dan nog in de fase dat we er nog eens een hap tussendoor kunnen proppen gelukkig. en verder gaat er veel met de handjes naar binnen hier.
Ik maak me er maar niet druk om. Ezra komt toch wel voor een fles ergens in de nacht. dat is een hele korte periode over geweest, maar eigenlijk nooit echt.
dus tja, het is een faaaaaaaaase..... sorry

ow en Romme onbetaalbaar
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 14 december 2007 @ 20:40:36 #297
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_55277854
kozakken, wat een prachtkereltje <3 Zo mooi aan het schuifelen, echt lief! Waar is zijn krullenbosje gebleven?!!!

Cattie, hier dito hoor. Brent krijgt de laatste tijd veel fruithappen en daarbij een afstandbediening in de hand. Dat laatste werkt als een tierelier
I'm so glamourous I piss glitter!
  vrijdag 14 december 2007 @ 20:52:55 #298
11682 Moonah
Jolie femme
pi_55278110
Chaca, hopelijk heeft Maud idd het ergste achter de rug. Goede nacht gewenst!

Cattie, hier geen ervaring met dat soort (non)eettoestanden. *afklopt en aan Snoopy+Morris denkt.

Haha, die Romme!
Hij loopt een beetje als Bumba!
Enne, wie is er nou bij de deur Kozakken?
  vrijdag 14 december 2007 @ 20:53:46 #299
11682 Moonah
Jolie femme
pi_55278141
Oeh,Ezra nog steeds 's nachts een fles Belaan?
Da's een lange faaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaase....
  vrijdag 14 december 2007 @ 20:57:00 #300
103793 kozakken
Living the life
pi_55278224
Kozakkenman en Jonne lopen buiten
En raad eens wie er altijd met z'n vingers op mijn ramen zit?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')